Radu Berceanu: Sistemul feroviar nemultumeste pe toata lumea, dar are personal numeros platit destul de bine

de D.G.     HotNews.ro
Luni, 8 martie 2010, 20:42 Actualitate | Esenţial

Radu Berceanu
Foto: AGERPRES
Ministrul Transporturilor, Radu Berceanu a declarat, luni, referindu-se la disponibilizarile de la CFR, ca nu este in regula ca in continuare sa existe "un sistem feroviar care nemultumeste pe toata lumea si are un personal extrem de numeros, platit destul de bine si cu tot felul de facilitati", informeaza Mediafax.

"Atata vreme cat raman acolo, se infrupta din banii dumneavoastra. Adica, ei sunt bugetari si in momentul in care raman acolo si nu au suficient, nu platesc taxe, nu platesc impozite si nu platesc curentul, motorina. Nu putem merge inainte cu aceasta formula. Nu asta este drumul normal", a explicat Berceanu disponibilizarea a 10.000 de oameni de la CFR.

Intrebat despre amenintarea cu greva, Berceanu a spus: "Asta e. E dreptul dumnealor. Oricum, am gasit multe solutii in favoarea lor, drepturi pe care nu le aveau in contractul colectiv de munca, deci au totusi un intreg pachet salarial si social pentru ca aceasta masura sa fie mai usor de suportat".

El a mai spus ca, in ultimii 10-20 ani s-au facut investitii in transportul feroviar si s-au "schimbat anumite tehnologii".

"Nu putem sa mergem pe un sistem feroviar care nemultumeste pe toata lumea si are un persoanl extrem de numeros, platit destul de bine si cu tot felul de facilitati, nu cred ca este in regula", a adaugat Berceanu, aratand ca veniturile si cheltuielile trebuie echilibrate.


Citeste mai multe despre   
























Astra Film Festival 2017

VIDEO INTERVIU ​Hanka Kastelicova, producator executiv HBO Europe: Timpul mediu de productie pentru un film documentar HBO este de patru ani, dar am avut si cazuri in care totul s-a intins pe o perioada de 10-14 ani

Hanka Kastelicova, producator executiv HBO Europe, discuta in cadrul unui interviu despre implicarea HBO in productia de filme documentare si numarul mic de cinematografe din Romania: "De exemplu, filmul Lumea Vazuta de Ion B., regizat de Alexandru Nanau, a primit un premiu Emmy. Am continuat cu Alexandru si am produs filmul Toto si surorile lui, film care a fost nominalizat la Premiile Academiei Europene de Film, echivalentul Oscarului european".
  • Intra in articol pentru a citi principalele declaratii ale lui Hanka Kastelicova

6183 vizualizari

  • +12 (18 voturi)    
    Rusine (Luni, 8 martie 2010, 21:05)

    Adrian [anonim]

    Bine ca CFR are nevoie doar de sefi. Pe aia nu ii da nimeni afara ca da faliment.
    Ati dat afara doar [...] pe cei nesemnificativi
    • -3 (11 voturi)    
      cuvinte grele (Luni, 8 martie 2010, 22:33)

      Andrei Cosmovici [anonim] i-a raspuns lui Adrian

      Pentru redactia Hotnews: sa-mi fie iertat, dar mesajul de mai sus poate fi inteles si fara ultimul cuvant... Chiar trebuie sa fim pe maidan pentru a discuta ceva? O cenzura s-ar impune totusi. Atentie la ofensarea celor care au bun simt.
    • +3 (13 voturi)    
      Pui pariu... (Luni, 8 martie 2010, 23:18)

      Dorel [anonim] i-a raspuns lui Adrian

      ... ca daca ar da afara doua treimi din puslamalele alea din Parlament impreuna cu lacheii lor din personalul auxiliar, le-am simti mai putin lipsa decat acarilor care muncesc 2 ore pe saptamana?
    • +12 (12 voturi)    
      Interesant este (Marţi, 9 martie 2010, 8:09)

      cip [anonim] i-a raspuns lui Adrian

      Ca si Sistemul Parlamentar, Guvernul, Aparatul Central al statului nemultumeste pe toata lumea, dar are personal numeros platit destul de bine si nu am auzit de disponibilizari......
  • +1 (9 voturi)    
    foarte tare! (Luni, 8 martie 2010, 21:06)

    Mihai [anonim]

    cred ca ar trebui 20.000 de oameni
  • +27 (29 voturi)    
    rata idracului (Luni, 8 martie 2010, 21:12)

    Mazeta [utilizator]

    Ati distrus cfr pt a favoriza transportatorii particulari si asfaltatorii partidului. Toata lumea urla dupa autostrazi - care nu exista, practic - dar uita cat de ieftin, sigur, comod si ecologic ar fi fost sa se investeasca (pe bune) intr-un sistem deja existent, cel feroviar. Niste hoti si niste fameni!
    • +7 (9 voturi)    
      prietene (Marţi, 9 martie 2010, 8:24)

      srpc [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      calea ferata are doua dezavantaje majore:
      1. firmele mafiotilor de partid nu pot face bani grei pe seama ei ca pe seama drumurilor
      2. prostimea romana, ineficienta dar orgolioasa, are nevoie de 4 roti infipte-n fund ca sa-si calmeze complexele! cu trenul nu te simti mai barbat sau mai valoros decat esti, pe cand intr-un bemeveu devii zmeu, nu-i asa?
      cum vrei tu sa ai o politica inteligenta si pragmatica intr-o tara care-i voteaza, masiv, pe iliescu si basescu?
      • +6 (10 voturi)    
        orgoliu (Marţi, 9 martie 2010, 9:36)

        kk [utilizator] i-a raspuns lui srpc

        exemplu de 4 roți înfipte în fund Cluj - Marea Neagra

        feroviar: - 18 ore (întârzieri, șine dilatate, dormit pe coridoare, răcit de la curent etc.) aprox 800 ron
        autoturism: - 10 ore aprox 500 ron, comfort mediu

        prețurile sunt pt 4 persoane.
        • +3 (3 voturi)    
          18 ore Cluj-Marea Neagra (Marţi, 9 martie 2010, 15:09)

          ion meion [anonim] i-a raspuns lui kk

          Stimate domn, daca statul roman, care este proprietarul infrastructurii feroviare, aloca bani ptr modernizare, ajuneati in 5-6 ore pe litoral de la Cluj. Daca se incepeau lucrarile de modernizare, se dadea de lucru la firme de constructii, metalurgie, servicii etc, IAR COFORTUL CALATORIEI ERA MAXIM.Nu s-a dorit acest lucru, se castiga bine din firmele cu microbuze, ce daca la un accident mor 20/30 de oameni.In rest asa este: 4 roti infipte-n fund!
      • 0 (0 voturi)    
        al doilea nu e real... (Marţi, 9 martie 2010, 11:52)

        sandra [anonim] i-a raspuns lui srpc

        ca sa mergi de la BV la Bucuresti te costa 90 lei trenul dus intros. Deci, dupa un calcul simplu, si daca mergi o singura persoana, e mai rentabila masina (bine, nu daca ai Jeep). Deci, domnul Breceanu ar trebui sa stie ca pestele de la cap se impute. Asa ca ar trebui sa ne explice ce reforme s-au facut in ultimul timp, cum s-au gandit sa eficientizeze calea ferata, sa o faca sa fie o alternativa...eu asta vreau sa aud!
    • +2 (10 voturi)    
      esti treaz? (Marţi, 9 martie 2010, 8:52)

      curios [anonim] i-a raspuns lui Mazeta

      si in 1989 de la Buc la Pitesti faceai SASE ore cu trenul. Vrei cu trenul de la New-York la Montreal? 16 ore fata de 7-8 cu masina? In USA e la fel, cu asfaltatorii partidului? Nu vrei sa trimiti un container pe cfr de la Buc la Cluj? ZECE ZILE si il ai in gara! Ia un camion si e poimaine unde vrei tu in oras!! In vest 86% din transportul de persoane este pentru navetisti. Daca te uiti prea mult la postul sefilor de sindicat RTV asa patesti.
  • +14 (20 voturi)    
    Pai (Luni, 8 martie 2010, 21:18)

    HESS [anonim]

    Oamenii aia de bine de rau multi dintre ei au muncit iarna vara in trei schimburi si multi dintre ei si de sarbatori.In schimb DUMNEATA DA TE-AI INFRUPTA TDIN BANII NOSTRII FARA SA FACI NIMIC DAR NIMIC .Toti voi politicienii de dupa 89 in afara de a vinde tot ce a construit poporul cu sudoare si facand foamete .,ati vandut voi .
    Rezerva de petrol ati executat-o acumva urma aurul,paduriile la fel.Santeti ministrul transporturiilor ,mai lasati afeceriile personale si puneti-va capul la contributie daca nu pt a crea posturi de munca in CFR ,macar sa le mentineti astea.Puneti la punct proiecte pt atragerea fonduriilor europene pt infrastructura.Fonduri pt modernizarea CFR-ului .Sa dai afara oameni dintr-un sector orice prost stie,dar sa faci sa intorci marea si sarea sa mentii acei oameni nu ricine poate.Si apropo ,am vazut o poza pe Hot News cu autostrada rusinii ,cu o portiune din ea.petecita plus ca o margine din ea era sfarmata.Mie ca ministru mi-ar fi rusine sa platesc din banii truditoriilor romani o asa zisa autostrada ,caci numai autostrada nu se poate numi soseaua aia..
    • +3 (9 voturi)    
      iti inteleg emotia (Marţi, 9 martie 2010, 9:00)

      meticulos [anonim] i-a raspuns lui HESS

      dar. Istoric caile ferate au fost necesare pentru transport miliar greu (vezi Franta, Germania). De aceea nu prea vezi cai ferate in USA si Italia. Apoi s-au construit cai ferate pentru platformele industriale. Noi nu MAI suntem in aceste situatii. Ramane navetismul (vezi si Anglia). Cred deci ca va trebui facuta o selectie si sa vedem la ce renuntam/privatizam. Un amic a vrut sa trimita un container de la Buc. la Cluj. A trebuit sa angajeze un camion macara pana la "gara". A ajuns in 10 zile, iar la Cluj invers. Cu un TIR l-ar fi costat jumatate si ar fi durat 2 zile. Diferenta de cost si timp trebuia sa o inghita ca sa tinem cfr marfa in viata? Da-mi un raspuns onest!
      • +5 (5 voturi)    
        esti confuz prietene (Marţi, 9 martie 2010, 10:26)

        R.T. [utilizator] i-a raspuns lui meticulos

        Pai daca era mai ieftin cu tirul, de ce nu a folosit TIR-ul, prietenul dumneavoastra? Nu-l obliga nimeni sa foloseasca CFR marfa.

        Eu locuiesc in Germania si desi cu masina ar fi mai ieftin, trenurile sunt mereu pline. Majoritatea navetisti, dar si oameni care vor sa lucreze in tren, sau sa caltoreasca relaxat, in loc sa stea nu stiu cate ore la volanul masinii.

        Daca oamenii nu vor trenuri, nu le-ar folosi, iar caile ferate germane au transportat in 2006 aprox. 2 miliarde de pasageri. Asta intr-o tara cu 12.000 de km de autostrazi.

        Daca Guvernul se pune pe distrus CFR, oamenii raman fara alternative, si asta e in sine problema.
        • 0 (0 voturi)    
          sarea din bucate (Miercuri, 10 martie 2010, 0:41)

          stupidu [utilizator] i-a raspuns lui R.T.

          fratele meu alb, de ce atunci cind aveati nevoie de sare pentru dezapezire ati dus-o cu camioanele in germania, chiar daca acestea s-au inpotmolit pe drum?
      • 0 (2 voturi)    
        Ai (Marţi, 9 martie 2010, 12:56)

        Hess [anonim] i-a raspuns lui meticulos

        Dreptate .CFR -ul functiona si pt ca Ceausescu a creat o economie buna rea dar a creat-o .Acum au rezolvat-o baietii.Nu ma emotionez ,ma enervez la culme cand apare cate un ministru care singura solutie o vede in disponibilizari.Si ce e mai trist .,ca vor fi dati afara palmasii aia care chiar au muncit,in timp ce aia cu salarii ENORME derectorasii vor ramane.Eu as propune concedierea directoriilor si mahariilor si micsorarea regionalelor prin unire lor.Una singura sau doua si afara cu directorii si secretarele care clocaie.Si un ministru e varful in ministerul pe care-l conduce.Si trebuie sa faca totul pt buna functionare a lui.Si sa incerce sa mentina oamenii.Fonduri europene pt construirea infracstructurii feroviare pt trenuri de mare viteza.Ar fi de munca si s-ar putea plasa cei disponibilizati cei din CFR. Sau fonduri pt modernizarea actualei retea feroviara.
        Pai la fonduri nu iese cei 20-30 la suta bacsis si pt un proiect e de munca.Si nu ar mai avea timp de afaceriile sale daca le are .Tatal meu a avut sute de oameni ,,sub ,, mana iar dupa revolutie cand i s-a cerut sa aleaga oameni pt disponibilizari si-a cerut pensionarea anticipata.
        BERCEANULE ORI DEMISIA ORI NU DORMI NICI ZIUA NICI NOAPTEA SI TE PUI SA FACI PROIECTE PT MODERNIZAREA CFR-ULUI CU FONDURI IEUROPENE.
  • +24 (26 voturi)    
    din pacate (Luni, 8 martie 2010, 21:19)

    george [anonim]

    d-l Berceanu imi este extrem de antipatic dar trebuie sa recunosc ca sistemul feroviar este putred. Doua exemple din experienta personala:
    1. in decembrie 2004 circulam pe ruta P.Neamt - Bacau - in tren extrem de frig si am constatat ca unicii care aveau bilet eram eu si sotia mea; ceilalti mergeau cu NASUL, care nas nu avea nici un scrupul in a-si baga in buzunar
    2. mai 2009 mergeam cu masina de data asta de la Lugoj la Deva; pe la Faget iau un nene la ocazie care a fost anuntat de seful de echipa sa se prezinte de urgenta la servici ca venea un control; in situatia lui era toata echipa si presupun nu erau la prima chiuleala.
    Concluziile sa le traga fiecare
  • +5 (9 voturi)    
    sa vedem.. (Luni, 8 martie 2010, 21:32)

    cristi [anonim]

    nu am nimic impotriva disponibilizarilor in conditiile in care acele locuri de munca sunt niste gauri negre in bugetul statului... ce ma deranjeaza este faptul ca in cazul de fatza nu se incearca altceva decat FALIMENTAREA CFR-ului! ce firma grase de transport ar iesi pe infrastructura nationala de cai ferate..
    • +4 (4 voturi)    
      un detaliu (Marţi, 9 martie 2010, 9:04)

      prudent [anonim] i-a raspuns lui cristi

      cine foloseste infrastructura plateste pentru utilizare: o face si CFR marfa si CFR calatori azi. Transportatorii austrieci practica in tzara noastra preturi la jumatate (si unii sunt chiar de stat). Transportatorii romani privati platesc salarii mai mari (o recunosc si sindicatele) si au preturi mai mici. Te las pe tine sa zici de ce? Si orice aluzie la buzunarele pline ale sefilor de sindicate e bine venita.
    • +1 (1 vot)    
      nene cristi (Marţi, 9 martie 2010, 17:55)

      toma [anonim] i-a raspuns lui cristi

      cfr-ul l-au falimentat SEFII LUI !
      au cedat cursele de calatori si marfa RENTABILE ( unor firme private unde sant actionari mascati sau contra spaga ) si au pastrat ce nu-i rentabil,ca doar e subventionat de stat !
      stii ca circula o gramada de privati care fac profituri bune pe liniile cfr ?
      pai atunci cum sa fii RENTABIL cand tu ca stat ai ramas cu ce-a refuzat altul ?
      aici ii principala problema ! statul trebuie sa bage bani in infrastrucura si privatul ( pilosul si spagosul )ia profitul !
      slava sefilor cfr !
  • +1 (15 voturi)    
    rusine (Luni, 8 martie 2010, 21:35)

    Kris [anonim]

    Rusine ca un ministru zis a transporturilor sa faca asa afirmatii si sa nu-si dea demisia!
    Pai atat timp cat ministerul decide politicile privind transporturile cine e vinovat ca se circula pe calea ferata ca inainte de al doilea razboi mondial 38km/h la calatori si 23 la marfa...
    Personalul care a plecat sau pleaca de la calea ferata e victima incompetentei unui minister care in 20 de ani nu a reusit sa faca vreo autostrada sau sa modernizeze o magistrala de cale ferata...
    CFR SA nu are bani de materiale, scule sau piese de schimb pentru minime reparatii care sa sustina infrastructura feroviara in „viata”
    • +2 (8 voturi)    
      Matale te informezi de la radio sant? (Luni, 8 martie 2010, 23:34)

      Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui Kris

      Ca cam asa se-aude ce-ai matale de zis.

      CFR e formata din cre' ca cinci firme formal independente. Ministrul personal numeste reprezentantii statului in fiecare societate. Da' cand ministrul incearca sa dea jos un sef de la CFR numit de predecesorii sai din PSD sau PNL, vuieste toata mass-media ca se fac demiteri pe criterii politice si se politizeaza conducerea CFR-ului.

      Pe de alta parte, fraudele care au dus CFR-ul (toate diviziile) in sapa de cauciuc nu la vremea lu' Berceanu s-au intamplat. Si nici n-a fost Berceanu ala care a umflat CFR-ul in ultimul hal cu oameni din care unu' sta si alti zece il ajuta, da' leafa grasa si-o iau toti.

      In al treilea rand, statul roman e in mod demonstrat un extrem de prost manager. In consecinta, dupa parerea mea singura varianta de refacere a infrastructurii feroviare e privatizarea. E OK ca infrastructura de cale ferata sa nu fie privatizata, ci concesionata cu conditii pe sa zicem cate 30 de ani, nu e insa dupa parerea mea deloc OK sa se pastreze CFR-ul in continuare pe termen lung in patrimoniul statului. Chiar daca concesionarii fac smecherii si nu dau nici un ban statului, aia nu e grav. La o concesionare pe termen lung, ei oricum au interesul sa intretina infrastructura, ca sa castige ceva din ea. Si in felul asta macar statul scapa de grija celor zeci de mii de angajati ai CFR, si in acelasi timp populatia ajunge sa aibe (in timp, evident nu peste noapte) din nou acces la servicii de transport feroviar decente.
      • 0 (2 voturi)    
        nu va fi asa (Marţi, 9 martie 2010, 0:33)

        dezgustat [anonim] i-a raspuns lui Eu the first

        vor proceda ca la autostrazi: particularii vor fura din infrastructura in detrimentul sigurantei transporturilor asa cum s-a facut si la sosele. nu exista nici o speranta mentinand acest mod de organizare;
      • -1 (1 vot)    
        da, privatizam (Marţi, 9 martie 2010, 8:27)

        srpc [utilizator] i-a raspuns lui Eu the first

        si api cine va fi noul rege al CFR? Cocos sau Umbrarescu? poate Emil SaBou, ca tot e mafiot "da Cluj"! ai si tu un creier de urla bibilicile de invidie, bre!
        • 0 (0 voturi)    
          Tu nu cred ca ai inteles (Marţi, 9 martie 2010, 9:59)

          ciupi 2 [utilizator] i-a raspuns lui srpc

          ce zice first in comentariu.
          Pe mine contibuabilul ma doare-n cot daca fura umbrarescu. Daca-l prinde, la parnaie.
          Eu am scapat de un mamut bugetofag.
          Chiar de sunt pe 0 cu incasarile, nu mai sunt pe minus. Pricepi?
  • 0 (6 voturi)    
    intrebare (Luni, 8 martie 2010, 21:37)

    fl [anonim]

    dom ministru
    daca sti cum e cu externalizarea reparatiilor de utilaj feroviar (locomotive mai ales si vagoane) si nu faci nimic esti ticalos
    daca nu sti esti incompetent ca miistru
    ce este valabil?
  • +7 (9 voturi)    
    Mda (Luni, 8 martie 2010, 21:37)

    Rhadoo [utilizator]

    Sa intelegem ca acum, ca tot se economisesc niste bani, se vor aloca sume mai mari pentru dezvoltarea infrastructurii feroviare? Parca vad ca nu.
    Mai am o intrebare simpla. Cati directori de la CFR au fost disponibilizati? Asa, ca sa fie echitabil si proportional.
    Si ultima, daca tot dati afara oameni, veti sustine infiintarea de companii private in transportul feroviar, care sa-i angajeze si pe acesti amarati ramasi fara serviciu? A, stai asa, ca noi n-avem industrie si agricultura, deci n-avem ce transporta.
    Decat sa ne explice noua ca 10000 de amarati stau pe banii nostri si ca de-aia nu merge treaba la transporturi, mai bine s-ar apuca Berceanu sa cheltuiasca cu cap banul public si sa nu-i mai imbogateasca pe regii asfaltului intr-o tara cu gropi in asfalt si cu o infrastructura slaba. Vreau prea multe? Nu, e doar o cerere de bun simt.
  • +2 (4 voturi)    
    D-le Berceanu, unii chiar vor (Luni, 8 martie 2010, 21:39)

    bilica franaru' [anonim]

    Este inadmisibil ce se intampla. CFR--ul , singura "armata "care a fost mereu in prima linie sa fie decimata de amatori inconstienti sau poate tradatori de tara .
    Multi vor sa munceasca cinstit dar sunt vanati dca dusmani .
    Curand CFR-u; va fi ce a fost pentru ca economia unei tari depinde in primul rand de organizarea transporturilor, iar cfr-ul este si va fi principalul operator in transporturi.
  • +4 (4 voturi)    
    rusine 2 (Luni, 8 martie 2010, 21:39)

    Kris [anonim]

    CFR Marfa a fost privatizat „smechereste” prin cederea celor mai bune trase sau contracte in favoarea operatorilor privati...nascuti din fosti conducatori din CFR sau Ministerul Transporturilor...
    CFR Calatori ii calca pe urme prin adoptarea unor politici gresite privind achizitiile de material rulant (automotoare Desiro diesel care circula pe linii electrificate, vagoanea clasa busienss care stau prin revizii, ca nu sunt operabile) trase cedate privatilor
    • 0 (0 voturi)    
      si sefii de sindicat? (Marţi, 9 martie 2010, 9:07)

      naiv [anonim] i-a raspuns lui Kris

      unul spunea la RTV ca automotoarele costa mia putin decat trenurile normale. Cine o avea dreptate? seful tau de partid sau sindicalistul?
      • +2 (2 voturi)    
        corect (Marţi, 9 martie 2010, 9:35)

        Kris [anonim] i-a raspuns lui naiv

        Da, automotoarele costa mai putin decat echivalentul in tren si mai au o calitate costurile de operare (cheltuieli de intretinere si combustibil) sunt mai mici...
        Problema e ca marea majoritate sunt cu motoare Diesel dar ele circula pe linii electrificate unde putea circula cele cu motoare electrice care consumau si poluau mult mai putin!!!!
  • +8 (8 voturi)    
    Maglev (Luni, 8 martie 2010, 21:47)

    darthmaul [anonim]

    Timisoara - Bucuresti se face in ~8 ore pe varianta Craiova (~500Km) cu InterCity. Acum a picat linia la Balota!
    In Spania cu Alta Velocidad Española distanta asta o faci in max 2h.
    China monteaza la greu MagLev german.
    Inca 10-15 ani asa si CFR va ajunge o atractie turistica pentru occidentali, asa cum e acuma mocanita de pe Viseu.
    • -2 (6 voturi)    
      apropo (Luni, 8 martie 2010, 23:34)

      jj [anonim] i-a raspuns lui darthmaul

      de cfr ca atractie turistica: stii wc-urile alea clasice din blocurile comuniste? alea cu franghia aia care atarna de care tragi ca sa flush. Le aveau in america.. ca exponat intr-un muzeu despre viata de la sfarsitul secolului 19 in vestul salbatic :)))
  • +4 (6 voturi)    
    Inca o mostra din (Luni, 8 martie 2010, 21:55)

    mircea [anonim]

    ,,politica'' NEFERICITILOR care ne conduc tara cu mult dispret , dar cu o diabolica tactica : cea a INVRAJBIRII diferitelor categorii sociale de romani intre ele ! Este inadmisibil ca SINGURELE metode de a ne scoate din criza sa fie reprezentate doar de :
    Disponibilizari sau taieri de personal ( apropo, cum stam cu lupta impotriva coruptiei intr-un aparat de stat subdimensionat ca personal), taieri pensii, INCHIDERE SCOLI !, DESFIINTARE SPITALE SI REDUCEREA NR DE PATURI DE SPITAL ? , poate azi maine vor incepe sa ne EXTERMINE pe rand pt a reduce costurile!
    INTREBAREA mea este de ce nu ati anuntat aceste intentii in campania electorala domnilor ? Pai nu voi detinatorii flacarii violete de obarsie portocalie spuneati ca aveti specialisti in redresarea economiei ? DEOCAMDATA masurile pe care le luati sunt primitive si fara de perspectiva ( nu poti reduce si taia la nesfarsit totul !). Asteptam masuri profesioniste, de anvergura, strategii economice la nivel inalt ! Dar vai de noi .
    RUSINE VOUA , JIGODII ORDINARE CE POZATI IN POLITICIENI PROVIDENTIALI, NEPRIHANITI SI SUSTINUTI DE POPOR ! ABSOLUT tot ce se declara sunt minciuni si manipulari . PANA CAND ?
    • -1 (5 voturi)    
      absolut! (Marţi, 9 martie 2010, 9:11)

      furios [anonim] i-a raspuns lui mircea

      si sa mai angajam 500 000 de bugetari. Inca 200 000 la calea ferata, mai ales ca marfa transportata se duce spre zero. Incepem revizia vagoanelor care transporta PATRU calatori pe cursa, incepem cu CINCI echipe de curatenie per cursa, ca sa curete urmele de pasi ale celorlalte echipe de curatenie. Iar daca te extermina pe tine si pe seful tau de partid, chiar ca s-ar putea sa o ducem mai bine.
  • +2 (4 voturi)    
    CFR (Luni, 8 martie 2010, 22:19)

    dani [anonim]

    nu sunt de acord si nu cred ca este corect sa primeasca atatea salarii compensatorii....adevarul este ca sunt foarte multi angajati...dintre care unul lucreaza si patru trag chiulul...exact ca si muncitorii de la drumuri: unul sapa si patru cu tigara in gura se uita la el.......aceste asunt consecintele angajarii dinainte fara cap....poate zboara si cativa directori
  • +1 (1 vot)    
    infrastructura... (Luni, 8 martie 2010, 22:20)

    Flo [anonim]

    ...si in infrastructura cand mai investiti?numa in lumea a treia mai faci Cluj-constanta in 16 ore!
  • -7 (13 voturi)    
    care cfr? avem cfr? (Luni, 8 martie 2010, 22:25)

    tsunami [utilizator]

    toti cei care se plang de decizia lui berceanu, va propun sa-i platiti voi pe cei 10,000 disponibilizati.

    in afara de 3-4 ori pe an (de sarbatori) cfr-ul mananca banii tarii. de ce? de ce mai e nevoie de cfr?
    doar de dragul mandriei?
    au aparut provati cu microbuze care, culmea, stiu sa faca si profit. asta-i drumul. cfr sa functioneze de 2 ori pe saptamana si de sarbatori.
    e inadmisibil cum o locomotiva care consuma motorina cu tona, care costa vo 4-5 milioane de dolari si intretinere de mii de dolari lunar sa traga zinlic 4 vagoane in care merg 10 calatori dintre care 6 fara bilet.
    treziti-va la realitate. de ce sa plateasca o tara-ntreaga lipsa de ineficienta? si ne mai facem si dracului de rusine.
    desfiintati cfr-ul si folositi naibii banii pentru sosele. desfiintati si taromul ca si pe acolo se scurg o caruta de bani.
    privatizati liniile si privatii sa cumpere drezine sa transporte aia 10 oameni. privatii sunt in stare sa faca treaba asta eficient.
    • -1 (9 voturi)    
      off (Luni, 8 martie 2010, 23:31)

      jj [anonim] i-a raspuns lui tsunami

      faptul ca cineva ti-a dat minus arata ca romanii tot refuza sa accepte adevarul: niciodata statul nu va fi la fel de eficient ca mediul privat.

      Cu cat statul are mai multe "companii" de acest fel pe care le conduce, cu atat Romaniei ii va merge mai greu.

      Sa se privatizeze absolut totul si apoi se va vedea ca lucrurile se vor misca mult mai repede.

      Daca continuam sa refuzam si sa ne refugiem in vechiul sistem comunist a la "statul trebuie sa imi dea si sa-mi faca" vom ramane constant cu 50 de ani in trecut.
      • -1 (7 voturi)    
        na un plus de la mine (Luni, 8 martie 2010, 23:39)

        tsunami [utilizator] i-a raspuns lui jj

        daca noi doi suntem in inferioritate, atunci romania n-o sa se schimbe curand.
        am avut curaj sa-ti dau un + fara sa-mi dau mie.
        • -1 (1 vot)    
          :) si unul de la mine (Marţi, 9 martie 2010, 10:04)

          ciupi 2 [utilizator] i-a raspuns lui tsunami

          minusurile sunt de la CFR-istii care stau pe net.
          :D
          • -1 (1 vot)    
            multi cfr-isti pe net (Marţi, 9 martie 2010, 18:13)

            jj [anonim] i-a raspuns lui ciupi 2

            se pare ca suntem in inferioritate numerica.. Nu ma deranjeaza decat ca din cauza asta mult timp de acum incolo vom fi mereu la coada turmei..
    • +2 (2 voturi)    
      desfiintati.. (Marţi, 9 martie 2010, 10:50)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui tsunami

      soselele si folositi banii pentru cfr! privatizati cfr si investiti toti banii din sosele in investitii si subventii pentru cai ferate. soselele actuale sa fie tranformate si intretinute doar pentru biciclisti.
      transportul de persoane si marfuri pe calea ferata va fi intotdeauna mai eficient si mai putin poluant decat pe sosele. dar acest lucru ar insemna o transparenta mai mare a marfurilor transportate, falimentarea drumarilor care astupa aceeasi groapa in fiecare primavara, profituri mai mici pentru industria petrolului si industria auto.
      in 2012 va trebui sa liberalizam transportul pe calea ferata. de-aia berceanu vrea sa faca din cfr o companie vandabila.. isi ia si el un comision grasutz daca o vinde fara miile de frecatori de menta.
      • 0 (0 voturi)    
        ehe (Marţi, 9 martie 2010, 18:15)

        jj [anonim] i-a raspuns lui pehash

        de acord cu privatizarea cfr. Nu-s de acord cu tot restu ce zici. Niciodata trenurile nu-ti vor da libertatea de miscare a masinii. Poate trenu sa te lase in fata casei? Poti sa te duci cu trenu pana la munca? Poate trenu sa te duca pana la hotel/plaja/partia de schi?
  • +7 (7 voturi)    
    CFR (Luni, 8 martie 2010, 22:27)

    cons.ing.Vlad Moucha [anonim]

    SI eu opinez pentru darea afara a tuturor arzatorilor de gaz din structurile de conducere ale CFR.Cu sefi care scot vagonul de dormit de pe ruta Bucuresti/Budapesta obligandu-i pe calatori ca de la Curtici sa se mute in vagonul de clasa,la 5 dimineata in cazul trenului EN"ISTER",pe motiv de...economie,CFR-ul nu va ajunge departe.Prea multa indolenta si incompetenta.Nici dupa o saptamana nu au fost in stare sa-mi raspunda la un e-mail cu continut similar,desi era simplu de scris DA sau NU ori p[roblema se va studia.Rusine!!
  • +3 (5 voturi)    
    cfr versus db, sncf (Luni, 8 martie 2010, 23:04)

    train_passenger [anonim]

    solutia cea mai simpla este de a da oamenii afara.
    nu toti sunt lenesi sau chiulangii...berceanu se dovedeste inca odata un manager prost, heyper-incompetent. altii au stiu sa modernizeze atat infrastructura cit si organizarea liniilor ferate nationale. doua exemple : nemtii si francezii.
    au stiu sa valorifice oamenii sa-i motiveze si sa scoata rezultate. transporturile reprezinta un serviciu vital pentru o economie. imobilismul, interese oculte de partid, au facut din cfr o intreprindere mereu devalizata de sefi gen necolaiciuc. cei care platesc nota: cei mici, unii productivi!! l-as intreba pe berceanu via hotnews care sunt criteriile cu care s-au alcatuit listele de concedieri? au avut loc evaluari in ultimul an, in ultimii doi ani..se stie exact cine si ce face la locul d munca? intr-o discutie in "compartimentul ceferistilor" am auzit numai de pile, sefi, relatii. cei care nu se aveau bine cu sefii nu aveau nicio sansa de promovare! daca numai unui dintre acesti mici lucratori ar fi concediat berceanu este de blamat si va trebui dat in judecata!
    • 0 (0 voturi)    
      ...tot CFR-ul .. (Marţi, 9 martie 2010, 8:44)

      Joho [anonim] i-a raspuns lui train_passenger

      Lasa-i sa desfiinteze CFR-ul, asa macar ar fi "netezita". intoarcerea lui Necolaiciuc, fara CFR acuzatiile impotriva lui, nu mai au obiect.....
    • +1 (1 vot)    
      cine o fi? (Marţi, 9 martie 2010, 9:19)

      nedumerit [anonim] i-a raspuns lui train_passenger

      naiv eu sau tu? exista vreun compartiment in care sa auzi: ce-au sterpelit ieri de prin vagoane, cat au chiulit, cat facut cu nasul etc? Pe la mine prin cartier se aude de unul de la cfr care vinde hartie igienic, detergenti, tuburi de neon etc. Crezi ca are vreun depozit pe acasa? La nasul meu in sat mai toti au scule de otel confectionate la Atelierele Grivita (e drept nu in ultimii doi ani). Ai auzit de vreun roman ca sa zica ca nu a primit vreo pormovare pentru ca nu o merita? Va zice ca altul a dat o shpaga mai mare, ca celalalt e var cu.. etc. Cred ca lamentarea e boala nationala alaturi de capra vecinului.
      • 0 (0 voturi)    
        "schimbarea" (Marţi, 9 martie 2010, 10:01)

        calator [anonim] i-a raspuns lui nedumerit

        nu e naivitate. normalitate.
        daca organizarea era buna orice individ care fura era imediat concediat si cercetat penal!

        astfel economiseau "pachetele sociale".
        astfel introduceau disciplina.
        nu este complicat de a se pune in practica.
        insa nu se poate caci chiar seful transporturilor este un hotz. asa ministru asa subordonati. un model de descurcaretz, de smecher invartit in toate business-urile legate de stat. la nivel mai mic iata gasiti un mecanic cu motorina la punga, o osie in sacul mecanicului de intretinere, "cash" in toate buzunarele controlorilor :(

        nu. nu e nevoie de un tzepes. noua ne mai trebuie timp si finalmente hotararea de a nu mai face concesii furtisagurilor, furtirilor si marilor devalizari. ne lipseste inca o justitie competenta.
        • +2 (2 voturi)    
          ai citit codul muncii? (Marţi, 9 martie 2010, 10:56)

          nedumerit [anonim] i-a raspuns lui calator

          nici daca e prins in FLAGRANT nu poate fi dat afara (o iei cu mustare etc). Trebuie sa ai o comisie de cercetare a faptului, numita de sindicat. Mai vrei? Sunt medici care au UCIS pacienti (constatat cu acte etc) si care au primit diminuarea salariului pe o luna. Iar in justitie - pregateste pentru 3-4 ani de proces, care COSTA! La sfarsitul procesului (daca-l castigi) imi spui ce recuperezi ? Te mai arde si Curtea de Conturi ca ai cheltuit 15 mil ca sa ai dretul sa recuperezi 2 milioane. NU EXAGEREZ, a patit-o un var de-al meu (i s-a imputat cheltuiala cu procesul). Iar mie, ca IMM, mi s-a facut proces pentru ca l-am dat afara pe unul care distrusese un utilaj de 15 mii de euro si am fost obligat sa-l reprimesc.
          • 0 (0 voturi)    
            schimbati codul muncii (Marţi, 9 martie 2010, 13:00)

            calare_pe_codul_muncii [anonim] i-a raspuns lui nedumerit

            in tara in care traiesc, franta, sindicatele sunt foart puternice.
            sarkozy i-a linistit pe metalurgisti, si lanseaza legi mai dure pentru bugetari...vointa politica.

            il vad insa ca se zbate, este preocupat de locurile de munca. sncf-ul lor nu este pe plus dar anumite divizii -tgv- merg foarte bine!

            incredibil ca un hot sau ucigas sa fie doar mustrat. asta nu o stiam!
            codul muncii pe care il citisem eu in anii 90 era depasit. nu ma mir insa: legislatori ca irina loghin, ion dolanescu, vadim, culitza taraita..si altii..ne-au adus aici!
  • +3 (5 voturi)    
    In loc de plasete (Luni, 8 martie 2010, 23:07)

    anonim [anonim]

    Pe de o parte salarii si drepturi: concedii platite triplu, prime (paste, craciun, al 13-lea salar, etc), sporuri, ore suplimentare, bilete de tratament, transport gratuit, diurne, etc ... Pe de alta parte management politic.
    Situatia pe real: CFR acorda in medie 17 salarii/an/angajat!!!

    Un "MANAGER", oricine l-ar numi, va trebui sa taie salariile (de regula a "celorlalti" -asta e).

    De ce: 50.000 angajati x 1.500 euro/angajat/luna = 75.000.000 EURO luna salarii = 1 MILIARD EURO / AN. (1500 euro cost salariu = 700 euro salar net cam 25 milioane ia in medie un ceferist/luna, nu ? )

    Ma astept ca CFR sa ramana cu 5-10.000 angajati permanenti + 5-10.000 angajati externalizati!
    De ce externalizati:
    - legea salariala actuala INTERZICE NEGOCIEREA SALARIULUI UNUI ANGAJAT DESCRESCATOR.
    - Sindicatele si legea salarizarii din romania, sunt inflexibile! Un manager nu poate negocia program de 4 ore, de 6 ore, nu poate negocia adaptarea salariului functie de munca prestata, nici functie de profit, de incasari, nici suspedarea contractului, nici angajarea pe lucrare. Dar poate semna fara batai de cap un contract, mai ales daca are bani aprobati in buget!
    - un manager este fortat sa concedieze angajatii, pentru ca impozitarea este la sursa: daca nu are bani de taxe poate fi condamnat penal!

    Intrebati-va ce ar trebui?
    - nasul sa vanda bilete nu sa se faca ca da amenzi! (dispare spaga , nu mai trebuie oameni la ghisee in garile mici).
    - trebuie legiferat transportul de mare tonaj (feroviar versusu auto)
    - trebuie schimbat modul de formare al garniturilor (cat mai economice)
    - trebuie MONITORIZAT TRAFICUL (Da, SE FURA CATE O GARNITURA INTREAGA, nimeni nu stie cand ajunge pe ... linie moarta!!!)
    - trebuie regandit sistemul de taxare calatori: preturile nu au corespondent cu realitatea!
    - eliminate "bonusurile" pentru pensionari. Juma de tara SE PLIMBA GRATIS!!!
    • +2 (2 voturi)    
      de acord cu taierea bonusurilor (Marţi, 9 martie 2010, 8:42)

      srpc [utilizator] i-a raspuns lui anonim

      in transporturile romanesti (fie ele pe CFR, autobuze interurbane sau locale) sunt milioane de cetateni care circula ba cu pret redus ba gratis (ceea ce inseamna ca au subventii dela buget, adica din banii celorlalti); ar fi cazul sa-si trateze plictisul altfel decat plimbandu-se cu trenul sau autobuzul! sugerez plimbarile pe jos.
      • 0 (0 voturi)    
        sistemul feroviar (Marţi, 9 martie 2010, 16:22)

        sosso [anonim] i-a raspuns lui srpc

        estimare complet gresita ...domnule patron
    • 0 (0 voturi)    
      mda (Marţi, 9 martie 2010, 10:40)

      Andrei [anonim] i-a raspuns lui anonim

      asa pt curiozitatea gloateide prosti care "lucreaza in structurile CFR" si comenteaza fara sa ste care e situatia acolo, aceste... bonusuri mai bine zis reduceri acordate, elevilor, studentilor, batranilor...care insumati ajung la vreo 7 8 milioane.... inmultiti cu cate 12 drumuri dus intors de caciula si vedeti ce suma colosala este. SUma care de altfel statul se obliga sa o achite cfr-ului pt ca e o subventie de la buget, suma pe care nu au achitat-o din 90 incoace. Vedeti ce gaura este in sistemul feroviar, ma refer la cfr calatori. Cfr marfa...a ramas cu transportul carbunelui cu care nu faci nici 2 purici. Mierea a fost data transportatorilor privati...prin "licitati oneste" si apoi stati si analizati ce expuse. Cfr Marfa a asigurat plata salariilor celolrlalte doua companii respectiv calatori si infrastructura timp de ani de zile, era ocompanie cu profit in fiecare an. De unde credeti ca sau facut atatea anl`uri pe vremea lui nastase 4 case si mitrea la transporturi? ganditiva..informativa! inainte sa discutati, sa judecati. Asta e mentalitatea omului, mentalitate cultivata de RAPOSATU ceausist care desi avea 4 clase ...stia si economie...si cercetare, si politica si educatie si in toate era cel mai priceput. E asa face si comunistul roman...desi are o singuracalificare ...el cunoaste de toate...e expert in toate problemele tarii de orice natura ar fi ele. De aia merge tarisoara asta scumpa in directiacare merge...si de aia 5 milioanede prosti au votat la fiecare scrutin cu COMUNISTII...de al de iliescu...si basescu. savafierusine...din cauza voastra...traim toti in rahatul in care suntem.
    • 0 (0 voturi)    
      ai dreptate pe undeva (Miercuri, 10 martie 2010, 1:29)

      stupidu [utilizator] i-a raspuns lui anonim

      tatal meu a lucrat la cfr. eu nici nu eram inca pe lume cind a inceput sa lucreze el la cfr. a ajuns mecanic de locomotiva pina la urma, functie din care a iesit la pensie de boala, la 49 ani si a murit de cancer la 51 ani. doctorii au spus ca principala cauza a fost din cauza liniei de inalta tensiune. nu stiu ce sa spun, cei care dau diagnosticele nu stiu niciodata cauza, ei doar presupun. insa el a murit inainte de vreme, nu doresc nimanui. ceea ce stiu este ca vazind dedicatia cu care mergea el la servici, multa vreme am vrut sa fiu ca si el (probabil ca multi dintre noi ar fi vrut sa imbratiseze meseria parintilor), pe parcurs insa am optat pt. IT. ce pot sa va zic este faptul ca de multe ori lucra mai mult de 24h pe zi (ma rog, cu pauzele obligatorii din dormitoare) insa aveam perioade in care nu-l vedeam decit peste 48 de ore. Stiu, ca salariile erau peste medie, dar mai stiu ca daca avea un tren de dus din X la Y il ducea in siguranta. Mai stiu deasemenea ca multi lucratori la CFR au fost disponibilizati dupa '94 in detrimentul sigurantei transporturilor. Mai mult de atit, transportul marfurilor pe calea ferata a scazut foarte mult din cauza proastei administrari, dar paradoxal acest lucru nu s-a intimplat din cauza muncitorilor, ci din cauza proastei administrari de catre stat. Nu s-a investit nimic in infrastructura de cel putin 20 ani!!!
      Domnule Berceanu, va inteleg (poate) cind afirmati cele de mai sus, dar v-as ruga sa argumentati punctual unde si cind s-a investit in infrastructura? Va chinuiti sa modernizati linia Bucuresti - Constanta, fara nici un rezultat pina la ora actuala, ati inchis mai multe linii secundare, liniile principale sint in paragina si dumneavoastra va mindriti si spuneti ca s-au "schimbat anumite tehnologii"??? Ce tehnologii dom'le???
      In memoriam: ex-mecanic locomotiva: Ladislau Bogdan,
      Regionala CF Brasov,
      Remiza de locomotive Ciceu
      Berceanule, sa citesti asta!!!!!
  • +2 (2 voturi)    
    Nasul (Luni, 8 martie 2010, 23:34)

    Alex [anonim]

    Cand controlorii au luat bani de la calatorii care nu avrau bilete era bine, acum se plang ca nu mai au cu ce sa traiasca. Daca erau si ei cinstiti cu siguranta nu se mai ajungea aici.
  • +4 (4 voturi)    
    de la cap se impute... (Marţi, 9 martie 2010, 0:26)

    dezgustat [anonim]

    berceanule esti de cativa ani ministru. chiar ai recidivat devenind ministru de serviciu pe aceasta ramura. ce ai facut tu ca sa imbunatatesti transporturile feroviare in afara de concedieri? ce actiuni ai intreprins pentru a ameliora problemele ministerului pe care il conduci? un mare nimic. la o firma privata de mult ai fi dat fost dat afara pentru ineficienta. esti un 'sarbu' al transporturilor, dar mult mai limitat si mai prost. pacat ca nu mai este cineva deasupra ta ca sa te dea afara ca pe toti profesionistii i-ati inlaturat.
    • +1 (1 vot)    
      ....ministrii de transport....... (Marţi, 9 martie 2010, 8:51)

      JOho [anonim] i-a raspuns lui dezgustat

      .... Ce a facut Berceanu, ca ministru... recidivist, a mai cumparat niste autobuse,... pentru a asigura buna functionare a CFR-ului....?!

      Purecati fostii ministri de transport, care.... interesant, nu se cearta niciodata, chiar fiind din partide separate, ceva ii leaga ?! nu ?! oare au ceva comun ?! poate niste actiuni ? dorul de a distruge caile ferate romane ?! (ei numesc asta PRIVATIZARE, suna mai bine !!!
  • -1 (5 voturi)    
    Decizii grele (Marţi, 9 martie 2010, 0:43)

    Bula [anonim]

    In sfarsit un ministru care ia taurul de coarne si face ceva pentru a SCOATE dintr-un faliment sigur CFR-ul. Trebuia sa ia cineva decizia asta nepopulara.
    Toata lumea stie ca in curand nu vom mai avea dreptul si nici nu vom mai avea de unde sustine de la buget companiile de stat, iar CFR-ul trebuie sa devina profitabil prin orice mijloace.Ca orice companie privata de altfel. In caz contrar se inchide si gata.
    Poate ar fi fost excelent sa nu mergeti cu nasul si sa cumparati bilete din statie. Daca in statie e inchis e tot vina angajatilor comozi . Sigur nu s-ar fi ajuns in situatia asta daca nu s-ar fi luat "atentia", iar cei care au acceptat acest lucru probabil o sa plateasca cu locul de munca acum.

    De asemenea ar fi nevoie de niste preturi duble, triple pentru ca rutele sa devina profitabile, preturi pe care multi nu le-ati plati. Petrolul are acelasi pret in lume iar consumul pe pasager e asemanator.

    Exploatarea trenului nu este cine stie ce "verde" avand in vedere gradul de ocupare, provenienta curentului electric si eficienta motoarelor folosite.

    O sa urmeze TAROM-ul si restul gaurilor negre.
    • +1 (1 vot)    
      buticu' de pe ulitz (Marţi, 9 martie 2010, 4:01)

      calugaru' vaxile [anonim] i-a raspuns lui Bula

      asa. o sa se inchida si restul activitatilor economice care au mai ramas. o sa se desfiinteze unitatile de invatamint si o sa se homsculeasca. unitatile de asistenta medicala iarasi se vor inchide. ei, si p-orma ro o sa traiasca in stil palestinian, cu ajutor de la uie. si, desigur, cu rugaciuni. cu multe rugaciuni, ca bisericile nu se vor inchide. ele sunt foarte, foarte profitabile!!

      ei, si ce solutii mai are ro? pai se poate gazdui sistemul antiracheta american. ba, daca stau sa ma gindesc, se pot gazdui alea 200 de bombe atomice din europa de vest, pe care statele respective nu le mai vor. deseurile radioactive deja vin.

      ceva ma nelinisteste, insa ... cale ferata canci, sosele canci .... cu ce naiba aduc astia toate alea? cred ca va trebui ras bucurestiul ca sa faca o baza militara americana, cu un aeroport, ceva. ei, si-asa, daca n-o sa mai fie nici locuri de munca, nici scoli si nici spitale, si-asa n-o sa mai ramina prea multa lume pe-acolo.

      asa, si cind darimati casa aia de pe modrogan sau cum ii izce ... avetz grija sa fie toti in ea. stiti dvs care!!
  • 0 (0 voturi)    
    Trai pe vatrai (Marţi, 9 martie 2010, 6:03)

    Anonim [anonim]

    Radule, da tu esti platit bine de statul roman?
  • +3 (3 voturi)    
    nasu (Marţi, 9 martie 2010, 7:28)

    gabi [anonim]

    si la valcea tot cu nasu se merge iar pe ruta babeni berbesti se fura motorina la greu, fura inclusiv politistii. au incercat un sistem antifurt dar degeaba, acum se pune un sac de plastic la un injector si tot se fura. cit priveste mersul cu nasu toata lumea merge cu nasu iar in tren este o mizerie si un miros ingrozitor. nu comparati trenurile din bucuresti cu cele de aici, niste rapciugi de de vagoane, niste jeguri. consider ca cele mai jegoase sunt garile din rominia si toate astea ore nu si din cauza angajatiilor? acu mai auzi una ramase trenul in pana de motorina pe traseu!!!!!!!
  • +1 (1 vot)    
    sa desfiintam facilitatile, dar si ministrul :D (Marţi, 9 martie 2010, 8:10)

    ... [anonim]

    asta este un discurs populist:
    "Atata vreme cat raman acolo, se infrupta din banii dumneavoastra. Adica, ei sunt bugetari si in momentul in care raman acolo si nu au suficient, nu platesc taxe, nu platesc impozite si nu platesc curentul, motorina." - s-a accentuat melodramatic ca este vorba de "banii nostri", s-a pronuntat cuvantul demonic "bugetari", e clar, oamenii aia nu au ce cauta acolo, nu mai vrem cfr, nu avem nevoie de trenuri, las ca merge si cu postalionul. nu platesc curentul si motorina? - adica se doreste privatizarea cfr? pai evident. personal, nici nu stiu cat din accidentele din ultimul an au avut la origine frustrarile angajatilor si cate intentia statului de a califica cfr-ul ca ineficient si a-l privatiza.
    se merge la fel ca in invatamant - sistemul e contraproductiv, asa ca disponibilizam; si daca la invatamant d-l funeriu poate fi neexperimentat si naiv, cu siguranta nu e cazul d-lui berceanu. sistemul de invatamant nu va deveni eficient daca ii vor fi alocate sume mai mici si ii vor fi concediati jumatate din profesori, la fel, nici cfr-ul. pentru concluziile astea se pleaca de la premisa ca invatamantul, cfr-ul sunt lucruri de care nu avem nevoie. de fapt, avem nevoie de ele, ca altfel nu ar fi fost inventate. avem nevoie de profesori care sa se ocupe atent de fiecare dintre copiii nostri, prin urmare 1 profesor la 50 de elevi este o aberatie. avem nevoie si de trenuri, iar acestea trebuie sa fie, in continuare, sigure, si, in plus, rapide. sa eficientizezi nu inseamna sa dai afara. da, daca eficientizezi si iti raman oameni dupa aceasta operatie, atunci ok, da-i afara. dar nu disponibilizezi 10000 de angajati si dupa aia repartizezi aceleasi sarcini dinainte angajatilor ramasi. poate d-l berceanu ar fi mai convingator daca ar spune exact de unde vor fi disponibilizati lucratori. si daca nu ar mai folosi un discurs de tipul "noi - buni, ei - rai". de bine, de rau, este ministru de ceva timp, iar problemele cfr-ului sunt si vina lui.
  • +1 (1 vot)    
    trebuie extirpati (Marţi, 9 martie 2010, 8:28)

    nano [anonim]

    nu uitati ca Berceanu e din vechea generatie, deci scopul ministerului pe care il conduce este acela de a falimenta si de a vinde nu mai conteaza oamenii care isi pierd locul de munca, dar de retele de cai ferate din sud stiti cui apartin ? va spun eu sunt ale domnului ministru care concureaza cu cu cele ale cfr-ului si normal ca sunt servicii de transport mai bune ca doar omul da alti bani ca sa transporte sau sa circule . dar oricum nimeni nu va face nimic , toti critica ca e rau in romania dar nimeni nu face nimic.
  • 0 (0 voturi)    
    teoretic (Marţi, 9 martie 2010, 8:48)

    fefe [anonim]

    masura este buna. Da, sunt multe locuri unde se freaca menta pe bani frumosi in CFR.
    Problema este ca astfel de disponibilizari nu sunt neaparat garantia rentabilizarii si imbunatatirii transportului feroviar. Sunt destule exemple in care se dadeau oamenii afara, si apoi se externalizau serviciile care se prestau inainte intern. Dupa externalizare se constata ca de fapt costa de 3 ori mai mult decat daca s-ar fi prestat cu oamenii proprii.

    Cum zicea Tanase ... Si cu asta ce-am facut?
  • 0 (0 voturi)    
    CFR-ul de la cap se impute (Marţi, 9 martie 2010, 8:58)

    gheo [anonim]

    cfr-ul a fost o vaca de muls iar acum ca a ajuns slabanoaga va fi taiata si data la abator;
    indiferent cine s-a perindat pe la putere, cfr-ul a fost utilizat pentru a se extrage de acolo sume mari pentru prietenii care au finantat partidul... care o fi fost el
    mare lucru nu se mai poate lua acum si trebuie sacrificat de tot si incasat ultimul leu
    pacat ca la distrugere au contribuit de multe ori si angajatii marunti, vezi calatoria cu 'nasul'
  • +2 (2 voturi)    
    Cine vrea o tara? (Marţi, 9 martie 2010, 9:00)

    dan [anonim]

    Incepem sa platim coruptia mea, a ta, a medicului, politicianului. Incepem sa vedem ca spaga nu este asa o gluma orientala ci a devenit un mod de a trai normal indiferent de studii, oras-sat, muncitor sau asa zis intelctual etc. Dar fiecare leu care a ajuns intr-un buzunar gresit, la fel ca fiecare milion de lei dat si luat, au fost furati de la o firma, de la o institutie. In plus, am accentuat caracterul deformat al functionarului public (primarii, scoli, spitale, polite, avocati, politiceni) mostenit de la societatea comunista, am format generatii si generatii de tineri cu aceiasi conceptie orientala: esti destept daca reusesti sa-l pacalesti pe altul si nu daca inveti, muncesti, ai initiativa, inveti sa pornesti o firma. De ce nu investeste nici un miliardar roman in CFR? Ne facem curat de paste in camerele noastre dar nu avem nimic impotrva sa sarim peste gunoaiele din fata blocului, ne cumparam BMW, dar nu ne pasa ca nu avem sosele si aotutostrazi. Ne cataram pe tocuri si vizitam santiere ce nu se termina niciodata. OK, ei sunt vinovati, dar si noi suntem. Fara toleranta zero la toate comisioanele, mitele, sapgile si bacshishurile, nu o sa faem altceva decit sa ne negam existenta in comun pe tarimul Romaniei ca o natie europeana.
    Barthes spunea ca un intelectual nu poate fi supraponderal. Eu spun ca un intelectual nu poate da mita. Deci, unde ne sunt conducatorii, intelectualii, formatorii de opinie, profesorii, antrepenorii, educatii, tinerii, arhitectii nedemolatori de orase si istorie? Cine vrea o tara si intelege ca atunci nu poate sa o distruga? Restul vorbe in vint, ca la romani, nu?
    • +2 (2 voturi)    
      Uite,citind (Marţi, 9 martie 2010, 11:01)

      Pantera Roz [utilizator] i-a raspuns lui dan

      comentariul dvs.,parca nu mai sunt atat de scarbit de mizeria cotidiana si coplesitoare din jur.Mai sunt oameni care gandesc in tara asta.E reconfortant sa citesti ce scrieti dvs.I-am mai recomandat cuiva sa se cloneze.Am avea nevoie de vreo 2 milioane de CETATENI ca dvs. in tara asta.Cu bun simt.Dar bunul simt,din pacate,nu ajunge.Trebuie si ceva actiune.Nu talibanism si inversunare-actiune!Ei,aici e jale mare...O zi buna,d-le.Cu respect.
  • +2 (2 voturi)    
    Un insider (Marţi, 9 martie 2010, 9:02)

    Ionut [anonim]

    Lucrez la in sediul ministerului de transporturi (aka Palatul CFR), pot sa va confirm ca e plina conducerea de ţaţe proaste, care nu fac nimic toata ziua, le-am auzit de foarte multe ori vorbind extrem de inadecvat pt niste femei (bagami-as P**A, f**ui mortii ma-sii..). Niste frecatori de menta, tot timpul ei sunt la pauza de tigara pe holuri, pauza de draci si laci... si sunt sute de birouri pline cu indivizi in genul asta. Parcarea e plina mereu de masini (Audi, VW, Ford, Opel, Toyota, nici o dacie), femeile au cate 5-6 ineluri de aur pe degete si se mai plang ca o duc rau. Vinerea la ora 1, tot ministerul (inclusiv CFR-ul) e gol, nu mai vezi nici o masina in parcare... Lasand la o parte conducerea care e supradimensionata in materie de personal, total ineficienta, pot spune ca dintre randurile CFRistilor, aia dintre linii, eu cunosc personal foarte multi frecatori de menta. Sunt absolvent de transporturi, lucrez in sistemul privat, si am colegi care declara senin ca ei nu fac nimic cand se duc la serviciu (CFRisti)... Judecati si voi acum. Sper ca Boc sa se tina de cuvant si sa inceapa sa dea afara angajatii excedentarii din sistemul national, angajati care nu produc nimic efectiv. (de ex. la scoala, la laboratoare existau niste cuconiţe care stateau inchise intr-un fel de camaruţe toata ziua si niciodata nu le vedeam facand ceva, sa stearga praful de pe motoarele alea, sa le stranga cu o cheie, sa repare ceva... ele isi pileau unghiile... si pentru astea ele sunt platite din banii nostri). Este revoltator!
    • +2 (2 voturi)    
      Esti rau... (Marţi, 9 martie 2010, 10:51)

      Pantera Roz [utilizator] i-a raspuns lui Ionut

      In toate ministerele e la fel,din pacate...Noi suntem romani,nu?!Furam cat cuprinde si dupa aia ne lamentam ca o ducem prost...
  • +1 (1 vot)    
    inca nu e criza (Marţi, 9 martie 2010, 9:02)

    nano [anonim]

    dupa parerea mea romania nu a ajuns la nivelul maxim al crizei si nu sunt nici vrajitor sau alte bazaconii , sunt foarte pesimist in ceea ce priveste viitorul tarii
    • +1 (1 vot)    
      Nu e numai parerea ta... (Marţi, 9 martie 2010, 10:48)

      Pantera Roz [utilizator] i-a raspuns lui nano

      Din pacate...
  • +2 (2 voturi)    
    amintirile... (Marţi, 9 martie 2010, 9:09)

    catalin [anonim]

    CFR-ul, aidoma altor societati ale statului, a fost vaca de mult pt puternicii zilei. Au mult cat au putut chiar si cu nerusinarea surubului de 1 milion lei vechi. Dl. Berceanu vorbeste de investitii.. pai cum poti cataloga investitia pt linia Bucuresti-Constanta daca nu a fost finalizata nici dupa ani intregi?.. Acersti domni care au condus si conduc tara sunt primii care merita disponibilizati caci salariile domniilor lor nu sunt in concordanta cu productivitatea lor... la ce gandire lucida are domnul ministru ma tem ca nici munca gratis nu i se potriveste ci mai repede e nevoie de munca silnica.. ca sa acopere ce mananca si bea pe spatele "prostimii"
  • -1 (1 vot)    
    afara cu ei (Marţi, 9 martie 2010, 9:10)

    Mihai [anonim]

    Daca un anagajat din domeniul privat este concediat pe motiv de restructurare se numeste economie de piata. Daca un bugetar este dat afara se numeste masura antisociala. Sa dea afara 20 de mii ca ne-am saturat sa platim impozite ca sa aiba bugetarii salarii nemeritate.
  • +1 (1 vot)    
    In America (Marţi, 9 martie 2010, 9:17)

    Dan [anonim]

    In USA a fost exact aceeasi politica paguboasa de nedezvoltare a caii ferate pentru a forta consumul de masini. Lobby'ul GM a fost mai puternic decat interesul national, si il este si astazi.

    In Franta este interzis transportul rutier de persoane (microbuze, autobuze), care s-ar suprapune peste reteau existenta de cai ferate. Un drum de la Strasbourg la Angers (800 de km) se face in patru ore si un pic, cu vreo cinci sau sase opriri. Si costa undeva la o suta de euro dus-intors. Daca te duci cu masina, suta de euro o dai numai pe plata la autostrazi, fara benzina.

    In Romania s-a lasat sa se circule cu microbuzele peste tot. Poluare, falimentul caii ferate, etc. O ma re prostie a la americaine.

    Iar despre drepturile ceferistilor, si aia din franta inca au prima de carbune si alte aberatii. Iar acu doi ani ieseau la pensie pe la 42 de ani.

    Daca reuseste sa ii dea afara pe astia o mie, e treaba buna. Dar sa urmeze apoi o politica coerenta de redresare, nu doar atat.
  • +2 (2 voturi)    
    aiurea (Marţi, 9 martie 2010, 9:31)

    Ali [anonim]

    hai ... sa ne lase berceanu cu prostiile lui. au o gramada de oameni care au depasit varsta de pensionare de mult... intai sa pensioneze si porma nici macar nu o sa mai fie nevoie sa se gandeasca la disponibilizari ! intr-un depou sunt cel putin 40% angajati care indeplinesc conditiile si tot nu vor sa mearga acasa...
  • +2 (2 voturi)    
    fochistu e de vina! (Marţi, 9 martie 2010, 9:31)

    mb [anonim]

    exact. fochistul ala amarat care ia 5 milioane imi mananca mie din bani. nu gusterii infecti din conducere. bravo, berceanu. in mod normal trebuia sa fii trimisi in judecata pentru declaratia asta
  • +2 (2 voturi)    
    Spunetzi macar un domeniu, care merge. (Marţi, 9 martie 2010, 9:34)

    lupulsas [anonim]

    Shosele nu, cale ferata nu, industrie nu, turism nu, agricultura ioc, mediu, vai de el, justitzie oale si surcele, asigurari sociale, pe butuci. Iata pe scurt "succesurile" Romaniei in ultimii 20 de ani. a da, facetzi o catedrala supradimensionata, ca prostului ii trebuie, se stie, tichie de margaritar. Pentru cheltuieli curente se iau credite, profitindu-se inca de
    gradul relativ mic de indatorare mostenit de la Ceasca.
    Voi chiar credetzi, ca asa se poate conduce o tzara?
  • -1 (1 vot)    
    Daca ar avea ochi sa vada si mintea limpede (Marţi, 9 martie 2010, 9:36)

    indignat [anonim]

    oricine ar lua masuri de disponibilizare si la CFR calatori.E inadmisibila mizeria,obraznicia si delasarea "nasilor",inconfortul de pe calea ferata.
    Nu te poti atinge de nimic fara sa ti se faca pielea de gaina..cersetori si vanzatori ambulanti,persoane fara bilet. Vi se pare normal?
    Si nu este de vina un guvern,ci toate din 90 incoace.
    Pe cand raspunderea manageriala si ministeriala,ca m-am saturat de pisica pasata de colo-colo?
    Nu e necesar decat un audit extern serios,si discutiile inutile ar dispare!
    • +2 (2 voturi)    
      pe alocuri (Marţi, 9 martie 2010, 10:07)

      ... [anonim] i-a raspuns lui indignat

      pe rutele lungi au aparut totusi trenuri noi, curate, cu nasul nu am mai observat sa mearga nimeni, iar controlorii sunt ok, nici foarte amabili, dar nici jignitori. adevarata problema o constituie, dupa parerea mea, liniile, si, implicit, viteza de deplasare si siguranta calatoriei.
      am vazut insa un tren foarte aratos si pe un traseu mic de tren personal. in cateva luni a ajuns sa arate jalnic, oameni murdari, tiganie. nu stiu daca din acest motiv l-au schimbat iarasi cu un personal "pe stil vechi". este destul de trist dar adevarat: este nevoie si de o educatie a calatorului cu trenul, care, din pacate, lipseste in mult prea multe cazuri.
      • -1 (1 vot)    
        ... (Marţi, 9 martie 2010, 12:36)

        Silviul [anonim] i-a raspuns lui ...

        Anonimule.... eu cred ca te-ai mutat in bulgaria si nu ti-ai dat seama... sau ti s-au aburit ochelarii... ce caterinca... auzi lume la el... "u nasul nu am mai observat sa mearga nimeni"... =)) =))
  • +2 (2 voturi)    
    cfr (Marţi, 9 martie 2010, 10:00)

    dan [anonim]

    de ce berceanu nu opreste doar 100 de salariati(membri pdl)
    atunci firma ar avea profit si toti de la pdl ar fi multumiti?
  • -1 (1 vot)    
    furt generalizat (Marţi, 9 martie 2010, 10:10)

    train_passenger [anonim]

    in multe postari se spune: la cfr se fura ca-n codru.
    ok. care au fost masurile? ciclic se lansau campanii de prindere a "nasilor" in flagrant. rezultatele acestor controale?
    in zece ani daca se concediau toti cei care au furat si cel mai mic lucru, toti cei care intarziau sau lipseau cred ca nu mai era necesara concediarea de acum.
    disciplina la locul de munca nu tine de politica !

    in fapt in toti acesti ani ministerul a fost condus de hotzi. eu sper ca berceanu sa fie intr-adevar ultimul din "briganzi" si eventual sa fie oprit intr-o statie mai racoroasa.
  • -1 (1 vot)    
    cfr disponibilizari (Marţi, 9 martie 2010, 10:26)

    gigi [anonim]

    Berceanule tine-o asa ca-i zici bine. trebuie facuta ordine si la bugetari din cfr.
  • -1 (1 vot)    
    Poate ca macar acum (Marţi, 9 martie 2010, 12:21)

    Un roman anonim [anonim]

    Vor deschide ochii si ceferistii. Poate ca se va termina si practica nasului prin care, pentru un castig derizoriu isi pericliteza locul de munca. Am mers cu un accelerat desrvit de automotor. Nu mi-am putu ocupa locul platit din cauza celor ce merg cu permise, autorizatii, etc mai mult sau mai putin reale si care le dau sau nu dreptul sa circule cu acceleratul dar si cu nasul. Si sa nu dea Dumnezeu sa incerci sa-ti ceri dreptul la loc ca sunt in stare sa te arunce din tren. Ca sa nu mai vorbesc de scandalul, damful de alcool si mai ales manelele pe care trebuie sa le induri (nu-l mai injurati pe Basecu, a avut dreptate 99% din romani asculta manele, problema e ca multi dintre ei fara voia lor dar nu te poti impotrivi agrsivitatii manelarilor). Iar supra controlul isi ia partea si trece mai departe. sa nu mai vorbesc despre trenurile cu 13 vagoane din care cu ingaduinta sunt ocupate 2. Asa ca restructurarea e necesara dar sa vedem cum se va face.
  • 0 (0 voturi)    
    sa gandim la rece (Marţi, 9 martie 2010, 16:06)

    carjan adrian [anonim]

    De zece ani de cand am autoturism nu am mai mers cu trenul , fac naveta tot cu masina 22 km ( cu sotia ), daca merg cu mcrobuzul ( de marfa si recarosat pt pasageri ) am un km de mers pe jos pana la statie . Calcul : microbuz 5 lei biletul x 4 = 20 lei zi , autoturism 44 km x 6,5 litri benzina/100 = 2,82 litrii x 4 lei/litrul benzina = 11,44 lei pt benzina , amortizare masina si alte cheltuieli = 11,44 lei , total 22,88 lei . Pentru timpul castigat si diferenta de confort prefer autoturismul personal . Pt comparatie pret bilet cfr 21 / 30 km = 5,9 lei clasa I , 3,2 lei clasa II , la tren personal . Pentru concediu 52o km : 95,7 lei/pers clasa I , 61,9 lei/pers clasa II , la accelerat . Cu autoturismul 520 km x 6litri benzina% = 31,2 x 4 lei litrul = 124,8 , amortizare si alte cheltuieli 124,8 . Fiecare face calculul costuri / confort , timp , etc si decide . Pt mine indiferent de situatie e mai rentabil sa merg cu autoturismul personal , nu cu trenul . Cand va fi rentabil din toate punctele de vedere , atunci voi mai merge cu trenul , pana atunci NU .
  • +1 (1 vot)    
    ministru de cacao (Marţi, 9 martie 2010, 17:30)

    gogu emigrantul [anonim]

    In calitate de Ministru al Transporturilor, Berceanu ar trebui sa lucreze pentru transporturi, nu impotriva lor. De desfiintat e simplu, mai greu e sa construiesti ceva. Are Berceanu un plan de redresare pentru CFR? Poate Romania sa cresaca economic si social fara un sistem de transport modern? Modernizarea nu se face cu disponibilizari aiurea? Eu am plecat din Ro cu multi ani in urma din cauza unui alt ministru de transporturi, actual presedinte- alt fenomen. Traiesc in Canada si lucrez in transporturi. Lumea renunta la masina pentru tren, e mai ieftin si daca se vrea e si mai eficient.
    Bercene, esti un ministru de cacao!
  • 0 (0 voturi)    
    Berceanu e dement (Miercuri, 10 martie 2010, 15:39)

    Adrian [anonim]

    Pe vremea lu Ceasca toata marfa era bagata pe tren.
    De ce credeti?
    Berceanu e dement .A bagat taxe pe sosele de 8 ori mai mici ca pe calea ferata.Te costa cam de 4-5 ori mai putin compustibil si de cateva ori mai putin sa repari infrastructura daca marfa merge pe calea ferata.
    Statul roman pierde in fiecare an cateva miliarde de euro infrastructura rutiera s-a blocat tot din cauza asta ba mai mult decat atat sunt o gramada de lucruri ce depindeau de un transport ieftin cum ar fi industria mecanica metalurgica etc. ce in pretul produsului intra foarte mult pretul de transport.Toate acestea sunt in faliment sau la limita rentabilitatii. Ba mai mult decat atat uitativa in california caz de prostie tipic Berceanista.Aia au zis ca ei nu au nevoie de metrou si cale ferata ci numai de autostrazi .Rezultatul si-au distrus tot transportul in comun si si-au construit 24000 km de autostrada .Sunt cel mai blocat stat american!!!Da, dar au si cele mai multe autostrazi (facete-ai pe ele.)Toti care au investit in ultima vreme in cale ferata sau deblocat (Taiwan Israel multe altele).
    Si sa mai stiti si referitor la cfr marfa .Carbunele statului il transporta acum nu cfr marfa ci servtrans unde lucrezaza nevasta lu berceanu.Ca sa stie cfristii de ce sunt da-ti afara.Contractulsecretizat cu rosia montana l-a semnat berceanu in 98 sau 99 .
    Contractul mafiot de retechnologizare de la protie de fier l-a semnat ... Berceanu.Contractul si mai mafiot de la mintia (termocentrala) unde retechnologizarea putrezeste nemontata de 8-9 ani in curtea termocentralei (da s-au dat bani grei) semnat Berceanu. De 4 ani doi minsitrii Berceanu si Orban deabea au pus 6 km de cale ferata e un singur sens intre campina si predeal.Am ajuns la concluzia ca megamafiotul Nastase ar trebui sa ia notite de la aceasta puslama tot fsnista ca amandoi il pupau in c. pe Iliescu din parlament cu ocazia mineriadelor 13-15 iunie.
  • 0 (0 voturi)    
    CFR (Miercuri, 30 iunie 2010, 18:52)

    MARIAN [anonim]

    Lucrez in sistemul feroviar din 1986 si fata de multi altii care si-au dat cu parerea consider ca ceea ce voi comenta sunt din partea unei persoane avizate.
    Multe din lucrurile prezentate in media sunt adevarate despre sistemul feroviar dar si multe lucruri sunt prezentate tendentios sau fara a fi informati.
    CFR - SA o institutie care administreaza patrimoniul statului: linii de cale ferata, gari, instalatii feroviare. Cu personal dijmuit prin disponibilizari, imbatranit, cu multe angajari prin pile si relatii, nu exista un program real privind resursele umane, nu exista programe de scolarizare si perfectionare, fiecare cum se descurca. Instalatii, dotari, echipamente , mijloace de interventie uzate fizic si moral. Fara programe de investitii , fara alocatii de la bugetul de stat , banii sunt doar pe hartie sau iti aloca bugetul in septembrie cand nu mai ai timp sa organizezi o licitatie si sa inchei un contract. Personal TESA angajat pe pile, multii dintre ei habar nu au sa foloseasca un PC. Multi dintre ei cu studii care nu au legatura cu sistemul feroviar. Cu personal de conducere schimbat odata cu schmbarea la varf a culorii politice. Nu ai timpul necesar sa faci ceva , multi dintre directori nici nu mai au chef sa promoveze programe din simplu motiv ca stau 5 - 6 luni si apoi sunt schimbati. Peste toate acestea liderii de sindicat care au fost cumparati de catre administratie pri acordarea unor facilitati deosebite ca: masini, cote de benzina, telefoane, spor de 50% la salariu , posturi babane blocate numai pentru ei, angajari preferentiale, cotizatia membrilor de sindicat la dispozitia lor, etc.CFR - SA mai rezista datorita faptului ca mai sunt pe alocuri oameni devotati meseriei: impegati, mecanici, casiere, persoanal din exploatare, specialisti. Pe acesti oameni ii consider niste EROI (si nu exagerez cand spun asta) majoritatea lucreaza de dinainte de 1990, sunt oameni care isi iubesc meseria si sunt dedicati acesteia. De altfel si in alte institutii mai


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi