VIDEO Sebastian Vladescu: "Reducerea cu 2,5 miliarde euro a achizitiilor statului ar fi determinat o reducere consistenta a pietelor"

de Ioana Morovan     HotNews.ro
Marţi, 18 mai 2010, 8:26 Actualitate | Esenţial

Sebastian Vladescu, la sedinta CES
Foto: hotnewstv
Ministrul Finantelor Publice, Sebastian Vladescu, a explicat luni, in cadrul sedintei Consiliului Economic si Social de ce nu este buna varianta scaderii cheltuielilor cu achizitiile publice. "Cheltuielile materiale sunt de circa 5,5 - 5,6 miliarde de euro. O reducere a acestor achizitii la jumatate ar insemna mai putine achizitii inclusiv pentru sectorul de sanatate. In plus, impactul macroeconomic al reducerii cumparaturilor statului in cazul ajustarii cu 2,5 miliarde a achizitiilor ar fi determinat o reducere consistenta a pietelor", a explicat Vladescu.

Cheltuielile materiale in PIB au pondere de circa 5,1%. O reducere la jumatate inseamna ca acestea sa ajunga la aproximativ 2,5%. Niciun stat nu poate functiona cu cheltuieli materiale sub 4% din PIB, a mai spus Ministrul de Finante.

Vezi explicatia integrala:




Citeste mai multe despre   
























Astra Film Festival 2017

VIDEO INTERVIU ​Hanka Kastelicova, producator executiv HBO Europe: Timpul mediu de productie pentru un film documentar HBO este de patru ani, dar am avut si cazuri in care totul s-a intins pe o perioada de 10-14 ani

Hanka Kastelicova, producator executiv HBO Europe, discuta in cadrul unui interviu despre implicarea HBO in productia de filme documentare si numarul mic de cinematografe din Romania: "De exemplu, filmul Lumea Vazuta de Ion B., regizat de Alexandru Nanau, a primit un premiu Emmy. Am continuat cu Alexandru si am produs filmul Toto si surorile lui, film care a fost nominalizat la Premiile Academiei Europene de Film, echivalentul Oscarului european".
  • Intra in articol pentru a citi principalele declaratii ale lui Hanka Kastelicova

3106 vizualizari

  • +3 (7 voturi)    
    Care piete? (Marţi, 18 mai 2010, 8:27)

    vio [anonim]

    Ca se achizitioneaza numai bunuri din import. Hartie, pixuri, mobilier, calculatoare, electronice, masini. Nimic nu e din productia interna. Nici medicamentele. Nici materialele sanitare. Eu nu zic sa se opreasca achizitiile pentru sectorul sanitar, ci sa se faca la niste preturi corecte, de piata libera, concurentiala. Dar ce sa stie d-ul Vladescu, ministru intr-un guvern de "dreapta", despre piata. Nimic.
    • +2 (2 voturi)    
      A pietelor cu comision ! (Marţi, 18 mai 2010, 8:46)

      Nicolae [anonim] i-a raspuns lui vio

      De la pensii nu se ia comision !
    • +4 (10 voturi)    
      medicamente (Marţi, 18 mai 2010, 10:10)

      dan [anonim] i-a raspuns lui vio

      a bagat chestia cu medicamentele la deruta. parca pe medicamente s-au dus banii din achizitiile publice, nu pe afacerile lor. lucrez intr-un spital judetean de urgenta si am avut inventarul farmaciei la sfarsitul lunii trecute. pacat ca n-a fost maimutoiul asta sa vada ca aproape n-am avut ce numara la inventar. astea-s achizitiile de medicamente ale lui Vladescu. Sa le dea Dumnezeu binele pe care ni-l doresc noua.
      • +1 (1 vot)    
        sunt prea multi maimutoi... (Marţi, 18 mai 2010, 12:22)

        pehash [utilizator] i-a raspuns lui dan

        ministrii de finante vin si pleaca.. si la ministerul sanatatii vin si pleaca.. dar medicii 'manageri' raman. nu pleaca vladescu din minister cu banii vostri in valiza! daca n-ar exista in sistemul de sanatate oameni corupti cine ar mai semna contractele de achizitie? felicitari.. sunteti oile ideale.. va e frica de boieri, dar nu realizati ca ciobanul e ala care va mulge... :))
    • 0 (0 voturi)    
      ai dreptate (Marţi, 18 mai 2010, 10:54)

      panfil flecaru [anonim] i-a raspuns lui vio

      s'or face cum zici, dar sa se opreasca ?!
      un punct de vedere bun pentru reforma, sa se controleze achizitziile statului la sange. numai ca, statul trebuie sa aiba niste furnizori permanentzi.
      nu poate merge cu cosul la piatza, ca gospodina.
      si de cand e statul stat, in orice parte a lumii, furnizorii statului o duc bine.
  • -1 (7 voturi)    
    Exista undeva un transcript ? (Marţi, 18 mai 2010, 8:35)

    RMN [anonim]

    al intregii declarati a lui Vladescu de la CES ?
    A spus lucruri extrem de interesante ref. la pensii, lucruri pe care aseara Firea si Voiculescu nu mai stiau cum sa le acopere cu tampeniile obisnuite
    Multumesc
    • -1 (3 voturi)    
      ia d' aici (Marţi, 18 mai 2010, 10:42)

      caligula [anonim] i-a raspuns lui RMN

      RMN draga ce poate sa spuna atat de important? Vrei sa zici ca marea majoritate a pensionarilor nu-si merita pensia?
      Auzi tata, eu propun ceva.
      Sa calculeze statul roman contributia fiecaruia la fondul de pensii.Sa le dea banii inapoi, pana la ultimul banut.Sa nu se mai dea pensii in Romania.Atunci nu mai sunt discutii de acest gen.
      Ce zici, ti-ar conveni, tie si "particularilor" lu' peste?
      • +1 (1 vot)    
        E exact invers ! (Marţi, 18 mai 2010, 12:44)

        RMN [anonim] i-a raspuns lui caligula

        Omul a explicat acolo ca in termeni nominali, pensionarii primesc azi echivalentul a 21 de pensii de la nivelul anului 2007 (cand erau pensii corelate corect cu productivitatea, dar s-au marit fara nicio sustinere financiara)

        deci, astazi practic se taie a 21-una pensie in temeni nominali, iar dpdv al puterii de cumparare, se taie de fapt a 14-a pensie, si nu pensia pe care ar trebui s-o primeasca o persoana ca sa nu stea calare pe un om care munceste (1 om care munceste plateste pensia la 1,8 pensionari)
  • +3 (3 voturi)    
    "Stabilitatea nu e negociabila" (Marţi, 18 mai 2010, 8:48)

    Angela Merkel [anonim]

    Le Monde, El Pais si Corriere della Sera, ziare europene prestigioase, de centru-stanga, sustinatoare ale social-democratiei, au fost primite grupat de Merkel, pt un interviu destinat publicului francez, spaniol si italian ce cumpara si/sau citeste presa de stanga mai inteligenta. Mai ales ca aceste tari sunt "sudice" in viziunea germana.

    Cancelara e cat se poate de dura si afirma raspicat, citez: "solidaritate si soliditate sunt inseparabile, pt Germania cele doua concepte luate impreuna nu sunt negociabile."
    Cancelara recunoaste nevoia de solidaritate intre europeni insa sub nici o forma in detrimentul stabilitatii si soliditatii economice si monetare!

    Mai mult, Merkel acuza UE ca risca sa devina o "uniune de transferuri financiare", aluzie clara la faptul ca unii membri se bazeaza pe banii altora membri ai UE !
    Presa stangista europeana a acuzat-o pe Merkel ca vrea sa transforme Germania intr-o "mica China" (adica agresiva cu exportul si adunatoare de rezerve valutare) sau intr-o "mare Elvetie" (adica egoista financiar si izolationista politic).

    Ceea ce spune Merkel despre despre acest embrion de stat supranational, numit UE, se poate aplica si unui stat national sau federal, inclusiv Romaniei.

    Asta sa fie singurul obiectiv al unui stat, sa devina un fel de masina de redistribuit bani? De asigurat doar transferuri financiare de la cei care muncesc si platesc impozite la cei care nu prea muncesc si rareori platesc impozite?

    Poate conduce aplicarea oarba si sitematica a principiului de solidaritate la distrugerea eficientei si stabilitatii unei economii? Adica in final la anularea eficacitatii solidaritatii?

    Nu doresc sa fiu "solidar" cu cei care nu vor sa munceasca ci prefera cersitul si furatul, cu sutele de mii de bugetari intrati pe posturi cu spagi si relatii, cu milionul de falsi pensionari handicapati si invalizi.
    E inacceptabil sa fiu solidar cu asa ceva.

    Intai eficienta economica, apoi solidaritate sociala, e ordinea logica !
    • +1 (5 voturi)    
      interesant (Marţi, 18 mai 2010, 9:51)

      Ghita [anonim] i-a raspuns lui Angela Merkel

      si foarte corect insa in situatia din Romania nu te poti baza pe doua chestiuni pe care se bazeaza Merkel:
      cu fara Grecia (sau bugetarii la noi) Germania poate merge mai departe (la noi am fi blocati de greve, statul are datoria de a asigura un trai decent - asta nu inseamna sa dea de pomana celor care nu merita).
      Germania nu poate fi trasa la raspundere de ciutaci, nu exista o forta suprastatala care sa faca asta in relatia Germania UE, mai ales ca Germania este motorul UE.

      In orice caz, social fara economie nu exista, invers ar mai fi solutii.
  • +5 (5 voturi)    
    Nu cred ca de reducerea pietelor le e frica (Marţi, 18 mai 2010, 8:51)

    messe [anonim]

    Nu cred ca de reducerea pietelor le e frica ci de reducerea comisioanelor. La fiecare achizitie publica o parte din comisionul platit (atunci cand se plateste, nu zic ca e cazul de fiecare data) ajunge la politicieni (direct ca spaga sau indirect prin sustinerea campaniei electorale). Evident ca daca nu se fac achizitii si investitii politicienii aflati la putere nu isi recupereaza banii investiti in partid - vedeti cazul lui Berceanu care aporape ca plangea cand i-a spus Basescu ca nu primeste bani de drumuri :)
    • +3 (3 voturi)    
      deci..ceva ai dreptate maestre... (Marţi, 18 mai 2010, 10:12)

      Laurentiu78 [utilizator] i-a raspuns lui messe

      ideea este ca trebuie facute economii de 2.5 miliarde...asta este!!!
      daca nu mai face statul achizitii, se pierde piata plus comisioanele lor si clientela lor (plus sponsorizari mai tarziu la alegeri), daca taie din salarii si pensii, inseamna diminuarea consumului cu aceeasi suma...si inseamna ORICUM diminuarea pietelor mai mult sau mai putin cu aceeasi suma (minus eventual ce o trece din economiile anterioare ale cetatenilor la consum...insignifiant)...dar astea nu sunt pietele lor...de asta s-a facut ca uita acest aspect sau ca nu-l stie Dn-ul ministru...
  • +2 (2 voturi)    
    Cererea de reducere a fondului (Marţi, 18 mai 2010, 8:54)

    Audit [utilizator]

    de achizitii al statului este la fel de antieconomica precum solicitarea de solidaritate din partea, CULMEA, a politicienilor catre angajatii din societatile comerciale cu capital majoritar de sta (NEbugetare).
    Nu-si dau seama ca sunt singurii bani siguri care produc valoare (achizitii bugetare + salarii nebugetare).
  • +4 (4 voturi)    
    Reducerea evaziunii fiscale (Marţi, 18 mai 2010, 8:58)

    Isar [anonim]

    Evaziunea fiscala ar trebui tratata distinct, cu mare severitate si cu organe "militarizate".

    Pt ca tot se da exemplul Greciei, despre care abia acum unii romani mai vad si altceva decat autostrazi si hoteluri construite cu banii UE (adica a Germaniei, Austriei sau Olandei), iata in ce hal se practica evaziunea fiscala in aceasta tara mai balcanica si mai sudista decat Romania:
    ieri, secretara de stat pt turism, dna Angela Gereku, a fost obligata sa demisioneze dupa ce presa greaca a adus dovezi ca sotul ei, un fost actor celebru acolo, Tolis Voskopulos, a fraudat fiscul cu 5,5 milioane euro !!
    Si asta e un singur exemplu si e vorba de o persoana fizica, nu de societati si de un actor, nu mare afacerist !! Incercati sa va imaginati cate miliarde sunt astfel fraudate anual in Grecia, un nivel perfect comparabil cu al Romaniei !

    Romania are un "rezervor" de bani in economia subterana. Desigur, e greu de recuperat, e greu de asigurat predictibilitate. Insa toate statele fac eforturi in acest sens. Evident, cifrele vehiculate de opozitia romana (PSD, PNL) sunt ridicole, nici un stat nu poate recupera miliarde in cateva luni.
    Ca exemplu, Franta a recuperat in 2009 suma de 185 milioane de euro din bunuri confiscate de la diversi infractori, traficanti, afaceristi, bunuri ce nu erau declarate fiscului.

    Chiar daca Romania incepe de maine sa execute persoane clar identificate pt frauda, tot va dura mult timp pana sa stranga efectiv suficienti bani ca sa nu scada pensii sau salarii.

    Masurile propuse de guvern si FMI nu pot fi decat temporare, pana cand, in 6-12-18-24 de luni sunt identificati falsii handicapati si invalizi si dati afara bugetarii incompetenti, fara studii, fara experienta, etc.
    • +1 (1 vot)    
      2010: Romania locul doi in topul evaziunii fiscale (Marţi, 18 mai 2010, 9:55)

      PDL-UDMR [anonim] i-a raspuns lui Isar

      România, locul doi în Europa la evaziune fiscală: 21% din PIB

      17 Februarie 2010

      România ocupă locul al doilea în Uniunea Europeană (UE), după Italia, în funcţie de nivelul evaziunii fiscale, reprezentând 42,4% din veniturile taxabile în 2009, potrivit unui studiu realizat la cererea Asociaţiei Contribuabililor Italieni.

      În Italia nivelul evaziunii fiscale a fost de 51,1% anul trecut, potivit studiului realizat de KRLS Network of Business Ethics pentru organizaţia nonprofit a contribuabililor din Italia.
      Economia subterană din România a reprezentat 21% din Produsul Intern Brut (PIB) în 2008, potrivit unui raport al Ministerului de Finanţe, obţinut în februarie anul trecut de MEDIAFAX, în creştere de la 14,5% în 2004. Evaziunea fiscală la plata TVA a crescut de peste trei ori în intervalul 2004-2008, la 4,6% din PIB.

      Poziţia a treia între statele UE este ocupată de Bulgaria (39,5%), urmată de Estonia (37,1%) şi Slovacia (34,5%).

      KRLS a analizat cinci mari domenii pentru a stabili gradul de evaziune fiscală, respectiv economia subterană, criminalitatea economică, evaziunea fiscală a marilor corporaţii, evitarea plăţii taxelor de către companiile mari şi mici, dar şi de către liber profesionişti.

      Asociaţia Contribuabililor Italieni este o organizaţie nonprofit care reprezintă, informează şi asistă gratuit contribuabilii. Organizaţia colaborează cu mai multe instituţii din Itlia, printre care Comisiile de Finanţe ale Senatului şi Camerei, Preşedinţia, ministere sau Biserica Catolică. (Mediafax)
      http://www.impactnews.ro/News/Rom%C3%A2nia,-locul-doi-%C3%AEn-Europa-la-evaziune-fiscal%C4%83:-21-din-PIB-29692
      • 0 (0 voturi)    
        2008: Romania locul doi in topul evaziunii fiscale (Marţi, 18 mai 2010, 12:40)

        PNL-PSD [anonim] i-a raspuns lui PDL-UDMR

        Romania, locul doi in topul evaziunii fiscale din UE

        de R.M. HotNews.ro
        Marţi, 16 septembrie 2008, 19:00 Economie | Finanţe & Bănci

        Romania ocupa locul doi in topul evaziunii fiscale din Uniunea Europeana, potrivit unui raport realizat de Associazione Contribuenti Italiani si Klrs Network of Business Ethics, citat de novinite.com.

        Potrivit raportului citat, evaziunea fiscala ajunge, in Romania, la 18% din produsul intern brut.

        Pe locul unu se situeaza Italia, valoarea evaziunii fiscale fiind estimata la 23% din PIB.

        'Podiumul' este inchis de vecinii nostri din sud, bulgarii, care ne sufla in ceafa: evaziunea fiscala ajunge la aproape 18% din PIB.

        Tarile cu cei mai 'constiinciosi' contribuabili sunt Marea Britanie (6% din GDP), Belgia (5%) si Suedia (3%).
        http://economie.hotnews.ro/stiri-finante_banci-4387436-romania-locul-doi-topul-evaziunii-fiscale-din.htm
  • +2 (2 voturi)    
    si a... (Marţi, 18 mai 2010, 9:00)

    Nicky [anonim]

    Si a comisioanelor....si astfel ar fi intrat in criza si firmele lor....Inacceptabil!
  • +4 (4 voturi)    
    halal min.finante si cons.prezidential (Marţi, 18 mai 2010, 9:05)

    om bun [anonim]

    In aceste zile, ministrul finantelor repeta obsesiv ca pensia medie ar trebui sa fie patru milioane lei, nu sapte, cat este in prezent.
    Ce o fi facut ministrul, acest inconstient, inainte de '89, de care sa beneficieze populatia azi. Stie ministrul Vladescu, cu leafa de zeci de milioane, prosper om de afaceri, ca intre cei carora le-ar da el o pensie medie de patru milioane sunt si cei ce au construit sistemul energetic national care ii asigura lui energie electrica la prizele ce-i alimenteaza instalatia de aer conditionat, televizorul, calculatorul, ca printre acesti amarati de pensionari sunt si cei ce au costruit metroul, combinatul siderurgic Galati, rafinaria Navodari subtilizata de Patriciu, intreprindere care au fost privatizate de comisii ce au primit comisioane extrem de consistente, din care a facut parte si el?
    Ministrul care foloseste strategii de doi bani pentru "salvarea" tarii, care ii afecteaza pe cei saraci, nu si pe el si pe egalii lui in bogatie.
    Lazaroiu, in al carui bun simt incepusem sa cred, a lansat trasnaia de completare a pensiilor de absoluta mizerie. "Solutia" ministrului de finante, propune ca drepturile care le se cuvin pensionarilor (saraciti de politica mafiotilor), sa fie asigurate, prin completari facute de copiii acestora.
    Lazaroiu se doveste astfel a fi un profesionist al neseriozitatii.
    Facand o asemenea propunere, Lazaroiu ne convinge ca presedintele tarii isi fundamenteaza deciziile pe baza sfaturilor traznite, facute de un astfel de personaj. Acesta este nivelul lui Lazaroiu? Daca tacea, filozof ramanea. A pierdut o ocazie sa taca. Parafrazandu-l pe Petre Roman : "Lazaroiu s-a demascat". Ce isi face omul cu mana lui....
    • 0 (0 voturi)    
      @om bun (Marţi, 18 mai 2010, 12:39)

      Bug Zileriu [anonim] i-a raspuns lui om bun

      Era vorba de cresterea pensiei medii, nu de valoarea ei.
      Statistica spune ca venitul mediu intr-o familie de pensionari este mai mare decat venitul mediu intr-o familie de salariati.
      Putin mai multa gandire si retinere nu ar strica unora...
  • +3 (3 voturi)    
    mda... (Marţi, 18 mai 2010, 9:09)

    me [anonim]

    "uita" sa precizeze ca 90% din banii astia sunt spaga si comisioane...
    daca achizitiile publice se faceau fara furturi acum nu eram in situatia asta!
  • +4 (4 voturi)    
    unde sunt argumentele impotriva spagii (Marţi, 18 mai 2010, 9:09)

    anonim [anonim]

    de ce nu se fac achizitii publice "corecte" fara spagi? sunt de acord ca trebuie facute achizitii publice pentru a stimula economia si a pastra consumul la un nivel mai ridicat. Dar banii trebuie sa se duca in economie la firme si mai departe la angajati, taxe, etc...nu sa ajunga banii doar in buzunarul catorva persoane.
    Un exemplu de cat bine au fost cheltuiti banii vezi articol:
    http://www.zf.ro/romania-la-raport/ministerul-transporturilor-a-avut-13-mld-in-perioada-2005-2009-in-ce-s-au-dus-banii-daca-nu-se-vad-schimbarile-cum-comentati-6114104/
  • +5 (5 voturi)    
    Nu achizitiile trebuie reduse (Marţi, 18 mai 2010, 9:12)

    contribuabil [anonim]

    Dl Vladescu, te faci ca nu intelegi!
    Nu achizitiile trebuie reduse, ci spaga aferenta acestor achizitii !
    Apropo, nu am vazut nicaieri interesul de a urmari unde s-au dus acesti bani (spaga) si nici vreun interes de a-i recupera macar in parte !
    Sa inteleg ca stiti u nde sunt banii, dar nu va intereseaza ?
    • 0 (0 voturi)    
      şpăgile şi studiile de fezabilitate (Marţi, 18 mai 2010, 13:06)

      Ana Armanca Ardeleanu [anonim] i-a raspuns lui contribuabil

      Eugen Nicolăescu, a cheltuit 14 de milioane de Euro pentru 39 de studii de fezabilitate IDENTICE pentru 39 de spitale regionale şi judeţene, Şi studiile de fezabilitate, prefezabilitate sunt un mod de sifonare a banului public.
      Legat de achiziţii, multe se fac prin firme căpuşă. Bugetarii se plâng că la ei se cumpără topul de hârtie la preţ dublu faţă de magazin, tonner la preţ triplu faţă de magazin...
  • +3 (3 voturi)    
    pretul corect (Marţi, 18 mai 2010, 9:17)

    mara [anonim]

    daca s-ar face achizitiile la pretul corect cu siguranta vom reduce cu cel putin 50% cheltuielile,,,se aude ??cine poate aplica promotia "daca gasesti in alta parte mai ieftin,,,,"???
  • +3 (3 voturi)    
    Eu as reformula.... (Marţi, 18 mai 2010, 9:18)

    Ronin [utilizator]

    ...reducerea "achizitiilor" ar insemna mai putini bani in buzunaru` alora de au afaceri cu statu`. Daca cineva cumpara un surub cu 10 euro se cheama ca ori e prost ori nu-s banii lui. As inclina spre a doua varianta cand vorbesc de "achizitiile publice". Pretul pietei nu are nici in clin nici in maneca, cu pretul de achizitie a bunurilor si serviciilor facute de stat...Astia ne cred prosti???
  • +3 (3 voturi)    
    asta face pe prostul... sau chiar este?! (Marţi, 18 mai 2010, 9:22)

    katun [utilizator]

    nu zice nimeni sa nu mai faca achizitii, dar sa faca la preturi de bun simt, fara comision de acordare a licitatiei, fara 20 de firme capusa, fara smecheri abonati la talharirea bugetului... sa faca si banditii astia o pauza de 6 luni din furat, sa plece undeva in tarile calde, intr-o vacanta prelungita, ca tot s-au redus tarifele de cazare in tarile exotice... si pot lua in aceste vacante pe politicieni cu tot cu secretare, amante, consilieri personali.
    in felul asta vom avea o redresare rapida a economiei, fara sa taiem pensii si salarii!
  • +2 (2 voturi)    
    importul (Marţi, 18 mai 2010, 9:23)

    Rafael Che Guevara [anonim]

    Limitarea sau reducerea importului ar ajuta in ambele cazuri. Iar coroborat cu reducerea achizitiilor statului ar ajuta si bugetul cat si balanta pietelor.
    • 0 (0 voturi)    
      UE (Marţi, 18 mai 2010, 16:43)

      rogesteb [utilizator] i-a raspuns lui Rafael Che Guevara

      Ai uitat ca suntem in UE...schimb liber al marfurilor, piata libera etc ?
      • 0 (0 voturi)    
        de acord, dar punctual (Marţi, 18 mai 2010, 17:49)

        Rafael Che Guevara [anonim] i-a raspuns lui rogesteb

        Schimburile din cadrul UE nu prea mai au caracteristica de import export, iar cand vom adopta Euro ca moneda unica, nu vor mai fi deloc importuri sau exporturi.
        Ma referisem, in mesajul anterior, la importul din afara zonei euro.
  • +4 (4 voturi)    
    In teorie asa este... (Marţi, 18 mai 2010, 9:25)

    jj [anonim]

    ... in practica aceste achizitii se fac numai de la prieteni.
    In schimb bugetarii si pensionarii carora li se reduc salariile si pensiile foloseau acesti bani pentru achizitii din piata libera.

    Deci... cautati alt motiv. Aceasta "reducere consistenta a pietelor" nu tine...
  • +4 (6 voturi)    
    da, da (Marţi, 18 mai 2010, 9:27)

    Mazeta [utilizator]

    ar fi determinat o reducere consistenta a castigurilor pe care le obtin firmele portocalii. „Niciun stat nu poate functiona cu cheltuieli materiale sub 4% din PIB”. Dar un om poate trai cu 3-600 lei pe luna? Gasiti-va alti fraieri!
  • +3 (5 voturi)    
    Doamne (Marţi, 18 mai 2010, 9:29)

    Rhadoo [utilizator]

    Desteptul lui peste, si daca scazi salariile si pensiile, nu scade puterea de cumparare, asadar se produce mai putin si se castiga mai putin din TVA?
    Vladescule, lasa-ne tata... esti penibil.
    • -1 (1 vot)    
      Nu poti compara cat se castiga din TVA (Marţi, 18 mai 2010, 11:31)

      Audit [utilizator] i-a raspuns lui Rhadoo

      cu cat da statul bugetarilor (salarii + pensii). Ca de la buget se platesc salariile si pensiile acolo unde ar intra si acel TVA. Aici gresesti sau ... fortezi nota.
      • +1 (1 vot)    
        Ce vorbesti? (Marţi, 18 mai 2010, 13:23)

        Rhadoo [utilizator] i-a raspuns lui Audit

        Mai omule, la o achizitie publica, tu il imbogatesti pe un nea Caisa. Crezi ca nea Caisa reintroduce acei bani in economie sau ii trimite intr-o banca si ii lasa acolo? Vei fi surprins, dar dintr-o achiztie publica cu pretul umflat de doua trei ori se pierde mai mult decat daca s-ar plati de aceeasi bani, salarii si pensii. Ceea ce cumpara omul de rand cu banii lui se transforma, o data in TVA, a doua in profit pentru comerciant, a treia bani de investitii pentru un comerciant sau producator.
        Deci nu fortez nici o nota. Sa fii sanatos.
  • +2 (2 voturi)    
    uau, ce ministru genial ! (Marţi, 18 mai 2010, 9:51)

    jiji [anonim]

    uau, ce ministru genial !
  • +4 (4 voturi)    
    Dar impactul macroeconomic (Marţi, 18 mai 2010, 9:51)

    Piata mare si tare [anonim]

    al scaderii puterii de cumparare a populatiei cu miliarde de euro (per total) oare ce efecte macroeconomice ar avea asupra pietelor??? De stimulare si relansare??
    • 0 (0 voturi)    
      impactul... (Marţi, 18 mai 2010, 10:33)

      Laurentiu78 [utilizator] i-a raspuns lui Piata mare si tare

      este exact acelasi...piata in ambele variante scade mai mult sau mai putin cu aceeasi suma...in varianta in care statul ar fi diminuat insa achizitiile, ar fi suferit "piata lor", cu spagi, clientele, cotizatii la partid.. etc.;)

      cea mai buna varianta ar fi fost concedierea a 30-35% din bugetari, pt ca dupa somaj, neputindu-se angaja la stat, astia ar fi fost obligati sa devina creativi cumva, sa-si puna o paine pe masa...fie sa se angajeze la privati (si asta ar fi insemnat sa devina competitivi), fie sa-si deschida propriile afaceri, etc...ceea ce ar fi adus mai multi bani in piata...
      ca efect secundar nedorit...probabil ar creste masiv si criminalitatea...
      • +1 (1 vot)    
        Ai dreptate 100% (Marţi, 18 mai 2010, 11:02)

        Anathema [utilizator] i-a raspuns lui Laurentiu78

        in paragraful 1. In paragraful 2 ai dreptate doar la nivel ipotetic/ideatic / ideal. In fapt, ce creativitate pot avea, ce afacere sa inceapa fara bani si carei piete sa se adreseze (ma refer la bugetarii someri) in conditiile scaderii drastice a puterii de cumparare? (Probabil consumul se va reduce in multe cazuri pana la nucleul dur, alimentele de baza). Iar privatii numai de angajati noi nu au nevoie acum... De fapt, au si declarat ca nu vor angaja fosti bugetari. Si-apoi, de unde bani sa se plateasca ajutoare de somaj la inca cateva sute de mii de persoane?
        • 0 (0 voturi)    
          mda... (Marţi, 18 mai 2010, 11:31)

          Laurentiu78 [utilizator] i-a raspuns lui Anathema

          dreptate ai si tu....multa din nefericire...de asta am si zis ca va creste drastic criminalitatea...

          "In fapt, ce creativitate pot avea, ce afacere sa inceapa fara bani si carei piete sa se adreseze"

          sunt veniti dintr-un mediu birocratic nu?...TEORETIC ar putea sa se descurce mai bine cu desisurile bugetare, ar putea accesa mai usor fonduri FEADR..iar ca piata...productie agricola prelucrata pentru export! sunt inebuniti francezii dupa branza de capra de exemplu (ok este un exemplu cu o nisa restransa, nu poti pune 400000 de oameni sa faca branza de capra acum...)...daca vrei sa fii creativ si sa faci ceva se poate...

          daca nu...ar muri de foame...si atunci creste procentul salariatilor fata de asistatii social...bine si asa...stiu..suna sadic...dar capitalismul este in forma sa pura, o jungla...
  • +1 (1 vot)    
    Reducerea cheltuielilor materiale (Marţi, 18 mai 2010, 9:53)

    cid52 [anonim]

    Nu cred o iota. Cifrele sunt false.
    Apropoul la sanatate este cinic si amenintator, gen Basescu.
    Mai aveti, inca, timp sa corectati !
    De jaful cu studiile, consultanta, achizitiile, chiriile etc a auzit cineva ?
    Acolo sunt banii d-le ministru !
    Eu cred ca deja i-au cheltuit pe acest an si de aceea nu mai pot.
  • 0 (2 voturi)    
    info (Marţi, 18 mai 2010, 9:59)

    info [anonim]

    ce abureala...scade piata :)))
  • 0 (0 voturi)    
    Pina cand? (Marţi, 18 mai 2010, 10:03)

    jan [anonim]

    Un guvern de incompetenti pusi pe furat. Si zici ca era gresita pedeapsa cu moartea?
  • +3 (5 voturi)    
    poweraxxel.wordpress.com (Marţi, 18 mai 2010, 10:09)

    poweraxxel [anonim]

    Am vazut in ultima sedinta CES, o mostra de lasitate a romanilor. Dupa ce toti s-au plans ca nu s-a tinut cont de parerea lor, dupa ce toti au fost de acord “in principiu” cu masurile propuse, dupa ce toti au recunoscut ca o tergiversare ar duce la colaps, au facut ce stiu romanii mai bine: au amanat!!! Nu stiu daca de frica de a nu gira niste masuri atat de dure, sau daca ei chiar cred ca exista alte variante. Cert este ca desi patronatele sunt de acord cu forma initiala a scrisorii, nu au avut curajul sa si-o asume, ci au balamjit-o cu nu stiu ce masuri considera ei ca mai trebuiau … Iar dupa aceea, dau declaratii cum ca guvernul ar trebui sa isi asume acea forma si sa ii dea drumul catre FMI!!!

    Pot spune ca este cat se poate de evident, inca odata, ca la romani, cand 3 insi se intalnesc pot naste tot atatea opinii … Si desi toti stiu care este decizia corecta, vor tergiversa si vor evita sa si-o asume oricat ar putea de mult …

    Boc are acum numai 2 variante. Fie apuca bine haturile, si trimite scrisoarea asa cum a fost stabilit, asumandu-si raspunderea, fie intra in dansul amanarilor adoptat de CES. Daca as fi in locul lui Boc, le-as pune scrisoarea in mana, si numarul de telefon de la FMI, si i-as lasa sa se descurce, dupa ce le-as arata romanilor ca fiind cei desemnati sa ia o decizie si sa poarte raspunderea … Veti vedea atunci cum nu mai gasiti pe sticla lideri de sindicate din cauza noptilor nedormite de griji …

    Transmit un citat patronatelor:

    “daca e tradare, tradare sa fie, dar sa stim si noi” …

    Iar sindicatelor, le multumesc pentru dezastrul in care ne arunca. Si le dau o veste! Oricum si vor pierde locurile de munca, pentru ca vom intra in colaps … Acum nu fac decat sa ne scufunde pe toti …

    Veti vedea daca am avut dreptate, dar eu sper sa ma insel … Sper ca Boc sa accepta sa isi riste cariera de politician, sa ia haturile tarii astea de lasi si cercetori si sa faca ce trebuia facut de mult …
  • -1 (5 voturi)    
    Vladescu?!?... (Marţi, 18 mai 2010, 10:15)

    Alin [anonim]

    Poate ma lamureste cineva cine este acest Vladescu dpdvd. al puterii de decizie? Eu cred ca este un... ZERO! Si atunci de ce va mai uitati in gura lui?
  • +2 (4 voturi)    
    UMFLATE pentru plata prezidentzialelor !!! (Marţi, 18 mai 2010, 10:18)

    star [anonim]

    Toate achizitziile guvernamentale actuale sunt UMFLATE cu pana la 200% pentru a plati cheltuielile PDL la alegerile prezidentziale !!!
    Suntem furatzi ca in codru !!
    Seb. Vladescu este unul din marii escroci ai ultimilor 6 ani, timp in care s-a imbogatzit nesimtzit, averea sa crescand in doar 6 ani la 4 milioane euro!
    Totul din comisioane la licitatzii trucate si comisii de privatizari !!!!
    Acest om alaturi de Basescu conduce Romania !!!!!
  • +2 (2 voturi)    
    achizitii publice = bani pentru politicieni (Marţi, 18 mai 2010, 10:21)

    radu [anonim]

    Dl Vladescu are dreptate ca reducerea achizitiilor publice are efecte colaterale - marele impact este in buzunarul personal al guvernantilor, pentru ca nu mai au de unde sa fure.

    Indiferent de ce masuri se vor lua, fara reducerea substantiala a deturnarii banului public, situatia nu se va imbunatati.
  • 0 (2 voturi)    
    reducere (Marţi, 18 mai 2010, 10:23)

    Clujeanul [anonim]

    Scaderea cu 25 % a salariilor, uc 15 % a pensiilor si asa mai departe inseamna reducerea pietei cu intreaga suma redusa.

    Pe cand reducerile de achizitii la suprapret ar fi avut un impact mult mai mic si ar fi afectat mai putin piata si mai mult clientela politica de la nivel national si local.

    Cand cumperi o lingura de 20 ori pretul fata de cel din magazin, mai bine nu o cumparai si ajutai piata prin concurenta legala, domnule Usturoi.
    • 0 (0 voturi)    
      @clujeanul (Marţi, 18 mai 2010, 12:53)

      Bug Zileriu [anonim] i-a raspuns lui Clujeanul

      Piata nu scade cu suma redusa.
      Acei bani nu exista - problema se pune doar cine va lua in mana "gaura".
      De principiu, gaura luata din consum e mai putin pagubitoare - mai ales in cazul in care consumul se face, in majoritate, din import (mancare, medicamente, bunuri de larg consum, etc). Ramasa pentru achizitii, o parte merge spre investitii, alta in economia reala, alta in importuri, alta... in consumul spagilor!
      Si asta a fost cazul in TOATE guvernele Romaniei - achizitiile publice se fac cu spaga.
      Pana ce in Constitutie nu se va elimina prezumtia de dobandire licita a averii, in Romania se va fura, in continuare, la greu. Si nu numai de catre guvernanti...
  • +1 (3 voturi)    
    Explicatia lui Mutu (Marţi, 18 mai 2010, 10:25)

    Mutu [anonim]

    Asta e ca explicatia lui Mutu !
    Dar diminuarea salariilor amaratilor si a bietilor pensionari nu diminueaza pietele ?
    Nu scade puterea de cumparare ? Ba da ! doar ca efortul il face altcineva.

    Adica ei sa cumpere si prostimea sa plateasca !
    RUSINE !
  • +2 (2 voturi)    
    ce a uitat sa spuna ministrul... (Marţi, 18 mai 2010, 10:30)

    catalin [anonim]

    ce uita sa spuna ministrul vladescu este ca pe banii care s-au dat pe aceste achizitii, daca se cumparau chiar si din supermarketuri s-ar fi platit cu cel putin 30-40% mai putin.... deci furtul din bani publici pe aceste domenii a dus la micsorarea pietei si nu la normalitate.. basca ca nu functioneaza ca o piata libera ci totul se face cu dedicatie pt anumite firme "de partid"
  • +3 (3 voturi)    
    PENSIILE NU SUNT ASISTENTZA SOCIALA (Marţi, 18 mai 2010, 10:33)

    escu [anonim]

    PENSIILE NU SUNT ASISTENTZA SOCIALA !!!
    Sunt dreptul nostru pentru construirea acestei tari.
    Traiti pe spinarea noastra, a pensionarilor !!! Acumularile din perioada ante'89 au fost atat de mari incat in continuare traitzi de pe urma lor :
    -mergetzi cu metroul facut de noi!
    -circulatzi pe soselele, podurile si caile ferate construite de noi!
    - locuitzi in blocurile construite de noi!
    - Loganul pe care-l conducetzi se face in fabrica construita de noi!
    - Otzelul la Galatzi se face in combinatul construit de noi! etc etc. Tot ce mai este industrie in tara asta este creatia noastra;
    - Electricitatea pe care o consumi este produsa in hidrocentralele, termocentralele si nucleara construita de noi;
    - Sanatatea v-o ingrijitzi in spitale facute de noi si cu medici educatzi de noi
    - Scolile in care v-atzi educat au fost construite de noi si .....v-am fost profesori !
    - Palatul Cotroceni este renovat de noi dintr-o ruina, Parlamentul este construit de noi;
    - Litoralul intreg unde va mai facetzi concediile este construit de noi;
    - pana si acest ziar ca si intreaga presa isi are sediul intr-o cladire facuta de noi.
    TOTUL , Totul ,ESTE CONSTRUIT DE NOI astia de peste 60 ani ! Ne meritam pensia !!
    Voi nu atzi facut decat sa consumatzi, vinde, escroca ceea ce noi am creat !!!!
  • +1 (1 vot)    
    Imoralitate de criza (Marţi, 18 mai 2010, 10:38)

    Gabi [anonim]

    Asta e nu numai demagogie ci si lipsa de respect. Cererea scade si daca se reduc salariile si ajutoarele sociale.
    In timp de criza TOATE achizitiile se reduc la minim. Si daca minim inseamna 10% atunci sa se reduca cu 90%.
    Investitiile statului sunt utile doar atunci cand statul nu arunca cu banii pe fereastra. Altfel e imoral sa reduci o pensie de 600 lei pentru a cumpara un scaun de 600 lei.
  • +2 (2 voturi)    
    Formare profesionala (Marţi, 18 mai 2010, 11:01)

    Kubistu' [anonim]

    Pai s-a format la "scoala" lui Tariceanu si face " practica" la Basescu. De ce altceva a fost adus ?
  • -1 (5 voturi)    
    Trebuie ascultati oamenii astia (Marţi, 18 mai 2010, 11:15)

    Anda [anonim]

    Trebuie ascultati oamenii astia, stiu ce zic, sunt singurii care pot sa schimbe ceva in tara asta. Problema e ca adevarul doare si atunci normal ca nu ne place ce spun.
    Sper ca actuala guvernare sa nu cedeze si sa ia masurile ce trebuie luate.
  • +2 (2 voturi)    
    A ras si el cand a spus-o? (Marţi, 18 mai 2010, 11:26)

    Mihai [anonim]

    Daca se reduc cheltuielile se reduce spaga si ar trebui sa le achizitioneze la pretul pietii, iar daca face asa abonatii la contractele extrem de profitabile cu statul cum ar putea sa mai traiasca pe picior mare si sa isi ingrase conturile din Elvetia? Ar trebui sa ii fie rusine, apropo, cand reduceti salariile angajatilor din subordine? Sau numai pensionarii sunt fraierii?
    Vladescu cata spaga ea la achizitiile publice?
    Adio pensii nesimtite, spuse un pinguin.
    Ha ha ha, v-am ciuruit, un fleac, ha ha ha.
  • 0 (2 voturi)    
    logica (Marţi, 18 mai 2010, 11:52)

    brutus [anonim]

    Nenea Vladescu presupun ca este economist, nu inginer ca Pogea, dar nu trebuie sa fii economist ca sa intelegi urmatorul rationament:
    - daca scad cheltuielile statului cu 25% sau cat or scadea, piata este afectata indiferent daca scazi salariile bugetarilor si pensiile sau daca scazi cheltuielile materiale.
    Banii aia de pe salarii si pensii tot pe piata ajung, ca nu o sa fie cheltuiti in Burkina Faso sau stransi la ciorap. Doar ca daca scazi cheltuielile materiale nu mai decid ordonatorii de credite la cine ajung si asta e o problema, s-ar putea sa se taie chiar si din contractele firmelor lui Vladescu, Videanu sau altii.
  • 0 (0 voturi)    
    vorbe gogonate care ascund adevarul (Marţi, 18 mai 2010, 12:38)

    andi [anonim]

    si intr-o gospodarie, daca trebuie facute economii, se reduc achizitiile, mai ales cele nenecesare. astfel de raspunsuri arogante si pretins savante urmaresc sa ascunda faptul ca si banii care ar fi disponibili sunt dirijati inspre anumite firme, mai ales straine, care trebuie sa isi mentina nivelul actual storcand de venituri state pe care nu are cine sa le apere pentru ca de 20 de ani se are grija sa fie in posturi de decizie doar slugi la oricine numai in slujba tarii noastre nu. intre timp se invrajbesc oamenii intre ei, cei care lucreaza la stat cu cei care nu lucreaza la stat, iar a treia patura castiga, adica cea a descurcaretilor, care, fie la stat sau la privat, invart ei totul si care o sa o duca bine si in continuare. Iar cei de jos, n-au decat sa se restranga si sa nu mai manance, sa nu mai aiba unde sta, sa nu mai aiba bani de curent si incalzire. Ca Romania trebuie sa ingrase firme straine, si sa pastreze bine mersi pe cei de la noi care vegheaza ca aceasta scurgere de bani inafara sa nu inceteze. Unde sunt investitorii straini de care ne-am bucurat atata, ce bine ne fac ei? Am ajuns sa depindem de ei si pentru un pix sau material de constructii, ca tot ce avem noi e concesionat, desfiintat, sau lasat in paragina.
  • 0 (0 voturi)    
    hotie pe fata (Marţi, 18 mai 2010, 12:42)

    mada [anonim]

    asta chiar crede ca noi suntem prosti si inghitim orice ???

    apropo uitati ce amendamente au avut patronatele insa guvernul nu a fost de acord:

    Restructurarea in maximum doua luni a tuturor companiilor cu capital de stat;


    Mentinerea regimului fiscal actual in industria IT;


    Stoparea rapidă şi fermă a evaziunii fiscale, a muncii la negru şi a contrabandei cu ţigări, alcool şi alte produse de larg consum;


    Adoptarea până la data de 1 iunie 2010 a Legii Parteneriatului Public-Privat în varianta existentă la această oră în dezbaterea parlamentară, cu completările Alianţei Confederaţiilor Patronale din România aprobate de Consiliul Economic şi Social;


    Modificarea legii achiziţiilor publice în sensul transparentizării şi simplificării procesului pentru a oferi şanse egale competitorilor în condiţii de concurenţă reală;


    Externalizarea serviciilor administrative din cadrul instituţiilor de stat prin unităţi economice non-profit pentru limitarea cheltuielilor bugetare;


    Limitarea imediată cu 40 la sută a cheltuielilor materiale şi administrativ-gospodăreşti din instituţiile publice


    Limitarea cu 40 la sută a deplasărilor demnitarilor şi aleşilor locali în ţară şi străinătate. Pentru exteriorul ţării trebuie păstrate doar acele deplasări care decurg din obligaţiile României faţă de statele membre ale Uniunii Europene sau NATO, din obligaţiile faţă de statele importante sau faţă de organizaţiile internaţionale unde România este membru. Trebuie oprite imediat orice fel de deplasări externe de tip sejur din cadrul grupurilor de prietenie din Parlament sau a localităţilor înfrăţite, pretexte de vacanţe mai mult sau mai puţin exotice;

    Limitarea cheltuielilor pentru campaniile electorale la suma de 100.000 de euro

    Programe si masuri imediate si coerente de sustinere a fermierilor si producatorilor agricoli.

    SURSA: http://www.money.ro/macroeconomie/ce-au-vrut-patronii-si-n-a-vrut-guvernul.html


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi