Funeriu despre liceele fara elevi promovati la bacalaureat: Rezultatul unui sistem inadecvat

de V.M.     HotNews.ro
Marţi, 6 iulie 2010, 14:01 Actualitate | Esenţial


Daniel Funeriu
Foto: Agerpres
Ministrul Educatiei, Daniel Funeriu, a cerut o analiza detaliata privind rezultatele la examenul de bacalaureat cu accent pe liceele fara niciun promovat, apreciind ca acesta este rezultatul unui sistem inadecvat pe care autoritatile s-au facut pana acum ca nu il vad si pe care opozitia il sustine.

"Nu avem nevoie de masuri punitive. Deja facem o analiza in sistem pentru a descoperi tarele pe care mai toti le stim, dar acum le vedem cuantificabil. Trebuie sa avem o evaluare foarte exacta. Acum cand bacalaureatul a fost organizat corect punem intrebari pe care nu ni le-am pus", a declarat, marti, agentiei Mediafax, ministrul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului, Daniel Funeriu.

El a mai spus ca situatia trebuie privita in ansambu si nu ca un caz izolat.

"Trebuie sa revedem modul de evaluare al profesorilor, al elevilor si chiar al scolii. Realitatea sistemului ne obliga sa avem noi abordari. Noua lege nu are masuri punitive, ci de sprijin. Atunci cand ai o selectie buna a cadrelor didactice si o formare corecta a acestora, cand exista recompensa, iar curricula este bine structurata, cand orientarea scolara a elevilor este corecta si nu fortata, abia atunci putem cere socoteala pentru rezultatele foarte slabe", a explicat ministrul.

El a mai spus ca toate aceste aspecte sunt reglementate in noua lege pe care opozitia a blocat-o.

Mai mult, ministrul Educatiei a explicat ca nu poate lua nicio masura "pe picior" sau brusc in cazul liceelor fara niciun promovat.

"Este nevoie de analize corelate la nivelul intregului sistem. Asteptam rezultatul analizelor si apoi vom putea studia cauzele care au produs astfel de situatii in care niciun elev dintr-o scoala nu a promovat sau doar doi trei au peste sase", a conchis Funeriu.

La Grupul Scolar din Stefanesti (Arges) doar un singur candidat, din 115, a promovat examenul. De asemenea, la sase grupuri scolare tehnice sau agricole promovabilitatea a fost sub 10%.

La un grup scolar de arte si meserii din Prahova niciunul dintre elevii care au dat examenul nu a promovat.

Promovabilitatea la bacaluareat, inainte de contestatii, este de 67,4%, cu 12,5% mai putin decat anul trecut, iar rezultatele reflecta, "in sfarsit", toleranta zero fata de frauda si realitatea din sistem, a anuntat luni, ministrul Educatiei, Daniel Funeriu.

In topul judetelor cu cele mai bune medii sunt Suceava, Caras-Severin cu aproximativ 87% grad de promovabilitate, Arad, Bihor, Hunedoara cu peste 85%, cele mai slabe rezultate fiind inregistrate in Ialomita, Calarasi, Dambovita si Brasov, cu intre 45 si 55%.


Citeste mai multe despre   





Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.


















2037 vizualizari

  • +12 (12 voturi)    
    E rezultatul CORECT al unui sistem inadecv (Marţi, 6 iulie 2010, 14:09)

    Ari [anonim]

    Pentru ca pana acum au scos "admisi" pe banda rulanta.

    Poate fi considerata acesta un inceput pentru o reforma din interior ?
    • +13 (13 voturi)    
      cand Basescu a zis ca scoala romaneasca (Marţi, 6 iulie 2010, 14:36)

      horea [anonim] i-a raspuns lui Ari

      scoate tampti, au sarit toti postacii de fund in sus...sa va vad acuma, cand rezultatele reflecta realitatea!!!
      • -15 (15 voturi)    
        dobitocule (Marţi, 6 iulie 2010, 15:03)

        gigi [anonim] i-a raspuns lui horea

        Presedintele are alta treaba, nu sa faca afirmatii denigratoare la adresa unui sistem in varful caruia e cocotzat.
        • 0 (0 voturi)    
          cocotzat (Miercuri, 7 iulie 2010, 11:34)

          sanq [anonim] i-a raspuns lui gigi

          coctzat si pe care incerca sa il schimbe, dar dupa cum se vede are opozitie foarte puternica si cu radacini adanci...si apropo eu zic ca si rata asta de promovabilitate este prea mare ca sa reflecte realitatea, au mai fost examene la care s-a trecut cu vederea daca te mai uitai stanga-dreapta-jos..am un coleg de lucru care o dat bacu acuma si o picat la matematica...ca acolo nu se poate copia in rest a trecut toate examenele :)
  • +10 (16 voturi)    
    afara (Marţi, 6 iulie 2010, 14:21)

    bogdanicus [utilizator]

    Eu i-as da afara pe toti cei ce predau si conduc unitatile cu promovabilitate sub 10%. Cum au trecut lichelele alea la clasa 4 ani daca nu ia nici unul BAC-ul?!?
    • -5 (11 voturi)    
      inteligent mai esti (Marţi, 6 iulie 2010, 14:48)

      hmmmm [anonim] i-a raspuns lui bogdanicus

      te-ai gandit vreodata de repercusiunea acestei actiuni? o sa ai analfabeti care promoveaza numai pentru ca acei profi sa-si pastreze postul...s-a mai intamplat odata pe vremea lu ceausescu ce spui tu...
      • +7 (9 voturi)    
        inteligent sunt! (Marţi, 6 iulie 2010, 15:00)

        bogdanicus [utilizator] i-a raspuns lui hmmmm

        N-ai inteles, istetimea ta, ca tocmai ce spui tu SE INTAMPLA ACOLO. Adica promoveaza lichelele pe spagi sau cine stie cum, iar la bac pica toti. Bacalaureatul este o proba in care pot fi controlati elevii, dar si profesorii. Nici o extrema nu e buna si nu trebuie lasata neverificata, pe principiul 80-20. Acum ai nteles ca m-am gandit de mult la acest gen de actiuni?
        • +6 (6 voturi)    
          bacalaureat diferentiat (Marţi, 6 iulie 2010, 15:42)

          paul [anonim] i-a raspuns lui bogdanicus

          Problema provine de la faptul ca nu se recunoaste nu toti elevii sunt la fel de capabili.

          Marea majoritate a esecurilor provin de la liceele industriale.

          De aceea un bacalaureat diferentiat ar fi necesar. M-am uitat pe subietele de la matematica T2. Sunt prea grele pentru un viitor sudor, muncitor in constructii, bucatar etc. De aceea un bacalaureat diferentiat este necesar.

          Problema apare la admintere la facutate. Bine inteles ca numai unul din cele 2 bacalaureate ar permite urmarea unei facultati sau reinventarea unui examenului de admitere la facultate.
          • +5 (5 voturi)    
            Nu-i ok (Marţi, 6 iulie 2010, 17:00)

            AdiSun [utilizator] i-a raspuns lui paul

            Nu poti sa pui tipuri de bacalaureat, nu este practic. Poate unii cu bacalaureat inferior doresc mai incolo sa faca o facultate, nu poti sa iei o astfel de decizie majora la 18 ani.
            O solutie ar fi ca bac-ul sa fie relativ usor iar facultatiile sa introduca examen de admitere.
            Sistemul din USA mi se pare destul de fair de ex. Nu se cere examen la terminarea liceului dar pentru invatamantul superior este necesar SAT-ul. In felul asta liceul nu are o mare importanta academica (nici in Romania nu are) iar cei care doresc pot continua nestingheriti.
            • +4 (4 voturi)    
              bac T2 (Marţi, 6 iulie 2010, 17:11)

              bogdanicus [utilizator] i-a raspuns lui AdiSun

              Daca un absolvent al Bac-ului simplu vrea dupa 2 ani sa dea admitere la facultate, ar putea sa aiba dreptul sa ceara examinarea bac-ului mai greu (gen SAT). Nu vad de ce ar fi o problema asta. Eu as lasa un singur BAC, ca pe vremuri, cand cei care aveau Bac-ul erau domni. Nu ca acum, cand toti ghertoii termina o facultate. Ce conteaza ca nu mai am par in cap ca sa o termin pe a mea de 5+1 ani? Orice manelist poate termina ca inginer daca afla unde sa dea 800 de euro...
          • 0 (0 voturi)    
            de ce are nevoie un sudor de bacalaureat? (Miercuri, 7 iulie 2010, 9:33)

            Viorica Alexandru [utilizator] i-a raspuns lui paul

            liceul si bacalaureatul nu sunt pentru toata lumea, ci doar pentru cei ce pot!

            Ceilalti trebuie sa inteleaga ca sunt si alte activitati care le reclama prezenta, fara bacalaureat.
    • +7 (7 voturi)    
      cu ceva cadouri (Marţi, 6 iulie 2010, 14:55)

      lavinia [anonim] i-a raspuns lui bogdanicus

      Cu pachetul de cafea, flori si ciocolata! Ca milogii, pentru ca profesorii vor respect, dar il vor fara sa faca vreun efort in sensul asta. Se vind pe nimic, dar vor salarii mari.
      • 0 (2 voturi)    
        stiti ce vorbiti? - nu, evident (Marţi, 6 iulie 2010, 22:11)

        ? [anonim] i-a raspuns lui lavinia

        respectul ar trebui acordat profesorilor, asa cum si profesorii ar trebui sa respecte copiii.
        de unde stiti ca profesorii nu fac eforturi? efortul pe o zi al unui profesor v-ar epuiza pentru jumatate de saptamana...
        cat despre felul in care trec copiii cei 4 ani - ei bine, daca nu sunt trecuti, atunci profesorul, apoi directorul zboara, liceul e decazut la rang inferior etc. sunt putini care au taria sa se bata cu morile de vant.
        salarii mari, si nu numai salarii, cat finantare pe toate planurile a invatamantului - inclusiv autonomie a fiecarui liceu, care sa nu mai depinda de primarii, consilii, parinti, inspectorate etc. - ar fi necesare. cat respect arati invatamantului, atata performanta obtii.
        • +1 (1 vot)    
          stiu despre ce vorbesc (Marţi, 6 iulie 2010, 22:59)

          lavinia [anonim] i-a raspuns lui ?

          De unde stiti ca m-ar epuiza? Am rezistat in sistem sase ani si am fost extrem de entuziasmata de munca mea, si aveti dreptate cu directorii , inspectorii si colegii , care mi-au spus, bagindu-ma la colt, fiindca ma implicam destul de mult in actul de invatamint, citez:
          "Fetico, tu crezi ca noi astea batrine nu putem face ca tine, nu putem munci? Dar ne consrvam, asa ca fa la fel, ca sa apuci pensia! Si nu mai face valuri!" Asta a fost amenintarea lor catre mine, apoi am cedat nervos si am profitat de faptul ca am gasit altceva de munca, deschizindu-mi o mica afacere cu sotul meu, unde ma pot implica exact cum vreau, chiar daca am fost nevoita sa fac studii suplimentare intr-un domeniu total nou si opus cel caruia m-am consacrat pina acum.
          In invatamint m-au dezamagit profesorii (colegii mei), parintii elevilor si elevii.
          • 0 (2 voturi)    
            atunci... (Marţi, 6 iulie 2010, 23:51)

            ? [anonim] i-a raspuns lui lavinia

            imi cer scuze. dar generalizara dumneavoastra a fost, totusi, gratuita. sunt foarte multi profesori care fac extrem de multe eforturi. asa cum probabil ati fost dvs timp de 6 ani, asa cum sunt multi dintre cei cu care am lucrat.
            dar problema nu o constituie pachetul de cafea - personal nu am intalnit asa ceva - ci faptul ca pachetul de cafea este facut posibil de catre sistem - minister, legi, inspectorate. profesorii sunt lasati la cheremul parintilor si al elevilor. nu am vazut pachete de cafea, in schimb am vazut parinti care trageau profesorii de urechi pentru o nota proasta. am vazut elevi care radeau in nas profesorilor spunandu-le ca au cele mai mici salarii.
            asa nu se poate face treaba, iar vina se repartizeaza de sus in jos. evident ca exista coruptie, dar cati oameni se mai pot bate cu morile de vant dupa 20 de ani de invatamant? - am mai vazut si din aceia, dar mai putini. multi prefera sa isi faca meseria bine, eventual si activitati pe langa, dar sa nu chestioneze resorturile sistemului. pe mine, mai analitica si mai revoltata, fix resorturile ma sacaie.
            de pilda, in cazul de fata, d-l funeriu ar trebui sa nu se mai impauneze atat cu "corectitudinea" bacalaureatului si sa faca o ancheta a motivelor pentru care a existat o discrepanta atat de mare intre gradul de dificultate al examenului la matematica si cel al tuturor celorlalte examene. personal, nu pot accepta ca au trecut elevi NULI proba de limba romana - de fapt invatamantul functioneaza pe tocit si anihilarea gandirii. exista foarte multe hibe in sistem, si iata, acum victimele imediate sunt acei elevi mai buni ce au picat din cauza matematicii, iar victimele pe termen lung suntem noi, care vom primi in randurile noastre niste indivizi semi-analfabeti si spalati pe creier care au fost lasati sa treaca fluierand printr-un bac de profil uman.
  • -3 (5 voturi)    
    Completare (Marţi, 6 iulie 2010, 14:24)

    Constantin [anonim]

    Sistemul de invatamant este inadecvat cerintelor elevilor.

    Ce vrei sa inveti de la scoala? O intrebare de genul asta ar trebui pusa oricarui elev, centralizate rezultatele, si schimbat sistemul dupa dorintele elevilor.
    • +3 (7 voturi)    
      Parinti, desteptarea !!! (Marţi, 6 iulie 2010, 14:39)

      extruder [anonim] i-a raspuns lui Constantin

      Domnule, cred ca supraestimati suprarealist de mult nivelul intelectual al elevilor. Poarte 1% dintre ei ar raspunde bine si serios, adica ar stii exact ce vor sa invete. Sistemul trebuie reformat intr-adevar, dar sunt convins ca o mare parte din vina pentru o rata de promovare asa mica o au elevii in sine, care in general sunt niste miserupisti. Si pe locul 2 vin parintii, care nu accepat realitatea, si anume ca odrasla lor chiar e pe din afara total, in plop, pafarista, gramada, mutilata mental si indobitocita. E dur, dar asta e realitatea...
      • +5 (5 voturi)    
        banuiesc ca esti profesor de meserie (Marţi, 6 iulie 2010, 15:03)

        me [anonim] i-a raspuns lui extruder

        Intr-o mica masura ai dreptate dar principalii vinovatii ai situatiei actuale sunt cadrele didactice.

        Profesorul este platit pentru a stimula copilul sa invete nu pentru a verifica daca a invatat.

        Sunt de acord ca exista vina si in familie dar intr-o mai mica masura si sunt de acord ca exista si copii carora nu ai ce sa le faci pentru ca nu ii duce capul sau traiesc intr-un mediu care nu ii permite copilului sa se dezvolte.

        Pana cand nu se schimba mentalitatea profesorilor care la scoala citesc / recita ca niste roboti dintr-un manual, care poate mai e si facut prost, si cheama elevii la meditatii particulare pentru a mai castiga ceva in plus pe langa salariu orice modificari s-ar face la nivelul legislatiei nu vor avea nici un impact.

        La noi majoritatea profesorilor cred ca ei sunt in scoala pentru a verifica ce stie copilul si nu pentru a-i invata cum sa 'invete'.
        • +3 (3 voturi)    
          Aveti mare dreptate! (Marţi, 6 iulie 2010, 15:14)

          , AlwaysToTheRight, NeveRed! [utilizator] i-a raspuns lui me

          Dar dreptatea asta are doua aspecte.
          1. Cel care invata trebuie sa aiba pe cine invata.
          2. Cel care este invatat ar trebui sa aibe de la cine invata.
          Adica si copii "e" slabi, dar nici cu profesorii nu imi este rusine.
          Profesorii recita, copii memoreaza.
          Profesorii nu stiu sa/si stimuleze elevii sa invete.
          Macar acum, dupa ani buni de abramburica, dupa ani incerti cu marga, macar acum, deci cand suntem jos de tot, ar trebui sa se faca ceva. Orice, este mai bun decat nimic!
        • -1 (1 vot)    
          care cadre didactice? (Marţi, 6 iulie 2010, 16:47)

          horia [anonim] i-a raspuns lui me

          alea care accepta sa predea pe salariile alea de mizerie? si-au ales meseria ca nu au avut altceva mai bun de facut , nu din convingere. este abia inceputul. in 10 ani vom avea cadre didactice de tot rasul
      • 0 (2 voturi)    
        Bine mai psihologule (Marţi, 6 iulie 2010, 15:07)

        Traficantu_De_Influentza [utilizator] i-a raspuns lui extruder

        Schimbari trebuie sa ai de la baza in asa fel incat sa il ghidezi pe copil in mod natural incat sa afle ce vrea sa invete de la scoala. Prea putini stiu ce vor de la bun inceput. Ceilalti trebuie ghidati. Dar e bine ca exista dementi din astia ca tine care i-ar da pur si simplu pe toti cu mana la o parte fara sa se opreasca macar o secunda sa vada cauzele.
      • 0 (0 voturi)    
        Sistemul de invatamant (Miercuri, 7 iulie 2010, 10:19)

        Constantin [anonim] i-a raspuns lui extruder

        nu serveste nici statului, nici profesorilor, el este de folos numai elevilor. Scopul acestui sistem este sa-i invete pe elevi. Daca judeci cu extreme ce ai alege: ca sistemul sa-i invete numai ce nu vor sau numai ce vor elevii?
  • +6 (6 voturi)    
    Realitatea (Marţi, 6 iulie 2010, 14:25)

    CR [anonim]

    Aceasta e realitatea crunta a sistemului de invatamant.
    Diferenta dintre acest an si cei anterior e ca acum s-a corectat adecvat si puteti vedea care sunt rezultatele.

    E grav sa ai elevi in clasa a IX-a la informatica intensiv, care silabisesc atunci cand sunt pusi sa citeasca un text si e vorba de un liceu bun. Ce sa mai vorbim de a intelege ceea ce invata, sau sa aiba capacitatea de a sintetiza materia. Majoritatea invata mecanic, iar ce se invata se uita in semestrul urmator.

    E un sistem defectuos in care profesorul nu are nici o autoritate asupra elevilor in multe din cazuri, iar regulamentul nu permite ca sa dai elevul afara de la ora sau sa iei atitudine in fata lor. Cum atunci, un profesor poate sa se impuna in fata elevilor?
    Nu toti sunt inzestrati cu capacitatea de a controla o "haita" de haimanale mai ales daca profesorul e o femeie.

    Parerea mea e totusi ca ce se intampla la ore, e o imediata proiectie a ceea ce se intampla in relatia copil-parinte. Foarte multi sunt de parere ca ii trimit la scoala, si scoala trebuie sa ii educe. Educatia din pacate incepe cum mult timp inainte ca un copil sa ajunga pe bancile scolii.

    E trist ce se intampla, dar nimeni nu isi da interesul in a schimba in bine sistemul de invatamant, si s-ar putea schimba cu fara prea multa cheltuiala si efort. Dar nu se vrea.

    Avem nevoie de analfabeti si oameni care nu stiu sa gandeasca, pentru ca pe aceia ii controlezi cum vrei.

    Un roman ca tine.
    • 0 (0 voturi)    
      Ceea ce se intampla... (Marţi, 6 iulie 2010, 15:03)

      Gigi [anonim] i-a raspuns lui CR

      ...la ore este cu mult mai mult decat proiectia imediata a ceea ce se intampla in relatia copil - parinte. Este proiectia tuturor "defectelor" de care da dovada societatea romaneasca in ultima vreme: impresia ca in viata poti reusi foarte usor fara munca (cocalari, manelisti, Monica lui Iri, politicieni imbogatiti peste noapte etc.), lipsa de valori - reper (am auzit de Florin Salam dar nu avem habar cine este George Gershwin), lipsa de respect practicata de stat fata de cetatean si invers, lipsa de respect pentru munca (-25% la salarii, "las ca merge si asa, ce daca sunt prosti, sa ia si ei BAC ca sa poata da la facultate") etc etc.

      Era aproape imposibil ca in fata unor asemenea disfunctionalitati sistemul educational sa ramana imun. El nu exista izolat, intr-o bula ci interconectat.
  • +1 (1 vot)    
    Admisii (Marţi, 6 iulie 2010, 14:28)

    yoyo [anonim]

    pana acum promovabilitatea era foarte mare note astronomice abia acum se vede adevarata fata decazuta a sistemului, calitatea invatamantului e .... profesorii nu se implica de la elevi ce sa te astepti ....hala educatie
  • -1 (3 voturi)    
    nu vreau sa fiu rau, (Marţi, 6 iulie 2010, 14:43)

    cristi [anonim]

    dar in ialomita, calarasi, dambovita, si as spune si giurgiu sunt cei mai multi si organizati tigani, manelisti si cocalari din romania, ei sunt cei care strica bucurestiul, de acolo vin toate trendurile jegoase care se propaga apoi in toata provincia...
    • 0 (0 voturi)    
      Nici eu nu vreau sa fiu rau, dar ai mare dreptate! (Marţi, 6 iulie 2010, 14:53)

      jack [anonim] i-a raspuns lui cristi

      Absolut corect!!!
    • 0 (0 voturi)    
      nu esti rau (Marţi, 6 iulie 2010, 14:56)

      lavinia [anonim] i-a raspuns lui cristi

      Chiar nu esti rau, pentru ca e adevarat
    • +2 (2 voturi)    
      ia ma veniti si pe la noi, prin ardeal (Marţi, 6 iulie 2010, 15:17)

      ha ha [anonim] i-a raspuns lui cristi

      e plin de manelisti si pe la noi. manifestarile sunt tiganesti suta la suta... banii, ostentatia, prostul gust sunt insemnele "prestigiului". dialogurile se poarta prin istericale si santaje. mafia e la ea acasa.
      nu stiu cum e cu ialomita, calarasi, dambovita, dar nici cu mizeria de prin ardeal nu mi-i rusine. presupun ca nici nu prea exista o repartizare pe zone. mergem in jos cu totul, cu sud si nord, est si vest...
      "grupurile scolare" nu sunt decat niste tarcuri pentru indivizi aproape incontrolabili, brutali, semi-idioti, periculosi... un substitut pentru casele de corectie, presupun.
      de ce "scartaie" sistemul (ma rog, e un eufemism, sistemul nu scartaie, ci se prabuseste de-a binelea, dar o critica asa-zis "constructiva" trebuie intemeiata si pe niste iluzii)? - fatis, pentru ca exista o falie intre minister/ inspectorate si situatia din teren - doua discursuri schizoide care nu se intalnesc niciodata; feed-back-ul din teren nu este ascultat, nu este solicitat, nu este bagat in seama, iar, daca apare, este sanctionat. iar ne-manifest sistemul scartaie pentru ca asa a fost proiectat. nu este greu sa vezi niste lucruri pe care orice profesoras amarat, ca mine, le vede intr-un singur an.
  • -2 (2 voturi)    
    SUCEAVA II FRUNTEA! (Marţi, 6 iulie 2010, 14:48)

    SUCEAVA [anonim]

    traiasca suceava! sus bucovina!
    • +3 (3 voturi)    
      Mai bine taci.... (Marţi, 6 iulie 2010, 15:01)

      Ronin [utilizator] i-a raspuns lui SUCEAVA

      Un procent de 90% poate insemna si o generatie exceptionala dar poate insemna si altceva: frauda. S-ar putea ca, in cazul unei reexaminari sa ai surprize.....
  • -2 (2 voturi)    
    Rezultatul unui sistem inadecvat (Marţi, 6 iulie 2010, 14:52)

    STAN PATITU [anonim]

    Dl.Funeriu nu s-a gandit ca este, poate, rezultatul muncii lui? Daca nu, care este rezultatul muncii lui? Pe ce a luat leafa de peste un an?
    • +3 (3 voturi)    
      nu e rezultatul muncii lui (Marţi, 6 iulie 2010, 15:37)

      hm [anonim] i-a raspuns lui STAN PATITU

      dupa cum nici "performantele" elevilor nu sunt rezultatul muncii profesorilor.
      elevii sunt incapabili sa gandeasca nu din cauza inabilitatii "dascalului", ci pentru ca asa sunt formati timp de 12 ani de zile. mda, stiu ca toate programele de invatamant sunt pline de obiective si competente. dar continutul acestor programe este astfel realizat incat gandirea sa fie chiar ultimul accesoriu al unui "viitor cetatean" roman. sa ii ceri sa gandeasca este cea mai mare insulta pentru liceanul mediu. pentru ca nu poate sa inteleaga conceptul. nu cunoaste exercitiul. si stand in cap poti sa-i arati ce trebuie sa faca si nu va pricepe. confruntarea se va sfarsi cu cerinta agasata din partea sa de a nu-i da 8 sau 9 pentru ca il omori, sa-i dai un zece ca el iti aduce 2, 3, 4 referate, cate doresti. referatele nu vor fi, evident, gandite, nici macar compilate cu talent, ci descarcate de pe vreun site penibil romanesc. am patit-o, drept pentru care nu am mai acceptat la orele mele nici un material exterior clasei sau orei respective.
      exista, evident, si exceptii... le admir pentru rezistenta intr-un mediu atat de toxic. si as vrea sa se faca ceva pentru salvarea lor. intr-o tara in care nu se produce aproape nimic, ar trebui regandite efectiv obiectivele statului - avem, desi nu ne place, nevoie de munca efectiva, nu de un invatamant care sa mearga in gol si sa-si macine cele cateva produse remarcabile.
      • 0 (0 voturi)    
        LA CE E BUN MINISTRUL? (Miercuri, 7 iulie 2010, 8:28)

        STAN PATITU [anonim] i-a raspuns lui hm

        Totusi ministrul trebuie sa aiba o justificare a salariului. Nu merita ...
        Parerea mea ca nu legile sunt vinovate, nu programele sunt vinovate (desi evident ca au importanta lor) ci calitatea profesorilor. Dupa ce s-a instalat regalitatea la noi, la sfirsitul secolului al XIX-lea, pentru imbunatatirea calitatii invatamintului s-au angajat profesori greci cu salarii de 200 lei. Pentru a intelege ce insemna, un profesor roman avea salariul de aproximativ 4 lei !!! Asa se poate imbunatati invatamintul, prin import de profesori -plombe, care prin puterea exemplului sa schimbe aerul din scoala. Si profesori romani ar trebui trimisi pentru a lucra o vreme in vest. Nu stiu ce se poate face cu cei 7 ani de acasa... Amj doi nepoti in Italia si am vazut ce manuale au, ce programa au... Vreau sa va spun ca manualele sunt foarte interesante si pentru mine. Cand fiul meu a inceput la liceu cursul despre economie am luat si eu manualul, facut de Mircea Cosea, ca sa-l citesc de curiozitate firesca avind in vedere ca eu am facut economie politica... Dupa prima lectie m-am lecuit, dar mi-am amintit de cosorul lui Moceanu. Prima lectie era despre munca si incepea cu o definitie grotesca a muncii si continua cu tot felul de clasificari ciudate .... M-am lecuit ! Dar mi-am amintit de manualul de istoria artei sau de istorie vazut de mine in Italia.
  • 0 (0 voturi)    
    bac (Marţi, 6 iulie 2010, 14:53)

    spate [anonim]

    Profesorii n-au facut decat ce si-au dorit ilevii. Au sistat greva "sa nu le distruga viitorul" :))
    Cu banii pe care-i vor primii in toamna pentru sesiunea a II-a vor ajunge si la suma corecta pentru activitatea depusa in vara.
    Daca painea e la ministru cutitul e la fileu.
    Ce emisiuni minunate se vor putea face cu sacose si telefoane urmarite la sefii de comisii :))
  • -1 (1 vot)    
    Da' dom' ministru cat a luat la bac la romana? (Marţi, 6 iulie 2010, 15:01)

    AMD 76 [anonim]

    de are probleme de acord - corect se spune "modul de evaluare A profesorilor, A elevilor, A scolii" si nu "al profesorilo, al scolii" etc.
  • +1 (1 vot)    
    tragic (Marţi, 6 iulie 2010, 15:13)

    doru [anonim]

    S-ar putea ca lucrurile sa stea si mai prost decat comentati voi.
    Ce-ati spune despre urmatoarea ipoteza: rezultatele sunt slabe pentru ca absolventii de liceu nu au stiut ce sa copieze la examen!!
  • +3 (3 voturi)    
    Un prim pas spre normalitate (Marţi, 6 iulie 2010, 15:23)

    mike [anonim]

    Asa mi se pare...am plecat de circa 10 ani din Romania, am facut parte din "elita" profesorilor, adica vreau sa zic ca am fost in toate comisiile de admitere cls IX, treapta si Bacalaureat, la care putini profesori aveau acces. Am multe exemple, profesorii care incercau sa isi apere demnitatea profesionala, adica nu acceptau nici un fel de mita, cadouri ori ordinele de la sefi pt anumite teze , anul viitor nu mai faceau parte din comisii, erau trimisi la niste comisii...slabe unde nu faceai nici un ban...La comisiile , asa zis "bune" erau tot timpul aceeasi profesori. Eu si ceilalti apropiati de gasca nu plateam nici un comision, ci doar primeam lista, ori verbal numarul de teza si puneam cat mi se cerea in schimbul libertatii depline. Fiind meru aceeasi profesori in aceleasi comisii, nu era nici un risc sa cer in schimb la colegul meu …da-mi cate teze ai si in schimb iti dau sa le rezolvi pe ale mele. Tin minte ca la ex de Bacalaureat din 1998 am facut cam 105 mil lei, asta era in jur de 3500$, era o suma destul de mare la vremea respectiva. Dupa estimarile mele, nu eram inspector sau director de scoala, la nivelul respectiv eram pe la coada. Dupa aia mai intrebam cate unul care si cat a platit, concluzia era ca cei ce platisera mai consistent o facusera la cei mai “mari” in rang, eu eram pe la coada!Dar pana sa ajung sa intru in gasca asta cred ca mi-au trebuit cam 10 ani. La inceput, ca sa fiu intr-o comisie duceam cadouri consistente pe la sefi, de fapt era singura cale sa mai “respiri” la salariul ala! Ma uit acum la lista de inspectori de la Inspectoratul Scolar…si sunt surprins, blocat. Toti cei cu care imparteam banii, completam teze, mergeam la sprituri sunt pe lista ca inspectori. Doi dintre ei, au fost intre timp Insp. GENERAL!
    Acum in mod sigur eram director , cel putin, pe la un liceu in …Am facut o alegere buna.
    Inca ei conduc destinele la Inspectoratul scolar...ceva putred, PUTRED d-le Ministru...Cand am plecat, ma gandesc, acei elevi care au cazu
  • +2 (2 voturi)    
    50 % (Marţi, 6 iulie 2010, 15:33)

    ion [anonim]

    Acesa ar trebui sa fie procentul celor care trec din gimnaziu la liceu. Restul, la scoli profesionale.
    • +2 (2 voturi)    
      ha ha ha (Marţi, 6 iulie 2010, 15:44)

      hm [anonim] i-a raspuns lui ion

      din gimnaziu la liceu NU EXISTA EXAMEN.
      capacitatea? - aia este orientativa. de intrat se intra in ordinea mediilor. am predat la un liceu TEORETIC cu copii ce intrasera la liceu cu medii de 3 la capacitate...

      ar trebui in primul rand regandit conceptul de scoli profesionale. le-as intelege exclusiv ca stagii de ucenicie pe langa niste fabricute, cu o completare a educatiei cu profesori de liceu. primii ani sa decurga ca o scoala - pentru ca e vorba de copii inca mici - dar sa fie finantate de intreprinderi private si orientate spre un anumit tip de activitate.
      • +1 (1 vot)    
        Evident (Marţi, 6 iulie 2010, 20:54)

        ion [anonim] i-a raspuns lui hm

        Stiu foarte bine cum se intra acum la liceu.
        Evident ca in contextul propus de mine trebuie regandit tot sistemul de admitere si OBLIGATORIU trebuie renuntat la a mai lua in calcul notele din 5-8.
  • +2 (2 voturi)    
    Reforma (Marţi, 6 iulie 2010, 15:40)

    ion [anonim]

    Se impune o reforma adevarata a intregului sistem. Pana acuma fiecare ministru a venit cu ideea lui cum trebuie sa fie invatamantul romanesc. Din pacate ei prin reforma inteleg ca sunt obligatorii ba 8 ba 10 ba 12 clase, ca gimnaziul este 7-8-9-x clase, ca bacul si capacitateaa este intr-un fel sau altul. Dar aceaste sunt numai schimbari la suprafata. Elevii invata in continuare cu aceiasi profersori prost platiti, dezinteresati, unii chiar prost pregatiti, si de fapt nu se schimba nimic. Plus ca in prezent sunt o serie de elemente care distrag atentia copilului de la carte(acuma 20-30 de ani si din plictiseala mai citeai un Ion sau Padurea spanzuratilor ca nu era hi5 si Bianca lui Bote). Deci profesorii ar trebui sa incerce sa tina pasul cu timpurile si sa faca orele destul de interesante pentru noile generatii. Da stiu ca cu 25% mai putin la salar parca nu ii asa de usor. Aici este rolul ministrului sa gaseasca o solutie.
    Acuma despre bac si reforma nu inteleg de ce nu se vrea sa se reformeze si aici cu adevarat. Se stie ca principalul defect al bacului este spaga, care are o adevarata traditie la noi.
    O solutie simpla sunt niste teste grila generate pe calculator, fiecare elev cu subiectul lui, cu raspunsurile lui, raspunsuri evaluate pe calculator. Si cam gata povestea. Nu poti copia de la cel de langa tine ca are alt subiect, sa primesti rezolvarile ar fi iar destul de dificil, fiecare avand subiectul lui, iei note in functie de pe ce ai pus x-ul, calculator zice 5 ai 5, calculatorul zice 10 ai 10.
    Nu ar trebui sa fie dificil implementarea unui astfel de sistem, dar nu se vrea, nu se poate , nu.... etc
    • +1 (1 vot)    
      A gandi vs a memora! (Marţi, 6 iulie 2010, 19:27)

      ov [anonim] i-a raspuns lui ion

      Propunerea este interesanta si aplicabila in unele cazuri (examen teoretic de conducere, ca sa-ti iei carnetul, poate altele similare), adica acolo unde trebuie sa acumulezi o informatie: niste reguli pe care trebuie sa le stii! Dar cam atat!

      Problema este ca un examen tip grila testeaza practic memoria si mult prea putin capacitatea de a gandi! Sigur, se pot imagina unele teste grila care sa fie ceva mai adecvate acestui scop, dar cu mult efort si cu eficienta mica!

      Pana la urma ce se propune este un fel de generalizare a solutiei "Spiru Haret"! Adica un sistem de a scoate absolventi cu studii superioare pe banda rulanta, dar care nu sunt recunoscuti pe piata muncii decat acolo unde lumea se uita doar la prezenta acelui petec de hartie numit "diploma"! Adica la stat, unde nu sunt criterii naturale suficiente de selectie si functioneaza, in continuare, relatiile!
      • +1 (1 vot)    
        bacul umanist testeaza si el exclusiv memoria (Marţi, 6 iulie 2010, 19:47)

        uau... [anonim] i-a raspuns lui ov

        din pacate.
        majoritatea elevilor trec cu comentarii invatate pe de rost la limba romana, plus date peste date la geografie si istorie.
        ar fi putut citi literatura si comenta singuri, dar nu fac acest lucru...
        singurele probe care au implicat gandirea anul acesta au fost cele de la real: matematica, fizica, chimie... - si a existat o disproportie imensa intre notele la fizica, chimie, romana pentru absolventii de real si notele la matematica; de asemenea, o disproportie frapanta intre cei respins la real si cei la uman...
        in fine, lucrurile nu mai socheaza decat idealisti. toti cei 12 ani de studiu sunt ganditi astfel incat sa anihileze orice urma de gandire independenta. era firesc sa se incheie apoteotic cu un bac nedrept.
  • +1 (1 vot)    
    e de rau (Marţi, 6 iulie 2010, 16:52)

    uau... [anonim]

    m-am uitat pe rezultatele de la liceul la care am predat anul acesta. au picat elevi foarte buni, au trecut cu note mari elevi incapabili...
    cei foarte buni care au picat erau din clasa cea mai buna si au picat la matematica...
    cei jalnici au trecut cu note incredibile la limba romana... copii cu probleme de citire, ca sa nu mai vorbim de exprimare... gandire lipsa, cultura zero.
    copii care invatau pe de rost comentarii - au trecut invatand pe de rost comentarii... - la un examen de bacalaureat, la o varsta de 19 ani, au trecut invatand pe de rost. probabil exista mii de pagini de examen identice in toata tara - cu aceleasi cuvinte, aceleasi comentarii. e minunat, n-am ce zice.
    au fost "umanisti" care si-au trecut tot bacul pe baza memoriei si a imbecilitatii ce permite o memorare mecanica - nu vad ce e umanist in procedeul asta complet desecat de orice urma de firesc sau rationalitate - dand trei examene scrise mari si late: romana, si de pilda, istorie si geografie. probele orale din iarna primavara nu au fost eliminatorii...
    in timp ce un "realist" a dat examen scris la romana, matematica, chimie sau fizica... iar notele au fost dupa tiparul 9 romana, 4 matematica, 9 fizica/ chimie... mi se pare mie, sau este o problema serioasa aici? profesorul lor de matematica este un profesor foarte bun si exigent.
    ca sa nu mai vorbim de podoabele liceului, elevi care ieseau totdeauna nevatamati din orice scandal, care aveau "medic la comanda" pentru scutiri false, si, cu siguranta, "sprijinitori" - ei bine, aceste minuni umblatoare au trecut bacalaureatul :D de fapt ne-a povestit mai sus comentatorul mike [anonim] cum se procedeaza in asemenea cazuri delicate.
    fara universitati serioase si fara o piata a muncii pragmatica si eficienta aceste specimene or sa ajunga, ca si pana acum, cel mai sus in piramida.
    • +1 (1 vot)    
      P.S. (Marţi, 6 iulie 2010, 17:18)

      uau... [anonim] i-a raspuns lui uau...

      cred ca ar trebui urgent reevaluata semnificatia "bacalaureatului" umanist.
      m-am uitat, de curiozitate, pe rezultate la diferite licee din tara - pe primele pagini, cu notele cele mai mari, sunt intotdeauna cam 70 - 75% umanisti si 30 - 25% realisti. in timp ce un umanist trecut binisor sau taras grapis prin facultate este un somer cert. NU avem nevoie de 70% umanisti. cu atat mai putin de 40% umanisti analfabeti :D
      singurii mei elevi care au citit carti pentru materia mea si au si fost capabili sa le prezinte si sa le discute au fost cei de la matematica informatica...
      bine ca noua lege propune un criteriu al eficientei la nivelul facultatilor - ce va ingropa efectiv facultati exclusiviste, dar extrem de necesare, precum limbile clasice sau sociologia, filosofia, studiile medievale - dar promoveaza in continuare productia de rebuturi la nivel liceal si, evident, admiterea pe baza de "dosar"... astfel ca se ajunge in situatia gretoasa in care absolventi de liceu mai slabi, umanisti, vor lua, pe dosar, locurile de la facultati cu profil realist... iar apoi ne miram ca la interviurile de angajare absolventii unei facultati de fizica sau chimie sunt mai slabi decat elevii de liceu din clasele de real?
  • +5 (5 voturi)    
    se pare (Marţi, 6 iulie 2010, 17:08)

    mihai [anonim]

    ca d-nul Funeriu este omul potrivit la locul potrivit.Rezultatele la bac sunt "rodul" mintilor idioate care au condus invatamantul romanesc in ultimii 20 de ani si care l-au dus la dezastru ,cu pariciparea si acordul tacit al politicienilor,profesorilor,elevilor si parintilor.Poate ca acest tanar ministru va reusi sa stopeze sau,macar sa franeze declinul invatamantului.Cred ca cel mai mare rau facut invatamantului l-a facut Ecaterina Andronescu.Imbracata cu costume care costa cel putin 1000 euro ,a fost ministru,deputat,rector la Politehnica ,patroana a unei firme beneficiare de fonduri europene,a dormit in papuci la carma ministerului si nimeni nu a intrebat-o cand are timpul fizic sa faca si sa distuga atatea.Sub aripa ocrotitoare a tatucului Iliescu a abramburit un sistem de care eram mandri.Cine o va trage la raspundere cine o va intreba de sanatate si,mai ales ,de bani?
  • +3 (3 voturi)    
    Funeriu (Marţi, 6 iulie 2010, 19:18)

    Menandy [anonim]

    Bravo mai baiatule, ai pus piciorul in prag, si bine ai facut!!! Am ajuns o tara de directori, sefi si... STUDENTI...ca de muncitori nu mai este nevoie, daca toti suntem destepti, nu ???
    • +1 (1 vot)    
      CUM a pus piciorul in prag? (Marţi, 6 iulie 2010, 19:40)

      uau... [anonim] i-a raspuns lui Menandy

      poate, daca e om destept (probabil) si e si bine-intentionat (aici intervin temerile), o sa traga concluziile potrivite si o sa puna piciorul in prag.
      deocamdata nu a facut acest lucru. am spus mai sus: majoritatea victimelor bacalaureatului au fost ale unei probe de matematica disproportionat de dificila in raport cu celelalte, in timp ce toti ingramaditii semi-analfabeti de la profilele umaniste au avut cale libera catre un viitor stralucitor. sa nu ma intelegeti gresit, si eu am formatie umanista, dar in momentul de fata ordinea calitatii intr-un liceu este primo mate-info si abia apoi restul... in liceul meu au trecut bacul unii de la uman care chiar meritau acest lucru, dar pe langa ei au trecut si specimene care abia reuseau sa citeasca, si incapabile sa comenteze un text.
      disciplinele umaniste ar putea fi evaluate la fel de riguros ca si cele realiste. pana una alta, o sa avem cu o generatie in plus de idioti, iar perdantii acestui bac sunt elevi paradoxal mult mai buni decat cei de la uman care au trecut vajaind...
  • +1 (1 vot)    
    Trei constatari (Marţi, 6 iulie 2010, 22:35)

    Constantin R [anonim]

    Elevi rasfatati prin lege....Parinti interesati de note mari....Profesori neinteresati sau incapabili. (la clasa a V-a o profesoara, la cazurile substantivului, la vocativ, le-a dat ca exemplu cuvintele TU si VOI).
  • -1 (1 vot)    
    Bravo Funeriu! (Miercuri, 7 iulie 2010, 9:42)

    Viorica Alexandru [utilizator]

    ai dovedit cu fapte si cifre ca solutia ta eset cea corecta.

    Legea Funeriu trebuie sustinuta de toti , daca vrem o un viitor pentru tara asta.

    Parlamentarii sa se intoarca la treaba si sa voteze legea Funeriu.
    • 0 (0 voturi)    
      demagogie? (Miercuri, 7 iulie 2010, 9:54)

      uau... [anonim] i-a raspuns lui Viorica Alexandru

      cu fapte si cifre? - v-ati uitat pe acele fapte si cifre?
      ati citit toata legea educatiei si ati vazut ca e buna din scoarta in scoarta?
      doar pt ca d-l ministru funeriu este mai scrobit si mai corect decat anteriorii nu inseamna ca este pe deplin corect sau bine-intentionat.
      chiar v-ati uitat pe cifre? - eu m-am uitat si am vazut ca s-a permis o distantare imensa intre dificultatea subiectelor de matematica si a restului subiectelor. rezultatul? - au picat elevi buni de real, in schimb nici un ciuruc nu a avut nici o problema in a trece bacul atata timp cat a avut un bac umanist.
      cat despre "rigurozitate" - este reala sau artificiala? d-l funeriu a putut foarte bine da ordin sa se dea note "pe bune" (adica sa nu mai treaca atatia ca anii trecuti), drept pentru care s-au dat la o parte mai multi dintre cei neimportanti. asta nu inseamna ca pilele nu au putut trece in continuare, ca doar pilele unui oras nu constituie 50% din respectivul oras, nu?
      si, ce-i cel mai important - prostii au trecut, desteptii s-au impiedicat. scopul invatamantului este atins. bacul s-a dat, in continuare, pe memorare si lipsa gandirii.
  • 0 (0 voturi)    
    la bac ca in viata (Miercuri, 7 iulie 2010, 17:20)

    dodox [anonim]

    Nu ma mira deloc procentul de promovabilitate si cred ca e cam mare fata de realitate.
    Din pacate rezultatele la bac reflecta pe deplin realitatea romaneasca: o societate in degradare continua, fara identitate si lipsita de valori.
  • 0 (0 voturi)    
    fara medii (Joi, 8 iulie 2010, 23:06)

    nm [anonim]

    e timpul sa se renunte la medii si sa se puna baza pe examen pentru ca mediile sunt o sursa inepuizabila de mita si venituri ilicite pentru profesori care nu isi mai dau interesul sa predea la clasa pentru ca sa incaseze bani din meditatii


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by
mobile version