Comerciantii de plante etnobotanice vor avea 10 zile la dispozitie sa distruga stocurile. Vanzarea halucinogenelor se pedepseste cu inchisoare

de Claudia Pirvoiu     HotNews.ro
Miercuri, 10 februarie 2010, 14:03 Actualitate | Esenţial

Despre noile narcotice
Foto: Colaj HN
Persoanele care vand, detin sau transporta plante si substante etnobotanice vor risca sanctiunea cu inchisoarea, a declarat Cseke Attila, ministrul sanatatii, dupa sedinta de Guvern de miercuri unde a fost adoptata ordonanta de urgenta privind interzicerea produselor halucinogene. In zece zile de la intrarea in vigoare a actului normativ, toti comerciantii sunt obligati sa distruga, pe cheltuiala lor, stocurile de substante etnobotatice. Ministrul sanatatii a precizat ca acesti comercianti nu vor fi despagubiti chiar daca pana acum astfel de produse erau considerate legale.

Ministrul Sanatatii a precizat ca in Romania exista noua sociateti care au dreptul sa distruga tot ceea ce inseamna droguri. Pedeapsa cu inchisoarea este stabilita in functie de gravitatea infractiunii. Astfel, pentru comercializarea drogurilor cu risc scazut, pedeapsa este inchisoare de la 2 la 15 ani, iar pentru vanzarea halucinogenelor cu risc crescut, se risca inchisoare intre 10 si 20 de ani. De asemenea, in cazul cumpararii unor produse cu risc scazut, pedeapsa este intre 6 luni si 2 ani sau amenda, iar pentru drogurile cu risc crescut, pedeapsa este intre 2 si 5 ani.

Cseke Attila a mai spus ca pana acum au fost inregistrate circa 1.300 de cazuri de intoxicatie grava in randul tinerilor. In luna august a anului trecut, erau inregistarte 120 de "magazine de vise", numarul lor fiind aproape dublat pana in prezent.

Guvernul a decis, miercuri, printr-o ordonanta de urgenta, sa interzica produsele si substantele etnobotanice. Ordonanta se refera la 36 de astfel de plante halucinogene al caror consum a crescut foarte mult mai ales in randul tinerilor. Magazinele care le au pe stoc sunt obligate sa le distruga imediat. Decizia vine dupa ce in ultimul timp consumul acestor plante a crescut foarte mult, mai ales in randul tinerilor. Saptamana trecuta, un tanar din Bucuresti a murit dupa ce a consumat plante halucinogene de la "magazinul de vise".

Este vorba de proiectul de Ordonanta de Urgenta pentru completarea Legii nr.143/2000 privind prevenirea si combaterea traficului si consumului ilicit de droguri si a Legii nr.339/2005 privind regimul juridic al plantelor, substantelor si preparatelor stupefiante si psihotrope.

Legea intra in vigoare dupa publicarea ei in Monitorul Oficial.

Decizia vine dupa ce in ultimul timp consumul acestor plante a crescut foarte mult, mai ales in randul tinerilor. Numerosi tineri au ajuns la spitalele din tara in stare grava dupa ce au consumat plante cu efect halucinogen cumparate de la magazinele de profil.   


Citeste mai multe despre   
























[P] Camera Consultantilor Fiscali organizeaza examen de atribuire a calitatii de consultant fiscal sau de consultant fiscal asistent in Bucuresti, in data de 4 noiembrie 2017

Camera Consultantilor Fiscali este organizatia profesionala de utilitate publica care coordoneaza activitatea de consultanta fiscala din Romania si are in evidenta peste 5.500 de membri la nivel national. Inscrierile la examen se fac in perioada 2 octombrie 2017 - 20 octombrie 2017 pe site-ul http://www.ccfiscali.ro/.

7256 vizualizari

  • -4 (24 voturi)    
    cretinii dracului (Miercuri, 10 februarie 2010, 14:13)

    laur [anonim]

    pai bai idiotilor cei care au bagat bani in asta ce fac ,nu era legal ,mama doamne astia si pe CEAUSESCU il fac sa se intoarca in mormant......
    • -1 (23 voturi)    
      Calm!! (Miercuri, 10 februarie 2010, 15:09)

      Nelu Cocain [anonim] i-a raspuns lui laur

      Drage un fum o linie ceva și calmează-te. Bine v-a făcut mama voastră de drogați
      • +1 (13 voturi)    
        ungurul (Miercuri, 10 februarie 2010, 15:48)

        anton [anonim] i-a raspuns lui Nelu Cocain

        bravo! face treaba buna ungurul. a actionat rapid. pai normal ca fusese legal ca intrasera cu spagi pe la ministere...f bine! cei care au bagat bani in droguri pierd. asa e normal. sa zica mersi ca nu ajung la puscarie.
        • 0 (4 voturi)    
          Nu am nici un nanomililitru de sange (Joi, 11 februarie 2010, 8:40)

          Audit [utilizator] i-a raspuns lui anton

          unguresc in vene dar credeti-ma ca voi ajunge sa votez cu ei!
          JOS PALARIA!
          Mai am un exemplu: era "chiaunul" de ministru al telecomunicatiilor ,GAbiel SAndu, caruia nu ii vad rostul in guvern nici ca minister nici ca persoana, care s-a oparit ot cand Borbely a initiat o hotarare de guvern cu care Sandu era restant. In loc sa zica "multumesc" se ratoia la Borbely ca de ce dat-o el! Chiar il para la premier.
      • 0 (16 voturi)    
        si tu ? (Miercuri, 10 februarie 2010, 15:55)

        laur [anonim] i-a raspuns lui Nelu Cocain

        bai baiatule eu nu ma calmez cu d.astea ,nu am consumat asa ceva in viata mea(nu fumez nici macar tutun) ,dar nu sunt de acord ca niste retardati sa-si bata joc de oameni in halul asta ,si sfatul meu este sa te bucuri,cat inca mai poti,de faptul ca poti sa-ti exprimi parerea liber.nu este posibil ca ceea ce ieri era legal sa devina azi ilegal,sau cel putin nu in conditiile aste ......de ce se vand oua toxice?aste nu omoara ?de ce se pun tot felul de porcarii in mancare ?astea nu omoara?de ce nu se interzic tigarile din tutun?astea nu omoara ?de ce se fabrica automobile ?astea nu omoara?sa fereasca dumnezeu sa ai o afacere in romania ca dracu te ia.........si acu intreb eu ?da guvernul asta de cacat ,cand va fi interzis?
        • +6 (10 voturi)    
          ... (Miercuri, 10 februarie 2010, 16:23)

          Aph [anonim] i-a raspuns lui laur

          Si tu ce-ai fi vrut bai desteptule, sa ii lase sa le vanda pana scap de stocuri? Eu sincer le-as fi confiscat, altfel cu siguranta vor ajunge pe piata neagra.
          • 0 (4 voturi)    
            cretin (Miercuri, 10 februarie 2010, 21:22)

            tirtau [utilizator] i-a raspuns lui Aph

            bai DESTEPTULE cand au dat toate autorizatiile pentru a fi vandute porcariile astea trebuia sa se faca o analiza amanuntita,dar poate ca tu esti unul din cretinii aia care au fost vaccinati contra gripei porcine (caracterul unui porc nu-ti lipseste )
          • 0 (0 voturi)    
            aaa (Sâmbătă, 3 aprilie 2010, 19:31)

            etc etc [anonim] i-a raspuns lui Aph

            pai le-ai fii confiscat si le-ai fii vandut tu...va dati toti niste oameni corecti...recunoasteti ma cu totii ca atunci cand e vorba de bani ati vinde orice oricui numai bani sa iasa...nu va mai dati oameni corecti ca stim cu totii ca aia sunt niste raritati pe cale de disparitie..si pan' la urma nimeni nu a obligat pe nimeni sa consume vreuna din substantele astea ...va place sa palavragiti mult si cand va imbatati aratati mai rau decat o persoana care a consumat vreo substanta interzisa
        • +2 (4 voturi)    
          moral,cum sa te imbogatesti facand rau unui incons (Miercuri, 10 februarie 2010, 19:37)

          Alice [anonim] i-a raspuns lui laur

          Inconstientii,imaturii,cei care folosesc astea,trebuiesc protejati !Ar putea fi copilul tau care sa moara din astea,fratele tau sau nepotul.Femeia aia insarcinata in 7 luni care a ajuns la spital in stare grava dupa consumul lor,cine o apara?E proasta,da!!Dar fatul,bebelusul acela cui i-a facut rau?Daca mama lui e batuta in cap,atunci sa faca statul ceva! Daca au bagat milioane in astfel de substante,sa fie sanatosi si sa se multumeasca cu atat. Daca era fratele tau ce;l care consuma si avea un atac cerebral,ce mai ziceai?Le mai plangeai patronilor de mila?Sunt curioasa
          • +1 (1 vot)    
            selectia naturala.. (Joi, 11 februarie 2010, 11:47)

            pehash [utilizator] i-a raspuns lui Alice

            eu zic sa-i lasam.. oricum sunt prea multi prosti in tara asta.
            daca statul ar avea grija de toti prostii atunci ar trebui sa interzica si 90% din posturile tv, toate tabloidele, preparatele din carne cu 90% aditivi, apa de la robinet.. ....
    • +14 (14 voturi)    
      Aberati aiurea!!! (Miercuri, 10 februarie 2010, 16:56)

      Anonimus [anonim] i-a raspuns lui laur

      Am consumat astfel de substante. Sunt foarte proaste si daunatoare. Sunt canabinoizi sintetici facuti in nu stiu ce laboratoare din China. Am prieteni care au dependenta psihologica de la prostiile astea. Si voi toti, astia care blamati guvernul pt legea asta sunteti doar niste prosti. Niste wanna-be. A-ti ajuns sa fumati prostiile astea si sa credeti ca fumati iarba. De fapt voi fumati chimicale si va dati mari fumatori. Orice copil se ducea in spice shop si isi cumpara ce dorea. Asa ceva mi se pare inadmisibil. Salut initiativa guvernului. Mai bine ca au terminat odata cu ele. Si acum legaliza-ti canabisul. Ala e natural, nu are efecte adverse si nu provoaca dependenta. Asta e diferenta!
      • -1 (5 voturi)    
        vai (Miercuri, 10 februarie 2010, 20:00)

        mihai [anonim] i-a raspuns lui Anonimus

        problema la noi e ca sunt prea multi analfabeti ce isi dau cu parerea peste tot.

        "a-ti" "legalita-ti"... ma intelegi?
        • +2 (4 voturi)    
          Bun (Miercuri, 10 februarie 2010, 20:36)

          Anonimus [anonim] i-a raspuns lui mihai

          Se pare ca ai subliniat exact esenta comentariului meu...Imi pare rau ca eu analfabetul, imi dau cu parerea, poate era mai bine sa tac si sa va las sa vorbiti in continuare in necunostina de cauza.

          Cat despre greselile gramaticale, stai linistit ca sunt facute din graba. A doua o recunosc, prima (a-ti) nu este o greseala. Mai trebuie sa te documentezi.
          • +1 (3 voturi)    
            gramatica (Miercuri, 10 februarie 2010, 21:23)

            cici balerina [utilizator] i-a raspuns lui Anonimus

            "a-ti" este o greseala cat timp cunosti gramatica limbii romane.
            mai invata, daca nu e prea tarziu...
            • +2 (2 voturi)    
              +1 (Miercuri, 10 februarie 2010, 21:49)

              Anonimus [anonim] i-a raspuns lui cici balerina

              Mi-am dat seama de greseala. Se mai intampla. +1 tie, -1 mie :)
              • +1 (1 vot)    
                Of, Doamne! (Vineri, 12 februarie 2010, 12:51)

                alex [anonim] i-a raspuns lui Anonimus

                Cum sa fie "a-ti" corect?

                cazul 1: Ati ajuns sa fumati.
                cazul 2: Fumezi pentru a-ti satisface o placere.

                a-ti = a iti.

                Romani!
      • +3 (3 voturi)    
        bravo! (Joi, 11 februarie 2010, 0:22)

        Stoned [utilizator] i-a raspuns lui Anonimus

        Un comentariu excelent. Perfect de acord cu tine. Si eu am consumat o groaza de substante de la shop`uri si pe parcurs am realizat cat sunt de proaste. Legaliza`ti canabisul! Acum e perfect! Bugetul de stat tanjeste dupa bani si asta e o solutie extraordinara => bani + turism. Informati`va..
        • 0 (0 voturi)    
          :)) (Vineri, 12 februarie 2010, 2:18)

          marius [anonim] i-a raspuns lui Stoned

          "Legaliza`ti" ...altu`
      • 0 (0 voturi)    
        aaa (Sâmbătă, 3 aprilie 2010, 19:35)

        etc etc [anonim] i-a raspuns lui Anonimus

        ba, da vad ca tu esti cam nebunatic din fire...cui zici tu ca , cannabisul nu dauneaza? ai fumat vreodata asa ceva ai citi vreodata despre el? dac-ar fii dupa vorbele celor de aici ar trebui ca si tu sa fii distrus o data cu stocurile de 'legale' pai tu nu esti nici contra nici pro..te contrazici singur...ma gandesc daca o sa ai vreodata o sotie..:))=)) si cred ca nu...
  • +1 (17 voturi)    
    Salut aceasta initiativa legislativa, (Miercuri, 10 februarie 2010, 14:14)

    elena [anonim]

    materializarea si aplicarea ei. Intrebarea mea este de ce nu au fost preocupati initiatorii ei de acest subiect si in timpul campaniei electorale a Elenei Basescu, cand stim cu totii ce subiecte a promovat?
  • 0 (6 voturi)    
    etnobotanic= etno+botanic (Miercuri, 10 februarie 2010, 14:16)

    ana [anonim]

    cum adica planta etnobotanica? "etnobotanica= disciplină care se ocupă cu culegerea de denumiri populare ale plantelor". poate domnisoara sau doamna Claudia Pirnoiu mai consulta si dansa un dictionar explicativ roman...
    • +2 (2 voturi)    
      Dicționarul român (Miercuri, 10 februarie 2010, 15:46)

      ady624 [utilizator] i-a raspuns lui ana

      Se poate ca DEX-ul tău să fi rămas mult în urmă. Poate că traducerea ethnobotany=etnobotanică nu mai este în acord cu vremurile, dar ethnobotany a devenit ceva mai mult decât doar culegerea denumirilor de plante. Este, dacă vrei, un fel de medicină tradițională (de la baba satului).

      Conform DEX:
      ETNOBOTÁNIC, -Ă I. adj. referitor la etnobotanică. II. s. f. ramură a etnobiologiei care studiază relaţiile reciproce dintre om şi mediul vegetal. (< fr. ethnobotanique) -- ceea ce întărește ideea mea de medicină tradițională, adică reacția omului la plante :D (http://www.dexonline.news20.ro/cuvant/etnobotanic.html)

      Beginning in the 20th century, the field of ethnobotany experienced a shift from the raw compilation of data to a greater methodological and conceptual reorientation. (http://en.wikipedia.org/wiki/Ethnobotany)

      Adrian
  • +11 (11 voturi)    
    Mod de distrugere (Miercuri, 10 februarie 2010, 14:18)

    Constantin [anonim]

    Si cum distrugem ierburile, le dam foc?
    • +3 (11 voturi)    
      O soluție!! (Miercuri, 10 februarie 2010, 15:29)

      mamacerghida [utilizator] i-a raspuns lui Constantin

      Faceți un foc mare de tabără, vă adunați în jurul lui și inhalați până nu mai puteți. Măcar o să râdeți pe rupte cât de fraieri ați fost și ați putut crede că afacerea asta de kkt va putea merge la infinit...
      • -5 (7 voturi)    
        asa e (Miercuri, 10 februarie 2010, 15:58)

        tirtau [utilizator] i-a raspuns lui mamacerghida

        asa este ,mari fraieri suntem toti cei care credem ca vor mai merge afacerile in ROMANIA
        • +1 (1 vot)    
          Nu ai obosit? (Joi, 11 februarie 2010, 8:46)

          Audit [utilizator] i-a raspuns lui tirtau

          Ai grija ce-ti doresti ca s-ar putea sa se intample. Si de obicei Cel de Sus o da cat mai aproape: in familie!
    • 0 (4 voturi)    
      burn moth#&*)(#&, burn (Miercuri, 10 februarie 2010, 15:44)

      cvi [utilizator] i-a raspuns lui Constantin

      daca da, sa anunte cineva aici unde are loc "incendiul".
      Ne strngem cativa, daca e moka! ;)
  • +3 (5 voturi)    
    ... (Miercuri, 10 februarie 2010, 14:19)

    Gigi Maybachistu' Legal [anonim]

    1. Pedeapsa cu închisoarea pentru traficul de droguri:

    Codul Penal adoptat în 2009 prevede:

    Art. 363 Traficul de produse sau substanţe toxice
    (1) Producerea, deţinerea precum şi orice operaţiune privind circulaţia produselor ori substanţelor toxice, cultivarea în scop de prelucrare a plantelor care conţin astfel de substanţe ori experimentarea produselor sau substanţelor toxice, fără drept, se pedepseşte cu închisoare de la unu la 5 ani şi interzicerea exercitării unor drepturi.
    (2) Tentativa se pedepseşte.

    2.
  • 0 (18 voturi)    
    mari oameni, mari caractere (Miercuri, 10 februarie 2010, 14:25)

    ovi [anonim]

    asa isi mai fac astia rost de un proces impotriva romaniei pe care au toate sansele sa-l piarda. adica tu vinzi ciunga conform legii, eu azi ma decid ca e ilegala si tu trebuie sa-ti pierzi banii investiti in stock fiindca asa vrea muschiu meu. partea cea mai frumoasa e ca nu le pasa de procesele pierdute din cauza de legi si ordonante proaste, ca doar nu dau banii din buzunarul lor. cel mai misto e sa lucrezi cu bani publici, ca oricat esti de prost nu pierzi nimic de la tine, tot de la fraieri dai. si cand nu mai ai, le mai ceri in plus.
  • -1 (9 voturi)    
    ... (Miercuri, 10 februarie 2010, 14:25)

    Gigi Maybachistu' Legal [anonim]

    2. "Ministrul sanatatii a precizat ca acesti comercianti nu vor fi despagubiti chiar daca pana acum astfel de produse erau considerate legale. "

    Constituţia României:

    "Art. 44 -

    --------------

    (2) Proprietatea privată este garantată şi ocrotită în mod egal de lege, indiferent de titular.

    --------------

    (3) Nimeni nu poate fi expropriat decât pentru o cauză de utilitate publică, stabilită potrivit legii, cu dreaptă şi prealabilă despăgubire.

    --------------

    (6) Despăgubirile prevăzute în alineatele (3) şi (5) se stabilesc de comun acord cu proprietarul sau, în caz de divergenţă, prin justiţie."

    Ceva îmi spune că dl. ministru UDMRist tocmai a creat condiţiile pentru o excepţie de neconstituţionalitate, care să permită atacarea legii la Curtea Constituţională... e cam greu să pretinzi legal că un stoc de ierburi e de utilitate publică, astfel încât statul va fi bun de plată :D :)))
    • +4 (8 voturi)    
      ceva imi spune ... (Miercuri, 10 februarie 2010, 14:47)

      io [anonim] i-a raspuns lui Gigi Maybachistu' Legal

      ca ce-are s%&a cu prefectura ...
      sau mai pe inteles:
      poti sa detii ce vrei in proprietate, da' nu poti sa si vinzi altora orice...
      ex, daca un animal de la o ferma este depistat
      cu o forma de boala transmisibila oamenilor,
      autoritatile sanitar veterinare pot dispune sacrificarea tuturor animalelor de la acea ferma.
      • +1 (3 voturi)    
        ... (Miercuri, 10 februarie 2010, 15:36)

        Gigi Maybachistu' Legal [anonim] i-a raspuns lui io

        Bullshit. Statul îi obligă să distrugă bunul aflat în proprietate, legal la data achiziţionării, mai trebuie să şi compenseze prin ceva paguba, aşa cum i-a despăgubit pe proprietarii păsărilor sacrificate în incidentul cu gripa aviară (adică i-a despăgubit cât a putut de prost, dar formele legale au fost respectate).
        • 0 (0 voturi)    
          corect! (Joi, 11 februarie 2010, 12:20)

          gogu [anonim] i-a raspuns lui Gigi Maybachistu' Legal

          da! ar trebui compensati astia cu plantele lor,pusi sa plateasca spitalizarea sau inmormantarile celor care au fost afectati de aceste plante....
    • +4 (10 voturi)    
      The cake is a lie (Miercuri, 10 februarie 2010, 14:52)

      Lol [anonim] i-a raspuns lui Gigi Maybachistu' Legal

      Exproprierea se face numai la bunuri imobile. Aici nu e vorba de expropriere. Bunurile respective au iesit in afara legii. Nu au fost confiscate de stat. Learn 2 law.
    • -3 (11 voturi)    
      normal (Miercuri, 10 februarie 2010, 14:54)

      vlad [anonim] i-a raspuns lui Gigi Maybachistu' Legal

      Mi se pare normal sa-i despagubeasca. Nu am nici un interes insa nu poti sa ii lasi sa se aprovizioneze si sa functioneze si la un moment dat sa spui Stop, ardeti tot ce aveti, paguba voastra.
      Asta indiferent cat de nocive sunt. Greseala e a Guv. care a aprobat in primul rand comercializarea substantelor.
      • +5 (7 voturi)    
        Te înșeli (Miercuri, 10 februarie 2010, 15:50)

        ady624 [utilizator] i-a raspuns lui vlad

        Guvernul NU a aprobat comercializarea acestora. Pur și simplu legea NU s-a referit la ele. Și regula degetului mare este că dacă legea nu spune în mod clar NU, atunci e DA. Cu alte cuvinte, legea are caracter de excludere. Orice nu e exclus de lege, e legal.

        Acum, cât de "moral" este să le dai termen de 10 zile să ardă/fumeze ce-au produs, nu știu. Personal nu simt nici un fel de părere de rău pentru cei ce au investit în această afacere. În viziunea mea strâmtă de om prost, aceștia sunt niște profitori. Și acesta este o pierdere care nu acoperă oricum profiturile lor făcute până acum. Repet însă, eu sunt mai prost, poate sunt subiectiv... (sunt)

        Adrian
    • +3 (5 voturi)    
      Re:... (Miercuri, 10 februarie 2010, 15:08)

      Ionel [anonim] i-a raspuns lui Gigi Maybachistu' Legal

      Ia cauta matale ce inseamna proprietate privata ca vaz ca ai lipsit la ora cand s-a predat subiectul asta.
    • +3 (5 voturi)    
      si? (Miercuri, 10 februarie 2010, 15:51)

      anton [anonim] i-a raspuns lui Gigi Maybachistu' Legal

      foarte bine a facut...cati ministrii romani ai sanatatii s-au cacait ani de zile...uite ca vine un ungur si rezolva rapid problemele in loc sa stea sa se uite in chichitzele legislative tot mandatul...
      iaar ce spui tu e un rahat...ce proprietate? vb de droguri, amice. cand iti vezi copiii la morga din cauza ca au fumat plante "legale" tot asa vei gandi?
  • +2 (6 voturi)    
    Iarba la propriu (Miercuri, 10 februarie 2010, 14:40)

    nuasa [anonim]

    Iarba (Phalaris aquatica si alte Phalaris), adica iarba la propriu care creste afara nu a fost interzisa? Ea contine DMT, unul dintre cele mai puternice halucinogene: google "DMT grass".
    • 0 (2 voturi)    
      Datura (Miercuri, 10 februarie 2010, 14:55)

      Deepstereo [utilizator] i-a raspuns lui nuasa

      Si Datura, care este foarte toxica, creste la fiecare bloc vara:)
      • +3 (3 voturi)    
        Și care-i problema?! (Miercuri, 10 februarie 2010, 15:21)

        mamacerghida [utilizator] i-a raspuns lui Deepstereo

        Nimeni nu te oprește să o culegi și s-o fumezi sau să-ți faci salată din ea! Aici se pune problema comercializării....

        Atunci nici medicamentele nu ar mai trebui vândute pe bază de rețetă, ci lăsate la liber...
        • +2 (2 voturi)    
          - (Miercuri, 10 februarie 2010, 17:11)

          rontzaila [utilizator] i-a raspuns lui mamacerghida

          daca se incrimineaza doar comercializarea atunci n-au facut chiar nimic altceva decat sa mute in subteran toata afacerea.

          oricum, ideea de a interzice anumite substante e complet ineficienta in conditiile in care clasa amfetaminelor cuprinde un numar ametitor de variante.

          ps: ca sa fie totul si mai complicat si de neinteles pentru populatie, in afara de tutun si alcool mai exista destule substante psihotrope care se vand la farmacie - evident, cu reteta.
          cu alte cuvinte, ecstasy-ul e nociv pentru populatie, dar Ritalin-ul nu, care in schimb e foarte bun pentru copii! :)
      • +1 (1 vot)    
        Esti dus cu capul daca (Joi, 11 februarie 2010, 8:52)

        Audit [utilizator] i-a raspuns lui Deepstereo

        gandesti asa!
        Vai mama voastra de liberi in gandire.
        Imi vine sa vomit gandindu-ma cati caini s-au usurat pe ea iar tu vrei sa o inhalezi! Mai frate trebuie sa va inchida undeva sau sa vi se faca un semn distinctiv pentru a fi recunoscuti. Asta in cazul in care nu apucati a deschideti gura (precum Columbeanca) si nu apuca omul sa va "cumpere".
    • +3 (3 voturi)    
      Nu contează.... (Miercuri, 10 februarie 2010, 15:16)

      mamacerghida [utilizator] i-a raspuns lui nuasa

      .... Avem în flora spontană cinci specii de Psilocybe. Fiecare răspunde cu sănătatea dacă le culege și le ingeră. La fel și cu plantele. Dacă are chef să pască ca să se troznească în freză, să iasă la păscut.

      Da nu să vină orice ghiolban să vândă to felul de porcării sub motivul “colecționării”.

      Însă sunt perfect de acord cu legalizarea marijuanei atâta timp cât alcoolul și tutunul sunt considerate ne-dăunătoare....
    • 0 (2 voturi)    
      bai, nu le mai dati idei (Miercuri, 10 februarie 2010, 17:15)

      gigi [anonim] i-a raspuns lui nuasa

      va dati seama ca exista cateva mii - zeci de mii de fosti consumatori de plante etnobotanice?
  • -1 (7 voturi)    
    e incalcare a dreptului de proprietate (Miercuri, 10 februarie 2010, 16:14)

    moozh [anonim]

    mi se pare o alta"prostie" a guvernului nostru
    si asta pentru ca daca as fi comerciant de astfel de plante, m-as conforma, bineinteles, totul ca sa nu incalc legea si apoi as da guvernul in judecata cerand daune de milioane de euro.
    Si am o vaga senzatie ca as avea sanse de castig.
    Daca nu la noi, undeva pe la o curte europeana.
    Pentru ca asa orice lucru poate fi declarat ilegal , cu motive, insa e corect si normal sa existe si o despagubire.
    Apoi oare de unde se vor plati despagubrile????
    Pai tot din banii nostri.
    Asa imi vine sa renunt a mai plati impozite!!!!
  • -3 (3 voturi)    
    mda... (Miercuri, 10 februarie 2010, 17:50)

    Levi [anonim]

    Ce repede sau miscat cei de la guvern...parca asta ar fi cea mai urgenta problema in tara...Au ce "fuma" in 10 zile pana "distrug" stocul :)
    • +1 (3 voturi)    
      Au murit oameni (Miercuri, 10 februarie 2010, 18:33)

      nick [anonim] i-a raspuns lui Levi

      fumand tampeniile vandute de niste idioti. Ce ar fi trebuit sa mai astepte ? Sa mai moara cativa ca sa justifice urgenta ?
      Multe dintre magazine sunt amplasate in apropierea scolilor. Cati copii ar fi trebuit sa moara ca sa vedem ca nu e ok ce vand aia pe post de ceaiuri de leustean sau de sare de baie ?
      Avem legi prea permisive si pedepse prea aspre.
      Traficul de droguri ar trebui asimilat crimei si pedepsit pe masura.
      Nu avem gradul de civilizatie si educatie care sa ne permita libertati cu care nu stim ce sa facem.
      Nu suntem Olanda si in niciun caz nu vom deveni liberalizand drogurile curand. Oamenii aia gandesc si au un nivel de civilizatie la care noi nu vom ajunge in 100 de ani.
      • +1 (3 voturi)    
        - (Miercuri, 10 februarie 2010, 19:12)

        rontzaila [utilizator] i-a raspuns lui nick

        de acord. in cazul asta propun sa interzicem si alcoolul si nicotina. nu ne permitem sa platim spitalizarea victimelor acestor 2 substante, nici intretinerea lor ulterioara. de ce eu, care nu beau si nu fumez, trebuie sa suport din CASS-ul meu medicatia si spitalizarea celor afectati de alcool si nicotina?

        mai mult, nu ne permitem sa avem focare de infractionalitate din cauza consumului de alcool, asa cum nu ne permitem sa toleram numarul imens de accidente de circulatie cauzate de soferi aflati sub influenta alcoolului.

        in acelasi timp, sa nu ignoram faptul ca mancarea nesanatoasa ne imbolnaveste si astfel ne impovareaza suplimentar bugetul. astfel, orice aliment considerat nesanatos sa fie impozitat la sange, facand astfel prohibitive mancarurile ieftine si proaste.

        asa ar fi normal intr-o societate sincera cu ea insasi, nu? dar nu e cazul nostru. dupa ce suntem ipocriti, mai suntem si inculti.
      • 0 (2 voturi)    
        Lumea moare de foame si voi va ganditi la iarba (Miercuri, 10 februarie 2010, 22:51)

        Anonim [anonim] i-a raspuns lui nick

        Cine tia zis ca au murit?? Stirile?? atata timp cat nu baga nimeni pe gat cuiva sa fumeze asa ceva ... nu este nici o problema. Fiecare invata din greseli. Uni mor... alti traiesc... . Voi nu aveti ce manca ... si va doare ca mai moare un drogat. vai de voi ...
  • +1 (3 voturi)    
    Mare este gradina si nici scoala nu are (Miercuri, 10 februarie 2010, 18:58)

    Frobenius [anonim]

    Printre atitia "fumatori" nu este nici unul caruia sa i se increteasca urechile atunci cind aude despre "plante botanice"? Cu "plantele zoologice" ce se intimpla?
    Cind si cu cine incepe reforma invatamintului?
  • -2 (2 voturi)    
    trist (Miercuri, 10 februarie 2010, 20:01)

    adrian [anonim]

    Ne-am gasit noi, niste paduchi flausati(de 100-150 mii ani) pe planeta asta(de 4,5 miliarde ani), sa interzicem plante! problema este legata de rationamentul folosirii lor. In alte parti consumarea unora din ele este protejata de stat sub incidenta libertatii religiei si practicilor traditionale. ce este sintetic si artificial se includ la "drugs" si intra in aceiasi oala cu medicamentele sintetice din farmacii. in strainantate farmacia se cheama oficial "drug store. credem in D-zeu si-l corectam spunand ca a gresit creind asemenea plante. n-am folosit asemenea produse dar recunosc cand mi se incalca flagrant drepturile umane si libertatea de a alege sa experimentez ce si cum vreau, daca nu-i deranjez pe altii. se strange surubul incet dar sigur. mai apare vreun cretin care mananca 1 kg de miere, propolis , galbenele sau izma si moare. sa le interzicem si pe-astea ca-s rele. natie de salopete si oi pe care nici saua n-are rost s-o pui. e o mare diferenta intre identitatea romaneasca adevarata si fapturile comunistoide urlatoare. Be he he, ultimul care mai gandeste sa stinga lumina ! Trist.
  • +3 (3 voturi)    
    Nu stit nimic..... (Miercuri, 10 februarie 2010, 22:44)

    Anonim [anonim]

    Este prea tarziu, trebuiau interzise de cand a aparut primul magazin. Dupa doi ani sau gandit sa interzica. Ma apuca rasul. Acum o sa creasca buzunarele traficantilor de droguri de mare risc. bucuria lor ! sunt multi dependenti, de unde isi vor procura ? de la colt de strada. este mai bine asa? Voi ati vrut-o ! Era mult mai bine cu magazine ! Eu lucrez in media, foarte multe articole din presa scrisa si multe materiale din presa vorbita au fost facute dupa bunul plac. Aici se vede ca inca suntem cunoscuti. Cum poate sa publice cineva o stire ca acel baiat de 16 ani a murit din cauza acestor ierburi, cand el suferea inca de la o varsa mica de afectiuni la plamani, inima si ficat? Exact cum sa zis de Toni Tecuceanu(AH1N1) Deschideti ochii. Nimeni nu va baga plante pe gat ! Suntem o tara libera, in care noi alegem ce vrem, nu aleg altii pentru noi. Sunt Impotriva restrictiei acestor plante si multe altele pentru ca gandesc normal. Fiecare are drepul la o educatie din partea parintilor, daca parinitii nu sunt in stare, atunci persoane in domeniu. Vad ca multi care scrieti comenturi aici, chiar nu ganditi normal, parca suntem pe vremea lui Ceausescu... au trecut 20 ani si degeaba. Sunteti Influentati prost si fals din media. Mai este o problema, acele plante nu sunt Halucinogene, pe probate, sunt euforice si creaza stari de relaxare, (consumate in exces... nu stiu cum se manifesta) si cofeina in exces creaza stari psihotrope. Mai multi mor de foame decat de Plante Etnobotanice. Mai multi mor de prostie, mai multi mor calcati de parlamentari pe trecere decat de plante. Tara Democrata hahaha, pana si artificiile au fost interzise de revelion pentru cateva persoane care nu stiu sa le foloseasca si se raneau aiurea. Prostia cucereste romania !
  • 0 (2 voturi)    
    There is no cake (Miercuri, 10 februarie 2010, 22:52)

    Lol [anonim]

    Way I see it:
    Avem 3 momente in timp x, y si z.
    In momentul X pe principiul ca tot ce nu este interzis este legal, aprovizionarea cu aceste substane, comercializarea si detinerea lor este legala.
    Intervine momentul Y-apare legea. Din acest moment legea activeaza. Intram in momentul Z-momentul cand legea este activa. Din acest moment substantele sunt interzise.
    Pentru a se determina ce se intampla cu cele aflate deja pe piata consider ca ar trebui sa se studieze daca un astfel de caz a mai fost intalnit in istoria Romaniei si sa se analizeze astfel precedentul.
    Deasemenea, daca citim legea obsevam ca detinerea si comercializarea sunt interzise. Chiar daca legea nu mentiona expres, singura solutie care consider ca este corecta este intradevar ca substantele sa fie distruse pe cheltuiala proprietarilor deoarece legea trebuie respectata si statul nu are datoria de a se asigura ca fiecare cetatean in parte respecta legea.
    Astfel eliminarea din societate a bunului interzis nu apartine statului decat daca statul doreste expres acest lucru. Deci proprietarii de bunuri interzise trebuie sa le elimine pe raspundere proprie.
    Sed lex, dura lex.
  • +1 (3 voturi)    
    re (Joi, 11 februarie 2010, 1:44)

    flavius [anonim]

    deci mi se pare ce-a mi aiurea lege cum sa ceri sa iti arzi produsele si sa nu fi despagubittt klar traim in romania
  • -2 (2 voturi)    
    Sa deschidem ochii!! (Joi, 11 februarie 2010, 8:03)

    electrounivers [utilizator]

    Citesc foarte multe comentarii la acest articol,dar nimeni nu subliniaza faptul ca in 2010 ,in Romania, sunt in jur de 800.000 de consumatori de diverse droguri.Da..e corecta cifra!!!
    Din puctul meu de vedere putem privi problema din 2 unghiuri:
    1. Trebuie sa intelegem REALITATEA, iar in acest sens trebuie luate niste masuri de prevenire a consumului,( ma gandesc la niste programe de informare implementate in scoli) .Nu cred ca vreo lege ,oricat de dura ar fi ,poate stopa cresterea numarului de consumatori.
    2.Atat din punct de vedere economic cat si pentru a le oferi o alternativa mai putin nociva actualilor consumatori, cred ca ar trebui sa adoptam modelul olandez .Banii din taxe si impozite pot fi directionati catre aceste programe de prevenire si informare.
    Consider ca e singura modalitate de a diminua numarului consumatorilor.
  • -1 (1 vot)    
    Nemernici. (Joi, 11 februarie 2010, 10:41)

    AlinN [anonim]

    Inteleg ca produsele etnobotanice halucinogene au efecte adverse.
    Dar cum poti sa-i spui cuiva sa isi distruga stocul legal acum cateva zile pe cheltuiala lui, fara despagubiri?
    Maine acesti cretini care compun guvernul ar putea sa va spuna ca televizoarele sunt ilegale si sa vi le distrugeti pe cheltuiala voastra.
    O incalcare grava a dreptului de proprietate, a drepturilor omului etc etc.
    Acesti imbecili incapabili nu realizaeaza ca si alcoolul provoaca morti? De ce nu distrug si stocurile de alcool pe banii celor care le-au produs?
    Este revoltator sa vezi cum gandesc dobitocii in relatie cu dreptul la proprietate.
    O guvernare cu adevarat liberala.
    M-am convins si cu noul guvern...
    P.S. Nu consum, nu comercializez, nu am consumat, astfel de produse.
    Principiul este revoltator. La fel cum le luau comunistii pamantul taranilor si-i bagau in CAP.
  • 0 (0 voturi)    
    piata underground (Joi, 11 februarie 2010, 11:55)

    Johana [anonim]

    Nu cred ca se vor distruge minunatele plicuri cu droguri. Cred ca totul se va transforma intr-o piata underground la fel de periculoasa. toti tinerii sunt suficient de necopti sa continue sa consume pana se desfiinteaza.
  • 0 (0 voturi)    
    asd (Joi, 11 februarie 2010, 13:54)

    13exe [utilizator]

    In sfarsit a venit si aceasta ordonanta de urgenta pe care o asteptam de mult.Nu se poate ca aceste plante etnobotanice sa se vanda in magazine fara nici un fel de problema.Aceste plante sunt de multe ori mai daunatoare chiar decat drogurile ilegale.Foarte bine ca a venit aceasta ordonanta pentru a stopa vanzarea acestor plante etnobotanice.
  • 0 (0 voturi)    
    incredibil (Joi, 11 februarie 2010, 17:20)

    dan [anonim]

    eu cred ca factorii astia de decizie de la noi din tara is chiar dusi cu pluta. adica cum dracu sa scoti in afara legii amanita muscaria, amanita pantherina si psilocybe cand aceste specii puleaza abundent padurile patriei noastre???!!! incredibil cu ce se ocupa oamenii astia pe banii nostri...
  • 0 (0 voturi)    
    ungur nebun (Joi, 11 februarie 2010, 17:52)

    cernat [anonim]

    asta sa isi vada de viata lui si sa ne lase pe noi in pace atat timp cat in tari ca olanda belgia se poate la noi d ce nu s-ar putea ..../:) numai ca noi nu ne mai saturam nu stim sa ne autocontrolam asta e mai rau in schimb....vreau sa fuuuuuuumezzzzzz
  • 0 (0 voturi)    
    :) (Vineri, 12 februarie 2010, 13:16)

    ion voicu [anonim]

    traiasca si infloreasca guvernul roman antietnobotanic!!!

    nu de alta dar e singurul lucru prin care reuseste cit de cit sa se faca remarcat.
  • 0 (0 voturi)    
    Eu zic ca e bine (Vineri, 12 februarie 2010, 14:24)

    SirJerkaLot [anonim]

    Am fumat asemenea substante in Irlanda la studii, cand aici inca nu erau aparute pe piata.Nici nu se stia de ele. Am luat Smoke, Spice, Genie, Salvia etc. Doar prafuri si pastile nu am luat fiindca nu sunt de acord cu ele. In paralele, am tras Mary-J si Hash. Pot sa va spun ca substantele astea legale(acum ilegale) sunt foarte foarte daunatoare in comapartie cu produsele originale pe care le imita ca efecte. Prefer oricand un cui cu verde in locul prostiilor astea chimicale. Spun asta fiindca am avut experiente neplacute in urma consumului lor. Mai bine fac astia o rocada. Reglementeaza interzicerea porcariilor chimicale si legalizeaza in paralel Marijuana :D Yee!
    • 0 (0 voturi)    
      sa fie :) (Vineri, 12 februarie 2010, 19:54)

      heca [anonim] i-a raspuns lui SirJerkaLot

      Sa legalizeze ei marijuana si atunci nu o sa mai fumeze nimeni tampeniile astea :). Nu sunt de acord ca cei care le comercializeaza au gresit, sau ca sunt vinovazi pentru intoxicatiile imbecililor.

      De cand au aparut, statul trebuia sa faca o campanie, despere ce efecte au, asa cum se intampla cu tigarile. In doi ani aveau timp sa informeze si sa responsabilizeze populatia.
  • 0 (0 voturi)    
    excesul dauneaza grav sanatatii (Duminică, 14 februarie 2010, 0:34)

    vali [anonim]

    ati interzis plantele legale pentru ca nu va mai mergea voua afecerea cu cele ilegale nu? multi consumatori de droguri iau renuntat la acelea pentru cele legale. acest lucru cred ca va deranjat. dar v-au si ajutat in acelas timp patronii magazinelor . banuiesc ca cei care consuma se vor intoaarce la voi. ce e interzis tenteaza intotdeauna.de ce presa nu spune niciodata adevarul?
    daca nu sunteti capabili sa faceti ceva sa dispara definitiv drogurile de pe piata de ce le interziceti pe celle mai putin nocive? macar asa mai puteati controla ceva. sa va vad acum cum va veti decurca . dar asa e la noi in tara,comunismul e in floare. inainte de a lua o decizie ar trebui sa va ganditi la consecinte. dar asa nu va mai bateati foarte mult capul nu? consum si eu etnobotanice de mai bine de 4 luni cam o data pe saptamana si nu mi-a fost niciodata rau.tot ce se consuma in exces dauneaza. chiar si zaharul, sarea, grasimile...ca doar faceti reclama tot timpul la televizor. de ce nu faceti acelas lucru si pentru astea daca vreti ca lumea sa inteleaga si sa nu mai ajunga lumea la spitale
    ?alchool,tigari pot sa cumpere si copii de 10 ani dar nu faceti nimic in privinta asta. in libertatea scria ca o jurnalista sa sacrificat si a fumat o tigare dupa care i sa facut rau. am un mesaj pentru ea: aia nu se fumeaza ca o tigare obisnuita si in nici un caz nu o fumezi singura //., daca trageai 2-3 fumuri (atat) nu cred ca ti se facea rau. am un mesaj si pentru "profesoara de sex" : probabil te-ai imbatat de erai mahmura, roaga-ti iubitul sa iti aminteasca...dar daca si el era le fel de beat... sa nu uit, un mesaj si pentru alex:daca el s-a imbogatit cu acel magazin si tu stiai asta de ce nu ai deschis si tu unul?daca nu ai fost capabil nu mai face comentarii. cam greu cu invidia asta. invidiosi sunt numai oamenii inculti.(editat de HotNews.ro)


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version