Guvernul a adoptat ordonanta de urgenta care interzice plantele etnobotanice

de Carla Dinu     HotNews.ro
Miercuri, 10 februarie 2010, 9:36 Actualitate | Esenţial

Guvernul a decis, miercuri, printr-o ordonanta de urgenta, sa interzica produsele si substantele etnobotanice. Ordonanta se refera la 36 de astfel de plante halucinogene al caror consum a crescut foarte mult mai ales in randul tinerilor. Magazinele care le au pe stoc sunt obligate sa le distruga imediat. Decizia vine dupa ce in ultimul timp consumul acestor plante a crescut foarte mult, mai ales in randul tinerilor. Saptamana trecuta, un tanar din Bucuresti a murit dupa ce a consumat plante halucinogene de la "magazinul de vise".

Este vorba de proiectul de Ordonanta de Urgenta pentru completarea Legii nr.143/2000 privind prevenirea si combaterea traficului si consumului ilicit de droguri si a Legii nr.339/2005 privind regimul juridic al plantelor, substantelor si preparatelor stupefiante si psihotrope.

Legea intra in vigoare dupa publicarea ei in Monitorul Oficial.

Decizia vine dupa ce in ultimul timp consumul acestor plante a crescut foarte mult, mai ales in randul tinerilor. Numerosi tineri au ajuns la spitalele din tara in stare grava dupa ce au consumat plante cu efect halucinogen cumparate de la magazinele de profil.

Vineri, 5 februarie, un adolescent din Bucuresti a murit dupa ce a consumat plante etnobotanice, asa-numitele droguri legale, de la un weed-shop din Capitala.

Cele mai multe cazuri s-au inregistrat la Iasi, circa 130. Un caz socant a fost acela al unui adolescent de 18 ani care, ajuns la spital, le-a declarat medicilor ca "din 100 de copii de la bloc, 90 consuma substante de la weed-shop". Tot la Iasi o gravida in luna  a saptea a ajuns in stare grava, saptamana trecuta, dupa ce luase astfel de substante, spune ea, ca sa-si amelioreze durerile sarcinii.

Deputatii adoptasera, marti, 9 februarie, un proiect de lege care prevede interzicerea comercializarii, punerii in vanzare, distribuirii si livrarii produselor etnobotanice din plante, extracte sau combinatii din plante cu efect halucinogen sau euforic. Proiectul, initiat de un grup de deputati, stabileste ca punerea in vanzare, distribuirea si livrarea unor astfel de produse sunt interzise si se pedepsesc cu inchisoare de la sase luni la trei ani.

Propunerea legislativa, initiata de catre deputatii PSD Ileana Cristina Dumitrache, Cristian Dumitrescu, Florin Iordache, Costica Macaleti, Mugurel Surupaceanu si Tudor Ciuhodaru (independent) a fost adoptata si de Senat, iar Camera Deputatilor este for decizional.

Premierul Emil Boc ceruse, la sfarsitul saptamanii trecute, ministrului Sanatatii sa finalizeze in regim de urgenta un act normativ privind interzicerea consumului de produse etnobotanice cu efect halucinogen, indiferent daca exista sau nu un aviz al Comisiei Europene, aratand ca distribuirea acestor substante provoaca numeroase decese printre tineri.


Citeste mai multe despre   




















Articol sustinut de Superbrands

JW Marriott, orasul din mijlocul orasului

Unul din cei mai mari jucatori de pe piata hoteliera locala, hotelul JW Marriott Bucharest Grand Hotel si-a castigat in cei 17 de existenta reputatia de un oras in mijlocul orasului datorita impresionantei desfasurari de produse si servicii: 402 camere si apartamente elegante, cele mai mari camere de 5 stele din zona, cu o suprafata medie de 36.8 mp, sase restaurante si lounge-uri, 12 sali de evenimente, dintre care doua ballroom-uri ce pot gazdui impreuna pana la 1.200 de persoane. Cladirea mai adaposteste un centru de fitness si spa, cu piscina interioara, o galerie de magazine de branduri internationale de lux ce acopera o suprafata de peste 2.700 mp, spatii de birouri de 11.000 mp si o parcare generoasa de 550 de locuri.

11408 vizualizari

  • +11 (11 voturi)    
    Era de asteptat (Miercuri, 10 februarie 2010, 9:46)

    Surfer [utilizator]

    sa se ia decizia asta
    • +7 (15 voturi)    
      Decizia e buna (Miercuri, 10 februarie 2010, 10:05)

      Constantin [anonim] i-a raspuns lui Surfer

      mai putin aplicarea imediata. Cum isi inchipuie guvernul ca proprietarii care au dat bani pe ierburi sunt dispusi sa le distruga? Vor cauta solutii sa faca ceva cu ele sa-si recupereze banii cum e si normal.

      Guvernul ar fi trebuit sa puna mana, preventiv, pe marfa pe cale sa devina ilegala si s-o distruga el cand intra legea in vigoare. Sau, daca era ceva mai corect, s-o rascumpere de la proprietari.
      • +3 (3 voturi)    
        nu cred ca e buna (Miercuri, 10 februarie 2010, 11:18)

        Mumulea [utilizator] i-a raspuns lui Constantin

        Ierburile din combinatie sunt doar pentru decor, iar substanta activa este de fapt produsa prin sinteza in laboratoare chinezesti. Din cate stiu, acestea sunt capabile sa sintetizeze la cererea clientului cam orice fel de molecula de canabinoid sau amfetamina alterata suficient incat sa nu dea rezultat pozitiv cu markerii legiferati in Europa.
        A interzice ierburile este o prostie, pentru ca maine vor vinde prafuri, sau daca e nevoie, produse aromatice, saruri, poate si vopsele de pictura stropite la modul cel mai banal cu canabinoizi si amfetamine alterate, produse prin sinteza. Interzicerea exacta a acelei substante va fi tot fara rost deoarece in cateva saptamani ea poate fi modificata.
        Este necesara o lege mai inteligenta.
        • +4 (4 voturi)    
          lipsa inteligenta? da, da in alta parte (Miercuri, 10 februarie 2010, 11:36)

          anonim [anonim] i-a raspuns lui Mumulea

          hai sa-ti raspund, pt. ca se vede ca TU nu esti cel inteligent; inainte sa scrii prostii , trebuie sa te informezi macar: ce a emis Boc astazi prevede interzicerea a 36 de SUBSTANTE ( NU PLANTE, de unde ai scos prostia asta??) , cu posibilitate de ACTUALIZARE a listei ( esti capabil sa intelegi?) , adica mai descopera o substanta, pac pac o baga la lista ( pentru nivelul tau); mai departe intra sub incidenta altor legi, aflate in vigoare..... toata stima si consideratiunea mea...
          • +1 (1 vot)    
            / (Miercuri, 10 februarie 2010, 12:38)

            adrian [anonim] i-a raspuns lui anonim

            /
            cautati in dex cuvintele inainte sa le folositi in articole. etnobotanica inseamna cu totul altceva. cautati un dexonline.

            (editat de HotNews.ro)
          • 0 (4 voturi)    
            Domnule Boc, dumneavoasta sunteti ? (Miercuri, 10 februarie 2010, 12:38)

            Mumulea [utilizator] i-a raspuns lui anonim

            Pare-se ca nu intelegeti cu ce va luptati. Cititi mai mult si pana la capat dar nu uitati nici titlurile si scrieti mai putin.
            Pentru intelegere, interzicerea unei substante nu mai este o solutie in anul 2010. Vremurile si tehnologia sintezei chimice au luat-o inaintea dvs. Incercati sa vedeti lumea si prin ochii unui chinez si a unui samsar de droguri sintetice care vor cu tarie sa faca bani. Legea asta nu face decat sa-i elimine pe fraierii locali iar desteptii sa faca si mai multi bani.
            • 0 (0 voturi)    
              Sunteti,,,dusi ? (Joi, 11 februarie 2010, 0:00)

              Costica [anonim] i-a raspuns lui Mumulea

              Adica iar "daca a facut , de ce a facut? " Sunteti mai rai ca carcotasii, pentru voi nimic nu e bine. Si binenteles ca voi aveti si solutia dar o tineti in... pantaloni...toti sunt fraieri , numai voi ce stati pe net si va dati cu parerea sunteti destepti...banuiesc ca aveti si solide cunostinte juridice care sa faca intacabile deciziile luate in baza acestei ordonante etc...
              Mi-e sila deja de oamenii care vor cu tot dinandinsul sa ne arate ce pot si ce stiu , dar din pozitie anonima....Ati trimis carcotelile voastre catre cei in drept, catre macar alesul din colegiul vostru in care sa-i spuneti "uite domnule asta nu e buna ca ..." ....Nu cred !
      • +4 (4 voturi)    
        Super tare ideea ta! (Miercuri, 10 februarie 2010, 11:33)

        nick [anonim] i-a raspuns lui Constantin

        Guvernul trebuia sa rascumpere drogurile de la proprietari!
        Alea sunt droguri, oricum le-ai spune altfel, iar cei care le vindeau stiau foarte bine ce vand si stiau ca nu vand ceaiuri de plafar.
        Ca se vor vinde in continuare o stie toata lumea, vanzarile online sunt greu de controlat. Trebuie sa-si faca treaba pe cat posibil politia ca astia sa nu mai vanda, nu guvernul sa le rascumpere drogurile!!..
      • +3 (5 voturi)    
        solutie (Miercuri, 10 februarie 2010, 11:36)

        cvi [utilizator] i-a raspuns lui Constantin

        sa o dea la doritori! ;)
        Eu am portbagajul gol. Se mai baga cineva sa ii ajutam pe astia de la shop-uri sa scape de "probleme" ?? ;)
      • +2 (2 voturi)    
        Aplicarea imediata este o solutie buna. (Miercuri, 10 februarie 2010, 12:49)

        Gabriel [anonim] i-a raspuns lui Constantin

        Aplicarea imediata este o solutie buna. Proprietarii care au investit in aceste bunuri si-au asumat acest risc in momentul cand s-au aprovizionat cu aceste marfuri. Din cate am mai citit in sursele de informare media, inteleg ca adaosul comercial pe care il aveau la vanzare aceste substante, era foarte mare si probabil ar fi pe profit chiar daca ar distruge marfa in acest moment.
        Zic ca si-au asumat acest risc deoarece aceste substante nu au fost niciodata destinate consumului uman si au stiut de la bun inceput ca mica-mare afacere nu va dura la nesfarsit.
        Legat de rascumpararea de catre stat a produselor pot spune ca nu concep sa fie cheltuiti bani publici pentru a despagubi proprietarii de weed shop-uri cand aceste substante au fost declarate deja ca fiind in afara legii.
        • 0 (0 voturi)    
          gresesti. (Miercuri, 10 februarie 2010, 14:41)

          Gauloise [utilizator] i-a raspuns lui Gabriel

          Cand au inceput afacerea, acele substante/compusii sau cum se numesc ei, nu erau in afara legii.

          Daca maine guvernul da o lege prin care interzice comercializarea rosiilor pe motiv ca dauneaza grav sanatatii, ar fi normal si corect sa despagubeasca toti comerciantii de rosii care au stocuri. Simplu.
      • 0 (0 voturi)    
        Cum adica e buna? (Vineri, 12 februarie 2010, 2:24)

        marius [anonim] i-a raspuns lui Constantin

        "extracte sau combinatii din plante cu efect halucinogen sau euforic." alcoolul e combinatie (C6H12O6 + 2ATP + 2ADP + 4NADH ------> 2C2H5OH + 2CO2 +4ATP + 2H2O + 4NAD+ ) si extract (prin distilare) din plante cu efect euforic. deci ar trebui interzis si el. NUUUU????????????????????
    • -6 (20 voturi)    
      Muschiu' meu! (Miercuri, 10 februarie 2010, 10:07)

      ierbacu fumigen [anonim] i-a raspuns lui Surfer

      Parca se dorea legalizarea drogurilor usoare, si acuma Boc da ordonanta de urgenta sa mai interzica alte ierburi?!?!?! Pai n-ati citit directiva de la Cotroceni?
      Si apoi daca Parlamentul tocmai face o lege pe tema asta, ce se baga guvernul peste ei? Buaiiii, care e putere legislativa in tara asta bananiera?
      Maine poimanie se baga si Cotroceniul cu un referenum pe tema asta de nu va vedeti....
      • 0 (8 voturi)    
        Astia de dati voturi: (Miercuri, 10 februarie 2010, 10:21)

        ierbacu turbat [anonim] i-a raspuns lui ierbacu fumigen

        Baga text aicia si nu mai da ca lasu cu votu negativ, sa auzim argumente, am zis ceva neadevarat?
        • -2 (6 voturi)    
          N-ai dreptate (Miercuri, 10 februarie 2010, 10:52)

          Constantin [anonim] i-a raspuns lui ierbacu turbat

          d'aia iei minusuri. Si presedentia si parlamentul si guvernul vor interzicerea drogurilor usoare. Fiecare din alte interese ce-i drept, important e ca vor toti acelasi lucru. De aici incolo e ca la romani, se inghesuie toti sa dea legea si sa-si adjudece meritele politice.
          • 0 (2 voturi)    
            Raspuns gresit :) (Miercuri, 10 februarie 2010, 11:08)

            ierbacu documentat [anonim] i-a raspuns lui Constantin

            N-ai citit recomandarile comisiei prezidentiale din toamna...., in rest ai dreptate, se inghesuie toti sa-si traga foloase electorale, da' problema e ca doar Parlamentul da legi intr-o democratie normala....
            • 0 (0 voturi)    
              Declaratiile si interesele (Miercuri, 10 februarie 2010, 12:30)

              Constantin [anonim] i-a raspuns lui ierbacu documentat

              Vorbele nu coincid cu interesele presedentiei, chiar daca la nivel declarativ treaba sta tocmai pe dos.

              Caror parinti le convine situatia in care urmasii lor au acces legal la droguri usoare?

              Cu legea ai dreptate, doar Parlamentul ar trebui sa dea legi, insa suntem in Romania unde se mascheaza lipsa de responsabilitate prin amestecarea lor. In felul asta iese o mocirla, tipic romaneasca, unde orice incercare de iesire te trage inapoi.
              • 0 (0 voturi)    
                de fapt (Miercuri, 10 februarie 2010, 14:58)

                radu [anonim] i-a raspuns lui Constantin

                copii au deja acces la droguri usoare: alcoolul. iarba si alcoolul sunt la aceeasi categorie de tarie. efecte usor diferite dar nu poti pune iarba in aceeasi carca cu lsd-u sau heroina. nu da niciun efect halucinogen. in plus, nu da deloc dependenta fizica, spre deosebire de tutun. plantele astea pe de alta parte sunt mai pericoloase pentru ca contin tot felul de combinatii de substante si sunt sintetice. ce spun acum e patit pe propria piele. in plus, legalizarea tuturor drogurilor ar face mult mai usoara tratarea si vindecarea drogatilor, sau oprirea lor din a conduce etc. zic ca ar trebui legalizat dar nu decriminalizat, cum e acum cu alcoolul sau tutunul. practic, intr-o democratie nu ar trebui sa ti se interzica sa-ti faci rau tie. cand e vorba de cei din jur, normal, dar asa...
    • +1 (3 voturi)    
      Interzis la plante, respect pentru viata! (Miercuri, 10 februarie 2010, 10:44)

      andr33a [anonim] i-a raspuns lui Surfer

      Interzise sau nu oricum aceste plante la fel ca si alte droguri mai mult sau mai putin periculoase, vor fi in cotinuare consumate! Probabil nu va mai fi la fel de usor de achizitionat, iar pentru cei care nu au cazut inca in plasa viciului sa fie mult mai putin tentati!
    • +2 (2 voturi)    
      viata inainte de toate! (Miercuri, 10 februarie 2010, 10:48)

      clarinita [anonim] i-a raspuns lui Surfer

      O decizie care nu stiu cat efect benefic va avea asupra consumatorilor, insa probabil va ajuta tinerii care inca nu au experimentat astfel de senzatii ale magazinelor de vise:) Oricum ar fi legale sau nu tot daunatoare sunt, si tot isi vor face loc in viata unora daca nu exista putina vointa de retinere in acest sens si ceva mai mult respect de sine!
    • +2 (2 voturi)    
      poate, poate... (Miercuri, 10 februarie 2010, 11:31)

      simi [anonim] i-a raspuns lui Surfer

      Un gand bun pentru tinerii din Romania din partea guvernului1 Dl Boc cu siguranta a urgentat aceasta ordonanta tocmai in conditiile unei realitati destul de ingrijoratoare a consumatorilor din tara! intrarea in ilegalitate a acestor plante etnobotanice poate va diminua numarul utilizatorilor si cu atat mai mult nu va mai face si alte victime in randul tinerilor!
      • 0 (0 voturi)    
        poate nu (Miercuri, 10 februarie 2010, 18:49)

        anonim [anonim] i-a raspuns lui simi

        Nu va diminua decat vanzarea"legala" de plante si substante halucinogene. O sa creasca numarul dealerilor de la colt de strada, si in primul si primul rand o sa creasca pretul lor pe piata "neagra"
    • +1 (3 voturi)    
      bravo (Miercuri, 10 februarie 2010, 11:43)

      miru [anonim] i-a raspuns lui Surfer

      Masura care cu siguranta va "supara" cativa tineri, dar care va contribui la sanatatea lor. Un plus pentru Guvernul Boc, bravo!
    • +1 (3 voturi)    
      bila alba (Miercuri, 10 februarie 2010, 11:43)

      maria [anonim] i-a raspuns lui Surfer

      Bila alba pentru Guvernul Boc. O ordonanta de care tineretul Romaniei chiar avea nevoie.
      • 0 (2 voturi)    
        .... (Miercuri, 10 februarie 2010, 14:46)

        Gauloise [utilizator] i-a raspuns lui maria

        ce comentariu cretin. "Tineretul Romaniei"?
        Tineretul Romaniei vea altceva, Maria. Tineretul asta vrea multe alte lucruri pe care Guvernul, Parlamentul si.sau Presedintia nu se grabeste cu ordonante de urgenta sa aproge si/sau sa reglementeze aceste cereri.

        Dar la interzis ne pricepem toti. Pun pariu ca nu au facut nici macar un studiu minim de impact.
    • +3 (3 voturi)    
      ALCOOL (Miercuri, 10 februarie 2010, 13:49)

      Gore [anonim] i-a raspuns lui Surfer

      Alcoolul de ce nu se interzice? E un drog, e responsabil de mai multa violenta decat toate celelalte, de la el faci ciroza si alte boli....si totusi se gaseste in mai toate magazinele.
      Tutunul e si el un drog, responsabil de o multime de decese direct sau indirect...si se gaseste la liber la tot pasul. basca e tot o planta maruntita care se fumeaza.
    • 0 (2 voturi)    
      Oaiiii "the black market gets a boost" lool (Miercuri, 10 februarie 2010, 17:37)

      andrei [anonim] i-a raspuns lui Surfer

      Stati sa vedeti acuma cata iarba si alte droguri usoare se vor gasi la negru.... exact ca in america cand au interzis alcoolul....totul va merge "underground".
      Foarrteee buna miscare a guvernului, de ce sa ia bani din taxele de pe plante etnobotanice cand pot sa se imbogateasca dealerii??
  • 0 (22 voturi)    
    vom deveni o tara de traficanti (Miercuri, 10 februarie 2010, 9:47)

    gimini [utilizator]

    O alta masura pompieristica. Va inflori piata neagra si vom ajunge o tara de traficanti.
    • +8 (18 voturi)    
      poate ne zici tu cum ar fi mai bine. (Miercuri, 10 februarie 2010, 9:57)

      popcorn monta [utilizator] i-a raspuns lui gimini

      greu suntem de multumit noi romanii astia.vorbesti de parca o sa-i intrecem pe columbieni la productie si trafic odata cu masura asta.e usor sa fi anti,asa-i?vino tu cu o masura mai buna
      • +3 (11 voturi)    
        Solutia mai buna (Miercuri, 10 februarie 2010, 10:19)

        Dana A [anonim] i-a raspuns lui popcorn monta

        In opinia mea, la nivel macroeconomic, cea mai buna masura este legalizarea acestora. Solutia mai buna o putem deci lua de la olandezi - educa, nu interzice. Explicandu-le oamenilor de ce trebuie sa consume cu moderatie putem obtine efecte de lunga durata care au la baza nu frica de lege, ci cunoasterea si informarea. Din pacate pana in ziua de astazi nu a existat nici macar o campanie de constientizare ce se poate compara cu cele derulate in restul Europei; preferam sa ne rezumam la metode coercitive, in conditiile in care respectul populatiei fata de autoritatile statului este in continua scadere (si deci si eficienta acestor metode).

        Vor exista oameni care vor avea probleme de sanatate datorita consumului de asemenea produse, dar nu cu mult mai multi decat cei care oricum au probleme; diferenta este ca daca nu este ilegal le este mai usor sa recunoasca si sa ceara ajutor de la un medic (de aici si mediatizarea cazurilor). In plus, daca sunt legale fiecare este liber sa consume daca vrea, atractia fata de aceste produse doar pentru ca sunt ilegale dispare si se poate controla fenomenul mai usor (se pot lua masuri doar contra substantelor cu adevarat nocive, se poate verifica mai usor continutul produselor etnobotanice). Daca sunt ilegale obtinem o piata ilicita, mult prea putin controlata de politie.

        Columbienii sunt producatori - exportatori; pietele din Europa (inclusiv noi) sunt importatori, productia fiind foarte scazuta. Traficul este deci nu doar in Columbia, ci si in tarile care importa.
    • +4 (12 voturi)    
      . (Miercuri, 10 februarie 2010, 10:10)

      Ivanu [utilizator] i-a raspuns lui gimini

      Te rog citeste presa locala din fiecare judet sa vezi cati retardati ajung la urgente din cauza acestor plante si apoi scrie aici. Piata neagra nu va inflori, pentru ca nimeni nu se risca sa vanda niste ierburi ieftine pt 3 ani de puscarie, mai bine vinde ceva "mai tare".
      • +5 (5 voturi)    
        gresesti.... (Miercuri, 10 februarie 2010, 10:27)

        un oarecare [utilizator] i-a raspuns lui Ivanu

        ierburile alea ieftine...sunt la pret similar cu cannabisul :)
        f multi cumpara cannabis dar defapt primesc tot felu de porcarii de genul de mai sus. :)
      • +2 (2 voturi)    
        nu cred... (Miercuri, 10 februarie 2010, 19:01)

        gimini [utilizator] i-a raspuns lui Ivanu

        As vrea sa fie cum zici tu, dar mai vorbim in 6 luni.
    • -4 (10 voturi)    
      Dupa mintea ta ar trebui dat (Miercuri, 10 februarie 2010, 10:18)

      Audit [utilizator] i-a raspuns lui gimini

      "drumul" si la heroina. Numai sa nu infloreasca piata neagra si sa nu devenim o tara de traficanti!! Ai o logica de fier.
      • +3 (3 voturi)    
        logica de fier (Miercuri, 10 februarie 2010, 11:34)

        cvi [utilizator] i-a raspuns lui Audit

        Vezi logica cehilor daca te indoiesti de a lui.
        Gandeste, nu lua de bun tot ce iti arunca astia in ziare si la televizor.
      • 0 (2 voturi)    
        daca... (Miercuri, 10 februarie 2010, 19:06)

        gimini [utilizator] i-a raspuns lui Audit

        Daca s-ar da "drumul" si la scoala pentru insii ca tine, as fi cu adevarat multumit de tara in care traiesc.

        Unde ai vazut ca pomenesc eu de heroina?! Ce are una cu alta?! De ce imi rastalmacesti vorbele si te faci ca nu intelegi esentialul: in conditiile in care Olanda e la numai 1200 de kilometri de granita Romaniei, drumul e... liber, numai un cercopitec si-ar putea inchipui ca masurile coercitive vor putea stapani acest flagel? Uite asa credea si Ceausescu ca ii poate impiedica pe tineri sa asculte rock si sa poarte blugi, daca ii prinde pe strada, ii bate si ii tunde. Si ghici ce? Nu a reusit.
  • -2 (10 voturi)    
    uluitor! (Miercuri, 10 februarie 2010, 10:12)

    airamerica [utilizator]

    Boc da ordonante de urgenta, parlamentul voteaza o lege pe aceeasi tema...... s-a ales praful de statul roman!
  • +7 (11 voturi)    
    nici nu ma asteptam la altceva (Miercuri, 10 februarie 2010, 10:15)

    qwert [anonim]

    masura nu o sa reduca consumul. Ar trebui pur si simplu sa nu fie vandut minorilor.
    si daca o femeie in luna a 7 a s-a gandit sa fumeze... ii lipseste clar o doaga. daca se interzice... o sa incerce un wisky si un valium...doar e legal.
    vreti sa va feriti copii de asa ceva? incercati prin educatie...asa cum au facut-o si parintii vostrii cu voi. e singura masura eficienta. educatia. prohibitia...stim cu totii ce scop unic are.
    Oameni buni... nu va apucati de droguri...nu sunt desule pt toti :) (gluma...a se trata ca atare!!!)
    • +1 (7 voturi)    
      hey..masura deja exista.. (Miercuri, 10 februarie 2010, 10:28)

      marlene [anonim] i-a raspuns lui qwert

      a nu se vinde minorilor..si totusi nu se respecta. Stai linistit, romanii nu se drogau acum 20 de ani, nu pentru ca aveau o educatie sanatoasa..ci pentru ca nu aveau de unde.
      Salut decizia guvernului..e totusi un pas.
      • +2 (2 voturi)    
        stai tu linistita (Miercuri, 10 februarie 2010, 11:12)

        qwert [anonim] i-a raspuns lui marlene

        exista consum de droguri si acum 20 de ani :)
        nimic nu a aparut de `ieri`.
        alcoolul si tutunul sunt mai nocive pe termen lung decat cannabisul din pacate. si totusi...o bere nu omoara pe nimeni :). arunca o privire aici : http://en.wikipedia.org/wiki/File:Rational_scale_to_assess_the_harm_of_drugs_(mean_physical_harm_and_mean_dependence).svg

        daca nu ai masura...mori si cu apa plata. daca ai capu pe umeri...poti sa bei si 3 beri si sa tragi si un fum. ia exemplu femeia care s-a gandit sa fumeze in luna a 7a ...trist...f trist...
        si inca un aspect! un magazin care vinde tigari... o sa se gandeasca de 2 ori cand o sa vanda tigari unui minor ca stie ca risca sanctiuni grave. un dealer risca aceleasi sanctiuni indiferent cui vinde...lui nu ii pasa ca o sa cumpar eu sa copilul meu... banii sunt bani pentru el, indiferent de la cine vin. deci legalizarea si educarea maselor e mai utila.
        mai bine explici unui copil ce e bine si ce e rau decat sa il bati cand face rau. nu faci decat sa il determini sa minte si sa se ascunda.
      • +4 (4 voturi)    
        Dupa 20 de ani (Miercuri, 10 februarie 2010, 11:17)

        rul1981 [utilizator] i-a raspuns lui marlene

        Cum au devenit legale, natia romana a devenit o natie de drogati. DE CE? Pentru ca nu suntem pregatiti, nu suntem educati, noi mereu am fost INTERZISI. Olanda e o tara normala, desi se fumeaza de mult timp...lumea stie efectele acolo si se apara singura; banuiesc ca, cine a vazut miile de turisti ce vin in week-end la fumat in Amsterdam, isi da sema ca o mare parte a consumului o fac ceilalti europeni. Cand drogurile vor deveni legale prin jurul Romaniei, noi vom fi iarasi nepregatiti, interzisi, si tineretul tot drogat il vom avea. Pe mine mama m-a invatat sa nu fumez, sa beau moderat si nu Boc, parlamentul sau guvernul. Ganditi-va
        • +1 (1 vot)    
          corect ce spui tu insa doar partial.. (Miercuri, 10 februarie 2010, 17:49)

          marlene [anonim] i-a raspuns lui rul1981

          Chiar si in Amsterdam, "ierburile miraculoare" sunt interzise, pe motiv de drog sintetic. Daca ai citi mai multe ai afla ca amfetaminele si methadona sunt mai periculoase chiar si decat cocaina (dependenta f. rapida, netestate etc). Mai mult, statul doar le trece in ilegalitate, nu te educa..vrei sa te droghezi, o faci pe banii tai, pe ascuns..nu la fiecare colt de strada. E alarmant cum, in trei ani de zile, 90 din 100 de tineri au incercat cel putin o data "miraculoasele buruieni", multi dintre ei devenind dependenti. Ca sa nu mai spun de nume: "sare de baie", tamaie orientala". Mai gandeste inainte de a cometa, sau macar documenteaza-te ceva mai mult.
    • -1 (3 voturi)    
      yes (Miercuri, 10 februarie 2010, 10:31)

      moses [anonim] i-a raspuns lui qwert

      parintii "nostrii" ne-au invatat ca de fapt se scrie cu un i
  • +2 (8 voturi)    
    Pacat (Miercuri, 10 februarie 2010, 10:17)

    Cucu [anonim]

    Numai in Romania se poate intampla asa ceva.
    A trebuit sa moara un om ca sa se rezolve ceva. Desi partial rezolvata problema e buna. Dar ce se va intampla cu cei "90 de copii care au acum o oarecare dependenta" ?
    Asta e minunata si "parfumata" tara in care traim.
    • -1 (5 voturi)    
      ... (Miercuri, 10 februarie 2010, 10:55)

      tirolez [utilizator] i-a raspuns lui Cucu

      La fel cum s-a intamplat cu petardele dupa ce a murit bulibasa ala acum vreo 4 ani si au avut probleme grave cu ochii cateva zeci de persoane.
      Nu am ajuns la nivelul de educatie al olandezilor pentru a putea risca sa fie drogurile fie ele si usoare la liber.
      Iar cu tigarile(nicotina) observ in jurul meu tot mai multa lume care se lasa, probabil si din cauza preturilor. A, inca n-am auzit de nimeni care sa-si fi vandut tot din casa din cauza dependentei de tigari.
      • +4 (4 voturi)    
        educati-va... (Miercuri, 10 februarie 2010, 12:28)

        ... [anonim] i-a raspuns lui tirolez

        interesant. nici eu n-am auzit pe nimeni sa-si vanda tot de prin casa din cauza dependentei de cannabis. (dependenta care, de altfel, NU EXISTA!!!!!!!!!!). educati-va singuri, cititi....interesati-va, nu luati de bun ce spun altii doar pt ca ei sunt "mai mari in grad"!!!!!!!!!!
        • -2 (2 voturi)    
          si totusi.. (Miercuri, 10 februarie 2010, 19:00)

          iodo [utilizator] i-a raspuns lui ...

          ... folosirea canabisului produce cam tot atatea accidente rutiere ca si alcoolul.. nu-i chiar o planta asa de nevinovata precum sugerezi.
          • 0 (0 voturi)    
            eroare (Miercuri, 10 februarie 2010, 20:21)

            The Saker [utilizator] i-a raspuns lui iodo

            ori esti in necunoastinta de cauza, ori manipulezi: nu am auzit de nici un accident de circulatie ca urmare a folosirii cannbisului; mai mult, am vazut un scurt documentar la TV, in care au facut proba condusului printre jaloane in cazul consumarii cannabisului, alcoolului, si nici unuia din cele doua; suprinzator, rezultastele au fost mai bune dupa ce s-a fumat cannabis decat cand nu s=a fumat nimic, ca sa nu mai vorbim de situatia consumui de alcool; pot confirma si eu din experienta proprie, dupa ce am consumat puternic cannnabis, am condus perfect traversand un oras in strainatate.
    • +1 (1 vot)    
      si totusi... (Miercuri, 10 februarie 2010, 19:11)

      gimini [utilizator] i-a raspuns lui Cucu

      E bine ca galgai de atata manie proletara. "A trebuit sa moara un om..."

      Dar de zecile si sutele de femei care sunt batute zilnic de sotii lor alcoolici, nu ai nimic de zis? In urma cu cateva saptamani o femeie a murit pentru ca partenerul ei, beat manga, a dat-o afara din casa in ger. Si totusi alcoolul nu e interzis. Miile de accidente produse de alcool...?

      Intr-adevar, zic si eu ca tine. "Numai in Romania se poate intampla asa ceva." Adica, atata ipocrizie.
  • +2 (2 voturi)    
    boc boc (Miercuri, 10 februarie 2010, 10:21)

    olu [anonim]

    ...... ii obliga sa o distruga , in paguba lor !!! asta i tare !!!
    maine sa nu li se puna pata pe producatarii de tigari.sa i puna sa le dea foc la universitate, pe langa tepele lu base.
  • +4 (8 voturi)    
    free gigi (Miercuri, 10 februarie 2010, 10:21)

    cvi [utilizator]

    lasati iarba sa creasca si sa fie fumata...
    Vor disparea/se vor imputina chimicalele astea de la sine.
  • -1 (5 voturi)    
    toti traficantii (Miercuri, 10 februarie 2010, 10:24)

    gazpefoc [anonim]

    mda, s-au apucat toti traficantii sa scrie pe-aici. a se vedea posturile pro-iarba. dar deh, e mult mai usor sa faci banii pe prostia unora decat sa muncesti.
    • +4 (4 voturi)    
      te inseli amarnic (Miercuri, 10 februarie 2010, 11:04)

      un oarecare [utilizator] i-a raspuns lui gazpefoc

      daca se legalizeaza... traficantii trebuie sa se reprofileze...retelele lor se sting. Ei au tot interesul ca aceste lucruri sa ramana in afara legii ca sa poata sa isi distribui canepa la preturi mari. cu cat legea e mai dura...cu atat creste pretul pe piata neagra. cine castiga? traficantii care nu sunt prinsi...si crede-ma... niciodata nu o sa ii prinda pe toti...pt ca apar mai ceva ca ciupercile.
      cei care scriu pe aici...sunt cel mai ``rau`` caz mici consumatori suparati ca trebuie sa se compromita pt un fum...si la preturi mari.
      dar cu ei ce ai? :) ca nu supara pe nimeni.
      daca ar fii alcoolici ar fi mai periculosi ;)
  • +2 (6 voturi)    
    amagire (Miercuri, 10 februarie 2010, 10:30)

    catalin [anonim]

    lumea exagereaza mult pe aceasta tema!
    aceste plante nu sunt chiar dracul precum pare, marea problema vine din partea profitorilor care din dorinta de a face bani produc tot felul de produse netestate, fara analize medicale pe produse.
    acele produse care au facut atata rau oamenilor nu sunt produsele opriginale inregistrarte la osim sunt niste fake-uri. acesti mici distribuitori ar trebui indepartati.
    sa fie lasati pe piata doar cei 3 mari producatori din tara si eu pot sa garantez ca nu ar mai apare asemenea cazuri socante
    • -3 (3 voturi)    
      ... (Miercuri, 10 februarie 2010, 10:56)

      tirolez [utilizator] i-a raspuns lui catalin

      cum garantezi tu? :)
      Romania, tara unde legea se respecta, aici nu poate fi garantat nimic.
    • -1 (1 vot)    
      Daca nu s-au organizat (Miercuri, 10 februarie 2010, 11:07)

      Constantin [anonim] i-a raspuns lui catalin

      astia cu ierburile si au permis comertul ierburilor false. Acum o iau in barba fiind toti bagati in aceiasi oala.
    • 0 (0 voturi)    
      Doamne, mare e gradina ta ! (Miercuri, 10 februarie 2010, 12:10)

      nick [anonim] i-a raspuns lui catalin

      Frate, nici macar nu ai habar ce enormitati spui.
      Ce are a face OSIM-ul cu asta ? Ai idee cat de cat cu ce se ocupa osim-ul si ce drepturi rezulta din inregistrarile la osim?
    • +1 (1 vot)    
      hai ca si tu esti aiurea (Miercuri, 10 februarie 2010, 20:09)

      gimini [utilizator] i-a raspuns lui catalin

      In clipa in care iti vine un //. care "baga" 2 saptamani non-stop si dupa aia tacsu, masa si cu Boc se mira ca a ajuns in coma, poti sa ai si un singur "mare" producator cu 1000 de patalamale si certificate de buna purtare, ca tot degeaba. Pur si simplu un flagel imbecil a primit un raspuns imbecil de la niste autoritati imbecile.

      Si ma intreb daca noi (eu, cel putin...) nu suntem cei mai mari imbecili pierzandu-ne vremea cu comentarii pe tema asta. Oricum consumul de asa ceva nu o sa dispara ci, dupa cum am spus mai sus, va inflori la negru.(editat de HotNews.ro)
  • -2 (4 voturi)    
    Bau (Miercuri, 10 februarie 2010, 10:48)

    Cine ma? [anonim]

    Mai bine...sa dispara...drogatii sa plece la ibiza daca nu le convine,sau la amsterdam...nu i problema
  • +1 (1 vot)    
    ... (Miercuri, 10 februarie 2010, 11:04)

    kamy [utilizator]

    Textul de lege unde e? Care e lista de plante interzise?
  • +3 (3 voturi)    
    Bravo (Miercuri, 10 februarie 2010, 11:08)

    dan [anonim]

    Si eu care credeam ca interzic plantele modificate genetic. Si E-urile cancerigene. Care sunt muuult mai periculoase. Zeci de milioane de oameni mor de cancer din cauza lor.

    Daca chiar i-ar interesa de oameni, asta trebuia sa fie prima masura.
    • 0 (2 voturi)    
      E-uri "muuult mai periculoase"???? (Miercuri, 10 februarie 2010, 18:07)

      marlene [anonim] i-a raspuns lui dan

      "Zeci de milioane de oameni mor de cancer din cauza lor"...????mai citeste si carti de specialitate si poate te vei lamuri cum e cu cancerul si cu complexitatea lui, pana sa scoti aberatii. Pana una alta, e-urile nu creaza dependenta, nu duc tinerii in eroare...
  • +2 (6 voturi)    
    Concurenta neloaiala (Miercuri, 10 februarie 2010, 11:09)

    gigi [anonim]

    Baietii au fost scosi de pe piata dupa o operatiune clasica de intoxicare ( de presa ) de catre adevaratii baieti ce lasa un procent pentru consumul intern din ce trece pe la Vama Port Constanta (cine o coordona acolo ? ),Bechet (fratele Paunescu) , Nadlac,Turnu -nasi si fini.cu cine trebuie ,Bors -(pupila de casa a lui Blaga) . Asta ca sa vedeti cum se fac prieteniile , cumetriile si mafiile. Restul e diversiune ca de 20 de ani la asta se pricep cel mai bine. Prietenii stiu de ce !
  • -3 (5 voturi)    
    Numai 36 de plante ???? (Miercuri, 10 februarie 2010, 11:19)

    LOVE [anonim]

    Cu celalate ce fac , ca-s o gramada !! Ar veni sa dispara cateva din weed shop-uri deci e un inceput dar mai bine era sa le inchida de tot ! Sunt din Iasi si vad si pustani de 7-8 ani care fumeaza in fiecare zi! Normal ca sunt cele mai multe cazuri in Iasi odata ce sunt weed shop-uri din 10 in 10 metri , au aparut ca ciupercile dupa ploaie!! Ar treb sa le inchida de tot!
  • -1 (1 vot)    
    hmmm (Miercuri, 10 februarie 2010, 11:22)

    liviu_ [utilizator]

    probabil ca este o decizie buna DAR numai daca se va putea stipa traficul ilegal al acestor plante...
  • +4 (4 voturi)    
    de ce doar plantele (Miercuri, 10 februarie 2010, 11:44)

    gogu [anonim]

    daca sint extrem de iubitori de popor sa interzica si alcoolul ca si ala respecta toate indicatiile.e halucinogen, da dependenta si alte beneficii!
  • -2 (4 voturi)    
    felicitari (Miercuri, 10 februarie 2010, 11:46)

    mona [anonim]

    Felicitari pentru ordonanta privind interzicerea ierburilor astora si succes in urmatoarele demersuri
  • +3 (7 voturi)    
    De la inceput va spun ca . . . (Miercuri, 10 februarie 2010, 12:04)

    gheorghe [anonim]

    . . . . nu sunt un fan sau consumator de droguri fie ele usoare, grele sau foarte grele. Este un subiect care pe mine ma lasa rece. Dar! Exista un dar in aceasta poveste cu interzicerea prin lege a anumitor activitati umane. Dupa mine nu este corect ca de fiecare data cand moare cineva din cauza a ceva imediat sa se dea o lege care sa interzica acel ceva. Pai mai oameni buni se maoare si de salmonela luata din oua! S-au interzis cumva ouale prin lege? Se moare din cauza automobilului din cauza de Afganistan din cauza de pistol si cate si mai cate. Ca sa nu mai vorbesc de alcoo; si de tutun. La urma urmei fiecare dintre noi putem face ce vrem cu viata noastra trebuie sa stim doar un singur lucru: Unde se termina uzul si unde incepe abuzul. Pentru ca cel ce a fumat acea planta sunt sigur ca a facut abuz si e singur vinovat de moartea sa. Daca nu a fost abuz ar fi insemnat ca pana acum sa moara toti cei ce au fumat astfel de plante Acum ce se va intampla? Altceva nimic innafara de inzecirea preturilor de vanzare pentru ca tot ce este interzis este si tentant! Nu-i asa? Eu cred ca al nostru guvern este manat de cele mai bune intentii cand da astfel de legi Dar, astazi interzici una,maiine interzici alta, poimaiine . . . si usor usor din interzicere in interzicere ajungem iarasi de unde am plecat, la acea societate de acum 20 de ani in care individul nu avea voie sa faca nimic din ce si-ar fi dorit sa faca. Eu am trait din plin acea perioada si stiu bine ce vorbesc. Numai bine!
  • +1 (3 voturi)    
    guvernul??? (Miercuri, 10 februarie 2010, 12:09)

    ioan voicu [anonim]

    de cind da guvernul legi?
    foarte "originala" democratia asta...
    asta dincolo de "prioritatile" guvernului paternalist din republica bananiera romania.
    fratilor eu zic sa licitam romania pe ebay, doar-doar ne-o cumpara cineva care stie ce sa faca cu tara asta...alta speranta nu prea vad.
  • -1 (5 voturi)    
    lelalizati iarba! (Miercuri, 10 februarie 2010, 12:16)

    madalina [anonim]

    altfel zeci de miii de oameni care mai pana ieri nu aveau probleme cu legea, de maine vor avea. guvernu arunca in ilegalitate zeci de mii de oameni oebntru ca in romanica STATUL decide si legifereaza comportamentul fiecarui individ; libertatea si dreptuirile individuale cetatenesti sunt cuvinte pe foile citite in fata camerelor de luat vederei cu care se sterg la kewr apoi politicienii nostrii de mucava. asta inseamna democratia si apararea drepturilor individului in romanica dupa douj de ani de progrese si succese nebanuite. da' sa mai faci altceva in afara de platiti taxe, de batut nevasta dupa betzia cu posirca, de furat si mituit in stanga si in dreapta, de fewtut in kewr pe projtii votanti mai e voie in tara asta? sau am devenit atat de albi, de puritani, de imaculati incat basinile noastre nu put si nici chachat nu ne curge din gaura?
  • +1 (3 voturi)    
    plante de diverse feluri (Miercuri, 10 februarie 2010, 12:33)

    alex.dumitrascu [anonim]

    Si daca dupa asta se infiinteaza "plane etno-zoologice" le desfiinteaza si pe alea?
  • +2 (2 voturi)    
    Lista (Miercuri, 10 februarie 2010, 12:44)

    teddy [anonim]

    Stie cineva componenta acestei liste?
    Care sunt aceste plante?
    Nu are cumva legatura cu Codex Alimentarius?
  • +1 (3 voturi)    
    O sa interzica si iarba? (Miercuri, 10 februarie 2010, 12:53)

    iarba [anonim]

    O sa interzica si iarba? Prin "iarba" ma refer la iarba care creste in fata blocului si nu la cannabis.
    Motivul este ca iarba (la propriu) contine DMT (cautati "dmt grass") care este un halucinogen foarte puternic, dar care nu este activ prin consumare orala. Nu incercati asta acasa.
  • +1 (1 vot)    
    tot (Miercuri, 10 februarie 2010, 13:32)

    Chinezu [anonim]

    Sa scoata legal shopurile nus bune..ne iau clientii=))
  • +1 (1 vot)    
    ... (Miercuri, 10 februarie 2010, 13:34)

    hardcoraul [utilizator]

    Cand va fi publicata legea in monitorul oficial pentru a putea intra in vigoare?
  • +4 (4 voturi)    
    Fara astea da cu ceva sanatos (Miercuri, 10 februarie 2010, 13:41)

    Adyzzu [anonim]

    Sa se inkida magazinele de vise, si sa se legalizeze marihuana,k e sanatoasa... ;)
  • +1 (3 voturi)    
    bravo man,bravooo (Miercuri, 10 februarie 2010, 14:21)

    dracu [anonim]

    cum ne place ceva prea mult,cum apare o lege care interzice.e adevarat ca plantele astea sunt destul de toxice,dar nu cred ca e problema nr 1 al tarii,avand in vedere ca plutim printre toxicitate,mancare toxica si mentalitate toxica.
    daca la plantele de la spice am vazut si eu oameni carora li s-a facut rau de la ele,de la iarba nu ai cum sa patesti asa ceva,chiar daca statisticle zic...ha,lua-le-ar dracu de statistici,nu stiti cum sa ne mai distrageti atentia:)
    impuscati cam multi ierpuri dintr-un foc,bang bang bang
    bravo voua,chiar tre' sa fii talentat sa ajungi politician:)
  • +2 (2 voturi)    
    o privire de ansamblu? (Miercuri, 10 februarie 2010, 14:46)

    PacatulLunii [utilizator]

    Cred ca problema trebuie privita si altfel.

    In primul rand se incearca institutionalizarea oricarui gest facut de om in societate. La noi in tara a fost vremea drogurilor usoare. E modul cel mai pasnic de a declara razboi drogurilor, de a interzice orice poate fi numit drog si de a crea cadrul legislativ si moral pentru ca oricand lista de 'substante interzise'. Poate parea un gest de civilizatie. Dar poate la fel de bine sa fie ceva periculos.

    Alcoolul, tutunul si pana la urma medicamentele pe baza de sinteza chimica sunt legale. La fel si produsele alimentare care contin substante chimice, inlocuitori periculori ai corespondentilor din natura. Ele de ce nu sunt interzise?

    Insa.. ce se intampla cu aceste droguri usoare si ce au facut ele? Pentru cei tineri au facut urmatorul lucru esential: i-au pus in contact cu o realitate in care se pot consuma substante psihotropice, chimice [nefiind educati asupra faptului ca planta din mix este mai mult un decor]. I-a invatat gestul de a rula o tigara, gestul de a trage pe nas o substanta, gestul social de a se strange mai multi pentru a lua ceva de la spice-shop si tot asa - atractie sociala, inca ceva cu care sa-si omoare timpul la propriu si la figurat.

    Apoi? Era logic ca urma interzicerea lor. Si vad doua aspecte importante aici. Primul, e acela ca tinerii au ramas cu toate aceste obisnuinte.... asadar.. vor continua cu vehementa sa consume. De data asta vor consuma mai degraba drogurile tari de pe piata neagra, nu pe cele usoare. De ce sa se mai prosteasca cu cele usoare daca sunt la fel de interzise cu cele tari? Obisnuintele le au deja.. sa traga pe nas, sa ruleze, sa se stranga grupuri grupuri.

    [revin cu ultima parte a logoreei, din lipsa de spatiu :) ]
  • +2 (2 voturi)    
    o privire de ansamblu? [p2] (Miercuri, 10 februarie 2010, 14:55)

    PacatulLunii [utilizator]

    Al doilea aspect important: acum exista o lista.. care va creste incontinuu cu ce anume este interzis. Si pentru ca micul razboi a pornit vizavi de ceea ce societatea stie ca "plante etnobotanice".. lista va contine substantele active chimice, de sinteza, cele toxice.. dar va contine si substantele active naturale din plante.

    Ori .. precum intreba "teddy" putin mai sus... oare asta nu are nicio legatura cu Codex Alimentarius? Cel despre care lumea nu prea stie nimic, desi este una din cele mai importante decizii ale societatii actuale la nivel mondial, pentru ca se ocupa de fix ceea ce ne tine in viata, adica .. hrana si orice substanta ne intra in organism.

    Pentru ca se stie ca acest Codex prin structura sa actuala [intrata deja in vigoare] cere eliminarea din consum a unor substante naturale, sau reducerea dozelor legale la niveluri enervant de mici si de inutile, si renuntarea la tratamente naturiste. Codex Alimentarius in cateva cuvinte.. ne pregateste pentru o lume in care hrana, medicatia, este ceva in esenta chimic.

    Astfel privind, e treaba fiecarei tari .. cum se aliniaza la cadrul legislativ princ are sa inceapa la nivel local sa interzica substante si sa limiteze libertatea consumatorului.

    Daca ce-am zis acum .. nu are sens.. cat sens o sa aiba atunci cand lumea va fi socata de decese provocate de usturoi.. iar acesta va deveni interzis? [ conform codexului alimentar]

    O ultima idee? Cei ce au fost interesati sa caute, au gasit probabil informatii despre proprietatile benefice ale "ierbii". Cu toate astea... cand vorbim de "razboi impotriva drogurilor"... cel mai des se vorbeste despre iarba. nici nu sunt pomenite drogurile tari, letale. Asta ar trebui sa dea de gandit "pasionatilor".
  • +2 (2 voturi)    
    eu zic ca e totusi bine (Miercuri, 10 februarie 2010, 15:44)

    pista [anonim]

    Obisnuiam si eu sa consum, asa zisele plante sau otrava de sobolani sau ingrasamant de trandafir sau cum ii mai spuneti, dar efectele de a doua zi m-au facut sa ma las. Am fumat si cate 8 ore in continuu si as mai fi fumat, dar am ramas fara bani :)), asa ca nu inteleg cum au ajuns unii la urgente , trebuie sa fi fost ori prosti ori inconstienti. Si da provoaca dependenta, la fel ca si ciocolata sau inghetata. Nu "planta" te face dependent ci dorinta de a mai experimenta senzatia acea de euforie. Si in plus acesti "traficanti" faceau bani grei vanzand gunoaie ieftine, de acea ma bucur cel mai mult ca o sa dispara. Cat credeti ca, costa in realitate un gram de "rahat in vant", vreo 2 lei maxim, si faceti calcule. Macar daca vreti sa experimentati senzatia de euforie incercati o ganja, No side effects.
  • +5 (5 voturi)    
    Evidentiere (Miercuri, 10 februarie 2010, 16:43)

    Andrei [anonim]

    Situatia la care s-a ajuns reflecta din nou calitatea romanilor (atat a clasei politice care dupa parerea mea face o alegere pripita mai mult de ochii lumii cat si a cetatenilor de rand care sunt mai mult sau mai putin pregatiti pentru situatii de gen). Sunt roman, sunt mandru ca sunt roman, nu sunt mandru de multi dintre conationalii mei.

    Un aspect esential ce trebuie inteles / dreptul fundamental garantat de constitutie intr-un stat democratic ... dreptul la libertate. Aici ma refer la libertatea fiecaruia de actiona asupra sa / a corpului sau prin ce metode considera de cuviinta (in cazul persoanelor peste 18 ani).

    Costurile financiare si de timp sunt mult mai scazute in cazul unei O.U. in comparatie cu un program de informare bine pus la punct coordonat de o mana de oameni.

    Din nou se poate observa nivelul scazut de diplomatie a clasei politice in "cresterea" (educarea) natiunii. Mai usor de dat cu pumnul in masa decat sa explici/coordonezi un proiect national.

    Problema a inceput in momentul in care s-a deschis primul magazin (a fost infiintat primul site). Aparitia acestui precum si inzapezirile din fiecare an ne tot iau prin surprindere. Dependentii or sa continue sa consume (legale sau ilegale dupa caz). De murit au sa moara in continuare oamenii din cauza asta, oameni in general care nu se pot opri.

    Sugestia mea este :

    "If you can drink responsably, you can also smoke responsably".

    "Viteza NU ucide, prostia DA".

    O viata importanta la toata lumea.
  • +1 (3 voturi)    
    sa va explic (Miercuri, 10 februarie 2010, 18:51)

    bonzailover [anonim]

    deci oamenii pot sa moara de la orice si de la plante etnobotanice si de la alcool si de la o amarata de aspirina..1 cum se manifesta un om fumat 2 cum se manifesta un om beat..tragetzi concluzia mai ales cei care au fumat catusi de putin..in rest nu mai are rost sa zic nimic pt ca tzara asta este de tot rahatu!!
  • 0 (0 voturi)    
    guvern ticalos! (Miercuri, 10 februarie 2010, 20:48)

    Laocoon [anonim]

    Oameni buni, guvernul asta minte cu nerusinare! Asa zisele plante etnobotanice nu sunt plante, ci droguri sintetice! en.wikipedia.org/wiki/Spice_(drug)
  • 0 (0 voturi)    
    sunteti prosti. pup (Miercuri, 10 februarie 2010, 21:03)

    mos craciun [anonim]

    Ceea ce a ratat monsenior un metru si o flegma Boc e faptul ca shopurile te tineau departe de dealeri. Poate totusi era mai rapid sa mergi pana la shopul din colt decat pana la dealeru din celalalt capat al orasului, care dealer poate mai avea si o ciupearca,poate si un praf maro si un E, etc.

    Concluzia: astept momentul sa arunc cu pantofii in Boc.
  • 0 (0 voturi)    
    lipsa de respect (Joi, 11 februarie 2010, 9:58)

    Mim [anonim]

    Subiectul evident este foarte controversat.
    Pe mine m-a surprins ,lamodul foarte neplacut, totala lipsa de respect si mai ales dispretulafisat otentativ fata de ideea de afacere. Fac precizarea ca am fost unfan al lui Basescu si al d lui boc.
    Cata lipsa de respect fata de niste intreprinzatori care au investit bani intr-o afacere legala in Romania-la momentul acela.
    Maingrijoreaza la maxim modul in care politicul si in cazul de fataatitudinea populista si ipocrita a primului ministru,pot sa facadintr-o afacere legala una complet ilegala-din niste intreprinzatori,niste infractori-si asta peste noapte.
    Cum este posibil sa nu le daiposibilitatea acestor oameni,care si-au bagat poate toate economiile inaceasta afacere,sa-si lichideze stocurile?
    Cat de antieconomic poti gandi, pentru a-i obliga sa-si distruga stocurile de marfa?
    Ei au vazut in aceasta afacere de nisa,oportunitatea unei afaceri LEGALE d le BOC!!!

    Toate aceste magazine au contracte in derulare -contracte de munca ,de inchiriere ,cu furnizorii de utilitati,etc.
    Stiti ca unui angajat trebuie sa-i dai un preaviz?.
    Sunt foarte dezamagit domnule premier Boc.
    Realizezacum (si ma ingrozesc) de ce toate sau aproape toate ordonantele emiseanul trecut ,desi cu intentii bune ,au fost insa un mare dezastrupentru noi si pentru tara-de ce au putut fi atat de usor atacate sideclarate neconstitutionale-de ce am platit si platim sute de milioanede euro despagubiri si drepturi restante diferitelor categorii denemultumiti.
    am un singur raspuns: lipsa de profesionalism !-masurile sunt luate fara o analiza a consecintelor directe sau indirecte-sunteti inconjurat de incompetenti d le boc!!!(sau si mai rau sunt competenti dar nu-i ascultati).
    nu aveti experienta reala in domeniul economic,de business,sunteti rupt de realitatea economica ,si de aici aparent lipsa dvs de respect fata de oamenii de afaceri si fata de ideea de afacere.

    nu puteti declara ilegala,retroactiv ,o afacere!!!!!!!!!!!
  • 0 (0 voturi)    
    Against ALL Authorities (Joi, 11 februarie 2010, 10:15)

    nemiluitul [anonim]

    http://www.erowid.org/plants/cannabis/cannabis_flyer1.shtml

    Voila de vezi, monser.
  • 0 (0 voturi)    
    in sfarsit... (Joi, 11 februarie 2010, 23:07)

    raluca [anonim]

    Nu stiu pe cati bucura aceasta decizie. Pe mine da...La amploarea pe care au luat-o lucrurile...in cativa ani aveam un numar mult crescut al persoanelor dependente...si mai ales printre cei care aleg odata cu grupul, adica tinerii....
    Imi pare rau ca a trebuit sa moara cineva ca sa se adopte o lege...Demult trebuia facuta.
  • 0 (0 voturi)    
    la revedere... (Vineri, 12 februarie 2010, 13:51)

    adri [anonim]

    luati-va la revedere de la prieteni,fratii,surori,colegi etc...daca cineva crede ca va estompa fenomenul se insala...
    sunt enorm de multi consumatori iar interzicerea lor nu va face decat sa sporeasca fenomenul infractional...adica puscarii construite si umplute pt ca cererea va fi mare ...dupa faima romaniei in lume:manele,tigani,violatori ,trafic de copii,ortodoxie(am pus asta pt ca suntem declarati oficial 86% ortodocsi.nu de alta dar cred ca ar trebui sa fie alta imaginea romaniei ortodox-crestina)etc etc.vom mai avea si mii de tinerii pt consum ...
    incepeti sa plangeti,parinti!!!si credeti-ma pe cuvant...
  • 0 (0 voturi)    
    interzicere (Duminică, 14 februarie 2010, 12:08)

    Anonim [anonim]

    Apropo, stiti ca in celelalte tari ale UE aceste plante au fost interzise in urma cu 2 ani?
  • 0 (0 voturi)    
    Doamne!! (Luni, 15 februarie 2010, 2:32)

    Emma [anonim]

    da eu nu stiu d c nu s'au evitat toate astea .... cand se puteau face testele inainte sa le scoata p piata ....mor oameni din cauza prostiei romaneasca...numa la noi se poate face asa ceva .... varu'meu la 17 ani a facut parnaie pt canepa domne....care nu face nimic....6 luni a stat ..... minor...pai eu sincera sa fiu v'as impusca pe aia din parlament ....cum naiba sa mai traiesti in tara aia ca imi vine sa vomit....acum s'a apucat sa pipe prodesele astea....si a slabit enorm....la 18 ani te distruge sistemul.....ROMANIA TREZESTE'TE CA RAMAI CU TIGANII SI POCAITII... pleaca toti aia care isi dau seama in ce tara de rahat traiesc...adica aia inteligenti..... romania o sa devina RUMANIA.... VA ZIC EU


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi