Sindicatele, dupa discutiile de la Palatul Cotroceni: Traian Basescu este adeptul aplicarii unei scaderi unitare de 25% a salariilor

de R.M.     HotNews.ro
Duminică, 9 mai 2010, 11:52 Actualitate | Esenţial

Masurile anuntate de presedintele Traian Basescu sunt prevazute pana la 31 decembrie 2010. "In momentul reabilitarii lor, ele se vor retrage", a declarat presedintele Confederatiei "Cartel Alfa", Bogdan Hossu, dupa discutii care au durat trei ore, la Palatul Cotroceni. Traian Basescu este adeptul aplicarii unei scaderi unitare de 25% a salariilor, dar va mai urma o serie de discutii la Palatul Parlamentului, marti, la ora 11, au anuntat sindicalistii.

Presedintele Traian Basescu i-a chemat duminica la discutii pe liderii confederatiilor sindicale, intalnirea avand loc la cererea sindicalistilor, relateaza Mediafax.

Bogdan Hossu, presedintele Confederatiei "Cartel Alfa:
  • Am propus reducerea cotizatiilor la asigurarile sociale si renuntarea transferului a 0,5 puncte procentuale din contributia la sistemul de pensii la pilonul II
  • S-a decis crearea unei structuri de criza in care se va discuta salariul minim pe economie ca masura de combatere a evaziunii fiscale
  • S-a stabilit ca in domeniul restructurarii se modifica legislatia pentru crearea unei comisii care sa analizeze programul de restructurare
  • Se va modifica legislatia legata de dreptul muncii, de clauzele de impozitare, in sensul in care se va revizui sistemul de impozitare pe drepturi de autor, PFA, etc
  • Se va modifica legea inspectiei muncii si cea referitoare la functiile publice,pentru ca functionarii sa fie protejati in exercitarea sarcinilor de serviciu
  • Traian Basescu nu sustine impozitarea diferentiata, dar a ramas sa se discute
  • Aceste restrictii sunt prevazute pana la 31 decembrie 2010 si in momentul reabilitarii lor se vor retrage
  • Reducerea fondului de salarii: ei sunt interesati de reducerea pe fond, in ceea ce priveste modul de reducere si metoda a ramas sa se discute cu sindicatele la nivelul fiecarui minister
Aurel Cornea, presedintele FSLI
  • Nimeni nu este de acord cu aceasta curba de sacrificiu. Vom incepe protestele probabil incepand cu saptamana viitoareNoi ne tinem de graficul de proteste pe care l-am anuntat, inclusiv greva generala de la sfarsit de ani
  • Daca anvelopa salariala va fi mentinuta la fel si ordonatorii de credite nu vor interveni cu siguranta ca vom asista si la descresteri salariale si in 2011
  • I-am solicitat dl. presedinte sprijin pentru a sustine titularizarea in invatamant si nu pe post. Am bucuria sa afirm ca dl presedinte si-a aratat sustinerea pentru ca aceasta titularizare sa nu fie pe post, ci la nivel local, la nivelul judetului
Dumitru Costin, presedintele BNS
  • Nu a avut loc o intalnire de mediere, ci un schimb de opinii cu presedintele, pentru ca in continuare dl prim-ministru se ascunde in papusoi
  • Vom comunica pozitia oficiala dupa ce maine vom avea acces la intregul set de masuri vizat de guvern
  • O decizie similara adoptata anul trecut de un stat nordic nu a avut efectele scontate, astfel incat au fost obligati sa majoreze, la inceputul acestui an, impozitele
La intalnirea de la Palatul Cotroceni au participat liderii Confederatiei Nationale Sindicale "Cartel Alfa", Confederatiei Nationale a Sindicatelor Libere din Romania - Fratia, Confederatiei Sindicatelor Democratice din Romania, Blocului National Sindical, Confederatiei Nationale Sindicale Meridian, precum si reprezentantii federatiilor din educatie si din administratie publica.

Discutiile au avut loc cu usile inchise, iar liderii sindicali nu au facut declaratii inainte de intalnire.

Cele cinci confederatii sindicale i-au cerut, vineri, presedintelui Traian Basescu o intalnire de urgenta, inaintea finalizarii unui acord cu Fondul Monetar International (FMI), la care sa participe si premierul Emil Boc, anuntand ca luni vor stabili calendarul protestelor.

Liderii celor cinci confederatii au anuntat ca vor decide luni calendarul de proteste, care va cuprinde mitinguri si greve generale.

Presedintele Traian Basescu a anuntat joi seara, dupa negocierile cu delegatia FMI, ca autoritatile romane au ales solutia reducerii fondului de salarii cu 25%, a pensiilor cu 15% si sa scada "masiv subventiile", in loc de majorarea semnificativa a principalelor taxe, respectiv cota unica si TVA. Seful statului a mentionat si ca ajutorul de somaj va scadea cu 15%.

Totodata, el a adresat liderilor sindicali un apel la decenta, mentionand ca acestia uita ca membrii acestor organizatii sunt cei care gestioneaza banii in institutiile publice ale statului.


Citeste mai multe despre   























Material sustinut de Superbrands

Recomandari de vara de la librarii Humanitas

Librariile Humanitas au aparut ca entitate juridica in anul 1993, insa primele doua librarii au fost deschise sub egida Editurii Humanitas inca din 1991. Cu peste 25 de ani in piata de distributie si vanzare de carte din Romania, compania isi propune sa ramana in continuare lantul de librarii cu cea mai mare pondere de carte din Romania, acordand editurilor nationale si locale, dar si autorilor romani, sansa de a ajunge la public.

4418 vizualizari

  • -7 (33 voturi)    
    SOLUTIE REZONABILA (Duminică, 9 mai 2010, 13:19)

    Stefan M [anonim]

    Solutia presedintelui este aberanta, nu prezinta nicio siguranta ca va duce la iesirea din criza a tarii.Trebuie sa fii cinic in extremis sa gandesti ca poti iesi din criza pe spatele amaratilor de pensionari sau al bugetarilor . In randul bugetarilor intra si elita tarii: medici, profesori,invatatori, cercetatori stiintifici, functionarii superiori ai statului,politisti, magistrati, oameni de cultura, acestia constituind scheletul statului de drept, garantii bunei functionari a statului. Cum isi vor face acestia datoria in viitor? Basescu confunda statul cu persoana lui, straina de orice competenta, cu o pregarire superficiala si o moralitate indoielnica. Pasul decisiv pecare ar trebui sa-l faca, ar fi demisia impreuna cu guvernul aservit si incompetent Boc.Nu are nici un sens ca 22 de milioane de romani sa sufere din cauza unor incompetenti, asa ar fi democratic.Pierderile ar fi mult mai mici decat daca acesti incompetenti ar continua sa ruineze tara.
    • +8 (14 voturi)    
      base nu confunda (Duminică, 9 mai 2010, 13:37)

      ion popescu [anonim] i-a raspuns lui Stefan M

      base se teme.
      cand a zis ca guvernul e ok, atunci a mintzit. probabil ca in scurt timp va fi o remaniere.
      lui base ii e teama de birocratzie.
      ii e teama ca daca se aplica diferentziat, vor fi tergibersari pana la calendele grecesti, cum e natural in tzarisoara si cum e structurat puiticianul de dumbo vitza.
      adica aplicarea ar fi la anul si la multzi ani...
    • +3 (3 voturi)    
      "Elita" tarii ?!!! (Duminică, 9 mai 2010, 13:49)

      Costica [anonim] i-a raspuns lui Stefan M

      Daca cumva itii inchipui ca purtatorii de diplome ce ocupa tot soiul de functii in stat sunt "elita" tarii, te inseli amarnic !!! Unde se localizeaza cel mai precis neincrederea populatiei care nu apartine acestor clase de privilegiati? Nu sunt ei vinovati pentru degradarea statului si increderii in el? Nu sunt ei raspunzatori pentru statul de doi bani pe care il avem?
      Pe ce baza mentinem "statul de drept" al privilegiatilor cand voi sunteti cei care spoliati pe cei ce produc in tara asta?
      Tie frica "cum va functiona in viitor" de ce nhu te preocupa CUM FUCNTIONEAZA ACUM SI DACA MERITA CEEA CE PRIMESC ? INTREABA CE PARERE AU CEI CE PLATESC TOATE OALELE SPARTE DE VOI ca sa afli pe ce lume traiesti!!!!!
      Faceti apologia sistemului bugetar doar acum, cand va e frica , dar cat v-a fost bine v-a durut in cur de ceilalti, i-ati tratat numai cu curul ! Eu zic ca trebuie sa platiti SI VOI mareata crestere economica de acum 2 ani bazata pe imprumuturi (nu pe productie) si cheltuita DE VOI !
    • +3 (3 voturi)    
      poate... (Duminică, 9 mai 2010, 13:57)

      dodu [anonim] i-a raspuns lui Stefan M

      poate ca ... te vei uita si in curtea parlamentului unde taraganeaza legea pensiilor... de ceva vreme! Daca legea era adoptata si nu aveam istericalele de rigoare de pe sticla... acum pensiile nu erau afectate... si in parlament nu troneaza basescu!
    • +3 (3 voturi)    
      22? (Duminică, 9 mai 2010, 14:04)

      votant [anonim] i-a raspuns lui Stefan M

      Incompetentii au pierdut alegerile, ma refer la PNL care la o crestere de 8% au dus tara la -5%... ca sa nu mai vorbesc de miliardele de Euro din privatizari, acel fond de dezvoltare pe care l-au imprastiat. Crezi ca nu se stie asta? Si tu stii asta.
    • +4 (14 voturi)    
      PASUL URMATOR (Duminică, 9 mai 2010, 14:42)

      IOLANDA [anonim] i-a raspuns lui Stefan M

      pe care trebuie sa il faceti dvs.este consultarea unui medic psihiatru !De urgenta ....
      • +2 (2 voturi)    
        IOLANDA, RELAXEAZA-TE ! (Duminică, 9 mai 2010, 18:31)

        Stefan M [anonim] i-a raspuns lui IOLANDA

        A-ti expune parerea despre oamenii politici este un drept democratic. Cand au candidat pentru cele mai inalte functii in stat, au consimtit sa faca tot ce este legal pentru ca cetatenii acestei tari sa o duca mai bine si nimeni sa nu aiba de suferit.Este perfect moral, daca nu pot face acest lucru, sa demisioneze. Mi-am exprimat un punct de vedere. Multi mi-au raspuns, dupa posibilitatile lor, m-au aprobat sau m-au criticat, sunt opiniile lor. Poate cu unele nu sunt de acord , dar le respect. Dar sa ma trimiti la psihiatru, denota lipsa de educatie si de bun simt. Controleaza-ti comportamentul, iar daca nu poti, nu mai iesi in spatiul virtual.
        • +1 (1 vot)    
          SUNT RELAXATA (Duminică, 9 mai 2010, 21:51)

          IOLANDA [anonim] i-a raspuns lui Stefan M

          Desi sunt bugetar ,inchipuie-ti !Tu nu esti deloc relaxat ,tot ceea ce spui denota disperare si ura ,Toate afirmatiile sunt aberanta,in special cele privitoare la persoana mea si crede-ma ,stiu ce spun .Am citit multe comentarii ,nici unul atat de absolut deplasat ca al tau ,cred ca esti consilierul lui crin .Aici nu este spatiu virtual ,este public,daca nu iti place nu citi !Nici gluma nu esti capabil sa o sesizezi ,foarte grav ....Eu sunt un bugetar extrem de nemultumit de ceea ce se intampla in mediul asta ,extrem de nemultumit ,sa faci bine sa ma crezi ....
    • +10 (14 voturi)    
      idee (Duminică, 9 mai 2010, 14:43)

      gicu [anonim] i-a raspuns lui Stefan M

      Ai tu o idee mai buna ? Pentru ca tot ce ai facut a fost sa critici si sa arunci vorbe in vant . Daca vii cu o idee inteligenta si viabila toata lumea e bucuroasa sa te asculte. In ceea ce priveste "elita" tarii hai sa fim seriosi , functionarii publici sunt o haita de aroganti , CORUPTI si nesimtiti . Toate categoriile mentionate de tine mai sus sunt corupte pana in maduva oaselor asa ca nu le plange de mila tu ca nu vor avea ce sa manance . Mai mult ca sigur si tu esti un functionar public . Problema reala este cu pensiile si ajutorul de somaj , aia sunt adevartii perdanti ai acestei solutii.
    • +1 (11 voturi)    
      cine? (Duminică, 9 mai 2010, 14:56)

      ioan [anonim] i-a raspuns lui Stefan M

      De acord cu dv. dar spuneti-mi va rog un om politic credibil sau un partid politic credibil, din spectrul nostru politic.
      Eu nu prea gasesc!
      In jurul nostru colcaie bogatia, iar cei amrati trebuie sa faca curbe de sacrificiu.
      Ironia sortii, pentru acest lucru nu raspunde nimeni.
      Postaci de srviciu votati negativ si spuneti ca nu este adevarat! De vina este o criza imaginara din care multi au tras foloase.
    • +14 (18 voturi)    
      Cateva subiecte de gandit (Duminică, 9 mai 2010, 15:06)

      Marty [anonim] i-a raspuns lui Stefan M

      1. Inainte sa-i faci incompententi pe altii gandeste-te cat de competent esti tu cu adevarat nu cat te crezi de competent. Nu zic ca nu ai dreptate dar putina diplomatie nu strica (mai ales cand exprimi ceva in scris).

      2. 22 de milioane de oameni ar fi suferit daca ar fi crescut taxele. Acum vor suferi doar cei care au castigat mai mult decat trebuiau in ultimii 3-4 ani (vezi cu cat au crescut salariile si pensiile in perioada 2004-2008 ca sa nu mai vorbesc de nr bugetarilor).

      3. Cinic? Nu, doar echivalentul unui bun manager in privat. Daca o sa ajungi intr-o pozitie care implica astfel de decizii poate o sa vezi lucrurile mai obiectiv.

      4. Elita tarii nu e numai la stat, ba dimpotriva. Iar cei din privat au suferit deja scaderi salariale.

      5. Tu cum vezi statul? Competent, pregatit, moral? A, numai guvernul e incompetent, restul statului e compentent? Cam ingust, cam ingust! Dimpotriva, problema e mai jos unde fiecare face ce vrea si are impresia ca nimeni nu e cu ochii pe el.
      • 0 (0 voturi)    
        ? (Duminică, 9 mai 2010, 15:46)

        ? [anonim] i-a raspuns lui Marty

        daca un bun manager in privat inseamna sa platesti angajati cu salariul minim pe economie ma faci sa rand. e "bun manager" pentru buzunarul lui si pentru profitul firmei. nu acesta e un bun manager ci acela care scoate maxim in asa fel incat toti sa fie mulutimiti -nu tratand angajatii ca pe niste sclavi. cel putin asta e situatia a 90% din economia privata din Romania. de aceea suntem aici in aceasta fundatura. Pentru ca un bun manager din privat nu vine in guvern sa conduca si sa faca in asa fel incat sa-si rezove problemele personale - Videanu, Berceanu, Blaga etc(e valabil si pentru cei de la celelalate partide, dar momentan cei de mai sus conduc) .
      • -2 (2 voturi)    
        gandeste-te tu intai (Duminică, 9 mai 2010, 16:55)

        esti cu capul? [anonim] i-a raspuns lui Marty

        2. exista si alte solutii la stat; baietii veseli din energie, conturile pline ale partidului, etc. De ce nu si-a donat basescu fondurile pentru campania electorala? Cu siguranta acopereau transa FMI pentru care se face atata tam tam. Sau sa dea inapoi ce au furat pina acum
        3. care manager de la privat isi omoara vaca cu care munceste?
        4. elita tariie inmizerie datorita statului falimentar
      • -1 (1 vot)    
        Mai bine gindeste tu... (Duminică, 9 mai 2010, 17:12)

        zit [anonim] i-a raspuns lui Marty

        Daca tu numesti ''bun manager in privat'' ceea ce se intimpla, atunci esti un PROST MANAGER tu ! Si daca ai vreo firma, da-o in faliment cit mai poti ! NU POTI SA FACI TAIERE DE SALARII /PENSII LA GRAMADA ! Pt ca ala care are ACUM 10.000 lei salariu, daca-i iei 25% scuipa pe tine si o duce la fel de bine !! Dar daca-i iei 15% unui pensionar care, ACUM, cu toate cresterile, a ajuns la 750 lei pe luna, il omori si asra se chiama GENOCID !! Lasati, nene, economia si politica, voi astia care habar n-aveti de ele, si ascultati-va, tata manelele voastre !! Cit despre scaderile salariale de la ''privat'', e din cauza prostiei lucratorului care nu-si cunoaste drepturile in fata patronului-exploatator !!! Sa fii sigur ca patronului respectiv care a facut reducerea salariala NU I-AU INTRAT MAI PUTINI BANI IN BUZUNAR, CA ERA CRIZA, CI DIMPOTRIVA !! A mizat pe ceea ce mizeaza unii acum si continua sa atite: ''sa moara si capra vecinului'', adica, pt. papagali: '' dau eu din buzunar ca sa traiasca altul bine'' ! Si prostul de roman musca.... Si munceste 10 ore pe salariu de c....t la ''privat''... Si aici ai dreptate: pe ''privati'' nu prea sta nimeni cu ochii... Ca-si platesc in mod regulat spagile si dupa aia fac git cit de ''corupti'' sint bugetarii !!! MI-E SCIRBA !!
      • -1 (1 vot)    
        Gandeste in liniste! (Duminică, 9 mai 2010, 17:43)

        Cosma [anonim] i-a raspuns lui Marty

        1. Datorita dipomatiei de tip dambovitean in ultimii 20 de ani au disparut adevaratii barbati de stat si au aparut cocotele massculine la conducere!
        2. Cine a stabilit cat "trebuia sa castige unii si cat sa castige altii? Cumva economistii care au dus tara de rapa?
        3. Manager privat in Romania, ai uitat sa spui, cate unul pe fiecare privata!
        4.Elita tarii a plecat de mult afara. Au ramas in tara cei care au doar pretentii de elita, cu diplome la Spiru Haret!
        5. Mergi la o scoala adevarata, dmnule secretar de partid!
    • +9 (13 voturi)    
      mai (Duminică, 9 mai 2010, 15:10)

      mai [anonim] i-a raspuns lui Stefan M

      mai lasa-ma, nene, cu tirade din astea care se reduc toate la demisie. si pe cine pui in loc? vadim? vanghelie? geoana? altii de aceeasi factura "intelectuala"?

      apropo, sunt bugetar.
    • +2 (2 voturi)    
      dumneavoastra nu ganditi rau, (Duminică, 9 mai 2010, 15:18)

      ktalin [anonim] i-a raspuns lui Stefan M

      dumneavoastra nu ganditi rau, pentru un bugetar, exact ca si pana acum: sa moara economia privata si economia formata din societati com ale statutului, pt ca Dvs., functionarii publici, sa puteti sa o duceti bine spre f bine.
      cine si ce l-a impiedicat pe `scheletul statului de drept` sa functioneze pana acum?
  • 0 (0 voturi)    
    Ultima sansa (Duminică, 9 mai 2010, 13:43)

    dert [anonim]

    Sindicatele trebui sa inteleaga ca asta e singura sansa a Romaniei sa se redreseze sa nu fie populisti ca nu ajuta pe nimeni sa nu tina cont de interesele politice ca mai e mult pana la alegeri si daca aceste masuri nu se iau e foarte posibil ca nimeni sa nu isi doreasca sa castige urmatoarele alegeri.
  • +1 (1 vot)    
    discutii,discutii,discutii (Duminică, 9 mai 2010, 13:54)

    neafiliat [anonim]

    doamnelor si domnilor sunt tare curios care va fi rezultatul discutiilor tuturor acestor lideri de sindicate care stim bine ca toti fara exceptie au prins radacini in scaunele lor iar pe langa sindicate au diverse multe business-uri asa ca nu am incredere ca toata sleahta asta de profitori lupta intradevar pentru drepturile celor multi.
  • +6 (6 voturi)    
    Ofiterii acoperiti in sefi de sindicate (Duminică, 9 mai 2010, 14:10)

    Mircea [anonim]

    Acestor lideri li se itesc gradele pe sub camasa , grade care ei cred ca sant ale unui sistem militar dar sant de fapt grade ale unis sistem mafiot !
  • -1 (1 vot)    
    din rau in mai rau (Duminică, 9 mai 2010, 14:34)

    tara de cacat [anonim]

    Orice praf in ochii maselor este cu siguranta o metoda de a-si continua hotiile atat Basescu, ministrii, parlamentari, judecatori si tot felul de banditi din administratia publica. Sa nu credeti ca se vor restitui banii altor hoti din FMI din conturile celor cu dosare penale ci tot a noastra, a celor care muncesc intradevar. Eu zic sa vindem tara asta care oricum nu mai produce decat coruptie!
  • +1 (1 vot)    
    fiscalitate (Duminică, 9 mai 2010, 14:42)

    laurentiu [anonim]

    nu vad decat o singura solutie pentru a atrage bani la buget.......controale si eliminarea evaziunii fiscale din sectorul privat........pe unde te itorci nu te lovesti decat de un singur lucru....evaziua s.a.m.d
  • -9 (11 voturi)    
    sintem pierduti (Duminică, 9 mai 2010, 14:47)

    patriot [anonim]

    Bogdan Hossu e in tabara lui Basescu
    • 0 (2 voturi)    
      . (Duminică, 9 mai 2010, 15:38)

      radukku [utilizator] i-a raspuns lui patriot

      i-am pus mai demult o intrebare lui Hossu si a raspuns sincer: 300.000 bugetari out! Ce alt sef de sindicat ar fi dat un raspuns ca asta? De atunci am inceput sa stimez mai mult persoana lui, facandu-mi-se scarba de ceilalti pe zi ce trece.
  • +1 (1 vot)    
    fira'as bujetar, sa fiu ! (Duminică, 9 mai 2010, 14:59)

    ion popescu [anonim]

    cica statul nu mai avea de un' sa plateasca lefurile. si a trimis la ministere circulara, sa reduca salariatzii. ajunsa, circulara, la minsterul padurilor, le dadu mare durere de cap. dupa discutzii furtunoase, zisera ei sa'i concedieze pe padurari ca's cei mai multzi si ar face economii serioase.
    zis si facut. dadura ordin la ocoalele silvice sa cheme padurararii si sa'i puna pe liber.
    seful de ocol, pe departe, le explica ca nu mai are statul bani, ca e greu pentru totzi si ca n'au incotro, dar tre' sa'i concedieze.
    la care padurarii, dupa o mica sfatuiala, venira la sefu' si zisera: sefu, putem sa ramanem si fara leafa ?!

    parca s'ar aplica la multzi bujetari.
    ca de, vorba romanului, chiar de nu currge, mai pica.
    pai !
    hai, pa ! si ceasul mare dela gara...
  • +3 (3 voturi)    
    cred (Duminică, 9 mai 2010, 15:00)

    vasile dinmare [anonim]

    Sunt 3 solutii:

    -scaderea salariilor reglementate de stat,
    -cresterea taxelor
    -inflatia cu sau fara una(doua) din cele de mai sus.

    Corect era reducerea structurii birocratice rapid si fara compromis. Nu se poate realiza ....

    Vom avea deci in final varianta ultima. Grevele si presiunile PNL, PSD vor opri varianta 'usoara' cresterea taxelor va crea probleme in toata economia si inflatia va aduce in coordonate corecte ce mai ramane.

    Pacat.
    Politic trebuia dat tot ce se solicita si leul trebuia sa fie liber..
  • -9 (9 voturi)    
    doamne (Duminică, 9 mai 2010, 15:05)

    Mazeta [utilizator]

    ce vanduti si liderii astia de sindicat!... vanduti necuratului si chelbosului... niste iude!
  • -3 (3 voturi)    
    31 decembrie? (Duminică, 9 mai 2010, 15:09)

    ovi [anonim]

    ca dupa aia a trecut criza? e vorba de 7 luni in care base o sa restructureze cu asa viteza ca n-o sa mai fie nevoie de reducerile anuntate? pacat ca n-a inceput dupa alegeri, ca ar fi terminat deja. sau si mai bine, sa fi inceput in mandatul trecut, ca tot el era presedinte, si mai avea si crestere economica pana-n 2008.
  • -5 (7 voturi)    
    mda (Duminică, 9 mai 2010, 15:11)

    liviu [anonim]

    din masurile de austeritate( taiere salarii, crestere impozite etc) asta e cea mai civilizata, dar...
    1 - incalca constituria ... nu ai voie sa iei un drept dat
    2 si cel mai important) - NU garanteaza iesirea din criza... este o masura care doar amana intrarea romaniei in faliment, nu o ocoleste.
    de asemenea, calculele cu economia la buget sutn prost facute. se uita faptul ca cei cu salariile scazute n-o sa cheltuie la fel de mult.

    de asemenea, ar trebui sa se stopeze furtul din bani publici (70k lognu si multe altele de care nu am auzit) si evaziunea fiscala. aici se pierd mult mai multi bani decat se recupereaza cu scaderea salariilor si pensiilor.

    problema esentiala este ca, chiar daca scadem cu 100% salariile, daca nu crestem economia si puterea de cumparare tot ca grecii ajungem.
  • -7 (9 voturi)    
    de pe nava (Duminică, 9 mai 2010, 15:12)

    un matelot [anonim]

    alo!! comandante nu ne mai aburi cu liderii de sindicat oricum coordonatele cu -25% si -15% sunt cam aiurea iar nava romania navigheaza si asa in deriva de vreo 2 ani. te anuntam ca s-ar putea sa intram in furtuna in care se afla deja nava grecia si nu vrem sa ne scufundam. cred ca ar trebui sa-ti iei echipajul si impreuna cu boc &co. sa ne lasati gasim noi un comandant strain sa ne conduca, unul fara rude, cunostinte si relatii sau obligatii fata de nimeni de pe la noi. se vede treaba ca in romania in 20 de ani nu s-a remarcat nimeni cu colana vertebrala care sa conduca aceasta tara. aducem mai bine un neamt cum au procedat inaintasii cand au decis sa-l aduca pe principele carol. avem nevoie de cineva hotarat sa scoata tara din marasm si nicidecum sa-si puna membrii partidului si toti acolitii lor in functii, sa fure tara pe 2 lei ca n-au fost de acord s-o vanda, cum au facut-o toti fara exceptie din 1990 asa ca lasati-neeeeeee!!!!
    • 0 (0 voturi)    
      Deriva (Duminică, 9 mai 2010, 16:21)

      gamma [utilizator] i-a raspuns lui un matelot

      Nava e in deriva de mult , doar ca din 2000 pana in 2008 au batut vanturile in directia cea buna . Masura asta este prima tentativa in cativa zeci de ani sa facem si noi ceva logic in privinta problemelor pe care le avem si uite ca jumatate din popor se opune . E adevarat ca s-ar fi putut sa se economiseasca banii prin eliminarea contractelor paguboase si a clientelei politice dar e la fel de adevarat ca acest lucru este o utopie. Adica voi cei care cereti acest lucru chiar credeti ca sistemul politic din Ro o sa-si faca singur harakiri ?.Pentru cei de la putere ar fi mai putin traumatizant sa demisioneze cu speranta de a reveni peste cativa ani decat sa piarda pentru totdeauna instrumentele generatoare de bani !
  • -2 (6 voturi)    
    pace sociala (Duminică, 9 mai 2010, 15:13)

    sonerie [anonim]

    Declaratia lui Bogdan Hossu, Cartel-ALFA, imi sugereaza ca s-a inteles cu Basescu, din ce citesc in articol. Nu spune nimic despre proteste organizate de Cartel.
    Cartelul are cei mai multi bugetari si organizatii sindicale din sectorul bugetar.
    Daca Hossu o da la pace, restu-l nu mai conteaza...
  • 0 (0 voturi)    
    hossu - singurul rezonabil (Duminică, 9 mai 2010, 16:15)

    ... [anonim]

    dupa cum si banuiam.
    m-am saturat de pozitii extreme. 'basescu taie si spanzura', 'bugetarii sunt niste trantori', '25% din salarii'... m-am saturat de istericale, patetisme, greve, instigari - din oricare parte ar veni. timpul a demonstrat intotdeauna ca, daca profesorii au facut greva in octombrie pt ca de la 1 ianuarie li se vor injumatati salariile ca asa le-au spus sindicatele, de la 1 ianuarie acestea au ramas la fel, pentru ca asa spunea legea; si totusi, domnul cornea e in continuare sindicalist sef. ca, daca nemtii au tunat si fulgerat impotriva grecilor, apoi au dat inapoi si au spus ca fericirea lor depinde de cea a grecilor. ideal, politica nu ar trebui sa fie vocala, ci rationala.
    daca un sindicalist cu autoritate precum bogdan hossu prezinta totusi lucrurile fara nici un fel de exagerare, e un semn bun. (si, pe de alta parte, o confirmare a faptului ca viata va fi destul de neagra in romania in perioada urmatoare)
  • 0 (0 voturi)    
    plafon la 1000ron (Duminică, 9 mai 2010, 16:29)

    Walker [anonim]

    n-ar trebui scazute salariile de pana la 1000ron
  • +1 (1 vot)    
    carton stat in ploaie (Duminică, 9 mai 2010, 16:31)

    _darthmaul [utilizator]

    Situatia in care se afla Romania nu e roza, iar aceasta nu poate fi rezolvata de liderii de sindicat indiferent, care sunt acestia.
    Administratia tarii este dezastroasa nu pentru ca sunt multi angajati, ci pentru ca este dezorganizata si faramitata. Exista 41 de judete, conduse de toti atatia baroni, consilii judetene, consilieri judeteni, secretari... 6 sectoare in Bucuresti + o primaria generala + sute de consilierii ... mii de comune, orase, sute de comune ridicate la rang de oras in ultimi 8 ani de zile dar care nu au bani.
    Reimpartirea teritoriala a Ro este o necesitate ce se poate pune in practica pana la alegerile locale din 2012.
    Infrastructura nu a evoluat cu nimic in ultimii 20 de ani. E asa cum ne-a lasat-o PCRul. In ultimii 20 de ani drumarii si guvernantii nu au fost in stare sa ocoleasca cel putin satele cu drumurile nationale/europene. Si acum drumurile nationale/europene trec prin sate. Autostrazi sau CFR nici nu mai discut, pentru ca nu mai are nici un rost.
    Asa zisul mediu privat de la noi, alcatuit din 'patroni' de abc-uri, termopane si magazine de piese de schimb care practica adausuri comerciale intre 0-300%. Mediul privat produce mai putin de 20% din ce consumam. Miliardarii romani sunt o adunatura de smenari care au prosperat pe seama contractelor cu statul, a speculatilor financiare si imobiliare. Patroni de partide politice, finanteaza in speranta ca vor mai prinde contracte cu statul.
    De situatia din romania eu consider ca cei mai vinovati sunt guvernantii dintre 2005-2008, alaturi de guvernantii actuali si mediul privat boutiqari si doritor de contracte cu statul. Din cauza astora au suferit si sufera angajatii de la privat si de la stat si patronii care seriosi si cinstiti.
    Cei de la stat au avut norocul cu sindicatele care mai aratau ce se intampla pe acolo, sindicate care au fost folosite ca masa de manevra de catre partidele politice. De partidele politice finantate si patronate de miliardari romani de carton stat in ploaie.
  • +1 (1 vot)    
    Sa moara capra vecinului... (Duminică, 9 mai 2010, 16:42)

    Rammy [utilizator]

    Da sa moara.Capra mea e sleita de cat lapte a dat,pe cand capra vecinului e stearpa,puturoasa si lacoma.Acum i-a venit randu.Daca moare capra mea s-a dus dracu si capra vecinului.
  • -3 (3 voturi)    
    un gind (Duminică, 9 mai 2010, 16:53)

    tractorist [anonim]

    Bugetul institutiei presedintelui pe vremea lui Ilici era de aproximativ 10 milioane euro. De ce nu se reduce si acesta? Acum parca e de 20 ori mai mare.
  • -3 (3 voturi)    
    Jos mafia politica condusa de nasul T.Basescu! (Duminică, 9 mai 2010, 16:57)

    TED [anonim]

    Omul care ministru al tramsporturilor fiind a reusit volatizarea flotei Romaniei....care primar al Bucurestului fiind a vandut pe bani multi pamant in capitala...care presedinte fiind achizitioneaza pe viitorul nostru ce vrea el(fregate,avioane)...El ne spune ca trebuie sa ne sacrificam tot noi astia de suntem la limita subsistentei...
    Problema este daca mafiotul asta poate fi numit om...El si gasca lui de mafioti trebuie sa dispara...Au FURAT prea mult...
    Pedeleii infiltrati ca sefi in structurile sindicale isi vad si ei de propriile averi....
    Problema e cand taiem capul balaurului numit mafie politica...cand efectuam real provenienta uriaselor averilor si cand reintroducem pedeapsa cu moartea..
    Astia nu stiu decat de frica...si trebuie sa le fie frica.... NEMERNICILOR!
  • -3 (3 voturi)    
    In rahat (Duminică, 9 mai 2010, 17:10)

    dondan [anonim]

    Tot criticati si luati apararea la politicieni.
    Dar pierdeti realitatea din vedere.
    Santem in rahat pana in gat.
    Si nimeni nu vede o situatie viabila de iesire din aceasta situatie.
    Acuma toti stim ca nu din vina omului de rand, a functionarului public,a profesorului sau a multor alte categorii sa ajuns aici.
    Toata tara asta stie ca din vina proastei administratii a tarii de-a lungul anilor sa ajuns aici.
    Ca a fost iliescu, constantinescu,basescu nu sa intamplat mai nimic de luat in considerare in tara asta decat: scumpiri, inflatie,somaj,faliment,FURTURI de anvergura nationala.
    Aceste lucruri s-au intimplat cu acordul si sub atenta supraveghere a lor a politicienilor.
    In tara asta s-au dat legi care au favorizat furtul din avutia nationala tot cu acordul lor implicatiile lor in smenarea marilor privatizari sant evidente.
    La 20 de ani dupa revolutie nu avem drumuri,sistem medical,invatamant,agricultura,industrie.Nu avem nimic si colac peste pupaza acuma se mai reduce si bruma de venit la unii.
    Nu sant bugetar dar ma gandesc cu groaza la acei care fac parte din acest sistem si au salariile mult mai mici decat sefii lor.
    Ma gandesc la pensionarii care plang la stiri ca nu pot sa isi cumpere medicamentele ma gandesc la invatatorul care are un salariu putin peste 900 de lei.
    Domnilor politicieni sa va crape obrazul de rusine pentru ceea ce faceti tarii asteia.
    P.S si unii dintre voi mai aveti obraz sa le luati apararea.
    Santeti la fel de patetici ca si ei.
  • 0 (0 voturi)    
    greva sindicatelor (Duminică, 9 mai 2010, 18:51)

    maria [anonim]

    De ce fac greva sindicatele ?Nu bugetarii sint cei care au beneficiat de salarii majorate artificial fara sa se tina cont de cresterea productivitatii muncii?La fel si pensionarii .Pina cind sa ne imprumutam sa platim salarii si pensii.?Cum de au putut liderii de sindicat sa ceara in contractele colective spr de zimbet ,de intoarcere dein concediu ,de ecran ,de limba straina s au de doctorat?IIn ce tara se mai intimpla asa ceva?D-nii de la sindicat ar trebui sa stie ca cei care string darile la stat sint tocmai cei pe care ii reprezinta.Coruptia si evaziunea fiscala e facuta tot de functionari sau cu ajutorul lor.Protestele nu servesc la nimic .D-l Hosu mai viseaza si revolutie.Fiti rezonabili d -lor lideri de sindicat caci sinteti mai vinovati de situatia de astazi mai mult decit politicienii.Ati fost vesnic impotriva reformelor si am ajuns aici.Ajunge.Ati facut destul rau acestei tari.Treziti-va la realitate.
    • 0 (0 voturi)    
      SPOR DE DOCTORAT (Duminică, 9 mai 2010, 20:19)

      ALTA MARIE.. [anonim] i-a raspuns lui maria

      Oare sporul de doctorat nu este prevazut in lege?Iar pensiile nu sunt un dar nici de la guvern nici de la mediul privat, SUNT DREPTURI.Impozite si taxe platim cu totii, bugetari si privati.De ce ai impresia ca muncesti numai tu?M-am saturat de impertinenta, de aroganta ,de marsavia voastra.Noi, unii bugetari, suntem sclavii statului, am semnat un contract cu el,el dispune de noi in totalitate,zi-noapte...Chiar daca am dispune d timp liber, legile croite ptr noi nu ne permit sa desfasuram alte activitati,deci chiar suntem dependenti de aceste salarii, noi si famiile noastre.Ce dracu mai vreti de la noi?Sa ne sinucidem in masa?
  • 0 (0 voturi)    
    unde-i Boc? (Duminică, 9 mai 2010, 20:06)

    cetateanul turmentat [anonim]

    Mai avem prim ministru? Ministrii pe unde sunt? S-au ascuns pe dupa palatul Cotroceni de frica. Subscriu masurii de a taia uniform pensii si salarii, cel putin in prima etapa. Altfel incercarea de a taia diferentiat nu s-ar mai termina niciodata. Acest guvern este incapabil sa guverneze. Dovada ca Basescu a iesit singur la inaintare.
  • 0 (0 voturi)    
    experienta recenta (Duminică, 9 mai 2010, 21:00)

    Dan [anonim]

    Dupa 5 ani de munca la un obiectiv/proiect am primit un premiu de 2100 lei. Colegi ai mei care nu au muncit nici la fel de mult nici la fel de implicati, au primit la fel. Concluzia? Nu ma mai ofer sa imbunatatesc nimic, nu imi mai pun mintea la munca decit pt ceea ce mi se cere mie direct, ma feresc ca de foc sa lucrez mai mult de opt ore, o 'dau cotita' ori de cite ori pot sa o fac fara consecinte neplacute. Pe scurt, am scazut calitatea muncii mele la nivelul colegilor mei mai slabi.... Va las sa va imaginati singuri ce vor face functionarii pregatiti si seriosi dupa ce se vor aplica diminuarile de salarii.
    • +1 (1 vot)    
      tot bugetar (Duminică, 9 mai 2010, 22:31)

      tot bugetar [anonim] i-a raspuns lui Dan

      tot bugetar sunt si eu. si stiu cum este sistemul, acolo mi-am petrecut, deja, 8 ani. si este plin de paraziti care, dupa cum spui si tu, nu se agita si iau aceleasi beneficii ca si cei care se mai straduiesc un pic.

      ideea, insa, este ca s-a ajuns la situatia respectiva tocmai pentru ca nu a fost presiune pe sistem. masura de reducere a cheltuielilor pune o astfel de presiune. sa speram ca va fi redirectionata in sensul cel bun: revenirea, pana la sfarsitul anului, la un sistem bugetar "curatat" in care sa se reduca numarul de salariati cu cei 25% "muncitori". astfel, se vor putea creste salariile la loc pentru cei, sa speram, competenti, care vor fi selectati sa ramana in sistem. sa speram la o selectie corecta...


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri