FOTOGALERIE Visarion 8, una dintre cele mai faimoase ruine ale Bucurestiului, scoasa la vanzare pe 3 milioane de euro

de Catiusa Ivanov     HotNews.ro
Marţi, 23 februarie 2010, 3:20 Actualitate | Esenţial

Evolutia casei de pe Visarion nr.8
Casa de pe strada Visarion, nr. 8, unul dintre monumentele distruse sistematic de proprietar pentru a putea construi ceva mult mai mare in loc, este scoasa la vanzare pentru 3 milioane de euro.

De cateva saptamani, pe fatada imobilului, troneaza un afis imens. „De vanzare! Non Stop”. Dandu-ma drept un investitor interesat, am sunat ca sa cer mai multe informatii. „Casa este de vanzare. Ruina de pe teren nu se poate demola. A incercat si proprietarul, dar nu a reusit. Puteti construi in spate. Proprietarul are un Certificat de Urbanism prin care i se da doua subsoluri, parter, patru etaje cu al cincilea retras. Parcela are in total vreo 650 de mp. Amprenta la sol este de 180 mp. Puteti construi in spate. Pretul este de 3 milioane de euro, negociabil”, a spus dintr-o suflare agentul care se ocupa de aceasta tranzactie. Casa de pe Visarion, nr. 8 face parte din ansamblul de monumente Lascar Catargiu si este intr-o zona protejata.

Pe langa Certificatul de urbanism, care are doar caracter informativ, pe terenul in speta este aprobat si un Plan Urbanistic de Detaliu care-i permite viitorului proprietar sa construiasca un bloc de 5 etaje. Documentatia de urbanism este aprobata prin Hotararea de Consiliu Local nr. 431 din data de 20 decembrie 2007. La baza ei sta un aviz de urbanism semnat de fosta arhitecta sefa din Primaria sectorului 1, Oana Radulescu si expunerea de motive semnata de primarul Andrei Chiliman.

Desi, legea spune ca pentru inteventii pe monumente si pentru documentatiile de urbanism pentru  zonele protejate este nevoie si de un aviz de la Ministerul Culturii, in Hotararea de Consiliu Local prin care se aproba PUD-ul, nu se face referire la un astfle de act. Nicolae Stan, directorul Directiei pentru Cultura Culte si Patrimoniu a Municipiului Bucuresti, spune ca, din informatiile pe care le detine, institutia pe care o conduce nu a emis un astfel de aviz.

Am solicitat Primariei Sectorului 1 informatii despre Certificatele de Urbanism emise la aceasta  adresa, in virtutea Legii 544/2001, din data de 9 februarie pana acum nu am primit niciun raspuns.

Aceasta este soarta casei din Visarion 8 si altor cateva zeci de case monument din Capitala. Fiindca legea nu permite demolarea cladirilor monument,  proprietarii unor astfel de imobile, daca nu reusesc sa le declaseze, le lasa sa se autodemoleze.

Desi, autodemolare, e poate prea mult spus. Sunt situatii in care monumentele sunt „ajutate” sa cada fie in urma unui incendiu, a unei inundatii, sau pur si simplu, cu barosul la stalpii de rezistenta. Sunt si cazuri in care casa este furata bucata cu bucata de oamenii strazii (Moara lui Asan) sau ornamentele sunt distruse de niste oameni rau intentionati.

Atunci, „fiindca nu a mai ramas nimic valoros din ea” sau fiindca „monumentul a disparut”, este declasata, iar in loc proprietarul construieste un bloculet, mai mare sau mai mic. „Ca doar nu a cumparat terenul sa tina o ruina pe el”.

Desi cladirile monument sunt distruse sistematic, iar acest lucru se vede cu ochiul liber, niciodata nu este gasit vreun vinovat. Parchetul si Politia, Inspectia, dau de fiecare data neinceperea urmaririi penale pentru proprietari, desi Legea monumentelor spune clar ca distrugerea unui monument este infractiune.

In alte tari civilizate, proprietarii cladirilor monument sunt obligati sa-si intretina in bune conditii cladirile vechi. Daca se intampla ca cineva sa nu respecte aceasta regula, este somat si amendat. In ultima instanta, imobilele sunt expropriate.
 
Filmul distrugerii unui monument

In urma cu zece ani, casa de pe strada Visarion, nr.8 era intreaga, chiar bine intretinuta. Din 2001 este lasata in paragina. In 2007 are tamplaria scoasa si fatada mutilata. In 2008, dupa o tentativa de demolare esuata, a mai ramas din ea doar o ruina. 


Citeste mai multe despre   





Citeste pe Stirile ProTV

VIDEO "I-am caftit pana am obosit si eu". Educatoarele care isi dadeau sfaturi pe Facebook despre cum se snopesc orfanii

Apar acuzatii extrem de grave la adresa unor educatoare din Constanta, banuite ca ar fi snopit in bataie cativa orfani dintr-un centru de plasament. Femeile au intrat in atentia ''Directiei pentru Protectia Copilului'' dupa ce pe un site de socializare ar fi vorbit, fara frica, despre tratamentele socante aplicate elevilor.








11557 vizualizari
  • +20 (24 voturi)    
    ...mama lor de hotzi... (Marţi, 23 februarie 2010, 4:39)

    Iulian_c [anonim]

    solutia de viitor pt situatiile de genul asta e o lege simpla care sa oblige proprietaru unei cladiri de patrimoniu sa o mentina/restaureze in bune conditii , ajutat/stimulat cu o parte din bani fie de la primarie fie ministerul culturii, in caz contrar expropriat si despagubit la valoarea constructiei in acel moment ( daca au mai ramas 2 ziduri , atat primeste ) .. . fara abrogari si suceli ca stai sa vezi ca rahatul de porumbel a afectat structura de rezistenta ...
    ... gloata de functionari corupti e de vina...
    • -13 (25 voturi)    
      fii serios (Marţi, 23 februarie 2010, 6:04)

      calugaru' vaxile [anonim] i-a raspuns lui Iulian_c

      de vina e saracia. chiar credeai ca 20 de ani de saracire continua a populatiei n-o sa aiba urmari? cine naiba are bani sa mentina casa aia? dintr-un salariu de inginer (sa zicem) n-ai cum. ajutor de la stat o sa vezi tu fara pile cind o-ntzarca balaia. expropriezi proprietaru'? fain. si cui i-o dai? nimeni n-o ia sa o restaureze. costa prea mult.

      statul? el are alte preocupari, are de ridicat o catedrala care sa va mintuie. n-are el timp "da de-astea".

      inca ceva, pentru entuziasti: mai baieti, din ce se vede in poza aia nu mai iese casa nici cu minunea de la maglavit. lasati-i s-o dea jos ...
      • +15 (15 voturi)    
        incultura (Marţi, 23 februarie 2010, 9:34)

        cristina [anonim] i-a raspuns lui calugaru' vaxile

        nu saracia e de vina ci incultura si smecheria...
      • +10 (12 voturi)    
        mda (Marţi, 23 februarie 2010, 9:37)

        liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui calugaru' vaxile

        exact ce ziceam in celelalte comentarii...
        merci ca ma susti prin puterea exemplului...

        lasa frate e mai frumos un mall de unde sa-ti iei X5, haine de firma, ochelari de soare, si sa intalnesti femei cu IQul numarului meu de la pantof...

        ce ne trebuie noua cladiri istorice... turismul e pentru fraieri... cladirile astea sunt mentinute de popoare innapoiata ca austria, franta, germania etc... noua astora cool si trendy nu ne trebuie cladiri istorice... un X5 si un mall e toto ce ne trebuie... nici de scoli nu avem nevoie...

        PS: intr-o tara civilizata daca nu ai grija de o astfel de cladire ti-o ia si are statul grija... si tu primesti drept rasplata cativa ani dupa gratii
        • -12 (18 voturi)    
          de ce nu gindesti? (Marţi, 23 februarie 2010, 10:00)

          calugaru' vaxile [anonim] i-a raspuns lui liviu_

          inteleg ca ai frustrari cronice pe tema x5. dar trei milioane de euro ai? daca ai, cumpara casa, mai pune inca un milion si renoveaz-o. eu n-am banii aia.
          • +12 (12 voturi)    
            Distrugere intentionata (Marţi, 23 februarie 2010, 10:32)

            G [anonim] i-a raspuns lui calugaru' vaxile

            Vrei sa spui ca o casa in starea in care era asta in 98, se strica in 10-12 ani in asa hal ca ajunge fix o ruina ca de cetate de la 1500?

            Si eu stau intr-o casa (interbelica), n-am facut cine stie ce reparatii in ultimii 10 ani, si casa sta bine mersi in picioare si o duce bine.

            Cineva a distrus casa asta CU INTENTIE!
          • +5 (5 voturi)    
            ... (Marţi, 23 februarie 2010, 10:54)

            liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui calugaru' vaxile

            cred ca am avut odata 3 milioane de euro... la monopoly...

            nu am nici o frustrare legata de X5... momentam am alte prioritati decat o masina cu care nu am ce face decat sa ma laud.
        • +6 (6 voturi)    
          liviu_ (Marţi, 23 februarie 2010, 10:23)

          ivan eduard [anonim] i-a raspuns lui liviu_

          Statul nu are bani sa aiba grija de monumentele istorice proprietatea sa, cu atat mai mult sa mai ia si de la privati...
          La noi , in Braila, este o fosta ambasada italiana, acum proprietatea statului, care e lasata de paragina... In schimb, pe altii, proprietari de cladiri, ii obliga sa le consolideze.
          Intr-adevar, in legea monumentelor istorice exista obligativitatea detinatorilor de monumente istorice ca sa le intretina, sub sanctiune. Dar , dupa cum se vede, aceasta prevedere nu se aplica... sau se aplica numai pentru unii, mai saraci...
      • +4 (8 voturi)    
        Prea-sfintia ta ;-) (Marţi, 23 februarie 2010, 10:02)

        Catalin Dimofte [utilizator] i-a raspuns lui calugaru' vaxile

        Daca salariul ala de inginer i-a fost suficient sa cumpere casa aceea (sau orice alta casa), ar trebui ca acelasi salariu sa-i ajunga s-o intretina.
        In plus, daca o asemena lege ar exista si-ar mai fi si aplicata, omul ar sti dinainte ce-l asteapta si nu s-ar mai hazarda in achizitii peste puterile sale... presupunand ca e om de buna credinta. Iar daca nu e, atunci ar merita orice-i mai rau, nu?
        Ar trebui sa mai uitam din cand in cand de chestia asta cu "la noi nu se poate", cu asta explicam si inghitim orice.
        • -4 (6 voturi)    
          "daca" (Marţi, 23 februarie 2010, 10:23)

          calugaru' vaxile [anonim] i-a raspuns lui Catalin Dimofte

          dar "daca" acea casa a fost a unui medic celebru si plin de bani? sau a unui mociornita? p-orma nationalizata si retrocedata. sincer, ce salariat din ziua de azi isi mai permite sa intretina casa aia?
        • +2 (4 voturi)    
          Mostenire (Marţi, 23 februarie 2010, 10:52)

          HappyEnd [utilizator] i-a raspuns lui Catalin Dimofte

          Majoritatea cladirilor de genul asta au fost mostenite si nu cumparate. Cine crezi ca ar cumpara un imobil de genul asta pentru teren, stiind dinainte ca nu poate fi demolat?!
    • +4 (4 voturi)    
      Monumente... (Marţi, 23 februarie 2010, 8:33)

      piticu [anonim] i-a raspuns lui Iulian_c

      Si la noi legea 422 a monumentelor istorice, obliga proprietarii sa ia toate masurile ptr buna pastrare a unui monument. Mai mult aceasta da directiilor de cultura si patrimoniu "instrumentul" legal ptr aplicarea de sanctiuni care in marea lor majoritate sunt penale, insa le este mai usor sa "paseze motanul" catre politie, catre inspectorate, adica sa-si "fenteze" propria lege
    • +3 (7 voturi)    
      si ce sa le faci? (Marţi, 23 februarie 2010, 9:33)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui Iulian_c

      mai toti romanasii sunt asa...
      daca nu erau toti asa nu li se permitea...
      de exemplu daca ai un accident minor in tr-o tara straina (din vina ta sa zicem) totu e k se discuta civilizat etc...
      la noi ai toate sansele sa iti furi cativa pumni (si asta chiar daca celalalt e vinovat dupa principiul: "d c ai intrat in pumnul meu").
      de aici se vede civilizatia si aproape toti romanii sunt la fel!

      cand sunt 80-90% needucati si hoti e foarte greu sa ajunga in functii importante unul din restu de 10-20%...
      asta este tristul adevar.
      marea majoritatea din oamenii destepti si care chiar vor sa munceasca au plecat din tara...
  • -7 (13 voturi)    
    Solutia cea mai simpla . . . (Marţi, 23 februarie 2010, 8:02)

    gheorghe [anonim]

    . . . sa la faceti poze sa le arhivati sa fie obiect de studiu pentru studenti si sa le dati dracu de ruine. Mai priviti si spre viitor nu numai la trecut. Nu se poate construi nici un drum in tara asta ca aven situri arheologice. Tinem orasul plin de relicve ca au fost facute de nu stiu care arhitect. Gata, orasul trebuie sa se modernizeze .
    • +7 (9 voturi)    
      bravo ma (Marţi, 23 februarie 2010, 9:43)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui gheorghe

      uite cum gandeste romanasu nostru...
      un mall e mai bun nu?

      uitete la alta tari, vezi cum se comporta cu cladirile lor vechi si vorbeste dupa aia...

      acum inteleg d c am iesit pe locu 3 din coada la iq in UE... cred ca am fost supraevaluati...
      • -4 (8 voturi)    
        mai flacau! (Marţi, 23 februarie 2010, 11:08)

        gheorghe [anonim] i-a raspuns lui liviu_

        Eu am umblat prin tari straine cand tu nu visai sa mergi pana la Suceava. Tu vorbesti de cladiri vechi si eu vorbesc de ruine. O cladire veche care este functionala este de pastrat, dar sa te uiti la ruine ca la icoana este o mare prostie. Atata timp cat nu este repusa in circuit.
        • +8 (8 voturi)    
          Q (Marţi, 23 februarie 2010, 11:53)

          G [anonim] i-a raspuns lui gheorghe

          Cladirea era super ok acum 10 ani.

          Acum e o ruina.

          Capisci? Nu te mira nimic?
        • +6 (6 voturi)    
          mai omule.... (Marţi, 23 februarie 2010, 11:58)

          liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui gheorghe

          sunt de acord ca este o ruina...
          problema nu este ce este acum, ci cum a ajuns asa.
          pentru a castiga bani din vanzare de teren proprietarii "ajuta" cladirile sa se deterioreze si apoi le vand.
          d c nu se sesizeaza nimeni?

          am fosti si eu stimabile prin tari straine, poate nu la fel de mult ca un geniu ca Dumneavoastra.

          intradevar nu sunt ruine ca la noi, dar asta pentru ca NU SUNT LASATE SA AJUNGA RUINE !!!

          in strainatate daca dai foc unei cladiri istorice putrezesti in puscarie, la noi dau 20-30% din valoarea terenului la cine trebuie si scapi
          asta e problema.
          • -4 (6 voturi)    
            daca ar fi dupa voi . . . (Marţi, 23 februarie 2010, 15:41)

            gheorghe [anonim] i-a raspuns lui liviu_

            . . . ar trebui sa traim si astazi in grote, sa ne hranim cu carne cruda si sa purtam blanuri in spinare ca nu cumva sa distrugem trecutul istoric si sa deterioram mediul. Viata voastra e plina de modernism si va aratati afectati de daramarea unor cladiri arhaice ajunse in stadiul de ruina. Dac voi ati fi proprietari tot asa ati gandi? Sunteti niste farisei! Va place sa faceti cumparaturi la moll sau la supermarchet dar clamati aici drept erezie construirea unui asemenea magazin pe locul ruinei voastre. Sunt satul pana peste cap de prefacuti ca voi. Si cu asta basta!
        • +3 (3 voturi)    
          Mai gheorghe... (Marţi, 23 februarie 2010, 15:58)

          colegu99 [anonim] i-a raspuns lui gheorghe

          Imi permit sa ma adresez cu aceeasi moneda ca "mai flacau" pt ca ma indoiesc ca ai umblat atat de mult asa incat sa ai o educatie care sa iti permita folosirea unor apelative atat de prietenesti. Eu locuiesc in zona si trec pe langa ea de 30 de ani. A ajuns ruine pt ca a fost devastata si demolata intentionat. Chiar crezi ca astfel de case au rezistat 100 de ani si au cedat subit in 2 ani transformandu-se in ruina? Dar ce ai vizitat tu in strainatate? Alte ruine sau scuze...ai fost la shopping...
          • -2 (2 voturi)    
            Nu te mai indoi . . . (Marţi, 23 februarie 2010, 17:52)

            gheorghe [anonim] i-a raspuns lui colegu99

            . . . ca daca ai cumva spondiloza dorsala ramai stramb si ar fi pacat sa fiu eu cauza!
  • +10 (10 voturi)    
    Incompetenta sau spaga?! (Marţi, 23 februarie 2010, 8:11)

    Johnny O [anonim]

    In 2007 o admiram de fiecare data când treceam pe lângă ea. Apoi într-o zi am văzut ca nu mai are acoperis. Cred ca singura dilema este: incompetenta sau spaga?! Parca mai contează... Daţi-le pe toate jos si construiti numai colivii de sticla, eventual goale, ca zgârie norul de pe Mihalache!
  • +1 (5 voturi)    
    Simplu ! (Marţi, 23 februarie 2010, 8:20)

    Popa Sarbu [utilizator]

    Proprietarul vrea sa faca bani nu sa cheltuie bani !
    • +5 (7 voturi)    
      daca ai creier... (Marţi, 23 februarie 2010, 9:39)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui Popa Sarbu

      faci mai multi bani cu o cladire istorica decat cu un bloc de 5 etaje...
      dar e mai greu, tre sa muncesti, tre sa gandesti... nu care para din pom...
  • +7 (9 voturi)    
    Trecut (Marţi, 23 februarie 2010, 8:34)

    szasz [anonim]

    O natie care nu isi respectul trecutul nu isi merite viitorul...
    • -6 (8 voturi)    
      vorbe goale (Marţi, 23 februarie 2010, 9:51)

      calugaru' vaxile [anonim] i-a raspuns lui szasz

      iata o fraza demna de catzavencu!!

      in contrapartida, iz ofer o alta cugetare: o natie care e obsedata de trecut e ca un cartof: cea mai buna parte se afla in pamint.

      tu-ti respecti stra-stra-stra-stra-strabunicii? daca nu, esti ipocrit. daca da, locuiesti in casa lor? :D. pai cuum? ai lasat tu sa fie demolat acel vestigiu? raaaule! naaasooolule!
  • -11 (11 voturi)    
    De ce traiti in trecut? (Marţi, 23 februarie 2010, 8:45)

    Florin [anonim]

    Normalitatea ar insemna desfiintarea tuturor cladirilor vechi, apartinand altor epoci, si construirea altora noi. Dar sunt o gramada de arhitecti care cred ca tot ce-i vechi e valoros. Si nu le iese din cap.
    Ati citit legea 10/1995 privind calitatea in constructii. Ce scrie la obligatiile proprietarului? Dar la cele ale utilizatorului?
    Si daca exista un PUD aprobat in conditiile legii, pe baza lui se va elibera certificatul de urbanism si apoi autorizatia de construire.
    • +6 (6 voturi)    
      Pentru că ne place trecutul (Marţi, 23 februarie 2010, 9:32)

      Hapxiu [utilizator] i-a raspuns lui Florin

      ... şi frumosul.
      • -6 (10 voturi)    
        intinde-te cit ti-e plapuma (Marţi, 23 februarie 2010, 9:41)

        calugaru' vaxile [anonim] i-a raspuns lui Hapxiu

        da draga minusarule visator (si ilogic), dar nu ai bani de asa o casa. de ce nu vrei tu sa intelegi? alea pe vremuri erau case de oameni instariti. atit pe vremea respectiva, cit si pe vremea asta, intretinerea acelei case costa binisor. in ziua de azi, oamenii instariti nu mai vor sa stea in casele alea (din diverse motive) iar oamenii ca tine nu au bani sa le tina. vrei sau nu vrei, obrazul subtire cu cheltuiala se tine. iti place frumosul. grozav. dar ai bani sa ti-l permiti?

        "mai draga", eu inteleg ca e o casa frumoasa. dar daca e facuta la 1880 este la standardele de 1880. frumoasa, dar in ziua de azi total nepractica. dupa cum si un buick sau un mercedes din 1930 sunt superbe. dar nu te duci cu asa ceva la servici.

        alegeti citeva case de-astea, faceti-le muzee si pe celelalte dati-le jos. viata merge inainte.
    • +4 (4 voturi)    
      alt destept... (Marţi, 23 februarie 2010, 9:40)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui Florin

      deci nemtii austriecii etc sunt anormali nu?
      bine ca suntem noi normali cu manelele la maim la 3 noaptea, cu X5u, desi locuim la demisol si cu zgarie nori a "e" la moda...
  • +5 (5 voturi)    
    CORUPTIE (Marţi, 23 februarie 2010, 9:04)

    acil [anonim]

    Sunt de acord cu coruptia functionarilor....de la cei din cele mai inalte functii pana la cel mai de jos.....cunosc concret ca pentru demolarea unei cladiri aflata intr-o zona protejata s-a dat mita 80.000 euro.....asa ca Doamne fereste in ce stat traim.
  • +4 (4 voturi)    
    mda (Marţi, 23 februarie 2010, 9:23)

    liviu_ [utilizator]

    punem pariu ca o sa fie un mall?
    la care toti romanii o sa fie foarte fericiti ca s-a deschis? chit ca s-a distru pentru asta ceva cu adevarat important si chit ca mai sunt 100 de malluri in bucuresti...
    pana la urma exact cum zicea cineva... suntem popor de pitipoance si cocalari
    • -4 (4 voturi)    
      fii mah serios (Marţi, 23 februarie 2010, 9:44)

      calugaru' vaxile [anonim] i-a raspuns lui liviu_

      colegu' tau macar e sincer. e frumoasa casa, ii place. si mie mi-ar place, daca as avea bani de ea.

      tu, insa, esti ipocrit! pentru tine, casa altuia e "importanta". ca ceva din curtea vecinului e frumos, inteleg. ca e important ... deja e magarie. adica mai pe romaneste nu e treaba ta ce e-n curtea vecinului. admiri, dar nu decizi. te uiti, dar nu pui mina.
      • +5 (5 voturi)    
        ??? (Marţi, 23 februarie 2010, 10:19)

        liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui calugaru' vaxile

        nu inteleg ce legatura are comentariul tau cu al meu dar in fine...

        e casa altuia importanta atata timp cat e PATRIMONIU NATIONAL!!!
        aici e vorba de lege si de aplicarea ei!

        sa nu mai vorbesc ca este ilegal sa distrugi orice casa fara aprobare (sau sa o lasi sa se autodistruga), chit ca nu este cladire istorica.
  • -5 (7 voturi)    
    o darapanatura (Marţi, 23 februarie 2010, 9:31)

    euclid [anonim]

    Mai scuti ma de sandramale cu pretentii...
    • +4 (4 voturi)    
      tu nu reprezinti nimic (Marţi, 23 februarie 2010, 10:07)

      Nicolae [anonim] i-a raspuns lui euclid

      Ce nationalitate ai mai (pariez ca nici nu stii cine a fost euclid) pt ca roman nu esti sigur ;sau chiar daca esti esti doar pe o hirtie.
      Cum ar fi Roma fara Coliseum , mai saraca ,nu?
      Si aia tot o sandrama este din punctul tau de vedere
      • -4 (6 voturi)    
        cum (Marţi, 23 februarie 2010, 10:21)

        calugaru' vaxile [anonim] i-a raspuns lui Nicolae

        ar fi fost roma fara colloseum? exact ca bucurestiu' fara visarion nr 8.

        ca sa pui colloseum in aceeasi oala cu visarion 8 cred ca tre' sa fii mai mult decit visator. decenta ma impiedica sa-mi duc ideea la capat.

        get a life, people!
        • +4 (4 voturi)    
          Get an education! (Marţi, 23 februarie 2010, 12:41)

          Mihai Bucur [utilizator] i-a raspuns lui calugaru' vaxile

          Mi-a placut asta cu 'get a life!'. Mi-a zis-o si mie odata la Londra un nesimtit caruia
          i-am facut observatie ca statea cu picioarele pe scaunul din fata, in tren. E o expresie favorita printre prosti si needucati si raspunsul recomandat e...cel de mai sus. So, get an education si du-te macar pina la Praga, sa vezi cum si-au pastrat cehii cladirile vechi. Cei care au primit cladirile inapoi au fost obligati prin lege sa le renoveze si intretina. Si n-au avut voie nici sa dea chiriasii afara. Asa ca , daca n-au avut bani ca sa-si indeplineasca obligatiile, au vindut cladirea. Unii, care au primit inapoi mai mult de o cladire, sa zicem doua, au vindut una si si-au indeplinit obligatiile pentru cealalta. Stiu exemplul unuia care a primit inapoi un bloc de patru etaje, dar n-a putut sa dea afara chiriasii si nici sa le mareasca chiriile pentru o perioada de citiva ani. A gasit insa solutia: a facut doua noi apartamente in pod si le-a vindut unor rusi. A facut astfel rost de bani si a putut pastra blocul. In orice caz, la Praga NU se demoleaza niciodata cladiri vechi. Iar Praga e cea mai frumoasa capitala din Europa, dupa Paris.
          • -1 (3 voturi)    
            Care centru vechi?! (Marţi, 23 februarie 2010, 13:02)

            Ioana [anonim] i-a raspuns lui Mihai Bucur

            Sper sa n-ajunga toti "romanii" sa vada Praga... Ar fi pacat sa vedem si-acolo tigani, ziduri "pictate", banci rupte si tot ce stim noi, romanii sa facem mai bine...
            Apropo, acum ceva vreme, pe Lipscani, un strain m-a intrebat cum ajunge in centrul vechi... No comment
    • +3 (3 voturi)    
      este o darapanatura... (Marţi, 23 februarie 2010, 10:19)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui euclid

      pentru ca noi am lasat-o sa ajunga asa.
      deci tot la prostia umana ajungem.
  • +6 (6 voturi)    
    chiar așa? (Marţi, 23 februarie 2010, 9:43)

    Apostolul [anonim]

    Citesc opinii total controversate.Cum să dărami?
    Este istoria noastră.Sunt martorii noștrii de unde
    venim,cum ne-am dezvoltat.Ori cum nu avem astfel
    de case noi fiind săraci.Vă plac dormitoarele unde am
    fost obligați să locuim?
    A demola ,să strici este egal cum am venii de nici
    unde.Cum dumneavoastră nu ați avea bunici sau
    străbunici.
    Cei ce dețin aceste case ar trebui ajutați să le refacă.
    Dar dacă ne gandim numai la caștig rapid pentru o
    generație,așa vom fi ,numai o generație.
    • -4 (6 voturi)    
      ce legatura are? (Marţi, 23 februarie 2010, 10:05)

      calugaru' vaxile [anonim] i-a raspuns lui Apostolul

      strabunica mea obisnuia sa calce rufele cu un fier de calcat cu carbuni. dvs folositi acest obiect in ziua de azi? strabunicul meu se deplasa pe victoriei cu birja. din pacate, in ciuda eforturilor mele de a-mi pastra identitatea, observ cu tristete ca in bucuresti e din ce in ce mai greu sa gasesti o birja pe victoriei. functionarii astia corupti ...
  • +3 (3 voturi)    
    patrimoniu (Marţi, 23 februarie 2010, 10:01)

    Nicolae [anonim]

    Eu sunt convins ca retrocedarea acestui imobil este cu cintec iar armata de avocati pusi pe imbogatit peste noapte au facut nenumarate crime de acest gen asupra patrimoniului arhitectonic al orasului .
    Asta arata cit de mult ii intereseaza istoria din care si ei fac parte si cit de slaba este legea.
    S-ar putea ca toate aceste demolari ale cladirilor de patrimoniu sa faca parte dintr-un plan concertat de distrugere a dovezilor continuitatii noastre pe acest teritoriu.
    Uitati-va in Europa cita grija exista fata de aceste cladiri iar Bucurestiul este mutilat sistematic inca din timpul lui Ceausescu;In curind ne vom pierde si indetitatea nationala.OPRITI CRIMELE CARE SE PETREC ASUPRA ACESTEI TARI !!!!!!!!1
  • +3 (3 voturi)    
    Cine ? Ce ? Cand ? Unde ? (Marţi, 23 februarie 2010, 10:13)

    Wolfram [anonim]

    Cine da aprobarile ? Nume si prenume . Si la noi in Romanika ( nu Romania ) ar mai trebui sa se anunte cu 3 luni inainte orice demolare , pe un site special .
    • -2 (2 voturi)    
      Citeste legea 50/1991 (Marţi, 23 februarie 2010, 10:39)

      Florin [anonim] i-a raspuns lui Wolfram

      si legea 350/2001 cu upgradarile la zi + normele de aplicare. Dupa aia ai voie sa comentezi.
    • 0 (0 voturi)    
      @wolfram (Duminică, 28 februarie 2010, 10:48)

      gradu [utilizator] i-a raspuns lui Wolfram

      ROMANIA, prietene, nu Romanika! Acesta este numele tarii de care va bateti toti joc: tu cu schimonosirea numelui ei, altii cu demolarile cladirilor de patrimoniu... De-abia atunci cand o sa-i aratati respect, tara asta o sa devina ceea ce spuneti majoritatea ca va doriti - un loc de bun simt, in care traiesc oameni de bun simt...
  • +4 (4 voturi)    
    marile natiuni (Marţi, 23 februarie 2010, 12:21)

    estetul [anonim]

    tocmai am vazut un documentar despre un cuplu de englezi care a investit 1 milion de lire intr-o fosta fabrica de viori, viitoarea lor casa. au facut inauntru rai, iar afara au completat zidurile distruse cu caramizi de culoare uniforma, iar dupa ce au terminat vecinii le-au facut scandal ca au distrus aspectul de vechi. autoritatea de stat care se ocupa cu asa ceva i-a obligat ulterior sa refaca totul cu caramizi speciale, cu aspect de vechi. asa isi pastreaza marile natiuni identitatea: cu dintii! Italienii isi pun tigla noua, dar aparent arsa de soare, francezii nu te lasa sa te indepartezi de stilul caselor din zona, spaniolii te obliga sa vopsesti in alb, orice ar fi. numai la noi, de cum cobori spre aeroport, iti vine sa vomiti deasupra Bucurestiului, acoperisuri albastre, rosii, ziduri galbene, roz, portocalii, 7 feluri de ferestre, de garduri, de porti, un prost gust incredibil. cretinul ala care a mostenit imobilul nu va apuca sa se bucure de averea mostenita
  • +3 (3 voturi)    
    O casa frumoasa (Marţi, 23 februarie 2010, 12:22)

    Ion [anonim]

    Era o casa veche dar frumoasa, cu arhitectura. In alte cazuri era vorba de cocioabe dar de data asta chiar s-a comis o greseala.
  • +1 (3 voturi)    
    Question (Marţi, 23 februarie 2010, 12:28)

    Neutron [anonim]

    Am si eu o intrebare ( de fapt doua ):
    1. Nu mai este pericol de daramare daca a aparut panoul ala publicitar?
    2. Cat primeste proprietarul de la firmele care si-au pus panoul publicitar? Daca era pus mai devreme, din banii primiti se putea face renovarea si reconsolidarea cladirii? Intreb ca nu ma pricep.
  • 0 (0 voturi)    
    . (Marţi, 23 februarie 2010, 13:00)

    Mda [anonim]

    ma intreb care e fraierul (sau mai rau) care ar da 3 milioane de euro pentru a sta in daramatura asta, cand cu bani de 5 ori mai putini iti iei vila in mai toate orasele faimoase din lume, de 1000 de ori mai frumoase si mai civilizate decat bucurestiul.
  • +1 (1 vot)    
    :) (Marţi, 23 februarie 2010, 13:41)

    io [anonim]

    Am si eu o mica intrebare: calugarul vaxile este proprietarul casei/terenului? ;)
  • 0 (0 voturi)    
    o afacere cu adevarat proasta (Marţi, 23 februarie 2010, 14:20)

    radu [anonim]

    cine ar da 3 milioane?
    pai sunt 5000 eur/mp
    cam mult...

    ai urbanism pentru 180mp*6niveluri (=parter+4+5 retras) => 980mp aproximativ
    daca scadem casa scarilor si lifturile ne ies (as zice) aproximativ 800mp.

    inchiriati la 20 eur/mp pe luna => 16000 eur lunar IMPOZABIL in statul idiot Romania (adica oricat le dai tot nu e bine si te mai ciupesc/amendeaza si te f*t la cap)

    sa o construiesc sa zicem ca ma costa ZERO EUR + 3M terenul

    la 3M primesc din dobanda (daca-i pun la banca) aproximativ 6% la EUR (nu calculam nimic in RON ca e o moneda tembela, instabila si nu suntem, vorba lui Isarescu, speculanti) => 15000 EUR lunar NEIMPOZABIL

    realitatea e insa ca te costa cel putin 1 milion sa faci o caldire de birouri de clasa A acolo (+/-900mp)

    rezulta ca NU e rentabil de nici o culoare.

    poate doar daca se construieste pe 90% din suprafata, ceea ce nu e cazul.
  • +1 (1 vot)    
    Pacat! (Marţi, 23 februarie 2010, 14:24)

    Gheo [anonim]

    Numai o mana criminala putea distruge un asemenea monument. Nu meritam nimic....
  • +3 (3 voturi)    
    Cum ar trebui (Marţi, 23 februarie 2010, 14:48)

    Arh [anonim]

    Casa asta e construita la sfarsit de secol 19-inceput de secol 20. Nimeni nu poate spune ca ar mai avea confortul dorit azi. DAR! O asemenea casa se cumpara, se consolideaza peretii exteriori, se recompartimenteaza interiorul, se reface acoperisul si se poate locui in ea foarte confortabil, fara ca aspectul exterior sa fie catusi de putin modificat. Asa se face "la altii".
    Din pacate este foarte multa lume cu bani care prefera sa isi construiasca o magaoaie (99% urata - si nu din vina arhitectului ci pentru ca asa ii place beneficiarului) prin Pipera decat sa restaureze o astfel de casa si sa stea in ea, la oras, nu pe o tarla fara canalizare. Bani nu inseamna si gust sau viziune. Cine a zis mai sus "get an education" a zis bine.
  • 0 (0 voturi)    
    vai (Marţi, 23 februarie 2010, 15:15)

    george [anonim]

    asta nu e casa unde era colegiul medicilor?
  • +2 (2 voturi)    
    Cine impune aplicarea legii??? (Marţi, 23 februarie 2010, 15:16)

    mitica popescu [anonim]

    Daca va uitati bine in jur o sa vedeti ca ordinea publica in Bucuresti este la cheremul aurolacilor si a vagabonzilor. Nu stiu ce asteptati de la administratie...
  • 0 (0 voturi)    
    ma bucur... (Marţi, 23 februarie 2010, 20:58)

    resita31 [utilizator]

    ma bucur sa vad ca acest subiect a zgaltait si stimulat atatea persoane sa comenteze subiectul acesta.... ca a inceput iar sa ne pese si sa ne implicam activ....
    mai sper sa ia amploare fenomenul si sa ne implicam mai coerent si mai activ, sa reconstruim tara asta,... fiecare cum poate si cu ce poate
  • +1 (1 vot)    
    Exista solutii !!! (Joi, 25 februarie 2010, 10:10)

    Emanuel [anonim]

    Trebuie sa existe un program de intretinere, daca nu de renovare, a acestor monumente. Statul obliga si ajuta proprietarii acestor case sa le repare pentru a le pastra in picioare (structura de rezistenta etc.). Daca ajutorul este insuficient, atunci trebuie sa vinzi. Ideea e ca la revanzare, noii proprietari sa fie obligati sa reconditioneze cladirea intr-o perioada limitata de timp. Solutii legislative exista! Atitudinea asta mioritica gen "E scump, hai sa le daramam!" ne-a adus unde suntem acum.


Abonare la comentarii cu RSS

Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri