Trei judecatori din noua de la Curtea Constitutionala au facut opinie separata in cazul ANI. Vezi in articol care sunt argumentele lor

de Dan Tapalaga     HotNews.ro
Vineri, 23 aprilie 2010, 14:09 Actualitate | Esenţial

 documente
Curtea nu avea dreptul sa-si extinda controlul de neconstitutionalitate la capitole din legea ANI, atributiile Agentiei - de verificare a averii si existentei unor conflicte de interese - nu exced cadrul constitutional, nu se incalca prezumtia de dobandire licita a averii iar Agentia nu poate fi considerata organ jurisdictional, sustin judecatorii Nicolae Cochinescu, Petre Lazaroiu si Augustin Zegrean in opinia separata la decizia Curtii Constitutionale in cazul ANI. Altfel spus, din cei 9 judecatori ai Curtii Constitutionale care au decis in data de 14 aprilie ca mai multe articole din legea ANI sunt neconstitutionale, trei au votat impotriva. Vezi in articol argumentele lor. <>Cele mai importante pasaje din opinia separata:
  • 1. (...) Celelelte dispozitii legale care, potrivit opiniei majoritare, sunt neconstitutionale, si anume cele cuprinse in art.1, art.2, art.3, art.4, art.5, art.6, art.9, art.11 lit.e), f) si g), art.12 alin.(2), art. 42 alin.(2), (3) si (4), art.46, art.47, art.48 art.49 si art.50 din actul normativ atacat, nu au fost mentionate in actul de sesizare si nu sunt in mod necesar si evident indisociabile de  cele declarate neconstitutionale si mentionate in acul de sesizare. In consecinta, Curtea Constitutionala nu avea dreptul sa-si extinda controlul si asupra acestor dispozitii legale si sa constate neconstitutionalitatea lor.
  • 2. Luand in considerare obligatia generala de respectare a legilor, prevazuta in art. 1 alin.(5) din Constitutie si obligatia de exercitare a drepturilor si libertatilor constitutionale cu buna-credinta, prevazuta in art. 57 din Legea fundamentala, opinam ca atributiile Agentiei si ale inspectorilor de integritate, de verificare prin probe a caracterului licit de dobandire a averii si a existentei unor conflicte de interese si incompatibilitati,  reglementate prin textele analizate, nu exced cadrul constitutional. (...)
  • Cei trei judecatori de la Curtea Constitutional: Augustin Zegrean, Nicolae Cochinescu, Petre Lazaroiu
    Cei trei judecatori de la
    Curtea Constitutionala:
    Augustin Zegrean,
    Nicolae Cochinescu,
    Petre Lazaroiu
    3. Nu impartasim nici solutia de constatare a neconstitutionalitatii art. 46 din lege, adoptata cu majoritatea voturilor membrilor Curtii. Opinam ca textul nu incalca prezumtia de dobandire licita a averii, consacrata prin art. 44 alin.(8) din Constitutie, in conditiile in care textul de lege analizat prevede ca Agentia intocmeste actul de constatare pe care il trimite instantei competente, pe baza probelor aflate la dosar (...) Din textul analizat nu rezulta obligatia persoanei a carei avere este verificata de a face dovada caracterului licit al dobandirii bunurilor, aceasta obligatie revenind in exclusivitate Agentiei, prin probele abministrate in conditiile legii. In virtutea dreptului sau constitutional la aparare, persoana in cauza are posibilitatea sa combata aceste probe atat in fata organelor Agentiei cat si in fata instantei de judecata si sa infirme constatarea ca „ intre averea dobandita pe parcursul exercitarii functiei si veniturile realizate in aceeasi perioada sunt diferente vadite, iar dobandirea unei cote-parti din avere sau a anumitor bunuri determinate nu este justificata”. (....)
  • 4. In sfarsit, nu ne insusim teza majoritara ca activitatea Agentiei Nationale de Integritate este jurisdictionala. Functia jurisdictionala se caracterizeaza prin instituirea puterii organului de jurisdictie de a spune dreptul ( juris dico) si de a solutiona prin hotarare cu autoritate de lucru judecat un conflict cu privire la existenta ori intinderea unor drepturi subiective, de a constata o situatie juridica (prin hotarare de expedient) sau de a dispune, in conditiile legii, o masura restrictiva de drepturi. Cel care judeca, judecatorul sau organul de jurisdictie permis de Constitutie, este independent si se supune numai legii. Pe de alta parte, activitatea jurisdictionala nu se exercita decat la cerere ( judex non procedat ex officio ), spre deosebire de activitatea executiva-administrativa care actioneaza nu numai la cerere ci si din oficiu. De asemenea, activitatea jurisdictionala se desfasoara in cadrul unei proceduri formale, caracterizata prin publicitate, contradictorialitate, oralitate. Niciunul din aceste elemente de esenta activitatii de judecata nu se regasesc in structura organica, functionala si formala a Agentiei Nationale de Integritate. (...)

Nota: Citeste in documentul atasat textul integral al opiniei separate facuta de judecatorii Nicolae Cochinescu, Petru Lazaroiu si Augustin Zegrean.


Citeste mai multe despre   
























Astra Film Festival 2017

VIDEO INTERVIU ​Hanka Kastelicova, producator executiv HBO Europe: Timpul mediu de productie pentru un film documentar HBO este de patru ani, dar am avut si cazuri in care totul s-a intins pe o perioada de 10-14 ani

Hanka Kastelicova, producator executiv HBO Europe, discuta in cadrul unui interviu despre implicarea HBO in productia de filme documentare si numarul mic de cinematografe din Romania: "De exemplu, filmul Lumea Vazuta de Ion B., regizat de Alexandru Nanau, a primit un premiu Emmy. Am continuat cu Alexandru si am produs filmul Toto si surorile lui, film care a fost nominalizat la Premiile Academiei Europene de Film, echivalentul Oscarului european".
  • Intra in articol pentru a citi principalele declaratii ale lui Hanka Kastelicova

8142 vizualizari

  • +36 (38 voturi)    
    pentru ceilati 6 .. (Vineri, 23 aprilie 2010, 13:27)

    minny [utilizator]

    ...propun o ancheta, mai ales ca argumentatia deciziei a fost o abureala, se vede clar interesul spre a decapita ANI. Ia sa se plimbe putin pe la DNA sa dea cu subsemnatul si sa vedeti cum isi cer iesirea la pensie singuri.
    Hai ca precis aveti acolo o stenograma ceva, scoateti-o la iveala :)
    • +5 (5 voturi)    
      Felicitari (Sâmbătă, 24 aprilie 2010, 9:23)

      :) [anonim] i-a raspuns lui minny

      Felicitari pentru ca au avut curajul sa exprime o opinie separata fata de colegii lor, si felicitari Hotnews pt ca ati publicat-o.
      Aceasta initiativa imi aduce aminte de initiativa celor 300 de judecatori in cazul Costinoiu.
      Cred ca astfel de initiative merita apreciate.
      Cred ca in general in Romania oamenii care incearca sa fie corecti sunt in minoritate. Sa le aratam ca nu sunt singuri si ca cineva apreciaza faptele lor.
      Revenind la acesti judecatori, nu stiu din ce motive sunt in spatele gestului lor, insa ma bucur ca l-au facut.
    • +1 (1 vot)    
      Necesar dar nu suficient (Sâmbătă, 24 aprilie 2010, 14:54)

      Caligula [anonim] i-a raspuns lui minny

      Opinia celor trei membri CCA e binevenita dar nu poate produce o revizuire a deciziei. Credibilitatea corpul judecatoresc e pusa la indoiala in continuare si cred ca acei judecatori care au mainile curate ar putea avea o influenta prin exprimarea opiniei lor in acest caz. Alfel, posibilitatea suspendarii recunoasterii sentintelor judecatoresti de catre UE mi se pare un pas logic si normal.
      • +1 (1 vot)    
        Credibilitatea corpului judiciar (Sâmbătă, 24 aprilie 2010, 19:18)

        ady [anonim] i-a raspuns lui Caligula

        Cei 9 judecatori de la CC nu fac parte din corpul judiciar. Niciunul nu este judecator de cariera. Sunt toti fosti membri de partid, parlamentari sau consilieri juridici de prin stafurile parlamentarilor, deveniti prin vointa politica judecatori la CC. Intr-adevar ar trebui militat ca la CC sa nu poata fi numiti decat judecatori de cariera sau macar cei care au o experienta de judecator in spate. CC functiona relativ bine in anii 90 din doua motive: numarul cauzelor era semnificativ mult mai redus decat acum iar componenta sa era formata din profesori universitari de prestigiu, care tocmai de asta si acceptau sa faca parte din CC, pt numarul redus de cauze... Asadar, eu nu as lega CC de corpul judiciar, altfel e ca si cum am amesteca merele cu perele
  • +34 (36 voturi)    
    Eu merg cu astia 3 (Vineri, 23 aprilie 2010, 14:13)

    denvarel [utilizator]

    Restul ar trebui sa se duca la pensie acum, cat mai au posibilitatea sa o faca. Nu cred ca e corect sa pleci de pe lumea asta direct de pe scaunul din CC mai ales daca ai peste 80 ani.
    • 0 (2 voturi)    
      esti sigur? (Sâmbătă, 24 aprilie 2010, 8:19)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui denvarel

      'astia 3' cum au votat in alte cazuri? ca deh, e simplu sa te scoti cand stii ca oricum exceptia a trecut si votul tau nu mai face diferenta.
  • +17 (23 voturi)    
    De ne crezut !! (Vineri, 23 aprilie 2010, 14:25)

    elfy [anonim]

    Credeam ca hotararile curti se iau cu unanimitate de voturi ... e putin absurd ca trei persoane sa aiba o parere total opusa ... ma intreb daca cei trei sunt singuri care nu erau urmariti de ANI ?
    • +7 (7 voturi)    
      Adevarul este ca Petre Lazaroiu si Augustin Zegrea (Vineri, 23 aprilie 2010, 14:46)

      denvarel [utilizator] i-a raspuns lui elfy

      Sunt pe lista celor presupus anchetati de ANI:
      http://www.hotnews.ro/stiri-esential-7139771-patru-judecatori-curtii-constitutionale-atentia-ani-pentru-incompatibilitate.htm
      • +3 (3 voturi)    
        ADEVARURILE E MAI MULTE (Sâmbătă, 24 aprilie 2010, 9:24)

        MIHAI 2 [anonim] i-a raspuns lui denvarel

        1. Un ADEVAR e ca in ultimele două săptămani
        s-au vărsat tone de mizerii mediatice in capul tuturor celor 9 judecatori ai Curtii Constitutionale,
        deci si in capul ăstora TREI BUNI

        2. Un alt ADEVAR e ca se anunta suspect de tarziuca nu a existat unanimitate. Oare ăștia TREI
        BUNI , trezindu-se sub tirul de dejectii mentionat la punctul 1 nu ar fi sarit ca arsi inca din prima zi
        sa-si apere imocenta ? Sau OPINIA SEPARATA AU SCRIS-O IERI , cand au vazut ca e nashpa....?

        3 Exista si ADEVARUL că judecatorii de la CC se numesc 0 treime de catre Presedinte, o treime de Camera Deputatilor si o treime de Senat; singurii din atuala componentza numiti de Basescu sunt Zegrean și Lăzăroiu, adica doi dintre cei TREI BUNI.

        4. Un adevar e ca ZEGREAN e avocat din Cluj care a fost candva deputat FSN...asa scrie pe site...iar eu asa am invatat , că FSN e cîh...

        5. Despre ADEVARU ca LĂZĂROIU se afla pe bune in conflict de interese, deoarece păstra si firma de avocatură, cu care l-a apărat pe Base cand cu niste miș masuri la Primărie s-a tot scris in aceste zile.

        6. Un ADEVĂR cumplit e că al treilea dintre cei TREI BUNI este COCHINESCU - un tip care a fost Procuror General si care a dat-o afara pe Macovei sub pretezr ca era cam golanca umbland mai mult prin strainatate pe linie de Soros si lasand dosarele sa zaca in fișete. Cum am putea deci sa-l consideram BUN pe un astfel de om ?

        *
        Bine il cita cineva pe Matache Măcelaru din
        reclamă - băsescianismul in actune nu e simplu de loc
  • +2 (2 voturi)    
    mai e vreo solutie pt ca ANI sa functioneze? (Vineri, 23 aprilie 2010, 14:28)

    Anna [anonim]

    Bun, ce se poate face acum cu ANI? Mai poate emite guvernul o OUG sau nu, in ciuda deciziei CC, daca toata lumea, inclusiv 3 din cei 9, sustine ca judecatorii CC si-au depasit atributiile?

    Si 2), e opinia asta separata un semnal ca ar trebui sa tragem nadejde in vreun fel? Adica, cei 3 au venit cu chestia asta pt ca simt ca se strange latzul cumva si au vrut sa se asigure ca sunt de partea "corecta"?
  • -21 (29 voturi)    
    Sunt de acord sa fie anulate deciziile Curtii ! (Vineri, 23 aprilie 2010, 14:33)

    Razvan [anonim]

    Inclusiv decizia de validare a alegerilor prezidentiale.
    Este un lucru evident ca aceste alegeri au fost fraudate iar acum avem si raspunsul de ce contestatiile depuse nu au fost luate in vedere.
    Jos cu judecatorii incompentii de la CC si cu presedintele validat de acestia !
    Propun ca sistemul judiciar sa se schimbe iar procesele sa se tina in public , eventual intr-o piata , iar deciziile sa fie luate de popor prin strigate.
    • +12 (14 voturi)    
      LOL (Vineri, 23 aprilie 2010, 13:43)

      coot [anonim] i-a raspuns lui Razvan

      LOL... pleaca in evul mediu frate!!!
      • -2 (8 voturi)    
        Pai acolo trebuie sa plec... (Vineri, 23 aprilie 2010, 15:41)

        razvan [anonim] i-a raspuns lui coot

        ca sa dau de majoritatea compatriotilor mei.
        • +4 (4 voturi)    
          Părere personală (Vineri, 23 aprilie 2010, 15:56)

          ady624 [utilizator] i-a raspuns lui razvan

          Nu vei găsi nici un compatriot acolo, dar cred că acolo trebuie să mergem ca să o ducem mai bine .)

          Adrian
    • +14 (16 voturi)    
      ? (Vineri, 23 aprilie 2010, 14:39)

      alex [anonim] i-a raspuns lui Razvan

      Mircea, iti pare rau ca ai pus dopul in sticla de sampanie? Iti pare rau ca ai fost presedinte doar cateva ore?
    • +3 (3 voturi)    
      Asa sa dea...Eu... (Vineri, 23 aprilie 2010, 18:58)

      GOD [anonim] i-a raspuns lui Razvan

      Si cine sa le anuleze? Poate doar Eu...
      Ce mai abereaza oamenii....Parca imi pare rau ca i-am facut...
      God
    • 0 (0 voturi)    
      pentru Razvan (Sâmbătă, 24 aprilie 2010, 9:49)

      adrian88000 [utilizator] i-a raspuns lui Razvan

      Interesanta propunere. Vrei sa ne intoarcem la democratia din Atena antica? Si la votul cu ostraca? ...Dezvolta subiectul, te rog.
  • +5 (5 voturi)    
    ...chestiuni de drept elementar...! (Vineri, 23 aprilie 2010, 14:36)

    bm [anonim]

    ...pana cand vom mai suporta organisme avand la baza legi neconstitutionale mosite de smecheri politicianisti si nespecialisti ?
    ... pai nu v-ati invatat minte cand ati creat Curtea de Conturi ca justitie paralela , cu procurori , cu judecatori..cu tribunale cu tot ?
    ... urmeaza ..doua politii ...doua procuraturi.. si in final alt stat in stat...!
    ...ce dreaqu' e asa de greu de inteles principiul neretroactivitatii...? ... il invocam numai cand ne convine ..?
    ...cand ati aplicat pricipiul declararii averilor in mod retroactiv ...a fost convenabil...acuma dupa hotararea CC , v-ati amintit de el..?
  • +3 (5 voturi)    
    NUMIRE (Vineri, 23 aprilie 2010, 14:40)

    Varga [anonim]

    Daca stie cineva de cine au fost propusi la CC acesti 3 judecatori ?????
    1. de PDSR
    2. de PDLl
    3 de UDMR
    4. de PNL
    5. de Basescu
    este important.
    • +4 (6 voturi)    
      cine i-a propus (Vineri, 23 aprilie 2010, 14:48)

      micsunica [anonim] i-a raspuns lui Varga

      Cochinescu propus de Senat, in 2001
      Lazaroiu si Zegreanu propusi de Basescu, in 2008 sau 2009
    • +6 (6 voturi)    
      Numire (Vineri, 23 aprilie 2010, 14:48)

      ady [anonim] i-a raspuns lui Varga

      Lazaroiu si Zegrean au fost numiti de Basescu, Cochinescu sub guvernarea PSD
      • -2 (4 voturi)    
        DE NEINTELES PCT 3 (Vineri, 23 aprilie 2010, 14:10)

        didi [anonim] i-a raspuns lui ady

        CHiar nu inteleg motivarea pct 3 din opinia separata???
        Pai art 46 spune ca se trimite la instanta si poate fi confiscata daca "dobandirea unor cote parti din avere sau bunuri nu e justificata", ori ceea ce cred ca intelege oricine e faptul ca persoana trebuie sa justifice bunurile, cine altcineva sa le justifice.
        Pai si daca cineva cercetat n-are el chef sa le justifice, si nici organele nu pot demonstra ceva, atunci de ce sa fie trimis si confiscate.
        Deci daca n-ai justificat se confisca chiar daca n-am demonstrat ca e furat sau mai stiu eu ce.
        Ori la punctul 3 din articol si motivare nu stiu cum se trage concluzia ca n-ar reiesi ca trebuie sajustifici si sa demonstrezi car. licit.
        Mai mai mai..., nu stiu cesa zic dar sper sa ma lamureasca cineva.
        • +3 (3 voturi)    
          ... (Vineri, 23 aprilie 2010, 19:42)

          Aph [anonim] i-a raspuns lui didi

          Conform legii, sunt obligati sa le declare si sa le justifice, nu e dupa cum au ei chef. Daca nu le convine n-au decat sa munceasca in alta parte, nicidecum sa conteste legea ceea ce denota motive ascunse.
          • 0 (0 voturi)    
            pai... (Sâmbătă, 24 aprilie 2010, 12:43)

            didi [anonim] i-a raspuns lui Aph

            Constituia si principiile sunt pentru toti, tocmai asta e ca legea e proasta, daca aia trebuie sa le justifice de ce nu trebuie toti romanii.
        • 0 (0 voturi)    
          ... (Vineri, 23 aprilie 2010, 20:35)

          ady [anonim] i-a raspuns lui didi

          Si decizia si opiniile separate sunt foarte slab motivate in toate privintele, nu doar asupra pct. 3. N-o spun doar eu, sunt profesori universitari de prestigiu (Corneliu Liviu Popescu, Tanasescu Simina) care de ani de zile trag semnale de alarme asupra modului mediocru in care Curtea isi motiveaza deciziile. Prezumtia dobandirii licite se poate rasturna, in situatii speciale. Textul constitutional ce garanteaza proprietatea comporta ingerinte, care trebuie sa fie justificate in mod obiectiv. Aceasta justificare se face de obicei, inclusiv in jurisprudenta CEDO, printr-un control de proportionalitate intre atingerea adusa dreptului de proprietate si scopul de ordine publica, in vederea caruia se permite atingerea. Controlul de proportionalitate, o notiune eminamente juridica, e prevazut si in Constitutia noastra (art. 53 alin. 2), dar CC nu-l foloseste aproape deloc. Deci, ca sa conchid, prezumtia dobandirii licite poate fi rasturnata, pentru cei care se angajeaza intr-o functie publica. Asta nu inseamna ca functionarul public nu poate rasturna la randul lui prezumtia proband ca diferentele de venit si avere isi gasesc surse licite de provenienta. E adevarat pe de alta parte ca in alte state europene nu exista o asemenea reglementare, nu poti confisca ceva decat daca acel ceva provine sau este strans legat de savarsirea unei fapte ilicite, pe care autoritatile au dovedit-o cu prisos. Cred, totusi, ca reglementarea ar fi conforma inclusiv cu exigentele CEDO, dat fiind ”specificul” nostru national, tradus printr- marja mai larga de apreciere (pour les connaiseurs).
        • +1 (1 vot)    
          trebuie (Sâmbătă, 24 aprilie 2010, 0:40)

          adytm [anonim] i-a raspuns lui didi

          pai tu zici ca degeaba te prind cu matza in sac daca nu pot sa demonstreze ca e furata??
          asta e legea peste tot, orice venit trebuie declarat si impozitat, ca doar din asta traieste statul...
          ia gandestete un pic cum ar fi sa fie unu cu niste tone de cocaina sa se plimbe cu ea de colo-colo, politia sa afle si cand se duc sa il caute de cocaina..tzapa ca nu mai are cocainaa, daar gasesc la el cateva bulioane bune de euroi si il intreaba bah baiatule unde e cocaina?? asta...nu stiu nimic, da bulioanele astea de euroi de unde le ai?? asta...treaba mea, si se ia si pleaca ha??
          cam asa crezi tu ca se intampla?
          • 0 (0 voturi)    
            tot nu inteleg (Sâmbătă, 24 aprilie 2010, 12:40)

            didi [anonim] i-a raspuns lui adytm

            Pai asta e ceea ce nu inteleg nene ei de fapt nu te prind cu mata-n sac, dar daca tu nu demonstrezi ca nu esti cu mata-n sac inseamna ca esti infractor deci hai pa.
            Comparatia ta nu e chiar reala, daca l-ar urmari si ar prinde pe ala cu bani din cocaina ar fi demonstrat de catre politie, dar situatia e alta, te rpiund cu niste bani si daca nu ii justifici e clar ca esti infractor si apoi la alegerea lor, ori din cocaina, coruptie, arme, prostitutie, ce mai conteaza daca tu nu i-ai justificat, se si confisca.
    • 0 (2 voturi)    
      STIU DOAR (Vineri, 23 aprilie 2010, 16:50)

      IOLANDA [anonim] i-a raspuns lui Varga

      Ca Augustin Zegrean a fost propus de Basescu .
  • -2 (2 voturi)    
    Cvurile dinozaurilor (Vineri, 23 aprilie 2010, 14:56)

    meridi [anonim]

    http://www.ccr.ro/default.aspx?page=composition/az
    http://www.ccr.ro/default.aspx?page=composition/pl
    http://www.ccr.ro/default.aspx?page=composition/nc
  • +3 (3 voturi)    
    din păcate (Vineri, 23 aprilie 2010, 15:14)

    gabhry_el [anonim]

    judecata dreaptă, în interesul cetăţenilor, este încă minoritară în Romînia
  • +4 (4 voturi)    
    33% (Vineri, 23 aprilie 2010, 15:25)

    ion [anonim]

    33% din CCR. Nu e prea bine, dar e macar un inceput
  • +7 (7 voturi)    
    Decizie controversata (Vineri, 23 aprilie 2010, 15:47)

    Patrascu [anonim]

    Atata timp, cat exista posibilitatea juridica de a invalida decizia celor 6 pensionari din CCR, avem obligatia, noi, cei multi, sa sustinem, prin toate mijloacele, care ne stau in putinta,( inclusiv strangere de semnaturi), demiterea celor care submineaza democratia tarii, si asa , firava. Am convingerea, ca nici parlamentul, nici o mare parte a presei,( in majoritate,partinica), nu vor dori functionarea ANI. Pentru acest motiv, propun ca, socitatea civila, prin ONG-uri sa organizeze strangere de semnaturi. Nu putem sa mai ignoram ce se intampla si sa ple platim si salarii f. mari ptr. a lucra in paguba tarii.
    • +2 (2 voturi)    
      Semnaturi (Vineri, 23 aprilie 2010, 17:34)

      doru [anonim] i-a raspuns lui Patrascu

      Ai dreptate ,dar,dupa cum observ nici un ONG,nici o alta org.a societatii civile nu am auzit o sa protesteze
      Cred ca toate sunt ocupate cu treburi mai lucrative si profitabile ,marile personalitati nu exista,nu i intereseaza democratia si principiile de drept.
      Sun convins ca am putea stringe un milion de semnaturi,chestie care sa miste ceva ,altfel plecam toti din tara asta .....sa ramana hotii si profitorii.
    • 0 (0 voturi)    
      O posibilitate mai simpla (Sâmbătă, 24 aprilie 2010, 15:16)

      Caligula [anonim] i-a raspuns lui Patrascu

      Eu cred ca cea mai simpla solutie e o re-examinare a deciziei de catre CCR in acest caz. CCR a dovedit de mai multe ori ca i-si poate schimba decizia. Cine poate cere aceasta re-examinare?
  • +4 (4 voturi)    
    mandat (Vineri, 23 aprilie 2010, 15:49)

    oarecare [anonim]

    cat mai au mandat nenorocitii?

    ar trebuiie sa fie impuse de societatea civila criterii profesionale si morale de numire.

    cum au putut sa ajunga intr-o astfel de institutie Aspasia, Predoiu si alti ipochimeni? UDMR rusine!

    Societatea civila, Presa ar trebui sa fie cu tirurile pe ei dupa o asfel de decizie si sa-i faca sa-si de demisia de diperare, ca onoare putina sansa sa aiba.
  • +2 (2 voturi)    
    nu pricep o chestie.... (Vineri, 23 aprilie 2010, 16:09)

    iulian_c [anonim]

    Deci...
    o lege ca sa fie "valida"inainte de promulgarea ei de catre presedinte trece pe la Curtea Constitutionala pt validare ( tocmai sa nu fie neconstitutionala) .
    din ce vad eu in presa , toate legile sunt neconstitutionale pt ca in toate "scandalurile" se evoca o belea de neconstitutionalitate la unui rahat de articol si urmeaza NUP-ul ...
    ce naiba.... wtf ....
    unde greseste capul meu ??
  • +5 (5 voturi)    
    Controversa ANI (Vineri, 23 aprilie 2010, 16:47)

    Patrascu [anonim]

    La afirmatiile Dlui Severin, precum ca UE a solicitat
    infiintarea ANI, care sa fie constitutionala, ma intreb :
    dece 3ani, a fost constitutionala si acum nu? In plus,si numai o opinie contradictorie daca ar fi fost In elaborarea deciziei CCR, ar trebui sa se ridice semne de intrebare si initiate demersuri, ptr. a stabili sau nu,constitutionalitatea ANI,sau reaua credinta a celor 6 membrii CCR, care au decapitat ANI. Dece
    CCR nu emite decizii ptr. recuperarea averii poporului,
    privatizata fraudulos, in majoritatea cazurilor? Cat sa mai asteptam,sa avem o justitie corecta?
  • +8 (8 voturi)    
    Merita hackuit site-ul oficial cu decizia (Vineri, 23 aprilie 2010, 16:55)

    spau [anonim]

    Intamplarile din ultimile saptamani cand hackerii romani au atacat site-urile unor importante ziare occidentale in care romanii au fost asimilati cu tiganii imi sugereaza o idee. Atata timp cat in spatiul institutional functioneaza institutii care protejeaza pe fata mafia (Curtea Constitutionala, Curtea Suprema de Justitie, Antenele, RealitateaTV) singura cale care a mai ramas in lupta cu acest sistem este atacul informatic. De aceea ce ar fi daca dupa recenta decizie a CC in numele a miloane de romani, hackerii le-ar da un aversiment si i-ar tine sub o presiune continua pana revin asupra deciziei ANI?
  • +3 (5 voturi)    
    ochii lumii (Vineri, 23 aprilie 2010, 16:55)

    cristus [anonim]

    si Ceausescu obtinea 99,9 % din voturi cand era reales. Asa si aici : nu voteaza 100 % ca sa nu se prinda chiar toti fraierii de romani...
  • +6 (6 voturi)    
    Curtea dinozaurilor (Vineri, 23 aprilie 2010, 17:16)

    doru [anonim]

    Institutia ca ar trebuii sa vegheze la drepturile fundamentale se vede compromisa de decizia evident
    nelegala a celor 6 dinozauri plantati acolo sa faca jocuri politice.
    Dom Basescu .....la treaba!...astia nu merita nici pensie.
  • -11 (11 voturi)    
    Opinie separata (Vineri, 23 aprilie 2010, 17:24)

    Catalin [anonim]

    5 milioane de oameni au facut opinie separata in cazul "Basescu Presedinte". Din pacate...nu a contat.
    • +5 (5 voturi)    
      Si ce are.. cu prefectura? (Vineri, 23 aprilie 2010, 18:47)

      ion [anonim] i-a raspuns lui Catalin

      Intreb si eu. Ca se discuta despre CCR si ANI
    • 0 (0 voturi)    
      v'atzi facut de ras (Sâmbătă, 24 aprilie 2010, 8:47)

      cecere [anonim] i-a raspuns lui Catalin

      v'a dat si ponta de gol.
      de, data viitoare tre'sa lucratzi mai bine.
      acu, ca veni vorba, cinci milioane saptezeci de mii au fost de "alta opinie" si ccr a zis ca e constitutzional. ca jumate plus unu conteaza.
      asa e demokratziea, mai draghe !
  • +5 (5 voturi)    
    Mai exista speranta (Vineri, 23 aprilie 2010, 21:55)

    Stefan Barna [anonim]

    Sunt bucuros ca exista si oameni onesti in Curtea Constitutionala. Merita felicitari!
  • 0 (0 voturi)    
    atentie la limba romana ! (Sâmbătă, 24 aprilie 2010, 3:11)

    stresau [anonim]

    Trei judecatori din noua de la Curtea Constitutionala...
  • +1 (1 vot)    
    Bv pt cei 3 (Sâmbătă, 24 aprilie 2010, 7:34)

    sdajkviuqce [utilizator]

    Asta este. Scursurile comuniste inca mai au ciolanul in mana! Un senil de 80 de ani inca mai ia decizii in numele unei intregi generatii tinere. Asta e... Tot selectia naturala isi va spune cuvantul pana la urma... o viata avem fiecare.
  • +1 (1 vot)    
    coaie (Sâmbătă, 24 aprilie 2010, 10:08)

    Demigod [utilizator]

    Si totusi, sunt cativa oameni care-si poarta boashele cu demnitate in Romania. Prea putini; e drept.
  • 0 (0 voturi)    
    ???????? (Sâmbătă, 24 aprilie 2010, 12:03)

    calu verde de pe peretele verde [anonim]

    ar fi interesant de vazut ai cui sunt cei 3 - sau cine i-a numit pe cei 3 si cine i-a numit in functiile lor pe cei 6 "supersuprainteligenti" care au dat cu mucii in fasole: si asa vedem care este mafia si la ce nivel a ajuns!
  • 0 (0 voturi)    
    Curtea Constitutionala (Sâmbătă, 24 aprilie 2010, 12:32)

    Morozan [anonim]

    Cu siguranta ca cei 6 asa zisi "judecatori" de la CCR au , daca nu ei atunci rudele sau cunostintele lor, interese in decimarea ANI.
    Un exemplu despre hotia, murdaria si coruptia ce domneste printre multi "justiari)
    Judecatori borfasi la Inalta Curte de Casati si Justitei,
    poate alte zeci sau sute din aparatul judecatoreresc, o imagine deplorabila de mafiotism amestecat uneori cu ratardare mintala.
    Cum au inventat si descoperit acestia "neconstitutionalitatea" cum au argumentat in bilbiirea lor mintala aceasta decizie este strigator la cer si nu se poate face nimic impotriva acestor fosile. Ei sint "cei mai tari" in democratia romaneasca.
  • 0 (0 voturi)    
    De analizat (Sâmbătă, 24 aprilie 2010, 12:36)

    PARSOR [anonim]

    Lasand la o parte aspectele pur tehnice si juridice o analiza interesanta ar fi urmatoarea:
    Acesti trei in ce situatii - cazuri au mai avut opinii separate ?
    Si un alt aspect interesant ar fi acela de a afla de cine au fost numiti pentru a ocupa postul la CCR.

    Tare interesant ar fi si mai ales am deduce in ce circumstante au si vor mai avea opinii separate.
    Eu cred ca numai CCR este cu adevarat independent de politic si alte structuri.
  • 0 (0 voturi)    
    o treime onesta si competenta (Sâmbătă, 24 aprilie 2010, 12:54)

    campean [anonim]

    Imi inchipui ca asta e si proportia la poporul roman in ceea ce priveste cinstea si corectitudinea


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri