Cutremur de 4,8 grade in zona Vrancea

de Robert Mihailescu HotNews.ro
Marţi, 8 iunie 2010, 18:30 Actualitate | Esenţial

Locatia cutremurului
Foto: EMSC
Un cutremur de 4,8 grade a avut loc marti in zona Vrancea, la o adancime de 114 kilometri, anunta Centrul de Seismologie europeano-mediteranean. Cutremurul a fost resimtit si la Bucuresti.

Cutremurul a avut loc la ora 18,16, la 45,58 grade latitudine nord si 26,41 longitudine est, la 58 km in nord-vestul Buzaului si la 20 km nord-est de Nehoiu.

Cel mai tare, cutremurul s-a simtit in zona Bucuresti, a declarat Gheorghe Marmureanu, seful Institutului National de Fizica a Pamantului, citat de Mediafax.

Marmureanu a spus ca seismul de marti nu va fi urmat de replici mai puternice.


Citeste mai multe despre   



  
14372 vizualizari
  • +12 (12 voturi)    
    hehe! (Marţi, 8 iunie 2010, 17:36)

    gigel [anonim]

    Dati pe OTV, probabil in cateva ore or sa apara "specialistii" care sa anunte un cutremur de proportii biblice! la noapte dormiti in corturi! :D
    • +9 (11 voturi)    
      Intrebare (Marţi, 8 iunie 2010, 22:01)

      nick [anonim] i-a raspuns lui gigel

      Daca cutremurul a fost la ora 18:16 cum a aparut comentariul de mai sus la 17:36 ?
      • -6 (6 voturi)    
        da? (Marţi, 8 iunie 2010, 22:52)

        dana [anonim] i-a raspuns lui nick

        ia mai verifica tu ora postarii articolului!
        • 0 (0 voturi)    
          uite (Miercuri, 9 iunie 2010, 7:13)

          MirceaA [utilizator] i-a raspuns lui dana

          Marţi, 8 iunie 2010, 18:30 Actualitate | Esenţial
          • 0 (0 voturi)    
            comentariu (Miercuri, 9 iunie 2010, 11:40)

            Dragos [anonim] i-a raspuns lui MirceaA

            Era vorba de comentariu, nu de articol...

            hehe! (Marţi, 8 iunie 2010, 17:36)
  • +4 (4 voturi)    
    da, da! (Marţi, 8 iunie 2010, 18:16)

    bobu [anonim]

    la mine se mai zgaltaie inca...
  • +2 (2 voturi)    
    Si la Barlad s-a simtit cutremurul:) (Marţi, 8 iunie 2010, 18:32)

    Alexx [anonim]

    Ma uitam la meciul Portugaliei, cand deodata, casa a inceput sa scartaie! Au fost doar 2 secunde cred... Asa ca sa nu ne agitam
  • +5 (11 voturi)    
    Eram sigur (Marţi, 8 iunie 2010, 18:34)

    Fane Baros [utilizator]

    Eram sigur ca a fost un cutremur ca am simtit cum se misca pamantul...
    • +23 (23 voturi)    
      :) (Marţi, 8 iunie 2010, 17:38)

      Ion Coman [anonim] i-a raspuns lui Fane Baros

      Da, cam asa se manifesta
    • +15 (15 voturi)    
      Yup (Marţi, 8 iunie 2010, 18:36)

      Big [anonim] i-a raspuns lui Fane Baros

      S-a simtit si in bucuresti, cam acum 15 minute.
      Ce misto e sa ai serviciul intr-o cladire cu bulina :) Adrenalina la maxim!
      • +6 (6 voturi)    
        Bukarest (Marţi, 8 iunie 2010, 18:39)

        Fane Baros [utilizator] i-a raspuns lui Big

        Si eu tot din Bukarest. Nu e cladire cu bulina dar nici foarte breaza...Am crezut ca e ala mare.
      • 0 (0 voturi)    
        Serviciu cladire bulina (Miercuri, 9 iunie 2010, 11:17)

        moucha [anonim] i-a raspuns lui Big

        Eu am refuzat un job intr-o astfel de cladire - mi-am dat demisia dupa prima zi in care vedeam cu se misca ceaiul in cana de fiecare data cand trece un autobuz...
    • +6 (6 voturi)    
      dupa ultimele calcule un cutremur de 7-8 grade (Marţi, 8 iunie 2010, 20:25)

      Eneas [anonim] i-a raspuns lui Fane Baros

      ...va avea loc peste cca. 40-70 de ani ,daca Marmureanu are rabdare pana atunci !
      sper sa ne insusim urgent normativele de constructie din Chile!
      • +3 (3 voturi)    
        dada (Miercuri, 9 iunie 2010, 7:15)

        MirceaA [utilizator] i-a raspuns lui Eneas

        la noi se vor insusi normele din Chile numai impreuna cu pedeapsa cu moartea. Altfel se va fura si mai mult.
      • 0 (0 voturi)    
        nope, nu e asa (Miercuri, 9 iunie 2010, 10:37)

        lala [anonim] i-a raspuns lui Eneas

        ...pentru ca nu se pot face calcule...in mod normal te poti gandi la o periodicitate de 30-40 de ani ('40, '77) dar defapt nu exista nici periodicitate nici predictii...un cutremur mare produs de vrancea ar putea avea loc si in 5 minute...si peste 5 ani...that's the beauty of it!...cred ce pot specialistii estima este o acceleratie maxima a terenului produsa de cutremurele din vrancea...dar cand va fi ea, nu...
  • +7 (7 voturi)    
    infp.ro nefunctional (Marţi, 8 iunie 2010, 18:35)

    gigi [anonim]

    Am incercat sa accesez siteul Institutului National de Fizica a Pamantului chiar imediat dupa cutremur si este nefunctional. L-o fi daramat chiar cutremurul. :)
    • +3 (3 voturi)    
      Alta e buba (Marţi, 8 iunie 2010, 18:30)

      Vizitiul [utilizator] i-a raspuns lui gigi

      La multe site-uri RO am observat aceasta problema, probabil responsabilii sunt "specialisti" ce nu stiu ca adresa web trebuie sa poata fi accesata si fara www (Aia e adresa principala, iar www este practic un subdomeniu).

      Insusi faptul ca nu se poate accesa fara www, arata configurarea cu dosul!

      Mai tehnic vorbind, in mod normal se aloca un IP pe domeniu si un CNAME pe www :) Daca ai trafic mare, aloci IP separat si pe www si pe domeniu pentru a scuti serverul DNS de 1 interogare in plus.

      Asta e, partea proasta e ca nu are nici o treaba cu studiile, gasesti pe net deci arata dezinteresul total :)
      • 0 (0 voturi)    
        Te-ai trezit si tu!!! (Marţi, 8 iunie 2010, 23:03)

        traznaie [anonim] i-a raspuns lui Vizitiul

        asta se intampla in mintea ta creata, asai? in lumea reala "cu www" sau "fara www" sunt doua masini diferite. nu toate domeniile au si sit(www). multi folosesc internetul si in alte scopuri. www-ul asta a devenit ca si fotbalul in sport, in afara de ele nu mai exista decat bere (mici, politica etc).
        • +1 (1 vot)    
          asa zici tu? (Marţi, 8 iunie 2010, 22:59)

          atlantis [anonim] i-a raspuns lui traznaie

          8v.ro are dreptate "cu www" si "fara www", deoarece conform "best practice" www.domeniu. si domeniu. sunt rezolvate catre acelasi IP.

          hotnews.ro de exemplu nu este un fqdn deci e "nerecomandat" sa fie o masina (ca sa nu zic anti-standard)...

          so think again... si pune berea aia la rece ;)
        • +1 (1 vot)    
          si... by the way... (Marţi, 8 iunie 2010, 23:06)

          atlantis [anonim] i-a raspuns lui traznaie

          de cand "cu www" e masina? :)) ca "fara www" ne-am lamurit ca nu poate sa fie masina in reply-ul anterior...

          ce te faci cu cazul in care "cu www" e load-balanced pe mai multe masini?

          zice eu sa mai citesti un pic despre dns si best practice ;)
        • +1 (1 vot)    
          Multumesc (Miercuri, 9 iunie 2010, 1:13)

          Vizitiul [utilizator] i-a raspuns lui traznaie

          Pentru crampeiele din lumea dvs. reala :)
      • 0 (0 voturi)    
        asa e cu specialistii astia (Marţi, 8 iunie 2010, 23:11)

        atlantis [anonim] i-a raspuns lui Vizitiul

        CNAME zici tu? Vezi de aia sunt specialisti si "specialisti"...

        Marele "avantaj" al CNAME-ului e ca faci cel putin 2 query-uri pt a aflat IP-ul care se ascunde in spatele numelui...

        Sper eu ca folosesti ceva dns server cu backend pe BD si nu fisiere text... :))

        best wishes ;)
        • 0 (0 voturi)    
          Avantaje (Miercuri, 9 iunie 2010, 1:16)

          Vizitiul [utilizator] i-a raspuns lui atlantis

          Multumesc, am mentionat si despre scenariul unde 1 query in plus ar deveni o problema :)
      • 0 (0 voturi)    
        Corectat (Miercuri, 9 iunie 2010, 13:44)

        Vizitiul [utilizator] i-a raspuns lui Vizitiul

        Se pare ca au corectat problema.
  • +1 (17 voturi)    
    da (Marţi, 8 iunie 2010, 18:39)

    radu [anonim]

    si eu l-am simtit, dupa ce-am citit stirea asta!
    • +6 (6 voturi)    
      ? (Marţi, 8 iunie 2010, 18:06)

      Anonim [anonim] i-a raspuns lui radu

      nu stiu de ce ai primit atatea minusuri :))
      nici eu nu am simtit cutremurul,,,
      • +11 (11 voturi)    
        foarte bine (Marţi, 8 iunie 2010, 18:49)

        radu [anonim] i-a raspuns lui Anonim

        Foarte bine ca mi-au dat minusuri, un cutremur de 4,8 grade nu e ceva de luat in joaca. Este o calamitate, mai ales ca mereu, dupa orice cutremur, vine ala mare, nu? Din ce stiu eu, de prin 2003-2004 tot vine ala mare. Nu fac misto, sigur o sa vina si unul mare, dar sa ne stresam pentru orice prostie de cutremur? Sa fim seriosi!
        Daca s-ar muta toti romanii in Japonia cred ca 90% ar muri de inima dupa 10 ani, la cat se balangane aia pe acolo.
    • +12 (16 voturi)    
      Vecine... (Marţi, 8 iunie 2010, 18:54)

      Andrei [anonim] i-a raspuns lui radu

      1. si eu l-am simtit dupa ce am citit stirea; inseamna ca locuim in acelasi bloc..vecineeee...adu o bere...
      2. Melania de la Realitatea il intreaba pe ala de la Fizica Pamantului, Vitorin parca: e periculos un cutremur de 4.8 grade??!!! ala raspunde: nu, iar acest cutremur a fost un precursor...la care melania: ce inseamna precursor? rad si acum, de abia scriu...
      3.vecineee...adu berea aia odata...

      Sa auzim de bine!
    • +3 (3 voturi)    
      hahahaha (Miercuri, 9 iunie 2010, 7:19)

      MirceaA [utilizator] i-a raspuns lui radu

      cred ca minusurile le-ai primit de la PSD si PNL care credeau ca vorbesti de Basescu.
  • +6 (6 voturi)    
    Nasol (Marţi, 8 iunie 2010, 18:45)

    roman_roz [utilizator]

    Exact acolo este barajul de pe Buzau de la Siriu, care "tine" un lac de 11 km lungime... Sper ca nu s-a intamplat nimic, desi a fost cam la suprafata, la doar 100 de km adancime.
    • +3 (5 voturi)    
      exact.. la vreo 60 de kilometri :) (Marţi, 8 iunie 2010, 20:20)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui roman_roz

      acum inteleg de ce intarzie masurile de austeritate.. guvernul boc sapa undeva sub lacul de acumulare de la siriu.. la 100km adancime sigur dau de aur ca sa putem creste mai departe pensiile si salariile bugetarilor! bine ca a fost "doar" la 100km.. poate urmatorul va fi la 7000km :D bine ca e viata roz..
    • +1 (1 vot)    
      da si nu... (Miercuri, 9 iunie 2010, 10:47)

      lala [anonim] i-a raspuns lui roman_roz

      eu pe google earth vad epicentrul undeva in Penteleu...intre epicentru si lac terenul este stancos, ceea ce face propagarea undelor destul de greoaie...mai usor se duc 'la vale' si ocolesc muntii, din cate stiu eu...probabil s-au gandit oricum la proximitatea epicentrelor din vrancea cand au proiectat/construit barajul...zona seimisca, teren, etc. (toate datele astea intra din start in calcul din ce stiu eu)...revin, oricum, si spun ca desi pe noi ne zgaltaie la bucuresti se prea poate ca miscarea sa fie amplificata de 'mocirla'de sub noi...si nu glumesc...la siriu pb s-a simitit...putin...
      • 0 (0 voturi)    
        ai dreptate... (Miercuri, 9 iunie 2010, 13:10)

        amazing [utilizator] i-a raspuns lui lala

        undele seismice chiar sunt amplificate de catre solul moale si intr-adevar cutremurul s-a resimtit mai tare la Bucuresti decat la Nehoiu (am intrebat mai multe persoane din Nehoiu).
  • -16 (16 voturi)    
    Trebuia (Marţi, 8 iunie 2010, 18:53)

    HESS [anonim]

    Sa se darame casa poporului cand Boc citea capra cu trei iezi (planul redresarii romaniei) peste acei nesimtiti care radeau ca niste idioti.
    • +1 (1 vot)    
      incredibil (Miercuri, 9 iunie 2010, 7:21)

      MirceaA [utilizator] i-a raspuns lui HESS

      incredibil cati romani iubesc casa poporului.
  • +3 (5 voturi)    
    sectorul 5 nu e Bucuresti (Marţi, 8 iunie 2010, 19:58)

    td [anonim]

    Acum am certitudinea ca sectorul 5 nu e in BUcuresti. Aici nu s-a simtit!!
    • 0 (0 voturi)    
      nici 6... (Marţi, 8 iunie 2010, 23:10)

      deea [anonim] i-a raspuns lui td

      cred ca nici sectorul 6 :) nici in militari nu s-a simtit...sa fi fost oare de la "bassu" vecinului care imi zguduie mereu peretii? oricum ii multumesc pe aceasta cale, ca daca simteam cutremuru sigur ma panicam si tresaream la noapte la fiecare zguduitura :))
    • 0 (0 voturi)    
      in 5 (Miercuri, 9 iunie 2010, 7:22)

      MirceaA [utilizator] i-a raspuns lui td

      in 5 nu s-au zguduit casele ca vi le-a furat Almanahe pe toate.
    • 0 (0 voturi)    
      si eu am aceeasi certitudine... (Miercuri, 9 iunie 2010, 10:42)

      lala [anonim] i-a raspuns lui td

      ...si speranta, cu riscul de a te supara:D
  • +2 (2 voturi)    
    Alexandria (Marţi, 8 iunie 2010, 21:35)

    timp_pierdut [anonim]

    Nu stiu cum nu sa simtit in Rahova ,pt ca in oreasul ALEXANDRIA,jud Teleorman sa simtit foarte bine.
  • +4 (6 voturi)    
    E bine (Marţi, 8 iunie 2010, 21:44)

    Unu din multime [utilizator]

    Ca toata lumea s-a simtit bine :). Radulian, unul dintre cei mai avizati oameni in fenomenul seismologic, a spus ca este un semn ca activitatea din Vrancea reintra in normal. Astfel de cutremure sunt bine venite, si reduc considerabil sansele de producere ale unor seisme cu adevarat periculoase (peste 7,5).

    Acu' ca a trecut cutremurul, inapoi la austeritati.
  • +1 (1 vot)    
    Cutremur (Marţi, 8 iunie 2010, 21:51)

    Corneliu [anonim]

    Daca cel mai tare s-a simtit in Bucuresti (adica deloc), atunci cum s-a simtit in Vrancea?!
  • +2 (2 voturi)    
    cutremur (Marţi, 8 iunie 2010, 23:09)

    gheo [anonim]

    eram in lift la ora aia, am crezut ca sa merge el :)
    pe de alta parte, cutremure pe la 4 grade probabil sunt 2-3 pe saptamana, nu--i cazul sa ne speriem
    scrie careva mai sus ca s-a calculat ca urmatorul mare vine peste 40-70 de ani.
    cine a calculat? mama omida? cutremurele nu se pot 'calcula' ; avem doar niste statistici care spun ca regularitatea celor de peste 6.8 grade este intre 33 si 41 de ani, cu o medie de 37 ani. Adica oricand intre 2010 si 2018.
    si nu-i cazul sa va speriati decat daca stati in casa cu bulina, sau vecinii au facut zob blocul bagand tevi de gaze sau au taiat ziduri de rezistenta sau daca stati in bloc nou si constructorul a folosit fier turcesc si a mai si furat din el....
    asta inseamna maxim 1/4 din populatia tarii sa-si faca griji. adica vreo 5 milioane. rata clasica de prabusiri este probabil 0.2% deci 10.000. dar numa' juma de populatie traieste in zone afectate de vrancea deci 5000. dintre astia 1/3 raniti usor, 1/3 raniti grav, 1/3 morti
    pentru 1700 de morti ne facem noi griji? atatia mor la fiecare 4 luni in accidente rutiere si nu mai face nimeni atac de cord cand vede o masina....
    • +1 (1 vot)    
      :)))))))))))))) (Marţi, 8 iunie 2010, 23:00)

      dana [anonim] i-a raspuns lui gheo

      mai gheo, da' bine facushi calculele...no, acu' tre sa-ti spun adevarul, or sa te contacteze de la otv, sa stabiliti minutul de aur zilele astea! numa' bine!
    • +4 (4 voturi)    
      Calulele (Miercuri, 9 iunie 2010, 1:18)

      Vizitiul [utilizator] i-a raspuns lui gheo

      Cifra aia de 5 milioane ma intriga, oare ai cui crezi ca se duc? :)
      • 0 (0 voturi)    
        hahahahaha (Miercuri, 9 iunie 2010, 7:24)

        MirceaA [utilizator] i-a raspuns lui Vizitiul

        tare, tare, tare
    • 0 (0 voturi)    
      nici ca le putea cinva spune mai bine! (Miercuri, 9 iunie 2010, 10:50)

      lala [anonim] i-a raspuns lui gheo

      cred ca este cel mai fain comentariu in legatura cu cutremurul pe care l-am citit lately! thumb up!
  • -6 (6 voturi)    
    Anno1777 (Miercuri, 9 iunie 2010, 1:41)

    iuliana [anonim]

    Primul Joc Online Unde Castigi EURO!
    http://www.anno1777.com/index.php?i=3308

    Primul joc social in care poti schimba moneda virtuala pe bani reali.
    Este 100% GRATIS. Deschiderea unui cont iti ia 2 minute.
    Poti fi proprietar de firma, politician  sau militar.
    Exista peste 20 de tipuri  de companii de la restaurante la banci sau loterii.
    Poti face bani cu propria revista indiferent de ce subiect abordezi.
    Poti cumpara si vinde orice, inclusiv alti jucatori.
    Iti ia cel mult o ora pe zi pentru a-ti gestiona afacerile. E simplu.

    Inscrieri:
    http://www.anno1777.com/index.php?i=3308
  • 0 (0 voturi)    
    informatii pe jumatate (Miercuri, 9 iunie 2010, 9:24)

    rexpopuli [anonim]

    domnilor ziaristi, preluati stirea intreaga. cutremurul a avut 4.8 grade pe care scara? daca stiati ca exista mai multe scari de masurare a intensitatii unui cutremur, nu uitati sa scrieti un amanunt asa de important. cutremurul a avut 4.8 grade pe scara Richter, daca era pe scara Mercalli, de abia daca il simtea careva...
    • 0 (0 voturi)    
      Richter, probabil (Miercuri, 9 iunie 2010, 10:55)

      lala [anonim] i-a raspuns lui rexpopuli

      ...nici macar nu spun 'magnitudine' sau 'intensitate' de...ca sa nu intre in detalii...USGS il 'da' cu magnitudine (masurata pe scara Richter) de 4.5 grade la epicentru...deci cifra de 4.8 se refera proabil la magnitudine...
      ...mai multe despre gasiti aici:
      http://earthquake.usgs.gov/earthquakes/recenteqsww/Quakes/us2010xga6.php
  • 0 (0 voturi)    
    eu (Miercuri, 9 iunie 2010, 10:48)

    adrian [anonim]

    nu am simtit nimic la cutremur


Abonare la comentarii cu RSS
Vremea la


/
Maine:
|

Hotnews
Agenţii de ştiri
hosted by
powered by
developed by
mobile version