Gheorghe Isvoranu: "Spiru Haret" va continua protestele, nu am intalnit un guvern atat de refractar invatamantului

de Sorana Mihailescu     HotNews.ro
Joi, 25 martie 2010, 6:48 Actualitate | Esenţial

UPDATE Sindicatul din invatamant "Spiru Haret" va continua protestele, a anuntat liderul sindical Gheorghe Isvoranu. "Dispretul pe care il afiseaza guvernantii actuali este nemaiintalnit de cand suntem in aceasta activitate sindicala, din 1990 pana acum. Nu am intalnit, practic, un guvern atat de refractar invatamantului", a declarat Isvoranu, dupa negocierile cu ministrii Educatiei si Muncii, transmite Agerpres.

Liderul sindical a avertizat ca, in perioada urmatoare, protestele vor fi din ce in ce mai puternice. Ministrul Educatiei, Daniel Funeriu, si ministrul Muncii, Mihai Seitan, s-au intalnit, joi, in jurul orei 11, la Palatul Victoria, cu reprezentantii sindicatelor din invatamant.

Peste 1.500 de sindicalisti ai celor patru federatii sindicale din invatamant au protestat in Piata Victoriei, in fata sediului Guvernului. Sindicalistii au organizat, apoi, un mars pe Calea Victoriei, in fata sediului Ministerului Educatiei.

Intre timp, in unitatile scolare din tara, are loc dezbaterea noului proiect de Lege a educatiei nationale si nu se vor desfasura activitati didactice de predare.

Pe 22 aprilie, sindicalistii din invatamant au anuntat ca vor inceta activitatea si au amenintat ca, in cazul in care cererile lor nu vor fi luate in seama, vor declansa greva generala in prima decada a lunii iunie.

Reamintim ca, din 22 martie, profesorii au hotarat sa nu mai treaca in catalog note si calificative.


Citeste mai multe despre   






















1584 vizualizari

  • +5 (21 voturi)    
    Dimineata . . . (Joi, 25 martie 2010, 7:46)

    gheorghe [anonim]

    . . . cand ma trezesc si dau drumul la radio aud despre protestele sindicale din invatamant. Seara cand ma culc o fac cu protestele dascalilor in cap. M-AM SATURAT. Sunt dispus sa contribui la o cheta publica sa le platim, acestor neobrazati cu diplome, lefurile pe care cred ei ca le merita incompetenta numai sa nu mai aud de ei si de metroristi. Nu avem nevoie de Al Quaida avem teroristii nostrii. Profesorii si metroristii. Daca stiti cumva de o asemenea colecta dati de stire si particip. Poate doar asa se vor satura vreodata.
    • -5 (19 voturi)    
      da (Joi, 25 martie 2010, 8:05)

      gheorghehe2 [anonim] i-a raspuns lui gheorghe

      E PACAT CA MAI SUNT OAMENI CARE GANDESC ASA,SI NU CUNOSC CE INSEAMNA EDUCATIA...
      • +3 (11 voturi)    
        S-o crezi tu . . . . . . (Joi, 25 martie 2010, 13:54)

        gheorghe [anonim] i-a raspuns lui gheorghehe2

        . . . . ca nu stiu ce inseamna educatie! In nici un caz educatia care se face astazi in Romania. Tu ai impresia ca nu vad in jurul meu gramada de absolventi cu diploma de bacalaureat care nu stiu nici sa scrie ca lumea? Avem un numar urias de doctori in stiinte si ingineri si economia romaneasca se taraie pe branci. Profesorii nostri in cea mai mare parte nu sunt calificati pentru aceasta meserie decat prin actele pe cale prezinta. A fi profesor inseamna multe lucruri dar in nici un caz nu ai voie sa iesi pe strada si sa urli ca ultimul golan din toti rarunchii HOTII. Pai mai hoti ca cei care toata ziua cer fara sa faca nimic in plus nu poate fi nimeni!.
        • +1 (5 voturi)    
          DE ce n-au voie profesorii? (Joi, 25 martie 2010, 14:26)

          vio [anonim] i-a raspuns lui gheorghe

          Sa iasa in strada?
          • -1 (3 voturi)    
            hahahaha (Joi, 25 martie 2010, 19:16)

            laur [anonim] i-a raspuns lui vio

            pai e interzis prin lege sa cersesti.......la munca ma ,nu la intins mana.........FOOOOOOAMEA
      • +2 (2 voturi)    
        da da (Joi, 25 martie 2010, 15:49)

        Luk [utilizator] i-a raspuns lui gheorghehe2

        te referi, fara umbra de indoiala, la tine.
        E intr-adevar pacat...
    • -3 (13 voturi)    
      pai bineinteles (Joi, 25 martie 2010, 8:42)

      berenger [utilizator] i-a raspuns lui gheorghe

      ca doar de nemultumirile profesorilor auzi. celelalte se rezolva scurt. ai mai auzit de greva de la metrou? nu, pentru ca, scurt, salariile li s-au marit cu 10%, de la o medie de 2600 lei
    • +3 (9 voturi)    
      totii turbatii astia :Isvoranu, Nistor etc sunt (Joi, 25 martie 2010, 13:51)

      Eneas [anonim] i-a raspuns lui gheorghe

      sunt oamenii PSDului si sunt pusi sa dea impresia de miscare sindicala !
      Un guvern de dreapta nu are ce discuta cu astfel de escroci sindicali ,care se imbogatesc din cotizatiile fraierilor care mai cred in sindicate !
      • +2 (2 voturi)    
        dar "turbatul" de Croitoru (Joi, 25 martie 2010, 14:28)

        gigi [anonim] i-a raspuns lui Eneas

        de \Croitoru ai uitat?
        Aa, asta a ajuns parlamentar PDL si e "bun".
        Ce naiba cauta lideri sindicali (Croitoru, Mocanu) intr-un guvern de dreapta?


        Vezi ca esti "biais"? Adica uiti de oamenii PDului. DE ce?
        • -1 (1 vot)    
          LE DAU O SANSA !speranta si atat (Joi, 25 martie 2010, 16:09)

          Eneas [anonim] i-a raspuns lui gigi

          in rest numai de bine
  • +7 (13 voturi)    
    grevisti puturosi (Joi, 25 martie 2010, 8:32)

    Ramona [anonim]

    grevistii ar trebui sa faca niste vizite in fabricile private sa vada in ce conditii se munceste,cate ore muncesc cei din privat,cat au pauza de masa,in cate schimburi se lucreaza,sa-i intrebe pe muncitori cu cat l-i s-au scazut salariile,cat au concediu,ce sporuri iau,cate rate au la banca etc.
    • -5 (11 voturi)    
      Daca tu preferi sclavia.. (Joi, 25 martie 2010, 9:49)

      ramones [anonim] i-a raspuns lui Ramona

      e problema ta!
      dar greva e un DREPT al muncitorului. Pe care il are si muncitorul ala de la privat. Dar ala e prea fricos!

      Apropo, "li s-au scazut" - vezi, nu suntem puturosi, chiar si cand facem greva tot facem educatie.

      Dar ma tem ca cei ca tine nu poit intelege asta. Din pacate.
      • +6 (8 voturi)    
        dreptul la prostie (Joi, 25 martie 2010, 10:47)

        kllaus [anonim] i-a raspuns lui ramones

        este acordat si profesorilor. Ia incearca matale sa faci greva la patron, sau sa refuzi efectuarea unor ore suplimentare neplatite si sa vezi daca a doua zi mai ai loc de munca. Gandeste-te mai intai ca sunt cateva sute de mii de oameni care muncesc pentru 150 Euro pe luna, oameni care au curaj, nu sunt insa ajutati de conjunctura de pe piata fortei de munca.
        • -4 (8 voturi)    
          Mare dreptate ai cu dreptul ala (Joi, 25 martie 2010, 11:01)

          ramones [anonim] i-a raspuns lui kllaus

          Faptul ca tu nu cunosti legislatia si drepturile tale, nu ai chef de sindicat samd, il platesti scump. Mai informeaza-te si vei avea surprize placute, ca nu suntem in jungla si nici in colonii, sa fii "negru".

          Vezi, de aia-i buna educatia! Te invata sa cauti si ce sa cauti!
          Pa. ma duc la scoala, tu esti mare de-acum si ai si net, vezi ce zice google despre "drepturi".
          • +1 (3 voturi)    
            du-te! (Joi, 25 martie 2010, 15:18)

            kllaus [anonim] i-a raspuns lui ramones

            dar te duci degeaba. Nu cred ca se bucura nimeni de prezenta ta acolo. Poate vor invata si altii ceva de la tine, dar si tu trebuie sa inveti de la altii: profesorii trebuie mai intai sa aiba daruire si bun simt, nu sa ceara bani de la copii si parintii acestora care trudesc in soare sau in frig ca sa-ti incalzeasca tie fundul la catedra.
          • +1 (1 vot)    
            Curaj (Joi, 25 martie 2010, 15:20)

            Mao [anonim] i-a raspuns lui ramones

            Asa cum a spus si kllaus incerca intai sa lucrezi la privat si sa vezi ce faci cu curajul tau dupa.Daca nu cunosti nu vorbii prostii despre drepturi, legislatie si alte aberatii pe care-n Romania poate doar statul le respecta.
            • -1 (1 vot)    
              Cine nu respecta legea e pasibil de pedeapsa (Joi, 25 martie 2010, 15:38)

              ramones [anonim] i-a raspuns lui Mao

              ASta e clar.
              Daca tu nu stii asta atunci......
              Daca nu stii sa-ti aperi drepturile, daca nu cunosti legea care te apara, daca TU nu vrei, atunci......
  • +9 (13 voturi)    
    Invatamantul romanesc este varza.... (Joi, 25 martie 2010, 8:33)

    Rescatorul [anonim]

    Aceasta instututie desueta si imbatranita in rele scoate analfabeti cu diploma, pe banda rulanta. Acesti sindicalisti proteasteaza cumva impotriva inapoierii sistemului? Vor cumva reforma si modernizare? Vor un invatamant performant ca in tarile dezvoltate si civilizate? Sunt gata sa se reformeze si sa treaca de la competentele pe cunostinte la competentele practice? Invatamantul european este foarte preocupat de modernizare si adaptare a sistemului educativ la nevoile reale si concrete ale populatiei si pietii. La noi ce se vrea? Ca in Caragiale, sa se schimbe totul, dar nimic? Asta vrem?
    • -6 (10 voturi)    
      Se vede ca esti in tema! (Joi, 25 martie 2010, 9:55)

      vio [anonim] i-a raspuns lui Rescatorul

      SA spui ca invatmantul e o institutie "desueta si imbatranita in rele" e cam prea mult! Si absurd!

      Ca in Caragiale, guvernanti vor sa schimbe totul, dar nimic! Ei vor "performante" (ce-or fi alea?) dar fara sa investeasca nimic!
      Vor ca un om obisnuit sa ia medalia la Olimpiada (sa aiba performante) dar nu-i ofera nimic: nici bani pentru mancare, nico posibilitate de antrenament, nimic.

      Si dupa ai constata, candid sau ticalos, "ca nu avem performanta"! Aloo, daca performanta ar creste in padure, ar manca-o lupii!
      • +6 (10 voturi)    
        Constat ca incerci sa ma contrezi.... (Joi, 25 martie 2010, 11:43)

        Rescatorul [anonim] i-a raspuns lui vio

        Ai sarcina de la Vanghelie (ca prietenul Voicu e pe tusa) sau de la repetentul Crin? Pai, cum sa intelegeti voi problemele reale ale educatiei si invatamantului, voi care mai vreti sa depuneti si motiune impotriva reformarii invatamantului romanesc sitineti tara asta in inapouere si saracie de 20 de ani.? Voi, in afara de furat si mintit, va mai pricepeti la ceva? Ca nu am vazut nimic bun de la voi pana acum, in cei 20 de ani de asa-zisa democratie. Banii sunt cei care sunt, si pentru profesori si pentru medici si pentru altii. Este criza si recesiune, daca nu stii. Si, banii de investitii au fost subtilizati de Tariceanu si Vozganian. Daca nu ma crezi, citeste raportul Curtii de conturi. Si nu amesteca lipsa de profesionalism si vocatie cu lipsa banilor.
        • -6 (12 voturi)    
          Tu citesti ce scrii? (Joi, 25 martie 2010, 13:34)

          vio [anonim] i-a raspuns lui Rescatorul

          In afara de trimiterea nefondata la Vanghelie, Crin, Tariceanu si Vosganian, ce mai ramane din postarea ta?

          Nimic!
          postacului portocaliu sa discute despre orice altceva (Vanghelie si Voicu ce legatura au cu subiectuL!!!)) numai nu despre gresel;ile sau lipsa de viziune a guvernantilor (indiferent de culoare!!!)

          Este criza? De aia a crescut bugetul presedentia si a STS-ului? D aia dam 1,5 miliarde $ pe niste rable stralucitaore?
  • +4 (16 voturi)    
    Cat ii mai suportam? (Joi, 25 martie 2010, 8:37)

    merkel [anonim]

    In Romania sunt azi mai multi profesori (cam 500.0000 ) decat muncitori. Toti profesorii sunt platiti din impozitele cetatenilor romani.Au salarii peste media pe economie, lucreaza doar 3-4 ore pe zi si au concediu de odihna platit de 53 zile lucratoare/ an, dar vor si mai multi bani. Acesti profesori sunt mai rai ca minerii.
    • -3 (15 voturi)    
      d-na cancelar (Joi, 25 martie 2010, 9:19)

      berenger [utilizator] i-a raspuns lui merkel

      minti. sunt mai putin de 350000 de profesori, ceea ce face ca, raportat la nr de elevi, sa fim undeva in jurul mediei din ue. in rest, la problemele tale, ar trebui sa-ti dai seama ca 8 ore de batut cuie nu e acelasi lucru cu 8 ore de furnizat educatie. faptul ca nu-ti dai seama ma face sa nu ma mai chinui sa-ti explic.
      • +6 (14 voturi)    
        vezi ca.. (Joi, 25 martie 2010, 9:33)

        hash [anonim] i-a raspuns lui berenger

        nici un om nu e angajat sa bata numai cuie, 8 ore. de cele mai multe ori vine dupa el cu o trusa intreaga de scule si are o multime de calificari. pune rigips, instaleaza calorifere, tencuieste, zideste, gletuieste, zugraveste, pune tigla, lucreaza in lemn, pune parchet, si toate astea un singur om.

        s-ar putea sa bata cuie si unul cu facultate, pe un anumit job, daca e nevoie. o pozitie azi presupune mai multe abilitati.

        mai gandeste-te.
        • -6 (10 voturi)    
          imi pare rau (Joi, 25 martie 2010, 9:52)

          berenger [utilizator] i-a raspuns lui hash

          dar n-ai inteles nimic. ideea era ca efortul de a preda un numar de ore este mult mai epuizant (si neproductiv) decat aproape orice alta activitate. oricine a stat in fata unei clase, cu responsabilitati depline, stie ca randamentul, concentrarea si calitatea scad dupa 3 ore, iar dupa 4 dispare cu totul. sunt lucruri hipestiute in pedagogie si absolut deloc cunoscute de mancatorii de seminte ce comenteaza pe margine, iar asta se reflecta peste tot in ue, acolo unde norma didactica e de 16-18 ore. bineinteles, ca toti bagatorii in seama sa fie multumiti, poti obliga profesorii sa stea 8 ore pe zi la scoala. problema e ca nu vei obtine decat o alta scadere a randamentului
          • +7 (11 voturi)    
            si mie... (Joi, 25 martie 2010, 11:33)

            Andrei [anonim] i-a raspuns lui berenger

            si mie imi pare rau. Vorbesti de randament?
            Ia mergi la o firma de IT unde ai o gramada de amarati care programeaza 12-14 ore continuu si sa vezi ce inseamna stres, deadline-uri si presiune intelectuala. Simti ca-ti iese creierul pe nas.
            Si dupa aia, mergi seara (cand reusesti sa pleci - temporar - de la birou) la sedinta cu parintii si invatatoarea are tupeul nesimtit sa iti povesteasca cu o mina sfidatoare ca responsabilitatea ei ca profesor e doar 25% in ceea ce il invata pe copil. Restul e responsabilitatea parintelui.
            Adica, dupa ce ca muncesc 12-14 ore pe zi mai trebuie sa mai pierd inca 3-4 ore cu copilul sa fac temele imbecile date de la scoala cu el. Pentru ca evident, manualele sunt asa de bine facute (tot de "marii profesori") incat si tie uneori ti-e greu sa intelegi ce mama naibii vor de la tine.
            Asa ca, mars de aici cu idei din astea.
            Mai toti profesorii au mentalitatea cretina de bugetar care crede ca el este "miezul" si ailalti sunt niste lustragii care trebuie sa il respecte pe el ca pe un mare "intelectual" si sa-i pupe mana.
            Sunteti doar niste lipitori.
            Cand o sa ii invatati ceva pe sleahta care "mananca seminte la colt" (asta insemna sa fii profesor - sa stii cum sa o faci) atunci mai revino cu un post. Abia atunci as fi de acord (primul chiar) cu cresterea salariilor profesorilor. Pana atunci, propun ca din salariile pe care le au acum, 75% sa fie date parintilor.
            Faceti comparatii cu restul Europei. Uitati-va ca am ajuns pe ultimele locuri in ceea ce priveste educatia.
            Pai da: daca nu sunteti platiti "ca lumea" atunci va bagati picioarele. Picioarele vi le oricum. Oricat v-ar plati statul. Astia sunteti.
            N-ar fi rau sa luati niste lectii de bun simt de la aia care "bat cuie 8 ore". Sigur au mai mult bun simt chiar daca nu au asa de multa (si nici aici nu-s asa de sigur) scoala.
            • -2 (8 voturi)    
              vorbesc de randament (Joi, 25 martie 2010, 12:14)

              berenger [utilizator] i-a raspuns lui Andrei

              pentru ca stiu despre ce vorbesc: faptul ca lucrezi cu zeci de personalitati diferite intr-o zi, personalitati pe care esti asteptat sa le modelezi in bine, nu o poti face din niste combinatii din tastatura. lucrezi cu oameni...
              apreciez orice munca, si ma pricep la fel de bine sa mulg vaca, sa bat cuie, sa fac un site sau sa scriu un articol stiintific. tu poti asta? ai impresia ca daca nu intelegi nimic din problemele legate de educatie decat prin prisma experientelor personale dai dovada de mai mult simt? iti inteleg frustrarile legate de manuale proaste sau de metode proaste, insa profesorul, in 99% din cazuri e la fel de vinovat ca si tine de ele. adica deloc.
              si mai ceva, fiindca zici ca ai putea fi primul care ar milita pentru cresteri salariale; scoala romaneasca e o fabrica invechita, cu muncitori depasiti moral si cu produse fara cautare. ca sa nu dea faliment, orice proprietar al unei asemenea fabrici ar face investitii, in linii tehnologice, in pregatirea muncitorilor si cointeresarea lor, in strategii de marketing inovatoare. tu si politicienii doriti ca fabrica sa se modernizeze fara investitii. de fapt, impingeti fabrica la faliment.
              • +4 (6 voturi)    
                daca tot vorbesti de modelarea... (Joi, 25 martie 2010, 14:00)

                nahir [utilizator] i-a raspuns lui berenger

                ...personalitatii pe care o reprezinta un copil/elev/student, de ce naiba nu studiati noul proiect de lege al educatiei, in timpul vostru liber, in loc, asa cum de capul vostru si in detrimentul copiilor, ati hotarat sa nu mai predati?
                • -2 (4 voturi)    
                  nu-s profesor (Joi, 25 martie 2010, 14:36)

                  berenger [utilizator] i-a raspuns lui nahir

                  asa ca nu-ti pot raspunde. personal, pe baza experientelor trecute, consider grevele si protestele inutile si da, activitatea scolara are doar de suferit. presiune reala se poate pune doar prin refuzul de a incheia situatiile scolare. pe de alta parte, pozitia ministerului e de o ipocrizie crasa: "dezbatere" vreme de 2 saptamani, de care nu tine cont nimeni...
                  in acelasi timp, interesanta atitudinea ta, de a refuza apriori, dreptul la proteste...
            • -5 (7 voturi)    
              Fa-ti sindicat! (Joi, 25 martie 2010, 13:39)

              gigi [anonim] i-a raspuns lui Andrei

              Daca tu consideri ca cele 3-4 ore pe zi dedicate copilului TAU sunt "pierdere de vreme" si daca crezi ca invatatoare trebuie sa se ocupe 100% de copilul TAU, poate nu esti pregatit sa fii parinte?

              Lectii de bun simt zici? De la cine? De la tine? Tu nu stii sa prezinti un punct de vedere fara sa recurgi la injurii. Doar daca la tine bunul simt rimeaza cu acel "mars de aici cu ideile"
              Jalnic, jalnic mai programatorului!

              Apropo, mai bine ti-ai programa odrasla.
          • 0 (2 voturi)    
            Obisnuinta de... (Joi, 25 martie 2010, 15:25)

            Mao [anonim] i-a raspuns lui berenger

            Te obisnuiesti si cu programul de lucru de 8 ore daca nu ai incotro. Calitatea si concentrarea la predat??? materie pe care unii profesori o predau de 10-20-30 ani? Ma faci sa rad. Obositor intradevar... Hai ca inchei ca lucrez la privat si nu am timpul vostru.
            • 0 (2 voturi)    
              Penibil sa-ti dai cu parerea (Joi, 25 martie 2010, 15:43)

              gogu [anonim] i-a raspuns lui Mao

              despre ce nu cunosti!

              Cand aud pe unii cu "materia predata de 20-30 de ani" ma ia cu dureri de cap. E acelasi lucru cu a spune ca nu exista evolutie sau perfectionare in procesul educativ!
              Tu iti inchipui ca in clase paralele, cu acelasi manual, profesori cu experienta si pregatire diferita vor preda la fel?
              E ca si cum ai spune ca intre Ronaldo si Gicu din divizia D nu e nicio diferenta, ambii dau cu piciorul in minge si de aceea Gicu ar trebui sa fie la fel de bun ca si Ronaldo.

              I fine, cand spargi seminte in tribuna e usor sa te joci de-a antrenorul. Asa e si cu educatia, orice fost elev crede ca se pricepe la educatie. Daca ar fi asa, orice bolnav ar deveni doctor, ca doar a trecut prin boala.
            • 0 (2 voturi)    
              sigur (Joi, 25 martie 2010, 16:39)

              berenger [utilizator] i-a raspuns lui Mao

              omul se poate obisnui cu orice. cu sclavia s-a obisnuit mii de ani. iar cu munca de proasta calitate, tot timpul.
              interesant e altceva: cei care striga ca lipseste calitatea propun tocmai masuri care sa duca si mai jos calitatea.
              a, si chestia cu privatul e interesanta: toti se plang de cat de mult se munceste in mediul privat, de parca ar fi tara asta model de productivitate. sa fim seriosi, suntem pe ultimele locuri in lume la asa ceva, in orice sector. iar dorel lucreaza la privat...
    • -6 (10 voturi)    
      Dar cine esti tu? (Joi, 25 martie 2010, 10:01)

      vio [anonim] i-a raspuns lui merkel

      Pentru informarea ta, si profesorii sunt "muncitori" si ei muncesc. Dar nu cu fierul sau ata, ci cu un material mult mai dificil: omul!

      Salarii peste medie! Te inseli amarnic! Sau nu stii care este media!

      Ca lucreaza pe zi X ore, asta e specificul meseriei. Nu uita ca ei lucreaza si acasa/ biblioteca, nu numai la catedra.
      Apropo, cat lucreza un pompier? Dar un ofiter?

      Profesorii sunt mai rai ca minerii? Poate. In fond, orice corigent/repetent are aceasta impresie. Uneori, cand mai creste, ii trece. Dar numai uneori!
    • -4 (10 voturi)    
      De ce nu te faci profesor? (Joi, 25 martie 2010, 10:03)

      gigel din prima banca [anonim] i-a raspuns lui merkel

      Ai avea numai avantaje: salariu nesimtit, lucrezi 3-4 ore pe zi, concediu la discretie.....

      Ce te opreste? E atat de usor.....inca sunt posturi neocupate.....hai, vino printre noi, vino in paradis!
    • -5 (9 voturi)    
      mai citeste (Joi, 25 martie 2010, 12:24)

      marius [anonim] i-a raspuns lui merkel

      mai citeste si vei vedea ca nu sunt 500 mii de profesori. A avut grija Bo-Boc sa reduca cu 50 mii (2009-2010) numarul asa ca mai ramin sub 300 mii. Iar daca tu crezi ca sunt prea multi propun sa facem clase de 40-50 de elevi si rezolvam chestiunea.
      • +2 (2 voturi)    
        bravo ma aritmetica!!! (Joi, 25 martie 2010, 14:11)

        nahir [utilizator] i-a raspuns lui marius

        din 500, tu scazi 50 si-ti raman sub 300.
        unde-ai facut scoala?
  • +9 (9 voturi)    
    ministerul.. (Joi, 25 martie 2010, 9:29)

    hash [anonim]

    sa mai dea cu maturoiul prin universitati, ca toaca banii contribuabililor de pomana.

    nu toti angajatii din invatamant sunt profesori, ci si multi bagatori de seama si frecatori de hartii si de usi. un calculator si restu' de 5 fumei rupatoare de usi la ora 3 puse pe liber.

    si din profii aia cativa sunt acolo de pomana, cu realizari profesionale jenante (articole la conf internationale de la bolintin deal, de calitate mai mult decat indoielnica).

    inainte sa dati cu pietre tin sa va spun ca am lucrat 10 ani intr-o universitate si am generalizat pe baza unor cazuri concrete.

    cred ca 10-20 de mii de angajati din invatamant pot fi pusi pe liber fara probleme. astfel celorlalti li se pot mai lefurile.
  • +6 (10 voturi)    
    singura solutie (Joi, 25 martie 2010, 9:40)

    Adrian Stoica [anonim]

    1. Sistemul educational din Romania e la pamant.
    2. Profesorii sunt nemultumiti de salariile lor, pe care le considera foarte mici.
    3. Sunt foarte multi oameni care considera ca, dimpotriva, salariile profesorilor sunt foarte mari, cel putin in raport cu activitatea depusa.
    4. Profesorii protesteaza.
    si, ce e mai important:
    5. Statul incaseaza o gramada de bani din care finanteaza educatia, care, pe langa salariile profesorilor, inseamna o gramada de lucruri: bani de liceu, 200 de euro, cheltuieli ale ministerului, ccd-urilor, inspectoratelor, diverselor agentii etc.
    Ce e de facut?
    PRIVATIZAREA IMEDIATA A INVATAMANTULUI.
    Vrei sa invete copilul tau carte? Platesti. Esti profesor si crezi ca salariul tau e prea mic? Ofera educatie de calitate si vei fi platit mai bine. Sa lucreze cererea si oferta. Scoala va trebui sa ofere ceva, in prezent nu ofera (mai) nimic ... dar e "gratuita".
    Daca privatizam invatamantul, dispare circul. Si dispar si "capusele" invatamantului - ca sunt destule.
    • -1 (9 voturi)    
      Si ce faci... (Joi, 25 martie 2010, 10:57)

      Gigi [anonim] i-a raspuns lui Adrian Stoica

      ...cu amaratii de la tara care de abia isi permit un ghiozdan? Crezi ca isi permit sa plateasca educatia? Ce facem ... ne intoarcem la analfabetism generalizat?

      Tot ceea ce sustin mai sus ilustrii antevorbitori vine in continuarea liniei trasate de marele carmaci. Nu intreba el o profesoara la nu stiu ce targ...."da cat castigati doamna pe ora?". Am ajuns sa ne platim dascalii cu ora? Trist...foarte trist. Si...."sa facem chelneri, tinichigii....sa facem ce ne trebuie...prea multi filozofi". A reusit chioru si cu sleahta lui portocalie sa intoarca toate clasele sociale una impotriva celeilalte.

      Multi zic ca au salarii mari (cu toate ca nu sunt mari) sau ca sunt foarte multi numeric. Ca scoala nu este performanta. Si multe altele...Intrebarea mea este, atat timp cat un dascal este individual bine pregatit dpdv profesional si isi face treaba in cadrul institutional "dat" a cui e vina? E vina lui sau a celor care de 20 de ani fac experimente in invatamant? Ministrul, anul si "reforma"....baga materii, scoate materii, baga examene, scoate examene, baga evaluari, scoate evaluari, renoveaza scoali, inchide aceleasi scoli ca au prea putini scolari, mareste-le salariile cu 50%, nu le mari salariile ca nu sunt bani, 12 clase, 13, clase, clase pregatitoare, scoala de dupa scoala si dinainte de scoala etc etc.

      Intrebare...cati dintre noi ar rezista sa munceasca intr-un asemenea cadru institutional?
    • +2 (2 voturi)    
      Atunci.. (Joi, 25 martie 2010, 13:49)

      mra [utilizator] i-a raspuns lui Adrian Stoica

      de ce mama naibii sa mai platim impozite?
      Nu mai dam nici un leu la stat, platim scoala copiilor, ne platim medicamentele si consultatiile (nu ca acum nu le-am plati), nu mai contribuim la fondul de pensii si viram banii intr-un fond privat si sa vedem atunci de unde mai ia bani gasca de "inteligenti" ce ne-au condus si ne vor conduce.
    • +1 (5 voturi)    
      n-avea grija (Joi, 25 martie 2010, 13:58)

      Mazeta [utilizator] i-a raspuns lui Adrian Stoica

      ca inspre privatizarea invatamantului ne indreptam. Numai ca intai tb falimentat invatamantul de stat. Asa s-a facut cu industria, asa se intampla cu spitalele. Vis-a-vis de scoala de stat o sa rasara scoala particulara. Nu v-a placut invatamantul de stat? sa vedeti voi ce o sa scoateti banul pt scoala particulara.. halal!
  • 0 (6 voturi)    
    bai desteptilor... (Joi, 25 martie 2010, 13:47)

    nahir [utilizator]

    ... ar trebui sa stiti cateva lucruri elementare :
    1 - cca. 3 mil. oameni angajati in domeniul privat sustin din banii lor o gramada de bugetari (este adevarat insa ca la buget contribuie si alte venituri din multitudinea de taxe impovaratoare practicate in romania, dar aportul "privatilor" nu e deloc nesemnificativ).
    2 - prin actiunile voastre loviti de fapt in elevi si studenti
    3 - raportat la nr. de ora/munca cat si la calitatea muncii din invatamant, primiti (la modul general) prea multi bani. cum ramane cu multitudine de note sub 5 obtinute de candidatii la titularizarea pe postul de profesor, din anii trecuti ? ca rezultat, aceeasi repetenti au ramas in invatamant, pe post de suplinitori, actul predarii avand evidente carente cu rezultatele dezastruase de la admiterile la liceu sau la examenele de bacalaureat.
    ce-ar fi ca intai sa va faceti treaba si abia apoi sa fiti platiti in funnctie de rezultate?
    • -1 (5 voturi)    
      Da, tu esti un geniu! (Joi, 25 martie 2010, 14:32)

      haysam [anonim] i-a raspuns lui nahir

      1. si bugetarii platesc taxe si impozite, exact ca si privatii
      2. nimeni nu loveste in nimeni, se cer niste "drepturi". Atat, "drepturi".
      3. aaa, palta la ora? Asa o fi la prostituate, nu in educatie. Dar asta era intrebarea lui Base si vadca face pui portocalii.

      Aia acre au luat sub 5 la titularizare nu au ce cauta in invatamant! Si totuisi, tin ore pentru ca altii mai buni nu sunt. Pentru ca cei mai buni nu se duc in invatamant!
      Oare de ce cei buni nu merg in invatamant? Sti tu? Sau o sa pui placa cu Vangheleie si Voiculescu?
  • +8 (8 voturi)    
    invatamantul in Romania (Joi, 25 martie 2010, 14:04)

    ESA [anonim]

    ce frumoasa era viata pe cand eram elev. Avem numai profesorii unul si unul, ca doar de aceea era colegiul national.

    Am avut un profesor care era de parere ca elevul pleaca de la nota 10 si de fiecare data cand nu stie o intrebare i se scade un punct. Si bineinteles dupa cateva ore ajungeai invariabil la nota pe care o dorea el. Atunci se trecea nota in catalog. el era liderul de sindicat la noi in liceu.

    Altul era de parere ca daca spui tu ce ai inteles despre cutare roman sau poezie meriti sa iei un 4. Cum iti permiti tu mucea sa ignori atatia critici si autori de carti de comentarii.

    Si asa mai departe ....

    Daca profesorii respectivi mai sunt in invatamant eu nu sunt de acord sa le fie crescute salariile.

    Parerea mea
    • -7 (9 voturi)    
      Si ce-i cu asta? (Joi, 25 martie 2010, 14:38)

      profu! [anonim] i-a raspuns lui ESA

      Daca din experientele tale cu 2 profesori iti permiti sa tragi concluzii generale, eu cred ca ai promovat degeaba.

      Cat despre comentariile "tale", sunt sigur ca esti mai inspirat decat Vianu sau Genette. Or, Claude Bremond, samd. Nu te condamn, asa sunt copii, dar e jenant pentru ei sa-si dea cu parerea despre ceea ce nu inteleg.
      • +3 (3 voturi)    
        Nota 3! (Joi, 25 martie 2010, 15:56)

        Luk [utilizator] i-a raspuns lui profu!

        Pentru ca-ti permiti sa cultivi vinovatia si nesiguranta la un tanar.

        Asa-i sta bine oricarui dascal din Romania...

        Poate ca-ti cunosti materia, dar esti corigent la morala si spirit pedagogic.

        Rusine!
        • -1 (1 vot)    
          Ce usor dai note! (Joi, 25 martie 2010, 16:47)

          profu! [anonim] i-a raspuns lui Luk

          Nu cultiv nicio vinovatie si nesiguranta si nu vad niciun tanar.

          Tocmai, cunoaterea opiniilor criticilor literari, ca in exemplul de mai sus, inseamna un punct de siguranta. E un punct de plecare, daca este cazul, pentru alte interpretari posibile.

          Asa ca da-ti tu singur o nota la logica, de exemplu.
          • +1 (1 vot)    
            Logica din sistem? (Joi, 25 martie 2010, 17:12)

            Luk [utilizator] i-a raspuns lui profu!

            "[...] eu cred ca ai promovat degeaba."

            Ce inseamna?

            "[...] e jenant pentru ei sa-si dea cu parerea despre ceea ce nu inteleg"

            Asta ce inseamna?

            Asta ca sa nu mai vorbim despre faptul ca-i o tampenie ce-ai spus.

            Cine hotaraste daca preopinentul a inteles? Dumneata? Nu cumva noi?
            E jenant pentru oricine sa-si dea cu parerea despre ceva ce nu intelege, nu crezi? Diferenta este ca un tanar are o mie de scuze, dumneata (deh, profu) nu ai nici una.

            Poti sa iei loc in banca. Iar n-ai raspuns bine la lectie... Regret, dar nu cred ca ai sa treci, totusi, clasa.
  • +1 (3 voturi)    
    Grea reforma asta! (Joi, 25 martie 2010, 14:58)

    CCC [anonim]

    E foarte greu sa faci reforma cu o masa de oameni frustrati, orgoliosi si care s-au obisnuit sa traga mitza de coada, fara sa-i traga nimeni la raspundere. Eu rog fiecare profesor care spune ca nu loveste in copiii atunci cand ameninta cu greva si inghetarea anului scolar, in fiecare an in momente cheie in educatia lor, sa se uite in oglinda si sa aiba un moment de sinceritate. Rog fiecare dascal care spune ca el face invatamant de calitate sa se uite in propria clasa si sa vada daca cei in fata lui sunt cei pe mana carora si-ar lasa viata peste 15 ani (ei sunt viitorii medici, magistrati, politicieni, ingineri, arhitecti). Asta vreti de la ei? Si mai am o rugaminte, pentru cai care tipau azi in piata, sa se uite in oglinda si sa se intrebe daca ei atat pot. Pentru ca daca doar atat pot, atunci ar trebui sa-si dea demisia, toti, in masa. Pe termen lung, pentru Romania ar fi mai bine!
    • -1 (1 vot)    
      In bloc? (Joi, 25 martie 2010, 15:47)

      ggg [anonim] i-a raspuns lui CCC

      Mi-a placut aia cu uitatul in propria clasa.
      Evident ca in din cei 30-40 de copii pe care-i ai in mana doar unul va ajunge presedinte, nu?

      Cine naiba scoate pe banda rulanta genii si superprofesionisti? In afara de profesorul tau, desigur!

      Stii ca exista profesori si in cadrul penitenciarelor? Care fac ore cu detinutii fara studii pentru a avea si aia o sansa la eliberare?
      Si acei profesori treebuie sa se uite in clasa sa vada ce spui tu?

      E usor sa aberezi despre invatamant, de parca ar fi unicul domeniu in care se cere perfectiune.
      • +1 (1 vot)    
        Cred ca nimeni nu cere perfectiune! (Joi, 25 martie 2010, 15:57)

        CCC [anonim] i-a raspuns lui ggg

        Asta nu inteleg profesorii, nimeni nu cere perfectiune, oricum de la perfectiune pana la mocirla care e acum e cale lunga. Nu toti copiii ies astronauti, dar tin sa-ti spun ca si un instalator iti poate face viata extrem de grea. Si gunoierul trebuie sa stie sa scrie si sa citeasca! Problema e ca am ajuns sa avem o tara de absolventi de liceu care stiu sa citeasca, dar nu inteleg ce citesc! Acei absolventi au platit cursuri la distanta si au capatat diplome de avocati, profesori, economisti, etc. Daca se continua asa, vom fi operati de oameni care au capatat diplome dupa ce au platit diverse sume de bani spaga! Oups, deja se intampla asta... Oare cine e de vina??? Normal, nu profesorii, ei nu-si pot face ordine in propria ograda, ei vor doar bani mai multi!
        • +2 (2 voturi)    
          Ai dreptate! (Joi, 25 martie 2010, 16:05)

          ggg [anonim] i-a raspuns lui CCC

          Dar profesorul e un executant, in fond. El urmeaza o programa si o structura pe care nu o poate schimba. Daca vrei, e un soldat (mai bun sau ma rau) care executa ce i se cere. Si ai idee cate planuri si planificari trebuie sa faca un profesor? Care sa fie examinate si aprobate de seful de catedra si apoi de superiorii ierahici?Totul se face peste capetele lor, la minister si inspectorate. Unde nu toti sunt profesori si nu se pricep la educatie.

          O adevarata reforma ar incepe cu o reforma a ministerului. Ca pestele de la cap se-mpute, sau, de ce nu, miroase frumos.
  • +2 (2 voturi)    
    Audiatur et altera pars (Joi, 25 martie 2010, 15:05)

    Don Ciccio [utilizator]

    De ce este facut cunoscut doar punctul de vedere al sindicalistului Isvoranu?
  • +3 (3 voturi)    
    Am ajuns la ... (Joi, 25 martie 2010, 16:01)

    Gigi [anonim]

    ...concluzia ca suntem o natiune de penibili.

    Dupa ce altii si-au dat seama ca singura solutie pentru dezvoltare durabila este investitia in invatamant si cercetare (pentru ca investitia in infrastructura are efecte doar pe termen scurt si mediu) si nu mai stiu cum sa faca sa aloce cat mai mult % din PIB pentru domeniile astea noi suntem impotriva profesorilor cu salarii de 700-1000 Ron / luna.

    Hai ca suntem jenanti...rad si coreeni de noi...
    • +1 (5 voturi)    
      Da, coreeni! (Joi, 25 martie 2010, 16:07)

      vio [anonim] i-a raspuns lui Gigi

      Unde erau acum 30 de ani si unde sunt acum?
      Si toate acestea au fost posibile mai ales prin investiti masive in invatamant.

      Dar noi il avem pe Boc, pe Base (tare te vrea chelner si tinichigiu!), pe madam Vergu.....
  • +2 (4 voturi)    
    Imi place (Joi, 25 martie 2010, 16:44)

    Gimmy [anonim]

    Mie imi place ca tovarasii sindicalisti si colindatori stradali protesteaza impotriva legii salarizarii unice si din cauza asta
    1) vor demisia ministrului educatiei (...);
    2) caracterizeaza ministerul educatiei drept arogant pentru ca nu le satsiface cererile salariale (pai ce sa faca ministrul? sa incalce legea pentru ei!?)
    si
    3) dau de pamant cu proiectul legii educatiei pe care, evident, fiind in strada tot timpul nu au avut ragazul sa-l citeasca... proiect care este depus spre dezbatere publica...

    Ah! Si sa nu uit:
    4) reproseaza ministrului educatiei faptul ca nu discuta cu ei pe marginea proiectului de lege a educatiei!
    :)

    Trageti voi concluziile care se impun!
  • +2 (2 voturi)    
    E de-a dreptul amuzant! (Joi, 25 martie 2010, 17:38)

    avedaria [anonim]

    Citesc un articol care se reduce la cateva informatii concrete si apoi 55 comentarii inversunate. Ce am dedus de aici:
    1. Ca din punct de vedere al celor care lucreaza in mediul privat, bugetarii sunt degeaba.....pai sa-i desfiintam.
    2. Toti profesorii sunt la fel, indiferent ca dau pe carti de specialitate pentru a-si mentine o anumita tinuta a cursului juma' de salariu, sau daca pregatesc lotul olimpic la diverse discipline.
    3. Nu se mai invata nimic in scoala, la niciun nivel. Pai sa desfiintam cu totul scoala....oricum majoritatea au calculatoare si Google.
    4. Sunt prea multe cadre didactice, fie ele 500.000 sau 300.000. Care ar fi numarul care ar multumi pe toata lumea? 2, 1.000, 20.000?
    5. Se preda acelasi curs de acum 30 de ani. As vrea sa-l vad eu pe acel profesor care preda Management asa cum preda acum 30 ani! Aaaaa....nu exista materia?
    6. Se munceste 3 ore pe zi si sunt 60 de zile de concediu pe an. Minunat. As vrea sa vad pe cineva care reuseste, fizic vorbind, sa vorbeasca 8 ore pe zi, cu pauze de 10 minute la fiecare 50. Sa ramana coerent in exprimare, sa aiba acelasi entuziasm, etc.
    7. Competente practice nu exista. Pentru a castiga competente practice, ar fi necesare niste parteneriate cu firmele din mediul privat. Ce am observat eu: trimiti studenti in practica la firme, se intorc cu hartia si cu o bataie pe umar insotita de replica: Ia hartia si fugi turbo, doar n-oi vrea sa pierdem timpul cu tine!
    8. Nivel de inovare scazut. Ca sa castigi un contract de cercetare depui nenumarate propuneri. Citesti metodologie, proiectezi bugete, elaborezi grafice de activitate. Intrebarea mea este: Si asta tot in alea 3 ore pe zi intra?
    9. Ai un salariu de 1100 lei (mult prea mare dupa parerea unora) din care iti cumperi transparente pentru expunere, markere pt. scris pe tabla, faci copii dupa materiale, pe care le dai studentilor, ca sa nu-i pui pe ei sa plateasca, ca si asa bursele sunt cum sunt. Cu ce ramai? Pai tot cu prea mult, nu?


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi