Premiera in Romania: o femeie a obtinut in instanta 5.000 de euro despagubire de la stapanul cainelui care a muscat-o

de Alina Neagu     HotNews.ro
Vineri, 26 februarie 2010, 17:03 Actualitate | Esenţial

Decizia in premiera a Tribunalului Bucuresti. Magistratii au decis, vineri, ca o femeie muscata de un caine cu stapan sa primeasca 5.000 de euro despagubiri de la proprietarul animalului, anunta Mediafax. Femeia ceruse initial daune in valoare de 75.000 de euro. Incidentul s-a petrecut in urma cu noua ani, iar procesul a durat sase ani. Cainele a fost, intre timp, eutanasiat.

Tribunalul a decis ca plata despagubirilor sa se faca in solidar, insa sentinta poate fi contestata la Curtea de Apel Bucuresti. Tribunalul Bucuresti a incheiat dezbaterea procesului, care a durat 6 ani, in urma cu o saptamana, iar instanta s-a pronuntat astazi.

Acesta este primul caz in care o victima primeste daune de la stapanii unui caine, intr-un dosar civil.
  • Victima a cerut initial despagubiri de 75.000 de euro
Victima, Gabriela Barbu, a fost muscata de caine in anul 2001, in curtea unor vecini, unde un cuplu venise in vizita cu patrupedul. In urma incidentului, petrecut acum noua ani, victima a suferit o operatie la nivelul fetei si a fost spitalizata cinci zile.

Gabriela Barbu a intentat procesul in septembrie 2004, cerand proprietarilor cainelui, dar si cei ai curtii in care se afla acesta in momentul incidentului, daune de 50.000 de euro si de 100.000 de lei (aproximativ 24.000 de euro), sustinand ca a ramas cu infirmitati fizice si psihice in urma incidentului.

Intre timp, ea a formulat si plangeri penale, solutionate de procurorii Parchetului de pe langa Judecatoria sectorului 2, care au decis neinceperea urmaririi penale fata de cei acuzati de victima. In perioada respectiva, procesul civil a fost suspendat, pentru solutionarea laturii penale a litigiului.

Proprietarii cainelui au explicat judecatorilor ca, in urma incidentului, animalul a fost eutanasiat si ca au incercat sa ajute victima, ducand-o la spital. Martorii de la proces nu au putut preciza daca animalul fusese antrenat special pentru lupte.


Citeste mai multe despre   
























Astra Film Festival 2017

​VIDEO: Batrana, capra Sofica si cenzura comunista

Filmul Baloane de curcubeu, in regia lui Iosif Demian, respins de cenzura comunista, a avut lansarea dupa 35 de ani la Sibiu, in cadrul Festivalului Astra. Cu aceasta ocazie, in cadrul conferintei ce a precedat proiectia oficiala, am putut afla de la regizorul Iosif Demian cum functiona cenzura comunista asupra filmelor, cum a fost distribuit in rol actorul Dorel Visan sau povestea batranei si a caprei Sofica.

4379 vizualizari

  • +41 (41 voturi)    
    6 ani... (Vineri, 26 februarie 2010, 17:09)

    dumi [anonim]

    ...pt un proces atat de clar

    numai in tara in care judecatorii sunt ultimele lepre
    • +13 (21 voturi)    
      poate daca nu bagi avocatii in clasament... (Vineri, 26 februarie 2010, 17:18)

      marius [anonim] i-a raspuns lui dumi

      ca sunt aproape caonvinsa ca nu judecatorii au cerut amanri peste amanari is expertize peste contraexpertize...
    • +21 (23 voturi)    
      6 ani / cainii fara stapan (Vineri, 26 februarie 2010, 18:12)

      Ion I [anonim] i-a raspuns lui dumi

      subscriu la ce a zis dumi si as mai adauga niste vorbe de dulce.

      in fine, 6 ani.. foarte mult.
      intrebarea mea este: DAR PENTRU CAINII FARA STAPAN? ma gandeam sa dau si eu in judecata primaria pentru javra care m-a muscat.. sa iau cate un euro de la fiecare "iubitor de animale" care le arunca oase peste balcon si ii lasa sa colcaie pe strazi. se ma baga careva ca parte vatamata?
      • +4 (4 voturi)    
        cainii vagabonzi (Vineri, 26 februarie 2010, 22:55)

        Irina [anonim] i-a raspuns lui Ion I

        Mi-e si rusine sa povestesc chestia asta, dar asta e adevarul. Acum doua saptamani un inginer din Germania a venit in Constanta intr-o vizita de serviciu. La sfarsitul programului de lucru sotul meu l-a dus la hotel (pe la 16.30), urmand ca pe la 19.00 sa se intalneasca sa ia masa la un restaurant. In timpul asta, neamtul s-a gandit sa faca o plimbare scurta pe malul marii, sa vada si el litoralul romanesc... N-a apucat sa vada prea mult, ca l-a atacat o haita de caini, pe plaja. Sincer, nu stiu cum a scapat. A ajuns la hotel cu hainele rupte si muscat. A avut un noroc chior, muscaturile nu erau grave, daca se poate spune asa ceva. Sotul meu l-a dus la spitalul judetean, la urgente. Aaaaa, nu la noi trebuie sa veniti pt asa ceva, la spitalul de boli infectioase. Ia neamtul si du-te la spitalul de boli infectioase: aaaa, dar conform procedurii noastre nu putem sa va facem vaccin pentru atata. Culmea, ca tipa vorbea foarte bine engleza, si neamtul o intreaba: dar ce faceti, conform procedurii. Pai, puteti sa urmariti timp de doua saptamani cainele care v-a muscat si daca pateste ceva, va vaccinam. Nu i-au facut nimic. Va dati seama ce momente penibile.
        In timpul mesei a marturisit ca nu mai pune piciorul in tara asta!

        A doua zi neamtul pleaca inapoi in Germania. Trimite mail: s-a dus la medic si trebuie sa faca 5 vaccinuri pe parcursul a 28 zile.
    • +5 (5 voturi)    
      Gresesti (Vineri, 26 februarie 2010, 20:21)

      x [anonim] i-a raspuns lui dumi

      Gresesti amarnic!
      Aia nu-s ultimele lepre, ci ... PRIMELE LEPRE.
    • 0 (0 voturi)    
      dupa cine, mamă? (Luni, 1 martie 2010, 21:40)

      catel bland [anonim] i-a raspuns lui dumi

      sunt ultimele dar dupa cine? tu esti un înger trustworthy, nu?
    • 0 (0 voturi)    
      RASPUNDEREA ZIARISTILOR (Luni, 1 martie 2010, 22:44)

      premier analfabet in romania [anonim] i-a raspuns lui dumi

      deci aceasta dna ziarista raspunde pt gogomania ca e prima hotarare din romania pe tema asta! e a mia, poate a 10.001 hotarare in materia despagubirilor pt pagube produse de animale! ramane omul cu informatii gresite....vaaaaai!
  • -20 (30 voturi)    
    Adevarati iubitori de animale (Vineri, 26 februarie 2010, 17:16)

    sile [anonim]

    Cum naiba sa eutanasiezi cainele pentru ca a muscat o persoana? Sau poate "inculpatul" nu era la prima abatere...
    • +11 (27 voturi)    
      Corect! (Vineri, 26 februarie 2010, 17:24)

      CD [anonim] i-a raspuns lui sile

      Ar fi trebuit sa eutanasieze victima.
    • +19 (21 voturi)    
      uite asa... (Vineri, 26 februarie 2010, 17:28)

      Bogdan [anonim] i-a raspuns lui sile

      ... ca sa te asiguri ca nu va mai musca si alte persoane...
      • -9 (21 voturi)    
        Newsflash (Vineri, 26 februarie 2010, 17:57)

        sile [anonim] i-a raspuns lui Bogdan

        Un caine se poate educa.
        • +2 (4 voturi)    
          Ai dreptate, Sile... (Vineri, 26 februarie 2010, 21:30)

          Loerincz [utilizator] i-a raspuns lui sile

          Insa romanul, in nestiinta lui de carte, nu pricepe asta! Nu cainele e de vina, ci stapanaul care l-a educat! (sau nu l-a educat!) Ai de la mine un plus!
        • 0 (4 voturi)    
          si pana se educa (Vineri, 26 februarie 2010, 22:23)

          miranda [anonim] i-a raspuns lui sile

          mai musca o mana, un picior, mai mananca un copil mic, ca de educatia dureaza.
          • +4 (8 voturi)    
            Miranda, mama (Sâmbătă, 27 februarie 2010, 0:38)

            Loerincz [utilizator] i-a raspuns lui miranda

            Se vede ca nu ai avut decat gaina (poate nici pe aia).
            Educatia cainelui se incepe de la sase saptamani, adica de cand il aduci acasa. La varsta aceea orice muscatura se lasa doar cu zgarieturi. Stapanului ii revine sarcina sa reprime orice tentativa de preluare a conducerii din partea cainelui - in alte cuvinte, trebuie sa ii arate ca el, stapanul, este seful haitei! In scurt timp cainele va invata sa se supuna si va intelege ce are voie si ce nu are voie - muscatul, chiar in gluma/joaca, trebuie interzis categoric.

            Problema in Romania este ca toti inconstientii si-au luat caini agresivi (Rottweiler, Pitbull, American Staffordshire Terrier) si i-au crescut intr-un mod care le-a sporit agresivitatea. Ca sa reuseasca sa ii domine, au aplicat corectii fizice, ceea ce a avut, de cele mai multe ori, efecte nedorite la nivelul psihicului cainelui. Tema este mult prea stufoasa pentru a putea fi dezbatuta aici, in cateva randuri. Oricum, a afirma ca pana cand se invata mai mananca o mana, un picior, un copil, este o dovada clara de lipsa de cunostinte, nu numai in domeniul psihologiei canine.
            • 0 (0 voturi)    
              nu este chiar 100% adevarat (Sâmbătă, 27 februarie 2010, 15:46)

              Lucian* [utilizator] i-a raspuns lui Loerincz

              Rottweiller este in clasamentul celor mai inteligenti caini si chiar daca rasa sa era initial o rasa de caini de razboi, in realitate, in ciuda aspectului sau, nu este un caine violent. Este violent daca este dresat sa fie violent si este usor sa fie dresat ca atare deoarece este unul din cei mai inteligenti caini.
              Stapanul este de vina cel putin 90%.
              • 0 (0 voturi)    
                Stiu din proprie experienta... (Duminică, 28 februarie 2010, 21:25)

                Loerincz [utilizator] i-a raspuns lui Lucian*

                ... cat de inteligent este un Rottweiler (fara gluma!). Dar, este un caine extrem de incapatzanat si stapanul trebuie sa stie cum sa il educe. Scapat din mana nu va ezita sa preia conducerea haitei, sa devina 'alpha dog' si sa nu isi mai asculte stapanul. Si, asa cum am mai amintit, Rottie are o doza de agresivitate nativa mai mare decat a altor rase (Ciobanesc German, spre expemplu). Dupa cum ai spus, este usor sa fie dresat violent si sunt foarte multi care gasesc ca este 'cool' ca sa aibe un caine masiv care se repede la orice ii sta in cale. Plus ca Rottie este un caine extrem de atasat de stapan, ceea ce face ca, impreuna cu agresivitatea sporita si incurajata prin dresaj, sa atace pe oricine crede el ca ar prezenta un pericol pentru stapan.

                Sa nu uitam ca anumitor persoane le este frica de caine. Cainele simte acest lucru imediat si interpreteaza asta ca o amenintare suplimentara: mirosi urat (din cauza feromonilor fricii), inseamna ca esti un potential dusman, ceea ce inseamna ca trebuie sa fiu mai alert. In lipsa unei educatii serioase asta duce la accidente.
              • 0 (0 voturi)    
                Stiu din proprie experienta... (Duminică, 28 februarie 2010, 21:27)

                Loerincz [utilizator] i-a raspuns lui Lucian*

                ... cat de inteligent este un Rottweiler (fara gluma!). Dar, este un caine extrem de incapatzanat si stapanul trebuie sa stie cum sa il educe. Scapat din mana nu va ezita sa preia conducerea haitei, sa devina 'alpha dog' si sa nu isi mai asculte stapanul. Si, asa cum am mai amintit, Rottie are o doza de agresivitate nativa mai mare decat a altor rase (Ciobanesc German, spre expemplu). Dupa cum ai spus, este usor sa fie dresat violent si sunt foarte multi care gasesc ca este 'cool' ca sa aibe un caine masiv care se repede la orice ii sta in cale. Plus ca Rottie este un caine extrem de atasat de stapan, ceea ce face ca, impreuna cu agresivitatea sporita si incurajata prin dresaj, sa atace pe oricine crede el ca ar prezenta un pericol pentru stapan.

                Sa nu uitam ca anumitor persoane le este frica de caine. Cainele simte acest lucru imediat si interpreteaza asta ca o amenintare suplimentara: mirosi urat (din cauza feromonilor fricii), inseamna ca esti un potential dusman, ceea ce inseamna ca trebuie sa fiu mai alert. In lipsa unei educatii serioase asta duce la accidente.
            • 0 (0 voturi)    
              Daca stii asa de bine ... (Sâmbătă, 27 februarie 2010, 23:40)

              Eu [anonim] i-a raspuns lui Loerincz

              ... cum sta treaba cu educarea unui caine, atunci stii si ca un caine matur, care a fost brutalizat si a carui agresivitate a fost intentionat exacerbata pe durata maturizarii e extrem de dificil de reeducat, si va constitui un factor de risc pe tot restul vietii sale.

              De acord, ar trebui eutanasiati toti dobitocii care isi cumpara caini de lupta si le dezvolta agresivitatea. Da' desi cainii in sine nu au nici o vina, nu prea vad o solutie care sa-mi inspire incredere pt. reabilitarea acestor caini.
    • +15 (19 voturi)    
      Justitie partial corecta (Vineri, 26 februarie 2010, 17:50)

      Adi [anonim] i-a raspuns lui sile

      In UE, si in tarile civilizate este un act corect sa eutanasieze un caine care a muscat pe cineva si mai ales faci si puscarie. Oricum tipul a scapat ieftin - ca asa este la noi.
      FYI - daca ai in aceste tari un caine violent, ti-l eutanasiaza si primesti si amenda; ex: Germania.
      Documenteaza-te!!!
  • +25 (29 voturi)    
    e un inceput... (Vineri, 26 februarie 2010, 17:24)

    liviu_ [utilizator]

    asteptam premiera din romania in care primaria o sa fie obligata sa plateasca daune cuiva muscat de cainii vagabonzi!!!
    • +1 (3 voturi)    
      Si Primaria (Vineri, 26 februarie 2010, 20:41)

      bobo21 [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

      de unde crezi ca are bani?
  • -5 (9 voturi)    
    PS (Vineri, 26 februarie 2010, 17:25)

    liviu_ [utilizator]

    totusi nu inteleg d c a intentat proced dabia in 2004 cand a fost muscata in 2001...
    • +7 (11 voturi)    
      PS (Vineri, 26 februarie 2010, 17:47)

      cucu [anonim] i-a raspuns lui liviu_

      Crescuse euro.
    • +14 (16 voturi)    
      cicatrice (Vineri, 26 februarie 2010, 18:39)

      ana [anonim] i-a raspuns lui liviu_

      a intentat proces in momentul in care victima si-a dat seama ca suprafata fetei va ramane cu cicatrici pentru tot restul vietii. d'aia
    • 0 (0 voturi)    
      cred ca... (Vineri, 26 februarie 2010, 20:51)

      maria [anonim] i-a raspuns lui liviu_

      in anul 2001 inca nu era reglementata prin lege situatia cainilor din rase periculoase,daca-mi amintesc bine prin anul 2001 s-a dat o OUG,parca 55, nu sunt convinsa,pe la sfarsitul anului.Atunci au si aratat cazul la TV,cred ca vinovati sunt stapanii cainelui,care stiau ce tin in curte,dar si pretentiile victimei sunt aberante....chiar <nesimtite> ca sa citez un MARE PIGMEU !
  • +16 (16 voturi)    
    Daca era vorba de sporuri, (Vineri, 26 februarie 2010, 17:26)

    doc [anonim]

    pentru judecatori oare dura tot atat?

    Cu ceva timp in urma au facut judecatorii greva. Se plangea o judecatoare ca "vai am 200 de dosare". Reporterul a intrebat daca trebuie mai multi judecatori iar raspunsul a fost.....nu, ne trebuie mai multi bani.

    A avea o problema cu un judecator din romania e ca si cum ai avea o problema cu un boier din evul mediu.
    • +6 (6 voturi)    
      exact! (Vineri, 26 februarie 2010, 19:47)

      stefan2008 [utilizator] i-a raspuns lui doc

      Dar daca a vrut Monica Macovei sa-i puna la treaba, au sarit nemernicii ca arsi.
      Cand o vad pe Lidia Barbulescu si pe comunistii care o sustin inca prin posturi inalte, inteleg de ce au zburat-o pe Macovei.

      Nu stiu daca macar timpul va rezolva problema comunistilor astora care n-au simtul responsabilitatii, al datoriei fata de cel care-i plateste prin impozite. Sper ca macar peste 50 de ani sa nu mai existe leprele astea de judecatori si de parlamentari, iar PSD sa fie in groapa de gunoi a istoriei.
  • +21 (27 voturi)    
    justitie (Vineri, 26 februarie 2010, 17:28)

    Bogdan [anonim]

    5.000 mi se pare foarte putin. 75.000 mi se pare mult mai rezonabil.

    In rest... 9 ani prin tribunale e penibil si jenant. Ineficienta justitiei este de fapt adevarata problema aici.
    • -11 (17 voturi)    
      discutabil (Vineri, 26 februarie 2010, 17:40)

      nicolle [anonim] i-a raspuns lui Bogdan

      Era in curtea vecinilor nu a ei. Adica daca imi vine vecinul nepoftit in curte si eu am cainele dezlegat ma poate da in judecata daca este muscat?
      • +7 (9 voturi)    
        caine (Vineri, 26 februarie 2010, 17:45)

        alpha [utilizator] i-a raspuns lui nicolle

        cainele nu era al vecinului ci al vizitatorilor care nu l-au tinut in lesa si cu botnita.
        • -2 (14 voturi)    
          discutabil (Vineri, 26 februarie 2010, 17:54)

          nicolle [anonim] i-a raspuns lui alpha

          Este proprietate privata. Ai tot dreptul ca in curtea ta sa tii cainele tau sau a musafirilor tai fara botnita. Eu cred ca problema este in spatiul public.
          • +10 (10 voturi)    
            nu e discutabil (Vineri, 26 februarie 2010, 19:37)

            mircea [anonim] i-a raspuns lui nicolle

            Victima a fost la radul ei invitata in curte. Proprietarii curtii au invitat si pe proprietarii cainelui care produs evenimentul. Atat proprietarul curtii cat si proprietarul cainelui pot fi trasi la raspundere.
            Daca bodyguardul unui club te bate fara motiv poti da in judecata atat pe bodyguard cat si pe patronul clubului, la fel aici.
            • -4 (6 voturi)    
              discutabil (Vineri, 26 februarie 2010, 20:10)

              nicolle [anonim] i-a raspuns lui mircea

              De unde stii ca a fost invitata? Am spus ca este discutabil. Nu stim toate detaliile. Nu tin partea proprietarilor de caini "de societate" absolut deloc. Tin la dreptul de proprietate care la noi in tara nu exista aproape deloc, la dreptul proprietarilor a caror proprietate este vizitata oricand de "vecini".
            • -1 (3 voturi)    
              discutabil (Vineri, 26 februarie 2010, 20:15)

              nicolle [anonim] i-a raspuns lui mircea

              Legat de bataia luata de la proprietarul clubului. Clubul este facut spatiu public de catre patron si am tot dreptul sa-l dau in judecata daca o iau de la el. Curtea mea nu este spatiu public.
              • +3 (3 voturi)    
                Clar, (Vineri, 26 februarie 2010, 21:42)

                Ceb [anonim] i-a raspuns lui nicolle

                dna. Nicolle e avocata! Uite, si d'asta a durat procesul atit de mult! A fost mult "discutabil" la mijloc! :-) De fapt, legea e "discutabila" in Romania: majoritatea legilor sint formulate atit de neclar si imbirligat ca intotdeauna se va gasi o portita de scapare; tot ce iti trebuie e un avocat bun, care sa strige: DISCUTABIL si, eventual, un judecator imbecil si/sau corupt care sa-l creada!! Pentru cazurile in care legea e clara si "mori cu dreptatea de git" nu ai nevoie decit de al doilea!
                • 0 (0 voturi)    
                  discutabil (Sâmbătă, 27 februarie 2010, 10:43)

                  nicolle [anonim] i-a raspuns lui Ceb

                  :)) pe departe sunt avocata. Sunt proprietara unei curti, curte care foarte des era vizitata de vecini neinvitati ce nu plecau cu mana goala si care erau mana in mana cu politia; lucru foarte frustrant. Nu sunt absolut de acord cu justitia din romania, corupta si nesimtita care isi bate joc de oameni, chemandu-i ani de zile la infatisari pana la finalizarea procesului, cu o hotarare care in foarte multe cazuri este nedreapta. Oare se gandesc cat rau fac oamenilor?
        • +1 (1 vot)    
          legal (Vineri, 26 februarie 2010, 20:54)

          maria [anonim] i-a raspuns lui alpha

          Nu era stipulat in nicio lege purtatul botnitei ,ma refer la momentul producerii incidentului.Abia dupa ce a murit un copil ucis de un pitbul ,guvernantii s-au trezit la realitate...dar si sa ceri 75.000 euro ptr. o muscatura .......................
  • +13 (15 voturi)    
    Nu mai pot de bucurie (Vineri, 26 februarie 2010, 17:34)

    taff [anonim]

    Mama cat ma bucur ca un //. cu cainele trebuie sa plateasca. Nu mai pot de bucurie. E de ex in parcul tineretului o zona unde daca te duci si nu ai caine te incaiara 20-30 de caini pe loc. si nu sunt maidanezi, nu, sunt cu stapani. De fiecare data aud aceeasi explicatie: Nu musca, el/ea e foarte bland/a. si daca te musca zice: nu stiu ce s-a intamplat, e prima data. el e un catelus bland. Asa sari tu //. cu caine cu 5000-10000 euro si sa vad daca mai esti iubitor de caini.
    Nu am nimic impotriva cainilor. daca vrei caine cumparati casa la curte (nu cotet la bloc pe care tu o numesti locuinta) si tine-l acolo.(editat de HotNews.ro)
    • +1 (3 voturi)    
      corect (Vineri, 26 februarie 2010, 20:58)

      maria [anonim] i-a raspuns lui taff

      Foarte adevarat ceea ce spui.In spatiul public raspunzi de actiunile animalului,dar la tine in curte........si eu am caine, rasa periculoasa, AMSTAFF,dar il tin in curte,si daca nu ar fi rau, nu i-as da de mancare,de-aia e caine de paza ,sa fie rau,pe proprietatea lui are tot dreptul,dar raspund pentru ceea ce face in strada.Raspund eu,OMUL.
  • +17 (17 voturi)    
    Mda (Vineri, 26 februarie 2010, 17:40)

    ion [anonim]

    6 ani la un astfel de proces. Ne mai miram ca nici un mare corupt nu ajunge la puscarie.

    Ii clar eu zic sa le dublam salariile judecatorilor. Atunci un astfel de proces dura 3 ani.Hmm parca tot ii cam mult. Atunci hai sa le crestem de 7 ori salariile. Atunci procesul dura cateva luni. Oare? Penibil
  • +10 (14 voturi)    
    taxa pe potaie (Vineri, 26 februarie 2010, 18:00)

    Maica Euthanasia [anonim]

    Asta a fost primul pas.
    Sper sa urmeze si al doilea: dementii care detin caini si ii plimba prin oras sa fie impozitati la sange pt. acest viciu; si sa adune rahatul de pe strada, ca m-am saturat sa tot fac jaloane printre rahatii de pe trotuar. M-am saturat de babele care guitza toata ziua ca nu le ajunge pensia, dar tin ditamai husky in apartament.Si sa nu indraznesti sa zici ceva, ca sare toata //. pe tine.(editat de HotNews.ro)
    • +11 (13 voturi)    
      Achiviesez la ideea ta! (Vineri, 26 februarie 2010, 18:23)

      Andra [anonim] i-a raspuns lui Maica Euthanasia

      Mi se pare normal ca femeia sa primeasca macar daune civile, daca penale nu au putut fi sanctionati proprietarii. Pentru cei care o condamna pe femeie ca si-a exercitat DREPTUL LA REPARAREA PAGUBEI, dati-va foc cu tot cu potaile agresive.
      Pentru necunoscatori : inca de la Codul civil din 1864 se prevedea raspunderea persoanelor pentru faptele animalelor.
      Asa ca suma de 5000 de euro mi se pare foarte mica in comparatie cu prejudiciul fizic si moral pe care l-a suferit femeia.
      Si da , m-am saturat de habotnicii iubitori de caini, da, m-am saturat sa fac ocoluri ca sa nu calc in cacat.
      Apoi, in legatura cu agresivitatea cainelui : deja daca este adult nu poate fi educat pentru a i se infrana pornirile de atac.
      In legatura cu justitia : se misca greu de tot, vina este si a judecatorilor, dar mai ales a avocatilor (ei sunt de regula cei care solicita amanari pe varii motive). Cat despre numarul de dosare pe care il are de judecat un judecator, nici nu va dati seama cat este de mare. Si da, multi sunt coruptibili, dar nu toti. Tocmai de asta se presupune ca trebuie remunerati corespunzator, ca sa nu "cedeze" diverselor tentatii. dar asta e alta discutie .
      • +1 (5 voturi)    
        fochistul (Vineri, 26 februarie 2010, 21:05)

        lepra [anonim] i-a raspuns lui Andra

        Fai,isculeasco,cum poti sa jignesti sute de oameni cinstiti si corecti care mai arunca ochii pe aceste postari?Cum adica sa ne dam foc noi si potaile noastre ?De ce nu ai incepe tu? Nu ti-e rusine? Dreptul la opinie,da, dar in termeni civilizati!
        • 0 (0 voturi)    
          Pt lepra (ce esti) (Luni, 1 martie 2010, 22:05)

          Andra [anonim] i-a raspuns lui lepra

          Daca ai pricepe romaneste, ai intelege ca nu ma refer la iubitorii de animale , care nu isi invata cainii sa fie agresivi si si-i educa cum trebuie.
          Daca te simti atacat , "fai" si te inscrii in stapan de "potaie agresiva", te insotesc numai urarile mele de "bine".
          Nu am nimic cu cei care isi manifesta dragostea pentru animale, mentionez ca am unul ( e pisica, ce e drept).
          Dar mi-e de ajuns cati inconstienti poarta pe strada, caini agresivi, sau care ii educa pentru lupte, sau de pilda , cel care vroia sa o muste pe sora-mea cand avea 2 ani.
          Ce opinie mai ai despre asta? Dar , de fapt , mai bine nu ti-o cer, ca mi-e ca nu pricepi.
    • +3 (3 voturi)    
      Mda... gandire tipic romaneasca (Vineri, 26 februarie 2010, 21:34)

      Loerincz [utilizator] i-a raspuns lui Maica Euthanasia

      'dementii care detin caini'

      No comments!
      • 0 (0 voturi)    
        da,da... (Sâmbătă, 27 februarie 2010, 1:04)

        sorin [anonim] i-a raspuns lui Loerincz

        pentru ca nu raspund pentru actiunile cainilor, clar? In fapt, nu le pasa.
        Mai mult. le pasa mai mult de cainele lor decat de un om... ori asta chiar e o problema..

        Nu mai vorbesc de rahatul de caine care
        blocheaza toate locurile pe unde te mai poti plimba in Bucuresti..
        • +1 (1 vot)    
          Continuare... (Duminică, 28 februarie 2010, 21:31)

          Loerincz [utilizator] i-a raspuns lui sorin

          Vezi gunoaie aruncate peste tot, sticle de plastic, samd, care nu au fost facute de caini. Cand punem rahatul de caine in balanta cu restul de gunoaie de la bordura parca balana s-ar inclina in partea gunaoielor produse de noi, oameni. Insa inclinam sa consideram asta ca ceva normal!

          Ceea ce nu inseamna ca este normal sa lasi rahatul pe trotuar. In tarile civilizate lumea umbla cu punga in buzunar si nu este nimic jenant sau ridicol sa iei rahatul in punga si sa il pui la cos (aaaa... stai asa, ca in Romania nici cosuri de gunoi nu prea sunt!). Dar, romanul considera ca s-ar desconsidera ca rasa daca s-ar apleca sa ridica rahatul propriului caine! Ceea ce trebuie este o lege care sa prevada amenzi usturatoare celor care nu iau rahatul, si, mai ales, sa ca aceasta lege sa fie aplicata, indiferent daca este vorba de tanti Safta de la parter cu pechinezul sau Gica Briliant, bulibasa din Ferentari cu al lui Pittbul.
          • +1 (1 vot)    
            Nu numai pt stapanii de caini! (Luni, 1 martie 2010, 22:08)

            Andra [anonim] i-a raspuns lui Loerincz

            Legi usturatoare si pentru cei care nu aduna rahatul, cat si pentru cei care arunca pet-uri, mucuri de tigari si diverse alte gunoaie.
            Pe mine ma deranjeaza in aceeasi masura, ambele.
  • +2 (6 voturi)    
    taxa pt caine (Vineri, 26 februarie 2010, 18:47)

    in sfarsit! [anonim]

    ce buna ar fi taxa asta pentru detinerea unui caine in apartament si foarte justificata.
    e foarte bine ca s-a creat un precedent, suma de 5000 e prea mica, trebuia mult mai mare.
    si ce se mai ia in considerare in germania (a amintit cineva de legislatia de acolo), agresiunea psihica. adica nu trebuie musai sa ma muste ca sa-l pot da in judecata pe proprietarul cainelui. e de ajuns ca m-a speriat, ca mi-a schimbat starea in care ma aflam, ca m-a facut sa-mi pierd gandurile. si daca par deplasat in ce spun, sigur cei care au fost incoltiti de caini (chiar daca nu au fost muscati) inteleg despre ce vorbesc. si toate astea in amuzamentul stapanilor sau in comentarii experte: "simte oamenii rai" - adica tot tu esti penibil ca te-ai speriat si rau ca te-a latrat. ok, daca ma judeca cainele ca sunt rau sau nu, asta e. dar daca sunt rau nu am aceleasi drepturi? ce-ar trebui sa fac daca sunt rau?
    • 0 (0 voturi)    
      ce-ar trebui sa fac daca sunt rau? (Duminică, 28 februarie 2010, 21:37)

      Loerincz [utilizator] i-a raspuns lui in sfarsit!

      Pornesti de la ideea ca si oamenii pot fi rai, numai ca in decursul miilor de ani de 'evolutie' noi, oamenii, ne-am pierdut capacitatea de a-i mirosi pe cei rai. Cainele are, intr-adevar, aceasta capacitate! Daca ti-e frica de orice pechinez, poate ar trebui sa consulti un psiholog (fara gluma). Totusi, stapanul trebuie sa fie responsabil de actiunile cainelui sau, si, in cazul in care stie ca are un caine mai agresiv, atunci o lesa scurta si botnita sunt doua elemente care nu trebuie sa lipseasca din echipament. In general consinder ca un caine de talie mare nu trebuie lasat liber decat in spatii neaglomerate (chiar fara lume). Accidente stupide se pot intampla chiar daca animalul nu este agresiv - exemplu: cainele loveste din joaca/alergatura un copil mic, care se dezechilibreaza si cade, lovindu-se.
  • +1 (1 vot)    
    Sa nu exageram. (Vineri, 26 februarie 2010, 18:51)

    Marti [anonim]

    Ca procedurile in justitia din Romania sunt jenante este cunscut. Ce legatura asta cu cainii in general?
    Cu nesimtirea unora care nu au grija de proprii caini?
    Hai sa nu ne mai maraim si chelalaim atat. Mai bine judecam la rece si facem ceea ce trebuie.Presiune pe autoritati pentru a aplica legile.Daca fiecare dintre cei ce au trecut prin incidente cu caini ar fi reclamat sau ar fi procedat ca doamna din articol cu siguranta ca se schimbau multe.
  • +4 (6 voturi)    
    Pacat... (Vineri, 26 februarie 2010, 19:30)

    Loerincz [utilizator]

    ... de animal! Stapanul trebuia eutanasiat, nu animalul! In cele mai mult cazuri de vina este stapanul, pentru felul in care isi educa patrupedul, si, uneori, si cel muscat (evident, nu vorbesc despre atacurile cainilor vagabonzi din Bucuresti care terorizeaza strazi intregi).
  • 0 (0 voturi)    
    bravo (Sâmbătă, 27 februarie 2010, 15:28)

    gabi [anonim]

    Faptul ca un roman a deschis un proces pe acest temei si justitia i-a dat dreptate, chiar si in atitia ani, este un prim pas spre normalitate si spre responsabilitate. A creste un caine in oras presupune in primul rand responsabilitate.
    Mergind mai departe cu gindul, spre cainii fara stapin, ma intrebam saptaminile trecute cind a aparut in presa numarul de 10 000 de bucuresteni muscati de caini cati din acesti oameni au deschis procese celor responsabili. Ma intreb de ce nu a aparut vreun ONG (sau ceva asemanator) care sa consilieze juridic si medical victimele.
    Ideea mea este simpla - de obicei castiga cei ce striga mai tare. Legislatia in domeniul acesta este cel putin incompleta - insa se poate schimba cind suficient de multi oameni cer asta - pt ca se pare cei pe care i-am ales sa ne conduca au alte preocupari.
    Doar o idee din Constitutia Romaniei: http://www.cdep.ro/pls/dic/site.page?den=act2_1&par1=3#t3c1s3a74
  • +1 (1 vot)    
    Lame (Sâmbătă, 27 februarie 2010, 20:04)

    Edith [anonim]

    cam tras de par procesul
    • 0 (0 voturi)    
      Am auzit.. (Luni, 1 martie 2010, 11:41)

      niki [anonim] i-a raspuns lui Edith

      ... cu urechile mele declaratia femeii in cauza la postul Realitatea TV.Femeiea NU era in curtea vecinilor, venise doar pentru o semnatura, era PE STRADA, stapanul cainelui trecea si el pe strada cu cainele fara lesa.Acesta a atacat-o pe neasteptate si fara ca stapanul sa mai apuce sa-l opreasca.ESTE DECLARATIA FEMEII .Dar, aici urmeaza surpriza, tot din declaratia femeii citez < cu vecinii sunt in litigiu de multi ani pentru ca mi-au distus peretele casei >, sunt cuvintele femeii,este declaratia ei facuta la un post TV.Deci, explicatia pentru despagubirea imensa pe care o cere se gaseste in acest conflict.In replica, reporterii au luat un interviu si celeilalte parti,tot o femeie, care a declarat ca a ajutat constant victima cu bani si ca i-a propus efectuarea operatiei la un medic roman, da a refuzat categoric ptr ca e PREA IEFTIN. Va spun sincer ca nu cunosc nici una din partile aflate in litigiu,dar am auzit aceste declaratii la Rtv ,sambata dimineata.


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri