Emil Boc vrea o linie TGV Paris-Budapesta-Constanta

de D.G.     HotNews.ro
Joi, 25 februarie 2010, 17:03 Actualitate | Esenţial

Calea ferata de mare viteza Paris-Strasbourg-Bratislava trebuie extinsa cu un nou tronson, catre Budapesta, Bucuresti si Constanta, a sustinut joi premierul Emil Boc la Budapesta, la summit-ul tarilor dunarene.

"Ma refer la calea ferata Paris-Strasbourg-Bratislava, care trebuie extinsa catre Budapesta-Bucuresti-Constanta, ca o componenta a programului privind reteaua europena de transport", a afirmat Boc, citat de Mediafax.

Guvernul Romaniei si cel al Ungariei au convenit, in sedinta comuna din noiembrie 2007, sa construiasca in comun o linie feroviara de mare viteza de tip TGV pe ruta Budapesta -Bucuresti-Constanta, in continuarea traseului Paris-Strasburg-Stuttgart-Viena-Bratislava-Budapesta.

Oficialii Executivului roman afirmau atunci ca lucrarile au ca termen de finalizare anul 2015 si ca problema principala este finantarea lucrarii, ale carei costuri sunt estimate la cateva miliarde de euro.


Citeste mai multe despre   
























Astra Film Festival 2017

VIDEO INTERVIU ​Hanka Kastelicova, producator executiv HBO Europe: Timpul mediu de productie pentru un film documentar HBO este de patru ani, dar am avut si cazuri in care totul s-a intins pe o perioada de 10-14 ani

Hanka Kastelicova, producator executiv HBO Europe, discuta in cadrul unui interviu despre implicarea HBO in productia de filme documentare si numarul mic de cinematografe din Romania: "De exemplu, filmul Lumea Vazuta de Ion B., regizat de Alexandru Nanau, a primit un premiu Emmy. Am continuat cu Alexandru si am produs filmul Toto si surorile lui, film care a fost nominalizat la Premiile Academiei Europene de Film, echivalentul Oscarului european".
  • Intra in articol pentru a citi principalele declaratii ale lui Hanka Kastelicova

5166 vizualizari

  • +19 (37 voturi)    
    aha.... (Joi, 25 februarie 2010, 17:39)

    gcvnjjnvg [anonim]

    si marmota invelea ciocolata....
    • +4 (12 voturi)    
      de ce toate se misca incet in ro? (Joi, 25 februarie 2010, 21:27)

      diddlyjo [utilizator] i-a raspuns lui gcvnjjnvg

      pentru ca in fata oricarei initiative, prima reactie a romanului este "nu se poate face".
      • +4 (6 voturi)    
        se poate,cine zice ca nu ? (Joi, 25 februarie 2010, 23:30)

        toma [anonim] i-a raspuns lui diddlyjo

        diferenta intre o linie TGV si o linie normala cfr e ca de la drum judetean la autostrada !
        automat trebuie facuta linie noua speciala care,banuiesc ca- costa aproape cat autostrada !
        ! ce zici se poate ? o platesti tu ?
        • +4 (6 voturi)    
          alte argumente (Vineri, 26 februarie 2010, 0:41)

          diddlyjo [utilizator] i-a raspuns lui toma

          in afara de banuieli si de certitudini bazate pe banuieli ce imi poti spune? ca nu se poate? sa o fac eu? suntem la groapa cu nisip? fiecare cu galetusa & cu lopatica lui?

          opinia exprimata mai sus nu mi s-a revelat in vis, ci lucrand cu oamenii (cu multi oameni) atat la noi cat si prin alte parti. la noi, prima reactie e "nu se poate!". majoritatea romanilor vad ca "se poate" abia dupa ce lucrul e deja facut. insa chiar si atunci mai au dubii: tre sa fie ceva necurat la mijloc ;)
          • +1 (5 voturi)    
            repet,SE POATE ! (Vineri, 26 februarie 2010, 8:21)

            toma [anonim] i-a raspuns lui diddlyjo

            nu-s in stare sa termine autostrada aia inceputa,au facut 40 km in 20 de ani si-acuma vrei sa faca TGV ?
            la fel ca autostrada ?
            si zic inc,odata, CU CE BANI ???
        • +6 (6 voturi)    
          mai bine cale ferata decat autostrada (Vineri, 26 februarie 2010, 9:10)

          pehash [utilizator] i-a raspuns lui toma

          1. poluarea este mai mica
          2. viteza muuuult mai mare
          3. accidente mai putine
          4. scapam de camioane pe drumuri
          5. o gramada de fier de furat pt etnia.. aia..
          6. decat sa platim americani care nu fac nimic mai bine platim europenii.. care ne dau tehnologie
    • +2 (4 voturi)    
      cand s-or destepta astia din invelit ciocolata? (Joi, 25 februarie 2010, 21:36)

      the dark one [anonim] i-a raspuns lui gcvnjjnvg

      TGV-ul a atins 574.8 km/h in teste acu' 3 ani
      http://www.youtube.com/watch?v=8skXT5NQzCg
      dati la 3:10... no more comments
    • +3 (3 voturi)    
      m-am inecat de ras (Vineri, 26 februarie 2010, 11:01)

      srg1 [anonim] i-a raspuns lui gcvnjjnvg

      Si pe unde va trece linia TGV?
      Cum vom proceda?
      Aaaa...stati...intai trebuie sa facem studii de fezabilitate - 5 ani, 10 mld euro. Dupa aia licitatii, discutii despre parteneriate publice private - 10 ani, 5 mld euro. Urmeaza exproprierile - 20 ani, 50 mld. Executia: 100 ani, 1000 mld. Punct.
      Numai ca pana atunci vom folosi hovercrafturi sau nave care pliaza spatiul.
      Hai mister Boc, ce naiba, vrabia malai viseaza.
    • +1 (1 vot)    
      de ce? (Vineri, 26 februarie 2010, 11:24)

      Gus [anonim] i-a raspuns lui gcvnjjnvg

      doar asa pentru ca vrem noi,nu? de ce nu ar fi budapesta-belgrad-istanbul?
      exact asa vorbeau si de autostrada, intre timp se poate circula de la budapesta la marea neagra pe autostrada, dar prin belgrad si sofia
    • -1 (1 vot)    
      nu cob-i (Vineri, 26 februarie 2010, 21:06)

      Cesar -e Maldini [anonim] i-a raspuns lui gcvnjjnvg

      si noi vrem kur-e prospete in vugern, fiindca astea sunt si proaste pe deasupra, dedesupt, interior, exterior, spate, fata, sub chelie si in toate cotloanele cu miros de nespalare
  • +9 (23 voturi)    
    hehe! (Joi, 25 februarie 2010, 17:42)

    bulangiu' [anonim]

    da dom'le. tren cu vasle care sa mearga pe Dunare cu viteza de 300 de hectolitri pe ora.
    • -1 (27 voturi)    
      prea tare (Joi, 25 februarie 2010, 18:03)

      h [anonim] i-a raspuns lui bulangiu'

      Multe tampenii a zis la viata lui Vadim dar Boc asta chiar merita batut cu cureaua de la ceas. Din prostie in prostie.
  • +10 (16 voturi)    
    mai intai desfiintati in Romania (Joi, 25 februarie 2010, 17:44)

    PSD-erbedeul [utilizator]

    plata la NASU' !!!
    • 0 (2 voturi)    
      se va desfiinta de la sine (Joi, 25 februarie 2010, 20:12)

      diddlyjo [utilizator] i-a raspuns lui PSD-erbedeul

      cand nu vor mai fi romani care sa-i plateasca pe nash. catra vreme exista "piatza" vor exista si "nashi".
  • +15 (27 voturi)    
    Unde ... (Joi, 25 februarie 2010, 17:45)

    Gigi [anonim]

    ..a declarat? Nu stiam ca showul tragico-comic de la OTV incepe asa devreme...nu era noaptea?

    Parca vad ca ungurii chiar fac...si apoi se opresc la granita cum au facut si cu autostrazile.

    Circula un banc pe tema asta: "ce au zis romanii cand au aflat ca ungurii au adus la granita lor doua capete e autostrada? sa le facem o bucla sa se intoarca de unde au venit, mama lor de bozgori!" :)
    • +9 (15 voturi)    
      ... (Joi, 25 februarie 2010, 18:38)

      unguru [anonim] i-a raspuns lui Gigi

      si nici macar bucla nu ati fost in stare s-o construiti...
      • -3 (15 voturi)    
        Eu cred ca ... (Joi, 25 februarie 2010, 19:03)

        Gigi [anonim] i-a raspuns lui unguru

        ... tu tot nu ai inteles ca noi eram deja in Transilvania cand ati venit voi ... :)
        • +1 (5 voturi)    
          chiar daca (Joi, 25 februarie 2010, 20:06)

          turcu' [anonim] i-a raspuns lui Gigi

          chiar daca erati aici tot cu oile in sus si-n jos umblati.. iar dupa aia ati primit-o cu orase si cai ferate si asa mai departe.. si va mai si laudati, neam de.. stiti voi..
          • -2 (4 voturi)    
            nah, nu tine :) (Vineri, 26 februarie 2010, 0:02)

            Lucian* [utilizator] i-a raspuns lui turcu'

            aici chiar n-ai nimerit deloc.
            In momentul mortii lui Carol I, Regatul Romaniei era pe locul 4 in lume la marimea infrastructurii caii ferate.
            Daca nu stiai, chiar si azi, Romania are una din cele mai mari infrastructuri de cale ferata din lume (este chiar in top 10 mondial si crede-ma ca nu este pe ultimele doua locuri).
            Chiar si ungurii (aia din Ungaria) recunosc ca nu se ridica la nivelul caii ferate din Romania si poti vedea si tu usor luand trenul de la Timisoara pana la Budapesta.
            Deci hai sa nu aruncam cu noroi in ce exista si este bun.
            Diferenta este ca intre 1947 si 1989 Romania si-a dezvoltat industria in jurul caii ferate pe cand industria mondiala actuala a ales sa se dezvolte in jurul camionului.
            • +1 (1 vot)    
              hai pa (Vineri, 26 februarie 2010, 10:06)

              gretchen [anonim] i-a raspuns lui Lucian*

              de-aia ungurii recunosc ca nu se ridica la nivelul caii ferate din Romania fiindca au trenuri pe orice directie o data la doua ore sau o data pe ora, daca intarzie mai mult de 60 de minute iti dau un sfert din pretul biletului inapoi (la 120 jumate), iar CFR se chinuie sa faca 150 de km in 3 ore si mai are si intarziere regulat. da-mi un link la statistica cu top 10 mondial, ca toate caile ferate din Romania puse cap la cap nu fac cat Pacific Railroad.
            • 0 (0 voturi)    
              statistici.. (Vineri, 26 februarie 2010, 16:56)

              turcu' [anonim] i-a raspuns lui Lucian*

              ca intotdeauna, la voi CANTITATEA inaintea CALITATII. inainte sa faci comparatie intre cele 2 linii mai bine ai calatori cu ambele, ca am impresia nu prea sti despre ce vorbesti... tu chiar consideri ca infrastructura feroviara de la noi e buna??? sau mai buna decat la unguri?? trezeste-te fratee.. pt cultura ta generala, in 1911 trenul de la cluj la razboieni facea mai putin decat face acum.. si mai ai tupeul sa spui altceva..
    • +9 (11 voturi)    
      Gigi draga... (Joi, 25 februarie 2010, 19:38)

      Loerincz [utilizator] i-a raspuns lui Gigi

      Io nu vorbeste bine romunesthe... da' shad si ma intreb, oare ce trebuiau sa faca ungurii odata ce au ajuns la granita? Sa continue autostrada si in Romania? Si, eventual, chiar pe banii lor? Iar romanii sa incaseze taxa dupa aceea?

      Amu, mie mi se pare normal ca s-au oprit la granita, ca atfel venea unul ca tine si striga ca ne-au invadat ungurii!
      • 0 (2 voturi)    
        si voi si ailalti (Joi, 25 februarie 2010, 20:20)

        gretchen [anonim] i-a raspuns lui Loerincz

        voua v-o trebuit maghiarizare si sa nu-i lasati pe in special pe croati apoi sarbi, slavi de vest, romani (si celelalte nationalitati) sa fie pe-un picior cu ungurii si austriecii, precum si la astialalti indoctrinati romania mare, ca altfel pe langa franta, germania si uk mai era o mare putere in EU, sasii ramaneau aici, mergeati la mare in croatia (nu ca acuma ar fi altfel), industria nu disparea vanduta la fier vechi si mergea autostrada pana la kronstadt. in plus voi nu mai plangeati dupa trianon si astialalti dupa tranzitia post-decembrista. altfel de bine, nici gigi si nici altii n-ati inteles ca Transilvania era aici deja cand ati venit voi sau noi.
        • -1 (3 voturi)    
          ça va? (Joi, 25 februarie 2010, 20:43)

          Loerincz [utilizator] i-a raspuns lui gretchen

          Ti s-au terminat medicamentele?
      • 0 (0 voturi)    
        era o gluma (Joi, 25 februarie 2010, 20:29)

        I [utilizator] i-a raspuns lui Loerincz

        .
      • +2 (2 voturi)    
        SAL'TARE LOERINCZ! FU BUNA RAU! FOARTE TARE! (Joi, 25 februarie 2010, 20:49)

        db [anonim] i-a raspuns lui Loerincz

        LOL!
        Revenind la topic, e un proiect misto, ar fi benefic, e realizabil - exista tehnologia, daca e proiect european ar fi si banii, totu-i fain si s-ar putea face - dar NU in Romania asta a noastra de acum. Da' daca totusi s-ar face pana in 2030 si inca ar fi bine. Ar insemna ca n-au mai trecut 20 de ani degeaba. Insa dupa cum se misca treburile pe aici, zau, am mari indoieli si nu-mi mai fac sperante,
      • +1 (1 vot)    
        lorincz,ai dreptate ! (Joi, 25 februarie 2010, 23:37)

        ION [anonim] i-a raspuns lui Loerincz

        eu am fost acolo !
        ungurii o vrut s-o faca pana-n istambul-prin constanta , da or avut pasapoartele expirate si tampitii de vamesi nu i-or lasat sa treaca hotaru !
  • +4 (8 voturi)    
    bv (Joi, 25 februarie 2010, 17:46)

    buha [utilizator]

    si eu vreau, dar nu renunt la autostrazi pt tgv.
    daca e cu bani de la ue, de ce nu
  • +6 (14 voturi)    
    Idee de mare viteza (Joi, 25 februarie 2010, 17:48)

    Petit [anonim]

    Asta-i cea mai tare! Astia de la Transporturi/ Guvern se c*caie de ani de zile sa repare linia ferata Buc-Ct, care se pare ca e o noua pedeapsa a lui Sisif, iar Boc viseaza TGV-uri, OZN-uri si alte bazaconii ... Chiar nu au inteles ca noi mai intai tre sa rezolvam alte probleme mult mai simple ca educatia, sanatatea, bunulsimt, coruptia si alte "nimicuri" de genul asta?

    Si pentru amuzament propun ca tot Bechtel sa se ocupe si de proiectul asta!
    • +3 (3 voturi)    
      Nici tu n-ai inteles (Joi, 25 februarie 2010, 21:46)

      i22eh [utilizator] i-a raspuns lui Petit

      Da' ce sa mai repare la ele, fratele meu? Nu mai bine unele cu totul noi?

      Ideea e buna, cred ca daca s-ar inhama la asa ceva, ar fi intr-un fel costransi sa duca proiectul la bun sfarsit. Eu zic: GO FOR IT!
  • +6 (10 voturi)    
    cale ferata (Joi, 25 februarie 2010, 17:48)

    ioan [anonim]

    Mult succes nu este rea ideea, numai ca nu trebuie sa ateptam sa o faca altii. daca se va construii in ritmul autostrazilor, termenul va merge probabil in 2050.
    Slabe sanse sa mai merg cu TGV-ul, pe la noi. pana atuncea cu acceleratul pe Valea Prahovei cu 20/h.
    Spor la munca!
  • +3 (5 voturi)    
    haha (Joi, 25 februarie 2010, 17:49)

    liviu_ [utilizator]

    poate sa fie program impus intr-un fel sau altul de straini, ca noi nici nu stiu cum se scrie TGV... la noi trenurile merg cu acelasi numar de km/h ca TGVurile... daca taiem un zerou de la viteza celor din urma...
  • +6 (12 voturi)    
    1 aprilie (Joi, 25 februarie 2010, 17:50)

    spanac [utilizator]

    Mai incapabililor si incompetentilor, cum naiba de va mai trec asa idei prin cap? :)) Cine naiba va mai crede cu proiectele voastre cand nu sunteti in stare sa faceti 1 km de strada normala sau o statie de tramvai sa arate ca lumea? :))
  • +6 (14 voturi)    
    Un lucru este .... (Joi, 25 februarie 2010, 17:51)

    Gigi [anonim]

    ...cert. Elena Udrea deja are un buget pentru promovarea "turistica" a noii rute de transport. A cumparat si panglica si foarfece. Nu stie inca daca sa vina cu poneiul sau cu bicicleta la inaugurare... mai sunt cateva dileme...ce geanta sa ia, sa cumpere una noua sau nu, ce tinuta...probleme serioase. Ar prefera ca inaugurarea sa aiba loc la capatul de la Constanta...ca sa poata exclama din nou "Vai da ce salvamari avem!" Daca se poate ca noii "nasi" pe tren sa fie salvamarii.

    Uite...iar am fost rau cu puterea...sa-mi fie rusine...nu stiu ce se intampla cu mine in ultima vreme. Trebuie sa am o atitudine constructiva si sa aplaud: Bravo domnule Boc!
  • +10 (16 voturi)    
    Cea mai tare gluma (Joi, 25 februarie 2010, 17:51)

    Croco [anonim]

    Intra in categoria autostrazilor suspendate.

    Pai ce sa faca TGVul la noi? La viteza lui cand intra in Romania opreste motoarele, pune putin frana si merge din inertie pana la Constanta. Si dupa ce trece de Bucuresti mai pune putin frana ca sa intre pe tronsonul vesnic in lucru spre mare si sa nu deraieze :))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
  • +2 (10 voturi)    
    TGV (Joi, 25 februarie 2010, 17:52)

    skyradio [anonim]

    asta nu are bani de astupat transeele din soselele tarii si vrea TGV.sa nu mai amintim situatia jalnica a cailor ferate.ne cred tampiti sa punem botul la orice breaknews ce le debiteaza lor mintea?
  • +3 (13 voturi)    
    boc nue sanatos la cap? (Joi, 25 februarie 2010, 17:52)

    jj bkl [anonim]

    din doua una: ori lui boc ii fileaza o lampa, ori trage la masea din cand in cand.
    • -2 (10 voturi)    
      Wisiki (Joi, 25 februarie 2010, 18:01)

      titi [anonim] i-a raspuns lui jj bkl

      Linge sticlele de wisiki ale sefului...
      • -1 (7 voturi)    
        am ras... (Joi, 25 februarie 2010, 18:56)

        Laurentiu78 [utilizator] i-a raspuns lui titi

        cu lacrimi...si Croco are dreptate...trebuie Boc si Oprescu sa se ia de mana si sa o puna de un dans slow.
    • +2 (8 voturi)    
      ahahaha (Joi, 25 februarie 2010, 18:45)

      crazyboy [anonim] i-a raspuns lui jj bkl

      =)))))) tare comentariul
  • +4 (12 voturi)    
    mda (Joi, 25 februarie 2010, 18:04)

    Mihai-G [anonim]

    De venit cu declaratii de astea nu e greu de loc. Daca stau 2 minute pot sa scot si eu din burta vreo 5 proiecte de astea ambitioase.

    Punerea lor in practica e insa alta mancare de peste.
    Ce ma mira pe mine. Daca te stii incompetent si lipsit de bani, cui naiba crezi ca ii mai iei ochii cu declaratii de astea?
  • 0 (14 voturi)    
    E o idee buna (Joi, 25 februarie 2010, 18:20)

    Cristi [anonim]

    E un proiect ambitios, realizabil si extrem de benefic tarii noastre. Ca de obicei insa, leprele se ingramadesc sa ironizeze fara ca gandeasca macar pentru o clipa logic, orbiti de ura, chiar si lucrurile bune care vin de la cei pe care ii antipatizeaza profund. Asta e Romania.... Ce dreaq sa-i faci????
    • +1 (9 voturi)    
      Ce dracu! (Joi, 25 februarie 2010, 18:34)

      andrei [anonim] i-a raspuns lui Cristi

      Esti prost. Invata intai sa scrii in romana si dupa abia apuca-te sa fii avocatul lui Boc.
      E statistica: ce au facut in 20 de ani? Nimic aproape. Ce sanse sunt ca aceeasi oameni care pana acum nu au facut macar o linie de tren pe care sa se mearga cu 130 la ora sa faca una de TGV?
    • +3 (7 voturi)    
      Parerea mea... (Joi, 25 februarie 2010, 18:39)

      Gigi [anonim] i-a raspuns lui Cristi

      ...ca tu traiesti pe undeva prin Japonia si esti obisnuit ca asemenea declaratii sa se si "produca" in realitate.

      De acum incolo o sa-ti zic " domnu' japonezu' ".

      P.S. Proiectul e ambitios si extrem de benefic tarisoarei insa am dubii la partea cu "realizabil".

      Semnat,
      O Lepra, poate cea mai mare in viata
    • +5 (7 voturi)    
      Idee este buna, insa nu se poate realiza (Joi, 25 februarie 2010, 18:57)

      Dragos [anonim] i-a raspuns lui Cristi

      Cristi, nu a zis nimeni ca nu este buna ideea. Insa aici se va opri. La stadiul de idee, de proiect.
      Tinand cont de faptul ca se chinuie sa repare o linie de tren (bucuresti-constanta) de ffffff multi ani., cum crezi ca vor reusi sa construiasca de la zero o llinie astfel de complexa si complicata.
      Chiar daca UE va contribui, trebuie doar sa te gandesti cate terenuri ar trebui expropriate pt acest proiect. Cate utilitati trebuiesc mutate. Pentru aceste lucruri UE nu da bani.
      Iar daca s-ar incerca renovarea liniilor existente, pentru a putea face fata unor astfel de trenuri, efortul ar fi si mai mare. De cele mai multe ori este mai scump si mai greu sa renovezi decat sa construiesti de la zero.
      Trebuie sa recunosti ca multe proiecte, prezentate de catre alesii nostri dragi, tin de domeniul SF. Nu zic ca nu pot fi realizate. Insa atat timp cat la noi astia nu stiu decat sa se certe si sa-si puna bete-n roate nimic nu se va construi.
    • 0 (0 voturi)    
      mai omule... (Vineri, 26 februarie 2010, 13:45)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui Cristi

      daca eu iti promit teleportarea o sa ma crezi?

      de 20 de ani traim numai din promisiuni. daca s-ar fi indeplinit macar 25% din ele acum aveam minim 1000 km de autostrada , drumuri bune, trenuri care chiar merg etc...
      cum dracu sa crezi o asemenea promisiune cand esti mintit in continuu de 20 de ani?!

      o sa-i laud cand O SA FACA !!! ca de promis pot si eu sa promit ca nu ma costa nimic!
      dar prin "a face" inteleg ceva util nu o "autostrada" care nu indeplineste conditiile pentur a fi numita autostrada inre nimic si nimic... si apoi sa mai si urlam sa vina badea si sa-si puna penele...
      eu in locu lui sa mor de mi le puneam, ca aia nu e autostrada
  • -1 (9 voturi)    
    unde esti Vadimeee? (Joi, 25 februarie 2010, 18:25)

    caligula [anonim]

    Ii astept pe judex, anonim, tapalaga etc etc. sa scrie cat de nesimtiti suntem noi care-l facem pe boc mai rau ca pe Vadim.
    Ca el ne vrea binele si e singurul capabil sa scoata Romania din kakao.
    Pot sa spun ca Funar are o doaga in plus.
    Doar un mic citat din wikipedia
    "Une rame de 500 places de TGV Duplex à l’achat est estimée à 25 millions d’euros (décembre 2007)"
    Un fleac!
  • 0 (8 voturi)    
    Boc teleportat (Joi, 25 februarie 2010, 18:29)

    titi [anonim]

    Ieri premierul Boc Poc a semnat cu federatia Klingoniana acordul interguvernamental pentru introducerea teleportarii la mare distanta ca mijloc de locomotie personala pe rute preorasenesti. O prima testare a acestui dispozitiv va fi efectuata avand drept subiecti pe toti membrii guvernului Boc Poc, care vor fi teleportati in mijlocul oceanului Pacific, de unde se vor reintoarce in Romania cu bicicleta trecand prin insorita si frumoasa Indie unde speram sa poposeasca o perioada cat mai lunga de timp scarpinand pe spinare vacile sacre ...
  • +2 (6 voturi)    
    Da halatul, halatul.....cat costa halatul? (Joi, 25 februarie 2010, 18:38)

    Dragos [anonim]

    Si de unde vin banii pentru acest proiect?
    Nu cumva sa ne faca vreo surpriza "prietenii puterii" (indiferent de culoarea politica), sa puna mana de la mana si sa construiasca pe datorie.
    Incredibil ce proiecte au astia.
    Ei nu sunt in stare sa construiasca un castel de nisip (nu vorbesc de autostrazi, spitale, scoli, gradinite, centrale electrice.... pt ca astea sunt un deja aspiratii mult prea mari) si fac linie de TGV.
    Pai si nasul ce se face daca construiesc astia linia? Nu are timp sa adune spaga. Poate ii vor dota cu role sa se miste mai repede si sa aiba timp sa parcurga trenul de la un capat la celalalt.
    Ce ineptii debiteaza astia. Incredibil
  • +2 (6 voturi)    
    sigur (Joi, 25 februarie 2010, 18:42)

    and [anonim]

    Si eu am stabilit ca pana in 2011 sa mi cumpar un ferrari. Singura problema e sa fac rost de bani, in rest garajul e gata, bani de benzina strang..
    • +1 (5 voturi)    
      Gresit... (Joi, 25 februarie 2010, 18:56)

      Gigi [anonim] i-a raspuns lui and

      ...poti sa-ti iei inca din 2010. Guvernul a anuntat ca va finaliza toate autostrazile din tara anul acesta. O sa ai si pe unde sa te "dai" cu calutzul cabrat.
  • +1 (7 voturi)    
    Serios ? (Joi, 25 februarie 2010, 18:45)

    dan [anonim]

    Oare ce-a fumat,ca parca s-au inchis magazinele de ierburi ?
    • 0 (6 voturi)    
      Saracu, mi-e mila de el ... cu duhul, taica, cu .. (Joi, 25 februarie 2010, 19:00)

      Gigi [anonim] i-a raspuns lui dan

      lol
      Acum serios, sunt din ce in ce mai penibili, stimabilii, impreuna cu stimabilul cel mic.
    • 0 (6 voturi)    
      pai cred... (Joi, 25 februarie 2010, 19:07)

      Laurentiu78 [utilizator] i-a raspuns lui dan

      ca stocurile confiscate au ajuns pe la ei!!!...

      am ras cu lacrimi pe la comentariile de pe stirea asta, dar ce e mai tragic este ca politicienii chiar ne iau de prosti!!!
      la ce mama lor dau cu "tunuri" din astea pe stiri ca badea gheorghe care probabil ar fi destul de needucat sa o creada, e la sapa de dimineata pana seara si nu urmareste stirile!!!

      Auzi TGV...poate wagon train!
  • +1 (7 voturi)    
    Boc se crede.....Ceausescu ! (Joi, 25 februarie 2010, 18:54)

    Adi AR [utilizator]

    Mai, Boc, sa stii tu, ca Ceausescu, daca traia azi, si isi punea problema asta in plan,o rezolva !!!! Dar tu, in nici un caz ! Cum sa faci tu, un TGV, cand noua ne deraiaza trenurile peste tot prin tara ! Asa se intampla pe vremea
    ,,comunistilor "? Nu d-le, pentru ca atunci, se muncea!
    Acum se fura sinele.....
  • +1 (5 voturi)    
    Sssst, coace Boc ! (Joi, 25 februarie 2010, 18:57)

    Baselu [anonim]

    O pensie micsorata, o alocatie lipsa, uite-asa se face banu pentru TEGEVEU. Nu se mai dau la batrani si copii, da' ne vom fuduli cu trenu racheta. //.
    (editat de HotNews.ro)
    • -1 (3 voturi)    
      De ce sa... (Joi, 25 februarie 2010, 19:11)

      Gigi [anonim] i-a raspuns lui Baselu

      ...coaca bre? E buba cu puroi?
  • +1 (3 voturi)    
    ce idee grozava!!! (Joi, 25 februarie 2010, 19:13)

    cheferestete de tren!!! [anonim]

    Ce spagi ar putea lua conductorii de pe acele trenuri!!!

    Numai lenea ma impiedica sa descriu cum se comporta controlorii de pe trenurile internationale!
  • 0 (4 voturi)    
    jean Luc BOCard (Joi, 25 februarie 2010, 19:24)

    engaige [anonim]

    mistar BerceanuWorf, engaige!
    teleautostreaza-tegeveaza-ma pe axa Washington-Londra-Bocuresti , coordonata paris-budapesta-constanta..... ca noroc, ca nu mai tre sa ne dam cu masina si cu trenu', am trecut direct la teleportare! teleportav-ar pe toti idiotii din tara asta!!!
  • +3 (5 voturi)    
    cacanari mai sunteti unii (Joi, 25 februarie 2010, 19:25)

    goe [anonim]

    Deci, baieti si fete, fiti atenti aici:
    1. Noi avem acces la fonduri structurale NERAMBURSABILE pe care pana acum nu le-am folosit, de prosti ce am fost. De acolo vin banii pentru TGV, daca vin.
    2. Linia ferata costa mult mai putin decat autostrada si se poate face mult mai repede.
    3. O linie ferata rapida est-vest ar fi cel putin la fel de benefica pentru Romania ca o autostrada est-vest, daca nu chiar mai benefica.
    4. E normal ca atunci cand se discuta despre un proiect european de genul asta, care ajunge pana aproape de granita tarii tale, sa vrei sa te bagi si tu. Habar n-am daca avem vreo sansa sau nu, dar Boc a facut ce trebuia.
    • +1 (5 voturi)    
      pai... (Joi, 25 februarie 2010, 19:36)

      Laurentiu78 [utilizator] i-a raspuns lui goe

      de dat din gura putem toti da...
      ca doar nu era sa zica nu...

      o fi mai usor decat autostrada de construit dar eu fac pariu pe un lingou de aur (evitam inflatiile tuturor monedelor :P) ca pana in 2015 nu au juma' din ea facuta!
    • 0 (0 voturi)    
      lol (Vineri, 26 februarie 2010, 13:53)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui goe

      omule nimeni nu a spus ca nu e benefica sau ca nu se poate face...
      noi am spus ca preaiubitul nostru guvern nu o sa faca... sunt satul pana peste cap de promisiuni...
      si eu pot promite ca fac in 2 ani 50 000 km de autostrada in romania... asta nu inseamna ca o sa si fac...
  • +2 (4 voturi)    
    Corect,Viziune si Turism. (Joi, 25 februarie 2010, 19:26)

    Dan B.Charles [anonim]

    Idea este stralucita,trebuie si v-a fi realizata.Beneficiul v-a fi enorm pentru tara si turismul romanesc.INFRASTRUCTURA romaneasca trebuie dezvoltata rapid si adusa la zi cu cea Europeana,turismul si Romania v-a beneficia in mod substantial creend sute de mii de locuri de munca.
    Bravo Romania, gandeste cu curaj si la treaba.
    Se poate,Romania are potential si generatia tanara are capabilitatea de a pasii in anul 2010 cu incredere,EU,USA,Germania,Japonia sunt exemplele de urmat.Invatati de la cei mai buni.
    • +1 (1 vot)    
      facutul e problema (Joi, 25 februarie 2010, 20:04)

      ioan [anonim] i-a raspuns lui Dan B.Charles

      Nu ideea ne deranjeaza, ne deranjeaza inactiunea si tergiversarea. Ne mai deranjeaza inginieriile prin care sunt sifonati banii in asa fel incat investitiile ajung sa coste sume record. Cred ca stit raspunsul, de ce anume?
    • -2 (2 voturi)    
      tgv - hrana ptr armata (Joi, 25 februarie 2010, 20:13)

      paraipan (da, comisarul..) [anonim] i-a raspuns lui Dan B.Charles

      e o idee buna, daca avem nevoie de extinderea practicii ptr un batalion de graniceri. ca numai cu granicerii vom putea asigura securitatea liniei de cale ferata; d'aia care trag mai intai ('hold on!' poc! 'oops, era padurarul!') si dupa aia intreaba (ca daca intreaba mai intai, risca sa treaca trenul inaintea raspunsului). ideea e ca daca fura unul o bucata de sina la intrarea vreunei comune, pe langa ca se face praf, trenul va mai lua cu el si juma de comuna.. din cauza asta trenul ala cred ca e o idee stupida in momentul asta.. nu in ultimul rand e costul: cum la noi totul inca costa de 3-4 ori mai mult ca la oricine, probabil ca ne va costa cat un grup de centrala nucleara..
    • -1 (3 voturi)    
      Si tu ai fumat ceva (Joi, 25 februarie 2010, 20:55)

      Marius [anonim] i-a raspuns lui Dan B.Charles

      S-au poate traiesti in alta lume :)
  • +1 (3 voturi)    
    Of bine cu libera circulatie! (Joi, 25 februarie 2010, 19:59)

    Mirela F [utilizator]

    Ca dupa astia nu mai apucam sa calc intr-un tgv. Apropo Paris-Bruxelles cu 300km la ora, pret 25euro calatoria, conditii impecabile - fara zgomot, fara mizerie, fara hurducaturi, absolut impecabil. Nici nu simti. Mi-as dori asa ceva si in Romania. Din pacate, realista fiind... nici copii mei nu vor merge de la Bucuresti la Constanta, la Iasi sau la CLuj cu TGV...

    Au dreptate cei care spun ca mai curand se va inventa teleportarea decat sa avem linii tgv aici, in tara fara autostrazi...
  • +1 (3 voturi)    
    Ha, ha, ha (Joi, 25 februarie 2010, 20:59)

    Ha, ha, ha [anonim]

    ma tavalesc pe jos de ras, cum zic copiii rofl!
    • 0 (2 voturi)    
      woow! (Joi, 25 februarie 2010, 21:45)

      airamerica [anonim] i-a raspuns lui Ha, ha, ha

      Frate, astia-s dusi rau cu pluta!
  • +1 (1 vot)    
    Domnu BOC (Joi, 25 februarie 2010, 21:50)

    HESS [anonim]

    Terminati autostrada soarelui sau a rusinii si apoi puteti incepe linea TGV-ULUI.
  • 0 (2 voturi)    
    da da... (Joi, 25 februarie 2010, 21:55)

    www.transportinoradea.ro [anonim]

    si ma intreb, o data ce ai ajuns la constanta ce faci? :D ... k doar nu vi inapoi si te dai mare ca ai fost cu tejeveu :)
    • +1 (1 vot)    
      si iar da (Joi, 25 februarie 2010, 22:44)

      diddlyjo [utilizator] i-a raspuns lui www.transportinoradea.ro

      este cale ferata si de la iasi la timisoara. unii, mai putini, urca in tren la iasi & coboara la timisoara. altii urca la dej si coboara la cluj, sau merg doar de la alba la simeria etc. ce fac toti acesti oameni care urca in trenul iasi-timisoara? calatoresc. si despre cei ce vor ajunge la constanta (fie ei francezi, elvetieni, austrieci, slovaci, unguri sau bucuresteni) se va putea spune acelasi lucru: calatoresc.
      • 0 (0 voturi)    
        lol (Vineri, 26 februarie 2010, 13:55)

        liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui diddlyjo

        cu 20 de km/h?
  • 0 (2 voturi)    
    TGVul, Boc si Belgienii (Joi, 25 februarie 2010, 23:28)

    Gigi Maybachistu' Belgian [anonim]

    Băieţii simpatici şi mari mâncători de cartofi prăjiţi care ţin capitala Europei în ţara lor au avut aceeaşi problemă de rezolvat, construcţia mai multor coridoare feroviare pentru trenuri de mare viteză.

    Deşi proiectul cerea linii dedicate capabile de a suporta traficul feroviar cu 300 km/h, în prezent atât pe HSL2 / HSL3 spre Köln cât şi pe HSL4 spre Antwerp Thalys-ul circulă cu fabuloasa viteză de 160 km/h. Numai pe o scurtă porţiune din HSL3 imediat după trecerea graniţei cu Germania până la Aachen trenul atinge 250-300 km/h. Toate liniile provin din îmbunătăţirea căii ferate clasice.

    Micul nostru belgian sau Manneken-Pis-ul cunosut şi ca Boc ar putea reconstrui nişte linii de cale ferată la nivelul cerut pentru traficul de mare viteză, dar fiindcă totul e la nivelul lui şi marea viteză va fi cam mică :)))
    • +2 (2 voturi)    
      Si spre Franta... (Joi, 25 februarie 2010, 23:58)

      Mirela F [utilizator] i-a raspuns lui Gigi Maybachistu' Belgian

      ... prinde chiar si 305 km/h inspre Paris (am proba video si foto). E mai bine dezvoltat sistemul in Franta. Ma rog, la urma urmei e o senzatie foarte faina: nu e zgomot, poti bea linistit un pahar de suc/apa la vagonul bar fara sa se verse pe pantaloni, iar daca circuli pe distante mai mici de 400km nici nu apuci bine sa te dezbraci si sa te faci comod ca si trebuie sa strangi si sa te pregatesti de coborare :D Ar fi frumos, dar cred ca va ramane vis...
  • +2 (2 voturi)    
    nu o sa arunc cu noroi :) (Vineri, 26 februarie 2010, 0:09)

    Lucian* [utilizator]

    este bine ca cineva si-a pus problema.
    Este un prim pas!
    Ramane sa-i vedem pe urmatorii.
    Cand esti in rahat ai face bine sa visezi la un obiectiv mai sus de colacul buzii ori altfel tot in rahat cazi.
    Pasul 2: trebuie sa inceapa sa se faca ceva. Asta este cel mai greu, dar se poate incepe si executa pe etape.
    Trebuie insa cineva sa inceapa....
    Din partea mea Boc are o bulina alba pt idee, hai Traian Boc (:P) ca se poate face si pasul urmator, hai!
  • +1 (1 vot)    
    Domnule Prim Ministru, (Vineri, 26 februarie 2010, 1:38)

    moucha [anonim]

    Initiativa de a moderniza calea ferata din Romania pentru a o integra in ceea ce va fi un adevarat sistem de transport european este laudabina si, desigur, trebuie inceput de undeva.

    Am insa doua intrebari de natura tehnica:

    1) Este clar ca legatura Romaniei cu exteriorul trebuie intarita in special prin vest, dar va intreb, nu este mai potrivita upgradarea liniilor deja existente decat construirea uneia noi? Si asta va intreb pentru ca din pacate pe ruta Bucuresti - Praga, in Romania singurul segment modern de linie este Bucuresti - Campina, adica prima ora din cele 25 de drum (in sensul spre Praga). Din cele 25 de ore 16 sunt pe teritoriu romanesc, cu toate ca dpdv al distantei el reprezinta doar o treime, restul de 2 treimi fiind acoperit in celelalte 9 ore.

    2) Mult mai importanta decat prima: cum veti preveni furturile de material? La 300 km/h stresul la care sunt supuse componentele infrastructurii ferioviare este incomparabil mai mare decat la 80 km/h. Cateva suruburi lipsa si trenul deraiaza, iar un accident la 300 km/h este catastrofal si se va solda cu multi morti. Cine va plati si cum un astfel e sabotaj, in masura in care pana acum nu am vazut mediatizate procese de terorism cu cei implicati in accidente de acest gen. Veti instala gard electrificat de-a lungul liniei?
    • +1 (1 vot)    
      viteze dinalea poate in alte vise (Vineri, 26 februarie 2010, 9:52)

      tux [anonim] i-a raspuns lui moucha

      ce 80 de km pe ora. La 60-70 de km/h se clatina trenul pe un tronson de cale ferata pe care am fost.
      Am fost pe sectiuni de drum cu 5 km/h. As zice ca media este undeva pe la 40 de km/h in tara
    • 0 (0 voturi)    
      TEHNIC VORBIND (Vineri, 26 februarie 2010, 9:57)

      db [anonim] i-a raspuns lui moucha

      liniile (speciale, pentru aceste viteze) sunt ingradite pentru a evita accidentele cu animalele si nu au treceri la nivel. Exista solutii, ca boi nu sunt numai aici :))).
  • 0 (0 voturi)    
    bine (Vineri, 26 februarie 2010, 9:33)

    Sabo [anonim]

    macar de s-ar face, dar ar trebui extinsa panala Istanbul.
    Atunci ar fi si mai bine
    Daca realizeaza cineva sta, sau cu rammificatie directa la OdessaPe la Galati...cu aceasta ocazie ar introduce si Moldova in circuit
  • +1 (1 vot)    
    din capitolul tara arde si “baba” se scarpina (Vineri, 26 februarie 2010, 9:49)

    Tux [anonim]

    Economia este in cadere si facem linie de TGV. Pe ce infrastructura si ce mod de lucru avem in romania poate o sa avem asa ceva in 2040 sau 2050.

    La felul cum merg lucrurile in tara, cred ca dupa ce se termina proiectul acesta, o sa fim asa de saraci incat doar parlamentarii vor mai putea merge cu trenul respectiv. (sau in cel mai fericit caz, toti romanii emigreaza in alte tari ptr o viata mai buna)
  • +1 (1 vot)    
    Costruirea de altii si concesionarea ar fi... (Vineri, 26 februarie 2010, 10:37)

    Valeriu Ghimpu [anonim]

    Cred ca se va rezolva problema si cu: banii, infrastructura, securitatea liniei daca: proiectul va fi facut de o firma de constructii-transport internationala (franceza, germana, franco-germano-suedeza, etc.) si CONCESIONAT pe 30 ani acestor companii precum si de catre companiile mari de transport (Deutsche Bahn, SNTFC - France, etc.), exact cum va fi traseul autostrazii Comarnic - Brasov - va fi construit de firma Vinci-Aktor - link articol: http://www.adevarul.ro/actualitate/eveniment/Tronsonul_de_autostrada_Comarnic-Brasov_va_fi_construit_de_Vinci_si_Aktor_0_191981290.html Sper ca in acest mod sa se realizeze multe proiecte interesante si foarte utile si in acest mod visul sa devina realitate. Si, atunci acele firme mari vor proiecta si construi ele (cu finantare de la UE, regiile de transport din tarile dezvoltate) toata infrastructura acestor linii de TGV, venind si cu solutii viabile si de ultima ora atat de constructie temeinica si durabila cat si pentru securitatea traseelor de cale ferata, a garilor, monitorizare video, protectie, parapeti, garduri, senzori de prezenta, senzori de detectie corp strain, etc. , iar orice abatere de la regula detectata de aceste echipamente va fi drastic sanctionata de catre Regiile de transport si constructii in proprietatea/custodia carora sunt constructiile prin procese internationale in colaborare cu autoritatile romane si atunci nu va mai merge cu fofarlica si nici cu ascunzisurile. Cine face abateri plateste. Cred ca acesata prin concesiune va fi solutia de viitor pentru toate proiectele de care vom beneficia cu totii. Vom merge in conditii civilizate si rapid oriunde avem nevoie. De abia asttept ca aceste proiecte sa devina realitate, sa beneficiem si noi de un transport rapid si civilizat.
  • 0 (0 voturi)    
    Astia... (Vineri, 26 februarie 2010, 13:20)

    Xulescu [anonim]

    ... nu sunt in stare sa reparea podul ala dintre Brasov si Sibiu ( motiv pentru care traficul feroviar dintre cele doua orase este blocat ) si ei vor sa faca linie de mare viteza :)) Nu sunt grotesti astia care ne conduc ? Eu zic ca da.
  • 0 (0 voturi)    
    Si eu vreau (Vineri, 26 februarie 2010, 22:01)

    laurs [utilizator]

    (null)


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi