O companie de soft din Bucuresti a reusit sa inregistreze doua site-uri care contin elemente din noul slogan al brandului de tara cu opt zile inainte ca acesta sa fie lansat oficial. Reprezentantii companiei sustin ca au aflat de noul slogan de pe Internet. Ministerul Dezvoltarii Regionale si Turismului a cheltuit 900 000 euro pentru brandul de tara dar a uitat sa il inregistreze pe Internet. Pentru “explore the carpathian garden”, noul slogan al Romaniei, ministerul condus de Elena Udrea nu a inregistrat nici o pagina de Internet in conditiile in care sloganul va beneficia de o campanie publicitara internationala.

HotNews.ro a verificat domeniile inregistrate pe .ro care contin noul slogan al brandului de tara lansat de Ministerul condus de Elena Udrea. Iata ce am constat:

carpathiangarden.ro este inregistrat de CROSSBYTE SOLUTIONS SRL companie detinuta de Cristian Gherghe. Pe domeniul .com pagina carpathiangarden.com a fost inregistrata tot pe 21 iulie de catre acelasi Cristian Gherghe

explorethecarpathiangarden.ro este inregistrat de o persoana fizica. Potrivit rotld.ro domeniul a fost inregistrat pe 21 iulie 2010 adica cu opt zile inainte de lansarea oficiala. Cristian Gherghe cel care a inregistrat celelate doua domenii spune ca nu este el cel care a inregistrat explorethecarpathiangarden.ro si nici nu stie cine a facut-o

captura Internet

captura Internet Foto: HotNews.ro

Cristian Gherghe sustine ca a inregistrat site-ul dupa ce a vazut pe 21 iulie ca noul explore the carpathian garden va fi noul slogan al brandului turistic. Informatia despre noul slogan a fost publicata de presa abia pe 28 iulie, prin urmare nu e clar cum a aflat inaintea tuturor despre slogan. Cristian Gherghe mai spune si ca ar dori sa dezvolte site-ul intr-un portal de promovare a turismului. Acesta a mai mentionat ca va ceda gratuit domeniul daca Ministerul ii va solicita asta si ca nu doreste sa vanda ministerului site-ul.

Folosind site-ul eurodns.com am verificat si explorethecarpathiangarden (sloganul oficial) pe domeniile .com, .org, .eu si alte domenii sunt libere. La fel de libere sunt si gradinilecarpatilor, gradinacarpatilor sau exploreazagradinilecarpatilor sunt libere pe toate domeniile .com, .eu, .net, .org si pe domeniile specifice tarilor din Europa.

HotNews.ro a inregistrat domeniul gradinilecarpatilor.ro pentru a demonstra cat de usor poate fi inregistrat un domeniu, care in mod normal ar fi trebuit sa apartina deja Ministerului Turismului. Nu e clar de ce reprezentantii Ministerului Turismului sau firma care s-a ocupat de brand n-au inregistrat domeniile pe net, o operatiune care costa putin si se realizeaza rapid.

Pentru inregistrarea domeniilor pe .com, .ro, .org, .eu sau alte domenii, ministerul nu ar fi trebuit sa cheltuiasca mai mult de cateva zeci de euro. Avand in vedere ca intreg proiectul pentru crearea brandului a costat aproape 900.000 de euro inregistrarea site-urilor nu ar fi afectat costurile intregului proiect. Riscul ar fi ca, nefiind inregistrate de minister, orice companie sau persoana particulara poate sa le inregistreze si sa dezvolte un business, beneficiind de campania de publicitate derulata de Ministerul Turismului.

Nici pentru celalalt slogan ministerul nu a inregistrat vreun domeniu. Spre exemplu landofchoice.ro este inregistrat de SC Web Grafix SRL. Site-ul este activ si pe el sunt

captura web

captura web Foto: Hotnews

postate diverse poze haioase, fara nici o legatura cu promovarea turismului. “Romania este oficial The Land Of Choice, sau cel putin asa ne plezneste peste fata Ministrul Turismului. Insa pentru cei ce traiesc aici, tara nu este chiar taramul fagaduintei.”, se mentioneaza in prezentarea site-ului. Romanialandofchoice.ro este de asemena un domeniu inregistrat de o persoana fizica, iar site-ul nu este activ. http://romania-landofchoice.ro este un site inregistrat de o persoana fizica. Site-ul functioneaza si este singurul care promoveaza destinatii turistice. Pe pagina se mentioneaza: Romania-Landofchoice.ro is a project by Astra-Management, a division of Astra Tour S.R.L.

In 2009 fostul slogan de tara “Romania Land of Choice” a fost in centrul unui scandal pentru ca sloganul a fost inregistrat la OSIM inainte ca ministerul sa lanseze campania de promovare de catre ieseanului Florin Zamfir. Ministrul a contestat in justitie inregistrarea la OSIM a sloganului. Florin Zamfir a inregistrat marca si la Oficiul European pentru Inregistrarea Marcii, si aceasta procedura fiind contestata de minister.

Directorul OSIM, Varga Gabor, a declarat pentru HotNews.ro ca Ministerul a inregistrat noul slogan al campaniei. “Nu pot decat sa va confirm ca Ministerul a inregistrat sloganul”, a declarat Varga Gabor.

Ministerul a platit pentru creearea brandului de tara 894.970 Euro. Banii sunt alocati Romaniei in acest scop de catre Uniunea Europeanã, prin Programul Operational Regional - Domeniul Major de Interventie 5.3: „Promovarea potentialului turistic si crearea infrastructurii, in scopul cresterii atractivitãtii Romaniei ca destinatie turisticã". Potrivit informatiilor MDRT, "contractul de realizare a Brandului de Turism al Romaniei a fost atribuit asocierii Asesores en Turismo, Hoteleria y Recreacion SA - Taylor Nelson Sofres SA (THR-TNS).

Scaparea ministerului este de neinteles avand in vedere ca intr-un comunicat public se mentioneaza urmatoarele: “Ministerul a beneficiat pe toata durata proiectului, incã de la intocmirea caietului de sarcini, de consultantã din partea expertilor externi cooptati: International Advertising Association, Uniunea Agentiilor Publicitare din Romania si Asociatia Romanã a Profesionistilor in Relatii Publice”.

Dupa lansarea brandului la Shanghai MDRT va implementa strategia de comunicare a Brandului de Turism al Romaniei. Pentru implementare ministerul are la dispozitie 73 milioane de Euro. Pentru implementare va fi organizata o noua licitatie.