Centrul Wiesenthal il critica pe Shimon Peres fiindca a multumit Romaniei pentru ajutorul acordat evreilor

de V.M.     HotNews.ro
Vineri, 13 august 2010, 21:13 Actualitate | Esenţial

Centrul "Simon Wiesenthal" l-a criticat dur, vineri, pe presedintele israelian Shimon Peres, care a multumit public poporului roman pentru salvarea a sute de mii de evrei in trecut, sustinand ca liderul israelian ar fi trebuit de fapt sa condamne statul roman pentru celelalte zeci de mii de evrei care au murit in Romania in timpul celui de-al Doilea Razboi Mondial, relateaza Associated Press.

Shimon Peres s-a aflat zilele acestea intr-o vizita oficiala la Bucuresti, aceasta fiind prima vizita a unui presedinte israelian in Romania de la crearea statului evreu. In cadrul conferintei de presa comune cu presedintele roman Traian Basescu, Peres a multumit in mod public Romaniei pentru ca a ajutat aproximativ 400.000 de evrei romani sa emigreze in Israel, pe timpul regimului comunist.

Presedintele Peres nu a mentionat insa rolul pe care Romania l-a jucat in Holocaust, scrie AP.

In 2004, raportul unei comisii istorice de studiere a Holocaustului din Romania a aratat ca tara a fost responsabila pentru moartea a 280.000 de evrei si 11.000 de romi in timpul celui de-al Doilea Razboi Mondial, sub regimul pro-nazist al maresalului Ion Antonescu.

Vineri, directorul filialei din Israel a Centrului "Simon Wiesenthal", Efraim Zuroff, a transmis o declaratie in care spune, in esenta, ca Peres ar fi trebuit sa mentioneze tocmai acest lucru.

"Omisiunea de a condamna crimele oribile ale regimului Antonescu impotriva poporului evreu va avea probabil consecinte dure, mai ales in Romania si in alte parti din Europa de Est, unde exista o tendinta crescanda in societatile post-comuniste de a nega sau de a minimiza rolul important jucat de colaboratorii nazisti locali in anihilarea evreilor", a spus Zuroff.

In acea perioada, autoritatile romane au permis ca tara sa devina "un gigantic camp pentru uciderea evreilor", sustine Zuroff, al carui centru este cea mai mare organizatie din lume ce se ocupa cu vanatoarea de nazisti.


"Nu vom uita niciodata ca, in perioada cea mai intunecata a istoriei - perioada nazista, Romania a ajutat la salvarea a 400.000 de evrei de aici, care au venit in Israel, au ajutat la construirea Israelului, dar, in acelasi timp, nu si-au uitat iubirea pentru Romania, si-au pastrat cultura romaneasca. Pentru aceasta, doresc sa multumesc poporului roman si sa ii spun ca aceasta este o prietenie care nu se va termina si care va continua multa vreme in viitor, nu doar in istorie", a afirmat joi presedintele israelian, in timpul conferintei de presa de la Palatul Cotroceni.

Vineri in schimb, Peres a facut un comentariu in timp ce vizita Memorialul Holocaustului din Bucuresti, care pare sa raspunda preocuparilor exprimate de Centrul Wiesenthal.

In discursul sau rostit in limba ebraica, seful statului israelian a mentionat ca a existat o perioada "cruda si nedrepta" in Romania celui de-al Doilea Razboi Mondial, cand "barbati, femei si copii nevinovati au fost victimele unor asasini romani, doar pentru vina de a fi fost evrei".

Presedintele Israelului a subliniat insa ca Romania de astazi este total diferita, fiind o natiune democratica si libera, care respecta drepturile omului.


Citeste mai multe despre   
























Material sustinut de Superbrands

Help Net, 19 ani de excelenta pe piata farma

Help Net Farma opereaza una dintre cele mai importante retele de farmacii din Romania si face parte alaturi de Green Net - importatorul si distribuitorul de suplimenti nutritivi si dezvoltatorul lantului exclusivist Beautik Haute Perfumerie, din grupul Farmexim, primul importator si distribuitor de produse farmaceutice din Romania.

5404 vizualizari

  • +6 (18 voturi)    
    lucrurile intra in fagas normal (Vineri, 13 august 2010, 21:47)

    panfil flecaru [anonim]

    bravo lui peres.
    pana si centrul wisenthal a mai taiat din coada vulpii. dela sute de mii a ramas aproape de real, cateva zeci de mii. in tealitate, cateva mii.
    nu cifrele sunt importante, ci faptul ca s'a facut din opresiunea evreilor, politca regimului antonescu.
    pana si muzeul holocaustului, insusi norman manea, a decorat pe majestatea sa regele mihai cu titlul de drept intre deptzi, cel mai inalt titlu acordat de comunitatzile evreiesti.
    a fost acordat pentru participare romaniei, la insistentza casei regale, intr'un progarm de repatriere spre palestina, in cel de al doilea razbel.
    au scapat nu numai evrei din ro, dar si din polonia si foasta mare uniune...
    inca odata, peres confirma ca este un mare om politic si de stat.
    • 0 (4 voturi)    
      fagas normal (Sâmbătă, 14 august 2010, 9:01)

      atentu [anonim] i-a raspuns lui panfil flecaru

      Comentariul tau nu e decat flecareala si lipsa crasa a adevarului, pui in spatele lui Perez si a centrului Wiesenthal ce nu au zis... mai citeste iar articolul. Si nu mai amesteca perioadele, ori esti rauvoitor ori esti lipsit de logica.
      • -1 (3 voturi)    
        atentule, fi atent acilea ! (Sâmbătă, 14 august 2010, 14:52)

        panfil flecaru [anonim] i-a raspuns lui atentu

        nu amestec perioadele.
        articolul se refera atat la perioada ceaucesco cat si la perioada razbelului.
        peres a multzumit pen' ca nen'to nicu a luat niscai parai pentru capul de evreu lasat sa se duca.
        wisenthal reprosa oprimarea evreilor in ro, in timpul razbelului.
        ce laudam io, este ca wisenthal a mai taiat din coada vulpii, adica, dela cele peste 300 de mii de cazuri reclamate de organizatzii evreiesti, astia dela wisenthal, au ramas la cateva zeci de mii...
        despre care spuneam ca tot nu sunt conf.
        cu realitatea, ca au fost ucisi cateva mii de evrei, direct de romani. fie la iasi, fie la odessa fie in alte chestii mai marunte.
        intrarea pe fagas inseamna revenirea la realitate.
        deasemenea, laudam pe norman manea, seful muzeului holocaustului din wash, dc. pentru ca a recunoscut meritele casei regale si implicit ale romaniei, pentru plecarile spre palestina, din timpul razboiului.
        sa nu uitam ca emigrarea evreiasca spre palestina a inceput inca din timpul razboiului, incurajata de anglo americani. evrei scapati din germania, frantza si alte tzari ocupate.
        elvetzia si spania au fost principalele canale de iesire.
        ro, intr'o masura mai mica, a ajutat la acest exod. marele exod a inceput dupa eliberarea din lagare, dupa incetarea razboiului. ultima parte a exodului spre palestina a fost cu contributzia romaneasca, mai precis cu acorddul celui mai iubit fiu al popo'ului, pe baze de comertz.

        e bine ca esti atent, dar nu intzeleg dece esti nervos si agresiv ... !?
    • +1 (7 voturi)    
      dar (Sâmbătă, 14 august 2010, 9:23)

      resita31 [utilizator] i-a raspuns lui panfil flecaru

      dar sutele de mii de romani cazuti pe front datorita razboiului iscat de germania?! astia de ce is mai putin importanti decat evreii persecutati de germani?!
      • +3 (7 voturi)    
        mai draga, sezi bland si cujeta (Sâmbătă, 14 august 2010, 14:55)

        panfilica [anonim] i-a raspuns lui resita31

        e mare diferentza sa cazi la datorie, cu arma in mana, in uniforma, decat sa fii ucis ca animalele la abator, civil, fara posibilitatea sa te aperi.
        mai ales copii, femei si batrani.

        nu crezi ?!
  • +9 (21 voturi)    
    Ce prostie (Vineri, 13 august 2010, 21:59)

    Rhadoo [utilizator]

    Razboiul s-a terminat de mult. Cei care au comis crime impotriva evreilor nici nu mai traiesc.
    Cand o sa se termine cu ura absurda intretinuta de aceste ONG-uri evreiesti?
  • +12 (18 voturi)    
    Cine i-a casapit pe evrei in Transilvania? (Vineri, 13 august 2010, 22:04)

    Gyusike [anonim]

    Centrul Wiesenthal ar face bine sa se uite la cei care i-au ghetoizat si casapit pe evrei in Transilvania, adica la maghiari! Asa, numarul evreilor deportati din Romania scade semnificativ!
    • -1 (7 voturi)    
      evrei din Transilvania (Sâmbătă, 14 august 2010, 9:17)

      atentu [anonim] i-a raspuns lui Gyusike

      Centrul Wiesenthal a facut de mult ce spui tu, centrul nu are nici o vina ca nu te-ai informat corect, asa ca fii atent aici; au fost 800 mii evrei, cf. ultimului recensamant dinaintea celui de al II-lea razboi mondial. Au ajuns in Israel cca 400 mii, dupa razboi. Centrul Wiesenthal spune de 280 mii de victime pierite in teritoriul administrat de Romania.
      Daca mai ai nelamuriri, documenteaza-te la surse oneste. Si o intrebare de principiu. Cine omoara 10 mii e mai putin criminal decat cel care omoara 100 de mii ?
      • +2 (4 voturi)    
        nu trebuiesc minimizate crimele dar nici exagerat (Sâmbătă, 14 august 2010, 20:36)

        rico [anonim] i-a raspuns lui atentu

        ca au fost evrei masacrati in zonele administrate de romani, asta mai mult ca sigur, dar de aici pana a lua in serios tot ce spune centrul Wiesenthal!
        E clar ca au fost exagerari mari, asa cum au fost si in legatura cu perioada comunista cand aveam parte de o gramada de legende cu Ceausescu care-si facea transfuzii cu sange de copil etc.
        Asa si cu sapunul din evrei (care nu continte adn uman), copii de evrei aruncati de vii in gropi cu flacari, jandarmii romani care l-au ridicat pe Elie Wiesel cu familia lui cu toate ca se aflau intr-o zona controlata de unguri si multe altele.
  • +11 (15 voturi)    
    ce are sula cu prefectura ????? (Vineri, 13 august 2010, 22:22)

    turistul [anonim]

    e adevarat ca in timpul celui de-al doilea razboi mondial au fost ucisi mii de evrei in romania (de ex pogromul din iasi din '41). perez se referea la evreii care au fost lasati sa emigreze in israel dupa razboi ! deci sunt doua lucruri diferite.

    si da, poporul roman a ajutat evreii in '41, un caz concret e un unchi de al meu din iasi (evreu) care a fost ascuns intr-o casa de romani si astfel salvat de la pogromul care a avut loc.

    cei de la centrul wiesenthal ar trebui sa priceapa ca nu e totu doar alb sau doar negru ... sunt nuante ... si bune si rele ...
    • +6 (12 voturi)    
      Trec (Vineri, 13 august 2010, 22:43)

      accipiter gentilis [anonim] i-a raspuns lui turistul

      peste prima parte si ma opresc la ultima . In principiu , aveti dreptate : "cei de la centrul wiesenthal ar trebui sa priceapa..." . Si chiar pricep . Dar se fac ca nu pricep . De ce ? Simplu : pentru bani . Pentru foarte multi bani .

      Celor care doresc sa inteleaga cum sta treaba , le sugerez sa citeasca "Industria Holocaustului" , scrisa de Norman Finkelstein (evreu , dupa cum il arata numele) .
    • -2 (4 voturi)    
      cacac (Sâmbătă, 14 august 2010, 0:39)

      gashhhs [anonim] i-a raspuns lui turistul

      jos iliescu
  • +5 (15 voturi)    
    O mare minciuna! (Vineri, 13 august 2010, 22:50)

    itzik [anonim]

    Holocaustul din Romania este o mare Minciuna!
    Nu exista nicaieri dovezi pentru moartea a mai mult de 1500 de evrei in timpul razboiului! Dar era razboi
    • 0 (6 voturi)    
      Adevarul supara (Sâmbătă, 14 august 2010, 11:40)

      Un roman [anonim] i-a raspuns lui itzik

      Adevarul supara!

      Din acest motiv multi romani refuza sa se informeze in legatura cu rolul statului roman si al regimului Antonescu in exterminarea evreilor din Romania.

      Dovezile referitoare la exterminarea evreilor sunt numeroase, bine documentate si usor accesibile: exista un institut in Romania care se ocupa tocmai de asta, exista un raport oficial al unei Comisii Prezidentiale (raport asumat oficial de presedintele Romaniei de atunci, Ion Iliescu) cu privire la Holocaustul din Romania.

      Raportul poate fi citit in romana si in engleza aici:

      http://www1.yadvashem.org/about_yad/what_new/data_whats_new/report1.html#romania

      Chiar si wikipedia reprezinta un prim pas spre mai buna Dvs. informare:

      Masacrul de la Odessa

      "Masacrul de la Odesa s-a declanşat în seara zilei de 22 octombrie 1941, ca represalii la faptul că partizani sovietici au aruncat în aer clădirea comandamentului trupelor militare române din Odesa, omorând 16 ofiţeri români, inclusiv pe comandantul militar al oraşului, generalul Ion Glogojanu, 46 soldaţi şi subofiţeri, mai mulţi civili şi 4 ofiţeri germani de marină.

      În urma raportului primit mareşalul Antonescu i-a ordonat generalului Iosif Iacobici, şeful Marelui Stat Major şi comandant al Armatei a IV-a Române „să ia măsuri drastice de pedepsire”. În aceeaşi noapte, Iacobici a telegrafiat cabinetului militar al lui Antonescu că a pornit acţiunea ordonată: „Ca represalii şi pentru a da un exemplu populaţiei, s-au luat măsuri pentru a spânzura în pieţele publice un număr de evrei şi comunişti suspecţi”.

      În zilele de 22 - 24 octombrie 1941 au fost ucişi de câtre militari români între 25.000 - 34.000 de evrei din oraşul Odesa împuşcaţi, spânzuraţi, explodaţi, sau arşi de vii."

      http://ro.wikipedia.org/wiki/Masacrul_de_la_Odesa

      Pogromul de la Iaşi din 27-29 iunie 1941: În conformitate cu datele prezentate de autorităţile române, în cele trei zile au fost ucişi 13.266 de evrei.

      http://ro.wikipedia.org/wiki/Pogromul_de_la_Iași
  • +7 (17 voturi)    
    Dar evreii care au comis crime impotriva romanilor (Vineri, 13 august 2010, 22:51)

    Grig [anonim]

    Dar evreii care au fost in aparatul de represiune comunist si au comis crime in tara noastra ai cui sunt? Si sunt dovediti si gasiti de martori si arhive. Deci evreii cand isi vor cere iertare pentru oamenii lor care au comis crime? Daca acum actioneaza cu ura inseamna ca nu au invatat nimic din ororile celui de-al doilea razboi mondial si adopta comportamentul agresorilor din pacate. Fara toleranta si iertare. Si culmea,acum in plina mondializare!
    • -1 (27 voturi)    
      Mai informati-va! (Vineri, 13 august 2010, 23:36)

      Sorin Alexandrescu [anonim] i-a raspuns lui Grig

      Nu va place atunci când vi se pune oglinda în fata si vi se arata ca tatii, bunicii si strabunicii vostri au comis crime monstruoase contra evreilor(si romilor).Dar asta e adevarul gol-golut, puteti voi sa negati realitatea cât vreti ca acest lucru va ramâne o pata pe obrazul României si al românilor(masacrele de La Odessa, Domanovka, si multe altele, lagarele de exterminare din Transnistria, ce credeti voi oare,astea sunt inventii?).Iar despre asa zisele crime ale evreilor împotriva românilor, astea sunt încercari ale românlor de a mai atenua ceva din vina parintilor si bunicilor lor, încercari de a învinui pe evrei de crime monstruoase pentru a mai reduce un pic din sentimentul(nerecunoscut, dar prezent în strafundul sufletelor lor!) de culpa al românilor.Iar în ceea ce priveste crimele comunismului, românii ar trebui sa se uite exact câti evrei erau în partidul comunist, ce rol aveau ei acolo si ce origine etnica aveau de ex. Dej, Bodnaras, Teohari Georgescu, apoi Ceausescu si toti ceilalti care aveau cu adevarat ceva de spus în România comunista! Dupa aceea mai putem vorbi(daca vreti, dar ma tem ca cu români care îl admira pe criminalul Antonescu e greu sa duci o discutie rationala în privinta asta!).Oricum e foarte îmbucurator ca Shimon Perez îi lauda pe români si ca vede în ei un aliat de nadejde(ceea ce si sunt, dupa câte se pare!).Numai ca asta nu înseamna acum ca trebuie uitate paginile negre din istoria românilor, pentru care doar ei sunt de vina si nimeni altcineva, în ciuda tuturor încercarilor multor români de a da vina tot timpul pe altcineva pentru ororile si crimele savârsite de ei(atunci când nu le neaga complet). O noapte buna!
      • +5 (13 voturi)    
        sunt foarte informat !!! (Sâmbătă, 14 august 2010, 0:19)

        OBS [anonim] i-a raspuns lui Sorin Alexandrescu

        Pai ar cam trebui sa te informezi tu si sa nu torni gogosi date de Stalin sub forma de adevar !
        Bunicul a luptat in prima linie pe frontul de sud spre Odesa. Povestea ca armata rusa in retragere omora tot ce insemna evreu si ii punea pe margine drumului si apoi distribuiau manifeste in toata lumea spunand ca romanii sunt niste criminali.
        Nu spun ca ostasii romani au fost niste sfinti, dar te ai putea si tu sa recunosti ca de ex. Ana Pauker nu a facut lucruri in folosul poporului roman!
        Oricum din punctul meu de vedere lucrurile s-au petrecut si ar trebui sa invatam din ele faptul ca nu au dus la nimic bun. In plus, cea mai frumoasa carte pe care am citit-o a fost Jurnalul Fericiri a lui N. Steinhardt, cred ca cu aceasta evreii din RO si-au spalat pacatele.
        Problema nu este la romani, problema este ca mai sunt tot felul de ONG-uri de Holocaust care in loc sa incerce sa impace sipritele mai mult enerveaza ca sa poata sa mai ceara niste sponsorizari si fonduri !!!
        • 0 (0 voturi)    
          Problema (Duminică, 15 august 2010, 15:00)

          Pistache [utilizator] i-a raspuns lui OBS

          nu este niciodata la romani, nu? Intodeauna romanii sunt impiedicati de strainii din afara si dinauntrul granitelor tarii sa faca ceea ce trebuie; daca ar disparea toti atunci am fi si noi cea mai tare natie din lume, asa cum meritam....
          M-am plictisit de xenofobia asta indusa timp de 200 de ani in scopuri mai mult sau mai putin nobile, m-am saturat de vesnica victima (romanul verde). Nu te mai da rotund si informat - in perioada comunista, cu exceptia primilor 10 ani, cand in aparatul de stat erau ceva evrei veniti de la Moscova, evreii au fost vanduti ca niste vite, discriminati si s-a refuzat accesul lor in partid, mai ales in functii cheie, sau in securitate. Ceausestii nu-i scoteau din "jidani imputiti" dar isi frecau mainile cand puneau gheara pe dolarii trimisi cu constiinciozitate de catre guvernul israelian ca sa-si scoata oamenii din haznaua comunista
      • +2 (12 voturi)    
        mania persecutiei (Sâmbătă, 14 august 2010, 0:19)

        eu [anonim] i-a raspuns lui Sorin Alexandrescu

        Ca toti evreii ai mania persecutiei. Distrageti atentia ca procedati cu arabii cum au procedat altii cu voi. Romania in timpul celui de al 2 lea razboi a permis evreilor din toata Europa sa fuga din calea regimului nazist. Si ce vreti sa facem noi? Sa ne punem cenusa in cap pt presupuse crime de acum 70 de ani?
        • -1 (7 voturi)    
          Lasati-o balta, dragi români! (Sâmbătă, 14 august 2010, 13:59)

          Sorin Alexandrescu [anonim] i-a raspuns lui eu

          Pai "problema" tocmai consta în faptul ca NU sunt evreu; dar mi-e absolut clar ca un român cu creierul spalat,lobotomizat si îmbâcsit de ura pe "ceilalti" nu poate concepe ca cineva care îi ia în aparare pe evrei ar putea sa nu fie evreu!Sunteti extrem de penibili dragii mei români,dar dupa cum am mentionat mai sus deja: crimele comise de parintii si bunicii vostri sunt îndeajuns cunoscute; printre altele au fost si sunt tematizate si în România(vezi "Raportul final Ellie Wiesel"), puteti voi sa faceti spume la gura cât vreti: aceste crime nu se uita(chiar daca într-un final se iarta!).Puteti voi sa turbati de ura pe evrei(si nu doar pe ei!) ca va arata adevarul gol-golut, puteti voi sa-i învinuiti(în mod ipocrit si neadevarat!!!) ca ei ar fi adus chipurile comunismul în tara voastra, puteti sa tot dati vina pe cine vreti voi(pe unguri,pe tigani, pe rusi, pe fanarioti, numai pe voi sa nu o dati cumva, ca se darâma lumea!), adevarul iasa întotdeuna ca untdelemnul la suprafata! Sa aveti o zi câr se poate de buna!
          • 0 (2 voturi)    
            Ba, esti...!! (Sâmbătă, 14 august 2010, 22:07)

            Crina [anonim] i-a raspuns lui Sorin Alexandrescu

            .. dar asta nu este nimic rau! Doar ca nu romanii va urasc. Voi urati, si minimalizati totul ce nu seamana cu voi, si cu ceea ce credeti voi ca reprezentati!
        • 0 (2 voturi)    
          Da (Duminică, 15 august 2010, 11:19)

          dan [anonim] i-a raspuns lui eu

          Da trebuie sa ne punem cenusa in cap. Si nu sint presupuse sint reale. Si 70 de ani e o viata de om nu e ca si cum ar fi fost pe vremea lui Decebal. Da evreii au mania persecutiei. Ai idee de ce? crezi ca tu nu ai fi avut-o? In fiecare famieie de evrei exista un unchi, un bunic, o bunica, agatata de un cirlig intr-un abator. Si eu as avea mania pesecutiei. Retardule. Cu cita usurinta vorbesti. Asta e rezultatul faptului ca ne-am ascuns mereu rahatul sub pres. Lucrurile astea trebuiau invatate la scoala, ca sa nu se mai intimple.
      • +1 (9 voturi)    
        putina decenta n-ar strica (Sâmbătă, 14 august 2010, 2:09)

        tepes [utilizator] i-a raspuns lui Sorin Alexandrescu

        Dle.Alexandrescu priviti putin in trecut cu sinceritate daca mai aveti,pomeniti de lagarele de exterminare din Transnistria dar dle.romanii nu au facut niciodata lagare mai ales de exterminare,cine va spusasa ceva? toate lagarele de care pomeniti nu au fost in custodia romanilor ci a nemtilor cu care eram aliati.Pomeniti apoi de masacre , este usor sa acuzi fara probe ,probabil ura care o ai fata de romani nu-ti da pace sa dormi,insa de aici pina a condamna un intreg popor este o impietate fata de Dumnezeu O intrebare dle.Alexandru ,puteti nominaliza un popor mai tolerant ,bun si cu frica fata de Dumnezeu ,ca romanii? spuneti macar unul.Nu uitati Dle. in acei ani negrii a fost razboi si la inceputul ofensivei asupra URSS-lui nu prea se luau prizonieri,dar cine poate notifica toate ororile care s-au intimpat?Trebuie Dle.Alezandru sa privim cu incredere spre viitor si sa lasam trecutul in seama istoricilor.
        • +1 (5 voturi)    
          ba exista (Sâmbătă, 14 august 2010, 8:34)

          Veritas [anonim] i-a raspuns lui tepes

          Bulgarii -care erau si ei aliati ai nemtilor nu au avut pogromuri si nu au permis stramutarea sau omorirea evreilor. Patriarhul si regele s-au opus. Si mai am exemple daca vreti! Dar tot nu ajuta la nimic...Diferentele se vad si azi cu ochiul liber.
          • +5 (5 voturi)    
            ... (Sâmbătă, 14 august 2010, 17:06)

            dragos234 [utilizator] i-a raspuns lui Veritas

            Bulgaria nu i-a deportat pe evreii din Bulgaria dar pe evreii din Macedonia, da, i-a deportat.

            Bulgarian authorities deported a very large majority of the Jews (non-Bulgarian citizens) in the areas of Macedonia and Thrace which were under Bulgarian administration during the war. Bulgarian authorities did not regard these Jews as Bulgarians, nor did they afford protection to Jews who had fled to Bulgaria from Nazi occupation elsewhere. Approximately 14,000, including nearly all the Jews of Bulgarian-occupied Macedonia and Thrace, were arrested by Bulgarian authorities and deported through Bulgaria, transferred to German control and then shipped to Treblinka for extermination.

            http://en.wikipedia.org/wiki/Bulgarian_Jews
      • +4 (10 voturi)    
        Criminalul Antonescu (Sâmbătă, 14 august 2010, 2:50)

        Dapyx [anonim] i-a raspuns lui Sorin Alexandrescu

        a facut ca nici un evreu din Romania sa nu participe la "Solutia finala", desi Eichman ii astepta cu bratele deschise. Nici un evreu in zona administrata de statul roman nu a purtat semne distinctive, steaua lui David.

        "In nici o tara dominata de nazisti n-a supravietuit o asa de mare proportie a populatiei evreiesti" Dr. W. Filderman, "Situatia numerica a Evreilor din Romania" in Jurnalul de dimineata, 10 aug 1946

        Asta nu inseamna ca nu au murit evrei in Romania in cel de al doilea razboi mondial. Din pacate 120.000 si-au pierdut viata.

        Dar fiindca tot va place, tie si Centrului Wiesenthal, termenul Holocaust, sa ne aducem putin aminte de Holocaustul rosu, adus in Romania de Ana Pauker alias Hannah Rabinsohn, in urma caruia si-au pierdut vietile aproape 1.500.000 de romani.

        Dupa logica simplista wiesenthaliana, fiindca Ana si alti fruntasi ai partidului comunist din acea perioada erau evrei, de vina pt acest genocid este nimeni altul decit poporul evreu.

        Pacat ca Shimon Peres reprezinta o minoritate in rindul israelienilor, iar wiesenthalienii sint majoritari. Radicalismul si badaranismul este mai mare decit bunul simt si declaratii echilibrate.
        • +3 (5 voturi)    
          ... (Sâmbătă, 14 august 2010, 17:11)

          dragos234 [utilizator] i-a raspuns lui Dapyx

          n July-August 1941, the yellow badge was imposed by local initiatives in several cities (Iaşi, Bacău, Cernăuţi). A similar measure imposed by the national government lasted only five days (between September 3 and September 8, 1941), before being annulled on Antonescu's order.[57]

          http://en.wikipedia.org/wiki/History_of_the_Jews_in_Romania
          • 0 (0 voturi)    
            local initiatives (Duminică, 15 august 2010, 4:07)

            Dapyx [anonim] i-a raspuns lui dragos234

            nu reprezinta statul roman, administratia centrala. De altfel din cele relatate de tine (nu am verificat informatia din wiki in alte surse), Antonescu, conducatorului statului, a intervenit pt anularea initiativelor locale intr-un timp f scurt. .

            Nu am spus ca nu au existat abuzuri, indeosebi in partea Moldovei (inclusiv Basarabia), si aici au avut si evrei partea lor de vina (vezi anexarea Basarabiei de catre URSS si reactia populatiei de origine evreiasca asupra acestui fapt), dar autoritatile centrale au intervenit pt corectarea lor in masura in care acele timpuri le permiteau.

            Un popor, o tara, nu pot fi acuzati de anumite actiuni. Singuri care porta responsabilitatea sint oamenii de la conducere din acele timpuri, Antonescu, Ana Pauker etc.
        • 0 (2 voturi)    
          Antonescu nu a fost criminal!! (Sâmbătă, 14 august 2010, 22:13)

          Crina [anonim] i-a raspuns lui Dapyx

          Regret sa-i dezamagesc pe toti cei care l-au catalogat astfel, insa Antonescu nu a fost criminal
          A fost un mare patriot . Si a iubit Romania, si poporul roman mai mult decat viata lui. Spre disperarea multor indivizi ( sa nu-i numesc altfel) detinatori ai cetateniei romane. A luptat pentru Basarabia, teritoriu istoric romanesc. Nu este vina lui pentru ca au fost ucisi si oameni nevinovati
          • 0 (0 voturi)    
            da, da (Duminică, 15 august 2010, 15:12)

            Pistache [utilizator] i-a raspuns lui Crina

            Si cu dumnezeu inainte, nu? Antonescu nu a fost decat un dictator militar, cu nimic mai bun decat alt dictator militar luat la intamplare, cu exceptia faptului ca intr-adevar credea in ceea ce facea si isi iubea tara in felul lui (asta nu inseamna ca a procedat sper binele tarii pe care o iubea). Ca de obicei, iar comentariile acestui articol nu fac decat sa-mi intareasca spusele, ura orbeste. Ura sa pentru comunism l-a facut sa se alieze cu HITLER. Merita orice pe lumea asta sa te aliezi cu HITLER? Se stia foarte bine cati oameni erau masacrati de catre germani - evrei, tigani, homosexuali, debili mental, handicapati fizic. Antonescu s-a aliat cu jigodia aia dementa, iar tu, madam, ai tupeul sa vii sa iti scrii dejectiile pe acest site?
      • 0 (6 voturi)    
        Asa sa fie? (Sâmbătă, 14 august 2010, 8:46)

        Radu B [anonim] i-a raspuns lui Sorin Alexandrescu

        "Domnule"
        Poate aveti si o explicatie logica pentru interzicerea cartii scrise de Traian Romanescu, "Marea Conspiratie Evreiasca".
        Daca v-ati da un pic jos de pe fata ura si incultura, ati descoperi ca de fapt evreii sionisti sunt cei care intretin si perpetueaza aceste conflicte, la atatia ani de la terminarea razboiului.
        Dar cati romani au murit in razboiul ala nenorocit, de mana rusilor, rusi care erau condusi, ce chestie, fix de o mana de evrei sionisti, conteaza pentru inaltimea voastra? Ma indoiesc.
        P.S. Aveti cumva idee cine a spus, in vremea acelui razboi, "Cand curge sangele pe strazi, NOI ne imbogatim" ?
      • 0 (6 voturi)    
        Sa-ti intre bine in cap (Sâmbătă, 14 august 2010, 8:52)

        Florin [anonim] i-a raspuns lui Sorin Alexandrescu

        Romanii n-au ucis vreun evreu pe motivul ca era evreu. Niciodata. Nici in perioada nazista si nici in perioada comunista. Si nici in viitor nu se va intampla asta.
        In plus, Antonescu, a salvat vietile a sute de mii de evrei. Nu i-a expulzat in Germania asa cum solicita Hitler. Mai citeste!
        Ceea ce faci tu, Zuroff si cei de la centrul Wiesenthal se cheama calomnie si tradare de tara.
      • +1 (7 voturi)    
        Daca numele dvs. este real... (Sâmbătă, 14 august 2010, 11:21)

        Roman [anonim] i-a raspuns lui Sorin Alexandrescu

        ...atunci v-ati castigat si un renume: Coada de Topor!
  • +2 (10 voturi)    
    Stupid people (Vineri, 13 august 2010, 23:31)

    nano2k [utilizator]

    Mi-e tot mai mila de acesti oameni care traiesc in trecut, care nu vor de fapt sa traiasca in prezent. Ce sa mai vorbim de viitor?
  • +4 (6 voturi)    
    stirea exacta (Sâmbătă, 14 august 2010, 0:14)

    nano3 [anonim]

    Preşedintele israelian a mulţumit poporului român pentru ajutorul acordat celor 400.000 de evrei în perioada nazistă

    http://www.agerpres.ro/media/index.php/politic/item/24052.html
  • -1 (11 voturi)    
    trecutul te fereste de greselile viitorului (Sâmbătă, 14 august 2010, 0:18)

    contribuabilul cinstit [anonim]

    Eu cred ca o omenirea nu trebuie sa isi uite trecutul oricare ar fi acela caci reprezinta o suma de experiente din care generatiile viitoare pot invata. Putem evita greseli grave in viitor daca intelegem mecanismele care au stat in spatele greselilor trecutului.

    Cred ca strabunii nostri romani au facut greseli (holocaustul), dar si lucruri bune (migrarea evreilor romani in Israel). Este datoria noastra, a celor de azi sa intelegem ce facem cu acest trecut si sa decidem ce facem in viitor. oare stim sa invatam ?

    Nu cred ca centrul ala ONG o spunea cu ura, ci atragea atentia ca povestea are doua fete. La fel cum nu cred ca Simon Peres a uitat ceva, ci pur si simplu a ales sa se uite la partea buna a lucrurilor. Asta mie imi da speranta. Cred ca avem nevoie de prietenia Israelului.

    Traim intr-o democratie si asta-i bine. Diversitatea opiniilor e buna, naste inovatie si progres.

    Imi pare rau pentru cei care au murit in 41 si imi pare bine pentru cei care au gasit o viata mai buna inainte de 89.
    • +1 (9 voturi)    
      Echilibrat (Sâmbătă, 14 august 2010, 1:52)

      nano2k [utilizator] i-a raspuns lui contribuabilul cinstit

      Inteleg echilibrul comentariului tau si apreciez incercarea.
      Insa nu sunt de acord cu tine cand zici: "Nu cred ca centrul ala ONG o spunea cu ura.". Poate nu e cu ura, dar cu siguranta este cu interes.
    • +3 (11 voturi)    
      fi cinstit nu umbla cu cioara (Sâmbătă, 14 august 2010, 2:32)

      tepes [utilizator] i-a raspuns lui contribuabilul cinstit

      Domnule,scrii corect pina la un punct (holocaust) ce vrei sa spui,ca sintem noi romanii calaii evreilor? adica strabuni nostri un intreg popor pe cae il condamni ,de ce nu te marginesti a spune ca o parte a armatei a participat la pogromul de-la iasi si legionarii la bucuresti,insa uiti sa specifici(cu intentie) ca aproape toti evreii dusi in lagarele deexterminare naziste din transilvania era sub stapinirea hortistilor unguri ,cu asta trebuia sa incepi cit priveste lucrurile bune facute de romani are cine le contabiliza nu avem nevoie de un iago am avut destui si nu erau romani.
    • 0 (0 voturi)    
      iar minusurile (Duminică, 15 august 2010, 15:14)

      Pistache [utilizator] i-a raspuns lui contribuabilul cinstit

      pe care vi le-ati luat pentru cel mai de bun simt comentariu scris aici dovedesc starea de echilibru mental a natiei
      • +1 (1 vot)    
        o privire catre noi (Duminică, 15 august 2010, 22:13)

        contribuabilul cinstit [anonim] i-a raspuns lui Pistache

        Pistache - nu scriu aici pentru puncte ci pentru cei care citesc. Imi asum ce spun.

        Nano2k - relatiile intre oameni sunt conduse de interese. Bineinteles ca exista un interes la ONG, la Shimon si sper din tot sufletul ca si la diplomatia romaneasca condusa de Basescu. Ei au nevoie de noi si noi avem nevoie de ei. Intrebarea este cum scoatem cele mai multe beneficii din relatia Romania-Israel ? Tocmai din cauza interesului nu cred ca cineva mai vobeste cu ura despre ce s-a intamplat acum multi ani.

        tepes - nu cred ca suntem calaii nimanui. Cred ca strabunii nostri au facut ce au considerat ei corect la momentul respectiv. Cred ca in acest moment trebuie sa trecem de la o politica oportunista (cand cu unii cand cu ceilalti) la una care sa serveasca intereselor nationale. cred ca trebuie in primul rand sa cladim credibilitate in partenerii pe care ni i-am ales si sa dovedim ca suntem alaturi de ei la bine si la rau. cred ca trebuie sa ne "marketam" mai bine avantajele geo-politice si strategia politicii externe sa stea deasupra partidului oportunist aflat la putere 2-3-4 ani.
  • +3 (11 voturi)    
    au trecut 70 de ani.. (Sâmbătă, 14 august 2010, 2:30)

    hesperus [anonim]

    ...si evrei tot nu pot trece peste acest episod din ciudata lor istorie?..eu vin cu o afirmatie-intrebare: si ce daca au fi fost macelariti un numar de oameni?...sunt atat de primitiv in sentimente in acest moment incat refuz sa imi pese..am argumentele mele de ordin psihologic si statistic incat sa imi permita constiinta sa nu imi mai pese de istoria de acum 70 de ani..holocaustul a ramas doar un factor care restabileste coeziunea si patriotismul evreiesc...va recomand tuturor care sunt pro-evrei si sustinatori ai holocaustului urmatorul articol din ziarul Haaretz, poate o sa intelegeti de ce se mai pastreaza inca aceasta idee desueta, nascatoare de ura: http://www.haaretz.com/print-edition/news/anshel-pfeffer-israel-suffers-from-evoking-holocaust-to-justify-militant-policies-1.307713
  • +7 (11 voturi)    
    Wiesenthal ramane fara cotizatii (Sâmbătă, 14 august 2010, 6:56)

    Sediu [anonim]

    ...daca isi pierde obiectul muncii. Sunt pe jumatate curios, pe jumatate amuzat de disperarea cu care improspateaza o poveste care si-a pierdut mult din anvergura si credibilitate. Incet-incet, centrul ajunge penibil. Cam prea incet, totusi.
  • +2 (8 voturi)    
    Crme in masa, cu arma "banul fara miros" (Sâmbătă, 14 august 2010, 7:55)

    hotnewsfil [utilizator]

    Sa intelegem ca domnii Wiesenthal si Peres sunt exclusivisti? Unul dimtre ei prezinta numai o fata a monedei, celalalt numai pe cea de a doua.
    Fara sa toleram crimele trcutului ( sa le trecem cu vederea), trebue sa nu uitam ca, mai toate popoarele, inclusiv cel evreu, au facut crime, in trecutul lor. Crime, cu glontul, cu cutitul, cu sageata si, mai subtil dar mai eficient pe scara mondiala, cu banul.
    Hai sa vedem si propriile noastre crime, nu numai pe cele ale altora. Daca s-ar face o statistica, o ierarhizare a criminalilor financiari (crima cu arma "banul"), la scara mondiala, care ar fi clasamentul tarilor, de-alungul istoriei, trecute si, mai ales, recente?
  • -1 (5 voturi)    
    Ei, declaratii politice..... (Sâmbătă, 14 august 2010, 8:06)

    lili [anonim]

    Daca ar fi sa reactioneze in Romania organizatiile de tot felul la declaratiile Dlui Basescu, la cate spune Dumnealui, eu cred ca s-ar ajunge la CEDO........ Declaratii ale politicienilor..... Sau la ei nu-i asa ???!!!!
  • +6 (8 voturi)    
    E doar o impresie . . . (Sâmbătă, 14 august 2010, 8:19)

    gheorghe [anonim]

    . . . ca acest centri Wiesenthal este mai interesat de mentinerea unui climat de ura si suspiciune decat de reconciliere si recunoastere reciproca a valorilor diferitelor natiuni inclusuv a celei israeliene?
  • +1 (5 voturi)    
    "liar" ? (Sâmbătă, 14 august 2010, 8:36)

    utug [anonim]

    Simon Wiesenthal (1908 – 2005) a fost dupa Guy Walters (autor al Hunting Evil) un minciunos, fabricant a multor neadevaruri. In istoria Holocausturilor minciuni despre Romania s-au mai spus. Romania a mai participat si la Holocaustul a 6 milioane de evrei dupa Primul Razboi mondial.

    Deconstructing Simon Wiesenthal by Lawrence Swaim
    The Simon Wiesenthal Center in Los Angeles, California, is named after the famed Austrian Nazi-hunter, Simon Wiesenthal ... both Simon Wiesenthal and the Center named after him have been accused of flagrant lying, exaggerations and half-truths. In any case, it is now known that Wiesenthal, a born story-teller, rarely let the facts get in the way of a good story—in fact many of the things he claimed to have done were fabrications. This recently came to light with the publication, in June of 2009, of Hunting Evil, by British Author Guy Walters, in which he characterizes Simon Wiesenthal as “a liar—and a bad one at that.” Wiesenthal, he maintains, would “concoct outrageous stories about his war years and make false claims about his academic career.” Walters found that there were “so many inconsistencies between his three main memoirs and between those memoirs and contemporaneous documents, that it is impossible to establish a reliable narrative from them. Wiesenthal’s scant regard for the truth makes it possible to doubt everything he ever wrote or said.” ...
    Hunting Evil
    www.amazon.co.uk/Hunting-Evil-Guy-Walters/dp/0593059913
    Deconstructing Simon Wiesenthal by Lawrence Swaim
    http://palestinethinktank.com/wp-content/uploads/2009/03/palestine_map_1948_eng.jpg
    http://en.wikipedia.org/wiki/The_American_Hebrew
    http://exposing-the-holocaust-hoax-archive.blogspot.com/2009/09/jews-alleged-holocaust-of-6-million.html
    http://www.youtube.com/watch?v=5BaJCRXsgt4
    • -1 (3 voturi)    
      Control the World ? (Sâmbătă, 14 august 2010, 15:33)

      *)* [anonim] i-a raspuns lui utug

      Deconstructing Simon Wiesenthal by Lawrence Swaim
      http://www.gilad.co.uk/writings/deconstructing-simon-wiesenthal-by-lawrence-swaim.html

      Jewish People Control the World ?
      http://www.archive.org/details/Hashmatsa
      • 0 (2 voturi)    
        It's amazing ... (Sâmbătă, 14 august 2010, 21:54)

        *-* [anonim] i-a raspuns lui *)*

        "It's amazing how hard the State of Israel works to perpetuate this myth of eternal suffrage and discrimination. My God, the Jews of America are the richest and most influential group in all of the country, yet it's never enough unless everybody walks in strict lockstep with the Zionist lobby, and you do not dare speak out. What about the 3 million Armenians killed by the Turks? What about the millions of Native American people massacred so America could fulfill its God ordained manifest destiny? What about the Palestinian people living in squalid camps under the jack boots of Jewish domination-sound familiar?"
  • +2 (6 voturi)    
    Ia vedeti ce se ascunde sub pres! (Sâmbătă, 14 august 2010, 9:09)

    Liliana [anonim]

    Apreciez discursul lui Shimon Perez si se pare ca nu este fara scop. Ganditi-va ca Basescu tocmai i-a promis sprijinul total in cazul unui razboi care se pune la cale. Parca a zis ceva de genul: vom fi alaturi de NATO si Israel? Asta nu va da de gandit ca se coace ceva mare de tot?
  • +4 (4 voturi)    
    Aici se vede clar diferenta... (Sâmbătă, 14 august 2010, 11:25)

    citizen B [anonim]

    ...dintre religia lor si a noastra: ei - dinte pentru dinte, noi - iertare. Mai usor cu ura, domnilor!
  • +5 (7 voturi)    
    Ziaristi romani cu poalele in cap. (Sâmbătă, 14 august 2010, 12:19)

    mircea [anonim]

    Unii ziaristi romani daca nu gasesc prin presa internationala un articol denigrator la adresa Romaniei,il inventeaza,scriu ei articolul si-l titreaza ca interviu al nu stiu carei personalitati frustrate,numai sa-si satisfaca placerea de a batjocori Romania.Exista oare vre-o tara de pe glob careia centrul Wiesenthal sa nu-i reproseze ceva,referitor la al doilea razboi mondial?Daca vom sta mereu cu parul la spate si ne vom aminti numai relele trecutului,omenirea va dispare,iar ziaristii sunt principalii vinovati in difuzarea unor stiri belicoase.Parca nu va simtiti bine,daca nu se mai coace de un conflict undeva si trebuie sa-l inventati,ca poate devine real.
  • +3 (7 voturi)    
    completare (Sâmbătă, 14 august 2010, 13:06)

    Sigur [anonim]

    "De asemenea, centrul W l-a criticat pe Papa fiindca nu e suficient de catolic."
  • +4 (8 voturi)    
    lucrurile nu stau chiar asa (Sâmbătă, 14 august 2010, 13:12)

    cititor hotnews [anonim]

    Teritoriile unde s-au luat masuri contra evreilor erau scoase de sub jurisdictia Romaniei,fiind ocupate in cea mai mare parte de unguri.
    Pe urma sa nu uitam holocaustul comunist care a omorat peste 1,5 milioane de romani,iar de victimele comunismului nu se vorbeste mai ales in Europa nici macar la a suta parte fata de cat se vorbeste de victimele nazismului.
  • 0 (4 voturi)    
    .... (Sâmbătă, 14 august 2010, 16:47)

    dragos234 [utilizator]

    Deci:

    "According to the World Jewish Congress, there were 428,312 Jews in Romania in 1947."

    Apoi,

    120,000 of Transylvania's 150,000 Jews died at the hands of the Fascist Hungarians later in the war."


    Si

    "Also, sometimes with the encouragement of Antonescu's regime, thirteen boats left Romania for the British Mandate of Palestine during the war, carrying 13,000 Jews (two of these ships sunk, and the effort was discontinued after German pressure was applied)."


    Ne raman noua din cei 800 000 de evrei la inceputul razboiului in jur de 240 000 de evrei romani de care ne-am ocupat noi personal. Transnistria, Odessa, pogromuri.

    http://en.wikipedia.org/wiki/History_of_the_Jews_in_Romania
  • +2 (2 voturi)    
    DE FAPT... (Sâmbătă, 14 august 2010, 23:00)

    nu conteaza [anonim]

    evreii executati la odesa erau evrei refugiati din basarabia ! de ce se refugiasera din basarabia ? simplu: cu un an inainte, prin notele ultimative din 26 si 28 iunie romania a fost obligata sa cedeze basarabia. evident ca rusia comunista nu a respectat nimic, ajungind din urma armata romana in retragere. si, ca sa fie tacimul complet, armata romana a fost tinta batjocurii generale, umilintei, crimelor savirsite de cine ? de evreii comunisti, agenti nkvd in basarabia. amintiti-va ca dupa unirea basarabiei cu romania rusia nu s-a impacat niciodata cu gindul ca a pierdut gurile dunarii si toti anii, pina in 1941, de-a lungul frontierei comune au existat provocari de partea rusa, soldate, din pacate, cu morti de partea romana.

    de asemenea lagarele din transnistria au fost tot pentru evreii comunisti. sa nu uitam ca erau vremuri de razboi. si unde puteai supraveghea mai usor unul dintre dusmani decit intr-un asemenea loc ?
  • 0 (2 voturi)    
    pai jidani l-au omorit pe Hristos (Duminică, 15 august 2010, 0:44)

    aloha [anonim]

    pai ei l-au omorit pe fiul lui Dumnezeu , ei nu merita chinuiti? si uite aici ca sint vinovati si de altele inclusiv de manipulare a tuturor asa zisilor politicieni de doi bani care se vind cu nerusinare celor ce dau mai mult , sa nu ii plingem pe jidani ca si ei sint rai fff rai cred si uite aici ce cred ei despre noi:http://www.youtube.com/watch?v=rhqtLefUvA4&playnext=1&videos=dw6XRd_f3XU
  • 0 (2 voturi)    
    Acum era bun Antonescu (Duminică, 15 august 2010, 13:42)

    karenina [anonim]

    Sa mai curete tara de tigani.
    • 0 (0 voturi)    
      ce iti propun eu pentru tigani (Duminică, 15 august 2010, 22:22)

      contribuabilul cinstit [anonim] i-a raspuns lui karenina

      1. daca iti permiti sa "iei unul sub aripa ta". ce inseamna asta - de exemplu sa ii platesti cartile pentru scoala pana o termina sau chiar sa ii platesti si mancarea. sau si mai bine, daca ai nevoie de o menajera de ex., sa o angajezi pe maica-sa si sa ii platesti chirie undeva ca copii ei sa poata merge la scoala.

      2. sa donezi o suma de bani la o organizatie care are grija de ei - ca mai sus. poate echivalenta cu ce le dai cersetorilor ?

      vezi tu, problema este ca antonescu e mort si solutia lui era una extrema si cruda. cred ca noi trebuie sa avem grija de societatea in care traim si de oamenii care o populeaza.
      • 0 (0 voturi)    
        Extrem si dur... (Luni, 16 august 2010, 9:40)

        karenina [anonim] i-a raspuns lui contribuabilul cinstit

        dar sanatos.
        Daca tu crezi ca "a-i intretine" pe tigani este solutia, esti departe de realitate.

        Raspunsuri:
        1. Nici un tigan nu iti va cere vreodata carti si caiete pentru scoala. Incearca numai sa ii dai aceste carti si caiete si in cel mai bun caz o sa zica ca esti nebun. Daca vrei sa ramai fara lucrurile din casa, sigur poti sa iti iei tu o astfel de menajera. Eu nu am de gand. Cu alte cuvinte esti complet liber sa intretii o familie de tigani. Nu te impiedica nimeni.

        2. Eu nu dau bani cersetorilor. Prefer sa cumpar mancare batranilor sau bolnavilor.

        Pesemne ca lipsa de experiente neplacute cu tiganii te fac sa le iei apararea. Nu iti doresc sa ai de-a face cu ei. Asta daca nu cumva esti din neamul lor, caz in care se explica "cerintele" tale.
        Nici un regim militar nu poate sterge amprenta lor (a tiganilor) genetica.


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă