O propunere. Lasati autostrazile, faceti ILF-uri

de Dan Popa     HotNews.ro
Luni, 24 mai 2010, 17:04 Actualitate | Esenţial

Autostrazile sunt un soi de fata morgana. Exista pe hartie, se elibereaza facturi consistente, dar de vazut nu le vezi. Banii se evapora. Pe surse, “drumarii” au luat in primele luni din an bani cat sa umfle arieratele cu vreo 300 de milioane de euro, scrie Dan Popa pe blogul sau.

Autostrazile care se fac la noi sunt scumpe si sunt la limita vizibilitatii. Un primar dintr-o localitate imi spunea ca s-a trezit recent cu doi straini cu legitimatii ale Fondului Monetar, care voiau sa verifice existenta unui drum care aparea in acte dar care in realitate nu exista.

Propunerea mea e banala. Faceti, stimati guvernanti, ILF-uri. Colectati marfa produsa in gospodariile taranesti. Faceti niste depozite unde producatorii agricoli sa va aduca marfa. Veti fi surprinsi de cati bani ati putea aduna. Taranul nu va mai vinde altor intermediari pe bani de nimic si fireste, fara factura, ceapa, patrunjelul, marul sau strugurii.

E si un paradox aici. Producem marfuri eco (cele mai scumpe in Europa) dar nu suntem in stare sa fiscalizam domeniul care in alte tari aduce si 10% din veniturile bugetare.

Citeste continuarea si comenteaza pe blogul lui Dan Popa.


Citeste mai multe despre   
























Astra Film Festival 2017

VIDEO INTERVIU Bill Nichols, critic de film si pionier al studiului de film documentar: In timpul facultatii inca nu stiam ca voi deveni. Eu nu eram interesat sa fac bani, ci cautam implinirea. Si a durat o vreme sa imi dau seama.

Bill Nichols, critic de film american, profesor emerit si un pionier al studiului de film documentar contemporan a discutat in cadrul unui interviu despre visele si aspiratiile din tinerete, tehnicile din filmele documentare si influenta tehnologiei in industria cinematografica.
  • Intra in articol pentru a citi principalele declaratii ale lui Bill Nichols

4543 vizualizari

  • +14 (14 voturi)    
    Ignoranta (Luni, 24 mai 2010, 16:17)

    Orpheus [utilizator]

    Ce este un ILF? Toata lumea stie in afara de mine?

    Detest prescurtarile...
      #showComment#showComment#showComment
  • +7 (7 voturi)    
    o propunere de bun simt!poate prima... (Luni, 24 mai 2010, 17:13)

    Eneas [anonim]

    d-le Popa ,incerca si cu proiectele energetice incepute inainte de 1990 si care-dupa ce au inghitit 5 miliarde de euro -sunt tot in faza de constructie !e clar pentru toata lumea ca o tara saraceste daca investeste in proiecte interminabile si care nu aduc nici o plusvaloare!numai in Romania nu actioneaza legile economice simple ,acesta este secretul saracirii perpetue ....
      #showComment
  • +3 (7 voturi)    
    Nu merge ! (Luni, 24 mai 2010, 17:18)

    sorin [anonim]

    S-a incercat cu piata de gros. Ne-a dat Europa bani pt asta,degeaba. Taranul roman nu vrea niciun fel de reguli iar o forma in care ar trebui sa plateasca si cel mai mic impozit ,il scoate din sarite. UE ne da bani nerambursabili sa facem fabricute de lapte,sa nu se mai planga taranul ca i se cumpara laptele pe nimic. O fabricuta inseamna un SRL,adica impozite, taranul roman nu vrea sa auda de asa ceva,mai bine sta si se plange ca nu i se plateste laptele cat ar vrea el . E trist dar asta e !
      #showComment#showComment
  • +9 (9 voturi)    
    observatie (Luni, 24 mai 2010, 17:41)

    impartial [anonim]

    In Romania nu merge nimic . Inutil sa incerci ceva , pentru ca , totul se fura. Toti fura. Suntem jalnici.
    Parlamentul Ungariei a votat reducerea numarului de parlamentari de la 380 , la 200. Fara referendum si fara circ.
    Noi am facut referendum , iar politicienii se c... pe el.Toti.
  • +6 (6 voturi)    
    ILF (Luni, 24 mai 2010, 17:58)

    cosmin [anonim]

    Din ILF-uri nu ies atatea spagi cat ies din autostrazile fantoma.Va mai dau o idee:mai bine am termina canalul SIRET-BARAGAN care pe langa avantajele in caz de inundatii(intrebati-l pe tov.ILIESCU ca doar a lucrat la ape)ar fi folosit si pentru irigatiile din zona si pentru transport pe cei 100 si ceva de km.Am mai putea reface sistemul de irigatii la nivel national care ulterior ne-ar ajuta sa producem "mancare" mai multa si mai ieftina pe care am putea sa o fiscalizam si sa aducem bani la buget cu care sa construim in final si autostrazi.Dar mai bine importam ca este mai simplu si noi oricum suntem pricopsiti.
  • +5 (5 voturi)    
    ce are una cu alta? (Luni, 24 mai 2010, 18:36)

    Toni [anonim]

    Chiar nu inteleg ce are de a face autostrada cu ILF-ul? De ce sa lase autostrazile? Oare pentru produsele agricole nu trebuie si autostrada ca sa ajunga cit mai repede (proaspete) la destinatie? Sau la export? Fara autostrazi se strica piersica pina iese din tara.
    Chiar nu vad propunerea din titlu.
      #showComment#showComment
  • +1 (3 voturi)    
    autostrazi (Luni, 24 mai 2010, 19:44)

    bc [anonim]

    dobre, berceanu si orban,trebuie sa infunde puscaria. sa le fie rusine ca au dus pe apa sambetei -a se citi fraudat- 13 mld euro si nu se vede nimic. oare chiar asa a ajuns romania ?. adica pe mana hotilor.?. nu cred ca eposibil asa ceva. nun numai ei dar toti cei care au devalizat romania trebuie sa plateasca. numai de la astia daca se recupereaza banii, n-ar mai fi necesara mics cu 15% a pensiilor.
  • +5 (5 voturi)    
    ILF.... foarte buna ideea (Marţi, 25 mai 2010, 9:21)

    titi [anonim]

    Nemaipomenita chiar numai ca o astfel de afacere este falimentara! Pai, sa vedem ce presupune un ILF: teren minim 5000 mp pentru hala depozitare si parcare pentru cei ce vin sa predea marfa; parc masini pentru transportul produselor la supermarket; in hala o zona frigorifica pentru anumite produse perisabile gen capsuni, cirese, ceapa si usturoi verde; angajati la preluare produse si personal TESA pentru evidenta produse preluate/livrate/vandute/incasari.
    Peste toate astea se presupune ca ii spun taranului sa vina si sa predea produsele pe care eu le dau mai departe la supermarket si dupa ce imi platesc cei de acolo (la 90 de zile eventual) le dau si eu banii. Din diferenta de pret ar trebui sa pot plati salarii pentru minim 10-12 persoane, avocat pentru asistenta la contractele comerciale cu supermarketurile, combustibil pentru masini si din profitul realizat sa se acopere si amortizarea la hala, la hala frigorifica, la masini la alte mici mijloace fixe (benzi transportoare, aparate de impachetat, etc. In plus dupa toate astea trebuie sa platim taxele si impozitele la stat si sa realizam si un profit net/dividende de minim 7-8% cat am realiza daca punem banii la banca. Apropo, cat ar trebui sa fie rulajul anual ca sa aiba ROI acceptabil? Daca aceste calcule ar fi clare mai exista un risc, asa numit risc extern al afacerii si anume riscul de tara care se traduce in instabilitatea legislatiei fiscale astfel incat orice calcule "beton" vor fi nisip la prima modificare a Codului fiscal. Apropo, CF are 40 de modificari in 7 ani de existenta.
    Intradevar foarte buna afacerea!!!!!


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version