Propunerile de brand includeau o frunza de stejar, o casuta sau doar inscrisul "Romania"

de V.M.     HotNews.ro
Vineri, 30 iulie 2010, 10:43 Actualitate | Esenţial


Consiliul de Brand, care include reprezentanti ai asociatiilor din turism si ministerului de resort, au votat actuala identitate a brandului turistic al Romaniei, dintre mai multe variante prezentate de THR, unele dintre ele neavand nicio imagine, iar altele continand o frunza de stejar sau o casuta.

"La ultimul consiliu de brand, cei de la THR ne-au prezentat mai multe variante de identitati vizuale ale brandului, cu diferite imagini si diferite sloganuri, iar noi am votat-o pe cea actuala, care ni s-a parut cea mai potrivita. Exista, de exemplu, o varianta doar cu "Romania" si fara nicio imagine, alta care avea ca imagine o casuta si alta cu o frunza de stejar", a declarat pentru Mediafax Lucia Morariu. Morariu, fost secretar de stat in turism si proprietarul agentiei Eximtur, a facut parte din consiliul de brand si a insotit delegatia Romaniei la Shanghai, la lansarea brandului turistic.

Potrivit Luciei Morariu, au fost prezentate mai multe variante de culori si mai multe fonturi ale identitatii vizuale.

Sloganul "explore the carpathian garden" a fost votat de consiliul de brand din peste zece variante propuse de THR, printre care "to be explored", "only for travellers" sau "old country, new emotions".

"Imediat dupa ce licitatia de creare a brandului a fost castigata de catre THR-TNS, ministerul a constituit Consiliul de Brand, format din reprezentanti ai celor mai importante asociatii din turism, diversi oameni de afaceri, printre care George Copos sau Radu Enache, proprietarul lantului hotelier Continental, plus reprezentanti ai Ministerului Dezvoltarii si ai Ministerului Afacerilor Externe. Consiliul de Brand a avut trei intalniri, unde a fost prezentat stadiul crearii brandului", a adaugat Morariu.

Ea a precizat ca cei mai importanti operatori romani de turism urmeaza sa posteze atat pe site-uri, cat si in cataloage si in materialele de promovare identitatea vizuala a brandului.

Brandul turistic al Romaniei, cu sloganul "explore the Carpathian garden", a fost lansat joi la Shanghai.

Brandul invita, in culori vii, predominant nuante de verde, dar si albastru, galben si portocaliu. In centrul logoului apare scris "Romania" intr-un font rotund, fiecare litera fiind colorata in doua-trei nuante de verde. Semnul diacritic al literei "a" este colorat cu nuante de galben si portocaliu.


Citeste mai multe despre   





Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.


















5002 vizualizari

  • -4 (10 voturi)    
    idee (Vineri, 30 iulie 2010, 11:01)

    vlad [anonim]

    Propun logoul frunza cu putin maroniu pe ea, cred ca ne caracterizeaza.
    • -3 (5 voturi)    
      vorbeste doar pentru tine si pentru blonda (Vineri, 30 iulie 2010, 11:11)

      adrian [anonim] i-a raspuns lui vlad

      pe mine nu am caracterizeaza :)
      ce oameni rai... pai normal ca a ales acest logo. frunza de stejar este emblema federatiei de rugby si cred ca se suparau foc aia daca le luau logoul :)
      • 0 (0 voturi)    
        Frunza de la rugby (Vineri, 30 iulie 2010, 23:49)

        Gigel [anonim] i-a raspuns lui adrian

        Asa cum s-au suparat si atunci cand a dus-o vantul pe logoul CEC-ului?
    • +1 (1 vot)    
      Frunza de stejar nu seamana putin cu canepa? (Vineri, 30 iulie 2010, 12:13)

      vamaiot [anonim] i-a raspuns lui vlad

      poate e o diferenta la numarul de frunze... dar de la distanta seamana putin !

      Asa ca nu putem pune o frunza de canabis deasupra numelui Romania, nu ?
  • +1 (3 voturi)    
    altii (Vineri, 30 iulie 2010, 11:02)

    cosmo [anonim]

    uite ce-au facut altii...10 filmulete care fac cat 1 mil de bfrunze "branduite" de Udrea http://www.promoteluxembourg.com/content/meetings
    • 0 (0 voturi)    
      dude (Vineri, 30 iulie 2010, 14:48)

      dorul [utilizator] i-a raspuns lui cosmo

      Autorul brandului nu e Elena Udrea. S-a facut licitatie, asta au produs oamenii aia care au un nume.

      Si la mine in cartier s-a asfaltat o strada gresit, dar nu a asfaltat-o Basescu. Basescu, oricat de mult ati crede voi, nu e in toate si in tot.
  • -1 (3 voturi)    
    brand (Vineri, 30 iulie 2010, 11:07)

    saab [anonim]

    imaginea asta cu verde si oranj cred ca era mai buna pentru o noua bautura carbogazoasa din gama Fanta... in nici un caz nu e buna pentru o tara (numai daca e bananiera).
  • +2 (6 voturi)    
    Daca asta au vrut cei din bransa (Vineri, 30 iulie 2010, 11:07)

    Viorica Alexandru [utilizator]

    asta avem.
    Nu poate fi consultat Patriciu, Voiculescu sau Mazare, cum nu a fost consultata nici Udrea.

    Mie imi place, si am convingerea ca turismul merge in directia buna.

    Bravo si nu va uitati in gura scandalagiilor.
  • -4 (8 voturi)    
    Parca arata ca o... (Vineri, 30 iulie 2010, 11:12)

    Haiti-Tahiti [anonim]

    Frunza de banana. Tara bananiera. Ce mi-e Romania ce mi-e Haiti.
  • -1 (5 voturi)    
    brand (Vineri, 30 iulie 2010, 11:14)

    wilbertinu [anonim]

    Best Brand:
    'SMILE! You're in ROMANIA!'
    • +1 (5 voturi)    
      Mai bun ca asta, nu exista: (Vineri, 30 iulie 2010, 11:39)

      Justy [anonim] i-a raspuns lui wilbertinu

      "Frumoasa tara... Pacat ca-i locuita!"
    • +1 (5 voturi)    
      Mai curand... (Vineri, 30 iulie 2010, 12:16)

      Jim [anonim] i-a raspuns lui wilbertinu

      "Run! You're in Romania!"
  • +1 (1 vot)    
    Nu frunza atrage TURISMUL (Vineri, 30 iulie 2010, 11:18)

    garabetian1 [anonim]

    Cu toate ca a costat enorm nu frunza e problema.Infrastructura si o spun ca eu personal de sase ani am renuntat sa mai vizitez Romania ,de la intrare pana in Bucuresti imi rupeam masina ,de la frontiera pana la destinatie faceam acelasi timp cat traversam Ungaria,Austria si juma de Elvetie.Iar in rest pacat ca avem tara frumoasa si nu se face nimic ca sa atragem TURISTI.
  • +2 (2 voturi)    
    Moartea caprioarei (Vineri, 30 iulie 2010, 11:23)

    Tata [anonim]

    "Moartea creativitatii" se numeste ce vedem in tot felul de "agentii" de la publicitate pana la PR si altele.
    In primul rand ca Garden are alte semnificatii in engleza si in mintea turistului strain decat ce intelegem noi. La ei garden inseamna ce vedem in acele gradini englezesti sau frantuzesti facute parca cu rigla, sau deosebit de frumoasele gradini japoneze. In nici un caz salbaticie.
    Dupa mine mai degraba ar fi mers un slogan gen "Romania - the new old Europe!" sau asa ceva. Pentru ca Romania are ursi, lupi, vulpi, iepuri, fazani care nu mai exista in padurile din europa. Pentru ca avem salbaticie, noi asta trebuie sa vindem, natura neatinsa, virgina. Plus ca e bine ca mentioneaza si regiunea de pe unde e Romania. Cand vinzi americanului ala nici nu a auzit de Romania, prima intrebare e: where is Romania?? Asociind-o cu Europa automat ai si recunoastere a brandului chiar si de catre cei care nu au auzit de el niciodata. Un alt lucru care nu-l are civilizatia vestica este spiritualitatea si linistea sufleteasca pe care o poti gasi in peisaje mirifice de pe la manastiri prin munti sau campii frumoase.
    In orice caz, in scandalul asta cu brandul lu' peste prajit s-au intalnit prostia si dezinteresul din minister cu parvenismul si pitziponcismul din agenie. Trist!
  • -1 (3 voturi)    
    brand (Vineri, 30 iulie 2010, 11:38)

    gelu [anonim]

    este f. bun si frumos.......doresc un brand pt. patriciu si vintu......dar si pt. antena 3 si realitatea tv .......oare cum ar arata......!!!!!!
  • -1 (3 voturi)    
    rezolv eu (Vineri, 30 iulie 2010, 11:44)

    boul si vitelul [anonim]

    Trebuie ceva care chiar ne caracterizeaza!!!

    De exemplu un pictogram cu o mana care ia spaga de la un om, caruia nu io mai ramas nimic in buzunar.

    Daca credeti ca i bun, eu va fac gratuit (si puteti pune banii de branding direct in buzunar).
  • +1 (1 vot)    
    brand? (Vineri, 30 iulie 2010, 11:49)

    Cocalarul_Electronic [utilizator]

    Ce-i ala "brand"? Nu e ala de-l lucrezi la sala sau in bar cu halba de bere?
  • -2 (2 voturi)    
    PDL - Aripa furturi (Vineri, 30 iulie 2010, 11:58)

    AlinN [anonim]

    Pariez ca frunza nu a fost platita cu 75.000.000 euro cum spun aia de la iRealitatea.
    Dar intamplari nefericite precum cumpararea domeniului de internet inainte de a exista sloganul imi spun clar de ce a fost pornita aceasta rebranduire. Furt pentru partid. Haideti baieti, acum ori niciodata!
    Oricum daca maine ar trebui sa votez as vota tot cu PDL. Ar fi naiv sa credem ca PNLSD-istii au fost fecioare neprihanite in timpul "guvernarilor" lor. Ei doar au avut presa de partea lor (vezi divizia spalare imagine = Chireac, CTP, SRS, Nistorescu). Pe timpul lor s-a furat in liniste si atunci se fura cel mai mult si bine.
  • +3 (3 voturi)    
    Promovarea tine si de noi (Vineri, 30 iulie 2010, 12:06)

    Cris [anonim]

    In loc sa pierdem cu totii atat de multa energie sa discutam acest subiect (televiziunile, ziarele, cititorii) am fi putut pur si simplu sa ajutam si noi la promovare, de exemplu sa povestim unui coleg de munca (fie roman fie strain) un moment in care ca turisti in Romania nu am regretat ca nu am plecat la Bulgari sau afara pentru un weekend.

    Eu sincer, de fiecare data cand imi iau bilete de avion ma gandesc cu regret ca nu am vazut niciodata Delta sau Maramuresul.

    Just my 2 cents.
    • +1 (1 vot)    
      Ce sa promovam? (Vineri, 30 iulie 2010, 13:53)

      c [anonim] i-a raspuns lui Cris

      Ma uitam zilele trecute la niste hoteluri pt o vacanta in muntii. Si guess what: un hotel de 3 stele in poiana brasov cu demipensiune si drum pe buzunarul tau, costa cu 30% mai mult decat un hotel de 4 stele all inclusive in creta cu bilete avion. Si sincer, dupa articolele recent aparute pe hotnews despre "ospitalitatea" din romania, sincer numai dusmanirol as mai recomanda sa-si petreaca vacanta in romania.
      • +1 (1 vot)    
        Exista mai mult decat Poiana Brasov si Mamaia (Vineri, 30 iulie 2010, 14:10)

        Cris [anonim] i-a raspuns lui c

        Exista turism dincolo de Poiana Brasov si Mamaia. Exista Sfantul Gheorghe, cabanele din Munti, pensiunile din Maramures si Bucovina, exista Vadu, orase precum Sibiu, Brasov sau Sighisoara.
  • +3 (3 voturi)    
    Pacat (Vineri, 30 iulie 2010, 12:12)

    irlandezu [anonim]

    E o problema mare si grava cind pentru un job atit de specific alegi sa colaborezi cu o firma straina. Atita incredere are statul roman in fortele proprii. Sint foarte multi oameni, tineri sau nu numai, firme sau freelanceri care ar fi dat uitarii propunerea cistigatoare. Uite asa se pleaca din Romania, dupa ce toti iti arata usa. Bravos dom' ministru. Sau mai ales, bravos desteptilor care au putere de decizie in tara asta. Niste fripturisti fara talent, pusi sa decida doar pentru ca au avut sansa sa-l cunoasca pe ministru. Jenant.

    Va salut din departare
    • +1 (1 vot)    
      legea achizitiilor publice aranjate (Vineri, 30 iulie 2010, 12:47)

      Dedalus [anonim] i-a raspuns lui irlandezu

      Esplicatzia e simpla amice: compara 10% din 20,000 cu 10% din 900,000.

      De ce nu 900,000 pentru o firma sau colectiv din Ro?

      Pai, pentru ca:
      a) Fiscul roman verifica firmele (stiu ca e incredibil, dar unii sunt chiar profesionisti si seriosi) vs. plata din Spania, Irlanda etc. spre alte conturi
      b) E mult mai greu de justificat de ce e nevoie de atatia bani -asa, pui conditii de eligibilitate la greu in caietul de sarcini, angajezi un consortiu cat toate zilele, faci ca totul sa para complicat ...

      In publicitate e mai usor sa te prinzi, ca mergi mult pe bun-simt. Dar vrei sa-ti arat la Ministerul AGrilcutrii si la Ministerul Mediului contracte semante cu firme straine pe de 10 ori pretul?

      Tot cu metoda asta: condtii de eligibilitate copiate dupa CV-urile firmei pe care o vrei + scurmat in ofertele competitorilor pana ii elimini pe toti si ajungi la ala cu care te-ai inteles.

      Un exemplu clar de asemnea aberatie il gasesti la... Academia Romana! Am colo exemple in care din patru ofertanti (3 firme cu vechime si recunoscute si un PFA inregistrat inainte de licitatie), toate 3 au oferit pret mai bun decat PFA.

      Ghici cine a castigat?

      DA! PFA!!!!

      Am tone de exemple de-astea. Toate favorizate de lege.
      • 0 (0 voturi)    
        adica banii europeni (Duminică, 1 august 2010, 11:12)

        precaut [anonim] i-a raspuns lui Dedalus

        nu se verifica? asa ai auzit tu la partid? ba se verifica si chiar foarte amanuntit. Si daca acuzi pe THR de spaga fa-o documentat, altfel e calomnie in SPania si se pedepseste!
  • -1 (1 vot)    
    Va rog frumos (Vineri, 30 iulie 2010, 12:53)

    Vizitiul [utilizator]

    Nu mai criticati de dragul criticii.

    Logo-ul nu arata rau asa cum este. Nu este o problema deosebita ca s-a utilizat clipart (asumand clientul fiind informat asupra acestui aspect) ci problema de baza o reprezinta faptul ca s-au cheltuit atatia bani in aceste conditii.

    La cat s-a cheltuit trebuia sa existe o armata de designeri cu concepte absolut unice.

    Sunt disponibile servicii respectabile de logo design la preturi mult mai mici prin care se pot obtine rezultate foarte bune si unice. Piata a evoluat fata de acum 20 de ani, firmele mici pot oferi servicii de calitate superioara la preturi accesibile. (Nu, nu vorbesc de studentul care trage 3 linii in "fotoshop" in weekend sa-si scoada banii de-o discoteca).

    Eu ma ocup cu asta de peste 10 ani si am cat de cat o idee cum sta treaba :)

    Sa vedem cum vor drege situatia, sa vedem care pe care!

    P.S: Photoshop e pentru editare grafica nu logo design :)
    • 0 (0 voturi)    
      ba da! (Vineri, 30 iulie 2010, 13:14)

      anamaria [anonim] i-a raspuns lui Vizitiul

      Pai tocmai asta e, prietene!
      Nimeni nu "critica de dragul criticii", e vorba tocmai de aceasta disproportie scandaloasa: atatea fitze de Comitete, firme cu reputatie, etc... ca sa-ti iei o frunza facuta de un anonim si data pe net la tot poporu'.
      ...dar in fond, prost nu e cine vinde pret-a-porter la pret de haute-couture. Prost e cine cumpara.
      • 0 (0 voturi)    
        Prostii (Vineri, 30 iulie 2010, 13:23)

        Vizitiul [utilizator] i-a raspuns lui anamaria

        Aveti si dvs. dreptate cu prosti sunt cei ce sumpara :) Problema e ca nu sunt prosti, probabil sunt alte aranjamente in joc.

        Populatia e in rolul prostilor in filmul asta mut :)
        • 0 (0 voturi)    
          Diacritice (Vineri, 30 iulie 2010, 13:57)

          Vizitiul [utilizator] i-a raspuns lui Vizitiul

          Pentru a evita neintelegerile, titlul comentariului meu se citeste: Proștii
  • 0 (0 voturi)    
    comitetul (Vineri, 30 iulie 2010, 12:57)

    anamaria [anonim]

    Nu se intelege din articol (si nici din comunicatul ministerului) daca a fost luat la intrebari si onor Consiliul de Brand. Presupun ca astia sunt experti care iau pe o sedinta leafa mea pe o luna. Cum de le-a scapat din vedere "rezolvarea" de doua parale a logo-ului?
    Altfel, in jurul unui slogan ca "old coutry, new emotions", se putea construi o campanie mai realista, gata potrivita cu "conditiile de pe teren". Incapeau acolo toate paradoxurile pe care turistul risca sa le descopere. Pe cand cu "carpathian garden"-ul... e prea mult de lucru, pentru o tara care plateste mai multi consilieri branduitori decat padurari.
  • +2 (2 voturi)    
    demisie ? (Vineri, 30 iulie 2010, 13:02)

    stefan [anonim]

    In orice tara normala ministrul care a dat ok-ul pt asa ceva isi dadea demisia instant.

    Si isi cerea si scuze pentru rahatul in care a bagat tara - care se face de ras zi de zi, indiferent despre ce este vorba.
  • 0 (0 voturi)    
    rugby (Vineri, 30 iulie 2010, 13:29)

    gheo [anonim]

    da, frunza de stejar e simbolul federatiei de rugby
    hai ca nu se suparau daca o foloseau
    dar la prea putina competenta se adauga si prea putina cultura
    de fapt o frunza mai potrivita ar fi cea de nuc
    nuc in engleza este wallnut; care vine din germanicul vlach nutu, adica nuca valaha
    si brandul de tara ar fi fost exact ceea ce ne ofera 'conducatorii', o frunza de nuc incovoiata si doua nuci atarnande....
  • 0 (0 voturi)    
    caca la mal (Vineri, 30 iulie 2010, 14:14)

    oripilatu [anonim]

    1. Demisia ar cam trebui sa si-o dea toata lumea implicata in acest proiect pentru poor management.
    2. Credeam ca sunt tabacit deja, dar m-am inselat... nu mi-a mai fost demult asa jena ca sunt roman.
    3. Marea problema e ca nu au fost in stare sa ia un designer in echipa. Ar fi sesizat imediat magaria.
    4. Site-ul spaniolilor e un motiv intemeiat sa-ti pui intrebari despre expertiza lor in domeniu.
  • 0 (0 voturi)    
    brand romanesc (Vineri, 30 iulie 2010, 16:01)

    alin [anonim]

    brand romanesc facut de spanioli. dc nu de romani? in aceste momente era mai usor sa fi organizat un concurs in care toti romanii aveau dreptul sa participe pentru un premiu(recunoistinta poporului), si cred ca apareau mai multe proiecte facute cu bun gust si legatura cu romania. cear fi sa fac eu un brand pentru spania care nu stiu prea multe despre aceasta tara. atunci de ce sa ne faca niste oameni care nu stiu nimic despre aceasta tara un brand? oare stiu macar unde este romania pe harta? poate ca acest band a fost cel mai bun dintre cele prezentate dar poate aveau loc alte branduri. Sunt multi oameni talentati in Romania care pentru tara lor ar face unul gratuit cu mai multa legatura cu aceasta tara. intradevar un lucru simplu face foarte mult doar ca si un logo simplu poate sa faca legatura cu Romania mai mult decat frunza.
    • +1 (1 vot)    
      uite sa te lamuresc (Vineri, 30 iulie 2010, 16:10)

      Dedalus [anonim] i-a raspuns lui alin

      Omule:

      Firma straina: 10% din 800 k EUR=?
      Firma romaneasca: 10% din 0,2 k EUR = ?

      Vorba lui Pitagora: "Folow the cifre!"
  • 0 (0 voturi)    
    Brandul cel mai bun (Sâmbătă, 31 iulie 2010, 18:56)

    Eleonora [anonim]

    Dupa mine, brandului turistic al Romaniei ,trebuia sa fie conturul Carpatilor imbracat in brazi din tara noastra .El ne reprezinta .
  • 0 (0 voturi)    
    a avea sau a nu avea brand ? (Luni, 2 august 2010, 7:53)

    luca [anonim]

    de ce nu au fost implicati mai multi operatori de turism in dezbatere? , consiliul de brand ales nu este reprezentativ

    de ce avem nevoie de un brand creat artificial,? puteam pur si simplu sa folosim simplu un logo sau o sigla de promovare mult mai ieftin si mai eficient

    ce ce trebuia sa cheltuim atatia bani pt. deplasarea la shanghai ?


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by