Ministrul Sanatatii, Cseke Attila, pledeaza pentru taxa fast-food: In ultimii sapte ani numarul copiilor obezi s-a dublat

de R.M.     HotNews.ro
Sâmbătă, 6 februarie 2010, 18:15 Actualitate | Esenţial

Ministrul Sanatatii, Cseke Attila, si-a reafirmat sambata sustinerea pentru introducerea taxei pe produsele fast-food, argumentand ca, in ultimii sapte ani, numarul copiilor obezi din Romania s-a dublat, relateaza Agerpres.

"Eu nu renunt, in principiu, la aceasta idee (...) Eu nu pot, chiar daca nu vin din sistemul medical, sa nu vad ca in ultimii sapte ani numarul copiilor obezi s-a dublat. Eu vorbesc in principal, cand vorbesc de alimentatie nesanatoasa, de pericolul care ii paste pe copii si tineri", a declarat, la Zalau, ministrul.

El a precizat ca jumatate din populatia adulta a Romaniei are probleme de obezitate.

"Vom reanaliza posibilitatea concreta, modalitatile de formulare si de introducere a unei asemenea masuri, in urma discutiilor si dezbaterilor pe care le-am avut", a subliniat Cseke Attila.

Noua taxa pe produsele fast-food propusa de Ministerul Sanatatii ar putea fi perceputa chiar din acest an companiilor care produc, importa sau prepara produse tip fast food, de patiserie-cofetarie, snacksuri, chipsuri, precum si bauturi racoritoare.

Masura a fost insa vehement criticata in ultimele saptamani de catre patronatele si sindicatele din industria agro-alimentara, care au acuzat ca o astfel de masura nu ar face decat sa majoreze preturile si sa incurajeze economia subterana


Citeste mai multe despre   




















Material sustinut de BRD Groupe Société Générale

5 motive de cheltuit banii - electronice pentru casa. Idei de cadouri si rasfat

Decembrie este luna cadourilor si in toata nebunia asta trebuie sa mai cumperi si cate ceva pentru casa ta. Bine, sau poate vrei sa faci un cadou unor apropiati, asa ca de "casa noua". Motive de cheltuit bani se vor gasi mereu. Asadar, va propunem o lista de "motive" pentru cheltuit banii, mai ales ca acum e ocazia perfecta sa beneficiezi de ofertele de Craciun ale comerciantilor.

1888 vizualizari

  • 0 (10 voturi)    
    Sa ne lase mister Cseke (Sâmbătă, 6 februarie 2010, 18:30)

    Mihai [anonim]

    Auzi taxa pe hamburger sau prajitura si mai urmeaza taxa pe aer probabil ca e poluat si din cauza aia ne imbolnavim
    • +1 (7 voturi)    
      Ca orice ungur ... (Sâmbătă, 6 februarie 2010, 23:23)

      Weather [utilizator] i-a raspuns lui Mihai

      ...Cseke ataca unul din simbolurile romanismului postrevolutionar: obezul cu sunci multe , lant de aur la git si manele pe fundal.
  • -2 (8 voturi)    
    O idiotenie (Sâmbătă, 6 februarie 2010, 18:35)

    Daniel [anonim]

    Asta-i pe sistemu, daca te doare picioru taie-l.
  • +3 (13 voturi)    
    nu este asa (Sâmbătă, 6 februarie 2010, 18:40)

    observator [anonim]

    Tot ce spune acest guvern este pura demagogie. Adevarul este ca nu stiu ce taxe sa mai inventeze ca sa stoarca bani de la prosti. De fapt asta e singurul lucru pe care-l fac de cand au pus mina pe conducerea tarii (inventeaza noi biruri pe capul romanilor)
  • +4 (12 voturi)    
    TAXA (Sâmbătă, 6 februarie 2010, 18:40)

    Cetatzeanu [anonim]

    Numarul copiilor obezi s-a dublat !
    Bun si daca luati voi taxa asta se injumatatesc cumva?

    Scurt si la obiect!
    • +1 (5 voturi)    
      DA (Sâmbătă, 6 februarie 2010, 23:01)

      ady624 [utilizator] i-a raspuns lui Cetatzeanu

      Se înjumătățesc.... colectările din taxe :) .... însă ei sunt prea [autocenzură - a se citi "proști"] să priceapă jocul. Cu cât taxezi mai mult, cu atât va fi evaziunea mai mare pentru că fiecare este dispus să plătească un cuantum maxim la stat. Când sari de acel cuantum, persoana va începe să caute căi de ocolire. Și le va găsi... mai devreme sau mai târziu.

      Adrian
  • 0 (6 voturi)    
    Idiot.. (Sâmbătă, 6 februarie 2010, 18:42)

    Luci [anonim]

    Iar eu pledez pentru oprirea pompierismului acestui ministru.A fost efectuat vre-un studiu care sa spuna ca, copii din romania au devenit obezi tocmai din cauza fast-foodului? Nu, dar asta nu-i opreste pe unuii sa se sparga in figuri de experti si parerism.
  • +4 (8 voturi)    
    incompetent (Sâmbătă, 6 februarie 2010, 18:42)

    unu [anonim]

    Eu pledez pentru schimbarea unui jurist de la conducerea ministerului sanatatii.
    • +2 (6 voturi)    
      incompetent (Sâmbătă, 6 februarie 2010, 21:16)

      unu [anonim] i-a raspuns lui unu

      Scuzati-ma, revin.Jurist si obez.
  • -3 (7 voturi)    
    Mai bine sa nu manance nimic nu? (Sâmbătă, 6 februarie 2010, 18:44)

    Alex S [utilizator]

    Si ce propune domnul ministru sa manance copii? Sa mearga la restaurante de lux si sa ceara mancare de fitze?
  • +5 (7 voturi)    
    Educatia si consultarea consumatorilor (Sâmbătă, 6 februarie 2010, 18:45)

    Consumator [anonim]

    1. Statul trebuie sa intervina mai intai in educatia consumatorilor si mai apoi in coercitia producatorilor.
    2. Pe consumatori nu-i intreaba nimeni nimic. Nici ministerele, nici televiyiunile, posturile radio sau ziarele.De parca ar fi un meci care se joaca exclusiv intre stat, producatori si (eventual) cateva medii de informare.
  • +1 (1 vot)    
    Porcu e fasfud ? (Sâmbătă, 6 februarie 2010, 18:47)

    Domnii Vanghele si Pandele [anonim]

    Haoleu, iar tre sa schimbam toata procedura la crescut puradei pai ceare porcu ca tot ce e la el e sanatos ca la om putem manca orice ca navem nimic pai cine e asta domle sa ia de la gura copiluluii daca el o manglit punga de snecsuri pai e punga lui mananca ce vrea el ca e munca lui de ce sa puie taxe?
    Pai sa te tacseze corect daca esti om mare nu puradel asa cum se da pentru cipsuri intre 6 luni si 2 ani, pentru snecsuri ca e mai complexe pana la 3 ani da pentru gogosici sa nu se deie ca nu mangleste nimeni e facute prost nu e bune nare rost sa tacsezi si la prajiturele sa lese asa ca e pofta si lu doamna sotia si lu ala micu deci fara tacse. chiar ma mir de ministru asta cal credeam baiat destept ca e gabor cu palarie ca noi.
  • +2 (4 voturi)    
    Praf in ochi (Sâmbătă, 6 februarie 2010, 19:08)

    Alex [anonim]

    Iii pasa lui de copchii obezi.. minciuna. Nu crescand preturile scapi de problema. Prin educatie scapi de probelma. Medicii de Familie ar trebui sa fie mai implicati. Cabinetele scolare la fel. Cantariri si masuratori de inaltime la 3-4 luni, consemnate si urmaribile.
    Se iese din tipar, chema parintii sa dea cu subsemnatul. Daca tulgurariel de greutate nu sunt galndulare sa plateasca pentru taote tratamentele medicale necesare tatraii complicatiilor cauzarte de greutate.
  • +4 (8 voturi)    
    Ce genii (Sâmbătă, 6 februarie 2010, 19:16)

    valy [anonim]

    daca mariti pretul la tigari si hamburgeri, romanii nu se vor lasa de ele, doar le veti face un trai mai scump. cautati si alte solutii in afara de scumpiri mari dregatori ai tarii
  • +1 (5 voturi)    
    Asta ne lipseste (Sâmbătă, 6 februarie 2010, 19:19)

    Mihai [anonim]

    Asta ne lipsea, taxa pe mancare, ca doar este nesanatoasa... nu conteaza cate articole si teste au dovedit efectele benefice ale vinului si ciocolatei, SUNT NESANATOASE si le taxam!

    Asteptam taza pe aer, ca le ce poluare este in Bucuresti, nici aerul nu e sanatos.
    • -2 (2 voturi)    
      haiul lumii e altul (Sâmbătă, 6 februarie 2010, 20:57)

      clujean [anonim] i-a raspuns lui Mihai

      cica fast-food e daunator, cu exceptia shaormei si a pizzei! Jesus, mare e gradina Tatalul Tau...
      • 0 (2 voturi)    
        pt. postacul cu - (Duminică, 7 februarie 2010, 9:36)

        clujean [anonim] i-a raspuns lui clujean

        ce e, taica? daca vine de la guvernul vostru, orice imbecilitate trebuie sustinuta fara conditii?
  • +3 (5 voturi)    
    taxa stupida (Sâmbătă, 6 februarie 2010, 19:25)

    marian [anonim]

    Eu propun sa se introduca taxa pe prostie in Romania.
    Asa se salveaza, sigur, bugetul! La cata prostie e in tara asta, se salvam si tarile din jur!
    E mai eficienta educatia, decat o taxa aiuritoare.
  • +1 (5 voturi)    
    ambitie idioata (Sâmbătă, 6 februarie 2010, 19:25)

    tyty [anonim]

    mascariciul asta isi imagineaza ca salveaza planeta de fast-food prin taxe. nu sunt adeptul acestui tip de hrana, dar e problema fiecaruia ce mananca, iar daca cineva spune ca are mai mare grija de noi dacat noi insine este o insulta la adresa unei minime inteligente. este limpede ca scopul guvernantilor este falimentarea oricarei afaceri din afara sferei lor de influenta, astfel incat sa ajungem o natiune de asistati social, sa-i votam pe un litru de ulei si-o paine amara. va suna cunoscut?
  • +4 (6 voturi)    
    O idee ... (Sâmbătă, 6 februarie 2010, 19:31)

    x [anonim]

    1. Cu o idee nu se face primavara.

    2. Ideea de baza a fost ... DE UNDE MAI SCOATEM BANI?

    3. A definit cineva ce alimente cuprinde notiunea de fast-food?
    Exista un studiu documentat si, in mare masura, NECONTESTAT, care coreleaza inca-nedefinirea de mai sus cu obezitatea copiilor?

    La o prima apreciere legatura exista.
    Si exista!
    Dar mai sint si ALTI factori:
    - alimentatia parintilor(!) din anii '80 si dupa;
    - TOATA alimentatia copiilor de azi;
    - lipsa consistentei orelor de educatie fizica de la scoala;
    - lipsa terenurilor de sport (ORICE sport);
    - preturile enorme de practicare pe cont propriu a macar unei discipline sportive;
    - lipsa de timp (si bani) a partintilor ...
    ...
  • +1 (5 voturi)    
    tare destept (Sâmbătă, 6 februarie 2010, 19:32)

    luci [anonim]

    bine ca esti mata destept d-le ministru, dar decat sa pui aceste taxe, nu mai bine pui copiii sa faca ceva sport???
  • +1 (5 voturi)    
    Tigari (Sâmbătă, 6 februarie 2010, 19:34)

    valy [anonim]

    azi vindea un bisnitar pe strada tigari aduse din bulgaria, aici vreti sa se ajunga?
    • +2 (2 voturi)    
      He he (Sâmbătă, 6 februarie 2010, 23:06)

      ady624 [utilizator] i-a raspuns lui valy

      Ai mare dreptate și viziunea ta asupra rezultatului este corectă. Abia aștept să mănânc nu BigMac bulgăresc :D :D :D Crispy strips se pot aduce? Aș prefera din Republica Moldova sau de la ruși.

      Mulțumesc,
      Adrian
  • +1 (5 voturi)    
    Nu fast-food-ul e devina, ci puterea de cumparare (Sâmbătă, 6 februarie 2010, 19:43)

    mica [anonim]

    Poate ca daca nu s-ar fi distrus agricultura romaneasca, toata bio, si cu buna stiinta si "ajutor" al politicienilor, ca sa facem loc supermarket-urilor ce distrubuie numai mizerii pline de E-uri, am fi mancat cu totii sanatos.
    Dar nu asta e politica dusa de cei care ne hotarasca soarta.
    Gandeste cineva sa ne fie bine?
    Au vreun interes?
  • +2 (2 voturi)    
    info (Sâmbătă, 6 februarie 2010, 19:45)

    info [anonim]

    doar magazinele sunt de vina??? parintii ce rol au ???educatia ??? ce usor gasim prb
  • +6 (6 voturi)    
    sa ne ingrijoram (Sâmbătă, 6 februarie 2010, 19:55)

    Sargon [utilizator]

    sa ne ingrijoram cind statul isi face griji pentru noi!
    • +2 (2 voturi)    
      Adevăr grăit-ai (Sâmbătă, 6 februarie 2010, 23:07)

      ady624 [utilizator] i-a raspuns lui Sargon

      Acesta este un citat? Sau tu ai spus-o? Pentru că este foarte profundă. Un sincer bravo. Și un plus :D

      Adrian
    • 0 (0 voturi)    
      hehe (Duminică, 7 februarie 2010, 4:49)

      The Saker [utilizator] i-a raspuns lui Sargon

      super tare ;)
  • +2 (4 voturi)    
    ore de sport (Sâmbătă, 6 februarie 2010, 20:02)

    Horatiu [anonim]

    Ministrul Sanatatii sa vorbeasca cu Ministrul Invatamintului ca sa puna mai multe ore de sport si la liceu si la facultate, sa urmareasca ca aceste ore sa se si desfasoare si sa organizeze periodic intreceri pe teme sportive. Plus informare permanenta prin toate mijloacele media asupra efectelor alimentelor fast-food. Degeaba pui taxa pe alimentele de fast-food daca majoritatea copiilor si le permit financiar.
  • 0 (2 voturi)    
    Link (Sâmbătă, 6 februarie 2010, 20:11)

    TeddyK [anonim]

    Buuna pentru toti,

    astazi a fost dezvelit la Veszprem statuia lui Marian Cozma.

    Aici gasiti linkul pentru a vedea poze de la evenimentul emotionant.

    RIP Marian Cozma!!!

    http://galeria.sportgeza.hu/kezilabda/2010/02/06/felavattak_marian_cozma_emlekmuvet_veszpremben/
  • 0 (0 voturi)    
    Mda... (Sâmbătă, 6 februarie 2010, 20:14)

    buni [anonim]

    Si nevoia de bani la buget s-a dublat, sau poate ca s-a triplat...
  • +1 (5 voturi)    
    Taxa pe fast-food (Sâmbătă, 6 februarie 2010, 20:15)

    SorinP [anonim]

    Am sprijinit ideea scoaterii magazinelor fast-food din scoli. Sut total impotriva unei axe pe fast-food. O astfel de enormitate ignora faptul ca majoritatea copiilor obezi provin din familii cu un nivel de educatie si posibilitati materiale reduse. Cresterea pretului unor astfel de alimente nu va descuraja consumul ci doar va adinci saracia celor saraci. Ministrul sanatatii ar trebui sa abandoneze rapid si public aceasta idee ce i-a fost servita si apoi impusa datorita notei de plata a anului electoral, care ne-a lasat fara bani in buzunar. Ca si CAS-ul la liber profesionisti si pe drepturile de autor, aceasta taxa este doar o fateta a ipocriziei fara margini. Daca vor bani mai multi sa creasca Impozitul pe venit de la 16% la 17%-18% si cu asta basta. Acum 5 ani ne permiteam aceasta extravaganta. A-i saraci pe saraci pentru a mentine clientii din administratie este un adevarat sadism. Dar parca asculta cineva?!
    • -1 (1 vot)    
      super (Duminică, 7 februarie 2010, 4:50)

      The Saker [utilizator] i-a raspuns lui SorinP

      ti-as fi dat mai multe plusuri, dar nu am decat un cont :)
  • -1 (1 vot)    
    comm (Sâmbătă, 6 februarie 2010, 20:22)

    dfx [anonim]

    pai s-a dublat din cauza ca au murit aia slabi care nu aveau ce sa manance
  • -1 (3 voturi)    
    Sa inceapa cu obezul Cseke Attila (Sâmbătă, 6 februarie 2010, 20:36)

    Ceausila [anonim]

    chiar nu ii este rusine?
    ne intoarcem la alimentatia sanatoasa impusa de Ceausescu?
    Atunci cand actualul obez Cseke Attila manca salam cu soia, doar pentru ca asta era sanatos?
    Ei si?
    Ia uitati-va cat a ajuns micutzul Cseke Attila .....
  • +1 (3 voturi)    
    numarul copiilor obezi (Sâmbătă, 6 februarie 2010, 21:18)

    Criss [anonim]

    numarul copiilor obezi s-a dublat din alte motive. Parinti care dau copiilor bani multi, foarte multi in loc de pachetelul de la scoala, copii nesupravegheati cu zilele, parinti carora le este usor sa manance de tip fast food fiindca sunt foarte ocupati, un sistem de invatamant inadaptat caruia i s-a cerut sa indoape elevii cu informatii in loc sa le formeze competente, inclusiv de alimentatie sanatoasa. Un exemplu pertinent ar fi urmatorul: studiati programa scolara pentru educatie tehnologica la gimnaziu. Va veti ingrozi. In loc de asta copiilor ar fi trebuit sa li se " predea" aici lucruri extrem de practice si actuale. Taxa fast - food nu va rezolva nimic. Absolut nimic. Rectific: va umple niste buzunare ( ale statului aflat in criza) fara sa aiba consecinte benefice. O taxa care in nici un caz n-a iesit din vreun... creier.
  • +2 (2 voturi)    
    sa faca legi bune si sa le respecte (Sâmbătă, 6 februarie 2010, 21:31)

    jytdfu [anonim]

    Ar trebui sa promovati o legislatie castabileste limita suportabila de catre corpul uman la adaosurile alimentare nocive sanatatii , dupa care ar trebui sa urmariti sa fie respectata iar comerciantilor ce se abat de la lege sa le dati mai intai niste amenzi consistente ca de exemplu intre 15 - 30 % dinvenitul pe ultimul an , la a treia abatere interzicerea pe viata a activitatii in orice domeniu ce are a face cu orice activitatece are legatura cu produse alimentare . O.P.C. ar trebui sa aiba angajati sub acoperire care sa verifice zilnic in fiecare Judet prin sondaj in localitati respectarea legii intoate domeniile comerciale .
  • +3 (3 voturi)    
    corect dle. ministru. (Sâmbătă, 6 februarie 2010, 22:18)

    tepes [anonim]

    are dreptate ministru ca se gindeste la sanatatea populatiei ,cine prospera pe sanatatea altora trebuie sa plateasca.
    • -2 (2 voturi)    
      :( (Sâmbătă, 6 februarie 2010, 23:34)

      owl [anonim] i-a raspuns lui tepes

      saracu' ministru, nu poate sa doarma noaptea de grija copiilor obezi.... Probabil si-a donat deja salariul pentru acestia si a taiat si toate cheltuielile extravagante ale ministerului, tot pentru aceasta cauza nobila... Cred ca si masina lui e nepoluanta, cred ca si dimineata vine la servicu cu bicicleta si probabil ca opreste apa sa curga , atunci cand e spala pe dinti...
    • -2 (2 voturi)    
      Cei care platesc (Sâmbătă, 6 februarie 2010, 23:57)

      Cristian [anonim] i-a raspuns lui tepes

      nu sunt companiile, ele nu si-ar periclita profitul pentru nimic in lume, singurii care vor plati vor fi fraierii ca tine si ca mine care ne mai luam din cand in cand un suc sau mai mergem la o Pizza cu prietenii.
  • -1 (5 voturi)    
    sunt pentru taxa fast-food (Sâmbătă, 6 februarie 2010, 23:24)

    constantin [anonim]

    In primul rand il felicit pe dl ministru pentru curaj si initiativa. Peste ani noi cei de etnie romana o sa-i multumim ca un maghiar a fost in stare sa se gendeasca la sanatatea nationala in adevaratul sens al cuvantului.
    Sunt pentru taxa din doua motive:
    1. primul efect ar fi clar o diminuare a consumului rezultand o populatie mai sanatoasa ceea ce ar conduce implicit si la un buget mai consistent
    2. in situatia in care in "lupta omului cu porcul" porcul iese invingator inseamna ca am castigat o sursa de finantare la buget stabila.
    Propunerea lui SoriN de mai sus referitoare la marirea impozitului pe venit este o inertie.
    • +2 (4 voturi)    
      Gresit. (Duminică, 7 februarie 2010, 2:07)

      Cetateanu. [utilizator] i-a raspuns lui constantin

      Iti respect parerea dar esti total pe langa .
      1. Aceasta taxa duce la disponibilizari si va producatorul va gasi cat mai multe cai catre evaziune fiscala.(banuiesc ca din moment ce nu declara cat a vandut nu are cum sa plateasca taxa nu?)
      2.Bugetul Romaniei in perioade de criza nu trebuie sa adopte masuri de criza pentru populatie si pentru persoanele care muncesc in astfel de locuri .
      3.Nu exista nici cea mai mica garantie ca va scadea consumul de alimente fast-food in Romania putem lua exemplul tigarilor chiar daca nu le putem cuprinde in aceiasi categorie.
      4.Cine imi garanteaza mie ca cetatean ca aceasta taxa vine in beneficiul meu?Ex:( Eu platesc 1 leu in plus la fiecare meniu Bigmac dar acel leu se duce in bugetul ministrului turismului , cu ce drept mi se retine o taxa care nu vine in beneficiul meu direct?
      5.Cand criza este peste tot nu vii si propui masuri de taxa peste tot , cum fac mai toti ministri care nu au habar cum e sa traiesti doar pentru a plati darile la stat.
    • +1 (3 voturi)    
      Constantine, Constantine, ti-a zis mama.... (Duminică, 7 februarie 2010, 2:13)

      Codrea [anonim] i-a raspuns lui constantin

      ...tine seama ca esti prost tare.
      Aceasta taxa nu va face decat sa:
      1. Creasca preturile;
      2. Creasca evaziunea;
      3. Sa dispara cateva locuri de munca - fie si ca sinergie a pastrarii marjelor de profit pe ce o sa fie taxat.
      Copii obezi o sa ai si dupa asta prietene, si astept cu nerabdare ca unora ca tine statul sa le aplice si urmatoarele taxe pentru "reducerea consumului":
      - pe aerul respirat;
      - pe activitatea sexuala (asta ar trebui prima, astfel nu s-ar mai naste idioti);
      - pe transpiratie (polueaza si incalzeste planeta);
      - pe mersul la buda (aici vor fi doua taxe) iar daca n-o platesti te tii pana faci rost de bani;
      Nu fast food-ul ingrasa copii ci lipsa educatiei in alimentatie, atat la parinti cat si la copii. Bine ca se fac ore de religie in scoli, dar ore de nutritie nu.Si nici de sport.
    • -1 (1 vot)    
      de acord DAR (Duminică, 7 februarie 2010, 8:45)

      toma [anonim] i-a raspuns lui constantin

      TAXA SA NU MEARGA LA GUVERNUL ASTA HULPAV,NESATUL !!!
      procenrual sa SCADA PRETUL produselor de baza (faina,ulei,lapte,zahar )atunci intr-adevar este spre BINELE poporului
  • 0 (2 voturi)    
    Mancati LAPTUCI (Duminică, 7 februarie 2010, 0:58)

    bibanul [anonim]

    Ce tot mancati rapid(fast food)cu carne ca va ingrasati.Mestecati rar(Camila),taxa pe mestecat?Cu cat mai rar,cu atat mai neobezi sunteti in viziunea legislaorului care moare de grija voastra.
    Acum pe bune,de unde bani sa mai schimbe borduri daca nu cotizati cu totii?
  • +1 (3 voturi)    
    nwo (Duminică, 7 februarie 2010, 1:48)

    nwo [anonim]

    it's comming.... taxa e de la UE !!! nu mai judecati politicienii locali ... nu mai exista !! deja ne aflam in tru guvern aproape global.. degeaba ne mai plangem.,. o sa urmeze o gramada de alte legi aiuritoare

    cateva exmple pana acum:
    - certificatu energetic pe cladiri
    - taxa pe emisii de carbon(firmele mari au deja restricii) !

    ce va urma:
    - fiecare bloc tre sa aiba un singur tip de sursa de caldura(adica ori toti centrala ori toti de la CALOR)..ghici cine pierde aici !
    - taxa pe ORICE tranzactie financiara !!! (adica orice trasnsfer de bani)
    - taxa pe carbon pt firme mici si.... pt noi

    My your GOD help us !
  • +1 (5 voturi)    
    Vad ca asta (Duminică, 7 februarie 2010, 8:51)

    Mireuta [anonim]

    E ministru sanatatii din Ardeal. Numai vizite pe-acolo, infiinteaza centre numai acolo, se pare ca restul tarii nu e interesant pentru el. Vrea sa distruga in schimb sanatatea copiilor prin desfiintarea medicinei scolare. Ne-am mai ales cu un incompetent.
  • +1 (1 vot)    
    taxa (Duminică, 7 februarie 2010, 9:53)

    liviu [anonim]

    Salut ministre,
    ca ordonator de credite in guvernul care are ca scop taxe cat mai multe pt min dezvotarii vrei sa-ti aduci contributia si tu la asta. Si asta ti-a trecut prin cap, dar de ce nu spui ROMANILOR ce este cu codex-alimentarius/
    (www.ecomagazin.ro/codex-alimentarius)
    prin mrtrou se vorbeste ca se apica si la noi, tu ce zici, cand ne explici despre asta si cand te ocupi cu adevarat de probleme de sanatate, nu de strans fonduri pentru nuta
  • +2 (2 voturi)    
    Propunere (Duminică, 7 februarie 2010, 10:04)

    mistydo [utilizator]

    Ministerul Sanatatii sa analizeze fiecare reclama referitoare la produse alimentare, sa stabileasca taxe graduale in functie de gradul de minciuna si de proportia chimicalelor ce le contin.
    Se invart milioane de euro pe aceste reclame, deci firmele isi permit sa cheltuiasca pe sema prostirii clientilor.
  • +1 (1 vot)    
    Pentru taxa fast food (Duminică, 7 februarie 2010, 10:24)

    Nova [anonim]

    Sunt de acord cu aceasta taxa, cu conditia ca aceasta sa taxeze ceea ce trebuie. Daca ar fi sa fim de buna credinta, aceasta taxa in paralel cu o buna educatie a populatiei in domeniul alimentar ne-ar proteja de mancarea de proasta calitate care a invadat Ro in ultimii ani, si care face ca oameni de nici 40 de ani sa aiba bolile oamenilor de 60 (diabet, dezechilibre de nutritie, boli de inima, etc.). Aceasta taxa ar trebui sa scada consumul de junk food si sa indrepte oamenii catre un consum de alimente sanatoase, pe de o parte, si sa reorienteze producatorii catre comercializarea si fabricarea produselor sanatoase pe de alta parte (da, exista si asa ceva!!). Si a propos, se poate manca sanatos si pe bani putini.
  • +1 (1 vot)    
    Tot taxa fast food (Duminică, 7 februarie 2010, 10:33)

    Nova [anonim]

    Si tot referitor la mancarea fast food: eu nu doresc ca fiul sau fiica mea sa consume astfel de produse la gradinita, la scoala sau la liceu, doar pentru ca producatorii cu renume investesc mai multi bani in reclame agresive decat in calitatea produselor pe care le produc/comercializeaza. Si nu cred ca vreti sa stiti din ce sau cum se fabrica produsele din "carne" sau sosurile care ni se baga sub nas de catre acesti producatori ...
  • -1 (1 vot)    
    taxe (Duminică, 7 februarie 2010, 12:24)

    AsmVax [anonim]

    Or sa apara tot mai multe taxe.
    Populatia care munceste scade iar cantitatea banilor catre buget scade simtitor.
    Solutia statului: marirea taxelor actuale si aparitia unor noi taxe.
    Iar acest lucru nu va face decat sa se inrautateasca lucrurile. Va fi din ce in ce mai rau.
    Parerea mea este ca nimeni nu va reusi sa mai ridice Romania in urmatorii 100 de ani.
  • 0 (2 voturi)    
    Are perfecta DREPTATE... (Duminică, 7 februarie 2010, 12:52)

    George [anonim]

    Noul ministru al sanatatii, are perfecta dreptate in demersul sau.Cei care sunt impotriva, sunt ori "rau-voitori", ori neinformati, ori lucreaza in fast-fooduri.Pentru cultura lor, ii invit sa se documenteze, despre masurile drastice luate in alte tari, mult mai avansate si mai responsabile decat ROMANIA(ANGLIA, tarile nordice etc.).
    De asemenea, ii propun ministrului sanatatii, schimbarea mentalitatii privind sanatatea publica din ROMANIA, in sensul ca, preventia (si actiunile de preventie a imbolnavirii populatiei), sa reprezinte actiunea principala a Guvernului.
    No comment!...
  • 0 (0 voturi)    
    Dobitoc la fel cei care il sustin !!! (Duminică, 7 februarie 2010, 14:25)

    Sorin [anonim]

    Am citit niste pareri tare aiurea. Unii care au copii zic ca este bine ...oameni buni s-a demonstrat ca se poate slabi si cu mancare de McDonalds.Copii d-voastra nu v-or deveni umflati si bolnavi pt. ca mananca mancare de fast food sau chipsuri ci din cauza ca v-ati indobitocit toti. Copii ajung asa din cauza ca nu va pasa de ei. Le cumparati un valculator si-l lasati toata ziua la el, scoate-i afara sa se joace da-i sa faca un sport...asta este problema tineretului,nu mancarea fast food. Este lipsa de excercitii fizice ,asa ca lasati balivernele. Aceasta taxa este o prostie iar cei care o sustin sunt prosti. Nu le da-ti mancare fast food la copii dati-le slanina ,gratare,snitele,carnati ,caltabosi si tot felul de sosuri si atunci o sa fie foarte sanatosi.Sunteti bolnavi rau. Puneti-va copii sa faca miscare si mai dezlipitii de calculator si televizor si chiar daca mananca numai la fast food va garantez ca nu devin obezi. Ganditi inainte de a acuza.
  • 0 (0 voturi)    
    2 (Duminică, 7 februarie 2010, 14:35)

    Sorin [anonim]

    Voi parintii sunteti de vina !! De ce nu faceti galagie sa introduca o ora de educatie fizica in plus ? De ce va duceti copilul la medic sa-i dea adeverinta ca nu pot sa faca efort fizic ,chiar daca sunt perfect sanatosi ?
    De ce chiulesc copii de la orele de sport si voi parintii chiar daca aflati nu luati atitudine ? Sunteti patetici . Va place sa puneti vina pe oricine numai sa va disculpati voi.
    Sunt furios pt. ca am doi nepoti cel mai mic dupa scoala sau cand are putin liber sat nu mai la calculator,in clasa 2-a are 45 kg,adevarul este plinut si se imbolnaveste repede si des. Celalalt face sport si miscare in aer liber , in plus paradoxal mananca cel mai des mancaruri de la fast food-uri ,dar la varsta lui are un fizic bine dezvoltat si este cel care se imbolnaveste rar.
    D
  • 0 (0 voturi)    
    eu il cred (Duminică, 7 februarie 2010, 14:43)

    credulul [anonim]

    Sa spunem ca il credem pe dl ministru si intr-adevar trebuie sa nu mai mancam noi cu copii saorma si chipsuri(si slanina, carnati, bomboane, prajituri, etc).
    Deoarece de la icre, homari, broccoli nu cred ca te ingrasi, propun in locul taxei de fastfood, o subventie pentru alimentele enumerate aici. In aceste conditii, fiecare roman va manca in loc de saorma, o langusta cu broccoli, nu va bea 3 beri Burger ci poate 2 pahare de sampanie Dom Perignon, iar pretul, deoarece obiectivul legii este alimentatia sanatoasa nu intrarea sau iesirea de bani din buget, va fi acelasi.
    Facem un referendum pentru subventia pe languste cu broccoli???
  • 0 (0 voturi)    
    Fond de promovare a sanatatii (Duminică, 7 februarie 2010, 15:24)

    stefania [anonim]

    Ideea in sine nu e rea . Insa ce se va face cu banii din aceasta taxa ? Sa fie macar redirectionati dupa principiul de functionare al Fondului pentru Mediu si sa se finanteze proiecte ce contribuie la educatia publica privind alimentatia sanatoasa ... etc .
    In fapt problema obezitatii nu este generata de existenta pe piata a produselor ci de lipsa unui comportament alimentar educat .
    Fiecare are liber arbitru sa aleaga modul de viata si nivelul de sanatate pe care si-l doreste fara interventia statului in viata privata . Statul trebuie sa imbunatateasca nivelul de constientizare legat de alimentatie si atat .
  • 0 (0 voturi)    
    ma lasi... (Duminică, 7 februarie 2010, 21:34)

    dudu [anonim]

    as putea sa-i sugerez domnului ministru pur si simplu "sictir!".

    puneti mana si faceti educatie parintilor imbecili!!! va apucati sa scumpiti voi... ca stiti voi ce implicatii sociale are o scumpire de asta...

    in loc sa faceti educatie clara, cu mesaj simplu, nu mancati x, y, z si gata!
    nu cum se face acum ca daca te uiti la emisiunile tv pe tema asta sau la articolele din ziare, nu mai intelegi nimic, unu spune una, altu spune alta, termeni care de care mai fitzosi etc, si la final esti varza ca nu stii ce sa mai mananci si ce nu.

    deci spuneti clar parintilor: nu mai dati copiilor aia, aia si aia!
    si cei responsabili or sa tina cont, iar cei iresponsabili n-or sa tina cont indiferent de taxele voastre, pentru ca vorb-aia, copilu se tavaleste pe jos ca vrea frutti-fresh si tre sa-i dam!
  • 0 (0 voturi)    
    nelamurire (Duminică, 7 februarie 2010, 21:42)

    cosma [anonim]

    Baiatul asta are idei putine dar fixe! Daca el are probleme cu fast-food-ul de ce nu renunta? El nu este in stare sa faca ordine in spitale, sa nu mai moara lumea cu zile, si s-a apucat sa faca ordine in carciumi?
  • 0 (0 voturi)    
    Face-ti sport! (Duminică, 7 februarie 2010, 22:05)

    cristi1992 [utilizator]

    Problema ceea mare la copii este ca nu fac sport.
  • 0 (0 voturi)    
    prostii (Luni, 8 februarie 2010, 9:36)

    nano [anonim]

    domnule ministru unde ne indreptam acuma , ziceati ca e democratie dar ne ingraditi de taxe sa va fie bine voua , vina nu e a comerciantilor ca , copiii sunt obezi ci a parintilor , si eu nu cred ca acesti copii care sunt mai grasi s-au ingrasat din cauza produselor de fast food, astea sunt pretexte sa mai bagi o taxa .
  • 0 (0 voturi)    
    E mai simplu asa ... (Luni, 8 februarie 2010, 9:59)

    eugen [anonim]

    Pui o taxa pe si scoti bani in loc sa faci educatie: sa pui pupulatia (nu numai copii) sa faca faca miscare, sa pui mai multe ore de educatie fizica in scoli si in general sa investesti in EDUCATIE.

    Mi se pare ca este o atitudine tipica pentru Statul roaman: "trateaza" in loc sa previna. Culmea e ca tocmai de la Ministerul Sanatatii vine acest demers.


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri