Comportamentul civic si filantropic este manifestat in Romania mai ales prin donatii la biserica (33% dintre respondenti alegand aceasta metoda de implicare) si in unele cazuri prin munca in comunitate (pentru 15% dintre romani). In schimb, 27% dintre romani au jucat in mod repetat la loterie - arata datele unei cercetari realizate de Mercury Research, in februarie 2010, la comanda Fundatiei pentru Dezvoltarea Societatii Civile, pe un esantion de circa 1100 de persoane.

"Esantionul este de tip probabilist multistadial, stratificat dupa regiunea de dezvoltare si tipul de localitate, reprezentativ pentru populatia adulta a Romaniei", precizeaza comunicatul FDSC.

Rezultatele sondajului arata ca peste 26% din cetatenii Romaniei declara ca au incredere in organizatiile neguvernamentale, iar 6% dintre ei au foarte multa incredere. Cei mai "apropiati" de sectorul ONG au varsta intre 30-44 de ani, sunt absolventi de invatamant superior, au venituri mari - peste 1.960 Ron pe luna si provin din orase de dimensiuni medii.

21% dintre respondenti au numit cel putin o organizatie considerata utila, pe cand 11% considera ca niciun ONG nu este util. Cele mai cunoscute in randul populatiei sunt organizatiile din domenii precum social, educatie, mediu, democratie si drepturile omului. UNICEF, Salvati Copiii, Crucea Rosie, Green Peace, Caritas, Pro Democratia, AIESEC si SMURD sunt considerate a fi cele mai utile ONG-uri.

Profilul cetateanului care directioneaza 2% din impozitul pe venitul anual catre un ONG se contureaza in urmatorul tipar: absolvent de colegiu sau facultate, cu varsta cuprinsa intre 30 si 44 de ani, aflat intr-o functie de conducere, cu un venit peste 1.950 ron lunar, avand rezidenta in orase cu 50.000 pana la 200.000 de locuitori din Transilvania sau Bucuresti.

Mai multe detalii - in documentul atasat.