Andreea Vass, consilierul premierului Boc: Indemnizatia pentru cresterea copilului va fi redusa cu 25%, de la 1 iunie

de D.G.     HotNews.ro
Vineri, 14 mai 2010, 18:41 Actualitate | Esenţial

Cuantumul indemnizatiei pentru cresterea copilului va fi redus, de la 1 iunie, cu 25%. Scaderea va fi aplicata la cuantumul rezultat din echivalentul a 85% din media veniturilor realizate pe ultimele 12 luni, a declarat pentru Mediafax consilierul premierului pe probleme economice, Andreea Vass-Paul.

"Varianta agreata pentru noua indemnizatie pentru cresterea copiilor in Romania este pastrarea perioadei de acordare a indemnizatiei la doi ani si a procentului de 85% din nivelul salariului obtinut in ultimele 12 luni lucratoare si diminuarea temporara cu 25% a cuantumului astfel rezultat. Vor fi mentinute limitele minimale si maximale fixe de 600 lei, respectiv 4.000 lei. Astfel, discutam despre pastrarea de facto a abordarii procentuale la un nivel de 64% din salariu, dar nu mai putin de 600 lei si nu mai mult de 4.000 lei, incepand cu 1 iunie 2010", a spus consilierul premierului.

Presedintele Traian Basescu si-a exprimat joi speranta ca indemnizatia pentru cresterea copilului "nu va fi sau va fi foarte putin afectata" de masurile de austeritate angajate in proiectul scrisorii de intentie cu Fondul Monetar International.

"Alocatia categoric nu trebuie atinsa. Trebuia sa privim cu atentie si indemnizatia. Sper ca nu va fi sau va fi foarte putin afectata indemnizatia pentru cresterea copiilor", a spus el, intr-o conferinta de presa.

"Sper sa fie minim afectata, dar nu va pot spune" acum care este decizia finala, a precizat seful statului.

Traian Basescu a explicat ca in prezent "se fac calcule pe toate variantele, cum sa ai o anvelopa pe programele sociale redusa cu 15%".

El a afirmat ca programele sociale care vizeaza copii, "pentru ca au o adresabilitate precisa" si un scop demografic exact, nu pot fi incadrate in categoria ajutoarelor considerate "exagerate".

"Sa vedem cu ce vine Guvernul", a adaugat el, facand referire la faptul ca executivul condus de Emil Boc ar trebui sa prezinte miercurea viitoare lista concreta a masurilor pe care intentioneaza sa le aplice.

Joi, surse guvernamentale au declarat pentru HotNews.ro ca indemnizatia pentru cresterea copilului, acordata mamelor pentru maximum 2 ani, va scadea cu 25% din nivelul actual.



Citeste mai multe despre   






















6281 vizualizari

  • +6 (14 voturi)    
    hah (Vineri, 14 mai 2010, 17:52)

    melchiades [anonim]

    in interpretarea lui Basescu asta insemnand "deloc sau foarte putin". Cel putin asa spunea ieri.
    Hai ca se poate!
    • +4 (10 voturi)    
      Ieri (Vineri, 14 mai 2010, 20:49)

      Radu-Mihai [utilizator] i-a raspuns lui melchiades

      Ieri a fost un exercitiu de imagine. Chiar crede cineva ca nu stia care va fi decizia guvernului?
    • +2 (4 voturi)    
      corect (Sâmbătă, 15 mai 2010, 7:14)

      decebal [anonim] i-a raspuns lui melchiades

      L-am omorat le Ceasca de carciun, taiem banii copiilor de ziua lor de 1 iunie..halal natiune
  • +7 (21 voturi)    
    Idioti (Vineri, 14 mai 2010, 18:46)

    Radu [anonim]

    Puteati sa taiati de peste tot, nu trebuia insa sa va atingeti de copii.
    Sunteti niste idioti, Boc&co, si veti plati ptr. asta, cel putin d.p.d.v. politic!!!
    • +11 (13 voturi)    
      De ce sa ne ieie dan munca noastra? (Vineri, 14 mai 2010, 18:19)

      Regele Cioaba [anonim] i-a raspuns lui Radu

      Aceste indemnizatii ar trebui acordate personalizat si nu haotic, in masa, punand toate mamele pe acelasi nivel fata de bugetul public.

      Nu e normal ca o femeie ce a muncit 10 ani si a contribuit la buget sa primeasca acelasi ajutor ca una care nu a muncit niciodata si nu a platit niciodata vreun impozit pe venit!

      Nu e normal sa sustii la fel sosirea pe lume a primilor 2 copii (limita de reinnoire a generatiilor, absolut necesar a fi obiectiv demografic strategic) si al 5-6lea copil (apar probleme mai mari decat avantaje pt societate si acea familie).

      Din pacate, societatea europeana e una a ipocriziei, incepand cu rapoartele trimise la UE despre bugetele nationale (nu numai Grecia le falsifica) si terminand cu dictatul "politicul corect" in ce priveste minoritatile, imigrantii sau "egalitatea de sanse" !

      Cunosc bine lumea europeana vestica, nu ma mira crizele repetate, e o societate profund bolnava si handicapata de propriile obsesii "umaniste"!
      Europa va muri daca nu se va reforma si nu va accepta sa gestioneze eficient banii publici.

      Romania pur si simplu nu-si permite nivelul actual de de alocatii sociale, e un fapt, restul sunt zbierete inutile. Sa se vina cu solutii clare si viabile, nu cu lozinci si "scoatem armata sa prinda fraudatorii"!
      • -1 (7 voturi)    
        cifre (Vineri, 14 mai 2010, 20:58)

        Andrei Cosmovici [anonim] i-a raspuns lui Regele Cioaba

        Zici tu:
        "(...) primilor 2 copii (limita de reinnoire a generatiilor (...)".

        Zic eu: limita este de 2,1. Atentie, vorbim de limita inferioara.

        Zici tu:
        "(...) al 5-6lea copil (apar probleme mai mari decat avantaje pt societate si acea familie)".

        Zic eu: Vorbesti despre rromi? Sau unde bati? In orice caz, sunt curios sa aud si eu cateva dezavantaje daca familiile au mai mult decat 2 copii. Astept, multumesc.

        Andrei Cosmovici
      • 0 (8 voturi)    
        Alocatii (Sâmbătă, 15 mai 2010, 6:05)

        Ion Codreanu [anonim] i-a raspuns lui Regele Cioaba

        Mai omule! Esti pe nicaieri.Sau esti un cinic care vrea sa planifice viata oamenilor ca si Ceausescu.Cum poti tu sa -i spui unei femei cind sa ramina insarcinata!?Ori Trebuie ca fuiecare femeie trebuie sa seangajeze daca vrea copii.Nu esti departe de Base si alui ceata.Sau hai sa -i facem pe barbati mame ca ei sint mai multi angajati.Dupa tine conteaza mai mult amaritii de lei decit o noua viata.Esti un lingau de a lui Basescu de sustii asemenea aberatii.Mare analist european mai esti! Cum n-ai argumente dai cu Eurpa.
        • +1 (1 vot)    
          alocatii vs cersetorie.. (Sâmbătă, 15 mai 2010, 11:08)

          pehash [utilizator] i-a raspuns lui Ion Codreanu

          nu spune nimeni ca n-ai voie sa faci 10 copii.. poti sa faci si 20! dar de ce trebuie sa plateasca altcineva pentru copiii tai? daca am face toti la fel? sau nu ai reusit sa gandesti asa departe? facem alocatia minima 500 de euro/luna de copil.. indiferent cati copii.. de la al 3-lea sa primeasca si tatal concediu.. stam toti acasa si crestem copii..
          cum crezi ca s-ar descurca tiganii aia de al barbulesti daca ar fi lasati de capul lor? imi garanteaza cineva ca impozitele platite de mine se vor intoarce in vre-un fel in viitor ca investitie? cei care primesc alocatiile au vreo obligatie? sa-si educe copiii? sa cheltuie banii doar pentru creserea lor?
          ce-ar fi in loc de alocatii sa le dam doar bonuri de cresa, scutece, mancare speciala pt copii, carti pentru copii etc? ma refer aici doar la persoanele care beneficiaza de aceste alocatii fara sa contribuie cu nimic..
      • +3 (3 voturi)    
        Cata greseala (Sâmbătă, 15 mai 2010, 8:37)

        nano2k [utilizator] i-a raspuns lui Regele Cioaba

        "Aceste indemnizatii ar trebui acordate personalizat si nu haotic, in masa, punand toate mamele pe acelasi nivel fata de bugetul public."

        Nu inteleg care parte NU o intelegi? Indemnizatia pt cresterea copilului se calculeaza *procentual* din salariul brut al mamei pe ultimul an, luat ca medie. Mai personalizat de atata cum ai vrea sa fie?

        Aceste indemnizatii sunt la fel de "personalizate" ca impozitele. Si alea se platesc procentual cu venitul realizat de om. Daca nici impozitele nu sunt suficient de "personalizate" pentru tine, atunci s-o lasam balta.
        • +1 (1 vot)    
          functie de nr de ani de munca (Sâmbătă, 15 mai 2010, 14:32)

          Imparatu Iulian [anonim] i-a raspuns lui nano2k

          Eroarea e ca se pune egalitate intre o femeie care a contribuit cu zeci de mii de lei la buget si a sustinut astfel zeci de copii si una care a contribuit cu cateva sute de lei, mai mult simbolic. Statul le va trata la fel pe amandoua, fara sa-i pese de contributia reala a fiecareia, doar de un procent si doar pe o perioada scurta, minima (recte 1 an, complet arbitrar, de ce nu 3 sau 10?)
          Egalitarismul fortat a fost groparul comunismului si risca sa fie groparul UE..
          • 0 (0 voturi)    
            Unde se pune egalitate? (Sâmbătă, 15 mai 2010, 17:40)

            nano2k [utilizator] i-a raspuns lui Imparatu Iulian

            Omule, unde vezi tu egalitate?

            Ce nu intelegi din PROCENTUAL? Daca una a dus zeci de mii de lei la buget, va primi procentual, deci mai mult.

            Alta, cu cateva sute, va primi cateva sute.

            Dar ideea idemnizatiilor nu tine NUMAI de contributia mamei, ci este un ajutor SI pentru copil. Copilul ala nu are nicio vina cand se naste ca ma-sa ori nu a avut de lucru, ori nu a vrut sa munceasca. Statul incearca prin astfel de fonduri sa asigure cat de cat egalitatea de sanse, macar in primii 2 ani de viata.

            Indemnizatiile, ajutoarele, nu sunt o pusculita din care scoti exact cati bani ai bagat. Ci sunt un fond comun, in care toti punem la comun ca sa ajutam noua forma de viata sa faca primii pasi in viata.

            La fondul asta contribuie si barbatii, si ei nu inceteaza sa munceasca in cei 2 ani cat mama sta acasa. Ce ar trebui sa fac? Sa urlu ca nu vreau sa platesc? Ba eu chiar VREAU sa platesc lucrurile astea. Si din pacate se pune prea mult accent pe aceste maruntisuri (unde chiar nu poti fenta statul - nu poti spune ca ai un copil si sa nu-l ai).

            In schimb NU vreau sa platesc contractele grase si fara finalitate pe care statul le face cu (anumite) firme private. ACOLO sunt cu adevarat banii nostri, nu in buzunarele mamelor care se chinuie cu plozii.

            Oricum, daca am ajuns sa ne luam la bani marunti copiii, in primii lor ani de viata, e grav. Si ce e grav este ca tot mai multi romani considera ca e anormal sa ajuti familia cand se "incarca" cu un nou contribuabil.

            Pana la urma statul va avea de castigat de pe urma noii spinari care il va duce in spate peste 20-25 de ani.
    • +6 (12 voturi)    
      fleoshc (Vineri, 14 mai 2010, 19:49)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui Radu

      deci salariile scad.. somajul creste.. ca sa pastreze acelasi nivel ar trebui sa ia din alta parte.. stii tu vreo
      in plus, pastreaza nivelul minim.. adica oricum amaratii raman cu suficienti bani ca sa creasca un copil. de ce sunt idioti? crezi ca tu pari mai inteligent daca arunci vorbe de ocara fara sa dai solutii?

      crezi ca boc nu e constient ca pierde voturi cu toate masurile de austeritate pe care le ia acum? bine ca ne-a prins criza cu o guvernare de dreapta (asa slaba cum este..) ca altfel ajungeam ca grecii sau spaniolii.
      sunt tanar si, multumesc, dar nu, nu vreau sa platesc o viata intreaga imprumuturile pe care le-ar fi facut o guvernare socialista psdnl ca sa pastreze aceleasi salarii la bugetari, pensii, ajutoare sociale...
      • +2 (8 voturi)    
        I-auzi (Sâmbătă, 15 mai 2010, 6:17)

        Ion Codreanu [anonim] i-a raspuns lui pehash

        I-auzi domnule! Imprumut de stiga si imprumut de dreapta! Tinerete ...crete O sa platesti cu drag tot imprumutul ca-s bani luati PDL,.Cu gura lui ,Basescu a spus ca 5 miliarde de euroi au devenit IMPERSONALI.S-au dus in hasnaua guvernantilor.Cei mai multi cred ca la doamna Udrea,ca ea terminase baniipe anul asta. Iar tu TINERETE osa-i platesti ba o sa-ti mai si ia di ce o sa cistigi.Asa ca mai lasa gudurarile pe linga PDL.
        • +2 (6 voturi)    
          irealitatea.. (Sâmbătă, 15 mai 2010, 10:18)

          pehash [utilizator] i-a raspuns lui Ion Codreanu

          pai sa le luam pe rand:
          1. exista guvernare de stanga si guvernare de dreapta. alea de stanga se vad in grecia si spania.. si in declaratiile psd.. "nu scadem nici o cheltuiala"..
          2. bugetul de stat se face separat pe venituri si cheltuieli.. tragi linie.. si imparti veniturile pe cheltuieli.. de-aia banii care intra devin 'impersonali'
          3. ministerul turismului si dezvoltarii are un buget de 2 miliarde ron.. adica vreo 500 milioane euro.. pe tot anul!. restul sunt imbecilizari practicate in masa de trusturile intact si realitatea.
          4. intr-adevar, tinerii de azi vor plati mult mai mult decat au platit celelalte generatii la vremea lor. din pacate noi platim greselile voastre..
          5. felicitari pentru utilizarea tastaturii, dar n-ar strica sa va uitati si pe ecran cand scrieti..
    • 0 (0 voturi)    
      care copii, ba ...? (Sâmbătă, 15 mai 2010, 20:24)

      uite-te in oglinda... [anonim] i-a raspuns lui Radu

      cei mai multi care primesc aceste superindemnizatii, de la niste sentimentali prosti sim idioti ce suntem.... sunt copiii colorati; ei vor conduce tara peste 1-2 generatii, IDIOTULE !
  • +12 (18 voturi)    
    Hm... (Vineri, 14 mai 2010, 18:49)

    nano2k [utilizator]

    Frumos "cadou" de "Ziua copilului".
  • +3 (9 voturi)    
    asta-i viatza (Vineri, 14 mai 2010, 18:52)

    anonimu [anonim]

    in loc sa taie subventiile la caldura celor ce nu au nevoie de ele cred ca ar reduce destul ...
    Ajutorul asta chiar avea tinta si utilitate ....
    la cum se comporta astia la anu poate se revine la 600 lei ....

    Asta-i viatza dai taxe si tot felul de impozite si impozite pt tot felul de chestii si te rogi apoi ca atunci cand ai nevoie dupa ce ai contribuit o groaza de timp ca statul sa se tina de cuvant.
  • +3 (11 voturi)    
    IDIOTII (Vineri, 14 mai 2010, 18:58)

    anonim [anonim]

    D-na asta consilier Vass,are idee cat de greu se creste un copil,dc nu se taie din salariile parlamentarilor?Bravo conducere a Romaniei indemnati lumea sa fure si sa dea in cap,sa se omoare ca nu au cu ce sa traiasca,o sa ajungem nici copii sa nu mai facem ca nu avem cu ce sa-i crestem,RUSINE MARE RUSINE..am ajuns o tara muritoare de foame.
  • +3 (15 voturi)    
    Idioti (Vineri, 14 mai 2010, 19:00)

    Paul [anonim]

    cea mai proasta decizie posibila.
  • +13 (17 voturi)    
    indemnizatie copil (Vineri, 14 mai 2010, 19:04)

    CentralScrutinizer [utilizator]

    Indemnizatie copil... Oameni buni, de ce nu vedeti padurea de copaci ?
    De copii ne impiedicam acum ?
    Avem atatea regii autonome pline pline de functioonari.
    V'ati pus vre'odata intrebarea cam cat au oamenii astia salarii ?
    Las' salariilie! Vile, hoteluri de protocol! Aceste regii autonome sunt state in stat ! intangibile ! Ce se vede este doar salariul directorului. Dar Dumnezeule ce forfota de contopareala e in spatele lor. TOTI sunt pe pile acolo. Toti. Majoritatea cu diplome de doi lei de pe la universitati-fast food. Ajunsi doar pe pile. Poate cineva intelege asa ceva. Un sistem al imposturii care nu face altceva decat sa consume si sa consume si sa consume.
    In aceste conditii astept senin criza ce va sa vina. Nu, nu a inceput. Va incepe cand toti acesti impostori vor guitza pe strazi de disparare. Pentru asta ma voi limita la 75% salariu, si daca e nevoie si la 50%. Nu ramane mai nimic dar macar ramane speranta ca puroiul va pe afara.

    Doamne ajuta!
    • +2 (2 voturi)    
      Excelent comentariu! (Sâmbătă, 15 mai 2010, 8:41)

      Vival [utilizator] i-a raspuns lui CentralScrutinizer

      Din pacate, doar asa se va putea face ceva curatenie: tzunami care sa mature totul!
  • +15 (17 voturi)    
    ca idee (Vineri, 14 mai 2010, 19:06)

    CentralScrutinizer [utilizator]

    pentru a va face o ideie:
    o contopista la o regie autonoma are de 3 ori salariul unui universitar, de 4 ori si ceva salariul unui profesor de liceu, de... mai vreti ?
    Si guvernantii mor de grija copiilor...
    • +3 (5 voturi)    
      Se va ajunge si la ei (Vineri, 14 mai 2010, 19:46)

      FaraCoruptie [utilizator] i-a raspuns lui CentralScrutinizer

      Cred ca acum se iau masurile cele mai usor de luat, dupa care vor atinge si acele categorii superfavorizate (dar la care probabil se umbla mai greu).

      Sper ca atunci cand vor veni bani si din alte surse, sa se revina si la o protectie a categoriilor mai dezavantajate. Insa acum, nu stiu daca e suficient timp si putinta pentru a lua in calcul toate categoriile sociale.
  • +10 (14 voturi)    
    Cea mai mare grosolanie (Vineri, 14 mai 2010, 19:44)

    BB [anonim]

    Va intrebati ce economie se face?
    Din datele disponibile la luna martie 2010:
    Mame beneficiare: 193.004
    Plati efectuate: 189.883.868 lei
    rezulta un venit mediu de 984 RON. Deci numarul mamelor care-I incurca rau de tot acum si beneficiaza de venituri de peste 2.000 RON este fooooarte redus, insa ei nu fac calcule sa vada daca obtin vreo economie semnificativa, ci pur si simplu taie ca berbecii, ca oricum nu sunt capabili de vreun plan de redresare pe termen lung!!!
  • +8 (8 voturi)    
    parazitii (Vineri, 14 mai 2010, 20:17)

    Parzival [utilizator]

    In fapt, ar trebui incurajati sa faca copii doar acei oameni care sunt suficient de responsabili sa ii si creasca. Daca n-ar fi primit toti tiganii 600 lei poate n-ar fi turnat atatia copii pe care sa-i scoata pe strada. Nu sunt de acord sa subventionez din salariul meu toti parazitii... Indemnizatia trebuie sa fie 85% din salariu punct. Cine nu munceste sa nu astepte pomeni doar pentru ca a facut un copil !
  • 0 (6 voturi)    
    n-ati inteles nimic... (Vineri, 14 mai 2010, 20:18)

    PedaGogu [utilizator]

    Nu s- redus nimic, se pastreaza limitele inferioara si superioara, adica 600 minim si 4000 maxim, ba chiar si procentul de 85 % - atat doar ca se scad TEMPORAR cu 25%... adica pana o sa devina PERMANENT... ca doar n-o sa le ia altora minutele incluse de la gura, si supica de 6 lei si alte mocaciuni (cazare fara facturi, benzina, masina etc.). Salveaza mamicile bigetul - propun sa fie declarate mame eroine! S-o puneti pe aia mica a lui Base sa faca baby-sitting cu toti aia micii care o sa stea de-acuma cu cine-apuca, ca sa mearga mamicile la munca, nu la intins mana. RUSINE bah - si mai ales maretei consiliere Vass care nu vede padurea de copaci, ca se fura ca in codru, dar tot pe astia micii sa-i spargem!
    • +3 (5 voturi)    
      cu totul de acord (Vineri, 14 mai 2010, 22:34)

      ciprian [anonim] i-a raspuns lui PedaGogu

      Temporarul ar trebui f bine definit .. ca altfel devine permanent ... si procentul de 25% minus, vhiar si pentru maxim 6 luni sa zicem e unul imens .. in ideea ca se dorea o diminuare per total la prestatii sociale cu 15%. De ce sa ia procentual mai mult de la copii nostri? cand nu trebuia sa ia DELOC!
  • +3 (5 voturi)    
    De fapt... (Vineri, 14 mai 2010, 20:47)

    Radu-Mihai [utilizator]

    De fapt vor face economie.

    De ce?

    Pentru ca reducerea valorii indemnizatiei are o logica machiavelica in spate: cate mame credeti ca vor rezista sa stea cu copilul acasa cu acesti bani? Toate care vor avea posibilitatea se vor intoarce la lucru dupa o luna, doua, trei... Si vor primi din nou bani de la angajator si vor cotiza la buget.
    Aceasta perioada de "rezistenta" cu indemnizatia redusa va da valoarea acelui "temporar" mentionat in comunicat.
    Temporar = pana cand suficiente mame se intorc la servici eliberand astfel bugetul si guvernul de un mare stres. Estimarea lor e de 6-7 luni. :)

    PS: romanul are o vorba: "socoteala de acasa nu se potriveste cu cea de la targ"!
  • +7 (7 voturi)    
    Investitie (Vineri, 14 mai 2010, 20:54)

    mark_atmail [utilizator]

    Repostare - SINGURA investitie in viitorul tarii sunt copii. Intr-o tara ca a noastra in care natalitatea este in scadere si in care in aprox. 10 ani romanii sunt in pericol de a deveni minoritari, e normal sa incurajezi mamele de cariera sa faca copii cu 85% din salariu. Degeaba tipa unii ca in tara X se da nu stiu ce suma pe perioada Y...acolo specia nu este in pericol sa devina minoritara ca la noi.
    Inca o data: este firesc sa incurajezi mamele cu un material genetic mai bun sa faca copii, altfel viitorul va fi maro (si nu ma refer doar la culoarea pielii)
  • +1 (9 voturi)    
    Bineee (Vineri, 14 mai 2010, 20:58)

    Gigi Fisiune [anonim]

    Dupa cum am mai zis:

    Sa traiti bineeee!!!
  • -4 (8 voturi)    
    Este o masura buna, de dreapta (Vineri, 14 mai 2010, 21:04)

    ionel [anonim]

    Nu inteleg criticile, este o masura buna, o masura de dreapta. S-a sfarsit cu statul asistential, social, asa cum spunea si domnul Tapalaga.
    • +6 (8 voturi)    
      tocmai ai aratat ca... (Vineri, 14 mai 2010, 23:12)

      dcosmin [utilizator] i-a raspuns lui ionel

      esti un looser care nu stie deosebi stanga de dreapta.
      Tu intelegi ca acest procent este corelat cu venitul declarat, din care s-au platit taxe?
      Sau cum, e masura de dreapta doar sa iti impoziteze salarul?
      Cand mai si beneficiezi de ceva dupa atata amar de bani efectiv aruncati?
      Asistenta sociala era daca primeai bani fara sa fi cotizat nimic sau daca primeai mai mult decat ai cotizat.
      • -2 (6 voturi)    
        tu stii despre ce vorbesti? (Sâmbătă, 15 mai 2010, 10:33)

        Arlecchino [utilizator] i-a raspuns lui dcosmin

        Doi ani de stat acasa pe banii statului e o durata mult prea mare. Ar fi trebuit sa dea 85% in primele 6 luni cand oricum o mama nu are incotro si trebuie sa stea acasa si, pe urma, sa scada procentul gradual. La doi ani sa se fi ajuns cu 600 de lei. Iar apropo de contributii, da sunt procentuale dar nimeni, nici daca naste la 40 de ani, nu a contribuit suficient astfel incat sa fie intretinuta de stat 24 luni. Nici daca aduni si salariul sotului. Sau, poate, daca socotesti doar salarii de peste 100 de milioane net iar persoanele alea oricum se intorc la serviciu ca nu pot sa stea pe 4000 de lei.
        • 0 (2 voturi)    
          dar tu stii despre ce vorbesti? (Sâmbătă, 15 mai 2010, 13:57)

          dcosmin [utilizator] i-a raspuns lui Arlecchino

          Sunt de acord ca 2 ani e o durata mare DOAR DACA statul ofera alternative (crese cu conditii si personal care sa se comporte asa cum vedem in statele civilizate ale europei) pentru ca mama sa se poata intoarce la munca. De fapt asta e scopul final nu? Mamele cu salarii mari sa se intoarca cat mai repede la munca ca sa poata fi din nou impozitate... La cele cu 600 de lei nu le are nimeni treaba.
          Pentru familia noastra banii dati la stat sunt bani aruncati. Nu am luat medicamente compensate. Cand sotia a trebuit sa nasca spagarii de la maternitate au insistat ca nu se poate decat cu cezariana (doar pt a lua o spaga grasa toata trupa: medic, anestezist, etc.). In acel moment am hotarat sa mergem la o clinica privata unde a nascut natural, in conditii ireprosabile de igiena si cu cea mai buna asistenta. Deci se poate si la noi, insa asta a fost pe cheltuiala noastra (cam dublu cat ar fi fost spagile). Si atunci pentru ce platesc la stat? Doar sa sustin un sistem bolnav unde pe laptopuri cumparate din banii nostrii se vizioneaza filme porno? Nu e rentabil sa dai 2 ani indemnizatie 85%, dar e rentabil sa cheltui aproximativ 30.000 de lei lunar cu astfel de parlamentari, nu?
          Asa ca mai gandeste-te baiete....
          • +1 (1 vot)    
            coerenta (Sâmbătă, 15 mai 2010, 17:37)

            Arlecchino [utilizator] i-a raspuns lui dcosmin

            Baiete, tu ai zis (reciteste prima ta postare) ca este asistenta sociala daca primesti mai mult decat ai cotizat. Pana acum, indemnizatia era mult mai mare decat cotizatia. Este o asistenta sociala pe care pur si simplu nu ne-o permitem. In rest, desigur, sunt de acord cu tine, nici nu mi se pare ca ma contrazici cu ceva, te-ai simtit si tu obligat sa comentezi. Am zis eu ca e rentabil sa cheltuiesti cu parlamentarii? Daca ar fi dupa mine ar ramane o singura camera maine si as mai desfiinta si vreo doua-trei ministere. Iar din alea care raman as da afara vreo jumatate din taietorii de frunza la caini...
            • +1 (1 vot)    
              coerenta nu prea ne caracterizeaza (Luni, 17 mai 2010, 8:37)

              sandraAAA [utilizator] i-a raspuns lui Arlecchino

              Hai sa ne gandim si altfel. E copilul meu, eu ma bucur de el, dar daca nu ai inteles pana acum, nu de asta plateste statul indemnizatia.O platim toti, pt ca acesti copii sunt cei care ne vor plati pensiile cand nu o sa mai putem munci. Asa functioneaza sistemul asta de asigurari. Dar ma rog...unii au impresia ca din buzunarul lor dau din mila pt altii. Pana si pensionarii din ziua de astazi au cotizat ca tu sa poti invata gratis etc. Din pacate ignoranta , nu coerenta ne caracterizeaza!
  • +4 (10 voturi)    
    Sa traiti bine (Vineri, 14 mai 2010, 21:08)

    Emil Stamate [anonim]

    Basescu, hu-hu-hu, ia-ti Piticu' si te du.
  • +2 (8 voturi)    
    dna Vass e cretina (Vineri, 14 mai 2010, 21:09)

    dodu [anonim]

    cu tot respectul! lumea e satula de politicieni, misnistri, consilieri care dau in cap altora, fara sa aiba nici minte si mai ales sa ii doara pe ei cu ceva. In ce-i priveste, criza chiar nu ii afecteaza.
    dna Vass sunteti sterilizata? daca da, va multumim!

    hotnews publicati sau selectionati?
    • +2 (6 voturi)    
      sterilizare (Vineri, 14 mai 2010, 22:56)

      dorian gray [anonim] i-a raspuns lui dodu

      nu, nu e sterilizata.
      chiar deloc:
      http://www.andreeavass.ro/blog/2010/05/companiile-de-stat-bata-le-vina-dupa-alocatiile-pentru-copii-sau-pentru-persoanele-cu-handicap/
      viitoare mamica deci.
      cu atat ipocrizia mai mare.
      pai ea sigur n-o sa stea doi ani cu copilul, si sigur n-o sa depinda de indemnizatia aia
  • +8 (10 voturi)    
    De fapt... (Vineri, 14 mai 2010, 21:31)

    PuYa [utilizator]

    ... cred ca problema nu este de unde se ia, ci faptul ca omul (fie el bugetar sau asistat social, cu salariu/pensie mica sau mare) este pus ca intr-o perioada foarte, foarte scurta de timp sa invete sa se descurce cu un venit diminuat (cu 25% sau 15%). Este la fel ca si in cazul firmelor care isi fac un buget pentru un an de zile si statul mareste o taxa sau un impozit, de aceea, doar teoretic, exista o perioada minima de timp, stabilita prin lege, cu care o taxa schimbata trebuie anuntata inainte. Oricum sunt sigur ca daca valoare indemnizatie nu se schimba in 2009 la 85% din media veniturilor pe ultimele 12 luni si ramanea in continuare acea suma fixa, tot am fi crescut copii si nu ne-am mai fi plans atata.

    In cazul actual vorbim de o modificare a veniturilor substantiala in doar doua saptamani. Asta este defapt problema, nu de unde se iau banii. La urma urmei de oriunde s-ar fi luat nu ne asteptam ca acea categorie afectata sa fie deacord ( daca iei de la pensionari, de ce de la ei ca sunt bantrani, daca iei de la bolnavi, de ce de la ei ca sunt bolnavi, daca iei de la someri, de ce de la ei ca si asa nu au de lucru, etc, etc, etc.). Trebuie sa intelegem insa ca in aceste momente nu exista alta solutie, iar intrebari de genul "de ce pe al meu si nu al lui" sau "de ce tocmai mie" nu sunt o rezolvare ci doar pierdere de timp.

    La urma urmei situatia actuala ni se datoreaza in mare parte: chiar daca EI au fost cei ce au furat, NOI suntem de vina ca i-am lasat, ca nu am spus niciodata nimic, ca nu am iesit ATUNCI in strada sa ne razvratim impotriva hotiei lor, ca ne-am multumit cand ni s-a dat ceva nemeritat in plus, fara sa ne intrebam de unde sunt bani, ca am cheltuit si ne-am indatorat fara masura si fara sa ne gandim ca situatia nu o sa fie roz pe urmatorii 30 de ani cat tine creditul, ca .....
    • +1 (3 voturi)    
      naivitate mare (Vineri, 14 mai 2010, 23:06)

      AAA [anonim] i-a raspuns lui PuYa

      mascarada: intre timp se invart legi care sa-i protejeze pe hoti, pt ca ei se acopera intre ei si sunt mai uniti decat noi naivii.
      solutii, pe care nu cred ca le initiez eu, ci doar le rementionez:
      -reducerea taxelor, ca sa incurajezi munca la alb, plata la timp, si poate si ceva locuri de munca in plus;
      -impozitarea 100% a veniturilor in plus fata de pretul mediu al pietii din acest moment ( ca sa nu fim rai, sa spunem pretul mediu din momentul achizitionarii), la contractele pe bani publici din ultimii 2 ani, cu executare silita pana la gradul 100 de rudenie.
      -oprirea investitiilor publice neprofitabile si reorganizarea licitatiilor: autostrada, care nu exista, va fi de proasta calitate, te costa de X ori mai mult ca afara.ceasuri aurite in orasul X, faleza Y etc;
      -ah da, legile si contractele au fost facute in asa fel, incat ne-am puse catuse sg->munca in interes public la vinovati cu plata 600Ron/luna pt urmatorii 20 de ani.
      -transparenta decizionala: bugetul si planificarea banilor din imprumut (si nu ma refer la cei pt BNR, ca sa sustina cursul) facute publice.
      -dizolvarea anumitor institutii non profitabile, gen ANI.
      -vinderea actiunilor statului la anumite insitutii de stat: gen exim bank (cred ca am scris corect numele), vesnice gauri negre.
      -lista cu depasirile de buget din anii trecuti, pt a identifica posibilele surse de aruncat banii si in acest an.
      PE TERMEN LUNG:
      -o conducere cu experienta practica in domeniul administrarii, de preferat oameni care au avut succes in mgmt, de preferat straini (ca si acolo se fura, dar cu masura), care stiu ca un buget trebuie respectat sau se taie din timp;
      -pt cei ce vor sa ne conduca- conditie minima de inscriere pe liste sa fie depunerea averii ca si garantie (desi ala care are, vrea mai mult, dar cred totusi ca fura mai putin). bonusuri la final de mandat in urma atingerii tintelor sau raman cu salar si atat.
      -salar maxim 12salarii medii incluzand sporurile.
      etc
  • +1 (11 voturi)    
    Dumnezeu e Mare! (Vineri, 14 mai 2010, 22:57)

    D. [utilizator]

    Base & Co.,
    Sper sa nu mai apucati Craciunul!
  • -4 (4 voturi)    
    Nu vreau sa apar decizia, dar... (Vineri, 14 mai 2010, 23:41)

    .Matei [utilizator]

    Nu vreau sa apar aceasta decizie, dar vroiam doar sa adaug cateva observatii.

    In primul rand, din cate am auzit pana acum, nu se umbla la concediul de maternitate, deci mamele inca primesc timp de 4 luni o indemnizatie egala cu 85% din salariu. Si pana acum cel putin, nici alocatia de 200 lei pana la implinirea varstei de 2 ani nu a fost redusa.

    Apoi, sistemul care exista pana acum in Romania care ofera in plus de concediul de maternitate inca (aproape) 2 ani de indemnizatie 85% este cred cel mai generos din lume. In majoritatea statelor europene se acorda cateva luni la procente similare si doar uneori alte luni in plus la procente mai mici sau sume fixe (vezi http://en.wikipedia.org/wiki/Parental_leave#Europe ). Sigur, poate ca sumele primite de mame in aceste tari sunt pana la urma mai mari, dar asta tine de posibilitatile fiecarui stat (si de taxele pe care le colecteaza). In orice caz, perioada pe care se acorda aceasta indemnizatie in Romania este, in comparatie, foarte generoasa (poate ar fi fost mai bine sa se micsoreze perioada decat sa scada indemnizatia?).

    Iar cineva spunea ca de fapt statul nu economiseste nimic. Nu e chiar asa. Ca sa reiau niste cifre prezentate mai sus, daca doar in luna martie s-au efectuat plati de 189 milioane de lei, inseamna ca totalul pentru un an intreg este de aproape 550 milioane de euro. Ceea ce nu e chiar putin...
    • +4 (4 voturi)    
      da si nu (Sâmbătă, 15 mai 2010, 0:01)

      cineva [anonim] i-a raspuns lui .Matei

      550 de milioane de euro e cam cat catedrala aia. Dar oricum nu e asta suma. Economia facuta prin reducere nu e atat de mare. Undeva spre 140 milioane de euro care se pot gasi usor daca iei la puricat achizitiile si cheltuielile pe care le fac tot felul de instituti.
      Ce nu se mai ia in calcul la comparatia cu alte tari e spaga din spitale. Sora-mea a nascut recent si "atentiile" acolo s-au invartit in jurul a 30 mil lei vechi. Cei de acolo erau ca niste automate de cafea: pana nu bagai fisa nu faceau nimic.
    • -2 (2 voturi)    
      Revin (Sâmbătă, 15 mai 2010, 3:54)

      .Matei [utilizator] i-a raspuns lui .Matei

      E posibil sa ma fi aventurat putin cu niste declaratii din primul mesaj. Asa ca revin doar cu un link catre blogul domanei Vass care prezinta situatia mai bine in cateva state din Europa : http://www.andreeavass.ro/blog/2010/05/indemnizatia-pentru-cresterea-copiilor-incotro/ .
      • +2 (2 voturi)    
        Linkuri (Sâmbătă, 15 mai 2010, 12:33)

        Linkuri [anonim] i-a raspuns lui .Matei

        Are perfecta dreptate doamna Vass. Trebuie adusa indemnizatia la nivelul din Europa. Ce tot atata bani moca. Hai sa cautam niste linkuri si cu pretul la km de autostrada din Europa, cu preturile la mancare si cu dobanzile la credite din Europa. Ca sa aducem toate cheltuielile la nivelul din Europa.

        PS. Ipocrizia dauneaza grav sanatatii.
    • +2 (2 voturi)    
      Indemnizatii!! (Sâmbătă, 15 mai 2010, 8:26)

      Hell [anonim] i-a raspuns lui .Matei

      Intradevar doi ani este xtraordinar de generos dar asta nu inseamna ca o mama cu cariera o sa stea doi ani acasa, in marea lor majoritate se intorc la servici dupa 8-12 luni. In alte state se ofera 3 luni concediu de maternitate dar in acele state ai si alte posibilitati de a oferi educatie copilului. La noi 3000 de lei poate fi considerat un venit bun dar devine extrem de modest cand vine vorba de o Bona sau Cresa sau de costurile implicate de Laptele Praf, Scutece, Hainute pentru copil(din ce am vazut eu in Ungaria imbracamintea pentru copii se apropie de 50% minus fata de noi si asta in conditiile in care si calitatea este superioara ). Aceste costuri fac din 3000 de lei nimic daca mai trebuie sa platesti si rate la banca si cheltuieli si asa din cand in cand sa si mananci...... Vorbesc de cresa sau bona deoarece sunt in situatia de a nu avea cine sa ma ajute parinti mei fiind la distanta suficienta pentru a nu fi viabili pentru ingrijirea copilului.... Parerea mea este ca statul cere fara a se gandi daca are si de unde sa primeasca........
  • +3 (9 voturi)    
    Si batuti si cu banii luati! (Vineri, 14 mai 2010, 23:53)

    Jianu [anonim]

    Dupa ce l-a pocnit pe copilul ala acuma a taiat si din indemnizatie!

    Apel la toti romanii
    Dca stati intr-un parlit de apartament si abia va descurcati de la luna la luna, nu mai asteptati incercati-va norocul in lata tara(daca simtiti ca puteti).
    In caz ca nu v-ati dat seama sunteti sclavi la o mana de oameni, nu aveti viitor nici voi nici copii vostri. Uitati de Romania sau intr-o zi va va parea atat de rau si o traiti cu regretul ca nu ati facut pasul!
  • +2 (4 voturi)    
    Ironia (Sâmbătă, 15 mai 2010, 0:26)

    Casargoz [anonim]

    Ironia este ca mamicile care vor renunta la cei 2 ani de concediu postnatal, vor cotiza din nou impozit catre stat. Nu numai ca nu vor primi bani dar mai vor si da bani pentru privilegiul de a fi mamici. Si atunci cand vor plati imozit acesta nu va avea nici o limita minima nici o limita maxima.
  • +12 (12 voturi)    
    Pe mine ma deranjeaza cel mai tare ... (Sâmbătă, 15 mai 2010, 0:28)

    R2D2 [anonim]

    Pe mine ma deranjeaza foarte tare faptul ca se schimba regulile in timpul jocului. Asta nu e fairplay... Pentru asta le bat obrazul si pentru faptul ca iau de la batrani si de la copii, dar nu se ating de adevaratele LIPITORI care papa banul public... si care stau bine mersi cu curu' in fotolii de piele de Cordoba si se distreaza cu pornoshaguri in sedinte... Ii doare exact in c...ordoba ca batranii nu-si mai permit medicamentele de care au nevoie, sau copii nu mai pot fi hraniti si imbracati cum trebuie...
    Si o sa vedeti ca "sacrificiul" batranilor si al copiilor nu va ajuta cu mare lucru. Nu mai pot acoperi ceea ce se fura de ani de zile in tara asta... Toata clasa politica de la "fecioara neprihanita" de Ilici si pana azi e de vina pt starea in care am ajuns! TOTI!!! Unii pt ca au facut si ceilalti pt ca au inchis ochii!!! RUSI NE!
  • +3 (7 voturi)    
    Guvernul asta basescian a luat-o razna de tot! (Sâmbătă, 15 mai 2010, 0:47)

    Un popor ciuruit! [anonim]

    Exact aici erau pierderile bugetare!
    Ce retardati !
  • -2 (8 voturi)    
    Nu-mi convine dar alternativa e mai rea (Sâmbătă, 15 mai 2010, 2:41)

    jorj [anonim]

    Am un copilas de 1 an si nu imi convine reducerea asta, dar sper ca macar acum lucrurile vor incepe sa se indrepte. Nu putem cheltui mai mult decit avem, decit pe termen scurt si daca tot ne imprumutam, macar sa facem ceva cu banii astia (investitii productive nu plasme si mertzane), nu putem avea o tara de corupti fara condamnati pt asta (in ultimul timp parca au inceput sa s e mai miste lucrurile).Un guvern responsabil trebuie sa continue reforma la toate nivelurile(nu doar protectie sociala si aparat bugetar), nu trebuie sa inventam roata ca sa facem lucrurile sa mearga, solutiile se stiu, aplicarea lor insa e mult mai dificil . Sper ca efortul romanilor sa nu fie in zadar caci daca dau gres de data asta nu stiu cine ii va mai vota pe cei care au demonstrat pina acum ca sint incapabili sa rezolve eficient problemele noastre (PSD PNL PD). Le doresc succes caci altfel vom fi curand intr-o balta maro, urat mirositoare cu totii .
    • +1 (9 voturi)    
      Chiar crezi ceea ce spui ? (Sâmbătă, 15 mai 2010, 4:27)

      Emil Stamate [anonim] i-a raspuns lui jorj

      Sa mori tu ca ai un copilas de un an?
      Tu esti postaca de-a lui Base.
  • +6 (12 voturi)    
    Terminati (Sâmbătă, 15 mai 2010, 3:31)

    Alsta [utilizator]

    cu tigancile care fac plozi. Indemnizatia pentru crestere copilului se acorda numai mamelor care au muncit 12 luni neintrerupt - ceea ce nu e cazul "blondelor".
    Acum, problema poate fi privita din mai multe puncte de vedere: de vreme ce statul vrea sa stimuleze natalitatea in general, o suma fixa e ok; daca vrea sa stimuleze natalitatea unei paturi sociale mai "elevate", procentuldin salariu iar e idee buna.
    Privind din partea cealalta vin si ntreb: de ce trebuie sa primesti bani de la stat pentru a-ti copil? De ce consideri ca trebuie sa stai 2 ani acasa - timp in care nu produci nimic?
    Cea mai corecta solutie mi se pare: cele care sunt deja insarcinate sa aiba dreptul la 85%si punct dupa aia.
    Gata. Fara indemnizatie. Faci un copil daca iti permiti, daca nu , nu.
    Inainte de a ne apuca "sa facem un copil" eu si sotul meu am cantarit financiar posibilitatea, am discutat si stabilit cu bunicii cum si cat ne vor ajuta.
    Sincer spun ca daca am fi considerat ca nu facem fata fiica mea ar fi fost inca in proiect.
    Ne-am pus la un moment dat si problema copilului nr. 2 si am renuntat, considerand ca nu ne permitem.
    Iar eu m-am intors la munca la 2 luni dupa nastere - tocmai ca aveam parte de suma aia fixa de 600 de lei.

    Intelegeti ca nu mai sunt bani.
    Nu am auzit sa iasa nimeni in strada anul trecut cand se mareau salariile si pensiile si sectorul privat o incasa la greu. Nu vad sa iasa nimeni sa ceara ca averea de miliarde euro a BOR sa fie impozitata si sa li se impoziteze veniturile.
    Ai cantat? Acum joaca daca poti!
    • +1 (5 voturi)    
      eroare! (Sâmbătă, 15 mai 2010, 8:48)

      Parzival [utilizator] i-a raspuns lui Alsta

      esti in eroare! Nu numai cei care au contribuit 12 luni primesc indemnizatia, exista o lista lunga de categorii sociale, printre care si cei aflati in somaj, in concediu fara plata, in somaj tehnic, proaspat absolventi etc. Oricum ar fi, procentul de 85% din venit ar trebui sa fie singura regula. Cat despre concediul de maternitate (pre si post natal) acela in orice stat civilizat e 100% din salariu.
      N-am de gand sa inteleg deloc ca nu mai sunt bani, cata vreme o intreaga clasa privilegiata de bugetatri plimba trei hartii si se lafaie pe salarii de lux in posturi inventate special pentru ei...
      Eu nu i-am votat, n-am de ce sa-i scuz? Unde sunt banii????
  • -2 (2 voturi)    
    o intrebare,intrebatoare (Sâmbătă, 15 mai 2010, 3:41)

    silvestru [anonim]

    Unde sunt E.Boc,S.Vladescu si nu in ultimul rand M.Isarescu(cunascatorii stiu de ce)în aceste zile în care romanii iesira în strada din motive financiare/cascaval..?
  • 0 (10 voturi)    
    La munca,nu la pomana (Sâmbătă, 15 mai 2010, 5:03)

    ca p vremea lui Ceasca [anonim]

    Statul roman nu-si permite sa platasca mamelor un venit care sa le permita sa stea acasa 2 ani de zile ! Americanii nu fac asa ceva, pina si serviciul ti-l pierzi daca nu te intorci la munca rapid.Solutia pt Romania este sa trimita femeile tinere la munca, nu sa le "invete" sa stea acasa atita timp ; le va veni f greu sa lase comoditatea si sa se inhame...se pling ca se "bazau" pe banii astia ? Pai banii astia sint o pomana.N-au decit sa considere ca si-au pierdut jobul (vaca de muls) si sa-si miste fundul la treaba.Prin SUA cam asa se intimpla.Nimeni nu putoreste cu anii...Si asa era si pe timpul lui Ceausescu,concediul era de 12 sapt (sub 3 luni calndaristice), si nu gaseai nici lapte,nici nimic fara cozi si relatii.Viata era mult mai grea.Acuma, mamele stau acasa si nici macar nu spala scutece.Au pampersi,bone si ajutoare la curatenie.Cine vrea sa aiba copii, pai sa si-i intretina singur ,mai frate, nu pe spatele intregii populatzii.Sintem o tara f saraca si nu se poate.Nu se mai poate.
    • +1 (3 voturi)    
      esti defect !! (Sâmbătă, 15 mai 2010, 9:07)

      cristus [anonim] i-a raspuns lui ca p vremea lui Ceasca

      Am inteles ca ai fost in SUA, probabil asta ai vrut sa subliniezi, dar intrebarea mea este urmatoarea : cu ce sunt mai vinovate femeile care nasc in perioada Boc fata de celelalte ?
      Cu ce sunt mai vinovati pensionarii din perioada Boc fata de ceilalti ? Cu ce sunt mai vinovati IT-istii din perioada Boc fata de ceilalti ? Cu ce sunt mai vinovati studentii din perioada Boc fata de ceilalti ? Pana la urma...cu ce sunt mai vinovati romanii din perioada Boc fata de ceilalti.
      Asta era aspectul grav, nesesizat de tine. Probabil munceai la greu in SUA si nu ai fost atent.
      Chiar, cu cotizatia la partid esti la zi, au filiala si in SUA ?
      • 0 (0 voturi)    
        ramii pe subiect,nu pe criza globala (Sâmbătă, 15 mai 2010, 19:30)

        ne-membru PDL [anonim] i-a raspuns lui cristus

        Articolul de fata se referea la indemnizatia pt copii.Pensionarii, etc-alt subiect.Nu am vrut sa subliniez faptul ca am fost in SUA ci altceva- faptul ca inainte de 1989 era de neconceput ca o tinara mama sa stea acasa in concediu (platit de Stat) vreme de 2 ani ! In citeva luni toata lumea se intorcea la munca.O faceau pt ca erau nevoiti,altfel nu se ajungeau cu banii...acum,au pretentii mult prea mari si nefondate.Cotizeaza citeva luni sau un an-doi iar apoi -hop -fac un copil si asteapta bani de la buget sa le sustina.Daca cea mai bogata tara de pe pamint nu-si permite sa o faca (desi acolo lumea are 2-3-4 copii) nu vad cum ar putea Romania...insa in SUA au cultul muncii,se munceste tataie, nu asteapta nimeni pomana.
    • 0 (0 voturi)    
      USA (Duminică, 16 mai 2010, 13:50)

      gabriel [anonim] i-a raspuns lui ca p vremea lui Ceasca

      Nu stiu cum e in Romania dar in USA reduci din taxe $3600(dependent) si $1000 pe an pentru fiecare copil pina la virsta de 17 ani.
      Poti sa iei pina la un an concediu fara plata si compania este obligata sa-ti pastreze locul de munca.
  • +2 (8 voturi)    
    Pruncii platesc neputinta guvernului (Sâmbătă, 15 mai 2010, 6:03)

    Biciul [anonim]

    Micutii nostrii vor strange cureaua pentru ca acest guvern incompetent nici macar nu a incercat vreo masura de redresare economica. Fara economiei vor urma si alte masuri asa zise de revenire. Toti ce care inca se bucura de raul pensionarilor, copiilor, angajati;or vor plati la randul lor noul set de masuri ce se va lua in cel mai tarziu 4 luni. Aparati presedintele si guvernul ca o sa va vina si voua randul sa suferiti.
    Rusine madam Vass, esti o mare economista dar nu ai fost in stare sa anunti nimic bun in domeniul tau de expertiza, iei de la gura copiilor. Sper sa fii mandra de intelitanta ta si sa dormi bine noaptile ce vor urma.
    La miting cu totii e singura solutie sa-i oprim din nebunia lor. La guvern, oameni buni sa le explicam ca nu mai suportam minciuna si plata facturii incompetentei lor.
  • +7 (9 voturi)    
    tara de cersetori (Sâmbătă, 15 mai 2010, 6:10)

    cristus [anonim]

    In aceste conditii, multe fmilii de romani vor renunta la ideea de aface un copil. Vor turna tiganii cu nemiluita.
    Pe ei nu-i afecteaza, ei fac copii pentru productie (cersetorie, prostitutie de la 14 ani etc.). Dar o familie responsabila, pentru care cresterea unui copil inseamna sanatate, educatie, asigurarea unor conditii cat mai bune acelui micut, nu va mai fi stimulata in niciun fel sa aiba copii.
    Atunci nu va mai trebui sa ne suparam cand ne vor cataloga occidentalii drept "tigani", ei vor ajunge majoritari in tara asta, Rromania.
  • +1 (3 voturi)    
    Nu trageti in popor (Sâmbătă, 15 mai 2010, 6:57)

    Ion [anonim]

    Credeti ca tiganii s-au inmultit de cand se acorda alocatiile? Va inselati. Ei se vor inmulti oricum asa e rasa lor. Ia uitativa putin in statistici inainte de slobozi asemenea elucrubatii.
    Voi cu America sau alta tara nu uitati sa comparati intregul sistem nu luati numai ce va covine.
    Asta face Basescu si Guvernul marioneta in frunte nevertebratul de Boc. Arunca praf in ochi, selecteaza cu grija ce sa ne bage in creier ca sa inghitim pe nemestecate. Toti politicienii nostrii ne calca in picioare dar astia de ne conduc acum au ajuns sa traga in popor. Nu cu gloante si cu legi ce-i condamna la umilinta si saracie.
    De ce nu auzim masuri de genul: parlamentarii sa-si plateasca carburantii, parlamentarii si guvernantii sa renunte la 50% din veniturile salariale.De ce nu auzim de masuri care sa confiste averile ilicite. Despre astea si multe altele trebuie vorbit si nu de copii, pensionari, profesori, medici, etc. Nu mai trageti in popor
  • -1 (3 voturi)    
    Solutia 85% (Sâmbătă, 15 mai 2010, 7:04)

    hotnewsfil [utilizator]

    Solutia 85% a fost promovata insistent de catre cele doua aiurite - smechere, sporovaitoare cu tupeu, Sandru si Vasilescu. Asta, ca sa faca si ele ceva in politica (in interes strict personal!).
    Argumentul lor principal "o mama trebue sa isi conserve standardul de viata si dupa ce va avea un copil, caruia sa ii asigure conditii cat mai bune de viata" este firesc dar grav necorespunzator posibilitatilor banesti pe care le are tara in prezent.
    Cu bani multi (uneori multe mii de RON/luna, poti creste boiereste un copil dar acest nivel nu este o garantie ca acea fiinta, subventionata acum din banii tuturor romanilor, va excela prin inteligenta si utlitate (pentru tara!), prin civism , moralitate, creativitate.
    Banii "daruiti" in exces numai unora dintre mame le vor lipsi pe cele sarace, de regula mult mai devotate cresterii copiiilor lor, de strictul material necesar hranirii acestora, educarii, asigurarii imbracamintei, copii de multe ori mai inteligenti, mai talentati, mai harnici, obligati de nedreptatea sociala sa isi inabuse aspiratiile, ajungand sa urasca societatea in care natura a decis, spre ghinionul lor, sa ii aduca pe lume.
    Banii nu forjeaza personalitati, de multe ori deformeaza caractere.
    In conditiile actuale dezastroase in care se afla tara, trebue ca alocatia pentru cresterea unui copil sa nu depaseasca 1500 RON/luna.
    Cand tara va fi bogata, alocatia va putea fi si de 5000 RON/luna, egala pentru toti copiii, indiferent de nivelul venitului parintilor lor.
  • +1 (1 vot)    
    Dna Vass nu meriti sa fii mama (Sâmbătă, 15 mai 2010, 7:15)

    ghiaur [anonim]

    O mama cu astfel de gandire este un pericol social.
    Sper ca n-ai si nu vrei copii. Nu prea ar avea ce sa invete bun de la tine. Cu tot respectul, pe care sincer nu-l meriti.
  • +2 (2 voturi)    
    nesimtitii! (Sâmbătă, 15 mai 2010, 7:19)

    pin [anonim]

    Nu v-a ramane asa! nu este posibil sa iei de la gura copiilor! bine ca sunt bani de protocoale si de construit biserici!!!
  • +1 (1 vot)    
    tara de milogi (Sâmbătă, 15 mai 2010, 7:21)

    eu [anonim]

    Un grup "competent" a decis ca pentru 2 persoane(mama si copil) sunt suficienti 800 de lei/luna(600+200) ca sa traiasca.
    De fapt prin aceasta deczie au lovit exact in clasa de mijloc.tocmai cei care se invarteau in jurul unui salariu mediu pe economie(1500-2000Lei/64%).Acest "ajutor social"(in realitate contributie reala la buget din partea ambilor parinti) era deja taiat prin procentul de 85%care se aplica initial.

    Ca sa nu vin numai cu plangeri, propun ca din 2011 fiecare roman sa-si administreze obligatiile financiare fata de stat: sanatate, pensie, asigurari sociale, somaj. Exista asigurari de sanatate privata, exsita modalitati de economisire, exista etc.Sa nu mai lasam statul sa ne administreze banii.Atunci vor avea voie sai ceara: taxa de drum, taxa daca merg la medic, sa nu mai sustinti cresterea copilui.

    Si pentru ca nu ma aptin:M.U>I>E la toti politicienii.:basescu , vass, eba ,udrea, iliescu ,ciorbea, nastase, stolojan,ponta ,daiana sarbu, etc ordinari nenorociti care ati fost sau sunteti la putere si n-ati facut nimic pentru tara asta decat sa o furati.
  • 0 (0 voturi)    
    hai sa vedem pe unde sunt bani de pensi si alocati (Sâmbătă, 15 mai 2010, 8:40)

    NIDELCU TUDORA [anonim]

    in primul rand de ce se mai ia atatea impozite si taxe pe salariu,comparat cu alte impozite pe venit aceste impozit sunt cu cel putin duble
    in mod corect diferenta de impozit se poate considera un inprumut catre stat,atunci cand intervine incetarea temporara de munca (in cazul mamelor ) sau varsta de pensionare care in paranteza fie spus va ajunge sa murim pina ne vom pensiona,atunci stat este obligat sa returneza banii pe care ia luat sub prin acele impozite suplimentare
    acesta este echivalentul uniu imprumut in banca nu-ti stabilest tu rata lunara s-au perioada de rambusare sceasta se stabileste prin contractul incheiat intre cele doua parti,ca termen de comparatie guvernul trebuie sa inteleaga ca indemnizatia pentru mame nu este un ajutor ci rambusarea acelor taxe luate suplimentar
    de unde cele cinsute miloane de euro difernta pentru pensii sunt acei sasesutecinzeci miloane de euro datorie ai petromidia pe care guvernul tariceanu nu sa deranjat sa excute tranzactia intre patriciu si firma din kazhtan,astfel pensionari si mamele platesc si ei un mic cadou facut politicenilor,unde sunt bani oamenilor de alungul anilor hai sa ne uitam unde sunt bani din acele jocuri piramidale,unde sunt bani de la fni
    unde sunt bani inprumutati anul trecut de la fmi nimeni nu deranjat sa dea un raport complet de fapt unde s-au dus acesti bani
    un raspuns dat celor care cer ca mamele sa plece la munca sa se gandeasca ca acest lucru nu este decat demagogie ieftina
    ce copii vor iesi in viitor daca vor fi crescuti ca niste animale in tarc,ce viitor va ave majoritatea copiilor daca salariile parintilor sunt impozitate cel putin 50%,parintii suporta pana si tva,taxle locale,costuriile spitalizari sau imuniozari prin vacciunri
    daca suntem putin atenti aceste lucruri nu au decat un rezultat final analfabetizarea majoritati copiilor,subnutronalizarea lor astfel ca pe viitor odraselel celor care se fac ca au puerea sa nu cumva sa fie nevoite sa concureze in viata si cu acesti oameni de rand
  • +4 (4 voturi)    
    Bravo Base ! Bravo PDL (Sâmbătă, 15 mai 2010, 8:57)

    Basescu a fost demis ! [utilizator]

    De asta v-am votat !
    Sa ne taxati mai mult, sa duceti tara pe noi culmi de dezvoltare.

    Base, esti cel mai tare !
  • 0 (4 voturi)    
    Mitul taxelor si impozitelor platite (Sâmbătă, 15 mai 2010, 9:11)

    roberto [anonim]

    Ok, problema de față poate fi emoțională, în care PDL a ales drept purtător de cuvânt pe Marinar, și financiară - o simplă demonstrație cu cifre a realității - și aici nu i-am văzut pe fraierii de la PDL încercând să facă ceva.

    Să presupunem că avem o mămică cu salariul brut de 1000 lei. Rezultă un salariu net de 741 lei. Ca o simplă observație, sunt foarte multe astfel de salarii în România. Să presupunem că a noastră mămică a cotizat vreme de 10 ani la bugetul național, prin impozite și contribuții specifice, ceea ce ne-ar duce la o vârstă biologică în jur de 28-29 ani.

    La 1000 lei salariu brut, ce ne intereseaza este după cum urmează:
    CAS individual 10.5 % - 105 lei
    Asigurări de sănătate 5.5 % - 55 lei
    Impozit pe salariu 94 lei - dar acesta se folosește pentru întreținerea statului, programe naționale de dezvoltare, etc.

    Din calculul de mai sus rezultă 160 lei lunari care trebuie să acopere o istorie de 10 ani de servicii medicale gratuite sau compensate (spital, medic familie,medicamente), concedii medicale, INDEMNIZAȚIA DE CREȘTERE A BEBE, etc.

    160 lei/lună x 12 luni /an x 10 ani = 19200 RON

    Nota: pt ușurința calcului, am considerat un salariu liniar de 1000 lei și același nivel al contribuțiilor în cei 10 ani.

    Ajutor actual pt mămici: 24 luni x 85% x 1000 lei = 20400 lei.

    Mă opresc?
    Pe sistemul actual, la 1000 ron brut, îți trebuie mai mult de 10 ani de contribuții NUMAI PENTRU A PRIMI INDEMNIZAȚIA DE CREȘTERE A COPIILOR. Considerăm cazul fericit în care angajatul nu a fost bolnav niciodată, nu a beneficiat de servicii medicale / medicamente moka/compensate.

    Același calcul cu un salariu brut de 3000 lei, pt a distruge și mitul salariilor mari.
    Impozite 10 ani - 480 x 12 x 10 = 57600 lei
    Indemnizație:24 x 85% x 3000 = 61200 lei

    Imaginați-vă că avem multe mame care au maxim 1 an cotizații (s-au angajat numai cu scopul de a beneficia de acești bani, fiindcă obiectivul era nașterea unui copil). Faceți calculele.

    Acum înjurați sau veniți cu argumente.
    • +1 (1 vot)    
      f. pertinent calculul.. (Sâmbătă, 15 mai 2010, 14:27)

      marlene [anonim] i-a raspuns lui roberto

      multumesc ca ai avut rabdare. Insa dupa cum vezi nu ai cu cine. Cand un om este invata sa ceara..greu il dezveti.
      Merci oricum :)
  • -2 (2 voturi)    
    de ce neaparat scandal ? (Sâmbătă, 15 mai 2010, 9:18)

    Petrovici [anonim]

    Daca a spus ca miercuri vor veni propunerile guvernului facute in urma unor calcule cat de cat exacte, nu inteleg de ce se face atata agitatie de pomana, propaganda pentru spaime si lupte fratricide !?
    Pot spune si eu ca indemnizatiile vor creste cu 20 % sau ca vor fi luate toate averile (macar 80 %) ale lui Iliescu, Nastase, Tariceanu, Voiculescu, Patriciu, Vantu, Vanghelie, Mitrea, liderii de sindicat, WC Tudor, care ne-au adus in aceasta stare jalnica. Acolo sunt banii, de acolo trebuie
    sa-i ceara sindicalistii lui peste .... .
  • +2 (2 voturi)    
    Gresit (Sâmbătă, 15 mai 2010, 10:22)

    ciprian [anonim]

    Madama citata e CONSILIER PERSONAL AL
  • +1 (1 vot)    
    Asa-i in Romania (Sâmbătă, 15 mai 2010, 10:41)

    romania neguvernata [anonim]

    Nu prea se vede padurea de copaci.La ROmania filosofia este urmatoarea: Taiem de la copii si de la mame, punem pe prima pagina a ziarelor si a internetului ca sa aibe fraierii ce sa morfoleasca la tastatura iar in timpul asta, noi baietii destepti, avem grija sa nu ne reduca noua salariile casa putem dupa aia sa ducem acasa la copii NOSTRI ceva.Restul nu ne intereseaza...
  • +1 (1 vot)    
    ultimul cartus (Sâmbătă, 15 mai 2010, 11:13)

    Ari3s [anonim]

    In '89, Pepsi si Mckkt, au deschis noi piete de desfacere in Europa,
    transformand aceste tari in supermarketuri. Timp de 20 de ani,
    smekeria le-a fonctionat perfect, neexistand motiv sa se gandeasca la
    reversul ei. Acum, conf. vb. ,,al mai prost e americanu'", au o
    problema la fel de mare precum satisfactia imbogatirii. Trebuie sa
    sustina, efectiv, aceste state administrative. Ca sa poti face asta,
    pierzi acumularile. Nu e bine! Asa ca, au recurs la metoda imediata,
    gatuind robinetul, mesajul fiind ,,crystal clear": Sunteti prea multi!
    Aceeasi ,,multi", bineanteles, imbogatindu-i, initial! Prin
    nepriceperea, lacomia, si lipsa de viziune de care au dat dovada, toti
    cei care urmat acelor ani, la conducerea statului, au contribuit la la
    ceea ce era firesc sa se ajunga. Destramarea statului roman. In Ro,
    lucrurile se precipita, situatia fiind mai grava decat in Grecia. Este
    considerat ca romanii sunt ,,cuminiti", un exercitiu de imagine fiind,
    chipurile, suficient. Insa, matriarhatul, are aceeiasi forta
    pretutindeni!
  • +4 (4 voturi)    
    Propuneri noi ... (Sâmbătă, 15 mai 2010, 11:21)

    Kata [anonim]

    Propun ca o masura alternativa la masurile guvernului nostru mult iubit, plata taxelor de catre fiecare sa fie mai mica cu 64 %, cu plafon maxim de 4.000 Lei, pentru a ne putea descurca. Statul si asa nu stie ce sa faca cu banii primiti de la noi, drept pentru care, daca vor primi mai putin, s-ar putea descurca cu ce primeste.
    Mai propun ca nimeni sa nu mai circule cu mijloacele de transport in comun, sau cu trenul, ci toti sa mergem cu biclicte, carute sau pe jos.
    Mai popun sa ne lasam masinile acasa, ca sa nu mai platim nici taxa de drumuri din combustibili, si implicit sa nu mai primeasca taxe nici de acolo.
    Mai propun ca toti sa ne mutam la tzara, sa ne apucam sa crestem pasari si alte animale, sa nu mai muncim pentru altii. In felul acesta, daca nu se cumpara nimic supus taxelor, nici veniturile Statului nu vor mai exista.
    Asta merita Romania in acest moment.
  • -1 (3 voturi)    
    Aiurea (Sâmbătă, 15 mai 2010, 12:38)

    V [anonim]

    Intrebare: ce Tara din lume a depasit criza si care este cuantumul alocatiei sau ajutorului social?
    Baaaaa, gata cu pomana! Natie natanga si puturoasa, nu se sta cu mana intinsa!
  • +1 (1 vot)    
    REDUCEREA INDEMNIZATIE DE NASTERE-O RUSINE (Sâmbătă, 15 mai 2010, 15:19)

    florin [anonim]

    boc si guvernull ui sint niste prosti,sa-si micsoreze ei salariile lor cu 25%,nu pe ale sotiilor noastre,care au cotizat ca sa obtina indemnizatia de 85 % din ultimele venituri pe 12 luni!daca nu sa le dea inapoi banii ,cit au cotizat in cele 12 luni.EU ZIC SA NE UNIM CU TOTII SI SA -I DAM IN JUDECATA,CA ALTFEL NU SE POATE,SINT NISTE NESIMTITI GUVERNANTII NOSTRI!AU FURAT CAT AU PUTUT SI ACUM NE IAU NOUA DE LA GURA!RUSNINE,HUO!
  • 0 (0 voturi)    
    rusinica... (Sâmbătă, 15 mai 2010, 19:01)

    johanes [anonim]

    Decat rusinea asta de hotarare, mai bine sa renunte la salarii parlamentarii si guvernantii (... si alti subordonti ai acestora) care, de 20 de ani au tot pompat bani in buzunare si conturi. Nu cred ca este vreunul dn acestia care sa nu supravietuiasca pana la sfarsitul anului fara salar ... Daca moare vreunul, eu imi dau foc. Unii cred ca nu mai trebuie sa munceasca toata viata. Aici se vede cat isi iubesc tara alesii nostri.
  • 0 (0 voturi)    
    sa le dam tiganilor indemnizatii.... (Sâmbătă, 15 mai 2010, 19:38)

    un plictisit.... [anonim]

    ... sa-si creasca copii ca peste 50 de ani ei vor fi stapanii acestei tari; atata egoism si lipsa de solidaritate (altruism)... mai rar la niste... prefer sa nu mais criu adjectivul
  • 0 (0 voturi)    
    dar unii o 'cumpara'..... (Sâmbătă, 15 mai 2010, 20:27)

    noi nu ne vindem... [anonim]

    cele mai multe 'incubatoare de colorati' primesc bani de la noi pt ca peste 1-2 generatii odraslele lor sa ne conduca nepotii... brava bre, IDIOTILOR !
  • 0 (0 voturi)    
    mai ca-mi vine sa cred 'ceva'...: (Sâmbătă, 15 mai 2010, 20:36)

    sulfuroasa [anonim]

    .cele mai multe 'mamici' - puitoare de colorati..., vor avea peste 1-2 genratii controlul asupra nepotilor nostri...; sulfina barbu te cheama, ciudat nume pt o romanca....
  • 0 (0 voturi)    
    Rusine (Miercuri, 26 mai 2010, 14:11)

    horia [anonim]

    Sunt foarte multe mame care au facut o afacere din asta. Fac multi copii si traiesc pe seama lor. Aici ar trebui sa intervina statul si sa ia masuri si sa duca copii la un centru pentru copii. Nu este posibil ca unele mame acum sa protesteze pentru ca nu vor mai putea trai pe spinarea copiilor lor. Ar trebui sa mearga la munca!


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri