Le Parisien: 48% dintre francezi sunt de acord cu expulzarea tiganilor

de Sorana Mihailescu HotNews.ro
Joi, 26 august 2010, 8:43 Actualitate | Esenţial

​Expulzarea tiganilor in tarile lor de origine este sustinuta de aproape jumatate din cetatenii francezi. Potrivit unului sondaj publicat in editia online a publicatiei Le Parisien, 48 % dintre cei intervievati au declarat ca sunt de acord cu aceasta masura. 10% dintre cei chestionati nu s-au pronuntat in legatura cu aceasta problema. Sondajul a fost efectuat prin telefon in zilele de 24 si 25 august, pe un esantion de 1.000 de persoane adulte.

Pe de alta parte,
Comisia Europeana si-a manifestat o "anumita ingrijorare" privind expulzarea tiganilor din Franta. Intr-un comunicat postat pe site-ul Comisiei Europene se precizeaza ca Viviane Reding, comisarul european pentru Justitie si Drepturi Fundamentale, a cerut o analiza completa a situatiei romilor din Franta, pentru a stabili daca  masurile luate respecta deplin legile europene.

Intre timp,
13 tigani bulgari, dintre care doi copii, care au fost expulzati din Franta, au ajuns miercuri seara la Sofia - informeaza France Presse.

Franta ofera 300 de euro de adult si 100 de euro de copil imigrantilor ilegali care accepta sa plece din aceasta tara. 


Citeste mai multe despre   



  
1238 vizualizari
  • +6 (8 voturi)    
    Evident ... (Joi, 26 august 2010, 9:11)

    Daniel [anonim]

    ... ca francezii inca nu s-au invatzat de minte ce inseamna TZIGANII (aviz ziaristului care a scris articolul: sunt "tigani" ... daca chiar vrei sa fii luat de prost, zi-le "romi", dar nu fi anti-roman si sa le zici "rromi").

    Daca i-ar fi intrebat pe romani noi am fi fost de acord cam in proportie de 95% (ca restul de 5% ar fi fost tiganii)!
    • +5 (5 voturi)    
      Dreapta aproba, stanga e protectoarea tiganilor (Joi, 26 august 2010, 10:03)

      Parizian [anonim] i-a raspuns lui Daniel

      Sondajul din Le Parisien arata ca exista mari diferente intre perceptiile electoratului francez de dreapta si cel de stanga.

      In medie, 48% din electori aproba, insa centristii si liberal-conservatorii aproba in proportie de 70%, iar nationalistii (10-15% din electorat) chiar 83%.

      In medie, 42% din electori resping masurile anti-tigani, dar socialistii proportie de 65%, iar comunistii (2% din electorat) chiar 83%.

      E usor de observat ca stanga franceza, in ansamblu se opune majoritar expulzarii tiganilor cu cetatenii est-europene, in timp ce dreapta franceza face din asta un argument pentru a strange randurile.

      Franta are proprii ei tigani, numiti 'gitans' sau 'manouches' cand sunt sedentari, si 'gens du voyage' (nomazi) cand tiganii se plimba cu caravane din loc in loc. Numarul lor este estimat la circa 300.000, Franta fiind unul din rarele state europene ce interzic prin lege statisticile etnice.
    • +2 (2 voturi)    
      95% (Joi, 26 august 2010, 10:22)

      ION I [anonim] i-a raspuns lui Daniel

      eu sunt de acord cu expulzarea lor din Franta, nu numai din Romania (oricum nu ar fi posibil fiindca sunt cetateni romani)..

      sa ni-i trimita acasa si sa isi faca treaba institutiile in a isi educa cetatenii (educatie si cu forta, adica, bagat la puscarie, amenzi, etc..)...

      la sursa e problema, nu la destinatie
      (aviz pentru cei care se leaga de metodele francezilor de a isi proteja mediul si cetatenii)
  • +4 (6 voturi)    
    Et nous aussi, (Joi, 26 august 2010, 10:19)

    Ioan [anonim]

    99,99% dintre romani sunt de acord, ca tiganii expulzati din Franta sa se intoarca inapoi de unde au fost expulzati. Vive la Francofonie!!!!!! Vive la France!!!!!!
  • +1 (3 voturi)    
    Am vazut articolul francez.... (Joi, 26 august 2010, 10:36)

    Aurel [anonim]

    ... ar trebui facute doua mentiuni:

    1 - este vorba despre tigani, francezii (ca de altfel toti occidentalii) persista intentionat in utilizarea termenului confuz si diversionist de "rom". Ar trebui clarificat ca romul e de fapt o bautura obtinuta din trestie de zahar.

    2 - daca vobim despre returnarea _tiganilor_ in tara de origine, aceea ar fi India, nu Romania (cum gresit scrie in articol).

    Ministerul de Externe si Institutul Cultural Roman ar trebui sa faca mai mult pentru eliminarea acestor confuzii extrem de toxice pentru tara din ai carei bani traiesc (si inca destul de bine!) si pe care - teoretic - o servesc.
  • +2 (2 voturi)    
    Stirea reala este: (Joi, 26 august 2010, 10:50)

    AlinN [anonim]

    42% dintre francezi nu sunt de acord cu expulzarea tiganilor.
    • -1 (1 vot)    
      Diversiuni (Joi, 26 august 2010, 11:20)

      cobra [anonim] i-a raspuns lui AlinN

      1. Ştirea reală este Francezii sunt divizaţi (în cazul) expulzării romilor.
      http://www.leparisien.fr/politique/sondage-les-francais-divises-sur-les-expulsions-de-roms-25-08-2010-1042876.php
      2. Dacă francezii sunt aşa cum sunt (nu spun cum ca să nu fiu cenzurat) nu trebuie să fim şi noi la fel. Aceştia sunt ţigani şi simpla menţionare a acestei denumiri nu trebuie să aibe sens peiorativ. Denumirea de rom sau rrom este o găselniţă recentă şi iniţiativa senatorului Iulian Urban cred că trebuie susţinută.
      http://www.urbaniulian.ro/2010/08/25/cuvantul-rrom-interzis-prin-lege/
    • 0 (0 voturi)    
      ref la titlu: (Joi, 26 august 2010, 11:22)

      Laur006 [anonim] i-a raspuns lui AlinN

      Restul participantilor la sondaj erau emigranti.
  • 0 (2 voturi)    
    Ipocriti (Joi, 26 august 2010, 11:27)

    Pardaillan [anonim]

    Cata ipocrizie pe francezii astia…
    Trambiteaza sus si tare drepturile omului, libertatea de miscare, de exprimare, de a calatori, de a munci, iau pozitii ferme daca e sa te uiti urat la un caine, fac scandal daca nu incerci sa integrezi tiganii in societate, dar se spala pe maini cand e vorba sa aplice ei aceste lucruri.
    Ne califica pe toti romanii ca tigani din cauza catorva grupuri de rromi pe care, acum vad si ei, nu-i pot stapani, nu-i pot integra.

    Pai eu zic asa: sa luam noi pozitie impotriva abuzurilor pe care Franta le aplica minoritatii tiganilor, pentru faptul ca ii discrimineaza si ii trateaza inuman, in afara sferei drepturilor si libertatilor omului, expulzandu-i gramada, ca pe animale, in loc sa le ofere posibilitatea de a munci, de a invata, de a se integra in marea familie europeana.

    Imi vine sa rad, ipocritilor, sa vedeti si voi ce inseamna sa “integrezi tiganii”, sa vedeti si voi cum e sa le suporti manelele, lenea, furtul, hotia, minciunile, mizeria. Integrati-i voi, nu ne mai dati noua sfaturi de cum sa-i tratam. Ar trebui sa apreciati restul romanilor pentru ca pot trai alaturi de aceasta natie, si nu sa faceti glume infantile pe posturile nationale catalogand toti romanii intrun mod degradant pentru voi.
  • -1 (3 voturi)    
    Ce ar fi daca..... (Joi, 26 august 2010, 12:23)

    polonyca [utilizator]

    ..... in semn de raspuns la aroganta si ipocrizia francezilor , am .."expulza" si noi , romanii , macar 2- 3 miloane de abonamente de pe Orange pe alte firme ??? Oare cum ar fi perceput acest semnal ?? Noi suntem buni numai ca sa-i imbogatim pe ei !!! In rest , tre sa primim numai .."lectii de democratie" de la tot felul de ...filfizoni care se cred veniti de pe alta planeta !!! Dar o greva a cumparatorilor care sa nu ma intre efectiv in ..."Carrefour" , cum ar da si asta...????!!!
    • -1 (1 vot)    
      nici cu Dacia/Renault sa nu mai mergem (Joi, 26 august 2010, 12:51)

      ovidiu35 [utilizator] i-a raspuns lui polonyca

      eu propun nici cu Dacia /Renault sa nu mai mergem!
      si statul ROman sa le ceara napoi facilitatile fiscale/scutirile de impozit ( approape un miliard de Euro) Si sa ne botezam toti maidanezii Lelouche.Suna bine, rimeaza cu Labus!
  • 0 (0 voturi)    
    institutele de sondaje (Joi, 26 august 2010, 12:59)

    rico [anonim]

    Si acolo se manipuleaza in draci prin sondaje. Nu ca ar fi fals ca 48% au raspuns asa la intrebarea care a fost pusa, dar formulare intrebarii conteaza cel mai mult cand faci un sondaj. De exemplu cred ca am fi avut alt procent daca intrebarea ar fi fost formulata in modul urmator : sunteti de acord cu expulsarea romilor care costa X mii de euro pentru fiecare individ expulsat si nu-i poate obliga (conform legislatiei UE) sa nu se mai intoarca inapoi Franta ? Daca ar fi fost precizat persoanelor sondate ca marea majoritate a celor expulsati in trecut s-au intors si ca exista multi indivizi care au beneficiat de mai mult de 3 ori prima de intoarcere...
  • 0 (0 voturi)    
    documentare (Joi, 26 august 2010, 13:33)

    quetzal [utilizator]

    "Franta ofera 300 de euro de adult si 100 de euro de copil imigrantilor ilegali care accepta sa plece din aceasta tara. "

    Nu ofera Franta nimic, exista fonduri alocate de UE fiecarei tari pentru "repatrierea imigrantilor ilegali", mai documentati-va din cand in cand inainte de a scrie articole:

    http://europa.eu/legislation_summaries/justice_freedom_security/free_movement_of_persons_asylum_immigration/l14570_en.htm

    La fel cum exista fonduri "oferite" Romaniei pentru integrarea romilor: 4 miliarde de euro pe an! in timp ce Franta nu primeste nici un cent pentru asta;
  • +2 (2 voturi)    
    tiganii... (Joi, 26 august 2010, 15:12)

    vallya3 [utilizator]

    Oare de ce s-au asezat asa de multi tigani in Romania? am fost noi mai ingaduitori cu acesti nefericiti?De ce in westul europei sant mai putini tigani decat in estul acestui continent? Probabil cetatenii westului au fost si sant mai intransigenti cu tiganii decat santem noi romanii....sant mai xenofobi si rasisti...Romanii au fost mai ingaduitori, i-au acceptat asa cum sant? mai stii?
  • 0 (0 voturi)    
    52% no acord (Vineri, 27 august 2010, 13:37)

    Bernard Guille [anonim]

    Rolul Europei este sa aloce buget pentu infrastructuri, in special sanitare, in serviciul populatiei. Propun prietenilor nostri romani sa denumeasca "Nicolas Sarcozy" o lada publica de gunoi menajer sau o statie de epurare a apelor reziduale...


Abonare la comentarii cu RSS
Vremea la


/
Maine:
|

Hotnews
Agenţii de ştiri
hosted by
powered by
developed by
mobile version