Din Shanghai aflam pe surse ca noul brand de tara al Romaniei va fi "Explore the Carpathian garden". Cum comentati aceasta propunere? Este oportuna lansarea unui nou brand? Credeti ca ne reprezinta tara mai bine decat "Romania, land o choice?" Ce brand de tara propun cititorii HotNews pentru promovarea Romaniei?

Surse HotNews.ro au confirmat miercuri ca invitatia de a explora gradinile Carpatilor este, intr-adevar, brandul de tara pe care il va lansa la Shanghai, in 29 iulie, ministrul Elena Udrea. Ea a invitat alaturi de ea principalii vectori de imagine ai Romaniei - pe Gheorghe Hagi, Ilie Nastase si Nadia Comaneci, care au fost implicati si in campania anterioara, lansata la Paris anul trecut, "Romania, land of choice".

De aceasta data, invitatia le este adresata chinezilor - sau ei par primii vizati, intrucat ministrul Turismului, Elena Udrea, a ales sa lanseze brandul de tara la Shanghai, in cadrul Expo 2010.

Numai ca, dintr-un dialog avut cu o chinezoaica, mi-am dat seama ca nu e de-ajuns doar sa ii atragi cu gradinile Carpatilor. Intrebata daca a vizitat Romania, ea mi-a spus ca isi doreste sa o faca in viitorul apropiat, dar acum viza de Romania se obtine mai greu, pentru ca e multa birocratie si iti trebuie multe documente.

Ea spunea ca probabil anul viitor vor veni turisti chinezi in Romania, pentru ca vom fi stat Schengen si chinezii nu au nevoie de vize in statele Schengen. O informatie incorecta, de altfel, intrucat doar cetatenii Taiwanului nu au nevoie de viza, pana acum.

Aflata la Shanghai, ministrul Udrea a refuzat sa comenteze orice informatie aparuta in legatura cu brandul de tara, argumentand ca n-a venit atatia mii de kilometri doar ca sa vorbeasca despre asta cu o zi inaintea lansarii. Festivitata va avea loc de la ora locala 15.50 (10.50, ora Romaniei) si, potrivit programului, explicatiile ministrului vor fi precedate de un spectacol in care va canta Gheorghe Zamfir.

29 iulie, Ziua Drapelului, a fost aleasa sa fie ziua nationala a Romaniei in cadrul Shanghai Expo 2010.