Elena Udrea intentioneaza sa construiasca 25.000 de locuinte in mediul rural pentru medici, profesori si preoti

de Alina Neagu     HotNews.ro
Vineri, 12 februarie 2010, 18:04 Actualitate | Esenţial

Elena Udrea
Foto: AGERPRES
Ministerul Dezvoltarii Regionale si Turismului intentioneaza sa construiasca aproape 25.000 de locuinte in mediul rural, destinate profesorilor, medicilor, preotilor, inginerilor si specialistilor care si-ar dori sa lucreze in sate si comune. Anuntul a fost facut, vineri, de ministrul Elena Udrea, potrivit Mediafax.
  • "In fiecare comuna va fi un complex rezidential cu zece case, fiecare va avea o suta de metri patrati. In total vor fi 25.000 de locuinte, iar terenurile vor veni de la administratiile locale", a afirmat Elena Udrea, la conferinta "Romania dupa 20 de ani: schimbari si probleme sociale. Calitatea vietii incotro?".
Programul de locuinte de serviciu in zona rurala ar urma sa fie derulat prin Agentia Nationala pentru Locuinte. Elena Udrea isi propune ca fiecare comuna din tara sa aiba in medie zece astfel de locuinte.
  • "Daca administratia locala ne solicita putem construi si 12 case. Terenul va fi pus la dispozitie de primarii, care vor decide si modul in care vor fi distribuite locuintele de serviciu", a explicat Elena Udrea.
Ministrul a adaugat ca au fost analizate mai multe tipuri de locuinte care pot fi construite prin acest program, costurile pentru o casa ridicandu-se la 30.000 - 35.000 euro.
  • "Va fi o casa de tip unifamilial, iar fiecare casa va dispune de un teren in fata, de aproximativ 500 metri patrati, care va putea fi folosit si pentru alte activitati, cum ar fi plantarea legumelor si cresterea animalelor", a adaugat ministrul Dezvoltarii.
Costurile programului ar putea ajunge, potrivit estimarilor ministrului, la un miliard de euro, banii urmand sa provina atat de la buget, cat si din credite:
  • "Casele nu vor fi vandute, iar cei care vor locui vor plati o chirie modica, care va fi stabilita de consiliile locale. Beneficiarii acestora pot folosi aceste locuinte doar pe perioada desfasurarii activitatii in comuna respectiva. De asemenea, locuintele de serviciu din zona rurala vor fi mobilate si dotate de consiliile locale, permitandu-se in acelasi timp si chiriasilor sa isi amenajeze spatiile respective".
Construirea acestor locuinte ar putea incepe chiar la sfarsitul acestei ierni, spune Elena Udrea, care spera ca pana la finele anului viitor, cele 25.000 de locuinte sa fie gata:
  • "In functie de solutiile tehnice care vor fi folosite pentru fiecare zona in parte, termenul de finalizare a unei locuinte va fi de sase luni. Cred ca la finele lui 2011 vom putea avea gata toate cele 25.000 de locuinte, numarul acestora insa depinde de cererea venita din partea consiliilor locale".
Mai multe detalii vor fi anuntate saptamana viitoare, odata cu prezentarea altor doua proiecte cu Ministerul Sanatatii si cel al Apararii pentru locuinte pentru rezidenti si militari.


Citeste mai multe despre   




















Articol sustinut de Superbrands

JW Marriott, orasul din mijlocul orasului

Unul din cei mai mari jucatori de pe piata hoteliera locala, hotelul JW Marriott Bucharest Grand Hotel si-a castigat in cei 17 de existenta reputatia de un oras in mijlocul orasului datorita impresionantei desfasurari de produse si servicii: 402 camere si apartamente elegante, cele mai mari camere de 5 stele din zona, cu o suprafata medie de 36.8 mp, sase restaurante si lounge-uri, 12 sali de evenimente, dintre care doua ballroom-uri ce pot gazdui impreuna pana la 1.200 de persoane. Cladirea mai adaposteste un centru de fitness si spa, cu piscina interioara, o galerie de magazine de branduri internationale de lux ce acopera o suprafata de peste 2.700 mp, spatii de birouri de 11.000 mp si o parcare generoasa de 550 de locuri.

2266 vizualizari

  • -2 (14 voturi)    
    si marmota... (Vineri, 12 februarie 2010, 18:26)

    george [anonim]

    Ce usor este sa faci promisiuni, sa dai din gura, nu te costa nimic.
    • +1 (15 voturi)    
      Ar fi o idee buna daca.... (Vineri, 12 februarie 2010, 18:31)

      Licuriciul [anonim] i-a raspuns lui george

      ...daca satele n-ar fi pline de case goale. Altfel e doar din ciclul "hai sa ne bagam iar in seama, sa vada zeus ca ne dam interesu'". Pe banii de la buget.
      • +8 (10 voturi)    
        iarasi popii astia... (Vineri, 12 februarie 2010, 19:15)

        protopopul [anonim] i-a raspuns lui Licuriciul

        pai astia locuiesc in casele parohiale.
        • +6 (8 voturi)    
          de acord (Vineri, 12 februarie 2010, 19:59)

          busymf [utilizator] i-a raspuns lui protopopul

          Asa zic si eu, cred ca sunt mult mai importanti la sate profesorii decat preotii. De fapt cred ca sunt mult mai importanti oriunde profesorii.
          • -2 (6 voturi)    
            "popii" (Vineri, 12 februarie 2010, 21:21)

            Ioan88 [utilizator] i-a raspuns lui busymf

            face lumea ce face si tot in "popi" ajunge sa dea... gadila auzul si da un oarecare sentiment de superioritate... in fapt urmasi ai comunistilor care aceesi misune de discreditare aveau...

            Un lucru vreau sa intreb si eu: Cati dintre voi stiu ca datoreaza Bisericii Ortodoxe Romane urmatoarele:
            - aducerea primelor tiparnite in Tarile Romane
            - infiintarea de scoli cu predare in limba romana
            - copierea de manuscrise, traducerea si tiparirea lor in limba romaneasca(pana atunci se folosea slavona cu alfabet chirilic)
            - infiintarea primului spital bolnita din Tarile Romane
            - cultivarea in constiinta poporului de unitate de neam si limba
            Si multe altele..

            Deci si pe scurt, fara ea eram mai analfabeti, mai inapoiati, si poate inca separati si nu uniti sub numele de ROMANIA. Asta pe scurt!

            Asa ca data viitoare cand incercati sa mai fiti ironici si rau voitori, documentati-va!!
            • +2 (4 voturi)    
              logica de preot (Vineri, 12 februarie 2010, 21:55)

              busymf [utilizator] i-a raspuns lui Ioan88

              Draga Ioan88 Gura de Aur,

              Asta nu imi infirma afirmatia. Eu am folosit timpul prezent, nu trecut.

              E ignoranta clasica sa consideri numai aspectele pozitive ale unei entitati. Desigur a facut si chestii bune, asa cum acum face mai mult rau decat bine. (v. Catedrala Mantuirii Neamului cu un cost aprox. de 400 mil. de euro)

              Asa ca data viitoare cand incercati sa fiti irelevanti si pe langa subiect, documentati-va!!
              • 0 (2 voturi)    
                mai mult rau?? (Vineri, 12 februarie 2010, 22:22)

                Ioan88 [utilizator] i-a raspuns lui busymf

                spui ca acum face mai mult rau?? Tin sa te informez ca la fel era privit un astfel de proiect pe timpul realizarii oricarei catedrale mari din orice zona vrei tu si e de ajuns sa te documentezi. Azi insa au ajuns patrimonii culturale de valoare inestimabila si principale atractii turistice in orasele lor( Roma, Paris etc..) Asa ca treaba cu mai mult rau nu sta in picioare!
                Sigur ca poti spune ca puteau fi ajutati saraci sau mai stiu eu ce, dar daca tot cauti sa te documentezi, aflii si de programe precum: case de copii, azile de batrani, scoli, spitale etc, asa ca inca o data nu m-ai convins ca afirmatia ta nu are scopul de a discredita! Poate ca nu si se datoreaza doar lipsei de cunoastere...
              • -1 (3 voturi)    
                relevant (Vineri, 12 februarie 2010, 22:25)

                adi [anonim] i-a raspuns lui busymf

                Ba e foarte "relevant si la subiect" (raspund tautologiei cu un pleonasm), ca un popor daca nu invata din propria-i istorie, e mort ! Pentru animale, da legea junglei este inca valabila, ne-am capatat ce ne trebuie, gata, al gunoi cu valorile, calcam peste morti numai sa ne fie noua bine. Si apoi cei care vin dupa noi? Pai normale, alte animale, mai indobitociti moral, spiritual !! Dar de slujire sacerdotala ati auzit dvs? Sfintire, calauzire, propovaduirea Cuvantului lui Dumnezeu ? Nici eu nu sunt de acord cu 400 de mil pe o claidre de beton, dar ce "logica" este aceasta, au "numai" proiecte proaste, trebuie sa dispara? Sau cel putin sa-i punem bete in roate, "sa se invete minte"... ??Normal, daca celelate functii (slujiri) ale Bisericii, Trupul lui Hristos si Viata dumnezeaisaca sunt ignorate complet, ce ne pasa de spirtualitatea neamului, a vecinului, a aproapelui...? Sa urlam cat putem si prostii de acum incolo sa mearga la 150 km pentru o Sf. Liturghie, asa le trebuie... ca asa vreau eu,
                • -2 (2 voturi)    
                  SAU (Vineri, 12 februarie 2010, 23:00)

                  Ioan88 [utilizator] i-a raspuns lui adi

                  sa radem pe la televisor cand vedem ca lumea nu are loc si se imbulzeste: vezi cazul decesului fostului patriarh, cand pe toate posturile vuia cum si cati si cum se imbulzesc si ideea era simpla... uite si prostimea, la propriu, unde se aduna, si mi-e rusine si cate si mai cate.... dar cand se vrea un locas mai mare sa poata incapea sa nu se mai imbulzeasca sa fie de rasul lumii si al carcotasilor in special, tot nu-i bine. Pariez ca tu nu ai vazut problema din punctul asta de vedere, in schimb nu ai pierdut ocazia sa te smintesti si de faimoasele imbulziri.. Te invit de hram pe la patriarhie sau de sarbatoare importanta si sa te rogi sa nu ploua!
                  • 0 (2 voturi)    
                    Gurita, (Sâmbătă, 13 februarie 2010, 2:53)

                    Zev [anonim] i-a raspuns lui Ioan88

                    Ia-o incet cu realizarili. Cand o sa aiba BOR un audit sanatos, nu cum se face in Ro, si il puneti pe website sa il vaza toata lumea, atunci da. Pana atunci mie nu mi-e clar in ce fel va obtineti banii, cum ar fi pacalind babe sa va dea ultimul leut din casa. Asa ca pana sa poti sa te lauzi cu ce au facut preoteii in afara de proiecte megalomaniace si taieri de mot de politician, face-ti-va singuri case la tara, nu din banul public.
                    • 0 (2 voturi)    
                      ... (Sâmbătă, 13 februarie 2010, 13:06)

                      Ioan88 [utilizator] i-a raspuns lui Zev

                      esti distrus frate, daca pacalind babe, crezi ca se construieste ceva... Banii sunt din donatii. Adu-ti aminte de vizita lui Papa in Romania, si documenteaza-te te rog sa vezi ce donatie a facut el pentru proiectul asta, si ca el tot asa, multi altii. Vorbesti fara rost!
                      • -1 (1 vot)    
                        Zi zau (Duminică, 14 februarie 2010, 2:26)

                        Zev [anonim] i-a raspuns lui Ioan88

                        Nu-s distrus de loc, sunt chiar okay, merci de interes. Tocmai de-aia sunteti anacronici - nu trebuie sa umblu eu sa ma documentez de unde aveti banii. Cat despre Papa, si ca el tot asa ce? Sau cine? Sau cati? Am apreciat insa sinceritatea acordului tacit cu teza ca BOR spoliaza babe.
              • 0 (2 voturi)    
                Biserica (Sâmbătă, 13 februarie 2010, 10:58)

                Nicolae [anonim] i-a raspuns lui busymf

                amice, esti doar idiot !
                Biserica nu reprezinta imaginea exclusiva a unor slujitori ai ei care nu sunt tocmai demni de misiunea sacra pe care o asuma. Biserica are conducator pe Hristos care ne tine uniti pe cei mai multi dintre noi de peste 2000 de ani in aceeasi credinta si cu aceeasi nazuinta - de a fi mai buni - iubirea fiind centrul invataturii crestine; intreaga lume civilizata a facut sacrificii pentru a ridica edificii de cult care au cimentat comunitati de oameni - astfel s-au infaptuit acte istorice - Unirea - de pilda; daca pretuim acele valori culturale care ne innobileaza sa ne amintim ca Biserica a fost cea dintai Institutie care le-a ocrotit, promovat si dezvoltat neconditionat; asa sa te-ajute Dumnezeu si sa nu mai fii superficial si ignorant ci doar recunoscator;
            • 0 (0 voturi)    
              draga ioan 88 (Vineri, 12 februarie 2010, 23:03)

              viorel [anonim] i-a raspuns lui Ioan88

              vezi ca toate cele enumerate se datoreaza Bisericii Greco-Catolice, si mai ales Scolii Ardelene (scolile blajului)
              • 0 (0 voturi)    
                nu (Vineri, 12 februarie 2010, 23:21)

                Ioan88 [utilizator] i-a raspuns lui viorel

                Biserica Greco Catolica, poate nu stiai, are la baza uniatia din Transilvania a celor 24 de protopopi in frunte cu vladica Atanasie sub presiunile catolicilor si calvinilor.
                Fragment:
                " Conducătorul religios al ortodocşilor, cucernicul Atanasie Anghel între 1688-1700 a condiţionat unirea religioasă de redarea tuturor drepturilor, avantajelor, privilegiilor de care ne bucurăm noi, catolicii."(romanii, desii majoritari, nu se bucurau de nici un drept)

                Mai trebuie sa adaug eu cine au fost de fapt??
                Apoi nu doar el ci si inaintasii lui, tot ortodocsi, au contribuit si nu doar in Transilvania(unde au luat fiinta Greco Catolicii) ci in toate provinciile romane si peste granitele lor.

                Vorbesc in cunostinta de cauza..
              • +1 (1 vot)    
                AOLEU !! (Vineri, 12 februarie 2010, 23:29)

                adi [anonim] i-a raspuns lui viorel

                In ce an a vut loc Uniatia silita si falsificata in acte in Transilvania ? 1698-1701 ! Pana atunci eram in copaci si in pesteri, restul de ortodocsi ?
                1) primele tiparnite la noi: sec XV( (vezi Liturghierul de la Manastirea Dealu, 1508)
                2) Prima scoala romaneasca+diaconul Coresi (Brasov, Schei, 1583 - cursuri in romana), multe tiparituri
                3)sa mai insiri toate cartile tiparite in sec XVI-XVII (adica 200 inainte de ruperea mincinoasa din Alba Iulia): Cazania lui Varlaam 1643, Dosoftei.. si cate si mai cate !!!
                Prietene, nu ma astept sa citesti Istoria Bisericii Ortodoxe Romane (Mircea Pacurariu), dar macar Istoria Romanilor si manualul de liceu de Limba si literatura romana... inainte sa faci comentariul de mai sus. Nu neg ca Scoala Ardeleana si Biserica Unita nu a sprijinit natiunea si spiritul romanesc , (asta intre doua campanii cu tunurile spre Biserici si Manastiri Ortodoxe, vezi Bukow), cand au avut ocazia...dar sa dam Cezarului ce e al Cezarului si mai incet cu "BOR n-a facut nimica, numai Greco-Catolicii" !
                • 0 (0 voturi)    
                  multumesc (Vineri, 12 februarie 2010, 23:41)

                  Ioan88 [utilizator] i-a raspuns lui adi

                  multumesc pentru completare
        • 0 (0 voturi)    
          incredibil... (Vineri, 12 februarie 2010, 21:27)

          stefan2008 [utilizator] i-a raspuns lui protopopul

          Ce neajutorati astia domle... pai pana la urma are dreptate blonda asta: facand abstractie de afacerile care le invart multi dintre popi, toti sunt de fapt niste cersetori - in fiecare an vin la mine sa-mi ceara 200RON (50RON/persoana) pe motiv ca "sfinteste casa".
          Vazandu-i asa... cersetori... s-a gandit blonda ca daca le mai face cate-o casa, pe langa cea care o au deja, poate poate nu mai cersesc!

          Ar trebui sa puna Bolojan cate-un panou si peste anuntul popii de la scara blocului: "NU INCURAJAM CERSITUL", ca-s faine alea de la semafoare in Oradea.
          • +1 (1 vot)    
            exagerezi (Vineri, 12 februarie 2010, 21:45)

            fane babanu [anonim] i-a raspuns lui stefan2008

            sfintzitul ala al casei se numeste botez, se face de boboteaza si dai cat vrei. n'am auzi sa se ceara sume. numai pentru servicii ca nunta, botez, imormantare sunt sume fixe.
            eu cotizez la parohie, 45 de lei noi pe an, pentru trei persoane. matale, stefanica, poa'ca esti boier, stai in vreun palat.
            si apropo, moneda romaneasca se numeste leu, leul nou, daca vrei sa'l deosebesti. ron e un cod de valuta folosit in cotatzii si inseamna acealasi lucru, leu romanesc nou, romanian new. cel vechi avea codul rol, adica romanian leu.
            bine cel putzin ca nu foslosishi si pluralul.
            daca te deranjeaza popa cu botezul, potzi tzine usa sau poarta incuiate. nu'tzi darama usa, aaaaa ?!
          • +1 (1 vot)    
            ASA E!! (Vineri, 12 februarie 2010, 21:58)

            Ioan88 [utilizator] i-a raspuns lui stefan2008

            dar sunt curios statul de ce cerseste?? in fiecare luna si la tot ce cumperi dai cota parte statului. in situatia asta, statul e cel mai mare cersetor, ca nu iti cere numai o data pe an, ci in fiecare zi!!! Vezi cat de ipocrit poti sa fii?? Apoi incearca sa te pui cu statul sa nu-i platesti si sa te vad cum ajungi pe drumuri sau pe la parnaie... Orice serviciu il platesti, oriunde mergi! SCOALA, SPITAL, AMERICA, GERMANIA, ETC.
          • 0 (0 voturi)    
            Lipsa de cunoastere.. (Vineri, 12 februarie 2010, 22:27)

            Ioan88 [utilizator] i-a raspuns lui stefan2008

            Era sa uit.. Comunismul de 50 de ani cat a tinut el, a confiscat absolut tot ce avea Biserica(numai padurile din zona Moldovei la o valoare de atunci de cca 5milioane de dolari, si a daramat o groaza de biserici, pe sistemul generalului Bucow, care aici in Transilvania a tras cu tunul in peste 1000 de biserici si manastiri..
            E datoria statului sa rascumpere cat de cat aceste greseli, ca sa nu mai vedem preoti cersind!!
            • -1 (1 vot)    
              Comunismul Ortodox (Sâmbătă, 13 februarie 2010, 9:54)

              Libre-pensee [utilizator] i-a raspuns lui Ioan88

              Da, luptau la greu comunistii impotriva Bisericii, de-aia Biserica avea institut teologic, edituri, publicatii, etc, de-aia Biserica a primit proprietatile confiscate de la bisericile concurente (catolici, pocaiti, etc.).

              Te invit sa nu mai inveti istoria din reviste de propaganda. Sau poate chiar tu esti unul din propagandisti, si ai ajuns sa iti crezi propriile aberatii?

              Comunistii sunt tot aici, poarta sutane, iar dupa ce au ridicat Casa Poporului acum vor sa ridice Catedrala Poporului.
              • 0 (0 voturi)    
                Incredibil!! (Sâmbătă, 13 februarie 2010, 13:02)

                Ioan88 [utilizator] i-a raspuns lui Libre-pensee

                nu stiu in ce tara ai trait sau ce istoarie ai invatat, dar e clar ca esti pe langa.. nu ai nici o idee cu ce se mananca si iti dai cu presupusul, sau cu ce ai auzit.
                Daca te intereseaza subiectul ei te invit sa te documentezi mai in amanunt si nu din presa, ca nu presa face istoria...
                Sa sustii ca, comunistii au ajutat biserica, cand ei au distrus atatea biserici cu buldozerele, ca au primit retrocedari, cand au nationalizat atatea( un exemplu-miile de hectare de padure, din Moldova, pe care nici astazi nu le-au primit manastirile inapoi in intregime) si multe altele... chiar bunicul meu, preot fiind avea pusa recompensa pe capul lui, pentru ca vorbea iimpotriva sistemului, si a fost otravit, si pentru ca a reusit sa scape cu viata, a trebuit sa stea ascuns 16 ani prin paduri!
                Nu mai vorbi fara tine. Poate chiar tu esti un propagandist comunist care vede o mare pierdere in vechiul seistem..
              • 0 (0 voturi)    
                casa poporului (Sâmbătă, 13 februarie 2010, 13:13)

                Ioan88 [utilizator] i-a raspuns lui Libre-pensee

                Sti cu ce se mandreste Romania pe la agentiile de turism straine si care e cel mai important obiectiv pentru turistii straini in capitala... Se pare ca nu stii.. dar iti spun eu: Casa Poporului! Da, ai auzit bine, si asta se traduce in bani la buget, si asa o sa fie cat ea o sa ramana in picioare, si asa e cu orice cladire mare intr-un oras mare peste tot in lume.
                Esti prea inchistat pe o idee si nu vezi decat ca "oficiosul"... doar ce iti convine sa vezi, restul e kkt...
      • +1 (1 vot)    
        DA, BUNA IDEE! VORBA TA - (Vineri, 12 februarie 2010, 21:19)

        db [anonim] i-a raspuns lui Licuriciul

        daca n-ar fi destule case goale la sate. Iar e o initiativa care pune carul in fata boilor, ca "specialistii" nu vor sa merga in rural ca n-au ce face acolo, e mica oferta de munca si prost platita. Nici preotii nu se inghesoaie la sat, in parohii sarace, cu inmormantari multe si gratis. Daca ar exista stimulente pentru activitati economice in comunele mai mari din Rom. asta i-ar face si pe specialisti sa vina, ca de, nu mai e ca pe vremea lui Ceasca, sa primesti repartitie obligatorie la sat. Si tot inainea caselor ar fi fost mai bune utilitatile - retea de drumuri, apa, electricitate, gaze, canalizare, fibra optica etc. pentru sateni, si asa se facilitau si dezvoltarile economice la sate. Eu insa cred ca e doar inca o varianta de sifonare de fonduri publice catre clientela de partid si punct.
  • -2 (14 voturi)    
    Sigur! (Vineri, 12 februarie 2010, 18:26)

    Carla [anonim]

    Mai intai, sa-si construiasca un creier. Daca tot are impresia ca poate sa faca ceva...Eu m-am saturat de marmota asta sustinuta.
    • -2 (4 voturi)    
      Creer are, mai bun ca al tau, invidioaso! (Vineri, 12 februarie 2010, 20:21)

      Mihai Bucur [utilizator] i-a raspuns lui Carla

      La capitolul cinste si onoare sta mai prost, dar mata pari prea stupida ca sa stii unde sa ataci.
  • -3 (11 voturi)    
    case (Vineri, 12 februarie 2010, 18:30)

    zulu [anonim]

    Zic eu ca tanti Nuti va merge putin mai departe chiar: dupa ce vor fi terminate cele 25000 de case va trece pe la fiecare nou locatar in parte si le va face cadou un fular tricotat cu manutele ei si o lectie gratuita de spalat cu mopul.

    Ma intreb daca acest proiect va porni inainte sau dupa ce se termina cel cu Baile Balneare Bucuresti...
  • -3 (9 voturi)    
    Un sfat (Vineri, 12 februarie 2010, 18:38)

    Ion [anonim]

    Nu o ascultati uitati-va la ea si dati sonorul la minim. Pana una alta e o femeie frumoasa si trebuie sa spuna si ea ceva... ce poate, nu?
  • +3 (7 voturi)    
    un teren in fata, de aproximativ 500 metri patrati (Vineri, 12 februarie 2010, 18:42)

    mihai [anonim]

    deci cotetul porcului se face in fata ca acolo e loc .imi aduce aminte de blocul specialistilor,le facuse ceausescu prin 84. aveam soba ,lemne ioc, aveam wc dar apa urca odata cu mine,eu avand galetile in mana, .locuiam acolo 2 profesori,2 militieni si acordeonistul satului.
  • +2 (4 voturi)    
    Urbanizare (Vineri, 12 februarie 2010, 18:56)

    m3th0dman [anonim]

    În România gradul de urbanizare îi de 55-56%. În ţările dezvoltate undeva pe la 80%, în medie.

    Noi vrem mai multă ruralizare.
  • +1 (5 voturi)    
    Sper sa se realizeze (Vineri, 12 februarie 2010, 18:57)

    Un pensionar [anonim]

    Ideea este sa se micsoreze navetismul profesorilor si mi se pare excelenta,sa existe mai multi profesori titulari in sate si sa creasca astfel calitatea invatamantului rural. As dori sa se poata asigura finantarea pentru aceste locuinte,chiar daca sunt "de serviciu".
    • -1 (3 voturi)    
      Confuzii (Vineri, 12 februarie 2010, 19:30)

      NC [anonim] i-a raspuns lui Un pensionar

      Cu gandul la pensia care ti-o (da) ia Nuti &CO ai inceput sa delirezi si sa te crezi la sedinta de partid (PCR). Nu era vorba de Nuti chimista e vorba de Nuti spaima constitutiei si bugetului de stat.
    • 0 (0 voturi)    
      scoli la sate (Duminică, 14 februarie 2010, 15:57)

      maria [anonim] i-a raspuns lui Un pensionar

      Numai ca scolile de la sat se inchid si copii fac naveta in comuna sau orasul din zona. Mai bine ar ramane 15 elevi in clasa motiv pt care se inchide scoala. Ca profesorul este oricum "ieftin".
  • +2 (4 voturi)    
    Iar se umbla la efect, in loc sa se rezolve cauza (Vineri, 12 februarie 2010, 19:03)

    bigbrother [utilizator]

    Si cauzele (ca sunt mult mai multe decat lipsa unei case) tin atat de salarizare, conditii de trai, perspectiva pentru viitor si lista poate continua.

    Daca tot trebuie inceput de la ceva, poate ca ar fi bine sa-i intrebe si pe cei in cauza cam ce parere au, ce si-ar dori sa primeasca astfel incat sa lucreze acolo.
  • +5 (7 voturi)    
    De ce avem nevoie (Vineri, 12 februarie 2010, 19:06)

    Alf [anonim]

    Iar popii? Pai, la tara nu s-au construit dispensare ci biserici si troite, dar cand ii doare-n koor se duc la doctor sa-l injure si pupa laba popii cand le "citeste". Daca preotul le cere bani, nu-i nimic, e ok, desi este salariat de stat. Daca promite ceva doctorului, zice ca i-a dat mita. De ingineri agonomi, ce sa mai zic, nu au nevoie pentruca sunt mai prosti, zic ei, dacat bunicul lor care semana din traista. De aia importam alimente. In curand o sa importam Prescure de la Muntele Athos, ca sa aiba popii ce vinde la tara.
    • -1 (3 voturi)    
      prietene (Vineri, 12 februarie 2010, 21:23)

      adi [anonim] i-a raspuns lui Alf

      Cu parere de rau iti spun ca te inseli amarnic, si tot injuri "popii" in necunostina de cauza . Am absolvit teologia si iti spun cu mana pe inima, MUTLI colegi am care traiesc de pe o zi pe alta, slariul e minim pe economie (3 milioane, nu stiu ?), si apoi ai familie, copii etc. Nu zic nu, RUSINE celor care se apuca de jmenarii, si care schimba slujirea sfanta in afacere de scos ultimul banutz de la 3-4 babutze si mosi ramasi in sate (ca restul sunt toti in Italia si Spania). Eu unul nu am putut primi asa ceva, sa fii intre ciocan si nicovala, si de la episcopie nu vin decat facturi... si cate kg de lumanari ai vandut !? asa ceva este inadmisibil. Casa parohiala, daca exista, e proprietatea BOR, adica dupa ce iesi la pensie, esti in strada, sau Domna fereste sa moara preotul, ce face sotia si copiii. Esti pe undeva fortat sa "faci bani" pentru cel putin un apartament. Stiu, pr. X are Mercedes si popa Y umbla numai in BMW, din inima iti zic, ca sunt exceptia nu regula si de 10 ani incoace BOR face parohii "noi" in tot catunul, 20-30 de familii, descurca-te absolventule crescut la oras ! De acuzat e usor (mai ales cand nu stii cum este). Rusine "popilor" care umbla numai dupa bani , da... dar ceilalti ? ne pasa de ei cat de putin, sau sa traisca toti in conditii sub-umane din cauza celor cativa care fac ce fac?!! Care este de fapt "functia", slujirea preotului, chiar si la sate? Din nefericire multi il vad ca pe un "chitantier"/colector, si, vai, departe de asa ceva ! Domnul sa ii lumineze pe cei care ne conduc (atat laici cat si clerici) spre o administratie buna. De judecat, mai putin...
      • 0 (0 voturi)    
        Asta-i viata (Sâmbătă, 13 februarie 2010, 9:55)

        Libre-pensee [utilizator] i-a raspuns lui adi

        E vina voastra ca slujiti la o organizatie de hoti care va fura pe voi, fraierii, si pe noi, sclavii, prin intermediul statului.
        • 0 (2 voturi)    
          prietene (Sâmbătă, 13 februarie 2010, 15:50)

          adi [anonim] i-a raspuns lui Libre-pensee

          Prietene, eu slujesc lui Hristos si noi toti slujim Lui si numai Lui. Biserica este Trupul Sau si viata dumnezeiasca (cum scriam mai sus), si, da, are si un aspect uman, vazut, de administratie. Si Hristos a zis "Nu puteti sluji la doi Domni, lui Dumnezeu si Mamona" (diavolul banului). Iti multumesc ca esti asa perspicace in a numi efectele prin prisma EXCEPTIILOR din BOR, dar de solutii? Repet intrebarile din comentariul meu de mai sus: care este de fapt functia, slujirea preotului...? ne pasa de Cuvantul lui Dumnezeu...? Biserica nu este numai popa Y jmenarul si episcopul X coruptul, esti tu si eu, Pr. Ilie Cleopa si Pr. Rafail Noica, Radu Preda si Ioan Ica Jr., batrana din catun cu 2 lei pensia si patriarhul Bartolomeu al Constantinopolului...Si oare nu toti muncim inca in Romania (sau oriunde altundeva) cu speranta ca putem aduce ceva mai bun in lume, ca putem schimba ceva?
          • -1 (1 vot)    
            ia mai lasa-ma cu slujitul (Duminică, 14 februarie 2010, 12:17)

            blec-bierd [utilizator] i-a raspuns lui adi

            n ai cum sa slujesti ceva ce nu exista.
            medievalilor
            • 0 (0 voturi)    
              zau?? (Duminică, 14 februarie 2010, 14:15)

              Ioan88 [utilizator] i-a raspuns lui blec-bierd

              si cine a dovedit ca nu exista nimic?? pe ce te bazezi? pe ce studii?
            • 0 (0 voturi)    
              zau??? (Duminică, 14 februarie 2010, 15:43)

              Ioan88 [utilizator] i-a raspuns lui blec-bierd

              Pe ce te bazezi cand spui ca nu exista??Sunt curios cand s-a dovedit ca nu exista...
    • 0 (0 voturi)    
      Citeste (Vineri, 12 februarie 2010, 22:32)

      Ioan88 [utilizator] i-a raspuns lui Alf

      citeste te rog raspunsurile mele de mai sus, si poate te "luminezi"
  • -2 (6 voturi)    
    pariu (Vineri, 12 februarie 2010, 19:13)

    gabhry_el [anonim]

    Vă puneţi voi - contestatarii - pene în fund şi dansaţi în Piaţa Victoriei dacă face măcar 10.000 de locuinţe?
    • +3 (3 voturi)    
      eu, da, cu o conditie (Vineri, 12 februarie 2010, 19:55)

      gimini [utilizator] i-a raspuns lui gabhry_el

      Sa ti le pui si tu in gura daca NU va face nici macar 5000.
      • -2 (2 voturi)    
        ok (Vineri, 12 februarie 2010, 20:07)

        gabhry_el [anonim] i-a raspuns lui gimini

        vedem la sfîrşitul anului viitor cine va fi papagalul
  • +4 (4 voturi)    
    nu e o idee rea, dar (Vineri, 12 februarie 2010, 19:49)

    noua ordine scolara [anonim]

    ca sa cresti calitatea invatamantului trebuie umblat serios la programe si la organizare.
    programele scolare sunt planificate cu un singur scop: acela de a spala serios pe creier copiii. si tot invatamantul - cu eliminarea examenelor (de la facultati, de la intrarea la liceu) - se duce serios dracului. accentul se pune, pt elevi, pe note, iar pt facultati, pe numarul de absolventi: notele nu mai sunt o indicare a valorii elevului pentru stima de sine a acestuia, si, eventual, o motivatie pentru a invata, ci ele sunt necesare elevilor pentru o buna medie cu care sa intre la facultate. nu mai au absolut nici o legatura cu obiectul cercetarii, dimpotriva, sunt mult mai importante decat acesta. pe de alta parte, facultatilor li se spune: valoarea voastra reiese din utilitatea voastra, iar utilitatea se vede in numarul de absolventi pe care il produceti. asa ca studentii scapa si in facultate de examene dure ca sa nu se desfiinteze facultatea datorita selectiei (naturale, in definitiv!) si numarului prea mic de elevi. rezultatul este cel putin angoasant.
    sunt profesor incepator, cu un salariu minuscul. colegii mei mai in varsta au salarii mici spre suportabile. sunt, e adevarat, aberant de mici comparativ cu rolul pe care ar trebui sa il aiba invatamantul intr-un stat normal. dar inca mai grava mi se pare aceasta problema a sistemului de invatamant. deunazi ni s-a reiterat, ironic-amar, ca elevii trebuie trecuti. la bac, la examene, la testari. poate exista si calificativul "insuficient", dar cum sa-l dai unui elev de clasa a XII-a, la lb romana? vai doamne, dar cade rangul intregului sistem de invatamant! cum sa lasi corigenti? daca isi pica si corigentele, esti obligat sa-i primesti in anul urmator - ca, doar, 10 clase sunt obligatorii - si mai strica o clasa.
    unul din motivele acestui dezastru este, chipurile, integrarea copiilor in sistem si prevenirea ajungerii lor pe strada inca de la varste fragede. obiectiv ratat, insa, si generatie indobitocita temeinic :(
    • 0 (0 voturi)    
      Si sindicatele (Vineri, 12 februarie 2010, 20:47)

      Anonim [anonim] i-a raspuns lui noua ordine scolara

      Un invatamant bine organizat inseamna respecializarea cadrelor si concedieri, adica dizolvarea "clasei muncitoare" formata in spirit comunist.
      Si eu imi doresc invatamant bun, am doi copii, dar sa fim seriosi, rechinii or sa tipe ca din gura de sarpe imediat ce se pune in discutie reorganizarea lor.

      Cel mult, profesorii ajunsi apropae de pensie si care ar trebui dati afara pentru incompetenta, or sa se mute in gasca la o viata linistita la tara ... si or sa scape de intretinere la bloc.

      De ce sa ne mintim frumos ?!?
      • +1 (3 voturi)    
        exista, intr-adevar, si profesori incompetenti (Vineri, 12 februarie 2010, 21:55)

        noua ordine scolara [anonim] i-a raspuns lui Anonim

        dar nu mai multi decat in orice alt sistem si in orice alta tara. exista insa si multi profesori remarcabili. majoritatea sunt relativ ok, inimosi, dar extrem de naivi - aici intervine partea proasta, si ce le spune sindicatul este litera de lege (la propriu - majoritatea colegilor mei au fost de-a dreptul ingroziti ca de la 1 ianuarie li se vor injumatati salariile, pentru ca gogorita asta le-au vandut-o sindicatele ca sa faca greva).
        parerea mea, din interior, este ca pestele de la cap se impute, lucrurile merg din ce in ce mai nasol de la inspectorate in sus, se merge pe implementarea unor programe aberante, unor reguli aberante, birocratia nu este in nici un caz in scadere. am si eu un copil ce va merge in curand la scoala, iar dupa ce am vazut ce sunt invatati copiii inca din clasele primare, si am vazut si efectele respectivelor "invataturi" asupra elevilor ajunsi la liceu, am intrat efectiv in panica si caut solutii alternative la invatamantul oficial.
        cat despre datul afara, nu stiu care este situatia in toate scolile, repet, nu cred ca este mai grava decat in orice alt sistem - am lucrat si in mediul privat, iar procentul de incompetenti nu era mai mic decat cel din liceul in care lucrez acum. daca vrem un invatamant de calitate, trebuie investiti bani, nu redusi. invatamantul trebuie facut temeinic si pe indelete - nu este nevoie de clase supraaglomerate, parerea mea este ca, la orele la care ai nevoie de contact cu elevii si de exercitiul mintii, efectivul de elevi ar trebui sa fie de maxim 15, iar nu de 30. un sistem asemanatori celor din facultati ar responsabiliza poate elevii, si ar da mai multa libertate profesorilor.
        de altfel, exista si retete de succes care ar putea fi urmate - anglia, suedia, chile.
        iar de programe, ce sa spun? - copiii primesc un amestec neverosimil de limbaj de lemn despre drepturi si ue (inca din clasele primare!!!), dogma ortodoxa si explicatii ortodoxe pentru tot ce se petrece sub soare, istorie politically correct...
  • +4 (4 voturi)    
    ce aiureala (Vineri, 12 februarie 2010, 19:54)

    gimini [utilizator]

    Mult mai ieftin ar fi sa le inchirieze, eventual sa le reconditioneze. Sunt o gramada de case nelocuite la sate. Si sa bage dracului restul de bani in aparatura, pentru ca la sate nu ai nici macar stetoscoape. Asta lipsea chelului, tichia de margaritar a Elenei Udrea.
  • 0 (0 voturi)    
    MINISTERUL VREA SA CONSTRUIASCA, NU UDREA!! (Vineri, 12 februarie 2010, 19:55)

    Carolina [anonim]

    ma intreb cum s-a ajuns la astfel de titluri. e jenant!
    ca si cum udrea scoate banii din contul personal si isi exprima o dorinta intima.
    • +1 (1 vot)    
      gresit (Vineri, 12 februarie 2010, 20:09)

      reformulari [anonim] i-a raspuns lui Carolina

      udrea vrea sa SE construiasca, trebuia spus. (evident ca nu ea o sa contruiasca din banii ei, ar fi de altfel, neverosimil si telenovelistic.) ministerul nu este decat o structura. dupa sute de ani de coruptie si intrigi, dupa 50 de ani de comunism si 20 de "no name" pillage, este o structura pietrificata. singura sansa a tarii asteia este ca revendicarile ei sa ajunga la niste oameni, cu niste creiere, de preferat, si cu niste inimi, neaparat. nu stiu daca udrea e cel mai fericit caz, de altfel nici un politician nu se prea califica, dar poate inceputurile sunt mai mlastinoase, iar mai incolo se va arata si soarele.
  • 0 (0 voturi)    
    HAOLEO (Vineri, 12 februarie 2010, 20:05)

    HESS [anonim]

    ,,Fratiilor,,pai gata ,a si terminat cele 100.000 de apartamente promise,si acum mai are in plan ,,fro,,25.000.Mai sa fie.,o fi zana maseluta .
    Dar parca tanti asta spunea ca drumuriile cu gropi sant mai atractive pt turistii straini.Sa ajungi ministru sau senator sau parlamentar trebuie sa ai urmatoarele,, calitati,,sa fi super mincinos,sa fi iute de mana si minte,sa fi tupeist sa fi ironic si sa ai o durere-n fund pt natiunea romana.
  • -1 (1 vot)    
    Contructii contraproductive (Vineri, 12 februarie 2010, 20:14)

    silviu01 [utilizator]

    Asa numita ,,calitate a învaţământului rural" nu va creşte dacă va face nişte amărâte de case. Trebuie să se încurajeze trimiterea elevilor în centre unde să poată intra în contact cu idei noi şi cu un mediu competitiv. Cred că ar fi mai benefic să construiască cămine unde cei de la ţară să-şi poată trimite copii şi să dea chiar şi anumite burse pe baza unor criterii clare acestei categorii.
    Construirea acestor case nu vor fi decât o mare scurgere de fonduri, un festin pentru autorităţile locale iar casele care pâna la urma vor fi construite vor avea o calitate care va lăsa de dorit şi în plus puţini profesori, ingineri vor dori să aibă o ,,carieră" rurală decât cei mediocri şi oportunişti.
    Respect pentru D-na Ministru dar ar trebui mai multă atenţie în conturarea politicilor sale!
  • 0 (0 voturi)    
    Tara, tara vrem ostasi! (Vineri, 12 februarie 2010, 20:26)

    Neutron [anonim]

    Eu personal m-as duce pentru ca mi-ar face bine aerul curat si beneficiarul meseriei mele e acelasi in toata lumea. Si pana la urma toti am venit de la tara (difera doar momentul istoric :)). Ideea e buna (de fapt asa "merge" treaba in Franta de exemplu) numai ca intai nu ar trebui sa "se lucreze" nitel la infrastructura? Iar facem intai pista de schi si pe urma drumul pana la ea? Personal am cunoscut medici de familie care din banii lor au facut niste cabinete la tara de nu prea vezi prin oras. Si stiau meserie incat nu chemau Salvarea la orice prostie. Intr-adevar, sunt putini. Dar erau oameni in varsta care nu se mai uitau la "cutia cu maimutze" desi aveau cablu. Preferau o lectura, un dat la peste, etc. Cand esti tanar mai vrei sa dai o fuga la un film...Si pentru asta iti trebuie o sosea.
    • 0 (0 voturi)    
      Ca vorba lu' tataia... (Vineri, 12 februarie 2010, 20:52)

      Neutron [anonim] i-a raspuns lui Neutron

      ...ce dreacu' faceti ma? Beti apa din perete? :))
  • 0 (0 voturi)    
    Ce avem nevoie de fapt ? (Vineri, 12 februarie 2010, 20:29)

    Anonim [anonim]

    Ideea mi se pare buna doar pentru personalul medical, cu conditia ca locatia sa fie intr-o zona buna si casa proiectata duplex: o parte locuinta, cealalta dispensar (cabinet/farmacie/sala de asteptare/etc) + transport (4x4 sa se poata deplsa si in satele adiacente comunelor).
    Pentru invatamantul primar...cred ca mult mai util ar fi sa se asigure sisteme de transport + finantare pentru functionarea acestora + inernate copii (in caz de vifor sa nu fie obligati sa plece pe jos acasa). Concentrarea invatamantului sa se faca la nivel de comuna, altfel performanta ioc, doar sindicate neocomuniste fericite.
    In ce priveste popi, ati auzit de parohii libere?
    eu stiu ca tariful e 15.000 Euro. Fug popii dupa parohii mai ceva ca dracu de tamaie, sa fim seriosi.

    Dar, sa revenim la medici. Prin lege primariile ar trebui obligate sa asigure o retributie suplimentara salariului (javrele de politisti au) a.i. un doctor sa ajunga la 1000-1500 euro. Altfel, e simpla utopie: se fac case, raman nefolosite si se vand smecherilor dupa 1-2 ani, cu "reclama" de rigoare.
  • 0 (0 voturi)    
    petarde (Vineri, 12 februarie 2010, 20:50)

    ro [anonim]

    ca sa fie ceva serios si necesar,comunitatea trebuie sa participe cu cel putin 33 la suta altfel se invart banii la smecheri .daca nu -inchirierea caselor goale cu 100 euro /luna
  • -1 (1 vot)    
    asta da idee! (Vineri, 12 februarie 2010, 20:54)

    gogu emigrantul [anonim]

    suna perfect comunist; Unde drcau a fost geniu asta ascuns pin acum? Oare nu ar fi mai bine daca ar creste salriile doctorilor si profesorilor care lucreaza la tara si in felul asta se duc ei singuri acolo , isi fac casele lor, asa cum vor. Pai ce vrea asta, sa faca e prostie curata; Cine ii da ei garantia ca se vor duce profesorii si doctorii sa stea in bordeiele ie cu 500mp in fata sa creasca legume si animale?? Oamenii cu carte, se duc dupa bani, si daca bani nu sunt in Romania, emigram; Ramine Udrea cu proiectul si cu popii ei la tara - nulitatile Romaniei.
    • 0 (0 voturi)    
      CITESTE (Vineri, 12 februarie 2010, 22:37)

      Ioan88 [utilizator] i-a raspuns lui gogu emigrantul

      te rog ce am scris mai sus, ca e usor sa acuzi daca HABAR N-AI!
      • -1 (1 vot)    
        nu mai spune ! (Vineri, 12 februarie 2010, 23:17)

        gogu emigrantu [anonim] i-a raspuns lui Ioan88

        Auzi Ioane, mai usor cu preaslavirea popilor; sunte-ti toti niste persoane imorale; Sunt pline ziarele si tv-urile de matrapazlicurile voastre; Sunt si ramin credincios lui Dumnezeu, dar nu voua, securisti homosexuali !
        • 0 (0 voturi)    
          .. (Sâmbătă, 13 februarie 2010, 0:41)

          Ioan88 [utilizator] i-a raspuns lui gogu emigrantu

          In primul rand nu sunt preot...am 21 de ani..
          Or fi ziarele pline, insa doar de exceptii, ca daca mentioneaza lucrurile bune, rapid sunt acuzati de prozelitism(ca nu avem religie de stat)
          Te-am rugat sa citesti ca sa nu mai scriu..
          Daca te intereseaza sa vezi partile bune..

          Apoi eu nu m-am legat de cu-i esti tu credincios desii am argumente destule sa-ti aduc legat de rolul preotului(cel de baza este ca este pastrator si in acelasi timp transmitator a ceea ce a invatat si primit- ca doar fiecare e bun pe domeniul lui- a teologiei pure si nealterate-pentru cine vrea si are sete de cunoastere).
        • 0 (0 voturi)    
          apoi nu mai spune tu! (Sâmbătă, 13 februarie 2010, 0:53)

          Ioan88 [utilizator] i-a raspuns lui gogu emigrantu

          Toti medicii is criminali, toti politicienii is corupti, toate femeile is curve, toti profesorii is prosti etc.

          Afirmatiile de genul asta nu tradeaza decat superficialitatea in cunoastere precum si o frustrare interioara, insa nu o persoana echilibrata psihic si emotional.

          Parerea mea e ca atunci cand incerci sa faci o afirmatie echilibrata, adaugi putina "sare" si "zahar" in mod echilibrat, inteligent, insa cand faci o afirmatie subiectiva intr-un sens degradant cu scopul de a leza, atunci ma simt dator sa echilibrez balanta ca parte lezata. Acestea fiind spuse, te rog si eu sa o iei mai usor cu acuzatul, mai ales daca esti autsider si nu cunosti problemele in amanunt decat ce iti serveste mass media.
          Iti sugerez intradevar sa mai citesti(nu cancan) si sa te documentezi, in cazul in care vrei sa cunosti mai mult si sa nu vorbesti de fizica cuantica cand tu esti profesor de limba romana...

          Sanatate
        • 0 (0 voturi)    
          apoi (Sâmbătă, 13 februarie 2010, 1:34)

          Ioan88 [utilizator] i-a raspuns lui gogu emigrantu

          toti doctorii sunt criminali, toti profesorii sunt prosti, toate femeile sunt cu*ve etc.

          Astfel de afirmatii nu tradeaza decat o cunoastere superficiala si frustrari interioare, nu o persoana echilibrata atat intelectual cat si emotional.

          Apoi daca incerci sa faci o afirmatie echilibrata, adaugi putina "sare" si putin "zahar" compozitiei, insa daca faci o afirmatie subiectiva cu scopul de a leza, atunci am dreptul ca parte lezata sa echilibrez balanta tot cu argumente subiective, in directia mea.(asta legat de ce am scris mai sus si unde am vorbit in cunostinta de cauza si nu din auzite si cancan..)

          Inca o data te sfatuiesc sa te documentezi si sa citesti(nu cancan), pentru a nu vorbi de fizica cuantica cand tu esti profesor de romana. Iar partea cu lezatul unei anumite categorii nu te face mai destept decat poate in fata unui auditoriu sub nivelul tau!!

          Inteleg ca tara e plina de frustrati dar situatia economica, sociala se aseaza in timp si cu rabdare, cautand sa ajut nu sa produc tulburare, nu agitandu-ma si dand de ceasul mortii, ca vreau in clipa asta!!
  • +1 (1 vot)    
    Ceausescu n-a murit (Vineri, 12 februarie 2010, 20:56)

    Comunistul reincarnat [anonim]

    Multumim din inima, doamna udrea, dar nu e nevoie sa ne construiti dvs nimic.
    Profesorii si medicii nu au nevoie de vreuna din cele 25.000 de case promise. Ei au nevoie de salarii decente din care sa-si poata construi singuri o locuinta si sa-si asigure un trai decent in tara asta.
    Dar daca tot aveti de dat pomeni de la buget, mai bine faceti cele 25.000 de case in comune si sate din tarile in care dorim sa emigram: Franta, Spania, Italia, Germania, SUA, etc... acolo s-ar putea sa ne fie de folos. Acolo sunt ministrii rai si nu fac gesturi d-astea frumoase, asa, ca dumneavoastra.
  • 0 (0 voturi)    
    o parere (Vineri, 12 februarie 2010, 21:28)

    radu andrei [anonim]

    Nu vreau sa fiu malitios, dar aceasta idee a mai fost pusa in practica inainte de 1989 si a esuat. Cauzele sunt numeroase si pertinente. Mi-e teama ca in final sa nu ajunga vandute la rudele primarilor si ale consilierilor. Dar, aici probabil ca nu despre casele specialistilor este vorba, ci despre relansarea economiei (dezvoltatorii imobiliari) care vor manca rapid niste bani de la stat, oferind locuri de munca angajatilor. Ca s-ar putea sa fie preferati unii altora asta-i alta mancare de peste. Singurul lucru care ma doare este ca doamna Elena Udrea nu investeste in silozurile promise taranilor de presedinte in campania electorala. Ca nu intervine pentru eliminarea taxei de prima inmatriculare pentru second handurile 4X4, daca tot nu face drumuri. Acolo la Academie i-au spus oare ca noi avem comune, sate si catunuri cu drumuri impracticabile ? De ce nu se dau niste bani si pentru repararea unor case parasite, mori etc. care stau sa se darame, dar care prezinta interes turistic. Si inca ceva nu mai inteleg. Daca se concentreaza scolile la 2-3 comune, de ce trebuiesc case pentru profesori in fiecare comuna ?
  • 0 (0 voturi)    
    rupti de realitate (Vineri, 12 februarie 2010, 21:28)

    mihai [anonim]

    1. Satele romanesti sunt au intrat intr-un proces ireversibil de depopulare (d-na ministru ar face bine sa citeasca raportul comisiei prezidentiale despre natalitate). Asa cum nu s-au intors romanii din Spania si Italia asa nu se vor intoarce fiicele si fii satului la vatra.

    2. Asa cum nu inteleg politicienii sa isi dea copiii la scolile de stat, tot asa profesorii si medicii nu vor accepta sa isi dea copiii la scolile de comuna.

    3. In concluzie .. bani cheltuiti degeaba.
  • 0 (0 voturi)    
    agenda ascunsa, sunt foarte sireti (Vineri, 12 februarie 2010, 21:41)

    politologu de ocazie [anonim]

    Nu vor fi gata in 2011, ci in 1012 cu o luna inainte de alegerile parlamentare. Inca o pomana electorala.
  • 0 (0 voturi)    
    RUSINE (Vineri, 12 februarie 2010, 21:43)

    ACADU [anonim]

    Problema majora este ca aceste aberatii au fost sustinute in aula academiei (NU-i greseala) Haiduc et CO au dus din nou in mocirla si jeg politic o institutie care ar fi trebuit sa fie varful culturii romanesti. Asa zisii academicieni, multi din ei niste pupincuristi si oportunisti de 2 lei incapabili de creatie, sunt gata sa faca orice ca niste analfabeti sa-i aduleze, si sa le spuna cat de destepti sunt ca la randul lor sa le certifice diplomele luate la kil.
  • 0 (0 voturi)    
    cine sa se duca la sat? (Vineri, 12 februarie 2010, 21:48)

    axel [anonim]

    Cine mai crede ca tinerii se intorc la sat sa se infunde in saracie si sa fie usor exploatabili de sistemul actual ... viseaza!

    De ce s-ar intoarce un tanar sa lucreze intr-un sat infundat dupa ce s-au chinuit parintii sa il tina la facultate 5 ani? Eu cred ca tinerii nostri vor opta mai degraba pentru emigrare. Ei vor RESPECT! Un cuvant uitat de multi dintre cei care ne conduc. Ei nu vor sa creasca animale in curte. De acolo am plecat toti si sigur nu vrem sa ne mai intoarcem.
    • 0 (0 voturi)    
      Am o vaca pe perete (Vineri, 12 februarie 2010, 22:27)

      Tanarul emigrant [anonim] i-a raspuns lui axel

      Noi vrem respect, dar trebuie sa recunoastem: suntem iubitori de animale. Nu vrem sa le crestem in curte, ci in apartament. Pacat ca nu ne da voie cu animale in avion.
    • 0 (0 voturi)    
      ce naiv esti.. (Vineri, 12 februarie 2010, 23:19)

      of [anonim] i-a raspuns lui axel

      emigreaza,de parca daca nu esti bun de un job in romania te vor primi afara cu bratele deschise.
      aa..tot chelner.du-te frate.
      ce respect vrei tu?castiga-ti-l!
  • -1 (1 vot)    
    daaa?! (Sâmbătă, 13 februarie 2010, 0:07)

    drakoo_avatar [anonim]

    aa, doamna, pe cine drakoo crezi ca prostesti? oare ce mai cautam in tara asta?!
  • 0 (0 voturi)    
    Cum sunt satele astazi ? (Sâmbătă, 13 februarie 2010, 0:51)

    Valeriu [anonim]

    Cele mai multe dintre sate sunt astazi ca vai de ele, locuitorii lor sunt plecati la lucru in alta parte. Trebuie insanatosit satul si apoi sa faci lucruri de genul asta. Cum insanotosesti satul ? Usor, daca se doreste. Incepi cu insanotosirea agriculturii.
  • 0 (0 voturi)    
    Nelamurire: (Sâmbătă, 13 februarie 2010, 8:26)

    Pantera Roz [utilizator]

    Astea 25.000 fac parte sau nu din alea 100.000 pe care le promisese deja d-na Udrea in urmatorii 4 ani?!
  • 0 (0 voturi)    
    minunat om (Sâmbătă, 13 februarie 2010, 9:16)

    admirator [anonim]

    doamna udrea !
    asa ministrii, cu grija fatza de om in suflet, ne trebuie !
    2014, doamna udrea, prima presedinta a romaniei !
    sa ne traiasca !
    • -1 (1 vot)    
      pedeleprele viseaza... (Sâmbătă, 13 februarie 2010, 12:57)

      udrea [anonim] i-a raspuns lui admirator

      Jigodie, te-au pus portocalii tai sa deschizi partia cu sloganul asta infect? O sa muriti toti cu familiile voastre cu tot si nu o sa vedeti nemrnicia asta...
      • 0 (0 voturi)    
        pesedeii disperatzi (Duminică, 14 februarie 2010, 20:28)

        sustinator [anonim] i-a raspuns lui udrea

        au ajuns sa amenintze oamenii cumsecade si familiile lor !

        jos iliescu si partdul comunistilor !

        doamna udrea, presedinta !
  • 0 (0 voturi)    
    Reteta nu a reusit nici in Epoca de Aur! (Sâmbătă, 13 februarie 2010, 10:03)

    Uzurpator [anonim]

    Sa nu batem campii si sa risipim banu public care nici nu stiu de unde sa mai fie.
    Aceasta minunata ideea a ministresei portocalie nu a reusit in Epoca de Aur dar acum cum s-ar reusi.?
    In fiecare centru de comuna exista azi o astfel de cladire ridicata in anii 1985-1988. Aceasta cladire este in general o ruina si le vedeti pe soselele patriei.
    Proiectul acela nu a reusit, nici autoritatile comuniste nu au reusit sa concentreze la tara specialisti samd. Toti au migrat la oras sau oriunde in lume iar unde se mai intampla sa mai locuiasca un medic veterinar, un profesor este o raritate.
    Aceste blocuri de 8 sau 10 apartamente si garsoniere au constituit un refugiu pentru cei care viata i-a trimis la tara. In surghium.
    A fost fara indoiala o mare risipa a regimului trecut. Efecte zero.Satul tot fara specialisti a ramas iar in blocurile puse la dispozitia specialistilor sunt astazi tot felul de oameni aflati in situatii limita acolo la tara iar primarul &co i-a cazat acolo. Si acolo au ramas.
    Majoritatea blocurilor sunt intr-o stare jalnica pentru ca blocul a fost bunul intregului bobor dar de fapt a nimanui.
    Se pare ca guvernarrea portocalie pe langa faptul ca nu are idei nici nu se opreste din risipa. Probabil va aparea o companie, a cui trebuie, care va face 25.000 de loucinte. Pe baza unui proiect unic facut de cine trebuie.
    Si ce daca?
    Inseamna ca am construit 25.000 locuinte!
    inutile, ineficiente, iinimaginabile.
    Urmeaza postacii!
  • 0 (0 voturi)    
    25000 case (Sâmbătă, 13 februarie 2010, 10:04)

    nicu [anonim]

    si ceausescu a construit cateva case (4-5) - am articipat la construirea lor - dar ideia nu a fost buna pentru ca foarte multi din cei care trebuiau sa locuiasca acolo au refuzat - ma refer in special la profesori si medici , care nu renuntau la casa de la oras pentru ca sa se mute acolo - cred ca ar trebui identificate locuinte parasite care ar costa mai putin sa fie amenajate cu conditii decente - la sate si la comune sunt blocuri parasite si jefuite de negri care pot deasemeni sa fie amenajate : ele arata jalnic mai ales ca majoritatea sunt la sosea - cred ca de aici trebuie plecat - in plus trebuie identificat numarul celor care trebuie sa primeasca asa ceva , iar acestia care le primesc sa se mute acolo - altfel ele devin , casa me de la tara si or sa o foloseasca pentru alte scopuri ,in nici un caz pentru ce a fost initiata - referitoe la preoti , lasati mai moale ideile novatoare pentru ca abuzurile lor - dorinte de inavutire - salarii primite de la stat pentru ca sa plimbe masini de lux - bani ceruti pentru orice - biserici construite mai multe decat scoli - in bugetul de stat sume mai mari pentru biserici decat pentru scoli - mai vedeti -
  • 0 (0 voturi)    
    asa! (Sâmbătă, 13 februarie 2010, 16:58)

    Mircea [anonim]

    Ne bucura faptul ca Elena Udrea face un bine tuturor medicilor.
  • -1 (1 vot)    
    scoli renovate si inchise, sate fara copii (Sâmbătă, 13 februarie 2010, 17:07)

    chiril [anonim]

    clanul mafiot Udrea Cocos vor sa risipeasca bani publici pentru a da de lucru clientelei de partid. Nu conteaza ca nimeni nu vrea sa mearga la sat pentru ca nu sunt drumuri, trenurile au fost inchise. Preotii au case parohiale , primesc salarii de la stat sunt bugetari de lux.
  • +2 (2 voturi)    
    valori (Sâmbătă, 13 februarie 2010, 19:10)

    ioan [anonim]

    Ce a mai ramas sfant in tara aceasta?

    DE biserica se pare ca sunt unii care nu au nevoie, considerand ca o turma poate paste fara pastori.
    De armata nu mai avem nevoie, pentru ca trebuie sa o platim si oricum nu mai sunt razboaie.
    Diplomatii ne incomodeaza si ei pentru ca tebuie platiti, ceva mai bine ca sa raman fideli tarii si pentru ca isi muta copii prin 5 capitale pana isi termina scoala.
    Judecatorii ne incomodeaza si ei pentru ca si acestora trebuie sa le acordam niste drepturi avand in vedere ca infractorii condamnati ies din inchisori si au grija sa plateasca polite.
    Politistii incomodeaza si ei pentru ca trebuie platiti pentru munca deloc usoara.
    Pai sa renuntam la toti acestia pentru ca trebuie platiti si sa raman doar politicieni.

    Esenta dezbaterii fiind casele ce vor fi construite, in privinta preotilor este o chestiune mai mult de imagine a doamnei Udrea, majoritatea parohiilor au case parohiale, acolo unde nu sunt prin Statutul B.O.R. este prevazuta obligatia comunitatii de ai cumpara sau construii o casa parohiala.

    Cred ca cel mai important lucru pe care il uita guvernantii sa-l spuna este ca domniile lor, indiferent ce culori au, camelionice sau nu, in 20 de ani de democratie si economie de piata nu au reusit sa dea acestei tari prosperitatea economica mult dorita. Daca o dadeau nu mai umblau cu japca sa dijmuiasaca, salariile si pensiile destul de modeste si sa invrajbeasca categoriile sociale, pentru a le distrage atentia de la adevaratele esecuri ale clasei politice, dealtfel destul de imbuibate.
  • -1 (1 vot)    
    Ce prostie!! (Duminică, 14 februarie 2010, 21:14)

    Gargarel [anonim]

    Intamplator chestia asta s-a mai facut acum vreo 10-15 ani, si au ramas goale....
    Ca sa nu mai spun ca nu inteleg de ce EU trebuie sa dau bani pt casele popilor.
    Ce mama naibii, duda asta blonda chiar e lasata sa arunce cu banii nostri pe fereastra?????
  • 0 (0 voturi)    
    . (Sâmbătă, 20 martie 2010, 19:42)

    polkadotts [anonim]

    poate ca nu doar da din gura - pana nu faci o strategie, nu faci nimic. uneori partea cea mai dificila e sa iti asumi proiectarea unui plan de dezvoltare si gasesc destul de curajoasa initiativa asta.
  • 0 (0 voturi)    
    mda... (Sâmbătă, 1 mai 2010, 21:05)

    ion [anonim]

    e o chiestie si asta, evident exista o discrepanta uriasa intre urban si rural la noi si trebuie corectata cumva.


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi