UPDATE - Ministerul Dezvoltarii Regionale si Turismului a cerut vineri consortiului THR-TNS sa comunice "de urgenta" o pozitie oficiala fata de informatiile aparute in presa cu privire la faptul ca logo-ul brandului turistic al Romaniei "este asemanator in proportie foarte mare, ca forma si compozitie, cu un alt logo comercializat pe internet", se arata intr-un comunicat al institutiei. Ministerul precizeaza totodata ca "MDRT nu a efectuat nicio plata catre THR-TNS si nici nu va efectua plati in cadrul acestui contract, pana la clarificarea acestor aspecte".

Comunicatul transmis vineri de MDRT:

Ministerul Dezvoltarii Regionale si Turismului a solicitat astazi asocierii THR ASESORES EN TURISMO, HOTELIERE Y RECREACION S.A./ TAYLOR NELSON SOFRES S.A., partenerul contractual in proiectul de realizare a brandului de turism al Romaniei, sa ne comunice de urgenta pozitia oficiala fata de informatiile aparute in presa, cu privire la faptul ca unul din cele 3 elemente ale reprezentarii vizuale a brandului, respectiv izotipul, este asemanator in proportie foarte mare, ca forma si compozitie, cu un alt logo comercializat pe internet.

Scrisoarea oficiala a MDRT, inregistrata cu nr. CM 51002/30.07.2010, are la baza prevederile contractuale, conform carora asocierea garanta originalitatea elementelor manualului de brand si faptul ca acestea nu aduc atingere prevederilor legislatiei romane, comunitare si internationale.

Precizam ca MDRT nu a efectuat nicio plata catre THR-TNS si nici nu va efectua plati in cadrul acestui contract, pana la clarificarea acestor aspecte.

Surse din minister citate de Mediafax au anuntat vineri dimineata ca vor solicita, in cursul acestei zile, un raspuns oficial din partea consortiului THR-TNS privind similitudinile dintre frunza din brandul turistic al Romaniei si alte simboluri, care pot fi cumparate pe Internet sau fac parte deja din logo-uri.

Un site romanesc a prezentat joi mai multe similitudini intre logo-ul din brandul turistic lansat joi la Shanghai si cel al unui proiect englezesc de autobuze ecologice, care ar fi costat 250 de dolari.

Unul dintre elementele logo-ului, care reprezinta o frunza, este aproape identic ca forma si culoare in cele doua imagini. De asemenea, sub frunza apare, in ambele cazuri, o linie desenata aproape la fel, dar de culori diferite.

Totodata, presa a relatat ca aceeasi frunza poate fi cumparata, de pe un site de specialitate, cu doar 0,73 lei.

Logo-ul si sloganul lansate la Shanghai au costat aproape 900.000 de euro. Crearea si promovarea brandului turistic, finantate din fonduri europene, fac parte dintr-un proiect de promovare a potentialului turistic al Romaniei, pentru care sunt alocati 75 milioane de euro pana la finalul anului 2013.

Ministrul Dezvoltarii Regionale si Turismului Elena Udrea a declarat joi la Shanghai, intrebata daca logoul brandului turistic al Romaniei a fost preluat de pe internet, ca nu stie cum s-a lucrat la brand si ca acesta a fost predat ministerului odata cu drepturile de autor asupra lui.

Brandul este realizat de asocierea THR - Asesores en Turismo, Hoteleria y Recreacion SA - Taylor Nelson Sofres.