Ministrul Educatiei, Daniel Funeriu: Elevii trebuie sa asimileze cu placere informatii, nu sa fie robotei

de A.N.     HotNews.ro
Joi, 18 martie 2010, 16:22 Actualitate | Esenţial

 documente
(18 Mar 2010) DOC, 1MB
"Elevii trebuie sa asimileze cu placere informatii, nu sa fie robotei", a declarat, joi, ministrul Educatiei, Daniel Funeriu. Ministrul Funeriu a facut aceste declaratii la o zi dupa  ce proiectul de lege privind educatia nationala a fost discutat si avizat de Guvern, intr-o prima lectura. Documentul urmeaza sa fie prezentat in dezbatere publica pentru o perioada de doua saptamani, la finalul careia acesta va reveni la Guvern, pentru aprobare, Executivul urmand sa-l trimita apoi la Parlament, in vederea dezbaterii si adoptarii.

Funeriu a prezentat joi proiectul Legii Educatiei. Documentul poate fi citit pe www.edu.ro si va fi in dezbatere timp de doua saptamani.

Daniel Funeriu a prezentat joi cateva dintre punctele principale ale proiectului Legii educatiei:
  • Numarul orelor de studiu se va reduce, la fel si curicula scolara in invatamantul preuniversitar, volumul de informatii va fi redus cu 25%
  • Reducerea numarului maxim de ore de curs pe saptamana, de la 25 la 20 la scoala primara si de la 30 la 25 la gimnaziu si liceu.
  • Invatamantul obligatoriu va fi de zece clase
  • Grupa pregatitoare devine obligatorie si va purta denumirea de clasa pregatitoare.
  • Invatamantul obligatoriu se incheie cu o evaluare nationala transcurriculara
  • Se vor introduce si ore de 'scoala dupa scoala', in care elevii sunt indrumati de profesori la efectuarea temelor, acest concept conducand si la diminuarea somajului in sector.
  • Un sfert din senatele universitatilor va fi reprezentat de studenti
  • Proiectul de lege propune clasificarea universitatilor si ierarhizarea programelor de studii.
Proiectul Legii educatiei urmeaza sa fie supus dezbaterii publice, dupa care Executivul il va adopta si il va inainta Parlamentului spre dezbatere si aprobare.


Citeste mai multe despre   
























Astra Film Festival 2017

VIDEO INTERVIU ​Hanka Kastelicova, producator executiv HBO Europe: Timpul mediu de productie pentru un film documentar HBO este de patru ani, dar am avut si cazuri in care totul s-a intins pe o perioada de 10-14 ani

Hanka Kastelicova, producator executiv HBO Europe, discuta in cadrul unui interviu despre implicarea HBO in productia de filme documentare si numarul mic de cinematografe din Romania: "De exemplu, filmul Lumea Vazuta de Ion B., regizat de Alexandru Nanau, a primit un premiu Emmy. Am continuat cu Alexandru si am produs filmul Toto si surorile lui, film care a fost nominalizat la Premiile Academiei Europene de Film, echivalentul Oscarului european".
  • Intra in articol pentru a citi principalele declaratii ale lui Hanka Kastelicova

2274 vizualizari

  • +3 (5 voturi)    
    Hai dom' Funeiru (Joi, 18 martie 2010, 16:45)

    Gimmy [anonim]

    Suna bine, suna foarte bine ce citim pana acum... dar dati odata drumul la legea aia spre dezbatere publcia, sa vedem si noi ce si cum!
    • 0 (2 voturi)    
      pas mal (Joi, 18 martie 2010, 17:28)

      hmmm [anonim] i-a raspuns lui Gimmy

      dar d-l Funeriu e in continuare mai curand visator decat pragmatic.
      ce spune el ar fi eficient pentru un sistem normal de invatamant. in timp ce sistemului nostru nu i-a gasit inca nici hibele, nici leacul.
      ok, "relaxezi" invatamantul - nu ca nu ar fi deja lax de tot (mi-am tot spus ca poate cazul liceului meu este mai special, aflandu-se intr-o zona plina de somaj si de probleme; dar aud ce ajunge pe bancile facultatii, si materialul este tot prost; asta inseamna ca elevii nu sunt obositi de ce trebuie sa invete, materia o fi ea obositoare, dar ei nu sunt obligati sa o invete pentru ca ideea notelor ca instrumente de evaluare a disparut - acuma sunt numai scarite catre admiterea formala la facultati inutile), dar daca in continuare vei avea programe alcatuite dupa reguli absurde, jalonari sufocante ale activitatii profesorilor, lipsa completa a autonomiei institutiilor scolare, lipsa legaturii intre unitatile de invatamant si piata locurilor de munca, totul va fi in zadar. daca obligativitatea celor 10 ani de scoala si plata/ elev vor interzice in continuare scolilor sa-si selecteze elevii, atunci invatamantul va ramane in aceeasi mocirla in care se zbate.
      sunt profesor intr-un asemenea loc "blestemat" - abaterile grave de la disciplina, absenteismul prelungit, nivelul extrem de scazut al unor elevi nu au reusit sa duca, pana acum, la exmatricularea nici unuia dintre respectivii; de ce? - pentru ca "avem nevoie de ei" - pentru plata salariilor - si pentru ca altfel liceul va fi depunctat; si pentru ca exista consiliu de administratie din care fac parte parintii, pentru ca parintii participa activ :D la notele copiilor lor etc. sunt de parere ca stabilirea unor standarde inalte ar fi initial o dovada de curaj, dar s-ar dovedi mult mai productiva pe termen lung. nu cred insa ca ne putem astepta la dovezi de curaj nebunesc din partea unor conduceri de scoli, in schimb acestea s-ar simti incurajate daca tendinta ar porni de la minister.
  • +1 (3 voturi)    
    sa discutam atunci (Joi, 18 martie 2010, 17:29)

    berenger [utilizator]

    1. 102 pagini, format 12 la un rand? nici funeriu nu a citit-o toata. cum dracu americanii isi pot face o constitutie de 6 pagini si o tin de 250 de ani, iar noi legi simple si clare nu putem?
    2.Art.6. (1) În România sunt valabile numai diplomele recunoscute de statul român, conform legislatiei în vigoare. (1) În România sunt valabile numai diplomele recunoscute de statul român, conform legislatiei în vigoare. cu alte cuvinte, degeaba esti absolvent de harvard, daca nu treci prin furcile caudine ale birocratiei romanesti....
    3. (2) Privatizarea unităţilor şi instituţiilor de învăţământ de stat este interzisă. DE CE?
    4. (5) Pentru finanţarea din fonduri publice a învăţământului de stat şi finanţarea de bază a educaţiei timpurii şi a învăţământului obligatoriu organizat prin învăţământul particular acreditat se asigură anual minimum 6% din produsul intern brut al anului respectiv, iar pentru activitatea de cercetare ştiinţifică se asigură minimum 1% din produsul intern brut al anului respectiv. ASTA ESTE SI IN ACTUALA LEGE. NU A FOST RESPECTATA NICIODA.

    aoleu, de abia am ajuns la pagina 2 :(
    • +2 (2 voturi)    
      Relativ la 3 (Joi, 18 martie 2010, 18:17)

      ion [anonim] i-a raspuns lui berenger

      " Privatizarea unităţilor şi instituţiilor de învăţământ de stat este interzisă. DE CE?"

      Pentru ca asa este normal. Cum ar fi sa inceapa primarii de maine sa inceapa vanzarea de scoli sau de sedii de facultate cu totul? Nu se poate asa ceva. Nu discutam de fabrici si uzine, ca doar stim ce si cum am vandut. sau ce primari avem.

      Invatamantul in sistem privat trebuie sa porneasca de la zero, sa isi asigure sediu si celelalte.

      Oricum legea Funeriu are o prevedere traznet, nu stiu daca va trece: finantarea urmeaza copilul CHIAR SI IN SISTEMUL PRIVAT. Adica o scoala privata poate beneficia de finantare de la stat, daca e acreditata si are copii inscrisi. Asta o sa creeze o concurenta crunta pentru scolile de stat. E nasol rau pentru profesorii de la stat, dar pentru copii este bine.
      • 0 (0 voturi)    
        NU este bine pentru nimeni (Joi, 18 martie 2010, 19:24)

        nu [anonim] i-a raspuns lui ion

        imi pare rau, dar atata timp cat scolile au bani cu taraita, finantarea/ elev le face sa renunte la calitate in favoarea cantitatii. asta se intampla in prezent, este o situatie reala si este mult mai rea decat cea dinainte.
        de ce sa nu finantezi scolile in functie de rezultatele elevilor - iar finantarea sa se faca prin industriile care ar dori absolventi specializati de scoala respectiva? de ce trebuie sa spuna statul ce si cum doreste, cand statul roman si-a tocat singur toata industria si si-a doborat la pamant economia?
        de ce sa nu acorzi autonomie scolilor, sa le lasi sa stabileasca criteriile admiterii elevilor sau materiile utile?
  • 0 (4 voturi)    
    A zis-o Platon (Joi, 18 martie 2010, 17:42)

    vio [anonim]

    Daca ar fi lasati copii sa aleaga intre cofetarul care le ofera dulciuri si doctorul care le ofera leacuri amare, oare ce-ar alege???

    Dom` Funeriu, sunteti ridicol! Ce sa aleaga elevul? Matematioca? Chimie? Sau desen?
    • 0 (0 voturi)    
      Platon ca Platon, dar unde e asta in lege? (Joi, 18 martie 2010, 18:18)

      ion [anonim] i-a raspuns lui vio

      Unde ati citit dumneavoastra in lege ca o sa isi aleaga copii singuri materiile?
      • -2 (2 voturi)    
        A zis-o ministru (Joi, 18 martie 2010, 19:09)

        vio [anonim] i-a raspuns lui ion

        Elevii trebuie sa asimileze cu placere informatia! - zise Funeriu.
        Pai, unora le place o materie, altora, alta materie. Si tot asa, fiecaruia dupa placere.

        Tu ce intelegi din recursul ministerial la "placere"?
    • +1 (1 vot)    
      hm, exista si homeopatie :D (Joi, 18 martie 2010, 19:19)

      ... [anonim] i-a raspuns lui vio

      care se ghideaza tot pe principiul placerii si al armoniei intre corp, sentimente si lumea inconjuratoare (inclusiv alimentatie).
      cat despre copii, spun din experienta ca unor elevi buni li se pare interesanta si chimia atata timp cat e explicata bine, iar unor copii slabi le este urat si desenul, pentru ca au universul mental extrem de ingust.
      o idee buna pentru invatamantul de astazi ar fi sa incerce sa deschida orizontul cultural al copiilor, si nu ma refer la niste programe batute in cuie, ci la a-i indemna sa citeasca, sa cerceteze, sa isi faca o cultura muzicala, teatrala, cinematografica...
  • -1 (5 voturi)    
    E ridicol! (Joi, 18 martie 2010, 17:44)

    gigi [anonim]

    Propun un sistem mai simplu si mai ieftin: elevii de clasa a2a ii invata pe cei din clasa I. Dar numai ce le place celor din clasa I!
    La sfarsit, isi dau diplome si apoi se ingajeaza.
    • +1 (1 vot)    
      nu e ridicol (Joi, 18 martie 2010, 17:53)

      alex2010 [utilizator] i-a raspuns lui gigi

      dar ideea dumneavoastra domnule gigi este foarte amuzanta. felicitari pentru umor.
    • +2 (2 voturi)    
      Am ras! (Joi, 18 martie 2010, 17:54)

      Anca [anonim] i-a raspuns lui gigi

      Vai, am ras...
      Am toate diplomele posibile (am liceu pedagogic, dubla specializare si Universitate + doctorat) si sistemul nu ma absoarbe.
      Cercetare in Romania? Vai si amar...banii se arunca oricum pentru proiecte insignifiante, cine trebuie sa fie numai titularul...asa ca 1% e prea mult. As vrea ca legea asta sa prevada evaluatori internationali, altfel nu scapam de nepotism.
      Buna, buna soutie!
  • +1 (1 vot)    
    ...SANGE...! (Joi, 18 martie 2010, 17:48)

    GAVRILACHE [utilizator]

    Dom'le, daca ai/aveti sange in...., faceti dom'le o lege adevarata, sa bulverseze tot sistemul actual, sa-l intoarca cu fundu-n sus, ca si asa e putred si iremediabil pierdut! Treziti-i, dom'le, pe parinti, pe elevi si, mai ales, pe profesori! Si mai dati-le, dom'le, dupa aia, niste salarii bune!
    Rade, frate, tot sistemul, arunca-l la cos!
    Pune altceva inb locul lui si cui ii convine, bine, cu-i nu, nu!
    Altfel, nea Funeriule, vorbim degeaba, adica sa ne aflam in treaba!
  • -1 (1 vot)    
    2 saptamini pt un asa fleac e prea generos... (Joi, 18 martie 2010, 18:02)

    Tio [anonim]

    "Debatere" 2 saptamini? Wow... 2 saptamini pt un asa fleac e prea generos...
    Si an prescolar obligatoriu? De ce s de unde? Si cu ce?
  • -1 (1 vot)    
    examene usoare = dezastru (Joi, 18 martie 2010, 18:10)

    escu [anonim]

    Domnule Funeriu,
    In Romania si parintii si elevii vor examene usoare ..eventual deloc...sunt inconstienti... asta duce la prabusire Romania!
    Legea dumneavoastra este inca o masura populista care va satisface puturosii cei multi !!
    Fara rigoare, disciplina impusa nu autoimpusa, coercitie, munca Romania nu va creste ! Aici nu este Germania ...Disciplina trebuie impusa !! Vetzi ramane in istorie ca unul care a contribuit la decaderea tarii.
    • 0 (2 voturi)    
      eu zic (Joi, 18 martie 2010, 18:58)

      Mazeta [utilizator] i-a raspuns lui escu

      ca astia nu sunt interesati decat de concedierea oamenilor si reducerea cheltuielilor. Ieri se numea "tranzitie" (a propos, s-a terminat?), azi la moda este "reforma". Cand se va termina aceasta reforma? care sunt obiectivele si termenele concrete? cine va raspunde in cazul in care nu vor fi atinse? Punem pariu ca, daca va creste analfabetismul si abandonul scolar, tot profesorii vor fi gasiti vinovati?
  • 0 (0 voturi)    
    prinde orbu' scoate'i ochii.. (Joi, 18 martie 2010, 19:07)

    crap [anonim]

    da. invatamantul, de fapt felul in care e structurat, e de vina! zic ei.. vax! zic eu. intotdeauna nu e vorba de structura, ci de calitatea oamenilor care sunt prinsi in el. poti sa ai o structura de doi lei, dar care e compensata de motivarea elevilor si caracterul/profesionalismul profesorilor. poti sa ai un sistem care merge uns in alte 20 de tari, dar care sa esueze lamentabil ptr ca nu exista interes. d'le funeriu, d'ta ptr un om de stiinta manifesti tot atata intelegere intuitiva a sistemului cum se intelege problema originii; adica esti confuz. societatea romaneasca e in buda ca mentalitate si caracter; nu se face nici un efort ptr schimbarea mentalitatilor gen "fura bine, e baiat destept"; nu exista solidaritate sociala; imaginea e de mizerie morala si lipsa de valori esentiale promovate. cat timp oamenii nu vor redeveni oameni, sa le pese de ceilalti si sa le pese ce-i invata pe copii, o sa faceti un drac! puteti sa incercati si modelul martian, tot fara efect. puneti profesorii sa-si faca treaba cu tragere de inima, sa se implice, si rezultatele se vor vedea. pe termen lung, nu imediat. si inerent si societatea se va insanatosi si ea. nu mai frecati motanul cu schimbari irelevante, e pierdere de timp si bataie de joc.
    • -1 (1 vot)    
      ABSOLUT CORECT! (Joi, 18 martie 2010, 19:17)

      vio [anonim] i-a raspuns lui crap

      De mult n-am mai citit un comentariu atat de "la obiect". Banuiedc ca madam Vergu ar spumega, daca l-ar citi.
      ca profesorii sa faca treaba buna trebuie, ca in absolut orice domeniu, motivati. Cum se face motivarea? Cu bani!

      Poate ca Funeriu stie asta, paote stiu si altii pe la minister. Dar problema e ca ei au primit ordin sa faca reduceri si economii, nu "reforma". Sia tunci, sub acoperirea reformei, dau afara profesori si comaseaza scoli.
    • 0 (0 voturi)    
      mhm, e si nu e asa (Joi, 18 martie 2010, 20:44)

      ... [anonim] i-a raspuns lui crap

      oamenii sunt la fel de buni si de rai ca in orice alt sistem - am lucrat si in invatamant, si in firme private. curba lui gauss se aplica peste tot, poate cu un avantaj chiar pt invatamant.
      problema oamenilor apare insa si in partea de sus a "masinii de tocat" pink floyd-iene - acum poate un pic mai mult ca alte dati, ai de a face cu copii care, daca nu provin ca de obicei din familii cu alcoolism, violenta domestica, incultura, au pur si simplu parintii plecati pe coclauri si cresc mai mult sau mai putin singuri. asa ca sistemul de invatamant ajunge sa incerce sa stea in cap in incercarea de a face pe bona - nu ne prea intereseaza rezultatele scolii, si finantam per elev nu de dragul calitatii, ci ca sa tinem copiii in scoala in loc sa stea prin baruri.
      iar sistemul, circumstantele, particularitatile au o importanta covarsitoare - am nimerit si eu anul asta "in sistem" - iar profesorii imi par carne de tun - majoritatea se agita si se consuma mult prea mult, iar rezultatele nu apar din cauzele susmentionate. nu aveam o parere prea buna despre profesori inainte (in principal datorita imaginii create de sindicatele miloage si ipocrite), si nu mi-am schimbat parerea pentru ca acum sunt si eu profesor - sunt la inceput si imi dau seama ca inca mai calc in multe strachini, in plus, raportul efort / utilitate nu imi pare rentabil (sa vezi elevi de clasele X - XII cu probleme serioase de gandire, exprimare, fluenta, imaginatie etc. este demoralizant), si nu o sa raman; insa am colegi in mare parte seriosi si capabili, ceea ce le lipseste fiind posibilitatea de a-si stabili niste norme de lucru: problemele de disciplina nu pot fi sanctionate decat cel mult lasand elevul repetent si viciind astfel clasa urmatoare; pentru elevii cu probleme de atentie sau de comportament ar fi nevoie de clase de maxim 15 elevi - dar acest lucru este din nou scos din discutie etc.
      • 0 (0 voturi)    
        inteleg ce spui (Vineri, 19 martie 2010, 5:45)

        crap [anonim] i-a raspuns lui ...

        dar ma gandesc ca daca in scoli nu se promoveaza anumite valori si daca scoala nu se implica mai mult, nu vom iesi la liman niciodata. asta ptr ca societatea bombardeaza cu mizerii elevii, exemplele morale nationale sunt ce se vede in parlament, executiv, in maneaua suburbana si in talk-show-rile de un kitsch paralizant. eforturile trebuie coordonate la toate nivelurile, dar nu prea ai cu cine. liiceanu spunea odata ca el nu se baga ptr ca el e filozof, nu ziarist, ca e menirea presei sa ia atitudine. m-a dezamagit profund atitudinea lui. nu e exemplu de schimbare istorica fara ca anumiti mari carturari, pe buna dreptate constienti de impactul enorm al parerilor lor asupra societatii, sa nu fi luat atitudine, sa nu se fi implicat. ma gandesc si acum ce-ar fi fost daca oameni ca liiceanu si plesu, fara pleiada de pupin***, ar fi pornit o liga a renasterii nationale in '96. sa fi putut impune un stil, niste valori, o solidaritate sociala.. asa, ne-am ales cu becali, branzovenestii psd si pnl, si catavencii pdl. tot ce ramane e sa compatimim somnul greu al natiei pe o muzica de pahar.. am regresat. suntem din nou la nivelul epocii lui caragiale, ba poate chiar a lui anton pann..
        • 0 (0 voturi)    
          anton pann - ce vremuri... :) (Vineri, 19 martie 2010, 15:37)

          ... [anonim] i-a raspuns lui crap

          liiceanu si plesu nu ar fi putut face asa ceva pentru ca nu au structura morala necesara. au eruditie, inteligenta, un oarecare rafinament, dar nu si caracter. daca vorbim de verticalitate morala, sa-l pomenim pe paul goma - iar intr-o tara din care un om cu constiinta puternica precum paul goma este surghiunit (iar la marginalizarea lui au participat activ si liiceanu si plesu, si alti membri ai "elitei intelectuale" romanesti) locul liber va fi ocupat de dusmanii sai - iar rezultatul este o tara in care tonul este dat de lepre.
    • 0 (0 voturi)    
      asa, si? (Joi, 18 martie 2010, 22:11)

      diddlyjo [utilizator] i-a raspuns lui crap

      sa nu se faca nimic pana nu se schimba oamenii de la sine? pana nu intervine mama natura sau pana le pune Dzeu mana in cap?

      in ultimul secol si jumatate societatile occidentale s-au schimbat esential la nivelul mentalitatilor tocmai datorita unor sisteme de invatamant bine puse la punct & schimbarea asta nu s-a produs peste noapte, ci in decurs de cateva generatii.

      daca vrem ca romanii sa se schimbe (asa cum ceri si tu in postul tau), trebuie ca sistemul de invatamant actual sa fie schimbat. iar ce propune ministrul Funeriu e foarte binevenit!
  • 0 (0 voturi)    
    Domnule Funeriu (Joi, 18 martie 2010, 19:13)

    Adryan10 [utilizator]

    Sistemul acesta de finantare per elev are si un efect pervers: vom tine in scoala toti golanii pentru ca avem nevoie de banii alocati pentru ei. Nu se va schimba nimic fata de acum.
    Parintii, ca si elevii, doresc numai note mari - nu ii intereseaza cum le iau. Dovada sta porcariile care se fac la examenul de bacalaureat.
    Nu ati pus in lege o reducere de cativa ani pentru cei ce vor iesi la pensie.
    Nu ati mentionat in lege nici macar reducerea de 2 ore la norma pe care o au acum profesorii cu peste 25 ani vechime la catedra.
    Lucrul o viata intr-un astfel de mediu lasa urme la batranete. Se urmareste si o economie la buget.
  • 0 (0 voturi)    
    Profesori tineri (Joi, 18 martie 2010, 19:18)

    Emil Stamate [anonim]

    Profesori tineri n-o sa mai vedem , 3-4 ani faculatea, 2 ani masterat pedagogic si 1 an practica pedagogica.
    Salariul ? 7-800 Roni ca debutant...
    E de ras :)))
    • 0 (0 voturi)    
      problema nu e asta (Joi, 18 martie 2010, 22:48)

      diddlyjo [utilizator] i-a raspuns lui Emil Stamate

      problema sta in cateva credinte naive ale romanilor (nu le voi enumera pe toate, ci doar cateva dintre cele ce au in mod direct de-a face cu munca de prof): 1. ca pot deveni bogati peste noapte; 2. ca nimic nu poate fi schimbat (adica oamenii se impart din nascare in dandy, genii, mojici si prosti & raman cum s-au nascut pana in vecii vecilor); 3. ca din moment ce esti prost platit nu are rost sa te implici, sa lucrezi bine

      am lucrat si eu ca profesor atat in romania cat si in alte tari, drept care pot face comparatii :
      1. un prof debutant in franta are un salariu net de 1300€/luna in conditiile in care salariul minim pe economie e de 1100€/luna. cu banii astia un om singur nu traieste decent nicaieri in franta - intr-un sat din la france profonde se descurca, dar la paris face foame
      2. chiar daca se plange de castigul prea mic, profesorul debutant francez stie ca pensia lui viitoare, de peste 30 de ani, depinde de felul in care isi face munca azi : cu cat isi da mai mult interesul, deci cu cat pregateste mai bine copiii, cu atat poate fi mai sigur ca acei copii vor deveni adulti responsabili & profesionisti bine pregatiti care sa produca suficienta bogatie incat sa-i asigure profesorului "une retraite tranquille". prin urmare, desi castiga putin, profesorul francez lucreaza de dimineata pana seara atat in fata elevilor din clasa, cat si la biblioteca sau in fata computer-ului unde-si pregateste cursurile pt urmatoarea ora de curs. inutil sa spun ca nu mai are timp de meditatii (de meditatii se ocupa studentii si profii someri).

      din nefericire, n-am intalnit acest tip de mentalitate in salile profesorale din romania
  • +3 (3 voturi)    
    Sa va ajute Dumnezeu,d-le Funeriu (Joi, 18 martie 2010, 19:38)

    mirela [anonim]

    Eu va doresc succes d-le ministru!M-am saturay ca,copiilor nostri sa li se predea matematica in clasa a v a,cand in restul Europei se preda in cls.a vii a ,samd.M-am saturat sa aud copii care merg cu sila la scoala ,care au nevoie de meditatii peste meditatii,si toate astea pt.ce?Placerea ar trebui cultivata si adaptata varstei,iar potentarea ar trebui maximalizata la nivel universitar.Noi producem extenuati la nivel liceal care de abia se mai taraie prin facultati.De aceea nu mai avem specialisti.Ca sa nu mai amintim de faptul ca oricine poate avea o diploma universitara in tara asta.Urmariti testele psihologice facute copiilor in scoli !Personal m-am infiorat cand cand am vazut cateva asemenea teste!
  • -2 (2 voturi)    
    diletantism politic si profesional (Joi, 18 martie 2010, 20:04)

    liv [anonim]

    propun revenirea la manuale unice, nationale, din motive obiective si de bun simt- manualele alternative au fost un esec si au iesit generatii de tineri fara cultura generala; ministerul sa faca bine si sa dea unda verde pentru discipline, profesii cerute pe piata muncii.
  • +1 (1 vot)    
    Profesorii (Joi, 18 martie 2010, 20:40)

    IQ [anonim]

    Mama este profesoara, de moda veche. Este sefa de catedra la engleza si profesor gradul I. Ea inca isi face griji pentru copii si cea mai mare mandrie a ei sunt elevii care iau examene cu ce le preda la clasa - FARA meditatii. Este un orgoliu al ei personal, fiecare examen luat de cate un elev de la clasa este o victorie a ei personala. Fiind de engleza, a dat si mai da meditatii. Ia sa ne gandim cum ar fi daca nu ar mai trebui sa dea meditatii - nu mai este tocmai tanara - si cei cativa banuti - raportat la spagile pe care le dam instalatorilor, zugravilor, mecanicilor auto - pe care ii castiga ca sa aiba un trai decent i-ar veni cum se cuvine de la stat. Buun, cum sunt colegii ei tineri? Niste esuati care s-au refugiat in invatamant. Nu vor sa faca nimic, nu sunt motivati şi nici nu sunt pregatiti pentru meserie Asa ca, platiti decent profesorii si puneti examene dure la angajare. Fara profesori competenti, bine platiti si mandri de ce fac, sistemul din invatamant va continua sa se prabuseasca.
    • 0 (0 voturi)    
      Sigur! (Joi, 18 martie 2010, 22:06)

      anonim [anonim] i-a raspuns lui IQ

      Te asigur eu ca mama ta nu ar face fata unui examen de titularizare din ziua de azi. Tinerii astia, unii, care privesc examenul asta ca pe unul important, iau note foarte mari si nu au unde sa se titularizeze din cauza celor ca mama ta.
      Si te mai asigur eu ca nu ai niciun drept sa faci afirmatii de genul asta. Uite, eu am terminat un doctorat si acum, neavand alta solutie, "ma voi esua" in invatamantul preuniversitar, de voie, de nevoie. Asta daca sistemul ma absoarbe ptr ca din experientele colegilor mei mai mari am constatat ca poti sa iei note maxime...nu sunt posturi, nu ai unde sa te titularizezi. Asa ca, vezi de ale tale si taci daca nu stii despre ce este vorba.
      • 0 (0 voturi)    
        Sigur! (Vineri, 19 martie 2010, 10:39)

        IQ [anonim] i-a raspuns lui anonim

        1. Am dreptul sa fac afirmatii fiindca stiu foarte bine despre ce vorbesc.
        2. Te asigur ca ar face - habar nu aveti cat se invata la examenele de grad 2 si 1, evident daca lei iei pe bune (mama si acum are probleme de sanatate de la stresul de atunci).
        3. Am fost inmarmurit de gresilele de limba engleza ale colegilor ei de catedra, mai tineri. Nu mai vorbesc de cele de romana ale colegilor ei mai tineri de la alte discipline.
        3. Da, sunt si dinozauri, recunosc, dar, momentan, lupii tineri nu sunt nici ei la inaltime din motivele pe care le-am enumerat.
    • 0 (0 voturi)    
      Din pacate (Joi, 18 martie 2010, 22:29)

      dan63 [utilizator] i-a raspuns lui IQ

      Mandria asta a disparut de mult. Recunosc, nu sunt profesor, dar am meditat elevi la matematica - satisfactzia mea cea mai mare a fost cand o fata, care la inceputul clasei a 12-a afirma ca minus 2 este mai mare ca minus 1, a luat la bac 6,5.
      Intrebare - numerele intregi se invatza in clasa a 6-a, deci timp de 6 ani scoala a fost NULA.
  • 0 (0 voturi)    
    EXEMPLU DE PROFESOR (Joi, 18 martie 2010, 22:18)

    dan63 [utilizator]

    1. Are o singura mana, deci este handicapat, cu acte in regula, deci trebuie sa avem grija de el, sa il avem angajat ca asa este una din legile din Romania / acorda facilitati angajatorului pentru aceste cazuri, si vai saracutzul...
    2. Dar - omul nu poate corecta o lucrare de control, teza, fie ea unica sau normala, avand probleme pana si la adunarea corecta a punctajului - la teza unica, toate lucrarile corectate de el au ajuns la comisie, pentru recorectare, din cauza diferentei de notare mai mare de un punct;
    3. are protejatzi in clasa sa, pentru ca parintzii alor i/au daruit diferite obiecte sau i-au aranjat angajarea fiului, un ratat care nu a luat bacul decat din a treia incercare (sau a 4-a?) in POLITZIA ROMANA - sa fie primit!
    4. Dovada ce amai clara - cei promovatzi de el din etapa pe scoala la Olimpiada s-au intors de la faza superioara cu 3 (trei) pe linie.

    DOMNULE MINISTRU, CAND VOM SCAPA DE ASTFEL DE CATASTROFE?


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi