Sunt la fel de ieftine si la fel de populare precum hartia igienica, dar in plus au poze. Regula lor de aur nu este informatia verificata din trei surse, ci binomul "tzatze + prima pagina = vanzari mari." Cele trei tabloide romanesti trec zilnic prin mainile a peste un milion de romani si domina categoric vanzarile de presa din Romania. Dar cumparatorii ziarelor de scandal au reactii bizare, pusi fiind in fata unui aparat foto si a unei intrebari: "Ce anume va place mai mult in ziarul pe care tocmai l-ati cumparat?".

Titlu de tabloidFoto: Hotnews

Pe langa cele cateva raspunsuri sincere, atitudinea generala este eschiva: "l-am cumparat pentru altcineva" sau refuzul hotarat de a raspunde. Oamenilor le este rusine. Cum sistemului digestiv ii este necesar un act al defecatiei, similar psihicul oraseanului stresat are nevoie de un echivalent. Dar unde sunt nutrimentele hranitoare? Cele 5 cotidiene nationale "de calitate" abia reusesc sa depaseasca impreuna numarul de vanzari al celui mai popular tabloid. Unul dintre oamenii cu care am stat de vorba ne-a spus ca nu mai cumpara ziare serioase pentru ca nu ofera nimic diferit de ceea ce vad la televizor. Ceea ce, vorba unuia dintre cumparatorii de mai sus, spune foarte mult despre caracterul presei si "se poate trage o concluzie".

Un articol ignorat din Constitutia Romaniei afirma ca "mijloacele de informare in masa, publice si private, sunt obligate sa asigure informarea corecta a opiniei publice." In presa scrisa din Romania, tabloidele sunt cele mai raspandite. Sunt ele mijloace de informare in masa? Sunt ele ziare? Ziaristii de tabloid pun zvonuri si carnuri goale pe prima pagina pentru ca asta se vinde. Publicul le cumpara pentru ca asta se ofera. Pana la urma ce a fost mai intai: oul sau gaina?