Acordul de imprumut de 315 milioane euro pentru reteaua de metrou Bucuresti - Aeroportul Henri Coanda, semnat la Tokio

de D.G.     HotNews.ro
Miercuri, 10 martie 2010, 14:42 Actualitate | Esenţial

Acordul prin care Japonia acorda Romaniei un imprumut de 315 milioane de euro pentru reteaua de metrou Bucuresti - Aeroport "Henri Coanda" a fost semnat miercuri la Tokyo, in prezenta presedintelui Traian Basescu si a premierului nipon Yukio Hatoyama, informeaza Agerpres.

Documentul a fost parafat de ministrul Finantelor, Sebastian Vladescu, si presedintele Japan International Cooperation Agency, Sadako Ogata. De asemenea, la ceremonie a fost prezent ministrul Afacerilor Externe, Teodor Baconschi.

Proiectul finantat de Guvernul japonez este o solutie pentru eliminarea blocajelor rutiere si a poluarii aerului cu care se confrunta Bucurestiul.

Master Planul de Transport Urban, elaborat de JICA in anul 1999 si aprobat de CGMB in toamna anului 2000, recomanda, intre prioritatile de dezvoltare a infrastructurii urbane de transport, continuarea lucrarilor de extindere a retelei de metrou din Bucuresti.


Citeste mai multe despre   






















4609 vizualizari

  • +5 (5 voturi)    
    Bravo (Miercuri, 10 martie 2010, 14:48)

    ddanescu [utilizator]

    In sfarsit, ceva util! Acum asteptam sa fie construit si dat in functiune cat de curand!
    • +1 (5 voturi)    
      Nu inteleg ceva?? (Miercuri, 10 martie 2010, 15:22)

      Andrei [anonim] i-a raspuns lui ddanescu

      Eu ceva nu inteleg. Cum se face ca noi in afara de a ne imprumuta , de la FMI , BERD, de la Europeni acuma de la Japonezi ...... apoi de pe piata locala de la banci private ... etc ca, nu cred ca am enumerat toate.
      ITREBARE:

      Puteti scrie si voi un articol referitor la , plata sau rambursarea ....etc a datoriilor statului catre..... ?
      Eu nu aud alceva decat IMPRUMUT, IMPRUMUT..... DATORIE...suntem o natie de indatorati?
      • 0 (2 voturi)    
        ti se pare ca (Miercuri, 10 martie 2010, 15:44)

        dragoshf [utilizator] i-a raspuns lui Andrei

        suntem o natie de oameni super muncitori, super productivi, super exportatori?

        de unde bani daca nu producem bunuri si servicii suficiente? avem nevoie de surse de finantare pt investitii in infrastructura daca vrem sa ne dezvoltam si sa ne crestem PIB-ul.
      • +5 (5 voturi)    
        depinde pentru ce te imprumuti (Miercuri, 10 martie 2010, 16:45)

        ion [anonim] i-a raspuns lui Andrei

        Daca te imprumuti ca sa bei si sa mananci e nasol. Dar pentru infrastructura chiar merita sa te imprumuti. Evident ca investitiile trebuie bine gandite.

        Din punctul meu de vedere linia asta de metrou e chiar necesara. De fapt extinderea metroului in Bucuresti ar fi de fapt salvarea Bucurestiului.
      • +1 (1 vot)    
        Desteapta-te Romane ! (Miercuri, 10 martie 2010, 17:53)

        Danut D Deleanu [utilizator] i-a raspuns lui Andrei

        @ Ceasca daca mai avea cca 20 miliarde $datorii traia! Al treilea razboi mondial e in plin avant.Unul economic.Parafrazand pagini Aurii: Nu ai datorii nu exzisti. Ba mai mult nu ai voie! Capisci? DDD/DDG
        • 0 (0 voturi)    
          distrugerea (Miercuri, 10 martie 2010, 21:58)

          luxdesign28 [utilizator] i-a raspuns lui Danut D Deleanu

          economiei si datorii cat mai multe. Oricum era o idee, faptul ca se imprumuta pentru a realiza investitia asta e un lucru bun, numai sa nu se investeasca banii si sa-si de-a seama ca nu pot sa termine lucrare si ca le mai trebuie inca pe atat... vezi Bechtel... ceva normal pentru Romania.

          In Romania anormalul este normal, sau mai bine zis... posibil.
  • +6 (8 voturi)    
    Cine va construi? (Miercuri, 10 martie 2010, 14:51)

    gigi [anonim]

    O firma agreata de japonezi sau una agreata de Berceanu?

    Ca de dat inapoi banii stiu cine o va face: eu si altii ca mine.
    • +1 (3 voturi)    
      o sa vezdem... (Miercuri, 10 martie 2010, 15:00)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui gigi

      daca o sa se termine lucrarea cand ies eu la pensie e clar de cine a fost agreata firma

      cat despre bani... ce sa-i facem frate pai nu noi vrem autostrazi , metrouri, trenuri, infrastuctura etc... pai trebuie sa platim ... bine noi tot nu obtinem ceea ce vrem, dar indeplinim prima conditie: platim...
    • 0 (0 voturi)    
      si eu ma intreb... (Miercuri, 10 martie 2010, 16:01)

      Ion I [anonim] i-a raspuns lui gigi

      si sper ca odata cu banii japonezilor, sa vina si forta de munca tot de acolo sa faca treaba.. sau daca nu.. de prin Suedia / Mare Britanie.. am urmatit documentare despre cat de repede construiesc acestia tuneluri si statii de metrou / caii ferate
    • 0 (0 voturi)    
      iar te-au instruit insuficient? (Miercuri, 10 martie 2010, 16:11)

      cinic [anonim] i-a raspuns lui gigi

      la partid? Cand te imprumuta un guvern tot din tzara respectiva se alege executantul. Asa a fost intotdeauna, dar seful tau de partid e ignorant. De aceea nu s-a facut lucrarea din 1999 si pana acum - nu se puteau cere si obtine comisioane (japonezii, canadienii si americanii NU dau). Sigur ca nu o sa vina sapatori japonezi la noi. Vor fi subantreprenori de la noi sau din UE sau din Turcia, alesi de antreprenorul general. Dar responsabilitatea termenelor si bugetelor apartine antreprenorului general. Romanii vor asigura devierea/asigurarea utilitatilor si exproprierile CARE NU VOR COSTA numai un leu.
      • 0 (0 voturi)    
        care exproprieri bre? (Miercuri, 10 martie 2010, 16:59)

        io [anonim] i-a raspuns lui cinic

        a celor care locuiesc in subteran?
        chiar si legat de utilitati am ceva indoieli,
        la adincimea la care se sapa un tunel de metrou.
        cred ca te-a luat entuziasmul pe dinainte ...
        • 0 (0 voturi)    
          alea care sunt (Joi, 11 martie 2010, 14:35)

          cinic [anonim] i-a raspuns lui io

          1. Metroul mai are si statii. Acelea au iesiri la suprafata sau n-ai vazut vreun metrou in viata ta? 2. Ultima portiune (spre Otopeni) pare ca e la suprafata. PS. Nu stiu daca trecand prin subsolul casei tale trebuie sa-ti platesc ceva? Pare-mi-se ca da!
    • +1 (1 vot)    
      sa-l faca numa' (Miercuri, 10 martie 2010, 16:23)

      Io [anonim] i-a raspuns lui gigi

      Daca il construiesc repede, putin imi pasa.
      Ma tem insa ca iar vom constata peste vreo 3 ani ca nu s-a sapat un metru de tunel, am tocat sute de milioane si inca nici n-am ajuns sa tragem banii de la japonezi...
  • 0 (4 voturi)    
    Minunat!!!! (Miercuri, 10 martie 2010, 14:54)

    gogu [anonim]

    ... inca un imprumut.
    • +1 (1 vot)    
      deci obtii acum si platesti in timp (Miercuri, 10 martie 2010, 16:13)

      curios [anonim] i-a raspuns lui gogu

      Altfel de unde luam 300 mil. in 2-3 ani? de unde taiem? Crezi ca daca se facea intern nu te imprumutai la o banca (cu dobanda mai mare)? Gogule, citeste si tu un manual de economie SIMPLU, nu te lua dupa RTV si A1.
  • +3 (3 voturi)    
    Treaba devine serioasa... (Miercuri, 10 martie 2010, 15:00)

    Catalin Dimofte [utilizator]

    E putin ca-n snoava cu vulpea si omul lenes -- te pomenesti ca s-ar putea chiar sa se si faca!!!
    In fond, iata, n-au trecut decat zece ani si deja au facut rost de-o parte de bani... in ritmul asta in inca doar 5-10 ani fac rost si de restul, vreo cinci ani mai dureaza licitatiile, exproprierile si pregatirea de santier, lucrarile in sine doar vreo 10... numai bine sa fie gata prin 2032, cand Romania -- devenita intre timp a patra putere economica din UE -- va gazdui Olimpiada...
    Si nu, nu e vb nici de Basescu, nici de Vladescu, Berceanu etc. E vorba de ei toti, indiferent de partid.
  • +8 (14 voturi)    
    pe tacute (Miercuri, 10 martie 2010, 15:01)

    silviu [anonim]

    Am convingerea ca al doilea mandat o sa vedem un alt Base - ala care tace si face. Moldova-colaborare pragmatica si la pas marunt, Ciolos- specialist european apreciat si sustinut care a confirmat, scutul american - aprobat fara comentarii - a dat peste cap lobby-ul rusesc din politica romaneasca, Kazahstanul - chiar daca nu vor plati integral datoria au fost nevoiti sa dea drumul petrolului pe la noi, South Stream - incep rusii sa calculeze daca nu au gresit ca nu ne-au dat ce-am vrut de la inceput.
    Si pot spune ca imi place asa .
    • -3 (5 voturi)    
      exact (Miercuri, 10 martie 2010, 15:46)

      dragoshf [utilizator] i-a raspuns lui silviu

      Basescu 2 e mandatul de liniste, omul a castigat ce si-a propus, nu mai are nimic de pierdut. in plus mi se pare ca acum a inceput pe bune lupta anti-coruptie, prea sunt 2 primari PDL pe faras.

      ma bucur ca l-am votat, ce sa zic :D
    • +1 (1 vot)    
      analiza corecta (Miercuri, 10 martie 2010, 18:27)

      andrei [anonim] i-a raspuns lui silviu

      Stiind nivelul "comentatorilor " de pe acest site sunt sigur ca aceasta analiza extrem de corecta va stirni un val de "post"-uri infierbintate care sa arunce ceva noroi...
      Din parte mea , felicitari pentru o analiza foarte corecta !
  • +4 (6 voturi)    
    puneti mana pe tarnacop (Miercuri, 10 martie 2010, 15:03)

    vlad [anonim]

    Hai baieti, ca se poate. Ar fi minunea lumii pentru orasul asta de cacao.
    Noroc cu japonezii astia saracii, sa le dea Dzeu sanatate maica.

    Acu nu mai ramane decat ca Base, Vladescu si Baconschi sa-si opreasca niste comisioane, ca deh, ei au semnat contractele, Berceanu sa gaseasca niste firme "de incredere" si Videanu sa furnizeze marmura pentru placarea scarilor rulante.

    Chiar, nu pot oamenii aia draguti care ne-au dat banii sa vina ei sa-l construiasca? Va rog eu
    • +1 (1 vot)    
      Japonia desemneaza antreprenorul general. (Miercuri, 10 martie 2010, 16:15)

      prudent [anonim] i-a raspuns lui vlad

      Si cu asta am spus totul. Restul sunt barfe de partid!
      • 0 (0 voturi)    
        ce legatura are partidul? (Joi, 11 martie 2010, 10:44)

        vlad [anonim] i-a raspuns lui prudent

        Spun doar ce vad. Si Bechtel e o companie americana (antreprenor general) si uite cum se construieste.
        Or fi banii japonezi insa pana la urma tot autoritatile romane vor coordona intr-un fel sau altul proiectul si tot muncitorul roman va da cu tarnacopul, care muncitor roman va trebui supravegheat de cineva non-roman daca vrem sa vedem proiectul finalizat.
        • 0 (0 voturi)    
          AG raspunde (Joi, 11 martie 2010, 14:39)

          prudent [anonim] i-a raspuns lui vlad

          si pentru buget si pentru termen si pentru calitate. Noi am facut un contract prost cu Bechtel, cu termene aiurea si cu finantare cum s-a putut. La Japonezi ei finanteaza, ei raspund. Daca agentia japoneza respectiva le taie finantarea (ipoteza) si ei vor livra cf. cu finantarea. Bechtel nu a incalcat contractul cu noi.
  • +3 (3 voturi)    
    primul (Miercuri, 10 martie 2010, 15:08)

    J [anonim]

    Asta e primul din urmatoarele 5 care se vor face pentru a finaliza proiectul de metrou pana la aeroport.

    Va costa bineinteles 1,5 miliarde ca apoi ce poti face cu 300 de milioane. Abia se urnesc 1 km, impart comisioanele si dau afara muncitorii, mai mult ce?!

    Mai bine se tocmeau cu japonezii sa se ocupe ei 100% de proiect, cu supraveghere nemteasca a etapelor de realizare, fara picior de roman in jur si poate atunci ar fi costat banii astia.
  • +1 (1 vot)    
    Mai bine ... nu (Miercuri, 10 martie 2010, 15:16)

    Un rroman [anonim]

    Multumim Japonia pentru bani. Dar cine trebuie sa construiasca metroul? Noi, rromanii? Atunci nu mai vreau banii astia nici ca donatie. De ce sa ne spetim, sa muncim noi? Mai bine duceti-ne la spanzuratoare...
    • 0 (0 voturi)    
      esti sigur? (Miercuri, 10 martie 2010, 16:47)

      ion [anonim] i-a raspuns lui Un rroman

      Hai nene, nu mai fii asa pesmist. Ca si metroul de merge acum in Bucuresti tot romanii l-au facut
  • +7 (7 voturi)    
    Doua rugaminti: (Miercuri, 10 martie 2010, 15:19)

    Gigi [anonim]

    1. Sa fie facut tronsonul cu firme japoneze
    2. Sa fie facute toate autostrazile cu firme japoneze

    Se poate?
  • -2 (4 voturi)    
    Incredibil, dar adevarat (Miercuri, 10 martie 2010, 15:21)

    mary [anonim]

    Am citit comentariile , convinsa fiind, ca in fata evidentei,nu se mai poate comenta nimic rau.
    Acum sunt convinsa ca,indiferent ce ar face TB&Co., cei care nu vor sa vada binele, chiar daca este batator la ochi , vor pretinde ca nu-l vad .
    • -1 (1 vot)    
      nu zau (Miercuri, 10 martie 2010, 15:34)

      euroconstruct vasile [anonim] i-a raspuns lui mary

      "Master Planul de Transport Urban, elaborat de JICA in anul 1999 si aprobat de CGMB in toamna anului 2000"
      helloooo... suntem in 2010 - ce s-a intamplat in zece ani, apropo de cei "care nu vor sa vada binele"? ha?
      • +3 (3 voturi)    
        simplu (Miercuri, 10 martie 2010, 16:18)

        prudent [anonim] i-a raspuns lui euroconstruct vasile

        pe filierea guvernului japonez nu se dau comisioane, de unde si lipsa de interes. Precizez pentru toti carcotasii, ca antreprenorul general este japonez si este responsabil de respectarea termenului si bugetului. Cu ce subantreprenori lucreaza este decizia si responsabilitatea sa!! La fel si cu Comarnic-Brasov ceea ce explica reactiile FURIBUNDE ale PSD contra proiectului.
    • -1 (1 vot)    
      care bine? (Miercuri, 10 martie 2010, 15:39)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui mary

      momentan binele este ca ne-am imprumutat...
      o sa fiu multumit cand o sa vad metroul dat in functiune...
      pana atunci totul nu este decat inca o datorie pe umerii nostrii
    • 0 (0 voturi)    
      evidenta (Miercuri, 10 martie 2010, 16:07)

      vlad [anonim] i-a raspuns lui mary

      Evident deocamdata e doar imprumutul.
      E adevarat, evidente sunt si reparatiile facute la A1 cu bani de faceai alta autostrada. La fel de evidente sunt si firmele asfaltatorilor si drumarilor care ne construiesc noua niste drumuri deloc evidente.
  • +1 (1 vot)    
    imprumut de mentalitate? (Miercuri, 10 martie 2010, 15:25)

    CMihai [utilizator]

    Si Japonia nu ofera imprumut de mentalitate, ca bucurestenii sa nu deplaseze 500 de metrii cu masina, si sa vada beneficiile de a utiliza transportul in comun si metroul? Ca cunosc multi bucuresteni, care (exemplu concret), locuiesc la 1 km de un mall si sunt dispusi sa se deplaseze cu masina in loc sa se plimba pana acolo ...
  • +4 (4 voturi)    
    Sumimasen !!! (Miercuri, 10 martie 2010, 15:32)

    badgeo [anonim]

    Stimabililor !

    Observ ca va dati toti cu presupusu' , iar unii dintre voi habar n-au ce vorbesc si ... daca tot freaca menta pe net ( ca de ... e criza, da' bani de scule de navigat pe net si abonamente au ) m-am gandit sa-i ajut sa priceapa.

    1) JBIC , banca ce va finanta proiectul va lansa o licitatie internationala la care vor participa cei care au expertiza in sapat tuneluri de metrou si/sau lucrari de transport aerian -urban (metrou, monoray,etc.)
    2) Consultantii vor fi japonezi , fiti siguri de asta, sau agreati de JICA (agentia japoneza din text)
    3) Planul de proiect va fi facut de consultanti si si daca nu va fi respectat "la fix" de constructor , acesta nu va primi transele de bani.
    4) Garantiile pe care le vor cere constructorilor (prin caietul de sarcini - facut tot de japonezi) vor fi de tip "bid bond" , " execution bond " si "warranty bond".
    5) Plata pe care o vom face s-ar putea sa aiba o perioada de gratie de 5-10 ai si o rambursare de cel putin 20-30 ani cu dobanda de max. 2%.

    V-as spune mai multe (am lucrat 3 ani cu japonezii) dar vina ca voi vorbiti (majoritatea) prostii o are presa care se ocupa numai si numai de politicieni si curve (cam acelasi lucru) si evident guvernantii care habar n-au de nimic, inclusiv de comunicarea cu cei pe care pretind ca-i conduce (unde ?), adica noi.

    Arigato !
    Sayonara !
    • +1 (1 vot)    
      Ok (Miercuri, 10 martie 2010, 16:51)

      ion [anonim] i-a raspuns lui badgeo

      E foarte bine ca ne-ati informat. Multumim pentru asta.

      P.S. Un sfat despre comunicare, ca tot vorbeati ca guvernul nu are habar de comunicare. Un ton mai jos in exprimare ar fi bun. Ca daca incepeti cu "mai fraierilor care va dati pe net", riscati sa nu vi se citeasca mesajul
    • 0 (0 voturi)    
      punctat (Miercuri, 10 martie 2010, 19:04)

      maria [anonim] i-a raspuns lui badgeo

      ai punctat super ssi daca ai amanunte,nu te sfii!
    • 0 (0 voturi)    
      Foarte bine (Miercuri, 10 martie 2010, 22:09)

      HESS [anonim] i-a raspuns lui badgeo

      Documentat.Ce-mi place sa aud ,licitatie internationala,planuri,consultanti,PENALIZARI ,GARANTII . EXPERTI IN FORARI ALO BERCEANUUUUUUUULE AUZI .,I-A AMINTE CUM SE PUNE DE-O MAMALIGA ,SAU IN FELUL ASTA NU IES COMISIOANELE.NASTASE TU AUZI .Cu toate ca banul este ochiul dracului .Vrem continuarea
    • +1 (1 vot)    
      daca stii, spune (Joi, 11 martie 2010, 11:15)

      Avocatul boborului [anonim] i-a raspuns lui badgeo

      Prietene, unii dintre noi, sa stii, folosim net-ul in scopul in care a fost creeat: pentru informare. Si pentru ca, din postul tau nu-mi dau seama daca detii cu adevarat informatii sau ne servesti abureala semidocta, raspunde, daca poti, la urmatoarele intrebari :

      1.Cine este beneficiarul imprumutului: Metrorex, Municipiul Bucuresti, Ministerul Transporturilor...

      2.De unde stii ca banca va organiza licitatia pentru selectarea antreprenorului general? Ca ar fi total nefiresc ca o banca sa faca asta

      3.De unde stii ca se vor alege consultanti japonezi? S-a publicat textul acordului de imprumut, este cumva o conditie precedenta impusa?

      4.Idem, de unde stii care sunt conditiile de rambursare a creditului?

      M-ar interesa sa stiu daca exista informatie publica (pertinenta) asupra acestui proiect. Si cred ca nu numai pe mine. Daca ai acces la astfel de informatie, lamureste-ne. Daca nu, esti de acord, probabil, ca tot ce ai scris tu mai sus se incadreaza la categoria "wishful thinking"

      Salutari.
  • 0 (2 voturi)    
    Metro (Miercuri, 10 martie 2010, 15:40)

    Alex. Gelsinger [anonim]

    Sper cä Japonia si construieste acest Proiect. Dacä nu este inutil acest Imprumut pe seama poporului. Egal null. Cu stimä.Alex
  • 0 (0 voturi)    
    greva metrou (Miercuri, 10 martie 2010, 16:58)

    George [anonim]

    Exista o petitie creata impotriva grevei de la Metro ce este planificata pe 18.03.2010.
    Intrati si semnati.

    http://www.petitieonline.ro/petitie/concediere_grevisti_metrorex-p48275053.html


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version