Comerciantii de droguri legale-plante etnobotanice: Interdictia de a mai vinde va genera comertul cu "ierburi" la negru

de Claudia Pirvoiu     HotNews.ro
Vineri, 5 februarie 2010, 16:50 Actualitate | Esenţial

Muguri de canabis
Foto: AGERPRES
Interzicerea plantelor etnobotanice, asa numitele droguri legale,  va scoate in afara legii sute de firme care se ocupa de comercializarea unor astfel de produse. Contactati de HotNews.ro, mai multi comercianti de plante etnobotanice considera ca decizia Guvernului de a interzice astfel de substante nu este prea inspirata deoarece ar putea determina aparitia traficantilor sau chiar cresterea consumului de droguri clasice, ilegale. In Romania, comercializarea "drogurilor usoare" a luat amploare in ultima perioada, existand pe piata circa 400 de "magazine de vise". In mare parte, comercializarea se face prin intermediul magazinelor virtuale.

 
In acest moment sunt circa 200 de firme si 400 de magazine de vise
 
 
Estimari ale proprietarilor de magazine
La o simpla cautare pe Internet apar nenumarate link-uri care fac trimitere catre magazinele virtuale, de unde pot fi cumparate sute de sortimente de plante etnobotanice. Unele magazine isi fac o promovare de-a dreptul uluitoare.

"Legal smoke locul unde plutesti fericit, plante etnobotanice si accesorii bong iarba legala senzatii legale alternative, pastile de petrecere spice smoke high, senzatii unice legal-smoke distractie la maxim petreceri de neuitat plante psihoactive halucinogene euforice energizante afrodisiace legale", este doar un exemplu.

Site-urile sunt usor de accesat chiar daca pe prima pagina exista avertizari de genul: Se adreseaza exclusiv adultilor (varsta minima 18 ani) pasionati de plantele etnobotanice rare.

  • Comerciant: "Cred ca aceasta masura este o mana de ajutor data traficantilor"

HotNews.ro a contactat mai multi comercianti din domeniu care si-au exprimat opiniile legate de solicitarea premierului Emil Boc facuta Ministerului Sanatatii de a finaliza in
 
-inflorirea comertului la negru -abuzuri si excese ale organelor de control
-traficantii, mult mai organizati, vor primi un ajutor nesperat -comerciantii vor cauta solutii alternative (plante hibrid etc)
 
 
Efecte posibile ale interzicerii plantelor etno-botanice
regim de urgenta un act normativ privind interzicerea consumului de plante halucinogene. Selectii din declaratiile acestora:

-In acest moment sunt circa 200 de firme si 400 de magazine de vise care au adus bugetului sume consistente
-Interzic o planta? Va aparea un hibrid. Il vor interzice si pe ala? Va aparea altul
-Din 750 de produse din oferta, vor ramane cu 30-40. Probabil ca pentru restul se vor gasi solutii cum ar fi vanzarea la negru
-Anuntul Guvernului ar putea genera abuzuri din partea Politiei in masura in care nu se stie exact despre ce este vorba. Sunt vreo 400 de magazine si 1.000 de angajati care ar putea deveni infractori
-Ar fi trebuit sa fie acordat un termen in care comerciantii sa-si poata rezolva stocurile
-Eu cred ca aceasta masura este o mana de ajutor data traficantilor care sunt foarte bine organizati
-Daca nu se vor mai putea folosi drogurile usoare, se va trece la cele ilegale

Iata reactiile comerciantilor de droguri legale:

  • Reprezentantii Etnoplant.ro, cea mai veche firma dim comertul local cu plante etnobotanice, spun ca o decizie de scoatere in afara legii a acestui gen de comert va face sa infloreasca comertul la negru. "In acest moment sunt circa 200 de firme si 400 de magazine de vise care au adus bugetului sume consistente. Intelegem demersul premierului, dar ne indoim ca fenomenul poate fi eliminat printr-o lege. Este un fenomen pe care oricat l-ai restrictiona, va continua sa existe. Daca nu oficial, atunci sigur la negru. Interzic o planta? Va aparea un hibrid. Il vor interzice si pe ala? Va aparea altul", au declarat pentru HotNews.ro, oficialiii Etnoplant. Ei au estimat ca Ordonanta care se pregateste va matura din piata doar firmele mici, care vand produse cu statut oarecum incert. "Firmele mari se vor adapta si vor rezista, pentru ca plantele care se fumeaza si care sunt acceptate in Europa, vor
     
    Etnobotanica este o ramura a etnobiologiei care studiaza relatiile reciproce dintre om si mediul vegetal. In Romania, plantele etnobotanice, sunt vandute sub denumiri generice ca „aromaterapie” sau „etnobotanica”
     
     
    Ce sunt plantele etno-botanice
    ramane. Din 750 de produse din oferta, vor ramane cu 30-40. Probabil ca pentru restul se vor gasi solutii cum ar fi vanzarea la negru. In vremuri de recesiune, oamenii vor sa fumeze iarba ca sa uite de necazuri. Nici o lege nu ii va impiedica", au mai precizat reprezentantii Etnoplant.ro Ei sugereaza Guvernului sa interzica si spirtul medicinal, care baut, poate ucide.
  • "Oricum, Guvernul ar face bine sa interzica si usturoiul, pentru ca se poate obtine arsenic, daca nu stiau. Sa interzica si spirtul, ca diverse persoane il beau si mor. Una peste alta, noi am intrat primii pe piata din Romania, noi o sa iesim ultimii!", au mai declarat pentru HotNews.ro, oficialii Etnoplant.
  • Mircea Marinescu, Magicshoping.ro: Guvernul ar fi trebuit sa se consulte cu specialisti in domeniu care sa spuna ce substante ar trebui interzise si care nu. In produsele comercializate sunt foarte multe amestecuri de plante, unele dintre ele comune. Anuntul Guvernului ar putea genera abuzuri din partea Politiei in masura in care nu se stie exact despre ce este vorba. Foarte multi oameni ar putea deveni infractori. Sunt vreo 400 de magazine si 1.000 de oameni care ar putea deveni infractori. In plus, ar fi trebuit sa fie acordat un termen in care comerciantii sa-si poata rezolva stocurile. Eu cred ca aceasta masura este o mana de ajutor data traficantilor care sunt foarte bine organizati si este posibil ca o parte din tinerii care consumau droguri legale sa treaca pe cele ilegale.  
  • Florin Boghici, Etnofly.ro: Aceasta este o afacere pe care o fac printre picaturi. Insa este o afacere care trezeste suspiciuni. Eu cred ca daca nu se vor mai putea folosi drogurile usoare, se va trece la cele ilegale. Guvernul ar trebui sa aiba altceva in vedere, sa urmareasca alte lucruri, de exemplu sa urmareasca sa nu se mai vanda la negru, sa nu mai ajunga la copii, sa interzica produsele romanesti. Acestea chiar ar putea sa fie scoase deoarece cele produse in Romania sunt chiar periculoase.
  • Marius Serbanescu, Iarba-legala.ro: Au inceput sa faca tam-tam inca de acum doi ani pe aceasta tema si de aceea cred ca o sa mai treaca doi ani pana o sa puna in aplicare. Eu cred ca sunt probleme mai mari decat aceste plante care nu sunt pentru consumul uman!!! Acestea sunt ingrasaminte de flori, plante aromate pentru baie, pentru relaxare. Nu se consuma.
Dupa cum se poate observa din ultima declaratie, reprezentantii de la Iarba-legala.ro au fost mai reticenti fata de HotNews.ro sustinand ca ei nu comercializeaza produse pentru consumul uman. Insa produsele promovate pe site-ul lor demonstreaza ca sunt, totusi, altceva decat ingrasaminte de flori. De exemplu, un produs numit "Magic Powder" care nu poate fi folosit decat de persoanele de peste 18 ani costa intre 49,9 lei 0,3 grame si 139,9 lei 1 g. 

Alte exemple de preturi la produsele etnobotanice:

Special Gold, intre 39,9 lei 0,25 grame si 90 lei 0,75 grame
Ganja, intre 39,9 lei 0,5 grame si 69,9 lei un gram
Pulse, intre 30 lei 0,5 grame si 119 lei 3 grame
Ninja, intre 39,9 lei 0,5 grame si 69,9 lei un gram
Spice Tropical Synergy, intre 35 lei 0,5 grame si 140 lei 3 grame
Genie 90 lei 3 grame
Spice Diamond 50 lei 1 gram
Spice Gold Spirit 90 de lei 3 grame
Genie -Senzation 170 lei 3 grame

Ce sunt plantele etnobotanice?

Potrivit unor explicatiilor din Dex, etnobotanica este o ramura a etnobiologiei care studiaza relatiile reciproce dintre om si mediul vegetal. In Romania, plantele etnobotanice, sunt vandute sub denumiri generice ca „aromaterapie” sau „etnobotanica”. Potrivit unor informatii postate pe site-ul Phoneline.ro, Centrul European pentru Monitorizarea Drogurilor si Dependentei de Droguri (EMCDDA) a analizat componenta celei mai des intalnite game de produse, vandute sub numele de „Spice”.

In urma unor cercetari care au decodificat structura moleculara si biochimica a ierburilor, cercetatorii au descoperit ca efectele halucinogene descrise de consumatori sunt cauzate de niste substante sintetice, adaugate de catre producatori, care poarta numele de canabinoide. Cei mai intalniti compusi chimici sunt JWC-018 si CP 47, 495.

Acestia sunt receptori canabinoizi care se fixeaza pe o celula si declanseaza activitatea acesteia, generand un efect psihoactiv. Substantele pot fi de pana la 28 de ori mai puternice decat THC, elementul psihoactiv din canabis. Pentru a masca adaugarea componentilor chimici sintetici, producatorii completeaza amestecul cu o cantitate mare de substante care nu prezinta niciun risc, precum vitamina E, cafeina sau mentol.

Guvernul a luat decizia interzicerii comertului cu astfel de produse dupa ce au fost constatate mai multe cazuri in care aceste substante au facut victime printre tineri.


Citeste mai multe despre   
























Astra Film Festival 2017

VIDEO INTERVIU Bill Nichols, critic de film si pionier al studiului de film documentar: In timpul facultatii inca nu stiam ce voi deveni. Eu nu eram interesat sa fac bani, ci cautam implinirea. Si a durat o vreme sa imi dau seama.

Bill Nichols, critic de film american, profesor emerit si un pionier al studiului de film documentar contemporan a discutat in cadrul unui interviu despre visele si aspiratiile din tinerete, tehnicile din filmele documentare si influenta tehnologiei in industria cinematografica.
  • Intra in articol pentru a citi principalele declaratii ale lui Bill Nichols

21484 vizualizari

  • +1 (15 voturi)    
    inainte (Vineri, 5 februarie 2010, 17:02)

    marius [anonim]

    dar oare inainte de a aparea pe piata aceste magazine a ciupercile dupa ploaie de ce nu se facea comert la negru?
    • +10 (16 voturi)    
      hahaha (Vineri, 5 februarie 2010, 17:30)

      bibishte [utilizator] i-a raspuns lui marius

      esti naiv daca tu crezi ca nu se facea comert la negru :)) daca tu nu ai fost implicat in treaba asta, nu inseamna ca nu exista.
      • +4 (14 voturi)    
        Interdictie exista peste tot in UE ! (Vineri, 5 februarie 2010, 18:49)

        Moartea 'etnobotanica' [anonim] i-a raspuns lui bibishte

        "..oamenii vor sa fumeze ca sa uite.." mi se pare o fraza care spune totul despre imbecilitatea si mintea foarte simpla a unora.

        Evident, comerciantii au nevoie de stupizi care sa le cumpere prafurile facute in laborator, asa ca platesc postaci si zvoneri, au interes sa creada lumea ca marfa lor e "bio".
        E ca si cum eu bag prafuri sintetice halucinogene intr-un hamburger Mcdo, il presar cu niste patrunjel, sa fie si niste "plante" si ii zic "hamburger bio de vis" :)

        In general, masura e luata peste tot in UE, nu exista toleranta pt asa ceva si nu faci referendum in randul prostanacilor de 16 ani, ei oricum sunt de acord cu tot ce ii poate scoate din starea de tampenie plictisita:)

        Pana si ultra-toleranta Olanda, daca nu stiati, a inchis majoritatea coffee-shopurilor unde se fuma canabis, pt ca se observa ca pe langa acestea se dezvolta retele de trafic, prostitutie.. E normal, de unde naiba credeti ca are o fata de 14 ani in fiecare zi 50 de RON pt doza de "iarba'? Care da dependenta din cauza acelor prafuri sintetice.

        Proxenetii sunt foarte multumiti sa vada ca exista consumatoare de 'etnoplante', le urmaresc la magazin, apoi incep propun cu propunerile.

        Ceea ce te face mai puternic, mai destept si mai competitiv in viata nu e sa tragi pe nas sau sa fumezi droguri; e disciplina, munca, ameliorarea calitatilor fizice si intelectuale.

        Traim o epoca de regres si indobitocire, iar cei care consuma droguri contribuie la distrugerea bunului simt si la degradarea generala..
        • +5 (7 voturi)    
          hmm (Vineri, 5 februarie 2010, 19:49)

          bibishte [utilizator] i-a raspuns lui Moartea 'etnobotanica'

          mi se pare ca vorbesti in necunostintza de cauza, mai mult din ce citesti prin ziare sau ce auzi de la Mircea Badea.

          treaba cu Olanda este neadevarata, nu s-a inchis niciun coffeeshop. in plus, in Olanda se vinde IARBA, nu etnobotanice sau derivati ai amfetaminei. alta greseala pe care ai facut-o este sa presupui ca olandezii au, ca noi, fete de 14 ani care se prostitueaza. unde? bordelurile nu au voie sa le angajeze iar pe centura nu prea merge acolo. am locuit in Amsterdam si vreau sa spun ca olandezii sunt cei mai civilizati europeni. au un sistem de protectie sociala foarte bine pus la punct, un nivel de educatie foarte ridicat, lucruri care conduc spre o criminalitate scazuta. poti sa cauti pe google sa vezi ca au inceput sa inchida unele inchisori. in plus, politia mi-a lasat o impresie foarte buna prin modul lor de actiune. hai sa ne invatam, o data pentru totdeauna, sa nu mai dam in olandezi pentru ca nu suntem mai buni decat ei la absolut NICIUN capitol.

          cat despre restul discursului tau, nici nu are sens sa-l comentez. este o viziune imbatranita si cu ochelari de cal. imi pare rau pentru tine, vad ca ai niste principii morale si le respect si te apreciez pentru ele, dar sa stii ca lumea nu poate sa functioneze in ALB sau NEGRU. esti un om citit, dar care nu prea a umblat prin lume. sau daca a umblat, nu a stiut sa se raporteze la ce a vazut.
          • 0 (0 voturi)    
            Se inchid cofee shopurile (Vineri, 5 februarie 2010, 21:23)

            Netherland [anonim] i-a raspuns lui bibishte

            In septembrie 2009, acum 5 luni, au fost inchise 6 din cele 8 coffe-shopuri din Roosendaal si din Bergen op Zoom. Desi atrageau 25.000 turisti belgieni/saptamana, adica peste 1 milion/an, primariile celor 2 orase olandeze au fost asaltate de locuitorii satui de scandaluri, prostituate, proxeneti, traficanti si indivizi care se usurau peste tot, vomau si dormeau pe trotuare sau in parcuri.

            30 de primari din Olanda s-au reunit si au decis sa lanseze o campanie pt inchiderea acestor locuri unde se consuma droguri.

            Primaria din Amsterdam a anuntat ca va inchide 40 de coffee-shop pana la inceputul lui 2011 si va interzice ca un astfel de magazin sa existe la mai putin de 250m de o scoala.

            In rest, ce spui tu de Olanda e doar o impresie de moment, e o tara cu mare imigratie islamica si unde partidele de dreapta cresc repede. Opinia publica olandeza e satula si de droguri si de musulmanii marocani si turci. Probabil ai frecventat doar medii unde mai descinde si politia..
            • +1 (1 vot)    
              situatia din olanda (Vineri, 5 februarie 2010, 22:06)

              b [anonim] i-a raspuns lui Netherland

              s-au inchis intr-adevar la rosendaal cateva shop-uri dar din cauza turistilor si vecinilor.

              in amsterdam au precizat ca au curatat sectorul putin ca sa inchirieze direct la "sex worker" si la coffeeshop-uri erau prea multi intermediari.

              asta e tot in rest multa lume normala in varsta mai ia un jointje
            • 0 (0 voturi)    
              E Na si cu cu tine acum (Duminică, 28 februarie 2010, 8:54)

              Sorin [anonim] i-a raspuns lui Netherland

              Vorbesti in necunostinta de cauza pentru ca eu am locuit vara asta in Bergen op Zoom si nu sa inchis nimic ;) o zi buna .. in rest nu stiu .. si nu exista nimic pe acolo din ceea ce descri tu .. sa sti ca nu sunt tocmai baiatul cuminte si am umblat destul pe acolo .. anyway ... revino in epoca de piatra si ramai cu propiile pareri nu mai minti lumea
        • -1 (1 vot)    
          Uau! (Vineri, 5 februarie 2010, 19:57)

          Razvan007 [utilizator] i-a raspuns lui Moartea 'etnobotanica'

          Ai scris foarte bine! M-ai ca as fi inclinat sa iti preiau comentariul si pe alte situri. Ti-ai sustinut excelent punctul de vedere.
        • 0 (0 voturi)    
          //. (Miercuri, 17 februarie 2010, 14:02)

          el don [anonim] i-a raspuns lui Moartea 'etnobotanica'

          Ceea ce te face mai puternic, mai destept si mai competitiv in viata nu e sa tragi pe nas sau sa fumezi droguri; e disciplina, munca, ameliorarea calitatilor fizice si intelectuale.

          vad ca ai fost bine dresat! cine spune cum trebuie sa fii...... unde exsita acea carte sa vad si eu cum trebuie sa fiu eu! bineinteles ca la consum de droguri bagi si tigarile si alcolul si medicamentele luata fara masura si prscriptie medicala, nu!

          oricum ma bucur ca tu ai gasit fericirea, ah nu nu fericirea pt ca este mult mai important sa fi competitiv.....

          atunci cand vei incepe sa gandesti gandurile tale si nu a celor care le implanteaza in mintile noastre ca sa fim mai productivi atunci poate vei avea sansa de a vedea si alte lucrui interesante in viata... dar pana atunci baga mare sa fi competitiv, disciplinat cu multa munca, caci munca elibereaza, spuneau chiar si nazisti celor care i bagau in lagare!(editat de HotNews.ro)
    • +2 (4 voturi)    
      etnobotanic? (Vineri, 5 februarie 2010, 17:44)

      Andrzej [anonim] i-a raspuns lui marius

      Scuzati ca va rog rog ignoranta. Ce inseamna etnobotanic, la ce se refera si de unde a aparut aceasta sintagma.
      Oare pietele care vand : ceapa cartofi , leustean, marar ,stevie, urzici , si evident radacini de leac sunt piete etnobotanice ? Daca da de ce, daca nu de ce?
      • +2 (2 voturi)    
        ... (Vineri, 5 februarie 2010, 18:31)

        Aph [anonim] i-a raspuns lui Andrzej

        Se refera la plante (in acest caz mai degraba substante extrase din plante) care produc un anume efect asupra omului.

        Etnobotanica este o stiinta care se ocupa cu studierea efectelor plantelor asupra omului.
        • 0 (0 voturi)    
          fasole (Vineri, 5 februarie 2010, 20:09)

          eve [anonim] i-a raspuns lui Aph

          dar fasolea? consumata, fea nu are cumva un efect binecunoscut asupra organismului; astia cu retelele de magazine sunt de mii de ori mai interesati sa mentina afacerea dacat guvernantii sa o stopeze;
      • 0 (0 voturi)    
        Gandire cu premeditare (Sâmbătă, 6 februarie 2010, 12:17)

        VictorS [utilizator] i-a raspuns lui Andrzej

        Interzicem musetelul, valeriana, roinita, galbenelele, damiana si alte plante care efectiv ajuta organismul si nu il intoxica!
        Substante care sunt traditional consumate de catre oameni si care nu au nici o treaba cu drogurile, legale sau ilegale, au ajuns sa fie bagate in aceiasi oala cu substantele tratate chimic, vandute pentru consumul uman intr-un ambalaj fals.

        Interzicem ceaiurile pentru ca unii vindeau ceaiuri cu chimicale. E oare logic?

        In loc ca legea si institutiile sa isi faca treaba si sa vada de ce si cine intoxica copii cu derivati de anfetamina care se vand in Spice Shopuri, magazine de vise "legale" sub forma de sare de baie sau ingrasamant de plante, ei interzic tot ca sa hraneasca o mafia de mult institutionalizata in Romania.

        La fel e si cu drogurile "ilegale": substante ce in multe tari sunt recunoscute ca medicinale si inofensive, care de mult au intrat in cultura mondiala pentru efectele lor (ex: canabisul consumat de cei bolnavi de cancer, diabet sau insomnie cronica...) si a caror consum si cultivare pentru consum propriu nu mai entuziasmeaza nici un politist doritor de prima, sunt bagate in aceiasi oala cu prafuri extrase din vopsele sau (extrem de perisculoasele) medicamente aflate de mult timp in farmacii.

        Ce vom obtine?
        O populatie alienata si lipsita de discenamant si o mafie a drogurilor care se va dezvolta nestingherita in Romania.
        Daca la peste 30 de ani pot sa imi dau seama de unele lucruri - la 15-16 ani nu prea vezi lucrurile asa detasat si ai tendinta de a reactiona cand minciunile adultilor/statului ti se dezvaluie.

        http://www.youtube.com/watch?v=T3ixRqOauq4
    • +2 (6 voturi)    
      ... (Vineri, 5 februarie 2010, 17:58)

      Aph [anonim] i-a raspuns lui marius

      Ideea e ca aceste produse au aparut pe piata relativ de curand, fiind rezultatul reorientarii unor chimisti de la producerea drogurilor sintetice la aceste prafuri cu componente naturale mai mult sau mai putin modificate in laborator, dar care incearca sa simuleze pe cat posibil produsele ilegale. Si in alte tari precum UK au fost interzise de curand, principalul argument fiind ca efectele negative nu pot fi cunoscute decat in 10-30 ani cand s-ar putea sa fie prea tarziu pentru multi consumatori.
  • +9 (15 voturi)    
    o idee buna (Vineri, 5 februarie 2010, 17:03)

    so [anonim]

    insfarsit s-au gandit si ei sa faca o fapta buna , le-a luat cam mult sa-si dea seama ca prostiile alea nu sunt bune de nimic , tot iarba e sfanta
  • +7 (13 voturi)    
    m-am induiosat (Vineri, 5 februarie 2010, 17:18)

    cet23 [anonim]

    Ce grijulii sunt comerciantii astia de "ierburi" cu noi, societatea! Cica nu e insiprata decizia, ca o sa apara comertul la negru si va creste consumul de droguri clasice (mai periculoase).
    Cata grija... saracii, cred ca nu pot dormi noaptea gandindu-se la binele si sanatatea noastra!
    Induiosator!!!!!
    • -1 (9 voturi)    
      Bravo (Vineri, 5 februarie 2010, 18:16)

      gibi [utilizator] i-a raspuns lui cet23

      Imi pare rau sa o spun, dar au dreptate.
      O sa apara dealri de asa ceva pe la colturi de strazi sau pe langa "fostele" magazine de vise.
      Acum e cat de cat controlat consumul, dar ce te faci dupa?
      • 0 (6 voturi)    
        consum controlat... (Vineri, 5 februarie 2010, 18:26)

        Andrei Cosmovici [anonim] i-a raspuns lui gibi

        N-are nici o treaba ideea de consum controlat cu problemele pe care le creeaza aceste droguri.

        Cum poti pretinde ca legalizarea drogurilor usoare elimina insasi problema efectelor? Si discutam despre decese. Pana acolo insa, exista trepte de decadenta si dezintegrare sociala despre care nu se vorbeste.

        Daca ati observat bine, nici unul dintre intervenientii pro-utilizare droguri usoare nu a comentat in sensul apararii acestora. Atata au avut de spus: se va dezvolta comertul la negru. Implicit, accepta ca este o problema.
        • +2 (4 voturi)    
          Citeste si apoi voteaza (Vineri, 5 februarie 2010, 19:29)

          andreea23 [utilizator] i-a raspuns lui Andrei Cosmovici

          Ai dreptate, Este o problema sociala. Dar e doar una noua, De ce trebuie sa ne speriem de nou?
          Cu totii avem prieteni fumatori sau alcoolici. Rolul nostru e sa ii ajutam nu sa ii discriminam sau sa militam impotriva tutunului sau alcoolului,
          Se fac campanii la TV de informare pentru alcool sau cele pentru tigari. E decizia individului daca fumeaza/bea.
          Haideti sa admitem si sa ajutam.
          Nu interzicerea e solutia.
      • +1 (3 voturi)    
        Simplu... (Vineri, 5 februarie 2010, 18:41)

        cristi [anonim] i-a raspuns lui gibi

        1. Flagrantul. Folosesti politisti sub acoperire pentru a cumpara dupa site-uri si de la dealeri.
        2. Chemi televiziunile
        3. Bagi la puscarie vreo 20-30 pe un termen de 15 ani fara posibilitate de eliberare.
        4. Chemi televiziunile la proces. Iar.

        Gata!

        Este usor, vointa sa fie!

        Daca se implica si politicieni in trafic atunci lucrurile se complica, nu? Vezi situatia actuala a vilelor, constructiilor, terenurilor etc. pe unde si-au bagat astia coada.
        • 0 (0 voturi)    
          te consumi degeaba (Sâmbătă, 6 februarie 2010, 2:32)

          stupidu [utilizator] i-a raspuns lui cristi

          1. ce sa cumpere? nu este interzisa vinzarea plantelor respective, mai mult, chiar daca ar fi interzisa, poate nea' sectoristu' sa zica care planta e ok si care nu?
          2. astea vin oricum, dar is mai interesate daca tusa Floarea o fo violata de Gigel
          3. pe ce temei sa-l bagi la bulau?
          4. vezi la 2.
      • 0 (0 voturi)    
        mentalitatea mea invechita (Sâmbătă, 6 februarie 2010, 9:06)

        cet23 [anonim] i-a raspuns lui gibi

        Eu sunt mult mai ingust la minte, si la intrebarea ta "ce faci dupa?", mintea mea invechita are un raspuns simplu si fara echivoc: multi ani de puscarie!
        Dar deh, traim intr-o lume sofisticata, imbacsita pana peste refuz de drepturile omului, in care pentru a condamna un talhar e nevoie de armate de juristi, unde legea il scoate rapid din puscarie daca cumva intra.... Iti spun foarte sincer, eu sunt complet depasit de noul sistem de valori din societate. Injura-ma, fa ce vrei, dar eu cred ca democratia e paradisul tuturor pericolelor sociale.
    • 0 (0 voturi)    
      de ce nu sunt trasi la raspundere administratorii (Luni, 10 octombrie 2011, 9:43)

      maria [anonim] i-a raspuns lui cet23

      Da,atunci cand inregistrezi o afacere de comert te cheama Directia Sanitara si te pune sa semnezi o declaratie pe propria raspundere prin care te angajezi ca ,ceea ce vinzi tu,nu imbolnaveste populatia,la primul caz de deces trebuie actionata in judecata persoana care a comercializat produsul respectiv...cati administratori au dosare penale?
      Cati tineri au murit ,cati au ajuns la spital din cauza consumului...sa fie trasi la raspundere si pentru moarte ,dar si pentru zile spitalizare si ingrijire pacient..atunci se schimba datele problemei...!
  • +3 (7 voturi)    
    Potoliti-va (Vineri, 5 februarie 2010, 17:19)

    DivulDesign.com [anonim]

    Cred ca sunt lucruri mult mai importante decat niste plante care nu sunt pentru consumul uman. replica Etnoplant.ro, citez: "Una peste alta, noi am intrat primii pe piata din Romania, noi o sa iesim ultimii!", au mai declarat pentru Hotnews.ro, oficialii Etnoplant." este scurta si la obiect. Va legati si de interzicerea desenelor. nebunie totala, nu aveti ce discuta in parlament? rusine Boc.
  • +1 (13 voturi)    
    Asa bocule, asa te vreau ! (Vineri, 5 februarie 2010, 17:38)

    Den [anonim]

    Fii dur. Da o ordonanta "de graba" si intezice exsistenta papadiei. Asta era cea mai importanta treaba a guvernului tau. Iti zic o chestie: "Daca nu confiscati averile banditilor care ne-au lasat in curu gol sa stii ca sunteti complici cu ei. Data viitoare o sa ma mai prindeti la vot cand o vota tata !
  • +1 (17 voturi)    
    De asta mai era nevoie ! (Vineri, 5 februarie 2010, 17:39)

    #DeDreapta#6Case#DinMeditatii [utilizator]

    Oamenii traiesc bine.
    Autostrazile ne coplesesc.
    Somajul este ZERO.
    RAI !

    Asta mai era de facut: inchiderea plafarului !
    Bravo Boc Mondialu' !
    • -3 (5 voturi)    
      Pentru tine (Vineri, 5 februarie 2010, 18:42)

      cristi [anonim] i-a raspuns lui #DeDreapta#6Case#DinMeditatii

      Nu te bashica, aurolacul tau a ramas inca legal. Poti sa ti-l procuri de la orice ferometal.

      Vise placute!
      • +2 (2 voturi)    
        Recunoaste ... (Vineri, 5 februarie 2010, 19:03)

        #DeDreapta#6Case#DinMeditatii [utilizator] i-a raspuns lui cristi

        ... ai votat cu Marele Carmaci, nu ? ;)
        Succesuri.
  • 0 (12 voturi)    
    vrajeala (Vineri, 5 februarie 2010, 17:42)

    bocboc [anonim]

    aia au murit de la bautura de la un gram de ierburi nu moare nimeni
  • +6 (10 voturi)    
    Decriminalizare va rugam. Ati promis! (Vineri, 5 februarie 2010, 17:43)

    Hohn 2 [anonim]

    Cititi va rog asta: http://www.hotnews.ro/stiri-ultima_ora-6879070-adolescent-din-bucuresti-murit-dupa-consumat-plante-etnobotanice.htm

    E rezultatul unui studiu facut de o comisie prezidentiala. E nevoie de asa ceva in Romania si se pare ca acu a venit momentul.
  • +4 (12 voturi)    
    bravo! (Vineri, 5 februarie 2010, 18:00)

    marcel13 [utilizator]

    dar despre persoanele care au ajuns la spital sau care au murit din cauza acestor plante,,etnobotanice'' nu suflati nicio vorba .va ascundeti dupa inscriptia ca nu sunt pentru consum uman dar le vindeti stiind bine ca pentru asa ceva sunt folosite.sunt curios, familiilor voastre le-ati recomanda o cura?
  • -2 (12 voturi)    
    etno idioti (Vineri, 5 februarie 2010, 18:01)

    Andrzej [anonim]

    Sunt uimit de aceasta reactie disproportionata pe un subiect colateral.
    Primul ministru se implica pe o tema falsa si se face de ras cu solutii pompieristice.
    S-a intrebat de ce de ani buni asazisi specialisti propun "solutii alternative" , cu rezultate cel putin discutabile in care sunt folosite plante cu mare risc la care "specialistii: ministerul sanatatii" nu au reactie desi au fost mii de rclamatii privind vindecatorii si retetele lor care au dus prematur la groapa oameni cu sanse sigure de a supravietui?
    Sunnt publicatii cunoscute intre care si Formula As, care daca ar fi aduse in judecata pentru victimile pe care le au pe constiinta ar fi datori mii de ani incepand de azi.
    Celoru care se ingozesc de riscurile la care se supun cei care sunt clientii acestor magazine(etnobotanice aud ca se numesc) ar trebui sa fie si mai ingroziti de consumul de alcool si tutun din Romania.
  • +1 (7 voturi)    
    autorizatia magazinelor cu droguri. (Vineri, 5 februarie 2010, 18:11)

    mircea [anonim]

    Am impresia ca Boc a ratat ocazia de a scapa de cativa functionari spagari,pentru-ca nu poate nimeni sa spuna ca a obtinut fara spaga functionarea magazinelor de droguri.Indivizii care la administrau,ar trebui supravegheati o perioada dupa inchidere,pentru-ca tot ei vor incerca furnizarea la negru.
  • 0 (2 voturi)    
    Aducetiva aminte (Vineri, 5 februarie 2010, 18:11)

    bistrita [anonim]

    Oare ati uitat ca Eba a facut apologia drogurilor usoare. Se vede ca avem memorie scurta..
  • -3 (7 voturi)    
    Am si o propunere (Vineri, 5 februarie 2010, 18:14)

    andrzej [anonim]

    Catre dl. prim ministru E. Boc
    pROPUNERE:
    Propun sa li se refuze serviciul medical public celor care sunt dovediti a fi fumatori, consumatori de alcool, cat si cei care au optat pentru medicina zisa:alternativa:, iar media care face publicitate unui alt mod de viata decat cel reglementat sa fie pasibilide excludere si reparatii (amenzi) datorate statului care a aboda viciu, sub oriceforna s-ar manifesta(activitatea politixa).

    Cu incredere, un abolitionist
    • +4 (6 voturi)    
      aloooo domnu' (Vineri, 5 februarie 2010, 18:41)

      stupidu [utilizator] i-a raspuns lui andrzej

      de ce nu propui atunci ca acestia sa nu plateasca nici asigurari de sanatate si sa se scoata si taxa pe viciu din pretul alcoalelor si tigarilor. sau vrei numai sa plateasca si sa nu beneficieze de servicii????
      • +1 (1 vot)    
        Nu domnu' lagal e sa platesti! (Vineri, 5 februarie 2010, 22:12)

        andrzej [anonim] i-a raspuns lui stupidu

        Scuze , dar de platit trebuie sa plateasca , ca asa e legal: sa platesti si sa nu ai nici un avantaj...
        Ia nu mai veniti pe aici cu diversiuni....
    • +2 (2 voturi)    
      Doamne ajuta! (Vineri, 5 februarie 2010, 20:47)

      dan [anonim] i-a raspuns lui andrzej

      As fi primul care as renunta la serviciul medical public. Evident si la plata asigurarilor aferente.
      • +1 (1 vot)    
        stai flexat (Sâmbătă, 6 februarie 2010, 3:16)

        stupidu [utilizator] i-a raspuns lui dan

        tu nu faci parte din categoria privilegiata: MI, SRI, MAPN si altii, noi sintem pulimea care trebuie doar sa contribuie. de pe tine mai trebuie sa traiasca toti cei ce se considera corecti si vegheaza asupra ta (oare i-ai rugat vreodata sa fie cu geana pe tine???), cel mai bine e sa lucrezi, sa faci bani si sa te impoziteze si dupa aia sa vina bugetarii sa te chestionezeca de ce iti faci de cap!!! baaa, le distrugi sanatatea ca fumezi o iarba, tragi o tigara si bei o palinka!!!! baaa, din cauza voastra nu putem trai noi bugetarii, muriti prea repede din cauza drogurilor si nu apucam sa luam pielea de pe voi!!!!
  • +2 (12 voturi)    
    era si timpul. (Vineri, 5 februarie 2010, 18:15)

    Anonimul [utilizator]

    Cat de cretin sa fii sa cumperi si sa incerci astfel de chimicale?
    Foarte bine ca se inchid, ratatii trebuie sa-si caute alte metode de-a se simti bine.
    • +1 (1 vot)    
      ha, ha (Sâmbătă, 6 februarie 2010, 2:57)

      stupidu [utilizator] i-a raspuns lui Anonimul

      nu trebuie sa fii cretin! s-ar putea ca intr-o zi sa nu-ti mearga chiar bine si sa-ti cauti fericirea in altceva, sau s-ar putea sa incerci asa ceva doar si pentru ca alti prieteni de-ai tai au facut-o, nu te considera infailibil. n-ai facut niciodata in viata vreo chestie pe care nu credeai c-o s-o faci vreodata? ai facut sex cu pritena ta doar in pozitia misionarului? n-ai incercat niciodata altceva? deh, afla ca viata e plina de surprize, si nu vb. de alea de la tvr cu andreea marin. ce azi ti se pare aiurea, miine ar putea sa ti se para "usual". ps: nu vorbi fara sa stii....
  • +1 (7 voturi)    
    Totul natural (Vineri, 5 februarie 2010, 18:31)

    xolv [anonim]

    Totul natural, amestecuri de plante etnobotanice impregnate cu THC sintetic... Vreau sa vad si eu unde creste natural acest Magic Gold! Poate imi precizati si demunirea in latina!

    Acesti 'legalizati' merita judecati si condamnati ca orice traficanti de drept comun. Daca vor disparea 500 de traficanti (magazine) eu nu vad un lucru rau in asta. Efortul si riscul de a apela la un dealer "consacrat" e considerabil mai mare decat a intra intr-un supermarket. Asa ca va rog faceti-o pe riscul vostru, mai ales sub filaj!

    Legale / ilegale, tot droguri raman; Ignoranta noastra speram sa nu ne impiedice sa vedem asta.
  • +2 (8 voturi)    
    Droguri usoare (Vineri, 5 februarie 2010, 18:31)

    ictin [anonim]

    Cea ce comercianti de "ierburi" uita sa spuna, iar cei mai multi comentatori nu stiu, este ca respectivele pilule contin amfetamine. Amfetaminle sunt la ora actuala unele din cele mai periculoase droguri, si nu numai din prisma dependetei pe care o dau. Daca o sa aveti cumva ocazia sa aflati povestea unui drogat cu amfetamine, o sa vedeti atunci povesti horror, pe langa care dependeta de cocaina sau heroina pare o joaca de copiii.

    Asa ca aceste mizerii nu se pot in niciun caz numi droguri usoare. Da cu marijuana, hasis sunt de acord, alea chiar ar trebui sa fie legale, din punct de vedere al efectelor adverse si al gradului de dependeta pe care il ofera. Dar nu mizeriile astea. Chiar am vazut acum ceva timp un documentar pe NGC despre dependetii de amfetamine, si pot sa spun ca un cadavru arata bine pe langa ei (nu mai aveau dinti, fata le era defromata, erau slabi ).
  • +1 (5 voturi)    
    Este o masura care trebuia (Vineri, 5 februarie 2010, 18:41)

    Audit [utilizator]

    luata demult. Trebuia sa moara un tanar sa se ia aceasta decizie.
    A spune ca se trece la negru e gresit. Va trece un 10% iar ceilalti se vor teme de lege. Frica de lege inca exista.
    • 0 (0 voturi)    
      sigur!!! (Sâmbătă, 6 februarie 2010, 3:04)

      stupidu [utilizator] i-a raspuns lui Audit

      eu nu stiu de ce mai stau si ma mai gindesc, dar na, oricum imi da cu virgula flotanta, eu ma gindesc ca tu sigur nu ai fi in stare sa deosebesti canabisul de o planta de asta etnobotanica, si sigur daca ti s-ar servi ca o fiertura ai zice ca a fost un ceai bun :)). ca a murit tinarul ala, hmm nu stiu ce sa zic, sa-i fie tarina usoara, a murit de embolie pulmonara??? asta deja da iar cu virgula daca stii ce-i aia embolie pulmonara, cine dreac' i-a facut cheaguri in singe???
      statistic vorbind: a murit unul la citi consumatori??? ne poate da cineva detalii?? citi ati sarit sa va vaccinati de porcina? citi au murit de porcina (aaah, voi stiti numai de toni) citi au murit de vaccin??? io zic sa stati flexati si sa va uitati in gura lui boc si a lu' cercel ca sigur scot ei unvaccin contra plantelor astea, aaaa, si daca nu iasa vaccin, iasa o lege baaaaaa!
  • +2 (4 voturi)    
    cerere de oferta (Vineri, 5 februarie 2010, 19:01)

    florin [anonim]

    de unde pot sa cumpar si eu niste iarba / hash ? :)
  • +2 (4 voturi)    
    foarte bine (Vineri, 5 februarie 2010, 19:08)

    gigel de luxembourg [utilizator]

    sa fie inchise si legalizat cannabisul, care este pur si fara efecte colaterale.
  • +2 (4 voturi)    
    Legalizare (Vineri, 5 februarie 2010, 19:31)

    Gee [anonim]

    Aceste ierburi legale sunt cu mult mai periculoase si invazive decat cannabisul natural.Prin urmare,eu sunt pentru legalizarea consumului de iarba,ilegal actual,tocmai ca e mult mai inofensiva si efectele sunt cu mult mai...naturale si consumer-freindly(cei care au consumat,stiu la ce ma refer).

    Desigur,in paralel,o educatie a pustimii teribiliste,asa cum se intampla si in alte tari,in privinta lor-adicalea "bre,ia de fumeaza daca vrei,da' macar stai o minima predica sa iti tin si sa te si invat cum se ruleaza un cui".

    Adica asa cum s-a procedat in toate tarile in care,actualmente,e legal sa consumi diverse prafuri si mugurasi.

    Peace!
  • +1 (3 voturi)    
    Deviza puritanilor (Vineri, 5 februarie 2010, 19:33)

    ungheorghe [anonim]

    Cineva, undeva, se simte bine, iar asta trebuie sa inceteze. Din cunostintele mele vagi de istorie, prohibitia nu functioneaza niciodata, dar da al dracului de bine la "cetatenii ingrijorati".

    Vreti sa eliminati drogurile? Incercati cu educatia, dar deh, asta nu e genul de abordare care sa te faca sa ajungi la stiri.
    • +1 (1 vot)    
      Periculos (Vineri, 5 februarie 2010, 20:05)

      Frobenius [anonim] i-a raspuns lui ungheorghe

      Educatia este periculoasa. Educatia i-ar putea face pe unii sa isi dea seama ca sintagma "plante etno-botanice" este o aberatie. Inclusiv pe domnul "profesor" Boc. Se duce naibii subiectul, noi despre ce mai vorbim? (nici o aluzie la un celebru banc cu ardeleni)
  • 0 (2 voturi)    
    si daca (Vineri, 5 februarie 2010, 19:53)

    Bypp [utilizator]

    Si daca adolescentul nu a murit? si totoul este o inscenare?
  • +2 (2 voturi)    
    hint (Vineri, 5 februarie 2010, 20:01)

    cvi [anonim]

    ce aveti voi in hartia aia de ziar nu sunt muguri! ;)
    Sa nu va apucati sa fumati frunzele ca va pierdeti vremea. Puteti sa faceti niste "lapte" sau niste "prajiturele". ;)
    • +1 (1 vot)    
      hint hint (Vineri, 5 februarie 2010, 20:16)

      skank [anonim] i-a raspuns lui cvi

      m-ai luat.. tocmai vroiam sa spun ca aia din poza nu sunt muguri veci.. sunt frunze, de canepa de pe camp. la cum arata nici de lapte nu's bune
  • -1 (1 vot)    
    Asta-i buna !!!Pedepse mari pentru comercianti . (Vineri, 5 februarie 2010, 20:15)

    cornel [anonim]

    Ce amenintari domnule !! Toti ne ameninta cu vanzarile la negru. Asta-i buna !! Sa se faca urgent o dispozitie legala care sa pedepseasca crunt pe cei care ameninta cu comecializarea la negru. Din pacate, asta e prost, noua ne lipseste o institutie fff. importanta : JUSTITIA ! Doar pentru avantajele lor materiale : salarii, sporuri, drepturi impuse numai de ei. Mizerii !!
    Suntem in Romania. Nu putem beneficia numai de justitie europeana ???
  • 0 (0 voturi)    
    Bravo! (Vineri, 5 februarie 2010, 20:44)

    dan [anonim]

    Da E-urile cancerigene si plantele modificate genetic cand le interzice?
    Astea au efect muuult mai grav decat ierburile. Ierburile le folosesc doar cei ce vor. In schimb plante modificate genetic pot fi vandute fara nici o eticheta in supermarketuri. Sau alea nu trebuiesc testate 20-30 ani?

    Mai mult, a fost aprobata testarea unor pesticide LA SCARA LARGA in romania. Teste pe care alte tari le-au refuzat.
  • +3 (3 voturi)    
    pe bune? (Vineri, 5 februarie 2010, 22:11)

    dragos [anonim]

    consum de ceva timp si intradevar nu le recomand in defavoarea cannabisului. daca le interziceti, mai ales acum cand populatia e obisnuita sa fumeze cand are chef = paradisul traficantilor.
    legalizati naibii iarba odata. chiar sunteti batuti in cap? si celor care nu sunt familiarizati cu astfel de substante sa se abtina de la comentarii. iarba nu e drog! e bine sa te informezi inainte sa deschizi gura.
  • +1 (1 vot)    
    parerea mea (Vineri, 5 februarie 2010, 22:36)

    cetateanul [anonim]

    Societatea trebuie educata sa nu bage toxine in corp, societatea nu ar trebui sa interzica ca sa faca individul cu viata lui, interzicerea duce la imbogatirea mafiei. vezi cazul cu alcapone sau cu drogurile peste tot in lume. Prostitutia trebuie legalizata, este raul cel mic.
  • 0 (2 voturi)    
    Foarte bine... (Vineri, 5 februarie 2010, 22:43)

    helium [anonim]

    Treaba cu verdeata asta artificiala cu efect halucinogen e o prostie, sunt cativa baieti destepti care-si baga in buzunare pe carca tinerilor slabi de ingeri si indolenti care vor sa fie high.

    Interdictia de a vinde va genera comertul cu ierburi la negru? Iauzi? Dar magazinele alea, in afara de produse nu mai vand si celelalte ierburi pe sub mana?

    Deja adolescenta din ziua de azi e altfel, copii houseri, emo care isi aleg camarazii dupa haine si dupa muzica ascultata...bineinteles de 2 lei.
    Party-urile fara verde deja numai au farmec, spun ei.

    E altfel acum, nostalgic fiind iti e dor de vremurile de altadata, rusine celor ce vad viata in iarba si au probleme existentiale superificiale.

    Bautura, femei, trabucuri si punct. Ierburile te fac praf...iti distrug neuronii. Medicii fara perdea au recunscut ca prin intermediul drogurilor usoare se ajunge la un nivel mai inalt.

    Cine spune ca ele nu creaza dependenta se inseala amarnic si este cat se poate de iresponsabil!
  • 0 (0 voturi)    
    Amenintarea cu comertul la negru (Sâmbătă, 6 februarie 2010, 10:22)

    bogdan [anonim]

    ar trebui taxata ca atre de autoritati. Amenzi si puscarie la "alb" - adica pentru toti care incarca legea. cam toata lume cand i se cere sa respecte legea invoca marirea comertului la negru (tigarile, bautura in curand serviciile publice si mancare). Raspunsul trebuie sa fie ferm si descurajant. Altfel vor veni si traficantii de droguri grele si cei ce fac trafic de persoane cu propuneri de reducere a comertului negru prin legalizarea activitatilor lor.
  • 0 (0 voturi)    
    l (Sâmbătă, 6 februarie 2010, 10:51)

    yup [anonim]

    noi n-am avut iordan aseara asa ca am baut si fumat tutun. cea mai naspa combinatie. ard-o focu` beutura.
  • 0 (2 voturi)    
    e pipi impotriva vantului :) (Sâmbătă, 6 februarie 2010, 11:37)

    gimini [utilizator]

    Boc a facut, inca o data, un pishu impotriva vantului. Da' nu-i nimic, e mic si il iertam.

    Am cautat pe Google.nl "smartshop" si inca de la primele rezultate verdictul e clar.

    www.onlinesmartshop.nl - livreaza in Romania
    www.azarius.nl - livreaza in Romania
    www.smartshop.nl - livreaza in Romania

    Nu mai zic de faptul ca suntem in Europa: un drum de la Oradea in Olanda dureaza 10-12 ore (da, mai Boacana, din Ungaria incolo exista autostrazi!). In maxim o zi un stoc nou de ierburi de-astea a intrat in Romania. In ziua urmatoare e fumat pana la Constanta. Probabil dupa ce a distrus micile afaceri cu forfetarul, acum microintreprinderile cu desfiintarea statutului de micro, nea Bocanila a hotarat ca a venit in fine momentul si pentru aceste ierboshopuri. Si dupa aia mai luam o gura de fân de la FMI, că impozite, de unde?
  • 0 (0 voturi)    
    favorizeaza consumul de droguri de mare risc... (Sâmbătă, 6 februarie 2010, 14:15)

    alex [anonim]

    eu sunt de parere dak magazinele de vise vor disparea va fi un mare haos cu tinerii care au consumat pina acum si se va incuraja consumul de droguri de mare risc...si at ne vom confrunta cu o alta mare problema....ar tr scoaterea usor de pe piaata sau sa ramana doar cei cu magazinele in legalitate ...
  • 0 (0 voturi)    
    Etno (Sâmbătă, 6 februarie 2010, 21:12)

    Gabriel [anonim]

    Problema e simpla.Voi nu muriti de grija consumatorilor,ci de faptul ca veti putea fi legati si pentru a nu se intampla asta va trebui sa cotizati.Vin vremuri grele si pentru voi,nu stiu cum sa va numesc de la prosti la nenorociti.Ati mai venit cu o idee tampita,ca elevii nu aveau destule,inclusiv sa experimenteze sinuciderea prin spanzurare!
  • 0 (0 voturi)    
    Drogati ! (Duminică, 7 februarie 2010, 2:23)

    hah [anonim]

    In primul rand, cei care dau exemple penibile de genul : " Uite, in Olanda s-au inchis coffe-shop'urile " .
    Pai ba baiatule, s-au inchis coffe-shop'urile dar acolo a fost si o sa fie intotdeauna legal faptul ca poti sa detii asupra ta pana la 2-3 g de marijuana, un numar de pastile ecstasy..etc.. pentru consum propriu, ceea ce in Romania nu exista.
    In Elvetia sunt o gramada de kantoane care tolereaza detinerea de marijuana pentru consum propriu.
    In Anglia roiesc magazinele de plante etnobotanice si produse sintetice .. In Cehia, incepand cu 2010 poti sa ai asupra ta pentru consum propriu o cantitate mica de : heroina, cocaina, marijuana, ciuperci ...etc.
    S-a facut o data un studiu de catre o agentie de presa internationala privind numarul consumatorilor de droguri : acolo unde toleranta este zero, acolo e traficul cel mai mare si numarul cel mai ridicat de dependenti ...
    Sunt o gramada de plante care cresc pe langa casa omului in Romania si care-ti dau efecte halucinogene de tot felul, trebuie doar sa le cunosti.
    Vreau sa vad sfaturi doar de la persoane care nu consuma nimic : nu alcool, nu tutun, nu cafea !
    Daca esti consumator moderat sau ocazional de alcool,tutun sau cafea, poti sa te bagi in gaurica maica-tii ca sfatul tau e egal cu zero, esti si tu unul din drogati .... produsul difera.
  • 0 (0 voturi)    
    legale sau ilegale ? (Marţi, 9 februarie 2010, 11:07)

    klara [anonim]

    toate drogurile omoara, dar acestea omoara mai repede creeaza dependenta psihica in primul rind, de la consumul de special gold faci stop cardiac, daca nu iti prinzi copilul la timp iti moare, iar daca totusi il prinzi iti trebuie foarte multa putere sa lupti alaturi de el cu medicii specializati, medicamente si foarte multa rabdare, este cumplit, nu doresc nimanui sa treaca prin asa ceva.
  • 0 (0 voturi)    
    plante etnobotanice = droguri sintetice (Joi, 11 februarie 2010, 0:16)

    Mircea [anonim]

    Asa zisele "plante etnobotanice" sunt in realitate DROGURI SINTETICE: http://en.wikipedia.org/wiki/Spice_(drug)

    Atat magazinele de gen cat si guvernul mint cu nerusinare!
  • 0 (0 voturi)    
    ? (Joi, 11 martie 2010, 14:53)

    flo [anonim]

    poate sa imi zica si mie daca se mai vand chestii sin astea? ca am auzit k s'au interzis...si daka da unde anume...zona cluj
  • 0 (0 voturi)    
    HA (Vineri, 19 martie 2010, 0:40)

    G [anonim]

    Eu imi doresc un lucru prea maret. De fapt va doresc voua celor ce distribuiti si vindeti "vise" tinerilor inca imaturi si usor de convins in toate. Va doresc tuturor sa ajungeti slabi ca si ei intr-o buna zi, sa va pierdeti mintile incat sa apucati sa consumati tot ce vindeti si sa deveniti consumatori si suflete pierdute la fel ca ei. /// DISTRACTIE PLACUTA!
    [Editat de HotNews.ro]
  • 0 (0 voturi)    
    droguri legale (Miercuri, 14 iulie 2010, 22:39)

    anonim [anonim]

    droguri legale ra trebui sa le interzica in Romania politia doarme nu prinde drogatii
  • 0 (0 voturi)    
    Ninja (Duminică, 1 august 2010, 15:35)

    Paula [anonim]

    Am si eu o intrebare : ninja si drogurile de la spice'uri creeaza dependenta ? si nu intotdeauna au aceleasi efecte. Am fumat ninja de 3 ori si abea astept sa fumez din nou . Pot ramane dependenta ? Care sunt riscurile ?
  • 0 (0 voturi)    
    curios (Miercuri, 3 noiembrie 2010, 10:03)

    afi [anonim]

    De exemplu, un produs numit "Magic Powder" care nu poate fi folosit decat de persoanele de peste 18 ani costa intre 49,9 lei 0,3 grame si 139,9 lei 1 g.


    De cand ingrasamintele au interdictii de vanzare pt persoane sub 18 ani?!


    Oricum, Guvernul ar face bine sa interzica si usturoiul, pentru ca se poate obtine arsenic, daca nu stiau. Sa interzica si spirtul, ca diverse persoane il beau si mor. Una peste alta, noi am intrat primii pe piata din Romania, noi o sa iesim ultimii!", au mai declarat pentru HotNews.ro, oficialii Etnoplant.


    Bai idiotilor de comercianti: ustoriul si spirtul nu sunt stupefiante iar arsenicul nu e nici pe departe un drog ci o otrava....(drog: drog (dróguri), s. n. – Stupefiant.)
  • 0 (0 voturi)    
    omg (Luni, 15 noiembrie 2010, 17:26)

    bbbb2 [anonim]

    deci nu dorm de 3 zile.is rupta.nu mananc.tremur am o privire ucigatoare inima e mai ok akm.dar is momente cand incepe iar tare.dar nu reusesc sami inchid ochii.imi tin mana pe ei sa fie inchisi si cu ei inchisi simt k mi se maresc de marca mas mira de ceva.si trebe sa iau mana k piscaie.prietena mea e e ok.k ea in dimineata knd am luat ei ii este rau dak bea apa.si a baut dupa ce a luat formula 1.si a fost un pic agitata dar in prima zi dupa a reusit sa doarma.sa merg la spital mam gandit..dar merg si ma stiu toti k consum dealea mai apar si pe la stiri si faza e k iti baga o perfuzie si nu stiu.k nu am lesinat sau cva..am mai auzit de silver sau cva de genu k nu dormi 3 zile...e cva de genu..dar is rupta.beau apa multa sa elimin chestia asta dar nu stiu ce mai pot face..dak a luat cineva sau stie ce pot sa fac..ast rasp dar in nici un caz nu luati.dak mie mi sa intamplat asta care pana akm luam de 10 ori mai mut intro seara si nu am patit niciodata nimik de genu...akm arat k moartea in vacanta..nu stiu ce s fac...oricum pe zi ce trece baga tot mai multe chestii in ele si noi dam bani si ne fut viata.pentru ceva minute de..nu stiu ce..k doar aveam chef de vorbit.eram singure aks...asta a fost ultima data
  • 0 (0 voturi)    
    A fi sau a nu fi (Marţi, 22 februarie 2011, 2:33)

    Spaima Comunistilot [anonim]

    Nu au cum practic sa le interzica . Se schimba sistemul, apar noile influente si din pacate si efectele negative . Dar daca am votat pentru democratie ... atunci de ce functionam ca pe vremea lui Ceasca ? Lasati populatia sa decida daca vor sau nu sa consume ...


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version