O propunere. Lasati autostrazile, faceti ILF-uri

de Dan Popa     HotNews.ro
Luni, 24 mai 2010, 17:04 Actualitate | Esenţial

Autostrazile sunt un soi de fata morgana. Exista pe hartie, se elibereaza facturi consistente, dar de vazut nu le vezi. Banii se evapora. Pe surse, “drumarii” au luat in primele luni din an bani cat sa umfle arieratele cu vreo 300 de milioane de euro, scrie Dan Popa pe blogul sau.

Autostrazile care se fac la noi sunt scumpe si sunt la limita vizibilitatii. Un primar dintr-o localitate imi spunea ca s-a trezit recent cu doi straini cu legitimatii ale Fondului Monetar, care voiau sa verifice existenta unui drum care aparea in acte dar care in realitate nu exista.

Propunerea mea e banala. Faceti, stimati guvernanti, ILF-uri. Colectati marfa produsa in gospodariile taranesti. Faceti niste depozite unde producatorii agricoli sa va aduca marfa. Veti fi surprinsi de cati bani ati putea aduna. Taranul nu va mai vinde altor intermediari pe bani de nimic si fireste, fara factura, ceapa, patrunjelul, marul sau strugurii.

E si un paradox aici. Producem marfuri eco (cele mai scumpe in Europa) dar nu suntem in stare sa fiscalizam domeniul care in alte tari aduce si 10% din veniturile bugetare.

Citeste continuarea si comenteaza pe blogul lui Dan Popa.


Citeste mai multe despre   






















4542 vizualizari

  • +14 (14 voturi)    
    Ignoranta (Luni, 24 mai 2010, 16:17)

    Orpheus [utilizator]

    Ce este un ILF? Toata lumea stie in afara de mine?

    Detest prescurtarile...
    • +9 (9 voturi)    
      "traducere" (Luni, 24 mai 2010, 17:30)

      Claudiu [anonim] i-a raspuns lui Orpheus

      Intreprinderea de Legume-Fructe... :)

      Intr-o explicatie foarte succinta, pana in 1989 era vorba de un fel de angrosist de legume si fructe (cu capital de stat, ca toate intreprinderile socialiste)... :)
    • +11 (11 voturi)    
      ilf (Luni, 24 mai 2010, 17:43)

      stalker [utilizator] i-a raspuns lui Orpheus

      ILF= Intreprinderea de Legume-Fructe. Poate ca nu-ti spune nimic denumirea asta. Dar asta inseamna ca esti mai tinar si nu ai prins vremurile cind cine lucra la ILF sau la CLF aducea acasa sucuri, compoturi sau dulceata. Si pe vremurile alea dulceata ori gemurile nu aveau E-uri, aditivi, emulgatori glutamati. Dar vremurile respective au apus. De mult.
      • +1 (1 vot)    
        Ei, n-aveau E-uri! (Marţi, 25 mai 2010, 9:04)

        Mihai [anonim] i-a raspuns lui stalker

        Nu se folosea clasificarea europeană a substantelor respective, dar cicolitorile erau cel putin la fel de sintetice. Si existau si prescurtări obscure, de ex pe o sticlele unei specii de cicolitoare scria "ISV", ceea ce noi bănuiam că vine de la "Intreprinderea de Sucuri si Vopsele" :)))
        Nici mie nu-mi plac prescurtările, mai ales când sunt articulate – ceea ce constituie agramatism.
        O ILF este genul de intreprindere la care era actionar Forrest Gump, dacă mai tineti minte :)))
    • 0 (0 voturi)    
      Foarte buna Ideea dar extrem de tarziu (Marţi, 25 mai 2010, 14:13)

      dan [anonim] i-a raspuns lui Orpheus

      astea trebuiau facute prin programele de preaderare la UE din 2000 incoace si acu candagricultura este in dezastru total si nu mai alimenteaza nici jumatate din populatia Romaniei fata de 80 milioane inainte de '89 -statistici EUROSTAT- trebuiau programe guvernamentale in care Directiile Agricole sa impuna proiecte tip prin care sa umple romania de firme asociative.cooperative cu se mai cheama ele cu silozuri de cereale, legume, fructe, ulei, miniabatoare, minisi microcapacitati de productie de la suc de rosii/bulion, conserve/la borcan, alte sosuri, micromezelarii de produse traditionale, mini instalatii de facut pellet pt sobe samd. asta trebuia prin program national de asa ceva...nici un primar sa nu scape de la impelmentarea acestora in mod obligatoriu
  • +7 (7 voturi)    
    o propunere de bun simt!poate prima... (Luni, 24 mai 2010, 17:13)

    Eneas [anonim]

    d-le Popa ,incerca si cu proiectele energetice incepute inainte de 1990 si care-dupa ce au inghitit 5 miliarde de euro -sunt tot in faza de constructie !e clar pentru toata lumea ca o tara saraceste daca investeste in proiecte interminabile si care nu aduc nici o plusvaloare!numai in Romania nu actioneaza legile economice simple ,acesta este secretul saracirii perpetue ....
    • +2 (2 voturi)    
      de acord! prima propunere de bun-simt (Luni, 24 mai 2010, 21:53)

      pcd [anonim] i-a raspuns lui Eneas

      pe care o aud de foooarte mult timp. traisoara asta are un potential urias in mediul agrar. eu stiu de la prima mana; taranii ar vinde orice de la legume, fructe si pana la animale si produse mestesugaresti traditionale. numai ca nu au cui. supermarketurile importa toata mancarea ca sa distruga agricultura romaneasca. in plus astazi nu-ti mai poti vinde porcul din curte, sau rata sau gaina fara 1 milion de acte. ce sa mai spunem de producatorii de lapte, de vin etc? ar trebui centre de colectare si abatoare in toate regiunile rurale. insa ar mai trebui ceva. in primul rand o singura obligatie: un control al calitatii efectuat gratuit la centrul de colectare si o lege care sa specifice ca oricati distribuitori exista adaosul general nu poate fi mai mare de 30%. astfel ar reinvia si fabricile romanesti de legume si s-ar ieftini toata mancarea iar statul ar castiga sume enorme de bani si ar reabilita satul romanesc. insa astia de la putere nu vor asa ceva. pai nu le mai ies spagile grase din occident daca devenim producatori in loc de consumatori.....
  • +3 (7 voturi)    
    Nu merge ! (Luni, 24 mai 2010, 17:18)

    sorin [anonim]

    S-a incercat cu piata de gros. Ne-a dat Europa bani pt asta,degeaba. Taranul roman nu vrea niciun fel de reguli iar o forma in care ar trebui sa plateasca si cel mai mic impozit ,il scoate din sarite. UE ne da bani nerambursabili sa facem fabricute de lapte,sa nu se mai planga taranul ca i se cumpara laptele pe nimic. O fabricuta inseamna un SRL,adica impozite, taranul roman nu vrea sa auda de asa ceva,mai bine sta si se plange ca nu i se plateste laptele cat ar vrea el . E trist dar asta e !
    • +8 (10 voturi)    
      nu cred ca e vorba ca nu vrea... (Luni, 24 mai 2010, 17:44)

      StefanAlin [utilizator] i-a raspuns lui sorin

      parerea mea este ca taranul roman nu stie care-i treaba cu impozitele adica unde, cum si cui sa le plateasca...a "auzit" el ca-i bataie de cap cu impozitele astea asa ca prefera sa nu-si bata capul.
      Poate cu ceva "educare financiara" a taranului, cu mai putine taxe si muuuuuuuult mai putina birocratie, poate ca s-ar face si "business man"
      parerea mea...
    • +6 (6 voturi)    
      Taranul roman (Luni, 24 mai 2010, 18:55)

      nano2k [utilizator] i-a raspuns lui sorin

      Pe taranul roman toti l-au folosit ca moneda de schimb pentru voturi.

      Pe taranul roman toti l-au vrut prost si inadaptat, tocmai ca sa "muste" cat mai bine din momeala electorala.

      Pe taranul roman nu il mai legi de glie / tara pentru ca luat de prea multe ori "tzeapa".

      Pe taranul roman trebuie sa-l reeducam, sa inteleaga despre ce e vorba in propozitie si sa simta si el un beneficiu din toata aceasta "economie de piata" pe care toti i-o vara pe gat, dar nimeni nu-l ajuta sa o internalizeze.

      Din pacate nu numai taranul roman nu vrea sa plateasca impozite, ci si restul populatiei, pentru ca vedem cu ochiul liber ca din munca lor se fura.

      Totul porneste de la increderea in cei care te conduc si de la increderea ca ei te conduc spre binele tau. O incredere erodata extrem de mult in ultimii 20 de ani. Cine isi asuma investitia in recredibilizarea statului?
  • +9 (9 voturi)    
    observatie (Luni, 24 mai 2010, 17:41)

    impartial [anonim]

    In Romania nu merge nimic . Inutil sa incerci ceva , pentru ca , totul se fura. Toti fura. Suntem jalnici.
    Parlamentul Ungariei a votat reducerea numarului de parlamentari de la 380 , la 200. Fara referendum si fara circ.
    Noi am facut referendum , iar politicienii se c... pe el.Toti.
  • +6 (6 voturi)    
    ILF (Luni, 24 mai 2010, 17:58)

    cosmin [anonim]

    Din ILF-uri nu ies atatea spagi cat ies din autostrazile fantoma.Va mai dau o idee:mai bine am termina canalul SIRET-BARAGAN care pe langa avantajele in caz de inundatii(intrebati-l pe tov.ILIESCU ca doar a lucrat la ape)ar fi folosit si pentru irigatiile din zona si pentru transport pe cei 100 si ceva de km.Am mai putea reface sistemul de irigatii la nivel national care ulterior ne-ar ajuta sa producem "mancare" mai multa si mai ieftina pe care am putea sa o fiscalizam si sa aducem bani la buget cu care sa construim in final si autostrazi.Dar mai bine importam ca este mai simplu si noi oricum suntem pricopsiti.
  • +5 (5 voturi)    
    ce are una cu alta? (Luni, 24 mai 2010, 18:36)

    Toni [anonim]

    Chiar nu inteleg ce are de a face autostrada cu ILF-ul? De ce sa lase autostrazile? Oare pentru produsele agricole nu trebuie si autostrada ca sa ajunga cit mai repede (proaspete) la destinatie? Sau la export? Fara autostrazi se strica piersica pina iese din tara.
    Chiar nu vad propunerea din titlu.
    • +3 (7 voturi)    
      Poate... (Luni, 24 mai 2010, 18:49)

      Gigell [anonim] i-a raspuns lui Toni

      Poate ca ne trebuie si autostrazi, dar in primul rand ne trebuiesc ILF-urile si TRENURI ! Transportul produselor se face pe autostrada in Romanistan. In tarile civilizate se face cu trenul.
      • +3 (3 voturi)    
        Transport in Japonia (Luni, 24 mai 2010, 21:26)

        xian [utilizator] i-a raspuns lui Gigell

        In Japonia anului 1967, pe intrega reta de cf existenta, in timpul zilei se efectua NUMAI transport de calatori, iar in timpul noptii aproape in totalitate transport de marfuri
    • +4 (4 voturi)    
      Realitatea (Luni, 24 mai 2010, 19:01)

      nano2k [utilizator] i-a raspuns lui Toni

      Propunerea este dictata de realitate.

      Din pacate realitatea ne-a demonstrat pana acuma ca autostrazile au inghitit enorm de multi bani fara niciun rezultat.

      Ai avea dreptate cu ceea ce zici, daca autostrazile s-ar face macar. Atunci nici propunerea cu ILF-urile nu ar mai fi existat, sunt convins.

      Insa cu totii vedem ca banii se scurg in gauri fara a produce nimic. Pe langa ca e scump, nici nu primim ceva in schimb.

      Cu parere de rau tb sa spun ca din fanul neconditionat al autostrazilor, acum 5-10 ani, am devenit un sceptic. Un singur motiv: realitatea.
  • +1 (3 voturi)    
    autostrazi (Luni, 24 mai 2010, 19:44)

    bc [anonim]

    dobre, berceanu si orban,trebuie sa infunde puscaria. sa le fie rusine ca au dus pe apa sambetei -a se citi fraudat- 13 mld euro si nu se vede nimic. oare chiar asa a ajuns romania ?. adica pe mana hotilor.?. nu cred ca eposibil asa ceva. nun numai ei dar toti cei care au devalizat romania trebuie sa plateasca. numai de la astia daca se recupereaza banii, n-ar mai fi necesara mics cu 15% a pensiilor.
  • +5 (5 voturi)    
    ILF.... foarte buna ideea (Marţi, 25 mai 2010, 9:21)

    titi [anonim]

    Nemaipomenita chiar numai ca o astfel de afacere este falimentara! Pai, sa vedem ce presupune un ILF: teren minim 5000 mp pentru hala depozitare si parcare pentru cei ce vin sa predea marfa; parc masini pentru transportul produselor la supermarket; in hala o zona frigorifica pentru anumite produse perisabile gen capsuni, cirese, ceapa si usturoi verde; angajati la preluare produse si personal TESA pentru evidenta produse preluate/livrate/vandute/incasari.
    Peste toate astea se presupune ca ii spun taranului sa vina si sa predea produsele pe care eu le dau mai departe la supermarket si dupa ce imi platesc cei de acolo (la 90 de zile eventual) le dau si eu banii. Din diferenta de pret ar trebui sa pot plati salarii pentru minim 10-12 persoane, avocat pentru asistenta la contractele comerciale cu supermarketurile, combustibil pentru masini si din profitul realizat sa se acopere si amortizarea la hala, la hala frigorifica, la masini la alte mici mijloace fixe (benzi transportoare, aparate de impachetat, etc. In plus dupa toate astea trebuie sa platim taxele si impozitele la stat si sa realizam si un profit net/dividende de minim 7-8% cat am realiza daca punem banii la banca. Apropo, cat ar trebui sa fie rulajul anual ca sa aiba ROI acceptabil? Daca aceste calcule ar fi clare mai exista un risc, asa numit risc extern al afacerii si anume riscul de tara care se traduce in instabilitatea legislatiei fiscale astfel incat orice calcule "beton" vor fi nisip la prima modificare a Codului fiscal. Apropo, CF are 40 de modificari in 7 ani de existenta.
    Intradevar foarte buna afacerea!!!!!


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri