Toate lacasurile de cult aflate in diferite stadii de constructie si cele care urmeaza sa fie ridicate trebuie finalizate fie si intr-un ritm mai lent, chiar daca Romania se confrunta cu o severa criza economico-financiara, considera Patriarhia, ca raspuns la sugestiile privind oprirea lucrarilor.
"Consideram inselatoare opinia conform careia trebuie facute economii, inclusiv prin sistarea lucrarilor la lacasurile de cult aflate in constructie, deoarece prin edificarea unui lacas de cult se intareste solidaritatea si cooperarea dintre credinciosi, inclusiv intarirea vietii spirituale, care permite oamenilor sa depaseasca orice fel de criza, fara sa se autodemoleze, ajungand la deznadejde sau la dezumanizare. In eventualitatea intreruperii lucrarilor deja incepute sau a amanarii inceperii construirii de noi biserici deja proiectate exista riscul deteriorarii rapide a constructiei aflate in curs de executie, precum si a materialelor de constructie achizitionate", potrivit unui comunicat al Patriarhiei Romane, citat de Mediafax.
Potrivit reprezentantilor BOR, a opri lucrarile deja incepute nu inseamna doar restrangerea unei activitati cu scopul economisirii de bani, ci si o "consacrare a esecului" unui lucru bine inceput, cu speranta, dar nefinalizat.
"De aceea, tocmai pentru a depasi atat criza morala si spirituala, cat si pe cea financiar-economica actuala, consideram ca trebuie continuate lucrarile la bisericile aflate in constructie, chiar daca ritmul de executie va fi mai lent. In plus, continuarea lucrarilor de construire a bisericilor, ca si inceperea construirii altora, asigura noi locuri de munca si combate individualismul prin cultivarea spiritului comunitar de solidaritate sociala", se arata in comunicatul de miercuri al Patriarhiei Romane.
Conform ultimului recensamnat efectuat in 2002, Biserica Ortodoxa Romana are 18,8 milioane de credinciosi, adica 85% din intreaga populatie a Romaniei. Potrivit unei anchete realizate de Business Standard, averea BOR s-ar ridica la peste 3 miliarde de euro, iar veniturile sale anuale s-ar cifra la circa 90 de milioane de euro.
Averea BOR consta in peste 40.000 de hectare de teren arabil, circa 40.000 de hectare de padure, pachete de actiuni detinute la peste 15 companii din sectorul hotelier, energetic, productia de vase de uz casnic, fabrici de cherestea, constructii, agricultura, firme de transport, edituri, tipografii si circa 27 de licente de radio.
In luna august a acestui an sunt programate sa inceapa si lucrarile pentru construirea Catedralei Mantuirii Neamului, potrivit calendarului stabilit de sectorul de specialitate al Administratiei patriarhale. Potrivit estimarilor, constructia va dura aproape patru ani, fara stadiul de finisaje.
Costurile necesare pentru ridicarea noii catedrale sunt estimate la 400 de milioane de euro, o jumatate din suma urmand sa fie alocata pentru constructia la rosu, iar cealalta jumatate pentru lucrarile de finisaj, pictura, impodobirea lacasului si instalarea retelei electrice si incalzirii.
Citeste si: Biserica Ortodoxa Romana si iesirea din criza

































Hai sa separam bierica de stat, sa nu mai platim preotii, sa impozitam veniturile bisericilor...si sa punem o taxa de solidaritate pe toti banii stransi de BOR pana acum...50%. Ar trebui sa fie de acord...doar vrem sa ajutam oameni cu banii astia, nu?
Hoti ordinari !
Uite Vindene bani din belsug, da n-ai tu tupeu sa faci asa ceva....vorba aia, biserica ne trece criza...
ia intra mata putin pe pagna BOR si cauta cate camine de batrani, cantine pt nevoiasi, dispensare, camine pt copii administreaza BOR.. asa, pt cultura min. genera;a
Nu trebuie oprita nici o activitate...
Esti intr-o mare eroare amice !!!
Apoi poti trece la ceva mai hard (daca-mi permiti expresia), gen Ana Maria Muresan samd. O sa-l vezi pe Buccow cu alti ochi!
PS: Retine cel putin numele corect: Buccow!
PPS: Mihai Eminescu despre Blajul Greco-Catolic: ”Te salut Mica Roma!”
Fa-ti un cont pe wikipedia si o sa intelegi ca nu poti posta sau afirma orice fara bibliografie.
Istoria a fost trăită de poporul roman!
Nu seamana oare asta cu ce zice calaul Radko Mladic - hai sa-i ucidem toti bosniecii musulmani din Srebrenitza pentru ca si strabunicii acestora (spahii bosnieci) au facut razii in Serbia, au violat, au luat robi, au masacrat in timpul rascoalei lui Karageorge Petrovitch?
ia uite aici:
http://en.wikipedia.org/wiki/Massacre_of_Serbian_knights
Amice Piticutu, logica asta de tip dinte pentru dinte, e cam vetusta pentru secolul XXI...
Istoria care o știți are lacune.Poporul roman
a fost ortodox.Ardealul a fost ocupat.
S-au pus tunurile pe biserici,la propriu
ca astfel să treacă la catolicism.Astfel s-a
făcut ceva intre ortodoxie și catolicism.
Nu am nimic cu credința dumneavoastră
este bine că o aveți!!!Dar.......
Statul nu mai are de unde sustina asa ceva. Daca am calcula cate subventii a tot primit si primeste biserica de la stat s-ar putea sa fie depasita de mult valoarea averii confiscate.
http://www.patriarhia.ro/ro/opera_social_filantropica/centre_sociale.html
Intra aici
http://www.ziarullumina.ro/articole;1248;1;33649;0;Activitati-multiple-cu-bani-putini.html
Activitatea social-filantropică a fost desfăşurată în Biserica Ortodoxă Română de 3167 persoane: 29 consilieri sociali, 33 inspectori eparhiali, 141 asistenţi sociali teologi, 273 persoane cu studii de specialitate, 56 lucrători sociali, 2192 voluntari şi membri ai comitetelor filantropice şi 443 din alte categorii de personal. În anul 2009 s-au înfiinţat 49 de instituţii de protecţie socială, ajungându-se la un total de 394 (88 aşezăminte pentru copii, 89 aşezăminte pentru vârstnici, 65 centre pentru asistenţa familiilor şi persoanelor aflate în dificultate, 92 cantine şi brutării sociale, 25 centre medico-sociale şi policlinici, 14 centre de diagnostic şi tratament pentru persoane cu nevoi speciale, 6 centre pentru persoane fără adăpost, 4 centre pentru victimele violenţei familiale şi agresori, 2 centre pentru victimele traficului de persoane şi 9 grădiniţe şi centre educaţionale). De serviciile şi proiectele sociale desfăşurate în eparhii (335 programe sociale) au beneficiat peste 629.459 de persoane, dintre care: 152.270 copii, 26.324 persoane cu dizabilităţi, 333.882 persoane vârstnice şi 116.979 familii sărace. Pentru susţinerea acestor activităţi social-filantropice s-au cheltuit aproape 45.000.000 lei.
De asemenea, în scopul dezvoltării activităţilor social-filantropice, Sectorul social-filantropic al Administraţiei Patriarhale şi Federaţia FILANTROPIA au pregătit în parteneriat 4 proiecte finanţate din fonduri europene, asigurându-se astfel autofinanţarea programelor pentru următorii 3 ani. Asistenţa religioasă în unităţile militare, penitenciare, spitale şi aşezăminte de ocrotire socială este asigurată de 512 preoţi (132 în unităţi militare şi penitenciare, iar 380 în spitale şi în aşezăminte de ocrotire socială). În toate aceste unităţi există 482 biserici şi capele, iar 55 se află în diferite stadii de construcţie şi amenajare. Lucrarea misionar socială în cuprinsul eparhiilor s-a desfăşurat şi cu sprijinul asociaţiilor.
In legatura cu disputa catolica/ortodoxa m-i se rupe de amindoua, nu-mi amintesc sa fi beneficiat de ceva din directia vreunuia si mi se pare absolut corect sa le fie impozitate veniturile la fel ca si celorlalti. Allahu akbar!
BOR a patronat niste initiative ale unor organizatii filantropice ( si-a pus numele)
care au venit cu banii de acasa.
A accesat niste fonduri europene( foarte putini ,dupa parerea mea, raportat la doi ani ) iar fondurile europene trebuie sa le folosesti pentru scopul ptr care le-ai accesat ,altfel erati in stare sa faceti tot biserici din ele. V-ati asumat niste actiuni disparate ale unor parohii, care si-au inteles menirea, ca fiind pe scara larga. Ultimul paragraf din citatul de mai sus este relevant. Numarul bisericilor este mai mare decat al centrelor asistate. Va sugerez sa faceti in ziarul Lumina o analiza comparata pe ultimii doi ani investitii biserici si dogmatica vs centre sociale. Tot in ziarul Lumina mi-as dori sa vad o strategie pe urmatorii doi ani de asistenta sociala. ex: planuim sa construim 500 de centre sociale:(spitale, gradinite, centre ptr copii) si vom investii din banii nostri suma...X. Ptr biserici l-am vazut, mai departe...Dumnezeu sa fie cu tine si cu BOR!
preotii mai nou au salarii, masini de lux, afaceri.. isi declara public apartenenta politica..
normal ca apare o criza spirituala cand cei care ar trebui sa fie lideri spirituali s-au apucat sa faca bani pe spatele turmei...
In plus mai existau si taxe pt biserici.
Biserica nu a avut nevoie sa fure. Cel putin nu in Romania.
Daca faptul ca tot omul a platit o taxa bisericii, deoarece asa era legea, se cheama furt atunci avem o problema mondiala :).
Repet, biserica a facut averi fara sa ies la rumul mare, doar s-a folosit de privilegiile ei.
Sunt biserici pe toate drumurile. Chiar atat de pacatosi suntem?
Catedrala Mantuirii Neamului! Ne lasati cu acest mall. De unde sa dea statul roman atatia bani. Murim de foame iar popii vor mall. Vedeti-va de ale voastre si lasati copiii, batranii sa traiasca in viata asta nu in cea de apoi cu banii de aici de pe pamant (alocatii, pensii) nu dandu-va voua statul banii pentru Catedrala!
Când Cuza a făcut secularizarea, a fost îndreptată împotriva „trădătorilor de țară” (ca să folosesc o expresie dragă vouă) care furau bani de la români și grecii, când Cuza le-a spus „dacă vreți despăgubire, vă dăm”, ei (grecii) au spus NU.
Așa că nu are ce să fie returnat, ba mai mult, BOR (asta reală) a furat și fură într-una de la greco-catolici.
Asa ca gata mofturile, au refuzat, la revedere.
sa rezistam pentru ca nu mai e mult... Doamne ajuta!
Smereste-te!
(Intrucatva off topic: oare e vreo relatie intre faptul ca urbea in care traiesc e unul din locurile de top de locuit din RO, numarul mare de biserici, si numarul mare de credinciosi care participa la slujba duminica?)
P.S. De ce este nevoie de numele meu real? Vreti sa ma puneti la vreun pomelnic? Aveti si modalitati de plata on-line a acestui tip de serviciu?
xx
Catre Serviciul de Comunicare si Relatii Publice al Ministerului Finantelor Publice
Dl. Cristian Marin - sef serviciu
Adresa: Str. Apolodor nr. 17, sector 5, cod 050741, Bucuresti
Telefon/Fax: (+40) 021 319 97 35
Tel. centrală: int.2264
E-mail: publicinfo@mfinante.ro
Catre Serviciul de Contabilitate al Patriarhiei Romane
Dl. Victor Dascalita - Sef serviciu economic
Adresa: Intr. Miron Cristea 9, cod 040126 Bucuresti
Tel: (+40) 021.406.71.82
Fax: (+40) 021.406.71.76
Mobil: (+40) 0722.607.105
E-mail: contabilitate@patriarhia.ro
In baza Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informatiile de interes public, as dori sa dati curs solicitarii mele de a-mi transmite informatii referitoare la taxele si impozitele (TVA, impozitele pe cladiri si pe terenurile aflate in proprietate, impozitele pe venitul global - din prestari servicii, contracte de inchiriere si alte activitati, alte taxe si impozite) varsate de
unitatile aflate in subordinea Patriarhiei Bisericii Ortodoxe Romane la bugetul de stat in perioada 1999-2009, precum si la fondurile alocate unitatilor din subordinea Patriarhiei Bisericii Ortodoxe Romane din bugetul de stat in aceeasi perioada.
In speranta ca voi primi un raspuns la aceasta solicitare in termenul legal, va multumesc anticipat.
Nume, prenume
Adresa
Date de contact
Eu traiesc in strainatate, iar din cate am vazut, cel putin Biserica Catolica (dar cred ca si celelalte) se implica f. mult in viata societatii, dar ajutand-o, nu construind Catedrale inutile...
Biserica Catolica este prima care organizeaza actiuni caritabile iar preotii catolici sunt cei care ajuta nu numai spiritual populatia.
La noi insa, stiu numai sa suga..., sa nu plateasca taxe si sa-si mareasca burtile lacome...
Banatul si Transilvania desi au culturi arhitectonice bisericesti istorice total diferite de Oltenia si turlele ei pe model Anatolian, in care cultura Goticului Transilvan din Tzara Hategului si a Hunedoarei, sau Barocului din Banat si Transilvania sunt cele dominante. De cca 20 de ani popii infestati de balcanism feudalic au promovat constructia de biserici fara nici cea mai mica personalitate istorica arhitectonica si care nu se pliaza absolut deloc pe arhitectura urbana sau rurala a locurilor si anume au introdus arhitectura turlelor balcanice care au infestat peisajul arhitectonic, urban si mai ales rural. Daca vine vorba de un monument spiritual national el trbuie sa includa in special elemente traditionale gen, goticul transilvanean, moldovenesc sau bucovinean si nu turle oribile otomane iar el nu poat ein nici un caz sa fie locat in locul care este privit de mai mult de jumatate din Romania ca Sodoma in varianta Romaneasca ...Bucuresti, si si mai si in spatele Casei Poporului.
Sunteti niste speculatanti penibili ! Vreti sa fiti un fel de George Soros al credintei ??
Propun de asemenea sa nu mai mergem nici unul la munca si sa incepem cu totii sa ne rugam si la un moment dat din cer va ploua cu paine si miere.
Când ai fost botezat nu te-a-ntrebat nimeni, așa-i?
De fapt si eu cred ca popii nu numai ca nu cred in Dumnezeu ci sunt chiar adversarul acestuia. Ganditi-va ca asa cum toti cunoastem un politician asa cunoastem si un popa. Stim ca dupa ca a terminat facultatea a bagat banul pentru o parohie buna (de ex. aluia de la Constanta s- situ popa care a dat), a inceput cu case, schimbat masini in timp record. De aceea zic ca popii fac cel mai mare deserviciu credintei in Dumnezeu.
Am eu o idee mai buna: ce-ar fi sa plateasca si ei impozit pe profit la afacerile pe care le invart? La cate benzinarii si hoteluri au, cred ca asta ar ajuta intr-adevar tara sa iasa din criza.
Dumnezeu sa-i umileasca pe popii care stie El ca trebuie rusinati!
Sa le fie rusine! In loc sa cera bani de biserici mai bine ar institui anumite actiuni de ajutor social in perioada asta. Ca de aia e institutie.
BTW... imi poate spune cineva... a avut Base tupeu sa taie 25 % si din renta lui Daniil? sau de boaite nu se leaga, ca astia scot in strada prostimea?
una e sa fii redincios si alta sa fii un popa libidinos care te lasa langa groapa dak nu-i dai bani...desi tu ii platesti lui salariu.
Cu biserici? Nu prea cred.
Faptul ca opresc constructia la o biserica considerand ca am cateva sute pe post de monumente istorice si neintretinute+cateva mii de biserici active si cel putin 1000 de biserici construite din 90 incoace, nu crezi ca ar fi cam destule? Crezi ca o biserica in plus va face vreo diferenta?
Chiar daca sunt credincios practicant, nu mi se pare normal ca biserica sa pretinda parte din taxele tuturor cetatenilor. Ateii, sau cei de alte religii poate vor sa isi directioneze in alte directii sumele caritabile.
Si cum banul corupe, iar banul mult, necontrolat si care vine indiferent ce facem corupe si mai mult, descentrazilarea bugetelor bisericilor mi se pare cea mai logica. Fiecare biserica (sau dioceza) sa isi stranga si administreze fondurile. Atunci sa vezi interes pentru enoriasi, calitatea "serviciilor" si economie in cheltuieli.
Insa as mai adauga ceva... Preotii sa nu indrazneasca sa ne vorbeasca de "criza morala" avand in vedere ca ei sunt printre primii care incalca toate normele de morala crestina!!!! Ipocrizie si fatarnicie din plin in comunicatul Patriarhiei... Rusine!
Gol am fost şi M-aţi îmbrăcat; bolnav am fost şi M-aţi cercetat
Noi suntem la un pas de faliment si lor le arde de basme ...
Asta poate BOR in acest moment. Sa ne conduca spiritual la dezastru.
Daca ar vrea sa faca ceva util ar renunta la banii primiti de la buget si s-ar limita la donatii din partea celor 86% de credinciosi romani.
Mai mult decat atat, inchidem scoli si spitale si construim biserici. Produsul reiesit va fi prost si bolnav.
Macar in ultima ceas, incetati cu afacerile voastre necurate si pocaiti-va, daca tot propovaduiti asa ceva.
Sint sigur ca BOR va contribui cu o suma substantiala la fondul de solidaritate? Daca imi amintesc bine averea bisericii era estimata la peste 3 miliarde de euro. Asa ar face si Iisus.
Iar biserica, daca este Biserica atunci sa nu fie agent electoral pentru cei de la putere, oricare ar fi fost ei. Singurul lucru bun pe care preotii l-ar putea face pentru insanatosirea vietii politice de la noi ar fi sa nu-i mai primeasca pe politicieni pe la tot felul de slujbe in schimbul deturnarii de catre acestia a banilor de la buget pentru constructii sau reparatii de biserici. Bisericile trebuie sa fie construite de credinciosi, dupa credinta si puterile lor, nu dupa gradul episcopului sau legaturile preotului su lumea politica.
Mii de pensionari se vor afla in curand la limita subzistentei.
Toti va trebui sa facem orice efort pentru a depasi aceasta perioada, doar BOR se pare ca exista intr-o realitate paralela.
Sper ca exista o limita in toate si nu se va merge pana la a se incepe acum constructia monstruozitatii inutile de "mantuire" a neamului. Cate sute de milioane de euro costa acel "proiect"? Asta ne lipseste acum ?
As fi fost fericit daca biserica romaneasca, in fapt capii acesteia, ar fi propus ca banii pentru biserici sa fie folositi pentru saracii tarii, pentru batranii care nu mai pot cumpara medicamente si mancare, pentru orfelinate, programe sociale, pentru indulcirea acestui norod amarat. Biserica este o alinare, nu argument pentru o caste de imbuibati (aici nu ma refer la preotul sarac). Iisus us le-a spus celor cu frica de Dumnezeu sa dea camasa de pe ei celor in nevoie... Capii bisericii romane nu stiu asta? Vai voua!!!
Speram ca o sa vina sa indemne la iubire frateasca, la intrajutorare crestineasca fata de cei mai slabi, care vor fi poate si cei mai loviti de masurile Guvernului, sau pur si simplu de criza. Nu strica un mesaj optimist, un indemn la munca, de ce nu, la intelepciune, cumpatare... In schimb nu, Biserica Ortodoxa vine si cere bani, cu tupeu! Inalt Prea Q7 si Prea Fericirile Lor X5 vor bani. Nu pentru spitale gratis pentru amarati, nu pentru ajutorarea viitoarelor mame care se gandesc sa avorteze, nu pentru biserici noi. Majoritatea adevarate kitsch uri... Sper ca celelalte culte din Romania sa vina cu un alt mesaj, mai de bun simt.
Dumnezeu sa binecuvanteze Romania!
ceea ce contestati acum este ceea ce a tinut neamul acesta peste vremuri(milenii) !!!
Urati ceea ce nu puteti intelege ! Si nici nu ati facut vreun efort de a vedea ce inseamna biserica ! Biserica este o institutie ! Credinta este fundamentul !!! Dumnezeu sa ne ierte pe toti !
Va bateti joc de adevarurile acestui neam !!!
In fond Biserica Ortodoxa e beneficiar de fonduri de la buget la fel ca si multi altii. In conditiile restrangerii bugetului, dau si ei din gura sa nu li se ia prea mult. Care e problema cu asta, toti fac la fel...
In alta ordine de idei, eu chiar sunt de acord cu ideea de a face biserici. Poate ne mai "curatim" si noi sufletele murdarite de atata comunism si incrancenare.
Doamne-ajuta!
Oricum vad ca "viitorul suna bine".
PS: du-te pe la sate sa vezi acolo biserici "la fiecare intersectie". Sunt inca batrani care merg 3-4km pe jos pana la prima biserica.
PS2: poate din cauza ca sunt prea multe biserici la fiecare sarbatoare religioasa mare (Craciun, Paste) vezi multumile de oameni pe raza de 1km in jurul bisericilor. E supra-oferta de biserici nu?
Luati-va soarta in maini romani.lasatii pe altii si concentrativa pe ce va doriti de la viata , desenativa o harta si urmatio; nu este asa de greu
Sa pichetam patriarhia si episcopiile.
Sa plateasca si ei taxe,si sa nu mai fie subventionate de stat,daca ar plati taxe BOR ar contribui cu circa 2% din pib ceea ce este foarte mult.
Eu nu prea inteleg cum e cu oamenii astia: in popi au incredere, le dau bani oricat ar cere (vezi platile la diverse evenimente), insa daca trebuie sa li se reduca salariu, sa plateasca mai mult impozit, ca sa ajute statul - adika pe noi toti - asta li se pare de neacceptat si o vad ca pe o povara.
Romani, daca nu mai dati nici un leu la popi, o sa aveti bani sa traiti mai bine!
Tocmai noi sa n-avem "Notre Dame"-ul nostru ?
cred ca ma inselam
Numai ca guvernantii au nevoie de biserica pt. a obtine voturi si nu ca o posibila sursa de venituri la buget , venituri care raman mai departe doar in buzunarele preotilor. Pensionarii, bolnavii, somerii sunt si vor ramane mai departe "defavorizatii" de dupa lovitura de stat din '89.
Nu am cuvinte in ce masura m-a scarbit acest comunicat si "solidaritatea" crestina.
Da ca doneaza ei 15 sau 25 % din venituri pentru spitale sau orfelinate sau case de batrani nu le-a dat prin gand?
"....Caci cu judecata cu care judecati, veti fi judecati, si cu masura cu care masurati, vi se va masura" Matei 7,2
"...Va spun ca pentru orice cuvant desert, pe care-l cor rosti, oamenii vor da socoteala in ziua judecatii. Caci din cuvintele tale vei fi gasit drept, si din cuvintele tale vei fi osandit" Matei 12,36-37
Din intamplare, am facut scoala teologica ortodoxa, cca. 9 ani, si tot din intamplare - m-am indreptat catre un alt domeniu.
Ce m-a frapat pe mine in decursul anilor, este acest mit, aceasta legenda "ca popii fura banii, ca sunt curvari, betivi, etc. etc." . Daca ma aflam intr-un tren si se lega o conversatie despre religie, intotdeauna era cineva acolo prezent care sa zica "lasa ca stiu eu ce fac preotii, ca se imbogatesc, ca se destrabaleaza, etc". Treaba asta e un fel de mit la romani... toata lumea (care nu se duce la biserica) stie ce fac preotii si cum sunt ei.
COmunicatul BOR-ului nu-mi place nici mie, si au prea multe de imbunatatit si schimbat ca sa fie aproape de acest neam cu bunele si relele lui, dar vreau sa va atrag atentia ca :
- nu vorbiti cu usurinta despre lucruri pe care nu le cunoasteti indeaproape
- nu ponegriti toti preotii, ca habar nu aveti ce vorbiti, daca va intreaba cineva daca cunoasteti trei preoti pe nume nu stiti, dar generalizati cu usurinta
Rusine BOR pentru solidaritatea de care da dovada cu cei care ii baga banii in buzunar, cu sau fara chitanta, respectiv noi, laicii de rand.
Raspunsul e CHIVOTUL MARE SRL, firma de constructii a Patriarhiei, cu cod fiscal 25370688, nr. Registrul Comertului J40/4211/2009, inregistrata la 30 martie 2009 pe adresa Str. Patriarhiei 21 Sector 4, Bucuresti.
Firma a fost infiintata la propunerea vicarului Iordache si are ca angajati “civili” calificati. Cu alte cuvinte, doar administrarea firmei si controlul calitatii lucrarilor sunt facute de Eparhie. Executie apartine angajatilor “civili”, ingineri, proiectanti, muncitori.
Chivotul Mare apartine Arhiepiscopiei Bucurestilor si unicul actionar e Prea Fericitul parinte patriarh Daniel. Daca nu credeti sunati la 0743535010. Va vor raspunde chiar ei, preotii-masoni (adica zidari, constructori). Sau dati o cautare pe google - CHhvotul Mare SRL.
Amin!
Din pacate statul da prea putini bani pentru asta - si prea multi bani pt. construirea de biserici noi (pe care, de fapt, ar trebui sa si le plateasca "credinciosii", daca sunt cu adevarat "credinciosi").
Numai anul trecut s-au infiintat 49 de centre sociale ajungandu-se la 394(asezaminte pentru copii,varstnici,cantine si brutarii sociale,centre pt persoane cu nevoi speciale sau pentru victimele violentei familiale ,gradinite etc).Numai anul trecut Biserica a cheltuit 45 milioane RON cu aceste activitati
intrati pe ziarul LUMINA.articolul "Activitati multiple cu bani putini" din 9 februarie 2010
Bisericile care sunt in constructie trebuie terminate fiindca altfel si ce s-a construit risca sa se deterioreze si asta inseamna bani irositi.
BOR este exact ca un mafiot: fura pe rupte, apoi face o mica donatie in folosul comunitatii, iar prostimea chiar pune botul.
Nu am nimic impotriva separarii Statului de Biserica dar sa se restituie ce au confiscat comunistii si Cuza
E drept, comunicatul Patriarhiei e nepotrivit in aceste momente dar el vine ca o replica la ce cereau unii ca toate lucrarile de constructie la biserici sa fie oprite
PS nu sunt preot ,teolog etc ci doar un simplu credincios
Nu-mi vine sa cred ca in secolul 21 cineva inca mai crede in vorbe, chiar cand are sub ochi minciunile cu patrafir.
Daca ajunge cutitul la os, n-o sa va confiste statul averile. O sa puna doar impozit 90%!
Si daca nu vreti sa vi se intample asta, atunci ciocu' mic mai popilor, poate uita de voi.
si marmota............
cu o biserica asa isteata cum poti interpreta altfel coeficientul de inteligenta in tara asta
pai daca tot scade salariul la bugetari doar si popii sint bugetari
baietii datui macar dovada de inteligenta !
din punctul meu de vedere mai e de lucru pin la un coeficient unitar
Au facut in fiecare oras mare cate un mastodont (neterminat), de zici ca e Arca lui Noe!
http://www.zf.ro/zf-24/preafericitul-patriarh-daniel-icoana-lui-audi-a8-4706706/
ierarhia BOR (a nu se confunda cu biserica simplilor credinciosi) nu vrea sa dea cezarului ce-i al cezarului (adica taxele) decit dupa bunul plac. Simonia e in floare si Pf Daniel da lectii.
halal.
BOR s-a curatat de preotii care turnau la schitul Magureanu pe vremea prea piosului Nicu Ceasca?
PS: Adevarul este ca la ce conducatori avem, numai rugaciunea la un zeu care nu raspunde ne mai ramane.
Eu zic sa se modifice eventual proiectul ca catedrala sa iasa ceva mai mare pentru ca si criza e destul de mare si va fi nevoie de ceva mai multa rugaciune de data asta. Hmm... si daca ma gandesc mai bine, cred ca ar trebui aplicate toate masurile propuse, adica ambele variante, nu numai cea cu reducerea cu 25% a salariului bugetarilor, ci si cea cu marirea TVA si a cotei unice. Sa se adune cat mai multi bani la buget sa se termine cat mai repede catedrala. Tare dusi cu duhul sunt astia de la BOR.
Cat de tampit poti sa fii sa propui asa ceva. Nu zic numai ca momentul e total nepotrivit, dar tot proiectul asta cu catedrala e oricum conceput numai sa mai ingroape niste bani in buzunarele deja pline ale unora. Asta mai lipseste acum.
Acum cand batranii vor muri ca nu mai au nici mancare, de medicamente ce sa mai zic, cand copiii vor trai in gradinite super aglomerate pt ca parintii tre sa lesine la munca sa faca bani de facturi si mancare (daca au noroc), cand se inchid spitale si scoli?
Sunt CUMPLIT DE TRISTA!!!!! Il iubesc pe Dumnezeu dar in acest moment cred ca si El plange pentru ceea ce se intampla in numele Lui. Dumnezeu e iubire, pace, mila si smerenie, nu are nimic de-a face cu straie aurite, cu catedrale imense.
Cred ca daca BOR ar fi zis: renuntam la idee. Catedrala Mantuirii Neamului va fi o cladire imensa cu adapost pentru saraci, cantina sociala, scoala, spital social si o bisericuta, toate in numele Domnului, unde lumea sa Il slaveasca pentru ceea ce primesc prin Biserica, atunci se valida tot ce se predica.
Asa imi vine doar sa plang ca in ziua Inaltarii Domnului cineva poate sa sustina asemenea enromitati in numele Lui. Nu face decat sa ne indeparteze, si sa valideze comentarii care cele de mai sus - cu care nu sunt de acord in intregime dar din pacate pe care nu le pot nici contrazice cu argumente.
Asta este lacomia oamenilor nu slava Domnului. PACAT, MARE PACAT!!!! SA VA FIE RUSINE!
Ia sa plateasca ei impozit iar preotimea sa fie o meserie ca oricare alta . Cati bani merg acolo neimpozitati?!
Asta este marea EVAZIUNE FISCALA domnilor guvernanti!!!
Pacea lui Dumnezeu sa fie cu tine!
biserica e cea mai corupta institutie din romania
Oricum, Sefu vostru nu o sa uite sa va dea "recompensa" pe care o meritati pt lacomia si fatarnicia voatsra!Dar pana la rasplata aia, as vrea sa pot bate cu pietre in fata bisericilor voastre pline de obiecte de prost gust dar scumpe, cumparate din banii credinciosilor!!!!
In momentul de fata, nu stiu de care imi este mai mare greata: de guvern si presedinte sau de sleahta de popi vampiri.
Mare diferenta ce se intampla in zilele noastre.
cu stima
Adevarata reforma a societatii se incepe cu scoaterea bisericii in afara legii. Lumea va vedea ce bine o sa fie.
Bai, BOR este de cand o stiu eu (40 ani) o buna slujitoare a puterii.
Deci, este inutila. Nu face nimic altceva decat sa pupe in cur puterea in speranta de niscaiva pamant, biserici, avantaje.
Hai sictir voi astia care va dati evlaviosi in lipsa de alte preocupari.
V-ati prins ca "sede bine" sa va aratati milosi, bisericosi, chiar daca invidia, poftele va macina in interior.
Cunosc popi pentru care fiecare inmormantare este un prilej de a manca bine si gratis + pentru familie...si sunt majoritatea.
Nu vorbesc de calugari, minoritatea care slujeste asa cum simt ei. Acestia n-au nevoie de biserici, de parcuri pe care sa le distruga, de locatii in care un teren de sport ar fi mult mai potrivit decat o biserica inutila.
Cu 400mil de euro s-ar putea face gradinite sau azile in toata tara.
Si mai au si tupeu sa-mi spuna ca trec de criza daca ia mai multi bani de la stat . Pai sa nu mai ia .
Si in organizarea bisericeasca sunt multe de spus:
- ierarhie prea stufoasa, pretentii mari, bani de la buget alocati pt culte;
- diferenta mare intre preotii de la satele mici si cei de la oras (vile, masini luxoase, spaga mare pt post in oras);
- distrugerea spatiilor verzi pt construirea de biserici (construim fratilor la biserici ... ca nu mai este loc sa pui un pom);
- pretentiile legate de "averea bisericii" (auzi frate biserica are avere .... dar Iisus Hristos nu a avut decat hainele de pe el);
Economia este la pamant si biserica cere sa mai cheltuim bani. Domnilor de la Patriarhie nu va ajunge leafa groasa si spagile, mai vreti bani? Nu va saturati odata? ... ca pana la urma tata averea voastra va fi 2/1 si 3m cubi de pamant pt groapa de petrecanie.
"Cum nu vii tu Tepes Doamne
Ca punand mana pe ei
Sa-i imparti in doua cete
In smintiti si in misei"
Asta e din ciclul tara arde si popa se scarpina !
Ma asteptam - oare de ce ?! - sa aud un comunicat prin care " oamenii bisericii" ofereau un ajutor crestin celor aflati la rascruce.
RUSINE tovarase PATRIARH !
este o mare diferenta intre a fi religios si a fi spiritual...eu personal apreciez munca pe care o faceti si sunt SIGUR ca exista multi oameni de bine sub umbrela BOR...tuturor le-as recomanda sa lase sutana si sa continue munca minunata in alte forme (fundatii, ONG-uri etc.)...BOR nu mai reprezinta de mult ceea ce ar trebui si nu vad de ce noi, cei care stam comod, ar trebui sa scoatem aceasta institutie din ....
mie mi-e foarte bine cu scanteia divina personala...nu simt nevoia de a merge la catedrala sau la biserica, cu atat mai mult cu cat in bucuresti, unde stau pana una alta, preotii merg cu Maseratti!!
- Da, ajut oamenii cat pot si eu;
- Cand stiu ce sistem se practica la BOR (toate sarcinile cad pe umerii color mai mici ) ce sa ma gadesc sa il mai "trag la raspundere" pe preot, cand stiu ca nu de la el pornesc "directivele"
Si tatal meu este preot in Transilvania ... intr-un sat mic. Nu si-a mai luat salariul de 3 ani (pt ca preotul "trebuie conform cerintelor superiorilor" sa isi "scoata" salariul de la enoriasi.... si daca enoriasii sunt putini ... nu are de unde).
Astfel ca mama mea - preoteasa, munceste la oras si face naveta la tata, ii cumpara mancare si ii plateste drumurile pe care el trebuie sa le faca periodic la sedintele lor de la episcopie, la care e obligatoriu sa participi.
Insa pe langa preotii astia amarati apar o groaza de functionari, pe care am avut si eu ocazia sa ii intalnesc - care stau pe banii statului, care au salarii fixe, pe care nu ii intereseaza ca preotul ala de la tara nu are un ban in buzunar, ca trebuie sa il intretina nevasta... Ca sa dau un exemplu ... nu pricep de ce este nevoia de atatia oameni la episcopie, la protopopiate....
Ca sa aiba fiecare absolvent de teologie, cu pile, un loc de munca? La protopopiatul la care mergeam erau asa: protopopul, secretarele, contabilele. Ce fac astia toata ziua? Nemaivorbind cata fatarnicie, linguseala si snobism am intalnit acolo.
De ce este nevoie de asa de multi functionari la patriarhie, episcopii, mitropolii? Si de ce atatea nivele de ierarhizare?
Este mare diferenta intre preotul ala care sta iarna in frig pentru ca nu a avut bani suficienti pentru lemne sau ca biserica e din lemn si nu poate pune soba in ea ... si radiatorul nu face fata gerului si domnii care stau in fotolii la birouri si scriu scrisori, petitii si pastorale sau care dau telefoane cu directive. Aici e baiul si aici ar trebui sa lucreze preasfintia sa Patriarhia.
Sa-ti dea Dumnezeu sanatate!
Din pacate sunt cam rari :(
Pentru aceata BOR trebuie sa cateriseasca mai cu curaj preotii cere nu sunt demni de preotie. Daca pastreaza totii betivii, curvarii , lacomii,etc. si nu se curata de ei BOR nu va fi credibila !Si acei" preoti "vor fi blestemati in fata lui Dumnezeu
Ca asa din gura toti sunteti buni, cand e sa treceti la fapte ne ”recomandati cu caldura” orice numai sa nu se afle adevarul!
Parinte, v-am dat un "minus" - si pt. asta, si pt. faza cu "neoprotestantii"!
NU "neoprotestantii" sunt cei care au scris majoritatea comentariilor "negative" - ci ortodocsi care se simt inselati!
Adevarat s-a inaltat !
N-a trecut comunismul peste catolici ???? Cum puteti afirma asa o ineptie ??? Nu cunoasteti istoria recenta sau o ignorati ?? Stiti ce popor catolic s-a opus cu adevarat comunismului, avand biserica catolica in fruntea sa ? De polonezi ati auzit ??? Rusine !
Epistola intaia a lui Petru, capitolul 5.versetel 2 si 3.
2."Pastoriti turma lui Dumnezeu, care este sub paza voastra, nu de sila, ci de buna voie, dupa vointa lui Dumnezeu.;nu pentru un castig marsav , ci cu lepadare de sine.
3.Nu ca si cum ati stapani peste cei ce v-au cazut la imparteala , ci FACANDU-VA PILDE TURMEI"
( sublinierea imi apartine, si mi-am permis sa o fac in acest context).
Nu-i mai satura nimeni pe astia
ce aveti cu Cuza, toate bisericile otodoxe, impreuna cu toti preotii si marii ierarhi, n`o sa reusesca in 2000 de ani ce a facut Cuza in scurta domnie;
masurile lui Cuza au fost nishte masuri drepte si corecte, depinde in ce credeti Dvs, poate unii vor sa creda intr`un Dumnezeu stramb, nefiind de acord cu niste masuri drepte;
stiati ca la data secularizaruii averilor manastiresti, populatia din regatu` Romaniei se confrunta in afara de jugu` boieresc cu jugu` manastiresc, cu mult mai greu;
stiati ca preotii sunt exceptati de la obligatia de a declara venitu` realizat - vi se pare normal ?
vi se pare normal ca inaltii ierarhi, toti calugari, care in teorie au renuntat la viata lumeasca, dintre care marea majoritate plesnesc de sanatate, sa fie platiti de la bugetu` de stat, incepand de 7.000 ron in sus, in conditiile in care BOR strange anual mai multe miliarde decat cercetarea stintifica din tara noastra;
BOR impreuna cu marii ierarhii sa taca din gura sa tina slujbe si sa se opreasca de la mai sta tot timpu` cu mana intinsa, la lucru...
a auzit cineva de vreun preot care sa ceara excluderea din preotie pt. ca a divulgat taina spovedaniei catre comunisti; io am observat doar ca fiecare inalt ierarh incearca sa debiteze cat mai multe minciuni legate de lipsa colaborari cu securitatea, desi probele spun altceva;
io cred, ca pe loc ar trebui oprita finantarea BOR de la buget intelegand toate sumele acordate pt. biserici si preoti, nu de alta dar inca mor oameni in tara pt. lipsa unui medicament si in curand se inchid vreo 250 de spitale;
BOR a avut timp 20 de ani sa realizeze ceva - la cati bani a luat de la buget, rezultatu` este comparabil cu rezultatele parlamentarilor, apropiat de 0;
la lucru, si nu la mana intinsa...
oricine iubeste ortodoxia mai mult decat persona sa poate intra la calugarie, restu` la lucru...
Unde ai auzit tu ca s-au scos orele de limbi straine ca sa se faca religia? Nu ti-e rusine sa minti in halul asta? Sau la noi merge....
Si daca ai dat 15 mil. la cununie inseamna ca iti permiti, trebuia sa te duci undeva la tara si sa platesti 50 lei sau cat voiai tu....
si FYI, un preot cu vechime de 30 ani ia cca 6 mil. salariu pe cartea de munca
de data asta invers!
Anulati toate constructiile de biserici si trimiteti banii la centre de ajutorare a copiilor orfani si a batranilor din aziluri , asa ajutati oamenii nu construid biserici pentru oameni cu rahat in loc de creier !
Dumnezeu nu exista ! Asa ca nu va mai faceti probleme de genul asta si traiti-va viata linistiti in continuare!
Dar ,STOP construirii de biserici! Nu aceasta vrea Dumnezeu, ci CREDINTA!!
Criticam BOR ca nu dau mancare la bebelusii aia care nu mai au lapte, criticam guvernul ca nu ne da mai multi bani, criticam opozitia ca nu se opune suficient puterii, criticam politia ca nu-si face treaba, criticam profesorii ca nu se ocupa de elevi, criticam pe vecinii de scara sau de casa ca nu situ ce-au facut....
Da, suntem niste mega asi in carcoteala si criticat. Asta e sigurul lucru care ne intereseaza cu adevarat si singura tragedie e sa nu mai avem nimic de criticat... ce ar face romanul atunci?!?!?
Pai credeti ca asta e menirea BOR, sa dea lapte la bebelusi si fripturica la saraci? Da` poate vreti sa le ia si cate o masina, sau o plasma ceva, ca doar asta e rolul bisericii...nu?
Si mai e ceva. Citeam mai sus in comentarii un preot afirmand ca cei ce posteaza aici sunt protestanti(!) sau ceva de genul acesta.
Eu nu sunt si cred ca nici ceilalti. Suntem ortodocsi iar voi, popii, respingeti adevarul.
Si apoi spune-mi si pe cele paleo protestante( sau protestante pur si simplu cum se pare ca le numesti!).
Daca se face altundeva o mare biserica, e ceva de laudat. Daca se face la noi, e o risipa. De ce?
Ramai blocat ce vezi prin unele manastiri: masini,dotari ultramoderne , sere , popi grasi care probabil vor posti pe cea lume ................
Sunt crestin , sunt ortodox, dar sunt ferm in a considera ca spiritualitatea interioara nu are nimic a face cu credinta institutionalizata ! Nu ma intereseaza tagma preoteasca de la patriarh la ultimul popa.Multi au fost turnatori ai securitatii, multi sunt vanduti banului , multi stau la masa si acorda distinctii preotesti unor banditi ordinari.
Pacat de unii parinti si calugari adevarati.Tot mai putini !
Restul:secularizarea lui Cuza , conflictele ortodocsi-catolici-greco-catolici...................................sunt doar diversiuni de doi bani jumate !
Biserica ar trebui sa fie a poporului nu a tagmei jefuitorilor !
Dar tocmai reprezentantii de seama a Bisericii Ortodoxe nu o inteleg pe deplin.
In tara asta problema e ca se minte si fura (politicienii, evazionistii si aproape fiecare om).
Asta e criza spirituala.
Cand romanii vor incepe a respecta aceste simple reguli morale, dar care sunt si baza crestinismului, atunci vom iesi din criza. Nu construind ziduri goale de continut.
Provoc Biserica Ortodoxa la un raspuns: Unde scrie in Biblie ( ptr ca doctrinele si actele de cult sunt inspirate de aici) ca trebuie sa te inchini la moaste? Unde scrie in Biblie ca trebuie sa aprinzi lumanari? Cu-i trebuie sa te inchini conform
Si tu ai gresit! Nu a scris c-ui ci a scris cu-i!
Deci vezi barna din ochiul tau mai intai!
totul pleacă de la susȚinerea tacită prin autodeclararea ca „ortodox” la recensământ!
dacă nu sunteți de acord cu ce face bor, la recensământul din 2011, declaraȚi-vă "fără religie"!
Banii astia de ce nu se impoziteaza...
BOR are curaj sa zica ca criza e datorata...crizei spirituale...ce fatarnici avari!
Eu sincer am sa incerc sa-mi las copilul sa-si aleaga credinta...nu sa i-o bag pe gat de la 3 luni...numai ca sa devina un contribuabil la nesimtirea BOR.
Autofinantarea !
Cred ca castiga binisor din vanzari , de pilda a vinului de impartasanie sau tuica cu schinduf de la Neamt care costa acum 3 ani vreo 80 Ron sticla de 3/4....
Ca sa nu mai vorbim de cutia milei, si cozonacii si colivele cu care hranesc porci, din gospodariile proprii.
Nu trebuie sa devenim agresivi, ci doar sa cerem BUN SIMT.
Dumnezeu e mai presus de constructii si odoare .
Lucrez la o firma privata si platim luna de luna taxele si impozitele si tot pe noi ne controleaza fraierii de la finante. In loc sa se duca unde vand tigari si marfa la negru.
nu pot concepe multe traditii care sunt bagate pe gat oamenilor ca fiind obligatorii. bor spune de celelante culte ca sunt secte. insa daca privim la istoria bisericii vedem cat de mult a deraiat la la calea adevarata ( cea din biblie - faptele apostolilor ). ereticilor cand va treziti?
Biserica Crestina Ortodoxa e de rusine cu asemenea declaratii! Absolut de rusine!
De acord cu Bor, Basescu ar trebui sa demita parlamentul (niste borfasi, mafioti si curvari platiti din banii contribualilor) si bagata o dictatuta militara.
Si adio la UE care mai curind au venit la noi ca ne ia si nu ca sa admita ca sa faca Europa cea mare !!! Doar nu vedeti cum s-au comportat cu Grecia ??
Uitati-va la rusi; la nici 3 ani de la Revolutie au construit cea mai mare catedrala ortodoxa din lume.si? pe atunci nu era criza si tranzitie? Nu-i face biserica preotului x sau y! Este un act de mandrie sau mai bine zis de nationalism profund.
Inaintasii nostri nu cred ca ar fi prea madri de noi.
Pai daca Stefan cel Mare si Sfant s-ar fi gandit ca e saracie in tara si nu ar mai trebui construite 47 de biserici, in care s-au rugat mii si mii de oameni ar fi fost mai bine? Sa nu uitam ca mana lui Dumnezeu ne-a scapat din mana musulmanilor, ca acum aveam semiluna pe tricolor...Ce sa mai vorbim de transilvaneni..Au suferit enorm de pe urma lipsei bisericilor.
Daca ati cunoaste putina istorie, ati vedea ce s-a intamplat in Transilvania sec. XVI-XVII.
Poporul asta isi merita soarta si inca pe deplin.
Lui Dumnezeu nu ii plac lucrurile facute de mantuiala. Lui ori i te daruiesti intru totul, si ii oferi ce ai mai de pret, ori deloc. Desteptati-va!!!
Nu are rost sa ne ascundem dupa deget! Ne tot plangem de criza financiara! Va opuneti cu inversunare construirii unei Biserici inchinate lui Dumnezeu, dar nu v-ai opune ridicarii unor noi baruri, cluburi si alte astfel de locuri de pierzanie sufleteasca!
Tocmai aici e problema: moral suntem la pamant..si atunci cum vrem noi sa o ducem bine daca ne atragem blestem asupra noastra prin fel de fel de comentarii lipsite de temei?
Intr-adevar lumea si in special tara noastra trece printr-o puternica criza atat morala cat si financiara. Dar consider ca este aberant sa spui ca solutia pt. a iesi din criza este construirea de biserici. Oamenii nu au nevoie de cladiri ci de schimbarea vietii si a caracterului lor. Au nevoie sa se intoarca la Dumnezeu, sa isi schimbe viata si sa respecte Legea Sa, atat de mult dispretuita de foarte multi. Din pacate cand nu mai ai respect si teama de Dumnezeu si respect pt. semeni intervine o criza nu numai morala. Iar in prezent lumea nu mai este preocupata atat de mult de Dumnezeu cat de propria lor viata, sa o duca cat mai bine chiar daca trec peste semenii lor si ii calca in picioare. Si aici ma refer la dorinta egoista dupa castig calcand peste demnitatea altora. Oamenii vor sa isi agoniseasca averi calcand Legea lui Dumnezeu si oprimandu-i pe cei saraci. Si acesta este un lucru pe care Dumnezeu nu numai ca il mustra dar si il pedepseste la timpul potrivit. Cititi Biblia sa vedeti ce spune El despre orfani si vaduve, despre cei saraci. Si ce spune el despre mita.
Proverbe 29:4 - Un imparat intareste tara prin dreptate, dar cine ia mita, o nimiceste.
Ecl. 7:7 - Averea luata prin sila innebuneste pe cel intelept, si mita strica inima.
Isaia 1:23 - Mai marii tai sunt razvratiti si partasi cu hotii, toti iubesc mita si alearga dupa plata; orfanului nu-i fac dreptate, si pricina vaduvei n-ajunge pana la ei.
Is. 5:23 - care scot cu fata curata pe cel vinovat, pentru mita, si iau drepturile celor nevinovati!
Is. 33:15 - cel ce nesocoteste un castig scos prin stoarcere, cel ce isi trage mainile inapoi ca sa nu primeasca mita.
bahtalou fratilor, ne vedem in spania la gaurit cutiile milei din bisericile catolicilor, ca e mai fraieri aia si nu isi ia masini scumpe din banii turmei platitoare!
E cam perimata treaba...si cum toti stiu ca nu exista mos craciun cam asa si cu dumnezeu...care mai face biserici strica pamant bun pe care s-ar putea investi ceva
BOR construieşte biserici fără număr, fără nici un fel de valoare arhitecturală. Deasemenea bisericile vechi sunt lăsate în paragină, că doar slujba se poate ţine doar între termopane.
Pe noi cei care nu suntem creştini ortodocşi, în ce fel ne asistă BOR cu banii primiţi de la bugetul de stat?
Cu supunerea si respectul cuvenit, doresc sa va aduc la cunostinta ca la Episcopia Buzaului, sunt realizari frumoase si edilii orasului Buzau, s-au inteles intodeauna pentru ca populatia sa poata veni in credinta la sfintele biserici construite aici si in judet.
Sunt multe de facut, insa as dori sa va semnalez o nemultumire, fara ca sa fie suparare.
La Episcopia Buzaului, pastorita de Preasfintitul Epifanie Norocel, un om desavarsit de altfel, se petrec unele abuzuri (poate e prea mult zis), asupra personalului de la fabrica de lumanari, unde sunt circa 8-10 femei angajate.
S-au imbunatatit conditiile de munca acolo (erau rudimentare) insa totusi salariile sunt foarte mici si nu se acorda sporul de toxicitate, si echipamentul corespunzator lucrului.
Mai mult , cand vine toamna, acele femei si asa chinuite, sunt duse la cules struguri, parca n-ar fi suficiente variante ca ele sa nu mai fie chinuite pe ploi si vant - find femei.
Propun Preafericirii voastre sa va orientati putin atentia la aceasta activitate care este - fabricarea lumanarilor, si sa faceti ca aceste femei sa aiba impliniri mai mult pentru ca sunt persoanele de care trag toti cu munca grea si situatia materiala a lor este asa cum este.
Preotul Econom Negoita, nu vine cu propuneri, cu toate ca stie situatia si evita intrarea in discutia acestui subiect cu Preasfintitul, cu toate ca s-au semnalat aceste neajunsuri cu ani in urma.
Va rog respectuos faceti ceva pentru ajutorarea acestor putine femei care muncesc ca si barbatii, manuind tone de materiale si lumanari, in conditii de toxicitate care se chinuiesc avand copii de crescut si situatiile de acum sunt grele.
Va multumesc si va doresc sanatate si intelepciune, asa cum sunteti apreciat pe aici.