Iata principalele declaratii ale presedintelui Traian Basescu:
- Scopul conferintei e ca, dincolo de anunturile facute in zilele trecute, sa incerc si un efort de explicare
- Romania nu e numai tara presedintelui, e tara fiecarui cetatean roman
- As incepe cu o afirmatie legata de spaime care sunt transmise de oameni mai mult sau mai putin avizati si bineintentionati cu privire la situatia Romaniei
- Romania nu e in situatia Greciei, Romania poate ajunge, dar in niciun caz nu suntem in situatia Greciei
- Avem la dispozitie toate instrumentele sa evitam o asemenea situatie, singura problema e daca vrem sa le utilizam
- Unul dintre cele mai importante lucruri pe care le avem e legat de solidaritatea UE si a institutiilor internationale in care Romania e parte
- Nu as vrea insa sa se inteleaga ca suntem intr-o situatie roz. Suntem intr-o situatie dificila care ne permite aplicarea de corectii pentru a evita dificultati mai mari
- As spune, fara sa incerc nominalizari, ca dupa 20 de ani de la Revolutie, 20 de ani de democratie sa spunem, am insotit evolutia democratica de dezvoltare a unui stat clientelar, in care toate partidele, intreaga clasa politica au acceptat dezvoltarea unui stat clientelar
- Repet, statul roman, in paralel cu dezvoltarea sistemului democratic, atat cat e el, s-a dezvoltat si ca un stat clientelar, si aici e de discutat cat de democratic e un astfel de sistem clientelar
- Sigur, nu suntem singura tara intr-o astfel de situatie. Sistemul politic dar si social pe care l-am dezvoltat e un sistem bolnav, care trebuie tratat intr-un proces de modernizare a statului pentru a stopa evolutiile negative care acompaniaza dezvoltarea democratica
- Dezvoltarile sistemului clientelar nu fac decat sa afecteze valorile democratice si singura solutie aici e reforma statului, acompaniata de puternice reforme sociale si economice
- Abordand cele doua mari probleme - sistemul social, care trebuie sa fie afectat de reduceri din punct de vedere al finantarii, sau sistemul bugetar, care si el trebuie sa fie afectat de reduceri de finantare
- Explicatia acestora e simpla: lipsa banilor. Statul roman nu-si poate permite sa-si mai finanteze propriile sisteme, pe care le-a generat
- Este afectat de lipsa resursei pentru a plati pensiile la nivelul la care ele sunt fixate acum
- Sunt si explicatii de ordin financiar - lipsa banilor, dar si explicatii ce vizeaza interiorul sistemului de pensii
- Pentru anul acesta, bugetul de stat transfera la pensii 1,7 miliarde euro
- Pentru a plati pensiile 100%, ar trebui sa putem transfera minim 2,2 mld euro. Diferenta nu o avem
- Din acest motiv solutia pe care am propus-o in discutiile cu FMI, cu BM si UE a fost reducerea cu 15% a pensiilor
- As face totusi referire putin la boala sistemului de pensii. In momentul de fata avem 1,8 mil de pensionari cu stagiul complet, avem 1,3 mil pensionari fara stagiu complet - in general, pensionati la cerere, inainte de termen, si mai avem 906.000 pensionari pe caz de boala
- Numarul pensionarilor fara stagiu complet si pe caz de boala ajunge la 2,2 mil, mai multi decat cei cu stagiul complet
- Sigur, cred ca orice om s-ar intreba de ce in ultimii doi trei ani s-a produs o crestere exploziva a numarului pensionarilor pe caz de boala
- In Bihor, sunt 52.756 de pensionari de invaliditate, reprezentand 32.9% din numarul pensionarilor din judet
- Daca acest procentaj ar fi fost relativ uniform pe teritoriul tarii, am fi ajuns la concluzia ca e o chestiune sistemica, ca romanii sunt mult mai bolnavi decat cetatenii din alte tari
- In Covasna, sunt doar 5.403 pensionari de invaliditate, 12,2% din numarul de pensionari; in Mehedinti, cifra e de 13,6%; in sectorul 1 tot 13,1%, in Tulcea 7%
- Acest procentaj 32% ne arata ceva in neregula in Bihor, mai ales ca sunt sate intregi in care 100% barbatii sunt pensionati pe caz de invaliditate
- Mai sunt judete cu procente peste 25%. In mod categoric aici se intampla ceva in neregula si pana la sfarsitul anului Ministerul Santatii trebuie sa vada cine e pensionat corect
- Nu mai putem plati la nesfarsit din bugetul de pensii intelegeri intre medici si cetateni care vor sa ia si pensie si sa fie si apti de munca
- Intrebarea care e pe buzele tuturor e pana cand va dura aceasta reducere cu 15% a veniturilor pensionarilor. Va pot spune doar intentia, asa cum am discutat cu guvernul - sa mentinem aceasta reducere pana la sfarsitul anului, dar e doar o intentie - in speranta ca pentru bugetul anului 2011 vom avea resursele integrale, care depind de programul de stimulare a relansarii economiei, de lupta impotriva evaziunii fiscale, a contrabandei
- Acum, in Romania sunt circa 200 de ajutoare de care romanii pot beneficia, de diverse tipuri
- Aceste ajutoare costa anul acesta peste 2 mld. euro si de ele beneficiaza circa 7 milioane de romani
- Ce se observa insa si la aceste ajutoare sociale: ele au fost in primul rand mare parte din ele nejustificate si reprezinta o alta forma de clientelism. Au fost acordate ori la inceput or la sfarsit de mandat, la inceput consolidare, la sfarsit vot
- In unele judete, si nu vreau sa nominalizez, pentru ca va incepe o operatiune de evaluare a utilizarii acestor ajutoare, sunt persoane care cumuleaza mai multe ajutoare si au ajuns la venituri de mai mult de 5.000 de lei pe luna, peste 4.000 de lei, iar altii peste 3.000 de lei
- Eu nu spun ca e o practica generalizata, dar sunt suficienti beneficari ca sa ne ridice semnul de intrebare cu privire la viabilitatea acestor sisteme de asistenta
- Intr-un singur judet azi am constatat ca numarul e mic, dar daca e repetat in toate judetele devine mare - sunt foarte multi oameni care iau ajutor de somaj si lucreaza la negru, sau un judet in care sunt 128 de oameni care lucreaza cu contract si iau si ajutor de somaj
- Pana acum cateva saptamani nu m-am ocupat de acest subiect, dar cand am fost anuntat ca s-a atins tinta de deficit si ca, mergand pe aceste cheltuieli, ajungem la un deficit de 11,7 mld euro, abia atunci am spus 'unde sunt cheltuielile acestea?'. Abia atunci am inceput sa cer informatii si sa incerc sa inteleg
- Daca ar fi existat bani cu certitudine s-ar fi platit integral pensiile. Din pacate nu avem acea jumatate de miliard in plus pentru a o transfera la bugetul asigurarilor sociale
- Nu pot sa nu constat nereguli de fond in alocarea banilor in aceste zone in care menirea statului e ca cei care au nevoie de sprijin, sa-i sprijine, si nu sa imprastie bani cu nemiluita, fara a avea un sistem de control
- Se pare ca foarte multe ajutoare sociale, in baza aprobarilor sau a anchetelor sociale facute de administratiile locale sunt nejustificate
- Pana la sfarsitul anului trebuie pus la punct sistemul de asistenta sociala pentru a nu mai fi o zona a risipei fara limite
- Cu sau fara asistenta FMI, trebuie sa privim la modernizarea aparatului bugetar al Romaniei si la optimizarea costurilor cu acest aparat extrem de ineficient
- Cifrele care m-au facut sa fiu foarte determinat in a sustine aceste masuri: pentru 2004 - 2005 cheltuielile cu aparatul bugetar erau de 17 mld. lei; In 2010 sunt 43,6 mld lei, in doar cinci ani
- E mai mult decat o dublare. Perioada veseliei fara limite de introducere a oricarui tip de spor, angajari fara limite, voturi sa iasa, ne-a adus aici
- Un proces de modernizare a statului nu poate fi conceput fara restructurarea masiva a aparatului de stat. Nu poate functiona statul in aceste conditii
- Nu putem continua asa, 3 milioane de oameni trebuie sa cotizeze pentru a asigura salariile la 1,4 mil. bugetari si aproape 6 mil. de pensionari
- Eu nu invinuiesc nici pe unii nici pe altii, dar spun ca nu e posibil si ceva trebuie sa facem pentru a evita colapsul
- Nu avem cum sa gandim ca am putea trimite bani catre investitii, pentru ca dincolo de aceste cheltuieli, pe spatele celor 3 milioane din economia reala, trebuie sa asiguram si functionarea spitalelor, scolilor, armatei, internelor
- Fara sa luam masuri vom continua sa imprumutam la nesfarsit. Avem timp sa luam masuri sa nu se intample un lucru rau
- Contrar veseliei televizate ca Romania e ca Grecia, va spun ca mai avem 2011 si 2012, daca am continua in acest ritm, pentru a ajunge la performantele Greciei
- E usor de inteles ce se intampla daca ne faceam iluzia ca prin majorarea TVA si a cotei unice mai acopeream cheltuielile din sectorul bugetar. Daca am continua asa si eram fericiti cu marirea fiscalitatii, aceasta deformare interioara a sistemului bugetar si social ar fi ramas acolo
- As vrea sa intelegem foarte bine ca ducand inainte lucrurile ca in prezent si marind fiscalitatea ar fi fost inevitabil un nou acord de imprumut cu FMI, BM si UE. De data aceasta, unul mai mare, pe care l-am evaluat la aproape 30 de mld. de euro
- Daca am face un nou imprumut, fara sa luam masuri severe de restructurare a cheltuielilor sociale si bugetare, in 2013 am avea un nivel de indatorare de 67% din PIB. Azi, nivelul este de 31% si pana la sfarsitul anului ajunge la 36%
- Acest nivel il vom suporta greu, iar masurile ce trebuiesc luate sunt pentru a preveni cresterea peste 36-37 maxim 40%.
- Acum, Romania e indatorata cu un buget national pe care va trebui sa-l platim
- Eu cred ca cea mai buna optiune a fost cea pe care am avut-o. Nu a fost o optiune care mi s-a nazarit mie discutand cu consilieri, sigur ca de aici au pornit. Au fost consultari temeinice, cu proiectii catre 2013 - 2015, cu Guvernul si BNR
- Am optat sa mergem pe diminuarea chelutuielilor care inseamna consum, sau mai bine zis pe optimizarea lor
- Aceste cheltuieli trebuie optimizate. Nu imi puneam aceasta problema daca nu as fi constatat ca in sistemul social facem multa risipa, ca in sistemul de pensii avem multi oameni asupra carora exista suspiciuni de ce au dobandit statutul de pensionare de invaliditate, sunt zeci de mii de oameni care au venit in avalansa catre aceasta solutie, pe o buna intelegere cu medicii, cu cei de la Ministerul Muncii
- In nicun caz aceste masuri nu vor fi suficiente daca Guvernul nu le va acompania cu cateva solutii de sustinere a economiei. Ele vor trebui gandite, sper ca miercuri, intr-o discutie cu Guvernul, sa vad cum arata tot programul, pentru ca nu ne putem limita strict la aceste masuri, ele sunt insuficiente
- Dupa ce voi discuta miercuri cu Guvernul, voi sta si la dispozitia reprezentantilor pensionarilor, a sindicatelor pentru a le putea da explicatii in cunostinta de cauza. Eu nu stiu cum se va face reducerea de personal, verificarea acestui val de pensionari de invalidiate, a celor 200 de ajutoare sociale
- Nu cred ca cineva estimeaza sau analizeaza ca nu am evaluat reactia publica a categoriilor afectate
- E dreptul oamenilor sa protesteze, dar imi doresc sa nu pice in interiorul proceselor democratice de protest, esential ar fi ca cei care deja au chemat liderii sociali pentru indicatii, cei care au introdus intr-un grup de pensionari un grup predispus la violenta sa renunte la acest joc pentru ca e unul periculos
- Le transmit public un mesaj sa nu incerce sa creeze un climat de violenta. Nu o spun intamplator, ci vorbesc pe ceea ce stiu. Exista politicieni care cred ca a stimula violenta e solutia si vreau sa le spun ca nu e in regula
Intrebare: Cazul patinoarului de la Brasov, unde s-au cheltuit 12 milioane de euro. De ce sustineti un guvern care face asemenea lucruri, care propulseaza oameni dubiosi in posturi de directori?
Basescu: Puteti sa-mi spuneti numele ministrului?
Raspuns: Dl Blaga, iar investitia a fost incheiata in mandatul doamnei Udrea.
Basescu: Ai cui sunt clientii?
Raspuns: Un consilier PDL din Turda
Basescu: Daca imi faceti o sesizare, va dau cuvantul meu, o trimit la parchet. Nu cred ca Romania nu avea nevoie de un patinoar, daca insa in procesul de constructie s-au facut ilegalitati, daca nu ati sesizat parchetul, sesizati presedintele Romaniei. Scrieti doua randuri, "dl presedinte va semnalez ca s-a construit un patinoar mult mai scump", si eu o trimit direct la parchet.
Intrebare: De ce pana acum nu s-a spus ca statul nu are bani, de iesiti dvs sa explicati aceste lucruri. Ar trebui sa demisioneze Guvernul?
Basescu: Nu cred, ultimul lucru de care avem nevoie e o criza politica, sa incepem negocieri sa facem alt guvern. Mi-am asumat iesirile publice pentru ca nu am vocatia lasului. Nu a folosit la nimic faptul ca am semnalat cand s-a dat faimoasa lege a pensiilor, ca fondul de pensii va ramane fara acoperire. In campanie am spus ca fondul de pensii e in colaps. Am intors inapoi Legea salarizarii diplomatilor, am primit-o inapoi in 48 de ore. Nu ma scuz, si eu sunt parte a clasei politice, am facut si eu erori pe care le-am recunoscut, desi se exagereaza cand se vorbeste de promulgarea Legii salarizarii personalului din invatamant. La unanimitatea care a fost, o primeam inapoi la fel
Dincolo de obligatia Guvernului de a recunoaste starea finantelor publice, de obligatia Parlamentului de a face legi, seful statului, intr-o astfel de situatie, cand se iau masuri dificile pentru romani, are obligatia sa-si asume parte din solutii sau sa recunoasca problema si sa spuna da, sunt alaturi de acest program. Cum ati vedea un presedinte care intr-un moment atat de dificil sta ascuns si nu spune nimic. Cred ca Guvernul are o strategie foarte buna si cand va iesi, va veni si cu masurile de insotire.
Intrebare: Credeti ca renegocierea acordului cu FMI e una din solutiile la care lucreaza Guvernul?
Basescu: Nu, categoric nu, dar vreau sa stiti ca e posibila renegocierea acordului. Ne oprim, spunem ca populatia nu e de acord si rechemam fondul. Sigur, asta inseamna pierderea transei din iunie, dar nu e o nenorocire. Consecintele eu le stiu: reduceri de salarii, dar majorarea taxelor, nu avem alte solutii.
Intrebare: In scrisoarea cu FMI se spune ca aplicarea masurilor de reducere cheltuieli si pensii, inclusiv cu hotararea CCR, e o actiune prealabila pentru finalizarea evaluarii. Inseamna asta ca tot pachetul de masuri va fi supus unui control prealabil de constitutionalitate. Guvernul isi va asuma raspunderea? Pe ce se bazeaza executivul atunci cand si-a asumat certitudinea ca va trece de controlul CCR?
Basescu: Puterea executiva nu a dat nicio garantie, dar avem urgenta de a incasa transa din iunie. Daca nu vom reusi sa avem legea promulgata, cu siguranta boardul FMI nu ia in discutie transa la sfarsitul lunii iunie. Emiterea unui act normativ invalidat de CCR inseamna neindeplinirea obligatiilor. Nu poate fi vorba de OUG cand e vorba de salarii, probabil solutia va fi asumarea raspunderii, nu cred ca exista timp pentru dezbatere in Parlament. Nu stiu daca va fi posibil, si datorita imposibilitatii de a se colabora cu opozitia si datorita procedurilor. Daca va fi posibil, va fi in regula, daca nu, se amana transa pana cand o sa fim gata, dar avem mare nevoie de transa la sfarsitul lunii.
Planul B e sa mergem pe piata, sa imprumutam bani, dar mult mai scump si pe termene mult mai scurte.
Intrebare: Veti sustine ca indemnizatia pentru mame sa nu fie redusa?
Basescu: Alocatia categoric nu trebuie atinsa. Trebuia sa privim cu atentie si indemnizatia. Sper ca nu va fi sau va fi foarte putin afectata alocatia pentru cresterea copiilor. Sper sa fie minim afectata, dar nu va pot spune. Acum se fac calcule pe toate variantele, cum sa ai o anvelopa pe programele sociale redusa cu 15%. Sper ca cele care vizeaza copiii, pentru ca au o adresabilitate precisa, nu sunt categoria de ajutoare care sa spui ca sunt exagerate...sa vedem cu ce vine Guvernul.
Intrebare: Exista vreo sansa ca reducerile de pensii sa se faca diferentiat?
Basescu: Nu. Cred ca in acest caz intram intr-o discutie care nu se va termina nici la Revelion. Dar nu exclud posibilitatea ca Guvernul sa adopte si o alta solutie.
Intrebare: De ce Traian Basescu a anuntat toate aceste masuri?
Basescu: Ca un act de asumare, nu puteam sa stau, cand spui pensionarilor ca se reduc pensiile cu 15%, cand spui bugetarilor ca se reduc veniturile cu 25%, presedintele sa stea ascuns in gradina verde de la Palatul Cotroceni. Din cate stiu, Guvernul a dat explicatii dupa ce a semnat scrisoarea, si cu siguranta sper sa dea explicatii foarte competente cand va avea tot programul pregatit.
Intrebare: Ati spus ca cheltuielile cu aparatul bugetar erau de 17 mld lei. Cat erau la finele lui 2009?
Basescu: S-a produs o usoara scadere, dar nu am datele exacte. Sa stiti ca niste cheltuieli la salarii si pensii nu sunt cheltuieli de o luna, nu e ca o prima. Sunt unul dintre cei care a reprosat cabinetului ca a platit al 13-lea salariu. Le-am spus foarte clar, se putea explica. Insa asta e.
Intrebare: Au fost proteste la Cotroceni. Pensionarii sunt foarte suparati. Ce raspuns dati acestor oameni?
Basescu: Eu nu va dau dvs un raspuns si oamenilor alt raspuns. Nu stiu daca vor intelege, dar eu aduc argumentele de ce nu avem bani. Cum s-au cheltuit banii de la FMI: pana acum, de la FMI Romania a primit 9,2 mld, de la UE 2,5 mld si de la BM 300 de milioane euro. Total: 12,02 mld. euro. 7,1 mld au mers direct la BNR pentru consolidarea rezervei nationale; 4,91 mld au mers la bugetul de stat, pentru acoperirea deficitului pe anul trecut. Nu s-a facut o anume operatiune, au fost virati in Trezorerie si s-au facut cheltuielile de functionare a institutiilor statului, salarii, pensii...Banii cand intra in buget se depersonalizeaza.
De multe ori am vazut abordari de genul in timp ce se propun masuri de austeritate, se face nu stiu ce investitie, "patinoarul". Cand e criza, nu avem o urgenta sa construim un patinoar, dar daca e cumva un program finantat cu bani europeni, atunci e pacat sa nu faci investitia, chiar daca si adminsitratiile locale au o componenta din bugetul lor. Daca sunt proiecte pe componenta europeana si nu faci investitia, pierzi banii.
Basescu: Ar fi extraordinar, clasa politica ar arata ca e solidara. E un gest pe care toti il putem face pana la 31 decembrie. Ar fi un gest psiholigic, aceste salarii, totalizate, nu cred ca permit majorarea vreunei pensii. Dar gestul ar fi unul de solidaritate, si vorbim nu doar de salarii, ci si de sume forfetare.
Intrebare: Aveti o responsabilitate in crearea acestui stat clientelar?
Basescu: Marturisesc ca atunci cand am sesizat, sigur ca sunt parte a clasei politice, nu pot spune ca sunt deasupra ei. Imi asum si eu parte din ceea ce imi revine.
Basescu: Daca se adopta programul cu FMI, Finantele elibereaza fond de salarii cu 25% mai putin. Daca nu poate, nu are cu ce plati mai mult. Problema cheie e aici: daca aceasta parghie utilizata, prin reducerea sumelor cu 25%, va fi urmata, de un proces de analiza a excedentelor de personal, de selectie a celor care sunt in functie, astfel incat sa se stabileasca ca pana la sfarsitul anului cei care sunt in excedent si incompetenti pleaca din institutie.
Marea problema e daca la sfarsitul anului ajungi tot cu atatia salariati, si nu cu o reducere de 25% a aparatului. Nu discutam neaparat de o abordare liniara, nu o sa faci asta intr-un spital, unde e deficit de cadre. Nu o sa spui intr-o scoala, chiar daca sunt putini profesori, 'reduceti personalul'. Timpul de sapte luni pana la sfarsitul anului e un timp in care administratia si sindicatele vor stabili niste criterii de evaluare. Eu tin foarte mult ca acele criterii sa fie elaborate impreuna, pentru ca de multe ori sindicatele au cerut criterii. Acum avem timp sa avem criterii. Daca a fost de buna credinta amanarea solicitata pentru ca nu existau criterii, acum e timp.
Intrebare: In discutiile cu premierul, v-a vorbit de intentia de a demisiona?
Basescu: Cel putin pana acum, nu mi-a spus asa ceva, dar lucrurile astea nu se discuta de multe ori, o singura data se discuta.
Orice formula care inseamna saptamani de negocieri nu poate fi mai buna. Datorita efectelor de propagare din regiune orice element de instabilitate politica compromite orice sansa pentru Romania de a se finanta. Aici nu ma joc.
Intrebare: In prima iesire, ati vorbit de reducerea fondului de salarii. Care e varianta finala?
Basescu: E vorba de reducerea fiecarui venit cu 25%. Au mai fost incercari de reduceri, lasa ca reducem anvelopa salariala si trebuie sa dea afara 10% - nu s-a intamplat asa, pentru ca erau posturi libere. Daca exista certitudinea ca organigramele sunt 100% acoperite se putea merge si pe anevelopa, dar pentru a preveni povestea locurilor libere s-a mers pe ideea reducerii cu 25% a fiecarui venit.
Intrebare: Este posibila o crestere de fiscalitate?
Basescu: Si in scrisoare se spune ca daca programul nu se duce la indeplinire se recurge la masura cu care a venit FMI la Bucuresti, crestere de fiscalitate si reduceri in sectorul bugetar. Initial s-a discutat de crestere TVA si cota unica si reducere cu 20% in sectorul bugetar. Daca facem programul, nu se va intampla, daca programul esueaza, cu certitudine, da.
Daca pierdem acest tren, intram intr-o spirala care e foarte rea. Apreciez ca suntem intr-un moment in care ne cam decidem soarta, chiar daca nu suntem intr-o situatie foarte dificila. Ratarea acestui program ne scoate si de pe piete si nu se poate reveni decat la formula initiala.
Aici poate aveti o explicatie cu prima mea iesire, care a parut intempestiva. A fost singurul gest prin care puteam da un semnal extrem de clar ca nu exista drum de intoarcere. Am facut-o pentru ca trebuia. Era extrem de necesar sa curmam discutiile si negocierile care e solutia corecta, de aceea am spus ca nu e un program al FMI, e un program stabilit cu Guvernul, cu BNR, cu Presedintia, pe care ni-l asumam ca fiind solutia corecta. Majorarea fiscalitatii ar fi perpetuat doar boala si ar fi extins metastazele din interiorul bugetului.
Intrebare: Daca acest program esueaza, cine isi asuma raspunderea?
Basescu: Guvernul si Parlamentul, e un parteneriat aici, daca Parlamentul nu-l aproba...
Intrebare: Daca oamenii fac aceasta curba de sacrificiu si cred in cifrele dvs, daca au facut degraba acest lucru?
Basescu: Aveti nevoie de o banderola jos cu cine demisioneaza? Multumesc
Intrebare: Cati someri vom avea de la Cotroceni?
Basescu: 25%. Si ei vor suporta aceleasi consecinte ca orice alta institutie publica din Romania.
Basescu: Ce sa spuna, macar mama nu ma critica...si mama, si socrul si soacra sunt afectati de aceasta decizie. Pentru asta e facuta legea, pentru reducerea veniturilor si implicit a personalului, altfel nu au nicio sansa sa revina la salariile de acum. Pentru a reveni la salariile de acum, trebuie sa reduca numarul de salariati. Daca isi reduc corespunsator numarul de salarii, revenim la salarii.
Si la pensii cautam solutii, nu stiu daca se va intampla. Aparatul trebuie sa se reduca astfel incat fondul de salarii pe care il stabilim sa le permita revenirea la salariul 100%. Sunt zone in care nu e posibil. Nu avem persoanal suficient, personal in spitale, dar tinem 200 de spitale care nu pot acorda asistenta competenta.
Intrebare: Mai are Oltchim vreo sansa?
Basescu: Mi-as dori foarte mult si cine stie...nu merg la meci pentru ca am vazut discutiile legate si am zis ca il vad la televizor.
Intrebare: Veti promulga legea ANI?
Basescu: Nu a ajuns la mine. Va asigur ca nu voi promulga o lege care e in afara a ceea ce s-ar fi putut face tinandu-se cont de observatiile CCR. Daca s-au facut excese in diminuarea capacitatii ANI de a raspunde motivului pentru care a fost creata, cu siguranta o intorc inapoi. Era foarte importanta in vederea raportului de tara din luna iunie.
Intrebare: Ce se intampla cu intretinerea si subventiile la caldura?
Basescu: Vom vedea. Programul de reducere a subventiilor trebuie sa existe. Am discutat cand eram primar o solutie sa nu mai subventionam uniform gigacaloria, sa adresam subventia sub forma de ajutoare pe plafoane de venituri. Toate notariatele, toate SRL-urile beneficiaza de subventia la incalzire, nu mi se pare in regula. Corect ar fi sa dam acei bani direct, dar asta va stabili Guvernul. E vorba de o obligatie in scrisoare, dar asta va stabili Guvernul.
HotNews.ro a transmis LIVE TEXT declaratiile sefului statului
Presedintele Traian Basescu a sustinut joi seara, incepand cu ora 18.15, o conferinta de presa la Palatul Cotroceni. Este a patra declaratie de presa sustinuta de presedinte in curs de o saptamana, dupa intalnirile pe care seful statului le-a avut cu delegatia FMI si cu reprezentanti ai coalitiei de guvernare.
Presedintele Basescu anunta joia trecuta ca, potrivit intelegerii cu FMI, TVA si cota unica raman neschimbate, insa a precizat ca salariile, ajutorul de somaj si pensiile vor scadea cu 15%-25%.
O a doua declaratie de presa a fost facuta de seful statului duminica, dupa ce s-a intalnit cu liderii confederatiilor sindicale, pentru a discuta pe marginea masurilor de reducere a pensiilor si salariilor. Presedintele Basescu preciza atunci ca prin masurile anuntate, "se previne de fapt grecizarea tarii".
Marti, intr-o declaratie sustinuta dupa reuniunea de la Parlament cu reprezentantii Executivului, sindicatelor si patronatelor, seful statului a afirmat ca "solutia agreata cu FMI este cea mai buna varianta pentru Romania", dar ca scrisoarea de intentie catre FMI nu va fi adoptata de Guvern fara acordul Consiliului Economic si Social.

































Problema e transformarea vorbelor in fapte...si tare mi-e frica ca o vor face prost, ca de obicei...
Sper totusi sa ma insel.
Basel respect! A vazut ca Boc n-are "cohones" si a iesit el la bataie! Sper sa iasa pasenta pt. ca sincer nu doresc sa dau banii pe care ii muncesc din greu la niste lenesi care si-au luat pensie de invaliditate pe spagareala sau la nesimtitii aia care stau la un ghiseu si nu misca un deget daca n-ai la tine ploconul...
Ca unora nu le place ce aud asta este altceva !
Vă miraţi cum de minciuna astăzi nu vi se mai trece?
Cînd vedem că toţi aceia care vorbe mari aruncă
Numai banul îl vînează şi cîştigul fără muncă,
Azi, cînd fraza lustruită nu mai poate înşela,
Astăzi alţii sunt de vină, domnii mei, nu este-aşa?"
Ar fi o violentza pe cinste !
http://en.wikipedia.org/wiki/Parental_leave
Intotdeauna o decizie informata este una mai buna!
Si vad ca nici Bunicuta nu se da dusa la pensie :)
1 - la noi se vrea cresterea natalitatii, in general in tari ca germania etc toti e stabilizat : se nasc cati mor... la noi se nasc mai putin de cati mor.
2 - sua de exemplu nu da nimic pentru ca ei au inventat sclavagismul modern prin munca, ei nu sunt un exemplu...
PS: daca vrei ca peste 50 de ani romania sa se numeasca rromania propun sa scoatem concediul maternal.
PPS: aici nu e vb doar de concediul maternal... e vorba ca cei din guvern habar nu au ce fac si a mint de rup... in prima conferinta sistemu privat nu era atins... apoi a venit taierea scutirii pentru programatori, impozitarea tichetelor si scaderea banilor pt mame.... acu mi-e frica sa ma gandeasc ce mai baga...
PS: Despre favorizarea cresterii natalitatii se vorbeste in multe tari (poate doar in China nu)
67% in Germania nu acelasi lucru cu 85% in Romania. Nemtii nu termina un salariu mediu cu hrana, curentul electric, apa , calura etc
In SUA nu se plateste concediu de maternitate dar exista alte compensatii, produsele sunt mai ieftine decat in Europa (in medie cu 20%-30%) pentru ca sales tax de la ei e mai mic in general decat TVA din Europa.
Fiecare tara are avantaje si dezvantaje dar a compara strict doar un capitol este ce am zis in titlu: sa compari mere cu pere
2. Prin compensatii nu intelegeam o forma de ajutor social ci contextul general. Daca ai citit fraza pana la capat ai inteles si tu ...
3. Cehia plateste aprox 670$ la nasterea unui copil. Trusoul ala de la noi e departe de aceasta suma.
Daca mai ai ...
Iti las placerea sa monologhezi mai departe.
Locuim intr-un apartament de 4 camere, intr-un oras mediu spre mare. Avem 2 masini, o Xsara Picasso si un Twingo II. Avem nevoie de ambele masini pentru a ne castiga traiul. Eu lucrez intr-un orasel la 26km de resedinta iar sotia intr-o comuna la 14km. Avem noroc pentru ca printre colegii nostri sunt si oameni care vin de la 50km.
Din cele 2 salarii, dupa plata cheltuielilor (apartament, masini, asigurari, gradinita celui mic), ne raman 812€ pentru a ne creste cei 2 copii. Mancarea ne costa lunar 500-600€, dar nu ne permitem decat rar produse ecologice. De doua ori pe an ne cumparam haine de la sold-uri si o data pe an trebuie sa ne intoarcem in Romania pentru 10-14 zile. Restul banilor se duc pe cheltuieli mai mult sau mai putin neprevazute: un bec, o garnitura pentru chiuveta, o pereche de pantofi pentru copii, o piesa de masina si altele. Daca apare o cheltuiala neprevazuta mai mare de 200, intram pe minus sau luam un credit de consum.
Am scris toate astea pentru ca in Romania inca mai sunt multi care cred ce credeam si eu in urma cu 10 ani: ca in Occident cainii umbla cu covrigi in coada.
In tarile cu adevarat civilizate la volanul unui BMW sau a unui Mercedes vezi numai oameni de 45 sau 50 ani, nu ori ce putoi sau ori ce meltean. I
n strainatate daca muncesti cinstit, cum o fac ffff multi ROMANI, traiesti exact cum ai spus tu.
Atunci multi se vor intreba " Pai de ce ati plecat mai desteptilor?". Am plecat ca sa scapam de nesimtirea si rautatea din tara. Am plecat ca sa muncim cinstit, sa ne afirmam si sa fim RESPECTATI.
Exact ca in Romania.
Insa sa explici asta unui roman, e pierdere de vreme. Nu va intelege. Capitalismul e la fel peste tot.
Suntem in aceasta situatie pentru ca pana acum nu v-a interesat nimic altceva in afara blidului personal... Acum in ceasul 13 este prea tarziu..
Lucruri precum cele de mai jos se petrec de mult, dar v-ati complacut cu banii primiti de la stat sub diferite forme, ca doar si altii fura, nu? Suntem cu totii ipocriti, cati din jurul nostru traiesc pe spinarea statului, sub diferite forme? Nu cunoasteti personaje in concedii ori pensii medicale fictive? Daca pana acum vi s-a parut normal, acum se factureaza nota de plata pentru indolenta si nepasare...
http://www.hotnews.ro/stiri-esential-7261974-update-noua-lege-ani-adoptata-parlament-demnitarii-care-isi-completeaza-incorect-declaratiile-nu-mai-raspund-penal-candidatii-functiile-publice-nu-mai-depun-declaratii-avere-interese.htm
http://economie.hotnews.ro/stiri-imobiliar-7261321-legea-care-interzice-betonarea-parcurilor-spatiilor-verzi-castrata-comisia-din-camera-deputatilor.htm
Si o posibila solutie, dar pentru asta trebuie sa strigam cu totii in cor, dar unitatea nu este chiar specialitatea noastra?
http://stoica.hotnews.ro/catre-guvern-banii-si-activele-statului-la-control-sau-demisia.html?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+JeopardyHN+(Jeopardy)
Am mai scris acest mesaj si la alt articol, am facut aproape copy si paste de acolo...
-ca din achizitiile publice s-au scurs o gramada de bani care nu s-au indreptat catre investitii
-multa lume are credite bancare si gradul de suportabilitate a unor noi impozite este redus
-statul va incasa mai putin ban i decat cei prognozati intrucat in piata se mareste numarul insolventelor. Insolventa = neplata datoriilor catre buget + neplata catre furnizori.
PS: cuvintele "asa departe" sunt facultative ;)
- sa dublam sporurile si subventiile
Chiar crezi ce spui sau spui ceea ce ti s-a spus sa crezi?
Iar "mai-marii" tarii sa continue sa ne fure si sa-si bata joc de noi... pentru ca asta meritam!
Nu v/am vazut cand ilici v/a prostit, v/a furat, v/a zambit si inainte si dupa ce a avut un act cu voi!
Nu v/am vazut cand poanta a dat cu masina peste motociclisti.
Nu v/am vazut cand patriciu a luat pe de/a moaca si a vandut pentru el.
Nu v/am vazut cand dip v/a umflat facturile.
Nu v/am vazut cand tariceanu a umflat randurile bugetarilor.
Nu v/am vazut cand seres v/a dat gazele cele mai scumpe din eropa - vorba lu ceasca - asta.
Nu v/am auzit cand nastase va punea sa ii numarati ouale.
Nu v/am vazut cand ilici v/a omorat copii, barbati, mame.... rude!
Hai, toti la Basescu.
La milica v/ati pierdut in cioc!
Sa vezi diseara latraturi si laturi pe antene si realitati, sa vezi ce se innegreste ctp, sa vezi ce moralisti devin srs si chreac....
Hai, minusi, minusi, minusi...
ca pana acum cand toti au furat dar ieseau la TV si va minteau in fata era frumos nu? apreciaza macar curajul lui Basescu de a spune lucrurilor pe nume.....ca jafurile nu s-au inventat acum ....acum a venit nota de plata....ca CFR-ul nu Basescu la pus pe butuci iar pomenile electorale parca tot socialistii tai le-au inventat....
Este vorba de un Tariceanu care a zis de multe ori "Criza financiara internationala nu va afecta Romania".
Este vorba de un Mugur Isarescu care in mai 2009 zicea "ca isi mentine punctul de vedere conform caruia Romania va inregistra o crestere economica in 2009."
Si sunt destule alte exemple.
Cred ca toate afirmatiile erau corecte, dar aveau in spate un "DACA"!
Este vorba de acelasi Basescu care la 25 Noiembrie 2008 anunta iminenta PRABUSIRE A FONDULUI DE PENSII: "Fondul de Pensii nu are bani să acopere majorarea pornită în 2007 şi devansată în 2008. Iar la anul, ca să putem plăti pensiile aşa cum sunt acum, trebuie să dăm din buget 1,2 - 1,3 miliarde de euro".
Iar clasa politica, si in primul rand PSD, a zis ca aceasta declaratie este iresponsabila!
Veniti azi si spuneti ca Basescu "nu spunea lucrurilor pe nume, cumva ptr ca venea campania electorala?".
Si aveti pretentia ca va folositi creierul?
Al vostru?
Daca da, ce anume numiti creier?
Basescu are o gramada de defecte.
Dar nu prostiti pe nimeni facand afirmatii fara acoperire. Incercati cu oameni mai saraci la minte, pe ei v-ati bizuit cand ati inventat "societatea socialista".
duduia economia.
si nastase incarca cosul cu oo in timp ce conu dinu vindea pe bani grei ce luase pe datorie.
a se scuti, monica.
cat de folosirea creierasului,
that goes for you, too.
jos iliescu !:-)
Esti slab omule! A ma cobora la mintea ta, e usor!
Urca tu, daca esti in stare; daca te lasa antenele si realitatile falimentare.
Argumente, amaratule, argumente!
Si eu pot sa te injur de ma/ta, fara argumente, doar fiindca pot.
N/o fac pentru ca am un creier si bun simt!
Nu/ti place opinia mea, argumenteaza.
Asa te/a invatat ilici "Ba pe/a ma/tii"?
Repet, esti slab. Zero, dupa virgula.
Faptul ca ma injuri ma face sa cred ca am dreptate!
Mersi!
Sunt sustinator al lui Basescu, dar nu unul orb, idiot.
Asa sunteti voi, astia "tricolori"
Eu incerc sa fiu echilibrat. Voi insa, sunteti ajutati de o droaie de televiziuni, ziare, patroni de presa, petrolisti.
Hai, acum, da/te la Moraru.
Omule, iti repet. Cand toate laturile de televiziuni imi dadeau drept castigator un prostanac, B1 a spus altceva. Si a avut dreptate.
Cand gadea, stan-laptop, ctp, oana si cheliosu, va frecau ridichia, la Moraru apareau toti.
Hai, argumenteaza.
Crezi ca ai cu ce?
Iubeste/i tu pe felix, ilici, nastase, goagal, molieanu, ochi-de-peste-fiert, vosgaurean, ghise, gusa si... capusa!
Astia nu merita sa le tii partea -niciunii- decit daca esti interesat sau naiv .
Actual ,se vede de la o posta incompetenta si furaciunea guvernului Boc si mie personal Base e departe de a-mi inspira incredere,dar ma rog , fiecare cu parerea lui.Cert e ca nu-i normal sa sari pe oricine isi mai arata dezamagirile pe-aci referitor la actualii conducatori , ca avem tot dreptul , sau traiesti in alta tara ?
...din pacate...alternativa...este la fel de proasta...
....avem o tara frumoasa...pacat ca e locuita....
Daca dvs spuneti, probabil e pacat ca locuiti in aceasta tara.
Noi ceilalti ramanem.
Uitati-va la ce sediu si ce numar de telefon au acele fundatii: Bucuresti, str. Garlei nr.1b, sector 1 si acelasi nr. de telefon.
Cine o fi in spatele acelor "fundatii" ? Cine e interesat in promovarea unor miscari de protest ample ?
Hey, voi cei de la Hotnews, de ce nu cercetati si acest aspect?
Multumesc.
http://ro-stat.blogspot.com/2010/05/manipulare-si-minciuni.html
Bai ce coincidenta! Duca-se!!!
Boc: Da, IT-ul!
Basescu: Strica-l!
guvernul este incompetent, lipsit de orice strategie si viziune.
daca stia ce are de facut spunea tot intr-o conferinta si ramanea la acel lucru indiferent de reactiile oamenilor.
lucrul asta mi se pare foarte grav si este motivul principal pentru care sunt 99% sigur ca o sa o patim mai rau decat grecii
PS: sa nu mai vb. ca aici aud de taieri bugetare, taierea banilor din sanatate, investitii etc... dar nu aud taierea banilor alocati presedentiei (care da, au fost dublati anul asta)
Se plangea basescu ca mai lipsesc 500 mil de euro la buget, si ei fac un site de 500 mil de euro.
eRomania este "un sistem national de interconectare a administratiei centrale si locale si informatizare a tuturor serviciilor publice, se incadreaza in paradigma Cloud Computing – cea de a patra generatie in tehnologia informatiei, in care puterea de calcul este accesibila prin Internet si in care infrastructura, platforma si serviciile sunt accesibile atit furnizorilor cat si beneficiarilor.
Beneficiile unui astfel de proiect sunt legate de modernizarea si eficientizarea aparatului administrativ si implicit de imbunatatirea calitatii serviciilor publice." (citatul este luat dintr-o stire hotnews).
Am citit un interviu cu cineva din domeniul IT care declara ca suma de 500 milioane nu este mare daca se urmareste creare acelui sistem de care vorbeam.
Astept argumentele tale de specialist
Insa am vazut tot felul de "experti" ce criticau un lucru fara a sti despre ce este vorba.
Daca nu stiai, Romania e una din tarile cele mai putin afectate de criza (alaturi de China, Brazilia, etc).
De ce? Pai putem socoti ca si datorita guvernului mult-hulit.
Asta trebuie pedepsit ca si Ceausescu...dar sa nu mai gresim....nu numai el e vinovat....si gasca lui de mafioti penali numita PDL.....
Au furat hotii astia si continua sa fure....si hotii nu sunt numai in PDL....mai sunt si oamenii de afaceri de carton(facuti tot de politici sa fure cu mana altora)...toti trebuie sa primeasca ce merita...recunostiinta noasta...sau pedeapsa noastra...pentru ca noi suntem maria sa POPORUL ROMAN....
Pe cat mi-e de scarba de PDL pe atat imi e de scarba de Nastase 4 case, Ponta si tot restul PSDistilor care au tupeul sa scoata nasul, sobolanii cred ca lumea i-a uitat si i-a iertat.
- actualii pensionari si profesori pentru ca nu i-au
educat pe copii cum trebuie pentru a construi si
mentine o societate solida
- noi insine pentru ca, mai ales in anii 90, am
sustinut PSD-isti care au vandut/furat tot ce era
mai valoros in aceasta tara
- oamenii care intotdeauna critica orice masura a
guvernului, atunci cand (doar) pare negativa.
Oamenii pare ca nu au invatat ca atunci cand ai
o boala grea ai nevoie de masuri dure: injectii,
chimioterapie etc. Nici un doctor nu iti
recomanda sa bei si sa mananci tot ce vrei
atunci cand esti bolnav.
Unde nu vii Tepes doamne........
Cate sanse a avut Romania sa devina o tara prospera, explica-mi domnule "nevinovat"? Pedeapsa ca Ceausescu ? pai acesta este nivelul tau de IQ in secolul XXI ?
Iti spun eu ce trebuie sa faca POPORUL ROMAN de care tot vorbesti; sa fie unit la bine si la rau, sa aibe spirit de voluntariat, sa fie cinstit si corect ca sa aibe dreptul sa-l critice pe cel ce greseste,....etc. Apropo, pt.a trata o boala si inainte de a se administra pacientului un remediu trebuie descoperita cauza. Nu crezi ?
Si mai am o problema...cu statul asta clientelar...nu zic ca nu ai dreptate...da esti in functie de 6 ani....si unii dintre noi ne-am cam prins ca la tine "declientelizarea" statului a insemnat doar sa-i scoti pe clientii altora din functiiune si sa ii pui pe ai tai si pe ai PD-ului. De la EBA europarlamentar, pana la Nutzi ministru, sotul lui sufletel" Saftoiu la servicii secrete si pana la contractele grase cu statul ale firmelor portocalii doar asta ai facut....ce zici, reducem noi pensiile si salariile da tai si matale achizitiile alea publice? Hai ca stiu ca Boc te asculta...cum nu stii unde se fura in sistemul public?...pai ai o groaza de "spioni" in serviciile secrete....poate totusi ii pui in slujba tarii cu ocazia asta...
Daca nu am dreptate (eu si toti cei care zic despre achizitiile publice, inclusiv liderii opozitiei care repeta asta non-stop) sa aiba curajul si sa zica, la fel cum tot zice ca mogulii sunt de vina (si alte aiureli) ... "ba, achizitiiile publice reprezinta 0.0000X%"din buget deci nu acolo e problema". Evitarea permanenta a "subiectului" ne da de gandit (celor care avem un pic de creier).
Dar asistenta sociala 2 mld euro la 7 milioane de oameni....a facut cineva calculul de curiozitate cat inseamna asta in medie per pesoana per luna? Va spun eu...24 euro...isi da seama cineva de ridicolul situatiei? Pentru multi dintre cei 7 milioane poate insemna diferenta intre viata si moarte...e mult 2 mld euro din bugetul Ro? Mariti bugetul prin marirea PIB-ului...
Il bagam in apa si il lasam sa se umfle cu inca 2 mld ???
Grea matematica.Adica vreo 1150 LEI NOI!!!!
INGRIJORATOR;
Oamenii meiau salar mediu de 1000 LEI.
Si oricum, si 100 de lei degeaba, parca tot e mult. Daca tinem cont ca aici sunt incluse si alocatiile copiilor care trag mult de tot media in jos, suma medie pe persoana este cu mult mai mare.
O alta observatie ar fi ca avem 700.000 de handicapati. Or fi pe bune? Sau o fi cinstit ca un insotitor al unei persoane care si-a pierdut vederea sa ia 600 RON/luna?
Mai multe detalii despre ce s-a mai platit ca prestatie sociala in martie se pot gasi aici: http://www.prestatiisociale.ro/files/situatie_plati_martie_2010.pdf
•Pana acum cateva saptamani nu m-am ocupat de acest subiect, dar cand am fost anuntat ca s-a atins tinta de deficit si ca, mergand pe aceste cheltuieli, ajungem la un deficit de 11,7 mld euro, abia atunci am spus 'unde sunt cheltuielile acestea?'. Abia atunci am inceput sa cer informatii si sa incerc sa inteleg.
Cam tarziu domnule Base...asta arata cat de incompetent esti si tu si cei pe care ii tii in GUvern.
Mai bine du-te si studiaza din timp.....
iar noi ne mai miram de ce am ajuns in situatia asta! Nemtii, dupa razboi, cand nu mai exista piatra pe piatra, au pus mana pe lopata si tarnacop si au ridicat tara din moloz si cenusa, iar astazi sunt unde sunt! Dupa reunificare, fiecare vest-german a contribuit procentual la ridicarea Germaniei de Est la acelasi nivel dpdv tehnologic si logistic. Si inca platesc si astazi acel Soli-Zuschlag. Noi, romanii, am vrea s atraim ca nemti, insa sa furam ca in codru, si nu care cumva sa ne trimita cineva la munca, ca e JALE! CFR-ul ameninta ca face greva, ins anu se gandeste ca si din cauza lor s-a ajuns aici (mai tineti minte revendicarile salariale???)
Nimeni nu se gandeste ca asta e rezultatul pomenilor electorale de douazeci de ani, ale pensiilor si salariilor bugetarilor marite fara a se avea un suport financiar!
Iar Bunicuta da lectii acum: sa nu uitam ca in urma cu 20 de ani urla ca nu ne vindem tara! Acum, nici pe gratis nu o vrea nimeni, iar daca vrem sa traim bine si civilizat, va trebui sa strangem cureaua!
Si dupa ce ii verifica pe acei 100-200000 de milionari(in lei) as dona si eu(de la salariul meu din privat)
- cel ce lucreaza la negru (partial sau total) - in functie de felul in care se calcluleaza munca la negru (adica daca e partiala sau totala) ei reprezinta intre 20 si 50% din populatia activa a tarii, adica sunt intre 2 si 5 milioane de indivizi. acum calculeaza tu ce gaura fac ei la buget, fie si daca am considera ca fac un prejudiciu minim, de doar 100€/luna
- cei ce, avand o sursa de venit nedeclarata, primesc ajutoare sociale. oare cati din cei 7 mil de oameni care au ajutoare sociale nu lucreaza la negru? daca doar un milion dintre ei primeste pe nedrept doar 10€ pe luna se creeaza un prejudiciu anual de 120 mil euro
- cei ce nu isi cumpara bilet de tren - in ro se cumpara anual 60-70 mil bilete, dar marea majoritate a navetistilor care merg cu personalul NU isi cumpara bilet; sa nu uitam ca majoritatea trenurilor sunt personale...
- cei ce nu declara valoarea reala a tranzactiilor lor (un apartament, un teren, o dacie etc) pt a nu plati taxe mari
- cei ce inchiriaza bunuri fara a intocmi documente, deci fara a plati impozit pe profitul realizat
- bugetarii care se folosesc in interes personal de bunurile statului: soferi care fura carburanti, electricieni care fura cablu, infirmieri care au nevoie de un medicament sau de o seringa "pentru cineva", functionari care trebuie sa imprime lucrarea de licenta a nepotilor / verilor / copiilor etc etc
- salariati care-si iau concediu medical pentru a merge la pescuit, sau la gratar, sau la cules de cartofi
- "mici privatizati" care aduc 10 tir-uri de marfa (flori, fructe, haine second-hand etc) pe an din care declara doar 2
-etc etc etc
Poate simte ca barca a inceput sa ia apa si ii este frica ca se scufunda si el odata cu ea.
Pentru mine nu mai este o persoana credibila si sunt convins ca dupa o perioada de timp isi va contrazice declaratiile.
Sa nu scoti tu o vorba despre evaziunea fiscala care in tara asta a devenit sport national ?
Sa-i plangi de mila mediului privat cand de fapt acesta produce cea mai mare pondere a evaziunii fiscale ? Nu primesti bilet in microbuz, nu primesti bon la spalatoria auto,la frizerie,etc., un cuantum al salariului ai trecut in cartea de munca si altul primesti in mana, astea ce sunt ?
In tara asta nu mai este nimic de furat si acum baga mana in buzunarele pensionarilor, ca deh, clientela fina cu cheltuiala se tine.
Voi pe cine ati paria?
Hugo Chavez este modelul lui Basescu.... acum e clar...
Mama mama , ce de mai pomanagii si din astia Hotul striga hotii
Nu vreau sa-i tin partea. Insa toata lumea cauta un tap ispasitor. Toti suntem vinovati pentru situatia in care ne aflam.
De ce nu au fost proteste cand au fost marite, fara logica, pensiile si salariile? Nu s-a intrebat nimeni de unde vin banii aia. Nimeni nu s-a intrebat daca este sustenabila o astfel de crestere. Cand erau angajari pe banda rulanta in randul bugetarilor de ce nu a sarit nimeni sa spuna "prea mult"?
Acum platim pentru greselile facute de guvern in perioada in care Romania era considerata "tigrul europei"
Sau greva RATB-ului sau cea a Metrorex-ului? Sindicatele din Romania nu stiu decat sa ceara bani, in rest nu se uita deloc in ograda cum isi gestioneaza oamenii. Si oamenii aia din sistem sunt vinovati ca nu-si fac datoria, nu?
De ce nu iasa sindicatele in strada sa ceara calculatoare sau SAP-uri ca sa lucreze mai eficient? Sau cursuri pentru angajati cel putin... Daca ar fi asa, nu s-ar mai pune problema de reduceri de pensii. Si ar creste si salariile.
Dar nu, ei toti vor pomeni... noi nu facem nimic mai bine, dar vrem salarii mai mari!
Dupa aceea vii si intrebi de ce nu l-a dat jos pe Tariceanu.
De unde naiba sa faci bani asa?
E un dezechilibru, intr-adevar, dar sa spui ca sunt prea multi pensionari, ca politician si mai ales ca presedinte, e o mare greseala !
Un presedinte ar trebui sa fie un factor de COEZIUNE a societatii, nu sa invrajbeasca categoriile sociale !
Nu e vina pensionarilor ca sunt multi !
Cum sa zici ca statul e GRAS si sta pe umerii privatului slab si sa tai din PENSII MIZERABIL de mici, din salariile medicilor platiti MIZERABIL de putin, din salariile umilitoare ale profesorilor ?!?....si sa nu zici de miliardele pe care le „toaca” udrea, boc, blaga ?!!? sa nu zici ca in 2010 a crescut bugetul serviciilor secrete si al administratiei prezidentiale ??!?!?
Se vede în direct ce decis este "căpitanul jucător".
Sustine prin "ăăă"-uri prelungite si des repetate un guvern impotent ce a supt cât l-au ţinut brăcinările la ţâţa ţării (ca celelalte dinaintea lui) şi acoperă tacit ce au facut si astia si precedentii. Parca cineva mai crede ca nu stiu unii de magariile celorlalti. Certuri de faţadă si infratire intru totul la jecmanirea prostimii! Iata deviza tutror ajunsilor zilei. Degeaba va mai muscati intre voi prin comentarii de partea unei tabere sau a alteia ... O sa platiti la fel din buzunar si din propria viata amatorismul avar al celor pe care i-am lasat sa se catere de 20 ani "deasupra noastra". Folosesc ghilimele fiindca aveam un coleg al carui tata spunea: "Vremurile tulburi sunt ca si apele tulburi: ridica gunoaiele deasupra !". Pacat de marinarul asta, la inceputul inceputurilor parea ceva de capul lui...
vedeti unde ne-a adus coruptia?....oare cati pesionati de boala sunt cu adevarat bolnavi?
care tasteaza super repede pe un laptop HP...Sunteti cumva voi, Hotnews?
un gand bun pentru cine tasteaza atat de repede sa ne tina informati cand nu putem vedea live...
Marea problema pe care n-o poate surmonta intreaga clasa politica si implicit cei aflati la guvernare este LIPSA DE CREDIBILITATE.
Toate hotiile si murdariile facute in astia 20 de ani se intorc impotriva lor.
Cat priveste postul precedent, cel al lui mylady1111, nu am cuvinte sa spun cat de corect mi se pare.
Pacat ca noi, romanii, nu ne-am trezit mai devreme sa le cerem socoteala celor care ne conduc pentru cum ne conduc. Pacat.
Nesustenabil, trebuia sa scada inapoi - dar cine vrea sa se intoarca la vremurile cand mancare si intretinere era tot ce o familie isi permitea?
Nimeni nu protesteaza cand primeste bonusuri, desi poate stie ca nu le merita.
Inainte de acesti 6 ani a fost tot timpul prin sferele inalte ale puterii.
Ce vreau sa spun este ca dansul nu este chiar asa de alb cum incearca sa se prezinte.
Dansul nu vrea sa reformeze clasa politica, ci vrea sa se razbune pe cei 322 + "mogulii" + oricine il critica.
Eu nu mai cred in nimeni din clasa politica. Nu isi vad decat de propriul interes, chiar daca pentru asta trebuie sa platim cu toti.
Masurile astea trebuie luate, insa de cineva credibil.
Ca sunt multi asistati social desi nu au nevoie, ca sunt multi pensionati prin mita la doctor .. ?
Dar consideri corect(inca mai cred si in moralitate) ca un roman care primeste de la stat 700 de lei:
- sa plateasca costurile astea, pe cand un parlamentar se lafaie in bani si ia chiar si ultimul leu ca i se cuvine, asa e legea?
- in general ca tot saracii sa saraceasca si profitorii sa o duca bine cerand solidaritate?
Daca trebuie sa platim sa platim pentru prostia de a cere asistenta sociala de la stat (politicieni) care ne-au tratat ca pe o masa electorala ... cu faina zahar pixuri galeti si alte cele.
PS: Pe la Nasul o baba nebuna care a votat cu Base acum ca ii taie pensia a ars poza cu el. Oare asa gandesc toti ? Mi e teama sa traiesc in Romania asta.
Reducerea reala a aparatului de conducere si al cheltuielilor lor poate fi un semnal ca aceasta clasa politica este solidara cu romanii.
Dar repet cand ii tai unui roman un salariu de 700 de lei si tu iei de la stat 8000 de lei doar cazarea la hotel lunar desi ai venituri mult mai mari... aici miroase a revolta.
Oricum situatia e mult mai complexa si cu liderii de sindicat televiziuni etc
Ei sunt viitorul acestei tari!!!
Solutii sunt, daca vreti sa le vedeti si sa le analizati:
1. reducerea salariilor membrilor guvernului, institutiile centrale, unde veniturile sunt peste 5000 RON.
2. nu scazute, ci impozitate cu 70-80% ce depaseste 5000 RON. calculati si vedeti ce sume obtineti;
3. eliminarea primelor si a stimulentelor de orice fel. Numai Ministerul de Finante a dat stimulente de peste 1 miliard EURO in 2009. Adunati aceste sume pentru fiecare minister si veti depasi suma de deficit;
4. Cunosteti marimea la care s-a ridicat primele si stimulentele in 2009 respectiv trim I - 2010?
5. URGENT SCHIMBATI GUVERNUL.
6. in aproape 2 ani, nu s-a prezentat nici o masura economica, in afara de:
a) reducerea posturilor;
b) reducerea salariilor si a pensiilor;
c) dirijarea baniilor catre viitorul "SCORNICESTI";
Prin masurile care le adoptati, veti suporta consecintele:
1. batrani vor muri pe capete, deci vor iesi din sistem pe cale naturala;
2. miscari de strada, manifestatii, blocarea invatamantului, a sanatatii, a economiei, etc;
3. incet, incet calcati pe urmele lui CEAUSESCU, SI POATE VETI AVEA ACEIASI SOARTA;
4. PDL, in veci nu o sa mai vina la putere, se va pierde la fel ca PNTCD;
5. Prin masurile pe care le luati, nu veti ramane la putere pana la sfarsitul mandatului.
DECIDETI
POPORUL ESTE SATUL DE MINCIUNI.
S-a facut de ca...Din nou "marii ziaristi ai neamului" sunt pe langa subiect. Trist dar adevarat!!!
Tara arde si baba se pieptana.
"Cifrele care m-au facut sa fiu foarte determinat in a sustine aceste masuri: pentru 2004 - 2005 cheltuielile cu aparatul bugetal erau de 17 mld. lei; In 2010 sunt 43,6 mld lei, in doar cinci ani"
Dragi PDL-isti acest om la pus pe Boc de 4-5 ori in frunte guvernului desi cheltuielile bugetare au crescut dupa cum a declarat ne-facand nimic in aceasta tara... trageti concluzia.... cum puteti sa-l mai sustineti????
Un om cu bun simt si-ar da automat demisia... un urma unui asemenea management prost.
Hai sa traiti bine!!!!!
Sunteti atat de inflacarati incat omiteti acest lucru.
Atat tupeu nu am vazut nicaieri... dupa ce face pomeni cu nemiluita tripland cheltuielile de la bugetul statului neavand nici o sustenabilitate, acum apare plangandu-se ca nu are bani si pune toate aceste cheltuieli in carca populatiei :(. Domnule presedinte, de taiat, taiati de la bugetari dar inafara de asta, ce masuri vreti sa luati astfel incat sa apara locuri de munca pentru cei care vor fi concediati in aceasta perioada astfel incat consumul si incasarile de taxe la buget sa se mentina? Ce masuri vreti sa luati astfel incat sa stimulati mediul privat incat sa capteze tot acest excedent de forta de munca?
Toti si-au batut joc la guvernare dar daca Basescu era cu ceva mai bun decat ei, isi realiza greselile si lua atitudine. Prin numirea lui Boc de 4-5 ori a perseverat in prostie tinand cont de ceea ce a declarat.
Toate cele bune.
in acest moment cred ca nu mai are nici o importanta a cui este vina pentru situatia actuala in care se afla tara (deoarece oricum nu cred ca va fi niciunul dintre actorii principali trasi la raspundere si pagubele recuperate)
singurul lucru care are importanta il constituie cum iesim din aceasta situatie
chiar daca o sa ne usture pe termen scurt spre mediu, consider ca aceasta varianta propusa de actualul guvern este mai suportabila decat varianta tergiversarii la nesfarsit, care se va sfarsi intr-un nou imprumut, de aceasta data mai mare si ca suma si ca dobanda; iar consecintele le vom suporta cu totii mult mai crancen in sensul cresterii generale ale taxelor, lucru ce va antrena in spirala reducerea consumului, reducerea veniturilor, reducerea taxelor colectate la buget, etc.
acesta este un moment critic in care trebuie sa se puna un stop jafului national practicat atat de catre clasa politica cat si de catre fiecare individ in parte; din pacate insa nu cred in aceasta varianta, din varii motive, insa in principal datorita educatiei (lipsa) compensata in schimb de media (televiziuni, ziare) de slaba calitate si a vointei (inexistente) de a accepta realitatea si de a ne recunoaste valoarea fiecaruia in parte si a noastra per ansamblu ca si popor
eu consider ca in acest moment ar trebui acordat credit guvernului, asa bun sau prost cum e, altul nu e, iar anarhia nu ar fi o varianta mai buna, si sa nu mai permitem tuturor sfertodoctilor de pe la televizor sa explice ce si cum trebuie facut
oare de ce media din afara, considera ca prin aceste masuri Romania ar face alegerea corecta, iar media interna in marea majoritatea se opune?
p.s. se intreaba cineva din ce vom rambursa imprumutul contractat de 20 de miliarde de euro, a carui scadenta este in 2012? caci FMI si BM in mod sigur se intreaba si in mod sigur atunci nu se va mai pune doar problema reducerii salariilor cu 25% si a pensiilor cu 15%
... si alte legiuni ... pe care pensionarul cu 800 roni le plateste ca sa apere marea natie us.
... si ca sa fim mai fericiti ne da si niste vechituri f16 la pret de nou ... c-asa-i in tenis.
... si, acelasi pensionar mai plateste si o gloata de ciorogarlisti pe care-i apara civilii sa nu li se fure cureaua de la bracinari ...
... si ...
N-a spus nimic nou, in schimb s-a plans ca face ”un efort” sa ne explice.
lasati in pace pensionarii si salaritaii care muncesc cinstit si primesc 10-12 milioane !
Nu va e RUSINE ?
Nu va e rusine BAROSANILOR ?
Voi sa platiti nu amaratii care nu au bani de medicamente ! Nu bugetarii care vin acasa cu 10 milioane vechi !
nerusinatilor !
Aia sunt iertati pentru ca cotizeaza la partid? Sponsorizeaza campanii electorale?
Daca profesorii, doctorii si pensionarii nu cotizeaza la partid, Base ii sanctioneza, sa se invete minte.
Domnule Bashescu, esti de o nesimtire incredibila!
Daca nu explici, esti un las si un ratat
Veti pierde pentru a nu stiu cita oara si tot nu va invatati minte. Vorba ursului din poveste, va place biberonul.
Il lauzi pe marinarul asta escroc, dar ignori faptul ca in perioada in care era ministru al transporturilor a spus ca noi nu avem nevoie de autostrazi. La fel crede si acum. Mereu cauta vinovati pentru esecurile sale. Ba ca nu era presedinte si l-a oprit Iliescu, ba ca era deja presedinte jucator dar nu putea juca din cauza lui Tariceanu... Acum e presedinte papusar, il invarte pe Boc cum vrea si tot prostii face. In ritmul asta o sa ajungem sa-i invidiem si pe albanezi.
Banii pentru e-Romania vin din taxele colectate de UE, si UE nu te lasa sa-i folosesti banii pentru a plati bugetarii.
Apropo, se aplica si amicului Boc cel Mic.
Si Ceasca pomenea de intrusi, de infiltratii grupurilor iredentiste, de ...
Mda, nu esti deloc departe.
Ala a facut genocidul pe ascuns, tu si Boc al tau il faceti la vedere.
Sictir !
Siktir !
DEci, iti transmit si matale, la nivelul meu, draga pozdacule:
Siktir !
d-l basescu a spus totusi cateva lucruri intr-un discurs asa de mare. oare cati dintre comentatori, insa, au comentat CE a spus presedintele basescu, si cati au comentat PRO sau IMPOTRIVA?
* 15 iulie 2009: "Nu avem in momentul de fata niciun semn ca ar putea exista un derapaj, toate semnele sunt ca am reusit sa stopam declinul economic in trimestrul al treilea, urmand ca in trimestrul al patrulea si in primul trimestru din 2010 sa ne apropiem de nivelul de crestere economica din 2008". Basescu
*4 decembrie 2009:"Priviti la modul cum Romania trece prin criza economica. Daca aceasta criza ar fi fost in anii '90, socul asupra populatiei ar fi fost mult mai mare. Incepem sa iesim din criza si trebuie sa recunoastem ca Romania a trecut cu bine peste cea mai dificila perioada a crizei". acelasi Basescu
*4 decembrie 2009 :"Cifrele ne arata ca in trimestrul II din 2010 vom trece pe crestere economica. Romania are nevoie de un comandant care scoata nava din furtuna. Va asigur ca vom ajunge toti, nava si echipaj, in portul linistit, in trimestrul II al anului 2010." Basescu
*11 ianuarie 2010: "Nimeni in aceasta tara nu va fi uitat, nu va fi abandonat". Boc
*si in concluzie:
8 martie 2010: BERD: Raspunsul Romaniei la criza a constat in stimuli imaginari cu efecte neglijabile.
Si, chiar si asa, a luat minusuri!
Cat de "postac" si fanatic oranj sa fii ca sa faci asta?
Oricum "NE-A CIURUIT!!!!!!!" din pacate
Sa traim bine!!!
Ai face mai bine daca ti-ai cauta o cale de iesire din beleaua in care ne-ai bagat pe totzi. Gandeste-te ca nu esti singurul care va suferi... Ai si tu copii, nevasta, frati, neamuri si prieteni. De ce vrei sa le pui vietzile in pericol? Sper ca nu ti-a luat Dumnezeu toate mintzile sa repetzi greselile facute de celalt odios dictator, Nicolae Ceausescu.
Atentie mare !
Daca nu, camasa de forta si niste dusuri foarte reci sint singura sansa. Esti un caz disperat. Mai bine incerci cu funia, sapunul, in padure undeva si scapi lumea de un nebun periculos. Adica de tine.
- demisia Presedintelui, Parlamentului si Guvernului
- confiscarea TUTUROR averilor demnitarilor
- alegerea unui Parlament unicameral si unui Guvern formate doar din specialisti din toate domeniile
- reducerea cu 40-50% a salariilor din Parlament, Guvern si Presedintie
- obligarea tuturor demnitarilor sa aiba maxim o Dacie ca masina de serviciu
- cazarea parlamentarilor doar in hoteluri de 2** si 3*** (in camere duble) din Bucuresti
- reducerea administratiei publice cu 50% din angajati
... si multe multe alte masuri de austeritate!!!
- parlamentari sunt doar 450 iar cum indemnizatia unui parlamentar se ridica in cazuri exceptionale la 30 salarii minime pe economie, o reducere de 50%, asa cum propui tu, n-ar face decat o economie de 6750 de salarii minime, si asta in cazul extrem in care fiecare dintre parlamentari ar "consuma" un salariu minim pe zi. inutil sa spun ca o reducere a cheltuielilor statului cu 6750 de salarii minime e NIMIC in conditiile in care sunt 5 milioane de romani care iau salariul la negru
- vinderea a 1000 de limuzine pt a achizitiona 1000 de dacii pt demnitari ar face o economie de aprox 30 mil €, ceea ce e nimic in comparatie cu cele 2 mld € care merg pe asistenta sociala in buna parte frauduloasa
- reducerea administratiei publice cu 50% ar fi o solutie chiar criminala &, in comparatie cu ea, propunerea actualului guver e de-a dreptul blânda :)
Ei au creat haos, ei au distrus tara. Ca ei au avut puterea! Nici opozitia, nici sindicatele.
Asa ca mai gandeste-te inainte de a posta!
Aia cu pensii nesimtite raman cu pensii nesimtite, iar aia care mor de foame vor muri mai repede.
Boc, MINCINOS ORDINAR, unde te ascunzi!!???
noroc ca in ro mai sunt si oameni sanatosi (tot moral) si muncitori. inca nu-s multi, dar sunt mai multi decat acum 20 de ani si sunt suficienti incat sa putem spera ca in 20-30 de ani romania sa fie foarte aproape de nivelul tarilor din vest.
Alt aspect al conferintei de presa doresc sa il semnalez- ziaristii.
Nu am vazut inca o pleiada de ziaristi mai slabi (sa nu zic de-a dreptul handicapati mintali) in frunte cu celebrul comentator sportiv Tolontan prezenti la o conferinta de presa a unui presedinte de stat, fie el si Basescu.
Niste fatuci speriate care incercau sa fie incisive dar care nu stiau ce si cum sa intrebe. Ma mir ca macar sefii lor nu le-au scris ceva intrebari mai acatarii, ca de prezenta sefilor nici nu nu intra in discutie.
Unde erau incisivii si durii de la Realitatea sau de la Antena 3, unde erau Preipceanu, Ursu, Ciutacu, CTP-ul, Hurezeanu, dom profesor Tanase si multi altii, probabil stateau la caldurica vreunei cafenele asteptand sa devina duri, dar au trimes la Cotriceni niste nici nu stiu cum sa le numesc. Probabil ziarizde.
Una din ele foarte indignata sustinea ca sunt pensionari care au muncit peste 30 de ani in conditii foarte grele si au pensie de 300 (asa ceva nu exista), alta intreba dar daca nu se va realiza...., Basescu raspundea ceva, ea continia dar daca....., alt raspuns, dar daca.... de-a dreptul stupid.
Tolontan a fost de o penibilitate dusa la exrem cu intrebarea cu patinuarul, ce bine ar fi sa se intoarca la henturi si ofsaiduri si sa-i ia interviu lui Becali, acolo parca ar mai fi instare de ceva.
Cu asa ziaristi nu e de mirare ca dispar ziarele si infloresc tabloidele .
In presa e o jale totala: inculti, fomisti, fete vesele, lucratori cu gura, isterice, cititori de prompter si mai ales turnatori la foste si actuale servicii. Azi s-a vazut cel mai bine ca nici unul din ei nu a fost capabil sa puna o intrebare incisiva. Presa la noi are numai 2 atitudini : pupat in fund pe cei placuti patronului sau obraznicie de mahala cu "dusmanii".
Hai siktir !
Oare cand vor inceta acuzele de genul "ala e cel mai mare comunist", "ala e securist si nu stie ce face", etc.
Bunica ta s-a bucurat cand a beneficiat de niste cresteri ale pensiei? Cand erau politicieni (daca tin bine minte era si basescu printre ei)care atrageau atentia ca acele cresteri nu sunt sustenabile.
Bineinteles ca il lauda pe cel care-i da bani.
Dar in momentul in care vine unul si-i spune ca nu-i mai poate asigura acei bani deoarece acele cresteri s-au facut fara cap, se supara. Nu se supara pe ala care a mintit-o cand i-a marit pensia, se supara pe ala care este obligat sa-i ia din bani.
Pana sa aratam cu degetul spre cineva ar fi mai bine sa vedem de ce a ajuns in situatia aceasta.
- 3 milioane de oameni trebuie sa cotizeze pentru a asigura salariile la 1,4 mil. bugetari si aproape 6 mil. de pensionari
- ajutoarele sociale costa anul acesta peste 2 mld. euro si de ele beneficiaza circa 7 milioane de romani
-sunt sate intregi in care 100% barbatii sunt pensionati pe caz de invaliditate
-sunt persoane care cumuleaza mai multe ajutoare si au ajuns la venituri de mai mult de 5.000 de lei pe luna, peste 4.000 de lei, iar altii peste 3.000 de lei
Nu cu mult timp in urma a fost difuzat la TV un reportaj in care o lucratoare de la ajutoare sociale dintr-un judet oarecare relata reporterului care o intervieva pe tema ajutoarelor pt copii ca ajunsese sa lucreze in fiecare luna aproape in totalitate pt acordarea alocatiilor de stat pt cei 10 (!) sau 15 (!) copii ai unei familii de romi ... in fiecare luna facea formele necesare iar majoritatea fondurilor se duceau catre acea familie care sistematic epuiza disponibilul ...
Cu putine exceptii, demne de laudat de altfel si servite ca exemple semenilor lor, au trait vreodata romii (sic, sic !) din altceva decit din ajutoare sociale sau frauda ("afaceri") ?
- sunt de acord sa fie sistate integral ajutoarele sociale;
- atat barbatii cat si medicii sa fie obligati sa lucreze fortat (in sistem penitenciar) in agricultura. Sa manance exact ceea ce produc;
- comentariu redundant.
Si asta ziceam, ca oamenii din PDL sa plece in economia reala, degrevand bugetul si contribuind la prosperitatea tarii. Sa ramana in administratie aia rai si lenesi de la PSD, PNL,etc.
Toate aceste situatii sunt cunoscute de Basescu, precum s-a vazut la sedinta lor cu usile inchise. Ce se face in acest sens? Le spune Basescu sa inceteze cu astea acum, ca sa poata culege roadele "infranarii" la urmatoarele alegeri!
incercati un exercitiu de imaginatie.... il vedeti pe prostanac in postura in care e Base acum? sau pe Crin?
www.petitieonline.ro/petitie-p50126040.html
Dar sincer, mizeria in care ne aflam nu cred ca va putea fi vreodata stearsa...
Caragiale e un excelent exemplu de urmat in politica. El a reusit aproape imposibilul, sa transforme acest joc murdar in arta.
Gandeste-te de doua ori inainte de a vota un politician cu maini curate care nu vrea sa accepte murdaria. Un asemena om nu va putea niciodata sa ne spele pe maini, pe noi romanii.
Partidele trebuie sa inteleaga ca nu poti face campanie electorala ,jucandu-te cu ''vorbe ''in situatia actuala de criza,aceeasi responsabilitate o au si televiziunile!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Problema este alta: eu si multi altii nu suntem economisti, cel mult ne putem da cu parerea. Nu avem informatiile necesare pentru a lua masuri ATUNCI CAND TREBUIE. Asa ca intreb: de ce acum? Ce au facut in ultimii ani de cand e Base la putere, de cand e Boc premier etc? Ce s-a facut pe vremea cand era PSD mare si tare pentru ca situatia sa nu devina atat de neplacuta pentru noi?
Ne cer acum sa suportam inca o strangere de curea, inca o scadere de venituri si posibil si una de taxe. Dar asta facem de 20 de ani + alti zeci pe vremea comunismului!!
Partea proasta este ca stiu ca ceea ce se incearca acum trebuia facut de ani de zile. Si mai stiu ca este singura solutie ca sa iesim din rahatul in care suntem. Dar asta nu ma face sa nu fiu mai putin nervos si pornit impotriva guvernantilor si a tuturo celor care au facut din tara asta un azil social si un paradis fiscal pentru hoti.
Concluzia mea: rusine Basescu, Boc, Tariceanu, Iliescu, Nastase, Geoana si toti ceilalti care v-ati batut joc de tara asta in ultimii ani. Rusine pentru ce n-ati facut si vreti sa indreptati acum. Felicitari totusi Base si Boc ca macar incercati ceva. Posibil sa fie insa prea tarziu si mai ales, fara sanse de reusita.
http://www.youtube.com/watch?v=285OKea14Sc
anu' trecut in tot sectorul privat s-au facut reduceri cu 25% asa ca gaseste-ti si tu un loc de munca serios si lasa agitatia!
nici n'am apucat noi sa schimbam doua vorbe, ca mi'a si zis:
-il dam jos pe boc.
-pe cine punetzi in loc ?
-si pe basescu
-si ce facetzi, cum rezolvatzi problema bujetului ?
-impozit progresiv, 50% la ai bogatzi
-si cum il datzi afara pe boc.
-il da poporul,il fortzeaza sa'si dea demisia, iese lumea in strada.
-pai tot un pedelizd...
-facem alegeri anticipate
-pai nu iesitzi
-pedeleu nu va scoate mai mult de 7% !
-si castigatzi voi majoritatea ?ca liberalii au alte propuneri, alt program..
-il dam jos si pe basescu.
la care se enerveaza si incpepe sa ridice tonul:
-asculta la mine : basescu=ceausescu,...ii luam gatul, ca lui ceausescu, o sa aiba aceiasi soarta.
-si cine face asta ?
-poporul, ca s'a saturat !
am renuntzat.
nu fac misto, e real. so help me God !
baaaa ! mi se facuse piele de gaina.
Doamne feri'ne de prostia pesedistilor !