Normele la Legea actualizata a achizitiilor publice vor aparea cel devreme la jumatatea lunii august. Intre timp, contractele de publicitate media nu au restrictii specifice

de Ioana Morovan     HotNews.ro, EurActiv.ro
Miercuri, 28 iulie 2010, 16:31 Actualitate | Esenţial

 documente
​Modificarile la legislatia achizitiilor publice, publicate in Monitorul Oficial la inceputul acestei luni detaliaza noile conditii pentru incheierea contractelor in urma contestatiilor (fara a mai astepta decizia Curtii de Apel), sumele care vor fi retinute din garantia de participare celor care introduc contestatii ulterior respinse. Pentru contractele de publicitate media nu exista criterii detaliate, acestea urmand sa apara in noile norme de aplicare, "pe care Autoritatea trebuie sa le elaboreze pana la data de 15 august", a declarat pentru HotNews.ro Cristina Traila, presedintele ANRMAP. (Vezi legislatia actualizata in documentul atasat)

Modificarile la legislatia achizitiilor publice au aparut in Monitorul Oficial in data de 2 iulie 2010, sub forma Ordonantei nr.76/2010. Normele metodologice, insa, vor fi elaborate de catre ANRMAP pana la data de 15 august, urmand apoi a fi aprobate in Guvern - a declarat pentru HotNews.ro Cristina Traila, presedintele Autoritatii.

Principalele modificari se refera la :

- Sumele care se retin contestatarilor, din garantia de participare, in cazul in care contestatiile lor sunt respinse de CNSC:
  • Art. 2781- (1) În măsura în care Consiliul respinge contestaţia, autoritatea contractantă va reţine contestatorului din garanţia de participare în raport cu valoarea estimată a contractului următoarele sume: a) între 63.000 lei şi 420.000 lei inclusiv - 1% din această valoare; b) între 420.001 lei şi 4.200.000 lei inclusiv - 4.200 lei + 0,1% din ceea ce depăşeşte 420.001 lei; c) între 4.200.001 lei şi 42.000.000 lei inclusiv - 7.980 lei + 0,01% din ceea ce depăşeşte 4.200.001 lei; d) între 42.000.001 lei şi 420.000.000 lei inclusiv - 11.760 lei + 0,001% din ceea ce depăşeşte 42.000.001 lei; e) între 420.000.001 lei şi 4.200.000.000 lei inclusiv - 15.540 lei + 0,0001% din ceea ce depăşeşte 420.000.001 lei; f) peste 4.200.000.001 lei - 19.320 lei + 0,00001% din ceea ce depăşeşte 4.200.000.001 lei. (2) În măsura în care instanţa competentă admite plângerea formulată împotriva deciziei Consiliului de respingere a contestaţiei, autoritatea contractantă are obligaţia de a returna contestatorului sumele prevăzute la alin. (1), în cel mult 5 zile lucrătoare de la data pronunţării deciziei instanţei de judecată.

- Reglementarea "pretului neobisnuit de scazut":
  • <<O ofertă prezintă un preţ aparent neobişnuit de scăzut în raport cu ceea ce urmează a fi furnizat, executat sau prestat, atunci când preţul ofertat, fără TVA, reprezintă mai puţin de 85% din valoarea estimată a contractului respectiv sau, în cazul în care în procedura de atribuire sunt cel puţin 5 oferte care nu sunt considerate inacceptabile şi/sau neconforme, atunci când preţul ofertat reprezintă mai puţin de 85% din media aritmetică a ofertelor calculată fără a se avea în vedere propunerea financiară cea mai mică şi propunerea financiară cea mai mare.>>

- posibilitatea incheierii contractelor inainte de pronuntarea deciziei Curtii de Apel (in cazul procedurilor de atribuire atacate prin contestatii):
  • În cazul primirii unei contestaţii de către Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor sau de către prima instanţă de judecată, pentru care nu s-a luat act de renunţare conform prevederilor alin. (2), autoritatea contractantă are dreptul de a încheia contractul numai după pronunţarea deciziei Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor sau după pronunţarea hotărârii în primă instanţă, dar nu înainte de expirarea termenelor de aşteptare, inclusiv când aceste termene privesc cazurile prevăzute la art. 28712 alin. (1) şi la art. 28713 lit. a).

Pentru contractele de publicitate media, nu sunt prevazute noi reguli, in urma abrogarii Ordinului 183/2006 care detalia criteriile de atribuire a acestor contracte. "Detaliile se vor regasi in Normele metodologice", a precizat Traila.

Intre timp, incepand cu data abrogarii Ordinului (14 iunie) si pana la publicarea noilor Norme (cel devreme 15 august) nu exista reglementari specifice pentru publicitatea din bani publici.


Citeste mai multe despre   























[P] 1000 inseamna mai mult decat un numar

Angajatii sunt resursa cea mai importanta in orice companie, iar in cazul unui business de servicii, succesul se bazeaza pe resurse umane competente si implicate, care aduc plus valoare in relatia cu clientii. Societe Generale European Business Services, centrul care ofera servicii profesionale cu valoare adaugata in domenii precum finante, achizitii, resurse umane, KYC (Know Your Customers) si servicii de IT pentru grupul Societe Generale, a ajuns la pragul de 1000 de angajati in doar 6 ani de la infiintare.

2090 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    Liber la aranjarea licitatiilor baieti! Repede! (Miercuri, 28 iulie 2010, 16:54)

    Dedalus [anonim]

    Astea sunt prevederi care sprijina trucarea licitatiilor, prezentate mincinos ca fiind in "spijinul accelerarii contractelor".

    Pana acum ANRMAP nu e emis nici un fel de norme in aplicare, dar acum cand e vorba sa explice cum sa se trucheze licittiile se grabeste sa le emita...

    1. Sumele retinute din garantie pur si simplu impiedica contestatiile. In primul rand ca trebuie mai intai sa depui garantia, apoi trebuie sa iei dovada cosntituirii si apoi de abia te adresezi CNSC. Apoi, ce se va intimpla daca CNSC admite in parte contestatia? Aud? Parca vad ca oricum ti se va retine garantia... Asa fiind, cu o taxa la CNSC si cu alta la instanta si stiut fiind ca mai vezi banii inapoi de la statul roman la Pashtele cailor, cam cine credeti voi ca mai depune contestatii???

    Rezultatul: Atuoritatile contractante pot pune ce "vrea mushchii lor" in documentatie. Ofertantii nu pot contesta, ANRMAP nu verifica, MFinante nu verifica decat cotnracte foarte mari, CE nu verifica decat legislatia aplicabila contractelor peste 125,000 EUR.

    Mesajul este clar pentru autoritatile contrctante: "Aranjati-va licitatiile si spagile cum doriti! Noi nu va impiedicam cu nimic".

    2. Pretul neobisnuit de scazut.

    Singura cale prin care se mai putea interveni asupra pvalorilor nerusinate estimate de autoaritatile contractnate era prin pret ofertat real. Acum, nimeni nu poate face asa ceva.

    Mesajul e clar " Baieti! Punet-va copntractele cu shpaga pe care o vreti, noi va sustinem sa nu vina vreun nemernic sa va strice ploile punind pretul real!"

    3. Curtea de Apel

    Pai scopul e clar: sa ia oamenii spaga repede, ca pe seceta asta de bani nu mai poti astepta si tampeni aia de justitie sa se pronunte...
    Ideea ce clara: "Contractati si luati-va spaga relede, inainte ca justitia - cat a mai ramas din ea- sa va strice ploile!

    In concluzie, eu zic mai bine sa se publice anual lista firmelor, ce nevoie mai e de licitatie?!.
    • 0 (0 voturi)    
      trucaje (Miercuri, 28 iulie 2010, 17:16)

      Icarus [anonim] i-a raspuns lui Dedalus

      1. Iti spun ca om care participa la licitatii publice in mod constant: nu mai ai loc de firme si firmulite care contesta o licitatie desi nu au nici o treaba cu ea. Din ce-am intalnit pana acum, putine au fost cazurile cand contestatiile erau justificate. Mai degraba povestea cu capra vecinului... Cei care au temei o sa depuna si garantia, fara probleme.
      2. Sunt n cazuri in care s-a castigat o licitatie cu jumate pretul fata de locul 2. Locul 1 n-a mai putut face fata si totul s-a daramat. Sunt n cazuri in care castigatorul licitatiei s-a dus la locul 2 sa-i propuna preluarea locului 1 contra cost :)
    • 0 (0 voturi)    
      - Reglementarea "pretului neobisnuit de scazut" (Miercuri, 28 iulie 2010, 17:40)

      Alin [anonim] i-a raspuns lui Dedalus

      - Reglementarea "pretului neobisnuit de scazut" este veche de un an. Cine a scris articolul asta, l-a cam scris pe genunchi fara sa se documenteze.

      In nomele de aplicare (HG 925) scrie ca autoritatea contractanta are obligatia sa-ti ceara justificari asupra pretului daca acesta este sub 85%, nu ca esti automat exclus.

      La firma la care lucrez am castigat 7-8 licitatii in ultimul an, cu articolul mentionat in vigoare si la preturi de 75-80% din valoarea estimata, binenteles cu justificarile de rigoare.
  • 0 (0 voturi)    
    hotie pe fata (Miercuri, 28 iulie 2010, 17:01)

    Dedalus [anonim]

    In prevederile strambe si favorbile trucarii licitatiilor se afla banii salariilor bugerarilor si banii pentru pensii.

    De doi ani incoace aceasta lege se tot modifica pentru a ajunge pe nesimtite favorablia pur si simplu trucarii licitatiilor. Au fost aruncate in joc tot felul de minciuni pentru a justifica aceasta mizerie.

    S-a ajuns la singura lege din Europa in care autoritatea contractanta poate aranja licitatia cu cine vrea, cum vrea, fara ca sa existe un control public asupra licitatiilor.

    Este o serie de masuri voita, are ca scop protejarea clientelei politice care trebuie sa ia repede banii.

    Aceasta lege afecteaza grav viitorul copiilor nostri.

    Sper ca doamana Traila nu are copii, pentru ca daca are, peste 10 ani acestia o vor renega cu siguranta pentru ce le-a facut cu legea asta. In locul ei mai degraba mi-as fi taiat venele decat sa semnez asa ceva.

    Dar demnitatea profesionala nu este apanajul lasilor si probabil ca pentru doamana presedinta conteaza mai mult salariul de demnitar decat profesia si viitorul propriilor copii.

    Mi-e scarba...


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică