Circ in Parlamentul European la votul lui Laszlo Tokes ca vicepresedinte - eurodeputatul a obtinut 334 de voturi in favoarea sa

de Anne-Marie Blajan HotNews.ro
Marţi, 15 iunie 2010, 14:56 Actualitate | Esenţial

Laszlo Tokes a fost votat marti pentru functia de vicepresedinte al Parlamentului European, din partea grupului PPE, in locul ungurului Pal Schmitt, devenit presedinte al parlamentului de la Budapesta. Votul a fost unul cu probleme, contestat de la modalitatea de exprimare, pana la rezultatul acestuia.​ El a obtinut 334 de voturi pentru, au existat 287 abtineri, care nu au contat, iar numarul de voturi exprimate a fost de 621. Majoritatea calificata era de 168 de voturi, deci Tokes obtine functia de vicepresedinte.

Eurodeputatul PPE a fost singurul candidat pentru functia de vicepresedinte, prin urmare a existat initial propunerea presedintelui PE ca el sa fie votat prin aclamare.

La intrebarea daca exista obiectii asupra procedurii, a luat cuvantul Corneliu Vadim Tudor: "Este prima zi in care un om care neaga tratatul de pace de la trianon este promovat si votat pentru o astfel de pozitie importanta in Europa". Presedintele Buzek l-a intrerupt, incercand sa stabileasca in mod clar ca intrebarea lui se referea la o chestiune de procedura, insa Vadim Tudor nu avea castile pe urechi si nu stia ce spunea presedintele in poloneza si isi continua discursul. "V-am intrebat daca sunteti de acord cu procedura si dvs. ati spus nu, deci vom supune chestiunea unui vot formal", a spus Buzek, repetand ca se va trece la votul formal si la votul electronic.

In acest moment al discutiei, a intervenit Hannes Swoboda, eurodeputat socialist, care a spus ca eurodeputatii au fost informati despre faptul ca Laszlo Tokes vrea sa faca o declaratie si presedintele ar trebui sa ii permita asta. Astfel, Buzek i-a dat cuvantul lui Tokes.

"Dragi colegi, am pregatit o scurta declaratie pentru astazi, permiteti-mi sa o citesc. Este o mare onoare pentru mine sa fiu propus pentru functia de vicepresedinte al PE, cu sustinerea PPE. A fost o onoare similara sa primesc cea mai inalta decoratie a statului roman, Ordinulul national Steaua Romaniei, in decembrie 2009, la comemorarea a 20 de ani de la caderea dictaturii comunismului in Romania", si-a inceput Tokes discursul.

El a aratat ca in Timisoara, oameni diferiti s-au unit impotriva regimului Ceausescu. "La fel ca in acele vremuri, continuu astazi eforturile de a-mi reprezenta tara, interesele sale. Sunt fidel Europei si credintelor sale, crestin-democratiei si integrarii europene ale natiunilor fostelor tari comuniste", a spus Tokes, adaugand ca e mandru sa fie membru al EP.

Anuntul ulterior privind modalitatea de exprimare a votului a fost destul de confuz pentru eurodeputati, urmand mai apoi sa se constate asta. Aparatul de vot le-a facut si el probleme eurodeputatilor. Presedintele a spus ca se poate vota pentru, impotriva sau sa se abtina, in timp ce indicatia primita a fost ca nu exista posibilitatea abtinerii. Oricum, aceasta confuzie a dus, mai tarziu, la o noua cerere de repetare a voturilor.

Dupa incercarea de a vota cu cartela, eurodeputatii au constatat ca nu se putea vota nu si au aratat ca nu este normal sa nu existe tehnic aceasta posibilitate. Li s-a raspuns ca exista posibilitatea de a vedea doar voturile pentru pe care le obtine candidatul, pentru ca in functie de ele se stabileste si ordinea in birou, adica al catelea vicepresedinte este.

Astfel, primul rezultat al votului a fost de 334 de voturi pentru, 168 impotriva, iar presedintele Buzek l-a felicitat pe Laszlo Tokes pentru functia de vicepresedinte obtinuta. In acest moment au aparut contestatiile, unii eurodeputati aratand ca nu le-a functionat cartela si ca votul e impotriva. A ramas stabilit ca se va rediscuta votul peste ceva vreme, ceea ce s-a si intamplat ulterior.

La a doua anuntare a voturilor, presedintele de sedinta a spus ca din 621 de voturi exprimate, 334 au votat in favoarea lui Tokes, iar numarul necesar pentru confirmarea in functie a lui Tokes este de 168, numar intrunit, avand in vedere ca abtinerile nu se iau in calcul. Insa mai multi eurodeputati, printre care si Adrian Severin, au cerut un nou vot, pentru ca, spun ei, masina de vot nu a permis si voturile negative, ci doar abtineri, neluate in calcul.

Un alt deputat a aratat ca, din moment ce numarul de voturi total a fost de 621, majoritatea calificata inseamna 311, oricum un numar care il confirma pe Tokes ca vicepresedinte. Iar discutiile au continuat o vreme pe aceeasi idee, pana in momentul in care presedintele de sedinta a pus capat exprimarii opiniilor, pe ideea ca nu ar vrea sa se lungeasca pentru ca ar vrea sa ia pranzul, la un moment dat.


Citeste mai multe despre   



  
9058 vizualizari
  • +4 (14 voturi)    
    regula morala a cetateniei (Marţi, 15 iunie 2010, 15:09)

    Roman [anonim]

    A avea cetatenia unei tari inseamna, intre altele, a sprijini interesele tarii care ti-a conferit-o. Mai simplu, a o respecta.
    • +8 (14 voturi)    
      regula morala? (Marţi, 15 iunie 2010, 15:30)

      leonard [anonim] i-a raspuns lui Roman

      Cetatenia inseamna un raport pur juridic intre un individ si un stat, cu obligatii reciproce, dar asimetrice (adica individul poate oricand renunta la cetatenie, dar statul nu poate retrage cetatenia dobandita prin nastere). Atat. Morala, sentimente etc. sunt altceva.
      • -4 (8 voturi)    
        Poate.. (Marţi, 15 iunie 2010, 16:02)

        rogesteb [utilizator] i-a raspuns lui leonard

        .. retrage cetatenia daca acea persoana aduce prejudicii statului, sigurantei statului etc. Numai ca dupa '89, din cate stiu eu la noi nu s-a apelat niciodata la regula asta desi ar fi fost nevoie de f. multe ori sa fie aplicata.
        • +4 (4 voturi)    
          cetatenia (Marţi, 15 iunie 2010, 16:14)

          leonard [anonim] i-a raspuns lui rogesteb

          Conform art. 5 alin. 2 din Consatitutia Romaniei

          "Cetăţenia română nu poate fi retrasă aceluia care a dobândit-o prin naştere. "
      • +1 (1 vot)    
        drepturi si obligatii (Marţi, 15 iunie 2010, 18:12)

        cetatean roman [anonim] i-a raspuns lui leonard

        Cine crede ca in Romania este fara tara, cel mai corect este sa renunte la cetatenie.
      • +1 (1 vot)    
        indatoriri conform constitutiei (Marţi, 15 iunie 2010, 18:36)

        cetatean roman [anonim] i-a raspuns lui leonard

        CONSTITUTIA
        Capitolul 3
        Îndatoririle fundamentale

        Fidelitatea faţă de ţară
        Articolul 50
        (1) Fidelitatea faţă de ţară este sacră.

        (2) Cetăţenii cărora le sunt încredinţate funcţii publice, precum şi militarii , răspund de îndeplinirea cu credinţă a obligaţiilor ce le revin şi, în acest scop, vor depune juramântul cerut de lege.
        • +1 (3 voturi)    
          sacru? (Marţi, 15 iunie 2010, 20:10)

          centralizatorul [anonim] i-a raspuns lui cetatean roman

          Constitutia nu precizeaza ca fidelitatea fata de tara este o obligatie. Doar ca este sacra.

          Este poate cea mai stranie propozitie din constitutie. Cuvantul "sacru" nu are ce cauta in constitutia unui stat laic.
          • +1 (1 vot)    
            devotament (Miercuri, 16 iunie 2010, 12:08)

            cetatean roman [anonim] i-a raspuns lui centralizatorul

            Daca este asa un mizilic, de ce este obligatoriu juramantul de credinta pentru acordarea cetateniei?

            "Jur sa fiu devotat patriei si poporului roman, sa apar drepturile si interesele nationale, sa respect Constitutia si legile Romaniei."
            (Legea cetateniei romane, art. 19)
          • 0 (0 voturi)    
            explicatie (Miercuri, 16 iunie 2010, 16:25)

            pe romaneste [anonim] i-a raspuns lui centralizatorul

            Cetatenia are si un continut moral, nu numai juridic. Devotamentul fata de tara este subinteles si acesta este chiar sensul termenului de "sacru" din Constitutie.

            Americanii, germanii sunt patrioti. La noi este la moda sa injuri tara si sa ii lauzi pe cei care neaga existenta statului roman indivizibil. Asta nu ne face democrati. Doar mai slabi.


            "Jur sa fiu devotat patriei si poporului roman, sa apar drepturile si interesele nationale, sa respect Constitutia si legile Romaniei."
            (Legea cetateniei romane, art. 19)
    • +7 (9 voturi)    
      ok (Marţi, 15 iunie 2010, 15:45)

      alex [anonim] i-a raspuns lui Roman

      "A fost o onoare similara sa primesc cea mai inalta decoratie a statului roman". Mie asta nu mi se pare lipsa de respect.

      Felicitari si pana aud in PE discutii despre Trianon nu vad de ce nu si-ar merita postul.
      • 0 (0 voturi)    
        nu vad de ce (Miercuri, 16 iunie 2010, 13:23)

        Roman [anonim] i-a raspuns lui alex

        Nu stiu, dar pari a fi un observator de talie europeana, chiar superior, parlamentar europeana. Iti recomand sa vezi sau sa revezi o pictura unde orbii cad in groapa tinandu-se de mana.
    • +1 (1 vot)    
      ca basarabenii in URSS? (Marţi, 15 iunie 2010, 19:17)

      bula [anonim] i-a raspuns lui Roman

      sau ca si kurzii in Turcia? sau armenii in Turcia? sau ....
  • -4 (10 voturi)    
    207 europarlamentari s-au abtinut de la vot... (Marţi, 15 iunie 2010, 15:16)

    Costache2009 [utilizator]

    ... pentru ca asa era programat serverul! Sau nu stia ungureste, ca asta-i limba folosita de Laszlo bacsi in PE! :D
  • -4 (10 voturi)    
    Vadim este in Parlamentul European? (Marţi, 15 iunie 2010, 15:22)

    Ovidiu [anonim]

    S-au gasit romani care sa il voteze pe mascariciu ala acolo?

    Bine macar ca nu a iesit si Becali europarlamentar, ca asta ar fi pus capac !!!
    • +7 (9 voturi)    
      Becali e (Marţi, 15 iunie 2010, 15:45)

      gaica [anonim] i-a raspuns lui Ovidiu

      europarlamentarul cu cele mai multe absente !!!!! Ne facem de rusine cu asemenea tolomaci.

      Rusine WC Tudor
      • -7 (7 voturi)    
        Becali NU E in Parlamentul European, (Marţi, 15 iunie 2010, 15:54)

        Ovidiu [anonim] i-a raspuns lui gaica

        Din fericire romanii nu sunt atat de retardati incat sa trimita cu votul lor pe unul ca Becali acolo....
        • +3 (5 voturi)    
          Becali e in PE (Marţi, 15 iunie 2010, 16:39)

          george alexandru [utilizator] i-a raspuns lui Ovidiu

          A intrat de pe locul 2 pe lista PRM
    • +4 (6 voturi)    
      Becali ESTE europarlamentar (Marţi, 15 iunie 2010, 15:50)

      a [anonim] i-a raspuns lui Ovidiu

      Ce film vizionezi?
      Becali a fost votat europarlamentar cu CVT, a luat si cavantul in plen , a zis ca la Bruxelles e misto!
      • +1 (1 vot)    
        E uşor să te înşeli (Marţi, 15 iunie 2010, 16:33)

        aqualung [utilizator] i-a raspuns lui a

        Nu te supăra pe Ovidiu, e uşor să te înşeli în ce-l priveşte pe Becali. Nu prea a dat el prin PE, nici pe acolo lumea nu prea-l cunoaşte.
    • +4 (4 voturi)    
      este... (Marţi, 15 iunie 2010, 15:54)

      StefanAlin [utilizator] i-a raspuns lui Ovidiu

      Becali este europarlamentar...din pacate...
      • -4 (4 voturi)    
        Toti trei (Marţi, 15 iunie 2010, 16:09)

        Bercu [anonim] i-a raspuns lui StefanAlin

        CVT,Becali si Tokes sumt europarlamentari " DIN PACATE "
        • 0 (2 voturi)    
          e (Marţi, 15 iunie 2010, 16:27)

          dodo [anonim] i-a raspuns lui Bercu

          Exista totusi o diferenta: Vadim si Becali nu au sansa sa fie alesi in vreo functie in PE.
        • -2 (2 voturi)    
          As adauga si EBA (Marţi, 15 iunie 2010, 16:39)

          george alexandru [utilizator] i-a raspuns lui Bercu

          ...din pacate
  • -3 (7 voturi)    
    Alegerea (Marţi, 15 iunie 2010, 15:27)

    Adi [anonim]

    Oare o sa ajute cu ceva Tara de origine ???
    • -4 (6 voturi)    
      Job-ul nu presupune sa ne ajute (Marţi, 15 iunie 2010, 16:41)

      george alexandru [utilizator] i-a raspuns lui Adi

      Dar nici sa ne puna bete-n roate. Probabil va latra cu privire la autonomie, Trianon, si ce mai are el in cap...
  • +4 (20 voturi)    
    Bravo (Marţi, 15 iunie 2010, 15:32)

    cristi [anonim]

    bravo lui Laszlo Tökes, ungurul care a scos ROmania din cosmarul comunist!
    merita cu prisosinta noua functie!
  • +4 (6 voturi)    
    Felicitari! (Marţi, 15 iunie 2010, 16:28)

    Daniela C [anonim]

    Felicitari, dl. Tokes! Este o realizare extraordinara!

    D-soara Blajan - mai invata si dumneata sa scrii un articol, ca esti tare confuza draguta. Parca ai scrie o stenograma. Nici sa te exprimi elevat nu stii. Oare ce stii mataluta sa faci de mai ai inca jobul asta?
  • +1 (1 vot)    
    Un exemplu pentru romani. (Marţi, 15 iunie 2010, 16:47)

    mircea [anonim]

    Ungurii pot fi un exemplu pentru romani,privind unitatea in obtinerea unor rezultate.Lazlo Tokes,toata consideratia-isi recunoaste cu mandrie cetatenia romana.Nu spune ca nu este ungur,dar nici nu se fuduleste cu asta.Romanii ar trbui sa fie mandri cu aceasta alegere.Si in parlamentul Romaniei,daca maghiarii nu ar face atata presiune pe problema minoritatii maghiare si sprijinului unor favoruri pentru unii(cazul Frundo),ungurii ar fi chiar simpatici.
    • 0 (0 voturi)    
      Este ceea ce transmit si eu fara a avea (Miercuri, 16 iunie 2010, 8:42)

      congra [utilizator] i-a raspuns lui mircea

      vreo cunostinta macar de aceasta etnie: ar trebui sa avem decenta si sa recunoastem ca sunt seriosi in tot ce fac.

      In guvern unde ii pui acolo fac treaba banuiesc ca asa fac si in PE.
    • 0 (0 voturi)    
      despre exemple (Miercuri, 16 iunie 2010, 16:34)

      marius [anonim] i-a raspuns lui mircea

      Pari a fi un om pe care se pot baza.
  • +3 (5 voturi)    
    Cel mai mare succes al politicii externe (Marţi, 15 iunie 2010, 16:59)

    arabu [utilizator]

    Felicitari Dl. Tokes, sunteti respectat peste tot in lume mai putin in Romania, unde "adevarul" se schimba saptaminal in functie de nevoile mogulilor. Dvs de 20 de ani sunteti consecvent in a urma valori adevarate, de a nu face compromisuri cand e vorba de dreptate. Vadim Basescu Becalii Ponta ... etc. vor disparea in colimatorul istoriei dar Dvs. veti ramane cel care a dat jos pe Ceasescu si primul cetatean roman ajuns vicepresedintele PE.
    • -1 (3 voturi)    
      Esti sigur de ce spui ? (Miercuri, 16 iunie 2010, 8:54)

      realistul [anonim] i-a raspuns lui arabu

      Ca e primul cetatean roman ajuns vicepresedinte PR sunt de acord dar cu 'cel care l-a dat pe ceausescu' nici copii nu mai cred. Intamplator eram in fata casei parohiale la timisoara pe 16 decembrie 1989 la ora 11-12 AM de unde eroul Tokes fusese 'arestat' .
      Era o situatie mai mult comica decat eroica, cu enoriasi unguri care vorbeau romaneste cu accent sudist,bocitoare,securisti in civil adusi de departe si fara sa cunoasca timisoara,gura casca,vecini de cartier ca mine, etc. Daca vei ajunge pe acolo vei vedea o placuta comemorativa in l romana si sarba. si sa nu uit la manifestatiile care au urmat nu a fost nimeni cu accent unguresc,nici macar dupa rasturnarea regimului. Pacat de cei care au murit,majoritatea inocenti si altii vanati expre de securistii in civil. O data si odata se va afla cine este dl vicepresedinte al PE.
    • 0 (0 voturi)    
      discursul apologetic (Miercuri, 16 iunie 2010, 16:15)

      lasa arabii in pace [anonim] i-a raspuns lui arabu

      Cred ca l-ai cucerit cu textul asta! Scoate-l la imprimanta!
  • -2 (4 voturi)    
    Un exemplu pentru toti !! (Marţi, 15 iunie 2010, 17:58)

    Anonim [anonim]

    Bravo ,mason de frunte ai fost , ai servit cauza, noi stim sa te rasplatim precum si pe fratele schiomb de te-a trimis in P.E. cu voturi de prin Tulcea, si el a primit al doilea mandat ca e bun cinstit si drept roman ca si tine.
  • 0 (0 voturi)    
    Circ in Parlamentul European la votul lui Tokes (Marţi, 15 iunie 2010, 20:31)

    Ion Popescu [anonim]

    Don`soara, nu ati inteles nimic. Buzek nu a zis nicaieri azi ca nu exista posibilitatea abtinerii. A spus ca, dupa ce se va vota, pe ecranele vor fi afisate 2 numere - unul reprezentand voturile pentru, iar celalalt voturile contra si abtinerile insumate. E simplu.
    Confuzia a venit din faptul ca nu s-a stiut despre cate voturi este nevoie pentru a fi votat Tokes. Cum sa fie 168 majoritatea calificata din 621 ??????

    Pune mana pe carte
  • +1 (5 voturi)    
    Cel mai puternic anticeausist roman la 1989 (Marţi, 15 iunie 2010, 20:49)

    Camelian Propinatiu scriitor [anonim]

    Laszlo Tokes, desi contemporan ca opozant cu Doina Cornea, Radu Filipescu si Dan Petrescu, era in decembrie 1989 cel mai puternic anticeausist roman, pentru ca valorifica in plus sensibilitatea Occidentului la chestiunea minoritatilor si la respectarea libertatilor religioase.
    Nimeni nu poate scoate din istoria romanilor pe Laszlo Tokes pentru eroismul timisorean din 1989, dupa cum nu poate fi uitat nici anul Paul Goma 1977.
    Alegerea lui Laszlo Tokes vicepresedinte al Parlamentului European e o performanta pe care orice bun roman trebuie sa o salute, precum Nobelul Hertei Muller.
    Iar cine se vaita pentru Ardeal, sa-si aminteasca de exprimarea doua decenii a dezinteresului pentru Basarabia si pentru Monarhie de catre clasa politica si intelectuala aproape in intregimea ei.
    • 0 (0 voturi)    
      de ce nu scrii tu istoria Romaniei (Miercuri, 16 iunie 2010, 16:05)

      cititorul [anonim] i-a raspuns lui Camelian Propinatiu scriitor

      Nu ne mai intoxicati. Credeam ca numai inainte de 89 exista indoctrinare. Povestea cu revolutia si salvatorii puteti s-o traduceti si s/o repetati pe situri neromanesti, pana ii veti plictisi si pe straini.
      Exista o masura in toate.
  • 0 (0 voturi)    
    Acum ca nici odata....... (Miercuri, 16 iunie 2010, 7:57)

    nedero [anonim]

    Va fost cumava frica de Tokes? Va fost ciuda de el? Acum puteti sa urlati ca CV Tudor!


    UUUUAAAAAAA
    • 0 (0 voturi)    
      acum ca intotdeauna (Miercuri, 16 iunie 2010, 11:55)

      nidiro [anonim] i-a raspuns lui nedero

      Combaterea extremismului este o necesitate.
  • 0 (0 voturi)    
    Care circ???!!! (Miercuri, 16 iunie 2010, 12:15)

    ton [anonim]

    Interventia D-lui Vadim o gasesc conforma,morala si pertinenta!De remarcat dualismul presedintelui PE,cat si a unor parlamentari asa zisi europeni,care-au votat perpetuarea iredentismului maghiar!Noi,romanii,am putea invata ceva din tenacitatea ungurilor,respectiv a politicienilor UDMR !Doar atat,tenacitate !In rest nu gasesc nicio apreciere si calitati acestui popor salbatic si nomad !Cu toata interventia Sfantului Stefan(al lor),a Imperiului Habsburgic,ungurii raman,sovini,primati,in pofida civismului occidental etalat !Raman totusi la parerea ca totusi cei mai buni ,vicleni si perseverenti politicieni...romani,sunt cei ai UDMR !
    • 0 (0 voturi)    
      despre ce e de apreciat (Miercuri, 16 iunie 2010, 15:57)

      cititorul roman [anonim] i-a raspuns lui ton

      Reflecta tenacitate sau sprijin financiar si sustinere politica? Sau situatia economica si politica dificila a Romaniei?

      Este buna observatia cu dualismul, doar Polonia este o fosta tara comunista.

      Cred ca reactia lui Vadim a fost sincera si perfect justificata.
      • 0 (0 voturi)    
        nu inteleg... (Miercuri, 16 iunie 2010, 16:38)

        bm [anonim] i-a raspuns lui cititorul roman

        Tot nu inteleg. Cum este asa parsiva Europa si dusa de nas incit se lasa inselat de acest popor nomad, sovin, de reprezentantii acestuia mimind numai "civismul occidental" si nu recunosc adevarul si moralitatea lui Vadim. De neinteles ! Ce facem in aceasta Europa? Ar trebuie sa iesim din Uniunea Europeana !
        • 0 (0 voturi)    
          raspuns lui "cititorul roman" (Miercuri, 16 iunie 2010, 19:40)

          nedero [anonim] i-a raspuns lui bm

          Nu va mai ramas decat UUUAAAAAA! Urla frate ca Vadim!

          Apropo de sovinism si etc..... intai uitate in jurul tau si api dai drumul la UUUAAAA!!!!
          • 0 (0 voturi)    
            raspuns lui nedero (Joi, 17 iunie 2010, 17:50)

            Ion [anonim] i-a raspuns lui nedero

            Sovini sunt peste tot, nu e cazul sa ne luam la intrecere.

            Pe la unii mai sunt si fascisti.


Abonare la comentarii cu RSS
Vremea la


/
Maine:
|

Hotnews
Agenţii de ştiri
hosted by
powered by
developed by
mobile version