1 Iulie, data la care intra in vigoare "faceliftul" fiscal. Vezi ce se schimba si cati bani ar putea aduce austeritatea la Buget

de Dan Popa HotNews.ro
Joi, 1 iulie 2010, 8:34 Actualitate | Esenţial

Veniturile din dobanzi, jocurile de noroc, tichetele de masa, de vacanta, operatiunile din operatiuni de vanzare-cumparare de valuta la termen pe baza de contract , toate acestea sufera incepand de azi schimbari in materie de cote de impunere, potrivit Ordonantei de Urgenta privind modificarea Codului Fiscal adoptata saptamana trecuta de Guvern. Potrivit aceluiasi document, vor fi impozitate platile compensatorii acordate conform legii, in vreme ce cotele de cheltuiala forfetara acordata la calculul venitului net anual din drepturi de proprietate intelectuala vor fi reduse de la 40 la 20%, iar in cazul veniturilor de aceasta natura provenind din crearea unor lucrari de arta monumentala de la 50 la 25%.
  • Norocul, impozitat mai mult decat depozitele bancare
Tot de astazi, 1 iulie, cota de impozitare pentru castigurile din jocurile de noroc va fi unificata la 25% de la 1 iulie. Pana acum, veniturile din jocuri de noroc sub 10.000 de lei erau impozitate cu o cota de 20%, iar partea care depaseste acest plafon se impozita cu 25%. Plafonul de venit neimpozabil de 600 lei se acorda pentru castigurile din jocuri de noroc.

Nici depozitele bancare nu scapa de impunere. Incepand de astazi, toate veniturile sub forma de dobanzi din conturile si depozitele bancare, indiferent daca sunt la vedere sau la termen, vor fi impozitate cu 16%. In acelasi timp, persoanele fizice care au constituit depozite bancare la termen anterior datei de 1 iulie, vor plati impozit de 16% doar pe dobanda calculata de la aceasta data pana la scadenta.

De asemenea, noile prevederi ale Codului Fiscal au in vedere unificarea cotei de impunere a veniturilor obtinute din transferul titlurilor de valoare, altele decat partile sociale si valorile mobiliare, in cazul societatilor inchise, la 16%, indiferent de perioada de detinere a titlurilor si reportarea pierderii nete anuale in urmatorii sapte ani consecutivi si stabilirea si efectuarea de catre contribuabili, in cursul anului fiscal, a platilor anticipate la sfarsitul fiecarui trimestru, in contul impozitului anual datorat.
  • Cumperi si vinzi valuta la termen, prin contract? Pune deoparte banii de impozit
Noile prevederi mai au in vedere si modificarea cotei de impunere anticipata a castigurilor din operatiuni de vanzare-cumparare de valuta la termen pe baza de contract, precum si orice alte operatiuni de acest gen, de la 1 la 16% pentru persoane fizice rezidente.

In domeniul contributiilor de asigurari sociale, pentru veniturile din activitati profesionale (altele decat cele de natura salariala) se va plati numai cota angajatului pentru contributii sociale de sanatate, contributii de asigurari sociale si contributii la fondul de somaj. Baza de calcul a acestor contributii este limitata la cinci salarii medii pe economie, asa cum este stabilit in bugetul de asigurari sociale.
  • Cati bani va aduna Statul din aplicarea acestor masuri?
Impactul bugetar total in domeniul impozitelor directe este estimat la circa 600 milioane lei pana la sfarsitul anului 2010 si la 1,327 miliarde lei, in anul 2011.

Din impozitarea tichetelor de masa, de vacante si de cresa, statul vrea sa obtina un plus de venituri bugetare de 345 milioane lei pentru tichetele de masa, 45 milioane de lei pentru tichetele cadou, 1,7 milioane de lei pentru tichetele de vacanta.

Din platile compensatorii acordate conform legii, estimarile privind plusul de venituri urca la 1,1 milioane lei, in vreme ce din impozitarea drepturilor de proprietate intelectuala plusul de venituri estimat fiind de 10,5 milioane lei.
In cazul jocurilor de noroc, statul spera sa obtina prin aceasta masura un plus de venituri bugetare de 3,5 milioane lei (sub un milion de euro).
  • Noile masuri, pe scurt:
- Cota TVA-24%.
- Modificarea cotelor de cheltuiala forfetara acordata la calculul venitului net anual din drepturi de proprietate intelectuala in sensul diminuarii acesteia de la 40% la 20%. In cazul veniturilor de aceasta natura provenind din crearea unor lucrari de arta monumentala de la 50% la 25%.
- Impozitarea cu 16% a tichetelor de masa, de vacanta si de cresa.
- Impozitarea veniturilor obtinute din dobanzi la depozitele la vedere/conturi curente de catre persoane fizice rezidente cu cota de 16%.
- Impozitarea veniturilor sub forma dobanzilor bonificate la depozitele clientilor constituite in baza legislatiei privind economisirea si creditarea in sistem colectiv pentru domeniul locativ cu cota de 16%.
- Impozitarea veniturilor obtinute din dobanzi pentru depozite la termen, si/sau instrumente de economisire de catre persoane fizice rezidente cu cota de 16%, indiferent de data constituirii raportului juridic.
- Unificarea cotei de impunere a veniturilor obtinute din transferul titlurilor de valoare altele decat partile sociale si valorile mobiliare in cazul societatilor inchise la 16%, indiferent de perioada de detinere a titlurilor si reportarea pierderii nete anuale in urmatorii 7 ani consecutivi si stabilirea si efectuarea de catre contribuabili, in cursul anului fiscal, a platilor anticipate la sfarsitul fiecarui trimestru, in contul impozitului anual datorat.
- Modificarea cotei de impunere anticipata a castigurilor din operatiuni de vanzare cumparare valuta la termen pe baza de contract, precum si orice alte operatiuni de acest gen de la 1% la 16% pentru persoane fizice rezidente.
- Unificarea cotei de impunere pentru castigurile din jocuri de noroc la 25%.
- Orice venituri de natura profesionala, altele decat cele salariale, se impoziteaza cu cota de impozit pe venit. Asupra acestor venituri se datoreaza contributiile individuale de asigurari sociale, asigurari sociale de sanatate si asigurari de somaj.

In plus, potrivit proiectului de ordonanta de urgenta pentru modificarea art. 252 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, Guvernul urmareste sa introduca o supraimpozitare la locuintele suplimentare fata de cea de domiciliu. Astfel, persoanele fizice care au in proprietate doua sau mai multe cladiri cu destinatie de locuinta vor trebui sa plateasca o taxa de solidaritate care se va situa intre 65% si 300% din impozitul pe proprietate.

Taxa de solidaritate va fi de 65% din impozitul datorat in anul 2010 pentru prima cladire in afara celei de la adresa de domiciliu, de 150% din impozitul datorat in anul 2010 pentru a doua cladire in afara celei de la adresa de domiciliu si de 300% din impozitul datorat in anul 2010 pentru cea de-a treia cladire si urmatoarele, in afara celei de la adresa de domiciliu. De asemenea, Guvernul a adoptat si dublarea impozitului pe autoturismele cu capacitate de peste 2.000 cmc.


Citeste mai multe despre   
+ SHARE      
  
8797 vizualizari
  • +2 (2 voturi)    
    Intrebare (Joi, 1 iulie 2010, 8:56)

    mslliviu [utilizator]

    Impozitul pe dobanzi il va opri direct banca sau ramane la alegerea mea daca il declar ca venit sau nu?
    • +3 (3 voturi)    
      Il opreste banca (Joi, 1 iulie 2010, 9:40)

      Mimi [anonim] i-a raspuns lui mslliviu

      Dupa cum spuneam se opreste la sursa, adica banca iti da direct mai putin.
    • +1 (5 voturi)    
      Fifty-fifty cu statul. (Joi, 1 iulie 2010, 13:29)

      RA. [utilizator] i-a raspuns lui mslliviu

      Acum daca tot sa marit TVA m-am gandit sa refac niste calcule sa vad cat a ajuns sa ia statul de pe noi.

      Salariul mediu brut in economie folosit de stat la bugetul pe 2010 este de 1836 lei, voi folosi 1800 pentru comoditatea calculelor. Ca sa avem salariu brut de mai sus firma mai plateste 518 lei la stat, deci pe firma o costam 2318 lei. Din brutul nostru statul mai retine 513 lei si mergem acasa cu 1287 lei.

      Sa spunem ca cheltuim toti banii intr-o luna. De aici statul mai ia 249 lei TVA. Deci platim un pret fara TVA 1038 lei care reprezinta de fapt venit la o firma.

      Daca firma lucreaza cu o marja de profit de 20 % atunci profitul impozabil al firmei este 173 lei din care statul ia 16% impozit adica 28 lei. Dupa ce plateste impozit firma poate sa ridice dividende brute adica 173-28=145 lei dar nu inainte de a plati un impozit pe dividende de 16% adica 23 Lei. Patronul fericit poate pleca acasa cu 122 lei cu care pleaca in Cipru ca sa nu-l vada statul jupuitor.

      Daca facem un total, de la 2313 lei cat o costa pe firma munca noastra de salariat mediu pe economie, statul jupoaie:
      - 518 lei contrubutie firma pentru salariul nostru
      - 513 lei contributia noastra pt salar primit
      - 249 lei TVA
      - 28 lei impozit pe profit
      - 23 lei impozit pe dividende
      - deci 1331 lei adica 51% din 2313.

      Ce e de preferat sa primim in mana 2313 lei in loc de 1287 dar sa ne plimbam pe carari batucite (fara drumuri), sa bem apa din fantana, sa facem cu schimbu de paza, sa nu avem "boci" si "escui" etc sau sa primim in mana numai 1287 si sa circulam pe drumuri asfaltate pline de gropi, sa platim pierderi de la reteaua de apa sa mituim politistul ca sa ne apere si sa-l vedem pe "escu" cum baga mana pana la cot in portofelul nostru?
      • 0 (0 voturi)    
        Fifty-fifty (Joi, 1 iulie 2010, 17:41)

        dp [utilizator] i-a raspuns lui RA.

        Iti spun eu ce cred ca ar fi de preferat: sa ne fi nascut (sau macar sa emigram acum, cat mai putem) intr-o tara, unde nici un "escu" nu baga mana in buzunarul nostru decat pana la degetul mare si se circula pe autostrazi impecabile, exista retele de utilitati pana in cel mai amarat catun, iar daca iti trece prin cap sa mituiesti un politist, e nasol.
        Atunci, da, prefer sa dau 50% statului (desi am vazut eu ca se poate trai civilizat intr-o tara civilizata si fara sa faci chiar fifty-fifty cu statul).

        Daca nu se poate, as prefera sa pastrez cei 2313 si sa traiesc asa cum traiesc si acum: la nici 5 km de Bucuresti, cu fantana (nu exista retea de apa sau canalizare in "satul" nostru, altfel oras in acte si la taxe), fara asfalt (doar cu gropi si noroi/praf - depinde de starea vremii) si fara politie (cand e vreo chestie mai "nasoala", organizam pande, daca e nevoie).
  • +1 (3 voturi)    
    Taxe si impozite (Joi, 1 iulie 2010, 9:48)

    Cip [anonim]

    Din pacate eu ma astept ca masurile de "austeritate fiscala" vor _reduce_ veniturile la buget. Consumul se va ajusta, in jos, potrivit noului nivel de impozitare si cei care isi pot permite sa plece din tara, vor pleca.

    Eu personal imi primesc doar salariul in Romania, dar toate cheltuielile le fac in strainatate.

    Toate cele bune de pe Ecuator,
    Cip
  • +3 (3 voturi)    
    PFA cu Norma de venit (Joi, 1 iulie 2010, 10:04)

    ion [anonim]

    La PFA-urile cu norma de venit vad ca scrie asa:

    "Orice venituri de natura profesionala, altele decat cele salariale, se impoziteaza cu cota de impozit pe venit. Asupra acestor venituri se datoreaza contributiile individuale de asigurari sociale, asigurari sociale de sanatate si asigurari de somaj."

    Se va impozita norma? Sau venitul? Si cum s-ar putea face asta din moment ce nu declar nicaieri venitul real?
  • -4 (16 voturi)    
    Cita nesimtire!!! (Joi, 1 iulie 2010, 10:05)

    serg [anonim]

    Nu am putut sa nu observ cum foarte multi comercianti isi bat joc de noi pe fata, cum?
    In fiecare zi accesez situri online de vanzari de produse care au preturile afisate (cu TVA inclus) asta ce inseamna?
    Ca pana ieri un "X produs" era 10 RON cu TVA 19% inclus iar azi este 10.42 sau 10.5 ceea ce nu mi se pare corect. De ce? E simplu.

    Ce fac ei:
    10/1.19=8.4033*1.24=10.4201 sau 10+5%=10.5
    <<diferenta de 5% se aplica cotei de TVA dnilor nu pretului initial brut >>

    Pretul corect?
    10-19%=8.1+24%=10.044

    Cine vede diferenta?
    Pe cine intereseaza?
    Cine-i prostu'?
    • +3 (7 voturi)    
      Serg esti praf! (Joi, 1 iulie 2010, 10:21)

      Andrei [anonim] i-a raspuns lui serg

      Serg, nu mai face calcule, te bate matematica... esti prea dus!

      ASA E CORECT -> se extrage cota TVA din pretul initial si se adauga noua cota de TVA.

      Insa, INTELEPTULE ... 10-19% = 10/1,19 ... si 8,1+24% = 8,1*1,24 :)
      • -1 (5 voturi)    
        idem (Joi, 1 iulie 2010, 11:31)

        alex [anonim] i-a raspuns lui Andrei

        ti-a dat acelasi rezultat, inteligentule :)
      • +2 (4 voturi)    
        da nici cu tine nu mi-e rusine (Joi, 1 iulie 2010, 11:50)

        dfx [anonim] i-a raspuns lui Andrei

        fa adunarile,scaderile,inmultirile si impartirile in ordine, cum ai invatat la orele de aritmetica si vei avea surprize.
    • +7 (7 voturi)    
      matematica asta sau lipsa de informatii? (Joi, 1 iulie 2010, 10:23)

      mihai [anonim] i-a raspuns lui serg

      10/1.19*1.24=10.42 pretul corect
      cel putin asa se calculeaza d.p.d.v contabil
      succes
    • -13 (13 voturi)    
      deh, "privatii" (Joi, 1 iulie 2010, 10:23)

      Dorin [anonim] i-a raspuns lui serg

      si cica ei duc in spate pe bugetari. De aia se si socotesc indreptatiti sa-i fure, probabil!
      • 0 (0 voturi)    
        Bugetari (Joi, 1 iulie 2010, 18:01)

        gogu [anonim] i-a raspuns lui Dorin

        Sunt oameni care intamplator se numesc bugetari si isi fac treaba bine. Mai sut si lepre care nu sunt in stare de nimic dar au aere de mari strategi. Ce se fac aceste lepre daca "privatii" sa hotarasc sa nu mai plateasca lefurile grase? Mor de foame pentru ca in afara de morga de mari cunoscatori ai unor paragrafe din legi nu au nimic in cutiile craniene. Mi-ar place sa te privesc in ochi!
    • +6 (6 voturi)    
      tu esti prostu' :) (Joi, 1 iulie 2010, 10:29)

      akanom [anonim] i-a raspuns lui serg

      calculul comerciantilor este corect si al tau nu.
      daca un produs costa 100 de lei cu tva inclus, atunci daca x este pretul de baza, avem 100 = x + 19/100 x; rezolvand pentru x avem; 100 = 1.19 x; x = 100/1.19 = 8.4;
      aplicand la x noua cota de tva de 24% avem pretul nou p = x + 24/100 x = 1.24x;
      p = 1.24 * 8.4 = 10.42, deci calculul comerciantilor este corect.
      Mai invata matematica :).
    • +6 (6 voturi)    
      Faci greseala fostului ministru de finante (Joi, 1 iulie 2010, 10:34)

      Big [anonim] i-a raspuns lui serg

      Din pacate tu: daca nu esti sigur pe ceva mai bine taci.

      Conform calculului tau produsul de 10 ron ar costa 8.1 ron fara tva. Ia inmulteste tu 8.1*1.19 sa vezi ca da 9.639 nu 10. Scaderea nu este opusul inmultirii, impartirea e. Clasa a patra, cred.

      Varianta 10/1.19=8.4033*1.24=10.4201 e corecta.
    • +7 (7 voturi)    
      raspuns (Joi, 1 iulie 2010, 10:35)

      Claudiu MINEA [anonim] i-a raspuns lui serg

      Ultima intrebare este cea mai interesanta...
    • +4 (4 voturi)    
      cam greu cu matematica (Joi, 1 iulie 2010, 10:40)

      bogdan [anonim] i-a raspuns lui serg

      Una dintre cele 3 formule pe care le-ai scris mai sus este totusi corecta:
      10/1.19=8.4033*1.24=10.4201
      "Orbul nu le vede, dar le nimereste" :))

      Asta este regula dupa care ar trebui calculate noile preturi.

      PV / 1.19 = PFT * 1.24 = PN
      unde:
      PV - pret vechi
      PFT - pret fara taxe
      PN - pret nou
    • -3 (9 voturi)    
      Nu e corect (Joi, 1 iulie 2010, 10:40)

      Catalin [anonim] i-a raspuns lui serg

      Daca diferenta de 5% s-ar fi aplicat cotei de TVA, TVA-ul nou ar fi trebuit sa fie 19.95% :).

      Comerciantii castiga pe termen scurt la produsele din stoc. Le-au luat cu 19% TVA si le vand cu 24% TVA.
      • +7 (7 voturi)    
        statul castiga (Joi, 1 iulie 2010, 11:01)

        akanom [anonim] i-a raspuns lui Catalin

        de fapt statul castiga, diferenta de pret nu se duce la comercianti ci la stat ca TVA :). Comerciantii ies exact la fel pentru ca ei fac profit din diferenta de pret de baza intre cum cumpara si cum vand - nu fac profit din TVA, nici macar la produsele de pe stoc
      • 0 (0 voturi)    
        Profit din TVA? (Joi, 1 iulie 2010, 17:45)

        dp [utilizator] i-a raspuns lui Catalin

        Alt "specialist". Unde v-ati gasit fratilor? Sau veniti de la guvern si sunteti deghizati?
    • +4 (6 voturi)    
      bodu (Joi, 1 iulie 2010, 10:42)

      Radu [anonim] i-a raspuns lui serg

      ce faci, scoti si tu TVA ca bodu? TVA se aplica la valoarea neta a produsului, adica la 8,4033 lei (10 / 1,19). dupa care, la acest pret net adaugi noul TVA care e de 24%. comerciantul ramane intotdeauna cu valoarea neta a produsului. restul il vireaza la stat. deci, parerea mea ca e corect ce fac comerciantii din exemplul tau
    • +3 (3 voturi)    
      Calcul gresit (Joi, 1 iulie 2010, 10:45)

      viv [anonim] i-a raspuns lui serg

      Calculul corect e cel care l-ai facut prima oara.

      Din 10 lei, 8.4 e pretul si 1.6 e TVA 19%. TVA 24% va fi 8.4 * 24%, adica 2.01. Astfel, pretul devine 10.41.

      Cota TVA a crescut de la 19% la 24%, adica cu 5%, dar practic TVA-ul a crescut cu 25% (de la 19 la 24).
    • +5 (5 voturi)    
      Re: nesimtire (Joi, 1 iulie 2010, 10:49)

      vladdro [utilizator] i-a raspuns lui serg

      Gresit, TVA-ul a crescut de la 19% la 24% cu 5 puncte procentuale, nu cu 5%.

      Daca vrei sa vezi cu cat a crescut TVA-ul: 24 / 19 = 1.26 (adica a crescut cu 26%).

      Preturile cresc astfel incat un produs care costa 1.19 lei va costa acum 1.24 (adica cresterea preturilor corecta e 1.24/1.19 = 1.042 si anume 4.2%).
    • +4 (4 voturi)    
      Pentru serg (Joi, 1 iulie 2010, 10:56)

      dan [anonim] i-a raspuns lui serg

      Chiar, oare cine este prostul?
      Poate cel care nu stie sa calculeze (de ce oare toti se cred destepti si emit pareri?):
      De exemplu: un produs are pretul brut de 8.4034 lei (pret brut inseamna pretul de vanzare fara TVA, rezultat ca urmare a unor calcule - nu intru in detalii pentru matematicienii de la coltul blocului).
      La acest pret se adauga (inainte) cota de TVA de 19%: 8.4034 * 19%=1.5966. Acest lucru ducea la un pret net (ala pe care il gaseau "desteptii" la raft, sau on-line), de 10.00 lei.
      Acum, pretul brut ramane neschimbat (8.4034 lei), la care se adauga TVA 24% (cei 24% se calculeaza raportat la pretul brut), adica 8.4034*24%=2.0168, ceea ce duce la un pret net de 10.4202 lei (si nu 10.044, cum si-ar dori amatorii de chilipiruri).

      Asa ca, parerea mea este ca, in loc sa stai degeaba pe site-uri de vanzari on-line, sa pui mana un pic pe o carte de aritmetica (sau sa citesti un pic cum se calculeaza TVA-ul si alte chestii de genul asta). N-ar strica.
      Sau sa nu mai emiti judecati, ca ai face un bine umanitatii.
      Si-asa ne-a tras-o guvernul asta pe toate partile, nu ne mai trebuie si alti "specialisti".
    • +2 (2 voturi)    
      cine vorbeste, de obicei...:p (Joi, 1 iulie 2010, 10:59)

      Geoorge [anonim] i-a raspuns lui serg

      Dle Sergiu, gresiti amarnic, un pret de 10 lei nu are 19% inclus, ci are numai 15,966386% inclus, iar deducerea TVA, se face, corect, prin impartire la 1,19... Deci pretul corect, dupa ,majorarea TVA este 10,42...adica 10:1,19*1,24...
    • +3 (3 voturi)    
      Putina aritmetica n-ar strica (Joi, 1 iulie 2010, 11:01)

      EnigmaPsi [anonim] i-a raspuns lui serg

      Ce calcule ai facut tu aici, numai tu stii. Dar ai intrebat bine, "cine-i prostul"? Ia sa vedem cine-i prostul, s-o luam babeste:

      Tu zici ca pretul vechi fara TVA este 10-19%, adica 8.1. Toash'u , 19% se aplica la pretul *fara TVA*! Din pretul final (cu TVA vechi), TVA-ul reprezinta aproximativ 15.966% (nu ma mai obosesc sa-ti spun de ce). Deci calculul initial era corect:

      pretul fara TVA vechi este 10-15,966%=8.4034

      Asta se multiplica cu 1,24 si da 10.42. Comerciantii au dreptate, doar n-ai crezut or conspira toti, concertat, impotriva ta.

      Cel mai bhine ar fi sa iei un manual de clasa a II-a, sau, hai, a III-a.

      Pe scurt, Bokassa iar ne-a tras-o.

      Cine vede diferenta? RASPUNS: numai tu.
      Pe cine intereseaza? RASPUNS: pe nimeni.
      Cine-i prostu'? RASPUNS: Te las pe tine sa decizi aici.

      Succesuri!
    • +2 (2 voturi)    
      Gresesti, calculul lor e corect (Joi, 1 iulie 2010, 11:01)

      sustin.ro [utilizator] i-a raspuns lui serg

      Imi pare rau, dar nu stiu ce vezi gresit in calculul

      10/1.19=8.4033*1.24=10.4201
      10-19% NU e CORECT. este 19% din ceva. Tu practic scazi din 10 0,19, ceea ce e total gresit.
      Ia gandeste-te la pretul de 1000 RON, TVA e tot 0,19? adica scazi 1000-0,19 = 999,81 ??!!

      Deci, daca un produs era 10 RON cu TVA de 19% inclus inseamna ca pretul lui fara TVA este

      10/1,19 = 8,4033

      Deci, cu TVA de 24%, pretul corect este:
      8,4033 * 1,24 = 10,42
    • +2 (2 voturi)    
      Gresesti (Joi, 1 iulie 2010, 11:02)

      vlx [utilizator] i-a raspuns lui serg

      Primul tau calcul este cel corect - 10 lei inseamna de 1.19 ori valoarea fara vechiul tva.
    • +1 (1 vot)    
      Ai greşit... (Joi, 1 iulie 2010, 11:06)

      Adrian [anonim] i-a raspuns lui serg

      Calculează altfel: dacă ai un produs care costă 10 lei fără TVA înseamnă că până ieri costa 11,9 cu tot cu TVA iar de azi costă 12.4, este simplu. Primul tău calcul este corect, nu al doilea. Preţul fără TVA al produsului care până ieri era 10 lei burt este de 8,40 lei, acest preţ creşte cu 5% nu cel brut. Problema o reprezintă rotunjirea în sus, pentru că ce ai făcut tu acolo este manipulare ieftină, prin rotunjirea în sus creşte cu 5% preţul brut, e adevărat, dar conform calculelor treabă nu stă chiar aşa. Nu înteleg de ce ai luat plusuri. Sincer mă surprinde să văd că oamenii dau plusuri doar pentru că cineva "dă" în comercianţi dar o face pe un calcul greşit, aşa, de populism ieftin.
    • +1 (1 vot)    
      Si mai simplu, pentru tine (Joi, 1 iulie 2010, 11:06)

      EnigmaPsi [anonim] i-a raspuns lui serg

      TVA vechi : 1,19 * pretul initial
      TVA nou: 1,24 * pretul initial

      TVA nou/TVA vechi = 1.24/1.19 = 1.0420 sau 104.2%.

      Deci preturile noi la raft cresc cu minim 4.2%. De fapt, cresc cu mai mult, deoarece noile accize la carburanti se simt direct in pretul tuturor bunurilor tangibile.

      Iarasi magazinele online, in special cele de bunuri intangibile, isi ajusteaza zilnic pretul dpa cursul Euro. Deci, TZEAPA pe toata linia

      Asta da reforma! Voteaza-i inca odata!
    • -1 (1 vot)    
      Faci aceeasi greseala ca si guvernantii nostri (Joi, 1 iulie 2010, 14:05)

      ionescu [anonim] i-a raspuns lui serg

      Adica gandesti ca un contabil si nu ca un economist. Gandirea economica <> de aplicarea unor operatii aritmetice elementare.
      1. Comerciant online = resurse putine + flexibilitate maxima = nu se fac stocuri de marfa ! Comerciantul online are o pagina de web pe care exista o lista de produse + o lista de preturi. In momentul unei comenzi ferme, comerciantul achizitioneaza produsul de la un "engros-ist". La pretul de achizitie se adauga adausul comercial. Pretul modificat de pe site este in cele mai multe cazuri rezultatul modificarii pretului de achizitie (deci nu comerciantul online este "hotul" care iti ridica nejustificat pretul)
      2. Comerciantul online are cateva cheltuieli fixe indiferent de volumul tranzactiilor. Exemplu: costul conexiunii de net, intretinerea serverelor, costul publicitatii online etc. Pentru toate aceste cheltuieli se adauga la pretul final majorarea de TVA. Acum daca respectiva firma vinde 1000 de produse pe luna nu o sa vezi modificari semnificative in pretul final. Daca insa vinde 10 produse /luna aceasta crestere de tva se va reflecta in pretul final per produs.
  • +3 (3 voturi)    
    Pardon (Joi, 1 iulie 2010, 10:26)

    Andrei [anonim]

    Serg, cum spuneam, te bate rau matematica! Din nefericire am gresit si eu o explicatie, deci revin, "economistule".

    Pretul AFISAT reprezinta 119% (incluzant TVA) nu 100%. Decinu scazi 19% din pretul total ci imparti la 1,19 ... ca sa obtii pretul initial.

    Deci ... 10 - 19% (din pretul initial) = 8,4 NU 8,1
    si 8,4 * 1,24 = 10,42!

    DUH!
    • 0 (0 voturi)    
      Ce tari suntem la aritmetica (Joi, 1 iulie 2010, 11:13)

      Justin Puscasu [anonim] i-a raspuns lui Andrei

      Omul nu v-a propus un test de artimetica, ci doar observa un fenomen real - acela ca preturile vor creste/au crescut cu mai mult de 5%.
      Vezi tigarile care au devenit mai scumpe cu 1 leu, adica aproximativ 10%.
      In cazul tigarilor e si mai grav, pentru ca se aplica TVA peste pretul care include accizele - adica taxa la taxa - o aberatie unica in lume.
      • +1 (1 vot)    
        sunt de acord cu tine (Joi, 1 iulie 2010, 11:50)

        if0014 [utilizator] i-a raspuns lui Justin Puscasu

        De fapt tigarile n-ar trebui sa existe. Mai bine ar legaliza cocaina, ca aia o tragi doar tu pe nas, nu si restul oamenilor din jurul tau.

        Dar de, traficul de droguri e afacerea statului. Tigarile sunt o aberatie. Taxele pe tigari? Macar de-ar mari salariile doctorilor din ele.

        P.S. Omul acela propunea exact un test de aritmetica. Si ca tot veni vorba de "comerciantii care sug sangele poporului", cheltuielile pe care le au odata cu trecerea la noua valoare a TVA unde le bagi?
  • +5 (5 voturi)    
    "MULTUMIRI" din inima guvernului + opozitie (Joi, 1 iulie 2010, 10:41)

    Mircea [anonim]

    tocmai ce am fost informat de patron ca nu mai acorda bonuri cadou. Asta ar fi a doua scadere de salariu din 2009 incoace, iar mariri salariale nu vom vedea pana cand nu iesim din criza. In plus, patronul spune ca daca nu se redreseaza situatia in urmatoarele luni, scade din nou salariul.

    Asa ca, multumiri guvernului si celor din opozitie deopotriva. Le doresc din tot sufletul celor care se schimba intre ei in ultimii 20 de ani sa ajunga sa traiasca dintr-un salariu cu rate la banca si cu sabia deasupra capului. Le doresc sa saraceasca atat de mult incat sa se gandeasca de doua ori inainte sa-si bata joc de o tara intreaga, incat sa nu mai accepte ca miliarde de dolari sa dispara in buzunarele acolitilor lor.

    Fratilor, granitele sunt deschise. Sunt sigur ca in alta parte ne va fi mult mai bine.
    • -2 (8 voturi)    
      I-ai votat, trage ponoasele ! (Joi, 1 iulie 2010, 11:16)

      Catalin [anonim] i-a raspuns lui Mircea

      Acum sufera ! Pe vremea opozitiei traiai bine, aveai speranta. Acum, cand conducatorul tau iubit ti-a marit taxele si ti-a luat mancarea de la gura, pui vina pe opozitie ? Ti-e rusine cumva sa iti recunosti greseala ? N-ai demnitate ? Inteligenta oricum nu prea ai...din moment ce le-ai crezut minciunile.
      • +3 (3 voturi)    
        Tragem ponoasele faptelor noastre (Joi, 1 iulie 2010, 11:55)

        Marian [anonim] i-a raspuns lui Catalin

        Pai tocmai binele de atunci il platim acum. Traiai bine, ti-ai facut credit sa-ti cumperi masina. Traiai bine ti-ai facut credit sa-ti cumperi casa de 4 ori mai scumpa decat era. Ti-ai facut si credit de nevoie personale, ti-ai facut si MasterCard dar si overdraft pe contul curent. Traiam bine, dar a venit criza, banca nu mai are bani sa-ti sustina binele tau si acum plangi ca e vina astora, ca te-ai indatorat tu cu dobanzi exorbitante?
      • +1 (3 voturi)    
        Pe vremea opozitiei credeam ca traim bine (Joi, 1 iulie 2010, 12:11)

        Mircea [anonim] i-a raspuns lui Catalin

        Cum, cu "mizeria" ascunsa sub covor, cu "buba" gata sa se sparga? Ai impresia ca acea crestere economica era cumva reala sau ai uitat de subventiile pentru orice? Totul a fost pe baza de credit nu pe baza de productie sau nu-ti mai aduci aminte de "credit cu buletinul"?

        Tzeapa ne-am luat toti sau nu ne mai aducem aminte ce spuneam: nu avem cu cine sa votam ca toti sunt o apa si un pamant?

        Si oricand as vota pe oricine altcineva decat clica PSD. Comunistii tot comunisti raman; cat timp Iliescu, Nastase & Co sunt acolo, partidul asta va fi comunist. Si poate tu n-ai prins comunismul, dar eu l-am simtit din plin si nu-i duc dorul nici o secunda.
        • -1 (5 voturi)    
          Ti-au spalat creierul... (Joi, 1 iulie 2010, 12:53)

          Catalin [anonim] i-a raspuns lui Mircea

          ...ce buba gata sa se sparga ? Astea sunt minciuni spuse de PDL-istii care au prabusit economia in ultimul an si jumate. "E vina celor dinainte". Hahaha...cati prosti au gasit in tara asta sa-i voteze, dar sa-i creada chiar si cand vad cruda realitate, imi vine sa rad :)

          Daca era PNL-ul sau PSD-ul la putere acum, probabil ca am fi iesit deja din recesiune, asa cum fac toate tarile din jurul nostru !
          • 0 (4 voturi)    
            Care sunt tarile ce ies din recesiune? (Joi, 1 iulie 2010, 13:19)

            neaga1900 [utilizator] i-a raspuns lui Catalin

            Toate tarile se afunda tot mai tare , iar dumneata ne spui contrariul-interesant! Vino cu argumente cu care sa ne poti convinge! Despre partea cu Psd-ul - las-o moarta ! Din cauza lor suntem azi unde suntem , datorita " maretelor hotarari " luate in spirit muncitoresc " dupa 1989: au distrus cap-uri , ias-uri, sisiteme de irigatii, parcurile auto, au vandut fabricele la fier vechi,..., etc.... Stiti ce partid se afla la putere in Grecia, Spania, Italia, Portugalia!? Exact partide analoage PSD-ului din Romania , partide SOCIAL-DEMOCRATE! Poate imi spuneti si mie situatia acestor tari!
            • 0 (2 voturi)    
              Ia si rumega date, nu te mai lasa prostit ! (Joi, 1 iulie 2010, 14:27)

              Catalin [anonim] i-a raspuns lui neaga1900

              Uite, poate ti se ia panza de paianjen de pe ochi. Era bine daca vedeai bine si cand ai votat...dar deh...

              http://economie.hotnews.ro/stiri-finante_banci-7394690-date-oficiale-ungaria-iesit-din-recesiune-primul-trimestru-din-2010.htm

              http://economie.hotnews.ro/stiri-finante_banci-7508005-irlanda-iesit-oficial-din-recesiune-somajul-ramane-cote-ridicate.htm?cfadac=

              http://www.capitalul.ro/macro-economie/bulgaria-a-iesit-din-recesiune.html

              http://economie.hotnews.ro/stiri-finante_banci-6846525-marea-britanie-iesit-din-recesiune-ultimul-trimestru-din-2009.htm
              • +1 (1 vot)    
                Datele acelea bagati-le undeva! (Joi, 1 iulie 2010, 18:49)

                neaga1900 [utilizator] i-a raspuns lui Catalin

                Mergi si vezi realitatea la fata locului! In afara de Polonia care nu a fost atinsa de criza NIMENI nu a iesit cu adevarat(Germania , motorul economiei europene) a avut o "crestere" de 0,01 in primul trimestru-a iesit din recesiune, asa-i!? .... Eu am cautat sa iti vorbesc frumos , dar daca tu vorbesti ca un psd -ist -iti raspund cu aceeasi moneda, comunist orb...
    • +1 (3 voturi)    
      Te-ai cam aprins (Joi, 1 iulie 2010, 11:19)

      neaga1900 [utilizator] i-a raspuns lui Mircea

      Din nefericire situatia nu e prea roza nici in afara granitelor ! Guvernele de acolo se lupta cu aceleasi probleme:reducerea cheltuielilor! E adevarata ca reducerea salariilor nu a ajuns la 25 % , dar majoritatea au deja tva -ul de la 23-% la 25 % si mai au ceva -cote de somaj de neimaginat acum cativa ani:22 %-Spania, 11 % Italia ,..., etc. Cu alte cuvinte daca nu plecam cu un contract sigur, mai bine stam acasa in casa noastra pentru care nu trebuie sa platim o chirie .... In plus aici te mai ajuta rudele la o adica , dar pe acolo fara munca putem muri de foame... Situatia e grava-sa vedem cand se va termina cosmarul asta........
  • +4 (4 voturi)    
    buget... (Joi, 1 iulie 2010, 10:44)

    skeptik [anonim]

    daca masurile astea vor aduce bunastare cetatenilor saraci ai acestei tari, adica celor care nu traiesc in lux si opulenta, atunci masurile sunt binevenite si le salut. Din pacate de prea multe ori banii contribuabililor au fost deturnati si au ajuns tot in buzunarele celor care aveau, conform principiului :ban la ban trage. Sper ca de acum sa se stopeze hotia si escrocheria care a proliferat in amarata noastra tarisoara. va salut
  • 0 (0 voturi)    
    impozit auto (Joi, 1 iulie 2010, 10:44)

    anonimul [anonim]

    Oare cei care nu au platit impozitul la masina ( cu capacitate mei mare de 2000 cmc) pana acum o sa-l plateasca majorat?
    • 0 (0 voturi)    
      Da, chiar dublu (Joi, 1 iulie 2010, 12:13)

      mett [utilizator] i-a raspuns lui anonimul

      Serios vorbesc, auzeam de dimineatza la radio cum spunea Boc ca pentru masinile cu cilindree > 2000 cmc se dubleaza impozitul de la 400 si ceva la aproape 900
  • +1 (1 vot)    
    matematica (Joi, 1 iulie 2010, 10:49)

    Octavian [anonim]

    o corectie la calculele de mai sus...

    10-19% sa extragi net-ul este gresit
    10 inseamna 1.19 iar netul reprezinta 10/1.19 adica 8.4

    daca rationamentul meu ti se pare complicat incearca asta

    ai zis ca net-ul este 10-19%=8.1
    tva-ul aferent acestei sume (8.1) ar trebui sa fie 8.1*0.19=1.54
    Deci pretul final ar trebui sa fie, conform celor spuse de tine, 8.1+1.54=9.64 in loc de 10 cat este normal.

    Te-ai prins ?
    • 0 (2 voturi)    
      Amice ... (Joi, 1 iulie 2010, 11:14)

      Justin Puscasu [anonim] i-a raspuns lui Octavian

      caldura mare!
  • 0 (0 voturi)    
    Foai ce specialist (Joi, 1 iulie 2010, 11:02)

    Chupacabra [anonim]

    Pret fara tva 8.4 lei. Cu tva 19% =10 lei. Cu tva 24% = 10, 42 lei. No acu` te rog sa-ti raspunzi la ultima intrebare.
  • 0 (0 voturi)    
    calcul corect al pretului cu amanuntul (Joi, 1 iulie 2010, 11:08)

    nicos [anonim]

    la comentariul de mai sus fac urmatoarele precizari.Taxa pe valoarea adaugata din pretul cu amanuntul se scoate cu suta marita adica 100x19:119respectiv 15.966386.In exemplul de mai sus asazisul calcul corect,nu este corect ci prima varianta. Succes in continuare
  • +1 (1 vot)    
    socoteala de acasa... (Joi, 1 iulie 2010, 11:39)

    alex [anonim]

    "Din impozitarea tichetelor de masa, de vacante si de cresa, statul vrea sa obtina un plus de venituri bugetare de 345 milioane lei pentru tichetele de masa"
    Va obtine un mare zero, sau minus. De ce? Pt ca cele mai multe firme nu vor mai acorda aceasta facilitate (spun asta din proprie experienta), si din cauza asta se vor desfiinta si firmele care tipareau bonurile de masa. Asadar, mai putini bani la buget. Tot inainte!
  • +5 (5 voturi)    
    Taxa auto e aberanta - trebuie sa fie pe valoare (Joi, 1 iulie 2010, 11:39)

    Ionel [anonim]

    In SUA taxa e pe valoare.
    Am cumparat o masina noua 24000$ cu 3000cm3 si plateam taxa anuala in SUA 300$. Dupa cativa ani valoarea masinii a scazut si plateam 100$.
    Acum in RO pt aceasi masina de valoare sub 10000euro am platit 300$ si va fi dublu.
    E normal sa platesc la fel ca Vladescu care are un Ferrari de 20 de ori mai scump ca Nissanul meu?
    In SUA daca nu mergi cu masina declari ca nu o folosesti si platesti taxa auto 25$.
    Ce sa fac, sa arunc masina? Arata ca noua si la testul tehnic a avut caracteristicii de euro4.
    • +1 (1 vot)    
      Ca si impozit e aberant (Joi, 1 iulie 2010, 12:02)

      mslliviu [utilizator] i-a raspuns lui Ionel

      Impozitul intradevar ar trebui calculat ca procent din valoarea de piata . Taxa asta suna mai mult a taxa eco, insa trebuia definita ca atare... Mie,personal mi se parea normal ca aceasta taxa sa creasca in functie de cilindree nu e acelasi lucru 1l cu 2l cu 4l...
  • +1 (3 voturi)    
    uh... (Joi, 1 iulie 2010, 11:43)

    Abhora Ratio [utilizator]

    d'aia se duce lumea asta dracului... ca avem prea multi contabili :)))
    [si acum toti contabilii care se simt sa dea cu minus la comentariu :))]
  • +1 (1 vot)    
    Multumesc PSDNL pt. ca-i apara pe saraci! (Joi, 1 iulie 2010, 12:35)

    Razvan_M [utilizator]

    Si multumesc PDL ca ne taxeaza pe toti, pe unii mai mult, pe altii si mai mult... Multumesc Curtii Constitutionale ca a decis sa functioneze precum o gasca de politicieni fara responsabilitati, ce-si aroga guvernarea daca-i un os de ros... Multumesc Avocatului Poporului ca apara "poporul" - vezi "jocul" acestui tampitel de partea PSDNL. Multumesc lui Gica Frundo ca a dat o lege prin care-si protejeaza averea facuta ilicit, ca s-a imbogatit peste masura intr-o tara tot mai saraca. Multumesc lui Iliescu, un cetatean din clasa medie-bogata, care-i apara pe saraci lasandu-i fara bani si fara serviciu si lupta impotriva bogatilor dandu-le ce a luat de la saraci.

    A mai ramas cineva de adaugat pe lista? Hai sa folosim si cuvintele-cheie EBA, Udrea, Videanu, Patriciu, Zeus, borduri, autostrada suspendata, comunisti, securisti, Voiculescu, Iohanis, matusa Tamara, ca dau bine la prostime si fac reiting.
  • -2 (2 voturi)    
    ilegal (Joi, 1 iulie 2010, 12:39)

    dan [anonim]

    Impozitul trebuie sa se aplice profitului. Nu venitului.

    Daca joc de 10 ori la pariuri cate 10lei si de noua ori nu castig nimic, iar a 10a oara castig 70 lei, ar trebui sa se aplice impozit pe profit,
    Profitul = 70-100 = -30lei. Deci staul trebuie sa-mi dea 30*25% = 7.5 lei

    :)
    • +1 (1 vot)    
      Re: ilegal (Joi, 1 iulie 2010, 15:26)

      vladdro [utilizator] i-a raspuns lui dan

      Gresit, pentru persoane fizice impozitul se aplica mereu venitului.

      Altfel toata lumea care traieste din salariu ar zice ca face cheltuieli si ca are profit 0 deci nu mai plateste taxele.

      Daca vrei sa platesti impozit pe profit ci nu pe venit, tre sa-ti faci persoana juridica (societate).


Abonare la comentarii cu RSS
Rosia Montana
Vremea la


/
Maine:
|
Domnule Primar Ai vreo sesizare? Contacteaza-ti primarul!

Hotnews
Agenţii de ştiri
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri