Sindicate: Greva generala in invatamant, din 31 mai. Daniel Funeriu ii asteapta joi la negocieri pe sindicalisti

de Alina Neagu     HotNews.ro
Miercuri, 12 mai 2010, 13:48 Actualitate | Esenţial

Cadrele didactice vor intra in greva generala incepand din 31 mai, iar de miercuri, nu mai trec notele elevilor in catalog si nu mai participa la evaluarile nationale. In plus, pe 19 mai, profesorii vor participa la mitingul de amploare anuntat de marile confederatii sindicale in Piata Victoriei. Anuntul a fost facut miercuri de liderul Federatiei Sindicatelor Libere din Invatamant, Aurel Cornea, citat de Mediafax.

UPDATE: Ministrul Educatiei, Daniel Funeriu, a anuntat ca ii asteapta, joi, la negocieri pe sindicalistii din invatamant, potrivit Realitatea Tv.

El a precizat ca decizia a fost luata in urma intalnirii de miercuri cu toti liderii federatiilor sindicale din invatamant. Aurel Cornea a adaugat ca protestele vor fi atat in invatamantul preuniversitar, cat si in cel universitar.

Presedintele Federatiei "Spiru Haret", Gheorghe Isvoranu, a declarat ca sindicalistii din invatamant nu sunt de acord cu reducerea cu 25% a salariilor.


Citeste mai multe despre   
























[P] Camera Consultantilor Fiscali organizeaza examen de atribuire a calitatii de consultant fiscal sau de consultant fiscal asistent in Bucuresti, in data de 4 noiembrie 2017

Camera Consultantilor Fiscali este organizatia profesionala de utilitate publica care coordoneaza activitatea de consultanta fiscala din Romania si are in evidenta peste 5.500 de membri la nivel national. Inscrierile la examen se fac in perioada 2 octombrie 2017 - 20 octombrie 2017 pe site-ul http://www.ccfiscali.ro/.

7682 vizualizari

  • +6 (10 voturi)    
    profesoirii (Miercuri, 12 mai 2010, 13:07)

    aniela [anonim]

    reducerea cu un sfert a salariilor este o mare nenorocire atat pentru profesori cat si pentru restul bugetarilor( nu vorbesc de cei de la varf).dar domnii profesori sunt vinovati de situatia in care a ajuns invatamantul. nu se mai face carte, nu mai predau, se bazeaza pe ce fac parintii cu copii acasa ( adica platesc meditatori), impun meditatii, mai ales cei cu materii de examene.mai nou la o scoala din sect.6 care este chiar langa inspectorat au cerut 3000 lei de la parinti ca sa constituie o clasa de clasa a Va cu predare intensiva in lb.engleza.este o rusine si ei numai dascali nu se pot numi. 4 ore de teme acasa la clasele mici dupa 4-5 ore de clasa in care doamna doar preda ce crede ea de cuvinta.copiii nu mai sunt educati de nici un fel si multi abandoneaza in clasele mai mari iar la licee se chiuleste la greu cu girul profesorilor care sunt ocupati cu industria meditatiilor.deci nu prea isi mai merita lefurile asa ca sa o lase mai moale cu protestele ca ne-au nenorocit copii.
    • -1 (1 vot)    
      Rusineeeee! (Miercuri, 12 mai 2010, 15:27)

      LARY [anonim] i-a raspuns lui aniela

      Rusine domnilor profesori sau mai bine sa va spun tovarasilor profesori
    • +4 (4 voturi)    
      Ar mai fi de adaugat: (Miercuri, 12 mai 2010, 15:45)

      cristiian [utilizator] i-a raspuns lui aniela

      Ce cauta liderul lor de sindicat in consiliul de administratie al grupului Media Realitatea?

      Care au fost intelegerile dintre sindicat si PSD? Votam PSD si primim mariri salariale?

      De ce s-a retras liderul de sindicat din administratia trustului Realitatea?

      Cine va indeamna la greva si la dezordine?

      De ce sistemul de invatamant nu a fost reformat pana acum?

      Cum s-a ajuns la adevarate clanuri familiale in invatamant?

      Va rog sa raspundeti detaliat, domnilor profesori si apoi reanalizati pozitia dumneavoastra de grevisti.

      Va multumesc!
      Treceti la tabla!
      • +2 (4 voturi)    
        mai sunt si altele (Miercuri, 12 mai 2010, 15:43)

        trm [anonim] i-a raspuns lui cristiian

        - de ce profii nu platesc impozit pe venitul realizat din meditatii?
        - de ce nu se gândesc la riscul ca nu vor avea pensie daca nu pregatesc bine elevii?
        - de ce isi compara salariile cu colegii din vest fara a tine seama de pib-ul pe cap de locuitor in paritate de cumparare? de ce nu se informeaza si asupra calitatii muncii colegilor lor din vest? de ce sunt atatia profi care nu stiu face o cercetare pe internet?
        - de ce filozofia de munca cea mai raspandita printre profi este "nu muncesc pentru ca nu-s platit la justa mea valoare"? de ce nu-si arata valoarea inainte de a cere plata? de ce se asteapta ca schimbarea in bine sa se faca dintr-o data si peste noapte?
        • 0 (0 voturi)    
          greva (Miercuri, 26 mai 2010, 15:08)

          ovi [anonim] i-a raspuns lui trm

          prietene daca o luam asa manelistii ca tine de ce nu platesc impozit pe venitul realizat? si aici vorbim de sume mari
          ora de meditatie sa fie 50 lei........ora la un manelist 1000 euro
          si sa-numi zici ca esti super incantat de sistemul de invatamant
    • -1 (1 vot)    
      domnii profesori NU sunt vinovati! (Miercuri, 12 mai 2010, 19:11)

      e putin pe dos [anonim] i-a raspuns lui aniela

      predau de un an. iata ce am constatat:
      de cand cu nenorocirea de admitere pe dosare la facultati, notele au o cu totul alta semnificatie in scoli (ca sa nu mai vorbim de nivelul facultatilor). parintii au prezenta in consilii si pot constrange profesorii - asa ca o data cu nota proasta data pe nestiinta elevului te trezesti cu scandalul din partea parintelui. pe mine lucrul asta m-a socat, intrucat eu am facut scoala (inclusiv clasele primare) fara ca parintii sa vina la scoala altcandva decat cu ocazia sedintelor. iar mediile anuale au fost in general peste noua, imi era suficient sa fiu atenta in clasa, iar acasa citeam literatura.
      in al doilea rand, scolilor li se impun tot felul de lucruri: pastrarea TUTUROR elevilor - mai ales pana in clasa a zecea este aproape imposibil sa exmatriculezi un elev, iar daca o faci, totusi, platesti. iar copiii sunt fortati astfel sa suporte in clasa violenta colegilor turbulenti sau vulgari; clasele care au deja 3-4 astfel de copii inregistreaza o inapoiere progresiva de-a lungul anilor. scolilor li se mai impun si programe si scheme de materii, adesea tampite si unele si altele. copiii invata inca din primele clase care le sunt drepturile, dar acest lucru nu le dezvolta spiritul civic, ci le da pur si simplu un instrument cu care sa-si sfideze profesorii cand vor fi "mari". tot elevii invata religie in toti anii de scoala, dar acest lucru nu ii face mai buni sau mai morali. ambele discipline ii fac mai incuiati, desi scopul declarat al educatiei romanesti este sa ii faca sa gandeasca. ma gasesc in situatia deprimanta in care sunt mai non-conformista decat elevii mei cu 10-15 ani mai tineri. ca sa nu mai vorbesc de nivelul de cultura, care este destul de scazut si in cazul elevilor inteligenti si maturi. in cazurile grave, parintii sunt principala cauza. dar, pentru ca scoala sa poata iesi din hatisul acesta de obstacole, TREBUIE sa i se dea AUTONOMIE - financiara si de organizare.
      • +2 (2 voturi)    
        am predat zece ani in invatamant.. (Joi, 13 mai 2010, 11:02)

        hash [anonim] i-a raspuns lui e putin pe dos

        ..si iata ce pot sa-ti spun. Mi s-a intamplat cu studenti de picat (adica prosti, nu aveau efectiv chemare pentru invatat), sa-mi vina cu mamica la scoala (21 de ani) si aceasta sa ma "roage" sa-l trec. Mi s-au oferit si "atentii" sau alte avantaje.

        Sunt studenti pe care i-am vazut de zece (!) ori la examen, si care clar picau si la celelalte materii. Problema eram eu, ca eram 'al dracului' De ce anume?

        La celelalte materii profesorii 'se plictiseau' sa vada aceleasi mutre si 'le dadeau un 5 de mila' asa ca ramaneam numai eu.

        Acuma ma intreb - 5-ul ala de 'mila' nu venea contra unor atentii generoase, daca mie, cu reputatie de 'al dracului' tot au incercat sa ma corupa?

        De ce fac profesorii asta? De ce trec tinerii pe ne-merit? E simplu, isi apara scaunul.

        Sistemul de invatamant e finantat pe cap de student. Cati studenti ai, atatia bani de salarii iti vin.

        Si atunci, CUM sa incurajeze performanta un astfel de sistem? Nu are cum, mediocritatea e regula.
        • -1 (1 vot)    
          exact (Joi, 13 mai 2010, 14:30)

          e putin pe dos [anonim] i-a raspuns lui hash

          si mediocritatea vine din finantarea pe cap de elev. hibele sunt in sistem, si mai putin cu profesorii luati individual.
    • +1 (1 vot)    
      clarificare (Miercuri, 12 mai 2010, 19:18)

      e putin pe dos [anonim] i-a raspuns lui aniela

      in al doilea rand, in titlul si continutul articolului s-a strecurat, ca de obicei, o greseala: nu "profesorii vor intra in greva", ci sindicatele din invatamant au hotarat sa intre in greva. fiecare profesor, fie ca face parte din sindicat sau nu, alege daca este de acord sau nu cu greva. in masura in care profesorii care doresc greva sunt majoritari intr-o scoala, aceasta este declarata.
      in al doilea rand, bajbaim de cateva zile deja in jurul unei probleme delicate: se reduc TOATE salariile cu 25% sau nu? - eu inteleg ca presedintele nu se poate ocupa cu fleacuri, dupa cum inteleg si ca reducerea cheltuielilor este imperios necesara. dar nu este totuna sa ti se reduca 25% dintr-un salariu de 4000 ron, cu a ti se reduce 25% dintr-un salariu de 1000 ron. este o mica mare diferenta, care afecteaza direct conditiile de subzistenta ale multora dintre cadrele didactice tinere si, eventual, si cu copii de crescut. prin urmare, o clarificare a acestei probleme ar fi extrem de utila. in cazul in care orice salariu se va reduce, prevad un an fara profesori debutanti si medici rezidenti.
    • 0 (0 voturi)    
      Lasa profesorii in pace (Joi, 13 mai 2010, 16:24)

      Marcel [anonim] i-a raspuns lui aniela

      Nu-i mai puneti pe toti in aceiasi oala.
      Spre exemplu un profesor de psihologie sau cultura civica sau alte stiinte de genul asta sunt saraci tocmai pentru ca nu da nimeni copilul la astfel de meditatii.
      Cei de matematica stau cel mai bine (la fel si cei de limbi straine).
      Apoi doar acei profesori sunt de vina care au facut parte la un moment dat din ministerul educatiei. Doar ei au luat decizii si au facut pseudo reforme.
      Si nu in ultimul rand, da - copii la scoala pot lua o directie dar fondul il iau de acasa.
      Daca nu va convine ce se intampla cu profesorii spagari, organizati-le un flagrant si apoi chemati presa si politia. Nu e greu deloc. Doar sa va asumati apoi consecintele personale.
      Legat de salariile profesorilor, desi vin din mediul privat, nu sunt de acord cu reducerea salariilor acestora (si nici a celor din ministerul de interne si ministerul sanatatii) si nici a pensiilor.
      Pierderile trebuiesc suportate integral de administratori (adica de aparatul de stat care se ocupa de colectarea taxelor si impozitelor).
      Doar ei trebuie sa plateasca. Nimeni altcineva.
      Sa ramana sub 10 taxe si doar 1 din 6 angajati in administratie.
      Se cheama eficienta!

      Chiar daca se reduc celtuielile acum, peste 6 luni sau cativa ani, avem acelasi aparat birocratic enorm si aceleasi cheltuieli nenorocite.
      Asa ca sacrificarea tuturor bugetarilor si a pensionarilor la momentul acesta este o chestiune incorecta, imorala si care nu face decat sa tina in functii o gramada de taietori de frunza la caini.
      • 0 (0 voturi)    
        2 lucruri (Joi, 13 mai 2010, 19:16)

        diddlyjo [anonim] i-a raspuns lui Marcel

        1. numarul de ore de filosofie / psiho / logica / economie / cultura civica e mic in comparatie cu orele de romana, mate, limbi straine, istorie sau bio.

        pe de alta parte, aceste ultime materii se predau la toate nivelurile invatamantului secundar. ba mai mult, in unele scoli, orele de limbi straine sunt predate de profi inca din ciclul primar.

        prin urmare, profii de romana, mate, limbi straine, istorie sau bio sunt cu mult mai numerosi decat toti ceilalti profi la un loc.

        2. in privinta profilor de educatie civica, problema e grava: ei nu fac munca de calitate (ok, nici manualele si nici programa nu sunt stralucite), drept urmare avem societatea pe care o avem. e si o problema de sistem (in scoala romaneasca actuala, la orele de "educatie civica" sau la "stiinte sociale" se pune accentul mai mult pe chestiuni teoretice pe care majoritatea elevilor de generala NU le pot intelege si care sunt destul de grele pana si pentru multi elevi de liceu), dar e si o problema de abordare a actului educativ de catre prof (care gandeste "nu ma straduiesc pt ca iau mai putini bani decat merit si nu pot da nici meditatii"). predarea "dupa ureche" a culturii civice e una dintre cauzele pentru care, de exemplu, majoritatea celor ce "merg cu nashul" cand iau trenul sunt si printre cei mai putin educati (8 clase, eventual liceu profesional => muncitori); numarul mare de romani care lucreaza la negru isi are explicatia tot in lipsa culturii civice; la fel celelalte forme de evaziune fiscala...
      • 0 (0 voturi)    
        Nu profesorii sunt de vina! (Marţi, 25 mai 2010, 11:36)

        Isabela [anonim] i-a raspuns lui Marcel

        Sunt intr-u totul de acord cu cele scrise de Marcel.Mai mult ,va spun ca cei din minister nu vor sa asculte nici un sfat si refuza sa revina in privinta deciziilor anormale.Cum vii se pare,ca la o scoala cu profil muzical,balet si teatru sa nu se faca in liceu ora de muzica ,arta actorului ,canto dar sepoate face fizica doua ore,chimie,informatica(2ore).Pianul,necesar pentru studiu si auz muzical ,la fel scos din programa?Credetima pentru astfel de lucruri tratate iresponsabil ,cu toate ca am doi copii in scoala sustin intru totul profesorii!
  • +7 (9 voturi)    
    Totusi (Miercuri, 12 mai 2010, 13:12)

    Alex [anonim]

    Eu va inteleg , dar ce nu inteleg este ce vina au copiii nostri. In fiecare an ne rugam sa nu se intample ceva astfel incat copiii nostri sa poata incheia anul scolar. Chiar trebuie folositi ca moneda de schimb? Ce ar trebui sa faca atunci politisti sau armata, sau doctorii de la urgente? Aveti 3 luni in care puteti face orice, dar nu ne chinuiti noua copiii.
    • +1 (7 voturi)    
      Am invatat de la Base (Miercuri, 12 mai 2010, 13:20)

      gigi [anonim] i-a raspuns lui Alex

      Tocmai a spus Base: daca vrei sa faci copii, trebuie sa-ti permiti, nu sa te ajute statul.
      Ei bine, daca vrei sa-ti educi copiii, trebuie sa-ti permiti, nu sa tratezi profesorii ca pe niste gunoieri.
      • +2 (4 voturi)    
        Sa inteleg ca Base ti-a fost profesor? (Miercuri, 12 mai 2010, 13:51)

        Alex [anonim] i-a raspuns lui gigi

        De acord cu primul punct si cu prima jumatate din al doilea , deoarece trebuie sa dau meditatii copiilor mei ca sa invete ceva. Nu noi parintii sau copiii va tratam ca pe niste gunoieri, dar trebuie sa aveti in vedere ca sunt unii dintre voi care n-au scoala cata vacanta avem unii dintre noi si nu e bina sa ne desconsiderati si sa ne tot amenintati copiii.
  • +2 (4 voturi)    
    si cu greva ce veti rezolva? (Miercuri, 12 mai 2010, 13:22)

    bizon [anonim]

    credeti, domnilor profesori, ca facind greva veti rezolva ceva? prin santaj veti obtine salarii mai mari sau nereduse? Faceti-va treaba, unii din voi in special, si apoi vorbim. Stati in banca dvs si aveti grija de copilasi (vorba lui coana leana)
  • +1 (5 voturi)    
    Greva? (Miercuri, 12 mai 2010, 13:29)

    cititor9 [anonim]

    Nici eu nu sunt de acord cu greva si cred ca multi dintre profesori nu sunt de acord. Evident la TV vor aparea numai guralivii si cei care spun ca e foarte rau.
    Sa-si declare profesorii toate veniturile la fisc si apoi vor fi bani si pentru salariile lor si ale altora.
    Patronii te trimit simplu in 5 zile fara plata cand nu mai au bani. Ei anul trecut au refuzat sa faca asta. Doar pentru 2 luni. Evident ca si guvernul e de vina. Dupa fiecare greva i-a platit ca si cum nu s-ar fi intamplat nimic.
    Plus ca la multe licee profesorii nu fac nici macar act de prezenta fizica...
    • 0 (2 voturi)    
      atoatestiutori... (Miercuri, 12 mai 2010, 15:42)

      ionica [anonim] i-a raspuns lui cititor9

      Da' la cate licee esti prezent stimabile cititor de spui ca profesorii nici nu se deranjeaza sa faca act de prezenta?!?
      "...si guvernul e de vina" ????? este SINGURUL vinovat de situatia actuala (incluzand aici toate 'culorile politice' care s-au perindat pe acolo)!

      Dar oricum ai dreptate... daca profesorii si-ar declara toate veniturile, ar iesi tara din criza, si am si lua fata Germaniei...
  • +2 (4 voturi)    
    propunere (Miercuri, 12 mai 2010, 13:30)

    parinte [anonim]

    retragerea copiilor din scolile care nu trec note in catalog !
    pai, la ce bun sa mai tzii copilul acolo ?!
    si mai propun o ptetitzie la dom' ministru sa faca un program de sprijinirea scolilor particulare.
    vouchere, ca'n america !
    precum home schooling.
  • 0 (2 voturi)    
    unde-i banu ? (Miercuri, 12 mai 2010, 13:32)

    jeno [anonim]

    Bani risipiti trebuia cautate in BOR , Politie, Sri, Sie etc. si nu in educatie sau sanatate.Se omoara viitorul, dupa acesta o sa putem sa ne mandrim de tara noastra bogata si frumoasa daca nu o sa fie creieri in tara asta.Caci asta se urmareste de ani de zile.Nimicirea elitei iar restul cine ramine cu cateva clase absolvite cu pile sa ia leafa de zeci de mii de lei caci ala va fi desteptul ,vreu sa zic smecheru.
  • +5 (7 voturi)    
    wow (Miercuri, 12 mai 2010, 13:57)

    dragos [anonim]

    sa inteleg ca unii nu sunt de acord cu posibila salvare a tarii din prapastie. da statul economiseste bani cand is greve asa ca..
    • -6 (6 voturi)    
      lalala (Miercuri, 12 mai 2010, 14:09)

      Sherry Moon [anonim] i-a raspuns lui dragos

      n-ar fi o idee mai buna sa te arunci tu in prapastie? :D mai scapam de unul
  • +6 (10 voturi)    
    Stiu (Miercuri, 12 mai 2010, 14:07)

    ik [anonim]

    ce tb sa faca guvernul. Sa mai ia un 25% tot de la pensionari si sa-i scuteasca pe ceilalti bugetari. Va spun eu ca fortele de ordine se lupta cel mai usor cu pensionarii, sunt slabi si nemincati, ai dat o data cu pulanul ai pus 3 la pamint dintr-o lovitura, in juma de ora ai curatat piata de ei.
    • 0 (6 voturi)    
      umor negru (Miercuri, 12 mai 2010, 14:16)

      dabu [utilizator] i-a raspuns lui ik

      :))))

      Chiar m-ai facut sa rad...

      Sunt de acord cu propunerea ta! Este atat de corect argumentata fiziologic vorbind....

      Da-mi voie sa plusez - iar indemizatia pentru mame ar trebui sa dispara cu totul, nu sa risipim 600 ron cu toate proastele.. In fond sunt o mana de femei, ce or sa faca, sa ne traga de par?

      :)))
      • -1 (3 voturi)    
        ce bine e sa te uiti de pe margine (Miercuri, 12 mai 2010, 14:23)

        alice [anonim] i-a raspuns lui dabu

        Vad ca la noi lumea aplica in orice gandirea de samariteana iubitor de animale dar inconstient cat incape ( adica iubesc animale si desi nu e normal sa stea pe strada, sa le lase sa stea in continuare pe strada). Daca iti rupi un picior si nu il tratezi cum trebuie, se sudeaza prost si peste ani trebuie rupt, deci doare, ca sa-l repari. Oare este dusmanul ala care ti-l rupe ca sa te faci bine sau ala care l-a lasat sa se sudeze prost ca sa te doara mai putin la inceput? Lamuriti-mi si mie va rog dilema asta.
        • +2 (2 voturi)    
          nu e chiar asa (Miercuri, 12 mai 2010, 15:26)

          dabu [utilizator] i-a raspuns lui alice

          Alice, principial ai dreptate, desigur. Sunt vremuri grele, trebuie luate masuri in consecinta. Problema este ca cei care vor trebui sa le suporte sunt cei mai nevinovati - cei care muncesc la stat sau in privat, pensionarii, mamele, etc...

          Cei care au luat in timp deciziile care ne-au adus aici (nu doar PDL si Basescu), o vor duce foarte bine in continuare, thank you very much! Au averi considerabile facute in esenta DIN BANII NOSTRI. Partea asta devine extrem de frustranta - e si o vorba - cele mai bune afaceri le faci cu statul, pentru ca acolo sunt banii NIMANUI!

          Cum sa-ti spun eu...cand suntem OBLIGATI prin lege sa achitam impozite si taxe, lucru absolut firesc pentru a putea functiona ca si stat, iar banii astia, provenind din munca noastra se transforma prin licitatii aranjate, comisioane la privatizari, directionarea de fonduri catre clientela politica (de toate culorile), in averi personale ale celor care ne-au condus din 90' pana in prezent - ei bine, partea asta se numeste FURT. F U R T. Iau banii platitorilor romani de impozite si ii cheltuiesc in scop personal.

          A dat cineva socoteala vreodata pentru asta? Ori doar s-au rotit intre ei la Puter... Putem sa avem incredere in presedinte ca acestea sunt masurile potrivite, cand chiar dansul tuna si fulgera inainte de alegeri pentru cresterea salariilor profesorilor cu 50% (asta ca un mic exemplu)?

          Asa ca inainte de a te afunda in dilema care te chinuie, intreaba-te cine este de vina ca ne-am rupt picioarele de care aminteai... Cel mai bine era sa nu se fi rupt, nu crezi?
  • +5 (9 voturi)    
    Hmm... (Miercuri, 12 mai 2010, 14:10)

    Ducu [utilizator]

    Pai daca nu sunt de acord cu reducerea salariilor, poate sunt de acord cu impozitarea meditatiilor. Am am uitat alea se impoziteaza deja dar niciun profesor nu le declara, poate ar trebui ca guvernul sa inceapa cu evaziunea fiscala din invatamant.
    • 0 (4 voturi)    
      marii evazionisti!!! (Miercuri, 12 mai 2010, 19:10)

      Parzival [utilizator] i-a raspuns lui Ducu

      Da, sa fii sigur ca s-ar termina cu toate problemele Romaniei daca ar fi eradicata evaziunea fiscala din invatamant! Profesorii au furat si falimentat tara, ei si-au promovat familiile pe posturi caldute si bine platite in invatamant! Daca nu v-ati abandona copiii in fata calculatorului sau pe maidane sau prin cluburi poate ca n-ar mai avea nevoie de meditatii, nu credeti ?!
      • -1 (3 voturi)    
        Deci stai... (Miercuri, 12 mai 2010, 19:27)

        Ducu [utilizator] i-a raspuns lui Parzival

        Faptul ca niste parinti terminati isi lasa copii fara sa invete si dupa aia angajeaza meditator scuza in vreun fel faptul ca profesorii aia sunt evazionisti fiscali? Hai c-am auzit-o si p-asta, pai cu oameni ca voi de unde bani? Toata lumea se scuza, ca evaziunea lor fiscala nu conteaza, doar la ailalti.

        Nu ti-e rusine, o intreaga clasa profesionala face evaziune fiscala practic institutionalizata si ai tupeu sa mai comentezi ca iti taie la salariu?

        Atunci cand o sa platesti impozit la zecile de milionane facute din meditatii(pentru ca cam atatea sunt) atunci sa tipi de altii.
        • -1 (1 vot)    
          Cartea, bat-o vina... (Miercuri, 12 mai 2010, 20:01)

          Parzival [utilizator] i-a raspuns lui Ducu

          Cand te referi la parinti terminati, ii incluzi si pe ai tai in categoria asta? Tot profesorii sunt de vina, probabil, ca esti doar usor alfabetizat la varsta ta si nu stii ca se scrie copiii cu trei de i...
          De asemene, iti taie DIN salariu si nu LA salariu. Hai, mai citeste dintr-un dictionar ortografic , o gramatica, ceva si apoi mai stam de vorba
          • +3 (3 voturi)    
            Bun asa... (Miercuri, 12 mai 2010, 21:15)

            Ducu [utilizator] i-a raspuns lui Parzival

            E bine ca-ti pasa atat de mult de parintii si gramatica mea, dar de argumentele mele nu prea. Vad ca nu negi faptul ca se face evaziune fiscala la nivel de industrie, dar lasa, bucura-te ca am scris eu cu un i mai putin.

            A si apropo, ca intrebai de alea zeci de milioane, sesiunea de doua ore costa minim 50 de lei, si asta este limita inferioara, iar profesorii dau meditatii cam la 3-4 elevi simultan, vad ca la gramatica esti zeu, dar inmultiri cunosti?

            Daca nu te deranjez prea tare poate imi raspunzi si la argumentele mele cu evaziunea fiscala, ca para-mi-se le-ai cam evitat.
        • -1 (1 vot)    
          ca sa nu mai vorbim de cacofonii si minciuni (Miercuri, 12 mai 2010, 20:03)

          Parzival [utilizator] i-a raspuns lui Ducu

          Zeci de milioane???!!!! In ce tara traiesti?
    • 0 (0 voturi)    
      Ducu (Miercuri, 19 mai 2010, 20:49)

      Anonimus [anonim] i-a raspuns lui Ducu

      aveti dreptate, cunosc o profesoara de matematica, face vreo 2-3 meditatii pe zi ( fiecare costa 50 RON)..va imiaginati intr-o luna cati bani poate lua femeia aceeia..bani nedeclarati, pe care nu se iau impozit??
  • +4 (8 voturi)    
    greva (Miercuri, 12 mai 2010, 14:12)

    Sinoda [utilizator]

    Ce frumoasa e viata pentru unii ......muncesc 3-4 ore pe zi au salarii bune in comparatie cu cat presteaza , si cand s-a ajuns la fundul sacului fac greva ca de........se poate . Eu la privat muncesc 8 ore pe zi si nu am mai facut greva cand au scazut salariile si bonurile de masa , ca am creier sa inteleg ca daca au scazut vanzarile in firma nu are patronul de unde sa-mi dea un salariu la fel ca atunci cand vanzarile erau mari si treaba mergea ca pe roate.
    • -1 (1 vot)    
      fa-te profesor! (Miercuri, 12 mai 2010, 13:23)

      gigi [anonim] i-a raspuns lui Sinoda

      daca e asa de usor? Care-i problema? Te opreste cineva?
      • +3 (3 voturi)    
        am fost .. (Miercuri, 12 mai 2010, 14:35)

        hash [anonim] i-a raspuns lui gigi

        .. profesor ma, la facultate, si e mult mai usor ca la patron! mai mult timp liber! leafa mai mica! si mai ales, mult "las-o ba ca merge si asa!"

        nu care cumva sa vii cu idei de modificare a procesului ca se supara ai batarni pe tine, si esti luat la ochi ca "oaie neagra!"

        lasa-nee, lasa-neee!
    • -4 (4 voturi)    
      aa tu esti unul din aia fraieri (Miercuri, 12 mai 2010, 14:29)

      bugetarul [anonim] i-a raspuns lui Sinoda

      pe care il prostete patronul din geamul X5-ului ca nu are bani ptr salarii! ho ho ho! Banuiesc ca nu ai vazut in viata ta situatia financiara a firmei la care lucrezi! iar aia cu profi care muncesc 4 h pe zi banuiesc ca nu pre ai trecut pe la scoala ... eu nu tin minte sa nu vad profesorul cam toata ziua pe la scoala! asa ca la munca ... ca nu are patronul bani ptr benzina!
    • +2 (2 voturi)    
      Ce uşor e... (Miercuri, 12 mai 2010, 20:15)

      Profa [anonim] i-a raspuns lui Sinoda

      să emiţi păreri despre ceva de care nu ai habar...
      Ştii, dumneata, că un profesor adevărat munceşte cât un salahor, în cele 3-4 ore pe zi?
      Ştii cât de umilit, de batjocorit este de către elevi insolenţi, aroganţi, care vin la şcoală (cei mai mulţi dintre ei...) să se distreze?
      Ştii, dumneata ce înseamnă să-ţi pierzi ore, nopţi întregi să concepi materiale didactice, fişe, teste de evaluare, etc., iar a doua zi toată truda să-ţi fie călcată în picioare? Să ţi se râdă în nas?
      Deh... elevii noştri şi copiii d-voastră au alte preocupări, cu mult mai palpitante, pe care nici măcar nu le bănuiţi... Ce uşor e să arunci cu piatra, când constaţi că ai eşuat ca părinte... Pentru că, cei mai mulţi dintre părinţi nu ştiu că nicio universitate din lume nu-i va da copilului ceea ce nu are: cei şapte ani de-acasă. Cu asta ne luptăm zi de zi... Şi încă ceva: pădure fără uscături nu există. Uitaţi-vă în jurul d-voastră şi îmi veţi da dreptate...
  • +4 (6 voturi)    
    ..... (Miercuri, 12 mai 2010, 14:12)

    miky [anonim]

    Din pacate asta o sa se intample o perioada de timp pana cand isi vor da seama ca aceste masuri nepopulare luate acum in primul an de mandat le va da pe viitor un trai mai bun. Asta trebuie sa inteleaga poporul roman, suferim acum cu toti , pentru un trai mai bun.
    • -2 (2 voturi)    
      Asa vezi tu lucrurile??? (Miercuri, 12 mai 2010, 14:36)

      gigi [anonim] i-a raspuns lui miky

      Zi-mi o SINGURA data cand ai simtit ca nu trebuie sa facem sacrificii pentru ca traim bine cu totii si tara merge intr-o directie buna.

      Politicienii ne indeamna mereu sa strangem cureaua, sa suferim, sa-i mai intelegem odata, sa nu consumam foarte mult k dezechilibram balanta importand, sa facem un sacrificiu, inca unul si-nca unul si multe altele.

      Ce sa faca oamenii care sunt pusi in fata unor astfel de situatii? Cat sa mai reziste?

      Cine le garanteaza acestor oameni ca dupa 6 luni salariile/pensiile/etc vor reveni la nivelul de azi?

      Cine ne garanteaza noua ca acesta va fi singurul/ultimul sacrificiu pentru iesirea din criza si nu se vor mari si TVA-ul si cota unica in 3-4luni?

      Cine ne garanteaza ca vom iesi din criza?

      Basescu a zis ca vom iesi din criza in primul trimiestru al anului....2010.
      Uite ca n-am iesit.
      Daca-l intrebi de ce te-a mintit, o sa zica "am gresit" sau "afara ploua".
      Poate pe tine te multumesc aceste explicatii, pe mine NU.

      DE CE sa facem aceste sacrificii? Pentru a avea Nicoara laptop si sa rancezeasca pe fotoli in Parlament pe banii nostri uitandu-se la pornaki?

      Un mesaj (tradus) pentru bugetari ar fi: Rezistati, rezistati, rezistati, iar cand nu mai puteti rezista MURITI.

      PS: nu sunt bugetar.
    • -3 (3 voturi)    
      esti copil (Miercuri, 12 mai 2010, 14:52)

      Florin [anonim] i-a raspuns lui miky

      asa v-au spus la partid? si tu ii crezi pe cuvant.
      Ma cuget ca esti sincer. Si tocmai de aceea ignorant. Ei, sefii tai de la partid, traiesc acum si acum o duc bine, nu in viitor.
      Pe vremea impuscatului eram muncitor la UMEB. Eram platiti de regula cu 40-80 % din salariu. Muncitorii (cei cu experienta) erau nemultumiti, spuneau ca n-au cu ce sa-si plateasca chiria (pe vremea aia aproape toti erau chiriasi), intretinerea, utilitatile, ca au copii la scoala, etc. Stii ce le replica atat mesteru cat si ingineru sef? Ca vor veni vremuri mai bune, ca o sa avem comenzi, ca o sa mute central de la Craiova la Bucuresti, etc. Adica sa traiasca cu speranta ca va fi mai bine. Si pana la urma a venit decembrie 89. Stii cine era de craciunul de atunci porcul cel mai bun? Stii cum striga populatia pe strazi? Atunci in 89.
      boc (intentionat scriu cu litera mica) a zis ca atunci cand vine la guvernare va mari salariile profesorilor, ca Guvernul Tariceanu este incapabil sa gestioneze. A ajuns la putere? Atunci sa binevoiasca sa mareasca salariile profesorilor asa cum prevede Legea cu 50%. Nu sa se lamenteze ca n-ar de unde si sa le mareasca cu -25%.
  • +6 (10 voturi)    
    Astia sunt profesori romani. (Miercuri, 12 mai 2010, 14:14)

    doc [anonim]

    Nu sunt in stare sa inteleaga niste probleme economice simple.

    Anul asta este la buget un deficit enorm, adica nu sunt destui bani nici dupa ce micsorea de 25%. E ca si cum ai castiga 100 de ron pe luna si vrei sa cheltui 150 de ron si asta in fiecare luna.

    Probabil ca vor si o marire de salar daca tot fac greva.
    • -4 (6 voturi)    
      Da, numai prof. Udrea (Miercuri, 12 mai 2010, 13:24)

      doctor [anonim] i-a raspuns lui doc

      intelege!
      ca sa nu mai zic de prof.univ. dr. Boc. El chiar intelege!
  • +6 (8 voturi)    
    sindicatele si eficienta invatamantului (Miercuri, 12 mai 2010, 14:15)

    gigi [anonim]

    de ce in Romania sunt de aproape 3 ori mai multzi profesori pentru elev de liceu decat in Anglia sau Frantza ?


    de ce trebuie sa i platim ca sa i invetze lucruri inutile ?
    • +1 (1 vot)    
      Te inseli! (Miercuri, 12 mai 2010, 13:25)

      gigicel real [anonim] i-a raspuns lui gigi

      In Anglia si Franta sunt mai multi profesori pe elev decat la noi. Vezi pe google, dar cred ca stii asta, tu esti pus doar sa dezinformezi.
  • -1 (5 voturi)    
    Am alta propunere (Miercuri, 12 mai 2010, 14:16)

    Paul [anonim]

    Decat sa le scada salariile, sa ii puna sa plateasca impozit pe meditatiile acelea de le dau toti! Despre acestea nu se vorbeste can fac greva? Pai sa nu le scada dar sa le confiste salariul pe durata crizei si inca un an dupa la cei care fura constant.
    Si asa se muncesc la serviciu din greu: circa 18 ore pe saptamana, mai se si lipseste din cand in cand, sporuri de lucru in mediu stresant etc.
    • -1 (1 vot)    
      Completez (Miercuri, 12 mai 2010, 15:13)

      Andi [anonim] i-a raspuns lui Paul

      Nu uita vacantele babane plus chiulul organizat pentru tot felul de motive.
      Si toti care dau meditatii si nu platesc taxe sunt niste infractori evazionisti.
    • 0 (0 voturi)    
      Dacă prostia ar durea.... (Duminică, 16 mai 2010, 15:29)

      apostol [anonim] i-a raspuns lui Paul

      Ce-ar fi să vorbeşti doar despre ce ştii? Vino să lucrezi o săptămână în învăţământ şi te ascultâm după. Dacă prostia ar durea.....
  • -2 (2 voturi)    
    Sunt stupizi ! (Miercuri, 12 mai 2010, 14:22)

    Florin [anonim]

    Tariceanu a zis ca nu le da ca n-are de unde. Da boc si pesedeii zbierau ca Indata ce vor fi la guvernare vor aplica legea de marire a salariilor cu 50%. Sau imi aduc aminte gresit????
    N-a fost din prima, dar acum s-a implinit sorocul. In loc sa se bucure fac greva?
  • +2 (4 voturi)    
    Calm (Miercuri, 12 mai 2010, 14:23)

    Manole [anonim]

    Este nevoie de calm si ratiune. Si pentru profesori si pentru cei din administratia locala si pentru medici. Impreuna o sa trecem peste. Nu e nevoie de o greva. Ce rezolvam cu o greva? Poate doar adancim criza dar in niciun caz nu castigam ceva.
  • +5 (9 voturi)    
    propun concedierea tuturor profesorilor gevisti !! (Miercuri, 12 mai 2010, 14:27)

    Mihai [anonim]

    in fiecare an numai greve fac, dar niciodata in 15 iunie cand primesc banii de vacanta si 3 luni concediu. rusine gunoaielor. Cei care ma vor contesta si imi vor spune ca profesorii m-au educat le spun: nu profesorii m-au invatat sa scriu ,sa citesc etc. doar m-au stresat cu obligativiatea de a "tocii" comentarile altora despre ceva. niciodata parerea personala. huuuuuuuuu. afara cu ei. lenesi si inadaptabili
    • -1 (1 vot)    
      Propun sa-ti ceri scuze (Miercuri, 12 mai 2010, 13:59)

      vio [anonim] i-a raspuns lui Mihai

      Pe cine faci tu gunoi???

      Pacat ca nu te-au educat profesorii, atunci ai fi stiut ca infinitivul verbului pe care l-ai folosit este "a toci"!

      Nu ma deranjeza retarzii atunci cand stau in banca lor, dar, cand incep sa comenteze agresiv ceea ce nu pricep, sunt periculosi.


      Sper ca hotnews, impartial, nu-mi va refuza acest comentariu.
      Stiu ca nu cenzureaza, ca daca ar face-o, ar cenzura instigarea la violenta impotriva profesorilor, de exemplu.
  • -2 (6 voturi)    
    nesimtiti profesorii astia (Miercuri, 12 mai 2010, 14:30)

    Vali [anonim]

    Mai cat tupeu pe ei .... chiar nu pot sa stea 7 luni pe un salariu mai mic??? Noi in mediul privat am stat mai bine de un an pe salariul micsorat.....aaa ca sa nu mai spun ca din pregatiri isi mai scot 1-2 salarii cel putin.....
    Pe ce criterii cer asta....??? Unde este performanta invatamantului. Nu se mai preda tot ce trebuie la clasa ca sa vina copii la pregatire ...nesimtiti si lacomi.....
    Stiu ca nu sunt chiar toti in situatia asta, insa ma asteptam sa arate mai multa inteligenta nu sa se arate manipulati de asa zisii lideri de sindicat.....
    Mama mea este invatatoare....si dupa 30 de ani de munca ia 1500 RON ....cand a auzit de micsorarile salariale...a spus simplu..."sanatosi sa fim ca 7 luni sau un an cat o sa tina reducerile salariale supravietuim...asta-i situatia tarii" .... dar voi nu frate .. nu puteti accepta...niste nesimtiti in frunte cu liderii de sindicat.....daca munceati in mediul privat nu ati mai fi comentat....
    De unde sa va dea??????? Sau vine Ponta si PSD ul cu solutiile care nu le are.....
    • 0 (4 voturi)    
      Mai boireule (Miercuri, 12 mai 2010, 15:08)

      valicica [anonim] i-a raspuns lui Vali

      Mai Vali, tatal tau ce e? Poate aveti venituri de sute de milioane si nu va intereseaza scaderile de salarii. De unde sa le dea? De la aia care au furat si fura, mama lor. Patronii cu vile si masini pe banii cui au facut averile mai privatule? Te-ai duce ca profesor pe 800 RON dupa noile scaderi? Vedea-te-as! Esti chiar asa de orb sa nu vezi cum am ajuns sa fim slugi ? Si sincer, tu chiar il vezi pe Basescu ca lucreaza pentru tine? El te reprezinta? Daca da, esti pierdut pentru tara asta. Apropos, lucrez la privat ..
      • +1 (3 voturi)    
        ai sa fii surprins (Miercuri, 12 mai 2010, 16:41)

        Vali [anonim] i-a raspuns lui valicica

        Sa-ti spun ceva. Tata e pensionar cu o pensie de 1200 RON dupa 40 de ani de munca. Eu nu sunt manager sau cine stie ce directoras....un simplu analist la o multinationala.Ti se pare ca ne lafaim in bani cumva????
        Oricum se vede ca nu ai cunostinte economice si spre ce ne indreptam daca nu limitam cheltuielile.
        Eu nu am comentat cand compania la care lucrez a decis ca tot anul 2009 sa ne scada salariile tuturor angajatilor din lume cu 20% ptr un an ... am muncit in continuare si acum usor piata incepe sa-si revina si am revenit la salariul normal. Nu s-a intrat in greva, toata lumea a inteles situatia.
        De ce bugetarii nu pot intelege asta?
        De acord cu tine ca se fura la greu in tara asta, dar nu te lua de noi care muncim cinstit si platim la stat de ne sar capacele.
        Nu nu m-as duce profesor pe 800 RON. Am avut optiunea asta dar nu am vrut.
        Du-te si voteaza PSD-ul care nu stie sa faca altceva decat sa dea ajutoare sociale la toti, sa mareasca pensiile si sa creasca preturile si implicit inflatia....de...ca sa-si asigure voturile de la pensionari si cei care stiu doar sa intinda mana.
        De asta suntem unde suntem.....
        La munca nu la intins mana!
  • +2 (6 voturi)    
    profesorii in greva (Miercuri, 12 mai 2010, 14:36)

    liviu [anonim]

    eu muncesc 10 ore pe zi ca sa duc un trai decent iar profesorii 11 ore pe saptamana-fac meditatii nu platesc un ban impozit,nu pregatesc copii cum trebuie, primesc fel de fel de spagi si atentii si mai fac si greva pe banii nostrii.rusine sa le fie lor si guvernantilor care sant niste hahalere de au ajuns sa reduca indemnizatiile la copii
  • +4 (6 voturi)    
    Nimic nou sub soare?! (Miercuri, 12 mai 2010, 14:49)

    Rescatorul [anonim]

    Daca judecam dupa calitatea absolventilor de scoala romaneasca, vom constata ca profesorii din Romania sunt intr-o permanenta greva. Aferim si tot inainte!
  • -1 (3 voturi)    
    Vorbiti in necunostinta de cauza (Miercuri, 12 mai 2010, 14:51)

    mihai [anonim]

    Lucrez la patron. dar voi nu stiti ca un profesor debutant are 10 mil pe luna. cum sa traiesi in buc cu doar 8 ? mai ganditi-va o data ininte sa scrieti...
    • -1 (1 vot)    
      850 pe luna (Miercuri, 12 mai 2010, 15:17)

      maria [anonim] i-a raspuns lui mihai

      Momentan, si a scazut cu un milion din septembrie.
  • -1 (1 vot)    
    Greva (Miercuri, 12 mai 2010, 14:58)

    Camy [anonim]

    Cine nu se afla in situatia asta cu salariile mici ar fi bine sa nu comenteze. In invatamant sunt salarii foarte mici (nu ma refer la cei din varf care au salarii nesimtite) la cei marunti care isi fac treaba pe bani putini si de la care se vor lua cei 25% din salariu. Cand sa facut greva la metrou si au negociat salariile nimeni nu a facut nici un comentariu la adresa lor. De ce ne raportam la unul sau doi profesori care nu isi fac treaba.
    Ma intreb care dintre voi ar putea sa supravietuiasca dintr+un salariu din care nu ii ajunge nici sa isi plateasca facturile curente.
    Vrem invatamant de calitate dar, dupa guvernanti ar trebuie sa o facem gratis.
  • +1 (5 voturi)    
    Salarii da ! Responsabilitate BA ! (Miercuri, 12 mai 2010, 15:11)

    ValerH [anonim]

    profesorii sa faca greva atunci cand, pentru salariul pe care il primesc, vor avea o cat de mica responsabilitate. sa aiba si ei target-uri de indeplinit, coeficienti de performanta, bonus-uri pentru reusite si asa mai departe. ca profesor, poti sa nu faci nimic la ore, zero materie si zero educatie, ca tot iti iei salariul.
    • +1 (1 vot)    
      chiar asa sa fie? (Miercuri, 12 mai 2010, 15:47)

      sam [anonim] i-a raspuns lui ValerH

      ma intreb si eu , asa ca omul, cum draq se face ca desi avem numai oameni muncitori, harnici, silitori, atat la privat cat si la stat, de ce mai suntem in criza? sau poate ca nu este criza? daca tot indeplinim "target-ul" zi de zi si muncim pe branci 18 ore din 24 de nu avem timp nici sa ne vedem copii (nu mai spun sa-i educam) de ce nu se vede munca noastra? profesorii au motivele lor sa fie suparati, toti ati sarit cu meditatiile, la ce materii se mai mediteaza lumea? restul profesorilor ce mediteaza? si de ce sa te mai meditezi cand poti sa faci o facultate "particulara" bine mersi , fara sa treci pe la ore, fara sa stii cum se numeste profesorul cu care ai examen maine, sa dai intr-o zi 2, 3 examene, daca tot sunt numai scris si sistem grila??? pentru toate acestea nu-ti trebuie meditatie, iti trebuie tupeu si niste euro/lei in buzunar. cine este vinovat ptr acest invatamant performant? unde credeti si cum credeti ca se angajeaza un astfel de absolvent/a ??? de regula la firmele de stat pe baza de pile/cunostiinte/relatii dar nici firmele particulare nu duc lipsa de asemenea "capacitati", in special firmele clientilor politici, oricum nu ai nevoie de calitate acolo.
    • -1 (1 vot)    
      altceva decat DEMAGOGIE aveti? (Miercuri, 12 mai 2010, 22:04)

      0 [anonim] i-a raspuns lui ValerH

      "try them and you may, I say" spune o povestioara pentru copii.
      ia luati-va armele si treceti pe pozitii in invatamant. sa vedeti ce inseamna "viata adevarata".

      eu spun: ca angajat in firma privata poti sa freci menta, pentru ca sunt intotdeauna alti angajati mai zelosi care sa iti repare greselile - vorb'aia, asa pastrezi salariile micute si angajatii nu-si iau nasul la purtare. cu siguranta cunoasteti tipologiile de la un loc de munca, oricare ar fi ala.
      ca profesor poti si atunci sa stai degeaba, dar in mult mai putine cazuri. cel mai adesea copiii sunt atat de smuciti si de adaptabili, incat nu numai ca nu poti "sa nu faci nimic", ci trebuie de-a dreptul sa dansezi pe sarma la fiecare ora.
  • +2 (4 voturi)    
    cand eram la scoala... (Miercuri, 12 mai 2010, 15:13)

    dan [anonim]

    Cand eram la scoala erau 7-8 clase in acelasi an (A-H).
    Acum daca mai sunt 2-3 clase...si totusi numarul de profesori a crescut.

    wtf?
  • +2 (2 voturi)    
    Parei bune despre profesori (Miercuri, 12 mai 2010, 15:43)

    tata [anonim]

    La fotbal,femei si invatamant se pricepe toata lumea ca toti am trecut prin ele.Invatamantul trebuie sa te ajute sa devii om civilizat.El trebuie sa-ti asigure cadrul si accesul la materie.Tu ,elevul trebuie sa tragi,sa te intereseze si sa-ti alegi drumul.De ce, la institutiile particulare este disciplina,severitate si competenta,pentru ca acolo sunt bani si toti sunt motivati.Invatamantul public general,nu are fonduri si dotari super si atunci procesul de formare este unul mai putin performant si profesorul si elevul au senzatia ca nu sunt corect evluati.Ca orice lucru, cat dai atat face,nu trebuie sa ne ascundem dupa deget.Inca odata se dovedeste ca banul este fermentul in orice proces, inclusiv cel de invatamant.Vrei performanta platesti.
  • +2 (2 voturi)    
    Multumim! (Miercuri, 12 mai 2010, 17:36)

    avedaria [anonim]

    Sunt asistent intr-o universitate de stat. Am 1100 lei salariul cu 5 ani vechime, sotul lucreaza tot la stat si are 1800 lei cu 12 ani vechime. Ne-am permis luxul de a avea un copil. Stau la scoala, in medie 7-8 ore pe zi. De multe ori in we citesc ca sa ma perfectionez.....In cele "3 luni de vacanta" ma bucur de examene de licenta, admiteri, restante, practica, etc. In restul timpului scriu articole, pun la punct aplicatii.....nu-mi spuneti ca e genul de materie care nu necesita actualizari.....Am rezistat, pentru ca imi place ceea ce fac. Dar in momentul asta stau si ma intreb daca intr-adevar se merita, tinand cont de felul in care ne vede lumea, generalizand ca toti stam si asteptam sa vina banii.
    N-am facut greva, pentru ca tot eu trebuia sa recuperez orele, dar in schimb de huiduieli am beneficiat.
    Multumim ca va exprimati parerea sincera in legatura cu noi...un sut in ....e un pas inainte....
    • +1 (3 voturi)    
      :) (Miercuri, 12 mai 2010, 18:30)

      George [anonim] i-a raspuns lui avedaria

      Doamna draga,
      nici nu va dati seama cat adevar este in ce ati scris acolo: "Stau la scoala, in medie 7-8 ore pe zi."
      De aia sunteti unde sunteti, pentru ca STATI la scoala!

      Pentru ca daca n-ati sta, ati face si cercetarea aia din care sa scrieti articole ORIGINALE in baza carora ati putea accesa granturi (inclusiv din UE) cu care v-ati putea cvintupla venitul (ca vad ca asta e durerea cea mai mare)!

      Ca unul care A FOST la o universitate de "stat" si care acum LUCREAZA la o universitate a altui stat (vin la 8 dimineata, plec la 12 noaptea, doamna!) dati-mi voie sa va spun ca pana nu va veti schimba optica si atitudinea fata de ceea ce inseamna stiinta si cercetare, nu veti reusi sa iesiti din situatia in care va aflati!

      CU simpatie,
      G.
      • +1 (1 vot)    
        "Uitasem" (Miercuri, 12 mai 2010, 20:30)

        avedaria [anonim] i-a raspuns lui George

        Anul trecut am lucrat la 5 propuneri de proiect pentru programe POSDRU. Nu vreti sa stiti care au fost argumentele pentru care ni s-au respins propunerile. Sunt de domeniul fantasticului.
        Recunosc ca exprimarea a fost una nu prea fericita cu "statul celor 7-8 ore".
        Si inca ceva, am postat nu pentru a ma plange ca ni se taie din venituri, nu ni se acorda nu stiu ce sporuri (se scoate si cel de doctorat, apropos), ci pentru ca, din pacate, vom ajunge la capatul puterilor incercand sa explicam ca mai exista oameni care fac ceea ce fac cu daruire. Nu vrem nimic gratuit, nici macar respectul, pe acesta am invatat cum sa-l castigam. Si va spun ca fara respect nu poti face nimic, mai ales in meseria asta.
        Tin ore de Management intr-o universitate tehnica.....va spun ca primul lucru cu care lupt la fiecare inceput de semestru e mentalitatea studentului conform caruia Management = Sport = nota 10.....fara sa fac nimic, fara sa invat nimic, oricum nu-mi va folosi.
      • 0 (0 voturi)    
        Credeti ? (Duminică, 16 mai 2010, 15:40)

        apostol [anonim] i-a raspuns lui George

        Nu optica ati schimbat-o, domnule, ci statul, daca am inteles bine. Sa afirmi ca in Romania trebuie schimbata optica profesorilor si nu cea a ministerului ( guvernului, presedintiei,etc) e o rautate gratuita.
    • +1 (1 vot)    
      doua lucruri (Miercuri, 12 mai 2010, 18:43)

      trm [anonim] i-a raspuns lui avedaria

      1. nu "se" merita pentru ca verbul "a merita" nu este reflexiv.
      2. un pas inainte pentru intreaga noastra societate ar fi ca tinerii universitari sa faca front comun impotriva mârsaviilor din universitati: se decide in sedintele de catedra acordarea notei de promovare tuturor studentilor pentru ca "daca nu dam note bune, nu mai avem studenti, deci nu ne mai vin bani"; au loc abuzuri si fapte de natura penala pe care toti le cunosc, dar nimeni nu spune nimic; absolventii de liceu cu adevarat buni prefera sa isi faca studiile univ in strainatate pentru ca universitatile romanesti nu ofera cursuri atractive si formatoare, dar nimeni nu crâcneste impotriva dinozaurilor care nu si-au schimbat cursul de 10-20 de ani s.a.m.d.
    • +2 (2 voturi)    
      dascal (Miercuri, 12 mai 2010, 18:48)

      ada [anonim] i-a raspuns lui avedaria

      a fi dascal in romania e o aventura si un mare risc, dupa cum se vede. demult sunt apuse vremurile cand profesorul era Domnul. cine posteaza cu atata inversunare impotriva tuturor dascalilor isi dau examenul de constiinta si morala.
      a fi profesor inseamna si formator de oameni. parintii care se vaita de profesori sa faca bine sa isi contorizeze timpul petrecut cu proprii copii, poate realizeaza ca mai mult timp stau cu dascalii mult blamati, decat ei insisi. nu uitati ca si profesorii sunt parinti, lucru total scos din discutie de toti detractorii. de cele mai multe ori, profesorii isi neglijeaza proprii copii ca sa se ocupe de copii straini, cu si fara bani.
      nu e mai putin adevarat ca nu toti dascalii au vocatie, dar vina este tot acolo, sus, unde s-au dat acreditari pt tot felul de "universitati" - second hand unde se scot pe banda rulanta tot felul de "specialisti".
      si subscriu la comentariul asistentului universitar care aduce in lumina doar o mica parte a activitatii pe care trebuie s-o faca in culise, pt ca la catedra sa fie totul ok.
      un dascal bun, ca si un medic bun, trebuie sa se pregateasca pana iese la pensie.
      pentru 5-6 ore pe zi , mai lucrezi alte 3 acasa, +corectari de lucrari, proiecte,samd.
      pana nu o sa fie respectat invatamantul, nu vom avea oameni de calitate.
      dragi concetateni furiosi, va inregimentati in politica de denigrare a dascalilor, iar copii dvs va urmeaza exemplul. daca ati ajuns unde sunteti, ati reusit si datorita unor oameni care au "gresit" sa va fie dascali.
      • +1 (1 vot)    
        doamna ada (Miercuri, 12 mai 2010, 22:36)

        fun fan [anonim] i-a raspuns lui ada

        asa o fi precum zicetzi, dar,pentru unele meserii tre' sa ai chemare.
        adica har.
        daca'l ai, nu conteaza unde ai facut scoala.
        iar in ce priveste scolile de stat, n'asi fi asa mandru, de'asi fi in papucii dv.
        sa stitzi ca pot iesi specialist de valoare din orice scoala, daca vrei sa invetzi si'tzi place ce faci.
        baza este studiul individual si pasiunea.
  • +1 (1 vot)    
    astia sunt suparatzi tare (Miercuri, 12 mai 2010, 18:03)

    fanfan [anonim]

    pe base ca le'a zis'o dela obaraz ca scot prosti din scoala..
    azi, pe tv1, un sindicalist ( si prof) spunea ca, e suparat pe funeriu ca nu face programe mai usoare pentru scolari, ca, e mult de invatzat si ei (elevii) nu's invatzatzi sa invetze !
    poate cineva sa comenteze ?!

    si o alta chestiune: ca si doctorii, multzi profi si invatztori (mai ales) primesc cadouri dela parintzi.
    stiu cazuri concrete. multzi profi dau meditatzii in particular pe banutzi frumosi.
    multe scoli satesti se inchid din lipsa de copii.

    dece nu's folosite cadre didactice cu jumatate de norma la primarii. ar fi poate mai eficientzi decat angajatzi analfabetzi, rude cu primarii.
    in felul asta ar mai completa ceva venit.

    dar, se pare ca sunt mai suparatzi pe legea invatzamantului si pe cea a salariilor, decat pe reducerea asta temporara de paralutze...
  • -1 (1 vot)    
    paiii (Miercuri, 12 mai 2010, 18:36)

    pac pac [anonim]

    mah nuj...eu crd k profesorii au niste salarii f mici avand in vedere cat de mult efort psihic se depune in meseria asta...sa stai 5 zile pe sapt 7-8 ore cu 30 de copii,sa ii asculti,sa ii faci sa inteleaga unele chestii..nuj mi se pare destul de greu...numai zic k in liceele mai prost cotate sunt luati peste picior,nu sunt respectati,etc si pana la urma urmei nu sunt obligati sa suporte lucrurile astea...mai mult de atat,cu scaderile astea de salarii si cu toate lucrurile kre se intampla in invatamant,nu fac decat sa descurajeze generatiile viitoare si nu o sa mai ajunga sa fie niciun profesor...o sa ajungem sa ne invatam copii singuri aksa,pt k nimeni nu o sa se mai rise sau chinuie sa se bge in invatamant...nu mi se pare corect ca unii sa nu aibe ce sa mai faca cu banii,sa isi cumpere masini,piscine si case din banii cui?ai nostrii...ai statului si altii sa moara de foame...la pensionari nu se gandeste nimeni...si multe alte...romania e o tzara in kre modernitatea nu si-a spus cuvantul...toti au o mentalitate medievala si se merge mult p egoism...lucru kre nu fce dct sa strice tzara si e pacat de ea...americanii,germanii etc au 2 capete?5 creiere?nu cred...doar k au alta mentalitate :) asta e...firu vietii:)
  • -1 (1 vot)    
    tambalagii (Miercuri, 12 mai 2010, 19:02)

    vanghelie [anonim]

    care este produsul finit ,la asa zisa munca pe care o prestati?nu toti profesorii trebuie bagati in aceeasi galeata dar cred-ca 70-80 la suta iau salarii de pomana.uitati-va la generatiile care vin in majoritate merg la scoala pentru alocatii,liderul asta sindical de cite ori a luat pozitie la vreo ilegalitate facuta de unii directori,au controlat si au sesizat vreun consiliul de admnistratie ?asta cu papagalul,liderul sindical la nivel national c-am ce salariu ai mataluta?iti place locul si vrei sa ti-l mentii,provoaca bai greve,dar apropo tu ai copii?si iti place cind stau acasa?nu cumva profiti de prea multe ?
    • +1 (1 vot)    
      curat vanghelie (Miercuri, 12 mai 2010, 21:34)

      hm [anonim] i-a raspuns lui vanghelie

      de acord, liderul sindical este un profitor fara scrupule.
      copiii sunt din ce in ce mai ne-educati.
      dar profesorii nu sunt singurii din ecuatia asta. mai bine ganditi:
      chiar credeti ca, brusc, toti profesorii au devenit naspa?
      sa fim seriosi. profesorii se schimba in decenii, nu de la un an la altul. sa va spun eu ce s-a schimbat de la un an la altul, mai exact de cand am facut eu liceul, si cand lucrurile erau relativ normale, pana acum:
      s-au eliminat admiterile serioase la facultati si s-a incurajat goana dupa note in invatamantul preuniversitar. de asemenea, calitatea universitatilor a scazut dramatic - nu ca inainte ar fi fost mare lucru de capul acestora :D, de altfel, invatamantul romanesc are de mult timp calitatea ca in orice moment x al sau sa se prezinte ca fiind "cel mai jos posibil".
      programele si principiile invatamantului sunt din ce in ce mai anapoda - iar aici trebuie sa tunati si sa fulgerati impotriva ministerului si inspectoratelor, nu impotriva profesorilor luati individual.
      s-a introdus un foarte mare control al profesorilor de catre: parinti, consilii locale, chiar si elevi - ceea ce nu a dus, cum proletar poate ganditi, la impunerea vointei maselor, ci la anularea tuturor standardelor de performanta si la legarea mainilor profesorilor si directorilor de scoli.
      calitatea parintilor a scazut dramatic; iar la cauze putem pune: tranzitia si nivelul moral extrem de scazut, prevalenta si succesul posturilor de televiziune cu emisiuni mizerabile si ieftine, distrugerea industriilor locale, aparitia somajului, a migratiei rural-urban pentru munca, lipsa parintilor din viata copiilor lor, alcoolismul, iar, caz extrem, plecarea parintilor in tarile calde pentru castiguri de bani mai serioase, si abandonarea efectiva a odraslelor. rezultatul vizibil si imediat sunt casele oribile construite de capsunari si frecventa copiilor lor in net-cafe-urile rurale. rezultatul ascuns sunt traumele si tulburarile comportamentale ce apar la copiii lasati de izbeliste.
  • +1 (1 vot)    
    Capitalismul (Miercuri, 12 mai 2010, 23:28)

    Moromete [anonim]

    Voi ce nu invatati de nici un fel e ca statul nu mai are nici o sansa. Capitalismul e singurul care poate castiga azi. Cei ce lucreaza la o firma particulara (chiar si ca profesori) castiga probabil de 3-4 ori mai mult decat cei de la stat.
    Eu am inceput sa lucrez de la 15 ani pe internet ca programator si am avut salariu si de 2000$ pe luna pana acum (chit ca pe termen scurt). Acum am 18 ani si continui sa lucrez pe internet pentru ca e singura metoda in care pot castiga bani in anonimat unde nimeni nu ma judeca dupa varsta ci dupa ceea ce stiu. Continuati sa lucrati la stat si veti ajunge sa muriti de foame. Eu unul imi voi da oricum copilul (sau copiii) la scoala particulara unde profesorii sunt motivati de bani dar unde de asemenea macar isi fac treaba.
    Nu e un atac la profesori. Cunosc profesori care nu fac absolut nimic la scoala si practic castiga banii pe ochi frumosi dar si profesori care muncesc cu adevarat. Ca sa vedeti... au acelasi salariu (+- o suma minora)
  • 0 (0 voturi)    
    Greva (Marţi, 18 mai 2010, 12:19)

    Florenta [anonim]

    Nu mi se pare corect! Profesorii se plang ca domnule li se scade din salariu` da ei se gandesc si la noi elevii? Pe ei nu`i intereseaza viitorul nostru? Incetu` cu incetu` o sa se duca tara de rapa! Sunt atatia profi care au iesit la pensie si inca mai preda de ce nu lasa tineretul? Sunt care au facultati si vand intr`un magazin ! Ce putem zice asta este!
  • 0 (0 voturi)    
    greva generala (Miercuri, 19 mai 2010, 19:08)

    anonim [anonim]

    sa se faca dreptate profesorii au dreptate.hai greva si sa se inghete anul scolar.
  • 0 (0 voturi)    
    fara cotizatii la sindicat (Joi, 27 mai 2010, 16:35)

    anonim [anonim]

    daca liderii sindicali nu rezolva nimic, ar trebui ca cei care cotizeaza sa nu o mai faca.
    pentru ce sa dai bani, daca nu primesti nimic.
  • 0 (0 voturi)    
    reducere? doar cu 25%? (Vineri, 28 mai 2010, 16:43)

    adina prof [anonim]

    sunt profesor cu 7ani vechime gradul didactic II, dupa reducerea cu 25% voi castiga un salariu de 682 lei,adica atat cat castiga o femeie de servici ;eu pot oricand sa i-au matura,dar o femeie de servici va putea lua creta in locul meu?
  • 0 (0 voturi)    
    de ce faceti greva? (Luni, 31 mai 2010, 0:38)

    anonim [anonim]

    profesorii fac greva mereu.cand nu le convine ceva gata fac greva.de ce se plang de salarii?stiu profesori care fac mii de euro la sfarsit de an.poate va intrebati din ce?stati sa va dau exemple.1- toti elevii de clasa a 12-a care au probleme la acea materie adika 3 sferturi din scoala vor plati 100 euro pentru 50 de sutimi,cei care sunt coorigenti pe primul semestru vor da 200,iar daca si pe al doilea au numai note de 3 vor da 400 euro.2- ceilalti elevi de clasa a 9-a, 10-a 11-a dau cate un milion sa treaca.acum stimati cititori calculati dumneavoastra cam cat iau la sfarsit de an daca intr-o clasa de 30 de elevi 20 au probleme si cam cate clase sunt intr-un liceu.aaa dar asta nu se pune nu? cat despre facultate sunt profesori care vin o singura data intr-un semestru, imi cer scuze de 2 ori a doua oara vin la examen si alti profesori ce fac un modul tot anul de facultate si intr-un an au doar 5 prezente.si pana la urma de ce vor bani?pe stat degeaba?


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version