UPDATE Marian Sarbu: Indemnizatia pentru cresterea copilului va fi redusa cu 15%, a decis coalitia de guvernare

de Alina Neagu     HotNews.ro
Miercuri, 26 mai 2010, 12:19 Actualitate | Esenţial

Indemnizatia pentru cresterea copilului va fi redusa cu 15%, in loc de 25 de procente, cat anuntase initial Executivul, au decis, miercuri, liderii coalitiei de guvernare. Anuntul a fost facut de Marian Sarbu, presedintele Uniunii Nationale pentru Progresul Romaniei (formatiune politica infiintata de fostii membri ai Grupului independentilor din Parlament), potrivit Mediafax. Liderul Federatiei Sindicatelor Libere din Invatamant, Aurel Cornea, declarase, anterior, ca este posibi ca indemnizatia sa fie redusa doar cu 15% si nu cu 25%, varianta vehiculata, la discutiile de marti dintre sindicate si reprezentantii Guvernului, si de ministrul Finantelor, Sebastian Vladescu.

"Ministrul Vladescu ne-a spus ca setul de masuri de austeritate cuprins in scrisoarea catre FMI va ramane la fel, fiind posibila diminuarea numai cu 15 procente a indemnizatiei pentru cresterea copilului, nu cu 25%, cum fusese anuntat initial", a declarat Aurel Cornea, pentru Mediafax.

Andreea Vass, consilierul pe probleme economice al primului ministru, declarase, in urma cu aproape doua saptamani, ca indemnizatia pentru cresterea copilului ar fi urmat sa fie redusa cu 25% (scadere ce urma sa fie aplicata la cuantumul rezultat din echivalentul a 85% din media veniturilor realizate pe ultimele 12 luni).

Presedintele Traian Basescu si-a exprimat speranta ca indemnizatia pentru cresterea copilului "nu va fi sau va fi foarte putin afectata" de masurile de austeritate angajate in proiectul scrisorii de intentie cu Fondul Monetar International.


Citeste mai multe despre   






















6634 vizualizari

  • -1 (1 vot)    
    cum sa fie redusa? (Miercuri, 26 mai 2010, 12:23)

    carmen [anonim]

    toti sunt niste incompetenti...
  • -3 (7 voturi)    
    concediul de paternitate (Miercuri, 26 mai 2010, 12:24)

    eu [anonim]

    concediul de paternitate cand se scoate???? daca mama nu lucreaza, tatal poate sa isi ia concediu de paternitate -> aste e rasul curcilor, fara nici o logica, fara nimik
    • 0 (0 voturi)    
      ramane (Miercuri, 26 mai 2010, 18:55)

      doru [anonim] i-a raspuns lui eu

      Indemnizatia de crestere a copilului se acorda atat pt. mama, cat si pt. tata. asa ca stai linistit, nu se schimba nimic in privinta asta.
  • -1 (9 voturi)    
    osana! (Miercuri, 26 mai 2010, 12:27)

    Mazeta [utilizator]

    Asa da, asa suntem multumiti. Il asteptam pe presedintele Basescu sa anunte marirea cu 10% a indemnizatiilor pt cresterea copiilor.
  • +4 (6 voturi)    
    Oare? (Miercuri, 26 mai 2010, 12:30)

    Unu` [anonim]

    Atatea informatii contradictorii.. Acest guvern este o adunatura de persoane care habar nu au ce inseamna sa conduca o tara.. o adunatura de nulitati.


    Sa fie 15% si e super ok. Decat -25% mai bine -15% .. si s-ar ajunge undeva pe la 73% din media veniturilor pe ultimele 12 luni.. tot e muuuult mai bine decat suma fixa 600 ron.

    Oricum e plina tara de femei gravide (romance - nu rromi) si asta ma bucura mult.
    • -2 (2 voturi)    
      Super OK? (Miercuri, 26 mai 2010, 14:18)

      un strain [anonim] i-a raspuns lui Unu`

      Voi nu intelegeti ca oameni au facut calcule inaninte nastere dupa bani asta. Asta este cel mai mare problema al Poporul Roman. "E mai bine decat nimic!". Asta este dreptul vostru. Daca tara este intr-un stiuate atat de grava. Asta este vina lui conducatori nu este oameni.
      • 0 (0 voturi)    
        Vorbe (Miercuri, 26 mai 2010, 15:51)

        xyz [anonim] i-a raspuns lui un strain

        Noi romanii mai avem o vorba: "nu tocmi pielea ursului din padure". Sper ca ai inteles ideea.
        • 0 (0 voturi)    
          Daaa, si nici nu am tocmit-o! (Miercuri, 26 mai 2010, 16:02)

          Sarsaila [anonim] i-a raspuns lui xyz

          Am negociat numai pe ursii din batatura, de care eram siguri.. hehehehe
    • 0 (0 voturi)    
      nu zau... (Miercuri, 26 mai 2010, 16:05)

      in treacat [anonim] i-a raspuns lui Unu`

      la noi in tara nu se mai gandeste NIMENI la viitor.!!!
      nici 600 la toata lumea nu e echitabil, pentru ca cei/cele care cotizeaza la buget sume mari, nu e corect sa beneficieze de acelasi tratament fata de cei care au o contributie mica. E valabil si pentru pensionari.
      iar in ceea ce priveste bugetarii, nu zic ca ma bucur ca le reduce salariile, dar mergeti pe la cateva institutii bugetare sa vedeti cat dispret, cata incompetenta si cat se freaca manganu...si trageti singuri concluzii
  • +1 (1 vot)    
    si suma maxima scade cu 15%??? (Miercuri, 26 mai 2010, 12:43)

    Madalina [anonim]

    Despre plafonul maxim ce se aude? Se reduc si cei RON 4,000 cu 15%? Adica se va lua 70% din venituri, maxim RON 3,400?
  • +4 (6 voturi)    
    Durata (Miercuri, 26 mai 2010, 12:46)

    eem [utilizator]

    De ce nu se reduce la 1 an in loc de 2 si sa nu scada deloc?
    • -1 (1 vot)    
      Economie 50% (Miercuri, 26 mai 2010, 12:53)

      nicolaeancuta [utilizator] i-a raspuns lui eem

      Asa s-ar crea o eceonomie de 50%..
    • 0 (0 voturi)    
      Asta e decizia logica (Miercuri, 26 mai 2010, 12:58)

      anonim [anonim] i-a raspuns lui eem

      Din pacate Guvernul asta nu gandeste.
    • +3 (3 voturi)    
      E mai bine 2 ani (Miercuri, 26 mai 2010, 13:02)

      Anca [anonim] i-a raspuns lui eem

      pentru ca la 1 an, copilul e inca prea mic pentru a-l duce la cresa si e cel mai bine sa fie cu mama. Primii 2-3 ani sunt f importanti pentru copii, pt echilibrul emotional.
      • 0 (0 voturi)    
        asta este un mit (Miercuri, 26 mai 2010, 19:27)

        Madalina [anonim] i-a raspuns lui Anca

        Nu ma indoiesc ca este preferat de catre mama sa stea cu copilul pana la 2 ani, si eu am vrut asta insa nu este un capat de lume daca te intorci la servici.
        Am fost fortata sa ma intorc la servici cand bebe avea 4 luni, din care 2 luni am avut concediu fara plata. Am lasat-o la cresa, mi-a rupt inima insa a fost foarte fericita. S-a atasat si de fata care statea cu ei, cand a inceput sa mearga taras a explorat toata camera respectiva, avea program de iesit afara. Si faptul ca a fost in cresa nu a afectat alaptarea, asa ca nu va mai agatati de mitul asta.
        Cand a fost cazul sa o trec la gradinita, a trecut fara nici o problema si direct la program complet.
    • 0 (0 voturi)    
      1 an in loc de 2 (Vineri, 25 iunie 2010, 13:25)

      tia [anonim] i-a raspuns lui eem

      aceasta ar fi solutia cea mai buna. fara nici o scadere procentuala, eventual cuo crestere a plafonului minim. oricum salariatii care cotizeaza la stat sume mari, se intorc la lucru dupa maxim un an, sa nu-si piarda locul de munca.
      mai e cineva de acord?
  • 0 (2 voturi)    
    Indemnizatia pentru cresterea copilului ar putea f (Miercuri, 26 mai 2010, 12:58)

    monip [anonim]

    Subscriu la reducerea perioadei sau la oferirea unui procent diferentiat-pana la 6-7 luni cand alaptarea e obligatorie 100%,apoi sa scada treptat procentul,in al 2-lea an n-ar trebui sa treaca de 50%; ar trebui incurajata infiintarea de crese cu conditii civilizate,astfel s-ar crea noi locuri de munca..si conditii ca mamele sa-si continue serviciul;.copilul nici la 2 ani nu sta singur acasa si nici la gradinita de stat nu ti-l primeste ,deci mare lucru intre 1 si 2 ani nu ai rezolvat...plus ca daca 2 ani a stat mai tot timpul cu mama se va obisnui mult mai greu si va suferi mult mai mult la despartire...
    • 0 (0 voturi)    
      correct (Miercuri, 26 mai 2010, 19:28)

      Madalina [anonim] i-a raspuns lui monip

      Sunt complet de acord cu ce zici.
  • +2 (2 voturi)    
    Cel mai bine... (Miercuri, 26 mai 2010, 13:01)

    Unu [anonim]

    Desteptii astia mai bine ar incuraja intoarcerea la locul de munca. Daca stai acasa un an si pentru urmatorul iti dau un procent (ex:30-40% din cat ai avut indemnizatia ca sa poti plati o bona buna) ar fi perfect pentru toti...o sa vada ca toate mamicile cu suma maxima de 4000 de ron sau cea mai mare parte s-ar intoarce la servici...cele mai multe lucreaza la privat si doresc sa isi pastreze job-ul.
    La 100 RON cat e actuala bonificatie pentru astfel de cazuri numai un idiot ar proceda asa......daca nu are alte constrangeri (presiuni de la angajator sau salariu foarte mare)
  • 0 (2 voturi)    
    Vedeti ce cumsecade (Miercuri, 26 mai 2010, 13:06)

    Pantera Roz [utilizator]

    sunt Basescu&Boc?!Taie 15,nu 25%!Iar unii ii critica aiurea pe aici...Rauvoitori,dom'le...
  • -3 (3 voturi)    
    unde esti tu, Tepes....????? (Miercuri, 26 mai 2010, 13:11)

    ana [anonim]

    alooooo guvernantilor, elevilor si studentilor le reduceti bursele cu 25%, de ce??? din putinul acela de 2,3,4 milioane vreti sa taiati, dar cu pensiile si salariile de sute de milioane ce faceti, le reduceti tot cu 25% ???? unde-i dreptatea ?????
    • 0 (2 voturi)    
      Stai linistit (Miercuri, 26 mai 2010, 13:17)

      Stai linistit [anonim] i-a raspuns lui ana

      ...le baga taxa de solidaritate...90%. Ii rezolva mai mult ca sigur. De urmarit totusi...
  • -6 (6 voturi)    
    Indemnizatia pentru cresterea copilului (Miercuri, 26 mai 2010, 13:17)

    AsmVax [anonim]

    Parerea mea este ca ar trebui sa le dea numai 50% din salariu, fiindca oricum majoritatea fac copii numai ca sa stea acasa, in loc sa munceasca.
    • +3 (3 voturi)    
      AI COPIL?????? (Miercuri, 26 mai 2010, 13:06)

      marius [anonim] i-a raspuns lui AsmVax

      Daca tu crezi ca oameni fac copii doar pt a sta acasa, te inseli. Copii sunt bucurie, fericire si aduc in fiecare familie mai multa dragoste. Faceti un calcul cat de mare ii economia la 190.000 de mame din care 124.000 au venitul minim de 600ron......
      Chestia asta ii doar praf in ochii, pe langa cata risipa ii pe la parlament
    • +5 (5 voturi)    
      stii ce? (Miercuri, 26 mai 2010, 13:51)

      Asus [anonim] i-a raspuns lui AsmVax

      Parerea mea este ca iti fileaza o lampa daca tu crezi ca o femeie normala, "nebronzata" sta acasa numai ca sa nu munceasca...si stii ceva inteligenta care esti tu...cu un copil..dupa el muncesti non stop, nu il pui in vitrina sa stea cuminte...deci...un pic de creier ar fi bine venit..daca se poate bineinteles...unde nu este...no comment
      • -4 (4 voturi)    
        Indemnizatia pentru cresterea copilului (Miercuri, 26 mai 2010, 14:40)

        AsmVax [anonim] i-a raspuns lui Asus

        O femeie nu face copil si sta acasa numai ca sa nu munceasca, face asta ca sa stea acasa si sa ia bani fara sa munceasca.
        Daca ar fi altfel, nu ar face scandal cand i s-ar scade "banii de stat acasa".
        • +1 (1 vot)    
          cele care iau 600 (Miercuri, 26 mai 2010, 15:01)

          marius [anonim] i-a raspuns lui AsmVax

          cele care iau 600 RON fac copii ca sa nu munceasca. Iar tu ///, daca sotia castiga 3000 RON si apoi scade la 600, cam ce efect are acest lucru asupra nivelului de trai? nu mai suntem in comunism, daca eu si sotia ne-am ales o meserie buna si am invatat in facultate iar acum avem salarii decente de ce sa avem acelasi nivel de trai la fel ca toti incompetentii care au frecat-o prin discoteci, doar pentru ca avem curajul sa facem un copil?? Daca ar ramane la 600 s-ar umple tara de rromi idiotule, ti s-ar innegri neamul, si am ajunge o tara de analfabeti
          [Editat de HotNews.ro]
          • 0 (2 voturi)    
            Indemnizatia pentru cresterea copilului (Miercuri, 26 mai 2010, 15:31)

            AsmVax [anonim] i-a raspuns lui marius

            Am zis sa se plateasca 50%, nu 6 milioane.
            Pe de alta parte nu cred ca este indicat ca tu sa faci copii fiindca or sa vorbeasca la fel de urat ca tine.
            • 0 (0 voturi)    
              total eronat (Miercuri, 26 mai 2010, 15:00)

              Unu` [anonim] i-a raspuns lui AsmVax

              ASMvax .. tu nu ai habar de ceea ce spui. Nu suntem in comunism sa primim toti la fel.. Eu as fi redus toate indemnizatiile cu 15% inclusiv cele de 600RON care sunt peste 80% din totalul indemnizatiilor. Nu e normal ca cei care au castigat 300-400 ron pe luna sa ia 600 .. ei se descurcau cu 300-400 si acum au 600 .. dar dupa parerea ta e normal ca cei care aveau 3000 sa primeasca 1500 .. ca sa fie echitate.. ai o gandire comunista.. si cel mai probabil nu stii ce este o familie.. si ai trait intr-o familie dezbinata.. cam ceea ce doresti tu sa se intample cu toti copiii care se nasc in acest an.
              • 0 (0 voturi)    
                Indemnizatia pentru cresterea copilului (Miercuri, 26 mai 2010, 17:02)

                AsmVax [anonim] i-a raspuns lui Unu`

                Gandirea comunista era daca ziceam sa ia toti la fel.
                Dar cu ce am zis eu este cel mai corect.
                Statul da aceasta alocatie pe 2 ani de zile. O femeie nu avea cum sa contribuie cu mai mult decat 50% din salariu, la stat, in momentul in care face copilul.
                Cei care nu produc nimic iau 50% din nimic, deci nimic......
                Pe de alta parte daca nu se face cum zic eu se ajunge sa le ia din pensie la pensionari sau la bugetarii care si asa se descurca greu cu salariu.
        • +2 (2 voturi)    
          da da (Miercuri, 26 mai 2010, 15:02)

          sandraAAA [utilizator] i-a raspuns lui AsmVax

          Esti spalat pe creier rau de tot...Nu iti spun de ce face o femeie un copil, pt ca am indoieli mari ca poti intelege. Dar pot sa iti explic in mare, pt ce plateste statul indemnizatia.. Pt cresterea natalitatatii!!!. Oare de ce e nevoie de asa ceva? Pt ca, peste 20 de ani va fi un angajat care va plati pensia la 5-6 persoane (deci tara va fii intr-un rahat mai mare ca astazi). Ca sa nu iti mai spun ca, a sta acasa cu un copil, nu prea iti lasa timp de frecat menta...
    • +1 (3 voturi)    
      Nici un stat de plata nu ai avut pana acum (Miercuri, 26 mai 2010, 14:39)

      Gorgon [anonim] i-a raspuns lui AsmVax

      Parerea mea este sa-mi dea Guvernu cu cat am contribuit la CAS - si totodata sa nu mai cotizez si nu mai vreau nici un ban nici pt crestere copil si nici pensie. Totodata daca imi da banii si de la CASS - doresc sa platesc orice fel de serviciu medical ..pentru ca oricum platesc cca 500 euro nasterea in spital de stat. Acum ca ne-am pus pe returnari vreau si fondul de somaj deoarece daca raman fara servici nu o sa ma duc sa cersesc la stat 2-3 mil ci o sa-mi caut de lucru ...nu o sa am timp de dosarul lor si pana il aproba oricum o sa am alt servici.
  • -2 (2 voturi)    
    Sper sa fie asa (Miercuri, 26 mai 2010, 14:09)

    mihai [anonim]

    Sper sa nu fie redusa atat de mult indemnizatia pentru copii. Dar trebuie sa intelegem ca unele doamne fac din asta o afacere si traiesc pe spinarea copiilor!
    • +1 (1 vot)    
      Parere (Miercuri, 26 mai 2010, 14:43)

      Gorgo [anonim] i-a raspuns lui mihai

      Sunt multe persoane care fac o afacere de pe urma copiilor ... si in general cele care castiga mai putin de 600 ron pe luna ... de ce nu fac indemnizatia X% din ceea ce ai cotizat. Daca nu ai cotizat la revedere ...fara plafoane fara nimic.
      • 0 (0 voturi)    
        Corect (Miercuri, 26 mai 2010, 15:10)

        adana [anonim] i-a raspuns lui Gorgo

        Asa s-ar diminua numarul de beneficiari ( nu ar mai intra elevele, studentele, somerele etc), iar cele care fenteaza ( carti de munca tinute pe 1/4 din sal minim) vor primi ceea ce de fapt merita- adica 85% din 150 ron.
        Multi nu-si dau seama ca astea multe, peste 124000 sunt problema, lor li se da indemnizatia din banii altora, fara sa fi contribuit corespunzator, nu cele 60000 care au muncit si au cotizat la salarii cat de cat bune.
        • 0 (0 voturi)    
          corect (Miercuri, 26 mai 2010, 15:04)

          Unu` [anonim] i-a raspuns lui adana

          foarte corect. asta ar trebui facut si atunci poate chiar s-ar pune niste bani deoparte .. nu e corect sa scada doar la cei care iau peste 600ron si la cei care iau 600 sa ramana la fel..

          Or spori ei natalitatea .. dar o sporesc pe cea de la tara si din orasele slab dezvoltate... acolo unde nivelul de inteligenta este mai redus.. si nu sunt genul de persoana care are ceva de impartit cu restul populatiei.. dar .. sincer.. un copil nascut intr-o familie cu facultate si servicii bune are muuult mai multe sanse sa ajunga pe un drum bun decat un copil nascut intr-o familie care abuzeaza de 600 ron
  • 0 (0 voturi)    
    Banul Ochiul Dracului (Miercuri, 26 mai 2010, 16:32)

    Je [anonim]

    Eu fac parte din categoria celor care incaseaza plafonul maxim si pentru ca am cotizat, consider ca am acest drept.
    Cu toate acestea insa, nu pot sa cred ca la amaratii care incaseaza 600 ron vreti sa le mai taie din indemnizatie pentru ca nu au cotizat.
    Toti copiii au dreptul la o sansa, chiar daca sunt de la tara sau parintii lor sunt cu un nivel f f scazut de inteligenta.


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri