Emil Boc: Guvernul va discuta despre salariile din BNR dupa inceperea sesiunii parlamentare, din septembrie

de V.M.     HotNews.ro
Joi, 29 iulie 2010, 6:53 Actualitate | Esenţial


Prim-ministrul Emil Boc a declarat, miercuri seara, ca Guvernul va discuta referitor la posibilitatea ca salariile angajatilor Bancii Nationale a Romaniei (BNR) sa nu mai fie reduse dupa ce Parlamentul se va reuni in sesiune ordinara, in septembrie, in conditiile in care Comisia Europeana a avertizat ca ar putea declansa sanctiuni impotriva Romaniei, in aceasta chestiune.

"Vom discuta dupa ce Parlamentul se va reuni in sesiune in luna septembrie, pentru ca in momentul de fata nu are niciun mijloc legal", a spus Boc, potrivit Agerpres.

Guvernul poate emite ordonante de urgenta in timpul sesiunilor parlamentare.

Scaderile salariale cu 25% impuse de Guvern in sectorul public se aplica si angajatilor BNR, insa legislatia europeana prevede ca remuneratiile din bancile centrale ale statelor membre sunt independente de politicile Executivelor.


Citeste mai multe despre   





Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.


















907 vizualizari

  • -1 (1 vot)    
    bani (Joi, 29 iulie 2010, 7:42)

    leon [anonim]

    vax
    sa le ia si lor
    cum le ia si alora din regii
    ca isarescu a venit cu stralucita idee
    pe care basescu a imbratisat-o cu mare drag....

    de ce nu sunt principiali...

    reforma, reforma dar sa o stim si noi...
    • 0 (0 voturi)    
      Capra (Joi, 29 iulie 2010, 10:25)

      nicolae.madalin [utilizator] i-a raspuns lui leon

      Asta e ideea cu capra......
  • +1 (1 vot)    
    Sa va dau o mina de ajutor, poate rezolvam amiabil (Joi, 29 iulie 2010, 8:59)

    mihai [anonim]

    Va asigur ca exista mijloace legale, asa cum va sesizam si in scris, de la momentul publicarii opiniei BCE. Este justificat sa emiteti o Ordonanta de Urgenta, având în vedere obligaţiile ce revin României ca urmare a angajamentelor asumate în cadrul Tratatului de aderare la Uniunea Europeană şi necesitatea de a evita incalcarea obligatiilor ce revin Romaniei si respectiv sanctionarea pe acest considerent, precum si actiunile in instanta. De altfel, ar fi suficient sa respectati prevederile art.148 din Constitutia Romaniei care stabilesc prevalenta dispozitiiilor Tratatului de aderare si a reglementarilor europene asupra dispozitiilor contrare din legislatia interna. De altfel, au fost depuse plingeri prealabile in contencios si urmeaza actiuni pe dreptul muncii care vor ridica inclusiv exceptii de neconstitutionalitate. Cred ca unii mai suspiciosi ar putea eticheta astfel de afirmatii referitoare la absenta mijloacelor legalşe drept o ipocrizie crasa, in conditiile in care ele exista si sunt la indemina. Atunci cind a fost majorat TVA cu incalcarea Codului fiscal nu a mai fost nevoie de Parlament. Nu cred ca cei prejudiciati vor astepta bunavointa dvs. in toamna si in plus chiar si o singura retinere si virare la buget va reprezenta o incalcare a Tratatului, nu conteaza suma ci gestul
    Va rog respectuos si insistent sa meditati asupra acestor considerente, sa ii scuturati pe cei care pentru a-si acoperi eroarea grosolana pe care au savirsit-o atunci cind au elaborat proiectul Legii 118/2010 si v-au pus in situatia de a adopta si sustine prevederi contrare Tratatului, care v-au pus in ipostaza de a suferi acest prejudiciu de imagine fata de partenerii europeni si acum cauta scuze pentru lipsa lor de profesionalism, astfel incit macar in ceasul al 12-lea sa va ofere solutii nu capcane. Puteti iesi cu fruntea sus din aceasta eroare, puteti dovedi inca faptzul ca Guvernul Romaniei nu a incercat sa isi insele partenerii ci a fost vorba doar de o eroare a celor care au r
  • 0 (0 voturi)    
    De ce sa platim incompetenta lor... (Joi, 29 iulie 2010, 14:13)

    a [anonim]

    Este valabil pentru toti cei care au primit reducerea de la BOC.
    Fără alte comentarii.
  • 0 (0 voturi)    
    chiar i se ascunde adevarul primului ministru? (Joi, 29 iulie 2010, 21:11)

    ileana [anonim]

    Asa cum au spus numerosi ziaristi art.148 alin.(2)-(4) din Constitutie stipuleaza urmatoarele: (2) Ca urmare a aderării, prevederile tratatelor constitutive ale Uniunii Europene, precum şi celelalte reglementări comunitare cu caracter obligatoriu, au prioritate faţă de dispoziţiile contrare din legile interne, cu respectarea prevederilor actului de aderare. (3) Prevederile alineatelor (1) şi (2) se aplică, în mod corespunzător, şi pentru aderarea la actele de revizuire a tratatelor constitutive ale Uniunii Europene. (4) Parlamentul, Preşedintele României, Guvernul şi autoritatea judecătorească garantează aducerea la îndeplinire a obligaţiilor rezultate din actul aderării şi din prevederile alineatului (2).
    In consecinta nici nu este nevoie de o modificare imediata, de fapt prevederile referitoare la BNR din Legea 118 sunt lovite de nulitate, ce poate fi constatat de orice instanta de altfel. Parlamentul nu va avea de facut decit sa corecteze apoi textul legii. Chiar daca masura va fi aplicata doar pentru iulie si august si angajatii BNR r accepta acest prejudiciu va fi oricum o incalcare de tratat care putea fi prevenita. Chiar nu stiau cei care au elaborat proiectul ca incalca Tratatul? Chiar nu exista nimeni competent intre juristii de la guvern, MFP, MJ, Consiliul Legislativ, de ce e platita o armata de juristi? De ce nu s-a sesizat nimeni la Parlament, inteleg ca nu era un subiect nou, am inteles din articolele dl. Dan Popa ca a existat un precedent in urma cu 2 ani si Guvernul si Comisiile juridice de la Parlament au sesizat imediat atunci incalcarea Tratatului? De ce atunci s-a putut si acum nu? Nu cumva au existat interse meschine, nu cumva unii oameni la MJ au avut de platit polite celor din BNR si au propus in mod stupid si ilegal includerea BNR iar acum imaginea dvs. si a Romaniei e afectata de aceasta gafa, in cel mai bun caz gafa daca nu este privita ca o tentativa de a insela comunitatea europeana, de a ne eschiva de la aplcarea tratului.
  • 0 (0 voturi)    
    cum se fac legile in tara asta? (Joi, 29 iulie 2010, 21:22)

    ion [anonim]

    Chiar asa, stiu ziaristi ca se incalca tratatele europene, urla presa de o luna si nu se sesizeaza nimeni la guvern, la ministerele avizatoare, nimeni nu isi da seama ca cineva a gresit grav? eu nu am treaba cu subiectul doar ca nu am putut sa nu il remarc, scria saracul dan popa de chestia asta de cind a aparut proiectul prima oara. De la guvern nimic. Poate ca dl Boc nu are timp sa citeasca presa dar cine ii face un rezumat chiar se teme sa ii includa o stire in care se arata ca est posibil ca o gresala a vreunui contopist de la guvern sau vreun minister care a facut proiectul pe genunchi si i-l da sa semneze ca primarul poate avea consecinte grave? Omul ala nu are un departament juridic, un sef, ceva sa verifice ce prostii as cris acolo? Ajunge orice sa fie semnat apoi de primministru si sa isi asume raspunderea in parlament pe un proiect gresit? uite ce scriu alti comentatori, nu e prima oara, se stia ca bnr are un statut aprte fiindca asa e cu bancile nationale in uniune, cum e posibil sa nu se fi sesizat nimeni sa nu spuna fratilor stati asa ca treceti pe rosu_! de ce platim salarii la juristi, la directori si institutii care dau avize pe banda rulanta? daca uiti pune un postit pe birou - ATENTIE NU POT SA FAC CE VREAU EU CU BNR, TREBUIE SA CONSULT INTII BCE, TREBUIE SA NU II AFECTEZ INDEPENDENTA! uite ca exista solutii. sa plateasca infrigementul si salariile pt ngajatii bnr cine a comis-o, aia din bnr dau in judecta banca sau guvernul apoi institutiile sa se intoarca impotriva functionarului care a produs prostia asta, sa plateasca pt ce a scris acolo. nu e rzbunare, n-am eu treaba dar de aia e cum e la noi cu birocratia si incompetenta fiindca nu se intimpla niciodata nimic nimanuiGasiti acarul paun, artati-l ECCE HOMO! nu stie drept comunitar, nu stie nimic e si el aici nepotul cuiva, nu? cum sa certi un elev ca e repetent daca guvernul scoate legi care incalaca tratatele si mai stiu eu ce.. ce exemplu de profesionalism e asta
  • 0 (0 voturi)    
    aveti dreptate (Joi, 29 iulie 2010, 21:31)

    alina [anonim]

    cum sa cre eu ca Legea 118 poate rezolva criza daca cei care u scris-o nu au stiut macar ce pot sau nu sa inluda in ea, insemna ca nu au o miima pregatire in domeniu. Inteleg ca nu am semnat tartatul deabia upa ce a aparut legea 118 ci exista demult, ca exista DAE,MAE si mai stiu eu ce departamente care se asigura ca legile noastre respecta dreptul comunitar ca legile in general respecta constitutia. cine lucreaa la guvern, mj, mec sau cine a facut proiectul legii, chiar nimeni nu a sesizat, bai scriu oamenii aia pe net ca e gresit, haide sa verificam sa nu facem o prostie. ati avut consultare publica, chiar nu ati primit propuneri, nu v-a sesizat nimeni, nu v-au scris banca, salariati, juristi, nu ati deschis un ziar sa chemati asa de curiozitate un jurist sa ii spuneti, ia vezi costica ce spun astia pe aic. O fi presa ciinele de paza a democratiei dar daca paznicul e surd sau beat degeaba latra... si atunci cind il trage de turul pantalonilor pe adormit sa ii arate pericolul asta se trezeste buimac, se supara si spune ca e atentat ca l-a atacat si vrea sa il lege ca sa poata el dormi netulburat in cotinuare cit timp gradina si turma se prapadesc.
    hala tara cu asa legi, legiuitori . vai de instrumentele alea care nu le aveti ca atunci cind le-ati avut ati facut ceva ce nu stiti sa mai desfaceti dupa ce nu ati ctadicsit sa bagati in seam tote strigatele disperate ale presei.
    ia dati acum un search pe google, reducere salarii angajati nr opinia bce sau mai stiu eu cum sa vedeti maldare de avertismente ca se inclca tratatul. ba mai mult ordinul MFP a fost emis dupa ce fusese primit avizul negativ al BCE. si acum sa creada cineva ca vreti sa reprati dar nu puteti. ce gluma proasta. de ce a mai emis MFP un ordin de care stia ca e ilgal si incalca tratatul_? cum l-a semnat vladescu? chiar nu exista responsabilitate la nivelul asta? daca un ospatar, un muncitor greseste i se taie din leafa, e dat afara. cind atitia minstrii si juristi gresesc nu se intimpla nimic? ALO
  • 0 (0 voturi)    
    subscriu si eu (Joi, 29 iulie 2010, 23:26)

    nicolau [anonim]

    Daca este posibil sa vezi , atit de tirziu dar ma rog sa vezi ca ai gresit, ai incalcat drepturile unor oameni si obligtiile asumate de romania si sa spui, OK, hai sa mai stam pina in septembrie. Oameni buni, nu imi e mie de angajatii bnr, nu ca nu imi pasa dar altceva vreau sa spun. Pai daca guvernul a incalcat tratatele cu uniunea europeana si nu se grabeste sa gaseasca o solutie, o sesiune extraordinara a parlamentului, ar putea ministerul public sa ceara suspendarea ordinului MFP, ar putea avocatul poporului sa sesizeze Curtea Constitutionala si toti tac si se ascund dupa deget, de si e vorba de infrigement, desi e vorba de ditamai bnr, hai sa ne imaginam cite alte legi incalca drepturile unor plebei ca mine, ca voi si cam care sunt sansele sa fie indreptate? Pai daca ei nu fac nimic acum, o lasa pt la toamana, ce vor face ei cind va ierde unul dintre noi fiindca e victima unei prevederi stupide de pe o lege facuta cu picioarele? NIMIC! ASTA PRIMTI IN ROMANIA, NIMIC, NIMIC, SUNTETI NIMENI!! Ce face avocataul poporului, chiar nu l-a sesizat nici un angajat BNR? Nu as crede. sau daca va fi sesizat ce va face va sta sa isi numere salariul si nu va misca un deget desi se incalca tratatul? ce va face MFP daca va fo sesizat pe contencios se va lupta sa pastrezeordinul asa cum e? Vor persevera in eroare? Precis. asta este tara in care platiti impozite ca sa fie platite salariile unor indivizi lasi si incompetenti in institutii care va servesc numai cu numele dar adevarul este ca NU LE PASA DE LEGI, DE OAMENI DE NIMIC. IN TARA TA, DACA INCA MAI ESTI IN ROMANIA, ESTI NIMENI, ASA VEI FI, ATIT VALOREZI. asteptati sa va dam pomana ca drepturi si drept nu exista.
  • 0 (0 voturi)    
    pina in septembrie...la cremenal mon cher (Joi, 29 iulie 2010, 23:31)

    alexandra [anonim]

    chiar isi imagineaza cineva ca oamenii aceia stiindu-se blndati cu opinia BCE si cu declaratiile Comisie vor astepta pina in septembrie..de ce, pe cine. vor actiona in instanta. eu asa as face, daca nu inseamna ca nuau pic de demnitate. si nici nevoie de banii pe care ii pierd pina atunci. fiindca daca guvernul modifica legea nu vor mai putea ridica exceptii deneconstitutionalitate.
    de ce a perseverat guvernul in aceasta actiune dupa ce primise avertismente de la bce? nu isi asuma nimeni raspunderea?
    intrebari fara rost daca nu te afli intr-o tara normala


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by