Pe de alta parte, presedintele a atacat liderii sindicali, afirmand ca acestia sunt "caraghiosi" atunci cand vorbesc de coruptia politicienilor. "Nu as vrea sa-l intreb pe dl. Marica ce stie de coruptia din vami", a afirmat Basescu, adaugand ca sindicatele au o responsabilitate atunci cand apara fara rezerve functionari publici care "vamuiesc" proiectele europene.
"Va reamintesc mandatul cu care a venit FMI la Bucuresti: cresterea TVA la 24%, cresterea cotei unice la 20% si reducerea salariilor in sectorul bugetar cu 20%. Mandatul e scris, iar daca dl. Strauss-Kahn are dubii, ii trimit personal documentul (...) Am respins aceasta varianta, pentru ca era varianta care nu trata problema, adica repartitia cheltuielilor bugetului de stat. Varianta FMI mentinea cancerul din bugetul de stat al Romaniei", a spus seful statului.
Presedintele Traian Basescu a sustinut marti o declaratie de presa la Palatul Parlamentului, dupa consultarile avute in cursul zilei de marti cu grupurile parlamentare din coalitia de guvernare pe marginea masurilor economice de austeritate angajate in acordul cu FMI.
Iata cele mai importante declaratii ale presedintelui Traian Basescu:
- Am avut o serie de intalniri cu grupurile parlamentare care sustin Guvernul si cu comunitatea oamenilor de afaceri italieni
- Tema intalnirilor cu grupurile parlamentare a fost legata de scrisoarea catre FMI si catre UE si s-au discutat de asemenea foarte multe variante, solutii propuse de grupuri
- As vrea sa intelegeti de ce am considerat ca e bine sa dau curs invitatiei parlamentarilor care sustin Guvernul, de a avea o discutie cu domniile lor si sa le dau niste explicatii, lucru pe care l-as fi facut si cu grupurile de opozitie, daca ar fi existat interes
- Am considerat ca e o chestiune de responsabilitate a sefului statului in raport cu situati in care se afla tara
- Am plecat de la premisa care a dominat si abordarile pe care le-am avut in perioada cat FMI, UE si BM au facut evaluarea finantelor tarii pentru acordarea transelor urmatoare si premisa de la care am plecat a fost concluzia discutiilor avute cu Guvernul si cu BNR inainte de a stabili o pozitie unitara legata de ce este de facut in continuare
- Vreau sa intelegeti foarte bine ca nu mi-a facut deloc placere sa anunt masurile care trebuiesc luate, care implica reducerea salariilor si a pensiilor, dar asa cum va spuneam e o chestiune de responsabilitate
- Nu de multe ori ai situatii in care trebuie sa ai atitudini, pozitii impotriva cetatenilor tai, cel mult aparent
- Eu sunt intr-o asemenea situatie, datorita crizei, si am considerat ca trebuie sa am o pozitie responsabila
- Am informat care e situatia reala in care ne aflam, dincolo de efortul considerabil pe care il fac unele mijloace de informare, care prezinta criza ca o chestiune de incompetenta
- Numele mai nou pe care eu imi permit sa il dau este "criza datoriilor suverane a statelor"
- E o criza care apasa tot mai tare toate statele UE, inclusiv Romania
- Romania are sansa de a avea o datorie publica mult mai mica decat alte state membre ale UE, si am considerat ca avem obligatia sa actionam acum si nu mai tarziu pentru a ne reduce dependenta de imprumuturi externe
- Ne aflam intr-o situatie dificila, dar nu mai dificila decat a altor state
- Daca luam aceste masuri avem sanse sa valorificam in favoarea noastra momentul in care cresterea economica va fi posibila
- Plec de la a va reaminti mandatul cu care a venit FMI, UE si BM la Bucuresti, si cu aceasta ocazie ii dau o replica si lui Strauss-Kahn
- Mandatul FMi e urmatorul, si e scris: daca dl. Strauss Kahn are dubii, ii trimit personal documentul
- Mandatul FMI e acesta: cresterea TVA la 24%, cresterea cotei unice la 20% si reducerea salariilor in sectorul bugetar cu 20%
- De ce am respins aceasta varianta: pentru ca era varianta care nu trata problema, adica repartitia cheltuielilor bugetului de stat
- In plus, dupa toate analizele, cresterea TVA de la 19 la 24% ar fi generat o inflatie care in mod cert s-ar fi scris cu doua cifre, minim 10%, fata de obiectivul de circa 4-4,5%
- Ar fi fost un transfer de cheltuieli supliementare pe zona economica, zona care in linii mari a parcurs un proces de restructurare in 2009, cu celebrele exceptii din zonele de stat. Acest lucru nu s-a intamplat cu cheltuielile statului
- Din aceste motive, noi toti am stabilit sa respingem varianta propusa de Fond
- Aceasta varianta avea dezavantajul ca mentinea cancerul din bugetul de stat al Romaniei. Ce inseamna acest cancer:
- Salariile sunt 27% din buget
- Cheltuieli sociale plus pensii sunt 36% din buget
- La acestea se adauga o cheltuiala de 3% contributia la bugetul UE
- In total, 66% din buget e cu cheltuieli salariale, sociale plus cotizatia la bugetul UE
- Diferenta este destinata cheltuielilor materiale din spitale, din scoli, cheltuielilor cu armata, MAI si alte institutii care trebuie sa functioneze
- Cheltuielile din aceste sectoare nu se pot incadra in doar 34% din buget si atunci se duc in deficit
- Fara niciun fel de masuri de rationalizare a chletuielilor cu aparatul bugetar si a cheltuielilor sociale, deficitul in 2010 ar fi minim 9,1% din PIB
- Acest lucru inseamna ca statul trebuia sa imprumute 11,7 mld euro pentru a-si acoperi cheltuielile de functionare
- Am decis sa restructuram propriile noastre cheltuieli: cele sociale, inclusiv pensiile, si cheltuielile cu salariatii de la buget: reducere 25% la cheltuielile cu salariatii bugetari si de 15 % pentru cheltuieli sociale
- Acest lucru ne permite un deficit de 6,8%, ceea ce inseamna aproape 8 mld de euro
- Si acest deficit implica imprumuturi de pe piata libera in afara de banii de la UE si FMI in acest an
- Primim cam jumatate din bani, restul, circa 4 mld, trebuie sa-i imprumutam
- Oricum este mult, v-as ruga sa va uitati ce s-a intamplat cu Spania, care a iesit pe piata libera. Nu a reusit sa adune niciun euro
- Daca exista o opozitie insuportabila, o presiune sociala insuportabila, sigur ca nimeni nu paote deveni dusmanul propriului lui popor si nu avem decat sa nu realizam cele ce ne-am angajat, reduceri de cheltuieli bugetare, si sa incercam sa ne finantam de pe piata libera
- Convingerea mea e ca nu vom reusi sa o facem, datorita realitatilor pietelor financiare, iar lipsa unui acord cu FMI nu poate fi decat o condamnare la nefinantare a Romaniei
- De aceea optiunea mea, plecand de la responsabilitatea pe care o am, e sa insist ca scrisoarea catre FMI sa plece exact in termenii in care a fost negociata, avand convingerea ca aceasta solutie e mult mai buna, in care facem controlat reducerile de venituri. Le facem controlat avand certitudinea finantarii a ceea ce am stabilit ca putem plati
- Situatia in care am ajuns nu e nici extrem de dificila si fara iesire si nu e nici rezultatul unei guvernari de patru luni
- Stiu ca se fac eforturi formidabile de decridibilizare, uitandu-se ca atunci cand Guvernul trebuia sa ia decizii pentru reducerea cheltuielilor bugetare, au fost partide care au considerat ca nu trebuie sa avem guvern
- Daca nu am lua masuri de restructurare a bugetului, la terminarea actualului acord, si daca mergeam strict pe cresterea fiscalitatii, in martie ar fi trebuit sa angajam un nou imprumut
- Obiectivul este ca Romania sa nu mai fie dependenta la consum pentru imprumuturi si eventual daca mai facem imprumuturi sa le facem pentru investitii
- Angajarea unui nou imprumut, la capatul urmatorilor trei ani, ar face ca Romania sa ajunga la 67% datorie publica din PIB
- Ar fi extrem de greu de justificat neluarea masurilor acum si amanarea lor pentru 2013, cu un nivel de indatorare mult mai mare si cu bani angajati pentru a-i consuma
- Am apreciat ca, indiferent de costul politic si de imagine, am obligatia sa le prezint romanilor situatia si sa sustin solutiile corect
- De ce nu construim autostrazi: pentru ca toti banii pe care ii produce economia romaneasca se afla in bugetul de stat, precum si banii pe care ii imprumutam in ultimii zece ani se utilizeaza pentru acoperirea consumului si nu pentru investitii
- Se lasa o bruma pentru investitii si restul se duc toti in consum, generat de decizii electorale
- Multe ajutoare sociale nejustificare, multe cresteri de salarii, multe dublari de pensii au fost facute pentru voturi si nu pentru binele tarii, iar cele mai multe derapaje s-au facut in 2007 - 2009
- In timpul campaniei am spus ca fondul de pensii e in colaps. As aduce aminte amatorilor de minciuna ca tot timpul in campanie am vorbit de nevoia restructurarii aparatului bugetar
- A continua sa consumam mai mult decat producem inseamna sa sacrificam investitille, degeaba avem bani de la UE daca noi nu suntem capabili sa co-finantam
- Am constat in discutii marele deficit de comunicare dintre guvern si grupurile parlamentare si cred ca ministrii trebuie sa dea atentie mult mai mare dialogului si informarii
- In procesul de restructurare pe care Guvernul il va demara, sper sa nu fie aplicate standarde duble, adica ministrii influenti raman baieti buni si nu fac restructurari, iar cei mai putin buni fac restructurari. Toti ministrii trebuie sa faca acelasi lucru, acelasi lucru trebuie sa-l faca si primarii
- Ministerele trebuie sa inteleaga ca procesul de descentralizare e unul necesar
- Daca se cer populatiei sacrificii prin reduceri de salarii si pensii, o conditie esentiala e ca austeritatea si transparenta sa se manifeste si la nivelul institutiilor publice
- La intalnirea cu gurpul PDL am cerut ministerelor ca in cel mai scurt timp sa afiseze pe site veniturile salariatilor din ministere, din agentii si din regii. Daca nu o fac isi asuma responsabilitatea de a fi in disputa publica cu mine
- E timpul sa terminam cu demagogia publica a sindicatelor legata de salarii. Realitatea veniturilor e cu totul alta decat cea a salariilor
- Am cerut grupului PDL, premierului si ministrilor o selectare corecta a personalului in procesul de restructurare, bazata pe competenta si nu pe clientela politica
- Am cerut si sindicatelor ca impreuna cu administratia sa elaboreze criterii de evaluare a personalului din minister
- Eu nu am ce sa pierd si nu am de ce sa nu le spun liderilor sindicali ca sunt caraghisosi atunci cand vorbesc de coruptia politicienilor
- Nu as vrea sa-l intreb pe dl. Marica ce stie de coruptia din vami sau pe seful politiei din Frontiera ce stie de coruptia din frontiera.
- Nu ministrii fac proiectele si le tin la aprobare pana ori isi iau spaga ori resping proiectele, ci functionarii pe care domnii din sindicate ii reprezinta
- Cei care vamuiesc proiectele sunt functionarii ori aici trebuie facuta curatenie radicala
- Nu avem alta varianta decat sa privim acest moment al adevarului cu responsabilitati din partea fiecaruia
- Am vazut abordari ca nu e treaba sindicatelor sa descopere coruptia. Nu spune nimeni ca e treaba lor, dar nici statul nu poate plati un politisit sau un procuror pentru fiecare functionar. Si ei au responsabilitate pentru cei pe care ii apara fara rezerve
- La grupuri am aflat ca domnii de la unitatile de management al proietelor cer 10-20% din valoarea proiectelor pentru a da aviz. Toti, politicieni si reprezentanti sindicali, trebuie sa inteleaga ca nu mai merge cu minciuna
- In mod categoric, trebuie intarite consistent masurile de combatere a evaziunii fiscale
- Pare ca evaziunea fiscala a devenit panaceu universal
- Am vazut aprecieri de la oameni care se pretind mari manageri si care spun ca 40 de mld reprezinta evaziune fiscala.
- Sigur ca exista, si se stiu si domeniile. Agricultura, alcoolul, tiagarile reprezinta zone de mare evaziune. Sigur, legumele, care au o adevarata retea de aducere in tara, nu as lasa nementionate florile. Carne de porc si de pasare vine etichetata ca fiind din UE si constatam ca e din Argentina. De prea multe ori primim din UE banane si ananas
- Toti se plang de controale. Aceste zone sunt in responsabilitatea ministrului de Finante si de interne
- Romania isi va lua propriile masuri in ceea ce priveste evaziunea fiscala
- Astept si eu ca guvernul dupa adoptarea scrisorii sa adopte si un minimal program de stimulare a economiei, pentru ca Romania nu dispune de fonduri cu care sa faca investitii si sa stimuleze reluarea cresterii economice
- Bruma de fonduri trebuie concentrata pe anumite obiective
- Banii pentru investitii trebuiesc pusi langa banii europeni pentru stimularea dezvoltarii sau aparitiei de IMM-uri
- Toate solutiile sper sa fie prezentate de Guvern probabil nu maine, probabil joi
- Solutia pe care Guvernul, eu, BNR o propunem Romaniei - as vrea sa fac precizarea ca BNR nu are responsabilitati, dar ne-am consultat cu ei - este o solutie dura, extrem de dura, dar necesara
- Amanarea acestor solutii de restructurare nu face decat sa mareasca factura cu fiecare luna cu care amanam aceste masuri
- Daca amanam pentru la anul, ajustarile ar trebui sa fie mai dure decat anul acesta. Este un lucru pe care nu imi place sa-l fac dar din pacate un lucru pe care trebuie sa-l fac
HotNews.ro a transmis LIVE TEXT declaratiile presedintelui



















Ia mai iesi o data la referendum, sa vezi cum dispari cu 80% de pe scena publica, in dispretul general al cetatenilor.
aveti task de serviciu?
si de cand o tara intreaga asteapta demisia lui? ca asculti realitatea si antenele? ai vazut raitingurile celor doua televiziuni in ultimul timp? sa vezi ce-nseamna o "tara intreaga"? :)
banuiesc ca stii si cine trebuie sa vina in locul lui, nu? ai omul providential, nu? evident ca raspunsul tau este ca oricine este mai bun. la fel de evident este ca nici nu poti sa-mi spui de ce...
lasa-ne te rog cu frustrarile tale. pana una alta, este singurul care a mai miscat ceva pt tara asta. cand o sa vad si altul la fel o sa putem discuta altfel. pana atunci, restul politicienilor sunt zero pe langa el. toti la un loc :)
glumeste omu si voi mai inventati un motiv de suspendare.
nene, e cronica deja... ura asta deja s-a cronicizat la voi. nu prea stiti voi de unde a pornit dar v-a luat mintile.
De evaziune si criza se stia de mult, ce s-a facut concret pentru a fi combatute?
Cam grele raspunsuri, dar atat timp cat exista posibilitatea bagarii mainii in buzunarul cetateanului nu sunt probleme.
Nu inteleg treaba asta. Se stie de atatia ani ca Boc e o marioneta. Daca va deranja atat de tare pt ce l-ati votat?
Sunt atatea motive pt care sa va luati de el si voi le alegeti pe cele mai stupide...si arhicunoscute.
Ai ceva de spus in legatura cu declaratia sau doar te-ai trezit sa critici fara nici un motiv real?
pentru ca noi nu cerem de pomana, si atunci cand viata ne da un sut in c.. zicem "asta e!" si incercam sa ne ridicam si sa mergem mai departe?!
Da o sa mai suferim...TOTI, fie bugetari, fie privati, fie ce o fi!
Insa eu cel putin nu o sa stau sa fac greve peste greve si sa arat cu degetul catre unii sau altii mai mult sau mai putini vinovati adancind si mai mult astfel situatia. Eu o sa incerc sa-mi imbunatatesc nivelul de trai, indiferent de ce fac ceilalti! si o fac tinand cont de un cod de conduita morala si de lege!
A reprodus cele cica cerute de FMI, dar de ce nu a spus ca scaderea pensiilor a fost ideea dansului? Abureala pentru fraieri! Putea rezuma totul in max 15 min daca nu repeta la fiecare fraza "responsabilitatea mea".Nu mai tine!
...Dar esti, mai ales,...depasita !...
...asa sunteti toti care va "adapati" setea de informatii doar de pe "anateme" si "irealitati"...
...Judecati cu capul limpede, nu cu ura si patima, va rog !...
Binenteles ma astept ca replica ta de om super inteligent sa fie "pe cine sa fi pus?" Si asa ajungi sa inghiti cacatul asta din politica. Chiar esti si fanul acestui rahat. Ce cred eu ca trebuie respectata ordimea statului. Iar incalcarea asta e mai mult decat criza asta, e dicatatura.
2. Cred ca nu esti bugetar, asa-i? Nici eu nu sunt, Dar cel putin eu stiu ca acesta solutie super economica "Taime si vedem ce iese" nu functioneaza Bani astia care is taiati, nu existau nici inainte, diferenta e ca acesti bani intra in consum, adica ajungea la niste privati, si cativa dintre ei era colectati de stat. Era super important ca guvernul Boc, condus de base sa aibe ceva rezultate, care sa-l edifice in luarea acestor masuri. Ce masuri a reusit sa ia Base? Stim:
Flota.
actiunea cu ciine din capital;a
Pusul de bete in roate guvernului ciorbea
Deci, mancator de rahat ai ceva obiectiv sa imi spui, inafara ca este super si ca super bun la combinatorica de pe dambovita?(editat de HotNews.ro)
iar ca readuci in discutie flota spune multe despre ce oameni "cinstiti" asculti tu. si cat de usor manipulabil esti.
o intrebare: pe ce principii ti-ai format tu ideea ca basescu nu este bun. ai ceva concret? nu tipare cu flota, eba sau mai stiu eu ce. ceva concret, ca de insinuari toti sunt buni.
revenind, ai idee care-i ordinea in stat? stii ca presedintele poate prezida guvernul in masuri de importanta nationala? citeste constitutia. constitutia se invata cititnd-o nu ascultand parerile celor de gen ciutacu sau badea.
spre informarea ta, dictatorii se bazeaza doar pe critici. uita-te cine isi construieste cariera politica numai si numai pe critica si ai sa vezi potentialii dicatatori. pana una alta, prin constitutie asta este prerogativa presedintelui.
nu sunt fanul lui base, dar cand ma uit cine-l injura alta solutie nu este. pe cine sa sustin? un repetent si un chiulangiu precum crin? un papusar ca geoana? un mic dictator precum ponta? pe cine???
a venit vreunul cu masuri concrete? exista o o solutie de geniu prezentata de restu si n-a vrut Base s-o ia in seama? de criticat ce fac unii e usor. mai greu sa te apuci si tu sa faci ceva. d-aia ne merge cum ne merge, pt ca stam cu ochiu pe capra vecinului si daca se ingrasa inseamna ca a furat de la noi si d-aia suntem noi saraci. nu ca stam degeaba si nu producem nimic.
dar tu poti sa-ti pui mai bine la punct tehnica de a arunca cu noroi in altii ca sigur romania o sa creasca economic.
vorba unui presedinte american: tu ce ai facut pt romania?
Primul ministru e decidentul, e executantul, De la a prezida la a trasa directii si a conduce e o mare difentea, si deja suntem pe un teritoru foarte periculos. Regulile astea nu trebuie incalcate, pentru ca suntem romanini si stim noi cei mai bine. Nu trebuie incalcate:
1. Find mai multe instituti in joc apar mai multe idei
2. In cadrul unui sistem exista un mecanism de control
3. E bine ca in astfel de situati sa existe un consens. (nu stiu daca vezi cat de grav este, cat de frustrant e ca un pensionar sa nu is primeasca bani)
Acum ce faci tu: nici nu incerci sa vezi daca Basescu a gresit. Ce anume il edifica in ochi tai? Iti spun eu. Adversari lui il edifica, nu? De aia nu mai vezi ca e din acelas aluat, ca nu e performant. Ca nu face decat sa explice o situatie de fapt (asta e rolul unui observator) Spunemi ceve ce il edifica. Orice a declarat, dupa 2 zile a reformulat, schimband sensul.
A observat, de exemplu ca sunt anumiti oameni iau pensi pe caz de boala. A observat ca exista coruptie. Astea se numesc bug-uri, daca ar fi in sistem informatic. De ce nu spune ce sa rezolvat, un bug pe care la rezolvat.
Acelasi gen de mafie e si acum, ca pe vremea lui nastase. lucreaza cu aceiasi oameni de pe vremea lui Nastase, Zi-mi ceva care sa-l edifice pe bune pe jegul asta de om.
Guverunul Boc, e cel mai slab din ultime ani, e un adevarat papusar. n-are pic de viziune. Crin e de o mie de ori mai bun decat Base, Si stii de ce pentru are simtul masuri, pentru ca stie ca nu e cel mai bun econimist, pentru ca stie ca o solutie trebuie aleasa. Cred ca si Joana ar fi mai bun decat base, pentru ca stie nu el e buricul pamntului. ca poporul asta nu e asemeni unui vaporas.
Stii, iti place de Base, pentru ca nu esti bugetar si pentru ca nu iti place de restul, de ce nu iti place de restul ? Pentru ca nu fac ce face base, nu hahehei, nu au tupeu, si nu pot sa fie superficiali, sa planga.
Si inca ceva, stii banuiesc ca e de din 90 in parlament, ca a fost de 5 ori ministru al transporturilor. Spune-mi ceva ce te-a impresionat la el, inafara de povestea cu caini din capitala, de tarable demolate, "Iarna nu-i cavara", de faptul ca fica lui, a ajuns deputat european, fara sa aibe nici o competenta, nici macar sa vorbeasca.
Daca crezi ca ne trebuie un presedinte care sa ne zica ceva ce stiam, un presedinte care sa nu aiba nimic concret , in lupta cu criza, pe care a anuntat-o cu 6 luni intarziere, privati simtea asta puternic.
Daca crezi toate astea atunci nu prea am nimic in comun cu tine. Atunci tu faci parte din 'poporul' la care se referea marele Base
Succesuri!
p.s. Si sa te speli pe cap cu el intaifacatoruldefetemiliardare, preasanatosul, atotstiutorul si nemintitorul de oameni)
REMEMBER DECEMBRIE 1989.
el e steaua noastra calauzitoare care se lupta pentru propasirea spirituala si materiala a neamului
hai mars
o sa rezolvam problema doar atunci cand cei care stau cu mana intinsa NU o sa aiba drept de vot. daca nu contribui cu nimic, e normal sa nu ai nici un cuvant de spus la luarea deciziilor.
Ceea ce ar trebui insa observat este ca presedintele roman a gindit o formula mai buna decit propunerea FMI si ar trebui ca romanii indiferent de culoarea lor politica sa-i dea credit presedintelui si prin extindere sa-si dea credit lor insile ca pot gindi o formula si mai avantajoasa
In primul rand FMI nu impune majorare de taxe sau alte asemenea. FMI spune reduceti cheltuielile bugetare si adunati banii la buget. Solutiile le propun guvernele statelor ce urmeaza a se imprumuta, in functie de specificul economic al tarii... Cum ai nostri guvernanti nu sunt dispusi sa renunte la contractele pe care ei le au cu statul, la chiria de la hotel de 5 stele, la masina de serviciu, la sleahta de functionari care ii inconjoara, la telefoanele inetrminabile cu sotia, amanta, copii si ei mai stiu cu cine, ca aintr-o tara democratica ce ne numim, reducerea cheltuielilor se face numai pe seama oamenilor de rand, nu si pe seama lor... Este foarte adevarat ca avem un aparat bugetar supradimensionat... Insa nimeni nu s-a angajat acolo cu forta... Tot ei au angajat. Asa ca cine mai crede spusele lui Baselu'... Cand o sa fie introdusa si l;a noi in tara raspunderea ministeriala, poate se vor schimba multe... Dar pana atunci, pregatiti-va sa va votati conducatorul suprem :)))))))). Si apropos, s anu existe dubii, lucrez in companie privata...
Cu stima
In rest asteptam RESTRUCTURAREA SECTORULUI BUGETAR.
Acei oameni, bugetarii, care stau cu mana intinsa (la propriu) in spatele ghiseelor sau usilor ar trebui sa se gandeasca ca ne-am saturat!!!!
este obligarea Statului Roman de a acorda pensii speciale miilor de masoni din Romania. Nastase a spus-o cel mai clar in primavara lui 2004, la Pitesti, cum ordinul a venit din afara tarii.
Un alt eveniment crucial este aparitia, in acelasi mandat al lui Nastase, a legii prin care Masoneria este declarata institutie de interes public, si platita de la buget. Caz unic in istoria Omenirii.
Dacă mai este cineva care nu stie că Romania este deja o colonie a Imperiului Mafiei, să intre pe http://www.youtube.com/watch?v=Nk5PuxuJpRw
unde se vede cum mafiotul Petre Roman prezidează o sedinţă a Masoneriei. (minutul 3.44)
Cine striga demisia lui Basescu in aceste zile ?
Militieni , profesori si alte categori mincatoare din bugetul public alimentat de noi toti .
Doresc ca toata lumea ca transparenta legata de cheltuielile publice sa devina reala si cei corupti sa plateasca scump ,
Trebuie totusi sa adaug : PDL , cind aveti de gind sa aplicati rezultatele referendumului , si sa renuntati la ciolan si voi si ceilalti alesi ai poporului.
Oamenii care nu au o minte simpla... ca a ta.
Bine, furăciunea en-gros în vămi se face cu complicitatea interesată a sefilor pusi acolo pe criterii politice, asa că punctele pentru furăciunea vamală groasă sunt egal distribuite celor 2 echipe contrapuse de prezident.
Dar portocaliii mai au si alte fluxuri de furăciune din categoria "băieti destepti", încă insuficient exploatate, după părerea împăratului tâlharilor, care se vede că vrea victorie umilitoare, la scor ;)
sincer si va recunoaste ca TOTI CEILATI SUNT DE VINA !
Sa propunem desfiintarea Guvernului si a Parlamentului, sau macar suspendarea lor temporara , desigur pe durata crizei, de altfel este important numai ce se declara la Cotroceni. Astfel, presedintele nostru o sa ne scoata din criza in cel mai scurt timp!
”Suntem in opozitie. Nu sustinem in nici un fel partidul aflat la putere. Il criticam la fiecare greseala. Chiar daca face bine, noi tot il criticam. Asta e sansa noastra. Nu semnam nici un protocol! Noi vom creste numai daca facem o opozitie ferma. ” ianuarie 2001. Precizez ca nu era campanie electorala.
Sa traiti bine!
nu il sustin pe presedintele actual, dar daca ma gandesc la alternativa (PSD) ... imi vine sa plang.
sa speram ca va fi mai bine!
Si chiar si-asa s-ar putea sa fie insuficient.
Spirala indatorarii Romaniei continua !
Noapte buna !
Domnilor ,ma intrebam de ce nu acceptati adevarul ,de ce nu va folositi neuronii pentru a migra din sectorul bugetar in sectorul privat ,daca se castiga atat de prost in primarii si va platesc din taxele mele.De ce trebuie eu sa fac ore suplimentare pentru ca dumneavoastra sa parasiti biroul la ora fixa ???De ce toti comunistii s-au revoltat pe toata media ,m-am saturat de fetele voastre triste si de inmormantare ,de lamentarile voastre de trantori fara minte , care vreti sa sacrificati viitorul copiilor vostri pentru un capat de salam in plus
Sper ca ai inteles, furnico:
1. generalizarile sunt semn de lene mentala;
2. Sunt "privati" si "privati". Lasa firmele (companiile "multinationale). Esti sigura furnico ca iti platesti toate taxele? TVA-ul il platesti intotdeauna? Pe rosu treci? Spaga ai dat? Fii sincera, te rog.
3. Sunt "bugetari" si "bugetari"? Ai fost la doctor? Poate nu? Esti o furnica inca tanara. Stii ce greu e sa gasesti unul care sa poata sa-si faca meseria cum trebuie? De ce? Pentru ca pleaca pe capete ca sa nu "consume" din magnifica voastra munca de furnica. Sau se resemneaza.
4. Cand o sa ai copil, peste ani, si o sa vrei sa-l duci la scoala, o sa vezi - semnele sunt de vazut si acum, discutia e lunga - ca profesorii o sa te nemultumeasca. De ce? Pentru ca voi furnicile i-ati tot impins sa se faca ofiteri PR sau agenti de HR. Sau comis voiajori. Si or sa se duca si aia care credeau ca isi pot face meseria, chiar pe bani putini. Si atunci o sa vezi ca o sa-l inveti singura, furnico, pe copilul tau sa scrie, citeasca sau sa calculeze. Sau poate il pui sa caute toate astea pe "gogle".
5. Ti-ar place sa intalnesti un politist ne-corupt. Exista, sa stii! O sa fie din ce in ce mai rari. O sa-ti ia spaga sau se fac "furnici" sau comis voiajori ca tine.
6. Etc. etc......
Problema mea este aceea legata de demonizarea generica a "bugetarului" si de idealizarea (la fel de generica si nejustificata) a "privatului" (Furnica, era totusi un cuvant cu valente simbolice, nu?).
Eu personal ma simt mai fericit cand ma intalnesc cu fosti studenti (care lucreaza la "privat") si care (parte pentru ca sunt inteligenti, parte pentru ca au ajuns sa stie "chestii") se descurca in lumea asta care nu e nici mai buna nici mai rea ca alta, dar e facuta sa para asa.
De cand e cota unica, toti pe cei care ii cunosc au totul pe cartea de munca.
1. Daca esti profesor la clasele 1-12 te compatimesc pe de o parte pentru ca stiu cam care sunt salariile. Totusi nu am inteles niciodata de ce profesorii trebuie sa lucreze doar 16 ore pe saptamana? But imi vei zice ca trebuie sa pregatiti lectii. De acord. Daca esti prof de gimnaziu sau liceu ai maxim 4 clase 5-8 si 9-12 deci 4 lectii de pregatit. In functie de profilul clasei la care predai e posibil sa ai de pregatit in medie 4*2 lectii (unde 2 e numarul de lectii pe saptamana). Deci sa zicem ca ai de pregatit 8 lectii. Sa zicem ca in primii ani iti ia mai mult sa le pregatesti dar dupa ce le predai timp de 10 ani mai ai nevoie de 24 de ore ca sa pregatesti 8 lectii?
Am inteles ca profesorii fac si meditatii gratuite cu elevii....cred ca astfel de profesori sunt cam foarte putini.
In cele 3 luni de vacanta ce faceti? Pregatiti iarasi lectii?
Parerea mea e ca ar trebui sa vi se dubleze salariile, sa se injumatateasca numarul de profesori, iar catedra sa creasca de la 16 la 32 de ore si cred ca toata lumea ar fi fericita.
Referitor la doctori e putin mai nasol... Ei fac 18 ani de scoala apoi 6 de rezidentiat ca sa castige 1200 RON (sau ceva de genul). E nasol.
Totusi ce am eu impotriva lor e faptul ca daca ajungi in spital bolnav, unii dintre ei ar fi in stare sa te lase sa mori daca nu le dai spaga desi ei depun un juramant la terminarea facultatii...
Deosebirea dintre bugetari si privati e urmatoarea:
La privat iti scade salarul nu prea ai ce sa faci. La bugetari iti scade salarul te pui si faci greva.
La privat daca nu esti competent ai sburat, vine altul in locul tau.
La bugetari daca esti pila cui trebuie stai mult si bine pe bani multi sa tai frunze la caini...
Bonus pt intrebarea 2. TVA-ul il platesti dar nu il mai primesti inapoi de la stat, daca il ceri iti vin controalele pe cap si iti gasesc nod in papura...
2. Calculul ar trebui refacut. Oficial "norma" unui profesor din preuniversitare e de minim 16. El preda insa 20 sau 22. Tocmai pentru ca sistemul e sub-finantat (sau sangereaza abundent prin alte locuri decat salariile sau investitiile eficiente si necesare).
3. Profesorul pe langa predat face o sumedenie de alte lucruri. Pregatitul orelor e una (apropo, un profesor care tine la el se pregateste pentru fiecare clasa; nu te duci la clasa si vorbesti pur si simplu; trebuie sa interactionezi cu clasa, sa-i cunosti sa faci cu unii mai mult, cu altii mai putin, sa-i asculti, sa le raspunzi la intrebari, la solicitari), birocratia scolara e alta, lucrul efectiv cu elevii e cu totul altceva.
4. Profesorii au O SINGURA LUNA DE CONCEDIU (ca toti ceilalti). Vacanta elevilor e una, concediul e altceva (asta vine de pe vremea cand erai elev, nu? Ce naiba fac profesorii astia cand nu nechinuie pe noi? Probabil nimic).
Mai bine va duceti in .... minister si cereti sa munciti si voi ca restu', nu doar sa va dati cu capul de pereti ca: "Ce mult muncim si ce salarii mici avem!"
------------------------------------------
Uite-asa o dati voi, profesorii, pe dupa cires. Sistemul nu trebuie finantat sa asigure salarii pentru atatea ore de predare, ci orele de predare trebuie reduse (impreuna cu numarul de profesori si cu regandirea programei) pentru a se acomoda cu bugetul alocat. Iar asta cu atat mai mult cu cat cele 6 ore pe zi plus pregatirea temelor(plus meditatille, nu?) duc efortul unui copil care isi pune mintea cu cartea la peste 40 de ore pe saptamana. Iar daca 22 de ore sunt multe pentru un profesor(si eu cred ca sunt), atunci haideti sa ne gandim si la copii, ce spuneti?
Distinse domn, aparati o cauza moarta. Si nu aduceti argumente, generati noi subiecte controversate. Poate pentru unii care nu au legatura cu sistemul, punctele dumneavoastra de vedere au consistenta. Pentru mine nu. Am sa incerc sa va explic de ce, considerandu-va de buna credinta, dar mai ales pentru ca cititorii merita sa cunoasca adevarul. Asadar, nu sunt profesor. Am terminat o facultate prin '93. Am fost angajat initial la privat, prin '90, si sunt angajat la stat din '97. Detin aprox. 50% din doua srl-uri cu patru angajati infiintate in '98 si '03 (comert, transporturi si servicii - mici, cifre de afaceri de sub 40.000 eur anual). Nu am week-end de 15 ani, firmele producand majoritatea veniturilor sambata si duminica. Si acum, de ce va spun toate astea? Pai sa vedeti, domnule profesor, am fost insurat cu o profesoara. N-a mers decat vreo 5 ani. De ce? Cat concediu ziceati ca aveti pe an? Domnule profesor... e jenant sa "gresiti" raspunsul. Imi permiteti sa le spun eu raspunsul corect celor care ne citesc? Ei bine, 4 (patru) luni. Va rog, sa nu incercati sa ma "aburiti" cu activitatile curriculare si extra-curriculare, pentru ca... da' nu mai conteaza. Revenind, de asta s-a ajuns la divort. Pentru ca 4 luni pe an, ea vroia in concediu! Pana la urma si-a gasit pe unu cu 12 luni concediu. S-au plimbat trei ani si acum fluiera a paguba. Si pregateste lectii in continuare. La liceu. In week-end o gasiti la munte. Incearca sa-si refaca viata. Eu? Eu mi-am rafacut-o, multumesc.
Toti profesorii te aburesc bine cu activitatea de "pregatire" a lectiilor acasa!
Si noi cei din privat trebuie sa ne pregatim profesional pentru a ramane competitivi, dar nu cerem sa fim platiti pentru asta...
Daca predai aceleasi lectii de 5 ani, ar trebui sa le stii suficient de bine cat sa nu le mai repeti ca un robotel!!
Se plang profesorii de faptul ca trebuie sa stie cum sa struneasca copiii??:))
Cati dintre acestia ar rezista in fata unor clienti irascibili, zi de zi? Cati ar avea puterea de a lua decizii?
Vax albina, oamenii astia nu inteleg faptul ca s-a dus cu puricareala bugetului, nu mai merge cresterea salariului aiurea, ESTE CRIZA BUGETULUI.
Sistemul privat nu mai poate genera bani pentru plata salariilor bugetarilor deaocamdata!
Asa ca ceea ce insira dl. mi se pare gluma buna. In schimb, dupa cum prezinta problemele, se "misca" in preuniversitar. Ei bine, multi avem copii care "trec" prin gimnaziu + liceu. Ceea ce se cere la un colegiu national este liniste in timpul orelor. Si este un colegiu national renumit, cu traditie, nu vopsit. Avantajul acelor profesori este acela ca parintii pregatesc copiii (revin declarare bani din meditatii?).
Singura scoala ce se mai facea acum cca 10-15 ani in Romania era scoala generala. Si sa nu imi spuneti ca a generaliza e o greseala. ACUM s-a ajuns in situatia grava in care se poate generaliza fara a se gresi.
"Ti-ar place", "ne-corupt"... :)))
dle profesor, cati dintre cei ca dumneata au master si doctorat? La ce le foloseste daca nu stiu sa scrie corect romaneste?
Nu au unde sa migreze? Cum asa? Universtitati de stat sunt o gramada... te recalifici... daca predai materii care nu au utilitate, intr-adevar nu ai unde sa migrezi, dar sistemul de invatamant nu este facut sa plateasca salarii profesorilor!!! Sistemul de invatamant este pentru a invata tinerele generatii!!!
Cum generalizezi ca furnica nu isi plateste TVA? este stupid... ai idee cum functioneaza TVA? iti spun eu ca nu stii!
Si eu sunt angajat in sistemul privat intr-o multinationala, si sunt satul sa stau la munca peste 10 ore zilnic, sa platesc salarii profesorilor care lucreaza 18 ore pe saptamana timp de doar 8 luni pe an!! Asa ceva nu este acceptabil...
Mergeti voi frumusel sa lucrati la privat, si sa vedeti voi cum dati ochii cu superiorul la evaluarea anuala....
Sa vedem oameni din sistemul bugetar cum mor de stress si oboseala, si dupa aceea mai comentati voi...
Voi bugetarii aveti sporuri peste sporuri: de zambet, de recuperare de la venirea din concediu, de ziua orasului, de nume, de xerox, de mama naibii mai stie de mai vreti voi...
Si toate astea platite pentru 1,4 milioane trantori de bugetari plus 6 milioane de pensionari, din salariile a 4 milioane de furnici
referitor la Furnica de mai sus, imi permit sa il contrazic pe Mircea. de ce? Furnica nu propune nimic, nici macar eficientizarea activitatii functionarului public (pe care, apropo, nu o poate face singur, cum nici un angajat al unei companii nu se eficientizeaza de unul singur!). Probabil ca Furnica nu a inteles niciodata ca unii mai lucreaza la stat nu neaparat pentru bani. Altfel, ar fi plecat demult. De fapt, sunt si oameni bine pregatiti care au venit in sistemul bugetar la un salariu pe jumatate in comparatie cu ce aveau in privat. Desigur ca unul care vede doar banul, nu poate gandi ca exista si alte motive de a lucra la stat.
- organizezi meditatii acasa(ca toti profesorii, de altfel) !
- ceri bani la fondul clasei !
- te bagi in comisiile de examinare(stii de ce !)
- lasi elevi corijenti, sa-i treci in toamna !
- in comitetul de parinti bagi doar pe cei privatizati !
- ...idei ar mai fi, dar stiu ca voi profesorii aveti mai multe ca mine !...le mosteniti de la profesorii deja
facuti oameni !...
In ceea ce priveste insiruirea masterate, doctorate te atentionez ca ma lasa TOTAL RECE: cunosc la noi in firma atatia care detin aceste titluri (si nu cate unul ci mai multe in domenii diferite) iar pentru mine au ramas aceiasi subingineri de la "revolutie".
Apoi puteti veni sa ne tineti lectii.
Multinationala :))
multi dobitoci in tara asta
"singurul om" a aterizat astazi in ROmania, nu a fost la putere in ultimii 20 de ani, el nu are nicio vina.
Hai ca nici tu nu crezi ceea ce spui.
Retine doar atat: Toti au furat. Restul e gargara.
toti AM furat. noi toti am facut-o. si eu, si tu, si el, si toata lumea. cand ne vom da seama ca de fapt noi toti furam in tara asta pe unde se poate, atunci poate o sa intelegem de ce ne ducem la vale. taximetristu' ma fura pe mine la kilometru, eu o fur pe vanzatoare ca mi-a dat din greseala mai multi bani, ala nu-si plateste impozitul la casa, si tot asa, exemple vedem zilnic cu miile. apropo de casa, cati dintre noi are declarata valoarea reala a casei catre stat? plateste cineva impozitul real pe casa? aberatii.
tot timpul suntem obisnuiti sa dam vina pe el, pe ei, pe politicieni, pe profesori, pe parinti, pe oricine altcineva, doar pe noi nu.
imi cer scuze, monologul meu e demagogic deja. inainte sa aruncati cu noroi, ganditi-va de cate ori ati pus magneti la apometre. multi vecini de-ai mei fac asta dar urla din toti plamanii ca politicienii sunt hoti. mi se pare mie, sau e ceva in neregula cu situatia asta? iarasi imi cer scuze, nu vreau sa generalizez, insa fiecare din noi se poate gandi in ce fel sau altul fura statul.
Imi permit totusi sa spun ca 10% sunt altfel iar acei 10% sufera cel mai mult. Ceilalti se descurca.
Iscat-am furaciuni şi biruri noi.
Biciul răbdat se-ntoarce în cuvinte
Si izbăveste-ncet pedepsitor
Odrasla vie-a crimei tuturor."
@Nela, pacat de comentariu. "A-ti"-ul il arunca in derizoriu.
Traiane, de ce ti-e frica nu scapi, or fi ei romanii fraieri ori naivi ori inceti, dar ... o sa ti-o iei frate de n-ai sa poti s-o duci !!!
Stai sa-si vada salariatii si pensionarii veniturile reduse din Iunie, ca te vor alerga prin "baile" de multime ca pe Hoara... Nu-ti dai seama ca de fapt amaratul de Hoara erai chiar tu ?
cine o sa-i plateasca? si de unde?
te pomenesti ca ne da patriciu datoria...? :)
unii romani sunt fraieri, ca pun botu la ce spune unu ca geoana crin vantu iliescu etc.
d-aia sunt romanii fraieri
- solutii de crestere economica nu exista in RO, aici trebuie reduse cheltuielile si nu marita nivelul de trai printr-o crestere economica sustinuta la nivel de guvern/parlament. Aici omul este vinovat ca primeste salarii si plateste contributii, pensionarul este vinovat ca traieste dupa ce a lucrat 40 de ani si a platit impozite, aici omul perfect este Basescu, el stie ce trebuie facut, si RO nu este tara unde vrem sa traim mai bine ...
de hotii ailalti "rosii" din opozitie, ce sa mai zic, nu mai vreau sa imi aduc aminte...
Credeti ca PD-L este solutia sau Basescu? Credeti ca PSD este partidul celor rai, iar Ponta este un mic comunist iar Basescu reprezinta alternativa raului mai mic?
Stiti bine cu totii ca avem o clasa politica de doi lei, iar sa faci pasiuni pentru unul sau altul mi se pare o pierdere de vreme. Ce putem face noi in calitate de cetateni? Sincer, nimic... Putem doar trai cu speranta ca EI, incompetentii pe care NOI i-am votat vor face ceva in interesul NOSTRU, pentru ca de aceea au fost pusi acolo! Este job-ul lor de zi cu zi sa se gandeasca cum ar trebui sa procedeze pentru a ne scoate din gaura in care ne aflam de peste 20 de ani.
A fost Milut si Ciorbea, a fost specula, imbogatiri aberante, neo comunism cu tenta de capitalism...
A fost iarasi Ilici, cu Nascase, cu Vacaroiu (apropos de alcool), cu Agaton (apropos de Nuty), cu Cozmanca si toti baronii locali. Si inca ceva: au fost ouale de la Cornu invelite in termopanele lui Dana (care ne ducea in Ghana)...
Acu e criza. A venit omu asta - Basescu, si-a recunoscut multe din pacate si e pornit sa faca ordine - atat in cuibul de viespi de la PDL cat si in serparia din Parlament.
Sindicatele, SOV, Grivco si Petrolistu, mai au probabil de camuflat cate ceva, dar Marinaru le sufla in ceafa.
Poate a venit momentul sa intram in teren si sa nu mai stam cu ochii beliti pe ecrane la tot felu de ipocriti.
Europa e in oala cu presiune, Cr(et)in Antonescu inca viseaza la functia de premier, Voiculescu tremura ca vine Lustratia (de ce oare?), iar pupincuristul rusilor mai spera la Mihaiela, dragostea mea...
Cu astia sau cu unu care nu mai are nimic de pierdut, cu sau fara Eba?
Si as vrea sa mai adaug doar atat: Boc, incepe frate si taie in carne vie in jurul tau in primul rand, nu se poate sa nu stii cine este corect si cine nu. Daca nu dai pe fata , fara mila, ce se intampla la nivel de Guvern si Parlament, o sa suporti toate consecintele, iar istoria te va aminti la capitolul "Asa nu". Ai sprijinul lui Basescu si intr-adevar nu aveti ce pierde. Daca PSD si PNL vor sa te schimbe, garantez ca in doi ani se va spune ca dec. 1989 a fost o feerie roz fata de cat sange va curge atunci.
cand a calcat cineva ultima data intr-o circa financiara ? care a fost mimica angajatului de acolo cand l-a vazut ?
faptul ca nu va ajung banii pentru cheltuielile actuale, cui se datoreaza ?
unii tipa ca veniturile nu le acopera cheltuielile, insa a semnat altcineva in locul lor contractele de credit cand si-au luat bunuri de consum in casa ? masina de 10k euro luata in leasing cum mai functioneaza ? nu mai sunt bani de benzina ?
cum e sa pleci de acasa la ora 8 si sa fii inapoi la ora 17:00 ?
incercati sa lucrati cativa ani de la 8:00 la 20:30, sa vedem daca mai trebuie LCD TV cu diagonala de 102 cm sau homecinema de cateva milioane - nu o sa mai apucati sa le vedeti nici macar stinse, nu mai vorbesc de a va delecta urmarind un film
asadar la munca si justificati-va banii, nu mai stati si frecati menta la cafele
tot respectul pentru doctorii, profesorii si politistii care tin romania in miscare si ca inca mai reusesc sa respire, insa sunt si foarte multi facatori de nimic ce toaca banii degeaba
Sorry but this is unconstitutional in the first place as publishing someone's income from employment AND mentioning their first and last name invades the personal privacay (ARTICOLUL 26 in the Romanian constitution).
Also Legea 677/2001 applies
Art 2 (4) Prezenta lege se aplica prelucrarilor de date cu caracter personal efectuate de persoane fizice sau juridice, romane ori straine, de drept public sau de drept privat, indiferent daca au loc in sectorul public sau in sectorul privat.
Whatever Ziarul Financiar thinks they could advice the president on, the legal issue is that the proposal (or the order from) Traian Basescu is unconstitional and unlawfal
If Mr Basescu would want ministries to publish the data, he might want to opt to EXCLUDE personal data (first name/last name) as this will create no discrepancy with local (and constitutional) laws.
And there were names and surnames, which I too found outrageous. Those people are now the object of hatred of their neighbors, coworkers, and the masses in general....
rar mi-a fost dat sa vad ca un roman plecat,fie si in America,sa ia atitudine fata de excesele de zel ale altora ce odata cu ajunsul pe nu stiu unde isi reneaga originea.
un gest de marlanie promovat de acest "john" ce a fost excelent taxat.
da-mi voie stimata Doamna sa ma repet :
Sarut mana !
PRESEDINTELUI ROMANIEI
PRIMULUI MINISTRU
PRESEDINTELUI SENATULUI
PRESEDINTELUI CAMEREI DEPUTATILOR
Spanzurati-ne !!!
Nu inteleg de ce tipa Basescu la mine. De ce ma ameninta ca intra Romania in colaps. In ceea ce ma priveste,tara mi se pare in colaps dintotdeauna. De cand m-am nascut. Comunistii, nu stiu cum se facea,dar nu se aju8ngeau fara sa ne ia la contract porcul din cotet. Erau stapani pe livada noastra,pe cazanul cu tuica,pe orataniile din batatura.Pe capitalisti i-am primit cu bucurie generoasa,aproape nefireasca.Trezirea din reverie m-a dus in primul colaps.In dificultate a fost tara si la mica privatizare,si la marea privatizare,si dupa ce am scapat de primul FMI, si cand duduia economia,si cand cautam luminita de la capatul tunelului, pe care vad ca n-am gasit-o. Va fi fiind,probabil,lumanarea de la capataiul parintilor si bunilor nostri. Si-acum aud ca Romania se duce fix in faliment. Iar Traian Basescu ma solicita sa fiu solidar nu stiu cu cine,sa dau 25% din leafa mea,15% din pensia mea. Ma uit la Basescu si nu seamana a om aflat in criza. Nici Guvernul nici Parlamentul nu sunt in criza. Nici miile de hectare de vile nu-s crizate. Dar,defectul meu,am avut ochi de vazut si urechi de auzit. Da.Aparatul de stat este urias.Dar nu populatia l-a facut urias. Voi,clasa politica,l-ati transformat in monstru. Daca exista un monstru care capuseaza mediul privat,acela nu este profesorul,doctorul,inginerul,functionarul public;monstrul care aincalecat tara asta sunteti voi,clasa politica. Si pentru ca sunteti la putere peste tot,voi,PDL,sunteti grasul care l-a incalecat pe slab! Cu contributia anterioara,in ordinea procentelor de reprezentare in structurile politic,a PSD(30%),a PNL(15%),a UDMR(6%)etc...Ati devastat Romania cum nici popoarele migratoare n-ar fi reusit. Si-apoi ati calarit tara,ati luat-o sub asuprire. Nici nu mai poate respira,de cata
iti inteleg frustrarea, frate! Ai dreptate! Da' ce ne facem acum ? Urmam acest plan care pare cam singurul posibil ca sa iesim din criza in conditiile democratiei sau aplicam planul B : punem un presedinte dictator, un guvern la dispozitie, o justitie la dispozitie si confiscam toate averile nesimtite, ii bagam pe toti la parnaie si o luam de la capat ? Da, ai dreptate, au gresit si din prostie si, mai mult, din lacomie! Si-au batut joc de omul obisnuit, cuminte, muncitor! Dar ce facem acum ? Suntem frustrati, suparati, revoltati! Si? Ce variante avem, azi, in anul de gratie 2010 ? Injuram si mergem mai departe sau ne revoltam si ne intoarcem la dictatura ? Infiintam tribunale ale poporului ? Le confiscam averile cu pistolul in coasta judecatorilor ? Ce e de facut, Bobocel, tata ? Basescu ne-a explicat, corect, zic eu, unde suntem! Nu ne putem intoarce la radacina raului, acum 20 de ani, sa smulgem buruiana si sa cladim solid! Avem o casa care sta sa cada! O reparam si o consolidam, noi, cei care trebuie sa locuim in ea, sau cautam vinovatii si-i pedepsim ? Si dupa asta ce facem ? Dormim sub cerul liber ? Eu zic sa reparam ce e de reparat si, dupa asta, sa ne organizam, sa fim vigilenti, sa ne pazim casa de impostorii si nesimtitiii care vor sa ne-o distruga!
Ar fi fost mai bine daca se lua de mana cu sefii de sindicate care iau bani de la SOV prin diferite firme din Cipru si nu platesc impozite la stat?
Ar fi fost mai bine daca ar fi crescut numarul de bugetari asa cum a facut guvernarea "liberala" Tairceanu la maximul procentual din spatiul european?
Ar fi fost mai bine daca ar fi platit toti nota de plata in loc de cei care nu fac nimic - s nu ma refer la toti bugetarii dar spre exemplu la un spital cunoscut mie sunt 13 lacatusi - pentru ce???
Cine este de dreapta ar trebui sa vada in aceste masuri adevarate masuri de dreapta care au datoria sa echilibreze balanta bugetara. Sacrificiile sunt mari dar cui nu-i convine nu are decat ca pe viitor sa se asigure de astfel de capricii ale economiei si nu ale unui politician asa cum acum mai toti cred.
Stim cum se fura dar tacem pentru ca ne e frica. La 4 ani suntem mutati de colo-colo, stim de ce, dar tacem - pentru ca ne e frica. Suntem popor de hoti si slugi. Aceasta este realitatea.
eu asa ma facut,si uite ca inca mai exist,fara doctori,fara drumuri,fara canalizare si mai nou,chiar si fara bani.
vremea si Dumnezeu sa tina cu mine!
Si, apropo de reforme domnule presedinte, ca tot e sezonul reducerilor, ce se mai aude cu parlamentul unicameral sau cu reducerea numarului de parlamentari la cel mult 300?
1.Daca nu sunteti capabili sa comasati sau sa desfiintati institutiile de pomana create de voi,clasa politica,macar reduceti numarul de directori.Aveti o droaie de sefi.Ati umplut tara de sefi.Pe ei dati-i afara intai si dupa aceea ajungeti la pensionar. Sau la doctor.
2.Trei sferturi dintre directorii vostri pe care i-ati instalat,mot,in institutiile bugetare,au afaceri acasa. Fac afaceri cu banul public.Dati-i pe acestia afara! Nu ei sa manance cu doua guri,si de la firma lor grasa,si de la buget,iar altul sa crape de foame.
3.Luati-va clientela politica din toate AGA si CA-urile companiilor de stat,de pe langa primarii,consilii judetene si ministere.Aveti deja directori acolo,exista specialisti.
4.Dati-va afara consilierii de pe langa ministri,secretari de stat,subsecretari de stat,primari,prefecti,presedinti de consilii judetene,catel,purcel,directori generali,din companiile de stat,din parcurile industriale.
6.Incetati sa mai capusati ministerele(primariile,consiliile judetene)cu clientela pe care o serviti cu miliarde de euro.
7.Voi,clasa politica,ati creat si intretineti evaziunea fiscala si munca la negru. Oamenii vostri,ai partidelor,ii protejeaza. Ii apara de functionari,sa nu-i descopere. Ii apara de lege.
8.Dupa ce veti face toate astea, abia atunci sa veniti, sa aveti indrazneala,sa va legati de batranii acestei tari.
Asta este Romania, dle.Basescu. O stiti, o cunoasteti, dar nu indrazniti sa va apropiati de clanuri care au miliarde de euro prin conturi in Elvetia. Ce va lipseste?! Vointa sau curajul sa procedati precum guvernul american, care cere informatii despre conturi dubioase de la banci elvetiene. Dar va este la indemana sa-i jupuiti de vii pe batrani. Sunt inofensivi. Ascultatori. Mult prea blajini. Tacuti.
Taticu', saracu' de el, nu se mai imbata oricat ar bea, ca bietu' de el e atata de antrenat ca duce linistit cateva sticle de tarie fara ca macar sa-i bata pleoapa la ochiu' ala cu care vede stereo.
Plus ca taticu' e un om foarte ingrijorat de poporu' roman. Uite, de exemplu, pe unchiu' l-a facut mare businessman, pe sor-mea mare a facut-o notaritza si din cateva vanzari anterioare a procopsit-o cu casa de un milion de euro. Eu, noroc ca-s desteapta, am ajuns pe bune in PE ca m-au votat alti destepti ca mine din PDL.
Si pe tanti Nuti Udrea si pe unchiu' Cocos i-a rezolvat taticu' inca de pe cand era la primarie. Nu mai vorbesc de unchiu' Videanu si mai ales unchiu' Blaga, ca ei deja l-au si intrecut pe taticu'.
Sigur, taticu' mai zice pe la TV cum ca nu-i voie de facut afaceri cu statu', da' toti stim ca glumeste. Altfel de un' sa scoata toti nenii si tantiile astea miliardele.
Adica ce, n-ajunge cat bine a facut taticu' la toti astia? Pensionarii aia din strada oricum n-o mai duc mult, ce rost are sa le mai dea si la aia pensii? Oricum n-au ce sa faca cu ele. Uite, ca sa-si ia o poseta ca a mea o pensionara ar trebui sa-si stranga pensia pe cativa ani :))). N-are sens sa se mai chinuie saraca!
In concluzie, sper ca ne-am inteles: taticu' e cool si oamenii rai ca patriciu, geoana, antonescu, iliescu, rusii, vantu, minerii, sarea, posta ii tot fac rele.
Doar v-am spus: taticu' n-avea cum sa fie beat, ca la cat de antrenat e i-ar fi trebuit o cisterna de tarie ;)
Apropo, sa nu uit: sa traiti bine si peste doi ani sa ne votati iar tot pe noi, c-altfel vin minerii :)))))))
In vreme ce salariile celor din sectorul de stat bulgar au crescut cu doar 5% in ultimii doi ani, in Romania, veniturile angajatilor la stat s-au marit cu 35% in 2005 si cu 40% in 2006. (asta era in 2007, articolul aici:
http://www.standard.money.ro/articol_13938/functionari_si_bugetari_in_romania_si_bulgaria.html)
In 2000 erau 135k functionari publici, in 2009 erau 218k.
Evolutia punctului de pensie:
In 2001 era aprox 58 de euro, in 2010 este 178 euro
(date aici: http://www.mmuncii.ro/pub/imagemanager/images/file/Statistica/Statistici%20lunare/Ev_punct_pensie.pdf)
Intre 2003 si 2010 euro nu a oscilat prea mult,s-a aflat in zona 3.4-4.1.
Mai mult, numarul pensionarilor a crescut de la 3.6 milioane in 1990 la 5.7 milioane in 2009. diferenta de 2.1 milioane de pensionari * 700 ron (pensie medie) inseamna 4.2 MILIARDE de euro anual de platit IN PLUS (in total pensionarii primesc 11 MILIARDE de euro anual).
Asadar, ca va place sau nu va place, ca va e simpatic basescu sau nu, realitatea asta este si cu asta trebuie sa vedem ce e de facut. Orice guvern ar veni TREBUIE sa scada pensiile, TREBUIE sa scada numarul bugetarilor. Asta este SINGURA VARIANTA, plus, evident, celelalte masuri de stopare a cheltuielilor inutile, pt clientela politica, care sunt facute in ministere, primarii, parlament, INDIFERENT de culoarea politica)
Eu le urez succint 'succesuri' celor care cred in TATUCI, FATUCI DE TATUCI, AMANTE BLONDE DE TATUCI, BULDOGI, AADRIEEANI, BEHEHERCEANI si restu' si le mai doresc sa fie dusi de catre cei mentionati anterior pe inalte culmi de civilizatie si prosperitate ...... aici aproape in zona cu gardulete mici, movilite de pamant si obiecte din lemn si marmura, frumos aranjate pe aliniamente si alei umbrite.
asadar, obisnuiti-va cu ideea ca orice partid ar fi la putere vom fi furati cata vreme noi, oamenii, continuam sa dam mica spaga, cate vreme avem prieteni angajati pe pile la stat si continuam sa le zambim, cata vreme spunem las-o asa ca merge si-asa. eu m-am certat cu prieteni care faceau afaceri dubioase cu statul, de ex, desi nu m-ar fi afectat direct, ba din contra. tu ce-ai facut ca sa stopezi hotia. nu, asa, vorbe pe net, concret, ce ai facut??? a venit sa punem intrebarea "ce putem face noi pt romania" nu "ce poate face romania pt noi"
Aici rezolvarea era simpla: restructurarea imediata a sectorului bugetar (de ce se angajeaza pana in momentul asta informaticieni platitiu cu 2500-3500 lei cand intretinerea parcului de claculatoare se poate da la firme? de ce sunt angajate cateva sute de femei de serviciu, cand intretinerea se poate da la o frima de profil etc?), o descentralizare rapida (salarii pe criterii de competente), si o sustinere a economie din RO prin legi favorabile de a dezvolta a faceri legale ... Sufocarea consumului si diminuarea veniturilor nu este metoda anticriza!!!!!!!!
Acuma, daca tot esti asa de bine informat...poate ne spui noua cum a evoluat costul "cosului zilnic de cumparaturi" in acesti ani si nu cum a evoluat cursul EURO. Pentru ca la noi in tara nu are nicio relevanta cursul euro cu ceea ce se intampla la pretul "din raft".
Cum a evoluat pretul utilitatilor in Romania?
Care a fost rata inflatiei in tot acest timp?
Iar dupa ce ai tras linie, ai facut calculele, sa ne spui cu cat au crescut de fapt pensiile si salariile!
Dina pacate n-am timp sa fac aceste calcule si chiar daca as avea timp nu are sens...realitatea din buzunare vorbeste!
Nu trebuie sa vina Voiculescu sau vant sa-mi spuna la TV ca nu am bani, asta o vad si singura....
Din pacate pentru marea majoritatea a romanilor (fie ei pro-Base sau contra lui) timpul se masoara in numar de zile ramase pana la salariu/pensie.
O sa comentez strict legat de partea cu cresterea salariilor, fie ele si bugetare.
Trebuie sa admitem ca a avut loc o crestere economica (fara a intra in subiect care au fost factorii acestei cresteri, pentru ca nu vreau sa politizam si nici sa polemizam). De exemplu, pretul unui apartament cu 2 camere, prin 2001-2002 era in jur de 12-14 mii dolari (dolarul fiind peste euro). La ora actuala, pretul aceluiasi apartament, ba chiar si cu 10 ani vechime in plus este lejer de cel putin 3-4 ori mai mare. Piata nu poate sa creasca fara o crestere a puterii de cumparare. Iar puterea de cumparare, creste oarecum uniform in toate sectoarele.
Scaderea numarului de bugetari poate fi o solutie pentru a mai diminua din deficitul bugetar, dar a arunca in somaj acum 25% din bugetari n-ar aduce un beneficiu pe termen scurt asa cum se pare ca ne trebuie (disponibilizatii beneficiind automat de ajutorul de somaj pentru o anumita perioada).
Aceasta scadere trebuie facuta treptat si (probabil) nu in toate sectoarele.
O alta problema o reprezinta nivelul de colectare. Cat am lucrat in tara, am avut un angajator care si-a onorat toate taxele fata de stat, cu salariul integral pe cartea de munca, iar pentru o scurta perioada chiar a trebuit sa plateasca taxe enorme, eu fiind in ultimul an de studii.
Dar sunt o gramda de firme si firmulite, care in acte acord doar salariul minim pe economie, iar restul "salariului" este dat la negru.
Mai mult, exista firme care angajeaza fictiv persoane pentru o anumita perioada, doar pentru a inlesni accesul la ajutorul de somaj pentru respectivele persoane.
Coruptia exista mai peste tot, din pacate.
Bube par a fi multe, iar in ultimul timp am vazut preponderent comentarii impotriva bugetarilor si a pensionarilor.
Da, cei care sunt pensionati pe caz de boala ar cam trebui trecuti printr-un filtru si vazut care e adevarul, eventual adusi la raspundere pentru fals i
Daca tot stii, de ce taci malc? De ce le arunci asa, in treacat? Asa functioneaza institutiile statului? Procedezi ca Iliescu? Eu sunt smecher, mare barosan, voi sa fiti cuminti, ciocu' mic, ca va ia mama dracu', stiu totu' despre voi si la o adica... Bai, Basescule, cum esti tu garantul Constitutiei, al legii si al statului de drept, ba', smenarule, daca te erijezi in prim-ministru si in protector de infractori? Pentru treaba cu "eu stiu, da' nu vreau sa spun cum e cu coruptia si cu sindicalistii", ai merita o comisie de ancheta pe cap, ca sa nu mai faci astfel de afirmatii in bataie de joc la adresa unei natiuni intregi. De ce mai aveti instrumentele la indemana? Pentru santaj, pentru trafic de influenta? De ce nu sesizati Parchetul si, apoi, sa informati opinia publica? Poolimea e buna doar la vot, ca sa va ingrasati voi clientela pana la aducerea la faliment a statului?
1. hotul neprins este negustor cinstit;
2. toti oamenii, conform constitutiei, beneficiaza de prezumtia de nevinovatie;
3. doar justitia face dreptate intr-o societate democratica, nu Basescu!;
4. una e sa stii si alta sa demonstrezi!
Chiar ati uitat fabrica de bani PSD ? Chiar credeti ca mai multi bani inseamna si MAI MULTA VALOARE ?
Avem doua alternative : ori scadem cheltuielile publice ori punem fabrica de bani in functie. Voua va convine fabrica de bani, inflatia? Ca aveti "sindicate " si voua va trag iar aia pe turta banii si privatii iar se sacrifica?
Ca de imprumutat o facem din ce in ce mai greu si mai scump. E ca si cum pentru salariile voastre voi vreti sa vindeti viitorul copiilor-cei ce vor trebui sa plateasca imprumuturile si dobanzile. plUs ca noi vom iesi la pensie cu 10-15 ani mai tarziu ca voi si nu vor mai fi copii sa ne sustina (de la 1 pensionar la 4 salariati in 1989 acum am inversat la 1.2 pensionari la 1 salariat . In 10-15 ani vor fi 1.5-1.7 pensionari la 1 salariat. Atunci sa te tii !)
Si mai vorbeati de tiganii ce-si vand copii...
suna cinic, sinistru, dar asi fi vrut ca pocul lui boc din emisiunea lui gheorghe sa fi fost si ultimul...
- Intr-un serviciu din PMB sunt 10 oameni din care 6 stau toata ziua pe scaun, muta hartiile de pe un birou pe altu si la 4 sparg usa. STAU de pomana toata ziua, nu fac nimic. Pai de ce sunt platiti oamenii astia domnule primar ????
- am un amic care lucreaza in MIn Transp. Acolo e mai rau, din 10 insi 3 lucreaza si 7 stau de pomana. Am auzit ca sunt trei directori pe aceiasi functie. S-au facut angajari pe criterii genu' "hai s-o aduc pe soacra-mea sa ia si ea un salariu,,,"
D'aia am ajuns aici...din cauza puturosilor din sist bugetar. Dupa ce ca stau degeaba mai angajeaza altii care sa le tine de urat.
- sa le scada pensiile la lipitorile cu 40 milioane pensie. NU la cei cu 500 ron. Multi pensionari sunt cu dosarele contrafacute, vezi doamne sunt bolnavi psihic, vrajealaaaa, MINCIUNI...n-au nici pe dracu si ei stau acasa si iau pensii de handicapati. S-au facut zeci de mii de dosare cu pseudo pensionari. Pe aia cine ii verifica? Sa se duca frate la munca ca noi muncim pentru ca hoiturile lor sa stea sa zaca in casa.
-trebuie sa ne sacrificam toti, asta e...ne-o meritam. Daca suntem prosti si rabdatori !? Ne meritam soarta. Atata timp cat stati si dati din gura fara sa faceti nimic. Ce vreti, ca guvernantu sa zica: hai ma ca am furat destul..sa dau si la amaratii aia. Trebuie sa luam atitudine. Pai noi jucam dansul pinguinului la miting si grecii intrau peste ei cu batele. Cred ca sesizati diferenta.
- Pana cand, noi sist. privat, sa va scoatem pe voi bugetarii tot timpul din c...t ?? Faceti si voi sacrificii si mai usor cu pretentiile. Voi "lucrati" 8 ore si spargeti usa, pe cand noi lucram si cate 10 ore, 12 in unele cazuri. Pai daca va pun pe voi sa lucrati la casierie pana la 18 faceti greva. Suneti niste parsivi. V-ati invatat sa cersiti si sa faceti greve tot timpul. Angajati-va frate la patron sa vedeti ca nu prea va mai convine. Comunistilor !!
PS: sefii de sindicate sunt, bineinteles, la fel de cinstiti...
Nu e corect politic sa se ia doar de la cei care nu au.
aceasta este defapt gafa PDL. intentie buna, solulie romaneasca si de mahala.
Un profesor de economie de la un colegiu a declarat ca nu a picat vreodata pe cineva la examen, dar ,odata a picat o grupa intreaga.
Acea clasa a insistat ca socialismul este functional si ca nimeni nu ar trebui sa fie sarac si nimeni bogat, toata lumea EGALA !
Profesorul le-a spus, OK, vom face in grupa aceasta un experiment asupra socialismului.
Notele tuturor vor fi mediate si fiecare va primi aceeasi nota, astfel incat niciunul nu va pica si niciunul nu va primi nota A.
Dupa primul test, notele au fost mediate si toti au primit un B.
Studentii care au studiat intens au fost suparati, iar cei care au studiat mai putin au fost bucurosi.
Cum cel de-al doilea test se apropia, studentii care studiasera putin au invatat si mai putin, iar cei care studiasera mai intens si-au spus ca si
ei vor o "pomana", asa incat si ei au studiat mai putin.
Media celui de-al doilea test a fost D! Nimeni nu mai era fericit.
Cand a fost dat al treilea test, media notelor a fost F (picat).
Notele nu au fost crescatoare deoarece au aparut certurile, acuzatiile, ura si nimeni nu a vrut sa invete pentru beneficiul altuia.
Spre marea surpriza a tuturor studentilor, toti au picat. Profesorul le-a spus ca socialismul ar fi picat in final deoarece, atunci cand recompensa
este mare, efortul pentru a avea succes este, de asemenea, mare. Dar cand statul nu mai acorda acea recompensa, nimeni nu va incerca sau va vrea sa
aiba succes. Nu putea fi o explicatie mai simpla.
Iata un scurt paragraf care sintetizeaza totul
"Nu se poate legifera ca saracul sa fie liber iar bogatul in afara libertatii. Ceea ce primeste o persoana, fara a fi muncit pentru aceasta,
trebuie produs de cineva, care, la randul ei, nu primeste pentru ceea ce a muncit. Statul nu poate da cuiva ceva, fara sa fi luat mai inainte de la altcineva.
Cand jumatate din populatie vede ca poate sa nu munceasca, pentru ca cealalta jumatate va avea grija de ea, si cand jumatatea care
Nu poti multiplica bogatia divizand-o."
Din pacate va tine cu dinti de mascota lui de prim-ministru pentru a intregi un cadru de incompetenta administrativa. Din pacate, sunt atat de prosti si cand e vorba de furat, si asta ne doare cel ma tare pe noi aceeia care nu ne identificam cu ei... ALESII.
Discursul sau ar fi fost perfect daca venea din partea unui reprezentant al societatii civile, sau a unuia care e in opozitie din ’89.
Dar in situatia actuala ceea ce spune dansul e ipocrizie si cinism.
Dansul vorbeste despre coruptia din vami si acuza sindicatele, desi vorbele domniei sale arata ca era in cunostinta de cauza dar nu a facut absolut nimic sa elimine acest fenomen. Este primul om in stat si are un guvern de paie pe care-l controleaza total.
Ne-a promis o conducere curata si a castigat acuzandu-i pe ceilalti de coruptie si de de baroni. Acum dansul vine si ii roaga pe proprii parteneri de putere sa inceteze sa mai faca smecherii cu statul si sa aleaga intre afaceri si functii administrative. Asta arata clar ca dansul stia despre aceste lucruri dar ne-a mintit pana acum in mod grosolan.
Cancerul din sistem nu sunt salariile bugetare, evaziunea fiscala, complicitatea sindicatelor etc
Toate astea sunt efectele cancerului din sistem si ramai la fel de bolnav de cancer daca tratezi doar caderea de par datorita chimio.
Cancerul din sistem este managementul dezastruos al acestei tari, furturile si coruptia incurajate de la cel mai inalt nivel, clientelismul politic care a umflat aparatul administrativ la un nivel nepermis si asta chiar in mandatul domniei sale. In 2009 functionarimea publica s-a inmultit cu vreo 15%. Videanu il angajase pe Sida la ministerul economiei si in 3 saptamani il numise consilier la ambasada de la Paris. Sida prietenul lui EBA, fata presedintelui care vorbeste de cancerul din sistem, europarlamentarul roman agramat care a fost ales sa reprezinte tara printr-o morisca de partid mai ceva ca in comunism.
Dl Basescu este partas la dezastru si oricat o da dansul cotita, cel mai mare creador de crize din Romania nu poate reprezenta solutia acestei crize.
Oricum ar fi fost, niciodata Romania nu a ajuns in situatia disperata de acum si niciodata nu am imprumutat o asemenea suma enorma care, intre noi fie vorba, nu prea e clar pe ce s-adus.
Din ceea ce scrii, mie mi-e clar ca esti inregimentat politic. Nu sunt postac fedesenar si apropo, PDl e tulpina din acelasi trunchi fesenist din care au rasarit fedesenarii.
Nu am avut conducere personala si nici patroni in dotare, nu-mi place ciolanul decat daca e cu fasole si peste toate nu am de ce sa-mi fie rusine.
Ceea ce faci mata aici este stravechea tactica a hotului care striga hotul.
Conform logicii dumitale ar trebui sa tacem din gura la matrapazlacurile puterii pentru ca si inainte era la fel. Bravo musiu, sa stam incremeniti si sa-i lasam pe nemernici sa ne sodomizeze in voie. Stai mata daca-ti place, eu am alte orientari si e clar pentru orice minte normala ca puterea fara corectie populara duce la dezastru si dictatura, adica aproximativ ce avem noi azi. Sa traiesti bine.
Dar e o stupizenie imensa sa crezi ca TOTI cei ce sunt platiti de la buget sunt paraziti care toaca banii de pomana.
Este o stupizenie la fel de mare sa judeci sistemul per global si sa tai in stil comunist de la toti pentru vina unora. Facand asta ii pedepsesti pe toti pentru vina unora ce si-au tras avantaje in regim clientelar. Facand asta dai in cap economiei in general reducand consumul si creand noi probleme colaterale.
Nu tin partea liderilor sindicali pentru simplul motiv ca majoritatea par niste profitori sau chiar escroci sub acoperire.
Dar nu pot sa nu vad ca masurile propuse de conducere nu vor rezolva problema defel pentru ca reducerile salariale in bloc nu au darul de a scoate in evidenta hibele ci doar de a nemultumi pe toata lumea. Daca vrei sa reformezi ceva atunci trebuie sa identifici ce merge prost si sa schimbi asta.
Reformele nu se fac cu demagogie, minciuni si pedepse colective inutile.
Nu vad de ce tot insisti cu celelalte partide, nu despre ele e vorba acum ci despre ce fac cei ce detin puterea absoluta in Romania, despre un guvern incapabil sa ia masuri de stimulare economica, care cultiva sistemul clientelar si sifoneaza banii de la buget catre clientela proprie mai mult ca niciodata.
Au indatorat tara pentru a sustine anul electoral prezidential si nu au implementat mai mult decat vorbe si rubedenii prin posturi banoase de bugetari.
Pentru informarea ta, eu nu sunt dependent de ceea ce se intampla acum intara, dar asta nu inseamna ca trebuie sa tac si sa asist cum este demolata si jefuita la drumul mare. Daca pe tine te incanta asta atunci iti inteleg pozitia. Altfel este o pozitie masochista si perdanta. O sa vezi asta peste putina vreme daca vom mai continua cu aceiasi oameni si aceleasi masuri dupa ureche.
Stati linistiti la locurile voastre tovarasi, lasati agitatia cu iz revolutionar indusa de 'agenturili straine' de PDL.
- sunt in primul rand ei de vina pentru situatia actuala ?
- pe cine vedeti in loc ? prim-Ministri : bombonel?, Patriciu?, Ponta?, sau poate... Becali? Presedeinti : prostanacul?, crinuletul? Marko Bela?, sau poate... Becali?
- oricine ar fi, ar putea gestiona altfel situatia de fata, fara sa afunde tara in marasm economico-financiar care sa conduca in urmatorii ani la incapacitatea de plata ?
Si cateva sugestii :
- puneti mana si munciti
- multumiti-va cu ce aveti, caci oricum ese mai mult decat nimic
- uitati "vremurile bune" cu crestere economica arificiala, pentru care platim acum nota de plata.
Asadar,chiar si pe dvs, dle Basescu (pe care tot ca si altii de mai sus, v-am ales ca raul cel mai mic, nu de f multa incredere) si pe dvs dle Boc si pe dvs dna Roberta Anastase si dle (dle?) Geoana va intreb, de ce nu apelati la parlamentari si guvernanti si nu numai (ca aveti marfa destula!) printr-o lege sau ordonanta de urgenta sau ce se poate da acolo in Parlament, legal, pt scaderea tuturor acelor "necesitati", cazari la hoteluri de 5 stele, masini personale (de servici), mobile, etc, etc si tot din solidaritate, pt intrarea salariilor a 80% din parlamentari (cei ce mai au din ce trai inafara de salariu!) de la 1 Iunie pana la final de 2010 la Bugetul statului? Pt ca astfel, ia-ti ajuta f mult pe cei amarati, pt ca scaderea n-ar mai fi atat de mare. Se vehiculeaza aceasta extraordinara idee de vreo 2 sapt. pe la o anumita televiziune si pe net si printre oameni si totusi va e atat de greu s-o faceti?
- o lege a conflictului de interese;
- un sistem de achizitii publice cuplat cu cel european ca referinta de pret;
- anularea legii functionarilor publici dupa modelul UK ei devenind astfel lucratori cu contract de munca limitat. Modelul francez este un esec total. Cel mai simplu ar fi fost anularea acestei legi a contractului pe viata si apoi aplicata reducerea de personal.
- un sistem informatizat national prin care fiecare salariu sau venit al unui cetatean (bazat pe un ID national) sa intre intr-o baza de date pentru a fi verificat de fisc asa cum exista in Belgia si toate tarile nordice. Fiscul ar ramane sa controleze pe teren numai firmele la care se aplica forfetarul.
- un sistem national informatizat de supraveghere a fluxurilor de capital in colaborare cu BNR asa cum exista in Olanda si Belgia. Sa nu uitam ca BNR este singurul centru de putere care detine aceste informatii iar prin protejarea acestor date devine partasa la jaful national.
- o noua lege a sindicatelor prin care liderii sa fie incompatibili cu afacerile private sau cu statul. Proiectul "refacerea scolilor" in valoare de 4 miliarde euro a fost derulat in proportie de 70% de firmele liderilor de sindicat iar diferenta intre realitate si proiect o poate vedea oricine (o scoala a ajuns sa fie renovata de 3 ori in aclasi timp).
Cu aceste minime instrumente, Romania ar putea trece de la vorbe la fapte. Cineva trebuie insa sa-i sugereze lui Basescu ca fara instrumente obiective de control si suparveghere a economiei interventiile sale raman vorbe in vant in spatele carora functionarii si politicienii fac ce vor cu banii publici.
In alta ordine de idei, inactiunea d-voastra ma determina sa cred ca sunteti santajat. Si d-voastra aveti ceva pe constiinta? Daca este asa, atunci lasati locul unui om puternic, nepatat, care are curajul sa opreasca jaful si sa extermine aceste termite. Decideti cat mai grabnic incotro o luati pentru ca acest popor nu mai are rabdare.
Tineti-o tot asa dar va anunta ca istoria o scriu tot ei si veti figura ca un simplu agitator de mase.
Tineti-o tot asa dar va anunta ca istoria o scriu tot ei si veti figura ca un simplu agitator de mase.