Viceprimarul Clujului, Laszlo Attila: Nu sunt de acord cu afisarea pancartei 'Tinutul Secuiesc nu e Romania'

de R.M.     HotNews.ro
Luni, 15 martie 2010, 16:28 Actualitate | Esenţial

Viceprimarul Clujului, Laszlo Attila, a declarat luni ca nu este de acord cu prezenta a doua organizatii extremiste ale minoritatii maghiare, Miscarea Tinerilor din cele 64 de Comitate (HVIM) si Batalionul Secuiesc al Noii Garzi Maghiare, precum si cu afisarea unei pancarte cu 'Tinutul Secuiesc nu e Romania' la manifestarile dedicate Zilei maghiarilor, relateaza CityNews.ro.

"Ma ingrijoreaza faptul ca si aici apare acest fenomen, este un fapt ingrijorator. Niciodata nu am fost adeptul unor astfel de manifestari si niciodata nu voi fi de acord cu niciun fel de extremism", a spus el.

In cadrul manifestatiilor dedicate Zilei maghiarilor au tinut cuvantari primarul Sorin Apostu, viceprimarul Laszlo Attila, ministrul Sanatatii, Cseke Attila, consulul Republicii Ungare, Szilagyi Matyas. Mesajele transmise de presedintele Traian Basescu si premierul Emil Boc au fost citite de subprefectul Vasile Cozma.

Organizatiile studentesti maghiare din Cluj au formulat 12 cerinte, dupa modelul celor 12 puncte ale revolutionarilor din 1848 prin care solicitau drepturi sporite pentru minoritatea maghiara. Acestea au fost citite inainte de depunerea coroanelor la placa memoriala a poetului national Petofi Sandor, la cladirea Biasini.

Principalele cerinte ale studentilor maghiari:
  • revenirea la denumirea de Kossuth Lajos a Bulevardului 21 decembrie 1989
  • utilizarea limbii maghiare in administratie, justitie, sanatate
  • placute bilingve pentru strazile din municipiu si pentru grupul statuar Matei Corvin
  • universitate independenta in limba maghiara
  • centru cultural maghiar
  • reinstaurarea stemei vechi a orasului
  • desfiintarea placutelor din timpul primarului Funar care instigau impotriva comunitatii maghiare
  • oportunitati de cariera si locuri de munca
  • incetarea manifestarilor anti-maghiare ale organizatiilor extremiste
Laszlo Attila a declarat ca unele din solicitarile studentilor maghiari sunt justificate. "Sunt cateva dintre solicitari care sunt pertinente, centrul cultural pentru tineri, inscriptiile bilingve ale strazilor, amenajarea centrului, disparitia placutelor jignitoare la adresa maghiarilor. In ceea ce priveste redenumirea Bulevardului 21 Decembrie, cred ca ar fi mult mai bine sa redenumim o parte a strazii Avram Iancu in strada Petofi", a spus acesta.


Citeste mai multe despre   























Material sustinut de Superbrands

Recomandari de vara de la librarii Humanitas

Librariile Humanitas au aparut ca entitate juridica in anul 1993, insa primele doua librarii au fost deschise sub egida Editurii Humanitas inca din 1991. Cu peste 25 de ani in piata de distributie si vanzare de carte din Romania, compania isi propune sa ramana in continuare lantul de librarii cu cea mai mare pondere de carte din Romania, acordand editurilor nationale si locale, dar si autorilor romani, sansa de a ajunge la public.

5868 vizualizari

  • +6 (10 voturi)    
    cat de sincer? (Luni, 15 martie 2010, 16:35)

    Dragos [anonim]

    pai sa le aminteasca respectivilor de buletinu de Romania
    • +4 (10 voturi)    
      politist rau - politist bun (Luni, 15 martie 2010, 17:00)

      NATIONALIST [anonim] i-a raspuns lui Dragos

      Viceprimarul Clujului, Laszlo Attila: Nu sunt de acord cu afisarea pancartei 'Tinutul Secuiesc nu e Romania'

      Dar cu mesajul sunteti de acord ?

      Astia se joaca cu noi : politist rau - politist bun. Doar doar de-am spune in loc de independenta mai bine autonomie.

      Maximizeaza pretentiile pentru obtine "lucruri mai moderate". Dupa ce obtin mai maximizeaza odata pretentiile ... Asta e politica pasilor mici.
  • +5 (11 voturi)    
    sigur ca da..... (Luni, 15 martie 2010, 16:39)

    Locomotiva Nebuna [utilizator]

    Ce nerusinati. Ma mir ca nu vor sa schimbe si numele tarii cu totu.
  • +8 (10 voturi)    
    Ce plictisitor! (Luni, 15 martie 2010, 16:39)

    AlinN [anonim]

    Acum se va descoperi ca de fapt nu ministrul sanatatii a scandat "TS nu-i Romania", se va nega, vor fi ceva acuzatii, se va discuta, se va dezbate si vor mai trece 5 zile.
    5 zile in care nu ne vom gandi ca somajul in Romania este 70%, ca avem 6 milioane de pensionari si 3 milioane de salariati care platesc si pensiile, ca ne imprumutam sa platim salariile, ca nu se face nimic in tara, ca sunt manifestatii.
    Tot episodul de manipulare m-a dezgustat prin subiectul de care s-au legat manipulatorii. Ar putea fi si pentru ei cateva lucruri sfinte, dar se pare ca nu-i asa.
  • +6 (8 voturi)    
    Grav! (Luni, 15 martie 2010, 16:44)

    cittizen [anonim]

    Ceea ce s-a intamplat in ultima vreme cu situatia creata de maghiari aduce atingere Statului Roman. In interiorul granitelor Romaniei, formatiuni etnice extremiste, impun, peste Constitutia Romaniei, limba maghiara ca limba oficiala si definesc identitatea Tinutului Secuiesc ca neapartinand Statului Roman. Asteptam reactia Guvernului si a presedintiei Romaniei. Este foarte, foarte grav! Romanii din acea zona, cetateni de drept ai Statului Roman, sunt supusi unei terori si unei presiuni etnice. Daca nu se reactioneaza vehement la nivel de institutii ale statului, inseamna ca Traian Basescu si Guvernul Boc - PDL - UDMR au vandut o parte din suprafata Romaniei. Apropos, acum 3 minute UDMR a iesit de la consultarile cu Traian Basescu si a declarat ca membrii acestei organizatii etnice sunt multumiti de rezultatul consultarilor....
  • +3 (5 voturi)    
    "incetarea manifestarilor anti-maghiare " (Luni, 15 martie 2010, 16:45)

    Palpatine II [anonim]

    Pai ei ce fac ?! manifestatii anti-romanesti!

    Ungurimea tre' sa aiba rabdare (20-30 de ani); altfel, iese prost pentru toata lumea.
  • +4 (6 voturi)    
    e ok (Luni, 15 martie 2010, 16:47)

    jo [anonim]

    cu vreo doua exceptii ("utilizarea limbii maghiare in administratie, justitie, sanatate" - la cluj maghiarii nu sunt decat 20% ; "oportunitati de cariera si locuri de munca" - la angajari nu se fac discriminari in cj, dimpotriva, vorbitorii de maghiara au sanse mai mari sa gaseasca un loc de munca), eui bine, cu aceste 2 exceptii, revendicarile sunt de bun simt.
    • +1 (1 vot)    
      chiar... (Luni, 15 martie 2010, 18:25)

      Cetateanul turmentat [anonim] i-a raspuns lui jo

      ...ai putea spune ca cererile lor sunt diametral opuse cererilor de autonomie. Astia, din contra, vor ajutor de la guvern. Joburi, universitate, placute pe bani publici. Nu stiu, zau, cu cine sa votez.
  • -1 (7 voturi)    
    . (Luni, 15 martie 2010, 16:48)

    Mda [utilizator]

    bai, europenii astia sunt cel putin ciudati in legatura cu teritoriile si frustrarile istorice. pe cine mai intereseaza niste granite in era globalizarii? pe cine mai intereseaza patriotismul? si daca da, de ce?
    cum ar fi ca little italy sau chinatown-urile din america sa isi ceara independenta? :))
    • +7 (7 voturi)    
      Nu este aceiasi situatie (Luni, 15 martie 2010, 16:58)

      Dennis Lopataru [utilizator] i-a raspuns lui Mda

      America nu e Romania...si eroii tari au luptat pt granita curenta. Asta e diferenta. Pe acest principiu, hai sa fim si sclavii rusilor...
    • 0 (0 voturi)    
      .. (Luni, 15 martie 2010, 17:21)

      vasilica [anonim] i-a raspuns lui Mda

      bine ca interesele americane in romania determina sua sa pastreze calmul aparent, ca altfel era kosovo 2 ;)
  • +4 (4 voturi)    
    Ptr. Alin (Luni, 15 martie 2010, 16:51)

    cittizen [anonim]

    Alin, fiind in domeniu, studiez de 10 ani "tehnici de manipulare". Aici nu avem o astfel de procedura. Este un santaj-presiune al UDMR asupra lui T.Basescu si PDL care au o majoritate "subtire" in Parlament si fara de care sunt eliminati de pe scena politica pentru urmatorii 4 ani. Citeste cu atentie punctele din "autonomia culturala" ceruta de maghiari si o sa vezi ca T.Basescu si PDL vor da un mare examen dupa vacanta parlamentara. AUTONOMIE CULTURALA = MAI MULT DECAT AUTONOMIE LOCALA. Explicatie: in propunerile UDMR vei gasi un paragraf prin care minoritatile (oricare ar fi ele) pot avea drept de veto cu privire la orice act normativ care are implicatii la nivel de minoritati. Pai, orice Lege priveste minoritatile de pe teritoriul Romaniei!
  • +5 (5 voturi)    
    hm... (Luni, 15 martie 2010, 16:55)

    minoritar roman [anonim]

    Batalion? Garda? Suna prea bine a organizatie para-militara. Asta este o incitare la sfartecare teritoriala si se pedepsete cu ani grei de inchisoare (daca autoritatile - politie justie armata - nu ar dormi pe ele). Sau este momentul sa luam situatia in mainile proprii? Daca da, atunci nu mai mancati bani de la buget ca sunteti degeaba. Romanii au devenit o minoritate din ce in ce mai izolata in Hr, Cv, Ms. Si restul tarii nu prea are habar ce se intampla aici, dar toti isi dau cu parerea. Si in timpul asta ce fac maghiarii (secuii - ca nici ei nu mai stiu ce sunt)? De ani de zile prin politica pasilor marunti se indreapta catre un singur scop pe care acum nu il mai ascund ci a devenit agenda publica. Pt cine mai crede in povestile maghiarilor va invit sa veniti la zilele Ciucului sau zilele Sf. Gheorghe sa vedeti steaguri si harti cu Ungaria Mare. Oamenii astia nu mai simt romaneste de mult. Daca nu le place pot pleca. Tratatul de la Trianon: "Ungaria renunta in favoarea Romaniei la toate drepturile si titlurile fostei monarhii austro-ungare situate dincolo de frontierele Ungariei". Nu uitati asta! Si tineti minte ca Opinca Romaneasca a mai fost odata pe parlamentul din budapesta. Noi nu i-am uitat pe cei de la Ip si Trasnea si nici pe Mihaila Cofariu!
  • +2 (2 voturi)    
    "Comitate"??? (Luni, 15 martie 2010, 17:09)

    Claude [anonim]

    Ehehe, da' unde va credeti? In Lord of the Rings?
  • +1 (3 voturi)    
    Daca un reporter de la CNN.... (Luni, 15 martie 2010, 17:12)

    aaa [anonim]

    intreba pe un arab daca este de acord cu al Qaeda, bine inteles o sa spuna ca nu. Nici un primar maghiar nu e de acord dar nu are nici o problema cand la da aprobare pentru miting la extremisti.

    Si in plus de asta au niste cereri foarte interesante: extremisti maghiari cer oprirea manifestarilor anti-maghiare prin organizarea unei manifestari anti-romanesti.

    Vreti sa vorbiti ungureste? Nici o problema. Plecati in ungaria, scade numarul de someri si puteti vorbi cat vreti voi. Unguri astia care sunt prin tot felul de organizatii extremiste, si sunt cu miile sunt evident someri care freca menta pe banii statului.
  • +2 (2 voturi)    
    Asta e o chestiune... (Luni, 15 martie 2010, 17:18)

    Ironfist [anonim]

    ...reglata de mult. Acum nu este necesara decat o urmarire penala.
  • +3 (3 voturi)    
    Vad ca acesti indivizi nu prea stau bine (Luni, 15 martie 2010, 17:18)

    PSD-erbedeul [utilizator]

    cu capu ! Ia te uita ce denumiri grandomane !?
    " Miscarea Tinerilor din cele 64 de Comitate (HVIM) si
    Batalionul Secuiesc al Noii Garzi Maghiare"
    Vad ca ultra-nationalismul Maghiar nu are astâmpăr !!!
    Care este pozitia oficiala a Presedintelui României ?
  • +2 (2 voturi)    
    Vad ca acesti indivizi nu prea stau bine (Luni, 15 martie 2010, 17:18)

    PSD-erbedeul [utilizator]

    cu capu ! Ia te uita ce denumiri grandomane !?
    " Miscarea Tinerilor din cele 64 de Comitate (HVIM) si
    Batalionul Secuiesc al Noii Garzi Maghiare"
    Vad ca ultra-nationalismul Maghiar nu are astâmpăr !!!
    Care este pozitia oficiala a Presedintelui României ?
  • +4 (4 voturi)    
    Inscriptii bilingve? (Luni, 15 martie 2010, 17:21)

    Iulian Ignat [anonim]

    Nu voi intelege niciodata acest lucru: cum adica inscriptii bilingve? Adica in loc de strada Ioan Cuza (de exemplu) ce vor sa scrie? Strada Gyorgy Fazekas? ca nu inteleg. Nu tot Ioan Cuza se va numi strada? Daca nu stiu sa citeasca in limba romana, ce naiba mai cauta aici? Nu am vazut in Los Angeles (unde predomina hispanicii) nicio inscriptie bilingva. Daca vrei sa traiesti intr-o tara, vorbeste-i naibii limba.
  • +3 (3 voturi)    
    mda... (Luni, 15 martie 2010, 17:24)

    liviu_ [utilizator]

    fac ceva pe revendicarile lor

    daca s-au uitat in ultimul timp pe harta (asta presupunand ca stiu sa citeasca o harta) a vazut ca ei stau in ROMANIA NU in ungaria. daca vor limba maghiara sa se duca in ungaria ca suntem in UE si pot pleca numai cu buletinul!
    acolo o s aaiba si lima maghiara si universitate independenta si ce vrea muschiul lor... granitele sunt deschise... trebuie numai sa plece daca nu le convine in Romania !
    • 0 (4 voturi)    
      ei in Ungaria? (Luni, 15 martie 2010, 17:49)

      C.Flo [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

      Ungurii din Ungaria au mai mult respect fata de noi romanii decat fata de romanii astia maghiari care cer atatea drepturi. Sa vezi ce flegme si suturi in fund iau unii dintre ei in Ungaria :)) De aceea stau aici si isi cer drepturile in Romania decat sa isi schimbe cetatenia in Ungaria.
  • +1 (1 vot)    
    poate ca va pare rau... (Luni, 15 martie 2010, 17:38)

    egroeg [anonim]

    dar ati facut ceva sa preveniti situatia neplacuta? ati sunat organizatorul evenimentului sa-i spuneti ca nu e cazul sa afiseze asa ceva?
    desigur ca ati avut alte lucruri mai bune de facut...
  • 0 (4 voturi)    
    Tara Ungaria! (Luni, 15 martie 2010, 17:39)

    magyor ciokalau [anonim]

    parerea mea este ca toti Romani din romania ar" trebui sa stie maghiara, pentru ca romania este o comuna si noi 100.000 de bozgo estem majoritari.
    ighen pisto draga!! si strazile lor sa fie numite dupa Kossuth Lajos . si daca nu o sa le place o sa plece in alte tari.
  • 0 (6 voturi)    
    unguri nesimtiti (Luni, 15 martie 2010, 17:53)

    ionut [anonim]

    nesimtitii astia trebuiesc dusi in ungaria, daca tot vor sa vada si sa auda ungureste!noi trebuie sa-i ajutam pe fratii nostri romani din zona aceea traiasc foarte greu cu bozgorii aia!auzi la ei, sa ne supunem noi fata de ei in tara noastra! ar trebui sa le dam o lectie o data pentru todeauna !!!!si sa nu uitam si de fratii din R. Moldova!!!
  • +2 (4 voturi)    
    extremistii unguri (Luni, 15 martie 2010, 17:57)

    ionut [anonim]

    auzi dupa ce toti ungurii din romania sunt extremisti, au curajul sa numeasca extremist pe un roman care tine la patra sa !sa le fie rusine ungurilor si sa dispara odata din romania, daca nu considera ca asta e tara lor!!!pacat de noi, ca daca am fi uniti cum sunt ei, nu ar mai avea curajul sa debiteze asemenea prostii !
  • +2 (2 voturi)    
    rusine (Luni, 15 martie 2010, 18:00)

    agora [anonim]

    E o rusine faptul ca mereu trebuie sa ajunga UDMR-ul la guvernare pentru ca romanii nu-s in stare sa faca o politica pentru roman.PNL are ambitii si interese care le inlesnesc ungurilor sa-si faca de cap ,sa-si bata joc de romani, sa le arate cum stiu eii sa se organizeze si sa-si urmareasca interesele pe cand PSD,PNL,PC parca si-au pierdut mintile
  • 0 (2 voturi)    
    Ce spune legea? (Luni, 15 martie 2010, 18:08)

    mih. [anonim]

    Manifestarile extremiste sa suporte rigorile legii. Toleranta, buna- intelegere, nu inseamna ignorarea, trecerea cu vederea a extremistilor. Cei care nu considera ca traiesc in Romania, sa plece !
  • -1 (1 vot)    
    Nu e nici o problema (Luni, 15 martie 2010, 20:15)

    George [anonim]

    Mergem la sediile MILITIEI ASTEA Maghiare -->"Miscarea Tinerilor din cele 64 de Comitate (HVIM) si Batalionul Secuiesc al Noii Garzi Maghiare"
    cu niste benzina si le dam foc si ii aruncam in AER!

    E simplu, vrei sa traiesti in Romania bine, ca daca nu SCOT INIMA din TINE!!
    Nu imi SFARTECA MIE TARA ca vin si te sfartec pe TINE!

    FARA MILA, trebuie nimiciti toti dusmanii STATULUI NATIONAL ROMAN!!
    • 0 (0 voturi)    
      spitalul 9 va asteapta (Luni, 15 martie 2010, 21:04)

      /:) [anonim] i-a raspuns lui George

      cu portile deschise...
  • 0 (0 voturi)    
    maghiarizare (Luni, 15 martie 2010, 20:48)

    dondan [anonim]

    dar voi credeti ca pe udmr intereseaza binele acestei natiuni?
    asa il vedeti voi pe marko bella?
    sa il interesze de problemele romaniei?
    cat ma intereseaza pe mine de thutankamon.
    ei au un scop precis si bine definit: numirea in functii cat mai importante a cat m-ai multi unguri incepand de la primari pana la directorasi care sa poata trage sfori si manipula orice de la politica pana la cultura, implementarea a cat m-ai multor firme unguresti in transilvania :etc .
    atingerea acestor scopuri atrage iremediabil dupa sine un anumit statut in panorama romaneasca un statut puternic care o data castigat greu va m-ai fi pierdut.
    deviza lor:"orice pas inainte un steag unguresc infipt "


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă