T.A.T.A. solicita reducerea varstei de pensionare pentru ambii parinti

de D.G.     HotNews.ro
Duminică, 28 martie 2010, 11:54 Actualitate | Esenţial

Alianta Antidiscriminare a Tuturor Taticilor - T.A.T.A. ii solicita premierului Emil Boc sa revina asupra deciziei de a accepta ca varsta de pensionare sa fie redusa doar pentru femei cu un an, in cazul femeilor cu doi copii, si cu doi ani, pentru cele cu mai mult de doi copii. Alianta solicita ca masura sa se aplice atat mamelor cat si tatilor, considerand solicitarea liderilor confederatiilor sindicale de a reduce varsta de pensionare a mamelor, ''profund discriminatorie, care transforma tatal intr-un parinte de rang inferior''.

Alianta T.A.T.A. va sesiza Consiliul National pentru Combaterea Discriminarii (CNCD) cu privire la declaratiile premierului Emil Boc si ale ministrului Mihai Seitan, in cazul in care acestia nu vor intelege ca ''tatii din Romania nu merita si nu trebuie sa fie discriminati de Cabinetul Boc'', se arata intr-un comunicat, citat de Agerpres.

Totodata, Alianta solicita Consiliului National pentru Combaterea Discriminarii, Avocatului Poporului si Curtii Constitutionale sa vegheze la respectarea cadrului legal existent care combate si sanctioneaza discriminarea in Romania.


Citeste mai multe despre   




















Articol sustinut de BRD Groupe Société Générale

Atelier de idei. Cum te ajuta tehnologia sa-ti faci mai mult timp pentru tine si planurile tale

Munca multa, stres, ore peste program, termene limita, sedinte lungi. Uneori, asa arata ziua de lucru a multora dintre noi. Din acest motiv e foarte important sa investesti in lucruri care te pot ajuta sa iti folosesti mai bine timpul petrecut la birou. Sa lucrezi mai bine, mai usor si mai repede poate insemna mai mult timp pentru tine si pentru cei dragi. Iti propunem, asadar, cinci directii care te pot ajuta pe plan profesional si personal.

1451 vizualizari

  • -2 (20 voturi)    
    au proliferat tot felul de ONG-uri de doi bani (Duminică, 28 martie 2010, 12:10)

    Eneas [anonim]

    dar care macina banii contribuabililor intro veselie -stiati ca toate aceste ineptii de asociatii primesc bani de la stat?
    de ce ne mai miram ca cheltuielile statului cresc si nu scad ,cu toate masurile anticriza ?!
    • 0 (0 voturi)    
      Ineptii (Duminică, 28 martie 2010, 13:19)

      Frobenius [anonim] i-a raspuns lui Eneas

      Nu toate. Presupui cam multa darnicie din partea statului. Nu stiu care este situatia taticilor nedreptatiti dar, ca de obicei, generalizarile sint "inepte".
    • 0 (0 voturi)    
      dezinformare (Duminică, 28 martie 2010, 13:42)

      ioan [anonim] i-a raspuns lui Eneas

      De ce dezinformati opinia publica, cine va plateste?
      Nici macar ONG-urilor declarate de intres public nu le sunt mai nou acordate fonduri bugetare.
      Chestia cu speranta de viata este o manipulare grosolana lansata e guvernanti hrapareti si corupti, iar marirea varstei de pensionare este rezulatatul, politicilor gresite in domeniul economico-social, nu in ultimul rand dirijarea fondurilor de pensii spre interese partinice. Nu era de ajuns invrajbirea dintre diferitele categorii sociale pe tema pensiilor, guvernantii au mai pus-o de una si au spus hai sa invtajbim si femeiile cu barbatii.
      Avem conducatori care practica leadershipul evului mediu. oare domniile lor nu au ame? De ce nu spun politicienii ca toate masurile restrictive si de scadere a nivelului de trai a populatiei li se datoreaza lipsei lor de performanta, mangeriala si morala.
    • -3 (3 voturi)    
      Ineptii? (Duminică, 28 martie 2010, 14:55)

      Rafael Che Guevara [anonim] i-a raspuns lui Eneas

      De fapt se pleaca din start de la prejudecati, cum ca tatii sunt aia rai, cum ca majoritatea este cea rea, ca albii sunt rai, ca poponarii la fel etc. Iar de aici, orice scursura din clasa protejata (ca normal, orice padure are si multe uscaturi) are avantajul de a avea drepturi mai multe decat din cel din clasa cealalta- fara a fi necesar. Si nici nu se obtine vreun efect social benefic. In ultima instanta vor avea de castigat doar avocatii, iar asa zisa dreptate sociala va continua sa fie o utopie. Solutia nu consta in a da drepturi unora in detrimentul altora ci de a-i considera pe toti egali. Si barbat cu femeie si mama cu tata si gay cu hetero si alb cu negru, etc. Daca o anumita clasa este in dezavantaj clar atunci POTI acorda ajutoare, dar nu drepturi. Un singur exemplu: institutia casatoriei: regulile impuse pentru cuplurile ce se despart privind conditiile diferite intre parteneri cu care acestia raman in urma divortului, nu au dus la intarirea casatoriei ci la evitarea ei. "Teoreticienii" poate ma vor condamna ca zic asta dar ca sa poata sa ma condamne sunt obligati sa porneasca de la o prejudecata.
    • +2 (2 voturi)    
      Ce are una cu alta? (Duminică, 28 martie 2010, 18:54)

      Liviu [anonim] i-a raspuns lui Eneas

      Ce are sula cu prefectura? Propunerea este corecta. "E multi prosti in tara asta".
  • +2 (10 voturi)    
    adevarata discriminare (Duminică, 28 martie 2010, 12:36)

    =)) [anonim]

    trebuie imputata naturii sau lui Dumnezeu. TATA ar trebui sa se orienteze si spre aceste foruri supreme si sa le traga de urechi pentru ca au facut mamele atat de deosebite de tati. vai vai, ce ridicol
    • +1 (1 vot)    
      sa vedem... (Duminică, 28 martie 2010, 13:29)

      AK-47 [utilizator] i-a raspuns lui =))

      care dintre cele 2 sexe de pe pamnatul asta au cerut si au plans dupa drepturi egale ? Ia sa vedem....

      Nu zic ca idiotenia asta de cerere ar fi vreo discriminare sau ca sunt de acord cu ea, dar nici nu vreau sa vad fetele/femeile sarind in sus ca arse si cu nasul pe sus cand vad o astfel de cerere :))

      Daca tot ati cerut drepturi egale, pai nene, atunci sa fie egale...hehehehe
    • 0 (0 voturi)    
      nu despre asta e vorba (Duminică, 28 martie 2010, 21:32)

      gigel de luxembourg [utilizator] i-a raspuns lui =))

      ci despre faptul ca tatii chiar sunt vazuti in romania ca parinti de rangul 2. in cazul unui divort sansele ca tatal sa primeasca copilul sunt aproape nule. un tata poate obtine copilul doar daca mama este betiva/drogata si nici atunci nu e sigur.
  • -1 (13 voturi)    
    TATA Motors (Duminică, 28 martie 2010, 12:41)

    Weather [utilizator]

    Sa isi vada si indienii astia de masinile lor electrice si sa nu ii mai doara capu de problemele noastre ...
    • -1 (1 vot)    
      nimic (Duminică, 28 martie 2010, 14:32)

      animnimescu [anonim] i-a raspuns lui Weather

      n-ai inteles nimic
  • +1 (3 voturi)    
    Discriminare (Duminică, 28 martie 2010, 12:56)

    Ylia [anonim]

    Nu vrea aceasta asociatie de doi bani sa se considere nasterile mamelor ca fiind ale tatilor?
  • +1 (1 vot)    
    bwahaha (Duminică, 28 martie 2010, 13:01)

    ampersand [anonim]

    Asociaţia asta chiar există, sau se pregăteşte terenul pentru 1 Aprilie? :)))
  • +2 (2 voturi)    
    Ce legătură are vârsta de pensionare cu copii? (Duminică, 28 martie 2010, 13:08)

    m3th0dman [utilizator]

    Pe când un om se pensionează (60-65 de ani) copii îi sunt mari (30-40 de ani); cu ce-i poate ajuta?

    Eventual cei care au nepoţi să li se scadă vârsta de pensionare.
  • +1 (3 voturi)    
    Au dreptate (Duminică, 28 martie 2010, 13:24)

    Ion from Raion [anonim]

    Cand o femeie este dezavantajata, este discriminare pe baza de sex. Cand un barbat este dezavantajat, asa este normal.

    Este stupid ca femeile sa iasa la pensie mai repede decat barbatii deoarece statistic traiesc mai mult. Deci contribuie mai putin, dar consuma mai mult decat un barbat.
  • +2 (2 voturi)    
    Secretara (Duminică, 28 martie 2010, 13:34)

    Anonim [anonim]

    Cel mai probabil, cererea a fost facuta de SECRETARA de la T.A.T.A. Un sot normal, cu toate dotarile, n-ar face asa o cerere, macar din respect pentru nevasta-sa.
  • +1 (3 voturi)    
    Corect (Duminică, 28 martie 2010, 13:43)

    Razvan007 [utilizator]

    Femeile vor egalitate, nu? Atunci sa si-o poarte cu mandrie. Varsta de pensionare sa fie aceeasi pentru oricare dintre parinti!
  • 0 (0 voturi)    
    legea trebuie sa fie la fel pentru toti (Duminică, 28 martie 2010, 13:56)

    angel [anonim]

    Unde in lume iesi la pensie mai devreme fiindca ai avut copii? De ce nu atunci cite un an pentru fiecare copil? Exista deja stimulente pentru a incuraja cresterea populatiei, asta insa nu este corect. In USA s-ar ajunge imediat la curtea constitutionala, exact din aceleasi motive, discriminare.
  • +1 (1 vot)    
    Dar bunicii si bunicile? (Duminică, 28 martie 2010, 14:24)

    englezu [utilizator]

    Ei de ce nu?
  • +1 (1 vot)    
    Cata Tata? (Duminică, 28 martie 2010, 14:31)

    tupeu [anonim]

    Pai din cate stiu, Draghici este singurul membru in TATA. Si si-a facut ONG-ul ca era suparat pe fosta nevasta.
  • +1 (1 vot)    
    eu propun (Duminică, 28 martie 2010, 15:02)

    alin [anonim]

    ca femeile sa beneficieze de:
    - concediu maternal cu 150% din salariu pt 5 ani
    - iesirea la pensie cu 10 ani mai devreme
    - concediu 90 zile pe an
    - sa fie scutite de plata tva, cas si celelalte
    - statu sa le dea o casa si masina gratis
    iar lista sa se poata extinde...
  • +3 (3 voturi)    
    haideti fetelor sa ne inmultim, e cool! (Duminică, 28 martie 2010, 15:55)

    Florin [anonim]

    Parca nu mai aveam bani de pensii! La 65 de ani ce copii sa mai cresti? Cum a crescut varsta de facere a copiilor pana la 67 de ani, eu zic ca femeile care vor sa faca copii inainte de pensionare sa iasa la pensie si... "daca mi-ai luat-o Doamne, ia-mi si gandul!". Sa lasam gluma deoparte si sa analizam logic. Deci femeile care nu au copii sunt pedepsite practic la inca 2 ani de munca. Bun. Tatii sa traga-n plug ca, deh sunt barbati, si ei aduc bani in casa ca ele s-au chinuit. Copilul sta cu bona.Vrem salarii egale ale femeilor cu cele ale barbatilor, dar tot barbatii sa plateasca, doar ei sunt capul familiei (femeile gatul). Dupa ce ca speranta de viata a barbatilor e mai mica decat cea a femeilor, tot ele sa mai apuce pensia, barbatii fiind practic condamnati din start. De ce sa mai faca barbatii copii? Nu e corect si va spun de ce... nu se stimuleaza prin aceasta familia, ci numai obliga femeile sa se inmulteasca. Fac un copil, numai avantaje: divortez, arunc la gunoi tatal copilului, sa plateasca pt. copil, dar sa nu-l vada, ma ocup de copil, dar il pasez la alte rude sau straini, ca nu ma pot ocupa si de copil si de servici in acelasi timp... asta nu vad politicienii. Nu e drept, stimulati oameni buni familia... pe toate gardurile mame, de parca s-ar inmulti cu Duhul Sfant. Implicati tatal mai mult in cadrul familiei si nu-i mai dati suturi in fund. In Romania tatal practic nu exista. Noroc ca a aparut ziua Tatalui, care si aceasta este luata in deradere de unii. Sprijiniti familia! Mama si Tata au drepturi egale, asa se zice in Codul familiei! Nu mai suntem in Evul mediu, ce naiba. Treziti-va romani!!!
    • +1 (1 vot)    
      La Multi Ani (Duminică, 28 martie 2010, 19:23)

      Rafael Che Guevara [anonim] i-a raspuns lui Florin

      cu ocazia zilei de nume.
  • +3 (9 voturi)    
    cine are copii stie mai multe (Duminică, 28 martie 2010, 16:04)

    alex m [anonim]

    doar acei tati care nu dau atentie copiilor si pierd timpul toata ziua prin carciumi...nu ar fi de acord cu acest articol.

    tatii normali ...nu dorm noaptea cand plang copii, si au grija de copii in aceeasi masura ca si mamele...bineinteles in felul lor. Bravo T.A.T.A
    • 0 (4 voturi)    
      bine, dar nu despre asta este vorba (Duminică, 28 martie 2010, 16:37)

      ... [anonim] i-a raspuns lui alex m

      mamele nu ies mai repede la pensie pentru primii doi ani din viata copilului.
      adevarul este ca treburile gospodariei sunt, in 95% din cazuri, treaba mamelor. la 60-65 de ani ele devin din ce in ce mai extenuante. in plus, la varsta de 60 de ani majoritatea mamelor devin bunici, si ar fi un ajutor binevenit pentru mamele care trebuie sa se intoarca la lucru.
      nu e nici o judecata discriminatorie aici, ci pur si simplu pragmatica. treburile cu inversarea rolurilor in gospodarie sunt deocamdata numai niste ipoteze.
      • 0 (4 voturi)    
        tot pragmatic vorbind (Duminică, 28 martie 2010, 19:20)

        Rafael Che Guevara [anonim] i-a raspuns lui ...

        Acum avem, masini de spalat rufe, masini de spalat vase, plite electrice , pe gaz sau inductie, aspiratoare performante, telenovele si-n sufragerie si-n bucatarie, mancaruri semipreparate, etc... asa ca nu va mai plangeti ca "spalatoresele". Considerati ca si barbatul este mai obosit la varsta aia si datorita anilor si datorita stresului produs de consoarta care nu a incetat sa se vaiete in tot acest timp.
        • +1 (1 vot)    
          /:) (Duminică, 28 martie 2010, 21:24)

          ... [anonim] i-a raspuns lui Rafael Che Guevara

          la o stire despre "maternitatea" tatilor este amuzant ca cele mai vehemente sunt tot comentariile machiste penibile.
          toate ca toate, dar un om care a rabdat pana la 60 de ani stresul unei casnicii nu poate fi numit decat prost. din cate stiu eu, si stiau chiar si strabunicii nostri, pentru nemultumiri s-a inventat divortul.
          • -2 (2 voturi)    
            perfect de acord cu ideea (Duminică, 28 martie 2010, 22:44)

            Rafael Che Guevara [anonim] i-a raspuns lui ...

            dar sa nu dea sfantu' sa indraznesti sa nu mai faci pe prostul si sa ceri si sa obtii divortul, ca vina nu va fii a cicaletoresei ci a ta, ca esti om fara sentimente marete, care alearga dupa fufe (ca de altfel cum fac TOTI barbatii), ca esti violent in famile, ca esti betiv, ca esti ca o primata fara a avea dreptul sa-si vada copii dar cu obligatia sfanta de a o sustine financiar pe divortata in numele copiilor, etc. De fapt poti cere un formular tipizat de la un avocat specializat si poti bifa foarte rapid toate vinele.
            • 0 (0 voturi)    
              getting blurry (Duminică, 28 martie 2010, 23:50)

              ... [anonim] i-a raspuns lui Rafael Che Guevara

              un asemenea discurs e un amalgam interesant (si, evident, toxic) de misoginism crunt si mania persecutiei. cu siguranta aveti o problema. nu ne intereseaza problema respectiva, dar puteti sa ne scutiti si de comentariile frustrate.
              • 0 (0 voturi)    
                ce mai tropaim elefantule... (Luni, 29 martie 2010, 0:28)

                Rafael Che Guevara [anonim] i-a raspuns lui ...

                Ma intreb oare ce ATI vrut sa impartasiti in realitate? Daca nu PUTETI avea o opinie, nu VA mai chinuiti- continuati starea de vegetatie .Chiar era nevoie sa mai intervenitii sau va place sa va ascultati debitand? La urma urmei ce v-ar putea face sa credeti ca daca as avea vreo problema m-as apuca s-o comentez aici. Hai sa nu ne autoflatam, ca nu e cazul.
        • +1 (1 vot)    
          pt Rafael (Duminică, 28 martie 2010, 21:41)

          Ana [anonim] i-a raspuns lui Rafael Che Guevara

          Dar atunci de ce voi barbatii nu le folositi si asteptati tot ca femeia sa faca mancare, sa spele, sa calce, sa faca curat Credeti ca o femeie cand vine de la serviciu nu e si ea obosita?Aa.. ea se relaxeaza facand treburile gospodaresti.
          • -2 (2 voturi)    
            Draga Anuta, scuza-mi retorismul (Duminică, 28 martie 2010, 22:33)

            Rafael Che Guevara [anonim] i-a raspuns lui Ana

            As putea spune acelasi lucru si eu. Dar un lucru ma deranjeaza in comentariul tau si anume ca ai generalizat. Ai impresia ca barbatii nu fac curat si restul.? Te inseli. Vreau sa-ti zic ca o curatenie facuta de un barbat este mult mai temeinica decat una facuta de o femeie. Si ca detaliu, dar metaforic vorbind acum, barbatul "nu va ascunde mizeria sub covor". Si mai mult, barbatul trebuie sa sustina financiar si casa(pe langa protectie, etc). Sa fim realisti, imagineaza-ti ca ai un barbat acasa care face toata munca domestica dar care nu are si un servici pentru a aduce si bani. Dar tu ai. Cum tratezi situatia atunci? Fii sincera cu tine si nu asterne poezii aici... Este foarte usor sa lasi impresia ca esti "lovita in aripa", sa pozezi in victima (avand nevoie de protectie, care la urma urmei este o trasatura a feminitatii) si de a-l nu crede pe cel care-ti este aproape si care instinctual acopera celelate responsabilitati din cadrul cuplului, pe care probabil nu le constientizezi. Adevarul este ca femeile vin de pe Venus si barbatii de pe Marte. Iar daca nu ai citit cartea aceasta ti-o recomand si tie si celorlalte femei cat si barbatilor. Ne-ar impaca pe toti cu "idea".
            • 0 (0 voturi)    
              pt Rafael (Luni, 29 martie 2010, 0:31)

              Ana [anonim] i-a raspuns lui Rafael Che Guevara

              Draga Rafael, am aplicat doar legea majoritatii pt barbatii romani. Bineinteles ca sunt si barbati care isi ajuta nevestele, si am tot respectul pt ei. Daca tu consideri ca barbatul este acela care trebuie sa sustina financiar familia, atunci sa-si asume rolul pana la capat si femeia sa nu fie nevoita sa lucreze ca nu le ajung banii. Iar intr-o astfel de situatie femeia sa-si asume rolul de gospodina iar daca vrea neaparat sa lucreze, sa isi faca si treburile curente. Daca eu ca femeie mi-as asuma rolul sa aduc bani in casa, iar sotul nu, mi se pare normal ca el sa preia treburile gospodaresti. Dar recunoaste ca pt a trai cat de cat decent, ambii soti trebuie sa aduca bani in casa si eu acest caz l-am avut in vedere. Si in acest caz mi se pare normal ca treburile gospodaresti sa fie impartite, nu sa cada doar in sarcina femeii
              • 0 (0 voturi)    
                Draga Anuta (Luni, 29 martie 2010, 0:51)

                Rafael Che Guevara [anonim] i-a raspuns lui Ana

                intervin doar pentru a-ti confirma ca sunt de acord cu comentariul tau. Trebuie sa-ti mentionez ca din el se mai desprind si altfel de scenarii tipice, dar lasand la urma asta, asa cum ai exprimat si sustinut ideea nu am absolut nici o obiectie.
  • 0 (0 voturi)    
    dar pentru familiile monoparentale (Duminică, 28 martie 2010, 20:17)

    tatal,mama? [anonim]

    la ce s-au gandit mintile luminate? Ar trebui scazuta varsta de pensionare cu mai multi ani pentru ca responsabilitatile sunt duble;mai ales ca parintele (mama sau tatal) isi asuma obligatiile pana la capat de unul singur (70% fara ajutor de orice natura din partea celuilalt parinte).Nimeni nu tine cont ca acesti copii nu devin "copii ai strazii" si nu sunt o povara pentru societate.
  • 0 (0 voturi)    
    Drepturi egale pt barbati (Duminică, 28 martie 2010, 22:04)

    ana [anonim]

    Sunt de acord cu drepturi egale pt barbati si femei, dar in asociatie cu responsabilitati egale. Unde in legislatie tatal e acuzat pt abandonul unui nou-nascut? (ca mamica e, daca-si abandoneaza copilul in spital dupa nastere). In ce fel e aparata o femeie de egoismul unui barbat (de multe ori sot) care o lasa insarcinata pt ca lui nu-i place cu prezervativ? (sunt cazuri in care ea nu poate lua anticonceptionale, iar steriletul inainte de sarcina nu e indicat). E vreo prevedere legala in acest sens?


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică