Traian Basescu despre comunitatea roma: Hai sa fim cinstiti, avem o mare problema de imagine

de R.P.     HotNews.ro
Luni, 22 februarie 2010, 15:12 Actualitate | Esenţial

Presedintele Traian Basescu a declarat ca sansa unei "evolutii pozitive a minoritatii rome este sa isi trimita copiii la scoala". Prezent la conferinta de lansare a "Raportului asupra Strategiei Nationale de imbunatatire a situatiei romilor", Basescu a avertizat ca Romania are o mare problema de imagine pe plan extern. "Toti, de la mine pana la orice alt demnitar, atunci cand primim semnale de insatisfactie a omologilor nostri din UE, spunem: Da, sunt cetateni romani si fereasca Dumnezeu ca vreun demnitar sa nu spuna da, e cetatean roman", a declarat presedintele, citat de Agerpres.

"Hai sa fim cinstiti, avem o mare problema de imagine. Mergeti la Paris, mergeti la Oslo, la Roma, la Milano. Minoritatea roma este prezenta in orice colt, in fata oricarui muzeu. Si nu ca sa intre la muzeu. Ori recunoastem o dubla responsabilitate, a statului si a minoritatii. Ori, daca nu suntem dispusi sa recunoastem aceasta dubla responsabilitate pentru o evolutie pozitiva a minoritatii, va asigur ca toate programele guvernamentale si europene sunt sortite esecului', a declarat liderul de la Cotroceni.
  • "Nu putem merge la infinit pe ideea ca statul trebuie sa le construiasca locuinte. Sa le dam copiii la scoala, sa aiba servicii ca sa isi poata construi locuinte"
Presedintele a subliniat ca o alta problema a comunitatii o reprezinta adaposturile improvizate si ilegale in care traiesc, amplasate adesea la marginea oraselor. "Datorita natalitatii pozitive care exista in cadrul minoritatii rome, problema locuintelor sa agraveaza. Tot mai multe familii de romi locuiesc la marginea oraselor, in adaposturi improvizate si ilegale pe deasupra. Nu se va putea merge pe ideea ca, la nesfarsit, statul va trebui pana la urma sa construiasca locuinte pentru aceasta categorie. Nu. Va trebui sa le dam copiii la scoala, sa aiba servicii din care sa isi poata construi locuinte", a explicat Basescu.

Solutia pentru rezolvarea tuturor acestor probleme o reprezinta constientizarea responsabilitatii nu numai de catre stat, dar si de comunitate. "Pana cand insasi minoritatea roma nu va fi constienta de propria ei responsabilitate pentru a iesi din situatia dificila in care se afla, putem sa scriem inca zeci de rapoarte guvernamentale si de comisii prezidentiale. Putem mari ajutorul financiar oricat, putem mari oricat alocatiile sociale. Pana cand minoritatea roma nu va fi ea insasi constienta ca are responsabilitati fata de ea insasi, problemele vor dainui, banii se vor cheltui cu eficienta minima, iar progresele inregistrate vor fi de asemenea minime", sustine presedintele.
  • "Pledez pentru pastrarea obiceiurilor si cred ca la 99% dintre romanii care nu apartin unei etnii le plac cantecele romilor"
Obiectul analizei l-a reprezentat si obiceiurile si traditiile comunitatii rome. In acest sector, Basescu a declarat ca nu pledeaza pentru asimiliare. "Pledez pentru pastrarea obiceiurilor si cred ca la 99% dintre romanii care nu apartin unei etnii le plac cantecele romilor, nuntile facute de romi, le place sa ii auda - poate nu 99%, dar sunt atatia solisti, cantareti, daca o luam de la Adi Minune pana la oricine. Le plac manelele, da, deci nu este o respingere in societate pentru ceea ce provine de la romi', a adaugat Basescu.
  • "Nu este suficient sa avem un grup de ONG-uri vocale la orice eroare condamnabila de expresie"
Revenind la situatia romilor care pleaca din Romania pentru a cersi in strainatate, presedintele a declarat ca "Nu putem ascunde la nesfarsit imaginea minoritatii in strainatate spunand: 'da, sunt romani'. Da, sunt romani, dar ce fac ei la toate colturile de strada din marile capitale europene? Daca nu vom discuta cinstit acest lucru si ne vom ascunde de teama acuzatiilor de discriminare, nu cred ca vom gasi instrumentele sa rezolvam problema".

De vina pentru situatia de acum sunt si ONG-urile care se marginesc sa condamne erori de expresie la adresa comunitatii rome. "Nu este suficient sa avem un grup de ONG-uri vocale la orice eroare condamnabila de expresie, de la presedinte pana la ministri si orice alt demnitar. Dar nu e suficient, e prea putin. Nu asa se manifesta atasamentul fata de problemele unei minoritati", a avertizat presedintele, subliniind ca statul isi indeplineste toate datoriile fata de aceasta comunitate.

"Daca luam toata lista de facilitati pentru minoritarii romi, este clar ca nu putem reprosa statului o indiferenta, dimpotriva. S-au rezervat locuri la universitati, raman neocupate de regula, nu ii respinge nimeni la scoala sau la gradinita, cu exceptiile pe care le stim si a unor intamplari nefericite", a declarat Traian Basescu.

In urma cu mai bine de o saptamana, mai multe organizatii antidiscriminare l-au acuzat pe ministrul de Externe, Teodor Baconschi, ca ar fi facut declaratii rasiste la adresa cetatenilor romani de etnie roma in timpul intrevederii cu secretarul de stat francez Pierre Lellouche si au cerut demisia inaltului oficial. Ministrul Afacerilor Externe, Teodor Baconschi, si Ministerul Afacerilor Externe au respins orice interpretare "intr-o nota rasista sau etnicista a formulei utilizate de seful diplomatiei romane in declaratia de presa din 11 februarie", aratand ca infractionalitatea tine de comportamentul individual, si nu de etnie.
  • Romii, catre presedinte: Nu avem dreptul sa ne exprimam opinia / Traian Basescu: Dar exprimati-va, fratilor!
In timpul conferintei la care a participat si presedintele Traian Basescu, mai multi reprezentanti ai Aliantei Civice a Romilor au organizat o actiune de protest, la Palatul Parlamentului, informeaza Agerpres. Tinerii au vrut sa afiseze mai multe fulare negre pe care scria "Cinci ani de strategie, canci rezultate" si "Romii, infractori fiziologici", insa li s-a cerut sa iasa din sala de conferinte. Presedintele Traian Basescu a intervenit si i-a invitat sa ramana la discutii.

Unul dintre protestatari a declarat apoi ca "in sala drepturilor omului nu avem dreptul sa ne exprimam opinia. Multumim. Aceasta este democratia in Romania". O interventie la care presedintele Traian Basescu a replicat: "Dar exprimati-va, fratilor".
  • Declaratiile presedintelui au creat nemultumire in randul reprezentantilor Aliantei Civice a Romilor
Reprezentantii romilor s-au declarat nemultumiti apoi si declaratiile presedintelui. Liderul Aliantei, David Mark, a declarat ca romii emigreaza din Romania "din cauza saraciei lucii si din cauza discriminarii cu care au de-a face zi de zi", si nu incidental, cum a sustinut Traian Basescu. "De zece ani de zile, avem o strategie adoptata. Romania a avut un angajament fata de alte tari si fata de Banca Mondiala. De cinci ani de zile nu s-a adoptat nici macar planul de actiune al Decadei de incluziune a romilor", a acuzat el.

O replica la declaratiile presedintelui a venit si de la Florin Manole, reprezentant al Aliantei Civice a Romilor. "Nu acceptam declaratii de la presedinte care sa spuna ca romii sunt peste tot, la poarta tuturor muzeelor, dar acolo nu stau ca sa intre la muzeu. Eu am fost la muzeu. De unde are presedintele Romaniei statistici ca cetatenii romani care stau acolo sunt romi si de unde stie dumnealui ca ei sunt acolo ca sa faca ceva incorect", a intrebat Florin Manole.


Citeste mai multe despre   




















Jurnal​ din Israel

FOTOGALERIE Tel Aviv: artistic si sofisticat

Tel Aviv e un oras nou pornit de la un port vechi si are un tip de sofisticare, nearoganta, care-l face definitiv interesant. Arhitectura lui, accentele moderne, tusele europene, aspiratiile americane, muzeele, casele memoriale permit calatorilor sa traiasca in el si o experienta culturala. Spiritul relaxat al orasului si umorul generatiei tinere din Tel Aviv se traduce uneori in mici capodopere in culoare pe ziduri. Unul dintre cele mai bune, amuzante si interesante tururi e cel din cartierul florentin, cunoscut ca partea boema a orasului.

10039 vizualizari

  • +69 (75 voturi)    
    Domnule... (Luni, 22 februarie 2010, 15:17)

    Traficantu_De_Influentza [utilizator]

    Pentru inceput, spuneti-le tigani ca sa scapam de confuzie. Ca de aici a pornit totul. Si apoi trimiteti-i la scoala, desi au mai fost trimisi si nu s-a ales nici praful de majoritate. Acum sariti si dati cu pietre, ce pot sa zic.
    • +15 (21 voturi)    
      Tigani, nu "romi", mai ales "rromi" e gresit (Luni, 22 februarie 2010, 16:14)

      Tiganiada [anonim] i-a raspuns lui Traficantu_De_Influentza

      Desi pronuntia lui "r" din "rom" e guturala si accentuata, nu se scrie niciodata corect cu doi de "r", scrierea corecta in limba tiganeasca este "rom" si inseamna "om tigan, barbat".

      Va rog sa corectati, aveti in titlul si "rrome" si "roma" !!
      Fie le spuneti "tigani", ca toata Europa, fie le spuneti "romi", cum vor ONG-urile lor. Dar nu "rromi", e gramatical gresit !
      • +3 (11 voturi)    
        haha, asta-i buna (Luni, 22 februarie 2010, 19:44)

        gigi [anonim] i-a raspuns lui Tiganiada

        "scrierea corecta in limba tiganeasca". compendiu al academiei tiganesti de la vasilica din bucatarie..
        hai sa inventam istorie, hai sa inventam de toate ca ne lasa baietii sa ne facem o identitate pe spatele altora...
      • +5 (5 voturi)    
        scriere (Luni, 22 februarie 2010, 23:21)

        radiogargara [utilizator] i-a raspuns lui Tiganiada

        "scriere corecta in limba tiganeasca"??? scrierea e un obicei a oricarei nationalitati, numai a lor nu! Asa s-a convenit de...unii care stiu sa scrie, de pprin guvernul Roamniei, prin anii 90 ( Petre Roman, din cate stiu); apoi au mofidicat, au hotarat sa nu se scrie cu 2 de rr,ci cu unui, pt. ca e suficient.
      • +3 (3 voturi)    
        Corect in sanskrita este *dom*nu *rom*! (Marţi, 23 februarie 2010, 6:46)

        Eneas [anonim] i-a raspuns lui Tiganiada

        Tiganii nu isi spun romi intre ei , cuvantul a fost luat din sanskrita unde dom =om si atat !Pentru a crea confuzie si o falsa identitate salasurile nomade au adoptat titulaturi straine lor la invadarea Europei in secolul 13 -lea ! Grecii ii numeau athingoi =de neatins si de aici s-a raspandit tigani !
        la origine in India si pakistan ,unde traiesc si azi (statele Punjeab si Sind) -erau cea mai de jos casta -intusabili - exact cuvantul cu care Greci evului mediu i-au botezat ,stiind originea tiganilor ! aveau chiaa r un trib numit bawari care din preistorie traia numai din furat si cersit -ocupatii oficiale ale tribului
        cel mai corect e sa fie numiti Sinti dupa Sind regiunea natala !
    • +14 (22 voturi)    
      Scoala (Luni, 22 februarie 2010, 17:25)

      gepeto [anonim] i-a raspuns lui Traficantu_De_Influentza

      Daca tiganii se duc la scoala isi pierd identitatea. Ei s-au pastrat ca etnie tocmai prin refuzul de a se educa. Ei prefera sa traiasca in baza regulilor din evul mediu. La polul opus, evreii si-au pastrat identitatea prin culturalizare excesiva.
      • +10 (14 voturi)    
        pentru Traficant (Luni, 22 februarie 2010, 20:59)

        adrian88000 [utilizator] i-a raspuns lui gepeto

        Si daca isi pierd tiganii identitatea , e vreo problema pentru tine? Daca ii vezi pe strada civilizati, politicosi, vorbind o impecabila limba romana , te deranjeaza? Nu lasa in urma o dara de coji de seminte ci de parfum fin, e ceva rau in asta? Daca scapi pe jos portofelul si tiganul fuge dupa tine ca sa ti-l dea, e vreo problema? Pentru mine, NU.
        • +1 (3 voturi)    
          Habar nu ai despre ce vorbesti (Marţi, 23 februarie 2010, 9:56)

          Traficantu_De_Influentza [utilizator] i-a raspuns lui adrian88000

          Nu ai inteles absolut nimic din ce am zis.
        • 0 (0 voturi)    
          Degeaba.. (Joi, 22 martie 2012, 17:25)

          Adi [anonim] i-a raspuns lui adrian88000

          Trecand peste inconstanta ideii, ceea ce spui tu e corect dpdv al unui OM. Dar n-ai sa vezi NICIODATA asa ceva de la aceasta etnie care ne-a invadat tara.
    • 0 (6 voturi)    
      DA...infractori fiziologici !!!! (Marţi, 23 februarie 2010, 11:37)

      escu [anonim] i-a raspuns lui Traficantu_De_Influentza

      Cred ca trebuie sinceritate totala...ascunderea dupa fraze ,,atent gandite" nu-si mai au rostul ! Europa a realizat ..in sfarsit..cine sunt tziganii si faptul ca la ei infractzionalitatea este, intr-adevar, fiziologica!! ESTE PARTE A CULTURII LOR MILENARE . Triburile sinti au trait de 2000 ani exclusiv din furt si cersit ! Dar ei nu considera asta infractionalitate !!! Doar nu o sa schimbam noi in 100 ani ce au ei in sange de 2000ani !!
      Asa ca sa-i lasam sa migreze mai departe! Migratzia lor este naturala si continua ..peste 100 ani vor fi in SUA !!
  • +41 (41 voturi)    
    tigani (Luni, 22 februarie 2010, 15:26)

    alpha [utilizator]

    aproape corect ce a spus baselu'.cu chestia aia cu 99% din romani la care le plac manelele insa a dat-o in bara rau.poate ca apartin eu acelui 1 % dar ce facem cu majoritatea cunoscutilor si prietenilor ?e clar ca exista multi multi amatori de tiganii muzicale si nu numai,dar sa nu generalizam.in ceeace priveste inutilitatea oricarui ajutor cata vreme tiganii nu vor sa munceasca si sa-si educe copii are insa dreptate 100 %.aviz celor care vor sa se dea alocatii doar la cei cu venituri mici,adica celor ce muncesc putin sau deloc si in acest fel discriminandu-i pe cei ce stau 12 ore sau mai mult la munca pentru a castiga bani pentru familii si copii.
    • +28 (34 voturi)    
      aprob... (Luni, 22 februarie 2010, 16:10)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui alpha

      eu si 70-80% din cunostintele mele nu sufera manelele... om face toti parte din aia 1%?
      • +16 (24 voturi)    
        ..... (Luni, 22 februarie 2010, 16:40)

        daniel [anonim] i-a raspuns lui liviu_

        eu cred ca se referea la tarafurile lautaresti si la muzica tiganeasca traditionala, care-i cu totul altceva decat mizeriile de manele....Faramita Lambru, nu guta si adi minune...
    • -1 (15 voturi)    
      hmm... (Luni, 22 februarie 2010, 17:28)

      cicero [anonim] i-a raspuns lui alpha

      Da, aproape corect ce a spus baselu':
      Au o grava problema si el si tiganii, dar in nici un caz nu e o problema de imagine ci una mult mai grava, o problema de mentalitate si de tupeu nesimtit.
      Faptul ca multi tigani fura, cersesc, se unsec in clanuri infractionale si fac multi bani cu traficul de carne vie si prostitutie, nu constituie doar probleme de "imagine". Iar Baselu are si el probleme grave, nu de imagine ci de morala si de lege pentru ca e "inrudit "(prin fratele sau) cu un clan tiganesc interlop (Berce Mondialu')
    • +5 (5 voturi)    
      CRAIOVA: Euroaveri din jafuri, (Luni, 22 februarie 2010, 20:22)

      Olteanu [anonim] i-a raspuns lui alpha

      CRAIOVA: Euroaveri din jafuri, cerşetorie şi trafic cu carne vie
      Mai multe clanuri ţigăneşti care au pus bazele unor reţele de sute de tinere, printre ele şi minori, şcolite în arta prostituţiei pentru Occident au adunat averi pe care mintea omenească cu greu şi le-ar putea închipui. Vezi tot articolul aici:
      http://www.adevarul.ro/locale/craiova/CRAIOVA-_Euroaveri_din_jafuri-cersetorie_si_trafic_cu_carne_vie_0_212978764.html
  • +40 (44 voturi)    
    Iaca reveni Basescu (Luni, 22 februarie 2010, 15:28)

    GentleGiant [anonim]

    Cu alte cuvinte, parul pe ei, sa devina cetateni responsabili cu forta.
    Si, chiar daca prin "muzica tiganeasca" Basescu a inteles manele, si oricit de pervertit a devenit neamul asta, la placa la 99% dintre romani e cam mult.
    Altminteri, cum am zis - trebuie civilizati, cu forta sau nu.
    A!! si IMPOZITATI!!!!!!!
  • +27 (31 voturi)    
    . (Luni, 22 februarie 2010, 15:30)

    radukku [utilizator]

    o sa sara iar romani criss in sus. Infracionalitatea tine de comportamentul individual DAR cel mai mult tine de educatie, cultura(traditie) si mediul in care traieste individul. In comunitatea tiganilor e un dezastru. Aceste 3 lucruri trebuie rezolvate. Trebuie educati, trebuie sa renunte la traditie, dar cu mediul in care traiesc ei nu prea avem ce face. Tiganilor romani le trebuie 2-3 generatii de aici incolo pentru a se putea integra fara probleme. Deci, in 2070-2100 ei se vor integra in societate fara probleme.
    • +14 (18 voturi)    
      Triada castigatoare: gene, educatie, mediu (Luni, 22 februarie 2010, 16:27)

      Dr. Watson, Nobel pt ADN [anonim] i-a raspuns lui radukku

      Foarte bine ai spus, Radukku, cu o mica eroare: cultura tine de "mediul social", unul dintre cele 3 criterii considerate de psihologi si pedagogi ca fiind fundamentale pt reusita dezvoltarii pozitive a unei personalitati:

      -factorul ereditar; recunoscut acum prin mii de studii genetice, are o incidenta dovedita si certa asupra evolutiei individului. Exista un bun potential la numeoris tigani, destepti si dotati genetic suficient pt a se integra f. bine intr-o societate de tip european, exigenta si competitionala.

      -factorul educational; esential in formatarea individului, in valorificarea potentialului ereditar. Exista copii tigani de mare potential intelectual si care se "pierd" din cauza lipsei de educatie suficienta. Legea obliga parintii sa isi trimita copiii la scoala, insa multe familii de tigani ignora asa ceva, nu le intereseaza.

      -factorul social; foarte important, uneori decisiv, mediul cultural in care se dezvolta individul. Prin acest mediu el relationeaza cu imaginarul colectiv si cu valorile dominante din societate. Exista copii tigani destepti, care fac si scoala, dar care sunt "trasi in jos" de mediul infractional in care traiesc, sunt inconjurati de adulti care traiesc din infractiuni si care dispretuiesc munca onesta.
      Statul are datoria sa elimine acei adulti, sa-i scoata din societate de langa acei copii tigani. E singura datorie reala a statului.

      Toti cei 3 factori pot fi ameliorati, din pacate nu observ la unii tigani decat o preocupare de ameliorare "instinctiva" a factorului ereditar: isi iau femei sau barbati romani/europeni.

      Mai nou vad preocupare pt factorul eductional si chiar cel social la tiganii "evanghelizati" (adventisti, baptisti, penticostali), in sensul adoptarii unei morale crestine mai severe, ce condamna furtul, violenta sau cersitul.
      Din pacate, implicarea sociala responsabila e reprezentata de lideri tigani cu "probleme": Vanghelie, regi, imparati, manelisti, etc.

      Va mai dura, trebuie perseverenta !
  • +4 (30 voturi)    
    da, asa e (Luni, 22 februarie 2010, 15:34)

    taranistu [utilizator]

    si io odata la nervi am raspuns: "cetateanco romana imputita!"
    • +5 (23 voturi)    
      :) (Luni, 22 februarie 2010, 16:21)

      emil [anonim] i-a raspuns lui taranistu

      Tu ai probleme rau cu frustrarea. Noaptea poti dormi?
  • +28 (34 voturi)    
    Ipocrizie (Luni, 22 februarie 2010, 15:35)

    Al [anonim]

    Primul lucru spre normalitate: ar trebui sa le spunem tigani si nu romi. Nu ar trebui sa existe discriminare pozitiva. Daca nu reusesc sa progreseze prin forte proprii atunci sa stagneze, ca noi ceilalti. Sa nu le mai dea statul drepturi speciale.
    • +2 (2 voturi)    
      the tz word (Marţi, 23 februarie 2010, 0:27)

      liana [anonim] i-a raspuns lui Al

      am zis!
  • +19 (25 voturi)    
    a trecut multa vreme... (Luni, 22 februarie 2010, 15:37)

    ilya [anonim]

    dar in sfarsit sunt de acord cu ceva spus de domnul presedinte.
  • +25 (35 voturi)    
    100% corect (Luni, 22 februarie 2010, 15:37)

    cet23 [anonim]

    Degeaba, Basescu e Basescu! Marea majoritate, romani sau straini, s-ar fi limitat la a deplange cu lacrimi de crocodil discriminarea la care sunt supusi tiganii si atat!
    Exista o problema! Tiganii si "restul". De 20 de ani incoace se cinsidera tacit ca tiganii nu trebuie sa faca nimic pentru a iesi din starea asta. Stare pentru care este de vina strict "restul".
    E o problema cu potential catastrofic social. Daca comunitatea roma nu se implica la nivel general, situatia va degenera complet, datorita natalitatii extreme a acestora precum si a nivelului de educatie si atitudinii fata de munca a majoritatii acestora.
    Europa nu ne ajuta acum cu nimic. Dimpotriva, acuza, acuza si iar acuza pe oricine, in afara de tigani. E complet depasita de problema. De altfel, nici n-o constinetizeaza inca. Traieste inca sub sloganul "diversitatea e foarte buna". Orice ar insemna aceasta diversitate. Important pentru ei e sa fii diferit, nu conteaza in ce sens.
    Ceva trebuie sa se schimbe! Si in primul rand, tiganii. Sunt prea multi deja ca sa mai poata trai doar parazitandu-i pe ceilalti. Si vor fi din ce in ce mai multi.
    • -2 (12 voturi)    
      CIORDEALA SI CORDEALA! (Luni, 22 februarie 2010, 17:04)

      GAVRILACHE [utilizator] i-a raspuns lui cet23

      Bai, nea Cet-ule, adicatelea voi nu ciorditi? Ciorditi si alde matale grupa mare! Cu cordeala stati mai prost ca nu va-mbarligati decat daca aveti casa, masina si card (adica nu va prieste sa va ciorditi cu ciubotica-cucului sub fund!). Ca bine zicea Medelin, sa-i traiasca ala micu', ce ba, n-aveti loc de noi? Las' ca ne sutim noi la Paris (ne facem cuib pa turnu lu' Efel) si-o sa ramana Romanica vraiste! Haoleo, si punem si vrajitoarele cu energie violeta sa va dea la buzunar, huoooo!
      • +4 (4 voturi)    
        Gavrilache esti degeaba... (Marţi, 23 februarie 2010, 9:53)

        romanasu' [anonim] i-a raspuns lui GAVRILACHE

        Interesant pragmatizmul din comentariul tau, dar faptul ca intai ne dorim casa tine tot de instinctul de conservare (nu vreau sa creasca la gramada cu alte rubedenii si sa se dezvolte normal, primind doar educatia celor 2 parinti) cardul : eu trebuie sa muncesc sa am un card, nu sa imi aduca unul puradelul, iar masina mai la urma ca am taxa de doctorat la ase.
        Cat despre ciubotica-cucului, deja mi-e scarba gandindu-ma la igiena corporala (fara traducere in tiganeste) si ADN-ul care in secolele ce au trecut a imprumutat mirosul de cal, dar habar nu ai tu ce urmari au sarcinile facute la betie.... nu e asa?
        Nu pot adauga decat '' ca esti tare in gura'' , si iti dau ca premiu bilete pt India (doar dus) la tot clanul tau.
    • +8 (10 voturi)    
      PENTRU CET 23 DIN CER IN CE MAI MULTI!!- (Luni, 22 februarie 2010, 21:10)

      adrian88000 [utilizator] i-a raspuns lui cet23

      Corect ai spus! Peste 50 de ani ,dupa toate regulile democratiei ,vom fi condusi de tigani. Parlamentul majoritar tiganesc, guvern tiganesc, Presedinte tigan. Daca nu ii civilizam pana atunci, copii nostrii s-au ars!!
  • +44 (48 voturi)    
    Si eu pledez pentru pastrarea obiceiurilor! (Luni, 22 februarie 2010, 15:38)

    iosiP [anonim]

    De exemplu, refuzul de a plati impozitele, electricitatea si alte utilitati! Obicei bun, traditional: poate-l extindem si la restul populatiei?!
    Sau ascultatul de manele la 03:00 (noaptea, desigur. Si tot desigur, politia nu "se baga"). Sa se cultive si nenorocitii aia de romanasi care se scoala dimineata sa mearga la munca... asta, daca-si pot scoate oboseala de masina de pe strada, ca minoritarul defavorizat si-a lasat mertanu in diagonala cind a venit azi-noapte de la ciordit.
    Ce sa mai vorbim de recuperatul capacelor de canal ca sa manince si gura lu' ortopedu ceva...

    Acuma, aia cu nuntile la 12 ani mai-mai ca nu ma deranjeaza (pedofilii stiu de ce)!
    • +13 (17 voturi)    
      haha (Luni, 22 februarie 2010, 16:19)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui iosiP

      genial comentariu
    • +7 (11 voturi)    
      In plus, (Luni, 22 februarie 2010, 16:26)

      emil [anonim] i-a raspuns lui iosiP

      sa ii invitam si sa ne "culeaga" recolta de pe camp. Sa le dam de munca :))
    • +8 (8 voturi)    
      mare dreptate mai ai, mai iosiP!!! (Luni, 22 februarie 2010, 20:23)

      mecheniciluminita1265102555967 [utilizator] i-a raspuns lui iosiP

      din pacate.
  • +12 (16 voturi)    
    Hotia (Luni, 22 februarie 2010, 15:38)

    Bogdan [anonim]

    Sansa lor ar fi sa nu mai fure!
  • +26 (28 voturi)    
    aha... (Luni, 22 februarie 2010, 15:39)

    liviu_ [utilizator]

    da eu nu sunt dicriminat ca din banii munciti de mine se da la tiganii care nu muncesc? asta pe langa portofelul care-l dau involuntar...
  • +11 (21 voturi)    
    totusi, o tampenie (Luni, 22 februarie 2010, 15:41)

    taranistu [utilizator]

    mie imi place muzica tiganeasca autentica, nu suport manelele. Nu vad de ce naiba manelele au nevoie de un sprijin de nivel prezidential! La urma urmei basescu nu mai are nevoie de voturi. Chiar nu i-a spus nimeni ca ar fi mai degraba folositoare o condamnare a manelelor? Cine sa-i fi soptit in ureche de Adi Minune: Liiceanu, Plesu, Patapievici, Baconschi?
    • -1 (11 voturi)    
      si de unde ai inteles (Luni, 22 februarie 2010, 17:54)

      baronul stanganbuch [utilizator] i-a raspuns lui taranistu

      matale, domnule postak, ca Basescu sprijina manelele? Din frustrarile si complexele de postak?
      Vorba unuia de mai sus, matale dormi noaptea?
      • -5 (11 voturi)    
        voua... (Luni, 22 februarie 2010, 20:55)

        taranistu [utilizator] i-a raspuns lui baronul stanganbuch

        ...daca va spune Basescu ca laptele-i negru, confirmati iute-iute. Daca din ce a spus Basescu tu crezi ca pe el s-a incadrat la acel 1%, inseamna ca ai probleme...
        La mine in sat e o vorba: "io o tin de coarne si tu-mi zici ca-i suta!". Asa si cu voi, sustinatorii Marelui Carmaci, nu si nu, el vrea binele tarii...
        • +2 (6 voturi)    
          ramii la tine in sat (Luni, 22 februarie 2010, 23:33)

          baronul stanganbuch [utilizator] i-a raspuns lui taranistu

          si regreta-l pe ceasca fericit in continuare, draga postakule, nu mai incarca inutil strazile Bucurestiului, si asa mult prea aglomerate.
          Ati, pardon a-ti pantru matale, pierdut, dragi postaci, iesiti din transee si eventual faceti o vizita la un stabiliment, ceva, ca sa va racoriti.
          Atentie numai ca stabilimentul sa nu fie sediul PNL, ca au acolo o matroana care sigur va va trage in piept, crinela antoneal se numeste.
          • +1 (1 vot)    
            Dumnezeu sa te ierte! (Marţi, 23 februarie 2010, 20:58)

            taranistu [utilizator] i-a raspuns lui baronul stanganbuch

            o spun pentru bunicii si strabunicii mei, au suferit enorm sub comunisti si nu merita ceea ce spui tu la adresa mea. Nu, stai linistit nu ma dau in vant dupa Bucuresti, bunicii mei au lucrat la Malaxa, dar alea erau alte vremuri, erau alti bucuresteni. E trist, comunistii intra din nou in prim pla pe un cal alb (portocaliu)...
    • 0 (4 voturi)    
      De aia (Marţi, 23 februarie 2010, 11:26)

      Bogde [anonim] i-a raspuns lui taranistu

      Nu avea nevoie sa-i sopteasca nimeni! Dimpotriva! Atat il duce pe el capul si acum isi arara fata ca si-asa nu mai are ce pierde, nu?!
  • +12 (16 voturi)    
    nu e problema de imagine (Luni, 22 februarie 2010, 15:42)

    sorin [anonim]

    e o problema de fond
  • +23 (29 voturi)    
    ATAC LA PRESEDINTE! (Luni, 22 februarie 2010, 15:47)

    GAVRILACHE [utilizator]

    Haoleo, minca-ti-as, violetule! N-ai loc da noi? S-a ales-bules de vuitonu' lu gagica matale! Adica e bine in palate la tiganie, cu fundu-n sus, cu caii vraiste prin dormitoare? E nasol, vere, ca n-avem bani si tre' sa ciordim! Ne dezradacinam, manca-ti-as chelia matale, prin tari straine, de-mi plange puradeii la Opera din Viena! Da ce nu faci matale niste Opere la Caracal, la Fetesti, la Slobozia, sa cersim, manca-ti-as, la noi in tara!? Haoleo, plange Europa dupa noi, ne cere Lichtenstainu' si Monacou! S-o tii, mosule, pa aia mica langa matale ca ramane fara Sida! Huooo!
  • +36 (38 voturi)    
    sa ne prapadim de ras (Luni, 22 februarie 2010, 15:50)

    Alex [anonim]

    Traiesc la 1-2 Km de cea mai mare comunitate (ilegal stabilita) din Romania. Sacele, judetul Brasov

    Noi suntem cei disciminati nu tiganii ! Justtia nu ne protejeaza. Politia ridica din umeri ... nu au ce sa le faca dpdv legal. Te bat, te injura , iti sparg masina, fura ... si multe altele ... prea putini ajung la inchisoare, unde multora le e locul. Vin cu 10 martori care zic ca a fost in alta parte si scapa. NU ROMII SUNT CEI DISCRIMINATI !!! NOI SUNTEM !!!

    Carui rom ii e frica de un roman ... cator romani le e frica de romi ? Cati romani au agresat romi ? Cati romi au agresat romani ?

    Imi este scarba de aceste politeturi ! Imi pare rau sa o zic dar majoritatea romillor nu sunt oameni

    Le doresc tutoror iubitorilor sa traiasca cu anii in jurul lor !
    • +7 (15 voturi)    
      E de pomina cu ei... (Luni, 22 februarie 2010, 16:18)

      helium [anonim] i-a raspuns lui Alex

      Parca cele mai mari comunitati erau la Strehaia, Sibiu(unde-i si regele, ce fel de rege si de ce? dracu stie), Giurgiu, Craiova, Ploiesti. Nici nu stii!

      Astia se`nmultesc precum bacteriile si n-au rusine si bun simt. Nu e de ajuns cu vorba, trebuiesc fapte pentru ca le intra pe`o ureche si le iese pe cealalta.

      Ce putem face noi individual? Nu putem decat sa-i evitam si sa nu avem mila fata de ei(sa nu dau de inteles ca as fi un om crud insa trebuie sa ne ajutam pe noi in primul rand si nu pe altii care ne denigreaza).

      Nu mai tolerati micile incidente si nu fi-ti milostivi cand vine vorba de cate un cersetor de origine nomada! Nu mai le da-ti nimic pentru ca nici multumesc nu stiu sa spuna, daruiti din inima romanilor saraci ca sunt destui si celor care stiu sa va multumeasca si care sa va intoarca fapta buna!

      Traiasca poporul alb romanesc, purificarea de astfel de molime de sorginte asiatica!
      • +3 (5 voturi)    
        peste 10.000 (Luni, 22 februarie 2010, 16:37)

        ealexs [utilizator] i-a raspuns lui helium

        Aici sunt peste 10.000 ... daca ai cifre te rog ...
      • +3 (3 voturi)    
        pentru Helium (Luni, 22 februarie 2010, 21:23)

        adrian88000 [utilizator] i-a raspuns lui helium

        Dati un milion
        Pentru Ceylon!
      • 0 (0 voturi)    
        oare ai dreptate? (Duminică, 18 iulie 2010, 12:24)

        buse lucian [anonim] i-a raspuns lui helium

        oare crezi ca cersetorii se diferentiaza intre ei prin rasa?
    • +10 (14 voturi)    
      de acord cu tine (Luni, 22 februarie 2010, 16:27)

      gia [anonim] i-a raspuns lui Alex

      Macar de ar sta in banca lor, chiar dc au alte ”norme” igienice si triesc asa cum isi astern, prin faptul ca fura, agreseaza etc. sunt extrem de deranjanti, si tot ei cu gura mare ca sunt discriminati.

      Insa o chestie interesanta, dc te duci si te iei de un tigan, iti sar zece in cap. Dc un tigan agreseaza un roman, alti zece romani stau si se uita si-si multumesc in gand ca nu sunt in locul celui agresat.

      Cu inmultitul... poate suna dur, dar atat unii tigani cat si multi romani care sunt la acelasi nivel cu tiganii de care vorbim, ar trebui castrati, sterilizati etc.

      Si totusi in discutiile noastre despre tigani sa nu-i uitam pe cei care si-au depasit conditia si care chiar muncesc pentru ceea ce au. Din pacate ei sunt judecati si tratati discriminativ din cauza celorlalti mizerabili.

      Problema e f complexa. E nevoie de o schimbare radicala in masa critica, ceea ce ma idoiesc ca va aparea in viitorul apropiat.
      • +6 (10 voturi)    
        da... (Luni, 22 februarie 2010, 16:40)

        liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui gia

        "Cu inmultitul... poate suna dur, dar atat unii tigani cat si multi romani care sunt la acelasi nivel cu tiganii de care vorbim, ar trebui castrati, sterilizati etc." -> total de acord...
        mie nu mi se pare normal ca o femeie sa faca 6 copii, sa-i lase pe toti sa-i creasca statul si ea sa nu pateasca nimic. mai mult. daca nu semneaza ca ese de acord cu adoptia si daca nu este decazuta din drepturile parintesti (lucru extrem de greu), ea isi poate lua inapoi copii cand vrea!
        cu alte cuvinte, dai 2-10 ani copilul sa ti-l creasca statul !!!
      • -2 (2 voturi)    
        dein kampf (Marţi, 23 februarie 2010, 17:24)

        eu100 [utilizator] i-a raspuns lui gia

        Iar eu am decis sa va sterilizam pe matale si familia matale. De ce? C-asa vreau eu si, daca voi avea puterea, o voi face. Am eu o teorie rasiala in cap, dar nu ti-o spun, secret. Spune-mi, da' de Mao iti place? Stalin, cum suna? Ai pozele lor in portofel? Sa traiasca Kim-Jong Il!
    • +2 (4 voturi)    
      Urari (Luni, 22 februarie 2010, 16:29)

      emil [anonim] i-a raspuns lui Alex

      Si sa se bucure la maxim de "binefacerile" lor.
    • +1 (1 vot)    
      pentru Alex (Luni, 22 februarie 2010, 21:20)

      adrian88000 [utilizator] i-a raspuns lui Alex

      Vezi ca ai o mica prob;ema: spui incorect rom in loc fe tigan! De ce? In rest e O.K. , ti-am dat un plus!
  • +15 (21 voturi)    
    Vointa lipseste si basta (Luni, 22 februarie 2010, 15:53)

    Teo [anonim]

    Tiganul NU VREA: sa muncesca, sa mearga la scoala, sa se spele... etc. Daca-l fortam nu respectam drepturile omului, daca-l injuram il discriminam, daca-l batem suntem rasisti. Daca-l luam cu vorba buna cadem de fraieri si ne fura/minte pe fata. Un tigan care se spala miroase la fel ca un roman, un tigan care merge la scoala invata aceleasi lucruri ca un roman, un tigan care termina o facultate este angajat la fel ca un roman. Am prieteni tigani, dar din procentul ala infim de sub 1% care accepta faptul ca trebuie sa se supuna regulilor societatii si legilor statului, prieteni cu sapunul, ceva carti citite si smecheria uitata in mahala. Restul de 99,x% sunt, oricat ne-am da noi cu capul de pereti, irecuperabili. Repet, ei NU VOR.
  • +4 (14 voturi)    
    de ce ? (Luni, 22 februarie 2010, 15:56)

    tiganu' [anonim]

    De ce nu recunoaste presedintele Basescu faptul ca el si toti cei aflati la carma sunt incapabili sa gestioneze problema tiganilor ? De ce nu-si pune problema construirii mai multor puscari pentru a rezolva problema infractionalitatii , care in proportie destul de mare apartine acestei etni ?
    De ce tot bate apa-n piua cu integrarea tiganilor atata timp cat ei nu si-o doresc ?
    De ce nu le asigura ceea ce-si doresc (..........)?
    Nu stie ce ? Sa-i intrebe pe romani ca ei stiu.
    • +2 (4 voturi)    
      de ce? (Luni, 22 februarie 2010, 22:50)

      media [utilizator] i-a raspuns lui tiganu'

      De ce vorbesti fara sa te gandesti? Sa construim mai multe puscarii ca sa ii gazduim pe rromi? Din banii cui, dragutule, vrei sa intretii puscariile, gardienii, 3 mese pe zi si alte conditii, pentru care multi romani muncesc de le sar capacele?
  • +9 (15 voturi)    
    Hai sa fim cinstiti pana la capat (Luni, 22 februarie 2010, 15:57)

    Mircea [anonim]

    Ma lasa rece ce se intampla cu rromul de langa mine, cat timp nu ma calca pe bataturi. Nu ii iau locul de munca, nu-i dau in cap, nu-l injur, ba chiar am o oarecare retinere tinand cont de modul in care inteleg sa rezolve orice disputa. Poate la parerea proasta pe care o am au contribuit si anii de stiri si informatii in care rromii erau zmeii, in sensul rau al cuvantului.

    Pana la urma, ei cu obiceiurile lor, noi cu ale noastre. Eu cred ca iti poti pastra identitatea etnica si in acelasi timp sa fii in randul lumii. De ce celelalte minoritati nu sunt blamate? Pentru ca au inteles ca unele lucruri nu se fac, indiferent de locul unde te afli. Rromii se pare ca nu vor sa inteleaga asta, se complac intr-o situatie care din pacate nu are legatura doar cu ei, ci loveste in toti romanii.

    De ceva timp, incep sa mai simt aiurea cand ies din tara, incep sa cred ca eu sunt "victima", atat circ mediatic pentru cineva care sfideaza orice regula de bun simt mi se pare deja un atac la persoana mea, la calitatea mea de cetatean si contribuabil. In curand o sa ajung sa strig eu ca sunt discriminat la mine in tara.
    • +2 (6 voturi)    
      tare aia cu nu ii iau locul de munca. (Luni, 22 februarie 2010, 16:28)

      popcorn monta [utilizator] i-a raspuns lui Mircea

      ai un plus de la mine.
    • +3 (9 voturi)    
      lol (Luni, 22 februarie 2010, 16:42)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui Mircea

      am o intrebare:
      cum sa-ti ia locu de munca? sa dea in cap la patron? ca altfel nu vad cum...
      • 0 (2 voturi)    
        pentru Liviu (Luni, 22 februarie 2010, 21:29)

        adrian88000 [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

        A spus invers:" Nu ii iau locul de munca"
  • +17 (19 voturi)    
    Da' muzeu da manele este? Ca sa intram si noi.. (Luni, 22 februarie 2010, 15:57)

    Gutza si Salam, intelectuali romi [anonim]

    1. Denumirea "rom" a fost adoptata abia la inceputul anilor '70, e inventata de ONG-uri pt a scapa de cuvantul "tigan", cuvant prezent in absolut toate limbile europene. De altfel, francezii continua sa spuna "gitans", italienii "zingaro", rusii "tsagansky", britanicii "gipsy", etc. Potrivit unui sondaj publicat de Hotnews, 72% dintre 'romi" isi spun intre ei.."tigani"! "Rom" inseamna "barbat" si este inca o dovada de discriminare a femeilor in interiorul acestei etnii :)

    2. Guristii de la ONG-urile capusha care profita de fondurile UE ar fi extrem de stanjeniti daca tarile UE ar accepta sa prezinte statistici ale criminalitatii pe etnii, datele rare publicate arata ca tiganii sunt printre etniile cu un grad ridicat de infractionalitate, fie ca e vorba de Romania, Italia sau Finlanda.

    3. Responsabilitatea nu e niciodata unilaterala, doar in cazurile de drept penal se poate, individualizat. In rest, pe probleme de morala si societate, comunitatile etnice au si ele gradul lor de responsabilitate, nu doar statul sau simplul individ. Discursul "sa ne dea case si nu mai furam" e incredibil, un santaj de infractor, exista milioane de romani saraci, dar nu s-au apucat de furat, dat in cap si traficat.

    4. Liderii tigani ar trebui sa recunoasca deschis problemele specifice etniei lor, altfel se vor lovi de acelasi dispret al majoritatii europenilor. Obama a avut curajul sa le spuna negrilor americani sa mai lase mancatul aripilor de pui in fata canalelor de comedie de pe cablu si sa se ocupe de educatia copiilor lor! Evident, pana si Obama a fost injurat de acesti deficienti..

    5. Tiganii nu vor iesi din mizerie sociala, materiala si de imagine pana cand nu vor accepta ca un copil trebuie educat, ca furatul si cersitul nu sunt ocupatii acceptabile si ca integrarea in societatea europeana presupune asimilarea la valorile sociale si intelectuale ale Europei. Cui nu-i convine, exista o imensa tara in plina dezvoltare, India, adevarata patrie a tiganilor.
  • +5 (7 voturi)    
    Cum ar fi fost mai corect: (Luni, 22 februarie 2010, 15:58)

    AlinN [anonim]

    Traian Basescu despre comunitatea roma: Hai sa fim cinstiti.
    Doar atat. Chestia cu imaginea este in plus.
  • +15 (19 voturi)    
    Obligativitatea de a merge la scoala (Luni, 22 februarie 2010, 16:00)

    neaga1900 [utilizator]

    In multe tari din Ue(Spania,Franta;Germania,Italia,..., etc)invatamantul "gratuit"(10 clase) este obligatoriu!Parintele copilului ce nu merge la scoala, intra la inchisoare fara o judecata in prealabil(in Spania acest lucru e valabil si in circulatie , pentru cine merge cu o viteza mai mare de 250 km/ora...).E nevoie de putina dictatura in unele domenii si mai ales pentru etnia de fata!
  • -5 (25 voturi)    
    Cicalacacichicea ! (Luni, 22 februarie 2010, 16:01)

    Dani [anonim]

    Lasa mare capitan, ca tu dansai giamparale cu pirandele pe terase. Cand cu "tiganca impu..." nu mai erau o problema pentru popor ?

    Base, pe bune, te mai suporti in ridicolul in care te scalzi ? Praleo !
  • +5 (11 voturi)    
    Educatia (Luni, 22 februarie 2010, 16:04)

    dana [anonim]

    este o situatie dificila de discutat....traiesc in afara tarii si intr-adevar cateodata mi se face rusine sa spun ca sunt romanca cand vad la tot coltul romani care fura, cersesc, injura.

    ca sunt de etnie romi sau nu, nu stiu.....insa stiu un singur lucru: sunt romani

    problem se pune si din punctul de vedere a clasei sociale care paraseste tara pentru un trai mai bun.

    insa, intr-adevar educatia este singura care poate schimba aceasta imagine murdara a romanilor in afara tarii. educatie pentru intreaga societate
  • +19 (21 voturi)    
    o alta problema (Luni, 22 februarie 2010, 16:11)

    CMihai [utilizator]

    pana cand un rrom naste deja la 15-16 ani, si pana la 40-45 de ani produce intre 8 si 12 copii, ca sa traieasca din ajutoarele sociale dupa acestea avem o problema enorma. Prima lege ar trebuii sa fie, ca dupa 2 purdelusi, sterilizare gratuita si nu mai primeste la copilul 3 ajutor social. okay, sa fie maxim 3, si nu mai primeste dupa al patrulea. asta se numeste control al populatiei, si daca nu se aplica in curand, o sa ne trezim in 30-40 de ani cu populatie rroma in majoritate ... si desigur nici un politician nu are curajul sa promoveze o lege ca asta, pentru ca pierde voturile rromilor, de foarte multe ori voturi decisive mai ales la sate ... pt ca daca mituiesti un rrom in ziua alegerilor sigur ca te voteaza ...
    • +4 (4 voturi)    
      pentru CMihai (Luni, 22 februarie 2010, 21:34)

      adrian88000 [utilizator] i-a raspuns lui CMihai

      China face de mult si fara probleme controlul natalitatii populatiei. Deci se poate!!
    • 0 (0 voturi)    
      lege? (Duminică, 18 iulie 2010, 12:30)

      buse lucian [anonim] i-a raspuns lui CMihai

      nu crezi ca daca ar exisat o asemenea lege, ar trbuii aplicata tuturor, indiferent de nationalitate(etnie)?
  • +17 (23 voturi)    
    Pt D-nu Florin Manole (Luni, 22 februarie 2010, 16:12)

    iulia [anonim]

    D-nu Florin Manole, ati declarat ca nu ati vazut rromi la cersit inafara tarii, va ajut cu niste destinatii; calatoriti in Londra, Amsterdam, Dublin si o sa aveti placuta placere de a va intalni cu etnia dumneavoastra din centrul orasului (in special in DUBLIN) la usile bisericilor, locale,restaurante,etc. Sa vedeti ce placut este o plimbare prin centrul orasului si la fiecare 10 metri dai nas in nas cu cersetoare si dupa ce treci de ele auzi din partea celorlati " f......ing romanians"
    Strigati ca nu aveti drepturi in Romania , va rugam plecati daca nu va place;si in primul rand cu ce drept suntem facuti o tara intreaga peste tot in lume tigani? Uitati-va un pic in jurul Romaniei si o sa vedeti ce drepturi are etnia rroma in restul tarilor .
    • +6 (8 voturi)    
      paris (Luni, 22 februarie 2010, 16:45)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui iulia

      eu am vazut in paris... :D
      • +5 (5 voturi)    
        nisa (Marţi, 23 februarie 2010, 1:13)

        tocilara [anonim] i-a raspuns lui liviu_

        antibes si cannes!! cum e sa te intorci acasa seara din oras in inima sudului frantei la 100 m de riviera franceza si sa auzi in cea mai neaosa romana: mishteaux craci? :)) cum e sa gasesti lautar roman in statiunea Antibes situata intre Nice si Cannes? care sa cante la acordeon sous le ciel de paris mai bine ca parizienii? cum e sa mergi pe strada la cannes si un tigan borat sa zbiere la tiganca cu puradelul in brate de la coltu strazii: faaaaa, daca nu scoti atata te mut pe strada x?? :)) nu-i asa ca-ti vine sa vb tot in franceza cu colegii romani? :)))
      • +2 (2 voturi)    
        Amsterdam (Marţi, 23 februarie 2010, 11:30)

        Bogde [anonim] i-a raspuns lui liviu_

        Sunt cu gramada...
    • +5 (5 voturi)    
      pentru Iulia (Luni, 22 februarie 2010, 21:37)

      adrian88000 [utilizator] i-a raspuns lui iulia

      Pentruca si noi suntem niste oi. De ce le spunem romi si nu tigani?Cine si cum ne-a obligat? Ai auzit de cineva care a fost arestet sau amendat pentruca a spus tigan? Suntem niste fraieri...
  • +3 (15 voturi)    
    Bercea Mondialu (Luni, 22 februarie 2010, 16:16)

    Tataie [anonim]

    Presedintele se exprima in cunostinta de cauza, avandu-l consilier pe dl Bercea Mondialu.
  • +10 (16 voturi)    
    etnia roma (Luni, 22 februarie 2010, 16:25)

    gp [anonim]

    Ieri am fost in Gradina englezeasca , un parc din München. Un tuciuliu zdranganea un acordeon reusind cu greu sa scoata niste acorduri cu influente clare ruso -romanesti,cate sute de metrii mai depare un altul. Primisera ceva bani,chiar si hartii de 5euro. In spatele meu un grup de nemti discutau intre ei: este din Romania...
    Tigani si manelele aferente exista in toate tarile ex comuniste: Ungaria, Croatia, Bulgaria, Polonia, Slovacia.
    Problema noastra este ca am gestionat asa de prost problema in afara incat la ora actuala toti nomanzii din Europa sunt considerati romani.
    Italienii i-au tolerat si i-au lasat sa isi construiasca adevarate cartiere din cartoane si gunoaie ,asa cum numai la marginea Sofiei mai vezi, pentru ca apoi sa se planga sau sa-i foloseasca politic.
    Urasc manele! Doamne fereste sa ajungem un popor care isi raporteaza cultura in proportie de 99% la Adrian Copilul..
  • +7 (15 voturi)    
    TIGANII... (Luni, 22 februarie 2010, 16:29)

    Roman. [utilizator]

    ...nu vor reconoaste vreodata ca au probleme,pentru ca ei chiar nu au probleme:primesc de la stat ( de la fraierii care muncesc si platesc impozite ) alocatii,ajutoare sociale,asistenta medicala gratuita,locuri fara concurs in licee si facultati,ingaduinta de la autoritati(care merge adesea pana la complicitate ).Probleme avem noi cu ei,cu comportamentul lor fata de munca,scoala,igiena,comportamentul fata de romani.
    Are dreptate presedintele Basescu,insa nu are parteneri de dialog in randul etniei TIGANESTI.La TIGANI,lucrurile sunt simple:sa ne dea statul,sa ne ajute (ajutor insemnand sa faca altii tot,si TIGANII numai sa primeasca )
    Va propun sa scrieti "TIGAN"cu majuscule de fiecare data cand este vorba despre TIGANI,si sa nu mai scrieti "rom"
  • +9 (15 voturi)    
    intre razboi civil si curajul adevarului (Luni, 22 februarie 2010, 16:39)

    kayros [anonim]

    Degeaba Protesteaza tziganul, Basescu chiar are dreptate. Doar lasii nu recunosc faptul ca traim in plin razboi rece civil, un razboi straniu care se incalzeste pe alocuri atunci cand revolta sociala razbate si se pornesc adevarate revolte antitiganesti.

    De ce trebuie facuta responsabila marea masa a oameilor cinstiti pentru inadaptarea unei falange?

    Trebuie transformata societetea ca sa facem loc unei minoritati pentru care infractionalitatea este un mod de viata? Sau e de datoria lor sa se schimbe?

    Eu unul sa INASPRI legislatia, as face ca aparteneta la o etnie antisociala sa costituie o circumstanta agravanta, la aparteneta la Al Quaeda si abia apoi vor vedea cat de important este sa facineforturi a fi in rand cu ceilalti, nu sa le ceri acestora sa-s modifice bunul simt, igiena si linistea ca sa incapi si tu.

    In lipsa curajului, intreaga societate democratica (pentru ca democratia nu stie sa se apere) va fi condamnata la a pierde acest razboi. Ar primul pas spre infrangere este acela de a nu admite existenta acestui razboi si de a spune ca ei: "Nu, tziganii nu cersesc in fata muzeelor! Ei stau acolo ca stalpi ai culturii...!"
  • +6 (14 voturi)    
    PUTETI SA LE SPNETI ORICUM, CA TOT TIGANI RAMAN! (Luni, 22 februarie 2010, 16:47)

    Nix [anonim]

    Si nu cantecele lor sunt marea noastra problema, ci faptul ca sunt needucati si needucabili, ca nu au respect pentru lege si pentru cei din jur, ca sunt lenesi si hotia pare sa fie singura lor scoala, ca traiesc mizerabil si in mizerie si ca nu-i deranjeaza, ca nu-si doresc nici macar pentru copii lor o schimbare... si cate ar mai fi, dar probabil ca mesajul meu nici nu ar mai fi postat daca le-as insira pe toate... Pot fi reprezentati de un milion de ONG-uri si pot sa li se dea un milion de drepturi si protectii, pentru ca ei nu vor sa se schimbe, se complac si le convine viata pe care o duc, lipsita de eforturi dar si de vreo tinta, alta decat de a fura, a cersi, a excroca, etc.
  • +6 (12 voturi)    
    La scoala Google! (Luni, 22 februarie 2010, 16:48)

    vio [anonim]

    Basescule, nu fi discriminator: pe copiii romani ii trimiti acasa, sa invete de la google, iar pe romi ii trimiti la scoala, sa invete de la profesori??

    Pai, fii consecvent, macar atat!
  • +10 (16 voturi)    
    la munca (Luni, 22 februarie 2010, 16:50)

    saladin [anonim]

    Tiganii, sa nu ne prefacem, umbla de 500 de ani prin Europa, incapabili sa se civilizeze. De ce sa li se construiasca lor locuinte, locuri speciale la scoli, facultati ?. La munca ca toti cetatenii, la scoala ca toti copii si parintii sa fie sanctionati sa-si procure mijloacele de existenta. De ce nu spune nimic Basescu de imensele palate ale regilor si imparatilot tigani - de ce ei, in cadrul etniei, nu se ajuta ?. De fapt discriminati crunt sunt romanii din ale caror taxe si impozite sunt "asistati social' acesti minoritari. Si cind "asistenta sociala" data moca - ar trebui sa presteze activitati diverse pentru bani - se apuca si fura pe rupte. Sunt de vina romanii pentru atitudinea lor ?. Ce vreti, Domnule Basescu, sa facem, sa ne scoatem portofelul si palaria si sa le spunem - hai ia portofelul si da-mi si una in cap ?.
  • +7 (17 voturi)    
    Nota 10 Base ! (Luni, 22 februarie 2010, 17:00)

    cetateanul [anonim]

    Primul dintre marii politicieni care zic lucrurilor pe nume, 20 de ani de la revolutie am tot ascuns adevarul mizerabil sub pres. Pe nimeni nu deranjeaza un vecin tigan, problema este cand comportamentul lui iese din normele stabilite. Ii am vecini si nu sunt prea incantat de comportamentul lor. Tupeul ONG-urilor este patologic, pai nu se prea duc romanii la muzeu, ce-mi spun ei ca tiganii viziteaza muzee, si chiar daca le-ar vizita, cersitul este un comportament rusinos evident, toti africanii in vest muncesc, numai tiganii nu gasesc de munca.
    • +3 (3 voturi)    
      normal!! (Marţi, 23 februarie 2010, 1:21)

      tocilara [anonim] i-a raspuns lui cetateanul

      normal ca e primul care acuza tiganii pt ca e primul (cu exceptia blegului de constantinescu dar asta e cantitate neglijabila dintotdeauna) care nu e tigan: iliescu e tigan, nastase e tigan. sunt informatii oficiale, disponibile pe net, recunoscute de ei; la fel cum e primul care a condamnat comunismul. cred ca trebuie constituite ONG uri care sa apere vehement drepturile romanilor si dreptul la imaginea corecta a POPORULUI ROMAN in europa, si sa lupte impotriva discriminarii la care suntem supusi de si din cauza TIGANILOR! e o rusine sa fim atat de prostanaci. nu pretind sa avem skinheads care sa faca ordine si curatenie prin forta. dar pretind sa se respecte legea si sa fie obligati la tratament medical, ingrijiri medicale, internari, fiindca nu sunt numai o molima sociala ci si un pericol pentru sanatatea publica prin moravurile lor si prin lipsa celor mai elementare notiuni de igiena.
  • +7 (9 voturi)    
    privilegii (Luni, 22 februarie 2010, 17:03)

    gelu [anonim]

    In emisiunile tv din Ungaria li se spune tigani si nu protesteaza nimeni.Nu stiu de ce sa face atata caz cu termenul de rom,cand stim ca asa li s-a spus mereu.De ce se incearca inceperea reformei cu denumirea de rom ce ne aduce mari deservicii pe plan extern , unde conducatorii nostrii dragi nu ne-au aparat in fata forurilor europene .Vedeti bine cum conducatorii tiganilor chiar daca sunt dezbinati pe alte probleme pe aceasta cu denumirea minoritatii sunt foarte perseverenti.In ceeace priveste educatia lor va spun ca este o problema dificila,eu avand in ciclu nprimar 10 colegi tgani,care ne-au facut viata dificila.Unul singur a ajuns in clasa a opta,restul abandonand.Nu faceau decat figuratie la ore,temele de casa nu erau facute,iar la capitolul disciplina doamna invatatoare era terminata.Cand nu venau la scoala ,motivau ca nu au haine si incaltaminte.Trebuia sa donam noi copiii ce aveam in plus pe acasa si sa mergem sa-i convingem impreuna cu invatatoarea sa vina la scoala.Acolo in tiganie am vazut cum tineau animalele in casa ,porci si magari.Nu puteam sa intram in casele lor din cauza mirosului.Un dezastru.Daca nu se implica UE nu vad un viitor clar acestei etnii.Eu nu inteleg cum pot sa aibe atatea copii fara sa aibe si posibilitati de crestere in conditii civilizate.Azi merg la cersit in UE si fac copii acolo ca sa primeasca certificat si drepturi in acea tara.Stiu sa profite de orice slabiciune din constitutie in avantajul lor.Sunt niste cameleoni si profita la maximum.Occidentalii si-au dat seama ca sistemele lor de protecti sociale sunt piratate de tigani si de aici dorinta lor de a ni-i trimite pachet acasa sa ne spalam pe cap cu ei.
  • -2 (6 voturi)    
    Bine le zice! (Luni, 22 februarie 2010, 17:41)

    radu andrei [anonim]

    Sa fim cinstiti, domnule! Manelele ne cam plac unora. Si maneaua aia cu Guta care-i spune pirandei unde sa puna stampila la votare "pun stampila pe Basescu" era chiar frumoasa. Acum, nu mai e asa? Cat despre metehnele etniei, noi stim ce stim. Iar, problema reala nu e despre imbunatatirea situatiei romilor, ci despre imbunatatirea (modernizarea) statului roman. Care nu poate fi modernizat de niste oameni care concep statul ca pe o proprietate privata a lor. Numai presedintele Basescu lupta saracul cu toti si cu toate si ce bine le spune.
    Atat ca nu mi se pare corect ca intr-o tara aflata intr-o situatie extrem de grava presedintele sa iasa in public foarte rar si doar in interesul acumularii de capital electoral pentru PDL in niste banale exercitii de imagine. Nu ar fi mai bine sa discute formarea unui nou guvern, singura solutie pentru salvarea Romaniei si chiar a PDL-ului de la disolutia "pentru eternitate".
    • +1 (3 voturi)    
      just! (Luni, 22 februarie 2010, 18:08)

      niv [utilizator] i-a raspuns lui radu andrei

      e o problema de fond, cum scria un "sorin" de mai inainte! este o problema romaneasca, cum se intelege din toate postarile de pana aici! nu conteaza cate imagini negative ci faptul ca numai romanii sunt chemati sa se recunoasca implicati, masiv implicati, cu atat mai raspunzatori de imaginea lor pretutindeni, in orice imprejurare.
  • +2 (6 voturi)    
    Hauleu vericule (Luni, 22 februarie 2010, 18:09)

    ik [anonim]

    Si io am fost prin muzele d'alea da nu poti sa faci nici o combinatie acolo vericule. Tote e legate cu sirma d'aia electronica de porneste toate alarmele daca bagi ceva sub fusta la piranda, vericule. Maximum un persan d'ala micu am produs dupe un hol de la wc, vericule! D'aia nu-mi plece mie pe la muzele d'astea.
  • 0 (6 voturi)    
    fraza lunii (Luni, 22 februarie 2010, 18:18)

    mihai [anonim]

    Cred ca ar trebui sa fii de pa alta planeta sa le spui rromi;or "Hai sa fim cinstiti....."
    E k lumea.
    :))
  • +4 (6 voturi)    
    ROM (Luni, 22 februarie 2010, 18:45)

    UnCapsunarCanadian [anonim]

    Eram acum aproape 2 ani la turneul de tenis din Toronto, Canada la un meci al unei jucatoare romane (precalificari). O arbitra era in apropiere de tribuna si un Canadian intreaba ce tara e aceea cu indicativul "ROU". Tipa ii raspunde Romania si mai adauga ca acum catava ani au venit niste oficiali (n-a spus daca canadieni, de la turneu, sau romani) si au spus ca in locul "ROM" sa foloseasca "ROU". Ea relata asta sugerand ca oficalii erau cam speriati si ea parea nedumerita. Atunci (si acum) eu ma intreb daca schimbarea indicativului de la "ROM" la "ROU" ar avea o eventuala dorinta de a se evita o confuzie cu tiganii.
  • +2 (8 voturi)    
    o parere (Luni, 22 februarie 2010, 18:57)

    Laci [anonim]

    Cateva greseli ale presedintelui:
    1. Tiganii nu sunt doar o problema de imagine, ci una sociala(nu e loc sa intru in detalii). -> prin aceasta declaratie Basescu ne arata ca la el conteaza doar imaginea de pe plasma, nu caracterul. Asta ne e presedintele.

    2.Statul nu "da" scoala nimanui, ca sa alimentezi un copil cu rechizite si manuale pe un an scoalr ai nevoie de cel putin 250 euro. Sa nu mai spunem de transport, hrana, etc.

    3.Asta mi-a placut:"Pledez pentru pastrarea obiceiurilor si cred ca la 99% dintre romanii care nu apartin unei etnii le plac cantecele romilor".
    NEA BASE si romanii sunt O ETNIE.
    P.S. Nu-mi plac manelele.

    4."Nu este suficient sa avem un grup de ONG-uri vocale la orice eroare condamnabila de expresie"

    Sunt curios cati bani europeni si de la stat inghit aceste ONG-uri(in 70% din cazuri tot un business este) si pana la urma tot tigani is. Chestia cu "rom" a fost o incercare artificiala de a spala numele etniei, nume pe care tot ei s-i l-au manjit.
  • +2 (6 voturi)    
    Roumanie-Romania-Rumanien (Luni, 22 februarie 2010, 19:58)

    Neutron [anonim]

    Cateva intrebari: locuitorii comunei Tiganesti din Teleorman presupun ca nu se numesc Romanesteni. Tiganesteni? Tigani? Cum se numesc? Se simt jigniti? Se simt confortabil? Discriminati? Ei ce parere au? Pe ei ii intreaba cineva? Ce facem? E mai usor sa ramanem noi romani si ei tigani? Sau ne schimbam noi numele si odata cu asta cartile de istorie, atlasele geografice, stergem cu guma primele trei litere din titlul "Tiganiadei" si scriem cu pixul "Romaniada"? Ce vor spune bunicii nostri care au luptat pentru Romania? Pe ei ii intreaba cineva? De ce etnicii nu au adoptat alta denumire? Trebuia neaparat "rom/barbat"? Voinic, frumos, destept, descurcaret, tupeist cum se zice pe tiganeasca? Variantele astea nu puteau fi luate in calcul? Nu cumva s-a adoptat numele asta intentionat? Au ghicit in ghioc ca peste ani vor fi majoritari si au luat prima masura prin adoptarea denumirii de "rom"?
    • -4 (6 voturi)    
      serios? (Luni, 22 februarie 2010, 23:12)

      cipri_ [utilizator] i-a raspuns lui Neutron

      ce vor spune bunicii nostri dacii, care au lupta impotriva romanilor? Si acum urmasii lor au preluat o denumire foarte foarte asimilara cu dusmanii lor de moarte. Oare ce ar spune bunicii nostri?
      Dar tracii ce ar spune?
      Dar bunicii nostrii si mai indepartati, adica africanii (speciala umana actuala se trage aproape 100% din africa), ce ar spune sa vada ca in cultura noastra nu prea se regaseste nimic din cultura lor?

      Oricum nu va speriati ca in multe parti se foloseste denumirea de "gypsy" pentru romi, deci nu-s sansele asa de mari pentru confuzie.

      Si chiar sa fie, cui ii este frica de-o confuzie?

      Simte care rusine? Eu zic ca fiecare sa re rusineze si sa se mandreasca de propriile lui defecte/calitati.

      Credeti ca eu ma rusinez ca vecinul meu de la etajul 1 e un alcoolist?

      Sau credeti ca ma mandresc ca vecinul meu de la etajul 2 este profesor?

      uneori am observat fenomenul urmator care este haios:
      "Discriminatorului ii este teama de discriminare".

      Chiar vad pe unii care se plang ca-s discriminati, dar la randul lor si ei discrimineaza pe altii.
      • +2 (4 voturi)    
        Babel (Marţi, 23 februarie 2010, 1:45)

        Neutron [anonim] i-a raspuns lui cipri_

        Nu e pic de discriminare. E indignare. De ce? Pentru ca nu-mi place lepadarea de identitate. Sunt roman si indiferent de parerea unora sau altora imi port crucea pana la capat. Poporul asta si-a castigat identitatea, buna-rea,luptand la Grivita si Smardan, nu stand la coada calului. Nu am nimic cu altii, dar unul din lucrurile de care sunt sigur si cu care o sa mor e nationalitatea (acum si rochita se poate schimba cu pantalonii printr-o operatie). Si vreau sa fie o notiune clara si pentru celelalte nationalitati din Europa. Nu voi cersi la Paris tinand in mana un carton pe care sa scrie ca sunt refugiat din Bosnia sau Kosovo. Eventual va scrie ca sunt "refugiat roman" din Romania. Si paradoxul e ca tiganii civilizati si asimilati valorilor actuale si care merita tot respectul, nu se confunda cu cei ramasi in urma prafului istoriei. Cat despre microcursul de genetica, sunt de acord cu tine. As adauga o ecuatie de baza a geneticii: Fenotipul = Genotip + Mediu. Dilema mea ramane: de ce ROM? Daca ne-am lua dupa genetica: de ce nu JAT?
  • +1 (9 voturi)    
    Bravo! (Luni, 22 februarie 2010, 20:00)

    Gold [anonim]

    Sunt prima data de acord cu presedintele Romaniei---Ai sa rupem pisica in doua si sa spunem lucrurilor pe nume si sa gasim solutii ca sa nu ne mai facem de ras in toata Europa!
    Eu am vazut tigani peste tot in Europa,cerseau sau furau la inghesuiala cand tu te uitai la turla catedralei ,tiganca iti umbla in geanta!
    Trebuie judecat fara patima dar fara a ascunde adevarul si a l baga sub presul discriminarii!
    Tiganii sunt o problema reala dar nu numai cei saraci ci si mafiotii cu BMW-uri si vile luxoase!
    Sa vedem cum gaseste Guvernul Boc solutii reale nu in genul celor cu taierea alocatiilor ptr ca ar urma ca numai tiganii sa primeasca alocatii.
    Sa terminam cu denumirea de rromi pentru ca este falsa si carghioasa,sa le spunem tigani pentru ca asta i realitatea si istoria
  • +6 (6 voturi)    
    problema romilor (Luni, 22 februarie 2010, 20:43)

    adrian88000 [utilizator]

    1. Se numesc tigani si nu romi.
    2.Intradevar trebuie ca si tiganii sa-si asume partea lor de reponsabilitate. Si au , slava Domnului voci si capete care sa gaseasca solutii, sa le expuna si sa le puna in aplicare: au Rege, Imparat, bulibase, partide, ONG-uri, etc.
    3. Scoala si Biserica poate face ceva pentru civilizarea lor.Copii care nu sunt lasati de parinti sa-si faca studiile obligatorii ar trebui luati in grija statului si dusi la scoli cu internat ( cazare , mancare) in alt colt de tara. Vin acasa dupa ce termina studiile.
    4.SA INCETEZE DICRIMINAREA POZITIVA A TIGANILOR!!
    P.S.Pentru domnul Florin Manole , reprezentant al Aliantei Civice a Tiganilor. La ce muzeu ai fost stimabile? Ce ai vazut si ce ai inteles , daca nu e cu suparare. Si unde si cand s-a intamplat acest eveniment?
  • +5 (5 voturi)    
    tiganii baieti degeaba merg la scoala (Luni, 22 februarie 2010, 21:19)

    Marian [anonim]

    Marea majoritate a tiganilor baieti care frecventeaza scoala abia daca reusesc sa invete sa scrie pana-n clasa a IV-a. In rest, vin cu tot bagajul de injuraturi si comportament obscen, trebuie sa tii macar o fereastra deschisa pentru a scapa de miros in afara de faptul ca deranjeaza lectiile. Majoritatea fetelor tiganci sunt cuminti, respectuase si cateva sunt si foarte silitoare la invatatura. Nu inteleg de unde e diferenta asa de mare de comportament intre baieti tigani si fete.
  • +6 (6 voturi)    
    Canalul Dunare-Bucuresti ctitorie tiganeasca (Luni, 22 februarie 2010, 21:53)

    Gavroche [anonim]

    Lucrurile stau foarte simplu, nu inteleg de ce se invart toti in jurul cozii. Comunitatea tiganeasca cunoaste foarte bine ce fac menbrii sai in tara si in strainatate. Cat sunt de saraci se poate vedea la fiecare reuniune a bulibaselor, cand se pot admira cateva kilograme de aur, nemaivorbind de nunti, unde se arunca cu baxuri de euro. Concluziile sunt clare: comunitate tiganesca profita copios din aceasta situatie. Statul roman pierde imagine si bani, pentru ca toata Europa ne asimileaza cu tiganii si nimeni nu prea vrea sa faca turism intr-o tara in care in 10 minute iti fura pasaportul sau portofelul. Tupeul lor este binecunoscut si este vazut si in mesajele de mai sus.
    Reamintesc tuturor ca statul roman are legi clare in aceasta privinta. Politia romana trebuie sa lucreze indeaproape cu politiile UE, sa-i salte, sa-i aduca in tara si sa-i condamne pe infractorii din afara. Pot sa-si ispaseasca pedepsele si plati transportul prin munca, avem destule obiective. Unul insa trebuie sa fie predilect si propun Canalul Dunare-Bucuresti. Ceva gen colonie de munca. sa stie toata lumea - tigani sau romani ca daca calci pe bec in strainatate ajungi la Canal. Poate asa o sa faca si comunitatea tiganilor ceva pentru tara asta, pe care o denigreaza si o exploateza de sute de ani. Atata timp cat stiu ca nu li se va intampla nimic serios, vor continua sa faca ce au invata de mici. Nu este o chestie tiganeasca, este natura umana. Tiganii care muncesc cinstit nu au, evident, de ce sa se teama.
    • +4 (4 voturi)    
      genial (Marţi, 23 februarie 2010, 1:28)

      tocilara [anonim] i-a raspuns lui Gavroche

      hai sa facem un ONG si sa militam pt ideea asta, e geniala!! bravo!
  • +3 (3 voturi)    
    Si Vanghelie a facut facultate si ce daca?!? (Luni, 22 februarie 2010, 22:14)

    Lorelei [anonim]

    Hai sa fim seriosi...vizitati sectorul 5 si o sa vedeti trotoarele pline de zecile de mici asa zisi comercianti care vand mobile furate...tigari...brichete...oale...bureti...etc...printre gunoaie si zloaie...oare de unde le procura, mai putin mobilele...florarese care au pus monopol pe trotoare de nici nu mai ai pe unde sa calci...sector civilizat ce mai...plin de cei care se vor a fi educati si care dau dreptul celor care trebuie sa inchida ochii...daca se vor duce la scoala poate vor da interviuri ca cel care a pus stapanire pe sectorul 5 se se pare ca detine si functia de primar...halal primar...
  • +2 (2 voturi)    
    tiganii (Luni, 22 februarie 2010, 23:36)

    nina [anonim]

    pentru tigani de venit cu legi DRASTICE..Daca nu le respecta .pedepse.NUMAI ASA II ADUCEM IN LUMEA BUNA.Nu case, nu ajutoare , nu burse, alocatii , proiecte , NIMIC ,PENTRU CEII CE NU RESPECTA LEGEA. Nu le place , sa plece in lumea aarga, sa scapam de ei. PUNCT
    • +1 (1 vot)    
      Legi drastice (Miercuri, 24 februarie 2010, 0:12)

      adrian88000 [utilizator] i-a raspuns lui nina

      Nu este posibil ca in aceeasi tara sa fie legi DIFERITE! Pentru romani o lege , pentru unguri alta si pentru tigani alta. Dar solutie exista. La faptele pe care tiganii le comit repetat ( furt, jaf, talharie etc.) sa se prevada o pedeapsa FOARTE MARE pentru recidiva. Si tiganii vor cadea mai usor in recidiva si isi vor primi pedeapsa.La canalul Dunare- Bucuresti , cum bine zicea cineva mai sus.
  • -1 (5 voturi)    
    :) (Marţi, 23 februarie 2010, 0:16)

    Adi [anonim]

    V-ați ofticat că l-am făcut pe Băsescu nesimțit? Faceți parte din cei 99% să înțeleg... eu fac parte din minoritatea de 1%, așa că probabil o s-o las mai răruț cu site-ul vostru... hai pa!
  • 0 (4 voturi)    
    "sa fim cinstiti"... (Marţi, 23 februarie 2010, 8:19)

    eeeuuuu [utilizator]

    comunitatea rroma are o "mare problema de imagine", 'coane băşescule, nu altii! sau si mata esti neam de faraon? cat priveste "pastrarea obiceiurilor" pai, ciordeala, violul, talharia, sunt ocupatiile lor traditionale! ai sa-i dezveti de ele? haida-de! iar despre educatie, ce sa mai vorbim? ai auzit ca vand "certificatele de tigan" membrilor altor etnii, pentru accesul mai usor la facultate? pai, in felul asta o sa devenim cam toti rromi "prin adoptiune"!
  • +4 (4 voturi)    
    manele (Marţi, 23 februarie 2010, 10:44)

    Marian [anonim]

    O corectie in discursul presedintelui: da, 99 % dintre noi ascultam manele, din care mai mult de jumatate involuntar, fie de la vecini nesimtiti, fie din loganuri "tunate"...
  • +3 (3 voturi)    
    protest (Marţi, 23 februarie 2010, 12:03)

    anna [anonim]

    Trebuie sa protestam, sa iesim in strada pina cind politicienii inteleg ca dorinta poporului roman este sa se ia masuri inainte de a deveni minoritar in propria lui tara! asa cum elvetienii au votat impotriva construirii minaretelor, trebuie si romanii sa arate "oficial" ca au o problema cu minoritatea roma.
    Daca noi nu facem asta, nu ne putem mira ca statele celelalte ne arunca in aceeasi oala cu tiganii - de unde sa stie ei ca exista si alte obiceiuri in Romania, daca pina si presedintele tarii spune ca 99% prefera manelele?
    Unde sunt ONGurile care sa apere traditia, cultura si obiceiurile ROMANE din Romania?
    • +1 (3 voturi)    
      gresit (Marţi, 23 februarie 2010, 13:49)

      tocilara [anonim] i-a raspuns lui anna

      Nu anna, nu e bine asa. Trebuie sa strangem randurile si sa actionam / protestam in cadru legal si cu decenta. daca eu nu am inteles corect mesajul tau imi cer scuze de acum. dar iesitul in strada si zbieratul nu rezolva nimic, nu ne face mai buni decat ei, nu e decat instigare la razboi civil. trebuie create legi pentru situatii de acest tip, care sa protejeze siguranta statului ROMAN nu "rom", a cetatenilor romani, fie ei tigani sau romani ca etnie. discriminarea e cea care trebuie pusa la zid, indiferent din partea cui vine, nu oamenii. iar daca tiganii nu inteleg ca legea este pentru toti indivizii de pe teritoriul unui stat, cetateni, straini sau apatrizi, trebuie constransi sa priceapa. ca orice alti cetateni. si daca nu au cetatenie (fiindca sunt multi care nu au nici macar acte de identitate) si vor sa o dobandeasca, atunci sa invete imnul national, constitutia si legile tarii, sa li se conformeze, sa plateasca impozite si sa asimileze traditiile si valorile acestui STAT ROMAN, ca orice strain care aspira la cetatenia romana si drepturile aferente. si daca nu le place, sa se duca la dracu-n praznic. am zis!
  • +1 (3 voturi)    
    comentariu (Marţi, 23 februarie 2010, 14:09)

    paris56 [anonim]

    ei, tocmai am citit un articol pe yahoo.fr care, ca de obicei, ne pune pe toti in aceeasi oala... adica: roman=tigan=hot... sa fim realisti: in Franta suntem priviti asa... asta e realitatea... sa nu ne ascundem dupa deget... s spunem lucrurilor pe nume... fara a generaliza, tiganii sunt peste tot aici si ne fac de rusine ori de cate ori au ocazia...
    m-am saturat sa fim priviti tot timpul ca ultimii oameni... si sa ajung sa-mi fie groaza sa spun ca sunt roman din cauza acestor oameni... imi pare rau, dar m-am saturat!!!
    • -2 (2 voturi)    
      Lasul e mai rau ca hotul. (Marţi, 23 februarie 2010, 15:35)

      Vaidenoi [anonim] i-a raspuns lui paris56

      Din pacate europenii au perfecta dreptate. Diferenta dintre romani si tigani se limiteaza la faptul ca in timp ce tiganii ciordesc, romanii FURA.
      Marile averi au fost facute prin furt din averea poporului.
      Romanii se impart in trei categorii. Hotii, tainuitorii si lasii care se lasa furatii.
      Si dece sa nu recunoastem tiganii dela romani au invatat sa fure. Sau nu ati auzut de proverbul stapanul faca sluga hoata.
      In robie sau in libertate, romanii s-au folosit si se folosesc de tigani in existenta lor de hoti.
      • +1 (1 vot)    
        raspuns pentru Vaidenoi... (Marţi, 23 februarie 2010, 19:25)

        paris56 [anonim] i-a raspuns lui Vaidenoi

        Pai uite ce zic eu... fiecare crede ce vrea, eu mi-am spus parerea... nu spun ca toti romanii sunt cinstiti si toti tiganii sunt hoti... e adevarat ca s-a furat si se fura in Romania ca in codru... ma si mir cum de mai e de unde... nu exista padure fara uscaturi si la noi uscaturile au cam napadit padurea... dar totusi, nu cred ca tiganii au invatat sa fure de la romani... sa fim seriosi... din pacate chestia cu furtul e consecinta unor disfunctii aparute in societatea romaneasca in timpul comunistilor si care pur si simplu a explodat dupa asa-zisa "ravolutie"... ideea ca ce e a statului nu e al meu atunci a aparut... si atunci au inceput tovaraseii sa se serveasca din placinta... si pe vremea lui Ceasca le mai era frica de Secu... dar acuma.... trai pe vatrai... totul e la dispozitia lor... nu mai e nici un control, nu le mai e frica de nimic... statul nu exista in Romania... asta e tragedia Romaniei... si pe fondul acestei degringolade generale, cine profita?? tiganii, romanii de joasa speta... cine ne conduce tara??? doar oameni de proasta calitate, ca cei cinstiti si corecti nu mai incap... nu mai indraznesc sa intre in viesparul "politicii" din Romania... si atunci, ce sa mai asteptam??? si ca sa raspund la chestia cu "lasul e mai rau ca hotul"... domnule "vaidenoi", de ce nu "te bagi" matale in viespar??? cine intra primul??? hai sa vedem, cine e lasul???
  • +2 (2 voturi)    
    Tigani (Marţi, 23 februarie 2010, 20:44)

    un cetatean European [anonim]

    Doamnelor, Domnilor, a fi tigan, pentru ca asta estre denumirea corecta, este o atitudine, un fel de a fi si a te comporta, in nici un caz o etnie. A fi tigan inseamna a fi profund antisocial, de neintegrat si imposibil de educat conventional. Repet este o atitudine nu o etnie. Aceasta atitudine sub nici o forma nu caracterizeaza cetateanul european si cu atat mai mult pe romani.
    Tiganul, ca atitudine, grefat anumite filoane sociale ale poporului roman a dat nastere la un nou tip de atitudine denumita de noi toti "manelisti" . Manelisti, ca atitudine, si ca rezultat al tolerantei legislative si al mizeriei sociale, sunt needucati, curajosi, agresivi , dar inteligenti nativ si perfect posibil de educat si integrat prin atitudini ferme din partea societatii.
    Un om , cand nu mai este tigan ca atitudine, devine roman sau italian sau francez sau german sau cetatean al oricarei natii civilizate. Asta nu inseamna ca isi pierde apartenenta la etnia sa ci inseamna ca a renuntat la atitudinea de tigan.
    In alta ordine de idei, a face bani prin intermendiul unor ONG-uri reprezentate de personaje cu atitudini tiganesti evidente, ridicate fals la rang de veleitati etnice, este asa cum va argumentam o tiganeala si nu o baza de discutii.
  • 0 (2 voturi)    
    e simplu (Miercuri, 24 februarie 2010, 15:48)

    ilidan [anonim]

    1. se da o lege potrivit careia familiilor care nu pot asigura un trai decent copiilor (tigani sau romani) li se vor lua acesti copii si vor fi incredintati statului pentru crestere pana la varsta majoratului.
    2. se infiinteaza in diverse zone ale tarii internate (PAZITE!!!) cu garduri inalte unde acesti copii vor fi educati. vor invata programa de scoala normala dar mai ales civilizatie. sapun. apa. nu fura! nu viola! nu scuipa! etc
    3. se face o campanie strong de promovare a copiilor din aceste internate - si de combatere a reactiilor lacrimogene ale celorlalti tigani care se vor simti "discriminati"
    • 0 (0 voturi)    
      ciudat, dar nu-i simplu! (Luni, 1 martie 2010, 21:28)

      niv [utilizator] i-a raspuns lui ilidan

      stiu ca aveti o convingere sincera in domeniul asta, dar Romania nu e inca atat de "strong" nici atat de "civilizationala" precat pretindeti dvs. cu mult aplomb, cu prea mult aplomb!
  • 0 (0 voturi)    
    Romi sau Romani ? (Marţi, 2 martie 2010, 2:18)

    Tatiana [anonim]

    Oameni buni, intelegeti ca in UK si Irlanda nu se face nici o diferenta intre romi si romani toti suntem considerati romani cu pasaport Romanesc si apucaturi de romi ...ce nu va e clar ???azi pe Cork 96 FM s-a anuntat din nou ca nu stiu unde in orasul Cork au fost vazuti ''Romanian gipsies'' , chiar asa s-a exprimat Nils Prendevilles , cel care prezinta acest program de radio local (nu stiu daca i-am tiparit corect numele ...dar asa il cheama si scuze daca nu am tiparit corect)deci astia au fost vazuti cautand prin tomberoanele de gunoi ( nu a sunat nimeni la postul de radio sa intrebe macar daca le-a controlat cineva pasapoartele cand i-a vazut scotocind prin gunoaie ...deci s-a trantit stirea si efectul asupra ascultatorilor e cel scontat ...adica daca aud de Romania te injura sau te ocolesc cu grija si te evita pe viitor si indiferent ce le-ai explica ei o tin una si buna:'' Au pasapoarte Romanesti? daca ''da'' atunci ce mai vreti ? luati-i naibii acasa la voi si nu-i mai lasati sa iasa peste granite sa ne faca noua viata imposibila '' asa gandesc aici oamenii ; important e continuarea:'' atata timp cat nu vreti sa scapati de ei nu veti vedea investitori prea multi de-ai nostri in Romania sau sa va vizitam tara'' ,ce poti sa le raspunzi cand iti vorbesc asa ??? de ce credeti ca nu ne dau drept legal de munca in aceste 2 tari cum le-au dat polonezilor si celorlalti :cehi, unguri, slovaci, lituanieni, letoni, estoni dupa trei ani de la aderarea Romaniei la UE ? in privinta scolarizarii lor ...stiti cu totii ca scoala intre 1945 si 1989 era gratuita ptr. toti copiii fara diferente de apartenenta sociala, religioasa, sex, sau rasiala si NU S-AU SCOLARIZAT ..din pacate si ptr.noi si ptr. ei ...daca ar fi macar 50% atat de ''smecheri'' pe cat pretind ca sunt ...si-ar da si ei seama cat au de pierdut ptr. ca daca s-ar civiliza si educa ar avea mai mult de castigat de aici din vest:ajutoare de somaj ptr. cei care isi cauta de lucru, alocatii ptr. copii si altele
  • 0 (0 voturi)    
    despre tigani NU romi (Duminică, 9 mai 2010, 22:01)

    Tiberiu [anonim]

    De ce se numesc romi? Sunt tigani si emigrati din alte regiuni ale lumii. S-au propasit pe teritoriul Romaniei ca sa aiba un os de ros si acum cand pleaca la furat in Europa si America isi spun romani.
    Tiganii vor drepturi egale? Fac gat despre nerespectarea drepturilor omului?
    Ei ce respecta?
    In primul rand ei trebuie sa respecte legile, sa fie cetateni demni si seriosi si apoi sa aiba pretentii. Cum nu le este rusine sa ridice ochii din pamant la halul in care se afla? Fara carte, in primul rand. De ce? Pentru ca ei nu sufera invatatura si disciplina. Ei sunt certati cu buna conduita in societate. Habar n-au ce inseamna sa inveti carte si sa ajungi om de seama. Ei spun cu gura lor: " suntem mai smecheri decat voi, romanii"!. Asa suntem noi, romanii, dar cand sunt prinsi ca fura din autobuze, metrou, magazine se dau romani. Cu ce drept si-au luat tiganii titulatura de romani?
    O singura intrebare din istoria romanilor sa le puneti sa vedeti daca stiu ceva. Habar n-au de istorie si nici macar n-au contribuit vreodata la ea. Sunt niste nomazi, niste renegati ai Egiptului si ai Indiei. Ce cauta in Romania? Pentru ce au venit aici? Sa plece cu totii ca n-are nevoie nimeni de nespalati si infractori tigani. Ne-au facut de rusine in lumea intreaga spunandu-le tuturor ca ei sunt romani. Nu ne sufera nici o tara din cauza spurcaciunilor astora de tigani. Astia nu sunt oameni, sunt niste animale primitive care trebuie starpite ca pe gandaci. Pe ei, fratilor, ca sunt doar 4 milioane si noi suntem 19 milioane. Ar trebui ingraditi asa cum sunt ingraditi boii in staul. Si-asa tiganii fac umbra pamantului degeaba. Nu-i mai tineti in spinare ca sunt doar niste paraziti ordinari care fac doar rau.
  • 0 (0 voturi)    
    TIGANII (Marţi, 14 septembrie 2010, 1:44)

    NTatiana [anonim]

    Au devenit o problema peste tot unde se duc; mai vin tigani aici in vest si din alte tari din fostul bloc comunist est European dar nu ies in evidenta cu nimic fata de conationalii lor aflati aici; ai nostri nu vor sa poarte haine Europene actuale...isi afiseaza cu mandrie fustele alea lungi pana in pamant, colorate si inflorate si basmalele alea si ele viu colorate si inflorate legate la ceafa...; am vazut si tigani polonezi si unguri si cehi si slovaci dar femeile lor umbla imbracate normal - model European cu o pereche de blue-jeans si un tricou, machiate, cu parul vopsit si arata a fi europenizate ...fara a incerca sa atraga prea mult atentia asupra lor ...ceea ce inseamna ceva decenta fata de ai nostri ... mai , cand ii lasati sa plece aici educati-i sa se imbrace cu haine Europene nu asiatice de prin Kashmir ...ma intreb cum reusesc sa-si plateasca chiria aici in Irlanda ( vedeti si voi preturile de inchiriere a unei case sau apartament pe site-ul www.daft.ie ) si facturile la energie electrica si gaze mai ales pe perioada de iarna cand trebuie sa si incalzeasca casa ....si ma intreb cine le inchiriaza lor o casa ??? ( ca sa inchiriezi aici o casa iti trebuie intai o recomandare de la fostul proprietar care ti-a inchiriat inainte, sa depui pe prima luna chiria ( care de obicei este de 1000 euro/luna) + un depozit de valoarea a inca unei chirii deci inca 1000 euro ( in total 1000 + 1000 euro = 2000 euro);


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri