UPDATE MDRT cere consortiului THR-TNS explicatii oficiale privind frunza din brandul turistic

de V.M.     HotNews.ro
Vineri, 30 iulie 2010, 9:49 Actualitate | Esenţial


UPDATE - Ministerul Dezvoltarii Regionale si Turismului a cerut vineri consortiului THR-TNS sa comunice "de urgenta" o pozitie oficiala fata de informatiile aparute in presa cu privire la faptul ca logo-ul brandului turistic al Romaniei "este asemanator in proportie foarte mare, ca forma si compozitie, cu un alt logo comercializat pe internet", se arata intr-un comunicat al institutiei. Ministerul precizeaza totodata ca "MDRT nu a efectuat nicio plata catre THR-TNS si nici nu va efectua plati in cadrul acestui contract, pana la clarificarea acestor aspecte".

Comunicatul transmis vineri de MDRT:

Ministerul Dezvoltarii Regionale si Turismului a solicitat astazi asocierii THR ASESORES EN TURISMO, HOTELIERE Y RECREACION S.A./ TAYLOR NELSON SOFRES S.A., partenerul contractual in proiectul de realizare a brandului de turism al Romaniei, sa ne comunice de urgenta pozitia oficiala fata de informatiile aparute in presa, cu privire la faptul ca unul din cele 3 elemente ale reprezentarii vizuale a brandului, respectiv izotipul, este asemanator in proportie foarte mare, ca forma si compozitie, cu un alt logo comercializat pe internet.

Scrisoarea oficiala a MDRT, inregistrata cu nr. CM 51002/30.07.2010, are la baza prevederile contractuale, conform carora asocierea garanta originalitatea elementelor manualului de brand si faptul ca acestea nu aduc atingere prevederilor legislatiei romane, comunitare si internationale.

Precizam ca MDRT nu a efectuat nicio plata catre THR-TNS si nici nu va efectua plati in cadrul acestui contract, pana la clarificarea acestor aspecte.


Surse din minister citate de Mediafax au anuntat vineri dimineata ca vor solicita, in cursul acestei zile, un raspuns oficial din partea consortiului THR-TNS privind similitudinile dintre frunza din brandul turistic al Romaniei si alte simboluri, care pot fi cumparate pe Internet sau fac parte deja din logo-uri.


Un site romanesc a prezentat joi mai multe similitudini intre logo-ul din brandul turistic lansat joi la Shanghai si cel al unui proiect englezesc de autobuze ecologice, care ar fi costat 250 de dolari.

Unul dintre elementele logo-ului, care reprezinta o frunza, este aproape identic ca forma si culoare in cele doua imagini. De asemenea, sub frunza apare, in ambele cazuri, o linie desenata aproape la fel, dar de culori diferite.

Totodata, presa a relatat ca aceeasi frunza poate fi cumparata, de pe un site de specialitate, cu doar 0,73 lei.

Logo-ul si sloganul lansate la Shanghai au costat aproape 900.000 de euro. Crearea si promovarea brandului turistic, finantate din fonduri europene, fac parte dintr-un proiect de promovare a potentialului turistic al Romaniei, pentru care sunt alocati 75 milioane de euro pana la finalul anului 2013.

Ministrul Dezvoltarii Regionale si Turismului Elena Udrea a declarat joi la Shanghai, intrebata daca logoul brandului turistic al Romaniei a fost preluat de pe internet, ca nu stie cum s-a lucrat la brand si ca acesta a fost predat ministerului odata cu drepturile de autor asupra lui.

Brandul este realizat de asocierea THR - Asesores en Turismo, Hoteleria y Recreacion SA - Taylor Nelson Sofres.


Citeste mai multe despre   





Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.


















6093 vizualizari

  • -2 (14 voturi)    
    900.000 de euro pe timp de criza (Vineri, 30 iulie 2010, 10:06)

    adrian [anonim]

    Pentru 3 cuvinte si un desen doar?
    • +5 (5 voturi)    
      nu (Vineri, 30 iulie 2010, 13:05)

      Ghita [anonim] i-a raspuns lui adrian

      este o manipulare crasa, suma aia nu se da pentru logo. este ca si cum ai spune ca tu ai dat 17.000 euro pentru ca oglinda de la loganul tau sa fie identica cu cea a unei biciclete, iar oglinda de bicicleta costa 10 euro.

      Chiar la realitatea a fost unul care a explicat foarte clar ce reprezinta rebranduirea dar se pare ca fufele angajate pentru craci nu bagara la cap, ci isi fac meseria de denigrare in continuare.

      Aviz amatorilor de postari idioate de genul lui alegatoru de mai jos, sunteti ceea ce scrieti ...
      • +1 (1 vot)    
        sloganul si logo (Vineri, 30 iulie 2010, 14:48)

        cosminrs [utilizator] i-a raspuns lui Ghita

        nu reprezinta brandul. banii nu merg pentru asta.. merg pentru ce ar vrea sa fie Romania ca punct de atractie. Normal ca nimeni nu vrea sa mearga in Romania la mare.... de ce ai face'o. servicii proaste pentru bani multi. Si pe lan ga asta urla muzica peste tot. si in general manele.
        Partea tampita e ca infrastructura de turism in tara e la pamant. Se face autostrada din banii nostri. Dar pentru cine? Numai pentru Bucuresti. Vrei sa mergi la munte? Nu ai pe ce. Ca astia cred ca toata lumea ajunge in Bucuresti prin aer si apoi iau masina. Ar fi tebuit sa faca Dinspre vest inspre est. Doar ca la noi totul se face invers.
        Au facut oamenii studii.. nu numai in Romania. SI toti au zis ca ROmania e cunoscuta pentru peisajele nealterate, pentru munti. Dar si acolo .. e atata murdarie ca innebunesti. Si, inca o data.. NU AI CUM SA AJUNGI.
        • 0 (0 voturi)    
          Cred ca Don ne-ar fi branduit pt o tura cu Elena (Vineri, 30 iulie 2010, 15:13)

          Don Draper [anonim] i-a raspuns lui cosminrs

          Advertising is based on one thing: happiness. And do you know what happiness is? Happiness is the smell of a new car. It's freedom from fear. It's a billboard on the side of a road that screams with reassurance that whatever you're doing is OK. YOU are OK.

          Limba internationala o fi BSE (Badly Spoken English), dar ar fi fost totusi mult mai nimerit injectarea unui simt al umorului din asta negru ca dracu, specific zonei.

          Berlinul si-a facut publicitate cu "Poor but sexy".

          http://www.berlin-ist-sexy.de/

          Si functioneaza.

          Romania ofera ATATEA posibilitati de caterinca transformata in geniu publicitar... inca o resursa neexploatata!
        • 0 (0 voturi)    
          crezi ca turistul (Vineri, 30 iulie 2010, 18:09)

          bula [anonim] i-a raspuns lui cosminrs

          vrea cazinouri langa manastiri? sau autostrazi pana la stane si pensiuni? de astea au si acasa! cei ce au venit la agroturism nu au venit sa manace somon afumat de Norvegia ci bulz la ceaun. Oricum, ai fi vrut sa renuntam la turisti pana cand se vor face autostrazile dorite de tine?
      • 0 (0 voturi)    
        Logo (Sâmbătă, 31 iulie 2010, 23:58)

        BuZAU [anonim] i-a raspuns lui Ghita

        Bah dar prosti ne mai cred astia. Prosti sunt ei, sa vedem peste 1 an cand or fi la parnaie, blonda cu chioru si toti bisnitarii. Sa le fie de cap. S-au facut de ras in toata lumea. Niste prosti. Halal!
    • -3 (5 voturi)    
      da ma, da. daca nu era criza costa 3 milioane (Vineri, 30 iulie 2010, 13:08)

      adrian [anonim] i-a raspuns lui adrian

      vezi cum se gandesc astia la noi?
    • +1 (1 vot)    
      e chiar putin (Vineri, 30 iulie 2010, 14:38)

      JohnSA [anonim] i-a raspuns lui adrian

      o asemenea reusita in ce priveste marketingul ar fi rasplatita cu cel putin dublu pe loc : numiti-mi campanie publicitara sau o lansare care a acaparat instant toata presa din prima zi . ati inteles ceva din marketingul prezentat in "people vs.larry flint" ?
  • +3 (9 voturi)    
    cum naiba, nimic nu suntem in stare sa facem ???? (Vineri, 30 iulie 2010, 10:36)

    lili [anonim]

    orice facem, orice in romania asta, a 2-a zi sare in aer !!!! la nivel de presedinte, de prim ministru, de ministru nu stiu care, de brand de tara, de energie eoliana, de fantani arteziene, de plaje scoase la licitatie, de patinoare, de autostrazi, de sosele, de pensii, de taxe si impozite, ..... tot, absolut tot sare in aer.... incompetenta, indiferenta, nepasare, interese de tot felul.....ce sa zic altceva.....tara lu' papura voda....
    • 0 (0 voturi)    
      oare? (Vineri, 30 iulie 2010, 14:54)

      masteryodda [utilizator] i-a raspuns lui lili

      unde sare in aer???? ia iRealitatea si antenele lui voiculescu, avanposturile rusilor, doar nu degeaba se plimba geoana pe ruta romania rusia la discount
  • +2 (12 voturi)    
    Birocratii lu' Peste Prajit (Vineri, 30 iulie 2010, 10:41)

    Alegatoru' pdl-ist [anonim]

    Exact d'asta trebuie dati afara pe capete.
    S-au lasat prostiti de niste smecheri care si-au zis, pe buna dreptate, ca pot prosti oricand niste fraieri. Daca nu era presa, birocratii nostrii ar fi ramas bine-merci cu c..ru pe scaune, fara sa faca nimic. In schimb ar fi cheltuit milioane pe nimic.
    Parca-i si vad pe smecherii de la firma aia internationala cum au ras de s-au prapadit de cat de prosti sunt romanii. Asa afaceri sa tot fie.
    Daca se cheltuie ban public fara rost, parca era vorba sa se lase cu demiteri.
    Parca asa il auzeam pe dl. Boc.
    Sa vedem ce are de zis in privinta, cand lucrurile sunt clare ca "buna dimineata".
    Faceti pariu ca o sa taca malc?
    In schimb tipa ca din gura de sarpe de tot felul de nimicuri, iar Basescu nu are, saracu', bani sa se duca in China pentru a se intalni cu presedintele chinez.
    Hai sictir !
    • +3 (5 voturi)    
      De ce sa ceara numai explicatii?!! (Vineri, 30 iulie 2010, 11:53)

      Marius G [anonim] i-a raspuns lui Alegatoru' pdl-ist

      Ar trebui ca Ministerul sa dea in judecata firma care a produs logo-ul si a garantat originalitateea, etc, pentru ca sa recupereze majoritatea banilor (8-900.000 EUR). Si apoi sa multumeasca celor care au descoperit sursa "frunzei" - oferita pe internet pentru cativa EURO!
      • 0 (0 voturi)    
        hmm (Vineri, 30 iulie 2010, 14:55)

        masteryodda [utilizator] i-a raspuns lui Marius G

        nu s-a platit niciun ban dar probabil ai dioptriile prea mari
      • 0 (0 voturi)    
        logo si 800,000 (Vineri, 30 iulie 2010, 14:55)

        cosminrs [utilizator] i-a raspuns lui Marius G

        eu unul nu ii suport pe guvernanti. Dar banii astia nu au mers doar pentru slogan si logo. Altele sunt mai importante acum. Ca s'au facut de ras ca nu au controlat.. da, e vina lor. Dar pe langa asta e altceva mult mai important.
        Nu veniti si atacati orice, ca nu sunteti angajatii de la Antena 3. Guvernul e foarte slab, de acord. Udrea nu e un ministru bun. Dar macar pentru prima data si'au dat seama ca strainii nu vor in Romania litoralul. Si asta e un pas in directia buna.
  • +6 (14 voturi)    
    Dezinformare (Vineri, 30 iulie 2010, 10:49)

    ciprian p. [anonim]

    Va rog sa nu mai lansati informatii eronate ! Nu logoul si sloganul au costat 900000 euro ! Ma astept de la Hot News la profesionalism ! Multumesc !
    • 0 (8 voturi)    
      text (Vineri, 30 iulie 2010, 11:12)

      maria [anonim] i-a raspuns lui ciprian p.

      Dar ce a costat 900.000 €???
      • +1 (3 voturi)    
        Probabil (Vineri, 30 iulie 2010, 12:40)

        gaspy [utilizator] i-a raspuns lui maria

        Probabil ca toata campania, clipuri, etc.
        Dar oricum, daca e construita pe o fundatie proasta (ce poate fi mai de baza decat logo-ul) tot bani aruncati pe fereastra sunt.
        • 0 (0 voturi)    
          nu cred (Vineri, 30 iulie 2010, 14:58)

          cosminrs [utilizator] i-a raspuns lui gaspy

          campania si tot va costa 73 milioane.
          Au costat studiile facute sa afle ce intereseaza in tursimul din Romania pe altii. SI astea chiar costa destul de mult. Ce se urla acuma de logo e putin cam penibil, ca doar e un atac .. chiar penibil. Dar e al doilea lucru bun care il aud de la acest guvern. Si macar e o chestie buna.
    • 0 (0 voturi)    
      In final cit au costat logoul si sloganul? (Vineri, 30 iulie 2010, 17:31)

      gigel [anonim] i-a raspuns lui ciprian p.

      Inteleg, fatucile n-au preluat corect stirea, mogulii dezinformeaza. Care e pretul corect?
  • -2 (16 voturi)    
    o doamna (Vineri, 30 iulie 2010, 10:49)

    liberal adevarat [utilizator]

    Incredibila fata asta blonda, nu inteleg ce o tine Base in brate, ca a pierdut mai mult electorat pentru PDL decat toti Videnii si prietenii lor la un loc.
    • +1 (5 voturi)    
      Brand turistic (Vineri, 30 iulie 2010, 11:04)

      un domn [anonim] i-a raspuns lui liberal adevarat

      Domnu Basescu o tine in brate, dvs. a-ti zis , tocmai ca e o doamna. Eu sunt suparat ca se arunca cu banii pe prostii. Turismul se face cu infrastuctura si cu personal calificat nu cu Nadia si Nastase..
      • 0 (0 voturi)    
        infrastructura sau nu (Vineri, 30 iulie 2010, 12:53)

        una [anonim] i-a raspuns lui un domn

        india nu ar fi de acord cu dumneavoastra in legatura cu turismul lipsit de infrastructura. sunt exemplul viu.
        • 0 (0 voturi)    
          really? (Vineri, 30 iulie 2010, 15:01)

          cosminrs [utilizator] i-a raspuns lui una

          Am fost in India pentru ca vroiam sa vad tara si alte chestii. Dar totusi sa stii ca are o infrastructura mai buna. Soselele sunt mai bune decat pe aici. SI ai mai multe de vazut. Sau.. iti place Casa Poporului mai mult decat Taj Mahal?
      • 0 (0 voturi)    
        parca personalul nu mai e de stat! (Vineri, 30 iulie 2010, 18:15)

        naiv [anonim] i-a raspuns lui un domn

        este marlanul de la terasa din Eforie Nord salariatul (cumva) al dnei Udrea? poate ministrul turismului -indiferent de nume- sa impiedice hotiile de pe litoral? daca da, cum? iar daca stiti cum, prin aclamatii vom incerca noi toti sa va propunem cel putin secretar de stat la turism. PS. Iar daca acceptati ca patronii din turism au o parte din vina, va semnalez ca un MARE patron de turism este Radu Mazare.
    • +9 (9 voturi)    
      De ce, (Vineri, 30 iulie 2010, 11:31)

      c.mike [utilizator] i-a raspuns lui liberal adevarat

      draga esti suparat pe ea ? probabil ca , pentru faptul ca ministerul pe care-l conduce are rata cea mai mare de absorbtie a fondurilor europene ? Ai spus bine : "cat Videanu si prietenii lui la un loc" Si nu uitati un amanunt important : Banii de care vorbiti sunt alocati exact in acest scop si nu pot fi folositi decat in acest scop. Asa ca nu-i mai transformati in pensii, salarii, km de drumuri sau autostrazi etc.. ca nu merge. Si inca un amanunt: fiind fonduri europene toate achizitiile inclusiv procedurile sunt VERIFICATE amanuntit de Comisia Europeana, deci nu prea pot fi furati, De aceia nici nu prea e inghesuiala la accesat astfel de fonduri.
    • 0 (2 voturi)    
      fii calma. (Vineri, 30 iulie 2010, 12:22)

      mircea [anonim] i-a raspuns lui liberal adevarat

      Cineva sa grabit cu criticile si acum nu stie cum sa dea inapoi.Critica a avut caracter de bumerang,reusind sa afecteze propriile interese.O tine din aceleasi motive pentru care nu te tine.
  • +4 (8 voturi)    
    fara cuvinte (Vineri, 30 iulie 2010, 11:07)

    dana [anonim]

    Imi pare rau de frunza doamnei Udrea...
    Si, sincer, imi pare rau ca bunele-i intentii nu i-au fost concretizate cu profesionalism, bun simt si responsabilitate de catre cei implicati...

    Cred ca mai potrivita ar fi fost o imagine cu tzeapa-cartof din Piata Revolutiei...
    Ce 'foaie verde'....
    De mult mai mare actualitate si cu raspandire maxima, nu numai in folclor, este 'am luat tzeapa'...

    DAR, avem atatia arhitecti romani, atatia studenti la arhitectura, absolut deosebiti, creativi, cu imaginatie, nu puteau ei 'compune' un logo ok, original ? S-au nu au avut sansa ? Nu era bine sa fi deschis un concurs public pentru asta, via internet, cu deadline ?...
    • 0 (0 voturi)    
      grammar (Vineri, 30 iulie 2010, 11:18)

      dana [anonim] i-a raspuns lui dana

      ... mi-a scapat o liniuta la 'Sau nu au avut sansa'...
      Scuze !
      • 0 (0 voturi)    
        N-are nimic (Vineri, 30 iulie 2010, 13:35)

        ik [anonim] i-a raspuns lui dana

        si domnu de mai sus a scapat una la "a-ti spus" . Ieri am bagat si eu din viteza un i-au in loc de iau si un semidoct m-a facut analfabet in loc de agramat. El asta facea "vina" greseli gramaticale dar nu avea nici o opinie despre subiect - un om care poate oricind fi inlocuit de un program de spell check. Important e mesajul pe care eu il consider corect !
        • 0 (0 voturi)    
          Multumesc ! (Sâmbătă, 31 iulie 2010, 14:19)

          dana [anonim] i-a raspuns lui ik

          Va multumesc !
    • +2 (2 voturi)    
      gresit (Vineri, 30 iulie 2010, 11:44)

      radu [anonim] i-a raspuns lui dana

      nu are nicio treaba arhitectura cu marketingul
      • -1 (1 vot)    
        arhimarketing (Vineri, 30 iulie 2010, 12:31)

        Victor [anonim] i-a raspuns lui radu

        Eu lucrez creatie si executie grafica cu arhitecti.

        Sunt de regula excelenti graficieni si pot fi si buni creativi pentru o agentie.

        Un logo ajunge sa coste intre cateva sute de euro pana la mie in functie de cat se lucreaza la el, ce doreste clientul (cateodata vrea sa vada 100 de propuneri si asta teoretic costa chair daca de multe ori nu vrea sa plateasca)
        • +2 (2 voturi)    
          Si strategia cine o face? (Vineri, 30 iulie 2010, 13:18)

          Bogdan [anonim] i-a raspuns lui Victor

          Ideea nu e doar de un desen - logo, ci este mai mult de atat - este forma de ce vrea sa exprime, ce filosofie vrea sa transmita, ce strategie se doreste a fi sustinuta, etc...

          Nu poti face Marketing (care apropo inseamna stategie si nu creativitate) cu graficieni... oricat de creativi sunt ei. Este vorba de segmentare, nise de piata ce pot fi dezvoltate, strategii prin care ajungi la pietele tinta si modul cum le abordezi.......O floricica pot picta si eu, dar asta nu face din mine un mare Pictor.
      • -1 (1 vot)    
        Eu inteleg (Vineri, 30 iulie 2010, 13:40)

        ik [anonim] i-a raspuns lui radu

        ca Dana s-a referit strict la logo si nu la promovarea lui, brand de tara etc care inseamna de fapt marketing, deci nu vad unde e problema
  • +9 (11 voturi)    
    logo (Vineri, 30 iulie 2010, 11:10)

    Crisis [anonim]

    Mie chiar nu imi place de Udrea. Dar la acest punct nu cred ca are nici un amestec. MT a fost consiliat de principalele asociatii profesionale din Romania. Compania la care au apelat are reputatie, experienta si renume. Acum serios, Udrea nu e specialista in branding, a fost un caiet de sarcini etc. In plus nu cred si e imposibil ca logo-ul sloganul si pictograma sa coste 900.000. Este interesant de vazut devizul. In mod normal un brand vine cu o documentatie aferenta destul de serioasa: Id book, advertising guidelines pe toate mediile, etc etc. Ceea ce ma surprinde este faptul ca: 1 s-a facut research serios inainte de a trece la crearea noului brand de tara. In momentul in care au decis ca vor un concept bazat pe ecologie, natura etc, inainte de a trece la partea grafica au studiat pribabil sute , zeci de alte pictograme cu aceeasi tenta. Oare nu s-au lovit de ele in acest timp ca apoi sa isi dea seama ca a lor e extrem de asemanatoare cu multe altele?
    • -2 (6 voturi)    
      Penibil (Vineri, 30 iulie 2010, 12:23)

      George [anonim] i-a raspuns lui Crisis

      Furat sau nu, problema e ca sigla e foarte slaba. Si nu e chestie de gust: SIGLA NU E FACUTA DE UN PROFESIONIST ADEVARAT. Si la banii astia puteau sa angajeze pe unul.
  • -4 (4 voturi)    
    Explicatie: (Vineri, 30 iulie 2010, 12:07)

    Consortiu' THR-TNS [anonim]

    Pai nu mai tineti minte cand ne-ati spus sa va facturam 900.000Euro, noi sa ne pastram 450.000 si parandaratul sa fie de 450.000 si sa le dam prostilor care platesc taxe un logo de rahat? Da' repede mai uitati mai...!
    • +4 (4 voturi)    
      Rauvointa??? (Vineri, 30 iulie 2010, 12:28)

      Victor [anonim] i-a raspuns lui Consortiu' THR-TNS

      Au trecut timpurile alea,dragul meu!
      Acum cand s-a descoperit si se cere socoteala ptr.cheltuielile aiurite din fondul Sapard,nu mai
      da UE banii asa de-a moaca!
      Orice chitanta,orice cheltuiala, orice investitie trebuie documentata si dupa aia se da drumul la robinet.
      Ati ramas cu aceleasi simptome nastasiene,dar UE s-a trezit.Mai ales d.p.d.v Romania si apoi Bulgaria.
      Orice ban care intra de la UE numai intra alandala!
      Poate intelegeti odata acest lucru!
      Nu ma implic in expicatii mai departe,fac doar o paranteza!
      • -3 (3 voturi)    
        Ce are sula cu Prefectura? (Vineri, 30 iulie 2010, 12:58)

        Consortiu' THR-TNS [anonim] i-a raspuns lui Victor

        Mi se pare ca Trahanache al lui Caragiale era cel care debita truisme si apoi incerca sa-si impuna opinia pe baza acelor adevaruri evidente. (poate nu-mi mai amintesc exact)
        Oricum, tot asa faci si tu. Ce treaba are cum sunt cheltuiti banii europeni cu modul in care sunt cheltuiti banii din ministerul turismului? Banii europeni sunt verificati sa rasverificati, de-aia nu se absorb banii eruopeni pe proiecte - nu se poate fura asa usor cum incearca Udrea acum sa fure din banii contribuabilului roman.
        • +2 (2 voturi)    
          Ai pus punctul pe "i" (Vineri, 30 iulie 2010, 13:22)

          Bogdan [anonim] i-a raspuns lui Consortiu' THR-TNS

          Banii europeni nu pot fi furati. Acest proiect este facut din BANI EUROPENI.... deci, chiar asa, despre ce parandarat vorbim aici???

          Neffind vorba de banii contribuabilului ci despre un proiect pe 3 ani cu buget de 75 mil euro bani europeni.
        • +2 (2 voturi)    
          Cred ca ai o problema de intelegere a lucrurilor (Vineri, 30 iulie 2010, 13:31)

          fab [utilizator] i-a raspuns lui Consortiu' THR-TNS

          E chiar atat de greu de inteles ca fondurile europene nu prea sunt din buzunarul contribuabilului roman? mai degraba din buzunarul celui german sau francez... si astia 900.000 sunt BANI EUROPENI
          • 0 (0 voturi)    
            Nu zau... (Vineri, 30 iulie 2010, 15:42)

            Gigi [anonim] i-a raspuns lui fab

            ...si Romania contribuie la bugetul UE!
            • 0 (0 voturi)    
              absolut! (Vineri, 30 iulie 2010, 18:21)

              bula [anonim] i-a raspuns lui Gigi

              contributia s-a dus pe cei 4900 fermieri din jud.Iasi care au declarat 136.000 vaci fictive, pe fundatia dnei Puwak, pe cele 17 proiecte descoperite de OLAF si DLAF, pe subventiile la hectar (la suprafete arabile care adunate au depasit pana si suprafata tzarii). Mai vrei si alte exemple de bani europeni?
        • 0 (0 voturi)    
          bani europeni (Vineri, 30 iulie 2010, 15:05)

          cosminrs [utilizator] i-a raspuns lui Consortiu' THR-TNS

          Banii europeni pot fi furati. adica se duc pe chestii aiurea. Chestia cu brandul de tara nu e chiar asa inutila.
          Partea tampita e ca de fapt banii europeni vin tot de la Romania, pentru ca inca nu suntem in stare sa luam mai multi bani decat dam.
    • 0 (0 voturi)    
      usor cu acuzatiile! (Vineri, 30 iulie 2010, 18:18)

      precaut [anonim] i-a raspuns lui Consortiu' THR-TNS

      ca in Spania exista infractiune de calomnie si nu ti-as dori sa te vad in fata tribunalului iberic pt. defaimare. Ustura, crede-ma o condamnare pentru defaimare. A incercat si Banicioiu o defaimare la SOciete Generale si i s-a comunicat ca-l paste o amenda de 10 mil. euro pt.defaimare.
  • -2 (2 voturi)    
    cu dedicatie ... ( cantecul , nu licitatia :-) ) (Vineri, 30 iulie 2010, 12:25)

    ion [anonim]

    http://www.youtube.com/watch?v=wvcfovp-zM8
  • -1 (3 voturi)    
    pai stim raspunsul ! (Vineri, 30 iulie 2010, 12:27)

    gimini [utilizator]

    Ce lamuriri, nene?! Vor spune ca s-au inspirat din acelasi copac si... frunzele au iesit la fel!

    Logic, nu?! :)
  • 0 (0 voturi)    
    Buba se umfla (Vineri, 30 iulie 2010, 12:35)

    Mihalcean [anonim]

    Buba se umfla.Dar vine toamna si frunzele cad.
  • +2 (2 voturi)    
    de fapt, asta este normalitatea (Vineri, 30 iulie 2010, 12:38)

    Dedalus [anonim]

    In cativa ani aceste tampenii vor forma 90% din totalul serviciilor livrate statului si autoritatilor locale.

    La aceasta stare de lucruri contribuiie 2 factori:

    a) confuzia intre "firma de renume" si "servicii serioase". Doar incepatorii isi inchipuie ca firmele "de renume" vor altceva decat sa ia cat mai multi bani pe cat mai putin... dimpotriva, un IMM va tine mult mai mult la un lucru de calitate, din simplul motiv ca are nevoie de un prestigiu serios pe plan local pentru a putea sa traiasca... Dar onor ministrii nostri au ucis 90% din IMM in ultimii 3-4 ani.

    b) legislatia de achizitii publice modificata pentru a favoriza coruptia si "dedicatiile"; nu e locul aici, dar oricine vrea poate sa analizeze pe site-ul ANRMAP Legea achizitiilor publice si va vedea cum de fapt autoritatile contractante sunt incurajate sa puna dedicatii, in mod legal.


    La aceasta poveste se adauga si puturosenia si incompetenta masiva a unor functioanri si ministri, care in loc sa aiba grija sa defienasca bine ce vor de la contractanti, pun tone de conditii tampite "ca sa se asigure".


    Avem ce ne-am dorit: o tara de maimute proaste care fac viitorul puilor lor pe care ii construiesc cu spor sa fie asemena lor: generatia "copy/paste"
    • 0 (0 voturi)    
      Bine punctat (Vineri, 30 iulie 2010, 12:53)

      MIhalcean [anonim] i-a raspuns lui Dedalus

      Bine punctat.Suntem acolo unde ne este locul.
    • 0 (0 voturi)    
      Bine punctat (Vineri, 30 iulie 2010, 12:53)

      MIhalcean [anonim] i-a raspuns lui Dedalus

      Bine punctat.Suntem acolo unde ne este locul.
    • 0 (0 voturi)    
      ce nu mi-e clar (Vineri, 30 iulie 2010, 18:25)

      confuz [anonim] i-a raspuns lui Dedalus

      este cine hotaraste ca sunt "tampenii"? mass-media? ONG-uri si care? forumisti? postaci? militari in termen? pensionari intre 65 si 68 de ani? femeile cu mai mult de un copil? cine? facem referendum pentru fiecare "tampenie" ? te numim pe tine arbitru suveran peste "tampenii"?
  • +2 (2 voturi)    
    ... (Vineri, 30 iulie 2010, 12:41)

    tirolez [utilizator]

    Daca am inteles corect nu a fost singurul logo, au facut mai multe iar asociatiile din turism le-au vazut pe toate, nu?
    Nu logo-urile s-au platit cu atat, au fost si focus grupuri, cercetare de piata sa vada ce fel de turisti ar fi atrasi de ro ca sa ajunga la sloganul respectiv.

    Sunt convinsa ca profitul este foarte mare dar toate firmele astea care au lucrat au avut si ele angajati platiti scump.
    Ar trebui sa cada multe capete in lant, cineva platit foarte bine (asa cred - ni se spune ca e o firma importanta) nu avea voie sa foloseasca logo-uri care se vand la kg.
    • -2 (2 voturi)    
      .totusi sunt trist. (Vineri, 30 iulie 2010, 13:03)

      Dedalus [anonim] i-a raspuns lui tirolez

      Nu ai inteles corect.

      Au dat cateva telefoane si au cumparat imagiena aia pe care au explicat-o "stiintific" de ce reprezinta Romania.

      Nu va cadea nici un cap:
      a) legea e facuta sa favorizeze dedicatiile si prandaratul, asa ca justitia nu are nici o baza sa se pronte
      b) cine ar trebui sa reactioneze mai mult ca sigur ca are partea lui...

      Ce s-a facut pe 900,000 de euro (ma rog, UIdrea zice ca nu a platit nimic, dar sincer eu nu mai cred nimic) se putea face pe 20,000 (inca asta e exagerat).

      S-o crezi tu ca au fost platiti mai mult de 3-4 persoane cateva zile in tot contractul asta...

      Dupa Nick pare ca nu traiesti in Ro. Oricum, postul tau de bun-simt arata ca daca mai esti inca in Ro, faci o mare greseala...
  • 0 (0 voturi)    
    Dilema (Vineri, 30 iulie 2010, 13:01)

    Vali [anonim]

    Eu ce nu inteleg, este de ce se prefera sa dea contractul intr-o alta tara. Era chiar atat de rau ca banii astia proveniti de la UE sa ramana la noi in tara?

    Avem graficieni foarte buni si competenti care cu siguranta nu cereau 900k Euro pe o brandare si care au creativitatea necesara pentru a produce un brand de valoare.
    • 0 (0 voturi)    
      Incet incet (Vineri, 30 iulie 2010, 13:26)

      Adrian [anonim] i-a raspuns lui Vali

      Daca era facut de romani sigur era blamat si mai rau.

      Gandeste-te ce s-ar fi intamplat daca frunza era "furata" de romani ?

      Incet incet vor deschide si altii ochii sa vada ca altii nu fac doar miere si noi doar ...
      • 0 (0 voturi)    
        spaga e motivl (Vineri, 30 iulie 2010, 14:07)

        Dedalus [anonim] i-a raspuns lui Adrian

        Ba se cam stie ca putem face si noi treaba buna. Insa sunt niste aspecte care tin de spaga:
        a) Nimeni nu va intelege de ce o firma romaneasca trebuie platita, sa zicem - 400k , dar pastila cu 800k unei firme straine va fi usor inghitita : cine verifica faptul ca firma e chiar asa de renumita etc.
        b) Cei care aranjeaza licitatia se pot ascunde sub motivul "sunt banii lor = UE" -evident o minciuna, pentru ca la bugetul UE con tribuim si noi si inca faorte gras....

        Mai e si aspectul usurintei cu care se pot palma banii, al impotentei justitie romanesti care e tinuta legata de maini in mod voit cu tot felul de legi facute intentionat strimb...

        Daca te uiti la legea achizitiilor puiblice, a naostra e de departe cea mai favorabila aranjarii si dedicarii...

        Pune toate astea cap la cap si te lamuresti de ce nu vor firme romanesti: spaga e mai mica si mai greu de luat.
    • 0 (0 voturi)    
      pai asta e una din probleme (Vineri, 30 iulie 2010, 14:26)

      gimini [utilizator] i-a raspuns lui Vali

      Ca ai nostri n-ar fi cerut 900.000, ci mult mai putin. Si asta e, intr-adevar, o problema. Daca vrei pentru ca sa ma-ntelegi.
      • 0 (0 voturi)    
        MDA... (Vineri, 30 iulie 2010, 15:36)

        Vali [anonim] i-a raspuns lui gimini

        Inteleg toate aspectele legate de palmarea banilor, de faptul ca nu reuseau sa spele 900k dintr-o lovitura, pentru ca romanul ar fi cerut mult mai putin.

        Eu cred ca o firma sau freelancer din tara muncea cu mult mai mult spor si nu cumpara prima frunza stock de pe net. Eu asa as fi facut, chiar daca nu lucrez in domeniu.

        Si in plus era un mare vot de incredere in minister, in transparenta actiunilor si destinatia banilor. Acum, insa, vorbim furaciuni de logo-uri, despre cum un privat a cumparat domeniile cu solganul brand-ului cu multe zile inainte sa se afle care va fi acesta. Sunt multe piese lipsa in povestea asta asa ca normal ca se nasc discutii interminabile si polemici cu fond politic, economic sau social.

        Pana la urma, dupa cum a scris cineva mai sus, acum trebuie sa profitam de ceea ce avem si sa promovam brand-ul peste hotare.
        • 0 (0 voturi)    
          esti ONEST si deci naiv! (Vineri, 30 iulie 2010, 18:30)

          bula [anonim] i-a raspuns lui Vali

          daca era O SINGURA operatiune facuta de vreo firma romaneasca izbucnea un iad: strabunica portarului de la firma inchiria un caine de la un tip care avea un cumatru in PDL! Daca ti se pare neverosimil, citeste mai atent pe SRS, Chirieac, Ciutacu si asculta cu doua urechi iRealitatea TV sau pe Razvan Dumitrescu. Te respect prea mult ca sa-ti propun pe Nistorescu si Cotidianul sau Puterea.
  • 0 (2 voturi)    
    art director (Vineri, 30 iulie 2010, 13:01)

    anonim [anonim]

    poate sa ne furnizeze mdrt numele ar directorului, copywriterului si al directorului de creatie care au lucrat pe proiect. si portofoliul lor?

    astea-s innformatii care n-au cum sa fie confidentiale.

    deci:

    1. nume si portofoliu art director
    2. nume si portofoliu copywriter
    3. nume si portofoliu creative director

    Multumesc.

    :)
    • -3 (3 voturi)    
      MDRT nu a auzit de asa ceva .... (Vineri, 30 iulie 2010, 13:44)

      Alt anonim [anonim] i-a raspuns lui anonim

      .... ei stiu doar sa arunce banul public si sa se plimbe pentru promovarea turismului romanesc.
    • 0 (0 voturi)    
      ce sunt astea? (Vineri, 30 iulie 2010, 14:27)

      gimini [utilizator] i-a raspuns lui anonim

      Hm... astia sunt termeni legali, sau ce? Poate stie ministrul justitiei sa-ti raspunda :)
  • -1 (1 vot)    
    penibil (Vineri, 30 iulie 2010, 13:22)

    gigi [anonim]

    adica aia au lucrat fara sa primeasca niciun ban..cu cata imbecilitate suntem tratati..firma care a fost contractata a primit un avans..asa se procedeaza..deci nu halesc tampeniile spuse de minister.sa ne lase madam udrea ca la bani tocati aiurea se pricepe ca nimeni altcineva
  • -3 (3 voturi)    
    suite asa (Vineri, 30 iulie 2010, 13:41)

    Caragiale [anonim]

    Suite asa dragii mosului , batarnii vor plati impozit 16% , salariile s-au micsorat cu 25 in timp ce barosanii din masini de lux fac afaceri internationale cu 'frunze de artar' .

    SA TRAITI BINEE !
  • 0 (0 voturi)    
    DECE NU SE PUBLICA CONTRACTUL INCHEIAT DE MDRT pen (Vineri, 30 iulie 2010, 15:23)

    livia [anonim]

    unde este contractul incheiat intre mdrt si grupul asociat, hr - asesores en turismo, hoteleria y recreacion sa - taylor nelson sofres.
    in contract avem si sume stabilitya a fi platita si data primei plati,tot ceea ce ar convinde contribuabilul roman si european.
  • 0 (0 voturi)    
    O intrebare doar ... (Vineri, 30 iulie 2010, 15:44)

    Gigi [anonim]

    ... Udrea mai este inca ministru sau si-a dat demisia?
  • 0 (0 voturi)    
    ce explicatii?!!! (Vineri, 30 iulie 2010, 17:05)

    marietta [anonim]

    Brandul Dnei Udrea a fost lansat cu surle, trambite si fanfare, chinezii si mapamondul deja l-au luat la ochisorii lor, ce sa mai lamuresti, ce sa mai schimbi??!! Ministerul Dnei Udrea trebuia sa stie ce inseamna o astfel de treaba, e jenant ca toata povestea a explodat la interventia blogerilor romani, iar cei de la Minister au putut fi convinsi atat de usor, lipsa de profesionalism si de informare arata nivelul de competenta al celor ce incheie contracte pentru Romnaia si avem atatea cazuri si la autostrazi si la distribuitorii de gaze, de energie electrica, la contractul cu OMV..... In toate cazurile Romania este in pierdere.....
  • 0 (0 voturi)    
    Scandalul (Vineri, 30 iulie 2010, 17:30)

    Diana [anonim]

    Eu cred ca tot scandalul asta ar putea aduce mari beneficii daca este controlat asa cum trebuie. Pana la urma, Romania va deveni vizibila pentru potentialii turisti straini. Pana la urma, there's no such thing as bad advertising!
  • 0 (0 voturi)    
    insistenta ... (Vineri, 30 iulie 2010, 17:58)

    Pa Cri [anonim]

    Desi logo-ul are mari probleme vad ca a inceput sa fie folosit peste tot .... Mai nou .... adica ieri a fost postat si aici: http://www.romaniatourism.com/ .... Sper ca problema sa nu cada in uitare si daca tot dam bani pe o branduire (nu e rea ca si concept) dar sa fie facut cum trebuie... Nu stiu daca trebuie o suma atat de mare dar ma rog.... e pixul la EA ...
  • 0 (0 voturi)    
    isi da careva demisia? (Vineri, 30 iulie 2010, 18:37)

    gaga [anonim]

    brand-ul de tara e mult mai mult decat un logo... asa o fi dar din raspunsurile balbaite ale celor din MDRT (poate mai degraba MORT) nu am inteles decat ca s-au mai facut niste studii, cercetari de piata, bla bla, bla bla. adica singurul lucru concret si palpabil care s-a obtinut pentru 900.000 euro a fost exact frunza aia. restul e o alta vrajeala.
    presupun ca nu am eu dreptate. ramane totusi urmatoarea situatie: reclama pe care Romania intentiona sa si-o faca s-a transformat intr-un scandal si din brand de tara a ajuns totul o bataie de joc. conteaza mai putin ce s-a intamplat dar e important rezultatul final.
    intrebarea mea e - pentru acest dezastru, se poate sa vedem si noi niste demisii?
  • 0 (0 voturi)    
    marketing versus civilizatie sau infrastructura (Vineri, 30 iulie 2010, 22:56)

    olalaa [utilizator]

    Marketing - "a pune pe piata", a plasa la vanzare ( market = piata ).

    Deci orice campanie trebuia sa puna pe piata ( sa promoveze ) ceva frumos. Esenta turismului in Romania ar fi frunza ? Dar ce, suntem o tara de paduri, precum Canada ?? Mai degraba puneam o locuinta rustica, gen coliba / cabana / locuinta de munte, pitoreasca, niste ape de munte cu vreo doi brazi, etc Dar atunci se ducea pe apa sambetei simbolismul presupus a fi necesar, nu ?

    Deci frunza nu e simbolul esential al tarii, cat o pana de scris ( cultura ), o cruce frumos modelata din lemn sculptat (spiritualitatea stramoseasca), o vioara , coloana infinitului si poate un snop de grau. Toate astea sunt valori ale spiritului, nu valori materiale, fiindca turistul nu vine aici sa vada bogatia sau simbolul banilor, si refugiul catre alte experiente de viata.

    Si nu e catre "a fi mai fericit", cum spunea careva mai sus (ca nici in India nu esti mai fericit, sau in Africa sahariana, unde vezi copii subnutriti sau salbatici), ci reintoarcerea la o experienta primordiala, imposibila in viata cotidiana, organizata, programata exact dupa ceas. E ceea ce spunea Ovidiu Drimba in cartea lui "civilizatia reflecta aspectele materiale, iar cultura pe cele spirituale" (evident, ambele exprimate prin intermediul materiei, in viata reala ).


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by