Expert rus: Interceptoarele din Romania ameninta securitatea Rusiei. Rachetele SM-3 ne reduc sensibil capacitatea de intimidare nucleara

de Olga Popescu     HotNews.ro
Vineri, 5 februarie 2010, 14:28 Actualitate | Esenţial

Planurile de amplasare in Romania a rachetelor de interceptare, care fac parte din scutul european al sistemului global de aparare aeriana al SUA, reprezinta o reala amenintare la adresa securitatii Rusiei, a declarat, pentru RIA novosti, redactorul sef al revistei 'Aparare nationala', colonelul Igor Korotcenia.

"Este vorba de instalarea in Romania, pana in 2015, a variantei terestre a sistemului care presupune folosirea noilor rachete SM-3 (standard missile). Fara indoiala, arma este capabila sa reduca intr-o masura considerabila capacitatea Rusiei din sfera intimidarii nucleare", a explicat ofiterul rus.

Potrivit afirmatiilor sale, rachetele SM-3 pot, in virtutea programului de modernizare si perfectionare TTX, sa intercepteze si sa distruga rachetele balistice intercontinentale rusesti in faza primara a traiectoriei de zbor.

Korotcenia a amintit ca Pentagonul analizeaza posibilitatea deplasarii in Marile Baltica, Neagra si Barents a navelor de lupta ale flotei militare americane, dotate cu acelasi sistem de rachete. "In cazul amplasarii in Romania a elementelor americane ale scutului global de aparare aeriana, Rusia trebuie, drept raspuns, sa anunte ca aceste noi puncte vor fi privite drept tinte principale de atac pentru sistemele de rachete rusesti", a avertizat expertul.

El a subliniat ca elita politica militara a Rusiei trebuie sa dea clar de inteles ca Rusia nu va lasa fara raspuns decizia SUA de a amplasa elemente ale scutului pe teritoriul ei, transmite RIA Novosti.  

'Rusia trebuie sa intareasca potentialul de lupta al Flotei din Marea Neagra'

In contextul noilor planuri americane privind scutul antiracheta, Rusia trebuie sa intareasca potentialul de lupta al Flotei din Marea Neagra, a declarat, pentru postul de radio Eho Mosckvy, seful Statutului major general al marinei militare a Rusiei, Viktor Kravcenko.

Potrivit spuselor sale, daca rachetele americane vor fi instalate pe teritoriul Romaniei si in apele Marii Negre, acest lucru va conduce la o modificare a echilibrului de forte din regiune, si nu in favoarea Rusiei.


Citeste mai multe despre   
























Material sustinut de Superbrands

Help Net, 19 ani de excelenta pe piata farma

Help Net Farma opereaza una dintre cele mai importante retele de farmacii din Romania si face parte alaturi de Green Net - importatorul si distribuitorul de suplimenti nutritivi si dezvoltatorul lantului exclusivist Beautik Haute Perfumerie, din grupul Farmexim, primul importator si distribuitor de produse farmaceutice din Romania.

7047 vizualizari

  • +28 (36 voturi)    
    Acum chiar ma bucur ca vom avea sistem antiracheta (Vineri, 5 februarie 2010, 14:36)

    Rescatorul [anonim]

    Astia au tupeu, nu gluma?! Ne iau si dreptul la aparare!? Astept comentariile agenturii KGB/GRU...., marii patrihoti ai Romaniei.
    • -16 (34 voturi)    
      Interese romanesti (Vineri, 5 februarie 2010, 14:58)

      Constantin [anonim] i-a raspuns lui Rescatorul

      Cu cine ai vrea sa te intelegi mai bine? Cu vecinul de peste grad care te injura tot timpul si-ti fura din curte sau cu cel de la capatul celalalt al satului care are o casa boiereasca si te invita la petreceri de doua ori pe an?
      • +18 (24 voturi)    
        Cu rusii nu merge asa... (Vineri, 5 februarie 2010, 15:33)

        mircea [anonim] i-a raspuns lui Constantin

        Cu rusii nu poti sa te intelegi! Nu sti daca is trezi sau nu cand vorbesti cu ei...ce e azi alba, miine e neagra! Ne-am tot "inteles" cu rusii pana in 89 si "tare" bine ne-a mai fost!! Rusii trebuie pusi la respect....altfel si-o iau in cap!!! Nu avem nimic de castigat de la rusi!! Is vai de mama lor...
        • -7 (11 voturi)    
          hahaha! (Vineri, 5 februarie 2010, 17:12)

          ady [anonim] i-a raspuns lui mircea

          tu habar n ia ce vorbesti acolo!cand ti au inchis gazul si dardaiai de frig in garsoniera ta cred ca nu aveai atat tupeu!acum ca vine primavara ai prins curaj!sa te vad cum ii pui tu la punct!
      • +14 (16 voturi)    
        trezeste-te din somn................ (Vineri, 5 februarie 2010, 15:54)

        capatu` satului [anonim] i-a raspuns lui Constantin

        si vezi ca dupa al doilea razboi mondial nu a contat cat de aproape esti ca distanta fata de Rusia ci daca esti in alianta cu US...,
        va reamintesc ca Austria, Franta, Germania, Anglia sunt mai aproaae geografic fata de Rusia - totusi au incheiat tratate cu US si au avut de castigat.......,
        la noi relatia cu Rusia a fost intodeauna in pierdere pt. noi, sa-ti reamintesc: "stalin si poporul rus fericire ne-au adus" - crimele si grozavile facute de soldatii rusi pe teritoriul Romaniei, o lei platiti victimelor din Romania ale accidentului de la Cernobil - gazul nu vine de la gazprom direct, ci printr-un intermediar, situatia din transnistria, si nu in ultimul rand tezaurul si teritoriile luate, pt. care au murit foarte multi oameni.............
        dar ce mai conteaza viata si suferinta unei natiuni, atunci cand tu vrei cu orice pret sa te intelegi cu prietenu` rosu de peste gard.......

        altui baiu`, rusu` se teme ca pierde controlu` in Marea Neagra si n`o sa poata face ce vrea cu conductele programate, iar furnizorii adevarati de gaz (Ajerbaijian, Armenia, Kazakstan, Iran si restu`isi vor face propriile conducte de transport) vor ocoli Rusia, iar ei nu vor mai vedea nici un ban, dupa ce o perioada lunga au luat grosul banilor si plateau cu intarzieri mari sau deloc adevaratii furnizori..........
        • +1 (1 vot)    
          Distanta (Vineri, 5 februarie 2010, 18:27)

          kinn [anonim] i-a raspuns lui capatu` satului

          Ce spui tu amice ??? cica "va reamintesc ca Austria, Franta, Germania, Anglia sunt mai aproaae geografic fata de Rusia - totusi au incheiat tratate cu US si au avut de castigat," . Omule, Austria, Franta, Germania, Anglia n-au fost ocupate de rusi, ca altfel nu mai conta alianta cu US. Vrei sa spui ca daca noi aveam alianta mai tare cu US am fi putut ramane ne-comunisti in mijlocul Europei de Est ? Iti reamintesc ca in al doilea razboi Germania n-a avut alianta cu US.

          Ultimul exemplu de relatie benefica cu Rusia a fost in 1877.
          • 0 (0 voturi)    
            scurta istorie (Sâmbătă, 6 februarie 2010, 7:15)

            catalin [anonim] i-a raspuns lui kinn

            Austria si Germania AU FOST OCUPATE DE RUSI la sfirsitul celui de-al doilea razboi mondial !(in Austria au fost chiar si militari romani )
          • +1 (1 vot)    
            Ocupatie (Sâmbătă, 6 februarie 2010, 9:44)

            radu [anonim] i-a raspuns lui kinn

            Un sfert din Austria a fost ocupata de armata sovietica. De aemenea in 1948 a avut loc o blocada a Berlinului de catre fortele URSS (a fost factorul care a condus la constituirea NATO).

            Ar mai fi - la celalalt capat al URSS - exemplul Coreei de Sud atacata de Coreea de Nord cu sprijin sovietic. Doar interventia masiva a Chinei pro-sovietice (in plus fata de aviatia sovietica) a impiedicat ocuparea completa a Coreii de Nord de catre trupele ONU conduse de SUA.
      • +4 (4 voturi)    
        cu amandoi (Vineri, 5 februarie 2010, 17:58)

        gigel de luxembourg [utilizator] i-a raspuns lui Constantin

        dar daca vecinu meu de peste gard ma fura tot timpul nu mai bine imi iau eu niste dobermani sa-i rupa picioarele cand mai vine la furat? mai mult, nu cumva vecinu asta care ma fura cand vede ca nu mai sunt chiar asa prost si am inceput sa-mi apar curtea o sa ma trateze altfel cand ne vedem la carciuma, adica cu mai mult respect?
      • +1 (1 vot)    
        care vecin? (Sâmbătă, 6 februarie 2010, 9:19)

        daniel [anonim] i-a raspuns lui Constantin

        cand ei ne considera tot timpul dusmani. Care vecin, ? Ala care iti fura curtea si casa ? ce zici tu ca fura din curte. Habar nu ai ca o parte din tara e acum in Ucraina si alte e asa zisa Republica Moldova.
        Lasa-te de comentarii. Nu le ai.
        Si sa nu crezi ca eu cred ca americanii sunt mai buni. Dar pe rusi ii cunosc mai bine caci ne-au fost vecini. Mai bine lipsa de asa vecini.
    • +13 (15 voturi)    
      Lasa ca au submarine (Vineri, 5 februarie 2010, 15:00)

      Licuriciul [anonim] i-a raspuns lui Rescatorul

      Sa nu mai faca atita pe ei.
      • +3 (5 voturi)    
        submarine... (Vineri, 5 februarie 2010, 16:00)

        Andrei-de-la-Orhei [utilizator] i-a raspuns lui Licuriciul

        pe care singuri le scufunda,cele mai tari (dupa parerea lor)elicoptere ,avioane de lupta,tancuri la faza de prototip ca nu au bani pentru inoirea tehnicii militare.
    • +14 (14 voturi)    
      agenturili (Vineri, 5 februarie 2010, 15:44)

      mos ion roata [utilizator] i-a raspuns lui Rescatorul

      cea mai autorizata voce in domeniu a ragait deja,vrea referendum national ca sa nu se instaleze scutul antiracheta.Cred ca pentru cateva voturi nu e cazul.
    • -12 (12 voturi)    
      Pro Europa NU Pro Prostie... (Vineri, 5 februarie 2010, 16:26)

      Nick [anonim] i-a raspuns lui Rescatorul

      Sa stii ca rusii nu au numai rachete nucleare.

      Au si bombardiere strategice capabile sa lanseze atacuri nucleare, au si submarine etc.

      Deci, mai gandeste-te, este oare chiar asa de bine sa plasam pe teritoriul tarii un sistem care pe noi ne ajuta doar marginal dar in acelasi timp ne transforma intr-o tinta??

      Este oare o idee buna sa-ti cumperi vesta anti-glont daca vecinul poseda tun???
      • +9 (9 voturi)    
        penibil (Vineri, 5 februarie 2010, 16:49)

        gigel123 [utilizator] i-a raspuns lui Nick

        Sa inteleg ca dupa capul tau e mai bine sa nu-ti cumperi nici macar vesta anti-glont?

        Deci vecinul are tun iar tu vrei sa stai in fundul gol de frica, sperand ca astfel nu vei putea deveni o tinta ?

        Deschide ochii: ai devenit o potentiala tinta inca de cand vecinul si-a construit tunul!
      • +4 (6 voturi)    
        bun bombadier mai are Rusia (Vineri, 5 februarie 2010, 17:06)

        alex [anonim] i-a raspuns lui Nick

        au un bombadier - bijuterie tehnica - cu elice, dar care este asa de zgomotos incat este detectabil cu sonarele submarinelor :))

        Rusia nu are armata asa cum are NATO, si vede ca pierde teren. La ce le trebuie lor "capacitate de intimidare nucleara"?

        Solutia este ca Rusia sa se aseze al masa negocierilor, si pentru a demonstra ca de fapt EA nu este un pericol pentru vest, sa coopereze in dezvoltarea scutului, impotriva estului islamic.
        • 0 (0 voturi)    
          chiar ma gandeam.. (Vineri, 5 februarie 2010, 20:14)

          StefanAlin [utilizator] i-a raspuns lui alex

          cand apare cineva care sa zica "la ce trebuie intimidarea nucleara"...
          stiai ca singura tara care a folosit arma nucleara (nu o data, ci de doua ori) si a amenintat cu folosirea ei in mai multe ocazii (Coreea, Cuba..) este SUA? Descurajarea si echilibrul nuclear au pastrat razboiul rece...rece. Stricarea echilibrului duce la santajul nuclear.
          Ultima data cand am verificat, inamicul NATO nu mai era URSS care nu mai exista,nici Rusia, nici China, ci terorismul global...Nu era Rusia aia care era acuzata ca gandeste prin prisma razboiului rece?

          Si....unde este islam in est? stiam ca islamul este preponderent in orientul mijlociu si nordul africii. Apoi, pericolul nu este islamul, ci fundamentalismul islamic; acelasi lucru se poate spune si despre fundamentalismul crestin. Extremele nu sunt bune niciodata; parerea mea...
          • +2 (2 voturi)    
            ... (Vineri, 5 februarie 2010, 22:09)

            alex [anonim] i-a raspuns lui StefanAlin

            ai dreptate in ceea ce priveste puterea de "convingere" a armei nucleare, insa eu spuneam ca nu poti afirma "pe fata" ca vrei sa intimidezi nuclear...

            In acest caz, Rusia vrea sa intimideze nuclear statele vest europene, adica acelea care ii sunt clienti pentru gazul lor.

            Cand am zis "estul islamic", am considerat ca geografic vorbind, est = orient, nu trebuie sa faci caz pe asta, sunt convins ca ai inteles ideea. De aceea am si zis "islamic", pentru ca nu puteam sa fac referire la Japonia, China sau Arhipelagul Philipinelor.
    • +6 (8 voturi)    
      filozofia kremlinului e simpla... (Vineri, 5 februarie 2010, 17:11)

      yellowdog [utilizator] i-a raspuns lui Rescatorul

      daca te aperi esti o amenintare....
    • +4 (4 voturi)    
      Cu Dumnezeu inainte ! (Vineri, 5 februarie 2010, 18:35)

      nelu [anonim] i-a raspuns lui Rescatorul

      mare trufie, auzi colo, tarisoara noastra le reduce lor capacitatea de intimidare nucleara, pentru simplul fapt ca americanii instaleaza un scut defensiv (subliniez, cu rol defensiv) pe teritorul nostru ... deci rusii mizeaza numai pe intimidare, daca se poate nucleara, adica nu le mai ajung fortele conventionale, care si asa ne-ar coplesi capacitatea de aparare, ne ameninta acum cu distrugerea completa ! nu-i nimic, nu ne suparam, o sa ne rugam lui Dumnezeu sa le ajute dupa intentiile lor !
    • 0 (0 voturi)    
      STOP! (Vineri, 5 februarie 2010, 23:26)

      Dennis Lopataru [utilizator] i-a raspuns lui Rescatorul

      Voi a-ti citit asta? citez: "Rusia nu va lasa fara raspuns decizia SUA de a amplasa elemente ale scutului pe teritoriul ei".
      De cand e Romania teritoriu rusesc? o arma si un rom tricolor (batonu' cu rom) si ii ciuruiesc.
  • +29 (33 voturi)    
    numai nucleare aveti in cap (Vineri, 5 februarie 2010, 14:37)

    cristi [anonim]

    vedeti-va de tara voastra si lasati-i pe ceilalti sa mai respire ca ne-am saturat pana peste cap de intimidarea voastra nucleara..intimidati-va intre voi in intimitatea voastra!!
    • +4 (4 voturi)    
      Minti imbarligate (Vineri, 5 februarie 2010, 16:49)

      justy [anonim] i-a raspuns lui cristi

      Care va sa zica, securitatea Rusiei se bazeaza pe intimidare. Si nu de orisicare, ci nucleara. Imperialistul, tot imperialist...
  • +23 (27 voturi)    
    Bla, bla, bla... (Vineri, 5 februarie 2010, 14:38)

    Surfer [utilizator]

    ... cam tarziu isi face auzita vocea "expertul de serviciu" .... Acum s-a trezit din mahmureala provocata de vodka de seara trecuta??
  • +14 (18 voturi)    
    Rusia ,,intimida nuclear'' Romania. (Vineri, 5 februarie 2010, 14:39)

    Guru [anonim]

    Sic.
    • +11 (11 voturi)    
      Războiul rece s-a răcit de tot (Vineri, 5 februarie 2010, 15:44)

      ady624 [utilizator] i-a raspuns lui Guru

      Ăștia n-au ieșit din era glaciară.... tot în războiul rece se cred :D Sau poate chiar așa e? Eh? Hai c-am fost profund...

      Adrian
  • +21 (27 voturi)    
    Vai domnul expert! (Vineri, 5 februarie 2010, 14:39)

    AlinN [anonim]

    Ma simt atat de rusinat ca nu mai puteti sa ne intimidati nuclear... Ne cerem scuze ca nu mai suntem intimidati.
    • +9 (9 voturi)    
      Promisiune (Vineri, 5 februarie 2010, 15:46)

      ady624 [utilizator] i-a raspuns lui AlinN

      Promitem să ne intimidăm singuri :D
      Nu de alta, dar nu se poate să rămânem neintimidați... Ce s-ar face mama Rusie?

      Ai dreaq cu șopârlele lor :D

      Adrian
  • +20 (20 voturi)    
    Astia confirma ca sunt nebuni... (Vineri, 5 februarie 2010, 14:45)

    Alex [anonim]

    Adica, cei pe care Rusia nu-i poate intimida sunt priviti si mai putin prietenos de catre celoveci ! Ca sa vedeti cum gandeste acest Frate mai mare al PSD ...
  • -12 (20 voturi)    
    mda... (Vineri, 5 februarie 2010, 14:45)

    liviu_ [utilizator]

    dsi nu sunt un fan al rusilor, consider ca era totusi bine sa nu ne punem rau cu ei...
    • +17 (21 voturi)    
      Ba esti fan! (Vineri, 5 februarie 2010, 15:14)

      Cristi [anonim] i-a raspuns lui liviu_

      In ce sens "sa nu te pui rau cu ei"? Daca cumva n-ai inteles, rachetele alea sunt pur defensive. Sunt interceptoare. Sa inteleg ca Romania nu are dreptul sa se apere si/sau sa apere alte tari membre NATO? Si ca "sa nu ne punem rau cu ei" ar trebui sa le acceptam toate mojiciile? Ia spune tu drept, ce-ar trebui sa facem si/sau sa nu facem ca sa nu cumva sa nu deranjam ursul de la rasarit? Sa-i pupam in cur? Sa le devenim slugi? Eu cred ca frica asta de "deranj" pe care o manifesti te poate face, in caz de razboi, sa fugi la inamic sau sa te dai bolnav... Cam lasa atitudine ai gagiule...

      P.S. Drama e ca in tara asta mai sunt destule cozi de topor ca tine care nu vor sa "deranjeze" vecinul de la rasarit... Si astfel sunt in stare sa faca tara asta pres in fata acestuia.
      • -2 (4 voturi)    
        ..... (Vineri, 5 februarie 2010, 16:33)

        maze [anonim] i-a raspuns lui Cristi

        te inseli scutul este in primul rand ofensiv....
        marea masa vede in el un sistem defensiv, iar liviu are dreptate....

        ce nu se spune e ca rusi vor targeta acum cu rachete nucleare si tinte de pe teritoriul romanesc.

        Concluzie: liviu are dreptate
        • +3 (5 voturi)    
          ofensiv? (Vineri, 5 februarie 2010, 18:04)

          gigel de luxembourg [utilizator] i-a raspuns lui maze

          cum adica, poate lovi tinte terestre? sau iei si dai cu scutu dupa rusi?
          • 0 (2 voturi)    
            un scenariu SF : (Vineri, 5 februarie 2010, 20:26)

            StefanAlin [utilizator] i-a raspuns lui gigel de luxembourg

            sa zicem ca presedintele SUA este un betiv paranoic; intr-un acces de furie da ordin sa se lanseze rachetele nucleare asupra Rusiei.
            Rusia incearca sa riposteze dar rachetele lansate sunt distruse de interceptoarele din Romania si de cele de pe navele din Marea Baltica si Marea Barents (la Marea Barents este cea mai mare baza navala rusa si baza celor mai multe din submarinele nucleare rusesti - coincidenta sau rachetele iraniene ajung pana acolo?!?!?) Rachetele rusesti sunt interceptate deasupra teritoriului Europei de Est, in timp ce rachetele nucleare americane isi ating in totalitate tintele....
            Hmmmmm.....
          • -1 (1 vot)    
            .... (Vineri, 5 februarie 2010, 23:51)

            maze [anonim] i-a raspuns lui gigel de luxembourg

            sa zicem ca scutul in sine are o probabilitate de distrugere a tintelor de 90%.

            daca rusii trimit 100 de rachete 10 trec asta inseamna de exemplu 10 de capitale rase de pe fata pamantului.

            Defensiv practic nu realizeaza mare lucru.

            Daca insa US lanseaza primul atac si din cele 100 de rachete 70% sunt distruse inseamna ca 30 de rachete pot fi lansate. Din cele 30 de rachete 90% sunt distruse asta inseamna ca doar 3 rachete trec de scut.

            Concluzie scutul e valid doar in cazul unui atac US nu si invers, ceea ce inseamna ca scutul are valoarea doar intr-o strategie ofensiva.
    • +15 (15 voturi)    
      Liviule, recidivezi.... (Vineri, 5 februarie 2010, 15:32)

      Rescatorul [anonim] i-a raspuns lui liviu_

      Pai, sistemul este defensiv si nu ofensiv. Deci, cine se pune rau si cu cine? Adica, sa fim vasalii lor si sa ne scuipe cand au chef? Asta vreti voi?
    • +7 (7 voturi)    
      matale esti (Vineri, 5 februarie 2010, 15:32)

      baronul stanganbuch [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

      postak pnldsr, asa ca n-ai cum sa te pui rau cu stapinii stapinilor matale. Doar daca demisionezi vei avea dreptul la opinii personale.
    • +5 (5 voturi)    
      ai citit bine? (Vineri, 5 februarie 2010, 16:26)

      speriat-rau [anonim] i-a raspuns lui liviu_

      Citez:
      "El a subliniat ca elita politica militara a Rusiei trebuie sa dea clar de inteles ca Rusia nu va lasa fara raspuns decizia SUA de a amplasa elemente ale scutului pe teritoriul ei, transmite RIA Novosti." Adica elita rusa considera Romania TERITORIUL EI??? Chiar nu intelegi ca Rusia ne vrea in interiorul imperiului/sferei de influenta? Te-au orbit rublele postacilor rosii?
    • +2 (2 voturi)    
      Mai baieti (Vineri, 5 februarie 2010, 19:44)

      Un oman anonim [anonim] i-a raspuns lui liviu_

      Adica daca ne exprimam suveranitatea in domeniul apararii suntem slugile americanilor iar daca ne placam la dictaul rusilor suntem independenti?
  • +14 (22 voturi)    
    AVARIE TOTALA! (Vineri, 5 februarie 2010, 14:53)

    Zak [anonim]

    Rusii sunt total defecti la cap, nu mai ai cum sa-i mai aduci cu ideile in sec. 21. Avarie totala a creierelor!

    Cred ca intr-o zi o sa multuimim americanilor ca ne-au ales sa facem parte din scutul de aparare al lumii civilizate, caci in jurul nostru apar numai monstri furiosi!

    Asta e! Mai bine ne inzestram pentru razboi ca acesta sa ne prinda pregatiti, decat sa speram in mod utopic ca Rusia sau Orientul vor deveni democrate si stabile politic si noi s-o facem pe pacifistii entuziasti!
  • +15 (21 voturi)    
    Mda... (Vineri, 5 februarie 2010, 14:55)

    Cristi [anonim]

    Rusnacul asta prost e de la "armata"? Pai nu stie ca rachetele astea sunt doar interceptoare, deci nu sunt rachete ofensive, de atac? Adica intercepteaza si distrug rachetele tactice ofensive lansate catre anumite tinte? Tare "timizi" sunteti voi rusii... Nu stiam. Chiar va plang de mila.

    Tovarasu' "expert", asadar va reducem "capacitatea de intimidare"? Dar de ce vreti sa ne intimidati toarsu'? De ce nu ne lasati in pace toarsu' "expert"? Poate ca Romania are dreptul ei inalienabil la aparare. Nu credeti toarsu'? Va faceti ca nu intelegeti? Zau asa, mai lasati toarsu' "expert" cu intimidarea asta nucleara ca ne-ati "speriat" de moarte! Hahahahaha! Ce penibili.
  • +13 (17 voturi)    
    wai de mine (Vineri, 5 februarie 2010, 14:56)

    cal1nl [anonim]

    Romania a avut de ales intre rusia si sua(nato), fiindca singuri suntem zero barat. Bineinteles ca am ales sua, tara mai civilizata ca si rusia, am ales raul mai putin.
    mi se pare normal sa ne aparam granitele. nu suntem obligati sa ne simtim intimidati si amenintati de spurcatii de rusi!!! asa ca GO 4 scut!! daca tot suntem in nato sa se vada!
    • -8 (10 voturi)    
      da di she (Vineri, 5 februarie 2010, 15:04)

      DlGica [anonim] i-a raspuns lui cal1nl

      Da di she bre sa se certe altii intre ei pe spatele Romanilor ? Da di she bre sa fim tarati in conflicte ?
      • +5 (5 voturi)    
        Gica-contra, in ce te bagi? (Vineri, 5 februarie 2010, 16:28)

        furios [anonim] i-a raspuns lui DlGica

        Rusia ne considera teritoriul ei!!! Reciteste articolul, cand iesi din mahmureala (ai baut Stalinskaia sau Moskovskaia?)
  • -5 (17 voturi)    
    TRADUCERE pentru "pafaristi" (Vineri, 5 februarie 2010, 14:56)

    Unu din multime [utilizator]

    Esenta articolului nu este ca li se reduce ... ci ca Rusia va trata ca tinte primordiale amplasamentele scutului ... adica Romania. Va bucurati ca broasca la bariera. Cand s-o pune Igor pe bombardat o sa alergati precum cartitele ... NU AVEM NEVOIE NICI DE RUSI NICI DE AMERICANI (caps pentru a inlesni citirea, eventual silabisesc pentru a usura intelegerea).
    • +6 (8 voturi)    
      prefer o tinta activa decat o anonima (Vineri, 5 februarie 2010, 15:16)

      je [anonim] i-a raspuns lui Unu din multime

      calcata de bocancul imputitului rus ;)
      zeci de ani am preferat sa fim pacifisiti si suntem unde suntem ... toate popoarele "razboinice" chiar daca in anumite momente si-au luat-o rau ... sunt mult mai departe decat noi

      ... daca imi pare rau de ceva este ca Romania nu e capabila sa isi dezvolte singura sisteme OFENSIVE care sa aiba ca tinta primara elemente din Rusia ;)

      de asta sa iti para rau
      • -1 (3 voturi)    
        Atunci (Vineri, 5 februarie 2010, 16:47)

        Unu din multime [utilizator] i-a raspuns lui je

        Ne meritam soarta. Atitudinea belicoasa ne caracterizeaza, desi nu avem cu ce ...
        • +1 (3 voturi)    
          Adica ce atitudine belicoasa? (Vineri, 5 februarie 2010, 19:48)

          Un roman anonim [anonim] i-a raspuns lui Unu din multime

          Nu avem dreptul sa decidem politica de aparare a teritoriului national? Imi ace impresia ca ai inceput sa confunzi marfa cu ambalajul si atitudinea Romaniei cu atitudinea Rusiei.
    • +4 (4 voturi)    
      Tu esti asa sigur n-o sa alergi precum cartita? (Vineri, 5 februarie 2010, 15:18)

      Dorin [anonim] i-a raspuns lui Unu din multime

      Sau cumva tu esti deja vreo "cartita" a rusilor? Ba sigur o vei face. Insa o vei face la modul tare grabit catre directia... rasarit. Te atrage ca un magnet zona aia. Nu? Hai recunoaste, n-o mai da dupa plop cu vrajeala aia de lozinca "NU AVEM NEVOIE NICI DE RUSI NICI DE AMERICANI"! Ca nu tine. Zau asa.
      • -1 (3 voturi)    
        O voi face si eu (Vineri, 5 februarie 2010, 17:19)

        Unu din multime [utilizator] i-a raspuns lui Dorin

        Pentru ca majoritatea ca sa citez din Lapusneanu "Prosti, dar multi", este ahtiata dupa conflicte, va bucura cearta mai mult decat orice pe lumea asta. Grupati precum babutele de la tara pe ulite, stati si clociti dogma... Cat despre a alege intre mai multe variante, a nu alege este tot o alegere, vezi abtinerile din procedura de vot. Nu sunt KGB-ist, este a 10-a oara cand cei de teapa ta ma catalogheaza, si deja incepe sa imi para rau ca nu sunt...
    • +4 (6 voturi)    
      De ce bombardat vorbesti tu?!?1 (Vineri, 5 februarie 2010, 15:38)

      mircea [anonim] i-a raspuns lui Unu din multime

      Tu cand vorbesti nu prea faci conexiunile...Ce bombardat?! Suntem in NATO!!! Sti ce inseamna sa bombardezi un stat NATO?...inseamna ca tot NATO e pe tine...Rusii nu o sa faca asta niciodata...pt ca o sa mai ramana rusi in viata doar in Siberia in cazul asta...
      • 0 (2 voturi)    
        Siberia? (Vineri, 5 februarie 2010, 15:49)

        ady624 [utilizator] i-a raspuns lui mircea

        Care Siberia? Unde-i asta? ;) (wink)

        Adrian
      • -1 (3 voturi)    
        . (Vineri, 5 februarie 2010, 15:51)

        Ivanu [utilizator] i-a raspuns lui mircea

        Filmele cu Rambo sunt de domeniul trecutului :)
        • +1 (1 vot)    
          Dar nu numai astea (Vineri, 5 februarie 2010, 19:51)

          Un roman anonim [anonim] i-a raspuns lui Ivanu

          Sunt de dimeniul trecutulkui si filmrle cu Ceapaev si cu eroii sovietici
      • -2 (2 voturi)    
        Uff (Vineri, 5 februarie 2010, 17:23)

        Unu din multime [utilizator] i-a raspuns lui mircea

        Inca mai asculti "praslea cel voinic si merele de aur" inainte sa adormi. Cunosc prevederile acordului NATO (probabil un pic mai bine decat tie), insa in momentul in (Doamne fereste) se va intampla sa arunce rusu' ghiuleaua, va fi o actiune concertata Rusia/China, iar americanii numai sa ne pazeasca noua fundurile nu vor avea timp. ;)

        GANDITI FRATILOR ca d'aia aveti capete, nu mai sariti aiurea ...
    • +3 (5 voturi)    
      Intrebari pentru "peinauntr-isti" (Vineri, 5 februarie 2010, 15:51)

      AlinN [anonim] i-a raspuns lui Unu din multime

      Daca se apuca Igor al tau sa bombardeze nuclear un stat NATO cu ce ar fi Romania mai castigata fiind neutra? Pentru ca din cate stiu au suficient armament sa pulverizeze Terra de vreo 35 de ori si unii si altii. Ai putea sa fii neutru in Patagonia, si tot ai muri. Sa inteleg ca sfatul tau este o aberatie?
      • -1 (1 vot)    
        ia de vezi (Vineri, 5 februarie 2010, 18:15)

        Unu din multime [utilizator] i-a raspuns lui AlinN

        Ce spun oficialii NATO ..... praf
    • +4 (4 voturi)    
      ia mai citeste o data! (Vineri, 5 februarie 2010, 16:31)

      naiv-speriat [anonim] i-a raspuns lui Unu din multime

      Rusia ne considera teritoriul ei. Citez din articol: "El a subliniat ca elita politica militara a Rusiei trebuie sa dea clar de inteles ca Rusia nu va lasa fara raspuns decizia SUA de a amplasa elemente ale scutului pe teritoriul ei, transmite RIA Novosti. " Ai inteles sau o tii inainte cu pan-slavismul?
    • 0 (0 voturi)    
      Nu ai tu (Sâmbătă, 6 februarie 2010, 9:43)

      daniel [anonim] i-a raspuns lui Unu din multime

      Eu cred ca avem. Deja am pierdut din teritoriul tarii, cu cine crezi ca-l vei opri pe rus, cu vechile noastre AKM-uri, pe care le vand pe la colturi conducatorii armatei noastre, ca nu le ajunge salariul?
      Ce daca vor fi vizate tinte pe teritoriul tarii noastre, poate crezi ca pana acum nu au fost. Te inseli. Au fost si inca in mai multe feluri. Unele tinte au fost atat de vizate ca acum nici nu mai sunt teritoriu romanesc.
  • -3 (11 voturi)    
    eu inteleg cam asa (Vineri, 5 februarie 2010, 15:03)

    DlGica [anonim]

    Eu inteleg cam asa:

    Doi uriasi chipurile in numele democratiei se intimideaza de zeci de ani iar noi ne punem fundul la bataie desi suntem un popor pasnic ne lasam tarati in agresivitati de genul acesta?

    Pina cand lumea va fi dominata de VIOLENTA si va trai sub TEROAREA ARMELOR ?

    Rusine sa fie celor care fac asa ceva !
    • +3 (3 voturi)    
      Gata (Vineri, 5 februarie 2010, 15:50)

      ady624 [utilizator] i-a raspuns lui DlGica

      Gata, acum le e rușine. S-au umplut de rușine :D

      Omul are din gene tendințe distructive. Mai are tot în sânge și o dorință - să-i zicem firească pentru el - de a se răzbuna. Greu le vei scoate din cap asta. iar rușinea ... ei bine, rușinea nu le ține de foame (metaforic vorbind)

      Adrian
  • -5 (9 voturi)    
    of doamne... (Vineri, 5 februarie 2010, 15:04)

    Mickey [anonim]

    Inteleg ca suntem Pro America dar, pana acum nu ne baga nimeni in seama.
    Dupa ce ca suntem vai de capul nostru mai nou suntem pe lista posibilelor tinte ale rachetelor rusesti... puteam sa stam linistiti in banca noastra. Puteam sa ii lasam pe americani si rusi in pace... nu e problema noastra. Sunt doua tari f puternice, Romania este doar un pion...
    Daca ar fi inceput un razboi mondial pe noi nu ne-ar fi atacat nimeni... nu ar fi avut de ce. Acum suntem o tinta, n-a ca am devenit importanti.
    Imi pare rau ca nu gandesc persoanele din fruntea tarii, sunt curios ce ne-a oferit sua in schimb...
    Nu inteleg de ce se simte populatia romaniei mai sigura pt ca o sa avem aceste rachete de interceptare pe teritoriul nostru... nu am fi avut niciun stres fara ele... nu mai vorbesc ca sunt constantean si daca incepe lumea sa arunce cu bombe voi fii direct afectat...
    • +3 (3 voturi)    
      prietene, daca incepe... (Vineri, 5 februarie 2010, 15:28)

      ilidan [anonim] i-a raspuns lui Mickey

      .....un razboi, nici nu mai conteaza unde esti.

      sau ai impresia ca daca - prin absurd - incep astia sa isi dea cu bombe in cap mai supravietuieste cineva? sau ca norii radioactivi o sa ocoleasca teritoriul nostru, doar pentru ca suntem o tara mica?
      presupun ca nu crezi ca se iau la omor cu arcuri si sageti, nu?

      luati si un banc.
      Un rus pescuia. La un moment dat prinde pestisorul de aur. Dupa lungi discutii intre cei 2 se decid ca rusul sa-i dea drumul in apa si pestisorul sa-i indeplineasca timp de 3 zile cate o dorinta.

      In prima zi rusul cere o sticla de votca care sa nu se mai termine.
      A doua zi cand vine pestisorul rusul ii spuse urmatoarea dorinta : auzi ...poti sa mai imi faci o sticla de aia?
  • +11 (13 voturi)    
    intimidare nucleara. (Vineri, 5 februarie 2010, 15:08)

    mircea [anonim]

    Deci rusii nu ne mai pot"intimida nuclear" prin amplasarea scutului antiracheta si din aceasta cauza Rusia se simte amenintata.Rusii se simt bine cand traiesc prin tarile vecine,vecinii muncesc si ei se distreaza.Reactia lui Geoana a fost confuza,pentru-ca nu primise inca indicatiile.Antonescu urmeaza sa sustina viziunile lui Geoana.Sunt curios daca am dreptate,dar sunt convins ca in cateva zile asa va fi scenariul.Geoana si Antonescu nici nu au prea multa imaginatie,sunt previzibili,iar ce-i care-i sustin sunt dubiosi d.p.d.v. al intereselor nationale.
  • +3 (5 voturi)    
    Apai acum... (Vineri, 5 februarie 2010, 15:37)

    Gigi [anonim]

    ...am si eu o intrebare...ca proasta satului...chestiile astea militare strategice nu ar trebui sa fie secrete? De ce trebuie sa stiu eu (si mai ales Rusia) unde isi pune Nato (SUA) sistemele defensive / ofensive.

    Cand eram eu mic si ma jucam cu soldatei elementul decisiv era surpriza (piteam intotdeauna indienii dupa perna - deal) ... acum vad ca e pe "ba a mea e mai mare!" (la racheta ma refeream).
    • +3 (3 voturi)    
      Păi (Vineri, 5 februarie 2010, 15:52)

      ady624 [utilizator] i-a raspuns lui Gigi

      Păi e un război al lașilor. Atunci când nu ai curaj și puterea să te arunci în luptă, încerci alte tactici. Cum ar fi tactica la care-i incomodează scutul pe ruși: intimidarea. Iar intimidarea implică opulență. Înțelegi?

      Adrian
    • -1 (1 vot)    
      Ai gresit tema bai gicuta! (Vineri, 5 februarie 2010, 16:08)

      Dorin [anonim] i-a raspuns lui Gigi

      Sau ti-au dat o pauza stapanii aia ai tai de la PNL si ti-ai zis, hai sa mai postez prostii si referitor la alte subiecte. Asta chiar te depaseste, crede-ma! Dupa cum singur o recunosti afirmand ca esti "proasta satului"... Zau, intoarce-te degraba la indeletnicirile tale socialist-liberale pe care ti le-a dat ca tema nimeni altul decat stapanul tau "conu' Patriciu"!

      P.S. Pai ce, acum esti "mare"? Ti se pare mai gicuta... Tot mic si prost ai ramas. Hai, scoate indienii aia de sub perna si treci la joaca!
      • 0 (0 voturi)    
        Fanul meu! I love my fans! (Vineri, 5 februarie 2010, 16:44)

        Gigi [anonim] i-a raspuns lui Dorin

        Da vad ca esti un adevarat fan! Dupa cum zice si Lady GaGa despre fanii ei...you are my "little monster" :) O sa-mi fac un tatuaj cu tine.

        O sa scriu o carte....tu sigur o sa o cumperi, ca un adevarat fan. Poate o sa fac si un album de muzica. Iti dau cu autograf.

        Pana una alta cica ar costa vreo 4 mld de Euro (si din taxele mele) preaminunatul sistem "ba a mea e mai mare" (racheta desigur)...deci ma cam intereseaza.

        Oricum vezi ca indienii si cowboy-ii din plastic au evoluat intre timp ... exista jocuri pe calculator.

        Faza cu "proasta satului" se cheama autoironie si niste baieti (psihologi de felul lor) au zis ca e greu pentru majoritatea sa faca asa ceva....incearca si tu...ia vezi poti sa te iei peste picior singur? Si asta fara sa te sinucizi dupa 5 minute...:))
      • +1 (1 vot)    
        Dragule (Vineri, 5 februarie 2010, 17:36)

        ady624 [utilizator] i-a raspuns lui Dorin

        Măi Dorin măi, știi ce nu înțeleg eu la generația asta nouă? Din care (sper) fac parte? Omul și-a expus o opinie, după care tu vii și nu ataci opinia ci ataci omul. Ori voi doi vă cunoașteți (iar Gigi a postat anonim) ori eu sunt complet idiot și nu înțeleg de ce ai băgat PNL în discuție??! Gigi a întrebat de ce se laudă oamenii ăia cu ce arme au, unde e legătura cu PNL??! Sau orice alt partid?!... Mă depășește... Oi fi eu demodat...

        După care-l faci pe om prost, îi dai și puțină culoare politică... Dorin, eu cred că nu e bine ce/cum faci... S-a împărțit țara singură în două... Și eu mă plâng de războiul rece al rușilor.... când avem ditamai războiul rece în țară...

        Îți doresc o zi frumoasă,
        Adrian
        • 0 (0 voturi)    
          E... (Vineri, 5 februarie 2010, 17:49)

          Gigi [anonim] i-a raspuns lui ady624

          ...fanul meu. I love my fans! Nu te lua de el! Trebuie incurajat ...are nevoie de multa iubire din partea mea. Make love not war!

          Oricum, multumesc pentru bunele intentii!
  • 0 (0 voturi)    
    Kabuki (Vineri, 5 februarie 2010, 15:53)

    Caligula [anonim]

    Din cate am inteles eu - NYT - chiar rusii au sugerat amplasarea unor sisteme de aparare anti-racheta de raza scurta si medie pe teritoriul Romaniei si Bulgariei in locul sistemelor de aparare anti-racheta de raza lunga de actiunie din Polonia si Cehia.

    Rusii joaca teatru.
    • 0 (0 voturi)    
      noi aparam la voi (Vineri, 5 februarie 2010, 18:17)

      johnny b.good [anonim] i-a raspuns lui Caligula

      rusii chiar au incercat, pe timpul domnisoarei condoleantza orez, sa convinga pe americani sa lucreze scutul impreuna si sa'l amplaseze pe teritoriul rusesc.
      se pare ca dobyea n'a muscat momeala.

      scpopul declarat al scutului este apararea de iranieni :-))
  • +2 (6 voturi)    
    Stiu ca mor de ciuda ! (Vineri, 5 februarie 2010, 16:17)

    Prostu [anonim]

    Orice comentariu contra scutului antiracheta ce se va monta in Romania vin de la cozile de topor pro-rusesti: fosti/actuali agenti KGB ( sau cum se mai cheama acum palaria ) !
    Ce a insemnat Rusia pentru Romania stie orisicine !
    Asa ca e foarte bine sa fie scutul aici !
    Bravo CSAT !
    Bravo America !
    • -1 (1 vot)    
      bine ales username-ul (Vineri, 5 februarie 2010, 23:55)

      clujean [anonim] i-a raspuns lui Prostu

      iti vine ca o manusa!
  • +1 (3 voturi)    
    Hahahahaha (Vineri, 5 februarie 2010, 16:28)

    Dorin [anonim]

    Ne doare la .... interceptoare de ce ziceti voi rusii si cozile voastre de topor din Romania! Unele prezente si pe-aici...
  • +1 (1 vot)    
    ceva (Vineri, 5 februarie 2010, 16:36)

    o opinie [anonim]

    Da ce dra*u ma. Cat timp sa mai traim cu frica de rusi?

    "ne reduc sensibil capacitatea de intimidare nucleara "

    Adica pana acum ne intimidau si acum nu prea se mai poate. Care e problema sa ne punem un scut DEFENSIV?

    "aceste noi puncte vor fi privite drept tinte principale de atac pentru sistemele de rachete rusesti"

    Si ce tara care gazduieste baze militare americane nu e tinta pentru rusi?

    "Rusia nu va lasa fara raspuns decizia SUA de a amplasa elemente ale scutului pe teritoriul ei,"

    De cand Romania e pe teritoriu rusiei?


    Franta,Anglia,Germania,etc. sunt sigur ca au scuturi si o duc bine. Asta e doar gargara de intimidare si o scuza sa mai bage nave de razboi in Marea Neagra. Oricum ii doare undeva de opinia lumii, deci oricum fac ce vor cu scut asta sau fara.
  • +1 (1 vot)    
    pro Scut (Vineri, 5 februarie 2010, 16:57)

    George [anonim]

    Rusii astia au fost mizerabili .. si mai sunt, cand au ocazia .. cu toti vecinii ..da' cu toti .. ar trebui sa se faca alianta natiunilor macelarite/distruse de aceast colos brutal .. in primul rand si-au distrus ce aveau ei insisi mai bun ..apoi au trecut si la altii .. pacat ca am fost si mai suntem atat de aproape de ei ..
    • +1 (1 vot)    
      Sa.... (Vineri, 5 februarie 2010, 17:30)

      Gigi [anonim] i-a raspuns lui George

      ...navalim peste ei...sa le luma vodka si femeile....mama lor de rusi. Cica au multe femei...vreo 3-4 de caciula putem lua.
  • -1 (1 vot)    
    la lemne... (Vineri, 5 februarie 2010, 17:36)

    dom [anonim]

    Eu unul o sa-mi fac o provizie de lemne de foc... pentru cazul ca se fac gazele 1000 de euro/mc.
    Nu cred ca Boc a prins in buget bani de subventie pt gazele rusesti.
  • 0 (0 voturi)    
    Sper ca (Vineri, 5 februarie 2010, 17:43)

    me [anonim]

    hotnews inregistreaza ip-urile de pe care se trimit comentarii; prea multi agenti de influenta "sovietici" care posteaza mesaje "in favoarea" Romaniei
  • +2 (2 voturi)    
    Cel mai bun lucru (Vineri, 5 februarie 2010, 17:56)

    Lucianmotzul [anonim]

    Sa avem armata sa ne putem apara ,sa fim tari nu sa ne face pe noi de frica si sa mergem la Moscova sa ne inchinam vezi Geoana ,Iliescu si toata clica kgbist a PSDuli,cel mai mare dusman al nostru de multe sute de ani a fost muscalul (rusu) stia si Stefan cel Mare si a spuso ,si a ramas ne-a furat Basarabia ,Bucovina de Nord ,Cadrilaterul si voi topt ma pupat poala nenorocitilor de tradatori care nu aveti nimic sfint fata de tara voastra in care neam de neamul nostru sa sacrificat si au luptat murind pt Romania dispareti secaturi de postaci vinduti sau nestiuitori si necopti la minte.Sa plinga mama lor de rusi si nu mama noastra ,doar ei sa fie tari si sa faca ce vreau cu noi ?Libertatea nu este free.
  • -1 (1 vot)    
    rusii au motive serioase (Vineri, 5 februarie 2010, 18:23)

    johnny b. good [anonim]

    amplasarea in romania ar fi nu numai impotriva rachetelor in aer, dar, probabil ca se poate afla si de un' se trage si posibil chiar sa loveasca baza inainte ca urmatoarele rachete sa salte in aer...
  • +3 (3 voturi)    
    tot sovietici (Vineri, 5 februarie 2010, 18:35)

    tepes [anonim]

    Rusia a fost o putere planetara,cind era in pactul de-la varsovia,insa acele vremuri s-au dus,dar nu se poate spune ca nu mai este putere ,este dar nu de acea forta care era pina-n ani 90 asta nu vrea sa inteleaga rusia.Popoarele mai mici sau desteptat si au inteles cam cum sta prietenia cu rusia,asa ca s-au orientat spre alte aliante sau inarmat puternic dar nu pt. a ataca ci pt. a descuraja solutie '"reciproc avantajoasa:""cum le place rusilor sa spuna.Rusia daca vrea sa fie respectata ar trebui sa inapoieze tuturor tarilor teritoriile pe care le-a anexat,si sa inteleaga ca vremea rapturilor a trecut.
  • -1 (1 vot)    
    aoleo (Vineri, 5 februarie 2010, 18:55)

    nicu [anonim]

    da io nu inteleg ce dracu ne trebuie sa fim preteni cu us sau cu rusia??? avem ceva de castigat de la unu sau de la altu?? nu putea beselu sa taca dracu si sa zica nu ne pare rau nu putem?? ce drac ne trebuie noua rachete.... apropo cum zice ceva americanu cum dam din coada cum zice ceva rusu cum ne zbarlim da si daca unu din ei zice mars numai stim pe unde sa ne ascundem.... bai da de ce prosti suntem consusi.
    • 0 (0 voturi)    
      dap (Vineri, 5 februarie 2010, 19:07)

      skrum [anonim] i-a raspuns lui nicu

      bine ca esti tu destept, macar aici treaba e clara.
    • +2 (2 voturi)    
      castig (Vineri, 5 februarie 2010, 19:19)

      flo [anonim] i-a raspuns lui nicu

      Problema e ca nu putem scapa de "prietenia" Rusiei! am simtit-o bine pe pielea noastra de la Dimitrie Cantemir incoace...

      Stii vorba aceea: "cui pe cui se scoate"!
      Si apoi, de la americani avem si multe de invatat - sistemul democratic viabil si care are la baza drepturile omului, eficienta si dezvoltarea economica economica, etc.
  • -1 (3 voturi)    
    Abureala bolsevica (Vineri, 5 februarie 2010, 19:59)

    Misu [anonim]

    Rachetele nucleare nu au fost vandute de oligarhii lui Eltin la fier vechi?Mai au rusii rachete? Cate, doua?Flota rusa din Ucraina e pe uscat sau in apa?
  • -1 (1 vot)    
    Cine a facut scoala la rusi, nu gandeste ca Bush" (Vineri, 5 februarie 2010, 21:31)

    Alex [anonim]

    Sunt un cititor care urmareste acest site pentru comentarii.
    Analizand istoria nu contrazic comentariile postate mai sus. Istoria ramane istorie.
    De multi ani ne agitam cu americanii, doar sunt aproape de noi(un ocean ne desparte). Am intrat in NATO, mie unul nu imi este mai bine.
    Cred ca multa lume a fost in delir in ziua aderarii.

    O tara precum Germania se agita sa construiasca relatii de afaceri, conducta de gaz North Stream, un fost cancelar e consilier intr-o companie apropiata Kremlinului etc. Germania care a fost scindata...

    Petrol si gaze de la americani luam, nu de la rusi. Primii doar ne sunt prieteni, vad curcubeul pe cer, ne aduc cu avioanele la Kogaliniceanu ce ne trebuie, rezolva crime de artisti, ce vrei domne, paradis..

    Rusii au facut multe atrocitati acestei tari (ocupare, tezaur..) nu sunt nici ei de iertat.
    Dar in conditiile in care sunt cei mai mari producatori mondiali de gaze, petrol si sunt multe domenii in care sunt fruntasi.
    Cred ca daca ne-ar cere americanii sa ne frangem gatul oricare ar fi la conducere ar face acest lucru fara ezitare, ca de a zis nea americanu..

    Concluzie: Sa ne avem bine cu vecinii, mai ales cu rusii.

    A da si cel mai mult imi plac comentariile cititorilor care au numarat rachetele nucleare, femeile de acolo, flota si tot asa! Tineti-o tot asa, tara are nevoie de voi ;)
    • +2 (2 voturi)    
      in pozitia "pitit" (Vineri, 5 februarie 2010, 22:19)

      levi [anonim] i-a raspuns lui Alex

      nu o sa primesti respect,de fapt alcoholicii de rusi dispretuiesc lasii si tradatorii,respecta mai mult pa finlandezi decat tot balcanul .....
    • +1 (1 vot)    
      Alex, nu prea ai cantarul la tine (Sâmbătă, 6 februarie 2010, 10:06)

      daniel [anonim] i-a raspuns lui Alex

      Vreau sa-ti spun ca important pe lumea asta nu sunt doar petrolul si gazele.
      Cana americanii ne zic ceva poate intr-adevar nu trebuie sa ne fringem gatul, dar odata ce am ales o alianta cu ei, pentru ca ii consideram mai democratici si mai corecti decat au fost rusii cu noi ( vezi istoria scrisa si nescrisa) trebuie sa facem, mai ales ca ce ne-au propus ne sporeste capacitatea de aparare, pe care singuri nu prea putem sa ne-o marim. Nu cred ca modul in care a pus rusul problema ti-a placut, asa deci bunul simt te indreapta catre solutia propusa de americani.
      Nu uita ca petrolul si gazele mai sunt pentru cel mult 100 ani, sper ca Romania sa dureze mai mult de atat.
  • +2 (2 voturi)    
    buna (Vineri, 5 februarie 2010, 22:58)

    valentin rusu [anonim]

    a citit cineva titlu articolului?
    hahaha adica le reducem capacitatea de intimidare nucleara pai aia era ideea :| si nu le convine amplasarea lor pe TERITORILU LOR hahahaha auzi nu stiam k suntem rusi
  • +1 (1 vot)    
    hahaha (Vineri, 5 februarie 2010, 23:38)

    gen. patton [anonim]

    ce poznas colonelu ala ruski. auzi, "capacitatea noastra de intimidare nucleara" !
    pai, daca truman m'asculta si nu ne opream pana la moskova, era demult terminata treaba. si nu se mai suparau nici pretenii romani, c'am intarziat atata !
    asta era bine sa fi facut, eu la moskova, macarthur la peking...
    alta lume ar fi fost azi...

    have a good day, my friends !
  • -1 (1 vot)    
    sdfi1h['owihf (Vineri, 5 februarie 2010, 23:50)

    kgofg [anonim]

    uitativa la voi ca nu sunteti mai departe de rusi dei faceti betivani,americanii asi baga nasul peste tot ,noi pentru bani le dam voie sa faca la noi orisice,suntem niste marionete,si cand ai aud pe altii ca se compara militar cu rusia ori sunt prosti ori nu gandesc.
  • -1 (1 vot)    
    Este Romania o tara suverana? (Sâmbătă, 6 februarie 2010, 0:59)

    SMIhai [anonim]

    Suntem cea mai umila natiune de pe mapamond.
    NATO a incercat din rasputeri sa ademeneasca Polonia,Cehia,Slovacia intr-un plan numai de el stiut. Toti au zis NU. In Ungaria s-a incercat amplasarea unui radar pe un deal, s-au inceput in pripa lucrarile, dar mai multe societati nonguvernamentale au ripostat, planul a esuat cand s-a organizat un referendum in comuna aflata la 20 de Km de amplasament, locuitorii au zis NU si Ungaria a zis NU amplasarii. Aceasta se cheama democratie.
    Sunt curios daca locuitorii vreo unei comune din baragan sau dobrogea vor fi chemati la referendum daca sunt de acord ca la 30 de Km de comuna lor sa se amplaseze rachete. Si daca vor spune Nu si B...secsu al Romaniei va spune la Americani, ne pare rau nu se pot amplasa.
    Stici ce suntem. Niste curve. Ce avem de castigat ? Daca esti destept tii cu ala care e mai tare? Parca am tinut cu nemtii ca aia au fost cei tari, cu ce ne-am ales. Apoi am tinut cu rusii , a fost si mai bine. Mai demult am platit tribut turcului. Acuma ne vindem americanilor. Unde e suveranitatea neamului romanesc?
    • +1 (1 vot)    
      Am fost poate (Duminică, 7 februarie 2010, 1:03)

      Alila [anonim] i-a raspuns lui SMIhai

      o tara umila .
      de data aceasta , in sfarsit , incepem sa ne indreptam coloana , pozitia si sa privim fata-n fata vecinul de la est . Cel care cu amenintari si cu hei rup ne-a luat si teritoriu si tezaurul si meritele avute in finalizarea WW2 si ne-a supt cateva decenii bune .

      nu ne vindem americanilor si chiar daca am face-o sa nu uitam ( dar poate tu nu existai atunci ) cu nu numai tata mare a avut un vis american ci si noi cei care inghetam in case pe bezna si stateam cu zilele la rand in spatele alimentarelor ca poate baga ceva . Si noi ii visam pe americani.
      Si esecul democratiei din tara asta se datoreaza tot mamei rusia care ne-a scolit seria de guvernanti psd si pe altii aciuiti prin alte partide .
      E foarte bine ca ne clarificam pozitia proprie fiind aliati cu NATO si SUA. Pentru noi si demnitatea noastra e bine .
      Daca nu se intelege asta , cei care nu inteleg au o problema . Le recomand sa inchida televizoarele , sa nu mai citeasca ziarele si sa incerce ceva carti de istorie si mult exercitiu de gandire si logica .
  • +1 (1 vot)    
    raspuns pt. kinn (Sâmbătă, 6 februarie 2010, 13:43)

    Protagoras [anonim]

    Kinn, prietene, "colaborarea benefica" a Imperiului Tarist cu noi, in 1877 - 78, s-a concretizat in pierderea din nou a Basarabiei.

    La schimb cu Dobrogea cica. Adica un drept al nostru era compesat printr-o japca a lor.

    Sau nu stti istorie deloc, sau stii prea multa si te prefaci, la ordin.

    Mai citeste-l pe Eminescu. Sau sa fie sa te judece el!
  • 0 (0 voturi)    
    Proverb roman (Sâmbătă, 6 februarie 2010, 23:58)

    John Doe [anonim]

    Si vis pacem, para bellum (Daca vrei pace pregateste-te de razboi)

    Proverbul zice bine...
  • 0 (0 voturi)    
    Scutul Antiracheta (Luni, 8 februarie 2010, 17:56)

    Nabucodonosor [anonim]

    Scutul antiracheta pe care vor sa-l instaleze americanii in Romania, nu are nimic comun cu amenitarea rachetelor Shahab 3 de care dispune Iranul la ora actuala. Aceste rachete pot ameninta cel mult Israelul, deoarece au raza de actiune de 2000km. Scutul care se va instala in Romania are ca scop interceptarea rachetelor pe traiectoria balistica inalta, deci a rachetelor cu raza de actiune de peste 10.000km. La o analiza atenta, singurele rachete vizate, sunt cele rusesti ampalsate in doua baze principale la Teikovo si Tatiscevo, de tipul Topol M care pot transpota la tinta 6 ogive de lupta de 550kt fiecare, la o viteza de 7320m/s pentru a evita interceptia, ogivele pot efectua manevre evazive. Un lucru e clar europeni care depind de resursele din Rusia, nu vor fi incantati de decizia luata la Bucuresti in special, Germania si Austria. Pe plan militar Rusia va lua contramasuri, sevicile de informatii ale Rusiei FSB si GRU ne vor monitoriza cu atentie si va creste activitatea informativa in Romania. In plan militar rachetele tactice de tipul Iskander vor fi atintite asupra bazelor de rachete de interceptie americane din Romania, din doua locatii posibile: Transnistria si nave purtatoate de rachete apartinand flotei rusesti din Marea Neagra. Racheta Iskander are o traiectoeie maxima de 450km, cu o precizie de lovire a tintei de 5-7m la viteza de 2100m/s este un sistem mobil, echipat cu doua rachete. Decizia Bucurestiului de a acepta sistemul antiracheta american, va avea consecinte pe termen lung in relatile cu Rusia si mai ales ca suntem dependenti de gazul rusesc. Politicienii romani inca odata, dau dovada de iresponsabilitate si pun interesul personal mai presus de cel al natiunii.


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică