Titlurile academice au devenit metoda de plata ca taxa de protectie transpartinica

Edu Cer solicita eliminarea finantarii de la buget pentru membrii diverselor Academii din Romania

de D.G.     HotNews.ro
Duminică, 14 martie 2010, 12:31 Actualitate | Esenţial

 documente
(14 Mar 2010) PDF, 118KB
Asociatia Profesionala pentru Educatie si Cercetare - Edu Cer - solicita Guvernului eliminarea finantarii de la buget prin salarii, indemnizatii lunare sau orice alte forme de finantare prin lege a membrilor diverselor "Academii", inclusiv pentru membrii Academiei Romane, informeaza un comunicat al Asociatiei.

"Titlul de academician este unul de onoare, nu unul pentru care primesti bani de la stat, in conditiile in care tinerii debutanti in sistemul de invatamant si cercetare nu au slujbe".

Academia Romana, daca doreste sa isi rasplateasca membrii, sa o faca din fondurile proprii, nu din fonduri publice, avand in vedere ca aceasta institutie este proprietara a 20 de terenuri de peste 5.800 de hectare, a unui imobil situat pe Calea Victoriei (in valoare de numai 493 lei) sau a altuia, tot pe Calea Victoriei, evaluat la 13 lei!", sustine intr-un comunicat de duminica Stefan Vlaston, presedintele Edu Cer.

Fondurile economisite de la bugetul de stat ar trebui sa fie folosite "pentru sprijinirea tinerilor cercetatori cu burse oferite prin concurs public si nu prin «furt» cu legea, asa cum se intampla in cazul AOSR (Academia Oamenilor de Stiinta din Romania).

"Cerem totodata Guvernului roman sa interzica imediat cumularea salariilor din universitati cu cele din institute de cercetare, daca ambele sunt finantate de la bugetul de stat. E imoral sa interzici pensia cu salariul de la stat, daca lasi ca indivizi ahtiati de bani sa aiba doua salarii de la stat. Vorbim de un alt mod in care baietii destepti din sistemul «academic» devalizeaza bugetul public al educatiei si cercetarii. Exista o «metoda» bine pusa la punct care functioneaza astfel: profesori din universitati de stat (platiti din bani publici) sunt angajati pe posturi de cercetatori stiintifici in institute de cercetare, finantate tot din bani publici - de exemplu, institutele Academiei Romane dar nu numai", afirma liderul asociatiei Edu Cer.

"Cerem organelor abilitate sa verifice statutul academic si veniturile lunare ale
membrilor tuturor academiilor, pentru a identifica toate abaterile grave de la legislatia in vigoare".

Stefan Vlaston arata ca in Romania sunt "cel putin cinci Academii", printre care "Academia de stiinte agricole", "Academia de stiinte silvice", "Academie de stiinte medicale".

Recatia Edu Cer vine dupa anuntul de vineri al Administratiei Prezidentiale, potrivit caruia Traian Basescu "nu poate accepta titlul de membru de onoare al Academiei Oamenilor de Stiinta din Romania (AOSR), precizand ca acordarea unui sediu si promulgarea unei legi sunt obligatii de serviciu care nu trebuie rasplatite cu titluri academice".

"Cazul AOSR e relevant: si-au votat o lege, similara cu celelalte legi ale Academiilor romanesti, prin care lunar devalizeaza statul roman prin salarii sub forma de „indemnizatii’ de 20 de milioane de lei. Titlurile universitare sau academice au devenit metoda de plata ca taxa de protectie transpartinica. In fond asta a incercat sa faca si AOSR: sa isi asigure protectie totala acordandu-i domnului Traian Basescu titlul de academician".


Citeste mai multe despre   
























[P] Camera Consultantilor Fiscali organizeaza examen de atribuire a calitatii de consultant fiscal sau de consultant fiscal asistent in Bucuresti, in data de 4 noiembrie 2017

Camera Consultantilor Fiscali este organizatia profesionala de utilitate publica care coordoneaza activitatea de consultanta fiscala din Romania si are in evidenta peste 5.500 de membri la nivel national. Inscrierile la examen se fac in perioada 2 octombrie 2017 - 20 octombrie 2017 pe site-ul http://www.ccfiscali.ro/.

3393 vizualizari

  • +3 (3 voturi)    
    Foarte Corect !!! (Duminică, 14 martie 2010, 12:43)

    PSD-erbedeul [utilizator]

    Guvernului roman sa interzica imediat cumularea salariilor din universitati cu cele din institute de cercetare, daca ambele sunt finantate de la bugetul de stat.
    C-Care c-cercetare ?! Unde se aplică ? ! În ce fabrici şi uzine ???
    • +3 (3 voturi)    
      suveica (Duminică, 14 martie 2010, 13:00)

      Gaby [anonim] i-a raspuns lui PSD-erbedeul

      Se aplica Viorel astfel: mafiotii din universitati si institute au pus la punct un sistem de devalizare perfectl. Sunt profesori cu cartea de munca la universitate unde au si norma intreaga (primesc pentru asta zeci de milioane salariu pe luna de la buget). Toti aceiasi mai ocupa o jumate de norma la 'cumul' in institutele academiei de unde mai primesc lunar inca o jumate de salariu (25 milioane pe luna): tot de la buget. In fiecare universitate mare sunt sute de astfel de smecheri.

      In conditiile in care Boc a blocat posturile din univeristati si cercetare mafiotii au doua salarii.
    • +1 (1 vot)    
      De proiecte ce ziceti? (Duminică, 14 martie 2010, 17:14)

      Alina [anonim] i-a raspuns lui PSD-erbedeul

      Pe langa toate astea, domnii profesori mai au si PROIECTE DE CERCETARE, castigate de aceeasi oameni(adica, de cei care trebuie). De aici mai iau sute de milioane, ca deh, au echipe de tineri pe care nu le patesc. Eu nu inteleg de ce si cum se poate asa ceva. Ce face ministrul, doarme? Cum se poate asa ceva? Sa se desparta net cele doua, invatamant si cercetare daca vreti calitate.
      • -1 (1 vot)    
        Despartire (Duminică, 14 martie 2010, 18:33)

        kinn [anonim] i-a raspuns lui Alina

        E absurd ce zici aici: "sa se desparta net cele doua, invatamant si cercetare daca vreti calitate". Dimpotriva, in toate univ. mari din lume se face in primul rand cercetare, si de-abia apoi invatamant. In plus proiectele de cercetare se obtin prin competitie intre proiectele propuse. E totusi normal ca un prof.univ., care se presupune ca e expert intr-un domeniu, sa candideze cu diverse proiecte de cercetare, si sa aiba sanse mari de reusita.
  • +1 (1 vot)    
    hai cu lupta de clasa (Duminică, 14 martie 2010, 13:09)

    tasurinchi [anonim]

    sunt de incriminat "coteriile" si din cercetare sau din invatamantul superior. nu inteleg insa de ce sunt incriminati la gramada oameni care sunt in stare sa transmita studentilor, in universitati, rezultatele muncii lor de cercetare, din institute ale academiei, oameni care ocupa acele posturi datorita meritelor.
    in rest, de acord, cu ideea ca titlul de academicean este unul de onoare, dar aceasta onoare, doar in cazul membrilor academiei romane, nu si in cazul altor ong-uri, se cere rasplatita. cand se vor incheia ideile stahanovisto-comuniste ca poti fi rasplatit, pentru munca ta, cu o medalie si un sut in spate, iar dupa aceea poti sa mori de foame?
    • +1 (1 vot)    
      corect domnule Vlaston. (Duminică, 14 martie 2010, 14:00)

      marlene [anonim] i-a raspuns lui tasurinchi

      Felicitari pentru initiativa. In ceea ce i priveste pe cei care cu adevarat merita titlul de academicien pentru munca de cercetare ..-oare o fi careva dintre ei care se merite? Eu stiu vreo 3 din domeniul fizicii care sigur nu merita. Ei primesc oricum bani pentru munca lor, nu vad de ce onoarea trebuie rasplatita cu bani. E absurd. Nu ii lasi sa moara de foame ca daca ai facut cu adevarat ceva care sa merite titlul, au suficienti bani (salar, pensii, etc)
    • +2 (2 voturi)    
      Nu inteleg (Duminică, 14 martie 2010, 14:02)

      Stefan Vlaston [anonim] i-a raspuns lui tasurinchi

      Un academician nu are "valoare de intrebuintare", adica nu-si poate castiga prin propria munca un salariu mai mult decat decent si trebuie sa intinda mana la "mila" statului? Adica sa fie asistat social?
      • +2 (2 voturi)    
        frumos spus.. (Duminică, 14 martie 2010, 14:15)

        marlene [anonim] i-a raspuns lui Stefan Vlaston

        poate putem face ceva in privinta acestei intiative.
      • -1 (1 vot)    
        se vede ca nu intelegeti, (Duminică, 14 martie 2010, 14:28)

        tasurinchi [anonim] i-a raspuns lui Stefan Vlaston

        dupa modul heirupist in care ridicati si rezolvati problema. accederea intre "nemuritori", si doar acolo, nu in orice ong cu titlu de academie, e o recunoastere, de catre stat, a valorii unor oameni. cu alte cuvinte, nu are legatura cu felul in care isi poate castiga acel om banii, ci cu felul in care statul roman apreciaza pe cei mai deosebiti cetateni ai sai.
        un premiat nobel este un asistat?
        • +1 (1 vot)    
          Premiul Nobel (Duminică, 14 martie 2010, 17:56)

          Stefan Vlaston [anonim] i-a raspuns lui tasurinchi

          Nu-l da un stat, din bani publici, ci o fundatie privata.

          Recunoasterea valorii, prin titlul de academician, nu are nimic de-a face cu statutul de "asistat social". Nu-si pot obtine singuri cele necesare traiului? Ar fi grav!
          • 0 (0 voturi)    
            persistati (Duminică, 14 martie 2010, 19:45)

            tasurinchi [anonim] i-a raspuns lui Stefan Vlaston

            in eroare si va faceti ca nu intelegeti ca sunt lucruri diferite. statul roman poate recunoaste, sau nu, niste valori. dvs insistati ca nu trebuie ca aceste valori sa fie recunoscute. am inteles atitudinea. si la cat de contabiliceste gandeste guvernul asta, nici nu ma mir ca aceasta propunere sa nu fie acceptata.
            ce Dumnezeu e asa de greu de inteles ca un titlu, o medalie, o diploma sunt batai de joc, nu recunoasteri ale valorii? cu alte cuvinte, nu se pune problema ca un academician ar avea nevoie de bani de la stat, caci nu are, si, pe cale de consecinta, multi dintre ei doneaza aceste sume sau finanteaza proiecte de cercetare, ci se pune problema cum se raporteaza statul la ei. iar statul, pana una alta, a inteles ca premiaza excelenta scotand sporul de doctorat din cercetare si educatie. dreptu-i ca academicienii is prea batrani ca sa mai plece, insa cei tineri asa vor face, iar cercetare si educatie cu burta goala n-are decat sa faca edu cer
            • 0 (0 voturi)    
              Pe burta goala (Luni, 15 martie 2010, 7:13)

              Stefan Vlaston [anonim] i-a raspuns lui tasurinchi

              Cei ultravalorosi si ultraspecializati ar trebui sa castige o groaza de bani prin contracte cu mediul privat, nu de la stat, care are alte prioritati. De exemplu sa alfabetizeze copiii din rural si de rromi.

              Eu vad chiar o jignire ca niste somitati sa fie "miluite" cu 2000 sau 6000 lei de stat.

              Statul se raporteaza la ei recunoscandu-le meritele in toate modurile posibile, mai putin cel banesc.
      • -1 (1 vot)    
        nici nu ma mir ca nu intelegeti (Duminică, 14 martie 2010, 17:39)

        tasurinchi [anonim] i-a raspuns lui Stefan Vlaston

        nu este vorba de capacitatea unui om de a castiga bani, ci de capacitatea statului de onora pe cei deosebiti.
        premiul nobel, cu o valoare de 1 milion euro. e tot pentru asistati?
        ps. observ ca hotnews incepe sa cenzureze postarile...
  • +1 (1 vot)    
    academicieni (Duminică, 14 martie 2010, 15:11)

    vas con [anonim]

    Nu stiu cati asa numiti academicieni au scris ceva carti de referinta. Majoritatea sunt impostori, iau bani de la stat pentru 'stat'. Accesul in Academie ar trebui sa fie dupa numarul de carti, articole, lucrari in publicatii internationale.
    • 0 (0 voturi)    
      Accesul dupa numarul de carti...?? (Duminică, 14 martie 2010, 22:45)

      acad ro [anonim] i-a raspuns lui vas con

      Cantitatea? NU! Calitatea!
      Hello!
  • 0 (0 voturi)    
    academicieni (Duminică, 14 martie 2010, 15:11)

    vas con [anonim]

    Nu stiu cati asa numiti academicieni au scris ceva carti de referinta. Majoritatea sunt impostori, iau bani de la stat pentru 'stat'. Accesul in Academie ar trebui sa fie dupa numarul de carti, articole, lucrari in publicatii internationale.
  • +1 (1 vot)    
    impostura stiintifica (Duminică, 14 martie 2010, 16:04)

    andrada [anonim]

    Iata o initiativa laudabila care ar trebui sustinuta de intreaga societate civila - si ma refer in special la SAR si GDS, precum si de catre guvern si presedintie, care doresc reforma statului. Aceste pseudo -academii nu sunt altceva decat niste adaposturi caldute pentru impostorii stiintifici, obedienti PCR si fostei securitati, astazi slugi credincioase noilor politicieni si care nu sunt altceva decat colectionari de titluri stiintifice. Oare ce se ascunde in spatele lor?
  • +1 (1 vot)    
    O singura Academie (Duminică, 14 martie 2010, 16:10)

    rrom-ales [anonim]

    Intr-o tara civilizata trebuie sa existe o singura Academie, care sa fie forul celor mai inaintati oameni din TOATE domeniile. Restul e tziganie, pardon, rromanie !
  • +1 (1 vot)    
    Academia Romana are 3800 salariati !?! (Duminică, 14 martie 2010, 16:17)

    vasile [anonim]

    Care sunt rezultatele ?
    De ce nu sunt inglobati o parte in universitati , alta parte in unitati de cercetare private ?
    Cate tari isi permit sa sustina de la buget o astfel de Academie ?
    • 0 (0 voturi)    
      Sunt mai multe Academii (Luni, 15 martie 2010, 7:14)

      Stefan Vlaston [anonim] i-a raspuns lui vasile

      Daca se mentine ritmul vor exista tot atatea "Academii" cate licee:))))
  • +1 (1 vot)    
    cit cistiga un academician (Duminică, 14 martie 2010, 16:27)

    Gaby [anonim]

    Am citit acum tot documentul postat integral de hotnews. BRAVO, BRAVO, BRAVO!

    Cititori hotnwes trebuie sa stie cit bani baga in buzunar un academician. Estimativ este asa:

    - salariu de profesor - 99% din ei sunt si profesori universitari - minim 60 de milioane pe luna daca sunt doar la o universitate

    - indemnizatie de academician: alte 60 de milioane

    - director la institut de cercetare al Academiei sau sef de sectie: alte 50 de milioane

    - indemnizatie de merit pe viata dat de guvern: 20 milioane.

    Total: 190 milioane pe luna.
  • -1 (1 vot)    
    Domnului care semneaza anonim... (Duminică, 14 martie 2010, 16:58)

    Stefan [anonim]

    incerc sa ii inteleg frustrarile dar nu cred ca altcineva e de vina pentru neimplinirile si nevrozele sale. Academia Romana a protestat suficient impotriva a tot felul de organizatii care isi includ in denumire cuvintele "academie" sau "academic", inclusiv Societatea Academica Romana (?) sau altele asemenea. Uneori am inpresia ca si EDU CER este un fel de "academie" , dar de frustrati pe care nu prea ii ia in seama nimeni.
  • 0 (0 voturi)    
    intrebare (Duminică, 14 martie 2010, 18:22)

    cititor [anonim]

    Stie cineva cine este domnul acesta, Stefan Vlason!?
  • -1 (1 vot)    
    Partial de acord (Duminică, 14 martie 2010, 18:29)

    kinn [anonim]

    Sunt de acord cu scoaterea de la buget a diverselor sub-academii cum e AOSR si altele.

    Nu sunt de acord cu interzicerea expresa a cumulului salariului de universitar cu cel de cercetator. Chestia asta ar trebui sa se rezolve prin evaluarile din cele doua institutii. In universitati exista procese de acreditare, exista evaluari ala cadrelor didactice. La fel si in institutele de cercetare, exista proiecte, exista evaluari. Daca un prof. univ. trece cu succes evaluarile de la ambele locuri de munca, inseamna ca-si face bine treaba in ambele parti, de ce sa interzici ? A, daca nu e corecta evaluarea, schimba procesul de evaluare a cadrelor didactice si a cercetatorilor. Dar sa interzici in mod expres o situatie ca asta e absurd.

    Cu pensiile era altceva, pentru ca pensiile pot fi vazute si ca ajutor social (de aici si controversele ce au aparut: pensia este un ajutor social sau un profit de pe urma unei investitii de-a lungul vietii?). Si da, ajutor social nu se poate da cuiva care are si salariu.
  • 0 (0 voturi)    
    nu e moral (Duminică, 14 martie 2010, 19:55)

    Gaby [anonim]

    Kinn nu e moral sa ai salarii de la stat din doua locuri atita timp cit ai tineri absolventi someri pentru ca posturile in universitati si institutele de cercetare sunt blocate sau nu sunt posturi libere pentru ca sunt ocupate tocmai de acesti lacomi, dinozauri ai sistemului PCR.

    Despre ce 'evaluari' vorbiti? Chiar nu stiti in ce tara traim?
  • 0 (0 voturi)    
    cine esti? (Duminică, 14 martie 2010, 20:00)

    cititor [anonim]

    Cine este acest domn, Stefan Vlaston, si ce expertiza are in cercetare/invatamant?

    Este un simplu, fost, profesor de liceu...
    • 0 (0 voturi)    
      Oare? (Duminică, 14 martie 2010, 23:55)

      stefan [anonim] i-a raspuns lui cititor

      NUmai o sumedenie de titluri universitare si diplome ne da dreptul sa judeam ceva, sa emitem opinii?
      Intre Beuran -Copiuta si profesorul de liceu Vlaston in prefer pe al doilea. Intre Ecaterina-Abramburica ce a fost in acelasi timp ministru rector si parlamentar, deci cu salarii din 3 locuri si profesorul de liceu Vlaston, tot pe Vlaston il prefer.
      Intre Mischie si profesorul Vlaston, tot pe al doilea il prefer. SI mai putem continua.
      Romania are nu o singura ACADEMIE, ci mai multe create de acesti academicieni multi dintre ei parlamentari.
      Am dat o cautare cu google si am fost uimit sa vad membrii acestor academii.
      A fi ACADEMICIAN este o onoare. Da si poate fi rasplatita pecuniar. Dar avem inflatiie de academii. Am avut inflatie de doctorate, apoi de titluri de conferentiar sau doctor. Nu mai sunt suficiente. Acum cream academii.
      Pe site-ul AOSR veti afla ca chimia e deschisa de Ecaterina ANdronescu, la Istorie e deschisa de Ioan Scurtu, urmat de Ioan SOlcanu si scriitorul DInu Sararu, apoi Pop Ioan-Aurel cel ce a desfiinteaza cartile lui Lucian Boia, Razvan Theodorescu. La sectia militara gasim destui din generalii actuali.
      E la moda sa fii academician!!!!!! Cei valorosi cu adevarat nu sunt onorati cum sustin unii pe aici.
  • 0 (0 voturi)    
    lui Viorel Florescu (Duminică, 14 martie 2010, 21:57)

    master of industry [anonim]

    Aceste "somnitati", unii chiar jalnice caractere, sunt autorii celor mai grave rebuturi pe care le produce Romania: tinerii cu diplome universitare. In laboratoarele lor se produc, la norma, articole care hranesc stiinta mondiala, fara ca industria romaneasca sa le poata digera. Ei scriu deci stiu. Ii platim, ii stimam ii iubim !
  • 0 (0 voturi)    
    Abrogarea Legii 31/2007 (Duminică, 14 martie 2010, 22:14)

    Vasile Zarnescu [anonim]

    Sunt de acord cu propunerea eliminarii indemnizatiilor.
    In acest sens m-am exprimat si eu, in demonstratia facuta in articolele publicate pe tema AOSR.
    Cautati pe Google articolele "De cine-i este frica presedintelui AOSR" si "Cine conduce AOSR: o agramata sau un papa-lapte" si veti afla informatiile lamuritoare. Primul articol apare pe linkul http://ro.altermedia.info/coruptie/de-cine-i-este-frica-presedintelui-aosr_18863.html , iar al doilea pe http://ro.altermedia.info/coruptie/cine-conduce-aosr-o-agramata-sau-un-papa-lapte_19024.html. E posibil ca administratorul sa refuze link-urile indicate, de aceea ramine sa cautati singuri pe Google titlurile respective.
    Succes
  • 0 (0 voturi)    
    raspuns catre "cine esti" (Duminică, 14 martie 2010, 23:26)

    Badita Sebastian [anonim]

    Chiar conteaza cine este Stefan Vlaston?

    Nu puteti intelege ca potrivit prevederilor Legii 128/1997 un cadru didactic este platit 8 ore /zi sa desfasoare activitati didactice, de cercerare, de documentare etc.

    De ce sa-l mai platesc inca o data la asa zisul centru de cercetare?

    Un contribuabil! si cred ca este suficienta calitatea asta!
  • 0 (0 voturi)    
    Competentele acestui (Luni, 15 martie 2010, 0:25)

    Vadoq [anonim]

    mediocru cadru didactic de scoala profesionala chiar daca s-a cocotat pe soclul unei organizatii - NU il legitimeaza sa faca asemenea evaluari si luari de pozitie. Or fi cu sigurantza niste 'tehnici securistice" in toata aceasta tarasenie cu acordarea titlului de "academician" pentru Domnul Presedinte Basescu in Asociatia Oamenilor de Stiinta - a nu se confunda cu Academia Romana - si aceasta "initiativa" - insa ESTE O DIVERSIUNE MIZERABILA. Poate ca se manevreaza niste fonduri nejustificate - poate ca unii nu isi merita locul - insa aceasta este ordinea ce trebuie sa si-o faca cei a caror valoare inseamna COMPETENTA si nu mediocritate.
  • 0 (0 voturi)    
    Sa ... (Luni, 15 martie 2010, 6:04)

    utug [anonim]

    Sa se suspende finantarea Academiei de la buget. Academia sa fie preluata de AVAS si privatizata. Sa fie finantat de la buget numai Institutul Revolutiei Romane a dlui Iliescu si Institutul de Studii Social Democrate a dlor Severin-Nastase.


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version