Cea mai mica planeta a sistemului solar, Pluto, devine din ce in ce mai rosie

de R.M.     HotNews.ro
Vineri, 5 februarie 2010, 11:26 Actualitate | Esenţial

Imaginile planetei Pluto, realizate de Hubble
Foto: nasa.gov
Cea mai mica planeta a sistemului nostru solar, Pluto, devine din ce in ce mai rosie, potrivit unor imagini difuzate de NASA. Fotografiile realizate de telescopul spatial Hubble arata ca planeta este cu 20% mai rosie in comparatie cu observatiile precedente, relateaza BBC News.

Vezi aici imagini cu rotatia planetei Pluto.

Explicatia ar putea fi intrarea planetei intr-o noua faza a ciclului orbital de 248 de ani, care modifica suprafata de gheata a planetei. Imaginile arata ca azotul inghetat din nordul planetei devine mai stralucitor, in timp ce in sud devine mai intunecat.

"Aceste modificari sunt, cel mai probabil, consecintele topirii ghetii la polul insorit si reinghetarea sa la celalalt pol", explica Space Telescope Science Institute.

Dar alti astronomi si-au exprimat uimirea in fata acestor schimbari.

"Este un pic surprinzator sa vezi aceste schimbari producandu-se atat de repede si atat de masiv", spune Marc Buie, de la Southwest Research Institute, care adauga ca acest fapt este fara precedent.

In 2006, astronomii au degradat Pluto de la statutul de planeta in adevaratul sens al cuvantului, incadrand-o in clasa planetelor pitice.

Departe si mult mai mica decat celelalte opt planete ale sistemului solar, Pluto - cu un diametru de doar 2.360 km - este chiar mai mica decat unele luni din sistem.

Exepertii cred insa ca tenta de rosu nu va avea efecte asupra temperaturii suprafetei planetei - minus 233 grade Celsius.


Citeste mai multe despre   
























Material sustinut de BCR

VIDEO Antreprenor StartUp Nation / Fondatorul Scolii de Bijuterie Contemporana: Eu nu vin la serviciu, eu vin in propriul meu atelier, in care imi exprim ideile. Ceea ce misca industria asta sunt ideile, nicidecum cifrele

David Sandu s-a ocupat de designul de bijuterii de cand era copil si a invatat pe cont propriu tot ceea ce stie. Assamblage - Scoala de Bijuterie Contemporana a aparut drept consecinta a acestei pasiuni. David face parte dintr-o industrie creativa emergenta, insa atat el, cat si cei care au trecut in ultimii 7 ani pe la bancurile de lucru ale scolii sale se vad adesea nevoiti sa spuna ca fac alte lucruri, pentru ca activitatea lor nu exista intr-un cadru legal.

16659 vizualizari

  • +2 (8 voturi)    
    O intrebgare (Vineri, 5 februarie 2010, 11:36)

    Barengott [anonim]

    Cum se totpeste gheta la pol daca temperatura este de -233 C???
    • +5 (11 voturi)    
      simplu! (Vineri, 5 februarie 2010, 11:47)

      cet23 [anonim] i-a raspuns lui Barengott

      Cum se topeste gheata de la pol daca temperatura este de -233 C? Simplu! Gheata aia este atacata energetic! :))))
      Nu stiu ce-i cu mine, dar tot glume imi vine sa fac legat de planeta asta "retrogradata" din functia de planeta la functia de planeta pitica. Imi aminteste de pitcul porno! :)))))))))
      Precis o sa primesc o multime de minusuri! :(
    • +6 (6 voturi)    
      Gheata e din azot... (Vineri, 5 februarie 2010, 11:49)

      Dragos [anonim] i-a raspuns lui Barengott

      Din cate am inteles eu..., iar azotul se topeste la -210 °C si fierbe la -195,8 °C... :)
      • 0 (0 voturi)    
        Nu neaparat (Sâmbătă, 6 februarie 2010, 18:56)

        cristiaan [anonim] i-a raspuns lui Dragos

        Nu am mai auzit pana acum ca azotul in stare solida sa fie numit gheata. Presupun deci ca este vorba de apa in stare solida.

        Apa poate trece direct din stare solida in stare de vapori la o presiune foarte scazuta (procesul se numeste "sublimare"; apoi vaporii de apa pot sa treaca in stare solida ("desublimare" la o temperatura mai scazuta.

        Desigur ca ar putea fi vorba si despre azot; insa nu cred ca azotul in stare solida poate fi numit gheata (atunci fierul ar trebui numit tot "gheata" numai pentru faptul ca este in stare solida?).


        Mie ciudat mi se pare altceva: cum au masurat oare "expertii" ca "planeta este cu 20% mai rosie in comparatie cu observatiile precedente"? Probabil ziaristul BBC News era cu 20% mai neatent decat ar fi trebuit sa fie; sau poate mintea lui era in stare de gheata :))
      • 0 (0 voturi)    
        Nu neaparat (Sâmbătă, 6 februarie 2010, 18:56)

        cristiaan [anonim] i-a raspuns lui Dragos

        Nu am mai auzit pana acum ca azotul in stare solida sa fie numit gheata. Presupun deci ca este vorba de apa in stare solida.

        Apa poate trece direct din stare solida in stare de vapori la o presiune foarte scazuta (procesul se numeste "sublimare"; apoi vaporii de apa pot sa treaca in stare solida ("desublimare" la o temperatura mai scazuta.

        Desigur ca ar putea fi vorba si despre azot; insa nu cred ca azotul in stare solida poate fi numit gheata (atunci fierul ar trebui numit tot "gheata" numai pentru faptul ca este in stare solida?).


        Mie ciudat mi se pare altceva: cum au masurat oare "expertii" ca "planeta este cu 20% mai rosie in comparatie cu observatiile precedente"? Probabil ziaristul BBC News era cu 20% mai neatent decat ar fi trebuit sa fie; sau poate mintea lui era in stare de gheata :))
    • 0 (8 voturi)    
      of (Vineri, 5 februarie 2010, 11:51)

      of [anonim] i-a raspuns lui Barengott

      are sa bubuie, o sa murim toti

      exact acu cand aveam si noi scutu asta
      de geoana scapam de tot
      facusem si vaccinul antigripal
      Obama ne aducea pe calea cea buna
      Incepusem sa reducem emisiile
      Din ce in ce mai multe boli isi aflasera leacul
      Unirea facu senzatie in liga

      Mie imi marise salariul :)

      OFF
    • +6 (6 voturi)    
      Raspuns (Vineri, 5 februarie 2010, 11:52)

      dragon [utilizator] i-a raspuns lui Barengott

      Este vorba de azot, daca ne luam dupa ceea ce scrie in articol. Gheata nu inseamna neaparat apa solidificata, poate fi orice alt gaz sau lichid solidificat la temperaturi joase...
      Azotul se topeste la -210 grade Celsius si fierbe la -195 grade Celsius.
    • +5 (5 voturi)    
      simplu (Vineri, 5 februarie 2010, 11:52)

      bnd [anonim] i-a raspuns lui Barengott

      Pentru ca gheata de pe Pluto nu e formata din apa ci azot lichid. Temperatura de inghet a azotului e −210.0 °C.
    • +3 (3 voturi)    
      un raspuns (Vineri, 5 februarie 2010, 11:57)

      un raspuns [anonim] i-a raspuns lui Barengott

      Temperatura de topire a azotului este de – 210, 01 °C
    • +3 (5 voturi)    
      hmmm (Vineri, 5 februarie 2010, 11:58)

      Mihai [anonim] i-a raspuns lui Barengott

      Pentru ca e vorba de azot inghetat si nu de apa?!!! :)

      Cred ca e din cauza incalzirii globale.... :))
    • +2 (2 voturi)    
      un raspuns (Vineri, 5 februarie 2010, 11:59)

      cris [anonim] i-a raspuns lui Barengott

      este vorba de gheata de azot care se topeste incepand cu - 210 C
    • +2 (2 voturi)    
      un raspuns (Vineri, 5 februarie 2010, 12:00)

      paul [anonim] i-a raspuns lui Barengott

      e vorba despre azot inghetat si nu despre apa
    • 0 (4 voturi)    
      pai... (Vineri, 5 februarie 2010, 12:01)

      BOB [anonim] i-a raspuns lui Barengott

      Cu ajutorul flacarii violet ! :)
    • +2 (2 voturi)    
      nu e apa (Vineri, 5 februarie 2010, 12:04)

      Nicolae [anonim] i-a raspuns lui Barengott

      nu e vb de apa inchetata ci de azot inghetat...
    • +3 (3 voturi)    
      Gheata nu-i apa inghetata (Vineri, 5 februarie 2010, 12:11)

      AnDy [anonim] i-a raspuns lui Barengott

      Adevarat... prin gheata noi intelegem (prin traditie) apa inghetata. Din articol reiese ca e azot in stare inghetata. Azotul se topeste la -210C (cf. unui referat de pe Internet).
    • +1 (3 voturi)    
      gheata (Vineri, 5 februarie 2010, 12:12)

      un roman [anonim] i-a raspuns lui Barengott

      gheata este un termen generic privitor la o stare de agregare. Gheata pe care o stii tu este compusa din apa si se topeste de la 0 grade in sus, dar mai exista si gheata carbonica si gheata din azot (azotul este lichid la -197grade, iar la sub -233 devine solid, adica "gheata")...
      fizica clasa a7a monser... o zi buna!
    • +1 (1 vot)    
      Azot (Vineri, 5 februarie 2010, 12:16)

      Fizicianu' [anonim] i-a raspuns lui Barengott

      Azot prietene, azot. Paradoxal si uimitor (si se pare ca si nou... pentru tine) sunt o gramada de substante care nu ingheata la 0 grade C si nu fierb la 100...cum face apa chioara.
      Este ca Universul ne ofera o gramada de chestii fantastice?
    • +2 (2 voturi)    
      raspuns (Vineri, 5 februarie 2010, 12:21)

      un_om_de_cal [utilizator] i-a raspuns lui Barengott

      Planeta este formata in proportie de 98% din azot. Asadar, este vorba de azot in stare solida, nu de apa inghetata.

      Azotul se topeste la -210 grade Celsius si devine gaz (fierbe) la -195,8 grade Celsius (http://en.wikipedia.org/wiki/Nitrogen)

      Cred ca -233 C este temperatura medie a spurafetei - la polul insorit probabil ca este depasit pragul de topire.
    • +1 (1 vot)    
      raspuns (Vineri, 5 februarie 2010, 12:22)

      Barengott++ [anonim] i-a raspuns lui Barengott

      este vorba de azot inghetat, nu de apa :)
    • +2 (2 voturi)    
      Gheturi (Vineri, 5 februarie 2010, 12:26)

      Frobenius [anonim] i-a raspuns lui Barengott

      Nu doar apa poate sa ia forma de gheata. Mai exista si alte "gheturi" (metan, azot)
      Ceea ce se intimpla pe Pluto este un alt efect al... incalzirii globale. La fel si pe Marte. De unde si concluzia ca incalzirea globala afecteaza nu doar Terra ci si alte planete.
      Ai grija si schimba repede becul cu unul mai chior.
    • +1 (1 vot)    
      E vorba de azot (Vineri, 5 februarie 2010, 12:28)

      Laur [anonim] i-a raspuns lui Barengott

      care are punctul de inghet la 63 Kelvin, adica -210 grade Celsius.
    • +1 (1 vot)    
      nu e vorba de apa (Vineri, 5 februarie 2010, 12:28)

      gigi [anonim] i-a raspuns lui Barengott

      este probabil un amestec de azot inghetat cu ceva metan si oxid de carbon.
    • +1 (1 vot)    
      raspuns (Vineri, 5 februarie 2010, 12:34)

      rr [anonim] i-a raspuns lui Barengott

      da, dar e gheata plutniana...:)
    • +2 (2 voturi)    
      Un raspuns (Vineri, 5 februarie 2010, 12:37)

      Gottenbare [anonim] i-a raspuns lui Barengott

      Este vorba de gheata de azot, nu de apa.
      Azotul ingheata la -210'C, nu ca apa la 0 grade C.
      Deci, pe suprafata lui Pluto este azot si nu apa, care azot ingheata la temperaturi mult mai scazute decat apa. Iarna nu-i ca vara si Pluto nu e ca Pamantu'. Are alta compozitie chimica.
    • +1 (1 vot)    
      Azot (Vineri, 5 februarie 2010, 12:40)

      Khnemu [utilizator] i-a raspuns lui Barengott

      "Gheata" este de fapt azot solidificat. Si cum azotul "ingheata" la -210 grade Celsius ...
      • 0 (0 voturi)    
        Bai (Vineri, 5 februarie 2010, 19:14)

        Gane [anonim] i-a raspuns lui Khnemu

        voi sunteti mai multi sau e ecoul?
    • +1 (1 vot)    
      ... (Vineri, 5 februarie 2010, 12:43)

      Luci [anonim] i-a raspuns lui Barengott

      Pai, nu cred ca e vorba de apa inghetata, parca scrie ca e azot inghetat. Acuma, nu stiu la ce temp se dezgheata azotul...
    • +1 (1 vot)    
      raspuns posibil (Vineri, 5 februarie 2010, 12:46)

      y0 [anonim] i-a raspuns lui Barengott

      Se refereau la gheata ca fiind starea solida a azotului, din moment ce azotul este precizat. Azotul are punctul de topire la -210 C, deci pe undeva pe aproape.
    • +1 (1 vot)    
      Azot, nu apa! (Vineri, 5 februarie 2010, 12:47)

      mihaigalos [utilizator] i-a raspuns lui Barengott

      Nu e apa, e azot inghetat, cauta punctul de topire pentur el si ai sa vezi ca e diferit de cel al apei.
    • +3 (3 voturi)    
      se topeste :) (Vineri, 5 februarie 2010, 12:52)

      hash [anonim] i-a raspuns lui Barengott

      Ar trebui sa stii ca temperatura la suprafata Lunii, de exemplu, variaza intre 160 si -173 de grade Celsius. Motivatia aici:

      http://content.scholastic.com/browse/article.jsp?id=4850

      Ar mai trebui sa vezi ca acolo nu este vorba de apa ci de azot, care fierbe la -196 de grade si 'ingheata' la -210 grade celsius.

      Ar mai trebui sa stii ca zero absolut, adica cea mai mica temperatura posibila in univers, temperatura spatiului cosmic este -273,15 grade Celsius.

      Cu toate cunostintele astea ar trebui sa presupui mai departe ca daca planeta isi schimba pozitia fata de Soare, cele mai extreme fenomene pot avea loc in mod dinamic.
    • +2 (2 voturi)    
      raspunsu`..... (Vineri, 5 februarie 2010, 13:01)

      capatu` satului [anonim] i-a raspuns lui Barengott

      gheata nu este formata din apa ci din compusi de azot - punctul de topire al "ghetii de azot" este diferit de punctul de topire al ghetii formata din apa,
      oricum, modificarea de culoare in spectrul vizibil poate fi si rezultatul unor procese interne ce sunt foarte greu de explicat - avand in vedere ca Pluto a fost catalogata ca fiind o planeta moarta fara activitate....
    • +1 (1 vot)    
      Gheata (Vineri, 5 februarie 2010, 13:02)

      Kre [anonim] i-a raspuns lui Barengott

      Gheata nu este obligatoriu starea solida a apei. Toate gazele pot ingheta, la temperaturi diferite. Aici se refera, daca citesti mai cu atentie, la azot dar si la alte gaze, a caror punct de inghet este aproape de 0 absolut.
    • +1 (1 vot)    
      Azot inghetat (Vineri, 5 februarie 2010, 13:11)

      Bogdan [anonim] i-a raspuns lui Barengott

      Se pare ca punctul de topire al azotului este -210 grade celsius - cf Wikipedia. Gheata respectiva nu este apa inghetata, ci azot inghetat... Am incercat sa ajut :).

      "Melting point 63.153 K,  -210.00 °C,  -346.00 °F"
      Wikipedia
    • 0 (0 voturi)    
      Nu e apa inghetata ... (Sâmbătă, 6 februarie 2010, 6:42)

      Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui Barengott

      ... ci azot inghetat. Azotul fierbe la cca -200 de grade Celsius. Asa cum se evapora apa din gheata, si azotul se evapora din azotul inghetat - si condenseaza si ingheata la loc in alta parte.
    • 0 (0 voturi)    
      Se topeste, da (Luni, 7 mai 2012, 12:07)

      Alexandra [anonim] i-a raspuns lui Barengott

      Se topeste, pentru ca nu este gheata de apa. Este azot inghetat, care are alta temperatura de topire. Metanul de asemenea, are cu totul alte temperaturi de inghet.
  • +1 (1 vot)    
    gheata la pol (Vineri, 5 februarie 2010, 11:44)

    Adrian [anonim]

    Pai daca este din Azot - doar nu e apa...
  • +1 (1 vot)    
    Azot, nu apa (Vineri, 5 februarie 2010, 11:44)

    Adrian [anonim]

    Este vorba de azotul inghetat si nu de apa. Punctul de topire al azotului este de -210 °C. Per ansamblu, temperatura planetei nu este afectata masiv de zonele de dezghet al azotului, ramanand constanta la aproximativ -233 °C, spun expertii.
  • -1 (1 vot)    
    Se topeste.. (Vineri, 5 februarie 2010, 11:51)

    anonim [anonim]

    treptat!
  • +2 (2 voturi)    
    draga hotnews (Vineri, 5 februarie 2010, 11:53)

    fero1904 [anonim]

    ...Pluto nu este planeta !
  • +1 (1 vot)    
    e vorba de azot inghetat... (Vineri, 5 februarie 2010, 11:58)

    body [anonim]

    a carui temperatura de inghet e de -210 C....probabil faza cu -233 gr C se refera la o temperatura medie a suprafetei sau atmosferei planetei....oricum e cert ca nu se vb despre forma solida a apei.
  • -1 (1 vot)    
    Martieni (Vineri, 5 februarie 2010, 12:01)

    Razvan [anonim]

    Si-au mutat tabara de iarna martienii
  • +1 (1 vot)    
    global warming (Vineri, 5 februarie 2010, 12:04)

    me [anonim]

    s-au extins efectele incalzirii globale de la noi pana la pluto :-)
  • +1 (1 vot)    
    Gheata? (Vineri, 5 februarie 2010, 12:05)

    Andu [anonim]

    Se refera la azot care are temperatura de lichefiere de -196 grade celsius, deci la -233 devine solid (inghetat).
  • +1 (1 vot)    
    e azot, nu apa (Vineri, 5 februarie 2010, 12:07)

    danm [anonim]

    azotul se topeste la -210 grade si ma gandesc ca daca soarele bate pe el, poate creste de la -233 la -210, plauzibil :D
  • +2 (2 voturi)    
    Pluto (Vineri, 5 februarie 2010, 12:09)

    Aurel [anonim]

    Este normal ca Pluto s-a facut mai rosie - fiind degradata ca planeta pitica.
    Voi cum ati fi reactionat intr-o situatie similara ?
  • 0 (2 voturi)    
    . (Vineri, 5 februarie 2010, 12:14)

    aaa [anonim]

    E gheata de azot, desteptule. Scrie si in articol.
  • +2 (2 voturi)    
    Pluto... cea mai mica planeta... (Vineri, 5 februarie 2010, 12:14)

    AnDy [anonim]

    Gata cu povestile ca Pluto e cea mai mica si mai indepartata...
    S-a inventat conceptul de "planeta pitica" si Pluto a fost retrogradat acolo.
    Deci Pluto NU e planeta iar dintre pitici, nu e cea mai mica (a se vedea Ceres).
  • 0 (2 voturi)    
    ... (Vineri, 5 februarie 2010, 12:15)

    x [anonim]

    se umple de comunisti, de-aia se face rosie. azi geoana pleaca pe pluto, maine boc..
  • +1 (1 vot)    
    puncte de topire gaze.. (Vineri, 5 februarie 2010, 12:26)

    marcel [anonim]

    pai foarte simplu (Heliu) are cel mai scazut punct de topire -270 Celsius; (Hidrogenul) -252; iar (Azotul) la -210... ce este greu de inteles - e doar fizica pura.
    • 0 (0 voturi)    
      pluto (Miercuri, 2 martie 2011, 2:39)

      laurentiu [anonim] i-a raspuns lui marcel

      a dracu chimie
  • +2 (2 voturi)    
    Pluto cu pluta (Vineri, 5 februarie 2010, 12:43)

    Pluta [anonim]

    De unde ati tradus articolul? Si ei si dumneavoastra sunteti cam in urma cu stirile. Pluto nu mai e considerata planeta.
  • +1 (1 vot)    
    Aflatu' in treaba (Vineri, 5 februarie 2010, 12:48)

    Marian [anonim]

    Aflatu' in treaba si datu' cu parerea in orice domeniu a devenit boala la romani, domnule.
    Daca Pluto avea apa, desbateam deja de mult colonizarea lui, indiferent de distanta.
    Asadar, invata sa citesti: "Imaginile arata ca azotul inghetat din nordul planetei devine mai stralucitor, in timp ce in sud devine mai intunecat."

    Temperatura de topire a azotului este de – 210,01°C, in timp ce aceea de fierbere este de – 195,79°C.
  • +2 (2 voturi)    
    planeta a sistemului solar? (Vineri, 5 februarie 2010, 12:49)

    Luke [anonim]

    Pluto saraca nu mai e de mult "planeta a sistemului solar"
  • +3 (3 voturi)    
    ? (Vineri, 5 februarie 2010, 12:49)

    a [anonim]

    Parca stiam ca a fost degradata de la statutul de planeta..
  • +1 (3 voturi)    
    "cea mai mica planeta" (Vineri, 5 februarie 2010, 13:10)

    sandu [anonim]

    alo, redactia,
    de vreo 3-4 ani Pluto oficial nu mai e considerata planeta
  • +1 (3 voturi)    
    mission to pluto (Vineri, 5 februarie 2010, 13:14)

    semaca [anonim]

    Poate punem mana de la mana si-l trimitem pe Boc acolo, pentru ca e clar ca lucrurile au scapat de sub control pe Pluto. E anarhie: se fumeaza tigari de contrabanda, se mananca saorma la greu si nici scut antiracheta n-au.
    In plus, Boc s-ar simti bine in imponderabilitate.
  • 0 (4 voturi)    
    Bai frate (Vineri, 5 februarie 2010, 13:44)

    ik [anonim]

    Bravo meseriasilor, vb aia, un nebun arunca o piatra in apa si 10 genii se chinuie s-o scoata.

    Ia sa incerc si eu:
    Azotul la 90 de grade C face unghi drept sau nu ?
    • +2 (2 voturi)    
      unghi drept face (Vineri, 5 februarie 2010, 14:27)

      andreiu [utilizator] i-a raspuns lui ik

      la 90 grade e lichid dar daca il pui intr-un vas cu unghiuri de 90 de grade atunci raspunsul este DA ! poate face unghi drept sau nu ! :))
    • +1 (1 vot)    
      Unghi drept (Vineri, 5 februarie 2010, 14:33)

      io [anonim] i-a raspuns lui ik

      NU.

      Motivația: Pluto nu este pătrat.

      La acea temperatură azotul = vapori și ar prelua forma atmosferei plutoniene :))

      Semnat,
      alt nebun
    • +1 (1 vot)    
      depinde (Vineri, 5 februarie 2010, 15:34)

      mra [utilizator] i-a raspuns lui ik

      in plan sau in spatiu? :D
  • +1 (1 vot)    
    Pluto nu-i planetă (Vineri, 5 februarie 2010, 15:17)

    m3th0dman [utilizator]

    Pluto nu-i o planetă propriu-zisă ci o planetă pitic; o altă planetă pitic din sistemul nostru solar îi Eris, care-i mai mare decât Pluto.
  • +1 (1 vot)    
    Pluto nu este planeta!!!!!!!!!!!!!! (Vineri, 5 februarie 2010, 15:20)

    Alin D. [anonim]

    Dragilor, Pluto nu este o planeta, a fost declasata....voi pe ce lume traiti???
  • 0 (0 voturi)    
    Pluto si Eris (Vineri, 5 februarie 2010, 23:23)

    Paul [anonim]

    Pluto a fost declasata nu pentru ca li s-a sculat astronomilor ca e mai mica decat Ganymede sau alte luni din sistemul solar ci pentru ca s-a descoperit Eris, o planeta si mai indepartata decat Pluto in centura Kuiper care intamplator a fost mai mare decat Pluto. Faptul ca este o planeta pitica nu inseamna ca nu e planeta ci ca termenul prezinta un anumit tip de planete asa cum nici Uranus si Neptun nu sunt Gas Giants ci mai degraba Ice Giants sau Ceres nu este un asteroid intre Marte si Jupiter ci tot in cateogria planetelor pitice.
    In prezent Pluto este dupa Eris cea mai mare din pitice iar Ceres, Makemake, Haumea sau cea mai distanta, Sedna mai mici decat Pluto.
    • +1 (1 vot)    
      Va voi contrazice (Sâmbătă, 6 februarie 2010, 11:12)

      moucha [anonim] i-a raspuns lui Paul

      Nu dimensiunile sunt cele care au inclinat balanta in defavoarea lui Pluto - Charon, ci alte doua aspecte.

      Pluton sau Pluto este planeta multipla, cu doi companioni (Charon fiind jumatate din Pluto ca dimensiune) si cativa sateliti Nix si Hydra fiind cei stiuti si mai mult ca sigur mai sunt si altii.

      Iar argumentul hotarator este planul orbital sau mai bine zis planul ecliptic. Planetele care au aparut in urma fenomenului de acretie au revolutia aproape in acelasi plan, planul de acretie initial. Planul orbital al lui Pluto este inclinat cu 40 de grade fata de ecliptica, si aceste corpuri care nu se afla pe ecliptica sunt corpuri cu originea ne-acretionara si nu trebuiau incluse in grupa planetelor clasice.

      Cat despre Ceres si ceilalti membri ai centurii de asteroizi, acolo trebuia sa fie inca o planeta, insa ea nu s-a agregat pentru ca Jupiter a crescut prea mult si prea repede. Fortele mareice au impiedicat formarea unei planete in centura 1, conform cu interpretarea Titius-Bode.
      • 0 (0 voturi)    
        of of of (Duminică, 7 februarie 2010, 9:45)

        ovidiu [anonim] i-a raspuns lui moucha

        Tara arde (sau ingheata) si voua va arde de pitici (altii decat Boc)....
        Fara gluma, trebuie sa citesc o gramada de aberatii ca sa reusesc la ultimul post sa citesc ceva inteligent si 100% acceptabil.
        Mersi! (scuza-ma dar eu nu votez...:) )


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri