Discutia de Luni. O emisiune HotNews.ro - RFI

AUDIO VIDEO Teodor Baconschi: Sunt declaratii socante, nedrepte si inacceptabile. Investigatorul sef al politiei din Copenhaga: Romanii nu au scrupule. Te vor omori pentru 100 de coroane

de Redactia     HotNews.ro
Luni, 8 martie 2010, 17:31 Actualitate | Esenţial

Teodor Baconschi in studioul HotNews.ro
Foto: HotNews.ro
"Aceste declaratii sunt socante, nedrepte si inacceptabile. Ele provin dintr-o zona secundara a autoritatilor daneze si au fost retractate de catre dl Ove Dahl, purtator de cuvant si investigator sef al Politiei din Copenhaga" a declarat ministrul de externe, Teodor Baconschi, la Discutia de Luni, o emisiune HotNews.ro - RFI, realizata de Dan Tapalaga. Este prima luare oficiala de pozitie MAE dupa ce investigatorul sef al politiei din Copenhaga declarase, saptamana trecuta, in contextul arestarii lui Marian Clita, suspect de crima, ca "romanii nu au scrupule" si ca sunt in stare sa omoare pentru cativa euro. Declaratiile sale au inflamat presa daneza, care au titrat "Romanii sunt criminali de top".
  • Baconschi: Purtatorul de mesaj era un sef de politie locala. Nu era un membru al Guvernului danez si in conditiile astea trebuie totusi sa pastram proportia lucrurilor. Nu putem sa cream incidente diplomatice internationale pornind de la o declaratie a unui oficial de rang inferior
  • Intra in articol pentru a asculta interviul integral cu Teodor Baconschi in varianta AUDIO si vezi fragmente VIDEO


Vezi cele mai importante declaratii facute de ministrul Baconschi la Discutia de Luni:
  • Intr-adevar, aceste declaratii sunt socante, nedrepte si inacceptabile. Ele provin dintr-o zona secundara a autoritatilor daneze, si au fost retractate de catre dl Ove Dahl, purtator de cuvant si investigator sef al Politiei din Copenhaga.
  • Gravitatea acestor amalgamuri si generalizari este evidenta, si ea poate chiar sa antreneze efecte nedorite in opinia publica din oricare stat membru. Sigur ca noi putem si vom face prin Ambasada noastra la Copenhaga un demers diplomatic prin care sa ne manifestam nemultumirea.
  • Dar problema de fond e alta. Exista o infractionalitate comisa de cetateni romani in mai toate statele membre. Ar trebui sa facem mai multa pedagogie interna, la sursa. Ar trebui ca inca din satele si orasele de unde concetatenii nostri pleaca spre alte state membre UE sa existe o mai buna informare cu privire la drepturi si responsabilitati, daca se poate cu accent pe responsabilitati.


  • Nu avem cum sa facem pedagogie preventiva cu cei care au ajuns deja in situatia de a comite infractiuni. Dar, exista totusi o anumita tentatie a populismului, care s-a manifestat pe plan intern in ultimii ani, si care ne-a facut sa privim cu foarte mare indulgenta orice cetatean roman aflat in strainatate, indiferent de ce face. Am incurajat pe de alta parte un fel de complex de persecutie printre acesti conationali care nu isi vad de treaba, care nu respecta legile statului gazda si pe care de multe ori, prin media si actori politici interni, i-am cainat ca pe niste victime. Acum, trebuie sa vedem foarte clar daca avem aceasta problema, politiile statelor membre, Europol-ul, magistratii, atasatii de munca, trebuie sa faca un efort de echipa pentru a incadra mult mai strict si retelele de traficanti si pentru a da un semnal de responsabilizare.
  • Daca omul care pleaca dintr-un sat din Romania, in loc sa munceasca cinstit si sa respecte legile statului gazda, se apuca sa comita infractiuni, poate ca daca avea din locul de unde pleaca mai multe informatii despre rigorile legii in statul respectiv ar fi putut eventual sa se abtina.
  • Noi vom continua sa monitorizam toate aceste derapaje verbale ale unor oficiali, dar ele n-au facut obiectul unor pozitii la nivele relevante. Nu fac nici obiectul unor politici xenofobe. Nu trebuie sa ne imaginam ca guvernele statelor membre UE isi asuma vreo clipa astfel de atitudini xenofobe si generalizari. 



  • Vom reactiona in acest caz printr-o nota verbala transmisa ministerului danez al afacerilor externe. Inca o data insa, nu trebuie nici noi sa facem un proces de intentie unor intregi state sau guverne. Daca un sef de politie locala face astfel de declaratii este grav si inacceptabil, dar o asemenea declaratie nu este in masura sa tensioneze  relatia bilaterala interguvernamentala sau la nivele chiar mai inalte.
  • Trebuie sa pastram deci justa proportie a acestor incidente. E adevarat ca, pe fondul crizei economice, media din tarile afectate, ca noi toti, de criza, amplifica uneori o astfel de declaratie. Se cauta in atitudini regretabil xenofobe explicatii pentru, stiu eu, cresterea somajului. Nu trebuie facuta nici o legatura intre prezenta unor comunitati straine si rata somajului, dar iata ca ea se face.
  • Cred ca gestionarea fluxurilor de migratori si a problemei infractionalitatii trebuie facuta printr-un efort interstatal si interinstitutional mult mai sustinut. (...) Nu cred ca trebuie totusi sa exageram importanta acestui fenomen infractional.
  • Cu titlu personal, sunt cu atat mai indignat sa constat ca e vorba de o persoana condamnata deja pentru un asasinat politic odios inainte de 1989 si asta demonstreaza ca sita e prea larga. Sigur ca, din punct de vedere legal, domnul respectiv se afla in conditii corecte in Danemarca. A obtinut eliberarea din penitenciar pentru fapta comisa anterior, deci se bucura de libertatea de miscare pe care o are orice cetatean roman. Sigur, subiectul este agravat cumva de antecedentul la care ne referim.
  • Nu putem limita dreptul la libera circulatie al cetatenilor romani si nici nu ne propunem sa facem acest lucru dar, vedeti, toate planurile interfereaza in lumea contemporana. Avem mecanismul de cooperare si verificare pe justitie, progresele in acest domeniu sunt esentiale. Deci, eficientizarea actului de justitie ar duce probabil la o cernere ceva mai buna a acestor elemente infractionale care sunt de multe ori intr-o libertate discutabila.
  • Nu e vorba de nici un complex, ci cred ca nu era cazul sa supraincalzim acest incident. Inca odata, purtatorul de mesaj era un sef de politie locala. Nu era un membru al Guvernului danez si in conditiile astea trebuie totusi sa pastram proportia lucrurilor. Nu putem sa cream incidente diplomatice internationale pornind de la o declaratie a unui oficial de rang inferior.
Background
  • Ove Dahl, purtator de cuvant si investigator sef al Politiei din Copenhaga, a declarat dupa asasinatul comis de romanul Marian Clita (criminalul dizidentului Gheorghe Ursu), care a rapus cu bestialitate o stewardesa intr-un hotel din Copenhaga: "Romanii nu au scrupule. Te vor omori pentru 100 de coroane (15 euro). E o cultura complet diferita de a noastra. Problema cea mai mare o reprezinta granitele deschise, prin care suntem napaditi de europenii din Est. Ei comit jafuri bancare, jafuri la domiciliu, furturi grave, cersesc si sparg magazinele - totul". Declaratia a inflamat presa daneza, chiar si cotidiane generaliste moderate, precum Berlingske (cel mai vechi ziar din Danemarca, publicat din 1749), titrand pe prima pagina: "Romanii sunt criminali de top". Detalii in Gandul
Baconschi despre o eventuala vizita a presedintelui Traian Basescu in Statele Unite


  • Avem premise foarte bune pentru realizarea unei asemenea vizite in cursul acestui an. Am primit si semnale ca o vizita a ministrului roman de externe la Washington in pregatirea intalnirii la varf este anvizajata de catre Departamentul de Stat. Asteptam acum convenirea unor date pentru cele doua evenimente si cred ca relatia cu partenerii nostri americani este la fel de buna ca oricand, a devenit foarte substantiala. Decizia noastra de a suplimenta trupele romanesti in Afganistan a fost extrem de bine primita la Washington.
  • Discutam cu partenerii nostri americani inclusiv posibilitatea de a modifica aceste criterii dupa care se calculeaza rata de respingere pentru a le flexibiliza un pic si pentru a obtine rezultate de etapa mai bune.
Baconschi despre lista celor 20 de noi ambasadori


  • I-am prezentat domnului presedinte o lista cu 20 de noi ambasadori. Intrucat numirea prin decret este o prerogativa prezidentiala, lista va fi validata in curand si speram sa trimitem ambasadori unde nu avem sefi de misiune sau unde actualii ambasadori isi incheie misiunea.
  • Cristian Diaconescu nu este pe lista. 
  • Curiozitatile premature sunt si inoportune. E un proces, trebuie sa ceri agrementul statului unde trimiti ambasador, se semneaza un decret. Cand ajungem in acea etapa va exista o deplina transparenta si numele vor deveni publice.
  • Pot sa va spun ca pe lista despre care vobim nu se afla nici un politician. In proportie de 80 - 90% sunt diplomati de cariera. Sunt si cateva propuneri de numiri de fosti inalti functionari publici, dar nu politizam numirea ambasadorilor.

NOTA: Discutia de Luni poate fi ascultata si la RFI, incepand cu orele 19.00, pe urmatoarele frecvente: Bucuresti – 93,5 FM, Iasi – 97,9 FM, Craiova – 94 FM, Cluj – 91,7 FM


Citeste mai multe despre   
























Material sustinut de Superbrands

Help Net, 19 ani de excelenta pe piata farma

Help Net Farma opereaza una dintre cele mai importante retele de farmacii din Romania si face parte alaturi de Green Net - importatorul si distribuitorul de suplimenti nutritivi si dezvoltatorul lantului exclusivist Beautik Haute Perfumerie, din grupul Farmexim, primul importator si distribuitor de produse farmaceutice din Romania.

3932 vizualizari

  • +3 (3 voturi)    
    la exemplul clasei politice,corupta pana in maduva (Luni, 8 martie 2010, 17:51)

    Eneas [anonim]

    ..ce raspuns da romanul cand scapa din lant ?
    Cine l-a eliberat pe asasin din puscarie, ala sa plateasca !
    Un criminal nu are ce face in libertate decat sa omoare ,nu are varianta !
    • +3 (3 voturi)    
      Limitele tolerantei (Luni, 8 martie 2010, 19:19)

      Genocidul european [anonim] i-a raspuns lui Eneas

      Eu cred ca Europa e pe o cale de sinucidere colectiva, culturala si de civilizatie.
      S-a legat prosteste de maini cu niste legi idilice, angelice, fara legatura cu realigtatea.
      Un psihopat care a masacrat un om e lasat in libertate doar pt ca a stat inchis 15 ani, ca si cum faptul de a sta izolat te face mai sanatos la minte si te transforma intr-un om mai bun. Nu prea cred.

      Un asasin nu trebuie eliberat in societate decagt pe raspunderea unui comitet de expertiza psihiatrica si judiciara, care sa confirme ca acest om a devenit lipsit de pericol pt societate.
      La fel pt violatori sau traficanti de droguri, pt teroristi sau pedofili, etc.

      Aceste atitudini simpliste (ai stat cativa ani deoparte, gata, ai "platit" si esti liber sa te plimbi printre nevinovati) au creat mii de victime, mii de inocenti au platit cu vietile lor iresponsabilitatea unei tolerante duse pana la prostie demagogica.

      Sistemul judiciar european elibereaza pe strazile Europei, in fiecare an, mii de criminali, violatori, pedofili, traficanti.
      Ce credeti ca vor face acestia? Vor incepe cursuri de IT? Sau se vor angaja la cules capsuni?

      Pentru unii din ei nu exista cale de intoarcere, sunt intratabili chiar si psihiatric, trebuie inchisi pt restul vietii sau executati daca vor, la cerere, daca nu mai suporta sa fie inchisi.
      Eutanasie pt criminali, violatori, pedofili si traficanti, dupa expertiza psihiatrica/judiciara, cand se constata ca sunt irecuperabili.

      Daca se refuza asa ceva, din obisnuitele cretine motive "umanitare" (in general promovate de cei care n-au copii, neveste sau n-au suferit ei insisi), legea sa prevada o pedeapsa penala si pt cei care elibereaza astfel de criminali, fara ca acestia sa fie examinati!
    • +1 (1 vot)    
      Mai presus ca viata (Luni, 8 martie 2010, 19:44)

      Constantin [anonim] i-a raspuns lui Eneas

      Sunt oameni pentru care viata umana este la urma sistemului lor de valori, sistem ce depinde de ce ai implantat in subconstient. Si astfel de oameni nu sunt acceptati in vest.

      E greu sa admiti ca viata umana este pusa pe aceiasi palier cu curatul unui cartof, insa mintea umana rationeaza dupa aceleasi reguli si in cazul unui asasin si in cazul unui om cu frica lui Dumnezeu.
    • +2 (2 voturi)    
      Vad o asemanare...! (Marţi, 9 martie 2010, 0:31)

      vali_bob@usa.com [anonim] i-a raspuns lui Eneas

      ...Vad o asemanare intre poporul evreu si cel roman.::!!!
      ...nu radeti, va rog..:!! ...stati si judecati!...
      de toate neajunsurile tarilor Europei inainte de al 2-lea razboi mondial erau vazuti vinovati, mereu, permanent, doar...evreii !
      ...acum, cam in toate tarile, tapi ispasitori ptr toate porcariile sunt aratati cu degetul...romanii!!!
      ...oare de ce ?????????.....
    • +1 (1 vot)    
      d (Marţi, 9 martie 2010, 7:21)

      d [anonim] i-a raspuns lui Eneas

      pai au peste un milion de islamisti in Danemarca. ma indoiesc ca romanii(sau mai bine zis tiganii) ar fi marea problema. tiganii doar fura, omoara si violeaza. musulmaniii mai mult violeaza si omoara.
  • +4 (4 voturi)    
    grav (Luni, 8 martie 2010, 18:05)

    Andreea [anonim]

    este foarte grav ca imaginea romanilor in afara este formata de aceste scursuri ale societatii. din aceasta cauza romani decenti care merg in alta tara pentru concediu sau ca sa munceasca acolo sunt tratati ca niste lepre
  • +1 (1 vot)    
    opinie personala (Luni, 8 martie 2010, 18:40)

    ampersand [anonim]

    In calitatea mea de "capsunar", sunt nevoit sa spun ca nu mi-s de-acord cu dl. Baconschi intr-una dintre opiniile exprimate de dlui, citez "[aceste declaratii] provin dintr-o zona secundara a autoritatilor daneze, si au fost retractate de catre..." Faptul ca provin "dintr-o zona secundara" ar trebui sa-l preocupe mai mult, pentru ca, cu cat mai "secundara" e zona autoritatii ce face astfel de declaratii, cu atat mai fidel oglindeste sentimentul populatiei in acea zona. Politica de stat, ca orice politica, nu prea are tangenta cu sentimentele oamenilor, asa ca o scuza oficiala "la nivel inalt" n-ar trebui sa-l linisteasca, lumea-n general isi baga picioarele in declaratiile de stat, e mult mai interesata de ce-o frige pe ea.
    • 0 (0 voturi)    
      degetul bagat in rana si rasucit (Luni, 8 martie 2010, 19:37)

      jyllands-posten [anonim] i-a raspuns lui ampersand

      Un sef de politie are atata stapanire de sine spre a nu arunca cu asemenea generalizari imprejur. Daca "i-a scapat" si chiar presa serioasa iese cu titluri incendiare, inseamna ca clopul sta in flacari pe cap. Monitorizarea vorbelor de catre bossul din MAE ii va durea in cot pe cei pe care starea lucrurilor ii doare cu adevarat.
      Inca odata atitudinea aceasta stupida de a se crede "deasupra" unui fapt prin vorbarie depreciativa. Asteptati pana caricaturistul ala de la Jyllands-Posten ia creionul in mana.
  • +3 (3 voturi)    
    Libera circulatie (Luni, 8 martie 2010, 18:52)

    alex [anonim]

    Eu nu vad alta solutie decat restrangerea liberei circulatii pentru infractori.Trebuie sa gasim solutii urgente la chestia asta...in orasul in care locuiesc sunt mai multi cersetori decat in tara,am obosit sa explic tuturor ca nu suntem toti ca ei...Oamenii astia prin numar devin o amenintare la siguranat noastra.Stim cu totii ce usor se fac generalizarie, asa ca e cazul sa gasim noi, in Romania solutii legale de a restrange libera circulatie si apoi sa ne suparam ca altii ne fac hoti.
  • +3 (3 voturi)    
    my 2 cents (Luni, 8 martie 2010, 19:27)

    Ion I [anonim]

    nu prea sunt de acord cu ce spune domnul ministru referitor la imposibilitatea de a restrictiona mobilitatea pentru unii (si da, exista posibilitatea de a impune interdictia parasirii tarii mai ales daca ai comis infractiuni in afara etc.).

    libertatea este prost inteleasa de acestia (majoritatea needucati) - a se vedea acea "pedagogie preventiva" prost explicata de domnul Ministru - de ce prost explicata? fiindca nu trebuie sa ii spui aluia ca orice stat are legi si ca il pedepseste daca fura, injunghie sau violeaza pe altii in tara in care pleaca.. ci trebuie educat ca acele lucruri nu sunt normale si nu trebuie sa le faca (nici aici si nicaieri in alta parte!)..
  • +3 (3 voturi)    
    propunere legislativa (Luni, 8 martie 2010, 19:42)

    vvv [anonim]

    Eu as propune ca orice cetatean roman condamnat in strainatate sa i acorde o pedeapsa proportionala la revenirea in tara: de exemplu, ai luat 12 luni in Spania, mai iei 6 luni acasa daca te intorci. In felul asta descurajam formarea de noi infractori "daca te prinde nu te mai poti intoarce acasa", si scapam definitiv de o parte din infractorii existenti.

    Ce parere aveti?
  • +2 (2 voturi)    
    mda (Luni, 8 martie 2010, 19:54)

    bubu [anonim]

    Adevarul este ca au scapat din ro fffffff multi, care sunt de fffff proasta calitate si nu e de mirare.....ce se intimpla....
    • -2 (2 voturi)    
      suna a invidie mai Bubule (Luni, 8 martie 2010, 20:20)

      george [anonim] i-a raspuns lui bubu

      Exagerat si cu tenta de invidie .
      Dar daca asta te face sa te simti bine, simte-te bine.
      Ce care nu sunt asa ffff rai ci mai spre mediocri nu au parte de nici un fel de reclama , de aceea iti lasa itie mpresia pe care o ai Bubule draga ..
  • +1 (1 vot)    
    hai na,ce suparare (Luni, 8 martie 2010, 20:24)

    k.jjiuh [anonim]

    poate nenea ministru binevoieste sa-si lase bodyguarzii liberi intr-o zi si binevoieste sa-si scoata nasu' otir pe strazi...sint sigur ca o sa-i dea dreptate lu' danezu...apropo daca tot iasa la plimbare sa evite bancile si amaneturile,poate incaseaza vre-un glont in scafirlie....si ne-ar pare rau
    • +1 (3 voturi)    
      Ai (Luni, 8 martie 2010, 21:33)

      Hess [anonim] i-a raspuns lui k.jjiuh

      Dreptate.Astia de rang inalt si sanje nobil cred in propriile lor vorbe ,adica minciuni.
      Domnule BACHONSCHI nu va mai imbatati cu apa rece .Va invit in Barcelona si Madrid si dupa aceea sa mai vorbiti.Problema voastra a puliticieniilor e ca va ascundeti in spatele realitatii cu tot felul de scuze .Ba ca seexagereaza ,ba ca au ceva cu noi ,ba ca ,nu se poate face nimic etc ,etc.Santeti rupti de realitate precum toti diplomatii romani,consuli s iambasadori.Ziua trece leafa vine la ce bun sa fac ceva Tipic functionarului roman..Mai deuna zi am vazut un reportaj la un canal de tv din spania un reportaj despre hotii de buzunare.binenteles tiganci din romania .Umblau in haita si pur si simplu bagau mana in geanta sau in buzunarul spaniolilor sau a strainiilor.Reteaua de prostitutie romana e cea mai bine pusa la punct in romania.De catre romani si cu romance.De ce nu sant acuzati,polonezii, sau ungurii,sau, cehi nici bulgarii macar.Asa ca lasati scuzele si aducetii cu forta acasa aceste scursori.
  • +1 (1 vot)    
    Parere (Luni, 8 martie 2010, 20:49)

    calator [anonim]

    Nu am citit atat de multe absurditati de multa vreme. Crede cineva ca un individ (de orice nationaliate din spatiul Schengen) care a executat 10 ani de inchisoare nu este liber sa se miste in UE?. Cine il controleaza? La ce frontiere e controlat? Am fost oripilat de cateva comentarii de aici. Unii au cerut introducerea vizelor, altii pedepse suplimentare, altii inchiderea granitelor. De ce sa-i fie rusine unui popor, pentru ca un idiot a comis o tampenie. Pe principiul acesta ar trebui sa-i consideram vinovati pe toti nemtii din cauza lui Hitler. Referitor la danezi, ar trebui sa-i consideram pe toti pedofili, dupa ce unul din ei a scris manualul de utilizare a copilului roman? Domnul Baconschi ar trebui sa ia atitudine tocmai legat de afirmatiile facute de Investigatorul sef al Politiei din Copenhaga. Declaratiile sale au fost cele preluate de presa si nu ale oficialului de rang inalt. Si inca ceva. Ne place sau nu, tiganii trebuiesc integrati: fortati sa invete si sa munceasca, altfel atot timpul va fi la fel.
    • 0 (0 voturi)    
      Pai asta e (Marţi, 9 martie 2010, 6:43)

      Bobo1 [utilizator] i-a raspuns lui calator

      Ca nu e numai unul rau ca si in cazu nemtilor sau danezelior, ci sute sau mii de criminali, violatori si furaciosi romani care ne fac de ras pe afara. Daca era numai unu...nu ne mai bateam capul.
  • +1 (3 voturi)    
    offfffffffff (Luni, 8 martie 2010, 22:31)

    apple [anonim]

    eu cred in preventie, nu am ce face. Cred ca daca s-ar lucra in retea s-ar mai schimba cate ceva. Poate ca dl ministru nu a auzit de co-responsabilitate. De ex. de unde provin cei care savarsesc atatea nenorociri? Daca asistentii sociali si-ar face datoria, daca in inchisori ar fi programe adevarate de recuperare, daca pt o oglinda furata de la o masina nu ai sta inchis cu cel care a omorat, daca profii la scoala ar individua situatiile critice din unele familii, daca justitia si-ar face datoria, daca ministerele si-ar asuma unele critici si nu s-ar justifica si scuza imediat....daca politia ar lucra mai bine. Fiecare cate putin a contribuit la acesta stare. Nu cred ca solutia este sa ne batem cu pumnul in piept si sa spunem: nu-i adevarat, nu avem aceste probleme nici sa nu ne ascundem pana trece furtuna sperand ca se va uita acel incident. Trebuie venit cu alternative. Ambasadele, centrele culturale romanesti din tarile respective sa se faca cat mai mult cunoscute, scris articole, participat la emisiuni, recunoscuta problema in presa lor si spus ca se urmareste o strategie de interventie. Negarea sau tacerea ne fac mai mult rau.
    • +1 (1 vot)    
      toti o apa si un pamant (Marţi, 9 martie 2010, 2:31)

      quince [anonim] i-a raspuns lui apple

      Ai dreptate apple, asa ar trebuii; sa vada bietele victime cine sunt mentorii lor, dela cine au invatat sa talhareasca si cine i-a trimes la produs in Europa. Romanul este educat sa fie infractor. Asa se face avere in romania.
  • +1 (1 vot)    
    Este ceva putred in Danemarca (Marţi, 9 martie 2010, 9:52)

    revelare [anonim]

    1. Acum cativa ani, danezii au dat foc la lumea musulmana cu caricaturile la adresa profetului. Bun, libertatea de expresie
    2. Anul trecut si-au dat foc singuri: a agentie guvernamentala ce se ocupa de promovarea turismului in Danemarca a scos un clip in care atragea in Danemarca la fete frumoase, adica (si) pt. turismul sexual. "Cetatenii" au protestat.
    3. Acum isi dau foc si sie si la noi, dar dl. politist danez ar trebui sa stie urmatoarele:
    Sunt romanii o natie de infractori? Datele statistice arata exact contrariul!
    17.10.2009 Cristian Orgonas Categoria: Atitudine, Social
    In unele tari din Europa – in special in Italia -, romanii sunt cunoscuti drept o natie de infractori, insa datele statistice arata ca din punctul de vedere al numarului infractiunilor raportat la numarul locuitorilor, Romania se afla pe penultimul loc in UE.
    Astfel, conform statisticilor Politiei Romane si datelor oferite de Eurostat, anul trecut, in Romania au avut loc aproape 290.000 de infractiuni, in scadere cu 18% comparativ cu anul 2000 si cu 27.5% comparativ cu anul 1998, cand infractionalitatea a atins apogeul dupa Revolutie.
    Intre 2000 si 2008, tara noastra a inregistrat cea mai mare scadere a infractionalitatii din randul tuturor tarilor membre UE. Daca ne intoarcem si mai mult in timp, trebuie sa observam totusi ca in 1990 nu au existat decat 98.000 de infractiuni, ceea ce inseamna ca 20 de ani de capitalism ne-au adus o triplare a numarului infractiunilor.
    La nivelul UE, intre 2000 si 2007 infractionalitatea a crescut in 14 tari si a scazut in 13, iar tarile in care infractionalitatea a crescut cel mai mult sunt Cipru +74%, Irlanda +41% si Italia +33%.
    Raportat la populatie, in Romania are loc o infractiune la 75 de persoane, in timp ce in Germania are loc o infractiune la 13 persoane, in Suedia are loc o infractiune la 7 persoane, in Italia una la 20 de persoane iar in Ungaria, una la 23 de persoane.
    • 0 (0 voturi)    
      corect statisticile..dar (Marţi, 9 martie 2010, 10:59)

      ady [anonim] i-a raspuns lui revelare

      strainul spune suparat ca nu mai are nevoie si de alti infractori ca au ei destui..si de aici rasismul..si noi avem destui romani pusi pe ciordeala ,orice numai banu sa iasa ,chiar si ajutoare sociale din divortzuri aranjate..si daca nu mai iese nici de acolo atunci da ajungi sa-ti fie frica de romani..
      • -1 (1 vot)    
        este ceva putred inn Danemarca (Marţi, 9 martie 2010, 12:07)

        revelare [anonim] i-a raspuns lui ady

        Chiar acum a aparut o stire in care o cercetatoare daneza declara ca rata criminalitatii intre romani este aceeasi ca intre danezi.
        Ceea ce declara acel domn politist sau mai multi este inadmisibil si demn de o politie intr-un stat totalitar.

        Problema vine indirect prin RM
    • +1 (1 vot)    
      Problema ar fi alta (Marţi, 9 martie 2010, 17:53)

      Ego [anonim] i-a raspuns lui revelare

      Rata infractionalitatii a scazut in Romania si a crescut in tarile respective nu pt ca cetatenii respectivelor tari ar fi inceput asa dintr-o data sa comita infractiuni, ci datorita valului de imigranti veniti din tarile nou acceptate in UE, printre care si tara noastra, ca si a acelora proveniti din afara spatiului european. E normal sa se produca o scadere in numar a acestor infractiuni in statele de origine a persoanelor care comit infractiuni si sa creasca in respectivele tari daca ar fi sa ne gandim ca printre cei care trec frontierele tarii pt a merge intr-unul din statele UE nu sunt doar doctori, asistente, muncitori in constructii, capsunari sau turisti ci si infractori, persoane dornice de castiguri ilicite care merg in aceste state tocmai pt ca ar trage foloase mult mai mari in respectivele state decat in Romania de pe urma activitatilor ilicite intreprinse.
      Bineinteles aceasta situatie nu justifica declaratiile oficialului de politie danez intrucat nu se pot face aprecieri generale negative la adresa unui intreg popor pornind de la cazuri izolate. Nu poti sa spui ca romanii sunt mai infractori decat alti. Insa nu poti nici sa ignori faptul ca exista o anumita infractionalitate in randul comunitatilor de romani din afara si aici statul roman ar trebui sa isi faca datoria in primul rand prin inasprirea conditiilor de iesire din tara. Nu poti sa interzici libertatea de circulatie dar poti sa inaspresti cerintele si sa acorzi o atentie sporita in cazul recidivistilor inclusiv printr-o mai atenta verificare a antecedentelor penale a persoanelor care trec frontierele tarii. Totodata sistemul educational joaca si aici un rol foarte important iar educatia si rolul familiei in formarea intelectuala si comportamentala persoanelor sunt doi factori pe care ar trebui sa se insiste pt a se ataca direct cauzele infractionalitatii.
  • 0 (0 voturi)    
    mda (Marţi, 9 martie 2010, 18:57)

    smen [anonim]

    majoritatea celor care au plecat din romania sunt niste spalatori de chiloti si stergatori de funduri de italieni numai 1% muncesc in slujbe high-end,restu sunt pleava,sclavi la occidentali pentru o saorma,si asta se vede din optiunea lor politica nu-i de mirare ca majoritatea l-au votat pe panchior,cine se aseamana se aduna
    • 0 (0 voturi)    
      high-end (Miercuri, 10 martie 2010, 2:39)

      silvana [anonim] i-a raspuns lui smen

      ..mda, am recitit articolul sa vad daca lovea in oamenii care-si castiga o paine cinstit prin a spala chiloti- cum o pui tu dar se pare ca e vorba de un criminal si nu de cei nevoiasi. Oh, or poate very high-end minds nu pot sa comprehend un articol asa de lung pentru ca sant high uneori. Sant mandra de romanii mei aici peste ocean iar cand calatoresc prin Europa tresar cand aud romaneste. Cei care comit crime trebuie executati acasa la ei fara mila iar cei care muncesc cinstit si "sunt pleava" fruntea sus!!
  • 0 (0 voturi)    
    va multumesc pentru ceea ce sunteti...Romani (Miercuri, 10 martie 2010, 13:12)

    un ... [anonim]

    Toi aveti dreptate in ceea ce ati comentat pana acum, ideea este, care se simte cel mai indreptatit si mai curat sa poata iesi primul in fatat si sa poata arunca cu piatra?! Apai domnii mei sa o faca urgent si nu pentru imaginea poporului ci pentru noi poporul asta de "hoti , curve, criminali ,cersetori" , mai sunt invective si catalogari ca nu cumva sa uit sa enumar vre una?!
    Unde-i adevarul? ! Sa fie cumva in negura vremurilor, undeva prafuit?
    Sa fie la Roma care si-a deversat puscariile in Dacia? Sa fie oare la navalirile de tot soiul care odata cu ele au adus si stilul de viata oriental confundat in zilele noastre prin ciubuc, spaga, turnatorii, uneltiri care mai de care?
    Sa fie anii de comunism-socialism faurit maret prin dezradacinare si colectivizare cu forta, industrializare fara limite, blocuri gri si frig si mizerie?
    Sa fie nevoia unor state de a transforma "zona" ,ca nu-i putem spune TARA, aceea in care traiesc " curvele, criminalii, hotii.." in piata lor de desfacere , calcand si pe cadavre, cu orice pret numai sa vanda marfa lor?
    Raspunsuri la intrebarile de mai sus si la cele pe care nu le-am scris ca sunt foarte multe:
    NU ! Ca doar tarile europene (dezvoltate) ,EUROPA de, nu ar fi permis sa se intample asa ceva sub nasucul lor, ar fi luat atitudine!
    Domnilor "europeni" eu cred ca voi stiti ca :
    "avem curve - dar unele frumoase , avem criminali-dar mai putini decat aveti voi, avem cersetori - asta ati vrut voi de la noi, avem tigani- dar care stiu sa cante al dracului de bine (vezi muzica lautareasca-colosii muzicii) si ne mai alina inimile astea putregaite de nenorociti antisemiti (multumim mare diva si mantuitoare a noastra numita Madona care ne-ai adus aminte ce suntem) , avem hoti - intra in casa omului si fura dar nu ca voi companii care ne fura, avem de toate si mai stiu un lucru ca voi aveti nevoie de noi sau de ce avem noi . EUROPA noi suntem si creatia TA . Fa si tu ceva nu doar arata cu degetul! Romani sunt mandru cu voi!


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică