Profesorii nu vor mai trece de luni note in catalog - anunta sindicatele din invatamant

de V.M.     HotNews.ro
Duminică, 21 martie 2010, 14:38 Actualitate | Esenţial

Cadrele didactice, membre ale celor trei sindicate din invatamant (Federatia Spiru Haret, Federatia Sindicatelor Libere din Invatamant, Federatia Educatiei Nationale), nu vor mai trece de luni note si nici calificative in cataloage, in semn de protest fata de legea salarizarii, potrivit recomandarilor liderilor sindicali, informeaza Agerpres. Recomandarea a fost facuta sindicalistilor din toata tara, inclusiv Bucuresti.

Totodata, sindicalistii au decis, la sfarsitul saptamanii trecute, ca activitatile de instruire si predare in scoli vor inceta in data de 22 aprilie, aceasta zi fiind una de protest national, iar pe 25 martie sa nu se vor mai defasoare activitati didactice de predare, intrucat in toate unitatile scolare din tara se va dezbate proiectul de legii educatiei nationale.

Sindicalistii au mai hotarat organizarea unui miting in Bucuresti in Piata Victoriei si un pichet in fata Ministerului Muncii pe 25 martie.


Citeste mai multe despre   






















3157 vizualizari

  • +5 (13 voturi)    
    Ce vrei astia?? (Duminică, 21 martie 2010, 15:23)

    Bauetzashu [anonim]

    Profii vrea salarii mari? Vrea sa nu munceste? Sa vina la noi la sapa, sa vada cum munceste!
    • +4 (12 voturi)    
      Bun așa (Duminică, 21 martie 2010, 17:13)

      ady624 [utilizator] i-a raspuns lui Bauetzashu

      Presupun că "agramaticalitățile" (citat dintr-un ilustru dentist în viață) sunt voite pentru a sublinia rezultatul acțiunilor profesorilor, așa că n-am să comentez nimic asupra lor.

      Sunt de acord că profesorii și sistemul de învățământ în general, au o problemă majoră în România. Nu sunt însă de acord cu ipocrizia profesorilor care spun că-și iubesc elevii dar îi iau ostatici de câte ori au o răfuială cu statul. Pentru că, în opinia mea, asta fac. De câte ori au o problemă, pun cuțitul la gâtul copiilor: îi omorâm! Bine, exagerez puțin, dar la nivel psihic și cultural, asta fac. După care ne mirăm de ce elevii ies din școli majoritar inculți? Doamne ferește să nu înceapă și ei cu gânduri de autonomie :D

      O zi bună,
      Adrian
      • +5 (5 voturi)    
        ostateci (Duminică, 21 martie 2010, 17:36)

        PedaGogu [utilizator] i-a raspuns lui ady624

        Daca faptul ca nu se trec notele in catalog (dar se fac ore, si fii sigur ca se inregistreaza si notele undeva pentru a fi trecute pana la urma si in catalog) ti se pare ca inseamna ca s-au scos cutitele la bataie, spune-mi si mie cu ce compari, tot al nivel psihic si cultural (sic!), o greva la metrou. Sau un mars al transportatorilor in Bucuresti. Probabil cu o bomba atomica. Dovada - ambele situatii de mai sus au fost anulate pentru guvernul a dat-o la pace. Cu profesorii o sa fie din nou promisiuni si-un praz verde, ca eu sunt fraieri si se induioseaza de saracii elevi si parinti...
        Cat despre cei care ies inculti - asta e rezultatul modelelor promovate de societate - de ce sa fie destepti si saraci cand pot fi inculti, badarani si bogati si isi permit sa-si bata joc de aia culti?
    • -5 (7 voturi)    
      dar tu ce vrei? (Duminică, 21 martie 2010, 17:38)

      PedaGogu [utilizator] i-a raspuns lui Bauetzashu

      Cand ai fost tu la scoala (si cei care ti-au votat cu plus comentariul) probabil a fost greva nonstop.
  • 0 (0 voturi)    
    Manual la mana. (Duminică, 21 martie 2010, 16:26)

    Vizitiul [utilizator]

    Care este... :)
  • +5 (5 voturi)    
    invatamant "de-a izbelistea" (Duminică, 21 martie 2010, 16:51)

    brainstorming [utilizator]

    Problema e ca s-a creat o adevarata falie intre profesori (sfatuiti adeseori prost de niste lideri sindicali ce tin cu dintii de privilegii), si elevi si parinti, de cealalta parte. Toate miscarile de protest sunt doar pentru drepturile profesorilor, doar ei conteaza in ecuatia asta. Nu am auzit de vreo greva legata de violenta din zonele scolare, de o posibila crestere a numarului de tabere gratuite pentru elevi sau Dumnezeu mai stie ce. Nu, vrem salarii, bani de carti, de concediu, de stres, la care se mai adauga cei din meditatii, ca sa nu mai amintesc de lunile de concediu anual, la care cei din mediul privat nici nu pot visa. Putin realism n-ar strica, dar nu am vazut, din '90 incoace, asa ceva la liderii sindicali din invatamant. Mai uitati-va putin "peste gard", la greci, ca-i "moartea cat capra" in sectorul lor bugetar. Daca nici lefurile astea, atat cat sunt ele, nu mai vin, ce faceti? Treceti notele pe servetele si amanati ratele la banca, "sine die"?
  • 0 (2 voturi)    
    note lipsa (Duminică, 21 martie 2010, 18:11)

    tudor [anonim]

    Rezutatul? Bucuria prostilor si necazul tocilarilor. Profesorii ar face bine sa nu mai antreneze intensiv memoria copiilor, sa-si revizuiasca materia si sa se implice in programe after-school daca vor bani mai multi. Cat despre parinti, majoritatea nu sunt de acord cu o greva pt. ca nu mai au cu cine sa-si lase odraslele. Angajatii din invatamant nu sunt bone si nici un substitut pt. parinti si cei sapte ani de acasa.
  • -4 (10 voturi)    
    Crucea mamii voastre (Duminică, 21 martie 2010, 20:29)

    Anonim [anonim]

    Iar va luati de copii nostri ?
    Pentru copii nostri dam bani la fondul scolii, la fondul clasei, la fondul de protocol , bani de ziua profesoarei si de ce dracu ne mai spun copii plangand ca "a zis doamna ca mai trebuie".
    Pentru copii nostri schimbam d-aiurea manualele, caietele si rechizitele ca-n lenea si prostia voastra si nici de-al dracu n-ati preda alteva decat ce ati predat si acum 50 de ani.

    Pentru copii nostri va dam bani mai multi decat la popa si la meletie la un loc, sa va umflati burdihabene cu ore de pregatire la mate, fizica, chimie, biologie, geografie si in curand la sport, pentru ca voi cacanarilor nu predati nici manualul la clasa.

    Pana cand le mai intunecati viitorul ?

    Voi ii invatati sa intinda mana si sa fuga de munca!

    Voi ii invatati ce inseamna santajul, furtul le aratati pe pielea lor avantajele prostiei si fatarniciei!

    Voi ii invatati comunismul!

    Voi ii invatati sa stea cu capul plecat si sa cerseasca pentru o nota!

    PORCILOR! Pana cand?
    • +2 (12 voturi)    
      Spume la gura! (Duminică, 21 martie 2010, 21:20)

      vio [anonim] i-a raspuns lui Anonim

      mai poti, mai poti?

      Dupa ce ca esti stupid, mai si vorbesti urat!
      Presupun ca scrii la comanda si aduni toate prejudecatile si poncifele care tin de activitatea didactica. Ca deh, la fotbal si la educatie toti se pricep!

      Dar, bre berbecule, daca profesorii predau acelasi lucru ca si acum 50 de ani, tu de ce schimbi manualele si caietele? Ar trebui sa le pastrezi, ca doar nimic nu se schimba?

      Te-i prins, cedru de Liban?

      PS>
      E tare aia cu "voi ii invatati comunismul!"
    • +2 (4 voturi)    
      nenicule, (Duminică, 21 martie 2010, 21:59)

      invitatie [anonim] i-a raspuns lui Anonim

      ia viziteaza mata un "grup scolar" de la vreo margine jigarita de oras si mai vorbim dupa aceea de cum ii invata profesorii pe elevi sa fure. asta, bineinteles, daca scapi fara beregata taiata de "viitorul de aur" al tarii.
    • +3 (3 voturi)    
      legat de profesori... (Luni, 22 martie 2010, 13:47)

      ligrivn [utilizator] i-a raspuns lui Anonim

      Nu sunt prof. ca sa le tin neaparat partea...dar la asemenea comentarii nu am decat un cuvant de spus, ce apare in dictionar si care te reprezinta: IMBECIL!

      Rog cenzura sa lase adevarul spuselor mele.
  • 0 (6 voturi)    
    RUSINE! (Duminică, 21 martie 2010, 21:36)

    dt [anonim]

    Sa le fie rusine profesorilor ca scrifica interesele elevilor pentru bani! RUSINE! RUSINE! RUSINE!
    • +1 (3 voturi)    
      ce mi-e profesor, ce mi-e "profan" (Duminică, 21 martie 2010, 21:54)

      ... [anonim] i-a raspuns lui dt

      eram convinsa pana acum ca profesorii beneficiaza de o spalare pe creier mai profi de ajung sa creada toate gogosile sindicatului. dar uite ca functioneaza si la poporul muncitor: sindicatul vorbeste ca de obicei abuziv in numele tuturor profesorilor, iar cititorii mai mult sau mai putin inteligenti acuza profesorii...
      prin urmare, va rog sa mai cititi o data: "Recomandarea a fost facuta sindicalistilor din toata tara, inclusiv Bucuresti" - e o "recomandare", iar daca data trecuta profesorii au fost impartiti, acum probabil ca actiunea va avea si mai putini adepti, cum sindicatul a reusit in ultima perioada sa se discrediteze chiar si in fata membrilor sai.
    • +4 (4 voturi)    
      cat despre bani, (Duminică, 21 martie 2010, 22:24)

      ... [anonim] i-a raspuns lui dt

      evident ca acum nu e momentul pentru cererea unei mariri de salariu, si tot evident e ca in clipa de fata daca ai o slujba care sa-ti plateasca cas-ul si restul hangaralelor si iti mai raman si bani de o inghetata, ai impresia ca l-ai apucat pe D-zeu de un picior; in schimb aratati-mi cate persoane sunt doritoare de voluntariat in lumea asta. cam asta se asteapta de la profesori, si nu mi se pare cinsit.
      p.s. un salariu de profesor "entry-level" se poate ridica la infinitezimala suma de 740 ron. nu cred ca e vina profesorilor ca sunt "bugetari" - pur si simplu este nevoie de profesori, iar activitatea lor este adesea extrem de complexa si de dificila - in conditiile in care materialul brut care intra in scoli este din ce in ce mai viciat, cunostintele care ar trebui transmise elevilor constituie ultima treapta. pana acolo ai de luptat cu lipsa de educatie, de civilizatie, minti nedezvoltate, agramatism, tupeu, violenta verbala si uneori fizica, grosolanie. celor care isi mai fac iluzii (cum imi faceam si eu, pana de curand), le spun ca invatamantul nu are decat in maxim 50% din cazuri rolul de a transmite niste informatii mai mult sau mai putin ok, in restul cazurilor, scopul sau nedeclarat si minimalist este ca din parinti brute si alcoolici sa iasa copii un pic mai normali. scop adesea, din pacate, imposibil de atins.
  • +2 (6 voturi)    
    de unde ? (Duminică, 21 martie 2010, 21:58)

    Petrovici [anonim]

    Maimutoii astia anunta tot felul de faradelegi. Or fi si ei niste prpaditi de profesorasi prin Primaverii. Sa faca acolo ce tot latra acum la comanda PSD-PNL.
    Nu e bine ca se anunta astfel de diversiuni mai ales la Hotnews unde credeam ca vin stiri serioase si adevarate. Lasati-i pentru antene si Realitatea.
    La scolile serioase nu exista astfel de scamatorii. Profesorii sunt pentru elevi si au nevoie de ei ca si de parintii lor. Mai sunt si altfel de scoli, particulare, daca mai latra maimutoii mult astia. .
  • 0 (2 voturi)    
    Proteste degeaba (Luni, 22 martie 2010, 11:19)

    ion [anonim]

    De ce protesteaza profesorii? Printre altele vor salarii mai mari? Ca sa ce? Daca o sa aiba salarii mai mari hop dintr-o data os a fie profesori mai buni, programa scolara o sa fie mai ancorata in realitate? Dupa ce termini scoala cu cunostintele acumulate acolo o sa te poti angaja linistit oriude? Ma cam indoiesc.
    Da sa se dea salarii mai mari la profesori, dar atunci cand un tanar iese de pe bancile scolii sa fie in stare sa se integreze intr-o firma fara problem, sa nu fie nevoit sa invete tot de la zero.
    Trebuie o reforma si la nivel de ce se invata in scoala, dar asta se pare ca nu intereseaza pe nimeni. Profesorii o tin pe a lor ca vor salar mai mare si basta, ministerul tot reorganizeaza anul scolar, dar de fapt ii aceeasi Marie cu alta palarie, si singurii care pierd din asta sunt tinerii/copii care termina o scoala si de fapt nu prea multe lucruri utile au invatat pe acolo.
    • +1 (1 vot)    
      Ce importanti se dau profii !!! (Luni, 22 martie 2010, 14:29)

      Dodo [anonim] i-a raspuns lui ion

      Nu era mai bine ca reforma sa se fi inceput la 01.iulie ??? nu acum sa aibe motive sa boicoteze examenele ???
  • +5 (5 voturi)    
    Lucrez in invatamant (Luni, 22 martie 2010, 11:36)

    moucha [anonim]

    Lucrez in invatamantul superior insa nu in Romania ci in Cehia. Am sa va dau cateva idei despre invatamantul de aici:

    1) Varfurile elevilor in Ro sunt mult peste varfurile elevilor din Cz, care sunt destul de limitati. Media insa la invatatura este mult sub. Cu alte cuvinte, in Ro am vazut studenti geniali, mai destepti ca mine (aici inca nu am dat de unul), insa cehii sunt mault mai silitori si mai puti pe intelegere decat pe memorare sau pe copiat.

    2) Salariul meu este jumatate din cel al cuiva care lucreaza la o multinationala. Eu am de predat 6 ore de 90 de minute saptamanal, el de la multinationala are de muncit 8 h pe zi lucru si uneori si in weekend. Deci dpdv al densitatii de plata (plata pe ora munca) eu am o productivitate mai mare.

    3) Am inca timp liber. Il ocup insa studiind pentru ca sa ma pun la punct cu ultimele descoperiri din domeniul telecomunicatiilor, etc.

    4) Dau consultatii gratuit, asa cum scrie la carte pentru ca vreau ca studentii mei sa inteleaga simplitatea din spatele telecomunicatiilor complexe. Nu dau meditatii.

    5) In momentul in care voi considera ca salariul nu mai reflecta munca si voi dori sa ma pun pe facut bani imi fac firma de consultanta in domeniul retelelor. Relatii mi-am facut destule pe la firme si stiu de unde sa o apuc. Momentan entuziasmul descoperirilor inca tine loc de bani, insa asta nu va continua la nesfarsit.
    • +1 (3 voturi)    
      BRAVO (Luni, 22 martie 2010, 14:37)

      TITI [anonim] i-a raspuns lui moucha

      Bravo , ai perfecta dreptate !!! Dar cei de aici nu vor sa priceapa acest lucru si de aceea an de an la final sant greve pt salarii , pretentii , tichete , concedii ( ca doar nu au trei vacante platite ) ....Si ce daca scrie pe fruntea lor profesori ? nu pot lucra si in fabrici sau agricultura ?? ca doar cu bani au putut rermina facultatea de .... profesori ...si acum sa ii tina Statul.
  • +1 (5 voturi)    
    bani si iar bani (Luni, 22 martie 2010, 13:18)

    raresn [utilizator]

    pe mine ma ataca doua lucruri:
    1. ce au cu elevii? asta e santaj nu greva! elevii cu ce au gresit?
    2. eu am copilul in clasa intai si am pompat la bani in cadouri pentru "doamna" de mi s-a acrit. Cadou de Craciun, cadou de ziua ei, cadou de Paste, cadou de 1 Martie, altul pt.8 Martie ...
    Si culmea! Parintii sustin aceste atentii. In acest context sa mai faci si gat ca sa primesti salar mare mi se pare o mojicie. Si cand am zis de cadouri sa stiti ca acestea nu insemnau neaparat obiecte ci de multe ori chiar bani. Mie nu-mi face nici un patron cadou cu nici o ocazie, asa ca ... s-o lasam mai moale cu grevele astea si sa mai punem putintel osul la treaba. Daca nu le place cat castiga sa se duca la particular (daca sunt asa de competenti) ca acolo se castiga mai bine.
    Rusine acelor profesori care adopta aceasta atitudine!
  • +1 (1 vot)    
    invatamant (Luni, 22 martie 2010, 13:52)

    rataburod [anonim]

    Din pacate lucrurile sunt mai complicate si mai complexe decat alegem noi sa le vedem. Blamati profesorii ca incearca sa fie tratati omeneste, dar din pacate nu e vina lor ca fac parte dintr-un sistem care nu mai are coerenta, pe care fiecare individ incearca sa-l schimba fara a avea cea mai importanta caracteristica: continuitatea. Si da, nu e nici vina elevilor care sunt si ei derutati de toate schimbarile si modificarile..Sunt de-acord si cu comentariul lui Brainstorming dar si cu cel al al lui Kataman..indivizi ca Ion dar si individul care injura pe-aici sunt pe langa.
  • 0 (0 voturi)    
    proteste sterile .... (Luni, 22 martie 2010, 15:19)

    mircea [anonim]

    as putea fi de acord cu actiunea dv.( proteste, greve) DACA, mai intai ati face, tot asa ceva, pentru penalizarea profesorilor care sunt sub asteptarile ns.
    deci nu numai la cap. DREPTURI ci si la cap. OBLIGATII, doar dv. trebuie sa fiti exemplari la logica si conduita, nu-i asa....?


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică