FOTOGALERIE Modernizarea Bulevardului Aviatorilor – calvarul soferilor continua

de Ovidiu Draghia     HotNews.ro
Marţi, 25 mai 2010, 15:55 Actualitate | Esenţial

FOTOGALERIE Santier pe Bulevardul Aviatorilor
De la jumatatea lunii mai au inceput lucrarile de reabilitare a Bulevardului Aviatorilor, pe tronsonul cuprins intre Piata Charles de Gaulle si Podul Bordei. Santierul a fost deschis fara avizul Ministerului Culturii care a inclus artera pe lista monumentelor istorice – conform Ordinului nr. 2314/2004. Ca bucuresteni, ne punem cateva intrebari legate de modul de desfasurare a lucrarilor, de durata executiei si de costurile acestora.

Prima intrebare

De ce nu a asteptat Primaria Bucuresti avizul Ministerului Culturii? Nimeni nu pune la indoiala necesitatea refacerii bulevardului si a Pietei Charles de Gaulle care devenisera impractibile pentru soferii care le tranzitau. Doar ca, in lipsa unui aviz al Ministerului, lucrarile pot fi inghetate dupa refacerea fundatiei pentru ca in prezent nu se stie daca se va reface piatra cubica sau daca se va turna asfalt. Astfel, perioada de restrictionare a traficului pe doua benzi, cate una pe fiecare sens, ar putea sa fie prelungita sine die.

A doua intrebare

De ce era necesara refacerea fundatiei pe Aviatorilor? Am facut cateva fotografii pe Bulevardul Aviatorilor din care rezulta faptul ca fundatia era in regula, construita din beton. Prin urmare, fie ca se opta pentru asfalt, fie ca se refacea piatra cubica, timpul de executie putea fi mult mai scurt, iar costurile mai mici.

Ne gandim la cateva exemple, tot din zona de nord a Bucurestiului, unde s-a putut lucra altfel cu rezultate foarte bune. Din cate cunoastem, portiunea Soselei Bucuresti – Ploiesti,  dintre Piata Presei si Fantana Miorita, precum si Bulevardul Ion Ionescu Sisesti, au fost asfaltate chiar fara scoaterea pietrei cubice, iar circulatia se desfasoara fara probleme.

A treia intrebare

Ce alegem intre piatra cubica si asfalt? In functie de raspuns, optam pentru modernitate ori pentru pastrarea istoriei, pentru siguranta rutiera versus riscuri cand carosabilul este umed, pentru timp scurt de executie a lucrarilor contra unei perioade de cativa ani. Piatra cubica a fost eliminata masiv din Bucuresti in ultimii ani, iar Aviatorilor, Prezan si Piata Charles de Gaulle sunt printre ultimele piese din istoria infrastructurii vechi a Capitalei. Din pacate, nu credem ca piatra cubica este o solutie pentru ca nu are cine sa o monteze eficient.

Afirmatia se bazeaza pe cateva experiente evidente: esecurile din ultimii ani din Piata Charles de Gaulle ciocanita inutil de muncitori – reparatiile lor tineau cateva zile, ori refacerea dupa 1989 a Bulevardului Constantin Prezan, unde s-a lucrat inclusiv la fundatie. Sa comparam acest bulevard refacut de la zero cu numeroase tronsoane de pe Aviatorilor, intacte inca, desi piatra cubica de pe fosta Sosea Jianu dateaza din interbelic. In sfarsit, pentru ca am amintit de costuri la inceputul articolului, pretul refacerii pietrei cubice pe tot Bulevardul Aviatorilor este estimat la 20 de milioane de euro.

Cum credeti ca ar trebui sa arate Bulevardul Aviatorilor, Piata Charles de Gaulle si Prezan? Primaria Capitalei ar trebui sa refaca piatra cubica, eventual cu specialisti straini pentru a asigura si calitatea lucrarilor, sau sustineti varianta folosirii asfaltului?


Citeste mai multe despre   




















Jurnal​ din Israel

FOTOGALERIE Tel Aviv: artistic si sofisticat

Tel Aviv e un oras nou pornit de la un port vechi si are un tip de sofisticare, nearoganta, care-l face definitiv interesant. Arhitectura lui, accentele moderne, tusele europene, aspiratiile americane, muzeele, casele memoriale permit calatorilor sa traiasca in el si o experienta culturala. Spiritul relaxat al orasului si umorul generatiei tinere din Tel Aviv se traduce uneori in mici capodopere in culoare pe ziduri. Unul dintre cele mai bune, amuzante si interesante tururi e cel din cartierul florentin, cunoscut ca partea boema a orasului.

3040 vizualizari

  • +5 (7 voturi)    
    Bd. Prezan (Marţi, 25 mai 2010, 16:17)

    Petru Moldovan [utilizator]

    a fost refacut bine cam prin 1995 cu termen de garantie de 10 ani. Intre timp tot felul de neispraviti au spart fundatia de-a latul ca sa schimbe tevi sau cabluri acolo si au pus piatra cubica la loc cam in bataie de joc. Oricum strada inca arata bine dat fiind ca i-a expirat termenul de garantie de 5 ani. Daca s-ar reface strazile in stilul ala dar cu camin de vizitare pentru tevi si cabluri astfel incat sa nu se mai sparga fundatia la fiecare avarie ar fi OK cu piatra cubica, si in plus ar arata mai bine.
    • 0 (0 voturi)    
      Sa traiasca, (Marţi, 25 mai 2010, 23:05)

      lsm [anonim] i-a raspuns lui Petru Moldovan

      dom' primar general care a avut grija sa asfalteze in timp record strada pe care sta (Popa Savu) si, dupa un an si jumatate "umbla" si la Bdul Aviatorilor, desi nu era nevoie! Comisioane, Dorele???????
      • +1 (1 vot)    
        Te inseli! (Miercuri, 26 mai 2010, 13:45)

        Tiberiu [anonim] i-a raspuns lui lsm

        Neeaaa... esti dezinformat. Bulevardul Aviatorilor era zdrente. A rupt in doua, sute de masini. Nu mai putea fi circulat. A fost o idee buna sa se refaca si fundatia, cel putin asa vom avea o asigurare ca nu se va strica in cateva luni. La noi Oprescu face. Firmele sunt cele care trag tepe. Sa fiu sincer, as prefera asflatul. Piatra cubica mi se pare mult mai greu de intretinut si pe langa asta, nu este potrivita intr-o zona atat de circulata.
    • 0 (0 voturi)    
      Se vede ca nu treci pe acolo (Miercuri, 26 mai 2010, 10:40)

      Cristina [anonim] i-a raspuns lui Petru Moldovan

      In special pe Prezan, este plin de gropi mari.
      Pe Jiului fundatia de beton de sub piatra cubica avea 20cm. Nu vad cum ar fi putea fi mai grozava asta, ca e facuta tot cam in aceeasi epoca pentru alt fel de trafic. Ce reabilitari se faceau in 95 ? Carpeli poate. Nu-mi amintesc sa fi rascolit pe acolo asa serios cum fac acum.
      Daca se pune asfalt se va circula mai repede, deci va fi mai putina inghesuiala.
      Eu as fi inceput cu intersectia de la Charles de Gaulle.
  • +4 (8 voturi)    
    clar asfalt (Marţi, 25 mai 2010, 16:18)

    Kpax [utilizator]

    in zona pietonala din centru istoric poate sa puna piatra cubica dar unde est trafic intens neaparat asfalt !!
    • +5 (5 voturi)    
      De acord (Marţi, 25 mai 2010, 16:16)

      EQUANT [utilizator] i-a raspuns lui Kpax

      M-am saturat sa-mi rup masina zilnic prin gropile alea! Acum nici macar nu mai pot circula pe-acolo, la ce nebunie e.
      N-o sa putem noi niciodata pune piatra cubica la fel ca-n Germania, unde nu simti nimic, asa ca sa puna asfalt mai bine.

      Au 'refacut' si fundatia ca sa inghita firma respectiva si mai multi bani. Sunt curios ce firma executa lucrarea ...
      • +2 (2 voturi)    
        Ai fost matale in Germania (Marţi, 25 mai 2010, 18:31)

        dorel [anonim] i-a raspuns lui EQUANT

        Sa vezi cum e piatra cubica... Unde ai simtit-o, in Hamburg? In ce oras? Sau pe ce autostrada.
        Inca un luzar care posteaza despre ce stie el de Germania.
      • +1 (1 vot)    
        Cuvinte! (Miercuri, 26 mai 2010, 13:48)

        Andrei [anonim] i-a raspuns lui EQUANT

        Fundatia trebuia refacuta, era praf. Crede-ma, trec aproape zilnic pe acolo. Sunt dispus sa astept si il rog pe Oprescu sa puna asfalt. Piatra cubica poate ajunge in zonele in care pe primul plan este pusa plimbarea pe jos, nu cu masina!
    • +1 (1 vot)    
      pina una alta (Miercuri, 26 mai 2010, 10:39)

      pepe [anonim] i-a raspuns lui Kpax

      in centrul istoric, pe strada mea si pe alte citeva, nu au pus decit pamint; s-au adunat acum gunoaie si ciini vagabonti. de 3 ani e asa si pina nu vin alt primar in locul imbecilului actual, asa va ramane.
  • 0 (6 voturi)    
    asfalt (Marţi, 25 mai 2010, 17:10)

    eternu [anonim]

    asfalt vrem. clar de tot.
    • +1 (1 vot)    
      si (Marţi, 25 mai 2010, 23:06)

      lsm [anonim] i-a raspuns lui eternu

      comisioane, normal, clar de tot !!!!!!!!!!
  • +2 (6 voturi)    
    Monument? (Marţi, 25 mai 2010, 17:41)

    Big [anonim]

    Astea sunt monumentele noastre istorice? Un drum de 50-100 de ani? Si case chichioase "stilul micul paris" de 100-150 de ani?

    Si in acelasi timp sarmizegetusa se degradeaza pe zi ce trece, iar in restul tarii sunt cetati care au ajuns material de constructie pt cotete de porci.
  • +1 (5 voturi)    
    asfalt (Marţi, 25 mai 2010, 17:46)

    eu [anonim]

    asfalt !
    cu piatra cubica s-a vazut care e treaba...s-o puna in parc sau pe strazi fara circulatie rutiera ca doar avem si de-alea - vezi Bd. Iuliu Maniu
  • +1 (5 voturi)    
    Dobitocii sa-si tina piatra cubia drept perna (Marţi, 25 mai 2010, 17:56)

    Cristi [anonim]

    Daca tot li se pare atat de amuzant. Restul dorim asfalt pe sosele. Ce sa-ti spun, monument national. Da, prostia a ajuns monument national. Dupa aceeasi idee cretina ar trebui sa stam tot in grote.
  • +2 (4 voturi)    
    buna intrebare (Marţi, 25 mai 2010, 18:18)

    miticosul [anonim]

    amortizoarele masinii mele spun ca 'da'. Ca e bine ca se scapa de piatra cubica. Parerea mea ca cei de la ministerul culturii se pot ingriji mai bine de cladirile demolate ilegal decat de o piatra cubica care face mai mult rau decat bine.
  • +2 (4 voturi)    
    asfalt (Marţi, 25 mai 2010, 18:46)

    Andrei [anonim]

    As vrea sa fie asfalt calumea si pe Prezan si pe Aviatirilor insa lucrare de calitate nu carpeala. Piatra cubica sa pastreze numai acolo unde nu e trafic mare pentru ca atunci cand se duce fundatia se face varza tot drumul.
  • +2 (2 voturi)    
    intrebari... (Marţi, 25 mai 2010, 19:47)

    Cotiso [anonim]

    Legat de intrebarea numarul 2...
    Dar de ce E=mc2?
    De ce pasarile zboara?
    De ce comunistii sunt in pozitiile cheie dupa 20 de ani de la lovitura de stat?
    De ce rasare soarele?

    Intrebari... ca si intrebarea ta:
    "De ce era necesara refacerea fundatiei pe Aviatorilor?"
    Nu esti inginer constructor ca sa poti intelege de ce.
    • +2 (2 voturi)    
      Degeaba (Marţi, 25 mai 2010, 20:26)

      emil [anonim] i-a raspuns lui Cotiso

      L-ai luat la misto, dar tot nu l-ai lamurit. Daca nu ii si explici de ce, tot el crede ca are dreptate. Spune-i, poate se lamureste.
  • +1 (1 vot)    
    - (Marţi, 25 mai 2010, 22:20)

    Constantin [anonim]

    Daca nu se face... nu e bine... daca se face... devine un calvar...
  • +1 (1 vot)    
    monumentul istoric (Marţi, 25 mai 2010, 23:41)

    cititor [anonim]

    Ce este monument istoric in tronsonul cuprins intre Piata Charles de Gaulle si Podul Bordei? Piatra cubica? Pai daca este monument istoric sa o ia ministerul si sa faca cu ia cel mai intresant si mai inutil muzeu din lume. Am mai intra in Cartea Recordurilor cu inca un subiect.
    Orice artera importanta dintr-o capitala normala, nu mai zic Europeana, trebue sa fie asfaltata.
    Sunt sigur ca mai marii Ministerului Culturii au creerul neted ca asfaltul care ar trebui sa fie pe aceste artere.
  • +1 (1 vot)    
    asfalt !!! (Miercuri, 26 mai 2010, 0:17)

    asfalt [anonim]

    asfaltul pe sosele sa faca legea iar piatra cubica recuperata sa fie pusa pe toate arterle pietonale !!!
  • 0 (0 voturi)    
    Piatra cubica (Miercuri, 26 mai 2010, 8:51)

    Mihai [anonim]

    Locuiesc in Baneasa si am traseu zilnic pe cele doua artere pavate cu piatra cubica.
    Piatra cubica - un moft inutil. Niciunde in capitalele europene nu vezi piatra cubica pe artere atit de circulate, ca cele din zona Aviatorilor - Bordei - Arcul de Triumf. Da, exista in perimetre reduse, cum ar fi la noi cazul din zona centrului vechi.
    De ce nu considera Ministerul Culturii si drumurile din pamint monument istoric, ca doar si astea au fost un moment in evolutia omului si sa nu mai modernizam nimic, ca asa inteleg unii pastrarea traditiilor. Incompetenta nationala ascunsa sub fusta UNESCO.
    • +1 (1 vot)    
      Nicaieri? (Miercuri, 26 mai 2010, 10:46)

      razvan [anonim] i-a raspuns lui Mihai

      De Champs Elysees ai auzit?
  • +1 (1 vot)    
    B-dul Aviatorilor (Miercuri, 26 mai 2010, 10:56)

    Mihai [anonim]

    Eu nu cred ca istoria Bucurestiului se poate rezuma la piatra cubica de pe 2 bulevarde centrale. Daca se vrea intr-adevar sa se readuca "parfumul" de odinioara al acestui oras, mai bine sa se finalizeze dracului o data zona Centrului Istoric (la care se "lucreaza" de mai mult de 4 ani) si sa se refaca constructiile de patrimoniu de pe Calea Victoriei si alte strazi centrale.

    Mi se par de-a dreptul aberante si complet inutile aceste discutii inepte despre problema inlocuirii pietrei cubice cu asfalt pe Aviatorilor atata timp cat artera respectiva arata ca dupa bombardament...
  • +1 (1 vot)    
    ... (Miercuri, 26 mai 2010, 12:22)

    corcoos [anonim]

    Dupa ce citesti comentariile cam la orice articol de prin ziarele romanesti, ti se taie orice pretentie pe care o ai de la politicieni. In fond, ei din randul nostru au aparut, iar vulgaritatea, spiritul de turma si agresivitatea care decurge de aici, egoismul si cate si mai cate din societatea vin.
    Din pacate, am fost si continuu sa fiu martorul distrugerii Bucurestiului. Asta e, ca poporul asta vrea. Ce conteaza ca daca nu mai e Ceasca, acum avem amortizoare si aceleasi suflete mutilate.
  • +1 (1 vot)    
    Primul raspuns (Miercuri, 26 mai 2010, 13:39)

    Tudor [anonim]

    Soferii care-si deterioreaza automobilele in zona cu pricina ,nu-i vor cere socoteala lui Kelemen Hunor(caruia putin ii pasa deacest aspect),ci lui Sorin Oprescu,care este edil sef.Ce este atat de greu de inteles?
  • 0 (0 voturi)    
    Referendum:asfalt sau piatra cubica? (Miercuri, 26 mai 2010, 14:24)

    Stefan [anonim]

    Primarul poate organiza un referendum in care bucurestenii sa fie consultati in aceasta problema:piatra cubica sau asfalt.Numai asa Oprescu isi poate continua treaba in zona Aviatorilor.
  • 0 (0 voturi)    
    Temeinicie (Miercuri, 26 mai 2010, 14:49)

    Eliza [anonim]

    Daca tot s-a apucat Oprescu sa refaca zona,o face cu temeinicie,pentru 15-20 de ani.Nu in stilul lui Videanu-Bordureanu!Azi punem bordura si maine o scoatem!
  • 0 (0 voturi)    
    raspunsuri (Miercuri, 26 mai 2010, 17:40)

    alina [anonim]

    sa incercam niste raspunsuri:
    1. de ce nu intrebi, direct, primaria? Parerea mea e ca ministerul nu se poate decide daca distruge sau nu "monumentul istoric", in timp ce soferii injura si isi rup masinile in gropile aparute acum luni bune. Probabil Oprescu s-a decis sa porneasca treaba fara sa mai astepte avizul, pentru ca e necesara.
    2. Asta e naiva... Facem expertize tehnice pe baza de fotografii de la distanta? Pozez si eu o casa si apoi ma mir ca unii considera necesara consolidarea ei, caci in poze e in picioare si arata ok...
    3. Monumentele istorice se viziteaza si se admira, nu se utilizeaza. Daca, totusi, stai intr-o casa - monument, iti asumi un anumit inconfort dat de obligativitatea pastrarii anumitor detalii de epoca. De exemplu, daca vrei termopane te muti la bloc. Dar asta e decizia unui singur utilizator. In cazul unei artere atat de importanta si de circulata ca Aviatorilor primeaza utilitatea ei, deci siguranta si confortul automobilistilor. In concluzie: ASFALT
  • 0 (0 voturi)    
    ASFALT (Joi, 27 mai 2010, 12:15)

    *** [anonim]

    piatra cubica se deterioreaza mult mai repede si se reface mai greu si cu costuri mai mari atat la montaj cat si la intretinere.
    In plus e mai periculoasa atunci cand e umeda.
    Lasati prostiile cu istoria, ca nu sta in piatra cubica, de aceea evoluam, pentru a veni tot timpul cu solutii mai bune si mai eficiente.


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri