Update: Curtea Constitutionala - Legea lustratiei este neconstitutionala

de Dumitrina Galantonu     HotNews.ro
Luni, 7 iunie 2010, 16:47 Actualitate | Esenţial

Curtea Constitutionala a decis luni cu majoritate de voturi ca Legea lustratiei este neconstitutionala.

"In sedinta din data de 7 iunie 2010, Curtea Constitutionala a solutionat, in cadrul controlului anterior promulgarii legii, prevazut de art.146 lit.a) din Constitutie, sesizarile privind neconstitutionalitatea Legii lustratiei, privind limitarea temporara a accesului la unele functii si demnitati publice pentru persoanele care au facut parte din structurile de putere si din aparatul represiv al regimului comunist in perioada 6 martie 1945 - 22 decembrie 1989, sesizari formulate de un numar de 29 de senatori, respectiv 58 de deputati.

Motivarea solutiei va fi prezentata in cuprinsul deciziei, care se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

Decizia este definitiva si general obligatorie si se comunica Presedintelui Romaniei, presedintilor celor doua Camere ale Parlamentului si primului-ministru", se arata intr-un comunicat al CCR.

Legea lustratiei a fost adoptata pe 19 mai de Camera Deputatilor, la cinci ani de la depunerea proiectului in Parlament.

Parlamentarii PSD au sesizat Curtea Constitutionala pentru a verifica legalitatea Legii lustratiei, sustinand ca este "nedemocratica, anticonstitutionala si impotriva drepturilor omului".

Roberta Anastase: Vom modifica Legea lustratiei pentru ca documentul sa fie constitutional

Presedintele Camerei Deputatilor, Roberta Anastase, a declarat ca Parlamentul va modifica Legea lustratiei astfel incat aceasta sa fie in acord cu Constitutia, informeaza Mediafax.

"Asteptam expunerea de motive a Curtii Constitutionale si vom modifica Legea astfel incat sa fie constitutionala", a precizat Anastase.


Citeste mai multe despre   






















​MASA ROTUNDA Ce fac si ce ar putea sa faca bancile pentru economie si companii? Economistii sefi ai primelor 3 banci comerciale, in dialog cu cititorii  HotNews.ro, luni, de la ora 9:00

Am vazut saptamana trecuta ca Institutul de Statistica a anuntat o crestere economica record - insa analistii si economistii, ne anuntam ca de fapt lucrurile nu sunt chiar atat de roz. Este economia bine finantata in acest moment? Se fac investitii private? Dar publice? Cum pot ajuta bancile mai mult economia, statul si companiile private? La toate aceste intrebari vor raspune Horia Braun, economistul sef al BCR, alaturi de Florian Libocor (economistul sef al BRD-GSG) si de Andrei Radulescu (economist sef al BT) in cadrul mesei rotunde care va avea loc, luni, 20 noiembrie, incepand cu ora 9:00.

1761 vizualizari

  • +49 (49 voturi)    
    incredibil (Luni, 7 iunie 2010, 15:58)

    Cristian N [anonim]

    m-ar interesa structura votului: cine a fost pentru, cine contra.
    Desi banuiesc cam cine a fost contra.

    incredibili comunistii astia de la CC
    • +25 (27 voturi)    
      CC.... (Luni, 7 iunie 2010, 17:33)

      AK-47 [utilizator] i-a raspuns lui Cristian N

      CC = Comitetul Central.

      Si ne mai miram de ce nu trec legile impotriva comunistilor ?

      Ei zic sa`i impuscam pe astia ca pe Ceausescu si sa scapam de ei de tot. Ce altceva mai putem face ?
      • +11 (11 voturi)    
        Punct ochit, punct lovit ! (Luni, 7 iunie 2010, 19:17)

        Mauser [anonim] i-a raspuns lui AK-47

        Doar 9 cartuse (ieftin de tot ) si se rezolva problema asta definitiv. Pentru celelalte care au mai ramas, doar cateva lazi cu munitie si astfel se rezolva operatiunea "Romania curata". Alta sansa tara asta nu mai are. A demonstrat-o timp de 20 de ani ca este cel mai mare stat mafiot din Europa, care nu vrea nici o reforma.
        • +4 (6 voturi)    
          am mai auzit-o (Luni, 7 iunie 2010, 21:30)

          Anonim [anonim] i-a raspuns lui Mauser

          Asa au zis si nazistii lui Hitler, asa a zis-o si Pol Pot, asa a zis-o si Stalin. Tara asta va avea mereu ce cauta. Cine mai poate sa scape, drum bun si uitati ca ati fost romani.
          • +4 (4 voturi)    
            i agree (Luni, 7 iunie 2010, 22:47)

            Adonis78 [utilizator] i-a raspuns lui Anonim

            deja ma gandesc la emigrare. serios.. in tara asta,or sa raman doar cainii astia, si cand n-or mai avea ce fura or sa se manince intre ei...atunci sa vezi show
      • +1 (1 vot)    
        Mai este o problema (Marţi, 8 iunie 2010, 12:14)

        bgd [utilizator] i-a raspuns lui AK-47

        Se stie de multa vreme ca CC e afiliata politic, insa daca nu-i dai nici un motiv pt a respinge o lege, atunci e egala cu 0.
        Sunt atatia specialisti in drept constitutional in tara asta....oare e chiar atat de greu ca atunci cand faci o astfel de lege sa te consulti cu anumiti oameni care se pricep? De ce dai ocazia CC sa respinga legea?
        Incompetenta pe toate planurile !
      • -2 (2 voturi)    
        Ce tot avem cu ei ? (Marţi, 8 iunie 2010, 12:45)

        Anonim [anonim] i-a raspuns lui AK-47

        Suntem neseriosi! Ce tot avem cu ei ?Cu totii sugem din osanza creata de comunisti !
        Acumularile din perioada ante '89 au fost atat de mari incat in continuare traim exclusiv de pe urma lor :
        -mergem cu metroul facut de ei!
        -circulam pe soselele, podurile si caile ferate construite de ei!
        - locuim in blocurile construite de ei!
        - Loganul pe care-l conducem si exportam se face in fabrica construita de ei!
        - Benzina pe care o folosim se produce in rafinariile construite de ei;
        - Otzelul la Galatzi se face in combinatul construit de ei! etc etc. Tot ce mai este in tara asta este creatia lor;
        - Electricitatea pe care o consumam este produsa in hidrocentralele, termocentralele si nucleara construita de ei;
        - Sanatatea ne-o ingrijim in spitale facute de ei si cu medici educatzi de ei
        - Scolile in care v-atzi educat au fost construite de ei si .....ne-au fost profesori !
        - Palatul Cotroceni este renovat de ei dintr-o ruina, Parlamentul este construit de ei;
        - Litoralul intreg unde ne mai facem concediile este construit de ei;
        - La Bruxelles plecatzi de pe aeroportul facut de ei;
        - pana si acest site ca si intreaga presa isi are sediul intr-o cladire facuta de ei.
        TOTUL , Totul ,ESTE CONSTRUIT DE EI !Noi nu am facut decat sa vindem si sa consumam ceea ce ei au creat !
        Sa ne fie rusine copii rai si risipitori !
    • -3 (5 voturi)    
      pe mine nu (Luni, 7 iunie 2010, 17:56)

      soul [anonim] i-a raspuns lui Cristian N

      mie mi se rupe de structura votului, este egal cu zero!!!!
      tara asta nu are nici o sansa decat daca se spulbera romania(cu r mic) si fiecare zona geografica isi ia destinul in propriile maini
      eu unu sper ca in maximm 8 luni sa plec in America deci scap de rahatul asta de tara
    • +1 (1 vot)    
      Ce-i incredibil? (Luni, 7 iunie 2010, 20:04)

      Con_stan_tin [utilizator] i-a raspuns lui Cristian N

      Daca am fost discriminati de comunisti, sa-i interzicem si noi, la randul nostru, sa faca politica? Cand terminam cu lantul asta al slabiciunilor?

      Vrei sa-i dai afara din politica pe comunisti si securisti? Demonstreaza in mod democratic ca esti mai bun in politica si strange, la alegeri, mai multe voturi ca ei. N-ar trebui sa fie greu avand in vedere cat sunt de corupti.
      • 0 (0 voturi)    
        alegerile sunt castigate prin coruptie... (Marţi, 8 iunie 2010, 8:50)

        Anonim [anonim] i-a raspuns lui Con_stan_tin

        ... vezi operatiunea sacosa...
      • 0 (0 voturi)    
        Comunistii (Marţi, 26 aprilie 2011, 19:59)

        Anticomunistul [anonim] i-a raspuns lui Con_stan_tin

        Din ce esalon faci tu parte ? 2 sau 3 ? Cum sa-i "discriminezi" prin alegeri, daca le trucheaza ? Chiar ne crezi prosti pe toti ?
        Poate ne povestesti ce vrei sa spui prin "...am fost discriminati..." cu trimitere clara la ce ai patit tu !
    • -1 (1 vot)    
      cam atat (Luni, 7 iunie 2010, 20:10)

      Anonim [anonim] i-a raspuns lui Cristian N

      Stiti problema e cam asa... daca boc ar stii cat de cat constitutia si legile romaniei ar putea face legea lustratiei inatacabila la CC... la fel si multe alte legi chiar si aberatiile din ultima vreme ... in legislatie conteaza ff mult cum interpretezi lucrurile... cum le argumentezi... ori ei sunt niste pseudo juristi cu pseudo pregatire si creier.

      Boc si PD-Leii si-au demonstrat inca o data competenta.

      Pe de alta parte ia explicati voi la mandea de ce legea lustratiei exclude persoanele care reprezentau in momentul revolutiei romania in strainatate? Ca doar aia erau cei mai de incredere oameni ai regimului/securitatii sau voi ce credeti? AAh stai ca parca era si Basescu in aceasta categorie... pai deh... trageti si voi concluziile :)
      • 0 (0 voturi)    
        Pseudo? (Luni, 7 iunie 2010, 23:25)

        ady624 [utilizator] i-a raspuns lui Anonim

        Nu cumva ai uitat să pui pseudo în fața unui substantiv din enumerare?

        Mersi,
        Adrian
  • +45 (45 voturi)    
    Basescu e de vina! (Luni, 7 iunie 2010, 15:58)

    ion [anonim]

    Plus Boc, care habar nu are de Constitutie...

    P.S. Aceasta era o ironie. Cine nu crede, ar putea sa vada CV-urile judecatorilor de la CCR. Acei oameni sunt niste impostori, au ei legatura cu constitutia, pe cat am eu cu fata nevazuta a lunii. Dar se propunta pe absolut orice in tara asta. Sunt numiti politic 100% si voteaza la fel. A fost jupuit CNSAS-ul, apoi ANI. Legea lustratiei urmeaza la rand. Or sa urmeze orice lege care se atinge de pensiile speciale. Huo!
    • +28 (28 voturi)    
      incompatibilitate ? (Luni, 7 iunie 2010, 17:30)

      dadan [utilizator] i-a raspuns lui ion

      As fi curios cati din dinozaurii de la CCR erau vizati direct de lege si daca erau, intra in conflict cu decizia si nu au voie sa se pronunte.....inteleg ca nu vor sa se impuste in picior dar macar sa se dea la o parte....ne sfideaza pe fatza.....
      • +13 (13 voturi)    
        atta lege care'l salveaza pe felix si altzi securi (Luni, 7 iunie 2010, 17:13)

        panfil flecaru [anonim] i-a raspuns lui dadan

        ccr e anexa la grivco.
        daca in tzara asta cineva e de rusine, este asa zisa putere judecatoreasca. putere e, slava domnului, dar n'are aface cu justitzia. este sistemul de securitate al securitatzii.
        sa'i lustram pe pesedei la alegerile din 2012.
        presa ar trebui sa puna in prima pagina pe totzi deputatzii cum voteaza pentru legile principale. pe ei putem sa'i lustram. pe judecatori ii putem demite. pentru ca ei judeca in numele poporului. trebuie ca actziunea civica sa functzioneze. depinde de noi.
  • +39 (39 voturi)    
    Decizia deciziilor (Luni, 7 iunie 2010, 15:58)

    tao980 [utilizator]

    Comunistii comunistilor au luat decizia deciziilor: este neconstitutional sa li se taie accesul fostilor comunisti de la oala cu miere.
  • +31 (33 voturi)    
    marea surpriza (Luni, 7 iunie 2010, 16:05)

    oilman [utilizator]

    Evident ca bolshevicii din CCR au ajuns la aceasta concluzie. Prietenii lui Iliescu, fostii teminiceri (pardon, judecatori) care obisnuiau sa ne bata daca ne prindeau vorbind (chiar despre sex, nu conteaza) cu o studenta straina, mamelucii care au lins ghetele marelui cizmar al revolutiei bolshevice din romania, fostii profesori de socialism stiintific care stiau mult mai bine cite fire de par erau in fundul lui Lenin decit in Barba lui Engels, nu vor legea lustrarii - ci sa mai tina un timp - cit nu stiu ca multi sint aproape de cosciug - de ciolan. E ridicol ,dureros dar trebuie sa traim cu inca o decizie data de cei care au kidnapat Romania acum 65 de ani. Domnilor din CCR, va felicit.
  • +37 (37 voturi)    
    din moment ce ... (Luni, 7 iunie 2010, 16:06)

    Petre Petre [anonim]

    legea lustratiei nu are nici un temei, propun declararea revolutiei din 89, total neavenita si inoportuna si in consecinta anularea ei precum si revenirea la normalitate, asa cum o cunoaste si CC.
  • +24 (26 voturi)    
    versiune a lustratiei (Luni, 7 iunie 2010, 16:16)

    Claudiu MINEA [anonim]

    La 1789, in Franta, legea lustratiei s-a scris "ghilotina". Se pare ca a fost mai eficienta...
  • +27 (27 voturi)    
    ? (Luni, 7 iunie 2010, 16:16)

    Lilia73 [utilizator]

    Cine sa gandeasca la viitoru acestei tari? niste bosorogi cu un picior in groapa? ! Nu le pasa de ziua de maine, au conturile pline si-i intereseaza prezentul..maine nu vor mai fi.. poate
  • +32 (32 voturi)    
    Aleluia (Luni, 7 iunie 2010, 16:49)

    Anonim [anonim]

    Nu mai scapam de vechi securisti in veci astfel....ce este nasol ca au facut pui......
  • +14 (14 voturi)    
    Versuri uitate de romani (Luni, 7 iunie 2010, 16:51)

    Anonim [anonim]

    "Nu pentru-o lopată de rumenă pâine,
    nu pentru patule, nu pentru pogoane,
    ci pentru văzduhul tău liber de mâine,
    ridică-te, Gheorghe, ridică-te, Ioane!

    Pentru sângele neamului tău curs prin şanţuri,
    pentru cântecul tău ţintuit în piroane,
    pentru lacrima soarelui tău pus în lanţuri,
    ridică-te, Gheorghe, ridică-te, Ioane!"

    Astazi, romanul se ridica doar pentru paine, nu pentru libertate, nu pentru dreptate. Aceasta decizie rusinoasa este dovada ca institutiile comuniste traiesc vesnic tinere si ferice, sub denumiri europene, precum Curtea Constitutionala...
  • +30 (30 voturi)    
    macar au rezolvat-o repede (Luni, 7 iunie 2010, 16:56)

    dum_i [utilizator]

    macar au rezolvat-o repede si pe asta;

    in general, orice actiune in afara de cea de glorificare sau imbogatire a fostilor nomenclaturisti este strict interzisa

    pentru ca asa cum imi spunea si o ruda plecata de 15 ani in sua si revenita recent aici in vizita, in principiu, romania a ramas un stat condus de comunisti.
  • -39 (41 voturi)    
    Alta "realizare" a constitutionalistului Boc (Luni, 7 iunie 2010, 16:58)

    vio [anonim]

    Totusi, nimeni nu sesizeaza ca Boc este incompetent tocmai in ceea ce este "doctor"?

    Cum o sa scoata unul ca el Romania din criza?
    • +29 (29 voturi)    
      ironie? (Luni, 7 iunie 2010, 17:09)

      io [anonim] i-a raspuns lui vio

      Sau prostie? Ce legatura are Boc cu votarea legilor in camera deputatilor doar neuronul tau stie.
      • +21 (21 voturi)    
        La CC majoritatea este PSD ;) (Luni, 7 iunie 2010, 17:31)

        slider [utilizator] i-a raspuns lui io

        nu va mai uitati numai la Antena 3 si la Realitatea TV ...mai puneti mana pe un "site" :)
    • +20 (20 voturi)    
      Fratele meu, (Luni, 7 iunie 2010, 17:19)

      , AlwaysToTheRight, NeveRed! [utilizator] i-a raspuns lui vio

      ... esti slab rau de tot.
      Iti inchipui ca am folosut termenul "slab" ca sa nu spun altfel.
      Sincer, nu credeam ca mai exista oameni "slabi" ca tine.
      Legea asta ar fi scos in fata pe toti cei care au fost comunisti, in frunte cu tatal lor si se pare si al tau: ilici.
      Dar tu, sarac cu duhul....
  • +11 (17 voturi)    
    pai de-aia au si aprobat-o (Luni, 7 iunie 2010, 16:58)

    Anna [anonim]

    ca erau siguri ca n-o sa treaca de CCR.
  • +26 (26 voturi)    
    aceasta gashca de cripto-comunisti... (Luni, 7 iunie 2010, 16:59)

    Cornel [anonim]

    La cat de indoctrinati si parsivi sunt astia, ar fi in stare sa declare neconstitutional faptul de a opri la culoarea rosie a semaforului (electric), daca acest fapt le-ar aduce lor sau acolitilor lor vreun beneficiu. Chiar nu mai exista deloc bun simtz si respect in tzara asta ? Chiar trebuie sa ne lasam subjugati de aceste lepre cripto-comuniste ?
    Rusine !!!
  • -20 (24 voturi)    
    Normal ca nu e (Luni, 7 iunie 2010, 16:59)

    gigel [anonim]

    Au modelat-o pentru batranul edec.
    Anticomunistul comunist Basescu si marele mic sef UTCist Boc nu intra sub incidenta legii.

    Curat murdar!
  • +22 (22 voturi)    
    ccr (Luni, 7 iunie 2010, 17:01)

    alpha [utilizator]

    firesc...marea majoritate a judecatorilor din ccr (cct) sunt fosti tovarasi de nadejde ai partidului
  • +28 (28 voturi)    
    Lustrabili (Luni, 7 iunie 2010, 17:01)

    Ana_Maria [anonim]

    Concluzie...

    Judecatorii CCR sunt lustrabili... Ce ne mai mira?
  • +25 (25 voturi)    
    HAHAHAHA (Luni, 7 iunie 2010, 17:02)

    marinaru [utilizator]

    Astia isi bat joc de noi de la CCR. Nici nu ma mira din moment ce securistii si comunistii dicteaza. CCR este cea mai mare putere in stat. Dupa legea ANI urmeaza cea a lustratiei care a fost adoptata in sfarsit dupa 20 de ani. Bataie de joc !!!
  • +19 (19 voturi)    
    Era de asteptat.... (Luni, 7 iunie 2010, 17:03)

    Anonim [anonim]

    Decizia era una asteptat.....toate institutiile statului sunt intzesate de comunisti notorii care au blocat, blocheaza si vor bloca reformarea statului roman. Doar Dumnezeu va putea sa mai curete aceasta tara de astfel de specimene.....
  • +18 (18 voturi)    
    Eu as propune ... (Luni, 7 iunie 2010, 17:03)

    PuYa [utilizator]

    ... desfiintarea Parlamentului, Guvernului, Presidintiei si a Judecatoriilor, pentru ca oricum niciuna dintre aceste institutii nu poate face nimic, daca nu vor judecatorii de la CC. Asa macar sa fie direct la ei puterea legislativa, executiva si judecatoreasca, economisim si noi timp ca nu mai se pot contesta deciziile, facem economii cu personalul (mult mai mic), etc. ... Dinozaurilor!
  • +15 (15 voturi)    
    referendum (Luni, 7 iunie 2010, 17:13)

    referendum [anonim]

    as propune un referendum in sensul urmator: daca o lege este declarata neconstitutionala, sa se faca referendum in care sa se decida intre acceptarea legii si modificarea corespunzatoare a constitutiei si, respectiv, respingerea legii si mentinerea neschimbata a constitutiei. este absurd ca CCR sa aiba putere absoluta de decizie (deciziile sale sunt inatacabile pe nicio alta cale decat, probabil, tot o hotarare a CCR). pana si legile parlamentului pot fi intoarse spre re-examinare, desi este vorba de organul reprezentativ legislativ (si, mai mult, ales prin vot direct).
    • -9 (9 voturi)    
      ce referendum? (Luni, 7 iunie 2010, 16:31)

      Anonim [anonim] i-a raspuns lui referendum

      Ti se pare ca referendumul trecut a fost de bun augur? Ca se duceau sa voteze si habar nu aveau ce voteaza?! Aveau doar o idee( de micsorare a numarului de parlamentari ), eronata de fapt, pe care le-au implantat-o PDL-ul prin fantastica masinarie de zvonaci pe care si-a format-o. Au bagat in aceeasi oala reducerea nr. de parlamentari cu desfiintarea Senatului, pentru a fi chiar tara nimanui, sa poata lua orice decizie doreste "neuronul lor stingher"...
      • +6 (6 voturi)    
        pai (Luni, 7 iunie 2010, 17:46)

        pai [anonim] i-a raspuns lui Anonim

        pai atunci vina este la popor, in primul rand. dar, in cele din urma, poporul are dreptuls a se arunce singur in prapastie, daca asta vrea. s-a mai intamplat in istorie.

        de ce ti se pare ca doar pdl-ul are masina de zvonaci? psd-ul si pnl-ul nu sunt desprinse si ele tot din aceeasi societate romaneasca? te pomenesti ca ponta si antonescu au fost trimisi personal de Dumnezeu pe pamant...
  • +5 (5 voturi)    
    Lustratie pe genunchi la picior de lemn (Luni, 7 iunie 2010, 17:17)

    Mihai [anonim]

    Nu pot sa zic decat ca era previzibil. Cata vreme o persoana cu verdict de politie politica (verdict validat in justitie) este inca in Parlament cum putem sa mai visam la legi cu spirit si litera etica?
  • +5 (5 voturi)    
    Intrebare (Luni, 7 iunie 2010, 17:20)

    Adrian [anonim]

    Ce-ar fi daca s-ar desfiinta cuibul asta de PCR-isti? Noua Constitutie sa lase la latitudinea instantelor simple problema constitutionalitatii. Nu inteleg de ce trebuie sa avem enshpe mii de instante in tara asta? Unde mai pui ca se mai reduc costurile de administrare cu bugetarii...
  • +11 (11 voturi)    
    Nu iese nimeni in strada? (Luni, 7 iunie 2010, 17:21)

    ValauFelicia [utilizator]

    Acum cred ca ar fi momentul cel mai bun sa iasa oamenii in strada, cand nesimtitii astia au intrecut orice limite ale bunului simt....Dar nu iese nimeni, asa-i? Am ajuns niste oameni fara principii, fara demnitate, iesim numai pentru cei doi lei la care intindem mana la stat. Dar nu-i nimic, pe sobolanii comunisti de 50-70 de ani de la Curte ii asteptam noi cei de 30 ani la cotitura urmatorilor 20 de ani si sunt sigura ca n-o sa ne fie mila de ei atunci cand o sa ne cerseasca ei noua pensiile. Abia astept!
  • +7 (7 voturi)    
    a fost transata rapid hotarirea , (Luni, 7 iunie 2010, 17:22)

    Anonim [anonim]

    motivul azi expira terminul a 2 judecatori si caatare ce-i mina nu-i minciuna au zis cei 2 care de azi nu mai judeca,au trintit-o sa fie siguri ca nu trece in alta formula a curtii.
  • +10 (10 voturi)    
    in germania (Luni, 7 iunie 2010, 17:28)

    cipri_ [utilizator]

    in germania a fost posibil dupa al doilea razboi mondial, ca sa le interzica nazistilor sa ocupe functii de conducere in stat.
    Se pare ca in romania, judecatorii de la CCR ne tin mult timp pe loc, sa-i trasmitem multumiri lui iliescu pentru aceasta situatie.
    • 0 (0 voturi)    
      Da (Marţi, 8 iunie 2010, 19:03)

      Babilou [anonim] i-a raspuns lui cipri_

      In Germania dupa vreo 3 ani americanii au renuntat la denazificare, si-au dat seama ca e f dificil... gasesti in cartile de istorie.....
  • +11 (13 voturi)    
    Coaie Grele! (Luni, 7 iunie 2010, 17:29)

    e. tomei [anonim]

    Opozitia si trompetele ei de la Realitatea si Antene tipa mereu , ca muscate de serpi veninosi despre pericolul dictaturii impuse de presedinte! Aceasta curte constitutionala este cu adevarat dictatoriala, reminscenta comunista care se opune mereu la disparitia practicilor si practicantilor din trecut . Halal restructurare a statului vom face cu aceste elemente asezate dicretional in aceste pozitii. Pe astia cine Dracu –i va face sa dispara?????
  • +6 (8 voturi)    
    am inteles si eu in sfarsit... (Luni, 7 iunie 2010, 17:32)

    Anonim [anonim]

    CC este o institutie care legile ilegale si neconstitutionale le face legale, si legile consitutionale si legale le face ilegale...
    in tara asta e normal sa fii hot, criminal etc, si anormal sa fii om cinstit...
  • +12 (12 voturi)    
    Curtea Constitutionala (Luni, 7 iunie 2010, 17:32)

    Trojan.H [utilizator]

    Curtea Constitutionala trebuie desfiintata.
    • -5 (7 voturi)    
      da sa desfintam tot sa ramana doar Basescu (Luni, 7 iunie 2010, 18:05)

      Anonim [anonim] i-a raspuns lui Trojan.H

      buna / rea ... e o institutie democratica ...
  • +10 (10 voturi)    
    Plec pe Marte (Luni, 7 iunie 2010, 17:35)

    nik [anonim]

    Si mai departe ,poate nu mai aud de PSD .
  • +8 (8 voturi)    
    . (Luni, 7 iunie 2010, 17:37)

    FlorinM212 [utilizator]

    Felicitari reporterilor implicati! Bravo HotNews!
  • +9 (9 voturi)    
    sobolanii (Luni, 7 iunie 2010, 17:37)

    mar [anonim]

    Se agata de ultimul pai. Pai erau cu capul ca sa valideze o "asa nenorocire" pentru sistem. Astia au adus tara la sapa de lemn si implicit pe noi.
    Asta este sistemul ticalosit, pe zi ce trece se vad zoiele si duhoarea din sistemul criptocomunist construit de Iliescu si gasca lui dupa 1990.
    Cuma sa nu declare neconstitutionala o astfel de lege, vitala pentru insantosirea societatii romanesti, cand doi lustrabili notorii se pregatesc ptr. robe rosii - Dorneanu si Melescanu.
    Din pacate Curtea Constitutionala este un cimitir al elefantilor si Capul Aliantei Anti Romania!!!
  • +6 (6 voturi)    
    Cine mai vine la CC? (Luni, 7 iunie 2010, 17:44)

    Anonim [anonim]

    Urmeaza Valer Dorneanu activist PSD de prin 1990 si Teodor Melescanu care vine din vremea lui Ceausescu, trecut pe la PSD si frate cu PNL. Mai scapam vreodata de comunisti?
  • +6 (6 voturi)    
    Multumim din inima Partidului... (Luni, 7 iunie 2010, 17:48)

    Zgabeartza Iftode [utilizator]

    ...ca nu ne lasa sa uitam, si inca ne introduce pe beregati esaloanele pe care inca le produc! Sa-i multumim lui taica Ilici pentru cei mai mult de 14 ani in care a reusit sa nu faca nimic pentru progresul acestei tari, ba dimpotriva.... Eu personal le multumesc acelora care in '90, '92, etc... "munceau nu gandeau" si pentru asta au votat ce au votat.... 14 ani la rand.... ce pierdere de vreme! ..ce prostie1 sa iei apararea acelora care inainte de '89 te sileau sa faci lucruri impotriva vointei tale... ce neam de kkt suntem!
  • -5 (5 voturi)    
    Terminati cu propaganda, e anticonstitutionala. (Luni, 7 iunie 2010, 17:50)

    mil [anonim]

    Sa condamnam securistii si comunistii pe baze de probe, nu pe baze ideologice.

    O lege nu poate interzice drepturi fundamentale trecute in constitutie, decat in masura in care constitutia o permite. Deci, fara condamnari nu putem interzice cuiva sa candideze decat in urma unei condamnari penale.
    • +4 (4 voturi)    
      legea lustratiei =- lupta de clasa a comunistilor (Luni, 7 iunie 2010, 18:06)

      Anonim [anonim] i-a raspuns lui mil

      colectivizarea , ridicarea averilor burgheziei ... cam asa vad ca se intelege la noi legea lustratiei din nefericire :(
    • +4 (4 voturi)    
      Si tu esti un sobolan rosu? Cam da. (Luni, 7 iunie 2010, 18:38)

      Dorin [anonim] i-a raspuns lui mil

      Poate imi explici si mie cum astfel de legi functioneaza in foste state comuniste iar la noi e "anticonstitutionala"... Si poate imi mai explici cum a fost posibila denazificarea Germaniei dupa cel de-al doilea razboi mondial. Iti spun eu daca nu stiai... Pe baza unei legi a lustratiei. Care n-a fost gasita "anticonstitutionala" de nimeni in Germania. Raul pe care-l traim chiar si in prezent se datoreaza in foarte mare parte inexistentei unei astfel de legi, care ar fi barat accesul catre demnitatile publice ale unor comunisti, securisti si tortionari, care ar fi impiedicat in mare masura raul facut acestei tari de indivizi care au slujit cu credinta regimul comunist, transformandu-se peste noapte in "democrati" si "capitalisti" /// Felul in care pui problema este FALS.
    • +4 (4 voturi)    
      iar te-au instruit la partid? (Luni, 7 iunie 2010, 18:40)

      bula [anonim] i-a raspuns lui mil

      deci lustratia din Polonia, Cehia etc nu sunt constiututionale? numai ca acolo n-au avut un Iliescu sa-si bage judecatori PCR (lustrabili) in CCR.
  • +3 (3 voturi)    
    noi (Luni, 7 iunie 2010, 17:50)

    Anonim [anonim]

    ultima svarcolire a hidrei kominternisteiliesciene kgb a fost odată ca-n poveşti, a fost în românia,
    o gaşcă mare de golani ce-au alungat sclavia.
    noi nu ne-am confundat nicicând cu oamenii de bine,
    numiţi şi neocomunişti, şi fără de ruşine.

    mai bine haimana decât trădător,
    mai bine huligan decât dictator,
    mai bine golan decât activist,
    mai bine mort decât comunist! (refren)

    vrem libertate, nu comunism şi nici schimbări de formă
    şi de aceea, securişti, să nu ne puneţi normă.
    noi nu vrem neocomunism, nici neolibertate,
    democraţii originale şi nici minciuni sfruntate.

    ne-aţi întrebat ce vrem aici, dar ştie toată ţara,
    noi susţinem punctul 8 de la timişoara.
    a căzut 473, ce ţinea tvr,
    legată în lanţurile ei, dar tot degeaba e!

    alegeri fără comunişti, fără nomenclatură,
    şi nu vă temeţi de golani fără coloratură.
    din cei care-au murit aici, ne-am reîntors năluci
    să nu mai fie cum a fost măcelul de atunci.
  • +6 (6 voturi)    
    NISTE TICALOSI (Luni, 7 iunie 2010, 17:59)

    CATALIN [anonim]

    Iata de ce nu avem nicio urma de speranta in tara asta.

    9 comunisti ticalosi (adica mai putini, doar voturile impotriva legii) isi apara fundurile proprii si ale gastii lor, indiferent de texte constitutionale,logica sau bun simt.
    Asa cum corect a remarcat ion , urmeaza sa aflam ca hotia cu pensiile speciale este batuta in cuie constitutionale.
    • -2 (4 voturi)    
      speranta la ce ? PD e jumatade din FSN (Luni, 7 iunie 2010, 18:07)

      Anonim [anonim] i-a raspuns lui CATALIN

      cealalata jumatate e PSD... iar Basescu a fost inalt demnitar in comunism ... deci cum e ?
      • +4 (4 voturi)    
        esti WC Warner Clara? (Luni, 7 iunie 2010, 18:43)

        bula [anonim] i-a raspuns lui Anonim

        sau garfield? Ce post de inalt demnitar a avut TB? Ministru? secretar de stat? prim-secretar de judet? iar te-au instruit gresit de la partid? numele primului secretar de judet este Ion Iliescu.
  • +3 (3 voturi)    
    lustratie , masina mica (Luni, 7 iunie 2010, 18:24)

    Tuta'n Kamion [anonim]

    treaba e asa : e neconstitutional sa restrictionam cuiva dreptul de a fi ales , insa am putea sa votam partide care au lustratia in statut . la fel , legea ani nu mai arte dinti . am putea insa vota oameni care sunt de acord sa fie controlati de avere si de interese ( semneaza la notar ) .
  • -4 (4 voturi)    
    era de asteptat (Luni, 7 iunie 2010, 18:25)

    cosminrs [utilizator]

    presedintele actual face parte din cei vizati de lege.
    premierul la fel.
    legea a fost facuta in asa fel incat sa nu treaca de curtea constitutionala, dar sa se poata spuna dupa ca ei au incercat.
  • +5 (5 voturi)    
    Capusele comuniste de la CC slugile PSD (Luni, 7 iunie 2010, 18:25)

    Dorin [anonim]

    PSD este, fara indoiala cel mai infect partid care a existat in istoria acestei tari. Acest partid ar trebui interzis prin lege. La cat rau a facut Romaniei si acest demers ar fi prea bland.
  • +3 (3 voturi)    
    previzibil (Luni, 7 iunie 2010, 18:26)

    fl0rin [utilizator]

    Ar trebui sa-si schimbe numele in Curtea Neconstitutionala.
  • +5 (5 voturi)    
    HUOOOOOOOOOOOOO!!!!! (Luni, 7 iunie 2010, 18:43)

    cristi [anonim]

    pe fatza!!! direct pe fatza!!!! cum facem sa scapam de astia ca ajungem la sapa de lemn ????? cum????
  • +4 (4 voturi)    
    mafia comunista (Luni, 7 iunie 2010, 18:43)

    ady [anonim]

    avem o problema cu mafia comunista..cum scapam de ea?Basescule ai toate parghiile ..alege-ti oameni capabili si luptati caci sprijin popular aveti..curatati cancerul
  • +7 (7 voturi)    
    PSD - ucigasul acestei tari (Luni, 7 iunie 2010, 18:44)

    Anonim [anonim]

    PSD a reclamat legea lustratiei, pe motiv ca e NECONSTITUTIONALA!!! acest partid de hoti ar trebui scos in afara legii. Tuturor celor care aveti vreo legatura cu PSD sa va dea Dzeu toate "bucuriile posibile" in viata asta, si voua si urmasilor vostri. Curtea Constitutionala e o bataie de joc la adresa oricarui sistem de justitie din lume!
  • +4 (4 voturi)    
    Ha, ha... (Luni, 7 iunie 2010, 18:50)

    yellowdog [utilizator]

    comunistii in travesti din CCR nu vor sa fie lustrati...
  • +2 (2 voturi)    
    Curtea rusinii (Luni, 7 iunie 2010, 18:52)

    Anonim [anonim]

    Nu avem nevoie de parlamentul plin de hoti, lenesi si analfabeti si nici de asa-numita curte constitutionala. Postati, fratilor, pe site-uri straine, realitatea de aici, ca nemernicii astia trebuie sa sfarseasca odata, intr-un fel sau altul. Ceausescu era exemplu de democratie si competenta fata de animalele astea stirbe la creier si morala.
  • +2 (2 voturi)    
    ha ha (Luni, 7 iunie 2010, 18:57)

    Anonim [anonim]

    PSD-ul hotilor! Curtea coruptilor! PSD e vinovat de toata criza. In vremea PSD-ului s-au stabilit legile speciale pentru pensii, favorurile, in general toata constitutia asta depasita si plina de lacune. Nu poti face nici o miscare, caci cineva depune o motiune sau reclama la Curtea Coruptilor ca legea nu e constituitionala. NIMIC nu se mai poate rezolva. PSD a pus cruce tarii. PDL-ule, daca mai ai o farama de minte, doneaza tara americanilor si scapam cu fata curata. e singura speranta.
  • +3 (3 voturi)    
    Ridica-te Gheorghe ! (Luni, 7 iunie 2010, 19:19)

    gheorghe [anonim]

    Traiasca PSD ! Traiasca securistii ! Nu avem nevoie de restrictii pentru demnitarii comunisti,care au ivatat sa fure si sa minta dupa 50 ani de dictatura comunista.Avem judecatori compromisi care nu pot imparti dreptatea.Rusinos si scandalos.
  • 0 (2 voturi)    
    da ce va mirati?? nu e normal?? (Luni, 7 iunie 2010, 19:22)

    all [anonim]

    ca doar boshorogi de la cc (curtea constitutionala ) ce erau pe vremea lu nea nicu??? cred ca partizani.... nu tot ei nu prea sunt de acrd sa-si declare averile??.. cred ca exista o sansa... uitati ca exista o tara romania...................
  • +3 (3 voturi)    
    Nu e constitutionala,ai ? (Luni, 7 iunie 2010, 19:43)

    Anonim [anonim]

    da' burtile si cefele voastre obeze sunt constitutionale?
  • 0 (0 voturi)    
    Cine conduce RO? (Luni, 7 iunie 2010, 20:06)

    Radu [anonim]

    Ne batem sa alegem un presedinte, cel mai pasional sport national. Alegem un parlament care zicem ca este vocea poporului. Si niste neica nimeni, niste asa zisi judecatori care asteapta la usa cu sarsanalele pline sa dea bacsisul isi cumpara niste posturi la CC. Si apoi, tot ce le atinge interesele si prietenii devine neconstitutional. In ochii lor parlamentul nu conteza. In tot acest joc PSD-ul se certifica ca fiind 100% comunist chiar si la nivel de tineret. Mai ramane sa fie declarata neconstitutionala forice apta penala comisa de fostii comunisti. Morala: nu mai dati posturi la cei cu ploconul caci maine veti plati insutit!
  • -1 (1 vot)    
    Pai e normal (Luni, 7 iunie 2010, 20:22)

    Daniel [anonim]

    Sunteti chiar atat de orbiti de propaganda televiziunilor si ziarelor? Vreti inapoi la dictatura?

    Constitutia noastra e facuta sa apere EGALITATEA DE SANSE! Iar o astfel de lege ar ataca aceasta egalitate.
    • +1 (1 vot)    
      @ Daniel (Luni, 7 iunie 2010, 21:57)

      Anonim [anonim] i-a raspuns lui Daniel

      Bravo Daniel, ne treziram sa urlam dupa egalitatea de sanse!!! Aici e vorba de niste baieti de mare isprava ce au avut egalitatea sanselor prin comunism ca sa le fie bine. Ptr binele lor au torturat moral poporul.
      • 0 (0 voturi)    
        Da sunt de acord (Marţi, 8 iunie 2010, 7:42)

        Daniel [anonim] i-a raspuns lui Anonim

        Dar totusi, e ca-n fabule, ori vrem libertate si egalitate de sanse pentru toti, ori nu suntem mai buni decat precedentii.

        Si e foarte greu de judecat care dintre fostii demnitari sau functionari au facut rau, nu-i baga pe toti in aceeasi oala.
  • +1 (1 vot)    
    ccR=CNR (Luni, 7 iunie 2010, 20:49)

    Vertrin [anonim]

    inca odata se adevereste ca sistemul de securitate al fostei securitati si nomeclaturi sub conducerea psd-iliescu a creiat actualul sistem ticalosit elaborand o constitutie si legi care sa-i apere. De voie buna nu se vor da la o parte ci numai cu forta pot fi inlaturati.
    Altfel acest popor va suferii si indura acest cancer pana la moarte.Acest popor stie sa sufere si nu va iesii in strada sa-i inlature odata.Sau ???
  • -3 (3 voturi)    
    cine-s ăştia ? (Luni, 7 iunie 2010, 22:52)

    pulisor [anonim]

    Pedeliştii au primit iar găleţi ca să stea toată ziua pe NET să scrie despre o problemă depăşită moral ?Nu vă e ruşine să mai ieşiţi din vizuini ?
  • +1 (1 vot)    
    jos comunistii (Marţi, 8 iunie 2010, 3:18)

    Jos Comunismul [anonim]

    Bai frate , nu mai scapam niciodata de comunistii astia ? Adica dupa ce ca a fost nevoie de 20 de ani ca sa treaca legea lustratiei de parlament , acum comunistii astia de la CCR o intorc inapoi?
  • 0 (0 voturi)    
    rea-ti ai .... (Marţi, 8 iunie 2010, 8:12)

    bambina [anonim]

    Legea bunului simt e neconstitutionala in Romania!
  • 0 (0 voturi)    
    traiasca romania libera (Marţi, 8 iunie 2010, 8:45)

    nicusor [anonim]

    FORTA BINELUI VA INVINGE!
  • 0 (0 voturi)    
    Sa triumfe ratiunea ! (Marţi, 8 iunie 2010, 11:54)

    Stefania [anonim]

    Citesti postarile de mai sus si te cutremuri.Dupa 20 de ani de la revolutie nu credeam ca mai exista romani care sa nu aiba habar de problemele democratiei . Libertatea ne-am castigat-o cu sange, ca acum niste rataciti in democratie sa vina sa interzica cele mai elementare drepturi democratice.Cu ce va deosebiti voi de vasnicii bolsevici care au tracasat generatii de intelectuali romani numai pentru faptul ca erau mai luminati decat ei. Deschideti-va mintea,in democratie singura bariera spre putere este votul . Cei vinovati de ilegalitati sa fie judecati de justitie , nu de voi.
    Spuneti-va opinia civilizat, daca puteti, daca nu retrageti-va ! Intrati in politica si barati ascensiunea neavenitilor de tot felul:comunisti si securisti vinovati de crime dovedite, nu visate,hoti, impostori,
    incompetenti, depravati de tot soiul etc.Ura perpetua nu duce la nimic bun.


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version