Mihai Ghimpu: Moldova nu se va uni niciodata cu Romania

de R.M.     HotNews.ro
Miercuri, 17 februarie 2010, 16:20 Actualitate | Esenţial

Moldova nu se va uni niciodata cu Romania, a declarat miercuri presedintele interimar al Republicii Moldova, Mihai Ghimpu, intr-o discutie online cu cititorii unui ziar moldovenesc, preluata de RIA Novosti.

"Faptul ca vorbim limba romana nu inseamna ca Moldova trebuie sa se uneasca cu Romania. Este un bluf. Nu va exista niciodata o unire cu Romania", a spus Ghimpu, care este si presedinte al parlamentului de la Chisinau.

Presedintele interimar a afirmat ca, in cursul ultimei vizite efectuate de Traian Basescu la Chisinau, "a devenit clar ca nicio fuziune nu este posibila cu Romania".

"Moldova este un stat suveran. Speculatiile legate de unirea cu Romania trebuie lasate in uitare. Astazi, trebuie mai ales sa ne ocupam de economia noastra", a precizat Mihai Ghimpu.


Citeste mai multe despre   
























Astra Film Festival 2017

VIDEO INTERVIU ​Hanka Kastelicova, producator executiv HBO Europe: Timpul mediu de productie pentru un film documentar HBO este de patru ani, dar am avut si cazuri in care totul s-a intins pe o perioada de 10-14 ani

Hanka Kastelicova, producator executiv HBO Europe, discuta in cadrul unui interviu despre implicarea HBO in productia de filme documentare si numarul mic de cinematografe din Romania: "De exemplu, filmul Lumea Vazuta de Ion B., regizat de Alexandru Nanau, a primit un premiu Emmy. Am continuat cu Alexandru si am produs filmul Toto si surorile lui, film care a fost nominalizat la Premiile Academiei Europene de Film, echivalentul Oscarului european".
  • Intra in articol pentru a citi principalele declaratii ale lui Hanka Kastelicova

5224 vizualizari

  • +17 (39 voturi)    
    Oh, nuuuuu!!! (Miercuri, 17 februarie 2010, 16:25)

    marius [anonim]

    Ce ne facem??? Nu mai putem sa ne unim cu Moldovaaaaa???

    Eh, asta e! Sa continuam sa ne traim vietile.
    • +10 (20 voturi)    
      Normal (Miercuri, 17 februarie 2010, 16:48)

      serbanTeodor [utilizator] i-a raspuns lui marius

      Pai nu-i mai bine sa joci in ambele tabere si sa sugi de la doua oi? Hai sa sarim cu energie gratis ptr Moldova ca doar sunt fratii nostri cat timp ii avantajeaza.
      • +6 (14 voturi)    
        Limbaj dublu in exURSS (Miercuri, 17 februarie 2010, 17:24)

        NATIONALIST [anonim] i-a raspuns lui serbanTeodor

        Este o mostra de limbaj dublu prezent in multe tari exURSS. Politicienii insa stiu "cine e cine" indiferent de limbaj.

        Stati calmi Reunificarea se va face. Dar trebuie mult calm si inteligenta.

        Dl. Ghimpu tocmai a devenit politician. Felicitari !
        • +10 (14 voturi)    
          In sfarsit, a inteles si Ghimpu sa fie smecher.. (Miercuri, 17 februarie 2010, 20:43)

          Transnistria e Romania [anonim] i-a raspuns lui NATIONALIST

          Basescu l-a rugat pe Ghimpu sa nu mai trambiteze peste tot chestia cu unirea, ca excita aiurea tantalaii comunisti din RM si lingaii slugarnici din Romania.

          Unirea se va face cum a fost dat jos Voronin, cu rabdare si la momentul oportun. Politicienii romani si basarabeni trebuie sa fie atenti si discreti, daca e nevoie sa minta fara jena pe rusnaci, sa nu recunoasca ca se lucreaza zi si noapte pt Unire.

          Ghimpu a inteles si el ca n-are rost, e mult mai inteligent asa, nu dai nici un argument adversarului, taci si faci. Pana se prinde, e prea tarziu.

          Smirnovstanul si Bozogoristanul sunt agitati pe chestia asta, trebuie putin anesteziati cu declaratii, daca se poate vreo 3-4 pe zi.

          Intre timp, ghici cine se intalneste maine la Chisinau? Diplomati romani si basarabeni vor discuta despre..scutul anti-racheta si cum poate fi el de folos Moldovei !

          In fiecare zi are loc un contact oficial romano-moldovean, se lucreaza continuu.

          Credeti ca degeaba s-a deplasat nr.2 de la Gazprom la Bucuresti?
          Rusia a asimilat deja ideea ca se va face Unire, acum incearca sa aiba relatii bune cu Romania pe termen lung.

          Basescu n-are de primit lectii de la nimeni in ce priveste abilitatea politica, e presedintele care ne trebuie, are 5 ani la dispozitie pt Unire.

          Treptat, se va obsinui si opinia publica, e nevoie de doar 50%+1 votanti cu ok, curand se modifica si Constitutia in RM.

          Nu uitati insa, veti vedea latraii kgbisti si din bozgoristan cum vor hamai pe internet si prin presa contra Unirii, vor incerca sa induca dezbinare. Dar noi romanii, si nu ma refer la cei din neamul lui Vanghelie, suntem mult mai uniti si nationalisti decat cred unii.

          Unirea va fi si o vom vedea, asa cum vedem ca acum se da jos gardul de sarma ghimpata si se deschide un pod care n-a mai fost accesibil de 66 de ani !!
          • -1 (3 voturi)    
            Frumos spus!!! (Miercuri, 17 februarie 2010, 21:43)

            brixx [utilizator] i-a raspuns lui Transnistria e Romania

            Cunoastem o vorba a prietenilor americani: never say never !
          • -1 (1 vot)    
            stati linistiti (Joi, 18 februarie 2010, 14:33)

            dan [anonim] i-a raspuns lui Transnistria e Romania

            Credeti ca rusii sunt prosti? Stiu si ei ce vrem noi si moldovenii. Toate aceste declaratii politice si aceste strategii sunt numai pentru populatie si mass-media. Pe undeva cred ca rusii s-ar putea sa fie interesati de unire pentru ca in acest fel introduc legal vreo 2 milioane de rusi in Romania si astfel eheheee cate nu se pot face.... Trebuie sa avem grija ce ne dorim. Din aceasta cauza trebuie gandit totul foarte bine fiind nevoie de timp si de un schimb de generatie. Ca sa nu mai vorbim apoi de Transnistria .... la care, dupa parea mea trebuie sa renuntam pentru ca oricum nu e pamant romanesc si ne aprindem in mod gratuit paie pe cap.
            Pe de alta parte sa nu uitam un alt aspect. Moldovenii merita laude pentru ca in conditii foarte grele au reusit sa-si pastreze totusi identitatea nationala si nu merita deloc privirile arogante ale unor asa zisi romani buni
      • +4 (4 voturi)    
        Ei na... (Miercuri, 17 februarie 2010, 17:24)

        Claudiu [anonim] i-a raspuns lui serbanTeodor

        Si ce vroiai sa zica....? Moldova o sa se lipeasca la Romania imediat cum o sa se poata, si indiferent cu o sa vrea ursul sovietic ? E induiosatoare si naivitatea asta, n-am ce zice...
      • +3 (9 voturi)    
        A uitat sa zica: "..cat voi trai eu" (Miercuri, 17 februarie 2010, 17:37)

        Anonim [anonim] i-a raspuns lui serbanTeodor

        Stati linistiti romani, vom face iar Romania Mare!
      • +3 (5 voturi)    
        UNIRE (Miercuri, 17 februarie 2010, 17:42)

        Moody [anonim] i-a raspuns lui serbanTeodor

        Noi nu o sa ne unim niciodata cu Moldova, ci doar cu Basarabia, adica fara Transnistria si Gagauzia. Cu romanii din Transnistria facem ce au facut nemtii cu nemtii din fostul bloc estic, ii incurajam sa emigreze in tara.
    • +3 (11 voturi)    
      tot eu sa va lamuresc.... (Miercuri, 17 februarie 2010, 17:13)

      Observator OSCE [anonim] i-a raspuns lui marius

      Offff, ca nu pricepeti absolut nimik !!!
      Luati de bun ce spun politicienii si nu vedeti contextul.
      Romania acorda 200.000 de cetatenii pe an si nu faceti socoteala pana la 60% din populatia Moldovei pentru a fi validat un referendum. Rezulta 6-7 ani. Atunci va fi Unirea, ce este greu asa?

      Oricum, daca urmaresti evenimetele din ultima luna, o sa constati urmatoarele:

      - Ucraina a reintrat definitiv sub influienta Rusiei (vezi felicitarile de la liderii europeni pentru Ianukovici)

      - Moldova a intrat sub influienta UE (eveniment istoric !!!). Vezi sprijinul finaciar de la UE si FMI.

      - SUA instaleaza sistemul antiracheta si intra puternic in Marea Neagra si controleaza Georgia.

      Beleaua (daca va fi) va apare cand isi vor da seama nationalistii ucrainieni de situatie, ca atunci va fi jale !!! Ce a fost in Iugoslavia se cheama "Balul bobocilor"
    • +1 (1 vot)    
      oricum continuam sa traim (Joi, 18 februarie 2010, 0:54)

      flo [anonim] i-a raspuns lui marius

      Problema e sa nu traim oricum. Si referitor la RM, Romania, Unire se poate vedea usor ca au fost vremuri si mai grele.

      Despre Mihai Ghimpu(presedintele interimar al RM) si declaratiile acestuia trebuie totusi spus ca este spre deosebire de altii un roman declarat si un promotor al limbii romane. Declaratiile sale nu pot fi rupte de contextul situatiei politice deosebit de dificile din RM si trebuie interpretate atent. Aici era vorba de disputa pentru denumirea limbii , demersul pentru a elimina "limba moldovenesca" din constitutie. Cei care se opun incearca sa "sperie" lumea ca acesta schimbare inseamna automat si unirea cu Romania. Asa ca eu sunt de acord cu cele spuse de Ghimpu , cu exceptia acelui " niciodata" (Nota: in RL citatul este "Nu va exista niciodata o FUZIUNE cu Romania") care cred ca e o exprimare nefericita si regretabila folosita in argumentatia sa.
  • +6 (14 voturi)    
    ? (Miercuri, 17 februarie 2010, 16:28)

    dorul [utilizator]

    Mai vedem...
  • +5 (11 voturi)    
    Deh, mai trebuie si o declaratie pt presa... (Miercuri, 17 februarie 2010, 16:31)

    Surfer [utilizator]

    ... pana la urma declaratiile asta fac deliciul presei.
  • +6 (14 voturi)    
    Decat nimic (Miercuri, 17 februarie 2010, 16:33)

    Horea [anonim]

    Avand in vedere ca deocamdata marea neagra e cel mai bun vecin al nostru e un deziderat chiar bun.
  • +1 (11 voturi)    
    Chiar niciodata? (Miercuri, 17 februarie 2010, 16:33)

    Robin [anonim]

    Gospodin Ghimpu, zi si matale ca nu se poate acum, nu nicioadata; chiar vrei sa ne iei toate sperantele?
  • +6 (10 voturi)    
    eronat (Miercuri, 17 februarie 2010, 16:38)

    saladin [anonim]

    Este o replica celebra, valabila si (mai ales) in politica : Niciodata, sa nu spui, niciodata !. Si daca poporul va spune, odata, ca vrea, ca la 1918, ce te faci !.
  • +15 (19 voturi)    
    Asta-i o declaratie ca sa ia ochii rusilor! (Miercuri, 17 februarie 2010, 16:42)

    Martipan [anonim]

    E important sa fim inteligenti si sa nu dam apa la moara celor care se isterizeaza din cauza "pericolului roman" in Moldova.

    E o declaratie diplomatica foarte bine-venita in acest context. Va inchide gura rusilor pentru moment si va da Moldovei un ragaz sa mearga mai departe in relatia sa cu Romania.

    Nu va impacientati si citit printre randuri!
    • +8 (10 voturi)    
      corect (Miercuri, 17 februarie 2010, 17:10)

      sadwank [anonim] i-a raspuns lui Martipan

      Pai in limba ne-am unit deja ori, se stie, limba uneste mai tare decit granitele (care nici alea nu se simt prea bine dupa ce au darimat gardul de sirma).
      Ghimpu zicea ca limba pe care o vorbesc in Moldova este "romana si punctum", asa ca ce zice acum e abur pentru rusi.
      ( http://www.hotnews.ro/stiri-international-6903634-presedintele-rep-moldova-mihai-ghimpu-limba-este-romana-punctum.htm )
      • +3 (3 voturi)    
        E roman (Miercuri, 17 februarie 2010, 23:20)

        Petru Moldovan [utilizator] i-a raspuns lui sadwank

        Ghimpu e roman, e unionist si semnatar al tratatului de independenta al Moldovei. El a spus insa ca desi el personal e unionist partidul lui nu are deocamdata pe agenda unirea cu Romania.
        Si declaratia asta din acest articol a fost pentru presa rusa, in unison cu Basescu: nu facem unire, ci ne reunim in U.E.
  • +1 (7 voturi)    
    oare? (Miercuri, 17 februarie 2010, 16:43)

    viorel [anonim]

    Niciodata sa nu spui NICIODATA !!!
  • +1 (17 voturi)    
    IN SFARSIT O DECLARATIE NORMALA (Miercuri, 17 februarie 2010, 16:45)

    hartagramz [utilizator]

    asta ca sa-i calmam pe inflacaratii sentimentalisti (in general precar educati). ma amuza sa vad ca moldovenii (de la cetateni de rand in sus) chiar n-au nicio treaba, numa moldovenii+sudistii nostri vor un aport de saracie in plus. cum zicea cineva, prosti trebuie sa fie oamenii care inca vad in expansiune teritoriala prosperitate.
    prosti, si inca multi! :)
    • 0 (4 voturi)    
      depinde (Miercuri, 17 februarie 2010, 17:27)

      un_om_de_cal [utilizator] i-a raspuns lui hartagramz

      "prosti trebuie sa fie oamenii care inca vad in expansiune teritoriala prosperitate."

      Depinde ce intelegi prin expansiune teritoriala.
      E destul de evident ca Uniunea Europeana se extinde (si va continua sa se extinda, chiar daca va reduce viteza), iar Rusia se lupta pentru refacerea sferei de influenta.
      • -1 (1 vot)    
        hartagramz n-a sesizat corect.. (Joi, 18 februarie 2010, 10:29)

        egroeg [anonim] i-a raspuns lui un_om_de_cal

        este o mare diferenta intre expansiunea teritoriala si reintregirea teritoriului unei tari.
        Desigur,n-are de unde sa stie cat de gospodari au fost basarabenii pana sa vina rusii peste ei ca sa-si dea seama ce prapad au facut ruso-ocupantii de arata Bsarabia azi atat de saracita.Pana sa plece rusii din Romania lucrurile era cam tot asa si pe la noi.Si cred ca afirmatia privind educatia precara a celor care s-ar bucura de revenirea Basarabiei la tara mama este gratuita.Mai curand cred ca cineva cu o educatie precara ar fi putut face asa o afirmatie.In plus cunosc cel putin doua familii care au fost nevoite sa fuga din Basarabia si care au educat zeci de generatii in scoli din Romania si n-as spune ca asta ar fi un semn de saracie.
    • -1 (3 voturi)    
      BORAT: NIIIICE! :) (Miercuri, 17 februarie 2010, 19:23)

      Lucian* [utilizator] i-a raspuns lui hartagramz

      nenea, poti sa spui chestia asta si rusilor? Nu de alta, dar la cat este Siberia aia de mare cred ca pot sa renunte la ea, luand in considerare argumentul tau, pentru ca nu le aduce nici un avantaj :)!
      Nu-i asa ca nu prea se potriveste?
    • -1 (1 vot)    
      BORAT: NIIIICE! :) (Miercuri, 17 februarie 2010, 19:23)

      Lucian* [utilizator] i-a raspuns lui hartagramz

      nenea, poti sa spui chestia asta si rusilor? Nu de alta, dar la cat este Siberia aia de mare cred ca pot sa renunte la ea, luand in considerare argumentul tau, pentru ca nu le aduce nici un avantaj :)!
      Nu-i asa ca nu prea se potriveste?
  • -2 (6 voturi)    
    na'sta'?/ (Miercuri, 17 februarie 2010, 16:45)

    karenin [anonim]

    n-ai cum sa unesti ceea ce nu s-a separat niciodata...?
    bine grait rete Ghimpe!!
  • -3 (5 voturi)    
    "în cursul ultimei vizite ... a devenit clar" (Miercuri, 17 februarie 2010, 16:46)

    valer [anonim]

    adică până atunci nu era sigur, dar când l-a văzut pe Băse a zis "niet"

    care-i faza?
  • +3 (9 voturi)    
    avantaje (Miercuri, 17 februarie 2010, 16:51)

    nokki [anonim]

    Intr-adevar, fata de dezavantajele economice pe care ni le ofera R. Moldova, declaratia pare de bun simt.
    Va dati seama, ca sa aduci la nivelul salariilor noastre toata birocratia de acolo, la nivelul pensiilor nostre, etc. cate zeci de miliarde ar fi nevoie?
    Nu mai vorbes ce infrastructura lor, care total distrusa si ramasa in urma (fata de a noastra)

    Oare populatiei de acolo, i-ar prinde rau, sau doar politicienilor, care nu ar mai avea demnitatile de acum?
  • -1 (5 voturi)    
    naver say never (Miercuri, 17 februarie 2010, 16:52)

    never say never [anonim]

    Never say never... :)

    Mai bine mai tarziu decat niciodata...:)

    Dar stim cu totti ca politica e C...A! :) Asta e "politically correct" de declarat acuma, asta se declara, ca doar nu ne-om pune si EU si URSS ..pardon, Rusia (!) in cap...
    • 0 (0 voturi)    
      aquila ne uneste, nu capu' de bou.... (Joi, 18 februarie 2010, 16:03)

      aquila [anonim] i-a raspuns lui never say never

      sper.
      cum zicea cronicarul, e omul, ghimpu, supt vremi.
      asa se cere sa se auda azi. maine, ghimpu, ciulinu baraganului sau mai stiu eu ce cuza voda, vor hotar^
      altcum.
      noi romanii nu stim sa construim. vrem totul, acum.
      teoria pasilor marutnzi, a intzeleptului gambeta confucius maimonides zice ca important e sa stii drumul, ca daca'l stii, incet, incet, departe ajungi.

      deci, ciocu mic si la treaba.
      pai !
  • 0 (6 voturi)    
    woow! (Miercuri, 17 februarie 2010, 16:53)

    airamerica [utilizator]

    Pai asta e de bine!
  • -1 (5 voturi)    
    aparent... (Miercuri, 17 februarie 2010, 16:54)

    egroeg [anonim]

    este o schimbare de ton....dar tare as vrea sa stiu ce ganditi cu adevarat...si daca nu e cum cred eu...atunci grabiti-va sa puneti sarma ghimpata la loc....o puneti?....asa ziceam si eu,ca doar sunteti basarabeni.
  • +1 (3 voturi)    
    Hm... (Miercuri, 17 februarie 2010, 16:54)

    Ionescu Latul [anonim]

    Ori e stire "pentru" presa rusa... ori Ghimpu s-a resemnat....
  • -10 (14 voturi)    
    Sa speram ca asa va fi... (Miercuri, 17 februarie 2010, 16:54)

    moldveanu' [anonim]

    Unirea pentru o tar ca Romnia aflata in dezastru, ar insemna practic sfarsitul. Sper ca oamenii care conteaza adica cei care nu voteaza pedeplepre sa inteleaga asta.
    Moldovenii se descurca excelent intr-o perioada dificila si asta in ciuda tentativei de lovitura de stat incercata de portocalii anul trecut.. Va mai amintiti cum toti "studentii" si "jurnalistii" se inghesuiau pentru o portie de aer din Chisinau?! Mi-a placut de voronin ca inteles imediat ce se urzete si le-a dat-o in bot de nu s-au vazut!
  • -2 (4 voturi)    
    Ever (Miercuri, 17 februarie 2010, 16:55)

    Never [anonim]

    Never say never
  • +2 (6 voturi)    
    Moldova nu se va uni niciodata cu Romania (Miercuri, 17 februarie 2010, 16:55)

    AsmVax [anonim]

    Afara ploua!
    Nu vad legatura.
    Nu cred ca insista cineva pentru unire, poate doar cei care au ceva interese, care oricum sunt nesemnificativi ca numar.
  • +1 (7 voturi)    
    Foarte Corect (Miercuri, 17 februarie 2010, 17:03)

    nelu [anonim]

    Nici Romania nu doreste unirea cu Moldova, nu ar avea nimic de castigat doar de pierdut. Important ca relatiile dintre cele doua tari sa fie bune si sa ne intelegem bine, se pare ca Moldova e pe drumul cel bun.
  • +3 (3 voturi)    
    Straniu. (Miercuri, 17 februarie 2010, 17:06)

    Anton [anonim]

    Am cautat despre ce ziar e vorba dar nu am gasit nici o referire la el.

    Se pare ca interviul a existat cu ziarul "moldovenesc" a existat doar in imaginatia agentiei rusesti "RIA Novosti".

    Calmati-va si nu emiteti comentarii pripite.
    • +7 (7 voturi)    
      intoxicare de provenienta ruseasca (Miercuri, 17 februarie 2010, 22:19)

      nea vasile [utilizator] i-a raspuns lui Anton

      Cum e posibil ca toata media romaneasca sa reproduca o astfel de intoxicare de provenienta ruseasca?
      Linkul de sus duce la o stire total obscura pagina franceza a RIA Novosti. Sursa citata: "un ziar moldovenesc"... Aflu abia din "Adevarul" ca ziarul este Komsomolskaya Pravda, un ziar de limba rusa (nu are si varianta engleza sau romana).
      Si pentru ca nimic la subiect nu e de gasit pe Google News, le urez succes celor care mai pot citi in aceasta limba ciudata. Poate aflam si noi ce spune cu adevarat Mr. Ghimpu...
      HotNews, mai mult profesionalism, va rog, si nu mai cenzurati!!!
  • 0 (4 voturi)    
    Urat! (Miercuri, 17 februarie 2010, 17:09)

    i22eh [utilizator]

    Eu cred ca asa ceva nu se spune public. Indiferent de ceea ce gandeste dumnealui, cred ca a pierdut o ocazie uriasa sa taca!!!
  • 0 (2 voturi)    
    Sa nu zici NICIODATA, niciodata ! (Miercuri, 17 februarie 2010, 17:11)

    xxx [anonim]

    baaa.... sa nu zici niciodata niciodata :)

    asta o stie orice politician mai abil :)
  • +1 (7 voturi)    
    Unirea R.Moldova cu Romania. (Miercuri, 17 februarie 2010, 17:20)

    mircea [anonim]

    Ghimpu are dreptate.u stiu daca este pe undeva un act care sa spuna ca Basarabia nu apartine Romaniei.Iar R.Moldova,care R.Moldova.Provincia istorica Moldova a fost,este si va fi in Romania.Oficialii basarabeni au declarat ca intentioneaza sa adere la UE si NATO.Dar sa nu ne grabim.Basarabenii abia au deschis ochii spre democratie.Sa-i lasam sa se obisnuiasca,iar unirea sa fie vointa lor.
  • -5 (9 voturi)    
    Bravo moldoveni de peste Prut! (Miercuri, 17 februarie 2010, 17:20)

    BANATEAN [anonim]

    Va urez reintregirea tarii voastre cat mai curand cu putinta. Sper sa reusiti sa smulgeti inapoi buCURestiului spatiul dintre Carpati si Prut.

    Banatenii va sustin si va invidiaza! Macar voi aveti o Republica independenta, pe cand Republica Banat a fost sfasiata si impartita fara mila la conferinta de pace de la Paris din 1919, intre Belgrad si buCUResti.
    • +2 (4 voturi)    
      Re: Tu esti Banatean cum sunt eu Contiu! :))) (Miercuri, 17 februarie 2010, 17:27)

      Martipan [anonim] i-a raspuns lui BANATEAN

      Daca au ajuns asa-zisi banateni sa-i invidieze pe moldovenii de peste Prut, inseamna ca a innebunit lumea, sau ca tu vorbesti prostii. Mai degraba ultima varianta.

      Si ca sa mori de ciuda, iti garantez ca Moldova se va uni cu Romania! ;)
  • +1 (9 voturi)    
    intereseaza pe cineva? (Miercuri, 17 februarie 2010, 17:21)

    goguleana lugojana [utilizator]

    pe mine sincer nu prea maintereseaza. avem alte probleme mai mari pe cap, iar daca ne unim cu aia poate ne facem altele si mai mari.
  • +2 (2 voturi)    
    Urat! (Miercuri, 17 februarie 2010, 17:27)

    i22eh [utilizator]

    Indiferent ce crede el, nu trebuia s-o zica la modul asta! A pierdut un bun prilej sa taca!!!
  • 0 (4 voturi)    
    unire (Miercuri, 17 februarie 2010, 17:42)

    ioan [anonim]

    La cat de bine este administrata Romania in prezent si la cat de bine au administrat romanii Moldova dupa 1918 pana la pactul Ribentrop-Molotov, nici nu este de mirare o asemenea reactie.
    In primul rand ar trebuii sa avem la noi o administratie serioasa si prospera ca sa putem petii "o mireasa"
    In general istoria nu se uita.
  • +1 (3 voturi)    
    Basarabia (Miercuri, 17 februarie 2010, 17:43)

    elis [anonim]

    se spune ca prostii trebuie folositi. asa fac si conducatorii Basarabiei cu noi.
  • +1 (3 voturi)    
    perdea pentru presa (Miercuri, 17 februarie 2010, 17:52)

    ano [anonim]

    declaratiile lui ghimbu sunt in acest sens: "moldova nu se va uni niciodata cu romania atata timp cat popoarele nu-si doresc acest lucru" sau "moldova nu se va uni niciodata in mandatul meu" fiti cu capul pe umeri.
  • -1 (3 voturi)    
    mda (Miercuri, 17 februarie 2010, 17:53)

    alex [anonim]

    Inima mea nu se va uni niciodata cu mine.

    Pentru ca e parte din mine...
  • 0 (0 voturi)    
    niciodata e cuvant greu (Miercuri, 17 februarie 2010, 18:00)

    mery [anonim]

    A zice niciodata nu spune nimic. Poate cat o fi el la putere si comunistii e "niciodata".
    Cand n-or mai fi ei cu creierul in ceata..atunci o sa devina "e posibil".
    Romania oricum este peste tot unde se vorbeste romaneste. Asta nu poate sa ne-o ia nici un comunist "linge picioare rusilor"
    hahaha
  • -1 (5 voturi)    
    foarte bine, nici noi nu (Miercuri, 17 februarie 2010, 18:28)

    kalu [anonim]

    dorim. Ar fi o catastrofa si economica si de toate felurile. Dar in afara de asta, vedeti-va singurei de economia voastra, adica nu va mai asteptati la pomeni de la noi de nici un fel.
  • 0 (4 voturi)    
    Doamne-ajuta (Miercuri, 17 februarie 2010, 19:07)

    Berbecu moldovean [anonim]

    ...chiar n-am nevoie de inca 1 milion de raketi in tara...

    si-asa is destui pi la bucale si la ieshington....
  • +1 (5 voturi)    
    daca ei au spus-o... (Miercuri, 17 februarie 2010, 20:04)

    resita31 [utilizator]

    daca ei au spus-o, cred ca ar trebui sa le respectam decizia luata si sa inchidem acest capitol cu care rusii ne-au santajat atatia amar de ani.
  • +1 (3 voturi)    
    Moldova Stat Suveran ?! (Miercuri, 17 februarie 2010, 20:53)

    PSD-erbedeul [utilizator]

    Putere zonala ?!
  • -1 (1 vot)    
    nasol (Miercuri, 17 februarie 2010, 22:46)

    ionut [anonim]

    cata durere simt in suflet...
  • +1 (3 voturi)    
    context (Joi, 18 februarie 2010, 0:26)

    flo [anonim]

    Afirmatiile presedintelui interimar al RM Mihai Ghimpu trebuiesc interpretate cu mare atentie.
    Sunt de acord cu cele spuse de el mai putin cu afirmatia (dupa mine nefericita si regretabila) ca "Nu va exista niciodata o fuziune cu Romania".
    Contextul declaratiei, este cel al discutiilor despre modificarea constitutiei actuale a RM, in speta privind modificarea sintagmei "limba moldovenesca" folosita pentru denumirea limbii de stat. Toata lumea cunoaste adevarul ca limba vorbita de majoritatea locuitorilor RM este una si aceeasi cu limba romana. Denumirea "limba moldoveneasca" din text este o reminescenta a politicii sovietice de deznationalizare a romanilor din teritoriile romanesti ocupate de URSS la sfasitul celui de-al II-lea razboi mondial. Conform acestei politici limba "moldovenesca" era "diferita de limba romana", iar identitatea etnica nou impusa dupa aceeasi "logica" era de "moldovean diferit de roman".
    Partizanii mentinerii limbii « moldovenesti », mai precis politicienii care-i reprezinta pe acestia(in majoritate alogeni dar si o parte a bastinasilor - multi deznationalizati) incerca cu disperare sa induca ideea ca simpla modificare a denumirii limbii din « moldoveneasca » in romana ar insemna automat unirea RM cu Romania – sperietoarea lor, adica ceea ce acestia nu isi doresc sau mai exact vor sa impiedice cu orice prêt. Stipularea clara si neechivoca a limbii romane sau chiar numai scoaterea limbii « moldovenesti » din constitutie i-ar priva pe acestia de orice « argumente » retorice cand in conditii favorabile in viitor, inevitabil aceasta problema se va pune.
    Din pacate, asa cum se vede acum drumul pana la o viitoare unire e lung si sinuos si presupune mai multe etape: redresarea economica a RM prin continua integrare economica cu Romania si UE, consolidarea statutului limbii romane ca limba de stat, obtinerea de sprijin politic international si identificarea unor oportunitati istorice ca cele din trecut.
    As dori ca oamenii cu greutate ca prese
    • -1 (3 voturi)    
      Nu mai spuneti Baştinaşi (Joi, 18 februarie 2010, 12:22)

      PSD-erbedeul [utilizator] i-a raspuns lui flo

      căci îmi apar în imagine papuaşi, negri din africa, aborigeni din Australia !!!???
      Restul sunt vorbe_
      RM are limba oficiala Româna, Steagul Tricolor, Stema Bourul Întregii Moldove care este şi în Stema României !!!!
    • 0 (0 voturi)    
      completare (Joi, 18 februarie 2010, 18:18)

      flo [anonim] i-a raspuns lui flo

      As dori ca oamenii cu greutate ca presedintele interimar Ghimpu si altii ca el romani din RM, sa gasesca calea buna si cuvintele potrivite in orice imprejurare intru servirea idealurilor si intreselor nationale. Eu le doresc succes.

      @Viorel: ai dreptate. Bastinasi(de la bastina) desi e un termen corect aici, a fost des folosit pentru a-i desemna pe cei de care vorbesti. Din pacate, cei la care ma refeream eu au confuzii mari in ceea ce priveste identidatea lor nationala(limba, etnie...), cauzele le cunoastem...
  • 0 (2 voturi)    
    Sa va dea Dumnezeu minte . . . (Joi, 18 februarie 2010, 8:35)

    gheorghe [anonim]

    . . . si sa va tineti promisiunea. Avem destul de luptat cu saracia noastra ca sa o mai adaugam si pe a voastra.
    • +1 (1 vot)    
      si d-aia.. (Joi, 18 februarie 2010, 9:48)

      barbu lautaru [anonim] i-a raspuns lui gheorghe

      ..nu mai ploua.
      Chiar nu avem nevoie si de mizeria sovietizata din republica moldova.
  • +1 (1 vot)    
    ... (Joi, 18 februarie 2010, 14:14)

    unu [anonim]

    mai bine !!!
  • 0 (0 voturi)    
    asa (Joi, 18 februarie 2010, 18:22)

    releu [utilizator]

    Contactat de radio Vocea Basarabiei, să precizeze dacă cele scrise de ziarul moscovit corespund adevarului, serviciul de presă al preşedinţiei de la Chisinau a precizat că ziarul „a interpretat eronat" afirmaţia dlui Ghimpu, acesta spunand in interviu că Alianţa pentru Integrare Europeană nu are drept obiectiv unirea cu România, ceea ce este cu totul altceva. Si are dreptate. Este evident ca unii din AIE joaca cu Moscova. Ramane de vazut ce viitor vor avea.

    Romanian Global News


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi