Avioanele F-16 vor fi livrate gratuit, dar presupun costuri de 900 mil. - 1,2 mld. dolari pentru antrenamente, mentenanta si upgrade

de R.M.     HotNews.ro
Miercuri, 24 martie 2010, 16:51 Actualitate | Esenţial

Avioanele second-hand de tip F-16 care vor intra in dotarea flotei aeriene militare a Romaniei vor presupune costuri cuprinse intre 900 de milioane si 1,2 miliarde de dolari, potrivit discutiilor purtate intre reprezentantii MApN si SUA, au declarat pentru Mediafax surse participante la negocieri.

Potrivit surselor citate, avioanele propriu-zise sunt oferite gratuit, insa Romaniei ii revine sarcina de a plati in jur de 900 de milioane de dolari pentru antrenarea pilotilor, mentenanta si upgradare, precum si pentru adaptarea infrastructurii aeroportuare. O parte importanta a acestei sume, respectiv peste 400 de milioane de dolari vor fi alocati pentru pregatirea pilotilor romani.

Sursele citate au precizat ca partea romana intentioneaza sa trimita in Statele Unite, la pregatire, un numar de 48 de piloti. Acestia vor participa la programul de pregatire profesionala care va dura mai mult de un an, in aceasta perioada ei urmand sa se antreneze direct alaturi de omologii americani.

Pe de alta parte, Romania va mai trebui sa plateasca si pentru achizitionarea armamentului care va fi instalat pe avioane, suma totala finala pentru achizitionarea de avioane F-16 putand ajunge astfel la 1,1 - 1,2 miliarde de dolari, sustin sursele citate, precizand ca acestea sunt sume care au fost discutate in timpul negocierilor bilaterale. Intregul pachet in forma sa finala urmeaza sa se regaseasca intr-un acord care va fi incheiat intre Guvernele roman si american.

Reprezentantii Lockheed Martin in Romania nu au oferit detalii despre aceasta achizitie, precizand ca nu au aceasta competenta din moment ce va fi vorba despre un contract incheiat intre guvernele celor doua tari, firma fiind doar furnizoarea produselor.

Ei au precizat insa ca va fi vorba despre 24 de avioane F-16 de tip C sau D, bloc 25, fara a preciza anul de fabricatie sau numarul orelor de zbor efectuate de aceste avioane.

CSAT a aprobat, marti, propunerea MApN de achizitionare a 24 de avioane F16 in uz, documentul urmand sa fie trimis Parlamentului spre dezbatere si decizie. In cadrul sedintei CSAT, ministrul Apararii, Gabriel Oprea a prezentat o informare cu privire la Programul Avion Multirol al Fortelor Aeriene.

"Avand in vedere ca Romania nu dispune de resursele financiare necesare pentru achizitionarea unor avioane multirol noi, CSAT a aprobat propunerea MApN de achizitionare a 24 de avioane F16 in uz, propunere care va fi trimisa Parlamentului pentru dezbatere si decizie. Ministrul s-a referit in expunerea sa la implicatiile cauzate de terminarea, in urmatorii ani, a resursei avionului MIG 21 Lancer, aflat in dotarea Fortelor Aeriene Romane", se arata in comunicatul Administratiei Prezidentiale.


Citeste mai multe despre   




















Articol sustinut de BRD Groupe Société Générale

Atelier de idei. Cum te ajuta tehnologia sa-ti faci mai mult timp pentru tine si planurile tale

Munca multa, stres, ore peste program, termene limita, sedinte lungi. Uneori, asa arata ziua de lucru a multora dintre noi. Din acest motiv e foarte important sa investesti in lucruri care te pot ajuta sa iti folosesti mai bine timpul petrecut la birou. Sa lucrezi mai bine, mai usor si mai repede poate insemna mai mult timp pentru tine si pentru cei dragi. Iti propunem, asadar, cinci directii care te pot ajuta pe plan profesional si personal.

3042 vizualizari

  • +4 (12 voturi)    
    F-16 SH de pe vremea razboiului din Vietnam.. (Miercuri, 24 martie 2010, 17:06)

    Surfer [utilizator]

    ... inca un contract acordat americanilor,dupa teapa bechtel. Erau acele avioane miltirol Gripen, mai putine dar cu tehologie de ultima generatie net superioare F-16 americane, care sunt din anii '60, din vremea rezboilui din vietnam.
    • +1 (7 voturi)    
      Nu chiar (Miercuri, 24 martie 2010, 18:08)

      gaspy [utilizator] i-a raspuns lui Surfer

      In Vietnam s-au folosit doar F-4.

      Insa oricum, F-16 nu sunt mult peste Mig-21. Oricat le-ai pune electronica noua, performantele aerodinamice, profilul radar si toate celelalte sunt depasite.
    • +5 (11 voturi)    
      Mai citeste (Miercuri, 24 martie 2010, 18:10)

      GorillaKilla [utilizator] i-a raspuns lui Surfer

      Razboiul din Vietnam era demult gata cand a aparut F-16.

      Iar crezi ca SAAB-urile sau Eurofighterurile veneau cu arme cu tot? Si puteau fi pilotate de toti "gamerii" din Internet Cafe-uri? Si puteau ateriza pe RoAFB Cuca-Macaii?

      Mie personal mi se pare o afacere de bun simt. Sa nu cadem in anti-americanism isteric ca asta chiar e o afacere buna daca preturile pieselor de schimb nu sunt umflate.
      • 0 (8 voturi)    
        Cam cate afaceri facute cu americanii... (Miercuri, 24 martie 2010, 19:05)

        Surfer [utilizator] i-a raspuns lui GorillaKilla

        .. au fost in avantajul romaniei? Stii vreuna?

        In plus, avem mega-tzeapa de la bechtel.... nu ne ajunge?> pretul autostrazii a fost umflat de 5 ori !!
        • +2 (6 voturi)    
          afaceri cu americanii. (Miercuri, 24 martie 2010, 20:42)

          john doe [anonim] i-a raspuns lui Surfer

          telefonia in romania a fost introdusa de americani, palatul telefoanelor a fost construit te at&t, f. asemanator cu cel din montreal.
          industria petrolului a fost infiintzata si dezv. de americani. ford in trecut si acum.

          avioanele sunt luate dela us air force nu dela lockheed martin. sunt avioane folosite curent, in uz. f16 va mai fi in armata americana pentru cel putzin 15-20 de ani. daca e bun pentru armata americana, dece n'ar fi bun si pentru cea romana.
          f16 este un avion testat in conditzii de lupta si face parte din dotarea multor fortze aeriene prietene.
          cum spunea cineva mai sus, orice avion superior celor din dotarea prezenta, necesita intretzinere si reparatzii, chiar daca's noi, necesita pregatirea pilotzilor, modernizarea pistelor si armament.
          deci, toate aceste cheltuieli ar fi venit peste pretzul de cumparare al aparatului propriu zis.

          bechtel nu e o buna comparatzie pentru ca nu a fost un contract de la stat la stat.
          o tzata nu poate fi responsabila pentru cum lucreaza sau ce face o companie.
          acolo e un contract civil intre o companie americana si statul roman.

          avioanele sunt o cooperare intre armate aliate, prietene.
          statul american da avioanele gratis.
          atzi vrea sa dea si pilotzii, sa vina sa faca piste si sa ia avioanele peste ocean sa le intretzina si sa le repare pe banii lor.
          ca de, noi suntem romani !
          parca asa se striga la lovirutzie, in frunte cu marele regizor dacic. ala priceputul, care se lauda ca la lovirutzie avea un revolver cu noua focuri.:-)
          asta e pricepera noastra la arme de foc.:-)
    • +9 (9 voturi)    
      nu, sunt din 1980 (Miercuri, 24 martie 2010, 18:46)

      max [anonim] i-a raspuns lui Surfer

      sunt block 25, care s-au produs prin 1984 - deja se incheiase razboiul din Vietnam.

      insa tot mi se pare jenant sa dam miliarde pe chestii de la casat.

      aviatia cu avioane casate de americani, marina cu fregate casate de britanici, mai ramane sa luam si Humvee casate pentru fortele terestre, niste tancuri la mana a treia si gata, ne-am facut o super-armata, nu se mai pune nimeni cu noi.
      • 0 (2 voturi)    
        casate, uzate (Miercuri, 24 martie 2010, 23:26)

        minimax [anonim] i-a raspuns lui max

        ia zi mata, ai luat vreodata haine second hand dupa lovirutzie ?!

        cel bogat caseaza sau arunca'n strada atunci cand isi permite nou. asta nu inseamna ca lucrurile alea nu mai sunt folosibile.
        si mai daruie cand are in exces.
        se zice ca daca ai doua camasi, una s'o dai aproapelui. si americanii sunt credinciosi, dar si pragmatici. dece ar vrea langa ei, aripa la aripa, un aliat nevolnic ?
        aici nu'i numai bijnitz, e si interes militar, de aparare.

        suntem noi in pozitzia aia sa cumparam noi, sa refuzam un dar ?
        poate cand vom produce propriile noastre avioane....adica, la pastele iepelor.

        asta e chilipir, fratzica.
  • 0 (4 voturi)    
    ??? (Miercuri, 24 martie 2010, 17:11)

    Geoorge [anonim]

    Cat o fi parandaratul la suma asta?:D
  • +4 (6 voturi)    
    hmmm (Miercuri, 24 martie 2010, 17:27)

    ramen [anonim]

    mi se pare ca unul nou costa in jur de 24 mil $.

    Ce fel de upgrade-uri se vor face?
    De la unul uzat la unul nou?!
    • 0 (6 voturi)    
      S-o crezi tu vere! (Miercuri, 24 martie 2010, 17:57)

      John Connor [anonim] i-a raspuns lui ramen

      Costa peste 100 mil $ unul nou. Mai verifica daca nu ma crezi.
      • +1 (3 voturi)    
        Poate ai alta sursa (Miercuri, 24 martie 2010, 19:40)

        ramen [anonim] i-a raspuns lui John Connor

        http://en.wikipedia.org/wiki/F-16

        Poate un F22 Raptor,
  • +2 (8 voturi)    
    upgrade (Miercuri, 24 martie 2010, 17:44)

    gsg9 [anonim]

    Se schimba maneta de eject de sub scaunul pilotului.

    Din 1.2 miliarde pt "upgrade", daca pui macar 5% comisioane, ies vreo 60 de bulioane. Bani frumosi,
    se vor finanta campaniile viitoare.

    Daca le luau noi, ce mai upgradau...
  • 0 (12 voturi)    
    Afacere evreiasca! (Miercuri, 24 martie 2010, 17:48)

    je [anonim]

    Adica ti se da ceva cadou (ca in reclamele la tv de cumparaturi) dar ca sa folosesti acel ceva trebuie sa mai platesti. Si culmeam platesti dupa mai mult decat ai fi platit daca cumparai de la inceput pachetul nou si complet.

    Dar, cum se spune, nu-i prost cine cere, e prost cione da. In cazul de fata, noi, contribuabilii, indiferent de culoare.


    Asta imi dai idei: sa plateasca doar cei care l-au votat pe Basescu si PDul! Asa ar fi corect.
  • +2 (8 voturi)    
    si de pomana ,si mestecate de bagat in gura ? (Miercuri, 24 martie 2010, 17:58)

    Eneas [anonim]

    vor sari alti patrioti tip Razvan Dumitrescu si Duvaz sa spuna ca n-avem bani de salarii ,ca armata de 200.000 de profesori si invatatori trebuie platita , ca cele 6 milioane de pensionari trebuie etc ..
    Frate, pana unde duce nesimtirea ?
    Romania mai trebuie sa cada pe spate ca orice dobitoc din Tiraspol sau tradator ca Dumitrescu ameninta Romania ?!
    Paradisul e la umbra sabiilor-a spuso Mahomed !
    • -2 (4 voturi)    
      Citezi din Mahomed?! (Miercuri, 24 martie 2010, 18:31)

      gigi [anonim] i-a raspuns lui Eneas

      Bravo! Ai ceva cultura!

      In rest, pomana aie pe bani, si inca destui!
  • +3 (9 voturi)    
    Unde sunt laudatorii de ieri? (Miercuri, 24 martie 2010, 18:14)

    Creator [utilizator]

    Care laudau excesiv acest "contract"? Numai vad nici unul pe aici...Aaa cum? S-au aflat costurile si acum au amutit....??
    • +5 (5 voturi)    
      Cine nu stie ... (Miercuri, 24 martie 2010, 19:34)

      F-35 [anonim] i-a raspuns lui Creator

      Normal ca upgrade-ul se apropie de 1 miliard dolari (nu euro) dar cei care nu stiu au pus botul la stirea ca sunt gratis. De pomana. Moka.
      Pai de ce sa iei Block 25 care mai are o resursa de zbor de 1000 ore? Pentru 4-5 ani doar?

      In momentul in care ai pus motor nou, ai dus resursa la 8000 ore de zbor. Pui avionica de ultimul tip si este ca si nou. Structura este facuta sa reziste, este dural, usor de vazut fisuri si mai ales usor de remediat DACA este cazul. Pana acum doar la F-15, fratele mai mare al lui F-16 au aparut urme de uzura. A-10, F-15, F-16 sunt prevazute a exista in inventarul SUA si folosite pana prin 2025 !!

      Nu trebuie sa lauzi, sa fi emotional sau visator. Poti sa citesti sau intrebi si sa treci prin filtrul propriu de gandire ce afli.
      Contractul este cunoscut de un an de zile. Preturile (de upgrade) sunt practic neschimbate ...
      Este adevarat ca de facut misto sunt multi cu exercitiu ...
      • +2 (4 voturi)    
        Tu gandesti cand scrii? (Miercuri, 24 martie 2010, 20:24)

        F45 AV VTOL [anonim] i-a raspuns lui F-35

        Hai ca iti tradu eu: adica eu vreu un comp, si tu imi zici mah nu-ti lua unu nou, ia-ti unu vechi si apoi mai vedem noi ce schimbam prin el. Il comiti, ajungi acas si vezi ca nu ti-e de folos. Primul lucru care-ti trece prin cap sa faci: UPGRADE. Te duci la firma de calculatorare (Martin cel Lockheed) si zici ca vrei sa iei piese, la care te intreaba mah da de cand ii jucaria ta? Pai ii din 1984. OOO pai da nu se potriveste ii cu 3 generatii in urma. Asa fluieri si ramai cu carcasa crapata care tu speri ca rezista pana in 2025.

        Barbate, block25 is demult casate, au 26 de ani tu gandesti? si tu crezi ca alea mai au 1000 ore de zbor si pe urma le shimbi motoru. Tu crezi ca yanchei aia dau o tura cu avionu o data la cateva luni cum fac pilotii nostrii?
        • +1 (1 vot)    
          Schimba ceva cele scrise? (Miercuri, 24 martie 2010, 21:42)

          Nicola [anonim] i-a raspuns lui F45 AV VTOL

          Sa inteleg ca nu poti cumpara pentru a upgrada la Block 52? De ce?

          Generatiile la avioane nu s-au succedat asa repede precum la PC-uri. Este adevarat ca avionica de Block 25 este departe de cea de Block 52 dar asta nu inseamna ca nu se poate upgrada, nu este primul caz de acest fel.

          Cat despre carcasa, vrei sa vorbeste de stres la materiale? De folosirea aluminiului si fibrelor compozite in aviatie? A existat o problema de structura VREODATA la F-16? Si au fost zburate la maxim, stiu.

          Sau vrei sa vorbeste de rezistenat la fluaj? De ce insemna un motor nou F100-PW-229EEP? Cat costa el si cate ore de zbor poate fi folosit? Sau care este costul de intretinere al unui motor nou fata de cel vechi?

          Sau vrei sa spui ca nu vor avea motor nou si avionica upgradata de la inceput ci dupa ce zboare vreo 1000 ore? Serios? Pai anuntul este ca trebui facut upgrade si abia apoi vor fi folosite. Despre ce scrii? Inventii, vise, ...?
          • 0 (2 voturi)    
            Da schimba (Miercuri, 24 martie 2010, 23:07)

            F45 AV VTOL [anonim] i-a raspuns lui Nicola

            Pt un upgrade la block52 practic tre sa cumperi tot block52 fara carcasa. Asa ca mai bine cumperi tot avionu ( si nu un block52 ci un block60 sau si mai bine un Grippen cu offset de 100%).
            Si un avion cumparat pe bucati intotdeauna iasa mai scump decat unu gata asamblat.
            Si cine o sa le schimbe motoarele, radarele, avionics-ul, controlalele? romanashii nostrii ca sa le dam de lucru sa relansam industria aviatica romaneasca?.... nu prea cred
            • +1 (1 vot)    
              Ce simplu este sa gandesti ... simplu (Joi, 25 martie 2010, 0:12)

              Vali [anonim] i-a raspuns lui F45 AV VTOL

              Da, intr-adevar nu vor fi upgradate de romanashii nostri ci de cei care au mai facut asa ceva. Nu sunt primele F-16 block 25 upgradate.
              Numai ca upgradarea costa mai putin decat unul nou. Verifica, dar nu pe wiki ... vezi ca trebuie sa cauti ceva ...Si este mai ieftin cu atat mai mult cu cat nu platesti pentru aparatul (block 25) in sine.

              De ce face USAF upgrade si nu cumpara Block ... 50/52? De ce nu cumpara deloc USAF F-16 Block 60????? Este adevarat ca mai cumpara si Block 50/52 dar te-ai intrebat de ce face upgrade USAF de la Block 25? Care sunt preturile reale? Stii de FOIA? (Freedom Of Information Act) Stii cum poti sa afli preturi reale nu din cele de pe wiki scrise de oricine?

              F-16 Block 60 este prea scump pentru Romania !!! Iar Grippen este o jucarie ceva mai mare buna pentru cine o vrea, sunt cateva tari care au Grippen. Dar daca ai ajuns la concluzie fara sa gandesti prea mult, eventual dand o importanta deosebita locurilor de munca (cate or fi) din cazul Grippen atunci poti striga BINGO: cel mai bun pentru Romania este Grippen.

              In decizii de genul acesta pleci de la misiuni si necesitati politico-militare plus banii disponibili nu de la locuri de munca pe 3 ani si jucarii pentru oameni mari. Nu este o joaca sa indeplineste misiuni de lupta.
        • 0 (0 voturi)    
          Casate? Cum de sunt folosite intens pana in 2025? (Miercuri, 24 martie 2010, 21:59)

          LockMart [anonim] i-a raspuns lui F45 AV VTOL

          Please be so kind and translate at a different table, we are running out of change.
          LockMart does NOT produce all the avionics or parts of F-16 Block 50/52. You have to ask others producers like Pratt & Whitney (for engines), Northrop Grumman (for radar), and so on.

          If F-16 is use so intense, and it is, HOW is it possible to be use by USAF (Aviatia SUA) until ~2025?
          If you want we can provide you with beer instead, it's go well in front of your TV/PC.

          BTW, the complexity of an airplane it is much more then one of a PC. You have to compare apples with apples not with oranges ... or seeds (seminte - care se maninca in fata televizorului).

          ...
          Desigur, pretul unui F-16 nu este fix, functie de configuratie, numar de aparate cumparate, anul cand sa fie livrate, etc. dar contractul Romania-SUA in ce priveste cele 24 F-16 Block 25 upgradate la Block 50/52 este unul BUN pentru Romania ... si ieftin ca raport performanta/cost. Compara cu alte costuri si preturi (daca stii) si verifica, nu lua de bun ce scriu unii pe net.
          • 0 (0 voturi)    
            Da casate (Miercuri, 24 martie 2010, 23:13)

            F45 AV VTOL [anonim] i-a raspuns lui LockMart

            "The Block 25 F-16C first flew in June 1984 and entered USAF service in September"
            "With 209 models delivered, today the USAF’s Air National Guard and Air Education and Training Command are the only remaining users of this variant. One F-16C, nicknamed the Lethal Lady, had flown over 7,000 hours by April 2008"
            de pe wiki.
            • 0 (0 voturi)    
              Sunt TOATE casate sau exista si upgradadate? (Joi, 25 martie 2010, 0:16)

              Vali [anonim] i-a raspuns lui F45 AV VTOL

              Hai sa generalizam VTOL-ule.


              De cand este stirea respectiva? S-a mai schimbat ceva de cand o fost valabila aceea stire?

              Cate F-16 Block 25 a upgradat USAF (US Air Force)? De ce a upgradat si nu a cumparat Block 50/52?

              De ce nu are USAF in dotare F-16 Block 60? Este prea scump cumva?
        • +1 (1 vot)    
          Te simti bine cand ai dreptate? (Miercuri, 24 martie 2010, 22:18)

          BereRece [anonim] i-a raspuns lui F45 AV VTOL

          Adica de ce sa nu compari avioane militare cu PC-uri? Aproape toata lumea stie de PC-uri dar foarte putini de avioane, faci un bine la lume ...

          Pai hai sa vedem. Toate avioanele F-16 care s-au produs in ultimi 30 ani fac parte din generatia a 4-a. Chiar daca exista diferente majore in ceea ce priveste avionica (mai ales) sau motorizarea si armamentul, TOATE sunt in ceea ce se numeste generatia a 4-a.

          In ce priveste PC-urile,. numai in deceniul asta au fost cel putin doua generatii 32 si 64 biti.
          Plus, daca vorbeste de o carcasa de PC, aceasta poate fi peticita. De altfel si corpul (airfrane) al unui avion poate fi reparat, se face aceasta inca de la inceputurile aviatiei. F-16 fiind un aparat de gen. 4 are corp in principal din dural (aliaj aluminiu) adica ar trebui ca Romania (dar toata Romania ca sa generalizez) sa stie sa o faca deja. Doar a construit Rombac si face reparatii capitale la Boeing si alte aviaone. Adica are forta de munca si tehnologie sa o faca (intretinerea), nu de alta dar NU exista la F-16 probleme de uzura a structurii. Nu exista chiar daca a fost zburat atat de mult.

          Ar trebui sa compari un F-16 Block 25 cu un F-16 Block 50/52 sau un Eurofigter, toate in gen. 4. Dar daca vrei sa ai dreptate construiesti o comparatie intre generatii de avioane si atunci, avand dreptate, te vei simti bine.

          Bea o bere cum scrie cineva ... te va face sa te simti bine ...
          • 0 (0 voturi)    
            Ma simt excelent cu o remarca, (Miercuri, 24 martie 2010, 23:30)

            F45 AV VTOL [anonim] i-a raspuns lui BereRece

            "Ar trebui sa compari un F-16 Block 25 cu un F-16 Block 50/52 sau un Eurofigter, toate in gen. 4. Dar daca vrei sa ai dreptate construiesti o comparatie intre generatii de avioane si atunci, avand dreptate, te vei simti bine."

            Vezi ca eurofighter ii gen4.5 nu 4 deci nu intra in aceasi clasa.

            Iar in legatura cu PC-urile daca ne referim stict la 8086, dupa adresare sunt 3 generatii si nu 2. Ai uitat de generatia 16biti pana la 80386
        • +1 (1 vot)    
          ai vreo tangenta cu aviatia?? (Miercuri, 24 martie 2010, 22:41)

          anonim [anonim] i-a raspuns lui F45 AV VTOL

          barbate, esti pe dinafara. 26 de ani viata, raportat la 50 de ani prin proiect inseamna ca sunt la jumatatea vietii lor; adica daca matale spri sa traiesi 70 de ani, zimi cum te simti pe la 37, ca nu pare sa ai mai mult dupa cum judeci... sau, alt exemplu, din ala cu automobile, ca ti-o fi mai familiar, ia un volvo din ala facut meserias, protejat, galvanizat, ce mai are; pune pe el un motor nou, si dai bice; ce zici , te bagi ?? sigur o faci- ptr. ca pretul e super bun. Da n-are sens sa mai discutam, daca singurele tale decizii de management sunt cele legate de cumparaturile de simbata dimineata de la tarabele din piata, trimis de nevasata.... ( ia intereseaza-te, cati ani are avionul cu care au zburat si zboara presedintii tarii noastre.. o sa ai o surpriza mare- si e avion civil, tine cont de asta- P.S. hai sa-ti spun ca eu zbor cu program, nu ca tine care , poate , ai zburat o data in Creta sa zicem)
      • +1 (3 voturi)    
        pai astia (Miercuri, 24 martie 2010, 21:27)

        baronul stanganbuch [utilizator] i-a raspuns lui F-35

        adica creator, surfer, gigi, etc.sint postaci pnldsr. Ei trebuie sa denigreze orice face basescu sau guvernul boc. Bine, rau, nu conteaza, ei isi fac treaba lor murdara de sobolani de forum. Daca cumpara geonel sau antonel miguri cu doua sute miloane de euro bucata fara piese de schimb era perfect pentru astia.
        Mai mare scirba !
        • -1 (3 voturi)    
          Sa mori tu? (Miercuri, 24 martie 2010, 22:58)

          gigi [anonim] i-a raspuns lui baronul stanganbuch

          Amice, eu nu denigrez nimic din ce face Base si Boc. Ei fac atatea prostii incat nu e greu sa comentezi.
          Dar e foarte greu sa le iei apararea. Pentru asta ori esti postac din Modrogan, platit din fondurile alea de la Min tineretului si sportului, ori esti redus mintal.
          Sau amandoua!
      • -1 (1 vot)    
        rezistenta materialelor (Joi, 25 martie 2010, 22:37)

        Lucian* [utilizator] i-a raspuns lui F-35

        daca nu se face si un upgrade la material, atunci este nasol.
        Rezistenta aluminiului in cazul vibratiilor de genul celor de la avioane este in jur de 25 de ani. Asta fu zisa de un profesor de mecanica de la Politehnica din Timisoara. Omul lucrase inclusiv pt NASA si tind sa-l cred. Sa-i fie tarana usoara (a decedat intre timp).
        Tinand cont ca americanii chiar isi folosesc intens avioanele .... crd ca upgrade-ul o sa fie mult mai masiv decat credem si probabil o sa presupuna si modificari structurale. O fo materialul duraluminiu dat tot face fisuri.
        Cred ca intregul contract este o porcarie si face parte din seria: SCUMPUL MAI MULT PAGUBESTE!
        Se pare ca nimeni la CSAT nu stie sa gandeasca pe termen lung si habar nu are ca banii invstiti scump acum se intorc de mai multe ori. Luand F16 nu se investeste absolut nimic in viitorul tarii si al indusriei aeronautice romanesti!
        Imi pare sincer rau pt cei care sufera din cauza ochelarilor de cal care vad doar LICURICIUL.
  • 0 (10 voturi)    
    In plina criza economica. (Miercuri, 24 martie 2010, 18:15)

    CMihai [utilizator]

    In plina crize economica, nu avem nevoie sa platim bugetari, nu avem nevoie de ajutoare de stat catre firme, nu avem nevoie de a moderniza infrastructura, insa avem nevoie de avioane F16SH. Interesant indeajuns este ca daca cautam pe google la pret osa aflam ca depinzand de dotare unele modele costa de la 17milioane USD pana la 55 milioaneUSD nou nout ... Deci sa luam ca romania va lua cel de 55 milioane USD ... asta ar venii ca din 1.2 miliarde am putea cumpara 20 de bucati NOU NOUTE ... insa noi mai bine luam 24 de bucati SH ... suntem cei mai fain ... oare cine va fii firma intermediara? Lucky them ...
    • +1 (1 vot)    
      pregatire (Miercuri, 24 martie 2010, 21:05)

      Alex [anonim] i-a raspuns lui CMihai

      E ok cum ai gandit, dar cine stie sa zboare pe ele?
      Daca vrei sa faci pregatire, crezi ca e gratis sau te joci un pic pe calculator si e gata treaba?
      • 0 (0 voturi)    
        pregatire (Joi, 25 martie 2010, 17:51)

        CMihai [utilizator] i-a raspuns lui Alex

        okay, dar daca cel ieftin nou avion F16 cotsa sa zice 20 de milioane, to ar exista posibilitatea sa se cumpere 20 de avioane F16 NOU NOUTE si sa mai ramane 500 de milioane pentru pregatire ...
  • 0 (4 voturi)    
    eurofighter typhoon (Miercuri, 24 martie 2010, 18:21)

    NiCu [anonim]

    si ei mai vroiau sa cumpere 48 de eurofightere.VAi de aviatia noastra,de ce nu au repus in functiune alea 20 de mig29 pe care le aveam daca tot ne-am ales cu rablele astea
    • +1 (1 vot)    
      MiG29 e istorie (la noi) (Joi, 25 martie 2010, 1:20)

      Marian [anonim] i-a raspuns lui NiCu

      MiG-urile 29 nici nu o sa mai zboare vreodata.
      Rusii nu ne mai dau piese de schimb de ani buni
      asta e si motivul pentru care nu s-a continuat programul Sniper.
      In alta ordine de idei, echipamentul militar vine in primul rand pe decizie politica nu neaparat de performante.
      Armata nu e decat bratul politicii, asa zicea Clausewitz in celebra sa carte "Despre razboi"

      personal, cred ca infrastructura Romaniei nu e pregatita sa primeasca "aspiratoarele", cum sunt numite F-16. dar fata de costurile imense de exploatare a Eurofighter-ului si pretul Grippenului, asta e cea mai buna varianta (desi e monomotor ca si Grippenul, de altfel).
      Personal cred ca ar fi trebuit sa faca rost de minim 48 de aparate. cu 24 nu prea faci mare branza. sunt curios cate sunt de DC (dubla comanda) dintre ele. va fi maaare nevoie de ele.
  • -2 (6 voturi)    
    pt toti PDL-istii (Miercuri, 24 martie 2010, 18:25)

    dr cock [anonim]

    F interesant.. Cand tara fierbe, vor incepe grevele generale, creste pretul la combustibil peste 5 lei, mare carmaci ne arata o noua directie. Presupun ca inca sunt resurse financiare din moment ce ne permitem sa luam asa ceva... Sa fie prosti daca astia cedeaza cu greva.... daca au bani de second de un miliard... de ce sa nu aiba pt niste amarati de profesori
    • +2 (2 voturi)    
      mirosi a dumitrescu si gadea (Miercuri, 24 martie 2010, 19:45)

      Tomis [utilizator] i-a raspuns lui dr cock

      Banii astia reprezinta circa 1% din bugetul Romaniei pe doi ani, cred ca se incadreaza la cat primeste armata romana. Unde mai pui ca este o cerinta operationala sa avem avioane compabile cu sistemul NATO si nu avem cum sa evitam cheltuiala. Dar tu, ca si cei de la realitatea si antene, sunteti pusi pe "anti" orice ar fi.
  • +3 (7 voturi)    
    avione (Miercuri, 24 martie 2010, 18:35)

    pilot [anonim]

    Avioanele F-16 vor fi livrate gratuit, dar...nu au motoare , se vor folosi la asamblare motoare de ..... dacia ...sau motoare tip ..... ford
  • -3 (5 voturi)    
    Avioanele-s gratis?! Second hand e corect (Miercuri, 24 martie 2010, 18:59)

    Vlad [anonim]

    Splare de creier!!! Vin pe gratis da va omoram cu intretinerea .... ba da dobitoci ne mai cred astia alde CSAT ...

    Astia ne fac sa ne para rau dupa rusi!!! Autostrazi la preturi mega umflate, industrii vandute catre ei la pret de nimic plus spaga, ne0au cumparat si companiile energetice si de petrol si gaze pe nimic incluzand resursele, ne au bagat pe gat 40 miliarde de Euro datorie externa fara sa stim pt ce suntem datori!!! Acu culmea ne baga pe gat avioane militare SECOND HAND????!!!!!

    Pai daca imi aduc aminte rusii nu ne vandusera tehnica ,militara second hand ba din contra ne lasasera sa ne dezvoltam noi industria noastra militara cu tehnologie de a lor!!! Da' le tinem scutu la noi!!!

    Prosti, Prosti de tot am ajuns!!! Macar sa fi obtinut ceva dobitocii astia dela putere de la noii "aliati" in astia 20 de ani de cand i-am aliungat pe rusi!!! AM AJUNS RAU DE TOT!!!
    • +3 (3 voturi)    
      Revolutie tovarasi. Sa eliberam prostii !! (Miercuri, 24 martie 2010, 19:44)

      Marean [anonim] i-a raspuns lui Vlad

      Prosti prosti, dar care stiu sa scrie si citeasca, gen Vlad [anonim].

      Se poate face o compartie intre variante si apoi sa se ia o decizie. De exemplu F-16 noi, cost undeva la 70-100 milioane pe bucata. Sau Grippen, jucarie mai maricica care vine cu pachet de tehnologii arhicunoscute. Sau EF cu ale sale doua motoare cate te costa de nu te vezi si care inca se mai produce numai pentru ca exista comenzi politice in UE - altfel productia lui EuroFighter era oprita de acum catvia ani.
      Sau F-16 pe care trebuie sa-l upgradezi, rezultand un avion ca nou cu un pret sub unul produs in 2010. Apropo, liniile de fabricatie scot F-16, au comenzi care nu sunt politice cum este cazul lui EF.

      Tare rau am ajuns daca sunt unii care stiu sa scrie si citeasca dar sunt PROSTI.
      Poate ca Vlad [anonim] nu este prost, dar sigur este rau intentionat cu minciunile si manipularile scrise mai sus, precum un activist online de ultima generatie. Revolutie tovarasi, prostii trebui eliberati, nu 'Vlad'?
      • -1 (1 vot)    
        Marea minune a tehnicii americane! (Miercuri, 24 martie 2010, 23:10)

        vio [anonim] i-a raspuns lui Marean

        Te citez:
        " F-16 pe care trebuie sa-l upgradezi, rezultand un avion ca nou cu un pret sub unul produs in 2010. "

        Atunci de ce naiba se mai produc noi, daca e mult mai simplu sa iei unul vechi si sa-l upgradezi? Ca tot zici tu (esti in bransa?) ca asa iese la fel de bun dar mai ieftin?

        Si uite asa am descoperit perpetum mobile?

        Da, da, sunt de la psdpnl, prosovietic si fan Guevara. Nu e nevoie sa o repeti.
      • -1 (1 vot)    
        Te-ai eliberat? (Miercuri, 24 martie 2010, 23:25)

        gigi [anonim] i-a raspuns lui Marean

        sau inca incerci?
        Bai, tu si "colegii" tai, nu puteti expune o idee, un argument, o pozitie, fara sa jigniti si fara sa aruncati cu invective in stanga si dreapta? Credeti ca injurand dati mai multa greutate afirmatiilor voastre? Credeti ca privind de sus, in zeflemea, pe ceilalti forumisti, opinia voastra va fi "mai adevarata"?

        Intrebarea e retorica, desigur!
  • -1 (1 vot)    
    fir'ar a naibii de limba (Miercuri, 24 martie 2010, 19:22)

    zapa [anonim]

    Nuuuu Vlad, nu ne omoara cu intretinerea ci cu "mentenanta", si cind termina cu asta o sa ne friga cu "upgrade". Tot e bine ca antrenamentele nu sint training ca o puneam si mai rau...

    Ce este porcaria asta lingvistica? Nici engleza dar nici romana.
  • -2 (6 voturi)    
    pt comparatie (Miercuri, 24 martie 2010, 19:37)

    Mazeta [utilizator]

    Lucrările de construcţie a tronsonului de metrou Drumul Taberei-Universitate, al magistralei V, vor costa 883 milioane de euro. Astea sunt cifrele oficiale (care includ probabil spaga, dobanzile, comisioanele etc.). Bani imprumutati de Romania.

    Acum intreb si eu: ce e mai important? o linie noua de metrou folosita zilnic de sute de mii de oameni? sau niste janghine de avioane, inutile din start?

    p.s. ne agitam degeaba, probabil ca avioanele astea fac parte din pretul pe care l-a platit basescu (din buzunarul nostru) pt a castiga al doilea mandat.
  • -1 (1 vot)    
    50mil$ bucata -"toate optionalele incluse" (Miercuri, 24 martie 2010, 19:37)

    rao [anonim]

    Unul nou e in jur de 20 de milioane bucata. In 98 pretul unitar era de 15-19mil$ bucata.

    http://www.minnesotanationalguard.org/units/assets/equipment/F16%20Falcon.pdf

    http://en.wikipedia.org/wiki/F-16_Fighting_Falcon

    http://www.af.mil/information/factsheets/factsheet.asp?id=103

    smad
    • +2 (2 voturi)    
      pretzul ala (Joi, 25 martie 2010, 0:44)

      optzionale [anonim] i-a raspuns lui rao

      include armamentul, pregatirea pilotzilor, intretzineri si reparatzii pe durata functionarii, modificarea pistelor pe aerodromuri ?

      daca raspunsul e da, am facut o mare greseala, de care numai base e vinovat :-)

      apropo, am o solutzie care acopera jumate din costurile pentru cele 24- cele sase sute de milioane pe care le datoreaza paturiciu..
      si daca mai se cauta si evazionistii cu datorii la fisc, poate mai luam alte 24.

      aaaa ?!
  • 0 (2 voturi)    
    Aaaviiioooaneeee cumparammm... (Miercuri, 24 martie 2010, 20:07)

    Pantera Roz [anonim]

    Sa vezi dracie ca seamana cu Referendumul referitor la Constitutie si parlament.Da-le fraierilor de rumani subiectul si sa vezi nenica pareri.Asa cum la referendum si-au dat votul fara sa aiba habar asa si cu avioanele;ca sa luam,sa nu luam,ca daca ne cere si bani pe ele,ca parc a erau mai bune alea rusesti (fabricate in Ucraina de fapt) si ca pentru obrazul nostru subtire erau bune alea suedeze sau mai bine sa nu luam nimic ca n-avem nevoie!,dar parca ar trebui...si tot asa.Vericilor,e clar:suntem tara mare pentru estul Europei,membra NATO si cu obligatii militare.In tara lui Vlaicu sa nu ai aviatie?Pai ce ,suntem Luxemburg?Lasa ca avem bani cu nemiliuita pentru fel si fel de prostii si nu protesteaza nimeni.Mai departe: exclus procurarea de MIG-uri si nici nu merita sa mai discutam amanunte.Avioanele europene-scumpe,cu performante neconfirmate in conditii de lupta si nu sunt superioare celor americane.Pe cind F 16 e practic gratis,cheltuielile cu intretinerea si pregatirea pilotilor sunt la fel de mari si cu cele franceze sau suedeze,adica in plus.Un alt avantaj,practic putem spera la viitorul avion construit de americani pe cind constructorii europeni nu au asa ceva.Iar antiamericanismul?O boala mai noua si greu de explicat.
    • +2 (2 voturi)    
      gresit (Miercuri, 24 martie 2010, 21:11)

      blueslash [anonim] i-a raspuns lui Pantera Roz

      antiamericanismul e boala veche. isi are radacinile adanc infipte in "educatia" din "iepoca de aur"
      altminteri,
      fara sa te dai mare cunoscator in ale tehnicii militare ai spus esentialul. sustinatorii variantelor europene fie se prefac fie chiar habar n-au ca si-n acele cazuri ar fi existat costurile in cauza. recte cu echipamentele, intretinerea, pregatirea si antrenamentele pilotilor, etc. plus armamentul, mai ales rachetele. si nu'sh de ce imi vine prin minte cazul EXOCET. adica de la francezi de exemplu te poti astepta sa creasca pretul rachetele peste noapte. de 1o ori.
      • 0 (4 voturi)    
        Lasa, ca si proamericanismul (Miercuri, 24 martie 2010, 23:06)

        vio [anonim] i-a raspuns lui blueslash

        care miroase uneori a slugarnicie si pofta de a suge aia a licuriciului nu e prea kusher.

        NU stiu cum, dar daca asculti postarile unora de pe aici, tragi concluzia ca un avion secondhand e mai bun ca unul nou la acelasi pret.
        Ca alti sunt prosti, care cumpara avioane noi, iar noi suntem destepti. Exact ca in cazul fregatelor de la fier vechi.
        • +1 (1 vot)    
          a asculta, citire (Joi, 25 martie 2010, 8:26)

          blueslash [anonim] i-a raspuns lui vio

          trecand peste afirmatiile din preambulul comentariului tau, probabil ai scris despre ascultare in virtutea inertiei cauzata de mai vechea ta ocupatie. in "eleganta" formularilor se recunoaste stilul marean, care este. iar pt ca memoria locuitorilor rss tzigania este fie scurta, fie selectiva, afacerea fregatelor a fost derulata de guvernu' de trista amintire, nascase. si alea chiar erau scrapped.
          pe de alta parte,
          comparatia: F16 (in uz) plus costurile aferente vs. EF, SAAB, etc nou, dar fara dotari si fara a lua in calcul costurile aferente, nu are relevanta. si la masinile noi ti se spune: pret pornind de la x.xxx euro. dar cand mergi la dealer afli ca ala e pretul pt vrs "coaja".
    • 0 (2 voturi)    
      ... (Miercuri, 24 martie 2010, 21:34)

      anm [anonim] i-a raspuns lui Pantera Roz

      In afara de MIG, mai exista noua generatie de Suhoi, care e net superior tipurior de avioane din comenatriul matale. Dar ce sa-i faci, cind esti platit la cuvint, iar cecul la landlord tre' sa-l platesti, nu e greu sa scrii timpenii pe net...
      • +2 (2 voturi)    
        dom'le m'atzi ametzit (Joi, 25 martie 2010, 0:24)

        suhoi [anonim] i-a raspuns lui anm

        noi suntem aliatzi cu americanii sau cu rusii ?
        daca's asa de proaste, dece patru state ioropene, membre otan, sunt in programul f16 si le fabrica ? e vorba de belgia, danemarca, norvegia si olanda. dupa care au mai fost produse in turcia, egipt si corea de sud.
        intra in dotarea a multor state
        Main article: F-16 Fighting Falcon operators

        Operators of F-16 as of 2007Over 4,400 F-16s have been sold to 25 foreign air forces.[140]

        Bahrain
        Belgium
        Chile
        Denmark
        Egypt
        Greece
        Jordan
        Indonesia
        Israel
        Italy
        Morocco
        Netherlands
        Norway
        Oman
        Pakistan
        Poland
        Portugal
        Singapore
        South Korea
        Republic of China (Taiwan)
        Thailand
        Turkey
        United Arab Emirates
        United States
        Venezuela
        \
        intrebare, suhoi venea gratis ?
        rusii pregateau pilotzii romani pe daiboj?
        veneau rusii si modificau pistele ?
        dadeau si armamentul ?
        intretzineri si reparatzii in contul lor ?
        faceau si plinul cu combustibil ?
        si toate asta la pretz de preteni si tovarasi.
        daca da, atunci trebuia sa ne suhoim.
        ce zicetzi ? face cineva o comparatzie de costuri, lasand la o parte ce s'ar fi intamplat in caz de conflict, de ce parte luptam...cine ne asigura piese de schimb...

        hai specialistii, pe cai !
  • 0 (4 voturi)    
    S-au gasit banii! (Miercuri, 24 martie 2010, 21:06)

    Nicolae [anonim]

    Evrika! Daca pentru pregatirea pilotilor trebuie doar 400 mil $, m-am mai linistit. De ce? Fiindca am aflat recent ca o multime de pensii medicale (invaliditate gr.1,2 si 3), mai precis 25%, sunt acordate si platite fraudulos! S-au facut si calcule, cum ca s-ar recupera 350 mil Euro! S-ar zice ca guvernantii ne cred tampiti, dar nu este asa, pur si simplu nici nu fac efortul sa ne considere cumva, fac declaratii ca sa aiba presa subiecte. Nu conteaza reactiile. Cine va face mentenanta avioanelor? Tot specialistii expati? Sau vor pregati inginerii de la MIG 29 care au fost trecuti in rezerva odata cu avioanele pe care le pregateau?


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version