VIDEO Diplomatii romani, constransi la reduceri: bilete de avion low cost, reducerea consumului la utilitati cu 10%, abonamente telefonice drastic reduse, salarii mai mici

de Anne-Marie Blajan HotNews.ro
Luni, 12 iulie 2010, 17:00 Actualitate | Esenţial

MAE va reusi, prin diminuarile salariale si de personal facute, sa reduca masa salariala cu 35%, nu cu 25% asa cum prevad masurile de criza adoptate de Guvern. Diferenta este expresia reducerii salariilor in valuta ale diplomatilor si personalului tehnic din strainatate, a explicat ministrul Teodor Baconschi. MAE se afla in plin proces de restructurare, iar diplomatii romani din strainatate trec la conditii de austeritate.

"Am facut diverse simulari pentru a vedea cum  putem reduce personalul si masa salariala fara sa inchidem ambasade si consulate", a spus ministrul de externe Teodor Baconschi la prezentarea bilantului a 6 luni de mandat. A reiterat apoi ca incercarea lui, reflectata in masurile care se vor lua, este sa "nu puna sistemul pe butuci".

Seful diplomatiei a vorbit despre o noua organigrama a MAE, care va fi aprobata de Guvern saptamana viitoare, o organigrama "cu mai putine functii de conducere, cu doar trei secretari de stat". In prezent, MAE are 5 secretari de stat, sau 5 portofolii, un post fiind eliberat de plecarea lui Bogdan Mazuru, secretar de stat pe afaceri europene, ambasador la Paris.

In prezent, Bogdan Aurescu este secretar de stat pe afaceri strategice, Doru Costea - afaceri globale, Anton Niculescu - afaceri interinstitutionale, Calin Radu-Ancuta - pentru exporturi, precum si portofoliul vacant pentru afaceri europene.

Potrivit noii organigrame, vor exista secretari de stat pentru afaceri europene, afaceri globale - care vor cuprinde organizatiile internationale si spatiul non-european - si pentru afaceri interinstitutionale si relatia cu Parlamentul.

Ministrul n-a putut preciza cate posturi din MAE vor fi desfiintate sau cati oameni restructurati, argumentand ca inca se lucreaza la organigrama. Insa anticipeaza o depasire a baremului de 25% reduceri de masa salariala cu 10 puncte procentuale. MAE ajunge in 2010 la o reducere de 35% in lei, surplusul fiind realizat din reducerile salariale ale diplomatilor din strainatate care sunt platiti in valuta.

Noua organigrama are in vedere un standard de minima functionalitate a sistemului, atat a departamentelor din Centrala, cat si a misiunilor din strainatate.

Austeritatea simtita de diplomati

In prealabil insa, MAE a operat niste reduceri de personal si de cheltuieli materiale. Ministrul a vorbit despre urmatoarele masuri:

  • reduceri cu 20% a cheltuielilor pentru bunuri si servicii in misiunile din strainatate in 2010 - care au dus la o economie de 1.273.459 de dolari sau 564.772 de euro
  • la spatiile inchiriate ale caror contracte de inchieiere expira in 2010 sau ale caror chirii sunt recalculate pe anul acesta vom urmari inchirierea unor spatii mai putin costisitoare sau diminuarea chiriilor
  • am trecut si vom generaliza pe cat posibil achizitionarea biletelor de avion de la companiile low cost; in acelasi timp si compania Tarom a venit cu preturi de criza mult mai rezonabile, deci reducem si cheltuielile de deplasare, importante pentru MAE
  • vom diminua si am inceput deja sa facem asta, dar din septembrie trecem pe un sistem stabil de abonamente de comunicare telefonica prin internet; mai avem cateva chestiuni legate de infrastructura, dar stiti foarte bine ca genul acesta de convorbire e aproape gratuit
  • abonamentele la telefonie fixa si mobila ale diplomatilor din misiunile straine se vor reduce drastic, atat ca formula negociata cu providerul, cat si ca numar
  • am redus cu 10 pana la 20% consumul de utilitati, apa, energie electrica, inclusiv la locuintele inchiriate
  • masinile folosite de ambasade sunt trecute din "parcul activ in parcul rece", adica nu mai sunt folosite, pentru a reduce consumul de carburanti
Seful diplomatiei sustine ca a reusit - insa nu stie daca peste tot - aplicarea unei reguli normale, prezente pe hartie, ca "ambasadele noastre sa nu mai faca servicii gratuite de taximetrie pentru numeroasele delegatii romane care se deplaseaza in strainatate".

"Din motive dictate de circumstantele economico-financiare, fiecare delegatie, indiferent de institutia care le trimite, va trebui sa-si plateasca deplasarile auto si sa nu se mai bazeze pe parcul auto al ambasadelor romane", a spus Teodor Baconschi.

Fara inchideri de ambasade, doar consulatele ineficiente vor fi inchise

 Ne inscriem in reducerile de personal si reducerea masei salariale chiar mai bine decat alte structuri, pentru ca reducerile de valuta vor duce la economii de 35% pana la sfarsitul acestui an.

"Am incercat sa acomodam aceste reduceri de posturi, de conducere si cheltuieli materiale, cu obiectivul de interes national de a nu reduce sfera de actiune globala a Romaniei prin inchiderea insuficient evaluata a unor misiuni diplomatice", a spus ministrul.

Teodor Baconschi a adaugat ca a inaintat primului ministru o nota in care "punea pe o lista neagra niste misiuni diplomatice si consulare". "Cred ca singura reducere rezonabila, fara costuri politice mari, o reprezinta cateva consulate, nici nu sunt multe, care costa statul roman mai mult decat incaseaza din taxe, deci nu se pot autosustine", este criteriul stabilit de conducerea MAE privind restructurarea misiunilor diplomatice din strainatate.

Ministrul de externe a explicat ce inseamna inchiderea unei ambasade si care ar fi consecintele politice si economice ale unei astfel de decizii: Daca inchizi o misiune, inchizi o relatie cu un stat, cu piata unui stat, cu sustinerea acelui stat in organizatiile internationale. Angajezi, prin decizia de inchidere, o serie de cheltuieli suplimentare imediate legate de restrangerea activitatii, vinderea unor active, iesirea din contracte, deplasarea efectelor si bunurilor din inventarul misiunii fie prin vindere, fie prin trimiterea in tara.

Si te angajezi, in acelasi timp, ca dupa iesirea din criza sa faci cheltuieli mult mai mari peste doi ani sau cand s-ar lua decizia redeschiderii acelei relatii bilaterale, pe un fond de rezerva fata de Romania, pentru ca niciun stat nu e bucuros sa il anunti ca nu te mai intereseaza relatia cu el. Si, tinand cont de cresterea preturilor pe piata imobiliara, presupune cheltuieli mult mai mari de redeschidere. Cand revii, peste 5 ani, nu e o surpriza sa constati ca inchirierea unei cladiri te costa mult mai mult.

Pe de alta parte, statul roman e si proprietar de imobile in strainatate. E pacat sa vinzi o proprietate, pentru ca ii diminuezi averea si e cu atat mai pacat sa o faci in conditii de criza economico-financiara, cand poti obtine un pret mediocru.

"Deci incercam, din responsabilitate nationala, sa nu afectam reteaua noastra externa si, in acelasi timp, sa operam aceste reduceri de personal si cheltuieli materiale, pentru a ne inscrie in linia de austeritate necesara iesirii din criza", a conchis ministrul tema restructurarii si reducerii cheltuielilor din MAE.


+ SHARE      
  
2417 vizualizari
  • +1 (3 voturi)    
    ciubucareala (Luni, 12 iulie 2010, 17:15)

    Dan Costea [anonim]

    Sa vezi acum cum se inflameaza ciubucareala la consulate!
    • 0 (2 voturi)    
      mda (Luni, 12 iulie 2010, 17:47)

      hospits [utilizator] i-a raspuns lui Dan Costea

      Oricum nu cred pana nu vad. Parca mai era cineva care a restructurat agentiile de vreo 2, 3 ori pana acum....
  • -3 (3 voturi)    
    Multa diplomatie (Luni, 12 iulie 2010, 17:42)

    marcel [anonim]

    sau mai degraba vrajeala, d-le Ministru. As fi vrut sa vad si eu o analiza a raportului cost-beneficii pentru ambasadele Romaniei. Sau o analiza a eficientei angajatilor din ambasade, a contributiei acestora la dezvoltarea relatiilor dintre Romania si tara respectiva. Sau de satisfactia romanilor ce au apelat la respectiva ambasada. Sau a structurii personalului raportat la celelalte ambasade. Ne spune si noua cineva cam cati atasati economici sunt in ambasade si ce eficienta are activitatea lor? Ar fi si alte intrebari dar desigur, trebuie sa ne facem ca reducem si bagam din alea cu "cresterea pietei imobiliare" si "trecerea autoturismelor la parcul rece". OK, va acoperiti cu vorbe, dar nu ne credeti prosti.
    • 0 (0 voturi)    
      diplomatzi ? (Luni, 12 iulie 2010, 22:44)

      dan [anonim] i-a raspuns lui marcel

      Mai usor cu pretentziile fatza de personalul misiunilor dip.Trebuie tzinut seama ca 2/3 din el sunt ofitzeri DIE care in afara unor rapoarte intocmite pe baza revistei presei locale (asta daca stiu limba ,daca nu se bazeaza pe ziarele locale in engleza ) nu fac altceva decat sa puna de o ciroza.Iar restul de personal este depasit,umilit si tzinut la respect de sus amintitzii.
    • 0 (0 voturi)    
      Adevarul e la mijloc (Marţi, 13 iulie 2010, 13:22)

      Alexandru [anonim] i-a raspuns lui marcel

      1. S-ar putea sa ai dreptate in privinta raportului cost-beneficii al unor ambasade, dar e gresit sa generalizezi. De acord, sunt cateva ambasade care nu-si justifica existenta sub nicio forma, dar putine (ar trebui inchise).
      2. Da, ar trebui facuta o analiza a structurii personalului in raport cu celelalte tari UE, dar vei vedea ca majoritatea ambasadelor Romaniei functioneaza cu un nr foarte mic de personal (subdimensionat - poti verifica pe site-urile ambasadelor lista personalului, e foarte simplu) exceptie facand reprezentantele din tari precum Anglia, Franta, Germania, etc. Deci aici gresesti.
      3. Atasatii economici nu apartin de MAE, sunt angajati ai Ministerului Economiei, iar activitatea lor este coordonata in totalitate de Ministerul Economiei. Singura legatura a lor cu MAE este ca au biroul in ambasada. Si, probabil cu mici exceptii (sunt 2 acolo unde se justifica), exista un singur atasat economic la o ambasada (daca te-ai fi uitat pe site-urile ambasadelor ai fi putut sa vezi exact cati sunt) si sunt chiar ambasade unde nu exista atasat economic. Despre randamentul lor ar trebui intrebat ministrul Economiei dar aici discutia e mai ampla si ar trebui sa vb si despre oamenii de afaceri romani si dezinteresul lor in a-si gasi piata de desfacere in afara Romaniei.
      4. In privinta reducerii cheltuielilor (inclusiv a masinilor) majoritatea ambasadelor sunt acum la limita subsistentei,
      5. Iar cat despre salarii, stai linistit, si diplomatii sunt bugetari si salariul lor va fi redus cu 25% cel putin. Iar salariul unui diplomat era cu 30-40% mai mare decat al unui capsunar in Spania. Acum vor castiga aproape cam cat castiga si un capsunar. Daca e sau nu o diferenta intre ei nu ma pronunt, probabil ca unii diplomati sunt chiar capsunari (fara a avea intentia de a-i jigni pe cei care isi castiga banii cinstit prin orice tip de activitate).
      lar daca vrem sa fim reprezentati de oameni cu pantalonii rupti in fund, atunci exact asta va fi si imaginea Romaniei.
  • +4 (4 voturi)    
    cu cloaca (Luni, 12 iulie 2010, 17:43)

    cristi [anonim]

    numita parlament cum facem?? pe cand reucerile si acolo?
    • 0 (0 voturi)    
      !!! (Luni, 12 iulie 2010, 18:12)

      carat [utilizator] i-a raspuns lui cristi

      Parlamentul isi va vota legi care sa nu-i avantajeze cand nu va mai exista. Pana atunci....
  • +2 (2 voturi)    
    consulat marsilia (Luni, 12 iulie 2010, 18:01)

    andrei [anonim]

    Incepeti cu inchiderea consulatului de la Marsilia. este total inutil. sa va fereasca dumnezeu sa aveti nevoie de ceva de la ei. o adunatura de incompetenti, nonsalanti si nesimtiti care habar nu au pe ce lume traiesc si nici macar nu au bunul simt sa se puna la curent cu legile actuale. cred ca cei de acolo nici nu stiu ca Romania este in UE. O mica oaza romaneasca pe Coasta de Azur in care incultura romaneasca si atitudinea functionarilor romani sunt intr-o perfecta stare de conservare.
  • +1 (3 voturi)    
    exporturi (Luni, 12 iulie 2010, 18:05)

    gaga [anonim]

    Poate inainte de a fi redus postul sa ne spuna dl secretar de stat pentru exporturi cu ce se ocupa toata ziua de lucru adica 8 ore, in fiecare zi? El si cu directia/directiile din subordine? Ca exporturile romanesti (fara Dacia, Nokia si alte asemenea investitii care nu au treaba cu MAE) sunt la pamant. Dar in schimb beneficiaza de o multime de servicii platite din bani publici precum acel secretar de stat!
    • 0 (2 voturi)    
      La pamant sunt cunostintele tale economice (Luni, 12 iulie 2010, 18:22)

      bogdan [anonim] i-a raspuns lui gaga

      Nu-ti mai aduna informatiile economice de la talk-show-urile IRTv si A3. Citeste asta:
      http://khris.ro/index.php/07/2010/exporturile-merg-bine/comment-page-1/#comment-51791
      Si ai sa vezi ca exporturile in 2010 sunt ~ la fel ca in 2008, cu perspective de a le depasi, daca ne uitam la trend. Nu spun ca MAE sau consulatele au vrun merit, da' cind faci afirmatii economice informeaza-te nitel intii.
  • -1 (1 vot)    
    MISCAREA ROMANILOR DIN EUROPA (Luni, 12 iulie 2010, 22:42)

    ing.Die Nicolae Alexandru [anonim]

    ASOCIATIA "ROMENI DI PADOVA"
    Diaspora romana va primii cu satisfactie reducerea taxelor consulare.
    Parlamentarii (numiti de la Bucuresti) si alesi cu voturile noastre pentru a ne reprezenta( deputatul W. Branza si senatorul V .Badea) ne-au umilit sistematic propunand si votand majorarea in lant a taxelor consulare . Aceasta in ciuda calitatii deplorabile a serviciilor consulare : 86% procent de nemultumiti ( sondaj "Gazeta Romaneasca .it").
    Cei doi parlamentari NU NE REPREZINTA !
    LE CEREM DEMISIA !
    De la Padova
    Ing. Die Nicolae Alexandru-Presedintele Asociatiei "Romeni di Padova"
  • +1 (1 vot)    
    paritate eurusd mae (Marţi, 13 iulie 2010, 8:31)

    bubu [anonim]

    "reduceri cu 20% a cheltuielilor pentru bunuri si servicii in misiunile din strainatate in 2010 - care au dus la o economie de 1.273.459 de dolari sau 564.772 de euro"

    ce rata de schimb e asta? paritatea eurusd 2,25? cineva ar trebui sa se autosesizeze, ori hotnews pentru o matematica proasta, ori MAE daca a publicat asa ceva intr-un comunicat oficial.
  • 0 (0 voturi)    
    ok (Marţi, 13 iulie 2010, 9:33)

    paula [anonim]

    Se revine la diplomatia gen "cu pantalonii rupti in cur, da patrioti" ! Asta inseamna ca vom avea victorii marete in continuare!
    Individu e demn de Caragiale!
  • +1 (1 vot)    
    Singura institutie (Marţi, 13 iulie 2010, 9:37)

    Ro [anonim]

    care a propus un plan decent de restructurare, cu plusurile si minusurile acestei actiuni. Exista si oameni de proasta calitate in sistem care fac viata amara cetatenilor in loc sa ii ajute si pentru asta ar trebui sa fie mai bine alesi si controlati.
  • 0 (0 voturi)    
    diplomatii romani, o adunatura de cateva persoane (Marţi, 13 iulie 2010, 15:30)

    Petrisor [anonim]

    MAE este o adunatura de scursuri ramase de dinainte de 89, asesozata cu cateva capete mai luminate intrate in "sistem"dupa 89, dar greu de suportata de masa de analfabeti cu 7 clase recrutati din fabricile si uzinele socialiste. Intendentii cu al elor sotii secretare care fac si contabilitate fura cota la cot cu cu brontozaurii din "centrala" (sefii de la financiar, resurse umane, management...). In misiuni sunt trinise tot felul de persoane ciudate aduse in minister fara sa treaca vreun concurs de angajare. Au fost angajate si facute peste noapet consuli, ministru-consilier, insarcinat cu afaceri. Diplomatia romaneasca este o rusine!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Abonare la comentarii cu RSS
Rosia Montana
Vremea la


/
Maine:
|
Domnule Primar Ai vreo sesizare? Contacteaza-ti primarul!

Hotnews
Agenţii de ştiri
hosted by
powered by
developed by
mobile version