Liderul Sanitas: Angajatii din sistemul sanitar ar putea intra si ei in greva generala, din 31 mai

de Alina Neagu     HotNews.ro
Miercuri, 12 mai 2010, 15:26 Actualitate | Esenţial

Angajatii din sistemul sanitar ar putea intra si ei in greva generala, incepand din 31 mai, odata cu cei din invatamant, din cauza ca "nemultumirile din sanatate sunt la fel de mari", a declarat, miercuri, pentru Mediafax, presedintele Federatiei sindicale Sanitas, Marius Petcu. O decizie ar urma sa fie luata dupa mitingul de amploare anuntat de sindicate in Capitala, pe 19 mai.

"Inca nu am hotarat daca vom face si noi greva generala. Exista o varianta, si anume aceea de a participa alaturi de profesori la greva generala. Dar o decizie va fi luata numai dupa mitingul din 19 mai", spune Marius Petcu.

El a adaugat ca si problemele din sanatate sunt la fel de mari, iar diminuarea salariilor si a pensiilor afecteaza la fel de tare si sectorul sanitar: "O Romanie in greva. Ce sa facem daca aceasta este situatia?".

Cadrele didactice au anuntat, miercuri, ca vor intra in greva generala incepand din 31 mai, iar de miercuri, nu mai trec notele elevilor in catalog si nu mai participa la evaluarile nationale. In plus, pe 19 mai, profesorii vor participa la mitingul de amploare anuntat de marile confederatii sindicale in Piata Victoriei. Anuntul a fost facut de liderul Federatiei Sindicatelor Libere din Invatamant, Aurel Cornea.

El a precizat ca decizia a fost luata in urma intalnirii de miercuri cu toti liderii federatiilor sindicale din invatamant. Aurel Cornea a adaugat ca protestele vor fi atat in invatamantul preuniversitar, cat si in cel universitar.

Presedintele Federatiei "Spiru Haret", Gheorghe Isvoranu, a declarat ca sindicalistii din invatamant nu sunt de acord cu reducerea cu 25% a salariilor.


Citeste mai multe despre   






















1586 vizualizari

  • -3 (9 voturi)    
    toti bugetarii (Miercuri, 12 mai 2010, 14:36)

    gogu [anonim]

    ar trebui sa intre in greva incepand cu 31 mai si mai mult... sa iasa in strada. Ceea ce se intampla acum nu e vina lor, e vina celor ce acum sunt in continuare in parlament. Disponibilizarile nu ii vor afecta pe "pilosi", tot amarastenii vor avea de suferit.
    E o situatie fara iesire si lucrurile se vor inrautati in continuare. Clasa politica actuala trebuie sa dispara. Complet. Indifernt ce sa intampla, sa megi inainte cu hotzi dovediti nu inseamna decat ca nu ai dreptul sa te plangi mai incolo. Si e evident ca toti au furat si fura in continuare, din ce in ce mai "pe fata".
    • +5 (5 voturi)    
      ai dreptate (Miercuri, 12 mai 2010, 15:22)

      trm [anonim] i-a raspuns lui gogu

      bugetarii sunt putini, sunt doar un milion si jumatate de oameni, si nici unul dintre ei nu face evaziune fiscala. nici macar unul nu foloseste in interes personal bunurile statului oricare ar fi ele de la masina de serviciu la fotocopiatoarele din birou. apoi de-ai bate tara-n lung si-n lat nu vei gasi macar un bugetar care sa nu aiba o a doua sursa de venit pe care sa nu o declare. asa e! de furat fura doar politicienii, bogatii si tiganii, restul romanilor sunt o specie de ingeri.
      • +2 (2 voturi)    
        bugetari si bugetari (Miercuri, 12 mai 2010, 16:44)

        carjan adrian [anonim] i-a raspuns lui trm

        Sunt de acord cu reducurea salariilor la bugetari cu 25% , in special la cei din justitie , politie , servicii . Cu aceasta ocazie poate ii vedem ca i/si fac datoria si ii vedem dupa gratii pe cei care fura , pe coruptii de la nivel inalt .
        • +2 (2 voturi)    
          de acord! (Miercuri, 12 mai 2010, 18:12)

          trm [anonim] i-a raspuns lui carjan adrian

          dar cu coruptii de la baza piramidei, care-s cat frunza si iarba, cu ei ce ne facem?
    • +5 (5 voturi)    
      da,asa e (Miercuri, 12 mai 2010, 15:49)

      doru [anonim] i-a raspuns lui gogu

      Mare dreptate ai.Ar fi o idee f buna un impozit suplimentar pe salariile celor ce si permit sa lucreze in privat si gata.Iar patronatul impozitat suplimentar cu onca 50 de procente.....si gata.
      • +1 (7 voturi)    
        nu ai inteles... (Miercuri, 12 mai 2010, 14:55)

        gogu [anonim] i-a raspuns lui doru

        ideea nu e sa te impoziteze pe tine sau pe mine. Think outside box... ideea e ca trebuie reformata clasa politica. Adica trebuie sa plece toti pana la ultimul. Cum se poate face asta, te las pe tine sa descoperi. Romania nu poate merge inainte cu hotzi dovediti... nu trebuie! Pentru ca nu vom ajunge niciunde si ne va fi din ce in ce mai rau. Tu crezi ca daca le scade amaratilor salariul si pensia se rezolva? Problema e ca NU CRESC VENITURILE la buget, ca economia e pe moarte si productia e minunata dar lipseste cu desavarsire. Din cele 20 miliarde de la FMI nu s-a investit nimic in crearea de activitati (afaceri, industrie etc) care sa poata fi ulterior impozitata pt. a recupera si returna banii imprumutati. Pur si simplu i-au furat. Romania nu are viitor cat timp oamenii aia sunt in parlament. Si asta te afecteaza si pe tine, ca privat. This is the "big picture".... din pacate :(
        • 0 (0 voturi)    
          ah, ce bine ar fi (Miercuri, 12 mai 2010, 22:51)

          diddlyjo [utilizator] i-a raspuns lui gogu

          daca clasa asta politica pe care o tot asteptam ar fi parasutata din america sau din norvegia, cu bugetari cu tot...

          dar indivizii care formeaza clasa politica & care lucreaza in sistemul statului sunt tot dintre noi si sunt aidoma noastra. printre ei sunt si preponderent buni, si preponderent rai si bezmetici si inteligenti ca in toata societatea romaneasca. prin urmare, daca vrem o schimbare de substanta a clasei politice & a slujbasilor statului, trebuie sa ne schimbam noi insine. un prim pas ar fi renuntarea la furt / evaziune la nivel mic / individual in viata de zi cu zi. nu trebuie sa amanam schimbarea pe maine sau pe anul viitor sau pentru atunci cand vom fi suficient de bogati incat sa nu mai trebuiasca sa furam.
  • +3 (7 voturi)    
    Sa inteleg ... (Miercuri, 12 mai 2010, 15:34)

    puya [anonim]

    ... ca din 31 Mai intra in greva si nu mai iau spaga?
  • +3 (7 voturi)    
    Eu zic asa... (Miercuri, 12 mai 2010, 15:35)

    Glower [utilizator]

    Cei ce intra in greva sa fie concediati. In felul asta pot pastra salariile angajatilor ramasi intacte.
    Esti nemultumit... afara!
  • -2 (4 voturi)    
    Toata tara in greva generala (Miercuri, 12 mai 2010, 15:38)

    Prebu [utilizator]

    Ar trebui ca toata tara sa facem greva generala sa-i indepartam pe acesti nemernici. La fel cu cei de la PSD sau PNL pentru ca si ei au contribuit la dezastru. Toata tara sa iesim in strada. Faceti-va bagajele baieti! Destinatia? PUSCARIA.
  • +10 (10 voturi)    
    Angajatii din privat (Miercuri, 12 mai 2010, 15:48)

    Andy [anonim]

    ..haideti sa iesim si noi in strada.
    Ca cereri:
    -sa scada numarul de angajati de la stat (bugetari si de la firmele de stat) in acelasi procent ca cei de la privat.
    -absolut toti anagajatii de la stat sa respecte principiile de la privat pentru salarizare si beneficii. (negocieri salariale individuale bazate pe competente, etc)
    -sa se elimine toate cazurile speciale.
    -asistatii social sa presteze munca in folosul comunitatii in functie de competentele fiecaruia.
    -puscariasii sa presteze munca in folosul comunitatii in functie de gravitatea pedepsei.

    In felul asta nu cerem nimic nedrept si inechitabil.
    • +6 (6 voturi)    
      Doar ... (Miercuri, 12 mai 2010, 15:55)

      puya [anonim] i-a raspuns lui Andy

      ... spune unde si cand
      • +7 (7 voturi)    
        ghinionul e ca (Miercuri, 12 mai 2010, 16:14)

        zaboo [utilizator] i-a raspuns lui puya

        cei din sectorul privat CHIAR muncesc si au si responsabilitati - nu lasa treaba balta si hop in strada! as vrea sa il vad pe ala din sectorul privat care si-a negociat in felul asta un salariu mai mare! sigur, undeva trebuie sa conteze si competenta - dar la stat merge oricum!
    • +6 (6 voturi)    
      .... (Miercuri, 12 mai 2010, 16:05)

      bingo [anonim] i-a raspuns lui Andy

      de ce crezi ca s-au dus la "lucreze" la stat?

      -pt ca nu au chef sa munceasca.
      -nu se face nici o evaluare individuala

      Care-i diferenta dintre greva la medici si programul normal? Oricum trebuia sa le dai bani sa faca ceva.
      • -1 (1 vot)    
        daca nu v-ar lua valu' mai baieti (Miercuri, 12 mai 2010, 18:09)

        Mihaela [anonim] i-a raspuns lui bingo

        zau ca ar fi o placere sa va citesc comentariile. Cum adica, daca un om se face medic, sau profesor o fac pentru ca nu au chef sa lucreze?Atunci voi v-ati angajat la privat pentru ca nu ati vrut sa platiti impozite la stat( pe cartea de munca salariu minim, iar restu, la negru) .
        Oricum, la greva Sanitas iarasi o sa participe doar infirmiera
        • -1 (1 vot)    
          ai dreptate (Miercuri, 12 mai 2010, 21:01)

          Jiji [anonim] i-a raspuns lui Mihaela

          si la greva din invatamant or sa participe doar profesorii pt ca educatoarele nu-si pot permite ca pe langa cei 25% pe care ii ia statul sa mai ramana si fara banii opriti pe zilele de greva; intre noi fie spus, liderii de sindicat au anuntat ca indiferent daca participam sau nu la greva salariul tot se taie...pt ca greva e comandata de guvern pt economii la buget
    • +5 (5 voturi)    
      Da. (Miercuri, 12 mai 2010, 16:06)

      bgd [utilizator] i-a raspuns lui Andy

      Ce bine ar merge Romania daca s-ar respecta regulile astea...
      As mai adauga 2 totusi....transparenta totala in contractele dintre stat si firme private, indiferent de domeniul de activitate...si publicarea veniturilor angajatilor din sistemul bugetar, de la Presedinte pana la ultimul maturator.
    • +3 (3 voturi)    
      Sunt de acord cu tine (Miercuri, 12 mai 2010, 16:32)

      Rammy [utilizator] i-a raspuns lui Andy

      ne vedem pe 16 mai
  • +7 (7 voturi)    
    toti in greva (Miercuri, 12 mai 2010, 15:52)

    doru [anonim]

    Da,asa e bine......sa dea salarii duble la toata lumea,sa munceasca suplimentar aia din privat,sa fie gratis totul,patronii desfiintati,partid unic.......RAHAT
  • +6 (6 voturi)    
    Acum vedem ce poate Guvernul. (Miercuri, 12 mai 2010, 15:55)

    AlinNeculai [utilizator]

    Se pot intampla mai multe lucruri:
    -sa se "negocieze orice" si totul sa esueze in stil postdecembrist in nimic
    -speriat de prosteste guvernul sa dea drumul la tipanita de lei 1 euro sa junga 16RON in scurt timp, dar sa fie profesorii si angajatii din sistemul sanitar multumiti ca "le-a crescut salariul" si totul sa esueze in stil postdecembrist in nimic
    -speriat guvernul sa-si dea demisia si sa lase pe altii sa faca ce spuneam mai sus si totul sa esueze in stil postdecembrist in nimic
    -sa preintimpine grevele prin circulare prin care sa se arate ca vor avea prioritate la concedieri cei care fac greva si daca nu se poate asa si face tot sistemul greva sa nu ii plateasca pentru lunile de greva. Sa nu cedeze si oamenii sa se puna la munca usor usor, linistiti, si sa ajute Romania sa iasa din criza. A auzit cineva de violente in Germania cand s-a facut ajustarea in vederea crizei? Sau in Ungaria, ca este mai aproape de noi?
    Sufera un an-doi si apoi le este bine 20. Sper sa nu cadem in capcana Greciei.
  • +5 (5 voturi)    
    Pai... (Miercuri, 12 mai 2010, 15:55)

    Ducu [utilizator]

    daca sunt in greva cum mai primesc spaga? :o
  • +3 (3 voturi)    
    Sugestie (Miercuri, 12 mai 2010, 16:00)

    dobrica [anonim]

    Sa nu mai munceasca nimeni la privat, sa vedem de unde cer bugetarii salarii, sa se duca la bulgari. rau au facut tatile din nord protestante ca s-au incurcat cu tarile din sud si estul europei, vor munca si organizare tiganeasca si salarii germane.
  • -4 (8 voturi)    
    idee buna (Miercuri, 12 mai 2010, 16:01)

    dumi [anonim]

    Bugetari sau privati, pe zi ce trece e mai clar ca nu avem ce astepta de la cei care ne conduc acum. Cred ca a forta caderea unui guvern vadit incompetent e un act patriotic si inceputul reformei adevarate. Zilele cat mai stau Boc si Base sunt zile pierdute pentru Romania.
    • +5 (5 voturi)    
      bravo! (Miercuri, 12 mai 2010, 15:27)

      trm [anonim] i-a raspuns lui dumi

      imediat ce nu vor mai fi base si boc la conducere, toti romanii vor huzuri de bine, oltul se va transforma in miere si muresul in lapte, casa poporului va fi din cozonac sa-si permita oricine sa manance cate o bucatica, podurile vor fi din cârnati si drumurile de turta dulce iar in loc de chistoace si scuipati pe trotuare vom gasi doar mici cu mustar.
    • +5 (5 voturi)    
      eu zic sa chemati minerii, bre (Miercuri, 12 mai 2010, 16:22)

      zaboo [utilizator] i-a raspuns lui dumi

      si sa vina iliciov si gasca sa reformeze Romania; traiasca oamenii de bine si paduchii sociali - nu aia care vor sa recompenseze MUNCA! munca e pentru fraieri - de-aia e Romania plina de smecheri care stiu sa o evite!
    • +5 (5 voturi)    
      Du-te ma tara... (Miercuri, 12 mai 2010, 16:27)

      Ducu [utilizator] i-a raspuns lui dumi

      Si cine sa vina in locul lui Boc? Ce solutii are? Are un mare vax asta are, adevarul e ca taierea in carne vie este in acest punct singura solutie viabila.

      Cine sa vina? PSD-ul pentru a creste impozitul la 25%? Al dracu sectorul asta privat, are cam multi bani, sa dea si la bugetari si pensionari, ca doar voteaza PSD.
  • -3 (3 voturi)    
    Problema (Miercuri, 12 mai 2010, 16:01)

    ion [anonim]

    Da masurile sunt dure si multi nu suntem de acord. Ceva masuri trebuie luate, ce se face acuma nu este reforma, eu as zice mai degraba este solutia de avarie care daca nu merge cresc taxele.
    Guvernul Boc este vinovat ca nu a luat masuri pe la inceputul anului, imediat dupa ce a fost votat trebuie inceputa reforma, sa nu se mai faca achizitii inutile si licitatii trucate, macar pana trece criza. Aici a gresit Boc si ai lui . Nu a avut curajul sa faca o reforma la timp care poate nici nu trebuie sa fie asa de dura ca masurile de acuma. De cat timp se taraganeaza legea pensiilor? Cati bani s-ar fi salvat daca se vota?
    Toata sovaiala asta pe noi ne costa acuma, pe ei o sa ii coste la urmatoarele alegeri
  • -4 (4 voturi)    
    rromanica (Miercuri, 12 mai 2010, 16:18)

    bogdan [anonim]

    Noi medicii tineri o sa plecam in strainatate. spre deosebire de alti profesionisti, cat suntem de prosti si de spagari suntem cautati. va lasam pe mana celor mai batrani si a mamelor omida (doar pe astea le merita acest popor).
    • +5 (5 voturi)    
      Stai relaxat (Miercuri, 12 mai 2010, 16:50)

      Andy [anonim] i-a raspuns lui bogdan

      ...ca ne intalnim in strainatate. Doar ca acolo n-o sa mai stati cu mana intinsa si o sa prestati servicii de calitate.
      • +4 (4 voturi)    
        tare replica (Miercuri, 12 mai 2010, 17:25)

        zaboo [utilizator] i-a raspuns lui Andy

        te felicit!
  • +1 (1 vot)    
    o intrebare (Miercuri, 12 mai 2010, 17:06)

    carjan adrian [anonim]

    Am si eu o intrebare pentru liderii Sanitas . Din total membri , procentual , cati sunt bugetari si cati lucreaza in mediul privat . Pun aceasta intrebare pentru ca nu am vazut niciodata sindicatul Sanitas luptand pentru drepturile asistentelor care lucreaza in mediul privat , respectiv la medicii de familie sau ambulatoriu de specialitate .
  • -1 (1 vot)    
    nimiciti-i pe doctori ! ca sa raminem noi (Miercuri, 12 mai 2010, 17:43)

    dr. jivago [anonim]

    fugariti-i pe doctori ! afara din romanica ! sa raminem noi cu boc si base ! ca sunt patrioti si de neinlocuit. afara cu spagarii sanitari ! sa opereze pe salarii de 10 milione !de ce ? ptr ca-i criza !
  • -1 (1 vot)    
    privatizarea sanatatii (Miercuri, 12 mai 2010, 17:50)

    un nedumerit [anonim]

    vad atitea postari care ,, dau,, in spagarii de doctori care lucreaza la stat
    si intreb, domnilor ati fi de acord cu privatizarea sanatatii? ei deabia atunci veti recunoaste munca medicilor si-i veti respecta ! altfel aplicati lupta de clasa sub stindardul atit de iubit, de basescu : moarte , doctorilor !
  • 0 (0 voturi)    
    si renunta ei la o zi de spaga? (Miercuri, 12 mai 2010, 20:41)

    barbu [anonim]

    nu cred ca o sa iasa in strada... poate 1-2 care sunt in concediu sau nu au program in perioada aia... sa va impoziteze si voua spagile si profesorilor meditatiile!!! sa fiti platiti la ce performante aveti! sa fiti evaluati de pacienti / parintii elevilor! si ce va va trece voua figurile din cap... sa munciti 10 ore pe zi, sa veniti acasa morti de oboseala, sa va bucurati de weekend ca puteti dormi si nu ca va mai puteti duce pana in parc...
  • 0 (0 voturi)    
    Oare aveti dreptate? (Miercuri, 12 mai 2010, 22:18)

    Elena [anonim]

    Stiti ca sunt medic si voi lua 700 de lei salariu?
    Si nu muncesc in privat... Si o femeie de serviciu, care lucreaza in privat ia mai mult... Nici nu aveti idee...Platiti asigurari de sanatate pe care vi le mananca statul si cand ajungeti la medic si va da reteta tipati ca nu va da farmacia medicamente compensate...De ce nu ii intrebati pe cei de sus ?
    Sau din salariul meu ar trebui sa dau medicamente din buzunar la toti? Mai bine ganditi inainte sa vorbiti. Pana si un zugrav din privat castiga mai mult ca un medic.Ar trebui sa aveti mai mult respect. RUSINE!!! imi e rusine ca traiesc printre niste oameni atat de ingusti la minte


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi